Heerlijke stad met prachtige musea Parijs. Ik hoop dat je erg hebt genoten, maar ik vermoed van wel.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die mensen gaan niet omdat ze het niet kunnen betalen, maar omdat ze er helemaal niks aan vinden. Een voorbeeld: Ik sprak van de week nog een NSC stemmer (die voorheen SP stemde) dat ik in een midweek Parijs in het Louvre, Orsay, Invalides, en nog wat musea was geweest en dat ik zelfs naar een balletvoorstelling was geweest. Ze vond dat ik mijn tijd daar maar had verspild, lekker de hele avond op terrasjes hangen en drinken was toch veel leuker?
Zo zitten een heleboel mensen in elkaar. En dat is prima, zo mogen ze zijn. Dwing vooral geen mensen om van cultuur te 'genieten', als je Joling een betere muzikant vindt dan het symfonieorkest dan mag dat. Maar zulke mensen krijg je dus echt niet in musea of theaters, daar doe je ze geen plezier mee. En die raak je dus ook niet met bezuinigingen op cultuur, dat juichen ze juist toe.
Idd wel slim gespeeld, verwacht dat er van de PVV zoals we die kenden weinig overblijft. Anders gaat een eventueel kabinet met partijen die erg op de cijfertjes zitten(NSC, VVD) natuurlijk sowieso niet werken .quote:Op donderdag 23 november 2023 12:32 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Een beetje vergelijkbaar met Italie waar na de komst van Meloni ook gewoon alles doorgaat en zij niet meer als extreem rechts wordt gezien maar als een leuke spontane vrouw waar ook Rutte het prima kan vinden.
Of schrik een goed woord is weet ik niet, maar het doet me wel nog steeds pijn als ik bedenk dat 25% van de stemmers op een veroordeelde haatzaaier heeft gestemd.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:32 schreef bedachtzaam het volgende:
Zijn we al bekomen van de schrik?
Ik denk toch echt dat je het nieuws niet echt gevolgd hebt. In de VS zie je juist een flinke daling in import uit China. Deels ook wel door een verslechterde concurrentiepositie vanwege het feit dat China niet eeuwig een lagelonenland kan blijven, maar vooral ook door de maatregelen van de Amerikaanse overheid. In Europa is dat niet het geval. Zie b.v. dit artikel.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Nederland staat er daardoor enorm gekleurd op, dat is niet het standpunt van de hele EU. Daarbij de hele economische ontkoppeling waar Trump op ingezet heeft en bedrijven terughalen naar de VS is uiteindelijk een wassen neus gebleken. Bedrijven als Apple en dergelijke werken maar al te graag samen met China, achter de schermen heerst een veel mildere toon.
23 procent.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of schrik een goed woord is weet ik niet, maar het doet me wel nog steeds pijn als ik bedenk dat 25% van de stemmers op een veroordeelde haatzaaier heeft gestemd.
Ging natuurlijk over je gefantaseer over miljarden.quote:Op donderdag 23 november 2023 11:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Directie BnnVara na zege PVV: ’Donkere ochtend, bedreiging voor samenleving’
JORDI VERSTEEGDEN
Aangepast: 9 min geleden50 min geledenin TV
AMSTERDAM - Bij de publieke omroep BnnVara zijn alle medewerkers donderdagmiddag uitgenodigd voor een bijeenkomst ’om elkaar een hart onder de riem te steken’. Dit is gedaan in reactie op de politieke zege van Geert Wilders en de PVV. Dat blijkt uit een interne mail, die in handen is van De Telegraaf.
quote:Op donderdag 23 november 2023 11:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Directie BnnVara na zege PVV: ’Donkere ochtend, bedreiging voor samenleving’
JORDI VERSTEEGDEN
Aangepast: 9 min geleden50 min geledenin TV
AMSTERDAM - Bij de publieke omroep BnnVara zijn alle medewerkers donderdagmiddag uitgenodigd voor een bijeenkomst ’om elkaar een hart onder de riem te steken’. Dit is gedaan in reactie op de politieke zege van Geert Wilders en de PVV. Dat blijkt uit een interne mail, die in handen is van De Telegraaf.
DAt gaat hem dus niet worden met PVV. En als BBB hun ideeën kan doorzetten, worden kinderen op jonge leeftijd veelvudlig op allerlei manieren blootgesteld aan de heilige boer. Vele male beter dan cultuur.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:34 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Heerlijke stad met prachtige musea Parijs. Ik hoop dat je erg hebt genoten, maar ik vermoed van wel.
Zelf denk ik dat het goed is als kinderen op jonge leeftijd in het onderwijs meer in aanraking worden gebracht met de cultuursector.
En dan voelen alle PVV-stemmers zich weer bedonderd, want hij doet niet wat hij had beloofd en waarom ze op hem hadden gestemd, en gaan ze door naar de volgende verlosser.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Idd wel slim gespeeld, verwacht dat er van de PVV zoals we die kenden weinig overblijft. Anders gaat een eventueel kabinet met partijen die erg op de cijfertjes zitten(NSC, VVD) natuurlijk sowieso niet werken .
quote:Op donderdag 23 november 2023 12:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dan voelen alle PVV-stemmers zich weer bedonderd, want hij doet niet wat hij had beloofd en waarom ze op hem hadden gestemd, en gaan ze door naar de volgende verlosser.
Denk dat dat wel meevalt, het is vooral een dikke middelvinger naar de huidige beleidsbepalers. Blijkt ook wel aangezien de meeste stemmen bij de VVD wegkomen.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dan voelen alle PVV-stemmers zich weer bedonderd, want hij doet niet wat hij had beloofd en waarom ze op hem hadden gestemd, en gaan ze door naar de volgende verlosser.
Wil je mij verdrietig maken?quote:Op donderdag 23 november 2023 12:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
DAt gaat hem dus niet worden met PVV. En als BBB hun ideeën kan doorzetten, worden kinderen op jonge leeftijd veelvudlig op allerlei manieren blootgesteld aan de heilige boer. Vele male beter dan cultuur.
Als er weinig overblijft van de PVV zoals men die kende en er van al zijn ideeën weinig terechtkomt, denk jij dat alle PVV-stemmers dat prima vinden?quote:Op donderdag 23 november 2023 12:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Of niet natuurlijk.
Dat hij meer zou bewegen met de overige partijen is toch al iets wat al weken in de media voorbij is gekomen? Waarom doen we nu ineens alsof dat iets compleets nieuws is?
Gedeelde smart...quote:
Die volgen de politiek toch niet..quote:Op donderdag 23 november 2023 13:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als er weinig overblijft van de PVV zoals men die kende en er van al zijn ideeën weinig terechtkomt, denk jij dat alle PVV-stemmers dat prima vinden?
Die willen vaak gewoon niks.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als er weinig overblijft van de PVV zoals men die kende en er van al zijn ideeën weinig terechtkomt, denk jij dat alle PVV-stemmers dat prima vinden?
Hij heeft juist alleen maar meer stemmen gekregen nu hij wat milder is geworden, dus denk inderdaad niet dat hij bang hoeft te zijn om zijn achterban te verliezen als hij wat compromissen sluit.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Of niet natuurlijk.
Dat hij meer zou bewegen met de overige partijen is toch al iets wat al weken in de media voorbij is gekomen? Waarom doen we nu ineens alsof dat iets compleets nieuws is?
Ik kom dat soort artikelen heel veel tegen. Pure verbazing. Schok. Verwijten richting de PVV. Maar vrijwel nergens lees je zaken als ''hoe zijn we hier terecht gekomen - waarom stemmen er nu zoveel op een PVV''. Dat zijn echt niet enkel domme fascisten of racisten.quote:
Tja, de pro-Poetindrek krijg je er bij dat soort partijen gewoon per definitie bij. Is gewoon integraal onderdeel van de politieke ideologie vanaf pakweg de rechterhelft van de VVD (het deel wat samenwerken met populisten prima vindt), FvD en haar afsplitsingen begonnen in principe vanuit Russische propaganda rond het associatieverdrag en ook een Omtzigt bijvoorbeeld liet zich door Russen van alles wijsmaken rond MH17.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik verwacht dat de nieuwe samenstelling van de kamer overwegend pro Oekraïne gaat zijn.
Wat ik ontzettend naar vind is de vermoedelijke band tussen Rusland en de pvv.
Het is zand in de motor van dat belachelijke woke gedoe.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zullen ook best wat slimme fascisten of racisten tussen zitten of in het algemeen domme mensen. Maar iemand met enige sociale en of intellectuele basis laat zich over het algemeen niet in de luren leggen door dit soort clubs.quote:Op donderdag 23 november 2023 13:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..] Dat zijn echt niet enkel domme fascisten of racisten.
Welke compromissen acht jij wel en welke niet acceptabel?quote:Op donderdag 23 november 2023 13:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij heeft juist alleen maar meer stemmen gekregen nu hij wat milder is geworden, dus denk inderdaad niet dat hij bang hoeft te zijn om zijn achterban te verliezen als hij wat compromissen sluit.
[..]
Ik kom dat soort artikelen heel veel tegen. Pure verbazing. Schok. Verwijten richting de PVV. Maar vrijwel nergens lees je zaken als ''hoe zijn we hier terecht gekomen - waarom stemmen er nu zoveel op een PVV''. Dat zijn echt niet enkel domme fascisten of racisten.
Daarover gesproken.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of schrik een goed woord is weet ik niet, maar het doet me wel nog steeds pijn als ik bedenk dat 25% van de stemmers op een veroordeelde haatzaaier heeft gestemd.
Hoeft niet, want dan is het de schuld van de coalitiepartijen die alles tegen houden. Zo zal Wilders het waarschijnlijk proberen te spelen.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat doet de CU niet:quote:Op donderdag 23 november 2023 13:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daarover gesproken.
Jij stemt toch op een partij die homo's uitsluit?
quote:Bij de ChristenUnie geloven we dat ieder mens gemaakt is door een liefdevolle Schepper. Als politieke partij vertegenwoordigen we een breed-christelijke achterban. Dat betekent dat er verschillend over dit thema wordt gedacht en ook kerken maken soms verschillende afwegingen. Omdat we een Unie van Christenen zijn koesteren we die verscheidenheid. Echter, als politieke organisatie geven we lhbti-ers de volle ruimte om in alle lagen van onze partij te participeren. Ook onze kandidatenlijst weerspiegelt de veelkleurigheid van onze achterban.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |