Wilders zal water bij de wijn moeten doen. Dat is IMO buigen voor de islam.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wilders zegt in zijn programma dat Nederland geen banden moet onderhouden met Sharia landen, he? Dan moet je niet gek opkijken als een dergelijk land zegt dat ze geen zaken met jou meer doet.
Ik snap niet waar je vandaan haalt dat dit buigen voor de islam is, overigens. Rutte is recentelijk nog naar Qatar geweest omdat Qatar een sleutelrol speelt in de onderhandelingen tussen Israel en Hamas.
Of heel snel, of tergend langzaam. Ik zie geen middenweg.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:55 schreef Sephael het volgende:
Ik zie wel wat records sneuvelen deze keer.
Records sneuvelen met name als er meerdere opties zijn, die lijken er nu niet echt. VVD gaat echt niet met de PvdA-GL, dus is het PVV-VVD-NSC of een minderheidsvariant daarvan.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:55 schreef Sephael het volgende:
Ik zie wel wat records sneuvelen deze keer.
Maar van die 11 staan er 8 ook op de TK lijst.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die senatoren kunnen in principe allemaal over, op die lijst stonden 11 namen en hij heeft maar 4 zetels.
Oei, dat gaat dus ook niet, daarvan kunnen er max 7 de Tweede Kamer in. Wat een puzzel. Mag Wilders nog blij zijn dat hij niet nog meer zetels heeft.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar van die 11 staan er 8 ook op de TK lijst.
Denk eerder PVV-VVD-NSC-BBBquote:Op donderdag 23 november 2023 20:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Records sneuvelen met name als er meerdere opties zijn, die lijken er nu niet echt. VVD gaat echt niet met de PvdA-GL, dus is het PVV-VVD-NSC of een minderheidsvariant daarvan.
je hebt weinig aan isolatie wanneer je in de zomer je raam open hebt omdat het warm is...quote:Op donderdag 23 november 2023 14:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Goede reden om beter te isoleren. Helpt ook goed tegen geluid.
Vliegtuigen worden ook steeds stiller.
Ik gok dat het lang gaat duren. PVV kan deze kans niet laten glippen. VVD en NSC weten dat ook, dus die gaan veel eisen. Maar Geert kan niet te veel concessies doen, want dan lopen al zijn stemmers bij de volgende verkiezingen naar de volgende messias. Hier gaat hard onderhandeld wordenquote:Op donderdag 23 november 2023 20:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Records sneuvelen met name als er meerdere opties zijn, die lijken er nu niet echt. VVD gaat echt niet met de PvdA-GL, dus is het PVV-VVD-NSC of een minderheidsvariant daarvan.
Isolatie helpt ook tegen warmte hèquote:Op donderdag 23 november 2023 21:00 schreef madeliefff het volgende:
[..]
je hebt weinig aan isolatie wanneer je in de zomer je raam open hebt omdat het warm is...
En een van die dubbelingen is de heer uppelschoten. 79 jaar.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Oei, dat gaat dus ook niet, daarvan kunnen er max 7 de Tweede Kamer in. Wat een puzzel. Mag Wilders nog blij zijn dat hij niet nog meer zetels heeft.
Bij de nos werd gisteren ook heel duidelijk gesteld dat Wilders met die 45 mensen op de lijst heel duidelijk zelf ook niet had gerekend op dit resultaat.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Oei, dat gaat dus ook niet, daarvan kunnen er max 7 de Tweede Kamer in. Wat een puzzel. Mag Wilders nog blij zijn dat hij niet nog meer zetels heeft.
Als dit messias volgers waren waren ze wel naar Omtzigt of Baudet gegaan, dit zijn mensen die stemmen op oude politiekquote:Op donderdag 23 november 2023 21:00 schreef Sephael het volgende:
[..]
Ik gok dat het lang gaat duren. PVV kan deze kans niet laten glippen. VVD en NSC weten dat ook, dus die gaan veel eisen. Maar Geert kan niet te veel concessies doen, want dan lopen al zijn stemmers bij de volgende verkiezingen naar de volgende messias. Hier gaat hard onderhandeld worden
Het lijken vooral VVD stemmers te zijn die overgestapt zijn naar de PVV, de rest van de winst komt van mensen die vorige keren niet hadden gestemd.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als dit messias volgers waren waren ze wel naar Omtzigt of Baudet gegaan, dit zijn mensen die stemmen op oude politiek
Die kan prima de kamer in. En komt dan gewoon niet opdagen.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En een van die dubbelingen is de heer uppelschoten. 79 jaar.
Hij moet helemaal niets. In Nederland moet hij zich aan de wet houden maar hij mag gerust alle banden met landen die de Sharia hebben verbreken, dat daar dan consequenties aan kunnen zitten is evident.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:55 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wilders zal water bij de wijn moeten doen. Dat is IMO buigen voor de islam.
Gekke vraag mischien maar als een Kamerlid komt te overlijden, mag hij dan vervangen worden door iemand die niet op de lijst stond?quote:Op donderdag 23 november 2023 21:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die kan prima de kamer in. En komt dan gewoon niet opdagen.
Toen was ik of even weg, of al naar bed denk ik... vrij kort blijven zitten dit keer, spannend was het toch niet.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bij de nos werd gisteren ook heel duidelijk gesteld dat Wilders met die 45 mensen op de lijst heel duidelijk zelf ook niet had gerekend op dit resultaat.
Neequote:Op donderdag 23 november 2023 21:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gekke vraag mischien maar als een Kamerlid komt te overlijden, mag hij dan vervangen worden door iemand die niet op de lijst stond?
Ik zeg niet dat ze Wilders nu als messias zien, ik zeg dat ze te lui zijn om een partijprogramma te lezen en als Geert onvermijdelijk niets waar maakt van zijn beloftes zijn ze de volgende keer weg naar de volgende die roeptoetert wat hun onderbuikgevoelens zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:02 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als dit messias volgers waren waren ze wel naar Omtzigt of Baudet gegaan, dit zijn mensen die stemmen op oude politiek
Nah, dan is het de schuld van links.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:07 schreef Sephael het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze Wilders nu als Messias zien, ik zeg dat ze te lui zijn om een partijprogramma te lezen en als Geert onvermijdelijk niets waar maakt van zijn beloftes zijn ze de volgende keer weg naar de volgende die roeptoetert wat hun onderbuikgevoelens zijn.
Ideale premierskandidaat, kan tenminste over vroeger praten met de Amerikaanse president (wie dat ook gaat worden).quote:Op donderdag 23 november 2023 21:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En een van die dubbelingen is de heer uppelschoten. 79 jaar.
Dat schijnt het altijd te zijn, of links nou mee doet of niet. Maar ik denk niet dat er 37 zetels aan stemmers bij Geert blijven hangen als er over 4 jaar geen vluchteling minder in ons land is.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nah, dan is het de schuld van links.
Wie op rechts zou een goede verbinder zijn waar BBB, NSC, PVV en VVD voor zouden zijn?quote:Op donderdag 23 november 2023 21:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ideale premierskandidaat, kan tenminste over vroeger praten met de Amerikaanse president (wie dat ook gaat worden).
Uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....Rutte?quote:Op donderdag 23 november 2023 21:12 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wie op rechts zou een goede verbinder zijn waar BBB, NSC, PVV en VVD voor zouden zijn?
Kan zijn dat we een soort Denemarken-model krijgen maar dat we heel veel aan de EU moeten geven bijv...quote:Op donderdag 23 november 2023 21:10 schreef Sephael het volgende:
[..]
Dat schijnt het altijd te zijn, of links nou mee doet of niet. Maar ik denk niet dat er 37 zetels aan stemmers bij Geert blijven hangen als er over 4 jaar geen vluchteling minder in ons land is.
Sowieso wel interessant, stel nou dat ie het wel voor elkaar krijgt om grenzen te sluiten en azc's dicht te gooien enzo, dan krijgen we natuurlijk alleen maar meer overlast. Ironisch dat DE reden waarom veel mensen op hem stemmen op een deceptie uit gaat lopen.
Kees van der Staaijquote:Op donderdag 23 november 2023 21:12 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wie op rechts zou een goede verbinder zijn waar BBB, NSC, PVV en VVD voor zouden zijn?
Oh god, niet Wiegel....quote:Op donderdag 23 november 2023 21:13 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Kees van der Staaij.
Hans Wiegel.
Zat ik ook aan te denkenquote:
BBB doet denk ik echt niet mee, al is het maar omdat ze te graag willen. Die willen ook wel mee praten na de formatie. Onnodig risico, gezien de mogelijke instabiliteit van die partij en de kwaliteit van de mensen die ze kunnen leveren.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:12 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
De kans dat de EU een Denemarken opt-out aan Nederland gaat geven is vrijwel nihil, want dan willen andere lidstaten dat ook. Er zal echt wat op EU niveau geregeld moeten worden. Nu steeds meer rechts populisten aan de macht komen is dat vast wel bespreekbaar.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:13 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Kan zijn dat we een soort Denemarken-model krijgen maar dat we heel veel aan de EU moeten geven bijv...
Haha true maar niet genoegquote:Op donderdag 23 november 2023 21:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Isolatie helpt ook tegen warmte hè
En wat schiet je met dat laatste precies op?quote:Op donderdag 23 november 2023 21:15 schreef madeliefff het volgende:
Wilders zei toch dat hij om samen te kunnen regeren met de andere partijen bepaalde onderwerpen even kon parkeren?
en zich kon richten op het zorggedeelte uit zijn programma.
Bedoelde hij alleen het moslim gedeelte of ook zijn vluchtelingen standpunten? Want de meeste mensen hebben vanwege de vluchtelingen standpunten op hem gestemd, als hij dat deel dan gaat parkeren verliest hij zijn stemmers... dat zou dom zijn. Hij kan dan beter zeggen dat het niet gelukt is om tot een coalitie te komen zodat zijn kiezers boos zijn op de andere partijen.
Nsc en BBB willen ook minder vluchtelingen, dus daar zie ik niet echt een probleem.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:15 schreef madeliefff het volgende:
Wilders zei toch dat hij om samen te kunnen regeren met de andere partijen bepaalde onderwerpen even kon parkeren?
en zich kon richten op het zorggedeelte uit zijn programma.
Bedoelde hij alleen het moslim gedeelte of ook zijn vluchtelingen standpunten? Want de meeste mensen hebben vanwege de vluchtelingen standpunten op hem gestemd, als hij dat deel dan gaat parkeren verliest hij zijn stemmers... dat zou dom zijn. Hij kan dan beter zeggen dat het niet gelukt is om tot een coalitie te komen zodat zijn kiezers boos zijn op de andere partijen.
Nu moeten ze alleen nog uitzoeken "Hoe dan" want dat weten ze nog niet.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:18 schreef StephanL het volgende:
[..]
Nsc en BBB willen ook minder vluchtelingen, dus daar zie ik niet echt een probleem.
Lijkt mij an sich geen probleem om dat aan meerdere lidstaten te geven. Zweden en Italië zijn radicaal naar rechts gegaan, Nederland ook, Frankrijk en Duitsland gaan volgen.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:16 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De kans dat de EU een Denemarken opt-out aan Nederland gaat geven is vrijwel nihil, want dan willen andere lidstaten dat ook. Er zal echt wat op EU niveau geregeld moeten worden. Nu steeds meer rechts populisten aan de macht komen is dat vast wel bespreekbaar.
Alsjeblieft niet zegquote:Op donderdag 23 november 2023 21:13 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Kees van der Staaij
Hans Wiegel
Maxime Verhagen
Opt-out? Dan lachen de andere deelstaten ons keihard uit.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:16 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De kans dat de EU een Denemarken opt-out aan Nederland gaat geven is vrijwel nihil, want dan willen andere lidstaten dat ook. Er zal echt wat op EU niveau geregeld moeten worden. Nu steeds meer rechts populisten aan de macht komen is dat vast wel bespreekbaar.
Ja dat is lastigste.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nu moeten ze alleen nog uitzoeken "Hoe dan" want dat weten ze nog niet.
Het is wel de enige manier om de EU instroom te beperkenquote:Op donderdag 23 november 2023 21:20 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Lijkt mij an sich geen probleem om dat aan meerdere lidstaten te geven. Zweden en Italië zijn radicaal naar rechts gegaan, Nederland ook, Frankrijk en Duitsland gaan volgen.
Dijkhoffquote:Op donderdag 23 november 2023 21:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....Rutte?![]()
Toen ze daar gingen wonen wisten zij dat daar gevlogen werd.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:00 schreef madeliefff het volgende:
[..]
je hebt weinig aan isolatie wanneer je in de zomer je raam open hebt omdat het warm is...
Zolang het maar niet gaat om minder vee, dit zou immers de belangen van de sterk vervuilende en met dierenleed gepaard gaande industriële veehouderij schaden.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:18 schreef StephanL het volgende:
[..]
Nsc en BBB willen ook minder vluchtelingen, dus daar zie ik niet echt een probleem.
Natuurlijk is dat wel een probleem.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:20 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Lijkt mij an sich geen probleem om dat aan meerdere lidstaten te geven. Zweden en Italië zijn radicaal naar rechts gegaan, Nederland ook, Frankrijk en Duitsland gaan volgen.
Begint al met Nederland minder aantrekkelijk te maken als asielbestemmingsland. Inwilliging is bijzonder hoog vergeleken met andere landen. Twee is uitzetten uitgeprocedeerde asielmigranten. Wil land van herkomst niet meewerken, sancties voor dat land.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nu moeten ze alleen nog uitzoeken "Hoe dan" want dat weten ze nog niet.
Ik geloof niet dat hij daar zin in zou hebben, recentelijk nog een artikel gelezen met hem waar hij aangaf constant migraines te hebben gehad in zijn tijd in de 2e Kamer.quote:
Italië gaat dan een opt-out vragen uit Dublin en die asielzoekers door laten lopen. Want itt Nederland heeft Italië wel een asielprobleem. Wij krijgen hier nog niet eens ons eerlijke deel, zij krijgen echt veel vluchtelingen.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:20 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Want, dan komen ze niet meer? Aan de kust van Tunesië lezen ze in de krant dat een paar bureaucraten in Brussel nieuwe regels bedacht hebben, en dan keren ze om naar hun oorlogsgebied?quote:Op donderdag 23 november 2023 21:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is wel de enige manier om de EU instroom te beperken
Wellicht dat Nederland dreigende toon aan gaat slaan? Ja goed weet het zelf ook niet wat er gaat gebeuren, is allemaal erg onzeker.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:16 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waarom?quote:Op donderdag 23 november 2023 21:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel een probleem.
Maxime Verhagenquote:Op donderdag 23 november 2023 21:13 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Kees van der Staaij
Hans Wiegel
Maxime Verhagen
Die is wat bij PSV gaan doen, toch? Daar ligt zijn hart, niet in de Kamer en zeker niet bij Wilders.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat hij daar zin in zou hebben, recentelijk nog een artikel gelezen met hem waar hij aangaf constant migraines te hebben gehad in zijn tijd in de 2e Kamer.
Omdat de resterende landen dan een nog groter deel te verwerken krijgen.quote:
En dan? Dan gaat de EU wél overstag?quote:Op donderdag 23 november 2023 21:23 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wellicht dat Nederland dreigende toon aan gaat slaan? Ja goed weet het zelf ook niet wat er gaat gebeuren, is allemaal erg onzeker.
Hij is tegenwoordig podcaster met Gert-Jan Segers, wat ik overigens echt hilarisch vind.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die is wat bij PSV gaan doen, toch? Daar ligt zijn hart, niet in de Kamer en zeker niet bij Wilders.
Dat soort migranten komen niet uit oorlogsgebieden. De migranten in de bootjes zijn de iets rijkeren uit opkomende landen die genoeg hebben gespaard om de smokkelaars te betalen.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Want, dan komen ze niet meer? Aan de kust van Tunesië lezen ze in de krant dat een paar bureaucraten in Brussel nieuwe regels bedacht hebben, en dan keren ze om naar hun oorlogsgebied?
Hou jij maar lekker een verdrag tegen het licht, hoor, en ga dan als Nederland wat echt helemaal geen leverage heeft internationaal maar even 144 andere landen vertellen dat het echt anders moet, hoor.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:23 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Begint al met Nederland minder aantrekkelijk te maken als asielbestemmingsland. Inwilliging is bijzonder hoog vergeleken met andere landen. Twee is uitzetten uitgeprocedeerde asielmigranten. Wil land van herkomst niet meewerken, sancties voor dat land.
Misschien eens wat 50+ jarige verdragen tegen het licht houden en aanpassen of opzeggen, die passen absoluut niet meer in de huidige tijdsgeest.
Dan misschien toch opvang in de regio he.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat de resterende landen dan een nog groter deel te verwerken krijgen.
Oh ja, stom. Dat we daar niet eerder aan gedacht hebben.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:26 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Dan misschien toch opvang in de regio he.
Dan lacht de EU nog harder want de EU weet als geen ander hoe afhankelijk onze economie is van de EU.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:23 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wellicht dat Nederland dreigende toon aan gaat slaan? Ja goed weet het zelf ook niet wat er gaat gebeuren, is allemaal erg onzeker.
Er hoeft helemaal niet gedreigd te worden.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En dan? Dan gaat de EU wél overstag?
En waar "dreigen" we dan mee?
Er zijn een hoop "asielzoekers" uit Tunesië, Marokko, Algerije etc, die kunnen prima terug.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hou jij maar lekker een verdrag tegen het licht, hoor, en ga dan als Nederland wat echt helemaal geen leverage heeft internationaal maar even 144 andere landen vertellen dat het echt anders moet, hoor.
Vergeleken met waar die mensen vandaan komen is Nederland, al maak je het nog zo kut, 1000x beter dan hun land. Land van herkomst werkt vrijwel nooit mee omdat het oorlogsgebieden zijn maar hey, kniesoor die daar op let.
Frits Bolkestein.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:12 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dat doen we al, dat is al 20 jaar beleid met als resultaat dat een land als Libanon nu voor 70% uit vluchtelingen bestaat. Maar oh wat hebben wij het sleeeeeeeeeeeecht.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:26 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Dan misschien toch opvang in de regio he.
Dat deel komt dus ook niet hier, hier komen vooral Syriërs: https://nos.nl/artikel/24(...)rs-zeggen-niet-allesquote:Op donderdag 23 november 2023 21:25 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Dat soort migranten komen niet uit oorlogsgebieden. De migranten in de bootjes zijn de iets rijkeren uit opkomende landen die genoeg hebben gespaard om de smokkelaars te betalen.
quote:Sommige asielzoekers hebben een sterke voorkeur voor een bepaald land in Europa. Soms omdat er al familie woont, soms vanwege positieve associaties zoals met de taal of de acceptatie van lhbti'ers.
Zo heeft het Verenigd Koninkrijk relatief veel Afghanen in de procedure, gaan Algerijnen naar Frankrijk en Burundezen naar België. Nederland trekt relatief veel kansrijke asielzoekers: Syriërs, Afghanen en Turken.
Die is dement.quote:
Niet in Nederland.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:28 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Er zijn een hoop "asielzoekers" uit Tunesië, Marokko, Algerije etc, die kunnen prima terug.
Briljant, Turkije en Libanon kunnen er nog wel een paar miljoen bijnemen lijkt me.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh ja, stom. Dat we daar niet eerder aan gedacht hebben.
Met een heldere geest zou hij er zelf voor bedanken denk ikquote:Op donderdag 23 november 2023 21:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die is dement.
Of doelde je daar ook op?
"Daar heb ik geen actieve herinnering aan" in een totaal nieuw licht.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die is dement.
Of doelde je daar ook op?
Ja oke, true maar wij leveren toch ook veel ook al is ons land klein?quote:Op donderdag 23 november 2023 21:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan lacht de EU nog harder want de EU weet als geen ander hoe afhankelijk onze economie is van de EU.
Ik mag er niet om lachen eigenlijk maar ik kon er niets aan doenquote:Op donderdag 23 november 2023 21:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
"Daar heb ik geen actieve herinnering aan" in een totaal nieuw licht.
Wij leveren helemaal niet veel.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:33 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja oke, true maar wij leveren toch ook veel ook al is ons land klein?
"Ik uhm wil graag het woord aan de heer Lubbers geven"quote:Op donderdag 23 november 2023 21:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
"Daar heb ik geen actieve herinnering aan" in een totaal nieuw licht.
Nee? Ik dacht dat wij er prat op gingen dat we zo'n grote exportland zijn. Qua BBP doen we het in verhouding ook niet slecht. En dat we zo gul geven enzoquote:Op donderdag 23 november 2023 21:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wij leveren helemaal niet veel.
Die opnieuw uitgevonden is natuurlijk gna gna, het woord is nu aan de heer Omtzigquote:Op donderdag 23 november 2023 21:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
"Ik uhm wil graag het woord aan de heer Lubbers geven"
opzeggen vluchtelingenverdrag, zijnde een zaak van nationaal belangquote:Op donderdag 23 november 2023 21:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En dan? Dan gaat de EU wél overstag?
En waar "dreigen" we dan mee?
Ik dacht dat je inspanningen qua opvang van asielzoekers bedoelde.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:35 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Nee? Ik dacht dat wij er prat op gingen dat we zo'n grote exportland zijn. Qua BBP doen we het in verhouding ook niet slecht.
We zijn de grootste van de kleine landen, maar wel precies dat: de kleine landen. We zijn geen groot land.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:35 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Nee? Ik dacht dat wij er prat op gingen dat we zo'n grote exportland zijn. Qua BBP doen we het in verhouding ook niet slecht.
Oneens.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
opzeggen vluchtelingenverdrag, zijnde een zaak van nationaal belang
*zucht* Ga nu eens even naar de situatie van het VK kijken? Is er iemand in de EU die roept dat we het VK nodig hebben? Nope.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:33 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja oke, true maar wij leveren toch ook veel ook al is ons land klein?
Neem dan Wiegel.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
"Ik uhm wil graag het woord aan de heer Lubbers geven"
Wie zegt dat ik uit de EU wil dan?quote:Op donderdag 23 november 2023 21:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
*zucht* Ga nu eens even naar de situatie van het VK kijken? Is er iemand in de EU die roept dat we het VK nodig hebben? Nope.
Als Nederland vertrekt zullen goederen stromen omgeleid worden en zal Nederland geisoleerd zijn, Nederlanders mogen dan ook niet meer in de EU wonen of werken (En dat zijn er aardig wat), Nederlandse bedrijven zullen enorme kosten en burocratie moeten verwerken en wat schieten we ermee op? Niks.
Het VK had vorig jaar, dus uit de EU, 742.000 immigranten want verrassend genoeg, de vraag naar arbeidskrachten verdwijnt niet als je uit de EU stapt. En laten dat nu allemaal geen blanke Europeanen zijn, die zijn en masse naar huis gegaan.
Nog minder herinneringen.quote:
Dat klopt. We geven niet gul, we geven waar de regels ons toe verplichten.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:35 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Nee? Ik dacht dat wij er prat op gingen dat we zo'n grote exportland zijn. Qua BBP doen we het in verhouding ook niet slecht. En dat we zo gul geven enzo
Van der Staij is nog relatief jong iig. 55 oid meen ik.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Nog minder herinneringen.
Ik lees veel Van der Staaij.
Maar of hij het wordt? Of het wil?
Ik kan niet geloven dat hij wilt. Nou ja Mark Rutte was dan in vergelijking piepjongquote:Op donderdag 23 november 2023 21:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Van der Staij is nog relatief jong iig. 55 oid meen ik.
Dan maar niet in de tuin zitten.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Isolatie helpt ook tegen warmte hè
Kan ik hem ook geen ongelijk in geven nee.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat hij daar zin in zou hebben, recentelijk nog een artikel gelezen met hem waar hij aangaf constant migraines te hebben gehad in zijn tijd in de 2e Kamer.
zie post 88quote:Op donderdag 23 november 2023 21:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat klopt. We geven niet gul, we geven waar de regels ons toe verplichten.
Maar wat je niet lijkt te beseffen is dat Nederland die status heeft OMDAT we in de EU zitten. Een groot aantal buitenlandse bedrijven zit hier ook OMDAT we in de EU zitten. Er is geen enkele reden voor die bedrijven om te blijven als we niet in de EU zitten.
Productie locaties zullen blijven, hogere functies en kantoorlocaties verdwijnen naar andere EU lidstaten.
Heel weinig vooral omdat er landen zijn als Italie, ook een rechtse regering, die veel grotere problemen hebben dan wij (en die van ons zijn zelf gemaakt) en die gaan ons geen kado's geven, dat kunnen ze binnenlands nooit verkopen.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:37 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik uit de EU wil dan?Ik wil alleen kunnen begrijpen en snappen wat een rechtse regering kan doen en welke argumenten ze eventueel kunnen gebruiken. Ik ben zelf ook niet helemaal voor zo'n regering maar ik wil het wel kunnen snappen waar we staan als we zover zijn
Nederland iig niet, de capaciteiten zijn er niet meer. Woningen zijn op. Voorzieningen als drinkwater en elektriciteit komen in het gedrang.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Briljant, Turkije en Libanon kunnen er nog wel een paar miljoen bijnemen lijkt me.
Mona Keijzerquote:Op donderdag 23 november 2023 21:12 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Van der Staaij wil echt niet, kansloos.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Nog minder herinneringen.
Ik lees veel Van der Staaij.
Maar of hij het wordt? Of het wil?
Omdat wij lopen te klootzakken, niet omdat er zoveel vluchtelingen zijn. De grootste groep zijn Oekrainers en voor hun zijn WIJ de regio.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:42 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Nederland iig niet, de capaciteiten zijn er niet meer. Woningen zijn op. Voorzieningen als drinkwater en elektriciteit komen in het gedrang.
Dan Frans Weekers, die kent Wilders goed. Lees ik..quote:Op donderdag 23 november 2023 21:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Van der Staaij wil echt niet, kansloos.
Informateur of formateurquote:Op donderdag 23 november 2023 21:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waar hebben we het eigenlijk over? Een informateur of een premier?
Wat die laatste functie zal Wilders gewoon zelf willen.
Dan zou je het argument kunnen gebruiken: Die hebben hun geografische ligging niet mee en doordat ze die niet mee hebben zitten ze nu in deze penarie. In Griekenland heb je ook linkse regeringen gehad, die hebben het ook niet kunnen oplossen?quote:Op donderdag 23 november 2023 21:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heel weinig vooral omdat er landen zijn als Italie, ook een rechtse regering, die veel grotere problemen hebben dan wij (en die van ons zijn zelf gemaakt) en die gaan ons geen kado's geven, dat kunnen ze binnenlands nooit verkopen.
Griekenland is momenteel ook rechts en ook die hebben het veel zwaarder dan ons met vluchtelingen.
Mwah, Italië is wel financieel ontzettend gematst door de Noord Europese landen met de EU niveau leningen en het coronafonds.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heel weinig vooral omdat er landen zijn als Italie, ook een rechtse regering, die veel grotere problemen hebben dan wij (en die van ons zijn zelf gemaakt) en die gaan ons geen kado's geven, dat kunnen ze binnenlands nooit verkopen.
Griekenland is momenteel ook rechts en ook die hebben het veel zwaarder dan ons met vluchtelingen.
En dús?quote:Op donderdag 23 november 2023 21:45 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Mwah, Italië is wel financieel ontzettend gematst door de Noord Europese landen met de EU niveau leningen en het coronafonds.
Ja en ik denk nog wel altijd dat wij ook in die zin toch best wat toegegeven hebben en dat rechtse partijen daarom wat kunnen afdingen om iets daarvoor om te ruilen. Desnoods een huwelijk tussen Rutte en Meloniquote:Op donderdag 23 november 2023 21:45 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Mwah, Italië is wel financieel ontzettend gematst door de Noord Europese landen met de EU niveau leningen en het coronafonds.
Netto betaler.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:45 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben die het allemaal niet kunnen oplossen? Hoe zie jij dat voor je dan? Betreffende landen verplaatsen naar onze contreien?quote:Op donderdag 23 november 2023 21:44 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dan zou je het argument kunnen gebruiken: Die hebben hun geografische ligging niet mee en doordat ze die niet mee hebben zitten ze nu in deze penarie. In Griekenland heb je ook linkse regeringen gehad, die hebben het ook niet kunnen oplossen?
Principieel zijn legt de SGP anders geen windeieren, groter inmiddels dan de ChristenUnie!quote:Op donderdag 23 november 2023 21:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Van der Staaij wil echt niet, kansloos.
Zeer principieel, die gaat geen regeringsverantwoordelijkheid dragen voor dingen als euthanasie, abortus en het homohuwelijk.
Het is ook niet op te lossen. Het is alleen maar in minder slechte banen te leiden, de deal met Turkije en recentelijk met Tunesie zijn daar voorbeelden van.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:44 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dan zou je het argument kunnen gebruiken: Die hebben hun geografische ligging niet mee en doordat ze die niet mee hebben zitten ze nu in deze penarie. In Griekenland heb je ook linkse regeringen gehad, die hebben het ook niet kunnen oplossen?
Dat valt wel mee. Tegen een bevolkingsgroei van 200.000+ per jaar valt gewoon niet op te bouwen en investeren. Asiel komt daar nog eens extra bovenop.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat wij lopen te klootzakken, niet omdat er zoveel vluchtelingen zijn. De grootste groep zijn Oekrainers en voor hun zijn WIJ de regio.
Wat je eigenlijk zegt is dat we moeten naar een Vluchtelingenverdrag 2.0? Lijkt mij een goed plan.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is ook niet op te lossen. Het is alleen maar in minder slechte banen te leiden, de deal met Turkije en recentelijk met Tunesie zijn daar voorbeelden van.
Maar een land als Griekenland heeft 150.000 vluchtelingen momenteel op een bevolking van 10 miljoen, wat die willen is dat andere EU landen meehelpen om die mensen op te vangen, ditto voor Italie, ditto voor Spanje.
Dan moet je eerst een hele rechtse Italiaanse regering overtuigen dat je gelijk hebt en ten tweede ze overtuigen dat zij wel die vluchtelingen op moeten nemen wat voor hun binnenlands onverkoopbaar is, zie je het probleem nu?quote:Op donderdag 23 november 2023 21:45 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Klopt, de CU stemmers zijn wat minder honkvast, ook buiten de politiek (kerkwissels komen steeds meer voor). Maar nu met verklaarbare redenen (Omtzigt, Timmermans, het in het zadel helpen van D66 en Rutte), ik denk dat een deel wel weer terug komt.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:47 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Principieel zijn legt de SGP anders geen windeieren, groter inmiddels dan de ChristenUnie!
Laten dat er nou 150.000 zijn geweest van die 200.000 en een groot deel is al teruggekeerd naar Oekraine.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:48 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Tegen een bevolkingsgroei van 200.000+ per jaar valt gewoon niet op te bouwen en investeren. Asiel komt daar nog eens extra bovenop.
Mee eens overigens dat wij Oekraïners moeten opvangen.
Ja, dat het misschien toch wat minder partijgebonden is dan het zo op het eerste gezicht lijkt? Voor rechtse partijen zou het misschien handiger zijn als een meerderheid van het EU-parlement rechts-rechts is en dat je samen afspreekt om wat geld te drukken van de ECB en om gezamenlijk het geld te gebruiken van de klimaatfondsen en ''linkse hobby's'' om een muur langs de EU grens te maken tot Oost-Turkije aan toe. Moeten ze alleen wel het anti-EU standpunt laten varen want anders komt dat nooit voor elkaarquote:Op donderdag 23 november 2023 21:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben die het allemaal niet kunnen oplossen? Hoe zie jij dat voor je dan?
Leef je uit, veel succes 144 andere landen te overtuigen van de noodzaak.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:50 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Wat je eigenlijk zegt is dat we moeten naar een Vluchtelingenverdrag 2.0? Lijkt mij een goed plan.
Hoe bouw je een muur in de Middelandse Zee?quote:Op donderdag 23 november 2023 21:52 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja, dat het misschien toch wat minder partijgebonden is dan het zo op het eerste gezicht lijkt? Voor rechtse partijen zou het misschien handiger zijn als een meerderheid van het EU-parlement rechts-rechts is en dat je samen afspreekt om wat geld te drukken van de ECB en om gezamenlijk het geld te gebruiken van de klimaatfondsen en ''linkse hobby's'' om een muur langs de EU grens te maken tot Oost-Turkije aan toe. Moeten ze alleen wel het anti-EU standpunt laten varen want anders komt dat nooit voor elkaar
Maar vind jij niet dat de sancties tegen Polen/Hongarije die nauwelijks niet-Oekraïeners opvangen niet heel karig en zacht als je ziet dat ze dingen beloven te doen maar niet doen?quote:Op donderdag 23 november 2023 21:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Leef je uit, veel succes 144 andere landen te overtuigen van de noodzaak.
De EU was niet onder de indruk van de dreigende toon van Cameron. Toen een van de grote drie. Denk je dat ze van Nederland wel onder de indruk zullen zijn?quote:Op donderdag 23 november 2023 21:23 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Gewoon van het geld dat naar linkse hobby’s gaatquote:Op donderdag 23 november 2023 21:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe bouw je een muur in de Middelandse Zee?
En dan de volgende keer 50 PVV zetels. Keihard uitsluiten is echt geen optie als je zo erg de grootste bent. Verantwoordelijkheid geven en 'laat nou maar zien' wel. En het leuke is: Wilders heeft nog niet eens een begin van een idee hoe hij zijn programma zou moeten uitvoeren.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:54 schreef AmaninFull het volgende:
Omtzigt en Yesilgöz zouden om wille van het landsbelang Wilders met z'n Nexit-referendum en opt-outs keihard, briefje onder de wc deur door - stijl, moeten buitensluiten.
Al die kulargumenten over dat je de PVV "niet mag negeren" omdat ze verreweg de grootste zijn geworden. Wie zegt dat? Daar kan je toch volledige maling aan hebben, zeker wanneer de PVV zelf met zulke bezopen plannen komt.
En dat gelul dat VVD politieke harakiri zou plegen als het met GL-PvdA zou regeren. Dat wordt ook maar zomaar geroepen alsof het een natuurwet is, terwijl het van zoveel dingen afhangt, bijvoorbeeld de inhoud van het regeringsakkoord. VVD zou een strakker immigratiebeleid kunnen afdwingen als deel van een compromis. NSC idem.
Het verbaast me hoe vaak je dit soort kulargumenten tegenkomt, zelfs bij kwaliteitsmedia. Daardoor gaan het mensen geloven dat coalitievorming aan bepaalde regels moet voldoen, quod non.
Ze hebben zelf een afspraak gemaakt dat de grootste partij de voortouw neemt. Yesilgöz heeft daar ook over gesproken. Mochten ze idd tot de conclusie komen dat samen met de PVV niet de gewenste weg is dan kan ik snappen dat ze verder kijken.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:54 schreef AmaninFull het volgende:
Omtzigt en Yesilgöz zouden om wille van het landsbelang Wilders met z'n Nexit-referendum en opt-outs keihard, briefje onder de wc deur door - stijl, moeten buitensluiten.
Al die kulargumenten over dat je de PVV "niet mag negeren" omdat ze verreweg de grootste zijn geworden. Wie zegt dat? Daar kan je toch volledige maling aan hebben, zeker wanneer de PVV zelf met zulke bezopen plannen komt.
En dat gelul dat VVD politieke harakiri zou plegen als het met GL-PvdA zou regeren. Dat wordt ook maar zomaar geroepen alsof het een natuurwet is, terwijl het van zoveel dingen afhangt, bijvoorbeeld de inhoud van het regeringsakkoord. VVD zou een strakker immigratiebeleid kunnen afdwingen als deel van een compromis. NSC idem.
Het verbaast me hoe vaak je dit soort kulargumenten tegenkomt, zelfs bij kwaliteitsmedia. Daardoor gaan het mensen geloven dat coalitievorming aan bepaalde regels moet voldoen, quod non.
Dat vond ik haar al als minister, eerlijk gezegd. Ze viel me daar vies tegen, want als kamerlid was het best redelijk.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:55 schreef Faraday01 het volgende:
Dilan na de verkiezingen is nog net zo'n lege huls als daarvoor, er komt inhoudelijk echt niets uit.
Zijn er nog steeds teveel immigranten dan. We kunnen nauwelijks bijbouwen he, en Nederland wordt er niet groter op.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Laten dat er nou 150.000 zijn geweest van die 200.000 en een groot deel is al teruggekeerd naar Oekraine.
Dat zie je wel vaker bij VVD-politici. Dat krijg je als je denkt dat je alles aan de vrije markt over moet laten. Dan hoef je als politicus geen plannen meer te bedenken en als het misgaat is het ook nog eens de schuld van de ander.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:55 schreef Faraday01 het volgende:
Dilan na de verkiezingen is nog net zo'n lege huls als daarvoor, er komt inhoudelijk echt niets uit.
De grachtengordel begrijpt het nogniet en wil het ook niet begrijpenquote:Op donderdag 23 november 2023 21:55 schreef Faraday01 het volgende:
Er zijn Eurobonds? Vertel!quote:Op donderdag 23 november 2023 21:45 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Megagrote zandbank maken, een soort flevoland idee maar dan meer in de vorm van chili en daarop een muur. Ja, ik weet niet wat de utopie is van ze, maar zoiets zullen ze wel leuk vindenquote:Op donderdag 23 november 2023 21:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe bouw je een muur in de Middelandse Zee?
Het grijpt allemaal in elkaarquote:Op donderdag 23 november 2023 21:57 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Zijn er nog steeds teveel immigranten dan. We kunnen nauwelijks bijbouwen he, en Nederland wordt er niet groter op.
Absoluut.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:54 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Maar vind jij niet dat de sancties tegen Polen/Hongarije die nauwelijks niet-Oekraïeners opvangen niet heel karig en zacht als je ziet dat ze dingen beloven te doen maar niet doen?
Hou nou eens op met je plan om de rechtsstaat af te schaffen.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het grijpt allemaal in elkaar
Stikstof waanzin weg en dan kan het bouwen weer loskomen
anders gaan we alleen maar dieper de put in
De impact hier is echt van geen enkele kant te vergelijken met Turkije of Libanonquote:Op donderdag 23 november 2023 21:42 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Nederland iig niet, de capaciteiten zijn er niet meer. Woningen zijn op. Voorzieningen als drinkwater en elektriciteit komen in het gedrang.
Desnoods laat je de Mexicanen ervoor betalen.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:57 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Megagrote zandbank maken, een soort flevoland idee maar dan meer in de vorm van chili en daarop een muur. Ja, ik weet niet wat de utopie is van ze, maar zoiets zullen ze wel leuk vinden
Feitelijk heeft hij gewoon gelijk, dat mensen er op stemmen maakt niet dat de partij niet is wat hij zegt.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De grachtengordel begrijpt het nogniet en wil het ook niet begrijpen
Groot Wassink woest na winst PVV: 'Partij met fascistoïde tendensen'
Ik vind pas dat ze mogen zeggen als er daadwerkelijk een coalitie gevormd is en uit komt wat plannen zijn om te doen. Vind het voor nu te voorbarigquote:Op donderdag 23 november 2023 22:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Feitelijk heeft hij gewoon gelijk, dat mensen er op stemmen maakt niet dat de partij niet is wat hij zegt.
ALs ie het niet waarmaakt dan zien we wel verderquote:Op donderdag 23 november 2023 22:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Feitelijk heeft hij gewoon gelijk, dat mensen er op stemmen maakt niet dat de partij niet is wat hij zegt.
Nee, daar ben ik het mee oneens, je kan een partij prima beoordelen op hun programma en hun verleden en dan is die conclusie terecht.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:03 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik vind pas dat ze mogen zeggen als er daadwerkelijk een coalitie gevormd is en uit komt wat plannen zijn om te doen. Vind het voor nu te voorbarig
Ik vraag mij ook af of dat doorschuiven wel tegen de grondwet is eigenlijk, wellicht weet @Hanca of @Tijger_m hier meer van. Ik hoop iig voor ze dat ze het kunnen doorschuiven. Ik heb liever een koersvaste coalitie die niet helemaal de mijne is dan 1 waar je om het jaar opnieuw zou moeten stemmen.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ALs ie het niet waarmaakt dan zien we wel verder
het moet, net als woningbouw
de stikstof, dat dossier schuiven we maar onder tafel, woningbouw is een zaak van nationaal belang net als het circuit in zandvoort
Doorschuiven kan niet, er liggen al uitspraken van rechters over, Nederland moet klimaatmaatregelen nemen. Stikstof ditto.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:08 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik vraag mij ook af of dat doorschuiven wel tegen de grondwet is eigenlijk, wellicht weet @:Hanca of @:Tijger_m hier meer van. Ik hoop iig voor ze dat ze het kunnen doorschuiven. Ik heb liever een koersvaste coalitie die niet helemaal de mijne is dan 1 waar je om het jaar opnieuw zou moeten stemmen.
Nja, ergens meer hoop dat het zo is. Ik geloof zeker in de stikstofcrisis maar ook in de uitdagingen die wij hebben en ik blijf het wat lastig vinden om het ene tegen de ander uit te spelenm.quote:
Are you free, Mr Hexagon?quote:Op donderdag 23 november 2023 22:08 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat Wilders qua ministers vooral moet shoppen bij mensen die al tegen hun pensioen zitten. En die ergens leidinggevende ervaring hebben.
Welk doorschuiven? Het stikstofprobleem? Dat heeft niks met de grondwet te maken, maar met Europese regelgeving. En er is net ook regelgeving afgesproken over de waterkwaliteit, dat gaat Nederland wellicht nog harder raken qua landbouw. De waterkwaliteit voldoet hier praktisch nergens aan de normen voor nitraat. En dan heb je ook de nieuwe natuurherstelwet nog, die komt nog bovenop de huidige stikstofproblematiek.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:08 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik vraag mij ook af of dat doorschuiven wel tegen de grondwet is eigenlijk, wellicht weet @:Hanca of @:Tijger_m hier meer van. Ik hoop iig voor ze dat ze het kunnen doorschuiven. Ik heb liever een koersvaste coalitie die niet helemaal de mijne is dan 1 waar je om het jaar opnieuw zou moeten stemmen.
Hopelijk voor de linkerkant van het politieke spectrum komt er ergens in de loop van de maand een keer een moment van reflectie waarom Wilders de grootste wordt ipv de schuld geven aan de VVD of racisme/facisme roepen.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zo oud is issie nou toch ook weer niet?quote:
Dat moet ook niet gebeuren en het trieste is dat het issue, in 1998 stelde de VVD(!) al dat de veestapel moest krimpen, zo lang onder de tafel geschoven is dat het hier toe geleid heeft maar daar mogen we vooral het CDA hartelijk voor bedanken.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:11 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Nja, ergens meer hoop dat het zo is. Ik geloof zeker in de stikstofcrisis maar ook in de uitdagingen die wij hebben en ik blijf het wat lastig vinden om het ene tegen de ander uit te spelenm.
Announce de brievenbuspisserquote:Op donderdag 23 november 2023 22:08 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat Wilders qua ministers vooral moet shoppen bij mensen die al tegen hun pensioen zitten. En die ergens leidinggevende ervaring hebben.
CDA en LTO, die in 1999 al de snelweg blokkeerden met tractors toen er besloten was voor een geleidelijke krimp te gaan. Ipv die krimp is de veestapel juist enorm gegroeid, mede door het opheffen van het melkquotum. Ze zijn daar echt zeer dom geweest.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat moet ook niet gebeuren en het trieste is dat het issue, in 1998 stelde de VVD(!) al dat de veestapel moest krimpen, zo lang onder de tafel geschoven is dat het hier toe geleid heeft maar daar mogen we vooral het CDA hartelijk voor bedanken.
Maar wat kunnen rechters precies doen als ze tegen die wetgeving in gaan en met andere modellen komen die andere uitslagen geven? Even los van EU-wetgeving. Ergens vermoed ik dat ze dat gaan doen. Die natuurherstelwet schijnt ook niet zo'n succesnummer te zijn als het gaat om aanpakken natuurherstel begreep ik.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Welk doorschuiven? Het stikstofprobleem? Dat heeft niks met de grondwet te maken, maar met Europese regelgeving. En er is net ook regelgeving afgesproken over de waterkwaliteit, dat gaat Nederland wellicht nog harder raken qua landbouw. De waterkwaliteit voldoet hier praktisch nergens aan de normen voor nitraat. En dan heb je ook de nieuwe natuurherstelwet nog, die komt nog bovenop de huidige stikstofproblematiek.
Nee, stikstof doorschuiven is geen optie.
De huizenmarkt ligt trouwens totaal niet stil door stikstof, dat is een verkeerd frame. Dat gaat maar om een paar %. Het probleem is gewoon de hoge hypotheekrente.
Ik vermoed dat Omtzigt een heel fraai lijstje voor hem heeft klaar liggenquote:Op donderdag 23 november 2023 22:08 schreef Hexagon het volgende:
In theorie kunnen ze een bewindspersoon persoonlijk vervolgen. De EU kan gelden bevriezen. En zowel Omtzigt als de VVD willen gewoon doorpakken met stikstof.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:16 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Maar wat kunnen rechters precies doen als ze tegen die wetgeving in gaan en met andere modellen komen die andere uitslagen geven? Even los van EU-wetgeving. Ergens vermoed ik dat ze dat gaan doen. Die natuurherstelwet schijnt ook niet zo'n succesnummer te zijn als het gaat om aanpakken natuurherstel begreep ik.
Heb jij uberhaupt de programma's gelezen van een D66 of PvdA/Gl over het onderwerp van asiel? Of dat van de VVD? Want het is complete lulkoek dat deze partijen de grenzen open zetten en niet luisteren, dat doen ze wel degelijk.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:12 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hopelijk voor de linkerkant van het politieke spectrum komt er ergens in de loop van de maand een keer een moment van reflectie waarom Wilders de grootste wordt ipv de schuld geven aan de VVD of racisme/facisme roepen.
Is er nu echt helemaal niemand bij GL,D66 of de PvdA , de zogenaamd inclusieve partijen, die op zijn minst wilt luisteren naar iemand die op Wilders stemt ipv ze binnen 2,5 zin wegzet als dom rechts of xenofoob.
Of die misschien inziet dat ze meer kunnen bereiken op sociale zekerheid of milieu als ze eens stoppen met het uit de hoogte doen en niet hun ogen willen sluiten voor de zorgen die mensen hebben mbt het asiel/migratie beleid?
Dus pas als het zo erg is als daar mogen we klagen? Lol.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De impact hier is echt van geen enkele kant te vergelijken met Turkije of Libanon![]()
![]()
Vertelquote:Op donderdag 23 november 2023 22:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik vond dat Dilan de deur vanavond toch weer wagenwijd heeft opengezet.
Voor wat? De regen? Een opvolger? Sinterklaas?quote:Op donderdag 23 november 2023 22:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
En morgen weer beetje dicht, en dan weer open, en dan weer bezwaar nsc, en dan weer wel hoop.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
TATA heeft de halve politieke elite inhet land opde steekpennngen rol staanquote:Op donderdag 23 november 2023 22:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doorschuiven kan niet, er liggen al uitspraken van rechters over, Nederland moet klimaatmaatregelen nemen. Stikstof ditto.
En op zich is woningbouw helemaal geen probleem mits we stikstof uitstoot elders beteugelen en elders betekent TATA of de veeteelt.
Mensen moet nog wel een beetje een leuke Kerst hebben, he?quote:Op donderdag 23 november 2023 22:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En morgen weer beetje dicht, en dan weer open, en dan weer bezwaar nsc, en dan weer wel hoop.
Dit gaat pas begin 2024 lopen.
Waarom zo lang dan? Willen ze het demissionair-zijn lang laten rekken ofzo?quote:Op donderdag 23 november 2023 22:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En morgen weer beetje dicht, en dan weer open, en dan weer bezwaar nsc, en dan weer wel hoop.
Dit gaat pas begin 2024 lopen.
https://www.bnnvara.nl/vr(...)-over-stikstofbeleidquote:Op donderdag 23 november 2023 22:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
In theorie kunnen ze een bewindspersoon persoonlijk vervolgen. De EU kan gelden bevriezen. En zowel Omtzigt als de VVD willen gewoon doorpakken met stikstof.
https://www.ad.nl/video/p(...)F%2Fwww.google.nl%2Fquote:NSC wil af van die grens, de zogeheten kritische depositiewaarde.
Bovendien moet de overheid kijken naar wat een boer daadwerkelijk uitstoot, in plaats van berekenen hoeveel stikstof in de natuur neerslaat.
De staat van de natuur moet leidend worden in plaats van theoretische modellen en het kabinet moet niet "op de stoel van de boer zitten", maar "kaders stellen".
Met andere woorden: de overheid bepaalt het doel, de boer bepaalt hoe die dat haalt. Het zijn stellingen die gedeeld worden met meerdere partijen, waaronder de BBB en het CDA.
5 of 6 december meen ikquote:Op donderdag 23 november 2023 22:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Wanneer worden de kamerleden geïnstalleerd? Gebeurd dat standaard over 14, 21, 28 dagen?
Zie video: Ik heb niet gezegd dat ...quote:
Gisteren werd er bij de NOS gezegd dat 6 december de nieuwe 2de kamer voor het eerst bij elkaar komt.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Wanneer worden de kamerleden geïnstalleerd? Gebeurd dat standaard over 14, 21, 28 dagen?
Ze willen Mark de 4 jaar laten volmakenquote:Op donderdag 23 november 2023 22:19 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Waarom zo lang dan? Willen ze het demissionair-zijn lang laten rekken ofzo?
Volgens mij heb ik van de week al een keer genoemd wat D66 al in het programma had staan.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heb jij uberhaupt de programma's gelezen van een D66 of PvdA/Gl over het onderwerp van asiel? Of dat van de VVD? Want het is complete lulkoek dat deze partijen de grenzen open zetten en niet luisteren, dat doen ze wel degelijk.
We komen gewoon niet van Rutte af.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:19 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Waarom zo lang dan? Willen ze het demissionair-zijn lang laten rekken ofzo?
Dank.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zie video: Ik heb niet gezegd dat ...
Yesilgöz: 'Initiatief ligt bij PVV en NSC, niet bij ons' - https://nos.nl/l/2499011
Ja, eerst 1 december nog de uitslag met voorkeurstemmen.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:22 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Gisteren werd er bij de NOS gezegd dat 6 december de nieuwe 2de kamer voor het eerst bij elkaar komt.
Is er nu een soort van reces? Anders moet het progressieve deel nu de kans pakken om veel moties te schrijven nu ze nog een stuk groter zijnquote:
Ach, dat ligt aan jezelf natuurlijkquote:Op donderdag 23 november 2023 22:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mensen moet nog wel een beetje een leuke Kerst hebben, he?
En wat is daar mis aan? Wat de PVV heeft staan is gewoon niet haalbaar dus waarom zou je daar dan wel op stemmen? Terwijl Wilders van meet af aan heeft gezegd dat hij accepteert dat er asielzoekers zullen zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik van de week al een keer genoemd wat D66 al in het programma had staan.
En als ik het programma van gl/PvdA doorscan wijkt dat nauwelijks daar vanaf.
Verkiezingsreces ja.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:25 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Is er nu een soort van reces? Anders moet het progressieve deel nu de kans pakken om veel moties te schrijven nu ze nog een stuk groter zijn
Ja, het is nu reces. En moties hoeven niet te worden uitgevoerd, dan zou je er al onmiddelijk ingaande wetgeving doorheen moeten jassen.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:25 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Is er nu een soort van reces? Anders moet het progressieve deel nu de kans pakken om veel moties te schrijven nu ze nog een stuk groter zijn
Inderdaad. Links moet ook gewoon mensen van buitenlandse komaf als tweederangs burgers neerzetten en allerlei onhaalbare en onbetaalbare stanpunten in hun programma gooien die ook nog eens rechtstreeks tegen de Grondwet en allerlei verdragen in gaan.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:12 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hopelijk voor de linkerkant van het politieke spectrum komt er ergens in de loop van de maand een keer een moment van reflectie waarom Wilders de grootste wordt ipv de schuld geven aan de VVD of racisme/facisme roepen.
Is er nu echt helemaal niemand bij GL,D66 of de PvdA , de zogenaamd inclusieve partijen, die op zijn minst wilt luisteren naar iemand die op Wilders stemt ipv ze binnen 2,5 zin wegzet als dom rechts of xenofoob.
Of die misschien inziet dat ze meer kunnen bereiken op sociale zekerheid of milieu als ze eens stoppen met het uit de hoogte doen en niet hun ogen willen sluiten voor de zorgen die mensen hebben mbt het asiel/migratie beleid?
Of snapt dat mensen best wel wat willen doen voor het milieu maar dat dat niet hetzelfde is als het onbetaalbaar of onbereikbaar maken van zaken die we nu min of meer for granted achten voor een groot deel van de bevolking.
Dat was 299 dagen....zeg maar 10 maanden, dan zit je toch al weer zo'n beetje bij herfst 2024quote:Op donderdag 23 november 2023 22:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ach, dat ligt aan jezelf natuurlijk
Duurt vast niet langer dan rutte 4.
Ervaart ie vast niet als een strafquote:Op donderdag 23 november 2023 22:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat was 299 dagen....zeg maar 10 maanden, dan zit je toch al weer zo'n beetje bij herfst 2024
En die arme Rutte maar afzien en wachten
Ja die kunnen ook niet extreem veel doen, vooral als je niet een ministerie hebt die hele dringende acute zaken heeft.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat was 299 dagen....zeg maar 10 maanden, dan zit je toch al weer zo'n beetje bij herfst 2024
En die arme Rutte maar afzien en wachten
Nou ja, er kunnen wel eens leuke banen aan zijn neus voorbij gaan als het te lang duurt, natuurlijk.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ervaart ie vast niet als een straf
Hij moet toch nog wachten op de NAVO-baan dus in die tussentijd kan je maar beter wat doen jaquote:Op donderdag 23 november 2023 22:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ervaart ie vast niet als een straf
Tjah, moreel gezien zou dat wel fout zijn. Hij heeft er zelf ook 10 maanden over gedaan.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, er kunnen wel eens leuke banen aan zijn neus voorbij gaan als het te lang duurt, natuurlijk.
Geen idee of hij nog op een shortlist staat ergens, overigens, en of een volgende regering hem daarbij wil helpen. Da's ook nog een dingetje.
Wanneer gaat stoltenberg weg?quote:Op donderdag 23 november 2023 22:29 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Hij moet toch nog wachten op de NAVO-baan dus in die tussentijd kan je maar beter wat doen ja
Als iemand ervan overtuigd is dat dit beter voor Nederland is en het graag in zijn verkiezingsprogramma zet dan is daar helemaal niks mis mee.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En wat is daar mis aan? Wat de PVV heeft staan is gewoon niet haalbaar dus waarom zou je daar dan wel op stemmen? Terwijl Wilders van meet af aan heeft gezegd dat hij accepteert dat er asielzoekers zullen zijn.
Ze zouden ook zo'n constructie als in Limburg kunnen doen destijds met een soort extra parlementair bestuur. Dat deed het best aardig. Het viel wel maar dat was om CDA-corruptie.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:31 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk dat de fractieleden van NSC relatief veel ruimte gaan krijgen, want het zou natuurlijk raar zijn als Omtzigt zijn fractieleden opeens gaat sensibiliseren. De fractie lijkt verdeeld over de vraag of ze willen praten met Wilders.
Ik zie een kabinet met Wilders als premier echt niet gebeuren. Ik denk dat Wilders ook zijn stemmen wil verzilveren en absoluut niet Timmermans de sleutels in handen wil geven, dus momenteel denk ik dat er een kabinet komt met een andere premier.
Oktober volgend jaar is Stoltenberg klaar maar hoe de situatie is voor Rutte is voor mij niet duidelijk want als MP kan hij zichzelf volgens mij niet nomineren...denk ik? Maar de benoeming bij de NAVO is een van minst transparante benoemingen in de wereld dus het is mogelijk, denk ik, dat het Rutte word.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:29 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Hij moet toch nog wachten op de NAVO-baan dus in die tussentijd kan je maar beter wat doen ja
Ik denk dat Rutte zijn baantje wel kan vergeten na dit.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wanneer gaat stoltenberg weg?
Eens. Dat is de hoofdprijs die hij altijd heeft gewild.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wilders wil absoluut zélf premier worden. Die gaat die functie niet (zomaar) afstaan.
Rutte is mede schuldig aan deze puinhoop waar andere landen ook last van hebben. Ik denk dat die het echt verspeeld heeft.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oktober volgend jaar is Stoltenberg klaar maar hoe de situatie is voor Rutte is voor mij niet duidelijk want als MP kan hij zichzelf volgens mij niet nomineren...denk ik? Maar de benoeming bij de NAVO is een van minst transparante benoemingen in de wereld dus het is mogelijk, denk ik, dat het Rutte word.
Wat tegen Rutte pleit is dat hij Nederlander is en Nederland de positie al relatief veel vervuld heeft, 3 op 13 maal en dat er 30 lidstaten zijn, er is ook aanzienlijke druk om een Oost-Europeaan te benoemen.
Eh? Die zie ik niet helemaal als het om de NAVO gaat.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Rutte is mede schuldig aan deze puinhoop waar andere landen ook last van hebben. Ik denk dat die het echt verspeeld heeft.
uiteraard en dat komt Omtzigt prima uitquote:Op donderdag 23 november 2023 22:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wilders wil absoluut zélf premier worden. Die gaat die functie niet (zomaar) afstaan.
Dat kloptquote:Op donderdag 23 november 2023 22:38 schreef TheVulture het volgende:
Zonder NSC zal het wel een minderheidskabinet PVV/VVD/BBB worden
Waarom?quote:Op donderdag 23 november 2023 22:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat Rutte zijn baantje wel kan vergeten na dit.
Dan gaan die 7 zetels van de BBB nog hard nodig zijn dus.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:36 schreef TheVulture het volgende:
NSC kan wel eens gaan imploderen nog voor we een kabinet hebben, volgens mij zitten daar nu al twee kampen wat betreft regeringsdeelname met Wilders
Zoiets zie ik wel gebeuren. Een speerpunt van NSC is juist dat ze meer macht naar het parlement willen. De afgelopen jaren was het natuurlijk vaak dat er een coalitieakkoord kwam en vanaf dan de macht naar het kabinet gingen en de kamerleden vaak bij het kruisje moesten tekenen, waardoor de scheiding van de machten nogal verwaterd is. Een kabinet dat meer uitvoerend wordt en een parlement dat machtig wordt, is een droomscneario van Omtzigt. En iets wat hij veel makkelijker nu kan bereiken, dan als VVD of PvdA-GL de grootste waren geworden.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze zouden ook zo'n constructie als in Limburg kunnen doen destijds met een soort extra parlementair bestuur. Dat deed het best aardig. Het viel wel maar dat was om CDA-corruptie.
Nee, omdat er een rokende puinhoop is achtergebleven die direct te relateren is aan zijn periode als MP.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom?
Omdat Nl besmuikt is met een "bruine geur"?
In de Navo zitten ongeveer dezelfde landen als in de EU waar Wilders een stoorzender is. Dit zullen allerminst amused zijn met dit, wat Rutte mede veroorzaakt heeft.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh? Die zie ik niet helemaal als het om de NAVO gaat.
Ja maar dat is al langer bekend dan gisteren. Zoals Hex het schreeft zou het te wijten aan de verkiezingsuitslag.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, omdat er een rokende puinhoop is achtergebleven die direct te relateren is aan zijn periode als MP.
Maar niet gaat krijgen. Mijn voorspelling.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eens. Dat is de hoofdprijs die hij altijd heeft gewild.
Eind 2024quote:Op donderdag 23 november 2023 22:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wanneer gaat stoltenberg weg?
De enige manier waarop hij het niet krijgt is als de PVV buiten de boot valt in een coalitie.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:43 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Maar niet gaat krijgen. Mijn voorspelling.
De vraag is meer of Erdogan het Rutte gunt, ik denk niet dat Wilders daar relevant in is. Sowieso is de NAVO SecGen positie er een van koehandel tussen de grote jongens.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In de Navo zitten ongeveer dezelfde landen als in de EU waar Wilders een stoorzender is. Dit zullen allerminst amused zijn met dit, wat Rutte mede veroorzaakt heeft.
Verder denk ik ook niet dat Erdogan het een land gaat gunnen met een premier die hem Islamitische aap noemt.
Ik denk dat er een creatieve oplossing uit de bus komt vallen, maar we gaan het zien.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De enige manier waarop hij het niet krijgt is als de PVV buiten de boot valt in een coalitie.
Ja die uitslag is mede te danken aan Rutte zijn keuze om zijn kabinet maar even op te blazen vanwege immigratie. En daarom zitten die landen dan ineens met Geert opgescheept. Dat is geen fijne voorgeschiedenis om zo'n functie te krijgen.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja maar dat is al langer bekend dan gisteren. Zoals Hex het schreeft zou het te wijten aan de verkiezingsuitslag.
En hoe weeg jij dat als bijv pvda 38 (en net aan) had gewonnen?quote:Op donderdag 23 november 2023 22:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja die uitslag is mede te danken aan Rutte zijn keuze om zijn kabinet maar even op te blazen vanwege immigratie. En daarom zitten die landen dan ineens met Geert opgescheept. Dat is geen fijne voorgeschiedenis om zo'n functie te krijgen.
Zijn gewoon sukkelsquote:Op donderdag 23 november 2023 22:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Jankerds die protesteren in Amsterdam tegen een deomocratische uitslag.
En wat voor garantie geeft dit op lange termijn. Denk je echt dat één regering op kan lossen wat Wilders (e.a.) in één campagne tegen je aan kan gooien? Dan zitten we na de volgende verkiezingen toch gewoon met hetzelfde?quote:Op donderdag 23 november 2023 21:54 schreef AmaninFull het volgende:
Het verbaast me hoe vaak je dit soort kulargumenten tegenkomt, zelfs bij kwaliteitsmedia. Daardoor gaan mensen geloven dat coalitievorming aan bepaalde regels moet voldoen, wat dus niet het geval is.
Dat vind ik ook wel treurig ja. Ik vind het ook geen fijne uitslag, maar dat gejank dat de wereld is vergaan is ook weer een stap te ver.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Denk eens wat verder dan dat. Mensen kunnen geen woning vinden in deze tijd en moeten dan zo een woning accepteren om toch nog onderdak te hebben. Schiphol wordt ook steeds groter dus mensen die er al heel lang wonen kunnen ineens te maken krijgen met hogere frequentie van vliegverkeer en vliegroutes die veranderen waardoor je ineens in hun route woont etc....quote:Op donderdag 23 november 2023 21:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Toen ze daar gingen wonen wisten zij dat daar gevlogen werd.
Ook dan was het een roekeloze actie geweest maar had premier Timmermans dat nog wel kunnen masseren. Aan Geert gaat hij niets hebben.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En hoe weeg jij dat als bijv pvda 38 (en net aan) had gewonnen?
Heb ook het idee dat het om de image gaat die niet meer zo sexy is die aan Rutte kleeft.
het gaat er vooral om dat de boosheid niet naar hem gaat. Daarnaast zullen ze wss fanatieker worden in hun pvv voorkeur dus win win.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:17 schreef Caland het volgende:
[..]
En wat schiet je met dat laatste precies op?
Politiek is geen wedstrijd he.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:56 schreef madeliefff het volgende:
[..]
het gaat er vooral om dat de boosheid niet naar hem gaat. Daarnaast zullen ze wss fanatieker worden in hun pvv voorkeur dus win win.
Nou ja, afhankelijk van wanneer er een regering is lijkt de kans mij groot dat de beslissing er al is voordat er een nieuwe PM is.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ook dan was het een roekeloze actie geweest maar had premier Timmermans dat nog wel kunnen masseren. Aan Geert gaat hij niets hebben.
Zou wel lachen zijn als Sigrid Kaag stiekem solliciteert, en het wordt.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, afhankelijk van wanneer er een regering is lijkt de kans mij groot dat de beslissing er al is voordat er een nieuwe PM is.
Zou wel grappig zijn maar ik acht de kans enorm klein. Ik denk ook niet dat Nederland de functie krijgt, we hebben al 3 van de 13 SecGen's geleverd tenslotte.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zou wel lachen zijn als Sigrid Kaag stiekem solliciteert, en het wordt.
Je denkt dat morgen de NVU door de straten loopt?quote:Op donderdag 23 november 2023 23:00 schreef capricia het volgende:
Denken jullie dat extreem rechts nu ook meer uit zijn schulp gaat kruipen? Op straat fysiek en op social media?
Dat ze zich gesterkt voelen om hun extremisme te propageren.
Waren die afgelopen jaren dan beperkt?quote:Op donderdag 23 november 2023 23:00 schreef capricia het volgende:
Denken jullie dat extreem rechts nu ook meer uit zijn schulp gaat kruipen? Op straat fysiek en op social media?
Extreemrechts? Behalve misschien Baudet en aanhangers zou ik niemand in die categorie zetten, dus wat bedoel je precies? PVV is best wel links op sociaal-economisch vlak onder andere. Extreemrechts zijn ze niet, en eventuele dubieuze standpunten tov de Grondwet zijn onhaalbaar dus gaan de prullenbak in.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:00 schreef capricia het volgende:
Het kan altijd erger. Met een beetje aanmoediging.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:04 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waren die afgelopen jaren dan beperkt?
En voor een terroristische organisatie.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Bij de corona-demonstraties kwamen die extreem rechtse clubs ook altijd de boel nog eens extra upjutten. De voetbal hooligans en aanverwante clubjes.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:04 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Extreemrechts? Behalve misschien Baudet en aanhangers zou ik niemand in die categorie zetten, dus wat bedoel je precies? PVV is best wel links op sociaal-economisch vlak onder andere. Extreemrechts zijn ze niet, en eventuele dubieuze standpunten tov de Grondwet zijn onhaalbaar dus gaan de prullenbak in.
Ik hoop overigens op een coalitie met PVV, VVD, NSC en BBB. Dat is het meest eerlijk naar de stemmers toe. Mag links lekker uithuilen in een hoekje.
Maar wat heeft dit van doen met de verkiezingsuitslag dan?quote:Op donderdag 23 november 2023 23:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij de corona-demonstraties kwamen die extreem rechtse clubs ook altijd de boel nog eens extra upjutten. De voetbal hooligans en aanverwante clubjes.
Toen voelden die clubjes blijkbaar ook versterkt worden.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:08 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Maar wat heeft dit van doen met de verkiezingsuitslag dan?
Dat deze mensen zich gesterkt voelen om zich maar eens extra te uiten. Op allerlei manieren.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:08 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Maar wat heeft dit van doen met de verkiezingsuitslag dan?
Denk dat we nog meer XR demonstraties krijgen, gemeenten grijpen toch niet in.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:00 schreef capricia het volgende:
Greenpeace is al begonnen, nu je het zegt. En de linkse kliek in Amsterdam en Utrecht. Protest tegen een democratisch verkiezingsproces en dito uitslag, WTF.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat deze mensen zich gesterkt voelen om zich maar eens extra te uiten. Op allerlei manieren.
Bijv bij een pro Palestina demonstratie etc.
Ja, dat is nu eenmaal een dingetje in een democratie waarin je de vrijheid hebt om te demonstreren.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:12 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Greenpeace is al begonnen, nu je het zegt. En de linkse kliek in Amsterdam en Utrecht. Protest tegen een democratisch verkiezingsproces en dito uitslag, WTF.
Demonstreerden ze tegen het verkiezingsproces?!quote:Op donderdag 23 november 2023 23:12 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Greenpeace is al begonnen, nu je het zegt. En de linkse kliek in Amsterdam en Utrecht. Protest tegen een democratisch verkiezingsproces en dito uitslag, WTF.
Volgens mij zie je problemen die er niet zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat deze mensen zich gesterkt voelen om zich maar eens extra te uiten. Op allerlei manieren.
Bijv bij een pro Palestina demonstratie etc.
Demonstratierecht is een democratisch recht. Niks mis mee dus.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:12 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Volgens mij tegen de uitslag, of liever gezegd, tegen uitsluiting van mensen.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:16 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Demonstreerden ze tegen het verkiezingsproces?!
Ik vraag me af waar die angst echt zit. Ik kan mij namelijk alleen dat voorstellen als je in de cultuursector werkt aangezien ook de VVD ( en ik denk ook NSC en BBB) op wilt bezuinigenquote:Op donderdag 23 november 2023 23:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat is nu eenmaal een dingetje in een democratie waarin je de vrijheid hebt om te demonstreren.
En jij, en ik, zijn vrij om het onzin te vinden maar aan de andere kant, een blik op het programma van de PVV en ik kan mij wel iets voorstellen dat mensen dan bang zijn.
Die zitten vast omdat DAT nou net niet past in een democratie.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij zie je problemen die er niet zijn.
Ik zou je meer focussen op figuren die bierflesjes slaan op hoofden van volksvertegenwoordigers.
Dat lijkt me een stuk aannemelijker, maar verlos ons @DoubleDip, waar demonstreerden ze precies tegen?!quote:Op donderdag 23 november 2023 23:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij tegen de uitslag, of liever gezegd, tegen uitsluiting van mensen.
Zij hebben het recht om te demonstreren. Een ander het recht daar wat van te vinden.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat is nu eenmaal een dingetje in een democratie waarin je de vrijheid hebt om te demonstreren.
En jij, en ik, zijn vrij om het onzin te vinden maar aan de andere kant, een blik op het programma van de PVV en ik kan mij wel iets voorstellen dat mensen dan bang zijn.
Ja, dat is maar goed ook.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die zitten vast omdat DAT nou net niet past in een democratie.
In Utrecht was er een steunbetuiging en een anti Wilders/PVVdemonstratie. In Amsterdam was er ook iets, maar daar weet ik het fijne niet van.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij tegen de uitslag, of liever gezegd, tegen uitsluiting van mensen.
Het PVV programma geeft daar aanleiding toe. Wilders zijn huidige act is voorafgegaan aan 20 jaar van haatzaaien inclusief veroordeling daarvoor.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:17 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar die angst echt zit. Ik kan mij namelijk alleen dat voorstellen als je in de cultuursector werkt aangezien ook de VVD ( en ik denk ook NSC en BBB) op wilt bezuinigen
Serieus? Of ik het nou terecht vind of niet, waar die angst zit lijkt me niet zo moeilijk te raden.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:17 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar die angst echt zit. Ik kan mij namelijk alleen dat voorstellen als je in de cultuursector werkt aangezien ook de VVD ( en ik denk ook NSC en BBB) op wilt bezuinigen
Demonstreren is een recht. Daar heb ik het niet over.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:12 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ik vind het vrij lastig geloven dat mensen denken dat ze worden gedeporteerd of dat kinderen niet meer naar hun islamitische scholen mogen, weet jij wat zij denken wat hun afgepakt gaat worden?quote:Op donderdag 23 november 2023 23:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Serieus? Of ik het nou terecht vind of niet, waar die angst zit lijkt me niet zo moeilijk te raden.
Het gebeurt aan alle kanten en het is aan alle kanten fout. Of het nu bedreigingen of erger is en ja, het is inderdaad bijna normaal. Als je die pisvlekken die voor de rechter moesten verschijnen voor de bedreigingen aan het adres van Simons zag, dat waren "normale" mannen die zich via het Internet uitleefden.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, dat is maar goed ook.
Maar het is structureel, het is "niet zo erg " om dat te doen.
Ik hoop echt dat dat stopt. Het past niet.
Ja, dat weet ik eigenlijk wel zeker.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:00 schreef capricia het volgende:
Dat is exact wat Wilders heeft geroepen en wat is zijn partij programma's staat en stond dus waarom zouden die mensen daar geen angst voor hebben?quote:Op donderdag 23 november 2023 23:23 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik vind het vrij lastig geloven dat mensen denken dat ze worden gedeporteerd of dat kinderen niet meer naar hun islamitische scholen mogen, weet jij wat zij denken wat hun afgepakt gaat worden?
Ja nou ja als je niet gelooft dat hij Milder(s) zal worden en dat 100% van zijn programma wordt uitgevoerd dan ja dan zou ik nog wel kunnen inkomen, maar ja ik vind het zelf wat bijzonder om zo te denken.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het PVV programma geeft daar aanleiding toe. Wilders zijn huidige act is voorafgegaan aan 20 jaar van haatzaaien inclusief veroordeling daarvoor.
De juf op de school van mijn dochter (eind basisschool, openbaar) vertelde dat er geen kinderen uit de klas weg hoeven. Want er was gewoon wel angst/onzekerheid/onrust.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:23 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik vind het vrij lastig geloven dat mensen denken dat ze worden gedeporteerd of dat kinderen niet meer naar hun islamitische scholen mogen, weet jij wat zij denken wat hun afgepakt gaat worden?
Omdat de rechter dat misschien keihard zou gaan veroordelen? En wat heeft Wilders daar echt op te winnen? Alsof de achterban hem gekozen heeft om moslims te pesten. Maar goed, we bezien het van net een andere kant merk ik, ik laat het hierbijquote:Op donderdag 23 november 2023 23:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is exact wat Wilders heeft geroepen en wat is zijn partij programma's staat en stond dus waarom zouden die mensen daar geen angst voor hebben?
Ik vind het wel vreemd dat iedereen wel snapt dat Joden bang worden van anti-semitisme maar dat marokkanen of moslims over wie dezelfde dingen geroepen worden door iemand die aan de macht lijkt te komen daar niet bang van zouden worden
Waarom vind je dat vrij lastig?quote:Op donderdag 23 november 2023 23:23 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Verreweg de grootste partij van Nederland en Wilders roept dat soort dingen al jaren. Natuurlijk zijn mensen bang als er zo veel mensen achter gaan staan. Doe niet zo domquote:Op donderdag 23 november 2023 23:25 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja nou ja als je niet gelooft dat hij Milder(s) zal worden en dat 100% van zijn programma wordt uitgevoerd dan ja dan zou ik nog wel kunnen inkomen, maar ja ik vind het zelf wat bijzonder om zo te denken.
Mischien, maar vergezocht is het niet.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:25 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja nou ja als je niet gelooft dat hij Milder(s) zal worden en dat 100% van zijn programma wordt uitgevoerd dan ja dan zou ik nog wel kunnen inkomen, maar ja ik vind het zelf wat bijzonder om zo te denken.
Politici doen het ook elkaar aan, ze weten precies op welk fluitje ze moeten blazen om idioten in beweging te krijgen. Als ze daar eens mee zouden stoppen.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het gebeurt aan alle kanten en het is aan alle kanten fout. Of het nu bedreigingen of erger is en ja, het is inderdaad bijna normaal. Als je die pisvlekken die voor de rechter moesten verschijnen voor de bedreigingen aan het adres van Simons zag, dat waren "normale" mannen die zich via het Internet uitleefden.
De PVV is niet mijn partij maaaarrrr..quote:Op donderdag 23 november 2023 23:25 schreef Nober het volgende:
Wat moeten we met deze allochtone weigeraar?
[ twitter ]
Kom op zeg, 15+ jaar het ene roepen en 1,5 week het andere. En nu moeten we allemaal msar het andere geloven terwijl dat duidelijk geboren is uit opportunisme?quote:Op donderdag 23 november 2023 23:25 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja als je niet rekening houd met de rechtspraak dan is het een optie om dat te denken. Laat ik het zeggen dat ik dat persoonlijk heel naïef zou vinden als mensen denken niet meer veilig te kunnen wonen maar dat ik ook niet in andermans hersenpan kan kruipen en bezien wat diegene denkt en voelt, zo beter?quote:Op donderdag 23 november 2023 23:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom vind je dat vrij lastig?
Dat is toch exact wat Wilders altijd geroepen heeft, 15+ jaar lang?
OK..quote:Op donderdag 23 november 2023 23:29 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja als je niet rekening houd met de rechtspraak dan is het een optie om dat te denken. Laat ik het zeggen dat ik dat persoonlijk heel naïef zou vinden als mensen denken niet meer veilig te kunnen wonen maar dat ik ook niet in andermans hersenpan kan kruipen en bezien wat diegene denkt en voelt, zo beter?
Nee niet echt.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:29 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja als je niet rekening houd met de rechtspraak dan is het een optie om dat te denken. Laat ik het zeggen dat ik dat persoonlijk heel naïef zou vinden als mensen denken niet meer veilig te kunnen wonen maar dat ik ook niet in andermans hersenpan kan kruipen en bezien wat diegene denkt en voelt, zo beter?
Je hebt toch nog wel een boekenkast waar ze mogen schuilen?quote:Op donderdag 23 november 2023 23:27 schreef capricia het volgende:
[..]
De juf op de school van mijn dochter (eind basisschool, openbaar) vertelde dat er geen kinderen uit de klas weg hoeven. Want er was gewoon wel angst/onzekerheid/onrust.
En als de juf het zegt, is het zo.
Kinderen weer gerustgesteld.
Maar het leeft wel. Ook bij kinderen.
Dat hij dat al jaren roept komt doordat hij een kiezersdeel vertegenwoordigt die het ook zo ziet. Nu hij kansen ziet om groter te worden door wat gematigder en in mijn ogen volwassener te worden neemt hij ook andere keuzes. Waar lees je dat moslims die al jaaaren in zweden/denemarken nu de wijk nemen naar andere landen?quote:Op donderdag 23 november 2023 23:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kom op zeg, 15+ jaar het ene roepen en 1,5 week het andere. En nu moeten we allemaal msar het andere geloven terwijl dat duidelijk geboren is uit opportunisme?
Kinderen zijn flexibel hè. Een verdwenen klasgenoot of een leeg tafeltje is in een half jaar vergeten.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:32 schreef Nober het volgende:
[..]
Je hebt toch nog wel een boekenkast waar ze mogen schuilen?
Hoe de fuck was dat polariserend?quote:
Ja want met 37/150 zetels kan je echt heeeel veel schade verrichten ofzoquote:Op donderdag 23 november 2023 23:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoe de fuck was dat polariserend?
Ik zag het meer als hoopgevend en damage control gericht aan degenen met een allochtone achtergrond die terecht bang voor die blonde gek zijn.
Volwassener? De man is 60.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:34 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dat hij dat al jaren roept komt doordat hij een kiezersdeel vertegenwoordigt die het ook zo ziet. Nu hij kansen ziet om groter te worden door wat gematigder en in mijn ogen volwassener te worden neemt hij ook andere keuzes. Waar lees je dat moslims die al jaaaren in zweden/denemarken nu de wijk nemen naar andere landen?
Ja, dat kun je inderdaad.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:38 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja want met 37/150 zetels kan je echt heeeel veel schade verrichten ofzoEn stel dat de meerderheid dat gewoon zou doordrukken dan ligt het iig niet alleen aan de PVV
Volgens PVV volk weet D66 met nog minder zetels het hele land naar zijn hand te zetten. Dus zo gek is die gedachte niet.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:38 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja want met 37/150 zetels kan je echt heeeel veel schade verrichten ofzoEn stel dat de meerderheid dat gewoon zou doordrukken dan ligt het iig niet alleen aan de PVV
Vandaar de speech van Timmermans, dat zijn partij dat dus niet gaat doordrukken.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:38 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 23 november 2023 23:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Vandaar de speech van Timmermans, dat zijn partij dat dus niet gaat doordrukken.
Nogmaals, ik ben erg tevreden met mijn stem deze keer.
Ik persoonlijk vind jouw kijk nou niet bijzonder nuchter, maar dat kan aan mij liggen.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:42 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Ik ook namelijk. En wellicht verrassend, ik heb niet voor rechts gestemd.
Ik ben alleen tegen onderbuikgevoelens en voor een wat nuchtere kijk. Jezelf vragen stellen kan daarbij helpend zijn
In de media wereld is dat wel redelijk gelukt. Alleen al aan het zure gehalte van de reacties van medialand en de diversiteitsquotum in reclames, al doen veel bedrijven dat ook zelf. Verder zie ik dat ook niet, maar ben ook geen PVV-stemmer of iets wat daar op lijkt.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volgens PVV volk weet D66 met nog minder zetels het hele land naar zijn hand te zetten. Dus zo gek is die gedachte niet.
Linkdumpquote:
Ja je kan nuchter op verschillende vlakken bekijken he. Mij maakt het ook niet uit hoor wat een ander precies denkt. Als we maar voor open kunnen staan dat ieder iig in eerste plaats vanuit zijn eigen vizier en koker denkt.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik persoonlijk vind jouw kijk nou niet bijzonder nuchter, maar dat kan aan mij liggen.
quote:Op donderdag 23 november 2023 23:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Linkdump![]()
Wat zijn de conclusies? Ik heb geen Twitter/X.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je loopt net te verkondigen dat het nergens op slaat dat de mensen over wiens rug Wilders deze verkiezingen gewonnen heeft bang zijn dat hun leven op den duur gaat veranderen, en nu vertel je ons dat we wel begrip moeten hebben dat ieder een andere kijk mag hebben. Jij bent wel echt van het padje he?quote:Op donderdag 23 november 2023 23:45 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja je kan nuchter op verschillende vlakken bekijken he. Mij maakt het ook niet uit hoor wat een ander precies denkt. Als we maar voor open kunnen staan dat ieder iig in eerste plaats vanuit zijn eigen vizier en koker denkt.
quote:Op donderdag 23 november 2023 23:48 schreef Slobeend het volgende:
[..]Dank!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Laat maar eens zien dan waarin ik zeg dat het nergens op slaat. Ik zei dat ik het moeilijk kon geloven en dat ik het wat naïef vindquote:Op donderdag 23 november 2023 23:48 schreef Sephael het volgende:
[..]
Je loopt net te verkondigen dat het nergens op slaat dat de mensen over wiens rug Wilders deze verkiezingen gewonnen heeft bang zijn dat hun leven op den duur gaat veranderen, en nu vertel je ons dat we wel begrip moeten hebben dat ieder een andere kijk mag hebben. Jij bent wel echt van het padje he?
Zal er wel geen herinneringen aan hebben.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:48 schreef Tijger_m het volgende:
Ik ben nu wel benieuwd naar de memoires van Rutte die ooit verschijnen en hoe hij dit debacle voor hemzelf en zijn partij gaat beschrijven want ik weet wel zeker dat hij hele andere verwachtingen had toen hij de coalitie liet klappen.
Ik denk dat hij al die onderdrukte herinneringen wel zal terugvinden voor zijn memoiresquote:Op donderdag 23 november 2023 23:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zal er wel geen herinneringen aan hebben.
Ik parafraseerde, maar dat doet niets af aan het punt. Als het jou uit komt moeten we respect hebben dat mensen een andere kijk hebben, en als het je niet uit komt is wat andere mensen denken naïef en moeilijk te geloven. Ga eens nadenken over die hypocrisie.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:51 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Laat maar eens zien dan waarin ik zeg dat het nergens op slaat. Ik zei dat ik het moeilijk kon geloven en dat ik het wat naïef vind
Waarom denk je dat dit mij niet uitkomt? Ik vind dat je respect moet hebben voor de mens zelf ook al heeft hij een andere kijk, dat kan je niet los koppelen van het wezen zelf. Ze mogen demonstreren wat ze willen in de hoop dat ze ook zien dat Gaza en LHBT waar links zo dol op is ook een grote hypocriete fout is.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:55 schreef Sephael het volgende:
[..]
Ik parafraseerde, maar dat doet niets af aan het punt. Als het jou uit komt moeten we respect hebben dat mensen een andere kijk hebben, en als het je niet uit komt is wat andere mensen denken naïef en moeilijk te geloven. Ga eens nadenken over die hypocrisie.
Ja weet je wat, ik hou er mee op. Je wil alleen dat mensen respect hebben voor JOUW visie, maar als we van jou vragen om datzelfde te doen richting mensen die na deze verkiezingsuitslag bang zijn dat hun leven gaat veranderen dan weiger je dat. Zoek het lekker uit, ik ga er vandoor.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:59 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Waarom denk je dat dit mij niet uitkomt? Ik vind dat je respect moet hebben voor de mens zelf ook al heeft hij een andere kijk, dat kan je niet los koppelen van het wezen zelf. Ze mogen demonstreren wat ze willen in de hoop dat ze ook zien dat Gaza en LHBT waar links zo dol op is ook een grote hypocriete fout is.
Dat klopt wel mar dat komt omdat Rutte zo graag MP is en in het torentje zitquote:Op donderdag 23 november 2023 23:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volgens PVV volk weet D66 met nog minder zetels het hele land naar zijn hand te zetten. Dus zo gek is die gedachte niet.
Echt hoorquote:Op vrijdag 24 november 2023 00:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat klopt wel mar dat komt omdat Rutte zo graag MP is en in het torentje zit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |