Omdat wij lopen te klootzakken, niet omdat er zoveel vluchtelingen zijn. De grootste groep zijn Oekrainers en voor hun zijn WIJ de regio.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:42 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Nederland iig niet, de capaciteiten zijn er niet meer. Woningen zijn op. Voorzieningen als drinkwater en elektriciteit komen in het gedrang.
Dan Frans Weekers, die kent Wilders goed. Lees ik..quote:Op donderdag 23 november 2023 21:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Van der Staaij wil echt niet, kansloos.
Informateur of formateurquote:Op donderdag 23 november 2023 21:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waar hebben we het eigenlijk over? Een informateur of een premier?
Wat die laatste functie zal Wilders gewoon zelf willen.
Dan zou je het argument kunnen gebruiken: Die hebben hun geografische ligging niet mee en doordat ze die niet mee hebben zitten ze nu in deze penarie. In Griekenland heb je ook linkse regeringen gehad, die hebben het ook niet kunnen oplossen?quote:Op donderdag 23 november 2023 21:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heel weinig vooral omdat er landen zijn als Italie, ook een rechtse regering, die veel grotere problemen hebben dan wij (en die van ons zijn zelf gemaakt) en die gaan ons geen kado's geven, dat kunnen ze binnenlands nooit verkopen.
Griekenland is momenteel ook rechts en ook die hebben het veel zwaarder dan ons met vluchtelingen.
Mwah, Italië is wel financieel ontzettend gematst door de Noord Europese landen met de EU niveau leningen en het coronafonds.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heel weinig vooral omdat er landen zijn als Italie, ook een rechtse regering, die veel grotere problemen hebben dan wij (en die van ons zijn zelf gemaakt) en die gaan ons geen kado's geven, dat kunnen ze binnenlands nooit verkopen.
Griekenland is momenteel ook rechts en ook die hebben het veel zwaarder dan ons met vluchtelingen.
En dús?quote:Op donderdag 23 november 2023 21:45 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Mwah, Italië is wel financieel ontzettend gematst door de Noord Europese landen met de EU niveau leningen en het coronafonds.
Ja en ik denk nog wel altijd dat wij ook in die zin toch best wat toegegeven hebben en dat rechtse partijen daarom wat kunnen afdingen om iets daarvoor om te ruilen. Desnoods een huwelijk tussen Rutte en Meloniquote:Op donderdag 23 november 2023 21:45 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Mwah, Italië is wel financieel ontzettend gematst door de Noord Europese landen met de EU niveau leningen en het coronafonds.
Netto betaler.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:45 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben die het allemaal niet kunnen oplossen? Hoe zie jij dat voor je dan? Betreffende landen verplaatsen naar onze contreien?quote:Op donderdag 23 november 2023 21:44 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dan zou je het argument kunnen gebruiken: Die hebben hun geografische ligging niet mee en doordat ze die niet mee hebben zitten ze nu in deze penarie. In Griekenland heb je ook linkse regeringen gehad, die hebben het ook niet kunnen oplossen?
Principieel zijn legt de SGP anders geen windeieren, groter inmiddels dan de ChristenUnie!quote:Op donderdag 23 november 2023 21:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Van der Staaij wil echt niet, kansloos.
Zeer principieel, die gaat geen regeringsverantwoordelijkheid dragen voor dingen als euthanasie, abortus en het homohuwelijk.
Het is ook niet op te lossen. Het is alleen maar in minder slechte banen te leiden, de deal met Turkije en recentelijk met Tunesie zijn daar voorbeelden van.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:44 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dan zou je het argument kunnen gebruiken: Die hebben hun geografische ligging niet mee en doordat ze die niet mee hebben zitten ze nu in deze penarie. In Griekenland heb je ook linkse regeringen gehad, die hebben het ook niet kunnen oplossen?
Dat valt wel mee. Tegen een bevolkingsgroei van 200.000+ per jaar valt gewoon niet op te bouwen en investeren. Asiel komt daar nog eens extra bovenop.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat wij lopen te klootzakken, niet omdat er zoveel vluchtelingen zijn. De grootste groep zijn Oekrainers en voor hun zijn WIJ de regio.
Wat je eigenlijk zegt is dat we moeten naar een Vluchtelingenverdrag 2.0? Lijkt mij een goed plan.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is ook niet op te lossen. Het is alleen maar in minder slechte banen te leiden, de deal met Turkije en recentelijk met Tunesie zijn daar voorbeelden van.
Maar een land als Griekenland heeft 150.000 vluchtelingen momenteel op een bevolking van 10 miljoen, wat die willen is dat andere EU landen meehelpen om die mensen op te vangen, ditto voor Italie, ditto voor Spanje.
Dan moet je eerst een hele rechtse Italiaanse regering overtuigen dat je gelijk hebt en ten tweede ze overtuigen dat zij wel die vluchtelingen op moeten nemen wat voor hun binnenlands onverkoopbaar is, zie je het probleem nu?quote:Op donderdag 23 november 2023 21:45 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Klopt, de CU stemmers zijn wat minder honkvast, ook buiten de politiek (kerkwissels komen steeds meer voor). Maar nu met verklaarbare redenen (Omtzigt, Timmermans, het in het zadel helpen van D66 en Rutte), ik denk dat een deel wel weer terug komt.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:47 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Principieel zijn legt de SGP anders geen windeieren, groter inmiddels dan de ChristenUnie!
Laten dat er nou 150.000 zijn geweest van die 200.000 en een groot deel is al teruggekeerd naar Oekraine.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:48 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Tegen een bevolkingsgroei van 200.000+ per jaar valt gewoon niet op te bouwen en investeren. Asiel komt daar nog eens extra bovenop.
Mee eens overigens dat wij Oekraïners moeten opvangen.
Ja, dat het misschien toch wat minder partijgebonden is dan het zo op het eerste gezicht lijkt? Voor rechtse partijen zou het misschien handiger zijn als een meerderheid van het EU-parlement rechts-rechts is en dat je samen afspreekt om wat geld te drukken van de ECB en om gezamenlijk het geld te gebruiken van de klimaatfondsen en ''linkse hobby's'' om een muur langs de EU grens te maken tot Oost-Turkije aan toe. Moeten ze alleen wel het anti-EU standpunt laten varen want anders komt dat nooit voor elkaarquote:Op donderdag 23 november 2023 21:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben die het allemaal niet kunnen oplossen? Hoe zie jij dat voor je dan?
Leef je uit, veel succes 144 andere landen te overtuigen van de noodzaak.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:50 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Wat je eigenlijk zegt is dat we moeten naar een Vluchtelingenverdrag 2.0? Lijkt mij een goed plan.
Hoe bouw je een muur in de Middelandse Zee?quote:Op donderdag 23 november 2023 21:52 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja, dat het misschien toch wat minder partijgebonden is dan het zo op het eerste gezicht lijkt? Voor rechtse partijen zou het misschien handiger zijn als een meerderheid van het EU-parlement rechts-rechts is en dat je samen afspreekt om wat geld te drukken van de ECB en om gezamenlijk het geld te gebruiken van de klimaatfondsen en ''linkse hobby's'' om een muur langs de EU grens te maken tot Oost-Turkije aan toe. Moeten ze alleen wel het anti-EU standpunt laten varen want anders komt dat nooit voor elkaar
Maar vind jij niet dat de sancties tegen Polen/Hongarije die nauwelijks niet-Oekraïeners opvangen niet heel karig en zacht als je ziet dat ze dingen beloven te doen maar niet doen?quote:Op donderdag 23 november 2023 21:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Leef je uit, veel succes 144 andere landen te overtuigen van de noodzaak.
De EU was niet onder de indruk van de dreigende toon van Cameron. Toen een van de grote drie. Denk je dat ze van Nederland wel onder de indruk zullen zijn?quote:Op donderdag 23 november 2023 21:23 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wellicht dat Nederland dreigende toon aan gaat slaan? Ja goed weet het zelf ook niet wat er gaat gebeuren, is allemaal erg onzeker.
Gewoon van het geld dat naar linkse hobby’s gaatquote:Op donderdag 23 november 2023 21:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe bouw je een muur in de Middelandse Zee?
En dan de volgende keer 50 PVV zetels. Keihard uitsluiten is echt geen optie als je zo erg de grootste bent. Verantwoordelijkheid geven en 'laat nou maar zien' wel. En het leuke is: Wilders heeft nog niet eens een begin van een idee hoe hij zijn programma zou moeten uitvoeren.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:54 schreef AmaninFull het volgende:
Omtzigt en Yesilgöz zouden om wille van het landsbelang Wilders met z'n Nexit-referendum en opt-outs keihard, briefje onder de wc deur door - stijl, moeten buitensluiten.
Al die kulargumenten over dat je de PVV "niet mag negeren" omdat ze verreweg de grootste zijn geworden. Wie zegt dat? Daar kan je toch volledige maling aan hebben, zeker wanneer de PVV zelf met zulke bezopen plannen komt.
En dat gelul dat VVD politieke harakiri zou plegen als het met GL-PvdA zou regeren. Dat wordt ook maar zomaar geroepen alsof het een natuurwet is, terwijl het van zoveel dingen afhangt, bijvoorbeeld de inhoud van het regeringsakkoord. VVD zou een strakker immigratiebeleid kunnen afdwingen als deel van een compromis. NSC idem.
Het verbaast me hoe vaak je dit soort kulargumenten tegenkomt, zelfs bij kwaliteitsmedia. Daardoor gaan het mensen geloven dat coalitievorming aan bepaalde regels moet voldoen, quod non.
Ze hebben zelf een afspraak gemaakt dat de grootste partij de voortouw neemt. Yesilgöz heeft daar ook over gesproken. Mochten ze idd tot de conclusie komen dat samen met de PVV niet de gewenste weg is dan kan ik snappen dat ze verder kijken.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:54 schreef AmaninFull het volgende:
Omtzigt en Yesilgöz zouden om wille van het landsbelang Wilders met z'n Nexit-referendum en opt-outs keihard, briefje onder de wc deur door - stijl, moeten buitensluiten.
Al die kulargumenten over dat je de PVV "niet mag negeren" omdat ze verreweg de grootste zijn geworden. Wie zegt dat? Daar kan je toch volledige maling aan hebben, zeker wanneer de PVV zelf met zulke bezopen plannen komt.
En dat gelul dat VVD politieke harakiri zou plegen als het met GL-PvdA zou regeren. Dat wordt ook maar zomaar geroepen alsof het een natuurwet is, terwijl het van zoveel dingen afhangt, bijvoorbeeld de inhoud van het regeringsakkoord. VVD zou een strakker immigratiebeleid kunnen afdwingen als deel van een compromis. NSC idem.
Het verbaast me hoe vaak je dit soort kulargumenten tegenkomt, zelfs bij kwaliteitsmedia. Daardoor gaan het mensen geloven dat coalitievorming aan bepaalde regels moet voldoen, quod non.
Dat vond ik haar al als minister, eerlijk gezegd. Ze viel me daar vies tegen, want als kamerlid was het best redelijk.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:55 schreef Faraday01 het volgende:
Dilan na de verkiezingen is nog net zo'n lege huls als daarvoor, er komt inhoudelijk echt niets uit.
Zijn er nog steeds teveel immigranten dan. We kunnen nauwelijks bijbouwen he, en Nederland wordt er niet groter op.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Laten dat er nou 150.000 zijn geweest van die 200.000 en een groot deel is al teruggekeerd naar Oekraine.
Dat zie je wel vaker bij VVD-politici. Dat krijg je als je denkt dat je alles aan de vrije markt over moet laten. Dan hoef je als politicus geen plannen meer te bedenken en als het misgaat is het ook nog eens de schuld van de ander.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:55 schreef Faraday01 het volgende:
Dilan na de verkiezingen is nog net zo'n lege huls als daarvoor, er komt inhoudelijk echt niets uit.
De grachtengordel begrijpt het nogniet en wil het ook niet begrijpenquote:Op donderdag 23 november 2023 21:55 schreef Faraday01 het volgende:
Er zijn Eurobonds? Vertel!quote:Op donderdag 23 november 2023 21:45 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Megagrote zandbank maken, een soort flevoland idee maar dan meer in de vorm van chili en daarop een muur. Ja, ik weet niet wat de utopie is van ze, maar zoiets zullen ze wel leuk vindenquote:Op donderdag 23 november 2023 21:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe bouw je een muur in de Middelandse Zee?
Het grijpt allemaal in elkaarquote:Op donderdag 23 november 2023 21:57 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Zijn er nog steeds teveel immigranten dan. We kunnen nauwelijks bijbouwen he, en Nederland wordt er niet groter op.
Absoluut.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:54 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Maar vind jij niet dat de sancties tegen Polen/Hongarije die nauwelijks niet-Oekraïeners opvangen niet heel karig en zacht als je ziet dat ze dingen beloven te doen maar niet doen?
Hou nou eens op met je plan om de rechtsstaat af te schaffen.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het grijpt allemaal in elkaar
Stikstof waanzin weg en dan kan het bouwen weer loskomen
anders gaan we alleen maar dieper de put in
De impact hier is echt van geen enkele kant te vergelijken met Turkije of Libanonquote:Op donderdag 23 november 2023 21:42 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Nederland iig niet, de capaciteiten zijn er niet meer. Woningen zijn op. Voorzieningen als drinkwater en elektriciteit komen in het gedrang.
Desnoods laat je de Mexicanen ervoor betalen.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:57 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Megagrote zandbank maken, een soort flevoland idee maar dan meer in de vorm van chili en daarop een muur. Ja, ik weet niet wat de utopie is van ze, maar zoiets zullen ze wel leuk vinden
Feitelijk heeft hij gewoon gelijk, dat mensen er op stemmen maakt niet dat de partij niet is wat hij zegt.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De grachtengordel begrijpt het nogniet en wil het ook niet begrijpen
Groot Wassink woest na winst PVV: 'Partij met fascistoïde tendensen'
Ik vind pas dat ze mogen zeggen als er daadwerkelijk een coalitie gevormd is en uit komt wat plannen zijn om te doen. Vind het voor nu te voorbarigquote:Op donderdag 23 november 2023 22:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Feitelijk heeft hij gewoon gelijk, dat mensen er op stemmen maakt niet dat de partij niet is wat hij zegt.
ALs ie het niet waarmaakt dan zien we wel verderquote:Op donderdag 23 november 2023 22:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Feitelijk heeft hij gewoon gelijk, dat mensen er op stemmen maakt niet dat de partij niet is wat hij zegt.
Nee, daar ben ik het mee oneens, je kan een partij prima beoordelen op hun programma en hun verleden en dan is die conclusie terecht.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:03 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik vind pas dat ze mogen zeggen als er daadwerkelijk een coalitie gevormd is en uit komt wat plannen zijn om te doen. Vind het voor nu te voorbarig
Ik vraag mij ook af of dat doorschuiven wel tegen de grondwet is eigenlijk, wellicht weet @Hanca of @Tijger_m hier meer van. Ik hoop iig voor ze dat ze het kunnen doorschuiven. Ik heb liever een koersvaste coalitie die niet helemaal de mijne is dan 1 waar je om het jaar opnieuw zou moeten stemmen.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ALs ie het niet waarmaakt dan zien we wel verder
het moet, net als woningbouw
de stikstof, dat dossier schuiven we maar onder tafel, woningbouw is een zaak van nationaal belang net als het circuit in zandvoort
Doorschuiven kan niet, er liggen al uitspraken van rechters over, Nederland moet klimaatmaatregelen nemen. Stikstof ditto.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:08 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik vraag mij ook af of dat doorschuiven wel tegen de grondwet is eigenlijk, wellicht weet @:Hanca of @:Tijger_m hier meer van. Ik hoop iig voor ze dat ze het kunnen doorschuiven. Ik heb liever een koersvaste coalitie die niet helemaal de mijne is dan 1 waar je om het jaar opnieuw zou moeten stemmen.
Nja, ergens meer hoop dat het zo is. Ik geloof zeker in de stikstofcrisis maar ook in de uitdagingen die wij hebben en ik blijf het wat lastig vinden om het ene tegen de ander uit te spelenm.quote:
Are you free, Mr Hexagon?quote:Op donderdag 23 november 2023 22:08 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat Wilders qua ministers vooral moet shoppen bij mensen die al tegen hun pensioen zitten. En die ergens leidinggevende ervaring hebben.
Welk doorschuiven? Het stikstofprobleem? Dat heeft niks met de grondwet te maken, maar met Europese regelgeving. En er is net ook regelgeving afgesproken over de waterkwaliteit, dat gaat Nederland wellicht nog harder raken qua landbouw. De waterkwaliteit voldoet hier praktisch nergens aan de normen voor nitraat. En dan heb je ook de nieuwe natuurherstelwet nog, die komt nog bovenop de huidige stikstofproblematiek.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:08 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ik vraag mij ook af of dat doorschuiven wel tegen de grondwet is eigenlijk, wellicht weet @:Hanca of @:Tijger_m hier meer van. Ik hoop iig voor ze dat ze het kunnen doorschuiven. Ik heb liever een koersvaste coalitie die niet helemaal de mijne is dan 1 waar je om het jaar opnieuw zou moeten stemmen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |