Hopelijk voor de linkerkant van het politieke spectrum komt er ergens in de loop van de maand een keer een moment van reflectie waarom Wilders de grootste wordt ipv de schuld geven aan de VVD of racisme/facisme roepen.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Feitelijk heeft hij gewoon gelijk, dat mensen er op stemmen maakt niet dat de partij niet is wat hij zegt.
Zo oud is issie nou toch ook weer niet?quote:
Dat moet ook niet gebeuren en het trieste is dat het issue, in 1998 stelde de VVD(!) al dat de veestapel moest krimpen, zo lang onder de tafel geschoven is dat het hier toe geleid heeft maar daar mogen we vooral het CDA hartelijk voor bedanken.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:11 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Nja, ergens meer hoop dat het zo is. Ik geloof zeker in de stikstofcrisis maar ook in de uitdagingen die wij hebben en ik blijf het wat lastig vinden om het ene tegen de ander uit te spelenm.
Announce de brievenbuspisserquote:Op donderdag 23 november 2023 22:08 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat Wilders qua ministers vooral moet shoppen bij mensen die al tegen hun pensioen zitten. En die ergens leidinggevende ervaring hebben.
CDA en LTO, die in 1999 al de snelweg blokkeerden met tractors toen er besloten was voor een geleidelijke krimp te gaan. Ipv die krimp is de veestapel juist enorm gegroeid, mede door het opheffen van het melkquotum. Ze zijn daar echt zeer dom geweest.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat moet ook niet gebeuren en het trieste is dat het issue, in 1998 stelde de VVD(!) al dat de veestapel moest krimpen, zo lang onder de tafel geschoven is dat het hier toe geleid heeft maar daar mogen we vooral het CDA hartelijk voor bedanken.
Maar wat kunnen rechters precies doen als ze tegen die wetgeving in gaan en met andere modellen komen die andere uitslagen geven? Even los van EU-wetgeving. Ergens vermoed ik dat ze dat gaan doen. Die natuurherstelwet schijnt ook niet zo'n succesnummer te zijn als het gaat om aanpakken natuurherstel begreep ik.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Welk doorschuiven? Het stikstofprobleem? Dat heeft niks met de grondwet te maken, maar met Europese regelgeving. En er is net ook regelgeving afgesproken over de waterkwaliteit, dat gaat Nederland wellicht nog harder raken qua landbouw. De waterkwaliteit voldoet hier praktisch nergens aan de normen voor nitraat. En dan heb je ook de nieuwe natuurherstelwet nog, die komt nog bovenop de huidige stikstofproblematiek.
Nee, stikstof doorschuiven is geen optie.
De huizenmarkt ligt trouwens totaal niet stil door stikstof, dat is een verkeerd frame. Dat gaat maar om een paar %. Het probleem is gewoon de hoge hypotheekrente.
Ik vermoed dat Omtzigt een heel fraai lijstje voor hem heeft klaar liggenquote:Op donderdag 23 november 2023 22:08 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat Wilders qua ministers vooral moet shoppen bij mensen die al tegen hun pensioen zitten. En die ergens leidinggevende ervaring hebben.
In theorie kunnen ze een bewindspersoon persoonlijk vervolgen. De EU kan gelden bevriezen. En zowel Omtzigt als de VVD willen gewoon doorpakken met stikstof.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:16 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Maar wat kunnen rechters precies doen als ze tegen die wetgeving in gaan en met andere modellen komen die andere uitslagen geven? Even los van EU-wetgeving. Ergens vermoed ik dat ze dat gaan doen. Die natuurherstelwet schijnt ook niet zo'n succesnummer te zijn als het gaat om aanpakken natuurherstel begreep ik.
Heb jij uberhaupt de programma's gelezen van een D66 of PvdA/Gl over het onderwerp van asiel? Of dat van de VVD? Want het is complete lulkoek dat deze partijen de grenzen open zetten en niet luisteren, dat doen ze wel degelijk.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:12 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hopelijk voor de linkerkant van het politieke spectrum komt er ergens in de loop van de maand een keer een moment van reflectie waarom Wilders de grootste wordt ipv de schuld geven aan de VVD of racisme/facisme roepen.
Is er nu echt helemaal niemand bij GL,D66 of de PvdA , de zogenaamd inclusieve partijen, die op zijn minst wilt luisteren naar iemand die op Wilders stemt ipv ze binnen 2,5 zin wegzet als dom rechts of xenofoob.
Of die misschien inziet dat ze meer kunnen bereiken op sociale zekerheid of milieu als ze eens stoppen met het uit de hoogte doen en niet hun ogen willen sluiten voor de zorgen die mensen hebben mbt het asiel/migratie beleid?
Dus pas als het zo erg is als daar mogen we klagen? Lol.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De impact hier is echt van geen enkele kant te vergelijken met Turkije of Libanon![]()
![]()
Vertelquote:Op donderdag 23 november 2023 22:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik vond dat Dilan de deur vanavond toch weer wagenwijd heeft opengezet.
Voor wat? De regen? Een opvolger? Sinterklaas?quote:Op donderdag 23 november 2023 22:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
En morgen weer beetje dicht, en dan weer open, en dan weer bezwaar nsc, en dan weer wel hoop.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
TATA heeft de halve politieke elite inhet land opde steekpennngen rol staanquote:Op donderdag 23 november 2023 22:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doorschuiven kan niet, er liggen al uitspraken van rechters over, Nederland moet klimaatmaatregelen nemen. Stikstof ditto.
En op zich is woningbouw helemaal geen probleem mits we stikstof uitstoot elders beteugelen en elders betekent TATA of de veeteelt.
Mensen moet nog wel een beetje een leuke Kerst hebben, he?quote:Op donderdag 23 november 2023 22:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En morgen weer beetje dicht, en dan weer open, en dan weer bezwaar nsc, en dan weer wel hoop.
Dit gaat pas begin 2024 lopen.
Waarom zo lang dan? Willen ze het demissionair-zijn lang laten rekken ofzo?quote:Op donderdag 23 november 2023 22:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En morgen weer beetje dicht, en dan weer open, en dan weer bezwaar nsc, en dan weer wel hoop.
Dit gaat pas begin 2024 lopen.
https://www.bnnvara.nl/vr(...)-over-stikstofbeleidquote:Op donderdag 23 november 2023 22:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
In theorie kunnen ze een bewindspersoon persoonlijk vervolgen. De EU kan gelden bevriezen. En zowel Omtzigt als de VVD willen gewoon doorpakken met stikstof.
https://www.ad.nl/video/p(...)F%2Fwww.google.nl%2Fquote:NSC wil af van die grens, de zogeheten kritische depositiewaarde.
Bovendien moet de overheid kijken naar wat een boer daadwerkelijk uitstoot, in plaats van berekenen hoeveel stikstof in de natuur neerslaat.
De staat van de natuur moet leidend worden in plaats van theoretische modellen en het kabinet moet niet "op de stoel van de boer zitten", maar "kaders stellen".
Met andere woorden: de overheid bepaalt het doel, de boer bepaalt hoe die dat haalt. Het zijn stellingen die gedeeld worden met meerdere partijen, waaronder de BBB en het CDA.
5 of 6 december meen ikquote:Op donderdag 23 november 2023 22:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Wanneer worden de kamerleden geïnstalleerd? Gebeurd dat standaard over 14, 21, 28 dagen?
Zie video: Ik heb niet gezegd dat ...quote:
Gisteren werd er bij de NOS gezegd dat 6 december de nieuwe 2de kamer voor het eerst bij elkaar komt.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Wanneer worden de kamerleden geïnstalleerd? Gebeurd dat standaard over 14, 21, 28 dagen?
Ze willen Mark de 4 jaar laten volmakenquote:Op donderdag 23 november 2023 22:19 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Waarom zo lang dan? Willen ze het demissionair-zijn lang laten rekken ofzo?
Volgens mij heb ik van de week al een keer genoemd wat D66 al in het programma had staan.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heb jij uberhaupt de programma's gelezen van een D66 of PvdA/Gl over het onderwerp van asiel? Of dat van de VVD? Want het is complete lulkoek dat deze partijen de grenzen open zetten en niet luisteren, dat doen ze wel degelijk.
We komen gewoon niet van Rutte af.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:19 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Waarom zo lang dan? Willen ze het demissionair-zijn lang laten rekken ofzo?
Dank.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zie video: Ik heb niet gezegd dat ...
Yesilgöz: 'Initiatief ligt bij PVV en NSC, niet bij ons' - https://nos.nl/l/2499011
Ja, eerst 1 december nog de uitslag met voorkeurstemmen.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:22 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Gisteren werd er bij de NOS gezegd dat 6 december de nieuwe 2de kamer voor het eerst bij elkaar komt.
Is er nu een soort van reces? Anders moet het progressieve deel nu de kans pakken om veel moties te schrijven nu ze nog een stuk groter zijnquote:
Ach, dat ligt aan jezelf natuurlijkquote:Op donderdag 23 november 2023 22:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mensen moet nog wel een beetje een leuke Kerst hebben, he?
En wat is daar mis aan? Wat de PVV heeft staan is gewoon niet haalbaar dus waarom zou je daar dan wel op stemmen? Terwijl Wilders van meet af aan heeft gezegd dat hij accepteert dat er asielzoekers zullen zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik van de week al een keer genoemd wat D66 al in het programma had staan.
En als ik het programma van gl/PvdA doorscan wijkt dat nauwelijks daar vanaf.
Verkiezingsreces ja.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:25 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Is er nu een soort van reces? Anders moet het progressieve deel nu de kans pakken om veel moties te schrijven nu ze nog een stuk groter zijn
Ja, het is nu reces. En moties hoeven niet te worden uitgevoerd, dan zou je er al onmiddelijk ingaande wetgeving doorheen moeten jassen.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:25 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Is er nu een soort van reces? Anders moet het progressieve deel nu de kans pakken om veel moties te schrijven nu ze nog een stuk groter zijn
Inderdaad. Links moet ook gewoon mensen van buitenlandse komaf als tweederangs burgers neerzetten en allerlei onhaalbare en onbetaalbare stanpunten in hun programma gooien die ook nog eens rechtstreeks tegen de Grondwet en allerlei verdragen in gaan.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:12 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hopelijk voor de linkerkant van het politieke spectrum komt er ergens in de loop van de maand een keer een moment van reflectie waarom Wilders de grootste wordt ipv de schuld geven aan de VVD of racisme/facisme roepen.
Is er nu echt helemaal niemand bij GL,D66 of de PvdA , de zogenaamd inclusieve partijen, die op zijn minst wilt luisteren naar iemand die op Wilders stemt ipv ze binnen 2,5 zin wegzet als dom rechts of xenofoob.
Of die misschien inziet dat ze meer kunnen bereiken op sociale zekerheid of milieu als ze eens stoppen met het uit de hoogte doen en niet hun ogen willen sluiten voor de zorgen die mensen hebben mbt het asiel/migratie beleid?
Of snapt dat mensen best wel wat willen doen voor het milieu maar dat dat niet hetzelfde is als het onbetaalbaar of onbereikbaar maken van zaken die we nu min of meer for granted achten voor een groot deel van de bevolking.
Dat was 299 dagen....zeg maar 10 maanden, dan zit je toch al weer zo'n beetje bij herfst 2024quote:Op donderdag 23 november 2023 22:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ach, dat ligt aan jezelf natuurlijk
Duurt vast niet langer dan rutte 4.
Ervaart ie vast niet als een strafquote:Op donderdag 23 november 2023 22:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat was 299 dagen....zeg maar 10 maanden, dan zit je toch al weer zo'n beetje bij herfst 2024
En die arme Rutte maar afzien en wachten
Ja die kunnen ook niet extreem veel doen, vooral als je niet een ministerie hebt die hele dringende acute zaken heeft.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat was 299 dagen....zeg maar 10 maanden, dan zit je toch al weer zo'n beetje bij herfst 2024
En die arme Rutte maar afzien en wachten
Nou ja, er kunnen wel eens leuke banen aan zijn neus voorbij gaan als het te lang duurt, natuurlijk.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ervaart ie vast niet als een straf
Hij moet toch nog wachten op de NAVO-baan dus in die tussentijd kan je maar beter wat doen jaquote:Op donderdag 23 november 2023 22:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ervaart ie vast niet als een straf
Tjah, moreel gezien zou dat wel fout zijn. Hij heeft er zelf ook 10 maanden over gedaan.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, er kunnen wel eens leuke banen aan zijn neus voorbij gaan als het te lang duurt, natuurlijk.
Geen idee of hij nog op een shortlist staat ergens, overigens, en of een volgende regering hem daarbij wil helpen. Da's ook nog een dingetje.
Wanneer gaat stoltenberg weg?quote:Op donderdag 23 november 2023 22:29 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Hij moet toch nog wachten op de NAVO-baan dus in die tussentijd kan je maar beter wat doen ja
Als iemand ervan overtuigd is dat dit beter voor Nederland is en het graag in zijn verkiezingsprogramma zet dan is daar helemaal niks mis mee.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En wat is daar mis aan? Wat de PVV heeft staan is gewoon niet haalbaar dus waarom zou je daar dan wel op stemmen? Terwijl Wilders van meet af aan heeft gezegd dat hij accepteert dat er asielzoekers zullen zijn.
Ze zouden ook zo'n constructie als in Limburg kunnen doen destijds met een soort extra parlementair bestuur. Dat deed het best aardig. Het viel wel maar dat was om CDA-corruptie.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:31 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk dat de fractieleden van NSC relatief veel ruimte gaan krijgen, want het zou natuurlijk raar zijn als Omtzigt zijn fractieleden opeens gaat sensibiliseren. De fractie lijkt verdeeld over de vraag of ze willen praten met Wilders.
Ik zie een kabinet met Wilders als premier echt niet gebeuren. Ik denk dat Wilders ook zijn stemmen wil verzilveren en absoluut niet Timmermans de sleutels in handen wil geven, dus momenteel denk ik dat er een kabinet komt met een andere premier.
Oktober volgend jaar is Stoltenberg klaar maar hoe de situatie is voor Rutte is voor mij niet duidelijk want als MP kan hij zichzelf volgens mij niet nomineren...denk ik? Maar de benoeming bij de NAVO is een van minst transparante benoemingen in de wereld dus het is mogelijk, denk ik, dat het Rutte word.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:29 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Hij moet toch nog wachten op de NAVO-baan dus in die tussentijd kan je maar beter wat doen ja
Ik denk dat Rutte zijn baantje wel kan vergeten na dit.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wanneer gaat stoltenberg weg?
Eens. Dat is de hoofdprijs die hij altijd heeft gewild.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wilders wil absoluut zélf premier worden. Die gaat die functie niet (zomaar) afstaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |