Ik snap niet waarom de andere partijleiders daar niet keer op keer gehakt van hebben gemaakt in de debatten. Zo moeilijk is het niet om gaten in zijn partijprogramma te schieten.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ook bij 'cultuur' of 'media' valt niet gek veel te halen. Van de 55 miljard van OCW gaat pakweg 2,5M naar cultuur en media.
De grote uitgavenposten op de Nederlandse begroting zijn gewoon zorg (direct en indirect via gemeenten), sociale zekerheid, onderwijs en justitie. Daar wil de PVV alleen maar meer aan uitgeven. Dat kan, maar dan zul je toch echt de vervelende boodschap moeten gaan brengen dat belastingen ook gaan stijgen. Maar goed, dat kost kiezers dus dat roep je dan maar niet. In plaats daarvan schets je een fantasiewereld waarin de tientallen of zelfds honderden miljarden die je extra gaat uitgeven magischerwijs worden bekostigd met zaken die gezamenlijk misschien net de tien miljard aantikken.
Nee. De basis is nu dat het een misdaad is, tenzij.quote:
Dilan heeft sowieso zitten slapen tijdens de campagne.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom de andere partijleiders daar niet keer op keer gehakt van hebben gemaakt in de debatten. Zo moeilijk is het niet om gaten in zijn partijprogramma te schieten.
Dat is hoogstens bewijs dat er redelijk veel laagopgeleiden op een PVV stemmen (naast dat het een artikel is van twee jaar terug, maar dat terzijde). Dat is echter geen bewijs dat iedereen die op de PVV gestemd heeft dan maar meteen dom is. Waar het om ging; dat is wat er geclaimd werd. Opleidingsniveau heeft sowieso niet altijd een direct verband met iemands intelligentie. Als je écht wil bewijzen dat iedere PVV stemmer laagopgeleid/dom/lui is zou je iedere stemmer persoonlijk moeten spreken en iets zegt me dat je dat niet gedaan hebt. Die generalisaties zijn dus enkel gebaseerd op onderbuik gevoelens. Prima hoor, maar dan weet ik dat.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
https://nidi.nl/demos/demografie-in-het-stemhokje/
Leef je uit, er zijn nog meer onderzoeken overigens.
Normaal ben ik niet iemand die snel valt over een werkwoordvervoeging omdat ik daar zelf ook wel eens de mist in ga, maar het is natuurlijk wel fucking ironisch dat je de mond vol hebt van domme mensen maar zelf niet eens een stamregel fatsoenlijk kan toepassen.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij bent de enige hier die het over domme fascisten hebt. Mischien wat minder anderen woorden in de mond leggen?
Dom en lui vindt ik veel beter passen dan fascisten want voor fascisme moet je tenminste nog een beetje nadenken aangezien het een ideologie is.
Recht op leven beschermen (van een ongeboren foetus van 24 weken of ouder) is m.i. niet aan het tuchtrecht over te laten.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee. De basis is nu dat het een misdaad is, tenzij.
Het moet zorg worden, tenzij.
Ok dan.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij bent de enige hier die het over domme fascisten hebt. Mischien wat minder anderen woorden in de mond leggen?
Dom en lui vindt ik veel beter passen dan fascisten want voor fascisme moet je tenminste nog een beetje nadenken aangezien het een ideologie is.
Hij gaat geen belastingen verhogen, en meer investeren in sociale zekerheid en zorg. Dat is gelul voor de buhne.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ook bij 'cultuur' of 'media' valt niet gek veel te halen. Van de 55 miljard van OCW gaat pakweg 2,5M naar cultuur en media.
De grote uitgavenposten op de Nederlandse begroting zijn gewoon zorg (direct en indirect via gemeenten), sociale zekerheid, onderwijs en justitie. Daar wil de PVV alleen maar meer aan uitgeven. Dat kan, maar dan zul je toch echt de vervelende boodschap moeten gaan brengen dat belastingen ook gaan stijgen. Maar goed, dat kost kiezers dus dat roep je dan maar niet. In plaats daarvan schets je een fantasiewereld waarin de tientallen of zelfds honderden miljarden die je extra gaat uitgeven magischerwijs worden bekostigd met zaken die gezamenlijk misschien net de tien miljard aantikken.
Boven 24 weken geen abortus volgens de Nederlandse wetgeving.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Recht op leven beschermen (van een ongeboren foetus van 24 weken of ouder) is m.i. niet aan het tuchtrecht over te laten.
Ik begrijp je zorgen.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, lees het programma van de PVV gewoon eens, nergens wordt het verantwoord waar het geld vandaan gaat komen voor alle gigantische uitgaven die men daarin doet.
Alleen al de AOW terugbrengen naar 65 kost al zo'n 17 miljard per jaar en wat daar tegenover staat is "Geen miljarden naar Afrika of Brussel!" Ontwikkelingssamenwerking en Buitenlandse Handel is 3.5 miljard.in totaal waarvan een groot deel in Nederland blijft.
en terechtquote:Op donderdag 23 november 2023 12:18 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Niet helemaal waar, migratie staat weliswaar op 1, maar ook bestaanszekerheid, woonbeleid staan erg hoog.
en de kermis ook gratis danquote:Op donderdag 23 november 2023 12:18 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dan ligt er een mooie kans voor de PVV en de NSC om hun kiezers ook meer te laten genieten van de cultuursector. Musea op bepaalde dagen gratis open en een cultuurcheque voor burgers om naar het theater te gaan.
een opera in Praag bezoek is aan absolutely musthavedone , voor iedereen en dat mag best een paart tientjes kosten hoor , ik benniet voor dat de staat alle opdringt wat de anderen leuk vindenquote:Op donderdag 23 november 2023 12:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die mensen gaan niet omdat ze het niet kunnen betalen, maar omdat ze er helemaal niks aan vinden. Een voorbeeld: Ik sprak van de week nog een NSC stemmer (die voorheen SP stemde) dat ik in een midweek Parijs in het Louvre, Orsay, Invalides, en nog wat musea was geweest en dat ik zelfs naar een balletvoorstelling was geweest. Ze vond dat ik mijn tijd daar maar had verspild, lekker de hele avond op terrasjes hangen en drinken was toch veel leuker?
Zo zitten een heleboel mensen in elkaar. En dat is prima, zo mogen ze zijn. Dwing vooral geen mensen om van cultuur te 'genieten', als je Joling een betere muzikant vindt dan het symfonieorkest dan mag dat. Maar zulke mensen krijg je dus echt niet in musea of theaters, daar doe je ze geen plezier mee. En die raak je dus ook niet met bezuinigingen op cultuur, dat juichen ze juist toe.
jezus is ook veroordeeld hequote:Op donderdag 23 november 2023 12:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of schrik een goed woord is weet ik niet, maar het doet me wel nog steeds pijn als ik bedenk dat 25% van de stemmers op een veroordeelde haatzaaier heeft gestemd.
Zal wel meevallen, die gaan echt wel strooien nu. Boeit hun wat dat de er dan in de toekomst een probleem is.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik begrijp je zorgen.
Maar dat houdt VVD wel in de gaten.
Nee.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zal wel meevallen, die gaan echt wel strooien nu. Boeit hun wat dat de er dan in de toekomst een probleem is.
Omtzigt heeft daar ook ideeen over. Ik denk niet dat jij die op prijs gaat stellenquote:Op donderdag 23 november 2023 14:01 schreef phpmystyle het volgende:
Hopelijk binnenkort snel uitbreiding schiphol, en lelystad openen.
Recht op leven van een ongeboren foetus is vanaf 24 weken wettelijk geregeld. En dat is prima natuurlijk.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Boven 24 weken geen abortus volgens de Nederlandse wetgeving.
Recht op leven van een ongeboren foetus is een religieuze opinie. Prima om te hebben, niet om op te leggen aan anderen.
Nee, maar Omtzigt moet ook water bij de wijn doen. VVD zal wel willen.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omtzigt heeft daar ook ideeen over. Ik denk niet dat jij die op prijs gaat stellen
Zoals jij het voorstelt moet iedereen water bij de wijn doen behalve de VVD. Zo werkt het niet.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, maar Omtzigt moet ook water bij de wijn doen. VVD zal wel willen.
Omtzigt is niet gekozen over wel of niet de vliegcapaciteit uitbreiden.
Ik snap ze wel. Ik ga ook liever naar metalconcerten.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die mensen gaan niet omdat ze het niet kunnen betalen, maar omdat ze er helemaal niks aan vinden. Een voorbeeld: Ik sprak van de week nog een NSC stemmer (die voorheen SP stemde) dat ik in een midweek Parijs in het Louvre, Orsay, Invalides, en nog wat musea was geweest en dat ik zelfs naar een balletvoorstelling was geweest. Ze vond dat ik mijn tijd daar maar had verspild, lekker de hele avond op terrasjes hangen en drinken was toch veel leuker?
Zo zitten een heleboel mensen in elkaar. En dat is prima, zo mogen ze zijn. Dwing vooral geen mensen om van cultuur te 'genieten', als je Joling een betere muzikant vindt dan het symfonieorkest dan mag dat. Maar zulke mensen krijg je dus echt niet in musea of theaters, daar doe je ze geen plezier mee. En die raak je dus ook niet met bezuinigingen op cultuur, dat juichen ze juist toe.
Toch heeft de VVD wel die machtspositie, willen de partijen regeren dan zullen ze moeten schikken.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoals jij het voorstelt moet iedereen water bij de wijn doen behalve de VVD. Zo werkt het niet.
Moeten ze ook, maar daar is allemaal wel uit te komen.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zoals jij het voorstelt moet iedereen water bij de wijn doen behalve de VVD. Zo werkt het niet.
Je zou er maar wonen. En dat zijn nogal wat mensen, die overlast hebben.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:01 schreef phpmystyle het volgende:
Goede reden om beter te isoleren. Helpt ook goed tegen geluid.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je zou er maar wonen. En dat zijn nogal wat mensen, die overlast hebben.
Hmmm, Omtzigt heeft die net zo goed, meer nog mischien dan de VVD want als Omtzigt weigert met de PVV in zee te gaan dan heeft de VVD ook niet veel opties meer.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:06 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Toch heeft de VVD wel die machtspositie, willen de partijen regeren dan zullen ze moeten schikken.
Anders over links of wederom naar de stembus.
uiteraardquote:Op donderdag 23 november 2023 14:01 schreef phpmystyle het volgende:
Dat is pure fantasie.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Moeten ze ook, maar daar is allemaal wel uit te komen.
BBB, PVV, en NSC zijn zo groot geworden omdat de VVD niet haar verkiezingsprogramma uitvoert, dat zal nu wel gebeuren.
Wat?quote:
quote:Op donderdag 23 november 2023 13:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daarover gesproken.
Jij stemt toch op een partij die homo's uitsluit?
Je weet dat er in de Eerste Kamer namens de CU een getrouwde homo zit?quote:Op donderdag 23 november 2023 13:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze mogen NIET trouwen van de CU.
Je gaat er niet op in?quote:Op donderdag 23 november 2023 14:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je weet dat er in de Eerste Kamer namens de CU een getrouwde homo zit?
Dat de VVD zijn verkiezingsprogramma niet probeert uit te voeren. Dat de uitkomst ervan je niet bevalt is wat anders. Dat ligt aan de VVD niet aan andere partijen.quote:
Na zijn woorden gisteren denk ik niet dat Omzigt weigert met de PVV in zee te gaan eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hmmm, Omtzigt heeft die net zo goed, meer nog mischien dan de VVD want als Omtzigt weigert met de PVV in zee te gaan dan heeft de VVD ook niet veel opties meer.
Behalve dan als VVD zowat de enige is die Wilders in het zadel kan helpen.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:04 schreef Tijger_m het volgende:
Dat heeft verder ook niets te maken met abortus tot 24 weken.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Recht op leven van een ongeboren foetus is vanaf 24 weken wettelijk geregeld. En dat is prima natuurlijk.
VVD heeft nu veel mogelijkheden omdat wel te doen.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat de VVD zijn verkiezingsprogramma niet probeert uit te voeren. Dat de uitkomst ervan je niet bevalt is wat anders. Dat ligt aan de VVD niet aan andere partijen.
Jawel, ik bewijs je onzin. CU heeft straks 6 landelijke vertegenwoordigers waarvan 1 getrouwde homo. CU is helemaal niet tegen het homohuwelijk. Een heel aantal kerken in de CU achterban trouwens ook helemaal niet meer.quote:
Nogmaals, CU is niet voor het homohuwelijk. En daarmee kent zij niet homo's dezelfde rechten toe die hetero's wel hebben.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jawel, ik bewijs je onzin. CU heeft straks 6 landelijke vertegenwoordigers waarvan 1 getrouwde homo. CU is helemaal niet tegen het homohuwelijk. Een heel aantal kerken in de CU achterban trouwens ook helemaal niet meer.
quote:Op donderdag 23 november 2023 14:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee.
VVD is de partij van goed financieel bestuur.
CU is wel voor het homohuwelijk. Klaar.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nogmaals, CU is niet voor het homohuwelijk. En daarmee kent zij niet homo's dezelfde rechten toe die hetero's wel hebben.
Dat is discriminatie. Dus wegwezen met je hypocriete bijbelse vinger![]()
Ze zijn er niet voor, maar houden het kennelijk ook niet tegen en verbieden het hun leden ook niet. Dus is er geen sprake van discriminatie.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nogmaals, CU is niet voor het homohuwelijk. En daarmee kent zij niet homo's dezelfde rechten toe die hetero's wel hebben.
Dat is discriminatie. Dus wegwezen met je hypocriete bijbelse vinger![]()
Je bent voor of je bent tegen. Wees er gewoon duidelijk over.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze zijn er niet voor, maar houden het kennelijk ook niet tegen en verbieden het hun leden ook niet. Dus is er geen sprake van discriminatie.
Ze zijn helemaal niet meer tegen: https://www.rd.nl/artikel(...)lijk-en-homorelatiesquote:Op donderdag 23 november 2023 14:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze zijn er niet voor, maar houden het kennelijk ook niet tegen en verbieden het hun leden ook niet. Dus is er geen sprake van discriminatie.
Dat hebben ze al 13 jaar. Het is mij matig bevallen, jou blijkbaar ook.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
VVD heeft nu veel mogelijkheden omdat wel te doen.
https://www.christenunie.nl/christenunie-en-homoseksualiteitquote:Op donderdag 23 november 2023 14:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze zijn helemaal niet meer tegen: https://www.rd.nl/artikel(...)lijk-en-homorelaties
Alleen West-Betuwe moet nog binnenkomen. Dus dat wordt nog spannend.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:13 schreef phpmystyle het volgende:
Laatste restzetel gaat naar: D66, dit gaat ten koste van: GL-PvdA
https://wiekrijgtderestzetel.nl/index.html
Sinterklaas pakt vroeg uit
VVD heeft alleen oog en oor voor ¨marktwerking¨ enquote:Op donderdag 23 november 2023 14:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat hebben ze al 13 jaar. Het is mij matig bevallen, jou blijkbaar ook.
VVD en GLPvdA dus even groot nog, lolquote:Op donderdag 23 november 2023 14:13 schreef phpmystyle het volgende:
https://www.nu.nl/tweede-(...)mers-zijn-reeel.htmlquote:GroenLinks-PvdA is weliswaar gegroeid na de verkiezingen, maar de winst van de rechtse partijen komt bij Frans Timmermans hard binnen. "We zijn ware democraten, dus dit is een uitslag die wij moeten respecteren." Maar het is ook een uitslag "die ons met een grote opdracht opzadelt". De fractievoorzitter was zichtbaar aangeslagen.
Ja, daar staat dat ook homo's er mogen zijn, er staat niets over het afschaffen van het homohuwelijk. Bedankt dat je mijn standpunt bevestigd.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
https://www.christenunie.nl/christenunie-en-homoseksualiteit
Je kunt prima ergens vanuit jouw overtuiging geen voorstander van zijn, zonder dat je tegen bent dat een ander dat wel doet/vindt/whatver.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je bent voor of je bent tegen. Wees er gewoon duidelijk over.
En als je dat niet wil - dat is je goedrecht - prima, maar ga niet wijzen naar andere partijen over vermeende discriminatie of wat dan ook. Dat is mijn punt.
Uiteindelijk zakt de woede wel, en komt het gezonde verstand naar boven.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik ben niet zo'n fan van Timmermans, maar dit vind ik wel echt netjes van hem:
[..]
https://www.nu.nl/tweede-(...)mers-zijn-reeel.html
Nou dat gaan ze echt niet doen, dan krijg je dezelfde uitslag of nog erger afgestraft wordenquote:Op donderdag 23 november 2023 14:14 schreef Jason22 het volgende:
Mocht VVD alsnog weigeren om met Wilders te gaan praten, dan kunnen we net zo goed morgen al op nieuw naar de stembus.
Fijn dat ze er "mogen zijn".quote:Op donderdag 23 november 2023 14:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, daar staat dat ook homo's er mogen zijn, er staat niets over het afschaffen van het homohuwelijk. Bedankt dat je mijn standpunt bevestigd.
FF afwachten, het komt op honderden aan, en ze zijn nog countingquote:Op donderdag 23 november 2023 14:20 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
VVD en GLPvdA dus even groot nog, lol
Sinds wanneer?quote:Op donderdag 23 november 2023 14:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee.
Je weet dat je ongelijk hebt met je discriminatie-opmerking, dus verstandig om de discussie te stoppenquote:Op donderdag 23 november 2023 14:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Fijn dat ze er "mogen zijn".
Maar ik eindig de discussie hier. CU is niet vóór het homohuwelijk en iets minder van belang maar het vermelden waard: hebben nooit iets bijgedragen aan de emancipatie van deze minderheid.
Nee hoor. Maar jij mag dat best vinden hoor.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je weet dat je ongelijk hebt met je discriminatie-opmerking, dus verstandig om de discussie te stoppen
CU wil het niet afschaffen, heeft homo's in de absolute top van de partij, enz. Op die manier kun je ook zeggen dat PVV tegen het homohuwelijk is, anders hadden ze wel een homo als lijsttrekker gehad.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar ik eindig de discussie hier. CU is niet vóór het homohuwelijk en iets minder van belang maar het vermelden waard: hebben nooit iets bijgedragen aan de emancipatie van deze minderheid.
Nee hoor, er is nog steeds een optie met VVD-NSC-PvdA/GL en een guest star bijvoorbeeld D66.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:14 schreef Jason22 het volgende:
Mocht VVD alsnog weigeren om met Wilders te gaan praten, dan kunnen we net zo goed morgen al op nieuw naar de stembus.
Ik laat het erbij.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
CU wil het niet afschaffen, heeft homo's in de absolute top van de partij, enz. Op die manier kun je ook zeggen dat PVV tegen het homohuwelijk is, anders hadden ze wel een homo als lijsttrekker gehad.
Je hebt jezelf volledig vastgepraat met een totaal gebrek aan kennis, geef dat gewoon toe.
Nee, dat is voor de VVD natuurlijk ook geen optie.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee hoor, er is nog steeds een optie met VVD-NSC-PvdA/GL en een guest star bijvoorbeeld D66.
Daar kan ik ook prima mee leven.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat is voor de VVD natuurlijk ook geen optie.
Als VVD niet met PVV wil praten, komt er denk ik een minderheidskabinet van VVD en NSC.
daar zouden best nog paar partijen bij kunnen passen eventueelquote:Op donderdag 23 november 2023 14:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat is voor de VVD natuurlijk ook geen optie.
Als VVD niet met PVV wil praten, komt er denk ik een minderheidskabinet van VVD en NSC.
Eerlijk is eerlijk, ik denk dat er wel moet worden gekeken naar een regering met PVV. He tlijkt mij een rampzalig beleid dat eruit komt, maar hem zonder meer voorbijgaan, lijkt me niet de juiste weg.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee hoor, er is nog steeds een optie met VVD-NSC-PvdA/GL en een guest star bijvoorbeeld D66.
Het zou wel een aanzienlijk lange formatie kunnen worden maar dat is op dit moment ook nog koffiedik kijken.
Linksoms of rechtsom heeft de VVD de grootverdieners en multinationals altijd kunnen pleasen, of dat nou in een kabinet met D66 of PvdA was. De prioriteit lag simpelweg niet bij de gewone burgers en er zijn veel VVD'ers die dat niet willen of kunnen bevatten.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
VVD heeft nu veel mogelijkheden omdat wel te doen.
Als ik met de coalitiebouwer speel dan is er zonder NSC over rechts geen meerderheid te bouwen, volgens mij.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:26 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
daar zouden best nog paar partijen bij kunnen passen eventueel
Bronnen die je verhaal tegenspreken. En het gaat niet om sommigen, de hele partij heeft de kieslijst vastgesteld en dus een praktiserende homo op plek 3 in de Eerste Kamer gezet. Ja, daar was een motie tegen en die haalde nog geen 5% van de stemmen. Je hebt jezelf dus gewoon vastgepraat.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik laat het erbij.
Ik heb mijn punt voldoende onderbouw met bronnen. De CU sluit homo's uit, en fijn dat sommigen wel wat ruimer denken. Maar dat verandert er niks aan. Je bent voor of tegen.
Dat is zelfmoord voor de VVD.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:14 schreef Jason22 het volgende:
Tja, dat zal afhangen van wat de partijen aangeven dat er mogelijk is bij de informatie.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, ik denk dat er wel moet worden gekeken naar een regering met PVV. He tlijkt mij een rampzalig beleid dat eruit komt, maar hem zonder meer voorbijgaan, lijkt me niet de juiste weg.
Meerderheid niet, maar groter zou nog wel kunnen. eerste kamer zou helemaal een drama worden met alleen VVD-NSC.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als ik met de coalitiebouwer speel dan is er zonder NSC over rechts geen meerderheid te bouwen, volgens mij.
Wel respect dat je niet moe van jezelf wordtquote:Op donderdag 23 november 2023 14:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bronnen die je verhaal tegenspreken. En het gaat niet om sommigen, de hele partij heeft de kieslijst vastgesteld en dus een praktiserende homo op plek 3 in de Eerste Kamer gezet. Ja, daar was een motie tegen en die haalde nog geen 5% van de stemmen. Je hebt jezelf dus gewoon vastgepraat.
Wat mij betreft moeten ze gewoon dat gesprek met Wilders aan gaan. Als het dan klapt, dan klapt het, je kunt partijen niet in een coalitie dwingen. Maar de meerderheid van de VVD stemmers wil volgens mij wel dat ze het proberen.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, dat zal afhangen van wat de partijen aangeven dat er mogelijk is bij de informatie.
Dat gesprek wordt altijd aan gegaan en is in het verleden ook altijd aangegaan, volgens mijquote:Op donderdag 23 november 2023 14:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat mij betreft moeten ze gewoon dat gesprek met Wilders aan gaan. Als het dan klapt, dan klapt het, je kunt partijen niet in een coalitie dwingen. Maar de meerderheid van de VVD stemmers wil volgens mij wel dat ze het proberen.
Ik hoorde gister iemand de minderheid PVV-NSC noemen, dan heb je een minderheidskabinet met 4 zetels in de Eerste Kamer...quote:Op donderdag 23 november 2023 14:29 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Meerderheid niet, maar groter zou nog wel kunnen. eerste kamer zou helemaal een drama worden met alleen VVD-NSC.
Nog niet eens alle stemmen zijn binnen, he, komt nog een deel Amsterdam aan, stemmen uit het buitenland moeten volgens mij ook nog komen, dat kan nog een paar kanten op vallen (in theorie ook PVV, maar dat lijkt mij vrij onwaarschijnlijk met wat nog komt).quote:Op donderdag 23 november 2023 14:13 schreef phpmystyle het volgende:
Je zet jezelf zo wel behoorlijk voor lul, hoorquote:Op donderdag 23 november 2023 14:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, Wilders heeft na Rutte 1 nooit bij coalitieonderhandelingen gezeten. En dat bedoel ik, daar moeten ze gewoon aan beginnen en dan kijken of het lukt of niet.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat gesprek wordt altijd aan gegaan en is in het verleden ook altijd aangegaan, volgens mij
Dat is wat anders, he? Ik had het over informatie. Als daar blijkt dat de partijen van meet af aan geen coalitie kunnen vormen dan kom je ook niet bij de coalitieonderhandelingen te zitten.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, Wilders heeft na Rutte 1 nooit bij coalitieonderhandelingen gezeten. En dat bedoel ik, daar moeten ze gewoon aan beginnen en dan kijken of het lukt of niet.
Eens, maar Geert zal een hoop moeten laten varen. Zoals een Nexit, dat gaan de VVD en NSC nooit steunen.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat mij betreft moeten ze gewoon dat gesprek met Wilders aan gaan. Als het dan klapt, dan klapt het, je kunt partijen niet in een coalitie dwingen. Maar de meerderheid van de VVD stemmers wil volgens mij wel dat ze het proberen.
Dat is ook wat er uit kreeg bij de coalitie bouwer. Maakt het wel wat overzichtelijkerquote:Op donderdag 23 november 2023 14:33 schreef mcmlxiv het volgende:
PVV - VVD - NSC (met wellicht BBB vanwege eerste kamer) lijkt mij verkenning 1, doet ook het meeste recht aan de uitslag
VVD - PvdA/GL - NSC - D66 "Nieuw Paars", zou ook een geldige meerderheid opleveren
Daarmee zijn de maakbare meerderheidskabinetten wel zo'n beetje op lijkt mij.
Kun je gewoon lezen hoor.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:31 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Nog niet eens alle stemmen zijn binnen, he, komt nog een deel Amsterdam aan, stemmen uit het buitenland moeten volgens mij ook nog komen, dat kan nog een paar kanten op vallen (in theorie ook PVV, maar dat lijkt mij vrij onwaarschijnlijk met wat nog komt).
[..]
Je zet jezelf zo wel behoorlijk voor lul, hoor
Ja, ik had het er dus over dat ze gewoon sowieso tot de volgende ronde het moeten proberen. De meerderheid van de VVD achterban lijkt dat te willen. Gewoon echt gaan onderhandelen en het niet van een informateur laten afhangen.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is wat anders, he? Ik had het over informatie. Als daar blijkt dat de partijen van meet af aan geen coalitie kunnen vormen dan kom je ook niet bij de coalitieonderhandelingen te zitten.
Eens.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Eens, maar Geert zal een hoop moeten laten varen. Zoals een Nexit, dat gaan de VVD en NSC nooit steunen.
Het hangt niet van een informateur af, die brengt gewoon in kaart wat de breekpunten zijn en de opties zijn, volgens mij.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, ik had het er dus over dat ze gewoon sowieso tot de volgende ronde het moeten proberen. De meerderheid van de VVD achterban lijkt dat te willen. Gewoon echt gaan onderhandelen en het niet van een informateur laten afhangen.
Nee. Volgens eigen zeggen.quote:
Bedoel als informateur.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Volgens eigen zeggen.
Nota bene: Het VK heeft hetzelfde vergrijzingsprobleem als Nederland.quote:Net migration to UK hit record 745,000 in 2022, revised figures show
https://www.theguardian.c(...)revised-figures-show
Ik vind ook dat ie een kans moet krijgen, zodat hij daarna hopelijk snel op zijn bek kan gaan.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, ik denk dat er wel moet worden gekeken naar een regering met PVV. He tlijkt mij een rampzalig beleid dat eruit komt, maar hem zonder meer voorbijgaan, lijkt me niet de juiste weg.
Let wel, als linkse knuppel hoop ik van ganser harte op een PVV - VVD - NSC kabinet wat snel tot stand komt. Dan ontdekken die PVV stemkneuzen eindelijk een keer hoeveel liefde Geert echt voor ze voelt en weet om te zetten in klinkende munt. Ik kan nu al de deceptie voorspellen. Alle sociale thema's zullen al snel sneuvelen in een echt rechts kabinet.quote:
Ik ook. Hij heeft gezegd dat niet te willen.quote:
Dat is Omtzigt niet met je eensquote:Op donderdag 23 november 2023 14:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee.
juistquote:Op donderdag 23 november 2023 14:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omtzigt heeft daar ook ideeen over. Ik denk niet dat jij die op prijs gaat stellen
Ik ben zo een gewone burger en met een kapot lichaam dus werken gaat niet meer.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:27 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Linksoms of rechtsom heeft de VVD de grootverdieners en multinationals altijd kunnen pleasen, of dat nou in een kabinet met D66 of PvdA was. De prioriteit lag simpelweg niet bij de gewone burgers en er zijn veel VVD'ers die dat niet willen of kunnen bevatten.
Niet alleen Omtzigt hoorquote:Op donderdag 23 november 2023 14:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is Omtzigt niet met je eens
Schippers zou ook kunnen..quote:Op donderdag 23 november 2023 14:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ook. Hij heeft gezegd dat niet te willen.
quote:
Ik zie een opening. Hij wil niet gebeld worden maar gaat wel opnemen en ja zeggen als ie wordt gebeld natuurlijkquote:Remkes: bel mij niet om verkenner te worden
Bij Sven op 1 zegt VVD-prominent Johan Remkes dat het hem "niet goed denkbaar" lijkt dat hij morgen wordt aangesteld als verkenner in de kabinetsformatie. "Bel mij niet", is zijn boodschap, al zegt hij erbij dat hij wel altijd opneemt als de telefoon gaat.
Eens. Maar dat er eerst met PVV gesproken moet worden, lijkt me duidelijk. In hoeverr het gaat lukken, is vers twee.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, dat zal afhangen van wat de partijen aangeven dat er mogelijk is bij de informatie.
Er moet out of the box gedacht worden.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:38 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens, in het kader van Nexit en de grenzen dicht dit pareltje:
[..]
Nota bene: Het VK heeft hetzelfde vergrijzingsprobleem als Nederland.
Ok. Doe dat eens even? Leg eens uit hoe dat dan werkt?quote:Op donderdag 23 november 2023 14:43 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Er moet out of the box gedacht worden.
Mensen die nu nog vastklampen aan de bevolkingspiramide snappen er dus echt helemaal niks van.
Nee, Nederland heeft geen meer import nodig om de vergrijzing op te vangen, zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
juist rechts en links is onzin , realist dat is je warequote:Op donderdag 23 november 2023 14:45 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik ben niet links, ik ben niet rechts. ik ben NSC
Je roept gewoon wat. Dat is hoe dat doorgaans werkt.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok. Doe dat eens even? Leg eens uit hoe dat dan werkt?
Waar halen we 10.000 agenten vandaan eigenlijk.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:43 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Mensen die nu nog vastklampen aan de bevolkingspiramide snappen er dus echt helemaal niks van.
Nee, Nederland heeft geen meer import nodig om de vergrijzing op te vangen, zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Waarom moet ik dat doen?quote:Op donderdag 23 november 2023 14:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok. Doe dat eens even? Leg eens uit hoe dat dan werkt?
Ik neem aan dat jij in de zorg werkt of je bij deze per omgaande aanmeld of te helpen met het oplossen van de personeelstekorten daar?quote:Op donderdag 23 november 2023 14:43 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Men lijkt niet te beseffen dat die immigranten die nodig zijn om de vergrijzing op te vangen zelf ook weer oud worden.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:43 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
De vraag is of al die migranten dan wel hier blijven of liever pensioneren in land van herkomst.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:52 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Men lijkt niet te beseffen dat die immigranten die nodig zijn om de vergrijzing op te vangen zelf ook weer oud worden.
Even door de vergrijzing heenbijten en een bevolkingskrimp kan geen kwaad. Lijkt mij ook beter voor de woningnood en de natuur.
Die hebben we al, ze werken echter een of andere nutteloos klotebaantje bij een grote multinational en voegen niks van waarde toe aan de samenleving m.u.v. de baas rijker maken.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Waar halen we 10.000 agenten vandaan eigenlijk.
En al dat zorgpersoneel.
Wat denk je zelfquote:Op donderdag 23 november 2023 14:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De vraag is of al die migranten dan wel hier blijven of liever pensioneren in land van herkomst.
Dus je roept out of the box denken zonder ook maar enig idee te hebben wat er dan buiten de box is? Okquote:Op donderdag 23 november 2023 14:50 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Waarom moet ik dat doen?![]()
Ik zeg alleen maar dat de traditionele bevolkingspiramide een achterhaalt concept is. Zelfs onder perfecte omstandigheden waarbij elk stel twee kinderen krijgt zal de piramide uiteindelijk scheefrgroeien doordat mensen veel langer leven en daardoor ook langer zorg nodig hebben.
jij gaat in de zorg werken begrijp ik. chapeauquote:Op donderdag 23 november 2023 14:53 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Die hebben we al, ze werken echter een of andere nutteloos klotebaantje bij een grote multinational en voegen niks van waarde toe aan de samenleving m.u.v. de baas rijker maken.![]()
Zolang je die prikkel niet weghaalt kan je volk hierheen halen tot je een ons weegt. Mensen blijven kiezen voor een influencer/ondernemer lifestyle zolang er droog brood in te verdienen valt.
Die worden veel later gepensioneerd, he? Na 2040 zal de situatie normaliseren en zullen de meeste babyboomers gestorven zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:52 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Men lijkt niet te beseffen dat die immigranten die nodig zijn om de vergrijzing op te vangen zelf ook weer oud worden.
Even door de vergrijzing heenbijten en een bevolkingskrimp kan geen kwaad. Lijkt mij ook beter voor de woningnood en de natuur.
De vraag is of al die migranten dan wel hier blijven of liever pensioneren in land van herkoquote:Op donderdag 23 november 2023 14:52 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Geen idee. Ik heb geen cijfers. Jij wel?quote:
Jij gaat alle nieuwe woningen en voorzieningen bouwen voor het volk wat je hierheen wil halen?quote:Op donderdag 23 november 2023 14:54 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
jij gaat in de zorg werken begrijp ik. chapeau
Is dat een nee ?quote:Op donderdag 23 november 2023 14:55 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Jij gaat alle nieuwe woningen en voorzieningen bouwen voor het volk wat je hierheen wil halen?
Natuurlijk niet, want jij gaat al in de zorg werken, dus dan zijn die huizen niet meer nodig.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:55 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Jij gaat alle nieuwe woningen en voorzieningen bouwen voor het volk wat je hierheen wil halen?
Het CBS heeft die cijfers wel, er vertrekken best veel mensen uit Nederland:quote:Op donderdag 23 november 2023 14:54 schreef Jaeger85 het volgende:
Geen idee. Ik heb geen cijfers. Jij wel?
Nee, die worden al jaren gebouwd door migranten zowel voor Nederlanders als voor migrantenquote:Op donderdag 23 november 2023 14:55 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Nee, maar wel ervaringen uit het verleden.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:54 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De vraag is of al die migranten dan wel hier blijven of liever pensioneren in land van herko
[..]
Geen idee. Ik heb geen cijfers. Jij wel?
En die mensen ga je verplichten om dan maar agent te worden, ongemotiveerd met een minder salaris?quote:Op donderdag 23 november 2023 14:53 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Die hebben we al, ze werken echter een of andere nutteloos klotebaantje bij een grote multinational en voegen niks van waarde toe aan de samenleving m.u.v. de baas rijker maken.![]()
Ik was vanmorgen nog op een bouwplaats, er zal wel een reden zijn dat je geen "hardwerkende Nederlanders" ziet die betonijzer vlechten.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, die worden al jaren gebouwd door migranten zowel voor Nederlanders als voor migranten
De bouw kan niet zonder.
Dat zijn de meeste "oplossingen" van de PVV. Een migratiestop veranderd niets aan het woningtekort, een verbod op hoofddoekjes veranderd niets aan criminaliteit, etc Het is een grote stroppop partij.quote:
Ook pure fantasie om ze buiten te houden met alle verdragen die er binnen de EU zijn. De meeste arbeidsmigranten komen immers van binnen de EU.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:00 schreef Tijger_m het volgende:
Ik zal het nog een keer zeggen, het is prima als je geen arbeidsmigranten meer wil maar vertel er dan wel eerlijk bij wat je wil opgeven daarvoor want het is pure fantastie om te denken dat we dezelfde welvaart en economie kunnen behouden zonder arbeidsmigranten.
Ja. 800.000 arbeidsmigranten in Nederland waarvan 79.000 van buiten de EU komen volgens het CBS als ik het goed heb.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:03 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ook pure fantasie om ze buiten te houden met alle verdragen die er binnen de EU zijn. De meeste arbeidsmigranten komen immers van binnen de EU.
Aan een toenemende welvaart heb je nog niks als de kosten van het levensonderhoud dubbel zo hard stijgen als gevolg daarvan. VVD'ers laten zich wel heel makkelijk kennen in dit topic het moment dat je je uitspreekt tegen arbeidsmigranten...quote:Op donderdag 23 november 2023 15:00 schreef Tijger_m het volgende:
Ik zal het nog een keer zeggen, het is prima als je geen arbeidsmigranten meer wil maar vertel er dan wel eerlijk bij wat je wil opgeven daarvoor want het is pure fantastie om te denken dat we dezelfde welvaart en economie kunnen behouden zonder arbeidsmigranten.
Tja als dit echt is wat Wilders zou willen wat betreft steun voor Oekraine dan lijkt mij coalitie met VVD heel lastigquote:Op donderdag 23 november 2023 15:03 schreef capricia het volgende:
In de categorie 'Nederlands nieuws in het buitenland':
[ twitter ]
Ik denk dat menig PVV stemmer teleurgesteld gaat zijn straks.... maar dit is de enige manier om er achter te komen.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. 800.000 arbeidsmigranten in Nederland waarvan 79.000 van buiten de EU komen volgens het CBS als ik het goed heb.
Er zitten in dit topic weinig VVDers volgens mij. Wel mensen die in de realiteit leven waarin we niet zomaar zonder arbeidsmigranten kunnen laat staan dat we arbeidsmigranten uit de EU kunnen weren.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:08 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Aan een toenemende welvaart heb je nog niks als de kosten van het levensonderhoud dubbel zo hard stijgen als gevolg daarvan. VVD'ers laten zich wel heel makkelijk kennen in dit topic het moment dat je je uitspreekt tegen arbeidsmigranten...
Nieuw paars? De essentie van paars was dat de Christendemocraten eens een keer niet meededen. Dus als je nieuws paars wilt moet je NSC (CDA 2.0) zeker niet uitnodigen.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:33 schreef mcmlxiv het volgende:
PVV - VVD - NSC (met wellicht BBB vanwege eerste kamer) lijkt mij verkenning 1, doet ook het meeste recht aan de uitslag
VVD - PvdA/GL - NSC - D66 "Nieuw Paars", zou ook een geldige meerderheid opleveren
Nee. Ik heb het puur over de status quo handhaven, niet over groei.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:08 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Aan een toenemende welvaart heb je nog niks als de kosten van het levensonderhoud dubbel zo hard stijgen als gevolg daarvan. VVD'ers laten zich wel heel makkelijk kennen in dit topic het moment dat je je uitspreekt tegen arbeidsmigranten...
Pas maar op, laat je die in het zicht van de verkeerde mensen per ongeluk in een plas op de grond vallen en je wordt gelyncht.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:00 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ik zou wel met een Koran willen gaan rondlopen de komende tijd
Ik las dat iemand recentelijk een koran verscheurde voor een moskee en dat niemand een vinger naar hem uitstak. In Nederland, dat wel.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:13 schreef nixxx het volgende:
[..]
Pas maar op, laat je die in het zicht van de verkeerde mensen per ongeluk in een plas op de grond vallen en je wordt gelyncht.
Die eerste gaat het natuurlijk worden met BBB er nog bij.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:33 schreef mcmlxiv het volgende:
We kunnen natuurlijk wel de werkgevers verplichten om hetzelfde te betalen als een Nederlandse werknemer voor hetzelfde werk krijgt. En we zouden werkgevers, die liever arbeidsmigranten in dienst nemen, kunnen verplichten voor huisvesting te zorgen. Desnoods op bungalowparken.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:09 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er zitten in dit topic weinig VVDers volgens mij. Wel mensen die in de realiteit leven waarin we niet zomaar zonder arbeidsmigranten kunnen laat staan dat we arbeidsmigranten uit de EU kunnen weren.
En dat is het voordeel wat Wilders heeft, die kan 180 graden draaien zonder lastige partijleden die hem in de weg zitten, Omtzigt heeft die luxe niet.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:22 schreef Hanca het volgende:
De NSC voorzitter, ex-Groen Links, ziet samenwerken met de PVV niet gebeuren: https://www.ad.nl/politie(...)v-kan-niet~ac3dba56/
Palmen, hoog op de lijst, geeft dat ook aan.
Van ASML?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:22 schreef Hexagon het volgende:
Ach de PVV is afhankelijk van de grootafnemers van arbeidsmigranten dus daar zal wel niet veel mee gaan gebeuren.
Klinkt al een stuk beter. Als hij dat nou in zijn programma had gezet.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:23 schreef Gia het volgende:
[..]
We kunnen natuurlijk wel de werkgevers verplichten om hetzelfde te betalen als een Nederlandse werknemer voor hetzelfde werk krijgt. En we zouden werkgevers, die liever arbeidsmigranten in dienst nemen, kunnen verplichten voor huisvesting te zorgen. Desnoods op bungalowparken.
Denk dat ze dan liever in de eigen vijver gaan vissen naar mensen die hier al wonen. Ook als daar een hoger loon tegenover moet staan.
Nee, er komt bij NSC sowieso een ALV als ze mee gaan regeren, begrijp ik.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat is het voordeel wat Wilders heeft, die kan 180 graden draaien zonder lastige partijleden die hem in de weg zitten, Omtzigt heeft die luxe niet.
Nee van BBB en VVD, en die vertegenwoordigen die grootafnemers.quote:
Je snapt nog steeds niet dat er weinig te vissen is als de werkeloosheid in Nederland 156.000 personen bedraagt en het aantal vacatures 416.000 is.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:23 schreef Gia het volgende:
[..]
We kunnen natuurlijk wel de werkgevers verplichten om hetzelfde te betalen als een Nederlandse werknemer voor hetzelfde werk krijgt. En we zouden werkgevers, die liever arbeidsmigranten in dienst nemen, kunnen verplichten voor huisvesting te zorgen. Desnoods op bungalowparken.
Denk dat ze dan liever in de eigen vijver gaan vissen naar mensen die hier al wonen. Ook als daar een hoger loon tegenover moet staan.
Toch wel ja?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:27 schreef -XOR- het volgende:
We gaan een Nexit krijgen trouwens. Wel leuk.
Dat kunnen we met mannen en vrouwen al niet eens. Je kunt het minimumloon proberen af te dwingen, maar dat doen we al. Daar probeert men dan met allerlei malafide constructies omheen te werken. Maar bij wat beter betalende banen is beloning redelijk flexibel. Mijn salaris heeft al een bandbreedte van pakweg 4.5k bruto. Of iemand aan de onderkant of bovenkant van de schaal belandt hangt af van zoveel factoren dat je daar heel moelijk uit gaat destilleren dat een arbeidsmigrant minder betaalt zou krijgen.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar er zijn best banen die hier kunnen verdwijnen. Moeten we massaal van die distributiecentra hebben? Zijn kassen die volledig draaien op buitenlandse arbeid en ook nog eens veel energie vreten nog wel van deze tijd? Zulke vragen mogen best gesteld worden. Juist in een tijd van extreem lage werkloosheid kun je dat prima doen.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je snapt nog steeds niet dat er weinig te vissen is als de werkeloosheid in Nederland 156.000 personen bedraagt en het aantal vacatures 416.000 is.
Geert heeft het beloofd, en "wir sind das Volch" wil het dus hup, uitvoeren die hap. Kijken of al dat klootjesvolk nog zo kan lachen.quote:
Dat is ook gewoon de demografische prognose.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Tja het is vooral belangrijk dat er minder mensen komen. Niet alleen in NL maar op de hele wereld. Dan maar een krimpende economie en een aantal pijnlijke jaren. Overigens maakt het niet uit wat voor mensen. Minder asielzoekers, minder arbeidsmigranten, maar ook zelf minder kinderen op de wereld zetten. Stop met al die subsidies daarvoor.
Het maakt toch niet uit hoe je het voor elkaar krijgt dat er minder arbeidsmigranten in Nederland werken, als hij het maar voor elkaar krijgt. Hetzelfde geldt voor een stop of tenminste vermindering van de toestroom van gelukzoekers. Er zijn tal van mogelijkheden om Nederland voor deze groep mensen een stuk minder aantrekkelijk te maken, binnen de wet.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klinkt al een stuk beter. Als hij dat nou in zijn programma had gezet.
Dan verkas ik wel naar België, scheelt me nog geen 10km.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Geert heeft het beloofd, en "wir sind das Volch" wil het dus hup, uitvoeren die hap. Kijken of al die mongooltjes nog zo kunnen lachen.
Gelukkig zijn degenen met trekkers degenen die van de EU leven.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Geert heeft het beloofd, en "wir sind das Volch" wil het dus hup, uitvoeren die hap. Kijken of al dat klootjesvolk nog zo kan lachen.
Daar hoeven we niks voor te doen, binnen nu en 60 jaar gaat de wereldbevolking al krimpen, binnen nu en 30 jaar de Nederlandse. Hoef je dus geen beleid op te maken. Probleem is dan wel dat men massaal vergrijst, dus wie er dan voor de ouderen moeten zorgen is wel een enorm probleem.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Tja het is vooral belangrijk dat er minder mensen komen. Niet alleen in NL maar op de hele wereld. Dan maar een krimpende economie en een aantal pijnlijke jaren. Overigens maakt het niet uit wat voor mensen. Minder asielzoekers, minder arbeidsmigranten, maar ook zelf minder kinderen op de wereld zetten. Stop met al die subsidies daarvoor.
Is dat wel in het Vlaams belang?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan verkas ik wel naar België, scheelt me nog geen 10km.
Ik ook (al woon ik wel eenstuk verder van de grens), het lompenproletariaat blijft lekker achter. Niks te vreten maar wel lekker verlost van Europa. Peuterpubertjes.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan verkas ik wel naar België, scheelt me nog geen 10km.
Ah oké. Ga ik niet allemaal meer mee maken dan, of als heel erg vergrijsd oudje. Waar komt dat dan eigenlijk door?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar hoeven we niks voor te doen, binnen nu en 60 jaar gaat de wereldbevolking al krimpen, binnen nu en 30 jaar de Nederlandse. Hoef je dus geen beleid op te maken. Probleem is dan wel dat men massaal vergrijst, dus wie er dan voor de ouderen moeten zorgen is wel een enorm probleem.
Vanwege die arbeidsmigranten die op de velden werken, kan de jeugd daar geen zakcentje meer mee verdienen. Ze worden door de boeren geweerd. Zonde.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee van BBB en VVD, en die vertegenwoordigen die grootafnemers.
Ik denk dat als je arbeidsmigranten daatwerkelijk gaat weren, dat de snelwegen weer vol staan met trekkers.
Omdat Afrika welvarender wordt en welvarende mensen doen aan gezinsplanning en krijgen dus minder kinderen.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ah oké. Ga ik niet allemaal meer mee maken dan, of als heel erg vergrijsd oudje. Waar komt dat dan eigenlijk door?
Timmermans bent u dat?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:23 schreef Gia het volgende:
[..]
De jeugd kan ook beter werk vinden dan dat.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Vanwege die arbeidsmigranten die op de velden werken, kan de jeugd daar geen zakcentje meer mee verdienen. Ze worden door de boeren geweerd. Zonde.
Heb zelf als jong Gia'tje behoorlijk wat aardbeien geplukt. 's Morgens om 6 uur het veld in, tot een uurtje of 11 en dan naar het zwembad.
Ze legt het wel heel positief uit daar.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:03 schreef capricia het volgende:
In de categorie 'Nederlands nieuws in het buitenland':
[ twitter ]
Ligt er aan welke jeugd, aardbeien plukken gebeurde echt al door 13/14 jarigen. Denk niet dat die veel beters kunnen vinden momenteel.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De jeugd kan ook beter werk vinden dan dat.
Babyboom.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ah oké. Ga ik niet allemaal meer mee maken dan, of als heel erg vergrijsd oudje. Waar komt dat dan eigenlijk door?
Dat mag je op Fok niet zeggen. Ze leven namelijk allemaal nog in hutjes, fokken als konijnen en willen allemaal hierheen komen!!11quote:Op donderdag 23 november 2023 15:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat Afrika welvarender wordt en welvarende mensen doen aan gezinsplanning en krijgen dus minder kinderen.
Oh echt? Ben benieuwd.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat Afrika welvarender wordt en welvarende mensen doen aan gezinsplanning en krijgen dus minder kinderen.
Het aantal werkelozen is, volgens mij, vooral gebaseerd op het aantal uitkeringen. Er zijn veel meer mensen in de beroepsbevolking die zouden kunnen werken, maar die niet meegenomen worden in dit cijfer. Er zijn ook heel veel scholieren die zouden kunnen werken, bijvoorbeeld bij de boer, maar niet aan een dergelijk baantje kunnen komen, vanwege de arbeidsmigranten.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je snapt nog steeds niet dat er weinig te vissen is als de werkeloosheid in Nederland 156.000 personen bedraagt en het aantal vacatures 416.000 is.
En de reden dat die dat deden was vooral omdat Nederland een systeem kent met een minimumjeugdloon waardoor werknemers van die leeftijd echt geen ruk kosten.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ligt er aan welke jeugd, aardbeien plukken gebeurde echt al door 13/14 jarigen. Denk niet dat die veel beters kunnen vinden momenteel.
Wat een gelul, bijna iedere tuinder hier in het Westland heeft spandoeken hangen waar ze vragen om schooljeugd en goede betaling beloven. Het is wel heel zwaar werk in een kas.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Vanwege die arbeidsmigranten die op de velden werken, kan de jeugd daar geen zakcentje meer mee verdienen. Ze worden door de boeren geweerd. Zonde.
Heb zelf als jong Gia'tje behoorlijk wat aardbeien geplukt. 's Morgens om 6 uur het veld in, tot een uurtje of 11 en dan naar het zwembad.
Klopt, voor 3 euro in een uur komen ze tegenwoordig ook niet meer achter hun playstation vandaan, vrees ik.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
En de reden dat die dat deden was vooral omdat Nederland een systeem kent met een minimumjeugdloon waardoor werknemers van die leeftijd echt geen ruk kosten.
Hier werken ze liever bij de AH, de bakker of de New York Pizza dan in een kas. Kan je ze ook moeilijk kwalijk nemen.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, voor 3 euro in een uur komen ze tegenwoordig ook niet meer achter hun playstation vandaan, vrees ik.
Folders bezorgen en vakken vullen? Is beter, ja?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De jeugd kan ook beter werk vinden dan dat.
Voor winkelwerk is het zelfs al moeilijk mensen vinden. Zo zitten meerdere winkelketens al in moeilijkheden doordat ze niemand kunnen vinden.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Folders bezorgen en vakken vullen? Is beter, ja?
Ik heb het over jeugd van 14 tot 16 jaar.
Vergeleken met in een kas of op het land werken? Uh....ja?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Folders bezorgen en vakken vullen? Is beter, ja?
Ik heb het over jeugd van 14 tot 16 jaar.
Duurt voor Afrika nog wel een tijdje trouwens, de geprojecteerde bevolking van veel landen in 2050 is gevaarlijk hoog. Stevige ontwikkelingshulp is ook noodzakelijk om dat te voorkomen.quote:
En minder huizen bouwen, dat helpt ookquote:Op donderdag 23 november 2023 15:43 schreef Monolith het volgende:
Het meeste valt natuurlijk te winnen bij simpelweg het reduceren van de vraag. Tekorten aan loodgieters, elektriciens, stukadoors en ga zo maar door nemen af als mensen minder gaan verbouwen of zelf een poging doen.
Waarom kiezen we niet voor geen gezeik iedereen rijk inderdaadquote:Op donderdag 23 november 2023 15:08 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Ja, laat de welvaart flink afnemen en je hebt vanzelf weer werkloosheid, maar of dat nu positief is? Met de huidige welvaart is jouw denkrichting natuurlijk nooit haalbaar.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:43 schreef Monolith het volgende:
Het meeste valt natuurlijk te winnen bij simpelweg het reduceren van de vraag. Tekorten aan loodgieters, elektriciens, stukadoors en ga zo maar door nemen af als mensen minder gaan verbouwen of zelf een poging doen.
Ik geloof niet dat Monolith serieus was, hoorquote:Op donderdag 23 november 2023 15:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, laat de welvaart flink afnemen en je hebt vanzelf weer werkloosheid, maar of dat nu positief is? Met de huidige welvaart is jouw denkrichting natuurlijk nooit haalbaar.
Volgens mij heeft een grote groep dat gisteren gedaan. Nu nog de uitwerking.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Waarom kiezen we niet voor geen gezeik iedereen rijk inderdaad
Precies mijn punt. Kijk je kunt prima arbeidsmigratie een halt willen toeroepen, maar dat heeft consequenties. Nederland heeft gewoon een tekort in veel sectoren die veel toevoegen aan Nederland. Dat wordt deels opgevangen met arbeidsmigranten, maar als je die allemaal het land uit schopt, dan is het resultaat simpelweg een verschuivend Parito-optimum.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, laat de welvaart flink afnemen en je hebt vanzelf weer werkloosheid, maar of dat nu positief is? Met de huidige welvaart is jouw denkrichting natuurlijk nooit haalbaar.
Laat ze maar eens voelen wat Geertpolitics inhoudt. We moesten toch naar de kiezer luisteren?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gelukkig zijn degenen met trekkers degenen die van de EU leven.
Zelfde zie je hier in Zweden nu. Rechts is aan de macht en ze hebben ook vooral gewonnen door het op immigranten te gooien. Ze pakken nu als eerste arbeidsmigranten die van buiten de EU komen aan. Dat zijn er nog net 60.000, waarvan een groot deel gewoon full-time werken, netjes belasting betalen, ingeburgerd zijn en banen opvullen die de gemiddelde Zweed niet eens wil uitvoeren. Om een werkvergunning te krijgen moeten arbeidsmigranten van buiten de EU nu opeens meer verdienen (80% van gemiddelde salaris (eigenlijk mediaan) in Zweden).quote:Op donderdag 23 november 2023 15:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. 800.000 arbeidsmigranten in Nederland waarvan 79.000 van buiten de EU komen volgens het CBS als ik het goed heb.
Ik probeerde gisteren op de Tegenpartij te stemmen want daar had ik ooit wel goede verhalen over gehoord.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Waarom kiezen we niet voor geen gezeik iedereen rijk inderdaad
De consequenties durft niemand echt op in te gaan want dat is lastig en wekt weerstand op.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Precies mijn punt. Kijk je kunt prima arbeidsmigratie een halt willen toeroepen, maar dat heeft consequenties. Nederland heeft gewoon een tekort in veel sectoren die veel toevoegen aan Nederland. Dat wordt deels opgevangen met arbeidsmigranten, maar als je die allemaal het land uit schopt, dan is het resultaat simpelweg een verschuivend Parito-optimum.
Dat wordt meloenen slikken bij NSCquote:Op donderdag 23 november 2023 15:39 schreef Newone82 het volgende:
Partijleider Pieter Omtzigt van lijkt de deur voor regeren met de PVV op een kleine kier te zetten, maar de partijvoorzitter van Nieuw Sociaal Contract (NSC) klinkt een stuk sceptischer. ,,Met een partij die de grondrechten niet respecteert, kunnen we niet samenwerken'', zegt interim-voorzitter Bert van Boggelen van NSC.
,,Er is natuurlijk een politieke realiteit nu", zegt Van Boggelen, zelf ooit actief voor GroenLinks, op vragen van deze nieuwssite. ,,Maar dat neemt niet weg dat onze partij is opgericht voor de rechtsstatelijkheid, de Grondwet is pijler nummer één voor ons. Als je daar aan knaagt, ben je weg.''
Aan het einde van dondermiddag komt de 20-koppige fractie van NSC voor het eerst bijeen, de coalitievorming - met PVV als grootste - zal op de agenda staan.
Na de megawinst van Wilders wordt vooral naar de VVD en NSC van Omtzigt gekeken: sluiten zij samenwerking met de PVV uit? In de campagne zei Omtzigt nog dat Wilders' plannen een obstakel voor samenwerken vormen, maar op de uitslagenavond herhaalde de partijleider dat niet meer. Toen zei Omtzigt wel dat partijen 'over de schaduw' moeten stappen, 'het land moet bestuurd worden'.
Volgens Van Boggelen is het aan de politieke fractie om een besluit te nemen over formatiestappen, maar wel duidelijk is dat er 'niet samengewerkt kan worden met een partij die de Grondwet niet respecteert': ,,En onze kandidaat Sandra Palmen, klokkenluider in de Toeslagenaffaire, benadrukte dat gisteren ook weer."
Hoe de PVV die rechtsstatelijke bezwaren dan kan wegnemen, gaat Van Boggelen niet zeggen. ,,Ik weet ook niet of dat überhaupt mogelijk is om geloofwaardig te doen als je al 20 jaar iets roept. Maar de bal ligt nu bij de PVV, wij gaan het niet voorzeggen."
Bron: ad liveblog
Zweden kreeg dan ook bovengemiddeld veel asielzoekers binnen, Nederland in vergelijking tot onze buurlanden vrij weinig.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zelfde zie je hier in Zweden nu. Rechts is aan de macht en ze hebben ook vooral gewonnen door het op immigranten te gooien. Ze pakken nu als eerste arbeidsmigranten die van buiten de EU komen aan. Dat zijn er nog net 60.000, waarvan een groot deel gewoon full-time werken, netjes belasting betalen, ingeburgerd zijn en banen opvullen die de gemiddelde Zweed niet eens wil uitvoeren. Om een werkvergunning te krijgen moeten arbeidsmigranten van buiten de EU nu opeens meer verdienen (80% van gemiddelde salaris (eigenlijk mediaan) in Zweden).
Veel bedrijven zitten al te roepen dat ze geen krachten kunnen gaan vinden straks.
Enige reden dat die groep aangepakt wordt is omdat dat juist een groep is die niet echt beschermd wordt. Asielzoekers liggen vast in allerlei verdragen, arbeidsmigranten uit EU kan je niet stoppen zolang je in de EU zit, dus wat pak je dan? Grotendeels hardwerkende arbeidsmigranten uit niet-EU landen. Dom volk denkt dat het nut heeft, partijen kunnen vinkje zetten bij "iets doen aan immigraten" en verder op zelfde voet ....
Wel meer partijen durfden dat, PvdA-GL idd niet, maar die hebben ook niet hard opgeschreven dat ze arbeidsmigratie aanpakken. Maar CU heeft bijvoorbeeld wel diverse keren minder wenselijke groepen arbeidsmigranten genoemd.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De consequenties durft niemand echt op in te gaan want dat is lastig en wekt weerstand op.
Alleen Omtzigt, geloof ik, gaf daar heel voorzichtig iets over aan maar dat was heel zachtjes op de achtergrond.
Of ze doen het gewoon niet. Omtzigt heeft niet de macht die Wilders heeft als partijkleider en heeft al helemaal niets aan een partij die meteen al uit elkaar spat.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:52 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat wordt meloenen slikken bij NSC
Ja, dat kan je beperken tot een mininum, terwijl je je wel netjes aan de verdragen houdt. Niks mis mee. Ik vind het zelfs heel goed als dat eindelijk wordt aangepakt.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zweden kreeg dan ook bovengemiddeld veel asielzoekers binnen, Nederland in vergelijking tot onze buurlanden vrij weinig.
Nee, dat is nu net geen consequentie. Consequenties zijn wat er gebeurd als die migranten er niet meer zijn, niet of je die wel of niet wenselijk vind.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wel meer partijen durfden dat, PvdA-GL idd niet, maar die hebben ook niet hard opgeschreven dat ze arbeidsmigratie aanpakken. Maar CU heeft bijvoorbeeld wel diverse keren minder wenselijke groepen arbeidsmigranten genoemd.
Het gaat er niet om welke groep wel of niet wenselijk is, maar wat de consequenties zijn als die groepen er niet meer zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wel meer partijen durfden dat, PvdA-GL idd niet, maar die hebben ook niet hard opgeschreven dat ze arbeidsmigratie aanpakken. Maar CU heeft bijvoorbeeld wel diverse keren minder wenselijke groepen arbeidsmigranten genoemd.
Of het wordt gewoon geen kabinet met PVV en NSC. Dan kan de VVD kiezen: een minderheidskabinet met de PVV, een minderheidskabinet met NSC of over links proberen. Ik zie de middelste optie dan als meest reëel. Een kabinet VVD-NSC dat vaak over rechts gaat en een enkele keer over links voor een meerderheid.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:52 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat wordt meloenen slikken bij NSC
Geen Polen, geen extra huizen. Misschien is het wel handig voor het snel oplossen van de huizencrisis dat er punten komen waar Poolse bouwvakkers zich kunnen aanmelden, dan noemen we het Polenmeldpunten.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De consequenties durft niemand echt op in te gaan want dat is lastig en wekt weerstand op.
Alleen Omtzigt, geloof ik, gaf daar heel voorzichtig iets over aan maar dat was heel zachtjes op de achtergrond.
Jawel, CU zei dan ook dat bepaalde bedrijfstakken dan verdwijnen. Kan het nu in die bulk aan verkiezingsinterviews alleen niet meer terugvinden.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het gaat er niet om welke groep wel of niet wenselijk is, maar wat de consequenties zijn als die groepen er niet meer zijn.
Daar heb ik niemand iets over horen zeggen.
Of vinden die jongeren een leuker en eenvoudiger baantje als bezorger van het een of ander gewoon aantrekkelijker?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Het aantal werkelozen is, volgens mij, vooral gebaseerd op het aantal uitkeringen. Er zijn veel meer mensen in de beroepsbevolking die zouden kunnen werken, maar die niet meegenomen worden in dit cijfer. Er zijn ook heel veel scholieren die zouden kunnen werken, bijvoorbeeld bij de boer, maar niet aan een dergelijk baantje kunnen komen, vanwege de arbeidsmigranten.
Daar gaat de VVD de rekening van betalen als ze PVV links laten liggen en een minderheidskabinet vormen met NSC. Dan kan PVV alle voorstellen die van links geen steun krijgen, torpederen. Nee. je kunt niet om PVV heen nu. VVD niet. NSC kan dat prima maken.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of het wordt gewoon geen kabinet met PVV en NSC. Dan kan de VVD kiezen: een minderheidskabinet met de PVV, een minderheidskabinet met NSC of over links proberen. Ik zie de middelste optie dan als meest reëel. Een kabinet VVD-NSC dat vaak over rechts gaat en een enkele keer over links voor een meerderheid.
Klopt. Maar als NSC principiële bezwaren hebben tegen met de PVV werken, wat ze voor de verkiezingen ook netjes hebben gemeld, kun je ze natuurlijk niet in een coalitie met de PVV dwingen.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:58 schreef Japepk het volgende:
Wat we nu zien is voor een deel natuurlijk ook een voortzetten van het sentiment bij de provinciale staten, alleen nu bij een andere partij. Een groot deel van de stemgerechtigden wil af van de 'Haagse kliek'. Voor een deel ontstaan door versplintering, waardoor veel gepolderd moet worden om aan besturen toe te komen. Daardoor kwam de politiek vaak op een te staan, in plaats van het 'landsbelang' of de burger. Als men dan de pvv negeert, wat met 35 zetels écht een praktisch probleem vormt, dan kom je dus weer in datzelfde moeras terecht van het grijze midden waarin iedereen de bal maar een beetje heen en weer kaatst, omdat er geen echt besluit genomen kan worden. Een kabinet op rechts kan die status quo in elk geval doorbreken. Wat dat oplevert valt te bezien, maar iedereen ziet dat het pleisters plakken de schade ook alleen maar erger maakt.
Er staan nog steeds 460.000 vacatures open en die zijn niet voor pizza bezorgers.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:59 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Of vinden die jongeren een leuker en eenvoudiger baantje als bezorger van het een of ander gewoon aantrekkelijker?
Wie nu wil werken maar niks kan vinden heeft over het algemeen minstens één vlekje…
Het is ook niet voor niets dat zo'n groot deel van de Oekraïense vluchtelingen ondanks een grote taalachterstand zo aan het werk was. Er is echt meer dan genoeg werk in alle soorten en maten.
Ja, da's dan jammer voor die kiezers, het is niet alsof de NSC niet duidelijk was over dat issue.quote:
Maar de kiezers gaan er niet over. Dat zijn eerst de fracties en daarna de leden. Als daar bij NSC een bezwaar zit kun je ze dat niet kwalijk nemen, ze hadden Wilders toch voor gister ook al uitgesloten.quote:
Je kunt inderdaad niet om PVV heen. Hup meeregeren Greet!quote:Op donderdag 23 november 2023 16:00 schreef alpeko het volgende:
[..]
Daar gaat de VVD de rekening van betalen als ze PVV links laten liggen en een minderheidskabinet vormen met NSC. Dan kan PVV alle voorstellen die van links geen steun krijgen, torpederen. Nee. je kunt niet om PVV heen nu. VVD niet. NSC kan dat prima maken.
Een deel kun je nog wel opvangen door werken ook echt lonend te maken. Nu valt de keuze tussen werken of een dagje extra vrij per week te vaak op dat laatste. Kinderopvang is duur (of niet beschikbaar) en extra werken levert netto soms maar weinig extra op.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er staan nog steeds 460.000 vacatures open en die zijn niet voor pizza bezorgers.
Omtzigt heeft al gezegd dat hij wil regeren.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, da's dan jammer voor die kiezers, het is niet alsof de NSC niet duidelijk was over dat issue.
Nee, dat is voor een heel deel technisch geschoold werk (moet je dus wel de opleiding hebben) of werk in de zorg of onderwijs. Die laatste twee groepen: laten daar alsjeblieft alleen gemotiveerde mensen gaan werken, een niet gemotiveerde medewerker is in zorg en onderwijs erger dan geen medewerker.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er staan nog steeds 460.000 vacatures open en die zijn niet voor pizza bezorgers.
Er lijkt een wat frictie bij de NSC.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Omtzigt heeft al gezegd dat hij wil regeren.
Zoals hij al zei na de afgelopen formatie:quote:Op donderdag 23 november 2023 14:41 schreef alpeko het volgende:
Remkes: bel mij niet om verkenner te worden
Omtzigt heeft nog nergens gezegd dat hij met de PVV wil regeren, verder gaat hij daar niet in zijn eentje over.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Omtzigt heeft al gezegd dat hij wil regeren.
Klopt hoor maar met die baantjes moet een teler wel concurreren.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet met zulke duidelijke woorden maar je kan echt niet ontkennen dat hij de deur flink open aan het zetten was gisteren hoor .... Hij zei bijna letterlijk wij gaan regeren .... Je denkt toch niet dat hij op de avond zelf al PVV buitenspel durft te zetten? Tuurlijk bedoelde hij daar met PVV. Wie anders.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omtzigt heeft nog nergens gezegd dat hij met de PVV wil regeren, verder gaat hij daar niet in zijn eentje over.
Neeeee, denkt Herman Tjeenk-Willink.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:05 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Zoals hij al zei na de afgelopen formatie:
[ afbeelding ]
In hoeverre is dat ook erg?quote:Op donderdag 23 november 2023 16:03 schreef alpeko het volgende:
[..]
Een deel kun je nog wel opvangen door werken ook echt lonend te maken. Nu valt de keuze tussen werken of een dagje extra vrij per week te vaak op dat laatste. Kinderopvang is duur (of niet beschikbaar) en extra werken levert netto soms maar weinig extra op.
Dat heeft hij gisteravond in zijn speech toch wel vrij duidelijk gezegd.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omtzigt heeft nog nergens gezegd dat hij met de PVV wil regeren, verder gaat hij daar niet in zijn eentje over.
Voor meer kinderopvang is er dan weer geen personeel. Verder is de keus om minder dagen te werken vaak niet financieel, maar omdat je nou eenmaal niet leeft om te werken en nog meer te doen hebt.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:03 schreef alpeko het volgende:
[..]
Een deel kun je nog wel opvangen door werken ook echt lonend te maken. Nu valt de keuze tussen werken of een dagje extra vrij per week te vaak op dat laatste. Kinderopvang is duur (of niet beschikbaar) en extra werken levert netto soms maar weinig extra op.
Nee, hij heeft het over 'over schaduwen heen springen' gehad, maar hij heeft de PVV of Wilders niet letterlijk genoemd.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat heeft hij gisteravond in zijn speech toch wel vrij duidelijk gezegd.
Nou je als men wel bereid is om meer te werken maar dat niet loont, dan creëer je daarmee krapte op de arbeidsmarkt.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
In hoeverre is dat ook erg?
Natuurlijk, maar we weten allemaal wel wat dat eigenlijk gaat inhoudenquote:Op donderdag 23 november 2023 16:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, hij heeft het over 'over schaduwen heen springen' gehad, maar hij heeft de PVV of Wilders niet letterlijk genoemd.
NSC heeft leden die inspraak hebben.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar de kiezers gaan er niet over. Dat zijn eerst de fracties en daarna de leden. Als daar bij NSC een bezwaar zit kun je ze dat niet kwalijk nemen, ze hadden Wilders toch voor gister ook al uitgesloten.
Ja daaag, het was wel duidelijk hoor. HIj had het vast niet over een minderheidskabinet met SGP en CU.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, hij heeft het over 'over schaduwen heen springen' gehad, maar hij heeft de PVV of Wilders niet letterlijk genoemd.
Tja, hij heeft het gewoon niet gezegd. Bewust niet, lijkt me.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:08 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja daaag, het was wel duidelijk hoor. HIj had het vast niet over een minderheidskabinet met SGP en CU.
Om meer te werken is vaak wel financieel hoor. Soms ook noodzakelijk maar niet aanmoedigend als je dat netto niks oplevert of soms wel minder overhoud onder aan de streep. Gevolg van de vele toeslagen en het belastingstelsel. Dat moet gewoon anders. Werken loont te weinig.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Voor meer kinderopvang is er dan weer geen personeel. Verder is de keus om minder dagen te werken vaak niet financieel, maar omdat je nou eenmaal niet leeft om te werken en nog meer te doen hebt.
Ik wil niet lullig doen maar bij het bedrijf van mijn vrouw staan er gewoon een dozijn functies open met salarissen boven de 70K, he? En geen mensen te krijgen.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:03 schreef alpeko het volgende:
[..]
Deels wel. Maar als je dat oplost door kinderopvang nog meer te financieren realiseer je elders weer een nieuw probleem. En als het financieel niet veel scheelt is het ook niet zo gek om iets minder hard mee te doen in de grote race. Vrije tijd is ook belangrijk en wordt steeds belangrijker.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:08 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nou je als men wel bereid is om meer te werken maar dat niet loont, dan creëer je daarmee krapte op de arbeidsmarkt.
In mijn sector idem. Nu werken hier de meeste wel fulltime maar de parttime trend doet de arbeidsmarkt geen goed. Los van dat ik die keuzes snap.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik wil niet lullig doen maar bij het bedrijf van mijn vrouw staan er gewoon een dozijn functies open met salarissen boven de 70K, he? En geen mensen te krijgen.
Een minderheidskabinet kan toch ook niet zomaar? Hoe werkt dat eigenlijk? Anders kunnen PvdA en GL zichzelf ook tot minderheidskabinet uitroepen?quote:Op donderdag 23 november 2023 16:08 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja daaag, het was wel duidelijk hoor. HIj had het vast niet over een minderheidskabinet met SGP en CU.
"Nederland zal en moet bestuurd worden en daar zijn wij voor beschikbaar"quote:Op donderdag 23 november 2023 16:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar moet een meerderheid van de Kamer dan inderdaad akkoord mee gaan vziw.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:11 schreef Japepk het volgende:
[..]
Een minderheidskabinet kan toch ook niet zomaar? Hoe werkt dat eigenlijk? Anders kunnen PvdA en GL zichzelf ook tot minderheidskabinet uitroepen?
Zeker maar het is niet alleen opvang. Ook het belastingstelsel en andere toeslagen die vervallen als je boven een bepaald inkomen uitkomt.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:11 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Deels wel. Maar als je dat oplost door kinderopvang nog meer te financieren realiseer je elders weer een nieuw probleem. En als het financieel niet veel scheelt is het ook niet zo gek om iets minder hard mee te doen in de grote race. Vrije tijd is ook belangrijk en wordt steeds belangrijker.
Nope, er is altijd weer een meerderheid nodig die daar akkoord mee gaat.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:11 schreef Japepk het volgende:
[..]
Een minderheidskabinet kan toch ook niet zomaar? Hoe werkt dat eigenlijk? Anders kunnen PvdA en GL zichzelf ook tot minderheidskabinet uitroepen?
Nee, Nederland is gewoon parttime-land omdat we liever iets minder verdienen maar wel rond kunnen komen met 4 dagen werken, dan dat we 5 dagen werken. Heeft niks met werken lonend maken te maken. De keus is meestal dat je toch wel een dag bij je kinderen wil zijn, het huishouden wil doen of voor je ouders wil zorgen. Of gewoon graag een dag voor jezelf hebt.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:10 schreef alpeko het volgende:
[..]
Om meer te werken is vaak wel financieel hoor. Soms ook noodzakelijk maar niet aanmoedigend als je dat netto niks oplevert of soms wel minder overhoud onder aan de streep. Gevolg van de vele toeslagen en het belastingstelsel. Dat moet gewoon anders. Werken loont te weinig.
Niet met Matje spotten!quote:Op donderdag 23 november 2023 16:09 schreef Hexagon het volgende:
Misschien is Mat Herben wel een goede informateur.
Je kan zelfs de carnavalsband van Stramproy tot kabinet benoemen.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:11 schreef Japepk het volgende:
[..]
Nope.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
NSC heeft leden die inspraak hebben.
Dilan speelt de bal voorlopig door aan Geert en Pieter en speelt hard to get.quote:Yesilgöz: 'Het is nu aan de winnaars'
Dilan Yesilgöz komt terug na de fractievergadering. "Het initiatief ligt niet bij ons. We laten het eerst bezinken en daarna gaan we de rekening opmaken." Ze zegt niet de leiding te hebben in dit proces en wil aankijken waar de winnaar mee gaat komen.
"We zijn tien zetels verloren, we gaan onderzoeken wat dat betekent. Maar ik zie niet hoe de PVV een meerderheid kan vormen", gaat Yesilgöz verder. "Het is nu een nieuwe werkelijkheid en daar past het bij om te zeggen dat het initiatief bij de winnaars ligt. We doen het stap voor stap en laten het eerst zelf bezinken."
Op de vraag of ze niet mee gaat regeren als Geert Wilders premier wordt, geeft ze geen antwoord. "Ik zei toen dat ik niet voorzag dat hij de grootste kon worden. Al die vraagstukken liggen niet bij ons. De VVD is niet de grootste geworden."
De kiezer heeft de PVV de grootste gemaakt en Pieter Omtzigt gaat van nul naar twintig, somt de VVD-leider op. "Het is belangrijk dat we naar de kiezers luisteren. Ik heb gezegd dat hij geen premier kan worden en niet kan verbinden. Maar de kiezer heeft een ander signaal afgegeven. We gaan ons beraden op wat de kiezer heeft gezegd. U hoort van mij zodra we eruit zijn."
Omdat het qua tijd tekort was.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Nope.
De leden hebben geen inspraak op de kieslijst of het programma gehad.
Okay. Ik dacht pas vanaf 2028 of zo.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat het qua tijd tekort was.
Maar vanaf heden wel.
Volgens het AD komt er een ALV als ze mee willen regeren.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Nope.
De leden hebben geen inspraak op de kieslijst of het programma gehad.
Ja we kunnen die man toch niet altijd maar in z'n eentje vliegtuigen laten spotten? Da's ook sneu.quote:
Dank.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens het AD komt er een ALV als ze mee willen regeren.
Niet goed gedacht.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Okay. Ik dacht pas vanaf 2028 of zo.
Joost Eerdmansquote:Op donderdag 23 november 2023 16:25 schreef Raw85 het volgende:
Zo’n Mona Keijzer als vicepremier straks
Ik heb het even niet meer helemaal helder, maar in de basis benoemt de kamer toch slechts de informateur en formateur en verstrekt de opdrachten? Uit m'n hoofd hoeven die opdrachten vervolgens niet door de kamer geaccordeerd te worden, al komt een kabinet natuurlijk nergens zonder steun van de kamer.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kan zelfs de carnavalsband van Stramproy tot kabinet benoemen.
Zolang het maar het vertrouwen van de meerderheid van de kamer heeft.
Hou op hoor.quote:
Dion Graus schijnt zich ook beschikbaar gesteld te hebben.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:09 schreef Hexagon het volgende:
Misschien is Mat Herben wel een goede informateur.
Is dit waar? Dit is een grote grap.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dion Graus schijnt zich ook beschikbaar gesteld te hebben.
Klopt, we kennen geen motie van vertrouwen. Maar wel een debat over de regeringsverklaring, als de meerderheid je niet wil zien ben je daarna wel weg.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb het even niet meer helemaal helder, maar in de basis benoemt de kamer toch slechts de informateur en formateur en verstrekt de opdrachten? Uit m'n hoofd hoeven die opdrachten vervolgens niet door de kamer geaccordeerd te worden, al komt een kabinet natuurlijk nergens zonder steun van de kamer.
Nieuwe bestuurscultuur hè.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Is dit waar? Dit is een grote grap.
Lijkt hij nog steeds op de kingping trouwens
Ook bij de SP, tot grote verbazing van iedereen heeft Marijnissen besloten niet op te stappen.quote:
Dion wordt minister van buitenlandse zaken. Eric Lucassen van Wonen.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dion Graus schijnt zich ook beschikbaar gesteld te hebben.
Mag Willem-Alexander lekker op staatsbezoek samen met die mafiabaas-lookalike. Er hebben koningen troonsafstand gedaan om minder.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dion wordt minister van buitenlandse zaken.
En waarom zou dat ongekozen figuur een gekozen regering weigeren?quote:Op donderdag 23 november 2023 16:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, we kennen geen motie van vertrouwen. Maar wel een debat over de regeringsverklaring, als de meerderheid je niet wil zien ben je daarna wel weg.
Maar in principe: als je de koning zo gek krijgt, kun je de regering vormen.
Leek me meer iemand voor een commissariaat bij PostNL, chef brievenbus ofzo.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dion wordt minister van buitenlandse zaken. Eric Lucassen van Wonen.
Benieuwd hoe GL/PvdA, PVV kiezers (niet) gaat uitsluiten.quote:bron: nu.nl
GL-PvdA Rotterdam is 'enorm geschrokken'
GL-PvdA in Rotterdam is "enorm geschrokken" van de uitslag. Ze vinden dat de PVV, die in Rotterdam de grootste werd met 22 procent van de stemmen, een partij is die veel Nederlanders als tweederangsburgers bestempelt. "Wij zullen nooit accepteren dat mensen worden uitgesloten, gediscrimineerd of als minder worden gezien", schreven de fracties in een reactie.
De uitdaging om de komende verkiezingen weer te halveren greep ze met beide handen aan?quote:Op donderdag 23 november 2023 16:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ook bij de SP, tot grote verbazing van iedereen heeft Marijnissen besloten niet op te stappen.
Wat is dit voor wartaal? We kiezen de kamer, niet de regering.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
En waarom zou dat ongekozen figuur een gekozen regering weigeren?
Ik dacht dat Graus fractievoorzitter werd, Wilders premier, Agema volksgezondheid en Bosma voorzitter van de kamer.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat zei ik niet. Maar in principe keurt de Kamer de ministers niet goed voor ze beëdigd worden. Als je de koning dus zo gek krijgt je te beëdigen, is er geen mechanisme om dat te stoppen. Dat is wat ik zei.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
En waarom zou dat ongekozen figuur een gekozen regering weigeren?
Eric Lucassen gaat brievenbusfirma's aanpakken.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het PVV gedachten goed, als je naar het partij programma kijkt, IS ridicuul er wordt bij de PVV helemaal geen onderscheid gemaakt waar mensen vandaan komen dus waar haal je dat hele verhaal vandaan eigenlijk?quote:Op donderdag 23 november 2023 16:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Benieuwd hoe GL/PvdA, PVV kiezers (niet) gaat uitsluiten.
Het is ridicuul hoe het gedachtegoed van PVV wordt vermaakt of dat die tegen Nederlanders is (incl mensen met een andere migratie achtergrond) is. Waar PVV idd roept dat zij immigratie vanuit kansloze gebieden wil inperken is ook dat andere partijen (helaas) zullen moeten doen. Het is niet houdbaar om de deur wagenwijd open te zetten voor invloed van buitenaf (incl EU).
Het is vooral stemming maken. De kiezer heeft gesproken waarbij ik zelf hoop dat desondanks de VVD over haar vooruitgeworpen schaduw kan stappen en Omtzigt functie heeft.
De verschillen zijn die zo groot als dat ze worden belicht.
MinFin, beetje brievenbusfirma's aanpakken.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Leek me meer iemand voor een commissariaat bij PostNL, chef brievenbus ofzo.
Bosma is wel de enige ministerabele PVV, benieuwd welke erudiete cv-bouwers zich komen melden. Hiddema?quote:Op donderdag 23 november 2023 16:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik dacht dat Graus fractievoorzitter werd, Wilders premier, Agema volksgezondheid en Bosma voorzitter van de kamer.
Serieus: Bosma lijkt me daarvoor de eerste optie, die moet dus kiezen of hij wel beschikbaar is voor het kamervoorzitterschap. Als Wilders premier wordt, ligt het fractievoorzitterschap en daarmee het toekomstig partijleiderschap voor het oprapen. Wordt Wilders geen premier, dan zit je wel gewoon als klapvee in de kamer...
Erg zwak.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dilan speelt de bal voorlopig door aan Geert en Pieter en speelt hard to get.
Over bejaard gesproken, hoe gaat het met die knakker van omakutjes.nl?quote:Op donderdag 23 november 2023 16:46 schreef Tijger_m het volgende:
Die brievenbusgrappen zijn nu wel bejaard, hoor.
Grappen tot in den treure blijven herhalen is wel PVV-style dus doen we dat gewoon.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:46 schreef Tijger_m het volgende:
Die brievenbusgrappen zijn nu wel bejaard, hoor.
Raar besluit. Maar misschien hebben ze ook op het moment niemand anders die geschikt is om het over te nemen.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ook bij de SP, tot grote verbazing van iedereen heeft Marijnissen besloten niet op te stappen.
Heel strikt genomen niet. Maar dat minderheidskabinet zal dan bij het debat over de regeringsverklaring een MvW om de oren krijgen. En dus is de facto een vorm van gedoogsteun nodigquote:Op donderdag 23 november 2023 16:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar moet een meerderheid van de Kamer dan inderdaad akkoord mee gaan vziw.
Bram M heeft vast wel trek in een uitdagingquote:Op donderdag 23 november 2023 16:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bosma is wel de enige ministerabele PVV, benieuwd welke erudiete cv-bouwers zich komen melden. Hiddema?
Waarom moet GL/PvdA dat uberhaupt?quote:Op donderdag 23 november 2023 16:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Benieuwd hoe GL/PvdA, PVV kiezers (niet) gaat uitsluiten.
Het is ridicuul hoe het gedachtegoed van PVV wordt vermaakt of dat die tegen Nederlanders is (incl mensen met een andere migratie achtergrond) is. Waar PVV idd roept dat zij immigratie vanuit kansloze gebieden wil inperken is ook dat andere partijen (helaas) zullen moeten doen. Het is niet houdbaar om de deur wagenwijd open te zetten voor invloed van buitenaf (incl EU).
Het is vooral stemming maken. De kiezer heeft gesproken waarbij ik zelf hoop dat desondanks de VVD over haar vooruitgeworpen schaduw kan stappen en Omtzigt functie heeft.
De verschillen zijn die zo groot als dat ze worden belicht.
Ik heb geen flauw idee wie dat is...quote:Op donderdag 23 november 2023 16:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Over bejaard gesproken, hoe gaat het met die knakker van omakutjes.nl?
James Sharpe was datquote:Op donderdag 23 november 2023 16:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee wie dat is...
Ja, dat lijkt me wel een bezwaar bij de VVD. Zit je straks met ministers van de PVV, NSC en eventueel BBB, dat is wel een grote onervaren groep.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bosma is wel de enige ministerabele PVV, benieuwd welke erudiete cv-bouwers zich komen melden. Hiddema?
Zegt mij nog steeds niets maar ik zie inmiddels dat hij zeer korte tijd PVV Kamerlid was.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
James Sharpe was dat
Ook van zwartesletjes.com geloof ik
Ja was de excuusneger van de PVV en die moest eruit wegens fraude met nepseksdatingsitesquote:Op donderdag 23 november 2023 16:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zegt mij nog steeds niets maar ik zie inmiddels dat hij zeer korte tijd PVV Kamerlid was.
Strategisch van haar. Natuurlijk wil ze regeren maar de boot wat afhouden versterkt je onderhandelingspositie, op dit moment dan. En bij de VVD willen ze echt wel met de PVV samenwerken maar het scenario waarin zij dan de zwakkere partner zijn moeten ze daar nog wel even verwerkenquote:
Omtzigt gaat zijn zakenkabinet krijgen.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me wel een bezwaar bij de VVD. Zit je straks met ministers van de PVV, NSC en eventueel BBB, dat is wel een grote onervaren groep.
quote:Op donderdag 23 november 2023 16:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, Geert moet eerst maar eens laten zien wat hij aanwil met zijn gare programma.
Dilan draait als een windvaan. Wel samenwerken met de PVV. Niet samenwerken met de PVV als Wilders premier wordt. En nu wellicht toch weer wel want "ik zei dat toen ik niet kon voorzien dat de PVV de grootste zou kunnen worden".quote:Op donderdag 23 november 2023 16:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Strategisch van haar. Natuurlijk wil ze regeren maar de boot wat afhouden versterkt je onderhandelingspositie, op dit moment dan. En bij de VVD willen ze echt wel met de PVV samenwerken maar het scenario waarin zij dan de zwakkere partner zijn moeten ze daar nog wel even verwerken
Omtzigt flikt hetzelfde.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dilan draait als een windvaan. Wel samenwerken met de PVV. Niet samenwerken met de PVV als Wilders premier wordt. En nu wellicht toch weer wel want "ik zei dat toen ik niet kon voorzien dat de PVV de grootste zou kunnen worden".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |