En dat is dus wat ik zeg, enorm wispelturig. BBB heeft wat consessies gedaan in de provincies en worden daar keihard op afgerekend. NSC en/of PVV zal dat ook overkomen.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:50 schreef alpeko het volgende:
[..]
Een half jaar geleden ging BBB met de zetels aan de haal. Wat is daar anders in?
Waarom lukt die link niet?quote:Op donderdag 23 november 2023 10:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ironisch genoeg zijn PVV stemmers het meest bereid om mensen uit te sluiten van stemmen omdat ze slecht geinformeerd zijn.
Yep. Dat het aantal zetels van PVV nu nog wat hoger uitkomt zal vooral liggen aan het vertrek van Rutte. PVV heeft ook flink voormalige VVD stemmers binnengehaald. De rest is vooral het leegzuigen van alle andere rechtse alternatieven (FVD, JA21, BBB).quote:Op donderdag 23 november 2023 10:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daarvoor de FvD, daarvoor de PVV (stonden ooit al op 24 zetels), daarvoor de LPF etc
Toch moet je daarmee oppassen, die mensen zijn vooral gefrustreerd omdat zij dingen om zich heen zien veranderen waar ze niks aan kunnen doen, en vermoedelijk (financieel) kwetsbaar. En juist dan zijn mensen vatbaar op de onderbuik voor de partij die zegt voor ze te willen opkomen.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:54 schreef Tijger_m het volgende:
En nu ga ik even flink polariseren, de mensen die dit gelezen hebben en er op stemmen zijn gewoon ontiegelijk dom, de mensen die op Wilders stemmen op basis van wat ze op TV zagen zijn lui en dom.
Je bent bekend met het principe van een forum?quote:Op donderdag 23 november 2023 10:57 schreef Hanca het volgende:
al mag je de kwalificaties voor de partijen voor jezelf houden
Je moet de x vervangen door twitterquote:
Ik bedoelde dat ik die niet overneem als ik zeg dat er een kern van waarheid in je verhaal zit. Maar nogmaals: dat verhaal verklaart niet waarom de ene messias als weer voor de andere is ingeruild, nog voor ze goed en wel op hun zetels zitten.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:59 schreef alpeko het volgende:
[..]
Je bent bekend met het principe van een forum?
Ik hoef helemaal niet op te passen met mijn mening. Ik zet er zelfs nog een waarschuwing bijquote:Op donderdag 23 november 2023 10:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Toch moet je daarmee oppassen, die mensen zijn vooral gefrustreerd omdat zij dingen om zich heen zien veranderen waar ze niks aan kunnen doen, en vermoedelijk (financieel) kwetsbaar. En juist dan zijn mensen vatbaar op de onderbuik voor de partij die zegt voor ze te willen opkomen.
Onverstandig, zeker. Lui en dom, dat vind ik niet.
Formeren met Omtzigt lijkt me altijd een langdurig verhaal, die moet over elke beslissing en elke consessie eerst dagen nadenken. 1 keer in de week vergaderen lijkt me het maximum.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Dit denk ik eigenlijk ook wel. We hebben drie partijen die heel graag in dat kabinet willen. Even een beetje afhouden voor d vorm, wat moeilijk doen, en dan snel een regering formeren en gaan. Dat gaat dan echt geen half jaar of langer duren.
We gaan het zien.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Dit denk ik eigenlijk ook wel. We hebben drie partijen die heel graag in dat kabinet willen. Even een beetje afhouden voor d vorm, wat moeilijk doen, en dan snel een regering formeren en gaan. Dat gaat dan echt geen half jaar of langer duren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BESTAANSZEKERHEID: KOOPKRACHT EN PENSIOENSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VEILIGHEIDSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ZORGSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.WONINGMARKTSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.KLIMAAT EN ENERGIESPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BOEREN, VISSERS EN DIERENSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DEMOCRATIE, CULTUUR EN PUBLIEKE OMROEPSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ONDERWIJSSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DEFENSIESPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MOBILITEIT EN WATERSTAATSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BUITENLANDSE ZAKEN, EU
EN ONTWIKKELINGSHULPSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FINANCIËNSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bijv:
-Meer grensbewaking (door defensie)
-10.000 meer agenten
-altijd vervolging en nooit verjaring gewelds- en zeden misdrijven (kost veel extra mankracht)
-geen vervroegde vrijlating (kost mankracht)
-meer handen aan het bed
-extra verpleeghuisplekken
-kleinschalig onderwijs
-meer leraren voor de klas
-minder arbeidsmigratie.
Waar wilt hij al die extra agenten, zorgpersoneel en leraren vandaan halen? De mensen die nu niet werken om wat voor reden dan ook, zijn meestal niet de mensen die je op die posities wilt hebben.![]()
Gisteren was hij anders heel slagvaardig.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Formeren met Omtzigt lijkt me altijd een langdurig verhaal, die moet over elke beslissing en elke consessie eerst dagen nadenken. 1 keer in de week vergaderen lijkt me het maximum.![]()
Dat weet ik niet.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Inhoud is het probleem niet.
Wel wie het torentje ingaat, daar zal nog heel wat water door zee gaan
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Dat zou mooi zijn, dan is er in ieder geval iets. Te conservatief naar mijn smaak, maar bon, dat is blijkbaar wat men wil.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:03 schreef miss_sly het volgende:
Dit denk ik eigenlijk ook wel. We hebben drie partijen die heel graag in dat kabinet willen. Even een beetje afhouden voor d vorm, wat moeilijk doen, en dan snel een regering formeren en gaan. Dat gaat dan echt geen half jaar of langer duren.By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna![]()
Toen heeft hij geen enkele knoop hoeven doorhakken.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gisteren was hij anders heel slagvaardig.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)![]()
Ik hoop heel erg op een snel PVV kabinet. De afloop is voorspelbaar namelijk, dus laten we dat er maar snel doorheen jagen.![]()
Alleen de AOW kost 17 miljard per jaar plus verhoging van de AOW. Never mind al die mankracht die benodigd is inderdaad. Nu ja, die kunnen we net als het VK mischien uit India/Pakistan importeren? Oh....wacht...quote:Op donderdag 23 november 2023 11:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Waar wilt hij al die extra agenten, zorgpersoneel en leraren vandaan halen? De mensen die nu niet werken om wat voor reden dan ook, zijn meestal niet de mensen die je op die posities wilt hebben.![]()
Voor de stabiliteit zouden de mannenbroeders van de SGP ook nog wel een bijdrage kunnen leveren."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Het wordt alleen een snelle formatie als PVV zijn hele verkiezingsprogramma overboord gooit en het VVD verkiezingsprogramma met wat bestuurlijke dingen vanuit Omtzigt het regeerakkoord wordt.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Dan voelen de PVV kiezers zich wel bekocht.![]()
De SGP wil niet regeren: een deel van de achterban zou het al verschrikkelijk vinden als er dan vrouwelijke bewindspersonen zijn, maar belangrijker is dat ze dan dingen steunen die ze niet terug kunnen draaien. Als je mee regeert, ben je plots medeverantwoordelijk voor het feit dat abortus en euthanasie niet op dag 1 worden teruggedraaid. Gedogen kunnen ze, maar daarvoor hoef je niet met ze te praten tijdens de formatie, de partij staat sowieso wel bekend als constructief, conservatief en rechts.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:08 schreef phpmystyle het volgende:
Voor de stabiliteit zouden de mannenbroeders van de SGP ook nog wel een bijdrage kunnen leveren.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)![]()
En wat denk je dat ze daar voor terugwillen?quote:Op donderdag 23 november 2023 11:08 schreef phpmystyle het volgende:
Voor de stabiliteit zouden de mannenbroeders van de SGP ook nog wel een bijdrage kunnen leveren.![]()
Luister interview chris stoffer terug.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
De SGP wil niet regeren: een deel van de achterban zou het al verschrikkelijk vinden als er dan vrouwelijke bewindspersonen zijn, maar belangrijker is dat ze dan dingen steunen die ze niet terug kunnen draaien. Als je mee regeert, ben je plots medeverantwoordelijk voor het feit dat abortus en euthanasie niet op dag 1 worden teruggedraaid. Gedogen kunnen ze, maar daarvoor hoef je niet met ze te praten tijdens de formatie, de partij staat sowieso wel bekend als constructief, conservatief en rechts.
Ook bij de SGP weten ze wel dat niet heel Nederland christelijk wordt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
De vraag is of dat zo is, ja, de originele PVV stemmers mischien wel die hoopten op een anti-islam regering en grenzen dicht maar de nieuwe stemmers? Die stemmen uit onvrede en die zijn zo trouw als een loopse hond.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:11 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het wordt alleen een snelle formatie als PVV zijn hele verkiezingsprogramma overboord gooit en het VVD verkiezingsprogramma met wat bestuurlijke dingen vanuit Omtzigt het regeerakkoord wordt.
Dan voelen de PVV kiezers zich wel bekocht.![]()
Ja het is allemaal nogal gemakzuchtig. Er is natuurlijk geen enkele partij die propageert slechter onderwijs, beroerdere zorg en minder veiligheid te willen. Het gaat vooral om goede plannen om tot beter onderwijs, betere zorg en meer veiligheid te komen.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De kernpunten van de PVV, hier te vinden: https://www.pvv.nl/images/2023/PVV-Verkiezingsprogramma-2023.pdf
Waar wilt hij al die extra agenten, zorgpersoneel en leraren vandaan halen? De mensen die nu niet werken om wat voor reden dan ook, zijn meestal niet de mensen die je op die posities wilt hebben.
Edit:
Afgezien van deze held natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Wat mij betreft verplichte zondagsrust in de randstadquote:Op donderdag 23 november 2023 11:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
En wat denk je dat ze daar voor terugwillen?![]()
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Dat gaat wel gebeuren.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:11 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het wordt alleen een snelle formatie als PVV zijn hele verkiezingsprogramma overboord gooit en het VVD verkiezingsprogramma met wat bestuurlijke dingen vanuit Omtzigt het regeerakkoord wordt.
Dan voelen de PVV kiezers zich wel bekocht.
Ik denk dat dat wel meevalt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Ik heb diverse interviews en debatten met Stoffer en andere SGP'ers gelezen en gezien voor de verkiezingen, de SGP wil niet regeren. Wel gedogen/steunen, maar niet verantwoordelijk zijn voor zaken waar ze totaal niet achter kunnen staan.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Luister interview chris stoffer terug.
Ook bij de SGP weten ze wel dat niet heel Nederland christelijk wordt.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
Ok, dat heb ik niet op die manier zo gehoord. Maar ik geloof je.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb diverse interviews en debatten met Stoffer en andere SGP'ers gelezen en gezien voor de verkiezingen, de SGP wil niet regeren. Wel gedogen/steunen, maar niet verantwoordelijk zijn voor zaken waar ze totaal niet achter kunnen staan.
Maar zou mij niks verbazen als ze wel betrokken worden bij onderhandelingen of op de achtergrond mogen meepraten."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Waarom? Ze zijn totaal niet nodig voor een meerderheid.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ok, dat heb ik niet op die manier zo gehoord. Maar ik geloof je.
Maar zou mij niks verbazen als ze wel betrokken worden bij onderhandelingen of op de achtergrond mogen meepraten.![]()
1e kamer.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:19 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waarom? Ze zijn totaal niet nodig voor een meerderheid."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Daar is de BBB als toevoeging al voldoende voor.quote:'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith![]()
Nee, PVV-VVD-NSC is maar 14 zetels, met BBB nog maar 30. Je hebt er dan dus nog een paar nodig. Al denk ik dat SGP mee laten praten niet nodig is, die zullen toch meestal wel steunen. En ook met de SGP is er nog geen meederheid.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Daar is de BBB als toevoeging al voldoende voor.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
CDA gaat ook niet dwarsliggen verwacht ik, die gaan dit globaal ook wel steunen.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, PVV-VVD-NSC is maar 14 zetels, met BBB nog maar 30. Je hebt er dan dus nog een paar nodig. Al denk ik dat SGP mee laten praten niet nodig is, die zullen toch meestal wel steunen."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Klopt. En JA21 ook wel. Dus mee laten praten is niet nodig, dat kun je hooguit BBB laten doen (dat zijn namelijk wel heel veel zetels).quote:Op donderdag 23 november 2023 11:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
CDA gaat ook niet dwarsliggen verwacht ik, die gaan dit globaal ook wel steunen.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
Geert noemt per onderwerp kernpunten, behalve bij zijn hoofdstukje over Financien. Hij heeft ook het CPB zijn plannen niet door laten rekenen. Ik heb even op een rijtje gezet de punten die mijns inziens meer geld zullen gaan kosten:
De kernpunten van de PVV, hier te vinden: https://www.pvv.nl/images/2023/PVV-Verkiezingsprogramma-2023.pdf
Ik ben benieuwd hoeveel, of weinig, hiervan overeind blijft in een regeerakkoord als de PVV gaat regeren.
ASIEL EN IMMIGRATIE
Kosten:
• De Nederlandse grensbewaking wordt in ere hersteld, pushbacks van
asielzoekers die uit onze veilige buurlanden Nederland in willen komen
• Strafbaar stellen illegaliteit: illegalen vastzetten en uitzetten
BESTAANSZEKERHEID: KOOPKRACHT EN PENSIOEN
Kosten:
› Verlaging BTW op boodschappen van 9% naar 0
› Verlagen energierekening (lagere belasting en btw)
› Verlagen sociale huren
› Verhogen wettelijk minimumloon
› Verhogen van de huurtoeslag
› Afschaffen van het eigen risico in de zorg
› Verlaging van de brandstofaccijnzen
› Verhoging ouderenkorting
› Handhaven IOAOW
› Schrappen vliegtax
• Terugdraaien Wet Toekomst Pensioenen
• Verlagen AOW-leeftijd naar 65 jaar
Baten:
• Stoppen met export van uitkeringen (uitzondering van AOW)
VEILIGHEID
Kosten:
10.000 extra politieagenten en veel meer agenten zichtbaar op straat,
heropenen politiebureau in de wijk
Baten:
• Dader moet alle kosten van zijn misdrijf, vervolging en straf betalen (mogelijk, van een kale kip kun je niet plukken, en het plukken zelf kost ook geld)
• Forse versobering gevangenisregime, opbrengst naar ouderenzorg
• Afschaffen TBS
ZORG
Kosten:
• Afschaffen eigen risico
• Acute zorg uit marktwerking
• Tandarts in basispakket
• Meer handen aan het bed. Bijvoorbeeld door het aannemen van nieuw
personeel, het aantrekkelijker maken voor de huidige zorgwerknemers
om meer uren te werken en het aanpakken van de administratietijd en
overhead
• Een zorgcrisisreserve aan zorgmedewerkers
• Cruciale beschermingsmiddelen, medicijnen en apparatuur in eigen
beheer
• Extra verpleeghuisplekken en ouderenwoningen
• Verzorgingshuizen terug
• Terugdringen wachtlijsten in de jeugdzorg
• Geen suikertaks
• Geen vleestaks
Baten:
• Meevallers op zorg naar lagere zorgpremie (welke meevallers?)
• Verbod op winstuitkering (maar je kunt als bedrijf altijd wel je winst verlagen, dan verhoog je gewoon de salarissen van de directeur-aandeelhouders bijv).
WONINGMARKT
Kosten:
• Sociale huren verlagen
• Huurtoeslag verhogen
• Meer woningen voor de Nederlanders: meer sociale huurwoningen,
meer middenhuurwoningen en meer koopwoningen bouwen
• Niet alleen binnenstedelijk, maar ook zeker buitenstedelijk bouwen
• In steden en dorpen ‘een straatje erbij’
Baten:
• Gemeenten moeten sneller bouwvergunningen verstrekken; procedures
verkorten
KLIMAAT EN ENERGIE
Kosten:
• Nieuwe kerncentrales bijbouwen
• Klimaatfonds schrappen, wel extra geld voor dijkverhoging en Ruimte
voor de Rivier (er is dus schijnbaar wel iets aan de hand met het klimaat)
• Verlagen van de energiebelasting
• Verlagen van de btw op energie
• Geen vliegtaks
• Geen vleestaks
• Snellere schadeafhandeling en versterking van huizen in Groningen
• Salderingsregeling zonnepanelen in stand houden
Baten:
• Stoppen met de miljarden verslindende reductie van CO2 (korte termijn visie, maar goed, ik ben coulant hier)
• SDE++ en andere klimaatsubsidies schrappen
BOEREN, VISSERS EN DIEREN
Kosten
• Uitbreiding dierenpolitie
• Professionele Nationale Dierenambulance
• Financiële steun aan ouderen met een laag inkomen voor kosten dierenarts bij zieke huisdieren[
Baten
• Stikstofregels schrappen, op z’n minst versoepelen (korte termijn visie, op enig moment zal er iets aan gedaan moeten worden)
• Stikstoffonds schrappen (idem)
DEMOCRATIE, CULTUUR EN PUBLIEKE OMROEP
Kosten:
-
Baten:
• Afschaffen Eerste Kamer
• Het van overheidswege financieren en subsidiëren van allerlei linkse
clubs als Milieudefensie wordt gestopt
• Gemeenten werken niet mee aan gender-maatregelen, klimaatwaanzin
en diversiteitsgeneuzel
• Stoppen met kunst- en cultuursubsidies
• De financiering van de NPO wordt geheel beëindigd
• 20 procent salarisverlaging voor bewindslieden, Kamerleden en
Europarlementariërs
• Koningshuis belastingplichtig en verlaging bijdrage aan Koningshuis met
20%
• Afschaffen wachtgeldregeling voor politici: WW, net als voor werknemers
ONDERWIJS
Kosten:
• Kleinschalig onderwijs
• Meer leraren voor de klas
• Geen onbevoegde leraren meer voor de klas
• Forse beperking van het aantal buitenlandse studenten
Baten:
• Maximaal 20% van de onderwijsbegroting naar overhead, minimaal 80%
naar de klas
DEFENSIE
Kosten:
• Bij de verdediging van ons land hoort ook de verdediging van de
Nederlandse grens. Defensie wordt ingezet voor grensbewaking
om de asielstormloop op ons land te stoppen
• Instellen van een Backpay-regeling voor de weduwen ter erkenning en
financiële compensatie van het salaris van hun overleden man
MOBILITEIT EN WATERSTAAT
Kosten:
Meer wegen aanleggen
• Brandstofaccijns verlagen
• Geen rekeningrijden
• Voldoende treinen en zitplaatsen in de spits en
• Betaalbaar en veilig Openbaar Vervoer
• Vliegtaks afschaffen
• Limburg, Noord-Brabant en Gelderland verdienen meer maatregelen
tegen hoogwater: ruimte voor de rivier. Trek de portemonnee voor
schadeafhandeling in Limburg!
Baten:
• Ruim baan voor Schiphol
[/spoiler]
BUITENLANDSE ZAKEN, EU EN ONTWIKKELINGSHULP
Kosten:
De Nederlandse ambassade in Israël moet worden verplaatst naar Jeruzalem
Baten:
› Afschalen diplomatieke betrekkingen met sharia-landen en eisen aan
diplomaten
› Volledige stop op ontwikkelingshulp
› Geen minister voor Ontwikkelingshulp meer
Zolang het referendum over Nexit nog niet gehouden is:
• Zetten wij in op het terughalen van onze miljarden uit Brussel en een
fors lagere EU-afdracht. Nederland wordt netto-ontvanger in plaats van
betaler
• Direct een einde aan het idiote maandelijkse verhuiscircus van het
Europees Parlement van Brussel naar Straatsburg
FINANCIËN
Daar staan geen kernpunten.
En veel punten zullen geld kosten, en zijn moeilijk uitvoerbaar:
• Statushouders die op vakantie gaan naar hun land van herkomst raken onmiddellijk hun verblijfsvergunning kwijt: Hoe wil je dat gaan controleren? En hoeveel gaat dat kosten?
Andere punten zijn in conflict met elkaar:
• Geen onnodige extra regels en verplichtingen voor zzp’ers: betaalbaar vrijwillig verzekeren arbeidsongeschiktheid en pensioen
• Verzorgingsstaat beschermen: bestrijden uitkeringsfraude
De verzorgingsstaat beschermen is ook de ZZP'ers beschermen. Dat is een van de voornaamste redenen van die arbeidsongeschiktheid verzekeringen.![]()
Wat me ook opvalt in het Geert's verkiezingsprogramma: Hij wilt een laagdrempelig en bindend referendum invoeren om het volk meer macht te geven.
En hij wilt een Nexit referenderum.
Wonende in het VK zeg: Niet doen.![]()
Nee, dat valt wel mee. Heb overwogen op NSC of VVD te stemmen, maar bij een lagere uitslag van PVV zou Timmermans mee gaan regeren met die 2.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:11 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan voelen de PVV kiezers zich wel bekocht.
Gaat mij dus niet zozeer om Wilders' ideeën, maar om een meer gewenste coalitie.![]()
VVD en bbb gaan nooit akkoord met een Nexit.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Wat me ook opvalt in het Geert's verkiezingsprogramma: Hij wilt een laagdrempelig en bindend referendum invoeren om het volk meer macht te geven.
En hij wilt een Nexit referenderum.
Wonende in het VK zeg: Niet doen.![]()
Als dit in zicht komt ben ik weg uit Nederland, hopelijk op tijd, naar een ander EU land.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:32 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
VVD en bbb gaan nooit akkoord met een Nexit.![]()
Je bent niet de enige. De brexit was een daverend succes..quote:Op donderdag 23 november 2023 11:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als dit in zicht komt ben ik weg uit Nederland, hopelijk op tijd, naar een ander EU land.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Als je hulp nodig hebt bij het pakken van je koffers dan moet je het zeggenquote:Op donderdag 23 november 2023 11:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als dit in zicht komt ben ik weg uit Nederland, hopelijk op tijd, naar een ander EU land.
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Brexit is gewoon een ramp maar Nederland is nog veel sterker afhankelijk van EU lidmaatschap.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je bent niet de enige. De brexit was een daverend succes..![]()
Nee, joh, daar huren wij gewoon professionals voor in.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je hulp nodig hebt bij het pakken van je koffers dan moet je het zeggen![]()
Daarom, een nexit pakt nog veel desastreuzer uit.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Brexit is gewoon een ramp maar Nederland is nog veel sterker afhankelijk van EU lidmaatschap.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Shit, mischien had mijn vrouw toch die baan in Iowa vorige week niet moeten afslaan maar ja, Iowa...![]()
![]()
Jij lijkt mij gewoon een modaaltje hoor. Maar prima als je je groter voor wil doenquote:Op donderdag 23 november 2023 11:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, joh, daar huren wij gewoon professionals voor in.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
Forum Opties Forumhop: Hop naar: