Rutte is mede schuldig aan deze puinhoop waar andere landen ook last van hebben. Ik denk dat die het echt verspeeld heeft.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oktober volgend jaar is Stoltenberg klaar maar hoe de situatie is voor Rutte is voor mij niet duidelijk want als MP kan hij zichzelf volgens mij niet nomineren...denk ik? Maar de benoeming bij de NAVO is een van minst transparante benoemingen in de wereld dus het is mogelijk, denk ik, dat het Rutte word.
Wat tegen Rutte pleit is dat hij Nederlander is en Nederland de positie al relatief veel vervuld heeft, 3 op 13 maal en dat er 30 lidstaten zijn, er is ook aanzienlijke druk om een Oost-Europeaan te benoemen.
Eh? Die zie ik niet helemaal als het om de NAVO gaat.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Rutte is mede schuldig aan deze puinhoop waar andere landen ook last van hebben. Ik denk dat die het echt verspeeld heeft.
uiteraard en dat komt Omtzigt prima uitquote:Op donderdag 23 november 2023 22:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wilders wil absoluut zélf premier worden. Die gaat die functie niet (zomaar) afstaan.
Dat kloptquote:Op donderdag 23 november 2023 22:38 schreef TheVulture het volgende:
Zonder NSC zal het wel een minderheidskabinet PVV/VVD/BBB worden
Waarom?quote:Op donderdag 23 november 2023 22:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat Rutte zijn baantje wel kan vergeten na dit.
Dan gaan die 7 zetels van de BBB nog hard nodig zijn dus.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:36 schreef TheVulture het volgende:
NSC kan wel eens gaan imploderen nog voor we een kabinet hebben, volgens mij zitten daar nu al twee kampen wat betreft regeringsdeelname met Wilders
Zoiets zie ik wel gebeuren. Een speerpunt van NSC is juist dat ze meer macht naar het parlement willen. De afgelopen jaren was het natuurlijk vaak dat er een coalitieakkoord kwam en vanaf dan de macht naar het kabinet gingen en de kamerleden vaak bij het kruisje moesten tekenen, waardoor de scheiding van de machten nogal verwaterd is. Een kabinet dat meer uitvoerend wordt en een parlement dat machtig wordt, is een droomscneario van Omtzigt. En iets wat hij veel makkelijker nu kan bereiken, dan als VVD of PvdA-GL de grootste waren geworden.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze zouden ook zo'n constructie als in Limburg kunnen doen destijds met een soort extra parlementair bestuur. Dat deed het best aardig. Het viel wel maar dat was om CDA-corruptie.
Nee, omdat er een rokende puinhoop is achtergebleven die direct te relateren is aan zijn periode als MP.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom?
Omdat Nl besmuikt is met een "bruine geur"?
In de Navo zitten ongeveer dezelfde landen als in de EU waar Wilders een stoorzender is. Dit zullen allerminst amused zijn met dit, wat Rutte mede veroorzaakt heeft.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh? Die zie ik niet helemaal als het om de NAVO gaat.
Ja maar dat is al langer bekend dan gisteren. Zoals Hex het schreeft zou het te wijten aan de verkiezingsuitslag.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, omdat er een rokende puinhoop is achtergebleven die direct te relateren is aan zijn periode als MP.
Maar niet gaat krijgen. Mijn voorspelling.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eens. Dat is de hoofdprijs die hij altijd heeft gewild.
Eind 2024quote:Op donderdag 23 november 2023 22:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wanneer gaat stoltenberg weg?
De enige manier waarop hij het niet krijgt is als de PVV buiten de boot valt in een coalitie.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:43 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Maar niet gaat krijgen. Mijn voorspelling.
De vraag is meer of Erdogan het Rutte gunt, ik denk niet dat Wilders daar relevant in is. Sowieso is de NAVO SecGen positie er een van koehandel tussen de grote jongens.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In de Navo zitten ongeveer dezelfde landen als in de EU waar Wilders een stoorzender is. Dit zullen allerminst amused zijn met dit, wat Rutte mede veroorzaakt heeft.
Verder denk ik ook niet dat Erdogan het een land gaat gunnen met een premier die hem Islamitische aap noemt.
Ik denk dat er een creatieve oplossing uit de bus komt vallen, maar we gaan het zien.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De enige manier waarop hij het niet krijgt is als de PVV buiten de boot valt in een coalitie.
Ja die uitslag is mede te danken aan Rutte zijn keuze om zijn kabinet maar even op te blazen vanwege immigratie. En daarom zitten die landen dan ineens met Geert opgescheept. Dat is geen fijne voorgeschiedenis om zo'n functie te krijgen.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja maar dat is al langer bekend dan gisteren. Zoals Hex het schreeft zou het te wijten aan de verkiezingsuitslag.
En hoe weeg jij dat als bijv pvda 38 (en net aan) had gewonnen?quote:Op donderdag 23 november 2023 22:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja die uitslag is mede te danken aan Rutte zijn keuze om zijn kabinet maar even op te blazen vanwege immigratie. En daarom zitten die landen dan ineens met Geert opgescheept. Dat is geen fijne voorgeschiedenis om zo'n functie te krijgen.
Zijn gewoon sukkelsquote:Op donderdag 23 november 2023 22:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Jankerds die protesteren in Amsterdam tegen een deomocratische uitslag.
En wat voor garantie geeft dit op lange termijn. Denk je echt dat één regering op kan lossen wat Wilders (e.a.) in één campagne tegen je aan kan gooien? Dan zitten we na de volgende verkiezingen toch gewoon met hetzelfde?quote:Op donderdag 23 november 2023 21:54 schreef AmaninFull het volgende:
Omtzigt en Yesilgöz zouden om wille van het landsbelang Wilders met z'n Nexit-referendum en opt-outs keihard, briefje onder de wc deur door - stijl, moeten buitensluiten.
Al die kulargumenten over dat je de PVV "niet mag negeren" omdat ze verreweg de grootste zijn geworden. Wie zegt dat? Daar kan je toch volledige maling aan hebben, zeker wanneer de PVV zelf met zulke bezopen plannen komt.
En dat gelul dat VVD politieke harakiri zou plegen als het met GL-PvdA zou regeren. Dat wordt ook maar zomaar geroepen alsof het een natuurwet is, terwijl het van zoveel dingen afhangt, bijvoorbeeld de inhoud van het regeringsakkoord. VVD zou een strakker immigratiebeleid kunnen afdwingen als deel van een compromis. NSC idem.
Het verbaast me hoe vaak je dit soort kulargumenten tegenkomt, zelfs bij kwaliteitsmedia. Daardoor gaan mensen geloven dat coalitievorming aan bepaalde regels moet voldoen, wat dus niet het geval is.
Dat vind ik ook wel treurig ja. Ik vind het ook geen fijne uitslag, maar dat gejank dat de wereld is vergaan is ook weer een stap te ver.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Denk eens wat verder dan dat. Mensen kunnen geen woning vinden in deze tijd en moeten dan zo een woning accepteren om toch nog onderdak te hebben. Schiphol wordt ook steeds groter dus mensen die er al heel lang wonen kunnen ineens te maken krijgen met hogere frequentie van vliegverkeer en vliegroutes die veranderen waardoor je ineens in hun route woont etc....quote:Op donderdag 23 november 2023 21:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Toen ze daar gingen wonen wisten zij dat daar gevlogen werd.
Ook dan was het een roekeloze actie geweest maar had premier Timmermans dat nog wel kunnen masseren. Aan Geert gaat hij niets hebben.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En hoe weeg jij dat als bijv pvda 38 (en net aan) had gewonnen?
Heb ook het idee dat het om de image gaat die niet meer zo sexy is die aan Rutte kleeft.
het gaat er vooral om dat de boosheid niet naar hem gaat. Daarnaast zullen ze wss fanatieker worden in hun pvv voorkeur dus win win.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:17 schreef Caland het volgende:
[..]
En wat schiet je met dat laatste precies op?
Politiek is geen wedstrijd he.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:56 schreef madeliefff het volgende:
[..]
het gaat er vooral om dat de boosheid niet naar hem gaat. Daarnaast zullen ze wss fanatieker worden in hun pvv voorkeur dus win win.
Nou ja, afhankelijk van wanneer er een regering is lijkt de kans mij groot dat de beslissing er al is voordat er een nieuwe PM is.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ook dan was het een roekeloze actie geweest maar had premier Timmermans dat nog wel kunnen masseren. Aan Geert gaat hij niets hebben.
Zou wel lachen zijn als Sigrid Kaag stiekem solliciteert, en het wordt.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, afhankelijk van wanneer er een regering is lijkt de kans mij groot dat de beslissing er al is voordat er een nieuwe PM is.
Zou wel grappig zijn maar ik acht de kans enorm klein. Ik denk ook niet dat Nederland de functie krijgt, we hebben al 3 van de 13 SecGen's geleverd tenslotte.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zou wel lachen zijn als Sigrid Kaag stiekem solliciteert, en het wordt.
Je denkt dat morgen de NVU door de straten loopt?quote:Op donderdag 23 november 2023 23:00 schreef capricia het volgende:
Denken jullie dat extreem rechts nu ook meer uit zijn schulp gaat kruipen? Op straat fysiek en op social media?
Dat ze zich gesterkt voelen om hun extremisme te propageren.
Waren die afgelopen jaren dan beperkt?quote:Op donderdag 23 november 2023 23:00 schreef capricia het volgende:
Denken jullie dat extreem rechts nu ook meer uit zijn schulp gaat kruipen? Op straat fysiek en op social media?
Extreemrechts? Behalve misschien Baudet en aanhangers zou ik niemand in die categorie zetten, dus wat bedoel je precies? PVV is best wel links op sociaal-economisch vlak onder andere. Extreemrechts zijn ze niet, en eventuele dubieuze standpunten tov de Grondwet zijn onhaalbaar dus gaan de prullenbak in.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:00 schreef capricia het volgende:
Het kan altijd erger. Met een beetje aanmoediging.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:04 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waren die afgelopen jaren dan beperkt?
En voor een terroristische organisatie.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Bij de corona-demonstraties kwamen die extreem rechtse clubs ook altijd de boel nog eens extra upjutten. De voetbal hooligans en aanverwante clubjes.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:04 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Extreemrechts? Behalve misschien Baudet en aanhangers zou ik niemand in die categorie zetten, dus wat bedoel je precies? PVV is best wel links op sociaal-economisch vlak onder andere. Extreemrechts zijn ze niet, en eventuele dubieuze standpunten tov de Grondwet zijn onhaalbaar dus gaan de prullenbak in.
Ik hoop overigens op een coalitie met PVV, VVD, NSC en BBB. Dat is het meest eerlijk naar de stemmers toe. Mag links lekker uithuilen in een hoekje.
Maar wat heeft dit van doen met de verkiezingsuitslag dan?quote:Op donderdag 23 november 2023 23:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij de corona-demonstraties kwamen die extreem rechtse clubs ook altijd de boel nog eens extra upjutten. De voetbal hooligans en aanverwante clubjes.
Toen voelden die clubjes blijkbaar ook versterkt worden.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:08 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Maar wat heeft dit van doen met de verkiezingsuitslag dan?
Dat deze mensen zich gesterkt voelen om zich maar eens extra te uiten. Op allerlei manieren.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:08 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Maar wat heeft dit van doen met de verkiezingsuitslag dan?
Denk dat we nog meer XR demonstraties krijgen, gemeenten grijpen toch niet in.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:00 schreef capricia het volgende:
Greenpeace is al begonnen, nu je het zegt. En de linkse kliek in Amsterdam en Utrecht. Protest tegen een democratisch verkiezingsproces en dito uitslag, WTF.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat deze mensen zich gesterkt voelen om zich maar eens extra te uiten. Op allerlei manieren.
Bijv bij een pro Palestina demonstratie etc.
Ja, dat is nu eenmaal een dingetje in een democratie waarin je de vrijheid hebt om te demonstreren.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:12 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Greenpeace is al begonnen, nu je het zegt. En de linkse kliek in Amsterdam en Utrecht. Protest tegen een democratisch verkiezingsproces en dito uitslag, WTF.
Demonstreerden ze tegen het verkiezingsproces?!quote:Op donderdag 23 november 2023 23:12 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Greenpeace is al begonnen, nu je het zegt. En de linkse kliek in Amsterdam en Utrecht. Protest tegen een democratisch verkiezingsproces en dito uitslag, WTF.
Volgens mij zie je problemen die er niet zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat deze mensen zich gesterkt voelen om zich maar eens extra te uiten. Op allerlei manieren.
Bijv bij een pro Palestina demonstratie etc.
Demonstratierecht is een democratisch recht. Niks mis mee dus.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:12 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Volgens mij tegen de uitslag, of liever gezegd, tegen uitsluiting van mensen.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:16 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Demonstreerden ze tegen het verkiezingsproces?!
Ik vraag me af waar die angst echt zit. Ik kan mij namelijk alleen dat voorstellen als je in de cultuursector werkt aangezien ook de VVD ( en ik denk ook NSC en BBB) op wilt bezuinigenquote:Op donderdag 23 november 2023 23:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat is nu eenmaal een dingetje in een democratie waarin je de vrijheid hebt om te demonstreren.
En jij, en ik, zijn vrij om het onzin te vinden maar aan de andere kant, een blik op het programma van de PVV en ik kan mij wel iets voorstellen dat mensen dan bang zijn.
Die zitten vast omdat DAT nou net niet past in een democratie.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Volgens mij zie je problemen die er niet zijn.
Ik zou je meer focussen op figuren die bierflesjes slaan op hoofden van volksvertegenwoordigers.
Dat lijkt me een stuk aannemelijker, maar verlos ons @DoubleDip, waar demonstreerden ze precies tegen?!quote:Op donderdag 23 november 2023 23:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij tegen de uitslag, of liever gezegd, tegen uitsluiting van mensen.
Zij hebben het recht om te demonstreren. Een ander het recht daar wat van te vinden.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat is nu eenmaal een dingetje in een democratie waarin je de vrijheid hebt om te demonstreren.
En jij, en ik, zijn vrij om het onzin te vinden maar aan de andere kant, een blik op het programma van de PVV en ik kan mij wel iets voorstellen dat mensen dan bang zijn.
Ja, dat is maar goed ook.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die zitten vast omdat DAT nou net niet past in een democratie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |