abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211403553
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
De Hond
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211403572
Formeren is altijd lastig, de vorige duurde 299 dagen :D
  donderdag 23 november 2023 @ 20:55:05 #3
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_211403582
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wilders zegt in zijn programma dat Nederland geen banden moet onderhouden met Sharia landen, he? Dan moet je niet gek opkijken als een dergelijk land zegt dat ze geen zaken met jou meer doet.

Ik snap niet waar je vandaan haalt dat dit buigen voor de islam is, overigens. Rutte is recentelijk nog naar Qatar geweest omdat Qatar een sleutelrol speelt in de onderhandelingen tussen Israel en Hamas.
Wilders zal water bij de wijn moeten doen. Dat is IMO buigen voor de islam.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_211403583
Ik zie wel wat records sneuvelen deze keer.
pi_211403599
Ja, Wilders die 10 man moet leveren als bewindspersoon is toch niet makkelijk. Een aantal statenleden zitten volgens mij ook in de gemeenteraad. Maar goed, in principe kan hij dat redelijk leegtrekken, op Flevoland ( :@ , heeft de CU nu de PVV regeerbaar gemaakt) na regeert hij toch nergens.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 23 november 2023 @ 20:56:08 #6
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211403604
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:55 schreef Sephael het volgende:
Of heel snel, of tergend langzaam. Ik zie geen middenweg.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_211403621
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:55 schreef Sephael het volgende:
Records sneuvelen met name als er meerdere opties zijn, die lijken er nu niet echt. VVD gaat echt niet met de PvdA-GL, dus is het PVV-VVD-NSC of een minderheidsvariant daarvan.
pi_211403627
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die senatoren kunnen in principe allemaal over, op die lijst stonden 11 namen en hij heeft maar 4 zetels.
Maar van die 11 staan er 8 ook op de TK lijst.
zie email 27 oktober
pi_211403644
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar van die 11 staan er 8 ook op de TK lijst.
Oei, dat gaat dus ook niet, daarvan kunnen er max 7 de Tweede Kamer in. Wat een puzzel. Mag Wilders nog blij zijn dat hij niet nog meer zetels heeft.
  Moderator donderdag 23 november 2023 @ 20:59:51 #10
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211403656
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Records sneuvelen met name als er meerdere opties zijn, die lijken er nu niet echt. VVD gaat echt niet met de PvdA-GL, dus is het PVV-VVD-NSC of een minderheidsvariant daarvan.
Denk eerder PVV-VVD-NSC-BBB
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_211403660
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Goede reden om beter te isoleren. Helpt ook goed tegen geluid.
Vliegtuigen worden ook steeds stiller.
je hebt weinig aan isolatie wanneer je in de zomer je raam open hebt omdat het warm is...
pi_211403664
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik gok dat het lang gaat duren. PVV kan deze kans niet laten glippen. VVD en NSC weten dat ook, dus die gaan veel eisen. Maar Geert kan niet te veel concessies doen, want dan lopen al zijn stemmers bij de volgende verkiezingen naar de volgende messias. Hier gaat hard onderhandeld worden
  Moderator donderdag 23 november 2023 @ 21:00:38 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211403669
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:00 schreef madeliefff het volgende:

[..]
je hebt weinig aan isolatie wanneer je in de zomer je raam open hebt omdat het warm is...
Isolatie helpt ook tegen warmte hè
pi_211403675
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Oei, dat gaat dus ook niet, daarvan kunnen er max 7 de Tweede Kamer in. Wat een puzzel. Mag Wilders nog blij zijn dat hij niet nog meer zetels heeft.
En een van die dubbelingen is de heer uppelschoten. 79 jaar.
zie email 27 oktober
pi_211403677
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bij de nos werd gisteren ook heel duidelijk gesteld dat Wilders met die 45 mensen op de lijst heel duidelijk zelf ook niet had gerekend op dit resultaat.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator donderdag 23 november 2023 @ 21:02:13 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211403688
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:00 schreef Sephael het volgende:

[..]
Ik gok dat het lang gaat duren. PVV kan deze kans niet laten glippen. VVD en NSC weten dat ook, dus die gaan veel eisen. Maar Geert kan niet te veel concessies doen, want dan lopen al zijn stemmers bij de volgende verkiezingen naar de volgende messias. Hier gaat hard onderhandeld worden
Als dit messias volgers waren waren ze wel naar Omtzigt of Baudet gegaan, dit zijn mensen die stemmen op oude politiek :D
pi_211403698
quote:
88s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Als dit messias volgers waren waren ze wel naar Omtzigt of Baudet gegaan, dit zijn mensen die stemmen op oude politiek :D
Het lijken vooral VVD stemmers te zijn die overgestapt zijn naar de PVV, de rest van de winst komt van mensen die vorige keren niet hadden gestemd.
pi_211403709
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Die kan prima de kamer in. En komt dan gewoon niet opdagen.
pi_211403711
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 20:55 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Wilders zal water bij de wijn moeten doen. Dat is IMO buigen voor de islam.
Hij moet helemaal niets. In Nederland moet hij zich aan de wet houden maar hij mag gerust alle banden met landen die de Sharia hebben verbreken, dat daar dan consequenties aan kunnen zitten is evident.
pi_211403722
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:05 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Die kan prima de kamer in. En komt dan gewoon niet opdagen.
Gekke vraag mischien maar als een Kamerlid komt te overlijden, mag hij dan vervangen worden door iemand die niet op de lijst stond?
pi_211403723
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:01 schreef Monolith het volgende:

[..]
Bij de nos werd gisteren ook heel duidelijk gesteld dat Wilders met die 45 mensen op de lijst heel duidelijk zelf ook niet had gerekend op dit resultaat.
Toen was ik of even weg, of al naar bed denk ik... vrij kort blijven zitten dit keer, spannend was het toch niet.
pi_211403729
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Gekke vraag mischien maar als een Kamerlid komt te overlijden, mag hij dan vervangen worden door iemand die niet op de lijst stond?
Nee
pi_211403730
quote:
88s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat ze Wilders nu als messias zien, ik zeg dat ze te lui zijn om een partijprogramma te lezen en als Geert onvermijdelijk niets waar maakt van zijn beloftes zijn ze de volgende keer weg naar de volgende die roeptoetert wat hun onderbuikgevoelens zijn.
pi_211403743
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:07 schreef Sephael het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat ze Wilders nu als Messias zien, ik zeg dat ze te lui zijn om een partijprogramma te lezen en als Geert onvermijdelijk niets waar maakt van zijn beloftes zijn ze de volgende keer weg naar de volgende die roeptoetert wat hun onderbuikgevoelens zijn.
Nah, dan is het de schuld van links.
pi_211403770
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ideale premierskandidaat, kan tenminste over vroeger praten met de Amerikaanse president (wie dat ook gaat worden).
pi_211403773
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nah, dan is het de schuld van links.
Dat schijnt het altijd te zijn, of links nou mee doet of niet. Maar ik denk niet dat er 37 zetels aan stemmers bij Geert blijven hangen als er over 4 jaar geen vluchteling minder in ons land is.

Sowieso wel interessant, stel nou dat ie het wel voor elkaar krijgt om grenzen te sluiten en azc's dicht te gooien enzo, dan krijgen we natuurlijk alleen maar meer overlast. Ironisch dat DE reden waarom veel mensen op hem stemmen op een deceptie uit gaat lopen.
pi_211403797
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ideale premierskandidaat, kan tenminste over vroeger praten met de Amerikaanse president (wie dat ook gaat worden).
Wie op rechts zou een goede verbinder zijn waar BBB, NSC, PVV en VVD voor zouden zijn?
pi_211403808
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:12 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Wie op rechts zou een goede verbinder zijn waar BBB, NSC, PVV en VVD voor zouden zijn?
Uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....Rutte? _O-

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2023 21:13:42 ]
pi_211403810
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:10 schreef Sephael het volgende:

[..]
Dat schijnt het altijd te zijn, of links nou mee doet of niet. Maar ik denk niet dat er 37 zetels aan stemmers bij Geert blijven hangen als er over 4 jaar geen vluchteling minder in ons land is.

Sowieso wel interessant, stel nou dat ie het wel voor elkaar krijgt om grenzen te sluiten en azc's dicht te gooien enzo, dan krijgen we natuurlijk alleen maar meer overlast. Ironisch dat DE reden waarom veel mensen op hem stemmen op een deceptie uit gaat lopen.
Kan zijn dat we een soort Denemarken-model krijgen maar dat we heel veel aan de EU moeten geven bijv...
  donderdag 23 november 2023 @ 21:13:30 #30
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211403814
quote:

[..]
Kees van der Staaij
Hans Wiegel
Maxime Verhagen
Put these foolish ambitions to rest.
pi_211403820
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:13 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Kees van der Staaij.
Hans Wiegel.
Oh god, niet Wiegel.... ;(
pi_211403821
quote:

[..]
Kees van der Staaij.
Zat ik ook aan te denken :D Maar ik denk dat hij daar net wat te principieel voor is. Misschien wel iemand die net zo rechts is maar meer in de cultuur-christendomhoek zit
pi_211403828
quote:

[..]
BBB doet denk ik echt niet mee, al is het maar omdat ze te graag willen. Die willen ook wel mee praten na de formatie. Onnodig risico, gezien de mogelijke instabiliteit van die partij en de kwaliteit van de mensen die ze kunnen leveren.

Dus dan voor die laatste 3... ik heb geen idee. Ik heb niet het idee dat Wilders deze kans gaat laten lopen.
pi_211403839
Wilders zei toch dat hij om samen te kunnen regeren met de andere partijen bepaalde onderwerpen even kon parkeren?
en zich kon richten op het zorggedeelte uit zijn programma.

Bedoelde hij alleen het moslim gedeelte of ook zijn vluchtelingen standpunten? Want de meeste mensen hebben vanwege de vluchtelingen standpunten op hem gestemd, als hij dat deel dan gaat parkeren verliest hij zijn stemmers... dat zou dom zijn. Hij kan dan beter zeggen dat het niet gelukt is om tot een coalitie te komen zodat zijn kiezers boos zijn op de andere partijen.
pi_211403845
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:13 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Kan zijn dat we een soort Denemarken-model krijgen maar dat we heel veel aan de EU moeten geven bijv...
De kans dat de EU een Denemarken opt-out aan Nederland gaat geven is vrijwel nihil, want dan willen andere lidstaten dat ook. Er zal echt wat op EU niveau geregeld moeten worden. Nu steeds meer rechts populisten aan de macht komen is dat vast wel bespreekbaar.
pi_211403853
quote:
88s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Isolatie helpt ook tegen warmte hè
Haha true maar niet genoeg
pi_211403859
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:15 schreef madeliefff het volgende:
Wilders zei toch dat hij om samen te kunnen regeren met de andere partijen bepaalde onderwerpen even kon parkeren?

Bedoelde hij alleen het moslim gedeelte of ook zijn vluchtelingen standpunten? Want de meeste mensen hebben vanwege de vluchtelingen standpunten op hem gestemd, als hij dat deel dan gaat parkeren verliest hij zijn stemmers... dat zou dom zijn. Hij kan dan beter zeggen dat het niet gelukt is om tot een coalitie te komen zodat zijn kiezers boos zijn op de andere partijen.
En wat schiet je met dat laatste precies op?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211403868
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:15 schreef madeliefff het volgende:

Nsc en BBB willen ook minder vluchtelingen, dus daar zie ik niet echt een probleem.
pi_211403888
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:18 schreef StephanL het volgende:

[..]
Nsc en BBB willen ook minder vluchtelingen, dus daar zie ik niet echt een probleem.
Nu moeten ze alleen nog uitzoeken "Hoe dan" want dat weten ze nog niet.
pi_211403897
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:16 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
De kans dat de EU een Denemarken opt-out aan Nederland gaat geven is vrijwel nihil, want dan willen andere lidstaten dat ook. Er zal echt wat op EU niveau geregeld moeten worden. Nu steeds meer rechts populisten aan de macht komen is dat vast wel bespreekbaar.
Lijkt mij an sich geen probleem om dat aan meerdere lidstaten te geven. Zweden en Italië zijn radicaal naar rechts gegaan, Nederland ook, Frankrijk en Duitsland gaan volgen.
  donderdag 23 november 2023 @ 21:20:59 #42
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211403903
quote:

[..]
Kees van der Staaij
Hans Wiegel
Maxime Verhagen
Alsjeblieft niet zeg :o
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_211403909
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:16 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Opt-out? Dan lachen de andere deelstaten ons keihard uit.

Er is net wat op EU nivo geregeld, een nieuwe overeenkomst over asielzoekers want je vergeet even dat sommige van die rechtse regeringen de grootste instroom te verwerken hebben. En die gaan dus nooit akkoord met Nederland die dan mooi weer gaat spelen van hun probleem.
pi_211403910
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja dat is lastigste.
  donderdag 23 november 2023 @ 21:22:05 #45
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211403919
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:20 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Lijkt mij an sich geen probleem om dat aan meerdere lidstaten te geven. Zweden en Italië zijn radicaal naar rechts gegaan, Nederland ook, Frankrijk en Duitsland gaan volgen.
Het is wel de enige manier om de EU instroom te beperken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211403920
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....Rutte? _O-
Dijkhoff
  donderdag 23 november 2023 @ 21:22:44 #47
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211403924
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:00 schreef madeliefff het volgende:

[..]
Toen ze daar gingen wonen wisten zij dat daar gevlogen werd.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_211403925
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:18 schreef StephanL het volgende:

[..]
Zolang het maar niet gaat om minder vee, dit zou immers de belangen van de sterk vervuilende en met dierenleed gepaard gaande industriële veehouderij schaden.
  donderdag 23 november 2023 @ 21:23:07 #49
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211403928
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:20 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Natuurlijk is dat wel een probleem.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_211403930
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 21:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Begint al met Nederland minder aantrekkelijk te maken als asielbestemmingsland. Inwilliging is bijzonder hoog vergeleken met andere landen. Twee is uitzetten uitgeprocedeerde asielmigranten. Wil land van herkomst niet meewerken, sancties voor dat land.

Misschien eens wat 50+ jarige verdragen tegen het licht houden en aanpassen of opzeggen, die passen absoluut niet meer in de huidige tijdsgeest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')