Fantast.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat zou zeer prima zijn , wat een bullshit met al die miljarden
Dat mag ik hopen van wel.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daar blijft best een merderheid voor in die coalitie
Directie BnnVara na zege PVV: ’Donkere ochtend, bedreiging voor samenleving’quote:
PVV heeft 37 zetels, dat is veel maar geen meerderheid. De PVV zal zeker m.b.t. deze kwestie heel veel water bij de wijn moeten doen en wel zoveel dat je de wijn niet meer kunt proeven.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:55 schreef capricia het volgende:
Ik maar me zorgen om onze inzet voor Oekraïne. Dat vind ik namelijk een belangrijk punt.
Maar de VVD heeft zich er altijd hard voor ingezet. Dus hopelijk blijft onze steun.
Weer een teleurstelling voor de Geert-stemmer dus.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daar blijft best een merderheid voor in die coalitie
Ik heb geen idee of de manier waarop hij dit land achterlaten heeft, ook meetelt voor zijn sollicitatie bij de NAVO.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als de VVD Rutte een kans wil geven in de NAVO, zal dit een breekpunt moeten zijn.
Geert muteert de PVV na de verkiezingsuitslag gewoon even in een totaal andere partij, best bijzonder.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:59 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Weer een teleurstelling voor de Geert-stemmer dus.
Was vooral heel slim om het kabinet te laten vallen op migratie, dat heeft wel leuk gewerkt voor de VVDquote:Op donderdag 23 november 2023 11:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of de manier waarop hij dit land achterlaten heeft, ook meetelt.
Maar wat een puinhoop laat hij achter zeg.
Ik verwacht dat de nieuwe samenstelling van de kamer overwegend pro Oekraïne gaat zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:55 schreef capricia het volgende:
Ik maak me zorgen om onze inzet voor Oekraïne. Dat vind ik namelijk een belangrijk punt.
Maar de VVD heeft zich er altijd hard voor ingezet. Dus hopelijk blijft onze steun.
Voorlopig is het allemaal nog praatjes voor de buhne, of hij echt water in de wijn doet gaat pas bij de (in)formatie blijken.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Geert muteert de PVV na de verkiezingsuitslag gewoon even in een totaal andere partij, best bijzonder.
Tja, de man is en blijft een geboren top politicus.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Was vooral heel slim om het kabinet te laten vallen op migratie, dat heeft wel leuk gewerkt voor de VVD
Hij wil premier worden dus hij zal wel moeten.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voorlopig is het allemaal nog praatjes voor de buhne, of hij echt water in de wijn doet gaat pas bij de (in)formatie blijken.
Tja dan denk ik dat niemand zich daaraan gaat branden.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voorlopig is het allemaal nog praatjes voor de buhne, of hij echt water in de wijn doet gaat pas bij de (in)formatie blijken.
Ik verwacht heel veel weerstand en tamtam als er drastische bezuinigingen komen op de bestaande cultuursector. Dit maakt Nederland ook echt een minder prettig land om in te leven als burger.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:00 schreef Hanca het volgende:
Juist de cultuursector moet inderdaad enorm vrezen. De NPO aanpakken en cultuur wegbezuinigen zijn dingen waarmee Wilders goede sier kan maken bij zijn achterban, zonder dat de achterbannen van NSC en VVD daar last van hebben. Dat lijkt me eigenlijk een no-brainer.
De geertstemmer gaat het echt alleen om immigratie en verder niksquote:Op donderdag 23 november 2023 11:59 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Weer een teleurstelling voor de Geert-stemmer dus.
hij zal wel moetenanders is het torentje al snel weer vacantquote:Op donderdag 23 november 2023 12:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Geert muteert de PVV na de verkiezingsuitslag gewoon even in een totaal andere partij, best bijzonder.
Die weerstand zal vooral komen van de hoger opgeleide linkse stemmers, de meeste PVV en NSC stemmers komen nooit in een museum of bij een gesubsideerd concert. En de VVD stemmers kunnen hun kaartjes zelf wel betalen. Ik denk echt dat er veel minder weerstand komt dan jij denkt.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:08 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik verwacht heel veel weerstand en tamtam als er drastische bezuinigingen komen op de bestaande cultuursector. Dit maakt Nederland ook echt een minder prettig land om in te leven als burger.
Niet helemaal waar, migratie staat weliswaar op 1, maar ook bestaanszekerheid, woonbeleid staan erg hoog.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De geertstemmer gaat het echt alleen om immigratie en verder niks
Dan ligt er een mooie kans voor de PVV en de NSC om hun kiezers ook meer te laten genieten van de cultuursector. Musea op bepaalde dagen gratis open en een cultuurcheque voor burgers om naar het theater te gaan.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die weerstand zal vooral komen van de hoger opgeleide linkse stemmers, de meeste PVV en NSC stemmers komen nooit in een museum of bij een gesubsideerd concert. En de VVD stemmers kunnen hun kaartjes zelf wel betalen. Ik denk echt dat er veel minder weerstand komt dan jij denkt.
Sowieso: welk percentage Nederlanders komt er nu in musea of in theaters bij gesubsideerde voorstellingen? Als dat 15% is, is dat denk ik al veel. Veel mensen gaan liever naar Groots net een zachte G, de toppers, Jochem Meyer of een festival. En die krijgen al geen subsidie.
Musea gaat denk ik iedereen wel heen, over oorlog, vliegtuigen. Maar die potjes en pannetjes dingen mogen wel weg.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die weerstand zal vooral komen van de hoger opgeleide linkse stemmers, de meeste PVV en NSC stemmers komen nooit in een museum of bij een gesubsideerd concert. En de VVD stemmers kunnen hun kaartjes zelf wel betalen. Ik denk echt dat er veel minder weerstand komt dan jij denkt.
Sowieso: welk percentage Nederlanders komt er nu in musea of in theaters bij gesubsideerde voorstellingen? Als dat 15% is, is dat denk ik al veel. Veel mensen gaan liever naar Groots net een zachte G, de toppers, Jochem Meyer of een festival. En die krijgen al geen subsidie.
Die mensen gaan niet omdat ze het niet kunnen betalen, maar omdat ze er helemaal niks aan vinden. Een voorbeeld: Ik sprak van de week nog een NSC stemmer (die voorheen SP stemde) dat ik in een midweek Parijs in het Louvre, Orsay, Invalides, en nog wat musea was geweest en dat ik zelfs naar een balletvoorstelling was geweest. Ze vond dat ik mijn tijd daar maar had verspild, lekker de hele avond op terrasjes hangen en drinken was toch veel leuker?quote:Op donderdag 23 november 2023 12:18 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dan ligt er een mooie kans voor de PVV en de NSC om hun kiezers ook meer te laten genieten van de cultuursector. Musea op bepaalde dagen gratis open en een cultuurcheque voor burgers om naar het theater te gaan.
Een beetje vergelijkbaar met Italie waar na de komst van Meloni ook gewoon alles doorgaat en zij niet meer als extreem rechts wordt gezien maar als een leuke spontane vrouw waar ook Rutte het prima kan vinden.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Heerlijke stad met prachtige musea Parijs. Ik hoop dat je erg hebt genoten, maar ik vermoed van wel.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die mensen gaan niet omdat ze het niet kunnen betalen, maar omdat ze er helemaal niks aan vinden. Een voorbeeld: Ik sprak van de week nog een NSC stemmer (die voorheen SP stemde) dat ik in een midweek Parijs in het Louvre, Orsay, Invalides, en nog wat musea was geweest en dat ik zelfs naar een balletvoorstelling was geweest. Ze vond dat ik mijn tijd daar maar had verspild, lekker de hele avond op terrasjes hangen en drinken was toch veel leuker?
Zo zitten een heleboel mensen in elkaar. En dat is prima, zo mogen ze zijn. Dwing vooral geen mensen om van cultuur te 'genieten', als je Joling een betere muzikant vindt dan het symfonieorkest dan mag dat. Maar zulke mensen krijg je dus echt niet in musea of theaters, daar doe je ze geen plezier mee. En die raak je dus ook niet met bezuinigingen op cultuur, dat juichen ze juist toe.
Idd wel slim gespeeld, verwacht dat er van de PVV zoals we die kenden weinig overblijft. Anders gaat een eventueel kabinet met partijen die erg op de cijfertjes zitten(NSC, VVD) natuurlijk sowieso niet werken .quote:Op donderdag 23 november 2023 12:32 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Een beetje vergelijkbaar met Italie waar na de komst van Meloni ook gewoon alles doorgaat en zij niet meer als extreem rechts wordt gezien maar als een leuke spontane vrouw waar ook Rutte het prima kan vinden.
Of schrik een goed woord is weet ik niet, maar het doet me wel nog steeds pijn als ik bedenk dat 25% van de stemmers op een veroordeelde haatzaaier heeft gestemd.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:32 schreef bedachtzaam het volgende:
Zijn we al bekomen van de schrik?
Ik denk toch echt dat je het nieuws niet echt gevolgd hebt. In de VS zie je juist een flinke daling in import uit China. Deels ook wel door een verslechterde concurrentiepositie vanwege het feit dat China niet eeuwig een lagelonenland kan blijven, maar vooral ook door de maatregelen van de Amerikaanse overheid. In Europa is dat niet het geval. Zie b.v. dit artikel.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Nederland staat er daardoor enorm gekleurd op, dat is niet het standpunt van de hele EU. Daarbij de hele economische ontkoppeling waar Trump op ingezet heeft en bedrijven terughalen naar de VS is uiteindelijk een wassen neus gebleken. Bedrijven als Apple en dergelijke werken maar al te graag samen met China, achter de schermen heerst een veel mildere toon.
23 procent.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of schrik een goed woord is weet ik niet, maar het doet me wel nog steeds pijn als ik bedenk dat 25% van de stemmers op een veroordeelde haatzaaier heeft gestemd.
Ging natuurlijk over je gefantaseer over miljarden.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Directie BnnVara na zege PVV: ’Donkere ochtend, bedreiging voor samenleving’
JORDI VERSTEEGDEN
Aangepast: 9 min geleden50 min geledenin TV
AMSTERDAM - Bij de publieke omroep BnnVara zijn alle medewerkers donderdagmiddag uitgenodigd voor een bijeenkomst ’om elkaar een hart onder de riem te steken’. Dit is gedaan in reactie op de politieke zege van Geert Wilders en de PVV. Dat blijkt uit een interne mail, die in handen is van De Telegraaf.
quote:Op donderdag 23 november 2023 11:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Directie BnnVara na zege PVV: ’Donkere ochtend, bedreiging voor samenleving’
JORDI VERSTEEGDEN
Aangepast: 9 min geleden50 min geledenin TV
AMSTERDAM - Bij de publieke omroep BnnVara zijn alle medewerkers donderdagmiddag uitgenodigd voor een bijeenkomst ’om elkaar een hart onder de riem te steken’. Dit is gedaan in reactie op de politieke zege van Geert Wilders en de PVV. Dat blijkt uit een interne mail, die in handen is van De Telegraaf.
DAt gaat hem dus niet worden met PVV. En als BBB hun ideeën kan doorzetten, worden kinderen op jonge leeftijd veelvudlig op allerlei manieren blootgesteld aan de heilige boer. Vele male beter dan cultuur.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:34 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Heerlijke stad met prachtige musea Parijs. Ik hoop dat je erg hebt genoten, maar ik vermoed van wel.
Zelf denk ik dat het goed is als kinderen op jonge leeftijd in het onderwijs meer in aanraking worden gebracht met de cultuursector.
En dan voelen alle PVV-stemmers zich weer bedonderd, want hij doet niet wat hij had beloofd en waarom ze op hem hadden gestemd, en gaan ze door naar de volgende verlosser.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Idd wel slim gespeeld, verwacht dat er van de PVV zoals we die kenden weinig overblijft. Anders gaat een eventueel kabinet met partijen die erg op de cijfertjes zitten(NSC, VVD) natuurlijk sowieso niet werken .
quote:Op donderdag 23 november 2023 12:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dan voelen alle PVV-stemmers zich weer bedonderd, want hij doet niet wat hij had beloofd en waarom ze op hem hadden gestemd, en gaan ze door naar de volgende verlosser.
Denk dat dat wel meevalt, het is vooral een dikke middelvinger naar de huidige beleidsbepalers. Blijkt ook wel aangezien de meeste stemmen bij de VVD wegkomen.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dan voelen alle PVV-stemmers zich weer bedonderd, want hij doet niet wat hij had beloofd en waarom ze op hem hadden gestemd, en gaan ze door naar de volgende verlosser.
Wil je mij verdrietig maken?quote:Op donderdag 23 november 2023 12:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
DAt gaat hem dus niet worden met PVV. En als BBB hun ideeën kan doorzetten, worden kinderen op jonge leeftijd veelvudlig op allerlei manieren blootgesteld aan de heilige boer. Vele male beter dan cultuur.
Als er weinig overblijft van de PVV zoals men die kende en er van al zijn ideeën weinig terechtkomt, denk jij dat alle PVV-stemmers dat prima vinden?quote:Op donderdag 23 november 2023 12:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Of niet natuurlijk.
Dat hij meer zou bewegen met de overige partijen is toch al iets wat al weken in de media voorbij is gekomen? Waarom doen we nu ineens alsof dat iets compleets nieuws is?
Gedeelde smart...quote:
Die volgen de politiek toch niet..quote:Op donderdag 23 november 2023 13:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als er weinig overblijft van de PVV zoals men die kende en er van al zijn ideeën weinig terechtkomt, denk jij dat alle PVV-stemmers dat prima vinden?
Die willen vaak gewoon niks.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als er weinig overblijft van de PVV zoals men die kende en er van al zijn ideeën weinig terechtkomt, denk jij dat alle PVV-stemmers dat prima vinden?
Hij heeft juist alleen maar meer stemmen gekregen nu hij wat milder is geworden, dus denk inderdaad niet dat hij bang hoeft te zijn om zijn achterban te verliezen als hij wat compromissen sluit.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Of niet natuurlijk.
Dat hij meer zou bewegen met de overige partijen is toch al iets wat al weken in de media voorbij is gekomen? Waarom doen we nu ineens alsof dat iets compleets nieuws is?
Ik kom dat soort artikelen heel veel tegen. Pure verbazing. Schok. Verwijten richting de PVV. Maar vrijwel nergens lees je zaken als ''hoe zijn we hier terecht gekomen - waarom stemmen er nu zoveel op een PVV''. Dat zijn echt niet enkel domme fascisten of racisten.quote:
Tja, de pro-Poetindrek krijg je er bij dat soort partijen gewoon per definitie bij. Is gewoon integraal onderdeel van de politieke ideologie vanaf pakweg de rechterhelft van de VVD (het deel wat samenwerken met populisten prima vindt), FvD en haar afsplitsingen begonnen in principe vanuit Russische propaganda rond het associatieverdrag en ook een Omtzigt bijvoorbeeld liet zich door Russen van alles wijsmaken rond MH17.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik verwacht dat de nieuwe samenstelling van de kamer overwegend pro Oekraïne gaat zijn.
Wat ik ontzettend naar vind is de vermoedelijke band tussen Rusland en de pvv.
Het is zand in de motor van dat belachelijke woke gedoe.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zullen ook best wat slimme fascisten of racisten tussen zitten of in het algemeen domme mensen. Maar iemand met enige sociale en of intellectuele basis laat zich over het algemeen niet in de luren leggen door dit soort clubs.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..] Dat zijn echt niet enkel domme fascisten of racisten.
Welke compromissen acht jij wel en welke niet acceptabel?quote:Op donderdag 23 november 2023 13:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij heeft juist alleen maar meer stemmen gekregen nu hij wat milder is geworden, dus denk inderdaad niet dat hij bang hoeft te zijn om zijn achterban te verliezen als hij wat compromissen sluit.
[..]
Ik kom dat soort artikelen heel veel tegen. Pure verbazing. Schok. Verwijten richting de PVV. Maar vrijwel nergens lees je zaken als ''hoe zijn we hier terecht gekomen - waarom stemmen er nu zoveel op een PVV''. Dat zijn echt niet enkel domme fascisten of racisten.
Daarover gesproken.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of schrik een goed woord is weet ik niet, maar het doet me wel nog steeds pijn als ik bedenk dat 25% van de stemmers op een veroordeelde haatzaaier heeft gestemd.
Hoeft niet, want dan is het de schuld van de coalitiepartijen die alles tegen houden. Zo zal Wilders het waarschijnlijk proberen te spelen.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat doet de CU niet:quote:Op donderdag 23 november 2023 13:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daarover gesproken.
Jij stemt toch op een partij die homo's uitsluit?
quote:Bij de ChristenUnie geloven we dat ieder mens gemaakt is door een liefdevolle Schepper. Als politieke partij vertegenwoordigen we een breed-christelijke achterban. Dat betekent dat er verschillend over dit thema wordt gedacht en ook kerken maken soms verschillende afwegingen. Omdat we een Unie van Christenen zijn koesteren we die verscheidenheid. Echter, als politieke organisatie geven we lhbti-ers de volle ruimte om in alle lagen van onze partij te participeren. Ook onze kandidatenlijst weerspiegelt de veelkleurigheid van onze achterban.
Lijkt me sterk met 23% van de stemmen. Maar is wel een makkelijk frame natuurlijk.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:10 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Er zullen ook best wat slimme fascisten of racisten tussen zitten of in het algemeen domme mensen. Maar iemand met enige sociale en of intellectuele basis laat zich over het algemeen niet in de luren leggen door dit soort clubs.
Ik heb zelf niet PVV gestemd (wel overwogen), maar ik ken er wel een paar persoonlijk; die van VVD naar PVV zijn gegaan bijvoorbeeld, en die willen vooral dat er rond immigratie wat stappen gezet worden. Ik ken niet echt mensen die op de PVV stemmen vanwege andere kwesties. Enkel mijn omgeving natuurlijk, maar ik denk daarom dat immigratie bij zijn achterban het belangrijkste is.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:11 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Welke compromissen acht jij wel en welke niet acceptabel?
Ze mogen NIET trouwen van de CU.quote:
Bestaanszekerheid is dat voor een groot deel van de PVV stemmers ook.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Lijkt me sterk met 23% van de stemmen. Maar is wel een makkelijk frame natuurlijk.
[..]
Ik heb zelf niet PVV gestemd (wel overwogen), maar ik ken er wel een paar persoonlijk; die van VVD naar PVV zijn gegaan bijvoorbeeld, en die willen vooral dat er rond immigratie wat stappen gezet worden. Ik ken niet echt mensen die op de PVV stemmen vanwege andere kwesties. Enkel mijn omgeving natuurlijk, maar ik denk daarom dat immigratie bij zijn achterban het belangrijkste is.
Dat blijft natuurlijk ook verboden als abortus uit het strafrecht wordt gehaald.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:06 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het is zand in de motor van dat belachelijke woke gedoe.
Vooral ook, willen scoren met abortus uit het strafrecht halen... ziet men graag dat beun de haas thuis een dergelijke ingreep gaat doen?
Zo sterk lijkt me dat helaas niet. Is ook wel een percentage vergelijkbaar met wat je elders ziet.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Lijkt me sterk met 23% van de stemmen. Maar is wel een makkelijk frame natuurlijk.
[..]
Wat, gratis bier is geen bestaanszekerheid? Nou zeg...quote:Op donderdag 23 november 2023 13:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Bestaanszekerheid is dat voor een groot deel van de PVV stemmers ook.
Dan lijkt het me zaak om alle medische ingrepen in het strafrecht onder te brengen. Je wil ook niet dat beun de haas een nier transplanteert. Of amandelen knipt. Of bij mannen een sterilisatie doet.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:06 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het is zand in de motor van dat belachelijke woke gedoe.
Vooral ook, willen scoren met abortus uit het strafrecht halen... ziet men graag dat beun de haas thuis een dergelijke ingreep gaat doen?
Zwaktebod.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat, gratis bier is geen bestaanszekerheid? Nou zeg...
En een abortus volgens de regels is niet strafbaar, als het niet uit het strafrecht wordt gehaald. Volkomen onnozel punt wat helemaal geen enkel probleem oplost. Zoals Omtzigt ook duidelijk uit heeft gelegd in het debat hierover met Timmermans.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:17 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat blijft natuurlijk ook verboden als abortus uit het strafrecht wordt gehaald.
Maar de vrijheid voor een vrouw om baas in eigen buik te zijn (waar de nogal wisselende standpunten van de PVV over abortus op neerkomen) is dan zand in de motor van dat zogenaamde woke gedoe?
Of denken ze dat vrouwen voor hun plezier een abortus laten uitvoeren?
Als men nu naar een ziekenhuis gaat of abortuskliniek dan is aan de wet voldaan en niets strafbaar.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:17 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat blijft natuurlijk ook verboden als abortus uit het strafrecht wordt gehaald.
Maar de vrijheid voor een vrouw om baas in eigen buik te zijn (waar de nogal wisselende standpunten van de PVV over abortus op neerkomen) is dan zand in de motor van dat zogenaamde woke gedoe?
Sterker nog, juist de strafbaarstelling van abortus zorgt voor meer van dat soort gruwelijkheden.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:17 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wel makkelijk om dat te geloven. Hoef je immers niet te kijken naar de daadwerkelijke reden waarom ook gewoon goed opgeleide sociale mensen zo'n partij overwegen. Veel makkelijker om het maar gewoon op ''allemaal fascisten te gooien''.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zo sterk lijkt me dat helaas niet. Is ook wel een percentage wat je elders wel ziet.
Dat ook ja.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
In het strafrecht is het volkomen overbodige symboolwetgeving. Snap dat Omtzigt het voor zijn conservatieve inborst graag ziet maar het gaat natuurlijk nergens over.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
En een abortus volgens de regels is niet strafbaar, als het niet uit het strafrecht wordt gehaald. Volkomen onnozel punt wat helemaal geen enkel probleem oplost. Zoals Omtzigt ook duidelijk uit heeft gelegd in het debat hierover met Timmermans.
Maar de PVV heeft helemaal geen plannen in hun partijprogramma hoe al hun ideeen gefinancieerd zouden moeten worden. Elk kopje heeft speerpunten, behalve Financien. Ze willen veel belastingen verlagen, huren verlagen, minimumloon omhoog, pensioenleeftijd weer naar beneden, meer zorgpersoneel, meer politie, meer grensbewaking, betaalbaarder OV, meer en beter geschoolde leraren voor kleinere klassen etc. Dat kost allemaal klauwen met geld maar er wordt nergens gezegd hoe men dat moet financieren. Het programma hebben ze ook niet door laten rekenen.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee, lees het programma van de PVV gewoon eens, nergens wordt het verantwoord waar het geld vandaan gaat komen voor alle gigantische uitgaven die men daarin doet.quote:
Dat aandeel zal volslagen marginaal zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wel makkelijk om dat te geloven. Hoef je immers niet te kijken naar de daadwerkelijke reden waarom ook gewoon goed opgeleide sociale mensen zo'n partij overwegen.
Het is geen kwestie van geloven maar van data.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wel makkelijk om dat te geloven. Hoef je immers niet te kijken naar de daadwerkelijke reden waarom ook gewoon goed opgeleide sociale mensen zo'n partij overwegen. Veel makkelijker om het maar gewoon op ''allemaal fascisten te gooien''.
[..]
Dat ook ja.
Maar de meeste extreme standpunten geeft een PVV maar al te graag op (hij moet ook wel als hij kans wil maken op een coalitie) en ik denk niet dat hij daardoor heel veel stemmers zal verliezen.
Als ze de bierprijs maar laten zakken!!!11 De prijs van een halve liter blikbier moet terug naar 35 cent!!11quote:Op donderdag 23 november 2023 13:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar de PVV heeft helemaal geen plannen in hun partijprogramma hoe al hun ideeen gefinancieerd zouden moeten worden. Elk kopje heeft speerpunten, behalve Financien. Ze willen veel belastingen verlagen, huren verlagen, minimumloon omhoog, pensioenleeftijd weer naar beneden, meer zorgpersoneel, meer politie, meer grensbewaking, betaalbaarder OV, meer en beter geschoolde leraren voor kleinere klassen etc. Dat kost allemaal klauwen met geld maar er wordt nergens gezegd hoe men dat moet financieren. Het programma hebben ze ook niet door laten rekenen.
Hebben ze wel, wordt het niet veel beter van:quote:Op donderdag 23 november 2023 13:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar de PVV heeft helemaal geen plannen in hun partijprogramma hoe al hun ideeen gefinancieerd zouden moeten worden. Elk kopje heeft speerpunten, behalve Financien. Ze willen veel belastingen verlagen, huren verlagen, minimumloon omhoog, pensioenleeftijd weer naar beneden, meer zorgpersoneel, meer politie, meer grensbewaking, betaalbaarder OV, meer en beter geschoolde leraren voor kleinere klassen etc. Dat kost allemaal klauwen met geld maar er wordt nergens gezegd hoe men dat moet financieren. Het programma hebben ze ook niet door laten rekenen.
Laatste bladzijde van het programma.quote:Op donderdag 23 november 2023 09:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Geld halen ze volgens hun programma (heb het vanochtend gelezen) inderdaad op door ontwikkelingshulp te stoppen, geen betalingen meer aan Brussel te doen maar netto-ontvanger te worden, de miljarden die gerserveerd zijn voor stikstof- en klimaatbeleid aan te wenden voor de eigen mensen, de extra winsten van banken door de gestegen rente extra te belasten en allerlei onzinnige subsidies voor kunst, cultuur, publieke omroep, expats en vergroening te schrappen, en door de grennzen te sluiten voor azielzoekers en de migratie te beperken.
Bespaar je de moeite, daar kijken ze helemaal niet heen. Ze nemen die populistische oneliners van hem gewoon voor waarheid aan.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar daar ga je het lang niet mee redden. Een maatregel als minimumloon omhoog, kost veel geld, want dan moeten ook uitkeringen omhoog. En banken extra belasten werkt voor 1 jaar, daarna zorgen ze er wel voor dat de winsten niet te hoog zijn. En subsidies voor kunst en cultuur schrappen, daar wordt de wereld echt niet leuker van. Grenzen sluiten kost ook geld. Waarom denk je dat ze het niet door hebben laten rekenen?quote:Op donderdag 23 november 2023 13:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hebben ze wel, wordt het niet veel beter van:
[..]
Laatste bladzijde van het programma.
Abortus is zorg en hoort daarmee dus simpelweg niet thuis in het strafrecht. Ook niet als je officieel niet als crimineel wordt gezien als je het onder de geldende voorwaarden doet.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:21 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Als men nu naar een ziekenhuis gaat of abortuskliniek dan is aan de wet voldaan en niets strafbaar.
Wat is nu het probleem dat het uit het strafrecht zou moeten?
Dat dekt niet eens de AOW leeftijdsverlaging. En dan hebben we het nog niet gehad over tienduizenden mensen aannemen in de zorg en de politie. Of het schrappen van het eigen risico. Of meer uitgeven aan de zorg. Enz. enz.enz.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hebben ze wel, wordt het niet veel beter van:
[..]
Laatste bladzijde van het programma.
Je hoeft mij niet te overtuigen. Ze hebben wel een soort van idee waar het geld vandaan moet komen. Dat het totaal niet reeel en haalbaar is, is vers twee.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar daar ga je het lang niet mee redden. Een maatregel als minimumloon omhoog, kost veel geld, want dan moeten ook uitkeringen omhoog. En banken extra belasten werkt voor 1 jaar, daarna zorgen ze er wel voor dat de winsten niet te hoog zijn. En subsidies voor kunst en cultuur schrappen, daar wordt de wereld echt niet leuker van. Grenzen sluiten kost ook geld. Waarom denk je dat ze het niet door hebben laten rekenen?
Gewoon met de VVD afspreken dat uitkeringen losgekoppeld worden. Dan kun je uitkeringen lekker verlagen, minimumloon met een eurotje omhoog en dan gaat "werken weer lonen".quote:Op donderdag 23 november 2023 13:28 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar daar ga je het lang niet mee redden. Een maatregel als minimumloon omhoog, kost veel geld, want dan moeten ook uitkeringen omhoog. En banken extra belasten werkt voor 1 jaar, daarna zorgen ze er wel voor dat de winsten niet te hoog zijn. En subsidies voor kunst en cultuur schrappen, daar wordt de wereld echt niet leuker van. Grenzen sluiten kost ook geld. Waarom denk je dat ze het niet door hebben laten rekenen?
Gewoon stoppen met linkse hobby's zoals klimaat, stikstof, ontwikkelingshulp, en migratie.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:24 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hoewel je misschien wel gelijk hebt is het vooral een blunder dat men op links dacht dat dit een goed punt was om stemmen te trekken tijdens deze campagne. Dit vraagstuk leeft echt bij niemand en de meeste mensen vinden het wel best zoals het nu is.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Abortus is zorg en hoort daarmee dus simpelweg niet thuis in het strafrecht. Ook niet als je officieel niet als crimineel wordt gezien als je het onder de geldende voorwaarden doet.
Medische handelingen vallen onder het tuchtrecht. En indien er een misdaad wordt gepleegd door een abortus op een andere manier uit te voeren, dan valt die ene misdaad onder het strafrecht.
Dat is exact het programma van de PVV.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gewoon stoppen met linkse hobby's zoals klimaat, stikstof, ontwikkelingshulp, en migratie.
Hoppa. Iedereen miljonair.
Ook bij 'cultuur' of 'media' valt niet gek veel te halen. Van de 55 miljard van OCW gaat pakweg 2,5M naar cultuur en media.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, lees het programma van de PVV gewoon eens, nergens wordt het verantwoord waar het geld vandaan gaat komen voor alle gigantische uitgaven die men daarin doet.
Alleen al de AOW terugbrengen naar 65 kost al zo'n 17 miljard per jaar en wat daar tegenover staat is "Geen miljarden naar Afrika of Brussel!" Ontwikkelingssamenwerking en Buitenlandse Handel is 3.5 miljard.in totaal waarvan een groot deel in Nederland blijft.
Welke data bewijst dat al zijn stemmers domme fascisten zijn?quote:Op donderdag 23 november 2023 13:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van geloven maar van data.
Dit leeft echt bij heel veel vrouwen.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:31 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hoewel je misschien wel gelijk hebt is het vooral een blunder dat men op links dacht dat dit een goed punt was om stemmen te trekken tijdens deze campagne. Dit vraagstuk leeft echt bij niemand en de meeste mensen vinden het wel best zoals het nu is.
In jouw bubbel misschien.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit leeft echt bij heel veel vrouwen.
Jij bent de enige hier die het over domme fascisten hebt. Mischien wat minder anderen woorden in de mond leggen?quote:Op donderdag 23 november 2023 13:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Welke data bewijst dat al zijn stemmers domme fascisten zijn?
Kennelijk niet in de bubbel van degene waarop ik reageer. En niet in de jouwe. Wat me niets verbaast.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
In jouw bubbel misschien.
Dat weet ik. Het was ook geen grap. Ik heb namelijk vóór de verkiezingen het PVV verkiezingsprogramma gelezen.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is exact het programma van de PVV.
Maar je mag niet zeggen dat alleen domme en/of luie mensen die shit geloven.
Ja, vrouwen leven in een bubbel van vrouwzijn. Verrassend.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
In jouw bubbel misschien.
Nee, dat is het trieste, het zou zo van de Tegenpartij kunnen komen maar helaas is satire dood in dit gevalquote:Op donderdag 23 november 2023 13:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat weet ik. Het was ook geen grap. Ik heb namelijk vóór de verkiezingen het PVV verkiezingsprogramma gelezen.
Exact hetzelfde geldt voor Ruttequote:Op donderdag 23 november 2023 12:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ok, wat zou dan het grote verschil zijn, wat maakt het beter en wat zou er moeten veranderen in tegenstelling tot nu?quote:Op donderdag 23 november 2023 13:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Abortus is zorg en hoort daarmee dus simpelweg niet thuis in het strafrecht. Ook niet als je officieel niet als crimineel wordt gezien als je het onder de geldende voorwaarden doet.
Medische handelingen vallen onder het tuchtrecht. En indien er een misdaad wordt gepleegd door een abortus op een andere manier uit te voeren, dan valt die ene misdaad onder het strafrecht.
Van strafrecht naar tuchtrecht maakt in de praktijk geen verschil dus waarom zou dit heel erg leven bij veel vrouwen? Misschien als je er naar vraagt, maar of vrouwen hier hun stem van laten afhangen? Lijkt mij niet. Is ook in de verkiezingsuitslag niet te zien.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit leeft echt bij heel veel vrouwen.
Ik geloof zeker dat het veel mannen totaal onberoerd laat. Als ze maar geen ongewenst kind krijgen en alimentatie moeten betalen.
Dan heb je de afgelopen dagen niet heel goed op zitten letten. Hier boven zelfs nog.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij bent de enige hier die het over domme fascisten hebt. Mischien wat minder anderen woorden in de mond leggen?
Dom en lui vindt ik veel beter passen dan fascisten want voor fascisme moet je tenminste nog een beetje nadenken aangezien het een ideologie is.
Come to the pink side, we have unicornsquote:Op donderdag 23 november 2023 13:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, vrouwen leven in een bubbel van vrouwzijn. Verrassend.
Ik ben wel benieuwd hoe weinig er van de punten over is gebleven als hij tot een regeerakkoord komt. Moskeeen zullen niet gesloten worden, de Koran zal niet verboden worden, verbieden dubbele nationaliteit is al onmogelijk gebleken, grenscontroles (wie wilt er lekker aan de grens wachten weer als je van of naar Belgie of Duitsland rijdt?), tewerkstellingsvergunningen voor EU-onderdanen (lijkt me lastig, en kost klauwen met geld).quote:Op donderdag 23 november 2023 13:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hoeft mij niet te overtuigen. Ze hebben wel een soort van idee waar het geld vandaan moet komen. Dat het totaal niet reeel en haalbaar is, is vers twee.
Het moet uit het strafrecht. De basis moet zijn dat aobrtus zorg is. En pas in gevallen waarin er sprake is van criminele daden moet het naar het strafrecht. Zoals met alle medische handelingen.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:40 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ok, wat zou dan het grote verschil zijn, wat maakt het beter en wat zou er moeten veranderen in tegenstelling tot nu?
Nu kan een vrouw naar ik begrijp tot 24 weken in de zwangerschap terecht voor een abortus in een ziekenhuis of abortuskliniek.
Ik kan me ook zo voorstellen dat als een zwangerschap niet goed gaat er ook ingegrepen word en dat volledig binnen de wet.
Wat zou er dan moeten veranderen?
https://nidi.nl/demos/demografie-in-het-stemhokje/quote:Op donderdag 23 november 2023 13:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan heb je de afgelopen dagen niet heel goed op zitten letten. Hier boven zelfs nog.
Maar laat ik jouw woorden dan maar gebruiken. Waar is je data dat alle stemmers dan maar dom zijn? Sowieso is dat nogal subjectief natuurlijk. Maar je had data, ik ben benieuwd.
Paar dagen terug riep je nog ergens dat rechtse lui eens moesten accepteren dat mensen ook gewoon links kunnen stemmen en dat ze niet aangevallen hoeven te worden. Waar ik het mee eens ben overigens. Andersom geldt dat natuurlijk niet.
Ontwikkelingssamenwerking ziet er vaak zo uit:quote:Op donderdag 23 november 2023 13:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, lees het programma van de PVV gewoon eens, nergens wordt het verantwoord waar het geld vandaan gaat komen voor alle gigantische uitgaven die men daarin doet.
Alleen al de AOW terugbrengen naar 65 kost al zo'n 17 miljard per jaar en wat daar tegenover staat is "Geen miljarden naar Afrika of Brussel!" Ontwikkelingssamenwerking en Buitenlandse Handel is 3.5 miljard.in totaal waarvan een groot deel in Nederland blijft.
Zo werkt het nu toch ook?quote:Op donderdag 23 november 2023 13:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het moet uit het strafrecht. De basis moet zijn dat aobrtus zorg is. En pas in gevallen waarin er sprake is van criminele daden moet het naar het strafrecht. Zoals met alle medische handelingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |