Tja, dit is het spel tegenover de zet van Yeşilgöz. Hij zet zo druk op de VVD leden om zich uit te spreken.quote:Op zondag 26 november 2023 21:07 schreef miss_sly het volgende: [..] Dan gaat ie nog meer milde tweets plaatsen die niet dreigend en dwingend zijn. De man heeft geen geduld en dramt al sinds donderdag dat men maar op moet schieten. Zo werkt het niet, dat moet hij ook maar accepteren.
Ja. Was me ook opgevallen. Trump zal het van hem hebben afgekeken.quote:
Ze zitten in de verkenningsfase, dat is het systeem. Hij heeft zo’n haast om zich minister-president te kunnen gaan noemen. Laat de verkenner eens even zijn werk doen in plaats van de boel zo opjutten de hele tijd.quote:Op zondag 26 november 2023 21:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, dit is het spel tegenover de zet van Yeşilgöz. Hij zet zo druk op de VVD leden om zich uit te spreken.
Verdient ie geen sympathie mee.quote:Op zondag 26 november 2023 21:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze zitten in de verkenningsfase, dat is het systeem. Hij heeft zo’n haast om zich minister-president te kunnen gaan noemen. Laat de verkenner eens even zijn werk doen in plaats van de boel zo opjutten de hele tijd.
Hij is meer wanhopig, oprecht wanhopig.quote:Op zondag 26 november 2023 21:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, dit is het spel tegenover de zet van Yeşilgöz. Hij zet zo druk op de VVD leden om zich uit te spreken.
quote:Op zondag 26 november 2023 21:17 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Als
@:DilanYesilgoz
en
@:PieterOmtzigt
morgen met mij en
@:lientje1967
aan tafel gaan zitten en we alle vier gaan praten en redelijke compromissen sluiten, dan hebben we binnen drie weken een Regeerakkoord. Dat is wat onze kiezers willen én het is het allerbeste voor Nederland! 👍
https://twitter.com/geert(...)%2F2695929%2F12%2F25
TT is natuurlijk met de knipoog gemaakt maar ik vind dit wel een verstandige zet. Alhoewel ik me wel afvraag waarom hij zegt dat morgen het gesprek met Omzigt is ipv dinsdag.
Daar heeft Dilan heeeeeleeeemaaaaal geeen trek inquote:Op zondag 26 november 2023 21:03 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Niets verkennen, gewoon doen wat Geert wil.
Wat straalt Wilders dan uit met z'n peroxidekapsel?quote:Op zondag 26 november 2023 19:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is gewoon geen porem. Het gaat er ook om wat je wat uitstraalt. Dat je gezond en fit bent om dit land te sturen.
Op zich gelijk, maar hij heeft ook nodig dat de processen in de VVD die al op gang zijn gekomen hun werk gaan doen. Rustig aan doen is denk ik niet in zijn voordeel, hij heeft nu momentum. Nu vindt bijna iedereen het logisch dat PVV een kandidaat regeerpartij is, als straks alles bezinkt en er lijstjes gaan verschijnen van wat Wilders allemaal heeft geroepen in de afgelopen 20 jaar, kan dat momentum ook wegzakken.quote:Op zondag 26 november 2023 21:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze zitten in de verkenningsfase, dat is het systeem. Hij heeft zo’n haast om zich minister-president te kunnen gaan noemen. Laat de verkenner eens even zijn werk doen in plaats van de boel zo opjutten de hele tijd.
Kinderachtig is het.quote:
Dilan zou dan wel voor de verkenningsfase mogen meedelen dat ze niet gaan regeren maar hij mag niet een tweet sturen over het gesprek?quote:Op zondag 26 november 2023 21:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat voor nieuws staat in dat uitgebreide artikel op nrc? Heb zelf geen abbo.quote:Op zondag 26 november 2023 21:40 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik lees een nog uitgebreider artikel op NRC over de verkenner.
En ben Geert Wilders maar een gaan volgen op X. Wie weet valt er nog een hoop te lachen om wat hij twittert als hij zich verveeld.
Beetje flauw verwijt als de VVD zo nadrukkelijk een openingszet doet. Dan mag je natuurlijk best reageren.quote:Op zondag 26 november 2023 21:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vind het vrij netjes. Had heel anders gekund.quote:Op zondag 26 november 2023 21:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Beetje flauw verwijt als de VVD zo nadrukkelijk een openingszet doet. Dan mag je natuurlijk best reageren.
Zeg ik zonder oordeel over de manier waarop.
[url]PVV-senator Van Strien deed ook zaken met zichzelf https://www.nrc.nl/nieuws/2023/11/26/pvv-senator-van-strien-deed-ook-zaken-met-zichzelf-a4182340 https://www.nrc.nl/nieuws/2023/11/26/pvv-senator-van-strien-deed-ook-zaken-met-zichzelf-a4182340[/url]quote:Op zondag 26 november 2023 21:41 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wat voor nieuws staat in dat uitgebreide artikel op nrc? Heb zelf geen abbo.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)et-zichzelf-a4182340quote:Op zondag 26 november 2023 21:41 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wat voor nieuws staat in dat uitgebreide artikel op nrc? Heb zelf geen abbo.
Dit framen als wanhopig vind ik echt heel vreemd. Hij zet wat druk, mede gesteund door polls waaruit blijkt dat zo'n 90% van de NSC en VVD stemmers willen dat hij deze coalitie vormt. Gewoon een tegenzet, laten zien welke coalitie Yeşilgöz laat lopen met haar uitspraak en dan hopen dat er veel VVDers op reageren.quote:Op zondag 26 november 2023 21:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij is meer wanhopig, oprecht wanhopig.
Snap niet dat hij geen adviseurs heeft die zeggen van `rustig aan` of `het zijn trage processen`.
Mwoah, vind echt dat hij wat wanhopig klinkt in zijn tweets.quote:Op zondag 26 november 2023 21:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit framen als wanhopig vind ik echt heel vreemd. Hij zet wat druk, mede gesteund door polls waaruit blijkt dat zo'n 90% van de NSC en VVD stemmers willen dat hij deze coalitie vormt. Gewoon een tegenzet, laten zien welke coalitie Yeşilgöz laat lopen met haar uitspraak en dan hopen dat er veel VVDers op reageren.
Eens.quote:Op zondag 26 november 2023 22:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwoah, vind echt dat hij wat wanhopig klinkt in zijn tweets.
Ik had het rustig aan gedaan, wetende dat er binnen de VVD steeds meer geluiden komen om gewoon te regeren. Nu drammen kan ook tegen je werken.
Sowieso, drammen kan vervelend uitpakken is gebleken.
Ik zie die wanhoop niet echt, ik zie een vrij normale reactie op de zet van Yeşilgöz. Je moet ook nu druk zetten, na morgen heeft dat al weer minder zin.quote:Op zondag 26 november 2023 22:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwoah, vind echt dat hij wat wanhopig klinkt in zijn tweets.
Ik had het rustig aan gedaan, wetende dat er binnen de VVD steeds meer geluiden komen om gewoon te regeren. Nu drammen kan ook tegen je werken.
Sowieso, drammen kan vervelend uitpakken is gebleken.
Ja, bovendien geldt als je te graag wil regeren - hebben we bij Rutte gezien - dat je dan alles moet uitleveren.quote:Op zondag 26 november 2023 22:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Een beetje geduld en de kans is groot dat het zijn kant sowieso wel op komt rollen. Nu druk zetten kan contraproductief werken. De verkenner is nog niet eens begonnen.
Hij kan beter tijd (geld) gaan steken in goede antecedenten onderzoeken bij de mensen die hij als bewindsman naar voren wil gaan schuiven.quote:Op zondag 26 november 2023 22:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zie die wanhoop niet echt, ik zie een vrij normale reactie op de zet van Yeşilgöz. Je moet ook nu druk zetten, na morgen heeft dat al weer minder zin.
Dat Wilders zijn hele programma in de prullenbak moet en wil steken is duidelijk, dat heeft hij ook al bijna gedaan. Heeft niks met deze tweets te maken.quote:Op zondag 26 november 2023 22:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, bovendien geldt als je te graag wil regeren - hebben we bij Rutte gezien - dat je dan alles moet uitleveren.
Het ene sluit het ander niet uit. Al is Bosma geloof ik van de gesprekken met kandidaat-kamerleden.quote:[..]
Hij kan beter tijd (geld) gaan steken in goede antecedenten onderzoeken bij de mensen die hij als bewindsman naar voren wil gaan schuiven.
Zitten nog genoeg mooie plannen in over vervoer, duurzaamheid, en gewoon snoeiharde asielpolitiek.quote:Op zondag 26 november 2023 22:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat Wilders zijn hele programma in de prullenbak moet en wil steken is duidelijk, dat heeft hij ook al bijna gedaan. Heeft niks met deze tweets te maken.
[..]
Het ene sluit het ander niet uit.
Wilders praat zelf niet met Omtzigt dinsdag he. Dat is aan de verkenner.quote:Op zondag 26 november 2023 21:17 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Als
@:DilanYesilgoz
en
@:PieterOmtzigt
morgen met mij en
@:lientje1967
aan tafel gaan zitten en we alle vier gaan praten en redelijke compromissen sluiten, dan hebben we binnen drie weken een Regeerakkoord. Dat is wat onze kiezers willen én het is het allerbeste voor Nederland! 👍
https://twitter.com/geert(...)%2F2695929%2F12%2F25
TT is natuurlijk met de knipoog gemaakt maar ik vind dit wel een verstandige zet. Alhoewel ik me wel afvraag waarom hij zegt dat morgen het gesprek met Omzigt is ipv dinsdag.
Duurzaamheid en PVV zijn geen combi, welke mooie plannen zouden ze dan volgens jou hebben?quote:Op zondag 26 november 2023 22:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zitten nog genoeg mooie plannen in over vervoer, duurzaamheid, en gewoon snoeiharde asielpolitiek.
Geneuzel of koran en Moskee verboden heeft ie terecht weggedonderd.
Die 'snoeiharde asielpolitiek' hebben we al, zelfs het juniplan was juridisch niet houdbaar. Meer dan dit (zo ongeveer het strengste van de EU, op een land met een opt out na) lukt echt niet.quote:Op zondag 26 november 2023 22:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zitten nog genoeg mooie plannen in over vervoer, duurzaamheid, en gewoon snoeiharde asielpolitiek.
Kerncentrales, meer autowegen, en 140 kmh.quote:Op zondag 26 november 2023 22:13 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Duurzaamheid en PVV zijn geen combi, welke mooie plannen zouden ze dan volgens jou hebben?
T is dan denk ik dan vooral een kwestie van behouden wat wij hebben en kijken of ze dingen kunnen versoberen zodat NL nog minder in trek komt.quote:Op zondag 26 november 2023 22:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die 'snoeiharde asielpolitiek' hebben we al, zelfs het juniplan was juridisch niet houdbaar. Meer dan dit (zo ongeveer het strengste van de EU, op een land met een opt out na) lukt echt niet.
Meer wegen en 140km/u mag niet van de rechter, zelfs terug naar 130km/u zal de rechter al voor gaan liggen. Wil je dat, zul je eerst de halve agrarische sector moeten inkrimpen. En dat vindt BBB wel erg.quote:Op zondag 26 november 2023 22:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kerncentrales, meer autowegen, en 140 kmh.
Maar dat wil de VVD ook, en bij BBB zullen ze dat ook niet erg vinden.
Laten we daar maar niet over gaan discussiëren. Ik ga er gewoon vanuit dat er met politieke wil daar prima uit te komen is. En als dat écht niet zou kunnen, dan..quote:Op zondag 26 november 2023 22:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die 'snoeiharde asielpolitiek' hebben we al, zelfs het juniplan was juridisch niet houdbaar. Meer dan dit (zo ongeveer het strengste van de EU, op een land met een opt out na) lukt echt niet.
Welke plannen dan?quote:Op zondag 26 november 2023 22:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je daar vanuit gaat, hou je gewoon jezelf voor de gek. Wilders gaat daar niet vanuit, heeft hij al duidelijk laten merken.quote:Op zondag 26 november 2023 22:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Laten we daar maar niet over gaan discussiëren. Ik ga er gewoon vanuit dat er met politieke wil daar prima uit te komen is. En als dat écht niet zou kunnen, dan..
https://wnl.tv/2023/05/31(...)ionale-verdragen-op/
Getekend, fatsoenlijk (oud) VVD bestuurder.
Ook dat is gewoon politieke keuzes.quote:Op zondag 26 november 2023 22:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Meer wegen en 140km/u mag niet van de rechter, zelfs terug naar 130km/u zal de rechter al voor gaan liggen. Wil je dat, zul je eerst de halve agrarische sector moeten inkrimpen. En dat vindt BBB wel erg.
Vraag me echt af van de zin van 140 km per uur op de snelwegquote:Op zondag 26 november 2023 22:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kerncentrales, meer autowegen, en 140 kmh.
Maar dat wil de VVD ook, en bij BBB zullen ze dat ook niet erg vinden.
Jij wil iets anders, dat mag.quote:Op zondag 26 november 2023 22:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je daar vanuit gaat, hou je gewoon jezelf voor de gek. Wilders gaat daar niet vanuit, heeft hij al duidelijk laten merken.
Tweede kamer is de baas, volksvertegenwoordigeing is de baas, de rechter moet uitvoeren wat de wet gever heeft bedachtquote:Op zondag 26 november 2023 22:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Meer wegen en 140km/u mag niet van de rechter, zelfs terug naar 130km/u zal de rechter al voor gaan liggen. Wil je dat, zul je eerst de halve agrarische sector moeten inkrimpen. En dat vindt BBB wel erg.
Nee, dat zijn geen politieke keuzes. Dat zijn internationale verdragen. En in het geval van stikstof heet dat verdrag EU. En daar komt de komende jaren nog meer vandaan, de waterkwaliteit is bijvoorbeeld ook ver onder de norm door nitraatuitstoot. Er komt een nieuwe wet aan voor verbetering natuurkwaliteit.quote:Op zondag 26 november 2023 22:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ook dat is gewoon politieke keuzes.
Maar het irriteert wel, dat we in onze hoofden geregeerd zouden worden door rechterlijke besluiten. Rechters toetsen of wetten al dan wel of niet worden nagekomen.
En op sommige punten moeten die aangepast worden. Overal in europa wordt harder dan hier gereden.
Dan hoeven we helemaal geen nieuw kabinet te hebben als de rechters toch allemaal weten hoe het moet.quote:Op zondag 26 november 2023 22:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Komt erop neer dat we uit de EU moeten, net wat Henk Kamp ook zegt. Gezien de situatie in UK zou je dat niet moeten willen.quote:Op zondag 26 november 2023 22:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Tweede kamer is de baas, volksvertegenwoordigeing is de baas, de rechter moet uitvoeren wat de wet gever heeft bedacht
We verschillen van meningquote:Op zondag 26 november 2023 22:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat zijn geen politieke keuzes. Dat zijn internationale verdragen. En in het geval van stikstof heet dat verdrag EU. En daar komt de komende jaren nog meer vandaan, de waterkwaliteit is bijvoorbeeld ook ver onder de norm door nitraatuitstoot. Er komt een nieuwe wet aan voor verbetering natuurkwaliteit.
En ja, dat irriteert wellicht, alle vervuilende plannen gaat de rechter gewoon voor liggen. Maar de VVD wil ook gewoon aan de stikstofnorm voldoen.
Nee, er is genoeg om over te besluiten. Bijvoorbeeld hoe we wel aan de stikstofnorm en de klimaatverdragen gaan voldoen.quote:Op zondag 26 november 2023 22:20 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dan hoeven we helemaal geen nieuw kabinet te hebben als de rechters toch allemaal weten hoe het moet.
Dat inderdaad.quote:Op zondag 26 november 2023 22:20 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dan hoeven we helemaal geen nieuw kabinet te hebben als de rechters toch allemaal weten hoe het moet.
Das een mooie: de rechter zet een kpi, en wij hebben dan de vrijheid om te kijken hoe we dat doen.quote:Op zondag 26 november 2023 22:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, er is genoeg om over te besluiten. Bijvoorbeeld hoe we wel aan de stikstofnorm en de klimaatverdragen gaan voldoen.
UIt het vluchtelingenverdrag.quote:Op zondag 26 november 2023 22:21 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Komt erop neer dat we uit de EU moeten, net wat Henk Kamp ook zegt. Gezien de situatie in UK zou je dat niet moeten willen.
T is wel zo dat als wij uit alle verdragen stappen, uit de EU en we zeggen schijt te hebben aan alles waar wij voor getekend hebben dat we een stuk vrijer zijn in ons doen en laten. Niet dat je zoiets zou willen maar tochquote:Op zondag 26 november 2023 22:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, er is genoeg om over te besluiten. Bijvoorbeeld hoe we wel aan de stikstofnorm en de klimaatverdragen gaan voldoen.
Zoals ik het lees heb je dan nog met EVRM te maken.quote:
Beetje zoals je baan opzeggen en je huis verkopen. Wat een vrijheid! Tot je geld op is natuurlijkquote:Op zondag 26 november 2023 22:24 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
T is wel zo dat als wij uit alle verdragen stappen, uit de EU en we zeggen schijt te hebben aan alles waar wij voor getekend hebben dat we een stuk vrijer zijn in ons doen en laten. Niet dat je zoiets zou willen maar toch
quote:Op zondag 26 november 2023 22:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Beetje zoals je baan opzeggen en je huis verkopen. Wat een vrijheid! Tot je geld op is natuurlijk
Zo vaart loopt dit niet. We hebben een flinke vinger in de pap hé. De EU zonder NL is ook geen EU meer, en dan gaan heel veel landen grote discussies krijgen.quote:Op zondag 26 november 2023 22:25 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Zoals ik het lees heb je dan nog met EVRM te maken.
''Hetzelfde geldt voor het EVRM en alle andere Europese regelgeving die op grond daarvan en het Vluchtelingenverdrag zijn opgesteld. Maar je kunt moeilijk uit het EVRM stappen, en in de Europese Unie (EU) blijven.'' https://wnl.tv/2023/05/31(...)ionale-verdragen-op/
Iets met een lul en een drumstel.quote:Op zondag 26 november 2023 22:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Beetje zoals je baan opzeggen en je huis verkopen. Wat een vrijheid! Tot je geld op is natuurlijk
We zijn en blijven als klein land toch wel heel erg afhankelijk van EU;)quote:Op zondag 26 november 2023 22:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zo vaart loopt dit niet. We hebben een flinke vinger in de pap hé. De EU zonder NL is ook geen EU meer, en dan gaan heel veel landen grote discussies krijgen.
er zijn talloze andere wegen om de wetgeving van de eu aan te passen, deze situatie die mag niet duren dus moet er wat gaan gebeurenquote:Op zondag 26 november 2023 22:21 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Komt erop neer dat we uit de EU moeten, net wat Henk Kamp ook zegt. Gezien de situatie in UK zou je dat niet moeten willen.
juist stop dan ook maar met de verkiezingenquote:Op zondag 26 november 2023 22:20 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
in veel gevallen wordt gevraagd naar de toestemming van iedereen en die zul je echt niet zomaar krijgen.quote:Op zondag 26 november 2023 22:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er zijn talloze andere wegen om de wetgeving van de eu aan te passen, deze situatie die mag niet duren dus moet er wat gaan gebeuren
Ik weet wat! We vallen Polen binnen. Of België.quote:Op zondag 26 november 2023 22:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er zijn talloze andere wegen om de wetgeving van de eu aan te passen, deze situatie die mag niet duren dus moet er wat gaan gebeuren
dan gaan we die normen eens aanpassen ofanders interpreterenquote:Op zondag 26 november 2023 22:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat zijn geen politieke keuzes. Dat zijn internationale verdragen. En in het geval van stikstof heet dat verdrag EU. En daar komt de komende jaren nog meer vandaan, de waterkwaliteit is bijvoorbeeld ook ver onder de norm door nitraatuitstoot. Er komt een nieuwe wet aan voor verbetering natuurkwaliteit.
En ja, dat irriteert wellicht, alle vervuilende plannen gaat de rechter gewoon voor liggen. Maar de VVD wil ook gewoon aan de stikstofnorm voldoen.
Misschien heeft Vlaams Belang nog wel mensen voor Geert in ruil voor soevereiniteitquote:Op zondag 26 november 2023 22:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik weet wat! We vallen Polen binnen. Of België.
Door dit soort gekut hebben we ons nou juist in een hoek geverfd.quote:Op zondag 26 november 2023 22:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan gaan we die normen eens aanpassen ofanders interpreteren
Dan gaan we die normen aanpassen , de wetgever is de baasquote:Op zondag 26 november 2023 22:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Door dit soort gekut hebben we ons nou juist in een hoek geverfd.
Of, ook een idee, we gaan daadwerkelijk minder uitstoten.quote:Op zondag 26 november 2023 22:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan gaan we die normen aanpassen , de wetgever is de baas
Dat gaat niet gebeuren, ik moet binnekort ook weer terug naar nederland he, met vliegtuig en dan er komende komende 5 jaar twee keer zoveel vliegtuigen in de wereldquote:Op zondag 26 november 2023 22:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of, ook een idee, we gaan daadwerkelijk minder uitstoten.
Helemaal niks natuurlijk. Alsof ze in Frankrijk of Duitsland geen tomaten kunnen kweken of varkens kunnen fokken.quote:Op zondag 26 november 2023 22:48 schreef capricia het volgende:
Wat blijft er eigenlijk van onze landbouw- en veesektor over zonder EU en/of subsidies?
in Polen hebben ze 5 keer zoveelvarkens in de slacht als hierquote:Op zondag 26 november 2023 22:48 schreef capricia het volgende:
Wat blijft er eigenlijk van onze landbouw- en veesektor over zonder EU en/of subsidies?
Daarom moeten we van BBB ook in de EU blijvenquote:Op zondag 26 november 2023 22:48 schreef capricia het volgende:
Ja maar die zitten ook in de EU. Al vind ik het ook wel dubbel hoor gezien de status van dat land.quote:Op zondag 26 november 2023 22:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
in Polen hebben ze 5 keer zoveelvarkens in de slacht als hier
Nóg duurder voedselquote:Op zondag 26 november 2023 22:48 schreef capricia het volgende:
quote:
Nederland is een baasje hoor op beestengebied, maar wij hebbe de ruimte nodig dus moet er gewon 50% beesten weg, voor woningbouwquote:Op zondag 26 november 2023 22:50 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja maar die zitten ook in de EU. Al vind ik het ook wel dubbel hoor gezien de status van dat land.
quote:Hoeveel varkens zijn er in Europa?
Europa telt nu 134,32 miljoen varkens. In 2021 waren dat er nog 141,68 miljoen.24 Mar 2023
quote:Hoeveel varkens heeft China?
Het aantal in China eind 2022 getelde varkens is vastgesteld op 452,56 miljoen. Dat zijn er 3,33 miljoen meer dan eind 2021, een plus van 0,7 procent. Chinese varkenshouders houden samen 43,9 miljoen fokzeugen, dat zijn er 620.000 of 1,4 procent meer dan in 2021, meldt het Nationale Bureau voor de Statistiek.31 Jan 2023
Dat van Baudet was van 2019 toen hij nog niet op de tour ging zoals hij nu dat doet. k geloof vast dat Wilders de NPO wilt opheffen maar Thierry Baudet als minister geloof ik niets vanquote:Op zondag 26 november 2023 23:08 schreef capricia het volgende:
Jensen als staatssecretaris.
Van mediazaken.
Geert zegt het echt.
[ twitter ]
quote:Op zondag 26 november 2023 23:11 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dat van Baudet was van 2019 toen hij nog niet op de tour ging zoals hij nu dat doet. k geloof vast dat Wilders de NPO wilt opheffen maar Thierry Baudet als minister geloof ik niets van
Lijkt me een vrij sterk signaal dat Geert niet daadwerkelijk een regering wil vormenquote:Op zondag 26 november 2023 23:08 schreef capricia het volgende:
Van mediazaken.
Geert zegt het echt.
[ twitter ]
Lientje1967 ook echtquote:Op zondag 26 november 2023 21:03 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Niets verkennen, gewoon doen wat Geert wil.
Maar niet op een zo klein stukje landquote:Op zondag 26 november 2023 22:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
in Polen hebben ze 5 keer zoveelvarkens in de slacht als hier
Dat wordt het niveau van onze nieuwe regering.quote:
willy1967quote:
quote:Op zondag 26 november 2023 23:08 schreef capricia het volgende:
Van mediazaken.
Geert zegt het echt.
[ twitter ]
De subsidies zijn een probleem maar een groter probleem buiten de EU is afzetmarkt, zie het VK na Brexit. De landbouw sector daar heeft enorme klappen gehad als het om export naar de EU gaat.quote:Op zondag 26 november 2023 22:48 schreef capricia het volgende:
quote:Op zondag 26 november 2023 23:30 schreef Gehrman het volgende:
Slimme zet van de VVD om voor een gedoogconstructie te gaan ipv meeregeren. De LPF taferelen beginnen nu al is wat ik je Grom.
Al dat geneuzel waar links tegenwoordig voor staat heeft de 'arbeider' of 'gewone man' helemaal niks mee. Klimaatgedram, diversiteit en inclusie, LHBT-rechten, demografische transitie etc. De mensen willen gewoon eten op tafel, voldoende huisvesting, en ook wat geld overhouden. Links schiet zichzelf in de eigen voet door prioriteit te geven aan identiteitspolitiek die een kleine minderheid aanspreekt en dat is weer keihard duidelijk geworden. Natuurlijk doen ze verder niks met de signalen en gaan gewoon op de oude moreel verheven voet verder waarbij ieder jaar het electoraat verder krimpt en overloopt naar andere partijen die het wel snappen.quote:Op zondag 26 november 2023 20:14 schreef deedeetee het volgende:
Dit al langs gekomen ?
[..]
Ze heeft natuurlijk wél een punt. De PvdA is echt geen arbeiders partij meer. En Timmermans lijkt mij ook meer een GL figuur.
Oh god, het zielige witte mannen gewauwel is er weer.quote:Op zondag 26 november 2023 23:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Al dat geneuzel waar links tegenwoordig voor staat heeft de 'arbeider' of 'gewone man' helemaal niks mee. Klimaatgedram, diversiteit en inclusie, LHBT-rechten, demografische transitie etc. De mensen willen gewoon eten op tafel, voldoende huisvesting, en ook wat geld overhouden. Links schiet zichzelf in de eigen voet door prioriteit te geven aan identiteitspolitiek die een kleine minderheid aanspreekt en dat is weer keihard duidelijk geworden. Natuurlijk doen ze verder niks met de signalen en gaan gewoon op de oude moreel verheven voet verder waarbij ieder jaar het electoraat verder krimpt en overloopt naar andere partijen die het wel snappen.
De PVV mag natuurlijk ook een wensenlijstje hebben en die voorleggen. Of andere daar mee eens zullen gaan worden is een 2e.quote:Op zondag 26 november 2023 23:30 schreef Gehrman het volgende:
Slimme zet van de VVD om voor een gedoogconstructie te gaan ipv meeregeren. De LPF taferelen beginnen nu al is wat ik je Grom.
Dat is correct. Daar is de verkenner voor aangesteld om dat in kaart te brengen.quote:Op zondag 26 november 2023 23:40 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
De PVV mag natuurlijk ook een wensenlijstje hebben en die voorleggen. Of andere daar mee eens zullen gaan worden is een 2e.
In de stad zal je wat genuanceerdere meningen hierover horen maar als je diep in Gelderland, Overijssel, N-Brabant, Limburg, Zeeland, Drenthe, Groningen en Friesland induikt zal je merken dat veel mensen dat ook wel vinden wat hij zegt. De 1 stoort zich er zo aan dat hij niet peinst om daarom op de Pvda-gl te stemmen en de ander moet daar niets van hebben maar stemt wel op hen omdat hij andere zaken belangrijker vind.quote:Op zondag 26 november 2023 23:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh god, het zielige witte mannen gewauwel is er weer.
Het programma van de PvdA/GL is het beste voor de portemonnee, dat van de PVV bestaat uit fantasie.
Je kan anderen wel weer als racist gaan wegzetten maar de PVDA/GL met hun progressieve agenda is dus ongewenst.quote:Op zondag 26 november 2023 23:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het programma van de PvdA/GL is het beste voor de portemonnee, dat van de PVV bestaat uit fantasie. Ik heb links niet gehoord over identiteitspolitiek, dat horen we alleen maar van rechts
Ik heb er niets over gehoord van PvdA/GL deze campagne en ook niet van de SP. Dus waar storen die mensen zich dan eigenlijk aan behalve de lulverhalen en verzinsels die ze op Feesboek lezen?quote:Op zondag 26 november 2023 23:42 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
In de stad zal je wat genuanceerdere meningen hierover horen maar als je diep in Gelderland, Overijssel, N-Brabant, Limburg, Zeeland, Drenthe, Groningen en Friesland induikt zal je merken dat mensen dat ook wel vinden wat hij zegt. De 1 stoort zich er zo aan dat hij niet peinst om daarom op de Pvda-gl te stemmen en de ander moet daar niets van hebben maar stemt wel op hen omdat hij andere zaken belangrijker vind.
Welke progressieve agenda is dat, precies? Dat mensen gelijke rechten hebben al ze zijn wat voor alfabet letter dan ook? Dat is toch gewoon onze Grondwet?quote:Op zondag 26 november 2023 23:43 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Je kan anderen wel weer als racist gaan wegzetten maar de PVDA/GL met hun progressieve agenda is dus ongewenst.
Je gelooft in groene sprookjes die ome Frans je wijsgemaakt heeft. Dat het program van GL/PvdA het beste voor de portemonnee zou zijn is een wij van WC-Eend verhaal en je reinste kolder. Het zal misschien voor de grachtengordel elite betaalbaar worden maar voor de 'gewone burger' niet. Denk alleen even aan de stijgende kosten voor het vervoer door hogere accijnzen en kilometerheffingen bijvoorbeeld. Indirect houd je helemaal niets over aan al die voordeeltjes die ze pretenderen te geven omdat de hogere kosten van alle klimaat, asiel en subsidieprojectjes toch weer doorsijpelen naar de burger.quote:Op zondag 26 november 2023 23:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het programma van de PvdA/GL is het beste voor de portemonnee, dat van de PVV bestaat uit fantasie. Ik heb links niet gehoord over identiteitspolitiek, dat horen we alleen maar van rechts
https://groenlinkspvda.nl/standpunten/gelijkwaardigheid/quote:Op zondag 26 november 2023 23:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb er niets over gehoord van PvdA/GL deze campagne en ook niet van de SP. Dus waar storen die mensen zich dan eigenlijk aan behalve de lulverhalen en verzinsels die ze op Feesboek lezen?
Van andere weet ik niet maar volgens mij deed de rechter een veronderstelde bedreiging af als iets waar te weinig bewijs voor was (graus).quote:
Grappig verhaal, ga het PVV programma eens lezen en vertel ons dan maar eens waar DAT van betaald gaat worden. Oh wacht, dat wordt niet vertelt.quote:Op zondag 26 november 2023 23:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Je gelooft in groene sprookjes die ome Frans je wijsgemaakt heeft. Dat het program van GL/PvdA het beste voor de portemonnee zou zijn is een wij van WC-Eend verhaal en je reinste kolder. Het zal misschien voor de grachtengordel elite betaalbaar worden maar voor de 'gewone burger' niet. Denk alleen even aan de stijgende kosten voor het vervoer door hogere accijnzen en kilometerheffingen bijvoorbeeld. Indirect houd je helemaal niets over aan al die voordeeltjes die ze pretenderen te geven omdat de hogere kosten van alle klimaat, asiel en subsidieprojectjes toch weer doorsijpelen naar de burger.
Deze macro-econoom is het niet met je eensquote:Op zondag 26 november 2023 23:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat het program van GL/PvdA het beste voor de portemonnee zou zijn is een wij van WC-Eend verhaal en je reinste kolder.
Geld dat gereserveerd is voor het klimaatfonds en nog niet gebruikt is eruit halen?quote:Op maandag 27 november 2023 00:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig verhaal, ga het PVV programma eens lezen en vertel ons dan maar eens waar DAT van betaald gaat worden. Oh wacht, dat wordt niet vertelt.
En hoe ga je dan het Urgenda vonnis uitvoeren maar goed, laten we het dan bij feiten houden. Er is 6.8 miljard uitgegeven in 2022 voor klimaatmaatregelen.quote:Op maandag 27 november 2023 00:16 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Geld dat gereserveerd is voor het klimaatfonds en nog niet gebruikt is eruit halen?
Urgenda zou dan iets zijn waar je gewoon uit kan stappenquote:Op maandag 27 november 2023 00:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En hoe ga je dan het Urgenda vonnis uitvoeren maar goed, laten we het dan bij feiten houden. Er is 6.8 miljard uitgegeven in 2022 voor klimaatmaatregelen.
Alleen het punt van de PVV over verlaging van de AOW leeftijd naar 65 kost al 16.7 miljard per jaar.
Verder is het fonds geen structurele uitgave maar een eemalige, zaken als AOW leeftijd verlagen zijn structureel en dus ieder jaar terugkerend.
Nee, dat kan niet, Urgenda was een rechtszaak waar uit een vonnis vloeide wat tot aan de Hoge Raad is bevestigd.quote:Op maandag 27 november 2023 00:22 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Urgenda zou dan iets zijn waar je gewoon uit kan stappen![]()
Ja, kzou verder niet weten
Ik verwacht dat hij al zijn geblokkeerde accounts snel heeft opgeheven. Als Minister President van alle Nederlanders kun je natuurlijk niemand meer blokkerenquote:Op zondag 26 november 2023 21:40 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik lees een nog uitgebreider artikel op NRC over de verkenner.
En ben Geert Wilders maar een gaan volgen op X. Wie weet valt er nog een hoop te lachen om wat hij twittert als hij zich verveeld.
Ik denk dat een MP van Nederland dat wel mag eigenlijk, onze wetgeving is anders dan die van de VS maar ik denk dat we hiervoor een van onze juridische users nodig hebbenquote:Op maandag 27 november 2023 00:25 schreef Hawk234 het volgende:
[..]
Ik verwacht dat hij al zijn geblokkeerde accounts snel heeft opgeheven. Als Minister President van alle Nederlanders kun je natuurlijk niemand meer blokkeren
Mocht het zover komen dan zal alles toch via de officiële kanalen worden gedeeld?quote:Op maandag 27 november 2023 00:25 schreef Hawk234 het volgende:
[..]
Ik verwacht dat hij al zijn geblokkeerde accounts snel heeft opgeheven. Als Minister President van alle Nederlanders kun je natuurlijk niemand meer blokkeren
Er is een @MinPres account op X wat momenteel door Rutte wordt gebruikt en dat is volgens mij een officieel account van de RVD.quote:Op maandag 27 november 2023 00:29 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Mocht het zover komen dan zal alles toch via de officiële kanalen worden gedeeld?
Hij kan natuurlijk op beide accounts tweets de wereld in slingeren. Nog leuker als van beiden de toon en de inhoud flink uit elkaar gaan lopen.quote:Op maandag 27 november 2023 00:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is een @:MinPres account op X wat momenteel door Rutte wordt gebruikt en dat is volgens mij een officieel account van de RVD.
Als hij MinPres is dan kan dat inderdaad, wordt wel een beetje Trump-achtig danquote:Op maandag 27 november 2023 00:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij kan natuurlijk op beide accounts tweets de wereld in slingeren. Nog leuker als van beiden de toon en de inhoud flink uit elkaar gaan lopen.
Gast, die macro econoom ken ik. Is geregeld te gast bij de nieuwe wereld. Het is wen fascist en enorme wappie en pro rus. Baudet is er niks bij.Toevallig ook enorm anti vvd.quote:Op maandag 27 november 2023 00:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Deze macro-econoom is het niet met je eenshttps://www.bnr.nl/nieuws(...)oor-economie-dan-vvd
Ik kan me nog herinneren dat mensen mevrouw Kaag op haar persoonlijke account gingen aanvallen omdat ze daar niets over financiën tweette. En niet wisten dat daar @minister_fin voor bedoeld was.quote:Op maandag 27 november 2023 00:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als hij MinPres is dan kan dat inderdaad, wordt wel een beetje Trump-achtig dan
Kees de Kort..ja. bijzonder mens is dat.quote:Op maandag 27 november 2023 00:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gast, die macro econoom ken ik. Is geregeld te gast bij de nieuwe wereld. Het is wen fascist en enorme wappie en pro rus. Baudet is er niks bij.Toevallig ook enorm anti vvd.
Hoe bnr bij hem is uitgekomen is mij een raadsel.
Je hebt het toch maar veranderd?quote:Op maandag 27 november 2023 00:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Kees de Kort..ja. bijzonder mens is dat.
Oh, ik heb werkelijk geen idee. Maar alleen maar mooi toch, dat-ie een beetje op de golflengte vanquote:Op maandag 27 november 2023 00:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gast, die macro econoom ken ik. Is geregeld te gast bij de nieuwe wereld. Het is wen fascist en enorme wappie en pro rus. Baudet is er niks bij.Toevallig ook enorm anti vvd.
Hoe bnr bij hem is uitgekomen is mij een raadsel.
Ja, mede omdat Hoekstra als minister constant zijn persoonlijke account voor zijn ministerieele zaken gebruikte.quote:Op maandag 27 november 2023 00:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat mensen mevrouw Kaag op haar persoonlijke account gingen aanvallen omdat ze daar niets over financiën tweette. En niet wisten dat daar @:minister_fin voor bedoeld was.
Nee.quote:Op maandag 27 november 2023 00:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh, ik heb werkelijk geen idee. Maar alleen maar mooi toch, dat-ie een beetje op de golflengte van
DeVerzamelaar zit, waar ik op reageer
Vroeger vond je iemand die rare dingen zegt gewoon een sukkel, tegenwoordig moeten ze minstens een fascist zijnquote:Op maandag 27 november 2023 00:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee.
DeVerzamelaar is geen fascist. Ook niet netjes om iemand zo te noemen.
Of extreemrechts.quote:Op maandag 27 november 2023 00:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Vroeger vond je iemand die rare dingen zegt gewoon een sukkel, tegenwoordig moeten ze minstens een fascist zijn
Vast ja, net zoals de EU geen EU meer is zonder de Britten zeker? Het verbaast me dat er mensen zijn die dit echt geloven na de Brexit clusterfuck.quote:Op zondag 26 november 2023 22:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zo vaart loopt dit niet. We hebben een flinke vinger in de pap hé. De EU zonder NL is ook geen EU meer, en dan gaan heel veel landen grote discussies krijgen.
Waarom is een verlangen naar lagere kosten en meer geld in de portemonnee 'zielig witte mannen gewauwel'?quote:Op zondag 26 november 2023 23:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
quote:Op zondag 26 november 2023 23:39 schreef Tijger_m het volgende:
De mensen willen gewoon eten op tafel, voldoende huisvesting, en ook wat geld overhouden.
Nou ik kan me er wel in vinden dat men graag nette huisvesting wil en niet zozeer wakker ligt vande stikstofquote:Op zondag 26 november 2023 23:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat gejammer in een van de rijkste landen ter wereld is potsierlijk. Bovendien gaat geen politicus daar veel aan kunnen verbeteren, zelfs op korte termijn. En al zeker iemand als Wilders niet.quote:Op maandag 27 november 2023 04:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waarom is een verlangen naar lagere kosten en meer geld in de portemonnee 'zielig witte mannen gewauwel'?
Of ontken je dat er veel te veel armoede in Nederland is en ontstaat?
De overheid moet zich niet langer verschuilen achter stikstof om geen woningen te hoeven bouwenquote:Op maandag 27 november 2023 06:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat gejammer in een van de rijkste landen ter wereld is potsierlijk. Bovendien gaat geen politicus daar veel aan kunnen verbeteren, zelfs op korte termijn. En al zeker iemand als Wilders niet.
Daarnaast gaan er nog economisch veel zwaardere tijden aankomen, we leven nu in een hoogconjunctuur. Die lui die zich nu al arm vinden kunnen hun borst natmaken.
quote:Op maandag 27 november 2023 00:22 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Urgenda zou dan iets zijn waar je gewoon uit kan stappen![]()
Ja, kzou verder niet weten
Realiseer je nu dat het inderdaad niet kan of denk je nog steeds dat ome Geert het wel even regelt?quote:Op maandag 27 november 2023 00:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet, Urgenda was een rechtszaak waar uit een vonnis vloeide wat tot aan de Hoge Raad is bevestigd.
Dit is nu het probleem met populistische lulverhalen, het zijn gewoon leugens voor mensen die (te) weinig kennis hebben van de zaken die er spelen en voor mensen die simpele oplossingen willen horen die niet bestaan.
alle rechtzaken zijn gebaseerd op de nederlandse wet ook urgenda/quote:Op maandag 27 november 2023 09:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[..]
Realiseer je nu dat het inderdaad niet kan of denk je nog steeds dat ome Geert het wel even regelt?
quote:Eerste Kamerlid Gom van Strien legt zijn taken als verkenner per direct neer, laat hij maandag weten. De senator kwam dit weekend in opspraak vanwege beschuldigingen van fraude.
Gebaseerd op Europese afspraken en verdragen. Kijk eens verder dan je neus lang is.quote:Op maandag 27 november 2023 09:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
alle rechtzaken zijn gebaseerd op de nederlandse wet ook urgenda/
alle nederlandse rechters volgen de nederlandse wet
de politiek stelt wetten vast
We zijn nog niet eens in de fase van de informateur.quote:Op maandag 27 november 2023 09:42 schreef TheVulture het volgende:
Ok, ik had niet verwacht dat enkel het benoemen van een informateur al een zootje zou worden maar het is toch gelukt.
De grap is natuurlijk dat die Truus wel op de PVV stemt, want de buitenlanders pakken alle baantjes af en zorgen voor overlast.quote:Op maandag 27 november 2023 05:39 schreef michaelmoore het volgende:
vooral de jongeren willen een woning en arbeid die lonend is , niet dat truus verderop in de bijstand zit en met alle toeslagen jou uit kan lachen
Oh ja ik zie dat verkennen en de rol van informateur een beetje als hetzelfde werkquote:Op maandag 27 november 2023 09:44 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
We zijn nog niet eens in de fase van de informateur.
Ik niet hoor. Ik verheug me nu alweer op nieuwe versies van belletje Bomhof en de Bentleyrijdende platenboer.quote:Op maandag 27 november 2023 09:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
We hebben de shitshow die je met LPF/PVV-achtigen krijgt toch alweer onderschat.
Nog erger, dit was slechts de verkenner.quote:Op maandag 27 november 2023 09:42 schreef TheVulture het volgende:
Ok, ik had niet verwacht dat enkel het benoemen van een informateur al een zootje zou worden maar het is toch gelukt.
quote:Op maandag 27 november 2023 09:46 schreef TheVulture het volgende:
Het is natuurlijk wel grappig dat zoiets pas uitlekt als die man verkenner wordt. Daarvoor was het blijkbaar niet nieuwswaardig genoeg
Nou ja senator. Ook wel nieuwswaardig.quote:Op maandag 27 november 2023 09:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daarvoor was deze man een totaal oninteressant figuur, bedoel je.
Terwijl je al van tevoren kan weten dat dat fout afloopt inderdaad.quote:Op maandag 27 november 2023 09:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vond het al krankzinnig om een PVV-er aan te wijzen eigenlijk.
Ja blijkbaar wel, anders was die naam toch wel eerder gelektquote:Op maandag 27 november 2023 09:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daarvoor was deze man een totaal oninteressant figuur, bedoel je.
Het is de schuld van links.quote:Op maandag 27 november 2023 09:46 schreef TheVulture het volgende:
Het is natuurlijk wel grappig dat zoiets pas uitlekt als die man verkenner wordt. Daarvoor was het blijkbaar niet nieuwswaardig genoeg
Haha echt niet, laat die rechtse shitshow zelf de rommel maar opruimenquote:Op maandag 27 november 2023 09:47 schreef trein2000 het volgende:
Krankzinnig ook. Doe dat dan in het weekend. Dit is gewoon sabotage. Initiatief naar Timmermans. Nu.
Ja maar als zo'n man verkenner wordt, dan zet hem dat toch in de spotlight en dan komt de vraag 'wat is dit precies voor man?' sterker naar voren.quote:Op maandag 27 november 2023 09:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja senator. Ook wel nieuwswaardig.
Dat zeg ik toch nietquote:Op maandag 27 november 2023 09:49 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het is de schuld van links.
Gefeliciteerd kameraden met deze sabotage actie!!
Gidi Markuszower is ook een prima kandidaat.quote:
Laat het nog maar een jaar voortduren, des te minder tijd blijft er over voor extreemrechts om de boel kapot te makenquote:Op maandag 27 november 2023 09:52 schreef Hanca het volgende:
En nu? Niet alle lijsttrekkers zijn vandaag in Den Haag, dus ik denk dat er morgen pas een nieuwe verkenner komt. En dan moet die zich weer eerst inlezen, kunnen we vrijdag ofzo gaan beginnen. Het eerste vertragen is al gelukt, ben benieuwd of Rutte IV straks langer demissionair dan missionair kan zijn.
Ze zaten er 543 dagen, ze zijn nu al 143 dagen ver. Precies op 1 januari 2025 zijn ze langer demissionair dan dat ze er echt hebben gezeten.
alles kan gewijzigd wordenquote:Op maandag 27 november 2023 09:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gebaseerd op Europese afspraken en verdragen. Kijk eens verder dan je neus lang is.
Da's toch die kerel die met wapens rondloopt waar het niet mag?quote:Op maandag 27 november 2023 09:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gidi Markuszower is ook een prima kandidaat.
Het voordeel daarvan is wel dat dat nieuws al bekend isquote:Op maandag 27 november 2023 09:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Da's toch die kerel die met wapens rondloopt waar het niet mag?
Ik vind het vooral wel ongelofelijk dat er dus telkens weer mensen zijn met lijken in de kast die dan op een of andere manier op de voorgrond komen, en telkens toch denken "ach, dat lijkje vindt men vast niet".quote:Op maandag 27 november 2023 09:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch nietHet is alleen grappig dat dit soort dingen pas echt naar boven komen als er een hoofd boven het maaiveld uitkomt. Zijn werk als senator lijkt dus niet relevant zou je bijna denken.
Nou ja, een aangifte die verder nog niet tot vervolging heeft geleid, ligt natuurlijk niet bepaald in de schijnwerpers. Ook niet als iemand senator is. Dat wordt leuker om te verkopen als iemand verkenner is.quote:Op maandag 27 november 2023 09:46 schreef TheVulture het volgende:
Ja preciesquote:Op maandag 27 november 2023 09:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het vooral wel ongelofelijk dat er dus telkens weer mensen zijn met lijken in de kast die dan op een of andere manier op de voorgrond komen, en telkens toch denken "ach, dat lijkje vindt men vast niet".
Hoe dan?
Ik geef toe, je zegt dat niet, en ik interpreteerde je woorden inderdaad voor wat leedvermaak.quote:Op maandag 27 november 2023 09:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch nietHet is alleen grappig dat dit soort dingen pas echt naar boven komen als er een hoofd boven het maaiveld uitkomt. Zijn werk als senator lijkt dus niet relevant zou je bijna denken.
Ze zoeken iemand met afstand tot de politiek. Nou kun je haast van ieder kamerlid van de PVV wel zeggen dat er enige afstand is tot de politiek, omdat ze vaak totaal niet lijken te begrijpen waar het over gaat, maar toch lijkt een kamerlid kiezen echt wel een brug te ver. Op een gegeven moment zou meneer "nieuwe bestuurscultuur" Omtzigt dan toch wel dwars moeten liggen?quote:Op maandag 27 november 2023 09:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
We checken het even op de lijstquote:Op maandag 27 november 2023 09:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, NRC he?quote:Op maandag 27 november 2023 09:49 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het is de schuld van links.
Gefeliciteerd kameraden met deze sabotage actie!!
Ja, plus spionage voor de Mossad.. En uit het Nederlands Israëlitisch Kerkgenootschap gegooid vanwege jarenlang patroon van belediging, denigrerende uitlatingen en dreigende taal. Een typische PVVer.quote:Op maandag 27 november 2023 09:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja hele goede vraag. Volgens mij was de consensus 'arrogantie'.quote:Op maandag 27 november 2023 09:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het vooral wel ongelofelijk dat er dus telkens weer mensen zijn met lijken in de kast die dan op een of andere manier op de voorgrond komen, en telkens toch denken "ach, dat lijkje vindt men vast niet".
Hoe dan?
Dat is zeker niet toevallig. En ook zeker niet toevallig dat zoiets van het nrc vandaan komt.quote:Op maandag 27 november 2023 09:46 schreef TheVulture het volgende:
Dat vind ik ook vreemd.quote:Op maandag 27 november 2023 09:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe dan?
Wat probeer je hier ni mee te zeggen redquote:Op maandag 27 november 2023 09:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is zeker niet toevallig. En ook zeker niet toevallig dat zoiets van het nrc vandaan komt.
Ja, dat zo iemand dan niet tegen Wilders zegt "ik wil het best aannemen, maar je moet wel weten dat er een rechtszaak tegen me loopt"... dan ben je blijkbaar zo vol van jezelf dat zelfs je partij beschadigen geen probleem meer is.quote:Op maandag 27 november 2023 10:00 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook vreemd.
Ik zou al twijfelen over een publieke functie omdat ik ooit wel eens iemand heb geghost 20 jaar geleden of vast wel eens dronken ben gefilmd.
Maar ja, hoogmoed komt voor de val.
quote:Op maandag 27 november 2023 09:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is zeker niet toevallig. En ook zeker niet toevallig dat zoiets van het nrc vandaan komt.
quote:
Zou het weer een (s)links complot zijn ja?quote:Op maandag 27 november 2023 09:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit wordt nog veel leuker aangezien een partij als de PVV per definitie twijfelachtige charlatans aantrekt. De eerste 15-20 op de kieslijst heeft Geert nog wel in beeld. Alles wat daarachter komt not so much.quote:Op maandag 27 november 2023 09:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe dan?
Dat zijn met name gewoon medewerkers verkoop van kleinere winkels, die zijn nooit tot grootschalige fraude oid in staat geweest. Het ergste wat daar van boven kan komen is dat ze eens met hun vingers in de kassa hebben gezeten.quote:Op maandag 27 november 2023 10:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Dit wordt nog veel leuker aangezien een partij als de PVV per definitie twijfelachtige charlatans aantrekt. De eerste 15-20 op de kieslijst heeft Geert nog wel in beeld. Alles wat daarachter komt not so much.
quote:
Tsja, die zag je toch van verre aankomen?quote:Op maandag 27 november 2023 10:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zou het weer een (s)links complot zijn ja?
Dit moeten echt valse beschuldigingen zijn...quote:Op maandag 27 november 2023 09:58 schreef nostra het volgende:
Blijf het bijzonder vinden dat er zoveel vrouwen te vinden zijn die met Dion Graus vreemd willen gaan. Dat geeft de gemiddelde fokker als ik toch ook hoop.
Toch mis ik er 1: hero brinkman, pissen door de brievenbus van zijn buurman.quote:Op maandag 27 november 2023 09:56 schreef Caland het volgende:
[..]
We checken het even op de lijst
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bingo.
Dat dusquote:Op maandag 27 november 2023 10:00 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook vreemd.
Ik zou al twijfelen over een publieke functie omdat ik ooit wel eens iemand heb geghost 20 jaar geleden of vast wel eens dronken ben gefilmd.
Maar ja, hoogmoed komt voor de val.
gwn van der staaijquote:Op maandag 27 november 2023 09:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Was dat niet Lucassen?quote:Op maandag 27 november 2023 10:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Toch mis ik er 1: hero brinkman, pissen door de brievenbus van zijn buurman.
Die fractie is de grootste zorg van Geert, die geloofde zelf niet in 37 zetels dus heeft hij de helft van de week pas ontmoet.quote:Op maandag 27 november 2023 10:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Dit wordt nog veel leuker aangezien een partij als de PVV per definitie twijfelachtige charlatans aantrekt. De eerste 15-20 op de kieslijst heeft Geert nog wel in beeld. Alles wat daarachter komt not so much.
Nou ja, zaken als mishandeling, stalking, bedreiging, racistische uitspraken etc. kunnen ook prima onder het gewone volk voorkomen.quote:Op maandag 27 november 2023 10:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zijn met name gewoon medewerkers verkoop van kleinere winkels, die zijn nooit tot grootschalige fraude oid in staat geweest. Het ergste wat daar van boven kan komen is dat ze eens met hun vingers in de kassa hebben gezeten.
Klopt. Hero was van de mislukte paleisrevolutie. Een van de fatsoenlijker PVV'ers.quote:
Juist een reden om toch wel met de PVV te proberen toch? We kijken nu wel allemaal naar de PVV maar doen alsoff de VVD betrouwbaarheid uitstraalt is ook erg passéquote:Op maandag 27 november 2023 10:05 schreef Gimmick het volgende:
Ik vind het niet zo positief. Als de (in)formatie faalt hoop ik op een scenario waarin het voor (bijna) iedereen duidelijk is dat er met de PVV niet te regeren valt. Voor dit soort schandalen is de PVV achterban helemaal niet gevoelig. Sterker nog, meer bewijs voor hetzes en demonisatie.
Als je dan toch gaan complotdenken: Wilders is bewust op zoek gegaan naar iemand waartegen een rechtszaak loopt, zodat de media dit zou oppikken, zodat ze nu links weer de schuld kunnen geven dat ze niet snel kunnen gaan formeren. Alles om in de slachtofferrol te kunnen kruipen, zelfs als je de grootste bent.quote:Op maandag 27 november 2023 10:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
quote:Op maandag 27 november 2023 10:01 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wat probeer je hier ni mee te zeggen red
Nee joh, veel makkelijker. Niet alles gelijk naar het belachelijke trekken.quote:Op maandag 27 november 2023 10:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is allemaal hetzelfde inderdaad.quote:Op maandag 27 november 2023 10:08 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Juist een reden om toch wel met de PVV te proberen toch? We kijken nu wel allemaal naar de PVV maar doen alsoff de VVD betrouwbaarheid uitstraalt is ook erg passé
Heerlijk. "Blad1" ook gewoon.quote:Op maandag 27 november 2023 09:56 schreef Caland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bingo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
Haha, nee. Dat brievenbuspissen staat dan wel niet op zijn conto, maar genoeg andere dingen wél.quote:Op maandag 27 november 2023 10:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt. Hero was van de mislukte paleisrevolutie. Een van de fatsoenlijker PVV'ers.
Die kwam met een colonne aangereden om meer macht en inspraak te krijgen. Dat werd toen uiteindelijk afgewenteld. Volgens mij is hij later onder dubieuze omstandigheden om het leven gekomen bij een vliegtuigongeluk.
Of cda met zijn duistere dealtjes tussen ministers en leden. Of d66 die de wobverzoeken maar blijft traineren.quote:Op maandag 27 november 2023 10:08 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Juist een reden om toch wel met de PVV te proberen toch? We kijken nu wel allemaal naar de PVV maar doen alsoff de VVD betrouwbaarheid uitstraalt is ook erg passé
Die eerste 3 waren hoop ik toch wel naar buiten gekomen in de verkiezingstijd, al is het alleen maar dat hun slachtoffers dan wel hun vingers op zouden steken. Het 4e is het handelsmerk van de PVV, als je dat gaat uitsluiten blijft er geen PVV vertegenwoordiger meer over.quote:Op maandag 27 november 2023 10:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, zaken als mishandeling, stalking, bedreiging, racistische uitspraken etc. kunnen ook prima onder het gewone volk voorkomen.
Zie Twitter.
WOB-verzoeken traineren is een sport bij alle ministeries, lijkt me niet perse partijgebonden.quote:Op maandag 27 november 2023 10:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Of cda met zijn duistere dealtjes tussen ministers en leden. Of d66 die de wobverzoeken maar blijft traineren.
Ook waar. Deze valt gewoon op omdat het meerdere keren over langere periode gaat.quote:Op maandag 27 november 2023 10:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
WOB-verzoeken traineren is een sport bij alle ministeries, lijkt me niet perse partijgebonden.
Naast commerciele waarde kreeg het ook door de aanstelling journalistieke waarde. Als jou (mogelijke) kind opgepakt word met een wapen, lezen we er niks over. Is het kind de zoon van Femke Halsema, dan is het nieuws.quote:Op maandag 27 november 2023 10:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Nee joh, veel makkelijker. Niet alles gelijk naar het belachelijke trekken.
Dit is al jaren bekend bij de redactie al daar. Die van strien is een onbelangrijk figuur en daarom is het van nieuwswaarde 0. Tot nrc pageclicks en aandacht kan genereren. Want ja, nrc blijft een commercieel bedrijf wat geld wil verdienen.
van strien wordt aangewezen voor een functie die wat meer aandacht krijgt, en nrc ziet zijn kans.
Niks complot, commercieel nadenken.
De meeste fokkers zijn geen kamerlid dus hebben geen erotiserende macht.quote:Op maandag 27 november 2023 09:58 schreef nostra het volgende:
Blijf het bijzonder vinden dat er zoveel vrouwen te vinden zijn die met Dion Graus vreemd willen gaan. Dat geeft de gemiddelde fokker als ik toch ook hoop.
5D-chess babyquote:Op maandag 27 november 2023 10:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je dan toch gaan complotdenken: Wilders is bewust op zoek gegaan naar iemand waartegen een rechtszaak loopt, zodat de media dit zou oppikken, zodat ze nu links weer de schuld kunnen geven dat ze niet snel kunnen gaan formeren. Alles om in de slachtofferrol te kunnen kruipen, zelfs als je de grootste bent.
Grote graaier Van Hattem (zowel gemeenteraad, provincie als eerste kamerlid) heeft natuurlijk een enorme afstand tot de politiek. Ik denk dat hij eerst vraagt hoeveel de functie van verkenner oplevert.quote:Op maandag 27 november 2023 10:13 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Vanuit de 1e kamer hebben ze nog van Hattem en Bezaan
Exact. En daarom is het niet toevallig dat het bericht nu 'pas' uitkomt. Niks complot, gewoon geld willen genereren.quote:Op maandag 27 november 2023 10:15 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Naast commerciele waarde kreeg het ook door de aanstelling journalistieke waarde. Als jou (mogelijke) kind opgepakt word met een wapen, lezen we er niks over. Is het kind de zoon van Femke Halsema, dan is het nieuws.
Nah, de rest zou geen moeite hebben gehad als van Strien wel door zou gaan met verkennen, dus daarover zou de pvv niets kunnen zeggenquote:Op maandag 27 november 2023 10:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die eerste 3 waren hoop ik toch wel naar buiten gekomen in de verkiezingstijd, al is het alleen maar dat hun slachtoffers dan wel hun vingers op zouden steken. Het 4e is het handelsmerk van de PVV, als je dat gaat uitsluiten blijft er geen PVV vertegenwoordiger meer over.
Maar je hebt gelijk dat iedereen niet werkgerelateerde lijken in de kast kan hebben liggen. En daar op screenen als partij is ontzettend moeilijk.
Nee, dat is voorbehouden aan de moderators.quote:Op maandag 27 november 2023 10:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De meeste fokkers zijn geen kamerlid dus hebben geen erotiserende macht.
Zoals je kan zien is zo'n triple-functie mogelijk dus daarop zou de media hem niet kunnen pakkenquote:Op maandag 27 november 2023 10:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Grote graaier Van Hattem (zowel gemeenteraad, provincie als eerste kamerlid) heeft natuurlijk een enorme afstand tot de politiek. Ik denk dat hij eerst vraagt hoeveel de functie van verkenner oplevert.
wie is da?quote:Op maandag 27 november 2023 10:18 schreef nostra het volgende:
- Beschikbaar
- Afstand tot de politiek
- Bewezen dealmaker
[ afbeelding ]
Alleen Denk was tegen.quote:Op maandag 27 november 2023 10:18 schreef Szura het volgende:
In elk geval D66 en GL-PvdA hadden ook nooit moeten instemmen met deze vent. Het was nota hun zeer uitgebreide motie die vroeg om iemand met afstand tot de politiek.
de rest was voor om de formatie wat meer te laten vlottenquote:Op maandag 27 november 2023 10:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Alleen Denk was tegen.
Godenpartij.
Die lijstquote:Op maandag 27 november 2023 09:56 schreef Caland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bingo.
Meer van dit soort vergezochte shit graag. Mocht het andersom zijn krijg je direct 'ga maar naar bnw!!' naar je hoofd geslingerd. Alsof dit echt expres isquote:Op maandag 27 november 2023 10:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je dan toch gaan complotdenken: Wilders is bewust op zoek gegaan naar iemand waartegen een rechtszaak loopt, zodat de media dit zou oppikken, zodat ze nu links weer de schuld kunnen geven dat ze niet snel kunnen gaan formeren. Alles om in de slachtofferrol te kunnen kruipen, zelfs als je de grootste bent.
Kamerleden worden niet gescreend, in principe kan iedere crimineel kamerlid worden.quote:Op maandag 27 november 2023 10:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die lijst
Wat ik me wel afvraag, hoe kan Markuszower nu wel in die Kamer terecht zijn gekomen als ie eerder nog is geweigerd voor spionage?
Uit mijn hoofd: Wilders heeft hem toen nav de informatie van de AIVD van de kieslijst gehaald.quote:Op maandag 27 november 2023 10:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die lijst
Wat ik me wel afvraag, hoe kan Markuszower nu wel in die Kamer terecht zijn gekomen als ie eerder nog is geweigerd voor spionage?
Leer cynisme herkennen.quote:Op maandag 27 november 2023 10:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Meer van dit soort vergezochte shit graag. Mocht het andersom zijn krijg je direct 'ga maar naar bnw!!' naar je hoofd geslingerd. Alsof dit echt expres is
Wilders wil zo snel mogelijk die klerezooi in van K naar huis sturen.
@:Miss_sly
Ik zie dat je liked, normaal ben je tot in den treure de pacifistische nuance zelve en roep je continu om bewijzen omdat je comflotbullshit en dit soort achterdocht totaal niet geloofd. Waarom nu opeens wel een like dan?
Ergens mee eens, maar je weet ook wat de reactie van Geert zou zijn geweest. Die had dit toch weer politiek uitgemolken als een spaak in de wielen van progressief links tegen zijn winst.quote:Op maandag 27 november 2023 10:18 schreef Szura het volgende:
In elk geval D66 en GL-PvdA hadden ook nooit moeten instemmen met deze vent. Het was nota bene hun zeer uitgebreide motie die vroeg om iemand met afstand tot de politiek.
Ik ga even mee in de complot bullshit.quote:Op maandag 27 november 2023 10:18 schreef Szura het volgende:
In elk geval D66 en GL-PvdA hadden ook nooit moeten instemmen met deze vent. Het was nota bene hun zeer uitgebreide motie die vroeg om iemand met afstand tot de politiek.
Je snapt dat dit een sarcastische post was? Denken dat dit een links complot is, is al volkomen idioot. Natuurlijk is dit geen bewuste actie van de PVV. Ik geef alleen gelijk aan hoe dom dat complotdenken is, dat het 'niet toevallig bij de NRC vandaan komt'. Echt, als je zo denkt ben je gewoon enorm diep gezonken.quote:Op maandag 27 november 2023 10:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Meer van dit soort vergezochte shit graag. Mocht het andersom zijn krijg je direct 'ga maar naar bnw!!' naar je hoofd geslingerd. Alsof dit echt expres is
Ik zie dat je liked, normaal ben je tot in den treure de pacifistische nuance zelve en roep je continu om bewijzen omdat je comflotbullshit en dit soort achterdocht totaal niet geloofd. Waarom nu opeens wel een like dan?
Ondanks alles vind ik hem wel op 1 na het beste kamerlid van de PVV. Als ik PVV zou stemmen zou het op hem zijnquote:Op maandag 27 november 2023 10:24 schreef westwoodblvd het volgende:
Ik vind Graus eigenlijk nog maffer met zn lange lijst ellende. Heeft ook wel vaker gezegd dat ze hem er uit hebben geprobeerd te werken, maar op de een of andere manier zit hij er nog steeds
Kompromat op Geert? BNWquote:Op maandag 27 november 2023 10:24 schreef westwoodblvd het volgende:
Ik vind Graus eigenlijk nog maffer met zn lange lijst ellende. Heeft ook wel vaker gezegd dat ze hem er uit hebben geprobeerd te werken, maar op de een of andere manier zit hij er nog steeds
Graus zal wel iets weten van Geert dat het daglicht echt niet kan verdragen, anders snap ik niet dat ie niet allang met pek en veren uit die beweging is gemiktquote:Op maandag 27 november 2023 10:24 schreef westwoodblvd het volgende:
Er zit gewoonweg nu commerciële waarde aan de informatie. Dat is verre van een complot lijkt mij.quote:Op maandag 27 november 2023 10:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je snapt dat dit een sarcastische post was? Denken dat dit een links complot is, is al volkomen idioot. Natuurlijk is dit geen bewuste actie van de PVV. Ik geef alleen gelijk aan hoe dom dat complotdenken is, dat het 'niet toevallig bij de NRC vandaan komt'. Echt, als je zo denkt ben je gewoon enorm diep gezonken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat zal de formatie snel gaan."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Wordt nog een leuke als ze met de BBB moeten samenwerkenquote:Op maandag 27 november 2023 10:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Graus zal wel iets weten van Geert dat het daglicht echt niet kan verdragen, anders snap ik niet dat ie niet allang met pek en veren uit die beweging is gemikt
Niet "op één of andere manier", hij is degene die Wilders ooit naar voren heeft geschoven en bekend in Limburg heeft gemaakt, daarvoor is Wilders hem gewoon oneindig dankbaar en zolang je de steun van Wilders hebt kan geen enkele andere PVVer wat tegen je doen.quote:Op maandag 27 november 2023 10:24 schreef westwoodblvd het volgende:
quote:Op maandag 27 november 2023 10:25 schreef capricia het volgende:
De nieuwe verkenner:Iedereen naar Vught.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat zal de formatie snel gaan.
Wel lekker persoonlijk als iedereen in een cel van 3 bij 3 bij elkaar moeten komen voor groepsoverleg. Schept toch een band met dat rvs sanitair met alleen een klein muurtje als afscheiding....'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
quote:Op maandag 27 november 2023 10:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iedereen naar Vught.
Wel lekker persoonlijk als iedereen in een cel van 3 bij 3 bij elkaar moeten komen voor groepsoverleg. Schept toch een band met dat rvs sanitair met alleen een klein muurtje als afscheiding....
Dus nu is Wilders ineens trouw, loyaal en ruimhartig? Volgens mij is de politiek en Wilders zelf transactioneel genoeg om iemand te laten vallen als een baksteen als dat beter uitkomt. Kennelijk is dat tot nu toe nog niet het geval.quote:Op maandag 27 november 2023 10:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet "op één of andere manier", hij is degene die Wilders ooit naar voren heeft geschoven en bekend in Limburg heeft gemaakt, daarvoor is Wilders hem gewoon oneindig dankbaar en zolang je de steun van Wilders hebt kan geen enkele andere PVVer wat tegen je doen.
OMG, dit vond ik leuk omdat het een grappig complotdenkverhaaltje wasquote:Op maandag 27 november 2023 10:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe de fuck kan Dion Graus nog in de kamer zitten met deze lijst?quote:Op maandag 27 november 2023 09:56 schreef Caland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bingo.
Dion weet inderdaad gewoon dingen van Greet, dat heeft verder weinig met loyaliteit te maken.quote:Op maandag 27 november 2023 10:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe de fuck kan Dion Graus nog in de kamer zitten met deze lijst?
Tuurlijk. Hij heeft blijkbaar veel krediet, maar niemand heeft eindeloos krediet. Zijn krediet is nu in elk geval nog niet opgebruikt.quote:Op maandag 27 november 2023 10:32 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Dus nu is Wilders ineens trouw, loyaal en ruimhartig? Volgens mij is de politiek en Wilders zelf transactioneel genoeg om iemand te laten vallen als een baksteen als dat beter uitkomt. Kennelijk is dat tot nu toe nog niet het geval.
Ik weet niet precies hoe het pers beste werkt, moet bijvoorbeeld de NOS geld betalen aan NRC als ze NRC haar scoop op hun site plaatsen? Of komen hierdoor duizenden nieuwe abonnees naar de NRC?quote:Op maandag 27 november 2023 10:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact. En daarom is het niet toevallig dat het bericht nu 'pas' uitkomt. Niks complot, gewoon geld willen genereren.
Omdat mensen op hem en zijn partij blijven stemmen.quote:Op maandag 27 november 2023 10:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe de fuck kan Dion Graus nog in de kamer zitten met deze lijst?
Representatie van de samenleving, want we hebben ook criminelen in de samenlevingquote:Op maandag 27 november 2023 10:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Dion weet inderdaad gewoon dingen van Greet, dat heeft verder weinig met loyaliteit te maken.
Limburgers zijn allemaal achter de ellebogen, ook dat weet Greet.
Denk dat de meeste andere partijen hem er wel uit hadden gegooid na dit lijstje, ook al stemde er mensen op hem.quote:Op maandag 27 november 2023 10:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat mensen op hem en zijn partij blijven stemmen.
Je wilt de politieke importantie van de heer Gom toch niet vergelijken met die van een demissionair minister?quote:Op maandag 27 november 2023 10:18 schreef Szura het volgende:
Trouw en loyaal is Wilders eigenlijk altijd wel geweest aan hen die loyaal zijn aan hem. Van de 9 kamerleden die er aan begin bij waren na de eerste verkiezing, zitten er nog 7 in de Tweede Kamer. Met als verklaring van Wilders dat hij hen nooit zal laten vallen, omdat ze nooit meer een andere baan zouden kunnen vinden met PVV op hun CV. Je kunt veel van Wilders zeggen, maar loyaal is hij wel.quote:Op maandag 27 november 2023 10:32 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Dus nu is Wilders ineens trouw, loyaal en ruimhartig? Volgens mij is de politiek en Wilders zelf transactioneel genoeg om iemand te laten vallen als een baksteen als dat beter uitkomt. Kennelijk is dat tot nu toe nog niet het geval.
Nee maar wel met die van Jorritsma. De Kamer had zich gewoon aan de drie weken geleden gemaakte afspraken moeten houden, maar zelfs daar zijn ze al te incompetent voor.quote:Op maandag 27 november 2023 10:38 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Je wilt de politieke importantie van de heer Gom toch niet vergelijken met die van een demissionair minister?
Oh ja. Zeker wel.quote:Op maandag 27 november 2023 10:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat de meeste andere partijen hem er wel uit hadden gegooid na dit lijstje, ook al stemde er mensen op hem.
quote:Op maandag 27 november 2023 10:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Dion weet inderdaad gewoon dingen van Greet, dat heeft verder weinig met loyaliteit te maken.
Limburgers zijn allemaal achter de ellebogen, ook dat weet Greet.
Yup, al vraag ik me in sommige gevallen wel echt af hoe grondig die screening dan is. In het geval van Smeets waren er volgens mij ook al wel geruchten in de wandelgangen. Dan kun je ook zeggen dat je iemand niet geschikt genoeg vindt, in plaats van hem om die specfieke geruchten te weigeren.quote:Op maandag 27 november 2023 10:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh ja. Zeker wel.
Denk aan die Sidney Smeets van D66. Die werd zelfs zonder rechtzaak afgeserveerd. Niet iedere partij heeft zin in zulke vertegenwoordigers.
Het gaat nogal wat tijd kosten om een nieuwe verkenner te vinden zonder bezoedeld blad. Beter vragen ze NRC even.quote:
Dat is ook wel weer makkelijk om je opponent in diskrediet te brengen. Je strooit wat met foute informatie en weg is ie.quote:Op maandag 27 november 2023 10:47 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup, al vraag ik me in sommige gevallen wel echt af hoe grondig die screening dan is. In het geval van Smeets waren er volgens mij ook al wel geruchten in de wandelgangen. Dan kun je ook zeggen dat je iemand niet geschikt genoeg vindt, in plaats van hem om die specfieke geruchten te weigeren.
Ik vind de verklaring: "deze mensen hebben al in de schijnwerpers gestaan en krijg ik dus sowieso geen gezeik mee" persoonlijk een stuk geloofwaardigerquote:Op maandag 27 november 2023 10:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Trouw en loyaal is Wilders eigenlijk altijd wel geweest aan hen die loyaal zijn aan hem. Van de 9 kamerleden die er aan begin bij waren na de eerste verkiezing, zitten er nog 7 in de Tweede Kamer. Met als verklaring van Wilders dat hij hen nooit zal laten vallen, omdat ze nooit meer een andere baan zouden kunnen vinden met PVV op hun CV. Je kunt veel van Wilders zeggen, maar loyaal is hij wel.
Ik blijf dit zo schitterend vinden.quote:
Was geen sneer, tante. Was een vraag omdat ik het nogal een rare like van je vond.quote:Op maandag 27 november 2023 10:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
OMG, dit vond ik leuk omdat het een grappig complotdenkverhaaltje wasAls je dat serieus neemt, over BNW begint en mij een sneer denkt te kunnen geven, moet je echt beter leren begrijpend te lezen.
Hoe moet een feit waar pas begin dit jaar aangifte van gedaan is al jaren bekend zijn? Wat mij veel logischer lijkt is dat ze door iemand binnen de UU getipt zijn na zijn aanstelling als verkenner.quote:Op maandag 27 november 2023 10:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Nee joh, veel makkelijker. Niet alles gelijk naar het belachelijke trekken.
Dit is al jaren bekend bij de redactie al daar. Die van strien is een onbelangrijk figuur en daarom is het van nieuwswaarde 0. Tot nrc pageclicks en aandacht kan genereren. Want ja, nrc blijft een commercieel bedrijf wat geld wil verdienen.
van strien wordt aangewezen voor een functie die wat meer aandacht krijgt, en nrc ziet zijn kans.
Niks complot, commercieel nadenken.
Dat is toch die jankzak op X? Onmogelijk hypocriet figuur.quote:Op maandag 27 november 2023 10:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh ja. Zeker wel.
Denk aan die Sidney Smeets van D66. Die werd zelfs zonder rechtzaak afgeserveerd. Niet iedere partij heeft zin in zulke vertegenwoordigers.
Heel goed mogelijk. Ik zie daar verder geen probleem in en het is niet alsof er nog geen uitspraak ligt want het kort geding was geweest is heeft al aardig de verantwoordelijkheid bij van Strien gelegd.quote:Op maandag 27 november 2023 11:03 schreef J.B. het volgende:
[..]
Hoe moet een feit waarvan pas begin dit jaar aangifte van gedaan is al jaren bekend zijn? Wat mij veel logischer lijkt is dat ze door iemand in de UU getipt zijn na zijn aanstelling als verkenner.
Of het een jankzak is of niet, D66 schoof hem meteen aan de kant toen bleek dat er mogelijk onoirbare zaken gebeurd waren. Wat natuurlijk totaal niet voorkomt bij Wilders.quote:Op maandag 27 november 2023 11:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is toch die jankzak op X? Onmogelijk hypocriet figuur.
Mist geheel terzijde.
Damnquote:Op maandag 27 november 2023 10:51 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik blijf dit zo schitterend vinden.
Die Eurlings die denkt dat ie een of andere speech a la I have a dream geeft, die Verhagen die het ongemakkelijk maar ook heerlijk vind.
Dit hele congres (als u voor de motie stemt die tegen het regeren met de PVV is moet u het groene blad omhoog houden) is het beste van 50 jaar Nederlandse politiek.
Het gaat mij er om dat hij constant loopt te drammen over de onschuldpresumptie en hoe slecht hij behandeld is. Maar dat zodra het over rechts gaat meneer zijn oordeel meteen klaar heeft.quote:Op maandag 27 november 2023 11:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Of het een jankzak is of niet, D66 schoof hem meteen aan de kant toen bleek dat er mogelijk onoirbare zaken gebeurd waren. Wat natuurlijk totaal niet voorkomt bij Wilders.
Ik ben je tante niet.quote:Op maandag 27 november 2023 11:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Was geen sneer, tante. Was een vraag omdat ik het nogal een rare like van je vond.
Hoezo opeens deze sneer naar mij dan?
Neequote:Op maandag 27 november 2023 10:59 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Heb zelf geen X, is er al een bericht van Wilders?
Die zal wel een beetje kortsluiting tussen de oren hebben op het moment. Moet hij premierwaardig reageren of weer een ziedende rant afsteken voor zijn achterban.quote:
En hoe kritisch kan hij zijn op zijn juweeltjes in de Eerste Kamer.quote:Op maandag 27 november 2023 11:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die zal wel een beetje kortsluiting tussen de oren hebben op het moment. Moet hij premierwaardig reageren of weer een ziedende rant afsteken voor zijn achterban.
Hij heeft vandaag alleen dit bericht geretweet: https://nos.nl/artikel/24(...)-voor-ambities-ruttequote:Op maandag 27 november 2023 11:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die zal wel een beetje kortsluiting tussen de oren hebben op het moment. Moet hij premierwaardig reageren of weer een ziedende rant afsteken voor zijn achterban.
Waaom?quote:Op maandag 27 november 2023 11:16 schreef Perrin het volgende:
Duurt denk ik zo lang omdat Geert op zoek is naar een PVV-informateur die wel van onbesproken gedrag is.
quote:Op maandag 27 november 2023 11:16 schreef Perrin het volgende:
Duurt denk ik zo lang omdat Geert op zoek is naar een PVV-informateur die wel van onbesproken gedrag is.
Dan doe je toch van Bezaan? Maar goed iemand moet ook wel weer tijd hebbenquote:Op maandag 27 november 2023 11:16 schreef Perrin het volgende:
En dat is niet het geval als de grootste partij een verkenner zoekt?quote:Op maandag 27 november 2023 11:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waaom?
De 2e Kamer zou dit toch in handen nemen volgens hun eigen beslissingen 6 maanden geleden?
Gom is ook voorgedragen door Geert toch? Neem aan dat de kamervoorzitter inmiddels aan Wilders heeft gevraagd of hij nog andere goede suggesties heeft.quote:Op maandag 27 november 2023 11:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waaom?
De 2e Kamer zou dit toch in handen nemen volgens hun eigen beslissingen 6 maanden geleden?
Het is geen VK hč? De oude Kamer is gewoon nog in functie tot 6 december. Dat lijsttrekkersoverleg is eigenlijk de raarste figuur van allemaalquote:Op maandag 27 november 2023 11:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dat is niet het geval als de grootste partij een verkenner zoekt?
Sowieso is er nu trouwens niet echt een kamer, de oude is al weggestuurd, maar de nieuwe niet ingezworen. Daarom doen ze het ook via een lijsttrekkersoverleg.
Onafhankelijk was Gom van Strien sowieso niet dus, nee.quote:Op maandag 27 november 2023 11:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dat is niet het geval als de grootste partij een verkenner zoekt?
Sowieso is er nu trouwens niet echt een kamer, de oude is al weggestuurd, maar de nieuwe niet ingezworen. Daarom doen ze het ook via een lijsttrekkersoverleg.
Dat klopt en de 2e Kamer had mogen zeggen "Nee, we hadden afgesproken dat we een onafhankelijke persoon zouden benoemen"quote:Op maandag 27 november 2023 11:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gom is ook voorgedragen door Geert toch? Neem aan dat de kamervoorzitter inmiddels aan Wilders heeft gevraagd of hij nog andere goede suggesties heeft.
Lijkt me ook. En dan mogen de andere lijsttrekkers weer hun zegen geven en beginnen we van vooraf aan.quote:Op maandag 27 november 2023 11:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gom is ook voorgedragen door Geert toch? Neem aan dat de kamervoorzitter inmiddels aan Wilders heeft gevraagd of hij nog andere goede suggesties heeft.
Die Bezaan is een vreemd verhaal, die is met voorkeurstemmen in de Eerste Kamer gekomen. Dat komt niet veel voor, omdat de provinciale vertegenwoordigers meestal gewoon netjes op de nr 1 van de kieslijst stemmen. Maar Bezaan pakte als nr 6 meer stemmen dan lijsttrekker Faber. Geen idee of dat geregeld was vanuit de partijtop (en dus Wilders) of dat daar misschien toch wat oud zeer zit.quote:Op maandag 27 november 2023 11:18 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dan doe je toch van Bezaan? Maar goed iemand moet ook wel weer tijd hebben
Zou toch aan de grootste partij zijn?quote:Op maandag 27 november 2023 11:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat klopt en de 2e Kamer had mogen zeggen "Nee, we hadden afgesproken dat we een onafhankelijke persoon zouden benoemen"
Tegelijkertijd is het algemeen bekend dat het lastig is om mensen die benoemd worden door de “rechthebbende” partij te weigeren. Dat zie je ook nog wel eens bij ministersbenoemingen…quote:Op maandag 27 november 2023 11:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat klopt en de 2e Kamer had mogen zeggen "Nee, we hadden afgesproken dat we een onafhankelijke persoon zouden benoemen"
Schijnt dat Willem Holleeder gepolst wordt.quote:Op maandag 27 november 2023 11:16 schreef Perrin het volgende:
Klopt: https://www.tweedekamer.n(...)verklaring-verkennerquote:Op maandag 27 november 2023 11:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
De grootste partij mag iemand voordragen, de rest mag ermee instemmen (of niet), maar de afspraak was hoe dan ook dat het iemand met enige afstand tot de politiek zou zijn. Je eigen senator kiezen was al twijfelachtig, een parlementariër kiezen zou helemaal raar zijn.quote:Op maandag 27 november 2023 11:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zou toch aan de grootste partij zijn?
Maar Timmermans riep tot geweld op toen hij ‘houd elkaar vast’ zeiquote:Op maandag 27 november 2023 09:56 schreef Caland het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bingo.
Maar we wachten dus gewoon op een nieuwe voordracht van Wilders, die is vast druk aan het bellen.quote:Op maandag 27 november 2023 11:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
De grootste partij mag iemand voordragen, de rest mag ermee instemmen (of niet), maar de afspraak was hoe dan ook dat het iemand met enige afstand tot de politiek zou zijn. Je eigen senator kiezen was al twijfelachtig, een parlementariër kiezen zou helemaal raar zijn.
Misschien wil Van Hagaquote:Op maandag 27 november 2023 11:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar we wachten dus gewoon op een nieuwe voordracht van Wilders, die is vast druk aan het bellen.
Misschien hebben Orban of Le Pen nog wat tijd overquote:Op maandag 27 november 2023 11:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar we wachten dus gewoon op een nieuwe voordracht van Wilders, die is vast druk aan het bellen.
Dan zouden alle lijsttrekkers eerst een cursus Frans moeten volgen behalve Frans zelfquote:Op maandag 27 november 2023 11:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Misschien hebben Orban of Le Pen nog wat tijd over
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |