abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 november 2023 @ 21:43:09 #101
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211404180
Waar hebben we het eigenlijk over? Een informateur of een premier?

Want die laatste functie zal Wilders gewoon zelf willen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_211404183
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:42 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Nederland iig niet, de capaciteiten zijn er niet meer. Woningen zijn op. Voorzieningen als drinkwater en elektriciteit komen in het gedrang.
Omdat wij lopen te klootzakken, niet omdat er zoveel vluchtelingen zijn. De grootste groep zijn Oekrainers en voor hun zijn WIJ de regio.
pi_211404185
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Van der Staaij wil echt niet, kansloos.
Dan Frans Weekers, die kent Wilders goed. Lees ik..

https://twitter.com/ajboe(...)t9k3ps86q6cResQ&s=19
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211404187
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waar hebben we het eigenlijk over? Een informateur of een premier?

Wat die laatste functie zal Wilders gewoon zelf willen.
Informateur of formateur :)
pi_211404193
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Heel weinig vooral omdat er landen zijn als Italie, ook een rechtse regering, die veel grotere problemen hebben dan wij (en die van ons zijn zelf gemaakt) en die gaan ons geen kado's geven, dat kunnen ze binnenlands nooit verkopen.

Griekenland is momenteel ook rechts en ook die hebben het veel zwaarder dan ons met vluchtelingen.
Dan zou je het argument kunnen gebruiken: Die hebben hun geografische ligging niet mee en doordat ze die niet mee hebben zitten ze nu in deze penarie. In Griekenland heb je ook linkse regeringen gehad, die hebben het ook niet kunnen oplossen?
pi_211404196
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Heel weinig vooral omdat er landen zijn als Italie, ook een rechtse regering, die veel grotere problemen hebben dan wij (en die van ons zijn zelf gemaakt) en die gaan ons geen kado's geven, dat kunnen ze binnenlands nooit verkopen.

Griekenland is momenteel ook rechts en ook die hebben het veel zwaarder dan ons met vluchtelingen.
Mwah, Italië is wel financieel ontzettend gematst door de Noord Europese landen met de EU niveau leningen en het coronafonds.
  donderdag 23 november 2023 @ 21:46:18 #107
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211404207
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:45 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Mwah, Italië is wel financieel ontzettend gematst door de Noord Europese landen met de EU niveau leningen en het coronafonds.
En dús? :?
pi_211404208
quote:

[..]
Ja en ik denk nog wel altijd dat wij ook in die zin toch best wat toegegeven hebben en dat rechtse partijen daarom wat kunnen afdingen om iets daarvoor om te ruilen. Desnoods een huwelijk tussen Rutte en Meloni :*
pi_211404212
quote:

[..]
Netto betaler.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 23 november 2023 @ 21:46:59 #110
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211404214
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:44 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Dan zou je het argument kunnen gebruiken: Die hebben hun geografische ligging niet mee en doordat ze die niet mee hebben zitten ze nu in deze penarie. In Griekenland heb je ook linkse regeringen gehad, die hebben het ook niet kunnen oplossen?
Natuurlijk hebben die het allemaal niet kunnen oplossen? Hoe zie jij dat voor je dan? Betreffende landen verplaatsen naar onze contreien? :')
pi_211404224
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Van der Staaij wil echt niet, kansloos.
Zeer principieel, die gaat geen regeringsverantwoordelijkheid dragen voor dingen als euthanasie, abortus en het homohuwelijk.
Principieel zijn legt de SGP anders geen windeieren, groter inmiddels dan de ChristenUnie!
pi_211404226
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:44 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Het is ook niet op te lossen. Het is alleen maar in minder slechte banen te leiden, de deal met Turkije en recentelijk met Tunesie zijn daar voorbeelden van.

Maar een land als Griekenland heeft 150.000 vluchtelingen momenteel op een bevolking van 10 miljoen, wat die willen is dat andere EU landen meehelpen om die mensen op te vangen, ditto voor Italie, ditto voor Spanje.
pi_211404232
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Omdat wij lopen te klootzakken, niet omdat er zoveel vluchtelingen zijn. De grootste groep zijn Oekrainers en voor hun zijn WIJ de regio.
Dat valt wel mee. Tegen een bevolkingsgroei van 200.000+ per jaar valt gewoon niet op te bouwen en investeren. Asiel komt daar nog eens extra bovenop.

Mee eens overigens dat wij Oekraïners moeten opvangen.
pi_211404249
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het is ook niet op te lossen. Het is alleen maar in minder slechte banen te leiden, de deal met Turkije en recentelijk met Tunesie zijn daar voorbeelden van.

Maar een land als Griekenland heeft 150.000 vluchtelingen momenteel op een bevolking van 10 miljoen, wat die willen is dat andere EU landen meehelpen om die mensen op te vangen, ditto voor Italie, ditto voor Spanje.
Wat je eigenlijk zegt is dat we moeten naar een Vluchtelingenverdrag 2.0? Lijkt mij een goed plan.
pi_211404252
quote:

[..]
Dan moet je eerst een hele rechtse Italiaanse regering overtuigen dat je gelijk hebt en ten tweede ze overtuigen dat zij wel die vluchtelingen op moeten nemen wat voor hun binnenlands onverkoopbaar is, zie je het probleem nu?

Ons binnenlandse probleem is niet hun probleem want hun probleem is veel groter.
pi_211404264
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:47 schreef bertrandtraore het volgende:

[..]
Principieel zijn legt de SGP anders geen windeieren, groter inmiddels dan de ChristenUnie!
Klopt, de CU stemmers zijn wat minder honkvast, ook buiten de politiek (kerkwissels komen steeds meer voor). Maar nu met verklaarbare redenen (Omtzigt, Timmermans, het in het zadel helpen van D66 en Rutte), ik denk dat een deel wel weer terug komt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211404265
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:48 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Dat valt wel mee. Tegen een bevolkingsgroei van 200.000+ per jaar valt gewoon niet op te bouwen en investeren. Asiel komt daar nog eens extra bovenop.

Mee eens overigens dat wij Oekraïners moeten opvangen.
Laten dat er nou 150.000 zijn geweest van die 200.000 en een groot deel is al teruggekeerd naar Oekraine.
pi_211404266
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En dús? :?
Dat wij Italië cadeaus hebben gegeven? Quid pro quo?
pi_211404268
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Natuurlijk hebben die het allemaal niet kunnen oplossen? Hoe zie jij dat voor je dan?
Ja, dat het misschien toch wat minder partijgebonden is dan het zo op het eerste gezicht lijkt? Voor rechtse partijen zou het misschien handiger zijn als een meerderheid van het EU-parlement rechts-rechts is en dat je samen afspreekt om wat geld te drukken van de ECB en om gezamenlijk het geld te gebruiken van de klimaatfondsen en ''linkse hobby's'' om een muur langs de EU grens te maken tot Oost-Turkije aan toe. Moeten ze alleen wel het anti-EU standpunt laten varen want anders komt dat nooit voor elkaar
pi_211404276
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:50 schreef bertrandtraore het volgende:

[..]
Wat je eigenlijk zegt is dat we moeten naar een Vluchtelingenverdrag 2.0? Lijkt mij een goed plan.
Leef je uit, veel succes 144 andere landen te overtuigen van de noodzaak.
  donderdag 23 november 2023 @ 21:53:36 #121
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211404288
De meeste PVV stemmen komen uit de Krimpregios,
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211404299
Omtzigt en Yesilgöz zouden om wille van het landsbelang Wilders met z'n Nexit-referendum en opt-outs keihard, briefje onder de wc deur door - stijl, moeten buitensluiten.

Al die kulargumenten over dat je de PVV "niet mag negeren" omdat ze verreweg de grootste zijn geworden. Wie zegt dat? Daar kan je toch volledige maling aan hebben, zeker wanneer de PVV zelf met zulke bezopen plannen komt.

En dat gelul dat VVD politieke harakiri zou plegen als het met GL-PvdA zou regeren. Dat wordt ook maar zomaar geroepen alsof het een natuurwet is, terwijl het van zoveel dingen afhangt, bijvoorbeeld de inhoud van het regeringsakkoord. VVD zou een strakker immigratiebeleid kunnen afdwingen als deel van een compromis. NSC idem.

Het verbaast me hoe vaak je dit soort kulargumenten tegenkomt, zelfs bij kwaliteitsmedia. Daardoor gaan mensen geloven dat coalitievorming aan bepaalde regels moet voldoen, wat dus niet het geval is.
pi_211404301
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:52 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Ja, dat het misschien toch wat minder partijgebonden is dan het zo op het eerste gezicht lijkt? Voor rechtse partijen zou het misschien handiger zijn als een meerderheid van het EU-parlement rechts-rechts is en dat je samen afspreekt om wat geld te drukken van de ECB en om gezamenlijk het geld te gebruiken van de klimaatfondsen en ''linkse hobby's'' om een muur langs de EU grens te maken tot Oost-Turkije aan toe. Moeten ze alleen wel het anti-EU standpunt laten varen want anders komt dat nooit voor elkaar
Hoe bouw je een muur in de Middelandse Zee?
pi_211404307
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Leef je uit, veel succes 144 andere landen te overtuigen van de noodzaak.
Maar vind jij niet dat de sancties tegen Polen/Hongarije die nauwelijks niet-Oekraïeners opvangen niet heel karig en zacht als je ziet dat ze dingen beloven te doen maar niet doen?
pi_211404308
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:23 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Wellicht dat Nederland dreigende toon aan gaat slaan? Ja goed weet het zelf ook niet wat er gaat gebeuren, is allemaal erg onzeker.
De EU was niet onder de indruk van de dreigende toon van Cameron. Toen een van de grote drie. Denk je dat ze van Nederland wel onder de indruk zullen zijn?
pi_211404310
Dilan na de verkiezingen is nog net zo'n lege huls als daarvoor, er komt inhoudelijk echt niets uit.
pi_211404311
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Gewoon van het geld dat naar linkse hobby’s gaat
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211404315
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:54 schreef AmaninFull het volgende:
Omtzigt en Yesilgöz zouden om wille van het landsbelang Wilders met z'n Nexit-referendum en opt-outs keihard, briefje onder de wc deur door - stijl, moeten buitensluiten.

Al die kulargumenten over dat je de PVV "niet mag negeren" omdat ze verreweg de grootste zijn geworden. Wie zegt dat? Daar kan je toch volledige maling aan hebben, zeker wanneer de PVV zelf met zulke bezopen plannen komt.

En dat gelul dat VVD politieke harakiri zou plegen als het met GL-PvdA zou regeren. Dat wordt ook maar zomaar geroepen alsof het een natuurwet is, terwijl het van zoveel dingen afhangt, bijvoorbeeld de inhoud van het regeringsakkoord. VVD zou een strakker immigratiebeleid kunnen afdwingen als deel van een compromis. NSC idem.

Het verbaast me hoe vaak je dit soort kulargumenten tegenkomt, zelfs bij kwaliteitsmedia. Daardoor gaan het mensen geloven dat coalitievorming aan bepaalde regels moet voldoen, quod non.
En dan de volgende keer 50 PVV zetels. Keihard uitsluiten is echt geen optie als je zo erg de grootste bent. Verantwoordelijkheid geven en 'laat nou maar zien' wel. En het leuke is: Wilders heeft nog niet eens een begin van een idee hoe hij zijn programma zou moeten uitvoeren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211404319
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:54 schreef AmaninFull het volgende:

Het verbaast me hoe vaak je dit soort kulargumenten tegenkomt, zelfs bij kwaliteitsmedia. Daardoor gaan het mensen geloven dat coalitievorming aan bepaalde regels moet voldoen, quod non.
Ze hebben zelf een afspraak gemaakt dat de grootste partij de voortouw neemt. Yesilgöz heeft daar ook over gesproken. Mochten ze idd tot de conclusie komen dat samen met de PVV niet de gewenste weg is dan kan ik snappen dat ze verder kijken.
pi_211404322
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:55 schreef Faraday01 het volgende:
Dilan na de verkiezingen is nog net zo'n lege huls als daarvoor, er komt inhoudelijk echt niets uit.
Dat vond ik haar al als minister, eerlijk gezegd. Ze viel me daar vies tegen, want als kamerlid was het best redelijk.
pi_211404325
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Laten dat er nou 150.000 zijn geweest van die 200.000 en een groot deel is al teruggekeerd naar Oekraine.
Zijn er nog steeds teveel immigranten dan. We kunnen nauwelijks bijbouwen he, en Nederland wordt er niet groter op.
pi_211404327
quote:
Dat zie je wel vaker bij VVD-politici. Dat krijg je als je denkt dat je alles aan de vrije markt over moet laten. Dan hoef je als politicus geen plannen meer te bedenken en als het misgaat is het ook nog eens de schuld van de ander. _O_
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 23 november 2023 @ 21:57:37 #133
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211404328
quote:
De grachtengordel begrijpt het nogniet en wil het ook niet begrijpen

Groot Wassink woest na winst PVV: 'Partij met fascistoïde tendensen'
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 23 november 2023 @ 21:57:42 #134
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211404329
]
quote:

[..]
Er zijn Eurobonds? Vertel!
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211404332
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Megagrote zandbank maken, een soort flevoland idee maar dan meer in de vorm van chili en daarop een muur. Ja, ik weet niet wat de utopie is van ze, maar zoiets zullen ze wel leuk vinden
  donderdag 23 november 2023 @ 21:59:36 #136
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211404340
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:57 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Zijn er nog steeds teveel immigranten dan. We kunnen nauwelijks bijbouwen he, en Nederland wordt er niet groter op.
Het grijpt allemaal in elkaar

Stikstof waanzin weg en dan kan het bouwen weer loskomen

anders gaan we alleen maar dieper de put in
pi_211404345
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:54 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Maar vind jij niet dat de sancties tegen Polen/Hongarije die nauwelijks niet-Oekraïeners opvangen niet heel karig en zacht als je ziet dat ze dingen beloven te doen maar niet doen?
Absoluut.

PS: Sorry dat ik mij wat mee liet slepen eerder in de discussie, ik was onbedoeld hard tegen jou, mijn excuses.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2023 22:00:48 ]
pi_211404353
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Het grijpt allemaal in elkaar

Stikstof waanzin weg en dan kan het bouwen weer loskomen

anders gaan we alleen maar dieper de put in
Hou nou eens op met je plan om de rechtsstaat af te schaffen.
pi_211404360
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:42 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Nederland iig niet, de capaciteiten zijn er niet meer. Woningen zijn op. Voorzieningen als drinkwater en elektriciteit komen in het gedrang.
De impact hier is echt van geen enkele kant te vergelijken met Turkije of Libanon _O- _O- _O-
  donderdag 23 november 2023 @ 22:01:41 #140
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211404365
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:57 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Megagrote zandbank maken, een soort flevoland idee maar dan meer in de vorm van chili en daarop een muur. Ja, ik weet niet wat de utopie is van ze, maar zoiets zullen ze wel leuk vinden
Desnoods laat je de Mexicanen ervoor betalen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211404366
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De grachtengordel begrijpt het nogniet en wil het ook niet begrijpen

Groot Wassink woest na winst PVV: 'Partij met fascistoïde tendensen'
Feitelijk heeft hij gewoon gelijk, dat mensen er op stemmen maakt niet dat de partij niet is wat hij zegt.
pi_211404372
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 22:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Feitelijk heeft hij gewoon gelijk, dat mensen er op stemmen maakt niet dat de partij niet is wat hij zegt.
Ik vind pas dat ze mogen zeggen als er daadwerkelijk een coalitie gevormd is en uit komt wat plannen zijn om te doen. Vind het voor nu te voorbarig
  donderdag 23 november 2023 @ 22:04:47 #143
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211404388
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 22:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
ALs ie het niet waarmaakt dan zien we wel verder

het moet, net als woningbouw

de stikstof, dat dossier schuiven we maar onder tafel, woningbouw is een zaak van nationaal belang net als het circuit in zandvoort
pi_211404415
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 22:03 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Ik vind pas dat ze mogen zeggen als er daadwerkelijk een coalitie gevormd is en uit komt wat plannen zijn om te doen. Vind het voor nu te voorbarig
Nee, daar ben ik het mee oneens, je kan een partij prima beoordelen op hun programma en hun verleden en dan is die conclusie terecht.

Of Wilders nu veranderd is, komt mij onwaarschijnlijk voor, of niet moeten we nog wel afwachten, inderdaad, en er zal ook mee onderhandeld moeten worden. Dat is ook democratie.
pi_211404419
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 22:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ALs ie het niet waarmaakt dan zien we wel verder

het moet, net als woningbouw

de stikstof, dat dossier schuiven we maar onder tafel, woningbouw is een zaak van nationaal belang net als het circuit in zandvoort
Ik vraag mij ook af of dat doorschuiven wel tegen de grondwet is eigenlijk, wellicht weet @Hanca of @Tijger_m hier meer van. Ik hoop iig voor ze dat ze het kunnen doorschuiven. Ik heb liever een koersvaste coalitie die niet helemaal de mijne is dan 1 waar je om het jaar opnieuw zou moeten stemmen.
  donderdag 23 november 2023 @ 22:08:54 #146
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211404423
Ik denk dat Wilders qua ministers vooral moet shoppen bij mensen die al tegen hun pensioen zitten. En die ergens leidinggevende ervaring hebben.
pi_211404437
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 22:08 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Ik vraag mij ook af of dat doorschuiven wel tegen de grondwet is eigenlijk, wellicht weet @:Hanca of @:Tijger_m hier meer van. Ik hoop iig voor ze dat ze het kunnen doorschuiven. Ik heb liever een koersvaste coalitie die niet helemaal de mijne is dan 1 waar je om het jaar opnieuw zou moeten stemmen.
Doorschuiven kan niet, er liggen al uitspraken van rechters over, Nederland moet klimaatmaatregelen nemen. Stikstof ditto.

En op zich is woningbouw helemaal geen probleem mits we stikstof uitstoot elders beteugelen en elders betekent TATA of de veeteelt.
pi_211404441
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 22:08 schreef Hexagon het volgende:
Jij denk dat
Nja, ergens meer hoop dat het zo is. Ik geloof zeker in de stikstofcrisis maar ook in de uitdagingen die wij hebben en ik blijf het wat lastig vinden om het ene tegen de ander uit te spelenm.
pi_211404448
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 22:08 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat Wilders qua ministers vooral moet shoppen bij mensen die al tegen hun pensioen zitten. En die ergens leidinggevende ervaring hebben.
Are you free, Mr Hexagon? ;)
pi_211404457
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 22:08 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Ik vraag mij ook af of dat doorschuiven wel tegen de grondwet is eigenlijk, wellicht weet @:Hanca of @:Tijger_m hier meer van. Ik hoop iig voor ze dat ze het kunnen doorschuiven. Ik heb liever een koersvaste coalitie die niet helemaal de mijne is dan 1 waar je om het jaar opnieuw zou moeten stemmen.
Welk doorschuiven? Het stikstofprobleem? Dat heeft niks met de grondwet te maken, maar met Europese regelgeving. En er is net ook regelgeving afgesproken over de waterkwaliteit, dat gaat Nederland wellicht nog harder raken qua landbouw. De waterkwaliteit voldoet hier praktisch nergens aan de normen voor nitraat. En dan heb je ook de nieuwe natuurherstelwet nog, die komt nog bovenop de huidige stikstofproblematiek.

Nee, stikstof doorschuiven is geen optie.

De huizenmarkt ligt trouwens totaal niet stil door stikstof, dat is een verkeerd frame. Dat gaat maar om een paar %. Het probleem is gewoon de hoge hypotheekrente.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')