Telt een airfryer ook als tweede oven?quote:Op donderdag 30 november 2023 07:56 schreef SQ het volgende:
Na 2 vaatwassers en 2 ovens wordt 2 koelkasten wel mijn volgende #lifegoal
(2 wasmachines vertik ik, maar goed, als ik lees hoe vaak jullie je bedden en handdoeken verschonen denk ik ook niet dat ik dat nodig heb)
Het is ook maar net hoe je leven ingericht is, he. Als ik elke dag boodschappen zou moeten doen, kost me dat zoveel aan brandstof en tijd, dat is echt niet reëel. Consequentie van het leven in een klein dorp.quote:Op donderdag 30 november 2023 07:20 schreef livelink het volgende:
Altijd als ik hier weer wat mee meelees en meepost, dan merk ik dat ik elk huishoudgen mis.
Voor mij is het ontbreken van een auto juist ook één van de redenen dat ik elke dag boodschappen doe. Alles moet ook meegesjouwd worden, dus 1x in de week grote boodschappen doen lukt me niet. Maar het is niet alleen dat hoor. Ik ervaar bij veel van jullie een mate van georganiseerdheid die ik niet heb. Dat planmatige en vooruit denken voordat je iets doet heb ik totaal niet in me.quote:Op donderdag 30 november 2023 08:33 schreef Hupje het volgende:
[..]
Het is ook maar net hoe je leven ingericht is, he. Als ik elke dag boodschappen zou moeten doen, kost me dat zoveel aan brandstof en tijd, dat is echt niet reëel. Consequentie van het leven in een klein dorp.
Ik ben nu trouwens wel blij met mijn (bewust) gevulde diepvries. Hebben we toch wat te eten nu ik sinds zondag ziek thuis zit.
(En ja, boodschappen bestellen kan altijd, maar dat vind de budgetbewuste ik niet tof)
Grootste nadeel aan onze diepvries tov de oude is dat deze beter geïsoleerd is en er daardoor 3 in plaats van 4 broden in een la passen. Dit in combinatie met een kind wat meer gaat eten, maakt dat ik nu steeds net niet uitkom met het brood in een week. Erg onhandig.
Boodschappen kan je ook laten bezorgen. Ik heb helemaal geen zin elke dag naar de supermarkt te gaan, of elke dag na te denken wat ik wil eten. Ik denk er liever één keer over na voor een hele week, en volg dan gewoon de planning.quote:Op donderdag 30 november 2023 08:41 schreef livelink het volgende:
[..]
Voor mij is het ontbreken van een auto juist ook één van de redenen dat ik elke dag boodschappen doe. Alles moet ook meegesjouwd worden, dus 1x in de week grote boodschappen doen lukt me niet. Maar het is niet alleen dat hoor. Ik ervaar bij veel van jullie een mate van georganiseerdheid die ik niet heb. Dat planmatige en vooruit denken voordat je iets doet heb ik totaal niet in me.
Als je dat planmatige en vooruit denken niet in je hebt is dat best wel lastig.quote:Op donderdag 30 november 2023 08:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
Boodschappen kan je ook laten bezorgen. Ik heb helemaal geen zin elke dag naar de supermarkt te gaan, of elke dag na te denken wat ik wil eten. Ik denk er liever één keer over na voor een hele week, en volg dan gewoon de planning.
Dit dus. Man, het idee dat ik daar ook nog elke dag over moet nadenken geeft al traanogenquote:Op donderdag 30 november 2023 08:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
Boodschappen kan je ook laten bezorgen. Ik heb helemaal geen zin elke dag naar de supermarkt te gaan, of elke dag na te denken wat ik wil eten. Ik denk er liever één keer over na voor een hele week, en volg dan gewoon de planning.
Kun je trainen. Ik ben van nature een vreselijke planner, maar heb het mezelf noodgedwongen aangeleerd. Soort basic survival skillquote:Op donderdag 30 november 2023 08:51 schreef Donna het volgende:
[..]
Als je dat planmatige en vooruit denken niet in je hebt is dat best wel lastig.
Ja ik denk ook wel dat dat te doen is idd.quote:Op donderdag 30 november 2023 09:02 schreef SQ het volgende:
[..]
Kun je trainen. Ik ben van nature een vreselijke planner, maar heb het mezelf noodgedwongen aangeleerd. Soort basic survival skill
Beterschap! Wij bewaren ons brood ook altijd in de vriezer en gaat steeds harder met onze peuter ja.quote:Op donderdag 30 november 2023 08:33 schreef Hupje het volgende:
[..]
Het is ook maar net hoe je leven ingericht is, he. Als ik elke dag boodschappen zou moeten doen, kost me dat zoveel aan brandstof en tijd, dat is echt niet reëel. Consequentie van het leven in een klein dorp.
Ik ben nu trouwens wel blij met mijn (bewust) gevulde diepvries. Hebben we toch wat te eten nu ik sinds zondag ziek thuis zit.
(En ja, boodschappen bestellen kan altijd, maar dat vind de budgetbewuste ik niet tof)
Grootste nadeel aan onze diepvries tov de oude is dat deze beter geïsoleerd is en er daardoor 3 in plaats van 4 broden in een la passen. Dit in combinatie met een kind wat meer gaat eten, maakt dat ik nu steeds net niet uitkom met het brood in een week. Erg onhandig.
Dat doe ik al, ja, extra kopen en meteen die dag en de dag erna opetenquote:Op donderdag 30 november 2023 09:17 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Beterschap! Wij bewaren ons brood ook altijd in de vriezer en gaat steeds harder met onze peuter ja.
Misschien kun je nog een halve/hele extra kopen en deze niet invriezen en eerst opeten?
Is toch niet zo vroeg? Als er dan een kind niks gemaakt blijkt te hebben, is er nog tijd om dat op te lossen. Als je dinsdag gaat vieren en maandag moet inleveren, is er niks meer te regelen als een kind ziek is/niks gemaakt heeft/er per ongeluk iets misgaat enz...quote:Op donderdag 30 november 2023 09:57 schreef FlyingFish het volgende:
Wat moeten jullie extreem vroeg surprises inleveren Exode… wij maandag pas. Gaan ze morgen al Sinterklaas vieren?
Wij hebben bij de nieuwe koelkast doelbewust voor een grote koelkast gekozen, met aparte vriezer. Daarvoor moest ik tetrissen om de boodschappen er in te krijgen, en met verjaardagen/feestdagen was dat helemaal drama. De grote koelkast bespaart ons ook veel geld, we hebben nu alleen nog reclame-kaas (en een vriezer vol uitverkoopvlees). Dat weegt na een jaar al op tegen de kosten van de XXL-koelkast en extra energiekosten.
Maar ik zou nog wel een vriezer erbij willen. Onze huidige zit helemaal vol met vlees, een half reservebrood en een pak spinazie, en is nogal onoverzichtelijk. En standaard aardappeltjes en pizza in huis zou ook fijn zijn. We moeten nog een keer testen hoe de groepen verdeeld zijn in huis zodat die ergens erbij kan. Ik wilde hem in de waskamer, maar dat wordt teveel voor de stop als wasmachine en droger ook tegelijk aan gaan.
Huh? Ingepakt in een doos/cadeaupapier?quote:Op donderdag 30 november 2023 10:01 schreef Hupje het volgende:
Hier moet de surprise juist ook ingepakt ingeleverd worden...
Dat is een uiting van hun liefde.quote:Op donderdag 30 november 2023 10:11 schreef exode het volgende:
Ik doe even een check hier bij de hetero stellen![]()
Wordt jullie auto ook 's ochtends gekrabt door jullie man? Ik vind dat zo'n bijzonder fenomeen, minstens 5 mannen vanochtend in de straat die daarmee bezig waren.
Ik heb het me als partner van een vrouw die alles met de auto doet erg makkelijk gemaakt: isolatiedekens.
'
Jup, in cadeaupapier, staat er nadrukkelijk bij.quote:Op donderdag 30 november 2023 10:03 schreef arvensis het volgende:
[..]
Huh? Ingepakt in een doos/cadeaupapier?
Dat heeft-ie welgeteld 1x gedaan, toen ik compleet verrast was door een dichtgevroren auto en haast hadquote:Op donderdag 30 november 2023 10:11 schreef exode het volgende:
Wordt jullie auto ook 's ochtends gekrabt door jullie man?
Wij gebruiken de auto bijna nooit 's ochtends. Maar denk dat het bij ons erg afhankelijk zou zijn van wie de auto gaat gebruiken en waarvoor, wie er vervolgens krabt.quote:Op donderdag 30 november 2023 10:11 schreef exode het volgende:
Wordt jullie auto ook 's ochtends gekrabt door jullie man? Ik vind dat zo'n bijzonder fenomeen, minstens 5 mannen vanochtend in de straat die daarmee bezig waren.
Ik heb het me als partner van een vrouw die alles met de auto doet erg makkelijk gemaakt: isolatiedekens.
'
We hebben een carport, hoef nooit te krabbenquote:Op donderdag 30 november 2023 10:11 schreef exode het volgende:
'
Hij doet het nog, maar verbruikt wrs wel echt een idiote hoeveelheid stroom... handig om eens te checken. Wij hadden een nieuw tafelmodel in ons vorige huis echt verrassend snel terugverdiend. Oude was dan ook wel echt een oudje.quote:Op donderdag 30 november 2023 10:37 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
We hebben een carport, hoef nooit te krabben![]()
En een grote 24 jaar oude Amerikaanse koelkast met drie grote vrieslades die volgepropt zitten. Man wil geen vrieskist in de schuur![]()
Er moet wel es een nieuwe koelkast komen, heb een mooie smeg gezienmaar vind het best creepy. Deze doet het nog en nieuwe spullen zijn gemaakt om snel kaduuk te gaan. Wacht wel tot deze het begeeft, hopelijk niet in de zomer
Volgens de specs verbruikt ie 651kwh per jaar en de nieuwe die ik wil 406kwh. Scheelt wel iets maar als ik dan de aanschafprijs van die nieuwe bekijk, duurt het een jaar of 20 voordat ik die eruit hebquote:Op donderdag 30 november 2023 10:51 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hij doet het nog, maar verbruikt wrs wel echt een idiote hoeveelheid stroom... handig om eens te checken. Wij hadden een nieuw tafelmodel in ons vorige huis echt verrassend snel terugverdiend. Oude was dan ook wel echt een oudje.
En ik krab mijn auto zelf, maar man legt wel 's avonds de afdekdingesen op de voorruit. Dat vergeet ik altijd en hij doet z'n eigen auto dan toch.
Wij hebben een carport en hoeven derhalve nooit te krabbenquote:Op donderdag 30 november 2023 10:11 schreef exode het volgende:
'
quote:Op donderdag 30 november 2023 11:36 schreef Mushanga71 het volgende:
Wel twee ovens. Eén combitron en één onder mn 6 pits fornuis. Kunnen 2 pizza's naast elkaar in. Handig voor al de bestelde pizza's koud aankomen![]()
Geen surprise ellende hier, nooit gehad ook gelukkig.
Zoon appte me gister in paniek. Zn ketting was weg, of ie in de auto lag? Nope. Ik onderweg nog gezocht naar zn ketting, niets.
Appte ie later: Gevonden! Ik heb hem om![]()
Ik heb dat allemaal nooit gedaan tot ik een zorgkind kreeg. Dat kon ik echt niet meer combineren met ongeorganiseerd zijn.quote:Op donderdag 30 november 2023 08:41 schreef livelink het volgende:
[..]
Voor mij is het ontbreken van een auto juist ook één van de redenen dat ik elke dag boodschappen doe. Alles moet ook meegesjouwd worden, dus 1x in de week grote boodschappen doen lukt me niet. Maar het is niet alleen dat hoor. Ik ervaar bij veel van jullie een mate van georganiseerdheid die ik niet heb. Dat planmatige en vooruit denken voordat je iets doet heb ik totaal niet in me.
Bij onze school verschilt het zelfs per jaar, vorig jaar mocht het absoluut niet in een vuilniszak, dit jaar moet het juist verpakt...quote:Op donderdag 30 november 2023 10:57 schreef SQ het volgende:
Zo verschillend die surprises![]()
Hier moeten ze de surprise oningepakt meenemen met een envelop met gedicht er aan vast waar duidelijk de naam van de ontvanger op staat.
quote:Op donderdag 30 november 2023 10:11 schreef exode het volgende:
Ja, dat heeft van mij wel een mate van georganiseerdheid gevraagd inderdaad. Iets waar ik heel veel moeite mee had en heb. Maar dat ligt bij mij meer in de dagindeling. Elke dag dezelfde tijd opstaan, ritme vasthouden enz.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb dat allemaal nooit gedaan tot ik een zorgkind kreeg. Dat kon ik echt niet meer combineren met ongeorganiseerd zijn.
Hoe deed jij dat toen jouw zoon jonger was? Dan had je toch ook je handen daar al aan vol?
Elke dag weet ik niet, ik was de groene container vergeten buiten te zetten dus ik liep nogal vroeg door de straat vanochtend. Ik heb er 's ochtends ook echt geen tijd voor, mevrouw is rond half 8 de deur al uit.quote:Op donderdag 30 november 2023 12:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Elke dag, rly?![]()
Same here als bij jullie, dek voor auto 2 kwam net binnen. Nu nog structureel aan denken.
Overigens stond Mrs V gisteren ook voor mij te krabben
Uniek festijn wel
Die zal vast niet om half 8 daar speciaal heen gereden zijn om te krabben.quote:Op donderdag 30 november 2023 12:34 schreef exode het volgende:
[..]
Elke dag weet ik niet, ik was de groene container vergeten buiten te zetten dus ik liep nogal vroeg door de straat vanochtend. Ik heb er 's ochtends ook echt geen tijd voor, mevrouw is rond half 8 de deur al uit.
Maar ik was wat verbaasd om het te zien. Ook de vader van Juul haar vriendinnetje stond er en die zijn gescheiden. Tenminste volgens onze informatie
Ik weet wel dat de buurman het altijd op zaterdagochtend doet voor de buurvrouw. Want dat is onder ons slaapkamerraam.
Het is maar het hoe je het noemt he!quote:Op donderdag 30 november 2023 12:35 schreef Donna het volgende:
[..]
Die zal vast niet om half 8 daar speciaal heen gereden zijn om te krabben.
Hij stond gisterenavond ook aan onze deur om een schoen te lenen (Sinterklaas journaal doordenker). Dus nou ja, die hebben het weer leuk samen denk ikquote:Op donderdag 30 november 2023 12:35 schreef Donna het volgende:
[..]
Die zal vast niet om half 8 daar speciaal heen gereden zijn om te krabben.
quote:Op donderdag 30 november 2023 12:36 schreef BE het volgende:
[..]
Het is maar het hoe je het noemt he!![]()
Haha inderdaad.quote:Op donderdag 30 november 2023 12:37 schreef exode het volgende:
[..]
Hij stond gisterenavond ook aan onze deur om een schoen te lenen (Sinterklaas journaal doordenker). Dus nou ja, die hebben het weer leuk samen denk ik
Herkenbaar en tevens de enige juiste plaats voor zoiets imoquote:Op donderdag 30 november 2023 12:26 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, dat heeft van mij wel een mate van georganiseerdheid gevraagd inderdaad. Iets waar ik heel veel moeite mee had en heb. Maar dat ligt bij mij meer in de dagindeling. Elke dag dezelfde tijd opstaan, ritme vasthouden enz.
En het organiseren van dat alles met ook nog mijn werk was al bijna meer dan ik kon opbrengen.
Het huishouden kwam bij mij op de allerlaatste plaats.
Dat doe ik ook, 1 keer nadenken voor de hele week. Sinds corona, ik wilde het al langer, maar het lukte niet zo goed. Maar intussen lukt het redelijk goed, of ik verzin in elk geval voor maandag t/m vrijdag en dan haal ik op vrijdag/zaterdag nog een keer voor het weekend.quote:Op donderdag 30 november 2023 08:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Ik heb een auto met voorruitverwarming maar krab ook de andere auto als ik weet dat die weg gaat. Ongeacht of die van mijn kerel zou zijn of van mijn ouders. Als ik dat ding toch in mijn klauwen heb voor de zijraampjes en zo ben ik toch bezig.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wij hebben een carport en hoeven derhalve nooit te krabben. Maar hier in de straat krabben de vrouwen gewoon hun eigen auto. En toen ik nog een eigen auto had, die niet onder de carport paste, deed ik dat ook.
Nou, toevallig was ik op wild gegaan bij de kapper afgelopen zaterdag en had ik een kleurspoeling laten doen, dus ze vallen nu iig niet opquote:Op donderdag 30 november 2023 12:57 schreef BE het volgende:
Oi! Dat zijn wel weet een paar extra grijze haren erbij dan Leandra! 😅
Hij is toch al een stuk minder fit de laatste tijd, hij gaat fysiek hard achteruit, dus ik hou er wel rekening mee dat dat moment op een gegeven moment komt.quote:Op donderdag 30 november 2023 12:58 schreef Vicky het volgende:
Oei dat is wel even een stressmomentje @:Leandra
ik gebruik ook vaak een K3 cd ja. Onze auto heeft nog een cdspelerquote:Op donderdag 30 november 2023 12:47 schreef Donna het volgende:
Vroegah kon het nog met CD hoesjes. Maarja.
Nee, ik heb geen auto meer.quote:Op donderdag 30 november 2023 10:11 schreef exode het volgende:
'
Ik vind pasjes sowieso lekkerder werken dan een officiële krabber. Maar ik pak dan wel een verzekeringspasje of bibliotheekpas. Creditcard toch liever nietquote:Op donderdag 30 november 2023 12:47 schreef SQ het volgende:
Ik stond in Amerika te krabben met mijn creditcard. Kennelijk hebben huurauto's geen krabber
Het is wel een geruststellend idee dat je al kleine dingen kan controleren.quote:Op donderdag 30 november 2023 13:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij is toch al een stuk minder fit de laatste tijd, hij gaat fysiek hard achteruit, dus ik hou er wel rekening mee dat dat moment op een gegeven moment komt.
Toen mijn moeder overleed was mijn vader erbij en die belde de huisarts en daarna mij, maar als hij niet wakker wordt ben ik waarschijnlijk degene die hem vindt.
Maar goed ik heb al best wat kleine dingen waarmee ik check of hij wel opgestaan is.
Als ik me zorgen maak check ik het percentage van zijn telefoon in de stalk-app en mocht die in de loop van de ochtend nog op 100% (aan de lader) staan dan kijk ik als ik daar ben eerst even in de brievenbus of hij de krant er wel uitgehaald heeft.
Als de krant nog in de bus ligt en zijn telefoon nog aan de lader (of juist een laag percentage omdat hij hem de avond daarvoor niet meer aan de lader heeft kunnen leggen), dan weet ik dat ik waarschijnlijk een vervelende situatie binnenloop, ik denk dat ik dan ook direct N zou bellen om met me mee naar binnen te gaan, mits hij thuis is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op donderdag 30 november 2023 13:52 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het is wel een geruststellend idee dat je al kleine dingen kan controleren.Ja, gordijnen dicht zou een makkelijke zijn, maar die doet hij niet dicht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was vroeger ook wel zo'n teken dat het foute boel was, ik weet nog dat iemand in de familie die in een klein dorp woont heel kwaad was dat de gordijnen niet opengedaan waren, "zometeen denken ze dat...."
Hij is 82, en hij deed het de afgelopen 2 jaar sinds het overlijden van mijn moeder verbazingwekkend goed eigenlijk, van zo'n man die niet wist waar de keuken was naar zelf koken. Wel N om tips vragen in het begin (bij mij moet je niet wezen, ik weet ook niet waar de keuken isquote:Op donderdag 30 november 2023 15:30 schreef Smart_ass het volgende:
Ja dat is dan best een achteruitgang in korte tijd. Hoe oud je is vader? In elk geval fijn dat je dicht in de buurt woont.
Een ijzerinfuusboost geen optie? Monofer of ferofer ofzo? Effectiever dan tabletten.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:57 schreef Leandra het volgende:
Nah, het ging eigenlijk vrij goed, hij wandelde nog heel veel, maar hij lijkt nu ijzer te lekken (of zijn lichaam neemt het niet meer op), en daardoor loopt hij veel moeilijker en dat is lastig, want hij had zijn vele lopen ook nodig om zijn diabetes een beetje onder de duim te houden (meer bewegen = minder hoeven spuiten).
Hij brengt me de krant nu vaak met de fiets, en gezien ik maar 400 meter verderop zit is dat best wel tekenend voor iemand die een half jaar geleden nog minstens 15.000 stappen per dag haalde.
Geen idee, hij had vorige week een afspraak bij de MDL-specialist moest ook nog naar het lab om bloed te tappen en hoort maandag wat daaruit gekomen is en wat het plan van aanpak wordt (hopelijk), ik hoor het dan wel, als hij weer naar de arts moet dan moet ik toch chauffeuren.quote:Op donderdag 30 november 2023 16:32 schreef Troel het volgende:
[..]
Een ijzerinfuusboost geen optie? Monofer of ferofer ofzo? Effectiever dan tabletten.
Ha, dat is inderdaad positief! Je hoort vaak dat ouderen daar echt aan onderdoor gaan dan. Het zou fijn zijn als het iets is wat met medicatie kan worden verbeterd ja, even wachten op de uitslag dus.quote:Op donderdag 30 november 2023 16:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij is 82, en hij deed het de afgelopen 2 jaar sinds het overlijden van mijn moeder verbazingwekkend goed eigenlijk, van zo'n man die niet wist waar de keuken was naar zelf koken. Wel N om tips vragen in het begin (bij mij moet je niet wezen, ik weet ook niet waar de keuken is), en hij vermaakte zich eigenlijk prima, had zelfs een Rijncruise van een week in gedachten komend voorjaar, dus ik hoop dat hij daar fit genoeg voor blijft.
Maandag de uitslag van de MDL specialist en dan hoop ik dat eea met medicijnen kan worden aangepakt.
Dan ben je dus op tijd om dat nog recht te zettenquote:Op donderdag 30 november 2023 19:24 schreef FlyingFish het volgende:
Terugkomend op de surprises. Als die dingen zo vroeg moeten worden ingeleverd om te zorgen dat iedereen een goede surprise krijgt, wat gebeurt er dan als er een doos met snippers ingeleverd wordt?
Welke app is dat? Die stalk-app?quote:Op donderdag 30 november 2023 12:52 schreef Leandra het volgende:
Tafelmodelvriezertje in de garage is ook schoon ✅️
Voor de opsom: we hebben 1 auto en die staat in de garage, maar mochten we ooit weer een tweede auto kopen dan komt er ook heel rap een carport gok ik zo.
Toen we 2 auto's hadden en geen carport (is ongeveer 1 jaar zo geweest) wilde N idd wel heel galant de ruit van die ene auto die voor de garage stond krabben.
Ik kreeg vanmorgen even een rolberoerte, ik moest naar de huisarts voor de jaarlijkse APK, liep ik naartoe en vlak voor ik er was werd ik gebeld door de schoonmaakster die op donderdag bij mijn vader werkt... dat ze al een paar keer aangebeld had maar hij niet open deed
Ik in de stalk-app checken hoeveel % zijn telefoon had, want die legt hij 's nachts aan de lader maar die stond op 95% en lag niet meer aan de lader, dus hij was vanmorgen iig opgestaan
Ik hem bellen, neemt hij gewoon op maar had hij de deurbel niet gehoord omdat hij zijn gehoorapparaten toen nog niet in had
Enfin, was niks aan de hand dus.
En ik was ook weer goedgekeurd door de huisarts dus vrolijk zo verder.
Mijn broertje heeft ingesteld dat hij naar een aantal mensen een bericht stuurt inclusief locatie als hij op een bepaalde knop drukt ofzo.quote:Op donderdag 30 november 2023 20:04 schreef BE het volgende:
Ik had laatst iets heel bijzonders, toen wist de zoon aan de hand van het uitlezen van de apple watch van zijn vader (na zijn overlijden) nagenoeg precies hoe laat vader overleden was. Dat gaf hem echt heel veel rust, in plaats van 'ergens gisterenavond of in de vroege nacht'.
Hij had zijn vader de smartwatch gegeven om hem idd ook wat in de gaten te houden. Blijkbaar kun je instellen dat als iemand valt, dat dan automatisch 112 gebeld wordt ed.
Dat had mijn moeder ook, een noodknop op haar telefoon. Als ze daarop drukte, belde de telefoon automatisch naar 5 nummers op afgestelde volgorde. Ook kregen ingestelde nummers een noodsms met locatie.quote:Op donderdag 30 november 2023 20:28 schreef Nijna het volgende:
[..]
Mijn broertje heeft ingesteld dat hij naar een aantal mensen een bericht stuurt inclusief locatie als hij op een bepaalde knop drukt ofzo.
Zat zn zoontje laatst met dat horloge te klooien, kreeg ik een berichtje dat hij in nood was. Gelukkig appte hij gelijk erachteraan dat het loos alarm was. Maar het werkt dus wel.
Dat heeft mijn man op z’n Garmin. Nou kreeg ik laatst dus een melding.quote:Op donderdag 30 november 2023 20:28 schreef Nijna het volgende:
[..]
Mijn broertje heeft ingesteld dat hij naar een aantal mensen een bericht stuurt inclusief locatie als hij op een bepaalde knop drukt ofzo.
Zat zn zoontje laatst met dat horloge te klooien, kreeg ik een berichtje dat hij in nood was. Gelukkig appte hij gelijk erachteraan dat het loos alarm was. Maar het werkt dus wel.
Maar hoe doe je dat dan? Het kind naar huis sturen om een fatsoenlijke surprise te maken, zelf een alternatief maken, de ontvanger alvast voorbereiden dat hij een slechte surprise krijgt zodat dat niet te hard aan komt?quote:Op donderdag 30 november 2023 19:54 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dan ben je dus op tijd om dat nog recht te zetten
Life360quote:Op donderdag 30 november 2023 19:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
Welke app is dat? Die stalk-app?
Ik heb momenteel hele grote zorgen om mijn vader.
Nu is mijn moeder er nog wel. Maar ik vrees dat ik binnenkort ook aan de stalkapps moet gaan.
Mijn man had geen paniek om het alarm te annuleren maar was simpel weg te laat.quote:Op donderdag 30 november 2023 20:47 schreef BE het volgende:
Ja, helemaal fool-proof is het niet idd.
Dat had deze zoon idd ook al eens meegemaakt, vader wel gevallen maar niet ernstig maar dan wel paniek om het weer te annuleren idd.
Ik weet niet of mijn fitbit een alarmknop heeft maar mocht ik in de flatliner modus gaan dan is het een kwestie van synchroniseren met mijn telefoon en je kunt zien hoelaat dat is geweest.quote:Op donderdag 30 november 2023 20:47 schreef BE het volgende:
Ja, helemaal fool-proof is het niet idd.
Dat had deze zoon idd ook al eens meegemaakt, vader wel gevallen maar niet ernstig maar dan wel paniek om het weer te annuleren idd.
Deze knutseldombo dacht precies hetzelfdequote:Op donderdag 30 november 2023 22:53 schreef vlindertje89 het volgende:
En een klein luikje erin snijden om alsnog te kunnen vullen en die dan ook met montagekit weer dicht lijmen nog een optie, @:Phaidra?
Ik ben nul knutselvaardig, dus misschien is dat een hele stomme suggestiemaar wie weet heb je er wat aan.
Gezien onze eigen knutselvaardigheden, vrees ik dat het er niet mooier op zal wordenquote:Op donderdag 30 november 2023 22:53 schreef vlindertje89 het volgende:
En een klein luikje erin snijden om alsnog te kunnen vullen en die dan ook met montagekit weer dicht lijmen nog een optie, @:Phaidra?
Ik ben nul knutselvaardig, dus misschien is dat een hele stomme suggestiemaar wie weet heb je er wat aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:20 schreef SQ het volgende:
Wauw, goed gelukt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:20 schreef SQ het volgende:
Nodig: tijdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.handen
lichaam
.
Jouw dochter kan prima planmatig werken zo te zienen goed gelukt
.
Dit haha, love it.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:48 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nodig: tijdhanden
lichaam
.
Jouw dochter kan prima planmatig werken zo te zienen goed gelukt
.
quote:Op vrijdag 1 december 2023 08:52 schreef Cathmar het volgende:
Surprises zijn voor mij echt zo’n enorme trigger dat ik me bijna afvraag wat er vroeger gebeurd isZou het zo op een lijstje voor therapie kunnen zetten. Ik voel zo afkeer er van.
Hersenloos klusje, dat geknutselquote:Op vrijdag 1 december 2023 09:54 schreef SQ het volgende:
Ik moest ook erg lachen om de handen en het lichaam ja
Helaas stond "hersenen" er dan weer niet bij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of zodat je m weer door kan verkopen op marktplaats volgend jaarquote:Op vrijdag 1 december 2023 12:05 schreef Hupje het volgende:
@:FlyingFishHier kan gewoon het deksel van de schoenendoos van het lijf open. Eis hier is namelijk dat de surprise nog leuk moet zijn om mee naar huis te nemen...
Of je moeder hem kan gebruiken als die ook nog ergens surprise doetquote:Op vrijdag 1 december 2023 12:10 schreef SQ het volgende:
[..]
Of zodat je m weer door kan verkopen op marktplaats volgend jaar
Dit was 24 jaar geleden ofzo, ik heb daar niet zomaar even foto's van bij de hand natuurlijkquote:
Ja dat mag tegenwoordig dus allemaal niet meerquote:Op vrijdag 1 december 2023 17:03 schreef Quoi het volgende:
Dics or it didn't happen jasorry, vrijdagmiddag
Ik maakte ooit een soort poepmachine. Daar kwam dan ook chocoladevla uit. Alles om het maar een grote teringzooi te laten worden
Die nb is wel prettig.quote:Op vrijdag 1 december 2023 16:23 schreef SQ het volgende:
Ik heb ooit een enorme piemel gemaakt die echt helemaal stuk moest omdat de kadoos in het design waren geïntegreerd. De ballen waren bolkaarsen bijvoorbeeld. Achteraf best jammer want het was echt een piece of art.
(Nb dit was toen ik al studeerde)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op vrijdag 1 december 2023 22:03 schreef Phaidra het volgende:
![]()
Dan zijn surprises op de basisschool wel saai.Supergoed gedaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij doen dit jaar geen surprises. Vind ik niet zo erg. Het werd steeds gekker met surprises.
2 surprises van vorig jaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb een keer een uit steen gehakte piemol gekregen. Heb in deuk gelegen.
[ Bericht 2% gewijzigd door Vicky op 02-12-2023 00:23:07 ]♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
quote:Op zaterdag 2 december 2023 07:44 schreef LeSage het volgende:
Wauw Vicky![]()
Ik ben 2 kinderen tot een soort eskimo’s aan het inpakken. Ze moeten zo gaan voetballen en het is hier momenteel -4.
Zelf moet ik werken en kan ik dus niet langs de lijn staan vandaag
Daar zitten idd heel veel uren in.quote:Op zaterdag 2 december 2023 00:35 schreef FlyingFish het volgende:
Wow, dat zijn bijna geen surprises meer Vicky! Daar zit heel wat uren werk in!
Ik maak overigens bewust juist alle surprises uit afval, vind het zo zonde om daar geld aan uit te geven. Ik spaar altijd bijzonder afval een tijdje ervoor. Dingen als posterkokers en mooie stevige doosjes. Huidige surprise is gemaakt van 1 doos, 1 oude emmer, 1 oude posterkoker en twee pakken chocomel. Totale kosten zijn denk ik ¤1 voor papier en lijm/tape.
Ik heb net een borrel gehad met de ouderraad. Zo’n gezellige club die we momenteel hebben! Maar goed, sintviering 1 van 6 gehad! Ik heb uiteindelijk een pakket toiletpapier gewonnen bij het spelwel het meest nuttige cadeau ooit!
Wij hebben gisterochtend hardgelopen, viel best mee, vooral koude handen dus vergeet niet om handschoenen aan te doen.quote:Op zaterdag 2 december 2023 09:09 schreef hilliebillie het volgende:
Hier zo met handschoenen en een muts op naar de atletiek. En zelf had ik ook bedacht te gaan hardlopen (tenminste ben bezig met zo’n opbouw schema, dus het is ook nog veel wandelen). Maar ik twijfel eigenlijk wel nog een beetje, ook al zit ik er wel klaar voor.
Zoon loopt dan weer het liefste hard als het wat kouder is of als het regent. Anders heeft ie het snel te heet.quote:Op zaterdag 2 december 2023 09:13 schreef Vicky het volgende:
[..]
Daar zitten idd heel veel uren in.
Het is grotendeels karton maar ook heel veel hete lijm 🤣
T gaat volgende week zondag de 7km trailrun in Balen (België) lopen. Ik hoop voor d'r dat het niet zo koud is..
T zit ook op atletiek maar is heeft het niet altijd naar haar zin helaas. Ze vindt dr trainer niet zo leuk.quote:Op zaterdag 2 december 2023 09:45 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Zoon loopt dan weer het liefste hard als het wat kouder is of als het regent. Anders heeft ie het snel te heet.
Hier gaan de komende tijd vooral crosswedstrijden gelopen worden hier in de buurt, maar dat zijn voor de jeugd maar korte afstanden. Waaronder ook het nk (omdat die mede door onze atletiekvereniging georganiseerd wordt dit jaar en dus in de buurt is, zeker niet omdat er kans gemaakt wordt om hoog te eindigen). De oudste is erg fanatiek en doet ze het liefst elke cross wedstrijd mee. De jongste is wat minder fanatiek maar heeft zich behalve voor de twee in het dorp ook nog voor een andere opgegeven, en kijkt daarna of ze de rest ook mee wil doen.
En ik zat ook te denken zelf eentje mee te doen, een kortere afstand, maar voor volwassenen is het dan vlakbij de ochtend en voor de kinderen in de middag, dus dat komt dan weer niet handig uit. Dus ik hou het voorlopig nog even bij oefenen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Vicky op 02-12-2023 11:01:19 ]♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
Ja, het is een ding tegenwoordig, maar het is hoe dan ook gewoon moord.quote:Op zaterdag 2 december 2023 12:30 schreef Phaidra het volgende:
Gedoneerd @:Vicky . Wat een hel.![]()
Niks femicide, het is moord verdorie
Lief! Het is niet te bevattenquote:Op zaterdag 2 december 2023 12:30 schreef Phaidra het volgende:
Gedoneerd @:Vicky . Wat een hel.![]()
Niks femicide, het is moord verdorie
Nou, dát. Alles moet genderneutraal maar laten we hier wél een gender aan hangen 🤪quote:
quote:Op zaterdag 2 december 2023 10:51 schreef Vicky het volgende:
[..]
T zit ook op atletiek maar is heeft het niet altijd naar haar zin helaas. Ze vindt dr trainer niet zo leuk.
Mochten jullie iets kunnen/willen missen wil je dan iets donerenHeftig verhaal zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Heb ook een donatie gedaan
Ja heel heftig. Kan het nog steeds niet geloven.quote:Op zaterdag 2 december 2023 16:27 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Heftig verhaal zeg![]()
Heb ook een donatie gedaan
Ai, ik heb 2x mijn neus gebroken, dus ik voel met je mee.quote:Op zaterdag 2 december 2023 21:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, het ging hard
Ik denk gekneusd ofzo.
Tegen de deur aangelopen....quote:Op zaterdag 2 december 2023 23:59 schreef Mushanga71 het volgende:
Geveld door de servieskastdeur. PijnlijkSterkte
Ja, die trek ik een beetje slecht... ik ben vroeger vreselijk mishandeld door mijn toenmalige verkering en daarna moest ik tegen zijn ouders maar liegen dat ik tegen de deur aan was gelopenquote:
quote:Op zondag 3 december 2023 09:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, die trek ik een beetje slecht... ik ben vroeger vreselijk mishandeld door mijn toenmalige verkering en daarna moest ik tegen zijn ouders maar liegen dat ik tegen de deur aan was gelopen
Maar goed, dat is klein leed, je zult met je gezin op de A1 rijden en dan een spookrijder frontaal op je auto hebben... je kinderen kwijt
Of in Parijs bij de Eiffeltoren zijn en doodgestoken worden door een of andere gek.VerschrikkelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 3 december 2023 09:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, die trek ik een beetje slecht... ik ben vroeger vreselijk mishandeld door mijn toenmalige verkering en daarna moest ik tegen zijn ouders maar liegen dat ik tegen de deur aan was gelopen
quote:Maar goed, dat is klein leed, je zult met je gezin op de A1 rijden en dan een spookrijder frontaal op je auto hebben... je kinderen kwijt
Of in Parijs bij de Eiffeltoren zijn en doodgestoken worden door een of andere gek.VerschrikkelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ A ♥ & ♥ T ♥
Geeft niksquote:
Ging ik ook niet van uit hoor. Juist omdat het inderdaad de geijkte smoes is. Ik heb de 'grappen' ook gehad na het breken van mijn neus.quote:Op zondag 3 december 2023 09:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geeft niks
Het geeft juist precies aan waarom het idd 99 van de 100 keer niet waar is.
Maar N zit in Parijs, dus sowieso geen gevalletje huiselijk geweld
Roerbakken met stukjes kipfilet, kruiden met peper en zout en een scheut ketjap. Rijst erbij en klaar?quote:Op zondag 3 december 2023 10:05 schreef TolstoiFan het volgende:
Even een luchtige vraag: aangezien manlief zo ziek is, mag/moet ik dus ook koken. En als ik iets niet kan, is het koken. Dus heeft iemand nog tips voor zeer simpele, maar gezonde maaltijden?
Ik heb nog paprika's liggen en een chinese kool en volgens mij ook nog een witte kool ofzo......
Gister heb ik pasta gemaakt met een kant-en-klare saus, dat was best aardig gelukt.
Met die ingrediënten kun je prima nasi maken, maar gek genoeg vind ik nasi juist niet zo heel makkelijk. Wat ik in dit soort gevallen doe is gewoon alle groenten (roer)bakken, rijst apart koken en dan een kant-en-klare kerriesaus of zoiets bij de groente gooien. En dan heb je dus rijst met groentenprutje. Ik kan ook echt niet zo goed koken, namelijk.quote:Op zondag 3 december 2023 10:05 schreef TolstoiFan het volgende:
Even een luchtige vraag: aangezien manlief zo ziek is, mag/moet ik dus ook koken. En als ik iets niet kan, is het koken. Dus heeft iemand nog tips voor zeer simpele, maar gezonde maaltijden?
Ik heb nog paprika's liggen en een chinese kool en volgens mij ook nog een witte kool ofzo......
Gister heb ik pasta gemaakt met een kant-en-klare saus, dat was best aardig gelukt.
Het kan ook zonder vlees. En je kunt jezelf ook gewoon eens verwennen en vanavond iets bestellen. Man ziek, kind herstellende, jij bent helemaal op. Een beter moment of een betere reden om te bestellen is er denk ik niet.quote:Op zondag 3 december 2023 10:19 schreef TolstoiFan het volgende:
Vooral dat kruiden is bij mij altijd een probleem, dan heb ik werkelijk geen idee wat ik aan het doen ben. Zal de vriezer zo eens induiken om te kijken of we nog kipfilet hebben liggen.
Ik heb geen zin om nog naar de super te moeten vandaag, ben de hele week al aan het rennen en vliegen, nu wil even helemaal niks en lekker simpel.
Een groot gezin hebben we niet, we zijn met zijn drietjes, manlief eet niet veel want ziek en Simon eet ook nog niet optimaal, maar dat begint weer te komen.
Kerriesaus maak je mij niet blij mee, maar misschien hebben we ook wel een pot kant-en-klare andere saus staan. Zo de voorraadkast maar eens bekijken.
En ditquote:Op zondag 3 december 2023 10:21 schreef livelink het volgende:
[..]
Het kan ook zonder vlees. En je kunt jezelf ook gewoon eens verwennen en vanavond iets bestellen. Man ziek, kind herstellende, jij bent helemaal op. Een beter moment of een betere reden om te bestellen is er denk ik niet.
Ik zei toch niet dat kerriesaus hetzelfde was? Ik gaf twee opties. Maaltijdpakket curry of zelf rijst met groenteprutje maken met bijv. kerriesaus.quote:Op zondag 3 december 2023 10:20 schreef SQ het volgende:
Curry is by far niet hetzelfde als kerriesaus
Maar goed, als je echt nooit kookt vergeef ik je dit maar
Ik reageerde toch ook niet op jou. Maar wellicht te snel gelezen, ik had het groenteprutje met kerriesaus gemist. Klinkt ook wel goor trouwens.quote:Op zondag 3 december 2023 10:23 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik zei toch niet dat kerriesaus hetzelfde was? Ik gaf twee opties. Maaltijdpakket curry of zelf rijst met groenteprutje maken met bijv. kerriesaus.
Ach ja, ik noemde ook maar wat qua saus.quote:Op zondag 3 december 2023 10:24 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik reageerde toch ook niet op jou. Maar wellicht te snel gelezen, ik had het groenteprutje met kerriesaus gemist. Klinkt ook wel goor trouwens.
quote:Op zondag 3 december 2023 10:10 schreef livelink het volgende:
[..]
Met die ingrediënten kun je prima nasi maken, maar gek genoeg vind ik nasi juist niet zo heel makkelijk. Wat ik in dit soort gevallen doe is gewoon alle groenten (roer)bakken, rijst apart koken en dan een kant-en-klare kerriesaus of zoiets bij de groente gooien. En dan heb je dus rijst met groentenprutje. Ik kan ook echt niet zo goed koken, namelijk.
Ik refereerde naar bovengenoemde kerriesausquote:Op zondag 3 december 2023 10:20 schreef SQ het volgende:
Curry is by far niet hetzelfde als kerriesaus
Maar goed, als je echt nooit kookt vergeef ik je dit maar
mocht er geen kip zijn heb je eieren in huis?quote:Op zondag 3 december 2023 10:19 schreef TolstoiFan het volgende:
Vooral dat kruiden is bij mij altijd een probleem, dan heb ik werkelijk geen idee wat ik aan het doen ben. Zal de vriezer zo eens induiken om te kijken of we nog kipfilet hebben liggen.
Ik heb geen zin om nog naar de super te moeten vandaag, ben de hele week al aan het rennen en vliegen, nu wil even helemaal niks en lekker simpel.
Gaat vast lukken, klinkt iig lekker!quote:Op zondag 3 december 2023 16:21 schreef TolstoiFan het volgende:
In de voorraadkast vond ik nog een zakje boemboe voor bami goreng, dus die mik ik er doorsamen met kip en kool/paprika/wortel.
Iedereen bedankt voor de tips!
met haar opa gemaakt. Ik heb het poppetje eerst vergroot uitgeprint en dat is als basis gebruikt het bestaat uit een soort piepschuim. Maar hoe precies geen idee eigenlijkquote:Op zondag 3 december 2023 20:05 schreef Hupje het volgende:
@:F_r Gaaf zeg. Hoe heeft ze dat gedaan? (Kan ik van leren voor een volgend jaar)
Wij hebben thuis twee kampen:quote:Op zondag 3 december 2023 18:20 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Gaat vast lukken, klinkt iig lekker!
Wij hebben een stamppotkind, dus wij hebben stamppot paprika/snijbonen gegeten.
Gelukkig eet die van ons bijna alles (nog wel), dus dat is wel makkelijk. Maar zijn favoriet is wel stamppot, maakt niet uit welke. Hij heeft elke stamppot een eigen naam gegeven, zo is boerenkool en andijvie Hulkstamppot en die van gisteravond is Spideystamppotquote:Op maandag 4 december 2023 09:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wij hebben thuis twee kampen:
Kamp rijst & vlees
Kamp aardappels/pasta & vega
Altijd lastig iets te vinden waar iedereen blij mee is
Mooi Hupje. En wat ben ik blij dat ik niet echt van Chocolade hou en dat een dropletter nog niet is ingeburgerd.quote:Op maandag 4 december 2023 10:24 schreef Hupje het volgende:
Mijn grote kleine die het geheim kent kreeg dit weekend een kringloop cadeautje in zijn schoen: een Minecraft lampje. Het was echt een schot in de roos, hij is er zó blij mee![]()
![]()
Omdat ze op school altijd veel werk aan ons hebben, doen wij altijd óf met Sint óf met kerst een kleinigheidje voor de juffen. Dit jaar maakten we zelf chocoladeletters. Kind was helemaal trots![]()
[ afbeelding ]
Dit klinkt heel herkenbaarquote:Op maandag 4 december 2023 09:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wij hebben thuis twee kampen:
Kamp rijst & vlees
Kamp aardappels/pasta & vega
Altijd lastig iets te vinden waar iedereen blij mee is
Zelfde kampquote:Op maandag 4 december 2023 15:03 schreef Morgane89 het volgende:
Ik heb 1 kind en dus 1 kamp. Maar dat is wel kamp 'dit lustte ik gisteren nog, maar vandaag niet meer. En morgen misschien weer wel'.
quote:Op maandag 4 december 2023 15:10 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zelfde kampzelfs favorieten als pasta kunnen de ene dag een succes zijn en de andere dag een huilbui geven
Het enige dat altijd succes geeft zijn pannenkoeken, soep (vooral brood), patat en pizza.
Laatst kwam ik erachter dat ons kind eigenlijk alleen maar brood en fruit eet. Bij de rest doet hij alsof hij het eet maar legt het na een klein hapje weer terug. Daar kwam hij bij de opvang ook mee weg, daar dachten ze dus ook dat hij netjes groenten zat te eten
hoeft niet perse. gaat ook prima zonder alleen is de opbrengst lager. een snackpaprikas doen het hier altijd goed.quote:Op maandag 4 december 2023 16:43 schreef taxibabe het volgende:
hij wil graag paprika (die moet alleen wel in het kasje)
Oh beter, dan krijgt hij snackpaprika's in zijn tuintje!quote:Op maandag 4 december 2023 16:52 schreef Elleska het volgende:
[..]
hoeft niet perse. gaat ook prima zonder alleen is de opbrengst lager. een snackpaprikas doen het hier altijd goed.
Kant- en klare pannenkoeken kopen en invriezen? Deze hebben we voor onze zoon altijd in huis, maar of ze echt lekker zijn weet ik niet.quote:Op maandag 4 december 2023 17:01 schreef Amsel het volgende:
Weet je wat ik het allerergste vindt? Niemand lust hier pannenkoeken!! Behalve ik. Maar voor mezelf alleen ga ik ze niet bakken. Dus eet ik nooit pannenkoeken
Nee die zijn dus echt bahquote:Op maandag 4 december 2023 17:35 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Kant- en klare pannenkoeken kopen en invriezen? Deze hebben we voor onze zoon altijd in huis, maar of ze echt lekker zijn weet ik niet.
Qft!quote:
Pannenkoeken kun je juist ook prima een paar bakken. Hoeft helemaal niet met zo'n bakmix en in grote hoeveelheden. Gewoon doenquote:Op maandag 4 december 2023 17:01 schreef Amsel het volgende:
Weet je wat ik het allerergste vindt? Niemand lust hier pannenkoeken!! Behalve ik. Maar voor mezelf alleen ga ik ze niet bakken. Dus eet ik nooit pannenkoeken
Dit. Maar misschien kijk ik daar ook anders naar omdat ik koken echt heerlijk vind. Zo ontspannendquote:Op maandag 4 december 2023 18:25 schreef Hupje het volgende:
[..]
Pannenkoeken kun je juist ook prima een paar bakken. Hoeft helemaal niet met zo'n bakmix en in grote hoeveelheden. Gewoon doen
Zo’n kleine shake-fles. Melk erin en gaan!quote:Op maandag 4 december 2023 18:25 schreef Hupje het volgende:
[..]
Pannenkoeken kun je juist ook prima een paar bakken. Hoeft helemaal niet met zo'n bakmix en in grote hoeveelheden. Gewoon doen
quote:Op maandag 4 december 2023 18:54 schreef Clubsoda het volgende:
Ja, of je schudt wat bloem uit een pak, doet er een ei en een scheut melk bij en dan ben je klaar. Dat zijn dingen die je vaak ook wel standaard in huis hebt.
Groot gelijk hoorquote:Op maandag 4 december 2023 19:00 schreef Amsel het volgende:
Ik heb geen zin in een discussie over al dan niet eten wat de pot schaft, maar wil wel zeggen dat moeilijk etende volwassenen niet per se zo geworden zijn door hun ouders, en dat er ook kinderen zijn die issues hebben waardoor ze anders écht niet eten. We picken hier thuis onze battles, en strijd over eten is in het grotere geheel m'n energie niet waard.
quote:Op maandag 4 december 2023 19:00 schreef Amsel het volgende:
Ik heb geen zin in een discussie over al dan niet eten wat de pot schaft, maar wil wel zeggen dat moeilijk etende volwassenen niet per se zo geworden zijn door hun ouders, en dat er ook kinderen zijn die issues hebben waardoor ze anders écht niet eten. We picken hier thuis onze battles, en strijd over eten is in het grotere geheel m'n energie niet waard.
Dit dus...quote:Op maandag 4 december 2023 19:00 schreef Amsel het volgende:
tsja, dat zijn de lessen des levens....quote:Op maandag 4 december 2023 19:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Ik wist altijd zeeeker dat het aan opvoeding lag. Toen kreeg ik 2 tegengestelde kinderen, een alleseter en een nikswiller die vergeet wat ie wel lekker vond![]()
Gelijke opvoeding
Ik reken mezelf en manlief ook bij de kampen. Want mij maak je het blijst met pasta, hem met rijstquote:Op maandag 4 december 2023 15:03 schreef Morgane89 het volgende:
Ik heb 1 kind en dus 1 kamp. Maar dat is wel kamp 'dit lustte ik gisteren nog, maar vandaag niet meer. En morgen misschien weer wel'.
Voor 1 persoon pannenkoeken is echt prima te doen!quote:Op maandag 4 december 2023 17:01 schreef Amsel het volgende:
[ Bericht 19% gewijzigd door Mushanga71 op 06-12-2023 06:44:39 ]If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
SPOILER: rolberoerte 2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niks aan de hand dus
Wel heel blij met de dames van de buurtzorg![]()
quote:Op dinsdag 5 december 2023 14:08 schreef Leandra het volgende:
Vanmorgen rolberoerte 2 van deze week trouwens... ik had overlegd met degene uit de (inmiddels verwijderde) spoiler dat ik even wat spullen bij haar zou komen halen, wat kleding voor nood, als ze hier naartoe zou moeten komen, en wat zeer dierbare spullen.Wat een weekSPOILER: rolberoerte 2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niks aan de hand dus
Wel heel blij met de dames van de buurtzorg![]()
.
@Mushanga71 sterkte. Ik duim dat het met een sisser afloopt.
Venus in pocketformaat
© loveli
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat wachten is killing, tijd verloopt ook zo vreemd. Traag maar toch ook weer snel.
@_Ingrid_ Wat naar dat je vader zich nog steeds zo rot voelt. Wel fijn dat hij snel kan verhuizen. Zal hem ook wat meer rust geven
[ Bericht 13% gewijzigd door Mushanga71 op 06-12-2023 06:47:24 ]If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Jij ook Mushanga. Probeer maar tot rust te komenquote:Op dinsdag 5 december 2023 19:03 schreef Mushanga71 het volgende:
Wij zijn weer een beetje van de schrik bekomen.
Pizza is naar binnen gewerkt, gaan we zo aan de warme chocolademelk en pepernoten. We doen er niet veel meer aan maar zoon krijgt wel een kadootje.
Toch nog proberen er wat van te maken.
Fijne Sintavond allemaal!![]()
Hier hebben we geen van allen inspiratie voor cadeaus dit jaar. Vorig jaar schandelijk verwend en we krijgen het nu gewoon niet bedacht. We hebben voor elk wel iets, maar het is geen enorm pakjesfestijn vooralsnog. Gelukkig hebben we nog even tot kerst.quote:Op dinsdag 5 december 2023 20:52 schreef livelink het volgende:
Wij doen zaterdagavond pakjesavond met mijn ouders erbij.
En dan heb je twee kinderen, waarvan er eentje alles leuk vindt en de andere helemaal niks. Ik heb net even de balans opgemaakt van wat ik gekocht heb en heb voor de één echt te veel (maar gelukkig 2 januari ook nog jarig) en voor de andere zo goed als niks. Net uit pure armoede bij de AH een spuitbus lavendel luchtverfrisser voor op de wc gehaald, want die geur vindt hij zo lekker. En ik vermoed dat hij daar nog heel blij mee zal zijn ook
Ah nee dat snap ik, zo is het niet leuk. Maar ik probeer mezelf maar voor te houden dat het ook een hoop spanning is voor de kinderen.quote:Op dinsdag 5 december 2023 23:08 schreef hilliebillie het volgende:
Wat balen SQ van de net mis aangekochte cadeautjes. Hopelijk zijn ze er toch blij mee als de frustratie is gezakt dat het niet exact is wat ze wilden.
Hier werd het laatste cadeautje, wat dochter uit de zak haalde en voor zoon was, naar hem toe gesmeten. Dus het einde was gezellig, ik was er even klaar mee, dat er gewoon nooit iets normaal gewoon leuk kan zijn.
Nou was het maar een chocolade bal met marshmallows er in voor in de warme melk (en dus kapot nu, maar het gaat er om dat ze niet wist wat er in zat en dat er dus gewoon niet normaal met spullen omgegaan kan worden).
Volgend jaar hier geen cadeautjes meer, tenminste ik ga ze niet halen. Ze waren verder wel blij met de cadeautjes, ook al waren de meeste dingen praktische dingen. Maar ik was er zelf niet blij mee.
Hier ook, maar er werd wel op de deur geklopt.quote:Op woensdag 6 december 2023 07:19 schreef amaranta het volgende:
De Sint is ons huis stilletjes voorbij gereden.
Ik heb één 3 weken voor Sinterklaas kind en één 2 weken na Sinterklaas kindquote:Op woensdag 6 december 2023 07:46 schreef arvensis het volgende:
Ik heb de zak voor de deur gezet en daarna via de Ring-app de bel laten gaan. Lang leve de technologie.
Volgend jaar doen we het ook anders. Idd het lijstje beter opvolgen.
Het helpt hier niet mee dat Z. 28 nov jarig is en al heel erg werd verwend en nu hebben we ook A. van 19 nov. Gezellige (maar rete dure en stressvolle weken).
Yep.quote:Op woensdag 6 december 2023 07:56 schreef Mushanga71 het volgende:
Is het toch zover @:Leandra?
Hier ook, een november kind en de andere eind december. Heerlijke periode![]()
Gedeeltelijk tegelijk, nu niet meer. Althans, ik hoef me bij de oudste niet meer in het zweet te werken om het te vieren
Yup. Wij vieren al een paar jaar géén pakjesavond meer.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |