Je kunt zelf ook settingen organiseren, als je een topspeech geeft wordt dat vanzelf wel opgepakt. In het gesprek met Omtzigt was er best ruimte voor, volgens mij.quote:Op zondag 26 november 2023 19:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar daar heb je gelijk het probleem, hij kon nooit toespraken geven zonder interruptie in de debatten.
En debatten met geplante "vragenstellers" zijn ook wel een nieuw dieptepunt, trouwens.
Of meer mensen hadden hem een drammer gevondenquote:Op zondag 26 november 2023 19:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt zelf ook settingen organiseren, als je een topspeech geeft wordt dat vanzelf wel opgepakt. In het gesprek met Omtzigt was er best ruimte voor, volgens mij.
Mooi gezegd.quote:Op zondag 26 november 2023 19:29 schreef Tijger_m het volgende:
Om te generaliseren, arme mensen willen het niet beter hebben, ze willen dat "anderen" slechter af zijn. Rechts bedient ze daarin naar mijn mening.
Er zal ongetwijfeld gekeken worden door de partijen hoe ze dit soort dingen beter in de hand kunnen houden en waar ze sterke punten moeten uitspelen.quote:Op zondag 26 november 2023 19:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt zelf ook settingen organiseren, als je een topspeech geeft wordt dat vanzelf wel opgepakt. In het gesprek met Omtzigt was er best ruimte voor, volgens mij.
gelukkig hoeven we nu niet meer SBS6 te kijkenquote:Op zondag 26 november 2023 19:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar daar heb je gelijk het probleem, hij kon nooit toespraken geven zonder interruptie in de debatten.
En debatten met geplante "vragenstellers" zijn ook wel een nieuw dieptepunt, trouwens.
Mensen met een hekel aan hem zouden misschien een nog grotere hekel aan hem hebben gekregen, maar die stemmen toch al niet op hem. Maar van veel kanten hoor je dat dit een fantastische speech was.quote:Op zondag 26 november 2023 19:38 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Of meer mensen hadden hem een drammer gevonden
Nou ja tussen hekel en de speech waardeloos vinden zit ook nog wel wat tussen. Ik geloof vast dat een groep stemmers op PvdA-GL hebben gestemd om de economische/klimaat agenda maar die niet zo veel moeten hebben met deze speeches. @EttovanBelgie bijv.quote:Op zondag 26 november 2023 19:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mensen met een hekel aan hem zouden misschien een nog grotere hekel aan hem hebben gekregen, maar die stemmen toch al niet op hem. Maar van veel kanten hoor je dat dit een fantastische speech was.
Ik maak het nog ingewikkelder:quote:
Wat een vreemd argument.quote:Op zondag 26 november 2023 19:42 schreef phpmystyle het volgende:
We vergeten ook even dat Timmermans ook verbaal niet op kan tegen Omtzigt op inhoud (geen parate kennis), en tegen een branieschopper als Wilders wordt hij de gek aangestoken.
Staat nog even los van het feit dat het niet handig is om een obese als lijstrekker te hebben.
Hij zou zich moeten onthouden van stemming, lijkt mij, als demissionair MP.quote:Op zondag 26 november 2023 19:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik maak het nog ingewikkelder:
![]()
Het wordt sws interessant komende EUCO. In december.
Mark Rutte gaat daar heen als onze MP. De bijeenkomst gaat over de voortgang van diverse landen in het kader van de uitbreiding van de EU.
Wij hebben dan een nieuwe Tweede Kamer. Maar ook nog onze oude bewindslieden. Mark Rutte is dan nog steeds onze minister president.
De PVV is tegen alles van de EU. En zeker tegen enige voortgang van toetreding van Oekraïne enzo.
Ik ben dus heel benieuwd welk standpunt Rutte uit gaat dragen die bijeenkomt.
Hij kan blokken, wat de PVV wil. Hij kan groen licht geven, wat de oude coalitie wil.
Dat kan vuurwerk geven.
Of misschien onthoudt hij zich wel van stemmen.
Er komt een debat van te voren, Rutte krijgt gewoon een mandaat. Van de nieuwe kamer. Voordeel: VVD is toch ook al tegen uitbreidingen, net als CU en CDA. Het D66 smaldeel heeft pech, denk ik.quote:Op zondag 26 november 2023 19:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik maak het nog ingewikkelder:
![]()
Het wordt sws interessant komende EUCO. In december.
Mark Rutte gaat daar heen als onze MP. De bijeenkomst gaat over de voortgang van diverse landen in het kader van de uitbreiding van de EU.
Wij hebben dan een nieuwe Tweede Kamer. Maar ook nog onze oude bewindslieden. Mark Rutte is dan nog steeds onze minister president.
De PVV is tegen alles van de EU. En zeker tegen enige voortgang van toetreding van Oekraïne enzo.
Ik ben dus heel benieuwd welk standpunt Rutte uit gaat dragen die bijeenkomt.
Hij kan blokken, wat de PVV wil. Hij kan groen licht geven, wat de oude coalitie wil.
Dat kan vuurwerk geven.
Of misschien onthoudt hij zich wel van stemmen.
Ja maar het is een mening die gebaseerd is op nostalgie.quote:Op zondag 26 november 2023 19:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik snap Jacobi heel goed, die is PvdA'er in hart en nieren en vind de fusie niks, ze is ook opgestapt uit het bestuur vanwege de fusie. Lijkt mij prima dat mensen een andere mening hebben, er zullen vast GL'ers zijn die er hetzelfde in staan.
Het is gewoon geen porem. Het gaat er ook om wat je wat uitstraalt. Dat je gezond en fit bent om dit land te sturen.quote:
Want vroeger was alles slechter?quote:Op zondag 26 november 2023 19:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja maar het is een mening die gebaseerd is op nostalgie.
Ja maar dat is toch ook prima? Jacobi is zelf ook aardig op leeftijd en ik vind het niet vreemd dat haar hart blijft bij de "oude" PvdA.quote:Op zondag 26 november 2023 19:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja maar het is een mening die gebaseerd is op nostalgie.
Ik heb begrepen dat het niet letterlijk is 'bent u voor of tegen uitbreiding'. Maar meer 'gaan die en die landen de juiste weg op richting toetreding'. Zijn ze een fase verder.quote:Op zondag 26 november 2023 19:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er komt een debat van te voren, Rutte krijgt gewoon een mandaat. Van de nieuwe kamer. Voordeel: VVD is toch ook al tegen uitbreidingen, net als CU en CDA. Het D66 smaldeel heeft pech, denk ik.
Niet altijd en niet voor iedereen. Er waren ook meer dan genoeg leden die het CDA maar een gruwel vonden na de samenvoeging tussen ARP, KVP en CHU, dacht ik.quote:Op zondag 26 november 2023 19:54 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Want vroeger was alles slechter?
Geen van allen zijn, vziw, klaar voor toetreding. Volgens mij word er nu alleen gekeken of er vooruitgang is geboekt.quote:Op zondag 26 november 2023 19:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat het niet letterlijk is 'bent u voor of tegen uitbreiding'. Maar meer 'gaan die en die landen de juiste weg op richting toetreding'. Zijn ze een fase verder.
Ja maar om nu ja te zeggen en de volgende keer nee zeggen is ook weer zo wat, dat zullen ze dan wel ons aanrekenen.quote:Op zondag 26 november 2023 19:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat het niet letterlijk is 'bent u voor of tegen uitbreiding'. Maar meer 'gaan die en die landen de juiste weg op richting toetreding'. Zijn ze een fase verder.
Dat kun je heel feitelijk bekijken. Maar goed, er komt eerst een kamerdebat en dan zullen we gewoon horen wat de kamer er van vindt.quote:Op zondag 26 november 2023 19:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is volslagen onzin natuurlijk.quote:Op zondag 26 november 2023 19:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is gewoon geen porem. Het gaat er ook om wat je wat uitstraalt. Dat je gezond en fit bent om dit land te sturen.
Dat gebeurt dan ook niet, dat is in dit stadium niet aan de orde. Toetreding zou dat wel zijn maar dat moet sowieso via het Parlement, volgens mij en ik weet niet exact of een toetreding onder de tweederde regel valt of alleen een meerderheid.quote:Op zondag 26 november 2023 19:58 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja maar om nu ja te zeggen en de volgende keer nee zeggen is ook weer zo wat, dat zullen ze dan wel ons aanrekenen.
Uiteraard, zeker als kettingroker Wilders, neuroot Omtzigt en ook niet al te gezond ogende Van der Plas de tegenstanders zijn. Denk ook niet dat Timmermans de ideale lijsttrekker was, maar dat ligt niet aan zijn gewicht.quote:Op zondag 26 november 2023 20:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit is volslagen onzin natuurlijk.
Timmermans ziet er gezonder uit dan een aantal andere lijsttrekkers, volgens mijquote:Op zondag 26 november 2023 20:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Uiteraard, zeker als kettingroker Wilders, neuroot Omtzigt en ook niet al te gezond ogende Van der Plas de tegenstanders zijn. Denk ook niet dat Timmermans de ideale lijsttrekker was, maar dat ligt niet aan zijn gewicht.
ik heb het met haar te doen, de oude SDAP werd ook al geen succesquote:Op zondag 26 november 2023 19:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja maar dat is toch ook prima? Jacobi is zelf ook aardig op leeftijd en ik vind het niet vreemd dat haar hart blijft bij de "oude" PvdA.
Dat is veel belangrijker, maar ook minder zichtbaarquote:Op zondag 26 november 2023 20:06 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Hebben we het nog niet eens over mentale gezondheid lol.
Dat heb ik hier dan ook altijd gelijk de kliko ingegooid als ik het zag.quote:Op zondag 26 november 2023 20:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik vind het uiterlijk van politici meewegen altijd een beetje meh. Het is behoorlijk irrelevant.
Al is het wel zo dat bijvoorbeeld een Timmermans, maar ook vd Plas, meerdere malen zijn beschimpt. Doet het politieke speelveld geen goed.
Ah ja, vandaar dat deze gast de meeste stemmen heeft verzameld.quote:Op zondag 26 november 2023 19:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is gewoon geen porem. Het gaat er ook om wat je wat uitstraalt. Dat je gezond en fit bent om dit land te sturen.
Ik denk dat zijn levenswijze, los van het roken, ook een behoorlijke rol speelt. Die man leeft als een hyperbeveiligde mol.quote:Op zondag 26 november 2023 20:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah ja, vandaar dat deze gast de meeste stemmen heeft verzameld.
[ afbeelding ]
Ach, hij is gewoon een beetje verliefd op Yesilgoz en dat mag, natuurlijkquote:Op zondag 26 november 2023 20:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En daarom is BBB zo ontzettend ingezakt.quote:Op zondag 26 november 2023 20:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Keizer Palpatine ziet er jeugdiger uit.quote:Op zondag 26 november 2023 20:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Teveel zonnebank en een goedkoop scheermes lijkt het.quote:Op zondag 26 november 2023 20:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wilders rookt al geruime tijd niet meer.quote:Op zondag 26 november 2023 20:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik denk dat zijn levenswijze, los van het roken, ook een behoorlijke rol speelt. Die man leeft als een hyperbeveiligde mol.
We weten heel goed wat de PVV er van vindt. Dus ik ben benieuwd of Rutte precies gaat doen wat de kamer wil.quote:Op zondag 26 november 2023 19:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat kun je heel feitelijk bekijken. Maar goed, er komt eerst een kamerdebat en dan zullen we gewoon horen wat de kamer er van vindt.
Ze heeft natuurlijk wél een punt. De PvdA is echt geen arbeiders partij meer. En Timmermans lijkt mij ook meer een GL figuur.quote:In een ongekend harde brief heeft voormalig PvdA-Kamerlid en oud-partijbestuurslid Lutz Jacobi uitgehaald naar GroenLInks-PvdA-leider Frans Timmermans. Volgens haar is de linkse samenwerking uitgelopen op een fiasco. „De partij die was opgericht om de lagere klassen te dienen, is door die lagere klassen verlaten en wordt omarmd door de hoogste klassen.”
Volgens Jacobi is lijsttrekker Frans Timmermans er niet in geslaagd om voldoende kiezers ’weer de centrumlinkse PvdA-tent in te krijgen’. „In de wijken waar de lagere klassen wonen (lager opgeleid of opleiding op mbo-niveau en met een lager of modaal inkomen) schiet de combinatie van GroenLinks en PvdA geen deuken in de boter.” Dat heeft te maken met de samenwerking met GroenLinks: een partij voor hoger opgeleiden, ziet Jacobi. „Dwaas, dwazer, de PvdA”, stelt het oud-Kamerlid.
De PVV is niet gelijk aan de Kamer, natuurlijk.quote:Op zondag 26 november 2023 20:14 schreef capricia het volgende:
[..]
We weten heel goed wat de PVV er van vindt. Dus ik ben benieuwd of Rutte precies gaat doen wat de kamer wil.
Super interessant.
Zeker. Maar doen alsof alles hetzelfde blijft, is ook niet echt de conform de realiteit.quote:Op zondag 26 november 2023 20:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
De PVV is niet gelijk aan de Kamer, natuurlijk.
Nee, natuurlijk niet. Maar uiteindelijk krijgt Rutte gewoon een mandaat en als demissionair premier is het wel zo netjes om dat mandaat gewoon uit te voeren. Dit kunnen ze niet controversieel verklaren en dan is luisteren naar de wel missionaire Kamer wel zo netjes.quote:Op zondag 26 november 2023 20:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker. Maar doen alsof alles hetzelfde blijft, is ook niet echt de conform de realiteit.
En anders?quote:Op zondag 26 november 2023 21:03 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Niets verkennen, gewoon doen wat Geert wil.
Ze weet het heel goed te verwoorden.quote:Op zondag 26 november 2023 18:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Verhaal van Lale ook wel fascinerend, 15 allochtone vrienden die allemaal PVV hebben gestemd.
Vermoeiend die tweets van hem hoor.quote:Op zondag 26 november 2023 21:03 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Dan gaat ie nog meer milde tweets plaatsen die niet dreigend en dwingend zijn.quote:Op zondag 26 november 2023 21:04 schreef capricia het volgende:
[..]
En anders?
Als je niet doet wat Geert wil?
'als'quote:Op zondag 26 november 2023 21:03 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Wat dat betreft net Trump.quote:Op zondag 26 november 2023 21:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Vermoeiend die tweets van hem hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |