abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211396712
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Daarom, een nexit pakt nog veel desatreuzer uit.
Misschien kunnen we intensief samenwerken met UK.De EU-handelsstrategie t.a.v..China is ook redelijk desastreus. Waar Amerika een andere meer liberale koers is gaan voeren zijn wij de andere kant gaan bewegen.
blablablabla
pi_211396714
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jij lijkt mij gewoon een modaaltje hoor. Maar prima als je je groter voor wil doen O+
Dat is jouw probleem, sommige mensen hier weten waar ik woon en wat de huizen hier kosten en waard zijn.
pi_211396717
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als je hulp nodig hebt bij het pakken van je koffers dan moet je het zeggen *)
Zou Pechtold z'n koffers al gepakt hebben?
pi_211396719
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als dit in zicht komt ben ik weg uit Nederland, hopelijk op tijd, naar een ander EU land.
Gelukkig gaat die nexit er niet komen. Jij pakt misschien zo je spullen, maar voor tal van Nederlanders (denk aan mensen in bijvoorbeeld zorg en onderwijs die niet zo goed zijn in talen) is dat totaal geen optie. Al die mensen worden dan de ellende mee ingesleurd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 23 november 2023 @ 11:38:41 #155
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211396721
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is jouw probleem, sommige mensen hier weten waar ik woon en wat de huizen hier kosten en waard zijn.
Spreekt boekdelen dat je dat zo etaleert.
Nogmaals, het maak geen indruk op mij.

Sorry :P
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 23 november 2023 @ 11:39:13 #156
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211396727
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:38 schreef Halcon het volgende:

[..]
Zou Pechtold z'n koffers al gepakt hebben?
Naar Polen, of Denemarken, of Hongarije ? :P
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211396728
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:37 schreef Elan het volgende:

[..]
Misschien kunnen we intensief samenwerken met UK.De EU-handelsstrategie t.a.v..China is ook redelijk desastreus. Waar Amerika een andere meer liberale koers is gaan voeren zijn wij de andere kant gaan bewegen.
Uiteraard want de economie van het VK is toch bijna net zo groot als die van de EU.
pi_211396733
quote:

[..]
Waarom zouden we dat willen? Krijgen we nog meer nare Angelsaksische invloeden in ons land.
  Forum Admin donderdag 23 november 2023 @ 11:41:39 #159
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211396762
quote:

[..]
Dat zou water naar de zee dragen zijn. Nederland uit de douane unie is kansloos.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211396765
quote:

[..]
Eh wacht even, welke liberale koers is de VS precies aan het voeren?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_211396783
Zal het slavernijmuseum er nog in de geplande vorm komen? Dit omdat er tientallen miljoenen euro's voor uitgetrokken moeten worden.

https://www.volkskrant.nl(...)ks-verteld~b178bf04/
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_211396785
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:41 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik heb ook geen flauw idee waar hij het over heeft. De VS wil juist ontkoppelen van China.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:43:00 #163
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_211396788
Hey, geld verdienen en welvaart zijn niet belangrijk voor de echte boreale, hetero Nederlander he! De echte boreale, hetero Nederlander begrijpt dat offers gebracht moeten worden om de jaren vijftig te laten herleven! De echte boreale, hetero Nederlander smacht naar het verleden met 1 zwart/wit televisie per straat, geen gekke meisjes die op jongetjes lijken of vice versa en vooral minderheden die hun plaats nog kennen!

Zoals een CDA politicus ooit zei: Lang leve de VOC mentaliteit!

Het grappige is dat de voorgangers van Wilders-aanhangers ergens in de 17de eeuw ook al goed waren in het vermoorden van ideeën en de bijbehorende mensen.
pi_211396799
twitter

Staatssecretaris Graus, mag toch hopen dat dit ons bespaard blijft :')
pi_211396804
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gelukkig gaat die nexit er niet komen. Jij pakt misschien zo je spullen, maar voor tal van Nederlanders (denk aan mensen in bijvoorbeeld zorg en onderwijs die niet zo goed zijn in talen) is dat totaal geen optie. Al die mensen worden dan de ellende mee ingesleurd.
Maar ik ben niet my brothers keeper, ik heb genoeg familie in het VK die voor Brexit stemden en nu zeggen "Zo hadden we het niet bedoeld" of "We wilden alleen maar onze onvrede tonen" en dat zal hier ook gebeuren, vermoed ik, maar de weg eruit is veel makkelijker dan de weg er weer in.

Zielig voor de mensen die er last van gaan krijgen maar niet mijn verantwoordeljkheid.
pi_211396807
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:41 schreef Monolith het volgende:

[..]
EU is op ramkoers met China. Dat is een gevaarlijke strategie als je afhankelijk bent. VS doet precies het tegenovergestelde.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)en-aanzien-van-china
blablablabla
pi_211396808
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:42 schreef rutger05 het volgende:
Zal het slavernijmuseum er nog in de geplande vorm komen? Dit omdat er tientallen miljoenen euro's voor uitgetrokken moeten worden.

https://www.volkskrant.nl(...)ks-verteld~b178bf04/
Nee, die gaat worden wegbezuinigd. Hooguit dat bijvoorbeeld Amsterdam dat dan misschien zelf gaat doen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 23 november 2023 @ 11:44:30 #168
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211396816
quote:

[..]
Als dit in zicht komt ben ik weg uit Nederland, hopelijk op tijd, naar een ander EU land.
:W
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_211396819
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:42 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Ik heb ook geen flauw idee waar hij het over heeft. De VS wil juist ontkoppelen van China.
Dat land voert sinds Trump een protectionistische koers op veel vlakken en Biden heeft daar nog een schepje bovenop gedaan. Overigens heeft de VS daar op veel vlakken de slagkracht nog wel voor, al pakt het voor de bevolking niet per se gunstig uit, maar Nederland heeft op het wereldtoneel natuurlijk helemaal niets in de melk te brokkelen.
pi_211396824
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:44 schreef Elan het volgende:

[..]
EU is op ramkoers met China. Dat is een gevaarlijke strategie als je afhankelijk bent. VS doet precies het tegenovergestelde.

De VS ligt nog veel sterker op ramkoers met China, he?
pi_211396835
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar ik ben niet my brothers keeper, ik heb genoeg familie in het VK die voor Brexit stemden en nu zeggen "Zo hadden we het niet bedoeld" of "We wilden alleen maar onze onvrede tonen" en dat zal hier ook gebeuren, vermoed ik, maar de weg eruit is veel makkelijker dan de weg er weer in.

Zielig voor de mensen die er last van gaan krijgen maar niet mijn verantwoordeljkheid.
Ik zeg ook niet dat het jouw verantwoordelijkheid is, ik zeg alleen dat een nexit talloze mensen onschuldig in de ellende zal storten.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:45:35 #172
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211396839
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Heb je al een land op het oog waar je heengaat? :7
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211396842
quote:

[..]

De VS ook en nog een gradatie erger met mogelijk een oorlog om Taiwan..
pi_211396845
quote:

[..]

Wat Tijger zegt. De EU staat veelal ook onder druk van de VS om die ramkoers te varen. Of dacht je dat ASML op eigen houtje had besloten zaken niet meer te leveren aan China?
  donderdag 23 november 2023 @ 11:46:09 #175
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211396850
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat het jouw verantwoordelijkheid is, ik zeg alleen dat een nexit talloze mensen onschuldig in de ellende zal storten.
Er komt in princiep geen nexit.
Tenzij het macroeconomisch helemaal mis gaat.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 23 november 2023 @ 11:46:25 #176
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211396854
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]

Dit denk ik eigenlijk ook wel. We hebben drie partijen die heel graag in dat kabinet willen. Even een beetje afhouden voor d vorm, wat moeilijk doen, en dan snel een regering formeren en gaan. Dat gaat dan echt geen half jaar of langer duren.
Ben vooral benieuwd hoelang ze het daarna gaan volhouden, en hoe het regeren gaat.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211396865
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als je een referendum gaat houden weet je nooit hoe het afloopt...
pi_211396866
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ok, dus het hele programma van de PVV ligt in de kliko?
pi_211396873
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat zou water naar de zee dragen zijn. Nederland uit de douane unie is kansloos.
Natuurlijk.
Punt is meer dat Europa (ik reken daar UK ook maar even bij voor het gemak) enorm verdeeld is. Zo'n Polen lapt ook de regels aan de laars. Als meer landen een rechtse koers gaan varen, bijvoorbeeld Italië, is de EU dan nog wel houdbaar?
blablablabla
  donderdag 23 november 2023 @ 11:48:11 #180
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211396881
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Heb ergens gelezen dat Wilders vooral iets aan het asielbeleid wil doen, en het verbod op de Koran en moskeeën dan wel in de koelkast wil doen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211396882
quote:

[..]
Dit zou voor mij ook echt een reden zijn om te verkassen naar een ander EU land en naar ik vermoed voor heel veel meer (veelal kapitaalkrachtige en/of hoogopgeleide) burgers die de mogelijkheid hebben om weg te komen. Zie het echter absoluut niet gaan gebeuren.
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  donderdag 23 november 2023 @ 11:48:23 #182
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211396884
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De onzinnnige punten wel. Maar dat boeit niemand wat.
Temporiseren klimaat, beheersen asiel, en sommige andere zaken fier overeind denk ik.
Maar dat wil VVD ook al.

Echt, de soep wordt niet zo heet gegeten man..
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211396889
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:47 schreef Elan het volgende:

[..]
Natuurlijk.
Punt is meer dat Europa (ik reken daar UK ook maar even bij voor het gemak) enorm verdeeld is. Zo'n Polen lapt ook de regels aan de laars. Als meer landen een rechtse koers gaan varen, bijvoorbeeld Italië, is de EU dan nog wel houdbaar?
Polen heeft zojuist 5 miljard aan bevroren EU gelden gekregen omdat ze een andere regering hebben gekozen, je doet alsof er geen consequenties zitten aan de regels negeren, die zijn er wel degelijk.
pi_211396894
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:47 schreef Elan het volgende:

[..]
Natuurlijk.
De EU als steeds grotere en closere unie is nooit houdbaar geweest, de EU als economisch project waarbij landen op het gebied van economie samenwerken wel.
pi_211396898
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De VS ligt nog veel sterker op ramkoers met China, he?
Uiteraard. Die sporen EU landen juist aan tot die ramkoers :+.
pi_211396899
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:48 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Heb ergens gelezen dat Wilders vooral iets aan het asielbeleid wil doen, en het verbod op de Koran en moskeeën dan wel in de koelkast wil doen.
Ja, hoe dat dan moet als hij stelt zich aan de wet te houden weet niemand.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:49:31 #187
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211396900
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 10:08 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Is er überhaupt wel een gekwalificeerde meerderheid voor dit voornemen in beide kamers? Anders is het bij voorbaat kansloos.
zelfs in de nieuwe coalitie is daar absoluut geen meerderheid

maa je mag wel zaken in je programmazetten ,dat mag best
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211396917
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De onzinnnige punten wel. Maar dat boeit niemand wat.
Temporiseren klimaat, beheersen asiel, en sommige andere zaken fier overeind denk ik.
Maar dat wil VVD ook al.

Echt, de soep wordt niet zo heet gegeten man..
Beheersen asiel door een partij die de IND flink wil korten. EN dat is niet alleen de PVV, btw. Tuurlijk, hoe kan dat nou misgaan.
pi_211396927
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, die gaat worden wegbezuinigd. Hooguit dat bijvoorbeeld Amsterdam dat dan misschien zelf gaat doen.
Ik hoop in elk geval dat de bestaande cultuursector wordt gespaard. Dit is van groot belang voor een leefbare en aangename samenleving.
pi_211396931
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
De EU als steeds grotere en closere unie is nooit houdbaar geweest, de EU als economisch project waarbij landen op het gebied van economie samenwerken wel.
Ook op hete politieke vlak zijn en worden grote stappen gezet. Bekijk bijvoorbeeld hoe men met de Russische invasie van Oekraïne omgaat. Daarin houden de EU-landen elkaar nog altijd stevig vast (op Hongarije na). Zoiets was twintig jaar terug echt niet zo haalbaar als nu…
pi_211396948
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:51 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Ik hoop in elk geval dat de bestaande cultuursector wordt gespaard. Dit is van groot belang voor een leefbare en aangename samenleving.
Cultuur is een makkelijk, vrij pijnloos doelwit met vrij weinig economische terugslag dus ik denk dat je daar teleurgesteld gaat worden.
pi_211396961
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ook op hete politieke vlak zijn en worden grote stappen gezet. Bekijk bijvoorbeeld hoe men met de Russische invasie van Oekraïne omgaat. Daarin houden de EU-landen elkaar nog altijd stevig vast (op Hongarije na). Zoiets was twintig jaar terug echt niet zo haalbaar als nu…
Ja, militaire samenwerking komt er ook wel. Maar het idee dat een Portugees zich ooit echt verbonden gaat voelen met een Pool of een Nederlander met een Griek leeft echt alleen bij de EU-ambtenaren. En dus komt er nooit echt een hele close unie en is het essentieel dat landen over de meeste dingen zelf zeggenschap hebben.
pi_211396980
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:51 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Over 4 jaar is er denk ik in elk geval geen NPO 3 meer en veel meer cultuursubsidies zullen verdwijnen.
pi_211396992
Ik maak me zorgen om onze inzet voor Oekraïne. Dat vind ik namelijk een belangrijk punt.
Maar de VVD heeft zich er altijd hard voor ingezet. Dus hopelijk blijft onze steun.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211396993
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Cultuur is een makkelijk, vrij pijnloos doelwit met vrij weinig economische terugslag dus ik denk dat je daar teleurgesteld gaat worden.
Ik vrees het ergste, maar hoop op het beste.
  donderdag 23 november 2023 @ 11:55:54 #196
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211397004
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Over 4 jaar is er denk ik in elk geval geen NPO 3 meer en veel meer cultuursubsidies zullen verdwijnen.
Dat zou zeer prima zijn , wat een bullshit met al die miljarden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211397006
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, militaire samenwerking komt er ook wel. Maar het idee dat een Portugees zich ooit echt verbonden gaat voelen met een Pool of een Nederlander met een Griek leeft echt alleen bij de EU-ambtenaren. En dus komt er nooit echt een hele close unie en is het essentieel dat landen over de meeste dingen zelf zeggenschap hebben.
Aha, dat aspect heeft inderdaad tijd nodig. Maar de jongere generaties staan daar echt al heel anders in. Was onlangs in de Baltische Staten en daar viel echt op hoe Europees georiënteerd ze (de wat jongere generaties) daar in alles zijn.
pi_211397013
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:55 schreef capricia het volgende:
Ik maar me zorgen om onze inzet voor Oekraïne. Dat vind ik namelijk een belangrijk punt.
Maar de VVD heeft zich er altijd hard voor ingezet. Dus hopelijk blijft onze steun.
Als de VVD Rutte een kans wil geven in de NAVO, zal dit een breekpunt moeten zijn.
pi_211397016
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:46 schreef Monolith het volgende:

[..]
Wat Tijger zegt. De EU staat veelal ook onder druk van de VS om die ramkoers te varen. Of dacht je dat ASML op eigen houtje had besloten zaken niet meer te leveren aan China?
Nederland staat er daardoor enorm gekleurd op, dat is niet het standpunt van de hele EU. Daarbij de hele economische ontkoppeling waar Trump op ingezet heeft en bedrijven terughalen naar de VS is uiteindelijk een wassen neus gebleken. Bedrijven als Apple en dergelijke werken maar al te graag samen met China, achter de schermen heerst een veel mildere toon.
blablablabla
  donderdag 23 november 2023 @ 11:56:37 #200
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211397018
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:55 schreef capricia het volgende:
Ik maar me zorgen om onze inzet voor Oekraïne. Dat vind ik namelijk een belangrijk punt.
Daar blijft best een merderheid voor in die coalitie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')