Misschien kunnen we intensief samenwerken met UK.De EU-handelsstrategie t.a.v..China is ook redelijk desastreus. Waar Amerika een andere meer liberale koers is gaan voeren zijn wij de andere kant gaan bewegen.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daarom, een nexit pakt nog veel desatreuzer uit.
Dat is jouw probleem, sommige mensen hier weten waar ik woon en wat de huizen hier kosten en waard zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij lijkt mij gewoon een modaaltje hoor. Maar prima als je je groter voor wil doen
Zou Pechtold z'n koffers al gepakt hebben?quote:Op donderdag 23 november 2023 11:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je hulp nodig hebt bij het pakken van je koffers dan moet je het zeggen
Gelukkig gaat die nexit er niet komen. Jij pakt misschien zo je spullen, maar voor tal van Nederlanders (denk aan mensen in bijvoorbeeld zorg en onderwijs die niet zo goed zijn in talen) is dat totaal geen optie. Al die mensen worden dan de ellende mee ingesleurd.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als dit in zicht komt ben ik weg uit Nederland, hopelijk op tijd, naar een ander EU land.
Spreekt boekdelen dat je dat zo etaleert.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is jouw probleem, sommige mensen hier weten waar ik woon en wat de huizen hier kosten en waard zijn.
Naar Polen, of Denemarken, of Hongarije ?quote:Op donderdag 23 november 2023 11:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zou Pechtold z'n koffers al gepakt hebben?
Uiteraard want de economie van het VK is toch bijna net zo groot als die van de EU.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien kunnen we intensief samenwerken met UK.De EU-handelsstrategie t.a.v..China is ook redelijk desastreus. Waar Amerika een andere meer liberale koers is gaan voeren zijn wij de andere kant gaan bewegen.
Waarom zouden we dat willen? Krijgen we nog meer nare Angelsaksische invloeden in ons land.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien kunnen we intensief samenwerken met UK.De EU-handelsstrategie t.a.v..China is ook redelijk desastreus. Waar Amerika een andere meer liberale koers is gaan voeren zijn wij de andere kant gaan bewegen.
Dat zou water naar de zee dragen zijn. Nederland uit de douane unie is kansloos.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Eh wacht even, welke liberale koers is de VS precies aan het voeren?quote:Op donderdag 23 november 2023 11:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik heb ook geen flauw idee waar hij het over heeft. De VS wil juist ontkoppelen van China.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Eh wacht even, welke liberale koers is de VS precies aan het voeren?
Maar ik ben niet my brothers keeper, ik heb genoeg familie in het VK die voor Brexit stemden en nu zeggen "Zo hadden we het niet bedoeld" of "We wilden alleen maar onze onvrede tonen" en dat zal hier ook gebeuren, vermoed ik, maar de weg eruit is veel makkelijker dan de weg er weer in.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gelukkig gaat die nexit er niet komen. Jij pakt misschien zo je spullen, maar voor tal van Nederlanders (denk aan mensen in bijvoorbeeld zorg en onderwijs die niet zo goed zijn in talen) is dat totaal geen optie. Al die mensen worden dan de ellende mee ingesleurd.
EU is op ramkoers met China. Dat is een gevaarlijke strategie als je afhankelijk bent. VS doet precies het tegenovergestelde.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Eh wacht even, welke liberale koers is de VS precies aan het voeren?
Nee, die gaat worden wegbezuinigd. Hooguit dat bijvoorbeeld Amsterdam dat dan misschien zelf gaat doen.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:42 schreef rutger05 het volgende:
Zal het slavernijmuseum er nog in de geplande vorm komen? Dit omdat er tientallen miljoenen euro's voor uitgetrokken moeten worden.
https://www.volkskrant.nl(...)ks-verteld~b178bf04/
quote:Op donderdag 23 november 2023 11:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als dit in zicht komt ben ik weg uit Nederland, hopelijk op tijd, naar een ander EU land.
Dat land voert sinds Trump een protectionistische koers op veel vlakken en Biden heeft daar nog een schepje bovenop gedaan. Overigens heeft de VS daar op veel vlakken de slagkracht nog wel voor, al pakt het voor de bevolking niet per se gunstig uit, maar Nederland heeft op het wereldtoneel natuurlijk helemaal niets in de melk te brokkelen.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik heb ook geen flauw idee waar hij het over heeft. De VS wil juist ontkoppelen van China.
De VS ligt nog veel sterker op ramkoers met China, he?quote:Op donderdag 23 november 2023 11:44 schreef Elan het volgende:
[..]
EU is op ramkoers met China. Dat is een gevaarlijke strategie als je afhankelijk bent. VS doet precies het tegenovergestelde.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)en-aanzien-van-china
Ik zeg ook niet dat het jouw verantwoordelijkheid is, ik zeg alleen dat een nexit talloze mensen onschuldig in de ellende zal storten.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar ik ben niet my brothers keeper, ik heb genoeg familie in het VK die voor Brexit stemden en nu zeggen "Zo hadden we het niet bedoeld" of "We wilden alleen maar onze onvrede tonen" en dat zal hier ook gebeuren, vermoed ik, maar de weg eruit is veel makkelijker dan de weg er weer in.
Zielig voor de mensen die er last van gaan krijgen maar niet mijn verantwoordeljkheid.
Heb je al een land op het oog waar je heengaat?quote:Op donderdag 23 november 2023 11:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar ik ben niet my brothers keeper, ik heb genoeg familie in het VK die voor Brexit stemden en nu zeggen "Zo hadden we het niet bedoeld" of "We wilden alleen maar onze onvrede tonen" en dat zal hier ook gebeuren, vermoed ik, maar de weg eruit is veel makkelijker dan de weg er weer in.
Zielig voor de mensen die er last van gaan krijgen maar niet mijn verantwoordeljkheid.
De VS ook en nog een gradatie erger met mogelijk een oorlog om Taiwan..quote:Op donderdag 23 november 2023 11:44 schreef Elan het volgende:
[..]
EU is op ramkoers met China. Dat is een gevaarlijke strategie als je afhankelijk bent. VS doet precies het tegenovergestelde.
Wat Tijger zegt. De EU staat veelal ook onder druk van de VS om die ramkoers te varen. Of dacht je dat ASML op eigen houtje had besloten zaken niet meer te leveren aan China?quote:Op donderdag 23 november 2023 11:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Er komt in princiep geen nexit.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het jouw verantwoordelijkheid is, ik zeg alleen dat een nexit talloze mensen onschuldig in de ellende zal storten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |