Ben vooral benieuwd hoelang ze het daarna gaan volhouden, en hoe het regeren gaat.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Dit denk ik eigenlijk ook wel. We hebben drie partijen die heel graag in dat kabinet willen. Even een beetje afhouden voor d vorm, wat moeilijk doen, en dan snel een regering formeren en gaan. Dat gaat dan echt geen half jaar of langer duren.
Als je een referendum gaat houden weet je nooit hoe het afloopt...quote:Op donderdag 23 november 2023 11:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er komt in princiep geen nexit.
Tenzij het macroeconomisch helemaal mis gaat.
Ok, dus het hele programma van de PVV ligt in de kliko?quote:Op donderdag 23 november 2023 11:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er komt in princiep geen nexit.
Tenzij het macroeconomisch helemaal mis gaat.
Natuurlijk.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zou water naar de zee dragen zijn. Nederland uit de douane unie is kansloos.
Heb ergens gelezen dat Wilders vooral iets aan het asielbeleid wil doen, en het verbod op de Koran en moskeeën dan wel in de koelkast wil doen.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, dus het hele programma van de PVV ligt in de kliko?
Dit zou voor mij ook echt een reden zijn om te verkassen naar een ander EU land en naar ik vermoed voor heel veel meer (veelal kapitaalkrachtige en/of hoogopgeleide) burgers die de mogelijkheid hebben om weg te komen. Zie het echter absoluut niet gaan gebeuren.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als dit in zicht komt ben ik weg uit Nederland, hopelijk op tijd, naar een ander EU land.
De onzinnnige punten wel. Maar dat boeit niemand wat.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, dus het hele programma van de PVV ligt in de kliko?
Polen heeft zojuist 5 miljard aan bevroren EU gelden gekregen omdat ze een andere regering hebben gekozen, je doet alsof er geen consequenties zitten aan de regels negeren, die zijn er wel degelijk.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Natuurlijk.
Punt is meer dat Europa (ik reken daar UK ook maar even bij voor het gemak) enorm verdeeld is. Zo'n Polen lapt ook de regels aan de laars. Als meer landen een rechtse koers gaan varen, bijvoorbeeld Italië, is de EU dan nog wel houdbaar?
De EU als steeds grotere en closere unie is nooit houdbaar geweest, de EU als economisch project waarbij landen op het gebied van economie samenwerken wel.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Natuurlijk.
Punt is meer dat Europa (ik reken daar UK ook maar even bij voor het gemak) enorm verdeeld is. Zo'n Polen lapt ook de regels aan de laars. Als meer landen een rechtse koers gaan varen, bijvoorbeeld Italië, is de EU dan nog wel houdbaar?
Uiteraard. Die sporen EU landen juist aan tot die ramkoersquote:Op donderdag 23 november 2023 11:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De VS ligt nog veel sterker op ramkoers met China, he?
Ja, hoe dat dan moet als hij stelt zich aan de wet te houden weet niemand.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb ergens gelezen dat Wilders vooral iets aan het asielbeleid wil doen, en het verbod op de Koran en moskeeën dan wel in de koelkast wil doen.
zelfs in de nieuwe coalitie is daar absoluut geen meerderheidquote:Op donderdag 23 november 2023 10:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Is er überhaupt wel een gekwalificeerde meerderheid voor dit voornemen in beide kamers? Anders is het bij voorbaat kansloos.
Beheersen asiel door een partij die de IND flink wil korten. EN dat is niet alleen de PVV, btw. Tuurlijk, hoe kan dat nou misgaan.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De onzinnnige punten wel. Maar dat boeit niemand wat.
Temporiseren klimaat, beheersen asiel, en sommige andere zaken fier overeind denk ik.
Maar dat wil VVD ook al.
Echt, de soep wordt niet zo heet gegeten man..
Ik hoop in elk geval dat de bestaande cultuursector wordt gespaard. Dit is van groot belang voor een leefbare en aangename samenleving.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, die gaat worden wegbezuinigd. Hooguit dat bijvoorbeeld Amsterdam dat dan misschien zelf gaat doen.
Ook op hete politieke vlak zijn en worden grote stappen gezet. Bekijk bijvoorbeeld hoe men met de Russische invasie van Oekraïne omgaat. Daarin houden de EU-landen elkaar nog altijd stevig vast (op Hongarije na). Zoiets was twintig jaar terug echt niet zo haalbaar als nu…quote:Op donderdag 23 november 2023 11:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
De EU als steeds grotere en closere unie is nooit houdbaar geweest, de EU als economisch project waarbij landen op het gebied van economie samenwerken wel.
Cultuur is een makkelijk, vrij pijnloos doelwit met vrij weinig economische terugslag dus ik denk dat je daar teleurgesteld gaat worden.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:51 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik hoop in elk geval dat de bestaande cultuursector wordt gespaard. Dit is van groot belang voor een leefbare en aangename samenleving.
Ja, militaire samenwerking komt er ook wel. Maar het idee dat een Portugees zich ooit echt verbonden gaat voelen met een Pool of een Nederlander met een Griek leeft echt alleen bij de EU-ambtenaren. En dus komt er nooit echt een hele close unie en is het essentieel dat landen over de meeste dingen zelf zeggenschap hebben.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ook op hete politieke vlak zijn en worden grote stappen gezet. Bekijk bijvoorbeeld hoe men met de Russische invasie van Oekraïne omgaat. Daarin houden de EU-landen elkaar nog altijd stevig vast (op Hongarije na). Zoiets was twintig jaar terug echt niet zo haalbaar als nu…
Over 4 jaar is er denk ik in elk geval geen NPO 3 meer en veel meer cultuursubsidies zullen verdwijnen.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:51 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik hoop in elk geval dat de bestaande cultuursector wordt gespaard. Dit is van groot belang voor een leefbare en aangename samenleving.
Ik vrees het ergste, maar hoop op het beste.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Cultuur is een makkelijk, vrij pijnloos doelwit met vrij weinig economische terugslag dus ik denk dat je daar teleurgesteld gaat worden.
Dat zou zeer prima zijn , wat een bullshit met al die miljardenquote:Op donderdag 23 november 2023 11:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Over 4 jaar is er denk ik in elk geval geen NPO 3 meer en veel meer cultuursubsidies zullen verdwijnen.
Aha, dat aspect heeft inderdaad tijd nodig. Maar de jongere generaties staan daar echt al heel anders in. Was onlangs in de Baltische Staten en daar viel echt op hoe Europees georiënteerd ze (de wat jongere generaties) daar in alles zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, militaire samenwerking komt er ook wel. Maar het idee dat een Portugees zich ooit echt verbonden gaat voelen met een Pool of een Nederlander met een Griek leeft echt alleen bij de EU-ambtenaren. En dus komt er nooit echt een hele close unie en is het essentieel dat landen over de meeste dingen zelf zeggenschap hebben.
Als de VVD Rutte een kans wil geven in de NAVO, zal dit een breekpunt moeten zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:55 schreef capricia het volgende:
Ik maar me zorgen om onze inzet voor Oekraïne. Dat vind ik namelijk een belangrijk punt.
Maar de VVD heeft zich er altijd hard voor ingezet. Dus hopelijk blijft onze steun.
Nederland staat er daardoor enorm gekleurd op, dat is niet het standpunt van de hele EU. Daarbij de hele economische ontkoppeling waar Trump op ingezet heeft en bedrijven terughalen naar de VS is uiteindelijk een wassen neus gebleken. Bedrijven als Apple en dergelijke werken maar al te graag samen met China, achter de schermen heerst een veel mildere toon.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat Tijger zegt. De EU staat veelal ook onder druk van de VS om die ramkoers te varen. Of dacht je dat ASML op eigen houtje had besloten zaken niet meer te leveren aan China?
Daar blijft best een merderheid voor in die coalitiequote:Op donderdag 23 november 2023 11:55 schreef capricia het volgende:
Ik maar me zorgen om onze inzet voor Oekraïne. Dat vind ik namelijk een belangrijk punt.
Maar de VVD heeft zich er altijd hard voor ingezet. Dus hopelijk blijft onze steun.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |