En dat is dus wat ik zeg, enorm wispelturig. BBB heeft wat consessies gedaan in de provincies en worden daar keihard op afgerekend. NSC en/of PVV zal dat ook overkomen.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:50 schreef alpeko het volgende:
[..]
Een half jaar geleden ging BBB met de zetels aan de haal. Wat is daar anders in?
Waarom lukt die link niet?quote:Op donderdag 23 november 2023 10:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ironisch genoeg zijn PVV stemmers het meest bereid om mensen uit te sluiten van stemmen omdat ze slecht geinformeerd zijn.
Yep. Dat het aantal zetels van PVV nu nog wat hoger uitkomt zal vooral liggen aan het vertrek van Rutte. PVV heeft ook flink voormalige VVD stemmers binnengehaald. De rest is vooral het leegzuigen van alle andere rechtse alternatieven (FVD, JA21, BBB).quote:Op donderdag 23 november 2023 10:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daarvoor de FvD, daarvoor de PVV (stonden ooit al op 24 zetels), daarvoor de LPF etc
Toch moet je daarmee oppassen, die mensen zijn vooral gefrustreerd omdat zij dingen om zich heen zien veranderen waar ze niks aan kunnen doen, en vermoedelijk (financieel) kwetsbaar. En juist dan zijn mensen vatbaar op de onderbuik voor de partij die zegt voor ze te willen opkomen.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:54 schreef Tijger_m het volgende:
En nu ga ik even flink polariseren, de mensen die dit gelezen hebben en er op stemmen zijn gewoon ontiegelijk dom, de mensen die op Wilders stemmen op basis van wat ze op TV zagen zijn lui en dom.
Je bent bekend met het principe van een forum?quote:Op donderdag 23 november 2023 10:57 schreef Hanca het volgende:
al mag je de kwalificaties voor de partijen voor jezelf houden
Je moet de x vervangen door twitterquote:
Ik bedoelde dat ik die niet overneem als ik zeg dat er een kern van waarheid in je verhaal zit. Maar nogmaals: dat verhaal verklaart niet waarom de ene messias als weer voor de andere is ingeruild, nog voor ze goed en wel op hun zetels zitten.quote:Op donderdag 23 november 2023 10:59 schreef alpeko het volgende:
[..]
Je bent bekend met het principe van een forum?
Ik hoef helemaal niet op te passen met mijn mening. Ik zet er zelfs nog een waarschuwing bijquote:Op donderdag 23 november 2023 10:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Toch moet je daarmee oppassen, die mensen zijn vooral gefrustreerd omdat zij dingen om zich heen zien veranderen waar ze niks aan kunnen doen, en vermoedelijk (financieel) kwetsbaar. En juist dan zijn mensen vatbaar op de onderbuik voor de partij die zegt voor ze te willen opkomen.
Onverstandig, zeker. Lui en dom, dat vind ik niet.
Formeren met Omtzigt lijkt me altijd een langdurig verhaal, die moet over elke beslissing en elke consessie eerst dagen nadenken. 1 keer in de week vergaderen lijkt me het maximum.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Dit denk ik eigenlijk ook wel. We hebben drie partijen die heel graag in dat kabinet willen. Even een beetje afhouden voor d vorm, wat moeilijk doen, en dan snel een regering formeren en gaan. Dat gaat dan echt geen half jaar of langer duren.
We gaan het zien.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Dit denk ik eigenlijk ook wel. We hebben drie partijen die heel graag in dat kabinet willen. Even een beetje afhouden voor d vorm, wat moeilijk doen, en dan snel een regering formeren en gaan. Dat gaat dan echt geen half jaar of langer duren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BESTAANSZEKERHEID: KOOPKRACHT EN PENSIOENSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VEILIGHEIDSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ZORGSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.WONINGMARKTSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.KLIMAAT EN ENERGIESPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BOEREN, VISSERS EN DIERENSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DEMOCRATIE, CULTUUR EN PUBLIEKE OMROEPSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ONDERWIJSSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DEFENSIESPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MOBILITEIT EN WATERSTAATSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BUITENLANDSE ZAKEN, EU
EN ONTWIKKELINGSHULPSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FINANCIËNSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bijv:
-Meer grensbewaking (door defensie)
-10.000 meer agenten
-altijd vervolging en nooit verjaring gewelds- en zeden misdrijven (kost veel extra mankracht)
-geen vervroegde vrijlating (kost mankracht)
-meer handen aan het bed
-extra verpleeghuisplekken
-kleinschalig onderwijs
-meer leraren voor de klas
-minder arbeidsmigratie.
Waar wilt hij al die extra agenten, zorgpersoneel en leraren vandaan halen? De mensen die nu niet werken om wat voor reden dan ook, zijn meestal niet de mensen die je op die posities wilt hebben.![]()
Gisteren was hij anders heel slagvaardig.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Formeren met Omtzigt lijkt me altijd een langdurig verhaal, die moet over elke beslissing en elke consessie eerst dagen nadenken. 1 keer in de week vergaderen lijkt me het maximum.![]()
Dat weet ik niet.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Inhoud is het probleem niet.
Wel wie het torentje ingaat, daar zal nog heel wat water door zee gaan
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Dat zou mooi zijn, dan is er in ieder geval iets. Te conservatief naar mijn smaak, maar bon, dat is blijkbaar wat men wil.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:03 schreef miss_sly het volgende:
Dit denk ik eigenlijk ook wel. We hebben drie partijen die heel graag in dat kabinet willen. Even een beetje afhouden voor d vorm, wat moeilijk doen, en dan snel een regering formeren en gaan. Dat gaat dan echt geen half jaar of langer duren.By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna![]()
Toen heeft hij geen enkele knoop hoeven doorhakken.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gisteren was hij anders heel slagvaardig.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)![]()
Ik hoop heel erg op een snel PVV kabinet. De afloop is voorspelbaar namelijk, dus laten we dat er maar snel doorheen jagen.![]()
Alleen de AOW kost 17 miljard per jaar plus verhoging van de AOW. Never mind al die mankracht die benodigd is inderdaad. Nu ja, die kunnen we net als het VK mischien uit India/Pakistan importeren? Oh....wacht...quote:Op donderdag 23 november 2023 11:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Waar wilt hij al die extra agenten, zorgpersoneel en leraren vandaan halen? De mensen die nu niet werken om wat voor reden dan ook, zijn meestal niet de mensen die je op die posities wilt hebben.![]()
Voor de stabiliteit zouden de mannenbroeders van de SGP ook nog wel een bijdrage kunnen leveren."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Het wordt alleen een snelle formatie als PVV zijn hele verkiezingsprogramma overboord gooit en het VVD verkiezingsprogramma met wat bestuurlijke dingen vanuit Omtzigt het regeerakkoord wordt.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Dan voelen de PVV kiezers zich wel bekocht.![]()
De SGP wil niet regeren: een deel van de achterban zou het al verschrikkelijk vinden als er dan vrouwelijke bewindspersonen zijn, maar belangrijker is dat ze dan dingen steunen die ze niet terug kunnen draaien. Als je mee regeert, ben je plots medeverantwoordelijk voor het feit dat abortus en euthanasie niet op dag 1 worden teruggedraaid. Gedogen kunnen ze, maar daarvoor hoef je niet met ze te praten tijdens de formatie, de partij staat sowieso wel bekend als constructief, conservatief en rechts.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:08 schreef phpmystyle het volgende:
Voor de stabiliteit zouden de mannenbroeders van de SGP ook nog wel een bijdrage kunnen leveren.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)![]()
En wat denk je dat ze daar voor terugwillen?quote:Op donderdag 23 november 2023 11:08 schreef phpmystyle het volgende:
Voor de stabiliteit zouden de mannenbroeders van de SGP ook nog wel een bijdrage kunnen leveren.![]()
Luister interview chris stoffer terug.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
De SGP wil niet regeren: een deel van de achterban zou het al verschrikkelijk vinden als er dan vrouwelijke bewindspersonen zijn, maar belangrijker is dat ze dan dingen steunen die ze niet terug kunnen draaien. Als je mee regeert, ben je plots medeverantwoordelijk voor het feit dat abortus en euthanasie niet op dag 1 worden teruggedraaid. Gedogen kunnen ze, maar daarvoor hoef je niet met ze te praten tijdens de formatie, de partij staat sowieso wel bekend als constructief, conservatief en rechts.
Ook bij de SGP weten ze wel dat niet heel Nederland christelijk wordt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
Forum Opties Forumhop: Hop naar: