Ja oke, true maar wij leveren toch ook veel ook al is ons land klein?quote:Op donderdag 23 november 2023 21:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan lacht de EU nog harder want de EU weet als geen ander hoe afhankelijk onze economie is van de EU.
Ik mag er niet om lachen eigenlijk maar ik kon er niets aan doenquote:Op donderdag 23 november 2023 21:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
"Daar heb ik geen actieve herinnering aan" in een totaal nieuw licht.
Wij leveren helemaal niet veel.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:33 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja oke, true maar wij leveren toch ook veel ook al is ons land klein?
"Ik uhm wil graag het woord aan de heer Lubbers geven"quote:Op donderdag 23 november 2023 21:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
"Daar heb ik geen actieve herinnering aan" in een totaal nieuw licht.
Nee? Ik dacht dat wij er prat op gingen dat we zo'n grote exportland zijn. Qua BBP doen we het in verhouding ook niet slecht. En dat we zo gul geven enzoquote:Op donderdag 23 november 2023 21:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wij leveren helemaal niet veel.
Die opnieuw uitgevonden is natuurlijk gna gna, het woord is nu aan de heer Omtzigquote:Op donderdag 23 november 2023 21:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
"Ik uhm wil graag het woord aan de heer Lubbers geven"
opzeggen vluchtelingenverdrag, zijnde een zaak van nationaal belangquote:Op donderdag 23 november 2023 21:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En dan? Dan gaat de EU wél overstag?
En waar "dreigen" we dan mee?
Ik dacht dat je inspanningen qua opvang van asielzoekers bedoelde.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:35 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Nee? Ik dacht dat wij er prat op gingen dat we zo'n grote exportland zijn. Qua BBP doen we het in verhouding ook niet slecht.
We zijn de grootste van de kleine landen, maar wel precies dat: de kleine landen. We zijn geen groot land.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:35 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Nee? Ik dacht dat wij er prat op gingen dat we zo'n grote exportland zijn. Qua BBP doen we het in verhouding ook niet slecht.
Oneens.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
opzeggen vluchtelingenverdrag, zijnde een zaak van nationaal belang
*zucht* Ga nu eens even naar de situatie van het VK kijken? Is er iemand in de EU die roept dat we het VK nodig hebben? Nope.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:33 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja oke, true maar wij leveren toch ook veel ook al is ons land klein?
Neem dan Wiegel.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
"Ik uhm wil graag het woord aan de heer Lubbers geven"
Wie zegt dat ik uit de EU wil dan?quote:Op donderdag 23 november 2023 21:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
*zucht* Ga nu eens even naar de situatie van het VK kijken? Is er iemand in de EU die roept dat we het VK nodig hebben? Nope.
Als Nederland vertrekt zullen goederen stromen omgeleid worden en zal Nederland geisoleerd zijn, Nederlanders mogen dan ook niet meer in de EU wonen of werken (En dat zijn er aardig wat), Nederlandse bedrijven zullen enorme kosten en burocratie moeten verwerken en wat schieten we ermee op? Niks.
Het VK had vorig jaar, dus uit de EU, 742.000 immigranten want verrassend genoeg, de vraag naar arbeidskrachten verdwijnt niet als je uit de EU stapt. En laten dat nu allemaal geen blanke Europeanen zijn, die zijn en masse naar huis gegaan.
Nog minder herinneringen.quote:
Dat klopt. We geven niet gul, we geven waar de regels ons toe verplichten.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:35 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Nee? Ik dacht dat wij er prat op gingen dat we zo'n grote exportland zijn. Qua BBP doen we het in verhouding ook niet slecht. En dat we zo gul geven enzo
Van der Staij is nog relatief jong iig. 55 oid meen ik.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Nog minder herinneringen.
Ik lees veel Van der Staaij.
Maar of hij het wordt? Of het wil?
Ik kan niet geloven dat hij wilt. Nou ja Mark Rutte was dan in vergelijking piepjongquote:Op donderdag 23 november 2023 21:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Van der Staij is nog relatief jong iig. 55 oid meen ik.
Dan maar niet in de tuin zitten.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Isolatie helpt ook tegen warmte hè
Kan ik hem ook geen ongelijk in geven nee.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat hij daar zin in zou hebben, recentelijk nog een artikel gelezen met hem waar hij aangaf constant migraines te hebben gehad in zijn tijd in de 2e Kamer.
zie post 88quote:Op donderdag 23 november 2023 21:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat klopt. We geven niet gul, we geven waar de regels ons toe verplichten.
Maar wat je niet lijkt te beseffen is dat Nederland die status heeft OMDAT we in de EU zitten. Een groot aantal buitenlandse bedrijven zit hier ook OMDAT we in de EU zitten. Er is geen enkele reden voor die bedrijven om te blijven als we niet in de EU zitten.
Productie locaties zullen blijven, hogere functies en kantoorlocaties verdwijnen naar andere EU lidstaten.
Heel weinig vooral omdat er landen zijn als Italie, ook een rechtse regering, die veel grotere problemen hebben dan wij (en die van ons zijn zelf gemaakt) en die gaan ons geen kado's geven, dat kunnen ze binnenlands nooit verkopen.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:37 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik uit de EU wil dan?Ik wil alleen kunnen begrijpen en snappen wat een rechtse regering kan doen en welke argumenten ze eventueel kunnen gebruiken. Ik ben zelf ook niet helemaal voor zo'n regering maar ik wil het wel kunnen snappen waar we staan als we zover zijn
Nederland iig niet, de capaciteiten zijn er niet meer. Woningen zijn op. Voorzieningen als drinkwater en elektriciteit komen in het gedrang.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Briljant, Turkije en Libanon kunnen er nog wel een paar miljoen bijnemen lijkt me.
Mona Keijzerquote:Op donderdag 23 november 2023 21:12 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wie op rechts zou een goede verbinder zijn waar BBB, NSC, PVV en VVD voor zouden zijn?
Van der Staaij wil echt niet, kansloos.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Nog minder herinneringen.
Ik lees veel Van der Staaij.
Maar of hij het wordt? Of het wil?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |