abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211398416
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
De Hond
pi_211398431
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:32 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ook bij 'cultuur' of 'media' valt niet gek veel te halen. Van de 55 miljard van OCW gaat pakweg 2,5M naar cultuur en media.

De grote uitgavenposten op de Nederlandse begroting zijn gewoon zorg (direct en indirect via gemeenten), sociale zekerheid, onderwijs en justitie. Daar wil de PVV alleen maar meer aan uitgeven. Dat kan, maar dan zul je toch echt de vervelende boodschap moeten gaan brengen dat belastingen ook gaan stijgen. Maar goed, dat kost kiezers dus dat roep je dan maar niet. In plaats daarvan schets je een fantasiewereld waarin de tientallen of zelfds honderden miljarden die je extra gaat uitgeven magischerwijs worden bekostigd met zaken die gezamenlijk misschien net de tien miljard aantikken.
Ik snap niet waarom de andere partijleiders daar niet keer op keer gehakt van hebben gemaakt in de debatten. Zo moeilijk is het niet om gaten in zijn partijprogramma te schieten.
pi_211398445
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:48 schreef Halcon het volgende:

[..]
Zo werkt het nu toch ook?
Nee. De basis is nu dat het een misdaad is, tenzij.
Het moet zorg worden, tenzij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211398448
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik snap niet waarom de andere partijleiders daar niet keer op keer gehakt van hebben gemaakt in de debatten. Zo moeilijk is het niet om gaten in zijn partijprogramma te schieten.
Dilan heeft sowieso zitten slapen tijdens de campagne.
pi_211398463
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
https://nidi.nl/demos/demografie-in-het-stemhokje/

Leef je uit, er zijn nog meer onderzoeken overigens.
Dat is hoogstens bewijs dat er redelijk veel laagopgeleiden op een PVV stemmen (naast dat het een artikel is van twee jaar terug, maar dat terzijde). Dat is echter geen bewijs dat iedereen die op de PVV gestemd heeft dan maar meteen dom is. Waar het om ging; dat is wat er geclaimd werd. Opleidingsniveau heeft sowieso niet altijd een direct verband met iemands intelligentie. Als je écht wil bewijzen dat iedere PVV stemmer laagopgeleid/dom/lui is zou je iedere stemmer persoonlijk moeten spreken en iets zegt me dat je dat niet gedaan hebt. Die generalisaties zijn dus enkel gebaseerd op onderbuik gevoelens. Prima hoor, maar dan weet ik dat.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2023 13:57:28 ]
pi_211398467
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Jij bent de enige hier die het over domme fascisten hebt. Mischien wat minder anderen woorden in de mond leggen?

Dom en lui vindt ik veel beter passen dan fascisten want voor fascisme moet je tenminste nog een beetje nadenken aangezien het een ideologie is.
Normaal ben ik niet iemand die snel valt over een werkwoordvervoeging omdat ik daar zelf ook wel eens de mist in ga, maar het is natuurlijk wel fucking ironisch dat je de mond vol hebt van domme mensen maar zelf niet eens een stamregel fatsoenlijk kan toepassen.

Je moet het maar durven, zo hoog van de toren blazen.
pi_211398482
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee. De basis is nu dat het een misdaad is, tenzij.
Het moet zorg worden, tenzij.
Recht op leven beschermen (van een ongeboren foetus van 24 weken of ouder) is m.i. niet aan het tuchtrecht over te laten.
pi_211398496
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Jij bent de enige hier die het over domme fascisten hebt. Mischien wat minder anderen woorden in de mond leggen?

Dom en lui vindt ik veel beter passen dan fascisten want voor fascisme moet je tenminste nog een beetje nadenken aangezien het een ideologie is.
Ok dan.
  donderdag 23 november 2023 @ 13:56:21 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211398511
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:32 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ook bij 'cultuur' of 'media' valt niet gek veel te halen. Van de 55 miljard van OCW gaat pakweg 2,5M naar cultuur en media.

De grote uitgavenposten op de Nederlandse begroting zijn gewoon zorg (direct en indirect via gemeenten), sociale zekerheid, onderwijs en justitie. Daar wil de PVV alleen maar meer aan uitgeven. Dat kan, maar dan zul je toch echt de vervelende boodschap moeten gaan brengen dat belastingen ook gaan stijgen. Maar goed, dat kost kiezers dus dat roep je dan maar niet. In plaats daarvan schets je een fantasiewereld waarin de tientallen of zelfds honderden miljarden die je extra gaat uitgeven magischerwijs worden bekostigd met zaken die gezamenlijk misschien net de tien miljard aantikken.
Hij gaat geen belastingen verhogen, en meer investeren in sociale zekerheid en zorg. Dat is gelul voor de buhne.
Als punt bij paaltje komt, belastingen omlaag en kleinere overheid.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211398513
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:54 schreef Halcon het volgende:

[..]
Recht op leven beschermen (van een ongeboren foetus van 24 weken of ouder) is m.i. niet aan het tuchtrecht over te laten.
Boven 24 weken geen abortus volgens de Nederlandse wetgeving.

Recht op leven van een ongeboren foetus is een religieuze opinie. Prima om te hebben, niet om op te leggen aan anderen.
  donderdag 23 november 2023 @ 13:57:24 #12
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211398527
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, lees het programma van de PVV gewoon eens, nergens wordt het verantwoord waar het geld vandaan gaat komen voor alle gigantische uitgaven die men daarin doet.

Alleen al de AOW terugbrengen naar 65 kost al zo'n 17 miljard per jaar en wat daar tegenover staat is "Geen miljarden naar Afrika of Brussel!" Ontwikkelingssamenwerking en Buitenlandse Handel is 3.5 miljard.in totaal waarvan een groot deel in Nederland blijft.
Ik begrijp je zorgen.
Maar dat houdt VVD wel in de gaten.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 23 november 2023 @ 13:58:23 #13
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211398544
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:18 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Niet helemaal waar, migratie staat weliswaar op 1, maar ook bestaanszekerheid, woonbeleid staan erg hoog.
en terecht

quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:18 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Dan ligt er een mooie kans voor de PVV en de NSC om hun kiezers ook meer te laten genieten van de cultuursector. Musea op bepaalde dagen gratis open en een cultuurcheque voor burgers om naar het theater te gaan.
en de kermis ook gratis dan

quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die mensen gaan niet omdat ze het niet kunnen betalen, maar omdat ze er helemaal niks aan vinden. Een voorbeeld: Ik sprak van de week nog een NSC stemmer (die voorheen SP stemde) dat ik in een midweek Parijs in het Louvre, Orsay, Invalides, en nog wat musea was geweest en dat ik zelfs naar een balletvoorstelling was geweest. Ze vond dat ik mijn tijd daar maar had verspild, lekker de hele avond op terrasjes hangen en drinken was toch veel leuker?

Zo zitten een heleboel mensen in elkaar. En dat is prima, zo mogen ze zijn. Dwing vooral geen mensen om van cultuur te 'genieten', als je Joling een betere muzikant vindt dan het symfonieorkest dan mag dat. Maar zulke mensen krijg je dus echt niet in musea of theaters, daar doe je ze geen plezier mee. En die raak je dus ook niet met bezuinigingen op cultuur, dat juichen ze juist toe.
een opera in Praag bezoek is aan absolutely musthavedone , voor iedereen en dat mag best een paart tientjes kosten hoor , ik benniet voor dat de staat alle opdringt wat de anderen leuk vinden

quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Of schrik een goed woord is weet ik niet, maar het doet me wel nog steeds pijn als ik bedenk dat 25% van de stemmers op een veroordeelde haatzaaier heeft gestemd.
jezus is ook veroordeeld he

[ Bericht 29% gewijzigd door michaelmoore op 23-11-2023 14:04:43 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 23 november 2023 @ 14:01:31 #14
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211398588
Hopelijk binnenkort snel uitbreiding schiphol, en lelystad openen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211398593
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik begrijp je zorgen.
Maar dat houdt VVD wel in de gaten.
Zal wel meevallen, die gaan echt wel strooien nu. Boeit hun wat dat de er dan in de toekomst een probleem is.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:02:23 #16
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211398598
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Zal wel meevallen, die gaan echt wel strooien nu. Boeit hun wat dat de er dan in de toekomst een probleem is.
Nee.

VVD is de partij van goed financieel bestuur.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211398600
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:01 schreef phpmystyle het volgende:
Omtzigt heeft daar ook ideeen over. Ik denk niet dat jij die op prijs gaat stellen
pi_211398606
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Boven 24 weken geen abortus volgens de Nederlandse wetgeving.

Recht op leven van een ongeboren foetus is een religieuze opinie. Prima om te hebben, niet om op te leggen aan anderen.
Recht op leven van een ongeboren foetus is vanaf 24 weken wettelijk geregeld. En dat is prima natuurlijk.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:03:50 #19
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211398612
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Omtzigt heeft daar ook ideeen over. Ik denk niet dat jij die op prijs gaat stellen
Nee, maar Omtzigt moet ook water bij de wijn doen. VVD zal wel willen.
Omtzigt is niet gekozen over wel of niet de vliegcapaciteit uitbreiden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211398620
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee, maar Omtzigt moet ook water bij de wijn doen. VVD zal wel willen.
Omtzigt is niet gekozen over wel of niet de vliegcapaciteit uitbreiden.
Zoals jij het voorstelt moet iedereen water bij de wijn doen behalve de VVD. Zo werkt het niet.

In tegenstelling tot de PVV heeft Omtzigt wel een partij met leden die hij tevreden moet houden, dat is toch wel een andere dynamiek.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2023 14:05:40 ]
  donderdag 23 november 2023 @ 14:06:15 #21
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211398643
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die mensen gaan niet omdat ze het niet kunnen betalen, maar omdat ze er helemaal niks aan vinden. Een voorbeeld: Ik sprak van de week nog een NSC stemmer (die voorheen SP stemde) dat ik in een midweek Parijs in het Louvre, Orsay, Invalides, en nog wat musea was geweest en dat ik zelfs naar een balletvoorstelling was geweest. Ze vond dat ik mijn tijd daar maar had verspild, lekker de hele avond op terrasjes hangen en drinken was toch veel leuker?

Zo zitten een heleboel mensen in elkaar. En dat is prima, zo mogen ze zijn. Dwing vooral geen mensen om van cultuur te 'genieten', als je Joling een betere muzikant vindt dan het symfonieorkest dan mag dat. Maar zulke mensen krijg je dus echt niet in musea of theaters, daar doe je ze geen plezier mee. En die raak je dus ook niet met bezuinigingen op cultuur, dat juichen ze juist toe.
Ik snap ze wel. Ik ga ook liever naar metalconcerten.

Maar dit zijn dus wel weer dezelfde mensen die schuimbekken dat "onze" cultuur onder druk staat. Terwijl ze nog nooit vrijwillig een theater/museum binnen zijn gegaan.
pi_211398646
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zoals jij het voorstelt moet iedereen water bij de wijn doen behalve de VVD. Zo werkt het niet.
Toch heeft de VVD wel die machtspositie, willen de partijen regeren dan zullen ze moeten schikken.
Anders over links of wederom naar de stembus.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:06:36 #23
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211398647
quote:

[..]
Moeten ze ook, maar daar is allemaal wel uit te komen.

BBB, PVV, en NSC zijn zo groot geworden omdat de VVD niet haar verkiezingsprogramma uitvoert, dat zal nu wel gebeuren.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 23 november 2023 @ 14:06:44 #24
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211398650
quote:
Je zou er maar wonen. En dat zijn nogal wat mensen, die overlast hebben.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 23 november 2023 @ 14:07:40 #25
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211398664
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:06 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Je zou er maar wonen. En dat zijn nogal wat mensen, die overlast hebben.
Goede reden om beter te isoleren. Helpt ook goed tegen geluid.
Vliegtuigen worden ook steeds stiller.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211398667
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:06 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Toch heeft de VVD wel die machtspositie, willen de partijen regeren dan zullen ze moeten schikken.
Anders over links of wederom naar de stembus.
Hmmm, Omtzigt heeft die net zo goed, meer nog mischien dan de VVD want als Omtzigt weigert met de PVV in zee te gaan dan heeft de VVD ook niet veel opties meer.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:08:01 #27
323876 michaelmoore
pi_211398673
quote:
uiteraard

zijn ze nu helemaal van de pot gerukt met dat stikstof gedoe
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211398676
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Moeten ze ook, maar daar is allemaal wel uit te komen.

BBB, PVV, en NSC zijn zo groot geworden omdat de VVD niet haar verkiezingsprogramma uitvoert, dat zal nu wel gebeuren.
Dat is pure fantasie.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:08:31 #29
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211398684
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is pure fantasie.
Wat?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211398692
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Daarover gesproken.
Jij stemt toch op een partij die homo's uitsluit?
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ze mogen NIET trouwen van de CU.
Je weet dat er in de Eerste Kamer namens de CU een getrouwde homo zit?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 23 november 2023 @ 14:09:21 #31
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211398701
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je weet dat er in de Eerste Kamer namens de CU een getrouwde homo zit?
Je gaat er niet op in?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211398716
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat?
Dat de VVD zijn verkiezingsprogramma niet probeert uit te voeren. Dat de uitkomst ervan je niet bevalt is wat anders. Dat ligt aan de VVD niet aan andere partijen.
pi_211398722
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hmmm, Omtzigt heeft die net zo goed, meer nog mischien dan de VVD want als Omtzigt weigert met de PVV in zee te gaan dan heeft de VVD ook niet veel opties meer.
Na zijn woorden gisteren denk ik niet dat Omzigt weigert met de PVV in zee te gaan eerlijk gezegd.
Volgens mij staat die deur gewoon wijd open maar we zullen zien hoe het zich ontvouwt.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:10:54 #34
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211398725
quote:

Behalve dan als VVD zowat de enige is die Wilders in het zadel kan helpen.
pi_211398729
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:03 schreef Halcon het volgende:

[..]
Recht op leven van een ongeboren foetus is vanaf 24 weken wettelijk geregeld. En dat is prima natuurlijk.
Dat heeft verder ook niets te maken met abortus tot 24 weken.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:11:32 #36
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211398735
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat de VVD zijn verkiezingsprogramma niet probeert uit te voeren. Dat de uitkomst ervan je niet bevalt is wat anders. Dat ligt aan de VVD niet aan andere partijen.
VVD heeft nu veel mogelijkheden omdat wel te doen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211398737
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je gaat er niet op in?
Jawel, ik bewijs je onzin. CU heeft straks 6 landelijke vertegenwoordigers waarvan 1 getrouwde homo. CU is helemaal niet tegen het homohuwelijk. Een heel aantal kerken in de CU achterban trouwens ook helemaal niet meer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 23 november 2023 @ 14:12:33 #38
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211398756
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jawel, ik bewijs je onzin. CU heeft straks 6 landelijke vertegenwoordigers waarvan 1 getrouwde homo. CU is helemaal niet tegen het homohuwelijk. Een heel aantal kerken in de CU achterban trouwens ook helemaal niet meer.
Nogmaals, CU is niet voor het homohuwelijk. En daarmee kent zij niet homo's dezelfde rechten toe die hetero's wel hebben.

Dat is discriminatie. Dus wegwezen met je hypocriete bijbelse vinger :W
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 23 november 2023 @ 14:13:42 #39
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211398773
Laatste restzetel gaat naar: D66, dit gaat ten koste van: GL-PvdA
https://wiekrijgtderestzetel.nl/index.html

Sinterklaas pakt vroeg uit *O*
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 23 november 2023 @ 14:13:42 #40
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211398774
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee.

:D :D :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_211398778
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nogmaals, CU is niet voor het homohuwelijk. En daarmee kent zij niet homo's dezelfde rechten toe die hetero's wel hebben.

CU is wel voor het homohuwelijk. Klaar.
pi_211398784
Mocht VVD alsnog weigeren om met Wilders te gaan praten, dan kunnen we net zo goed morgen al op nieuw naar de stembus.
leven zoals het leven is
pi_211398789
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ze zijn er niet voor, maar houden het kennelijk ook niet tegen en verbieden het hun leden ook niet. Dus is er geen sprake van discriminatie.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:16:03 #44
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211398807
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ze zijn er niet voor, maar houden het kennelijk ook niet tegen en verbieden het hun leden ook niet. Dus is er geen sprake van discriminatie.
Je bent voor of je bent tegen. Wees er gewoon duidelijk over.
En als je dat niet wil - dat is je goedrecht - prima, maar ga niet wijzen naar andere partijen over vermeende discriminatie of wat dan ook. Dat is mijn punt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211398815
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ze zijn helemaal niet meer tegen: https://www.rd.nl/artikel(...)lijk-en-homorelaties
pi_211398825
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat hebben ze al 13 jaar. Het is mij matig bevallen, jou blijkbaar ook.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:17:33 #47
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211398830
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211398855
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:13 schreef phpmystyle het volgende:

Alleen West-Betuwe moet nog binnenkomen. Dus dat wordt nog spannend.
leven zoals het leven is
  donderdag 23 november 2023 @ 14:19:15 #49
323876 michaelmoore
pi_211398866
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat hebben ze al 13 jaar. Het is mij matig bevallen, jou blijkbaar ook.
VVD heeft alleen oog en oor voor ¨marktwerking¨ en
lagere belastingen voor rijke mansen in laren
pi_211398878
quote:

VVD en GLPvdA dus even groot nog, lol
pi_211398882
Ik ben niet zo'n fan van Timmermans, maar dit vind ik wel echt netjes van hem:

quote:
GroenLinks-PvdA is weliswaar gegroeid na de verkiezingen, maar de winst van de rechtse partijen komt bij Frans Timmermans hard binnen. "We zijn ware democraten, dus dit is een uitslag die wij moeten respecteren." Maar het is ook een uitslag "die ons met een grote opdracht opzadelt". De fractievoorzitter was zichtbaar aangeslagen.
https://www.nu.nl/tweede-(...)mers-zijn-reeel.html
pi_211398887
quote:
Ja, daar staat dat ook homo's er mogen zijn, er staat niets over het afschaffen van het homohuwelijk. Bedankt dat je mijn standpunt bevestigd.
pi_211398892
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je bent voor of je bent tegen. Wees er gewoon duidelijk over.
En als je dat niet wil - dat is je goedrecht - prima, maar ga niet wijzen naar andere partijen over vermeende discriminatie of wat dan ook. Dat is mijn punt.
Je kunt prima ergens vanuit jouw overtuiging geen voorstander van zijn, zonder dat je tegen bent dat een ander dat wel doet/vindt/whatver.

Verder lijkt het binnen de CU wel een stuk genuanceerder te liggen tegenwoordig. Daar zal niet ieder lid of kiezer het volledig mee eens zijn, en dat mag. Dat is niet hypocriet. En geen discriminatie.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:20:53 #54
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211398903
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik ben niet zo'n fan van Timmermans, maar dit vind ik wel echt netjes van hem:
[..]
https://www.nu.nl/tweede-(...)mers-zijn-reeel.html
Uiteindelijk zakt de woede wel, en komt het gezonde verstand naar boven.
Fijn om te zien.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 23 november 2023 @ 14:21:19 #55
323876 michaelmoore
pi_211398908
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:14 schreef Jason22 het volgende:
Mocht VVD alsnog weigeren om met Wilders te gaan praten, dan kunnen we net zo goed morgen al op nieuw naar de stembus.
Nou dat gaan ze echt niet doen, dan krijg je dezelfde uitslag of nog erger afgestraft worden
  donderdag 23 november 2023 @ 14:21:40 #56
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211398916
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, daar staat dat ook homo's er mogen zijn, er staat niets over het afschaffen van het homohuwelijk. Bedankt dat je mijn standpunt bevestigd.
Fijn dat ze er "mogen zijn".
Maar ik eindig de discussie hier. CU is niet vóór het homohuwelijk en iets minder van belang maar het vermelden waard: hebben nooit iets bijgedragen aan de emancipatie van deze minderheid.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 23 november 2023 @ 14:23:04 #57
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211398938
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:20 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
VVD en GLPvdA dus even groot nog, lol
FF afwachten, het komt op honderden aan, en ze zijn nog counting
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211398939
quote:

[..]
Nee.

Sinds wanneer?
pi_211398944
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar ik eindig de discussie hier. CU is niet vóór het homohuwelijk en iets minder van belang maar het vermelden waard: hebben nooit iets bijgedragen aan de emancipatie van deze minderheid.
Je weet dat je ongelijk hebt met je discriminatie-opmerking, dus verstandig om de discussie te stoppen 8-)
  donderdag 23 november 2023 @ 14:23:49 #60
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211398953
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je weet dat je ongelijk hebt met je discriminatie-opmerking, dus verstandig om de discussie te stoppen 8-)
Nee hoor. Maar jij mag dat best vinden hoor.
Daar zit ik niet mee.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211398960
quote:

[..]
CU wil het niet afschaffen, heeft homo's in de absolute top van de partij, enz. Op die manier kun je ook zeggen dat PVV tegen het homohuwelijk is, anders hadden ze wel een homo als lijsttrekker gehad.

Je hebt jezelf volledig vastgepraat met een totaal gebrek aan kennis, geef dat gewoon toe.
pi_211398962
quote:
Nee hoor, er is nog steeds een optie met VVD-NSC-PvdA/GL en een guest star bijvoorbeeld D66.

Het zou wel een aanzienlijk lange formatie kunnen worden maar dat is op dit moment ook nog koffiedik kijken.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2023 14:25:45 ]
  donderdag 23 november 2023 @ 14:25:31 #63
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211398973
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
CU wil het niet afschaffen, heeft homo's in de absolute top van de partij, enz. Op die manier kun je ook zeggen dat PVV tegen het homohuwelijk is, anders hadden ze wel een homo als lijsttrekker gehad.

Je hebt jezelf volledig vastgepraat met een totaal gebrek aan kennis, geef dat gewoon toe.
Ik laat het erbij.
Ik heb mijn punt voldoende onderbouw met bronnen. De CU sluit homo's uit, en fijn dat sommigen wel wat ruimer denken. Maar dat verandert er niks aan. Je bent voor of tegen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211398976
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee hoor, er is nog steeds een optie met VVD-NSC-PvdA/GL en een guest star bijvoorbeeld D66.
Nee, dat is voor de VVD natuurlijk ook geen optie.

Als VVD niet met PVV wil praten, komt er denk ik een minderheidskabinet van VVD en NSC.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:26:29 #65
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211398981
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Als VVD niet met PVV wil praten, komt er denk ik een minderheidskabinet van VVD en NSC.
Daar kan ik ook prima mee leven.
Wisselende meerderheden, rechtse kamer, meer democratie.

Goede ontwikkeling.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 23 november 2023 @ 14:26:33 #66
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_211398984
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

daar zouden best nog paar partijen bij kunnen passen eventueel
pi_211398991
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het zou wel een aanzienlijk lange formatie kunnen worden maar dat is op dit moment ook nog koffiedik kijken.
Eerlijk is eerlijk, ik denk dat er wel moet worden gekeken naar een regering met PVV. He tlijkt mij een rampzalig beleid dat eruit komt, maar hem zonder meer voorbijgaan, lijkt me niet de juiste weg.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:27:09 #68
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_211398998
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Linksoms of rechtsom heeft de VVD de grootverdieners en multinationals altijd kunnen pleasen, of dat nou in een kabinet met D66 of PvdA was. De prioriteit lag simpelweg niet bij de gewone burgers en er zijn veel VVD'ers die dat niet willen of kunnen bevatten.
pi_211399008
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:26 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
daar zouden best nog paar partijen bij kunnen passen eventueel
Als ik met de coalitiebouwer speel dan is er zonder NSC over rechts geen meerderheid te bouwen, volgens mij.
pi_211399009
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik laat het erbij.
Ik heb mijn punt voldoende onderbouw met bronnen. De CU sluit homo's uit, en fijn dat sommigen wel wat ruimer denken. Maar dat verandert er niks aan. Je bent voor of tegen.
Bronnen die je verhaal tegenspreken. En het gaat niet om sommigen, de hele partij heeft de kieslijst vastgesteld en dus een praktiserende homo op plek 3 in de Eerste Kamer gezet. Ja, daar was een motie tegen en die haalde nog geen 5% van de stemmen. Je hebt jezelf dus gewoon vastgepraat.
pi_211399025
quote:
Dat is zelfmoord voor de VVD.
pi_211399029
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Eerlijk is eerlijk, ik denk dat er wel moet worden gekeken naar een regering met PVV. He tlijkt mij een rampzalig beleid dat eruit komt, maar hem zonder meer voorbijgaan, lijkt me niet de juiste weg.
Tja, dat zal afhangen van wat de partijen aangeven dat er mogelijk is bij de informatie.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:29:04 #73
403588 mcmlxiv
pi_211399041
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als ik met de coalitiebouwer speel dan is er zonder NSC over rechts geen meerderheid te bouwen, volgens mij.
Meerderheid niet, maar groter zou nog wel kunnen. eerste kamer zou helemaal een drama worden met alleen VVD-NSC.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:29:06 #74
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211399042
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bronnen die je verhaal tegenspreken. En het gaat niet om sommigen, de hele partij heeft de kieslijst vastgesteld en dus een praktiserende homo op plek 3 in de Eerste Kamer gezet. Ja, daar was een motie tegen en die haalde nog geen 5% van de stemmen. Je hebt jezelf dus gewoon vastgepraat.
Wel respect dat je niet moe van jezelf wordt :)

[ Bericht 0% gewijzigd door phpmystyle op 23-11-2023 14:34:23 ]
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211399060
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Tja, dat zal afhangen van wat de partijen aangeven dat er mogelijk is bij de informatie.
Wat mij betreft moeten ze gewoon dat gesprek met Wilders aan gaan. Als het dan klapt, dan klapt het, je kunt partijen niet in een coalitie dwingen. Maar de meerderheid van de VVD stemmers wil volgens mij wel dat ze het proberen.
pi_211399070
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat mij betreft moeten ze gewoon dat gesprek met Wilders aan gaan. Als het dan klapt, dan klapt het, je kunt partijen niet in een coalitie dwingen. Maar de meerderheid van de VVD stemmers wil volgens mij wel dat ze het proberen.
Dat gesprek wordt altijd aan gegaan en is in het verleden ook altijd aangegaan, volgens mij

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2023 14:30:53 ]
pi_211399072
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:29 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Meerderheid niet, maar groter zou nog wel kunnen. eerste kamer zou helemaal een drama worden met alleen VVD-NSC.
Ik hoorde gister iemand de minderheid PVV-NSC noemen, dan heb je een minderheidskabinet met 4 zetels in de Eerste Kamer...
  donderdag 23 november 2023 @ 14:31:21 #78
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_211399076
quote:

Nog niet eens alle stemmen zijn binnen, he, komt nog een deel Amsterdam aan, stemmen uit het buitenland moeten volgens mij ook nog komen, dat kan nog een paar kanten op vallen (in theorie ook PVV, maar dat lijkt mij vrij onwaarschijnlijk met wat nog komt).
quote:

[..]
Je zet jezelf zo wel behoorlijk voor lul, hoor :D
pi_211399085
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat gesprek wordt altijd aan gegaan en is in het verleden ook altijd aangegaan, volgens mij
Nee, Wilders heeft na Rutte 1 nooit bij coalitieonderhandelingen gezeten. En dat bedoel ik, daar moeten ze gewoon aan beginnen en dan kijken of het lukt of niet.
pi_211399103
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, Wilders heeft na Rutte 1 nooit bij coalitieonderhandelingen gezeten. En dat bedoel ik, daar moeten ze gewoon aan beginnen en dan kijken of het lukt of niet.
Dat is wat anders, he? Ik had het over informatie. Als daar blijkt dat de partijen van meet af aan geen coalitie kunnen vormen dan kom je ook niet bij de coalitieonderhandelingen te zitten.

In het verleden heeft Wilders altijd zijn zegje mogen doen bij de informatie en aan de hand daarvan was het einde verhaal voor de PVV bij de andere partijen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2023 14:33:35 ]
  donderdag 23 november 2023 @ 14:33:26 #81
403588 mcmlxiv
pi_211399117
PVV - VVD - NSC (met wellicht BBB vanwege eerste kamer) lijkt mij verkenning 1, doet ook het meeste recht aan de uitslag

VVD - PvdA/GL - NSC - D66 "Nieuw Paars", zou ook een geldige meerderheid opleveren

Daarmee zijn de maakbare meerderheidskabinetten wel zo'n beetje op lijkt mij.
pi_211399128
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens, maar Geert zal een hoop moeten laten varen. Zoals een Nexit, dat gaan de VVD en NSC nooit steunen.
pi_211399130
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:33 schreef mcmlxiv het volgende:
PVV - VVD - NSC (met wellicht BBB vanwege eerste kamer) lijkt mij verkenning 1, doet ook het meeste recht aan de uitslag

VVD - PvdA/GL - NSC - D66 "Nieuw Paars", zou ook een geldige meerderheid opleveren

Dat is ook wat er uit kreeg bij de coalitie bouwer. Maakt het wel wat overzichtelijker :D
  donderdag 23 november 2023 @ 14:34:45 #84
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211399135
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:31 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Nog niet eens alle stemmen zijn binnen, he, komt nog een deel Amsterdam aan, stemmen uit het buitenland moeten volgens mij ook nog komen, dat kan nog een paar kanten op vallen (in theorie ook PVV, maar dat lijkt mij vrij onwaarschijnlijk met wat nog komt).
[..]
Je zet jezelf zo wel behoorlijk voor lul, hoor :D
Kun je gewoon lezen hoor.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211399137
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is wat anders, he? Ik had het over informatie. Als daar blijkt dat de partijen van meet af aan geen coalitie kunnen vormen dan kom je ook niet bij de coalitieonderhandelingen te zitten.
Ja, ik had het er dus over dat ze gewoon sowieso tot de volgende ronde het moeten proberen. De meerderheid van de VVD achterban lijkt dat te willen. Gewoon echt gaan onderhandelen en het niet van een informateur laten afhangen.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:35:28 #86
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211399143
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Eens, maar Geert zal een hoop moeten laten varen. Zoals een Nexit, dat gaan de VVD en NSC nooit steunen.
Eens.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 23 november 2023 @ 14:36:06 #87
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211399157
Zou Remkes beschbaar zijn ? :D
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211399177
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, ik had het er dus over dat ze gewoon sowieso tot de volgende ronde het moeten proberen. De meerderheid van de VVD achterban lijkt dat te willen. Gewoon echt gaan onderhandelen en het niet van een informateur laten afhangen.
Het hangt niet van een informateur af, die brengt gewoon in kaart wat de breekpunten zijn en de opties zijn, volgens mij.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:37:35 #89
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211399182
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:36 schreef phpmystyle het volgende:
Zou Remkes beschbaar zijn ? :D
Nee. Volgens eigen zeggen.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:37:51 #90
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211399184
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee. Volgens eigen zeggen.
Bedoel als informateur.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211399188
Overigens, in het kader van Nexit en de grenzen dicht dit pareltje:

quote:
Net migration to UK hit record 745,000 in 2022, revised figures show

https://www.theguardian.c(...)revised-figures-show
Nota bene: Het VK heeft hetzelfde vergrijzingsprobleem als Nederland.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2023 14:38:53 ]
  donderdag 23 november 2023 @ 14:39:11 #92
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211399207
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind ook dat ie een kans moet krijgen, zodat hij daarna hopelijk snel op zijn bek kan gaan.
Anders krijg je hetzelfde gezeik bij de volgende verkiezingen.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:39:43 #93
403588 mcmlxiv
pi_211399213
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:35 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Eens.
Let wel, als linkse knuppel hoop ik van ganser harte op een PVV - VVD - NSC kabinet wat snel tot stand komt. Dan ontdekken die PVV stemkneuzen eindelijk een keer hoeveel liefde Geert echt voor ze voelt en weet om te zetten in klinkende munt. Ik kan nu al de deceptie voorspellen. Alle sociale thema's zullen al snel sneuvelen in een echt rechts kabinet.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:39:44 #94
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211399214
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Bedoel als informateur.
Ik ook. Hij heeft gezegd dat niet te willen.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:39:58 #95
323876 michaelmoore
pi_211399217
quote:

[..]
Nee.

Dat is Omtzigt niet met je eens

quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
juist
pi_211399225
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:27 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Linksoms of rechtsom heeft de VVD de grootverdieners en multinationals altijd kunnen pleasen, of dat nou in een kabinet met D66 of PvdA was. De prioriteit lag simpelweg niet bij de gewone burgers en er zijn veel VVD'ers die dat niet willen of kunnen bevatten.
Ik ben zo een gewone burger en met een kapot lichaam dus werken gaat niet meer.
Toch kan ik prima leven ondanks 13 jaar VVD aan het roer.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:40:46 #97
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211399228
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat is Omtzigt niet met je eens
Niet alleen Omtzigt hoor :P
  donderdag 23 november 2023 @ 14:40:47 #98
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211399229
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik ook. Hij heeft gezegd dat niet te willen.
Schippers zou ook kunnen..
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211399236
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Bedoel als informateur.
quote:
Remkes: bel mij niet om verkenner te worden
Bij Sven op 1 zegt VVD-prominent Johan Remkes dat het hem "niet goed denkbaar" lijkt dat hij morgen wordt aangesteld als verkenner in de kabinetsformatie. "Bel mij niet", is zijn boodschap, al zegt hij erbij dat hij wel altijd opneemt als de telefoon gaat.
Ik zie een opening. Hij wil niet gebeld worden maar gaat wel opnemen en ja zeggen als ie wordt gebeld natuurlijk :D
pi_211399241
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Eens. Maar dat er eerst met PVV gesproken moet worden, lijkt me duidelijk. In hoeverr het gaat lukken, is vers twee.
pi_211399253
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Schippers zou ook kunnen..
Of Rita Verdonk :D
  donderdag 23 november 2023 @ 14:43:13 #102
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_211399254
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:38 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens, in het kader van Nexit en de grenzen dicht dit pareltje:
[..]
Nota bene: Het VK heeft hetzelfde vergrijzingsprobleem als Nederland.
Er moet out of the box gedacht worden.

Mensen die nu nog vastklampen aan de bevolkingspiramide snappen er dus echt helemaal niks van.

Nee, Nederland heeft geen meer import nodig om de vergrijzing op te vangen, zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
pi_211399275
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:43 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Of Rita Verdonk :D
Ik ben niet links, ik ben niet rechts. ik ben NSC
pi_211399279
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:43 schreef Cruzinats het volgende:

[..]

Mensen die nu nog vastklampen aan de bevolkingspiramide snappen er dus echt helemaal niks van.

Nee, Nederland heeft geen meer import nodig om de vergrijzing op te vangen, zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Ok. Doe dat eens even? Leg eens uit hoe dat dan werkt?
  donderdag 23 november 2023 @ 14:49:07 #105
323876 michaelmoore
pi_211399324
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:45 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ik ben niet links, ik ben niet rechts. ik ben NSC
juist rechts en links is onzin , realist dat is je ware
pi_211399326
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je roept gewoon wat. Dat is hoe dat doorgaans werkt. :P
Iedereen met 2 hersencellen snapte dat het afschaffen van vrij verkeer van personen vanuit de EU in het VK zou leiden tot personeelstekorten in de zorg en dergelijke.Maar goed, dat probleem wordt gewoon opgevangen met personeel uit landen als Nigeria en India.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_211399342
quote:

[..]

Waar halen we 10.000 agenten vandaan eigenlijk.
En al dat zorgpersoneel.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 23 november 2023 @ 14:50:50 #108
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_211399354
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Waarom moet ik dat doen? :')

Ik zeg alleen maar dat de traditionele bevolkingspiramide een achterhaalt concept is. Zelfs onder perfecte omstandigheden waarbij elk stel twee kinderen krijgt zal de piramide uiteindelijk scheefrgroeien doordat mensen veel langer leven en daardoor ook langer zorg nodig hebben.
pi_211399358
quote:

[..]

Ik neem aan dat jij in de zorg werkt of je bij deze per omgaande aanmeld of te helpen met het oplossen van de personeelstekorten daar?
pi_211399367
quote:

[..]

Men lijkt niet te beseffen dat die immigranten die nodig zijn om de vergrijzing op te vangen zelf ook weer oud worden.

Even door de vergrijzing heenbijten en een bevolkingskrimp kan geen kwaad. Lijkt mij ook beter voor de woningnood en de natuur.
pi_211399380
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:52 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Men lijkt niet te beseffen dat die immigranten die nodig zijn om de vergrijzing op te vangen zelf ook weer oud worden.

Even door de vergrijzing heenbijten en een bevolkingskrimp kan geen kwaad. Lijkt mij ook beter voor de woningnood en de natuur.
De vraag is of al die migranten dan wel hier blijven of liever pensioneren in land van herkomst.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:53:41 #112
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_211399383
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:50 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Waar halen we 10.000 agenten vandaan eigenlijk.
En al dat zorgpersoneel.
Die hebben we al, ze werken echter een of andere nutteloos klotebaantje bij een grote multinational en voegen niks van waarde toe aan de samenleving m.u.v. de baas rijker maken. :D

Zolang je die prikkel niet weghaalt kan je volk hierheen halen tot je een ons weegt. Mensen blijven kiezen voor een influencer/ondernemer lifestyle zolang er droog brood in te verdienen valt.
pi_211399386
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:53 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
De vraag is of al die migranten dan wel hier blijven of liever pensioneren in land van herkomst.
Wat denk je zelf
pi_211399388
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:50 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Waarom moet ik dat doen? :')

Ik zeg alleen maar dat de traditionele bevolkingspiramide een achterhaalt concept is. Zelfs onder perfecte omstandigheden waarbij elk stel twee kinderen krijgt zal de piramide uiteindelijk scheefrgroeien doordat mensen veel langer leven en daardoor ook langer zorg nodig hebben.
Dus je roept out of the box denken zonder ook maar enig idee te hebben wat er dan buiten de box is? Ok

Prima als je die pyramide achterhaald noemt maar wij hebben het gewoon over feiten hier, we weten vrij exact hoeveel mensen de arbeidsmarkt verlaten in de komende 5 jaar en wat voor banen die mensen hebben en dus ook waar er tekorten zullen komen omdat we ook weten wat de aanwas is van mensen die de arbeidsmarkt betreden.

En dat is alleen nog maar de status quo handhaven.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:54:21 #115
403588 mcmlxiv
pi_211399390
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:53 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Die hebben we al, ze werken echter een of andere nutteloos klotebaantje bij een grote multinational en voegen niks van waarde toe aan de samenleving m.u.v. de baas rijker maken. :D

Zolang je die prikkel niet weghaalt kan je volk hierheen halen tot je een ons weegt. Mensen blijven kiezen voor een influencer/ondernemer lifestyle zolang er droog brood in te verdienen valt.
jij gaat in de zorg werken begrijp ik. chapeau
pi_211399397
quote:

[..]

Die worden veel later gepensioneerd, he? Na 2040 zal de situatie normaliseren en zullen de meeste babyboomers gestorven zijn.
pi_211399398
quote:

[..]

De vraag is of al die migranten dan wel hier blijven of liever pensioneren in land van herko
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:53 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Wat denk je zelf
Geen idee. Ik heb geen cijfers. Jij wel?
pi_211399402
Een duidelijke winnaar, de PVV, de partij van Wilders. Een kwart van de kiezers heeft zijn verstand verloren en met de onderbuik gestemd. Ik durf niet meer op vakantie naar het buitenland. Ik schaam me om Nederlander te zijn.

Beeno Radema, Rotterdam

:')

Dat scheelt weer onnodige vliegbewegingen. :W
  donderdag 23 november 2023 @ 14:55:52 #119
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_211399412
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:54 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
jij gaat in de zorg werken begrijp ik. chapeau
Jij gaat alle nieuwe woningen en voorzieningen bouwen voor het volk wat je hierheen wil halen?
pi_211399420
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:55 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Jij gaat alle nieuwe woningen en voorzieningen bouwen voor het volk wat je hierheen wil halen?
Is dat een nee ?
  donderdag 23 november 2023 @ 14:57:26 #121
403588 mcmlxiv
pi_211399429
quote:

[..]
Natuurlijk niet, want jij gaat al in de zorg werken, dus dan zijn die huizen niet meer nodig.
pi_211399431
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:54 schreef Jaeger85 het volgende:

Het CBS heeft die cijfers wel, er vertrekken best veel mensen uit Nederland:

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)s-in-eerste-kwartaal
pi_211399444
quote:

[..]
Nee, die worden al jaren gebouwd door migranten zowel voor Nederlanders als voor migranten :P

De bouw kan niet zonder.
pi_211399462
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:54 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
De vraag is of al die migranten dan wel hier blijven of liever pensioneren in land van herko
[..]
Nee, maar wel ervaringen uit het verleden.
pi_211399466
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:53 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
En die mensen ga je verplichten om dan maar agent te worden, ongemotiveerd met een minder salaris?

Als dit jou 'out of the box' denken is, misschien is er wel een plekje voor jou bij de popo's.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_211399469
Ik zal het nog een keer zeggen, het is prima als je geen arbeidsmigranten meer wil maar vertel er dan wel eerlijk bij wat je wil opgeven daarvoor want het is pure fantastie om te denken dat we dezelfde welvaart en economie kunnen behouden zonder arbeidsmigranten.
pi_211399470
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, die worden al jaren gebouwd door migranten zowel voor Nederlanders als voor migranten :P

De bouw kan niet zonder.
Ik was vanmorgen nog op een bouwplaats, er zal wel een reden zijn dat je geen "hardwerkende Nederlanders" ziet die betonijzer vlechten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator donderdag 23 november 2023 @ 15:02:48 #128
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211399490
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:00 schreef Tijger_m het volgende:
het is pure fantastie
Dat zijn de meeste "oplossingen" van de PVV. Een migratiestop veranderd niets aan het woningtekort, een verbod op hoofddoekjes veranderd niets aan criminaliteit, etc Het is een grote stroppop partij.

Ze bedenken constant oplossingen die geen pijn doen voor gemiddelde burgers maar ook geen oplossing zijn, zachte heelmeesters stinkende wonden. Mensen die nog geloven in win/win scenarios.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_211399497
In de categorie 'Nederlands nieuws in het buitenland':

twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211399501
quote:
Ik zal het nog een keer zeggen, het is prima als je geen arbeidsmigranten meer wil maar vertel er dan wel eerlijk bij wat je wil opgeven daarvoor want het is pure fantastie om te denken dat we dezelfde welvaart en economie kunnen behouden zonder arbeidsmigranten.
Ook pure fantasie om ze buiten te houden met alle verdragen die er binnen de EU zijn. De meeste arbeidsmigranten komen immers van binnen de EU.
pi_211399537
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:03 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ook pure fantasie om ze buiten te houden met alle verdragen die er binnen de EU zijn. De meeste arbeidsmigranten komen immers van binnen de EU.
Ja. 800.000 arbeidsmigranten in Nederland waarvan 79.000 van buiten de EU komen volgens het CBS als ik het goed heb.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2023 15:07:10 ]
  donderdag 23 november 2023 @ 15:08:41 #132
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_211399566
quote:
Aan een toenemende welvaart heb je nog niks als de kosten van het levensonderhoud dubbel zo hard stijgen als gevolg daarvan. VVD'ers laten zich wel heel makkelijk kennen in dit topic het moment dat je je uitspreekt tegen arbeidsmigranten...
  donderdag 23 november 2023 @ 15:08:57 #133
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211399569
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:03 schreef capricia het volgende:

[ twitter ]
Tja als dit echt is wat Wilders zou willen wat betreft steun voor Oekraine dan lijkt mij coalitie met VVD heel lastig :)
pi_211399571
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja. 800.000 arbeidsmigranten in Nederland waarvan 79.000 van buiten de EU komen volgens het CBS als ik het goed heb.
Ik denk dat menig PVV stemmer teleurgesteld gaat zijn straks.... maar dit is de enige manier om er achter te komen.
pi_211399581
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:08 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Aan een toenemende welvaart heb je nog niks als de kosten van het levensonderhoud dubbel zo hard stijgen als gevolg daarvan. VVD'ers laten zich wel heel makkelijk kennen in dit topic het moment dat je je uitspreekt tegen arbeidsmigranten...
Er zitten in dit topic weinig VVDers volgens mij. Wel mensen die in de realiteit leven waarin we niet zomaar zonder arbeidsmigranten kunnen laat staan dat we arbeidsmigranten uit de EU kunnen weren.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:10:10 #136
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_211399583
quote:

Nieuw paars? De essentie van paars was dat de Christendemocraten eens een keer niet meededen. Dus als je nieuws paars wilt moet je NSC (CDA 2.0) zeker niet uitnodigen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_211399595
quote:

[..]
Nee. Ik heb het puur over de status quo handhaven, niet over groei.

Nogmaals, ik heb het dus puur over de vervanging van mensen die met pensioen gaan, niet over nieuwe banen of over groei.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:13:31 #138
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211399621
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:00 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Ik zou wel met een Koran willen gaan rondlopen de komende tijd
Pas maar op, laat je die in het zicht van de verkeerde mensen per ongeluk in een plas op de grond vallen en je wordt gelyncht.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211399651
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:13 schreef nixxx het volgende:

[..]
Pas maar op, laat je die in het zicht van de verkeerde mensen per ongeluk in een plas op de grond vallen en je wordt gelyncht.
Ik las dat iemand recentelijk een koran verscheurde voor een moskee en dat niemand een vinger naar hem uitstak. In Nederland, dat wel.
pi_211399658
quote:

Die eerste gaat het natuurlijk worden met BBB er nog bij.

Ik als linkse stemmer hoop op een rechts kabinet met PVV. Kijken wat er van de grote mond van Wilders nog overblijft.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:22:15 #141
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211399716
Ach de PVV is afhankelijk van de grootafnemers van arbeidsmigranten dus daar zal wel niet veel mee gaan gebeuren.
pi_211399718
De NSC voorzitter, ex-Groen Links, ziet samenwerken met de PVV niet gebeuren: https://www.ad.nl/politie(...)v-kan-niet~ac3dba56/

Palmen, hoog op de lijst, geeft dat ook aan.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:23:42 #143
3542 Gia
User under construction
pi_211399731
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:09 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Er zitten in dit topic weinig VVDers volgens mij. Wel mensen die in de realiteit leven waarin we niet zomaar zonder arbeidsmigranten kunnen laat staan dat we arbeidsmigranten uit de EU kunnen weren.
We kunnen natuurlijk wel de werkgevers verplichten om hetzelfde te betalen als een Nederlandse werknemer voor hetzelfde werk krijgt. En we zouden werkgevers, die liever arbeidsmigranten in dienst nemen, kunnen verplichten voor huisvesting te zorgen. Desnoods op bungalowparken.

Denk dat ze dan liever in de eigen vijver gaan vissen naar mensen die hier al wonen. Ook als daar een hoger loon tegenover moet staan.
pi_211399741
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:22 schreef Hanca het volgende:
De NSC voorzitter, ex-Groen Links, ziet samenwerken met de PVV niet gebeuren: https://www.ad.nl/politie(...)v-kan-niet~ac3dba56/

Palmen, hoog op de lijst, geeft dat ook aan.
En dat is het voordeel wat Wilders heeft, die kan 180 graden draaien zonder lastige partijleden die hem in de weg zitten, Omtzigt heeft die luxe niet.
pi_211399744
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:22 schreef Hexagon het volgende:
Ach de PVV is afhankelijk van de grootafnemers van arbeidsmigranten dus daar zal wel niet veel mee gaan gebeuren.
Van ASML?
  donderdag 23 november 2023 @ 15:24:51 #146
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211399748
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:23 schreef Gia het volgende:

[..]
We kunnen natuurlijk wel de werkgevers verplichten om hetzelfde te betalen als een Nederlandse werknemer voor hetzelfde werk krijgt. En we zouden werkgevers, die liever arbeidsmigranten in dienst nemen, kunnen verplichten voor huisvesting te zorgen. Desnoods op bungalowparken.

Denk dat ze dan liever in de eigen vijver gaan vissen naar mensen die hier al wonen. Ook als daar een hoger loon tegenover moet staan.
Klinkt al een stuk beter. Als hij dat nou in zijn programma had gezet.
pi_211399761
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En dat is het voordeel wat Wilders heeft, die kan 180 graden draaien zonder lastige partijleden die hem in de weg zitten, Omtzigt heeft die luxe niet.
Nee, er komt bij NSC sowieso een ALV als ze mee gaan regeren, begrijp ik.
Nou houdt de PVV vast ook wel ALV's :P
  donderdag 23 november 2023 @ 15:26:02 #148
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211399762
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:24 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Van ASML?
Nee van BBB en VVD, en die vertegenwoordigen die grootafnemers.

Ik denk dat als je arbeidsmigranten daatwerkelijk gaat weren, dat de snelwegen weer vol staan met trekkers.
pi_211399763
quote:

[..]

Je snapt nog steeds niet dat er weinig te vissen is als de werkeloosheid in Nederland 156.000 personen bedraagt en het aantal vacatures 416.000 is.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:27:24 #150
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211399784
We gaan een Nexit krijgen trouwens. Wel leuk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211399788
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:26 schreef Hanca het volgende:
Nou houdt de PVV vast ook wel ALV's :P
:D Dagelijks. Zijn ook snel klaar.
pi_211399790
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:27 schreef -XOR- het volgende:
We gaan een Nexit krijgen trouwens. Wel leuk.
Toch wel ja? :')
pi_211399793
quote:

[..]

Dat kunnen we met mannen en vrouwen al niet eens. Je kunt het minimumloon proberen af te dwingen, maar dat doen we al. Daar probeert men dan met allerlei malafide constructies omheen te werken. Maar bij wat beter betalende banen is beloning redelijk flexibel. Mijn salaris heeft al een bandbreedte van pakweg 4.5k bruto. Of iemand aan de onderkant of bovenkant van de schaal belandt hangt af van zoveel factoren dat je daar heel moelijk uit gaat destilleren dat een arbeidsmigrant minder betaalt zou krijgen.
pi_211399795
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je snapt nog steeds niet dat er weinig te vissen is als de werkeloosheid in Nederland 156.000 personen bedraagt en het aantal vacatures 416.000 is.
Maar er zijn best banen die hier kunnen verdwijnen. Moeten we massaal van die distributiecentra hebben? Zijn kassen die volledig draaien op buitenlandse arbeid en ook nog eens veel energie vreten nog wel van deze tijd? Zulke vragen mogen best gesteld worden. Juist in een tijd van extreem lage werkloosheid kun je dat prima doen.
pi_211399800
Tja het is vooral belangrijk dat er minder mensen komen. Niet alleen in NL maar op de hele wereld. Dan maar een krimpende economie en een aantal pijnlijke jaren. Overigens maakt het niet uit wat voor mensen. Minder asielzoekers, minder arbeidsmigranten, maar ook zelf minder kinderen op de wereld zetten. Stop met al die subsidies daarvoor.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:29:33 #156
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211399804
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Toch wel ja? :')
Geert heeft het beloofd, en "wir sind das Volch" wil het dus hup, uitvoeren die hap. Kijken of al dat klootjesvolk nog zo kan lachen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211399806
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Tja het is vooral belangrijk dat er minder mensen komen. Niet alleen in NL maar op de hele wereld. Dan maar een krimpende economie en een aantal pijnlijke jaren. Overigens maakt het niet uit wat voor mensen. Minder asielzoekers, minder arbeidsmigranten, maar ook zelf minder kinderen op de wereld zetten. Stop met al die subsidies daarvoor.
Dat is ook gewoon de demografische prognose.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:29:55 #158
3542 Gia
User under construction
pi_211399811
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Klinkt al een stuk beter. Als hij dat nou in zijn programma had gezet.
Het maakt toch niet uit hoe je het voor elkaar krijgt dat er minder arbeidsmigranten in Nederland werken, als hij het maar voor elkaar krijgt. Hetzelfde geldt voor een stop of tenminste vermindering van de toestroom van gelukzoekers. Er zijn tal van mogelijkheden om Nederland voor deze groep mensen een stuk minder aantrekkelijk te maken, binnen de wet.
pi_211399812
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Geert heeft het beloofd, en "wir sind das Volch" wil het dus hup, uitvoeren die hap. Kijken of al die mongooltjes nog zo kunnen lachen.
Dan verkas ik wel naar België, scheelt me nog geen 10km. :P
  donderdag 23 november 2023 @ 15:30:50 #160
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211399822
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Geert heeft het beloofd, en "wir sind das Volch" wil het dus hup, uitvoeren die hap. Kijken of al dat klootjesvolk nog zo kan lachen.
Gelukkig zijn degenen met trekkers degenen die van de EU leven.
pi_211399823
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Daar hoeven we niks voor te doen, binnen nu en 60 jaar gaat de wereldbevolking al krimpen, binnen nu en 30 jaar de Nederlandse. Hoef je dus geen beleid op te maken. Probleem is dan wel dat men massaal vergrijst, dus wie er dan voor de ouderen moeten zorgen is wel een enorm probleem.
pi_211399828
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Is dat wel in het Vlaams belang?
  donderdag 23 november 2023 @ 15:32:10 #163
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211399837
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik ook (al woon ik wel eenstuk verder van de grens), het lompenproletariaat blijft lekker achter. Niks te vreten maar wel lekker verlost van Europa. Peuterpubertjes.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211399841
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Daar hoeven we niks voor te doen, binnen nu en 60 jaar gaat de wereldbevolking al krimpen, binnen nu en 30 jaar de Nederlandse. Hoef je dus geen beleid op te maken. Probleem is dan wel dat men massaal vergrijst, dus wie er dan voor de ouderen moeten zorgen is wel een enorm probleem.
Ah oké. Ga ik niet allemaal meer mee maken dan, of als heel erg vergrijsd oudje. Waar komt dat dan eigenlijk door?
  donderdag 23 november 2023 @ 15:32:40 #165
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211399842
Misschien moeten we dan maar oudjes gaan exporteren naar een land met hoge jeugdwerkloosheid.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:33:13 #166
3542 Gia
User under construction
pi_211399849
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee van BBB en VVD, en die vertegenwoordigen die grootafnemers.

Ik denk dat als je arbeidsmigranten daatwerkelijk gaat weren, dat de snelwegen weer vol staan met trekkers.
Vanwege die arbeidsmigranten die op de velden werken, kan de jeugd daar geen zakcentje meer mee verdienen. Ze worden door de boeren geweerd. Zonde.

Heb zelf als jong Gia'tje behoorlijk wat aardbeien geplukt. 's Morgens om 6 uur het veld in, tot een uurtje of 11 en dan naar het zwembad.
pi_211399851
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ah oké. Ga ik niet allemaal meer mee maken dan, of als heel erg vergrijsd oudje. Waar komt dat dan eigenlijk door?
Omdat Afrika welvarender wordt en welvarende mensen doen aan gezinsplanning en krijgen dus minder kinderen.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:33:34 #168
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211399852
quote:

[..]

Timmermans bent u dat?
  donderdag 23 november 2023 @ 15:34:19 #169
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211399856
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:33 schreef Gia het volgende:

[..]
Vanwege die arbeidsmigranten die op de velden werken, kan de jeugd daar geen zakcentje meer mee verdienen. Ze worden door de boeren geweerd. Zonde.

Heb zelf als jong Gia'tje behoorlijk wat aardbeien geplukt. 's Morgens om 6 uur het veld in, tot een uurtje of 11 en dan naar het zwembad.
De jeugd kan ook beter werk vinden dan dat.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:34:57 #170
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211399865
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:03 schreef capricia het volgende:

[ twitter ]
Ze legt het wel heel positief uit daar.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211399870
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ligt er aan welke jeugd, aardbeien plukken gebeurde echt al door 13/14 jarigen. Denk niet dat die veel beters kunnen vinden momenteel.
pi_211399881
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Babyboom.
pi_211399883
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat Afrika welvarender wordt en welvarende mensen doen aan gezinsplanning en krijgen dus minder kinderen.
Dat mag je op Fok niet zeggen. Ze leven namelijk allemaal nog in hutjes, fokken als konijnen en willen allemaal hierheen komen!!11
pi_211399884
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Oh echt? Ben benieuwd.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:37:00 #175
3542 Gia
User under construction
pi_211399892
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het aantal werkelozen is, volgens mij, vooral gebaseerd op het aantal uitkeringen. Er zijn veel meer mensen in de beroepsbevolking die zouden kunnen werken, maar die niet meegenomen worden in dit cijfer. Er zijn ook heel veel scholieren die zouden kunnen werken, bijvoorbeeld bij de boer, maar niet aan een dergelijk baantje kunnen komen, vanwege de arbeidsmigranten.
pi_211399894
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ligt er aan welke jeugd, aardbeien plukken gebeurde echt al door 13/14 jarigen. Denk niet dat die veel beters kunnen vinden momenteel.
En de reden dat die dat deden was vooral omdat Nederland een systeem kent met een minimumjeugdloon waardoor werknemers van die leeftijd echt geen ruk kosten.
pi_211399897
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat een gelul, bijna iedere tuinder hier in het Westland heeft spandoeken hangen waar ze vragen om schooljeugd en goede betaling beloven. Het is wel heel zwaar werk in een kas.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2023 15:37:35 ]
pi_211399908
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:37 schreef Monolith het volgende:

[..]
En de reden dat die dat deden was vooral omdat Nederland een systeem kent met een minimumjeugdloon waardoor werknemers van die leeftijd echt geen ruk kosten.
Klopt, voor 3 euro in een uur komen ze tegenwoordig ook niet meer achter hun playstation vandaan, vrees ik.
pi_211399921
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt, voor 3 euro in een uur komen ze tegenwoordig ook niet meer achter hun playstation vandaan, vrees ik.
Hier werken ze liever bij de AH, de bakker of de New York Pizza dan in een kas. Kan je ze ook moeilijk kwalijk nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2023 15:39:38 ]
  donderdag 23 november 2023 @ 15:39:45 #180
3542 Gia
User under construction
pi_211399923
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Folders bezorgen en vakken vullen? Is beter, ja?
Ik heb het over jeugd van 14 tot 16 jaar.
pi_211399926
Partijleider Pieter Omtzigt van lijkt de deur voor regeren met de PVV op een kleine kier te zetten, maar de partijvoorzitter van Nieuw Sociaal Contract (NSC) klinkt een stuk sceptischer. ,,Met een partij die de grondrechten niet respecteert, kunnen we niet samenwerken'', zegt interim-voorzitter Bert van Boggelen van NSC.

,,Er is natuurlijk een politieke realiteit nu", zegt Van Boggelen, zelf ooit actief voor GroenLinks, op vragen van deze nieuwssite. ,,Maar dat neemt niet weg dat onze partij is opgericht voor de rechtsstatelijkheid, de Grondwet is pijler nummer één voor ons. Als je daar aan knaagt, ben je weg.''

Aan het einde van dondermiddag komt de 20-koppige fractie van NSC voor het eerst bijeen, de coalitievorming - met PVV als grootste - zal op de agenda staan.

Na de megawinst van Wilders wordt vooral naar de VVD en NSC van Omtzigt gekeken: sluiten zij samenwerking met de PVV uit? In de campagne zei Omtzigt nog dat Wilders' plannen een obstakel voor samenwerken vormen, maar op de uitslagenavond herhaalde de partijleider dat niet meer. Toen zei Omtzigt wel dat partijen 'over de schaduw' moeten stappen, 'het land moet bestuurd worden'.

Volgens Van Boggelen is het aan de politieke fractie om een besluit te nemen over formatiestappen, maar wel duidelijk is dat er 'niet samengewerkt kan worden met een partij die de Grondwet niet respecteert': ,,En onze kandidaat Sandra Palmen, klokkenluider in de Toeslagenaffaire, benadrukte dat gisteren ook weer."

Hoe de PVV die rechtsstatelijke bezwaren dan kan wegnemen, gaat Van Boggelen niet zeggen. ,,Ik weet ook niet of dat überhaupt mogelijk is om geloofwaardig te doen als je al 20 jaar iets roept. Maar de bal ligt nu bij de PVV, wij gaan het niet voorzeggen."

Bron: ad liveblog
  donderdag 23 november 2023 @ 15:41:09 #182
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211399939
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:39 schreef Gia het volgende:

[..]
Voor winkelwerk is het zelfs al moeilijk mensen vinden. Zo zitten meerdere winkelketens al in moeilijkheden doordat ze niemand kunnen vinden.
pi_211399948
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:39 schreef Gia het volgende:

[..]
Vergeleken met in een kas of op het land werken? Uh....ja?

Folders bezorgen zie ik hier geen jongere doen, mijn krant ook niet. Studenten zie je af en toe wel, Delft is niet ver bij ons vandaan.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:43:16 #184
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211399966
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:36 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Oh echt? Ben benieuwd.
Duurt voor Afrika nog wel een tijdje trouwens, de geprojecteerde bevolking van veel landen in 2050 is gevaarlijk hoog. Stevige ontwikkelingshulp is ook noodzakelijk om dat te voorkomen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211399967
Het meeste valt natuurlijk te winnen bij simpelweg het reduceren van de vraag. Tekorten aan loodgieters, elektriciens, stukadoors en ga zo maar door nemen af als mensen minder gaan verbouwen of zelf een poging doen.
pi_211399975
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:43 schreef Monolith het volgende:
Het meeste valt natuurlijk te winnen bij simpelweg het reduceren van de vraag. Tekorten aan loodgieters, elektriciens, stukadoors en ga zo maar door nemen af als mensen minder gaan verbouwen of zelf een poging doen.
En minder huizen bouwen, dat helpt ook >:)

En meer geld vragen voor die huizen zodat hardwerkende Nederlanders meer in de bouw kunnen verdienen. Ook heel belangrijk.
  Moderator donderdag 23 november 2023 @ 15:44:33 #187
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_211399976
quote:

[..]
Waarom kiezen we niet voor geen gezeik iedereen rijk inderdaad :')
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_211399984
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:43 schreef Monolith het volgende:
Ja, laat de welvaart flink afnemen en je hebt vanzelf weer werkloosheid, maar of dat nu positief is? Met de huidige welvaart is jouw denkrichting natuurlijk nooit haalbaar.
pi_211399997
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, laat de welvaart flink afnemen en je hebt vanzelf weer werkloosheid, maar of dat nu positief is? Met de huidige welvaart is jouw denkrichting natuurlijk nooit haalbaar.
Ik geloof niet dat Monolith serieus was, hoor :P
pi_211400002
quote:
88s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Volgens mij heeft een grote groep dat gisteren gedaan. Nu nog de uitwerking.
pi_211400022
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Precies mijn punt. Kijk je kunt prima arbeidsmigratie een halt willen toeroepen, maar dat heeft consequenties. Nederland heeft gewoon een tekort in veel sectoren die veel toevoegen aan Nederland. Dat wordt deels opgevangen met arbeidsmigranten, maar als je die allemaal het land uit schopt, dan is het resultaat simpelweg een verschuivend Parito-optimum.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:50:59 #192
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211400039
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Gelukkig zijn degenen met trekkers degenen die van de EU leven.
Laat ze maar eens voelen wat Geertpolitics inhoudt. We moesten toch naar de kiezer luisteren?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 15:51:05 #193
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_211400042
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zelfde zie je hier in Zweden nu. Rechts is aan de macht en ze hebben ook vooral gewonnen door het op immigranten te gooien. Ze pakken nu als eerste arbeidsmigranten die van buiten de EU komen aan. Dat zijn er nog net 60.000, waarvan een groot deel gewoon full-time werken, netjes belasting betalen, ingeburgerd zijn en banen opvullen die de gemiddelde Zweed niet eens wil uitvoeren. Om een werkvergunning te krijgen moeten arbeidsmigranten van buiten de EU nu opeens meer verdienen (80% van gemiddelde salaris (eigenlijk mediaan) in Zweden).

Veel bedrijven zitten al te roepen dat ze geen krachten kunnen gaan vinden straks.

Enige reden dat die groep aangepakt wordt is omdat dat juist een groep is die niet echt beschermd wordt. Asielzoekers liggen vast in allerlei verdragen, arbeidsmigranten uit EU kan je niet stoppen zolang je in de EU zit, dus wat pak je dan? Grotendeels hardwerkende arbeidsmigranten uit niet-EU landen. Dom volk denkt dat het nut heeft, partijen kunnen vinkje zetten bij "iets doen aan immigraten" en verder op zelfde voet ....
pi_211400043
quote:
88s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:44 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ik probeerde gisteren op de Tegenpartij te stemmen want daar had ik ooit wel goede verhalen over gehoord.
Zag alleen die partij er niet tussen staan ondanks dat het papierwerk zo ongeveer een hele boom besloeg, dus heb met potlood zelf de Tegenpartij maar even toegevoegd en een rood bolletje gegeven.

Met Kees van Kooten valt niet te kloten en zonder Wim de Bie lukt het nie!
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_211400050
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:49 schreef Monolith het volgende:

[..]
Precies mijn punt. Kijk je kunt prima arbeidsmigratie een halt willen toeroepen, maar dat heeft consequenties. Nederland heeft gewoon een tekort in veel sectoren die veel toevoegen aan Nederland. Dat wordt deels opgevangen met arbeidsmigranten, maar als je die allemaal het land uit schopt, dan is het resultaat simpelweg een verschuivend Parito-optimum.
De consequenties durft niemand echt op in te gaan want dat is lastig en wekt weerstand op.

Alleen Omtzigt, geloof ik, gaf daar heel voorzichtig iets over aan maar dat was heel zachtjes op de achtergrond.
pi_211400058
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:39 schreef Newone82 het volgende:
Partijleider Pieter Omtzigt van lijkt de deur voor regeren met de PVV op een kleine kier te zetten, maar de partijvoorzitter van Nieuw Sociaal Contract (NSC) klinkt een stuk sceptischer. ,,Met een partij die de grondrechten niet respecteert, kunnen we niet samenwerken'', zegt interim-voorzitter Bert van Boggelen van NSC.

,,Er is natuurlijk een politieke realiteit nu", zegt Van Boggelen, zelf ooit actief voor GroenLinks, op vragen van deze nieuwssite. ,,Maar dat neemt niet weg dat onze partij is opgericht voor de rechtsstatelijkheid, de Grondwet is pijler nummer één voor ons. Als je daar aan knaagt, ben je weg.''

Aan het einde van dondermiddag komt de 20-koppige fractie van NSC voor het eerst bijeen, de coalitievorming - met PVV als grootste - zal op de agenda staan.

Na de megawinst van Wilders wordt vooral naar de VVD en NSC van Omtzigt gekeken: sluiten zij samenwerking met de PVV uit? In de campagne zei Omtzigt nog dat Wilders' plannen een obstakel voor samenwerken vormen, maar op de uitslagenavond herhaalde de partijleider dat niet meer. Toen zei Omtzigt wel dat partijen 'over de schaduw' moeten stappen, 'het land moet bestuurd worden'.

Volgens Van Boggelen is het aan de politieke fractie om een besluit te nemen over formatiestappen, maar wel duidelijk is dat er 'niet samengewerkt kan worden met een partij die de Grondwet niet respecteert': ,,En onze kandidaat Sandra Palmen, klokkenluider in de Toeslagenaffaire, benadrukte dat gisteren ook weer."

Hoe de PVV die rechtsstatelijke bezwaren dan kan wegnemen, gaat Van Boggelen niet zeggen. ,,Ik weet ook niet of dat überhaupt mogelijk is om geloofwaardig te doen als je al 20 jaar iets roept. Maar de bal ligt nu bij de PVV, wij gaan het niet voorzeggen."

Bron: ad liveblog
Dat wordt meloenen slikken bij NSC
  donderdag 23 november 2023 @ 15:52:38 #197
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211400061
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:51 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Zelfde zie je hier in Zweden nu. Rechts is aan de macht en ze hebben ook vooral gewonnen door het op immigranten te gooien. Ze pakken nu als eerste arbeidsmigranten die van buiten de EU komen aan. Dat zijn er nog net 60.000, waarvan een groot deel gewoon full-time werken, netjes belasting betalen, ingeburgerd zijn en banen opvullen die de gemiddelde Zweed niet eens wil uitvoeren. Om een werkvergunning te krijgen moeten arbeidsmigranten van buiten de EU nu opeens meer verdienen (80% van gemiddelde salaris (eigenlijk mediaan) in Zweden).

Veel bedrijven zitten al te roepen dat ze geen krachten kunnen gaan vinden straks.

Enige reden dat die groep aangepakt wordt is omdat dat juist een groep is die niet echt beschermd wordt. Asielzoekers liggen vast in allerlei verdragen, arbeidsmigranten uit EU kan je niet stoppen zolang je in de EU zit, dus wat pak je dan? Grotendeels hardwerkende arbeidsmigranten uit niet-EU landen. Dom volk denkt dat het nut heeft, partijen kunnen vinkje zetten bij "iets doen aan immigraten" en verder op zelfde voet ....
Zweden kreeg dan ook bovengemiddeld veel asielzoekers binnen, Nederland in vergelijking tot onze buurlanden vrij weinig.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211400090
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De consequenties durft niemand echt op in te gaan want dat is lastig en wekt weerstand op.

Alleen Omtzigt, geloof ik, gaf daar heel voorzichtig iets over aan maar dat was heel zachtjes op de achtergrond.
Wel meer partijen durfden dat, PvdA-GL idd niet, maar die hebben ook niet hard opgeschreven dat ze arbeidsmigratie aanpakken. Maar CU heeft bijvoorbeeld wel diverse keren minder wenselijke groepen arbeidsmigranten genoemd.
pi_211400091
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:52 schreef alpeko het volgende:

[..]
Of ze doen het gewoon niet. Omtzigt heeft niet de macht die Wilders heeft als partijkleider en heeft al helemaal niets aan een partij die meteen al uit elkaar spat.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2023 15:56:58 ]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 15:55:30 #200
416575 crew  Evenstar
pi_211400097
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zweden kreeg dan ook bovengemiddeld veel asielzoekers binnen, Nederland in vergelijking tot onze buurlanden vrij weinig.
Ja, dat kan je beperken tot een mininum, terwijl je je wel netjes aan de verdragen houdt. Niks mis mee. Ik vind het zelfs heel goed als dat eindelijk wordt aangepakt.

Echter vind ik het jammer dat juist een groep waar je relatief weinig last van hebt als zondebok gebruikt wordt in Zweden en straks waarschijnlijk dus ook in Nederland, want heel veel meer kan je niet doen.

Je kan asielzoekers beperken tot een minimum en arbeidsmigranten die van buiten de EU komen het leven zuur maken, meer kan je niet doen zonder hele gekke sprongen te maken (zoals uit de EU gaan).
pi_211400102
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wel meer partijen durfden dat, PvdA-GL idd niet, maar die hebben ook niet hard opgeschreven dat ze arbeidsmigratie aanpakken. Maar CU heeft bijvoorbeeld wel diverse keren minder wenselijke groepen arbeidsmigranten genoemd.
Nee, dat is nu net geen consequentie. Consequenties zijn wat er gebeurd als die migranten er niet meer zijn, niet of je die wel of niet wenselijk vind.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 15:56:57 #202
416575 crew  Evenstar
pi_211400112
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het gaat er niet om welke groep wel of niet wenselijk is, maar wat de consequenties zijn als die groepen er niet meer zijn.

Daar heb ik niemand iets over horen zeggen.
pi_211400120
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:52 schreef alpeko het volgende:

[..]
Of het wordt gewoon geen kabinet met PVV en NSC. Dan kan de VVD kiezen: een minderheidskabinet met de PVV, een minderheidskabinet met NSC of over links proberen. Ik zie de middelste optie dan als meest reëel. Een kabinet VVD-NSC dat vaak over rechts gaat en een enkele keer over links voor een meerderheid.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:57:57 #204
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211400125
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Geen Polen, geen extra huizen. Misschien is het wel handig voor het snel oplossen van de huizencrisis dat er punten komen waar Poolse bouwvakkers zich kunnen aanmelden, dan noemen we het Polenmeldpunten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211400129
Wat we nu zien is voor een deel natuurlijk ook een voortzetten van het sentiment bij de provinciale staten, alleen nu bij een andere partij. Een groot deel van de stemgerechtigden wil af van de 'Haagse kliek'. Voor een deel ontstaan door versplintering, waardoor veel gepolderd moet worden om aan besturen toe te komen. Daardoor kwam de politiek vaak op een te staan, in plaats van het 'landsbelang' of de burger. Als men dan de pvv negeert, wat met 35 zetels écht een praktisch probleem vormt, dan kom je dus weer in datzelfde moeras terecht van het grijze midden waarin iedereen de bal maar een beetje heen en weer kaatst, omdat er geen echt besluit genomen kan worden. Een kabinet op rechts kan die status quo in elk geval doorbreken. Wat dat oplevert valt te bezien, maar iedereen ziet dat het pleisters plakken de schade ook alleen maar erger maakt.
't Echte en 't ware!
pi_211400134
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:56 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Het gaat er niet om welke groep wel of niet wenselijk is, maar wat de consequenties zijn als die groepen er niet meer zijn.

Daar heb ik niemand iets over horen zeggen.
Jawel, CU zei dan ook dat bepaalde bedrijfstakken dan verdwijnen. Kan het nu in die bulk aan verkiezingsinterviews alleen niet meer terugvinden.
pi_211400145
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:37 schreef Gia het volgende:

[..]
Het aantal werkelozen is, volgens mij, vooral gebaseerd op het aantal uitkeringen. Er zijn veel meer mensen in de beroepsbevolking die zouden kunnen werken, maar die niet meegenomen worden in dit cijfer. Er zijn ook heel veel scholieren die zouden kunnen werken, bijvoorbeeld bij de boer, maar niet aan een dergelijk baantje kunnen komen, vanwege de arbeidsmigranten.
Of vinden die jongeren een leuker en eenvoudiger baantje als bezorger van het een of ander gewoon aantrekkelijker?
Wie nu wil werken maar niks kan vinden heeft over het algemeen minstens één vlekje…
Het is ook niet voor niets dat zo'n groot deel van de Oekraïense vluchtelingen ondanks een grote taalachterstand zo aan het werk was. Er is echt meer dan genoeg werk in alle soorten en maten.
pi_211400156
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Of het wordt gewoon geen kabinet met PVV en NSC. Dan kan de VVD kiezen: een minderheidskabinet met de PVV, een minderheidskabinet met NSC of over links proberen. Ik zie de middelste optie dan als meest reëel. Een kabinet VVD-NSC dat vaak over rechts gaat en een enkele keer over links voor een meerderheid.
Daar gaat de VVD de rekening van betalen als ze PVV links laten liggen en een minderheidskabinet vormen met NSC. Dan kan PVV alle voorstellen die van links geen steun krijgen, torpederen. Nee. je kunt niet om PVV heen nu. VVD niet. NSC kan dat prima maken.
pi_211400158
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:58 schreef Japepk het volgende:
Wat we nu zien is voor een deel natuurlijk ook een voortzetten van het sentiment bij de provinciale staten, alleen nu bij een andere partij. Een groot deel van de stemgerechtigden wil af van de 'Haagse kliek'. Voor een deel ontstaan door versplintering, waardoor veel gepolderd moet worden om aan besturen toe te komen. Daardoor kwam de politiek vaak op een te staan, in plaats van het 'landsbelang' of de burger. Als men dan de pvv negeert, wat met 35 zetels écht een praktisch probleem vormt, dan kom je dus weer in datzelfde moeras terecht van het grijze midden waarin iedereen de bal maar een beetje heen en weer kaatst, omdat er geen echt besluit genomen kan worden. Een kabinet op rechts kan die status quo in elk geval doorbreken. Wat dat oplevert valt te bezien, maar iedereen ziet dat het pleisters plakken de schade ook alleen maar erger maakt.
Klopt. Maar als NSC principiële bezwaren hebben tegen met de PVV werken, wat ze voor de verkiezingen ook netjes hebben gemeld, kun je ze natuurlijk niet in een coalitie met de PVV dwingen.
pi_211400163
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Of vinden die jongeren een leuker en eenvoudiger baantje als bezorger van het een of ander gewoon aantrekkelijker?
Wie nu wil werken maar niks kan vinden heeft over het algemeen minstens één vlekje…
Het is ook niet voor niets dat zo'n groot deel van de Oekraïense vluchtelingen ondanks een grote taalachterstand zo aan het werk was. Er is echt meer dan genoeg werk in alle soorten en maten.
Er staan nog steeds 460.000 vacatures open en die zijn niet voor pizza bezorgers.
  donderdag 23 november 2023 @ 16:00:58 #211
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211400164
twitter
pi_211400175
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:00 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ja, da's dan jammer voor die kiezers, het is niet alsof de NSC niet duidelijk was over dat issue.
pi_211400186
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:00 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Maar de kiezers gaan er niet over. Dat zijn eerst de fracties en daarna de leden. Als daar bij NSC een bezwaar zit kun je ze dat niet kwalijk nemen, ze hadden Wilders toch voor gister ook al uitgesloten.
pi_211400190
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:00 schreef alpeko het volgende:

[..]
Daar gaat de VVD de rekening van betalen als ze PVV links laten liggen en een minderheidskabinet vormen met NSC. Dan kan PVV alle voorstellen die van links geen steun krijgen, torpederen. Nee. je kunt niet om PVV heen nu. VVD niet. NSC kan dat prima maken.
Je kunt inderdaad niet om PVV heen. Hup meeregeren Greet!
pi_211400199
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Er staan nog steeds 460.000 vacatures open en die zijn niet voor pizza bezorgers.
Een deel kun je nog wel opvangen door werken ook echt lonend te maken. Nu valt de keuze tussen werken of een dagje extra vrij per week te vaak op dat laatste. Kinderopvang is duur (of niet beschikbaar) en extra werken levert netto soms maar weinig extra op.
  donderdag 23 november 2023 @ 16:03:52 #216
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211400200
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, da's dan jammer voor die kiezers, het is niet alsof de NSC niet duidelijk was over dat issue.
Omtzigt heeft al gezegd dat hij wil regeren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211400209
quote:

[..]
Nee, dat is voor een heel deel technisch geschoold werk (moet je dus wel de opleiding hebben) of werk in de zorg of onderwijs. Die laatste twee groepen: laten daar alsjeblieft alleen gemotiveerde mensen gaan werken, een niet gemotiveerde medewerker is in zorg en onderwijs erger dan geen medewerker.
  donderdag 23 november 2023 @ 16:05:12 #218
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211400216
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Er lijkt een wat frictie bij de NSC.
  donderdag 23 november 2023 @ 16:05:16 #219
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_211400218
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:41 schreef alpeko het volgende:
Remkes: bel mij niet om verkenner te worden
Zoals hij al zei na de afgelopen formatie:
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 16:05:19 #220
416575 crew  Evenstar
pi_211400219
Wel weer "mooi" dat men op PVV en NSC stemt, omdat ze klaar zijn met alle gedraai en gedoe bij de andere partijen.

Nog geen uur na de verkiezingen gooit PVV 75% van hun programma al uit het raam en NSC (Omtzigt) is na de hele tijd gezegd te hebben dat het lastig is opeens haantje de voorste om met PVV in zee te gaan (nou ja haantje de bijna voorste, want BBB was er als de kippen bij).
pi_211400220
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Omtzigt heeft nog nergens gezegd dat hij met de PVV wil regeren, verder gaat hij daar niet in zijn eentje over.
pi_211400229
quote:

[..]
Klopt hoor maar met die baantjes moet een teler wel concurreren.

Voor serieuze banen is gewoon echt overal een tekort aan mensen. Hoewel de werkloosheid nu wel weer heel iets op lijkt te gaan lopen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 16:06:50 #223
416575 crew  Evenstar
pi_211400239
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omtzigt heeft nog nergens gezegd dat hij met de PVV wil regeren, verder gaat hij daar niet in zijn eentje over.
Niet met zulke duidelijke woorden maar je kan echt niet ontkennen dat hij de deur flink open aan het zetten was gisteren hoor .... Hij zei bijna letterlijk wij gaan regeren .... Je denkt toch niet dat hij op de avond zelf al PVV buitenspel durft te zetten? Tuurlijk bedoelde hij daar met PVV. Wie anders.
  donderdag 23 november 2023 @ 16:06:52 #224
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211400240
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:05 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]
Zoals hij al zei na de afgelopen formatie:
[ afbeelding ]
Neeeee, denkt Herman Tjeenk-Willink.
pi_211400244
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:03 schreef alpeko het volgende:

[..]
Een deel kun je nog wel opvangen door werken ook echt lonend te maken. Nu valt de keuze tussen werken of een dagje extra vrij per week te vaak op dat laatste. Kinderopvang is duur (of niet beschikbaar) en extra werken levert netto soms maar weinig extra op.
In hoeverre is dat ook erg?
  donderdag 23 november 2023 @ 16:07:01 #226
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211400245
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat heeft hij gisteravond in zijn speech toch wel vrij duidelijk gezegd.

https://www.ad.nl/video/p(...)tten-in-daden-411905
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211400248
quote:

[..]
Voor meer kinderopvang is er dan weer geen personeel. Verder is de keus om minder dagen te werken vaak niet financieel, maar omdat je nou eenmaal niet leeft om te werken en nog meer te doen hebt.
pi_211400261
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat heeft hij gisteravond in zijn speech toch wel vrij duidelijk gezegd.
Nee, hij heeft het over 'over schaduwen heen springen' gehad, maar hij heeft de PVV of Wilders niet letterlijk genoemd.
pi_211400266
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:07 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
In hoeverre is dat ook erg?
Nou je als men wel bereid is om meer te werken maar dat niet loont, dan creëer je daarmee krapte op de arbeidsmarkt.
  Forum Admin donderdag 23 november 2023 @ 16:08:40 #230
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211400267
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, hij heeft het over 'over schaduwen heen springen' gehad, maar hij heeft de PVV of Wilders niet letterlijk genoemd.
Natuurlijk, maar we weten allemaal wel wat dat eigenlijk gaat inhouden ;)
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 23 november 2023 @ 16:08:48 #231
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211400268
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar de kiezers gaan er niet over. Dat zijn eerst de fracties en daarna de leden. Als daar bij NSC een bezwaar zit kun je ze dat niet kwalijk nemen, ze hadden Wilders toch voor gister ook al uitgesloten.
NSC heeft leden die inspraak hebben.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 16:08:50 #232
416575 crew  Evenstar
pi_211400270
quote:

[..]
Ja daaag, het was wel duidelijk hoor. HIj had het vast niet over een minderheidskabinet met SGP en CU.
  donderdag 23 november 2023 @ 16:09:41 #233
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211400276
Misschien is Mat Herben wel een goede informateur. :+
pi_211400277
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:08 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ja daaag, het was wel duidelijk hoor. HIj had het vast niet over een minderheidskabinet met SGP en CU.
Tja, hij heeft het gewoon niet gezegd. Bewust niet, lijkt me.
pi_211400281
quote:

[..]
Voor meer kinderopvang is er dan weer geen personeel. Verder is de keus om minder dagen te werken vaak niet financieel, maar omdat je nou eenmaal niet leeft om te werken en nog meer te doen hebt.
Om meer te werken is vaak wel financieel hoor. Soms ook noodzakelijk maar niet aanmoedigend als je dat netto niks oplevert of soms wel minder overhoud onder aan de streep. Gevolg van de vele toeslagen en het belastingstelsel. Dat moet gewoon anders. Werken loont te weinig.
pi_211400284
quote:

[..]
Ik wil niet lullig doen maar bij het bedrijf van mijn vrouw staan er gewoon een dozijn functies open met salarissen boven de 70K, he? En geen mensen te krijgen.
pi_211400292
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:08 schreef alpeko het volgende:

[..]
Nou je als men wel bereid is om meer te werken maar dat niet loont, dan creëer je daarmee krapte op de arbeidsmarkt.
Deels wel. Maar als je dat oplost door kinderopvang nog meer te financieren realiseer je elders weer een nieuw probleem. En als het financieel niet veel scheelt is het ook niet zo gek om iets minder hard mee te doen in de grote race. Vrije tijd is ook belangrijk en wordt steeds belangrijker.
  donderdag 23 november 2023 @ 16:11:18 #238
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211400293
Omtzigt houdt zijn kaarten gewoon op zijn borst. De PVV meteen blokkeren is geen goed idee. Maar aangezien onvoorspelbaar is wat Geert precies wil, zal hij wel een escape hebben.
pi_211400294
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik wil niet lullig doen maar bij het bedrijf van mijn vrouw staan er gewoon een dozijn functies open met salarissen boven de 70K, he? En geen mensen te krijgen.
In mijn sector idem. Nu werken hier de meeste wel fulltime maar de parttime trend doet de arbeidsmarkt geen goed. Los van dat ik die keuzes snap.
pi_211400295
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:08 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Een minderheidskabinet kan toch ook niet zomaar? Hoe werkt dat eigenlijk? Anders kunnen PvdA en GL zichzelf ook tot minderheidskabinet uitroepen?
't Echte en 't ware!
  donderdag 23 november 2023 @ 16:11:51 #241
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211400300
quote:

[..]
"Nederland zal en moet bestuurd worden en daar zijn wij voor beschikbaar"
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211400303
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:11 schreef Japepk het volgende:

[..]
Een minderheidskabinet kan toch ook niet zomaar? Hoe werkt dat eigenlijk? Anders kunnen PvdA en GL zichzelf ook tot minderheidskabinet uitroepen?
Daar moet een meerderheid van de Kamer dan inderdaad akkoord mee gaan vziw.
pi_211400305
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:11 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Deels wel. Maar als je dat oplost door kinderopvang nog meer te financieren realiseer je elders weer een nieuw probleem. En als het financieel niet veel scheelt is het ook niet zo gek om iets minder hard mee te doen in de grote race. Vrije tijd is ook belangrijk en wordt steeds belangrijker.
Zeker maar het is niet alleen opvang. Ook het belastingstelsel en andere toeslagen die vervallen als je boven een bepaald inkomen uitkomt.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 16:12:43 #244
416575 crew  Evenstar
pi_211400309
quote:

[..]
Nope, er is altijd weer een meerderheid nodig die daar akkoord mee gaat.
pi_211400320
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:10 schreef alpeko het volgende:

[..]
Om meer te werken is vaak wel financieel hoor. Soms ook noodzakelijk maar niet aanmoedigend als je dat netto niks oplevert of soms wel minder overhoud onder aan de streep. Gevolg van de vele toeslagen en het belastingstelsel. Dat moet gewoon anders. Werken loont te weinig.
Nee, Nederland is gewoon parttime-land omdat we liever iets minder verdienen maar wel rond kunnen komen met 4 dagen werken, dan dat we 5 dagen werken. Heeft niks met werken lonend maken te maken. De keus is meestal dat je toch wel een dag bij je kinderen wil zijn, het huishouden wil doen of voor je ouders wil zorgen. Of gewoon graag een dag voor jezelf hebt.

Natuurlijk zal er ook wel een percentage zijn dat om financiële redenen niet een dag extra gaat werken, maar volgens mij is dat een minderheid. Aangezien zat mensen wel echt meer zouden verdienen bij een dag meer werken en dat ook niet doen.
  donderdag 23 november 2023 @ 16:14:24 #246
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211400328
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:09 schreef Hexagon het volgende:
Niet met Matje spotten!
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 23 november 2023 @ 16:14:31 #247
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211400330
quote:

[..]
Je kan zelfs de carnavalsband van Stramproy tot kabinet benoemen.

Zolang het maar het vertrouwen van de meerderheid van de kamer heeft.
pi_211400397
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
NSC heeft leden die inspraak hebben.
Nope.
De leden hebben geen inspraak op de kieslijst of het programma gehad.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211400400
quote:
Yesilgöz: 'Het is nu aan de winnaars'
Dilan Yesilgöz komt terug na de fractievergadering. "Het initiatief ligt niet bij ons. We laten het eerst bezinken en daarna gaan we de rekening opmaken." Ze zegt niet de leiding te hebben in dit proces en wil aankijken waar de winnaar mee gaat komen.

"We zijn tien zetels verloren, we gaan onderzoeken wat dat betekent. Maar ik zie niet hoe de PVV een meerderheid kan vormen", gaat Yesilgöz verder. "Het is nu een nieuwe werkelijkheid en daar past het bij om te zeggen dat het initiatief bij de winnaars ligt. We doen het stap voor stap en laten het eerst zelf bezinken."

Op de vraag of ze niet mee gaat regeren als Geert Wilders premier wordt, geeft ze geen antwoord. "Ik zei toen dat ik niet voorzag dat hij de grootste kon worden. Al die vraagstukken liggen niet bij ons. De VVD is niet de grootste geworden."

De kiezer heeft de PVV de grootste gemaakt en Pieter Omtzigt gaat van nul naar twintig, somt de VVD-leider op. "Het is belangrijk dat we naar de kiezers luisteren. Ik heb gezegd dat hij geen premier kan worden en niet kan verbinden. Maar de kiezer heeft een ander signaal afgegeven. We gaan ons beraden op wat de kiezer heeft gezegd. U hoort van mij zodra we eruit zijn."
Dilan speelt de bal voorlopig door aan Geert en Pieter en speelt hard to get.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 23 november 2023 @ 16:21:13 #250
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211400402
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Nope.
Omdat het qua tijd tekort was.
Maar vanaf heden wel.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211400428
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Omdat het qua tijd tekort was.
Maar vanaf heden wel.
Okay. Ik dacht pas vanaf 2028 of zo. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211400429
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Nope.
Volgens het AD komt er een ALV als ze mee willen regeren.
pi_211400448
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Niet met Matje spotten!
Ja we kunnen die man toch niet altijd maar in z'n eentje vliegtuigen laten spotten? Da's ook sneu.
pi_211400454
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens het AD komt er een ALV als ze mee willen regeren.
Dank.
Ik kom net binnen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211400461
Zo’n Mona Keijzer als vicepremier straks }:|
  donderdag 23 november 2023 @ 16:26:28 #256
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211400468
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Okay. Ik dacht pas vanaf 2028 of zo. :D
Niet goed gedacht.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 23 november 2023 @ 16:26:34 #257
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211400470
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:25 schreef Raw85 het volgende:
Zo’n Mona Keijzer als vicepremier straks }:|
Joost Eerdmans
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211400477
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je kan zelfs de carnavalsband van Stramproy tot kabinet benoemen.

Zolang het maar het vertrouwen van de meerderheid van de kamer heeft.
Ik heb het even niet meer helemaal helder, maar in de basis benoemt de kamer toch slechts de informateur en formateur en verstrekt de opdrachten? Uit m'n hoofd hoeven die opdrachten vervolgens niet door de kamer geaccordeerd te worden, al komt een kabinet natuurlijk nergens zonder steun van de kamer.
  donderdag 23 november 2023 @ 16:27:21 #259
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211400479
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Joost Eerdmans
Hou op hoor.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211400491
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:27 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hou op hoor.
Haten op de man of a thousand parties.
  donderdag 23 november 2023 @ 16:29:47 #261
38496 Perrin
pi_211400507
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:09 schreef Hexagon het volgende:
Dion Graus schijnt zich ook beschikbaar gesteld te hebben.
  donderdag 23 november 2023 @ 16:32:16 #262
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211400533
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:29 schreef Perrin het volgende:

[..]
Is dit waar? Dit is een grote grap.
Lijkt hij nog steeds op de kingping trouwens
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211400550
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:27 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik heb het even niet meer helemaal helder, maar in de basis benoemt de kamer toch slechts de informateur en formateur en verstrekt de opdrachten? Uit m'n hoofd hoeven die opdrachten vervolgens niet door de kamer geaccordeerd te worden, al komt een kabinet natuurlijk nergens zonder steun van de kamer.
Klopt, we kennen geen motie van vertrouwen. Maar wel een debat over de regeringsverklaring, als de meerderheid je niet wil zien ben je daarna wel weg.

Maar in principe: als je de koning zo gek krijgt, kun je de regering vormen.
  donderdag 23 november 2023 @ 16:34:47 #264
38496 Perrin
pi_211400561
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:32 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Is dit waar? Dit is een grote grap.
Lijkt hij nog steeds op de kingping trouwens
Nieuwe bestuurscultuur hè.
pi_211400579
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:34 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nieuwe bestuurscultuur hè.
Ook bij de SP, tot grote verbazing van iedereen heeft Marijnissen besloten niet op te stappen.
  donderdag 23 november 2023 @ 16:36:20 #266
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211400582
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:29 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dion wordt minister van buitenlandse zaken. Eric Lucassen van Wonen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 23 november 2023 @ 16:37:55 #267
38496 Perrin
pi_211400601
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dion wordt minister van buitenlandse zaken.
Mag Willem-Alexander lekker op staatsbezoek samen met die mafiabaas-lookalike. Er hebben koningen troonsafstand gedaan om minder.
pi_211400604
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt, we kennen geen motie van vertrouwen. Maar wel een debat over de regeringsverklaring, als de meerderheid je niet wil zien ben je daarna wel weg.

Maar in principe: als je de koning zo gek krijgt, kun je de regering vormen.
En waarom zou dat ongekozen figuur een gekozen regering weigeren?
pi_211400619
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Leek me meer iemand voor een commissariaat bij PostNL, chef brievenbus ofzo.
  donderdag 23 november 2023 @ 16:39:23 #270
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211400623
quote:
bron: nu.nl
GL-PvdA Rotterdam is 'enorm geschrokken'
GL-PvdA in Rotterdam is "enorm geschrokken" van de uitslag. Ze vinden dat de PVV, die in Rotterdam de grootste werd met 22 procent van de stemmen, een partij is die veel Nederlanders als tweederangsburgers bestempelt. "Wij zullen nooit accepteren dat mensen worden uitgesloten, gediscrimineerd of als minder worden gezien", schreven de fracties in een reactie.
Benieuwd hoe GL/PvdA, PVV kiezers (niet) gaat uitsluiten.

Het is ridicuul hoe het gedachtegoed van PVV wordt vermaakt of dat die tegen Nederlanders is (incl mensen met een andere migratie achtergrond) is. Waar PVV idd roept dat zij immigratie vanuit kansloze gebieden wil inperken is ook dat andere partijen (helaas) zullen moeten doen. Het is niet houdbaar om de deur wagenwijd open te zetten voor invloed van buitenaf (incl EU).
Het is vooral stemming maken. De kiezer heeft gesproken waarbij ik zelf hoop dat desondanks de VVD over haar vooruitgeworpen schaduw kan stappen en Omtzigt functie heeft.
De verschillen zijn die zo groot als dat ze worden belicht.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 23 november 2023 @ 16:39:32 #271
38496 Perrin
pi_211400626
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ook bij de SP, tot grote verbazing van iedereen heeft Marijnissen besloten niet op te stappen.
De uitdaging om de komende verkiezingen weer te halveren greep ze met beide handen aan?
pi_211400629
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:38 schreef Halcon het volgende:

[..]
Wat is dit voor wartaal? We kiezen de kamer, niet de regering.
pi_211400638
quote:

[..]
Ik dacht dat Graus fractievoorzitter werd, Wilders premier, Agema volksgezondheid en Bosma voorzitter van de kamer.

Serieus: Bosma lijkt me daarvoor de eerste optie, die moet dus kiezen of hij wel beschikbaar is voor het kamervoorzitterschap. Als Wilders premier wordt, ligt het fractievoorzitterschap en daarmee het toekomstig partijleiderschap voor het oprapen. Wordt Wilders geen premier, dan zit je wel gewoon als klapvee in de kamer...
pi_211400643
- Doe even normaal -

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2023 16:43:53 ]
pi_211400653
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:38 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat zei ik niet. Maar in principe keurt de Kamer de ministers niet goed voor ze beëdigd worden. Als je de koning dus zo gek krijgt je te beëdigen, is er geen mechanisme om dat te stoppen. Dat is wat ik zei.
  donderdag 23 november 2023 @ 16:43:06 #276
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211400663
quote:

[..]
Eric Lucassen gaat brievenbusfirma's aanpakken.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_211400664
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:39 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het is ridicuul hoe het gedachtegoed van PVV wordt vermaakt of dat die tegen Nederlanders is (incl mensen met een andere migratie achtergrond) is. Waar PVV idd roept dat zij immigratie vanuit kansloze gebieden wil inperken is ook dat andere partijen (helaas) zullen moeten doen. Het is niet houdbaar om de deur wagenwijd open te zetten voor invloed van buitenaf (incl EU).
Het is vooral stemming maken. De kiezer heeft gesproken waarbij ik zelf hoop dat desondanks de VVD over haar vooruitgeworpen schaduw kan stappen en Omtzigt functie heeft.
Het PVV gedachten goed, als je naar het partij programma kijkt, IS ridicuul er wordt bij de PVV helemaal geen onderscheid gemaakt waar mensen vandaan komen dus waar haal je dat hele verhaal vandaan eigenlijk?
  donderdag 23 november 2023 @ 16:44:41 #278
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211400678
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:39 schreef Monolith het volgende:

[..]
Leek me meer iemand voor een commissariaat bij PostNL, chef brievenbus ofzo.
MinFin, beetje brievenbusfirma's aanpakken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 23 november 2023 @ 16:45:26 #279
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211400685
Brievenbussen zijn wel ouderwets. Kan hij niet in emailservers pissen.
pi_211400692
Die brievenbusgrappen zijn nu wel bejaard, hoor.
  donderdag 23 november 2023 @ 16:46:59 #281
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211400696
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik dacht dat Graus fractievoorzitter werd, Wilders premier, Agema volksgezondheid en Bosma voorzitter van de kamer.

Serieus: Bosma lijkt me daarvoor de eerste optie, die moet dus kiezen of hij wel beschikbaar is voor het kamervoorzitterschap. Als Wilders premier wordt, ligt het fractievoorzitterschap en daarmee het toekomstig partijleiderschap voor het oprapen. Wordt Wilders geen premier, dan zit je wel gewoon als klapvee in de kamer...
Bosma is wel de enige ministerabele PVV, benieuwd welke erudiete cv-bouwers zich komen melden. Hiddema?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 23 november 2023 @ 16:47:35 #282
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211400706
quote:
3s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Dilan speelt de bal voorlopig door aan Geert en Pieter en speelt hard to get.
Erg zwak.
  donderdag 23 november 2023 @ 16:47:36 #283
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211400707

[ Bericht 100% gewijzigd door -XOR- op 23-11-2023 16:47:50 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211400708
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:46 schreef Tijger_m het volgende:
Over bejaard gesproken, hoe gaat het met die knakker van omakutjes.nl? :P
  donderdag 23 november 2023 @ 16:47:45 #285
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211400709
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:46 schreef Tijger_m het volgende:
Grappen tot in den treure blijven herhalen is wel PVV-style dus doen we dat gewoon.
  donderdag 23 november 2023 @ 16:47:46 #286
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211400710
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Raar besluit. Maar misschien hebben ze ook op het moment niemand anders die geschikt is om het over te nemen.
pi_211400712
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Daar moet een meerderheid van de Kamer dan inderdaad akkoord mee gaan vziw.
Heel strikt genomen niet. Maar dat minderheidskabinet zal dan bij het debat over de regeringsverklaring een MvW om de oren krijgen. En dus is de facto een vorm van gedoogsteun nodig
zie email 27 oktober
  donderdag 23 november 2023 @ 16:48:41 #288
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211400724
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:46 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Bosma is wel de enige ministerabele PVV, benieuwd welke erudiete cv-bouwers zich komen melden. Hiddema?
Bram M heeft vast wel trek in een uitdaging
pi_211400727
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:39 schreef Vallon het volgende:

[..]

Waarom moet GL/PvdA dat uberhaupt?
  donderdag 23 november 2023 @ 16:49:18 #290
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211400730
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Erg zwak.
Nee, Geert moet eerst maar eens laten zien wat hij aanwil met zijn gare programma.
pi_211400733
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:47 schreef Monolith het volgende:

[..]
Over bejaard gesproken, hoe gaat het met die knakker van omakutjes.nl? :P
Ik heb geen flauw idee wie dat is...
  donderdag 23 november 2023 @ 16:50:08 #292
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211400737
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik heb geen flauw idee wie dat is...
James Sharpe was dat

Ook van zwartesletjes.com geloof ik
pi_211400741
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:46 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja, dat lijkt me wel een bezwaar bij de VVD. Zit je straks met ministers van de PVV, NSC en eventueel BBB, dat is wel een grote onervaren groep.
  donderdag 23 november 2023 @ 16:51:18 #294
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211400755
Ach Geert kan wel even Harry Mens opbellen die wel even in zijn rolodex van dubieuze ondernemers snuffelt.
pi_211400757
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
James Sharpe was dat

Ook van zwartesletjes.com geloof ik
Zegt mij nog steeds niets maar ik zie inmiddels dat hij zeer korte tijd PVV Kamerlid was.
  donderdag 23 november 2023 @ 16:52:20 #296
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211400767
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zegt mij nog steeds niets maar ik zie inmiddels dat hij zeer korte tijd PVV Kamerlid was.
Ja was de excuusneger van de PVV en die moest eruit wegens fraude met nepseksdatingsites
pi_211400773
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Erg zwak.
Strategisch van haar. Natuurlijk wil ze regeren maar de boot wat afhouden versterkt je onderhandelingspositie, op dit moment dan. En bij de VVD willen ze echt wel met de PVV samenwerken maar het scenario waarin zij dan de zwakkere partner zijn moeten ze daar nog wel even verwerken :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 23 november 2023 @ 16:52:50 #298
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211400775
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, dat lijkt me wel een bezwaar bij de VVD. Zit je straks met ministers van de PVV, NSC en eventueel BBB, dat is wel een grote onervaren groep.
Omtzigt gaat zijn zakenkabinet krijgen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 23 november 2023 @ 16:53:21 #299
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211400778
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, Geert moet eerst maar eens laten zien wat hij aanwil met zijn gare programma.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Strategisch van haar. Natuurlijk wil ze regeren maar de boot wat afhouden versterkt je onderhandelingspositie, op dit moment dan. En bij de VVD willen ze echt wel met de PVV samenwerken maar het scenario waarin zij dan de zwakkere partner zijn moeten ze daar nog wel even verwerken :D
Dilan draait als een windvaan. Wel samenwerken met de PVV. Niet samenwerken met de PVV als Wilders premier wordt. En nu wellicht toch weer wel want "ik zei dat toen ik niet kon voorzien dat de PVV de grootste zou kunnen worden". :')
  donderdag 23 november 2023 @ 16:54:20 #300
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211400786
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dilan draait als een windvaan. Wel samenwerken met de PVV. Niet samenwerken met de PVV als Wilders premier wordt. En nu wellicht toch weer wel want "ik zei dat toen ik niet kon voorzien dat de PVV de grootste zou kunnen worden". :')
Omtzigt flikt hetzelfde.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 23 november 2023 @ 16:55:11 #301
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211400795
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Omtzigt flikt hetzelfde.
Daar lijkt het wel op inderdaad. En daar heb ik gisteravond dan ook wat over gezegd ;) :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')