In Utrecht was er een steunbetuiging en een anti Wilders/PVVdemonstratie. In Amsterdam was er ook iets, maar daar weet ik het fijne niet van.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij tegen de uitslag, of liever gezegd, tegen uitsluiting van mensen.
Het PVV programma geeft daar aanleiding toe. Wilders zijn huidige act is voorafgegaan aan 20 jaar van haatzaaien inclusief veroordeling daarvoor.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:17 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar die angst echt zit. Ik kan mij namelijk alleen dat voorstellen als je in de cultuursector werkt aangezien ook de VVD ( en ik denk ook NSC en BBB) op wilt bezuinigen
Serieus? Of ik het nou terecht vind of niet, waar die angst zit lijkt me niet zo moeilijk te raden.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:17 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar die angst echt zit. Ik kan mij namelijk alleen dat voorstellen als je in de cultuursector werkt aangezien ook de VVD ( en ik denk ook NSC en BBB) op wilt bezuinigen
Demonstreren is een recht. Daar heb ik het niet over.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:12 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Greenpeace is al begonnen, nu je het zegt. En de linkse kliek in Amsterdam en Utrecht. Protest tegen een democratisch verkiezingsproces en dito uitslag, WTF.
Ik vind het vrij lastig geloven dat mensen denken dat ze worden gedeporteerd of dat kinderen niet meer naar hun islamitische scholen mogen, weet jij wat zij denken wat hun afgepakt gaat worden?quote:Op donderdag 23 november 2023 23:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Serieus? Of ik het nou terecht vind of niet, waar die angst zit lijkt me niet zo moeilijk te raden.
Het gebeurt aan alle kanten en het is aan alle kanten fout. Of het nu bedreigingen of erger is en ja, het is inderdaad bijna normaal. Als je die pisvlekken die voor de rechter moesten verschijnen voor de bedreigingen aan het adres van Simons zag, dat waren "normale" mannen die zich via het Internet uitleefden.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, dat is maar goed ook.
Maar het is structureel, het is "niet zo erg " om dat te doen.
Ik hoop echt dat dat stopt. Het past niet.
Ja, dat weet ik eigenlijk wel zeker.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:00 schreef capricia het volgende:
Denken jullie dat extreem rechts nu ook meer uit zijn schulp gaat kruipen? Op straat fysiek en op social media?
Dat ze zich gesterkt voelen om hun extremisme te propageren.
Dat is exact wat Wilders heeft geroepen en wat is zijn partij programma's staat en stond dus waarom zouden die mensen daar geen angst voor hebben?quote:Op donderdag 23 november 2023 23:23 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik vind het vrij lastig geloven dat mensen denken dat ze worden gedeporteerd of dat kinderen niet meer naar hun islamitische scholen mogen, weet jij wat zij denken wat hun afgepakt gaat worden?
Ja nou ja als je niet gelooft dat hij Milder(s) zal worden en dat 100% van zijn programma wordt uitgevoerd dan ja dan zou ik nog wel kunnen inkomen, maar ja ik vind het zelf wat bijzonder om zo te denken.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het PVV programma geeft daar aanleiding toe. Wilders zijn huidige act is voorafgegaan aan 20 jaar van haatzaaien inclusief veroordeling daarvoor.
De juf op de school van mijn dochter (eind basisschool, openbaar) vertelde dat er geen kinderen uit de klas weg hoeven. Want er was gewoon wel angst/onzekerheid/onrust.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:23 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik vind het vrij lastig geloven dat mensen denken dat ze worden gedeporteerd of dat kinderen niet meer naar hun islamitische scholen mogen, weet jij wat zij denken wat hun afgepakt gaat worden?
Omdat de rechter dat misschien keihard zou gaan veroordelen? En wat heeft Wilders daar echt op te winnen? Alsof de achterban hem gekozen heeft om moslims te pesten. Maar goed, we bezien het van net een andere kant merk ik, ik laat het hierbijquote:Op donderdag 23 november 2023 23:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is exact wat Wilders heeft geroepen en wat is zijn partij programma's staat en stond dus waarom zouden die mensen daar geen angst voor hebben?
Ik vind het wel vreemd dat iedereen wel snapt dat Joden bang worden van anti-semitisme maar dat marokkanen of moslims over wie dezelfde dingen geroepen worden door iemand die aan de macht lijkt te komen daar niet bang van zouden worden
Waarom vind je dat vrij lastig?quote:Op donderdag 23 november 2023 23:23 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Verreweg de grootste partij van Nederland en Wilders roept dat soort dingen al jaren. Natuurlijk zijn mensen bang als er zo veel mensen achter gaan staan. Doe niet zo domquote:Op donderdag 23 november 2023 23:25 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja nou ja als je niet gelooft dat hij Milder(s) zal worden en dat 100% van zijn programma wordt uitgevoerd dan ja dan zou ik nog wel kunnen inkomen, maar ja ik vind het zelf wat bijzonder om zo te denken.
Mischien, maar vergezocht is het niet.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:25 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja nou ja als je niet gelooft dat hij Milder(s) zal worden en dat 100% van zijn programma wordt uitgevoerd dan ja dan zou ik nog wel kunnen inkomen, maar ja ik vind het zelf wat bijzonder om zo te denken.
Politici doen het ook elkaar aan, ze weten precies op welk fluitje ze moeten blazen om idioten in beweging te krijgen. Als ze daar eens mee zouden stoppen.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het gebeurt aan alle kanten en het is aan alle kanten fout. Of het nu bedreigingen of erger is en ja, het is inderdaad bijna normaal. Als je die pisvlekken die voor de rechter moesten verschijnen voor de bedreigingen aan het adres van Simons zag, dat waren "normale" mannen die zich via het Internet uitleefden.
De PVV is niet mijn partij maaaarrrr..quote:Op donderdag 23 november 2023 23:25 schreef Nober het volgende:
Wat moeten we met deze allochtone weigeraar?
[ twitter ]
Kom op zeg, 15+ jaar het ene roepen en 1,5 week het andere. En nu moeten we allemaal msar het andere geloven terwijl dat duidelijk geboren is uit opportunisme?quote:Op donderdag 23 november 2023 23:25 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja als je niet rekening houd met de rechtspraak dan is het een optie om dat te denken. Laat ik het zeggen dat ik dat persoonlijk heel naïef zou vinden als mensen denken niet meer veilig te kunnen wonen maar dat ik ook niet in andermans hersenpan kan kruipen en bezien wat diegene denkt en voelt, zo beter?quote:Op donderdag 23 november 2023 23:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom vind je dat vrij lastig?
Dat is toch exact wat Wilders altijd geroepen heeft, 15+ jaar lang?
OK..quote:Op donderdag 23 november 2023 23:29 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja als je niet rekening houd met de rechtspraak dan is het een optie om dat te denken. Laat ik het zeggen dat ik dat persoonlijk heel naïef zou vinden als mensen denken niet meer veilig te kunnen wonen maar dat ik ook niet in andermans hersenpan kan kruipen en bezien wat diegene denkt en voelt, zo beter?
Nee niet echt.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:29 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja als je niet rekening houd met de rechtspraak dan is het een optie om dat te denken. Laat ik het zeggen dat ik dat persoonlijk heel naïef zou vinden als mensen denken niet meer veilig te kunnen wonen maar dat ik ook niet in andermans hersenpan kan kruipen en bezien wat diegene denkt en voelt, zo beter?
Je hebt toch nog wel een boekenkast waar ze mogen schuilen?quote:Op donderdag 23 november 2023 23:27 schreef capricia het volgende:
[..]
De juf op de school van mijn dochter (eind basisschool, openbaar) vertelde dat er geen kinderen uit de klas weg hoeven. Want er was gewoon wel angst/onzekerheid/onrust.
En als de juf het zegt, is het zo.
Kinderen weer gerustgesteld.
Maar het leeft wel. Ook bij kinderen.
Dat hij dat al jaren roept komt doordat hij een kiezersdeel vertegenwoordigt die het ook zo ziet. Nu hij kansen ziet om groter te worden door wat gematigder en in mijn ogen volwassener te worden neemt hij ook andere keuzes. Waar lees je dat moslims die al jaaaren in zweden/denemarken nu de wijk nemen naar andere landen?quote:Op donderdag 23 november 2023 23:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kom op zeg, 15+ jaar het ene roepen en 1,5 week het andere. En nu moeten we allemaal msar het andere geloven terwijl dat duidelijk geboren is uit opportunisme?
Kinderen zijn flexibel hè. Een verdwenen klasgenoot of een leeg tafeltje is in een half jaar vergeten.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:32 schreef Nober het volgende:
[..]
Je hebt toch nog wel een boekenkast waar ze mogen schuilen?
Hoe de fuck was dat polariserend?quote:
Ja want met 37/150 zetels kan je echt heeeel veel schade verrichten ofzoquote:Op donderdag 23 november 2023 23:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoe de fuck was dat polariserend?
Ik zag het meer als hoopgevend en damage control gericht aan degenen met een allochtone achtergrond die terecht bang voor die blonde gek zijn.
Volwassener? De man is 60.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:34 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dat hij dat al jaren roept komt doordat hij een kiezersdeel vertegenwoordigt die het ook zo ziet. Nu hij kansen ziet om groter te worden door wat gematigder en in mijn ogen volwassener te worden neemt hij ook andere keuzes. Waar lees je dat moslims die al jaaaren in zweden/denemarken nu de wijk nemen naar andere landen?
Ja, dat kun je inderdaad.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:38 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja want met 37/150 zetels kan je echt heeeel veel schade verrichten ofzoEn stel dat de meerderheid dat gewoon zou doordrukken dan ligt het iig niet alleen aan de PVV
Volgens PVV volk weet D66 met nog minder zetels het hele land naar zijn hand te zetten. Dus zo gek is die gedachte niet.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:38 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja want met 37/150 zetels kan je echt heeeel veel schade verrichten ofzoEn stel dat de meerderheid dat gewoon zou doordrukken dan ligt het iig niet alleen aan de PVV
Vandaar de speech van Timmermans, dat zijn partij dat dus niet gaat doordrukken.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:38 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 23 november 2023 23:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Vandaar de speech van Timmermans, dat zijn partij dat dus niet gaat doordrukken.
Nogmaals, ik ben erg tevreden met mijn stem deze keer.
Ik persoonlijk vind jouw kijk nou niet bijzonder nuchter, maar dat kan aan mij liggen.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:42 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Ik ook namelijk. En wellicht verrassend, ik heb niet voor rechts gestemd.
Ik ben alleen tegen onderbuikgevoelens en voor een wat nuchtere kijk. Jezelf vragen stellen kan daarbij helpend zijn
In de media wereld is dat wel redelijk gelukt. Alleen al aan het zure gehalte van de reacties van medialand en de diversiteitsquotum in reclames, al doen veel bedrijven dat ook zelf. Verder zie ik dat ook niet, maar ben ook geen PVV-stemmer of iets wat daar op lijkt.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volgens PVV volk weet D66 met nog minder zetels het hele land naar zijn hand te zetten. Dus zo gek is die gedachte niet.
Linkdumpquote:
Ja je kan nuchter op verschillende vlakken bekijken he. Mij maakt het ook niet uit hoor wat een ander precies denkt. Als we maar voor open kunnen staan dat ieder iig in eerste plaats vanuit zijn eigen vizier en koker denkt.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik persoonlijk vind jouw kijk nou niet bijzonder nuchter, maar dat kan aan mij liggen.
quote:Op donderdag 23 november 2023 23:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Linkdump![]()
Wat zijn de conclusies? Ik heb geen Twitter/X.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je loopt net te verkondigen dat het nergens op slaat dat de mensen over wiens rug Wilders deze verkiezingen gewonnen heeft bang zijn dat hun leven op den duur gaat veranderen, en nu vertel je ons dat we wel begrip moeten hebben dat ieder een andere kijk mag hebben. Jij bent wel echt van het padje he?quote:Op donderdag 23 november 2023 23:45 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja je kan nuchter op verschillende vlakken bekijken he. Mij maakt het ook niet uit hoor wat een ander precies denkt. Als we maar voor open kunnen staan dat ieder iig in eerste plaats vanuit zijn eigen vizier en koker denkt.
quote:Op donderdag 23 november 2023 23:48 schreef Slobeend het volgende:
[..]Dank!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Laat maar eens zien dan waarin ik zeg dat het nergens op slaat. Ik zei dat ik het moeilijk kon geloven en dat ik het wat naïef vindquote:Op donderdag 23 november 2023 23:48 schreef Sephael het volgende:
[..]
Je loopt net te verkondigen dat het nergens op slaat dat de mensen over wiens rug Wilders deze verkiezingen gewonnen heeft bang zijn dat hun leven op den duur gaat veranderen, en nu vertel je ons dat we wel begrip moeten hebben dat ieder een andere kijk mag hebben. Jij bent wel echt van het padje he?
Zal er wel geen herinneringen aan hebben.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:48 schreef Tijger_m het volgende:
Ik ben nu wel benieuwd naar de memoires van Rutte die ooit verschijnen en hoe hij dit debacle voor hemzelf en zijn partij gaat beschrijven want ik weet wel zeker dat hij hele andere verwachtingen had toen hij de coalitie liet klappen.
Ik denk dat hij al die onderdrukte herinneringen wel zal terugvinden voor zijn memoiresquote:Op donderdag 23 november 2023 23:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zal er wel geen herinneringen aan hebben.
Ik parafraseerde, maar dat doet niets af aan het punt. Als het jou uit komt moeten we respect hebben dat mensen een andere kijk hebben, en als het je niet uit komt is wat andere mensen denken naïef en moeilijk te geloven. Ga eens nadenken over die hypocrisie.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:51 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Laat maar eens zien dan waarin ik zeg dat het nergens op slaat. Ik zei dat ik het moeilijk kon geloven en dat ik het wat naïef vind
Waarom denk je dat dit mij niet uitkomt? Ik vind dat je respect moet hebben voor de mens zelf ook al heeft hij een andere kijk, dat kan je niet los koppelen van het wezen zelf. Ze mogen demonstreren wat ze willen in de hoop dat ze ook zien dat Gaza en LHBT waar links zo dol op is ook een grote hypocriete fout is.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:55 schreef Sephael het volgende:
[..]
Ik parafraseerde, maar dat doet niets af aan het punt. Als het jou uit komt moeten we respect hebben dat mensen een andere kijk hebben, en als het je niet uit komt is wat andere mensen denken naïef en moeilijk te geloven. Ga eens nadenken over die hypocrisie.
Ja weet je wat, ik hou er mee op. Je wil alleen dat mensen respect hebben voor JOUW visie, maar als we van jou vragen om datzelfde te doen richting mensen die na deze verkiezingsuitslag bang zijn dat hun leven gaat veranderen dan weiger je dat. Zoek het lekker uit, ik ga er vandoor.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:59 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Waarom denk je dat dit mij niet uitkomt? Ik vind dat je respect moet hebben voor de mens zelf ook al heeft hij een andere kijk, dat kan je niet los koppelen van het wezen zelf. Ze mogen demonstreren wat ze willen in de hoop dat ze ook zien dat Gaza en LHBT waar links zo dol op is ook een grote hypocriete fout is.
Dat klopt wel mar dat komt omdat Rutte zo graag MP is en in het torentje zitquote:Op donderdag 23 november 2023 23:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Volgens PVV volk weet D66 met nog minder zetels het hele land naar zijn hand te zetten. Dus zo gek is die gedachte niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |