abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211397543
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die mensen gaan niet omdat ze het niet kunnen betalen, maar omdat ze er helemaal niks aan vinden. Een voorbeeld: Ik sprak van de week nog een NSC stemmer (die voorheen SP stemde) dat ik in een midweek Parijs in het Louvre, Orsay, Invalides, en nog wat musea was geweest en dat ik zelfs naar een balletvoorstelling was geweest. Ze vond dat ik mijn tijd daar maar had verspild, lekker de hele avond op terrasjes hangen en drinken was toch veel leuker?

Zo zitten een heleboel mensen in elkaar. En dat is prima, zo mogen ze zijn. Dwing vooral geen mensen om van cultuur te 'genieten', als je Joling een betere muzikant vindt dan het symfonieorkest dan mag dat. Maar zulke mensen krijg je dus echt niet in musea of theaters, daar doe je ze geen plezier mee. En die raak je dus ook niet met bezuinigingen op cultuur, dat juichen ze juist toe.
Heerlijke stad met prachtige musea Parijs. Ik hoop dat je erg hebt genoten, maar ik vermoed van wel.

Zelf denk ik dat het goed is als kinderen op jonge leeftijd in het onderwijs meer in aanraking worden gebracht met de cultuursector.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_211397560
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:32 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]
Een beetje vergelijkbaar met Italie waar na de komst van Meloni ook gewoon alles doorgaat en zij niet meer als extreem rechts wordt gezien maar als een leuke spontane vrouw waar ook Rutte het prima kan vinden.
Idd wel slim gespeeld, verwacht dat er van de PVV zoals we die kenden weinig overblijft. Anders gaat een eventueel kabinet met partijen die erg op de cijfertjes zitten(NSC, VVD) natuurlijk sowieso niet werken .
blablablabla
pi_211397561
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:32 schreef bedachtzaam het volgende:
Zijn we al bekomen van de schrik?
Of schrik een goed woord is weet ik niet, maar het doet me wel nog steeds pijn als ik bedenk dat 25% van de stemmers op een veroordeelde haatzaaier heeft gestemd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211397620
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:56 schreef Elan het volgende:

[..]
Nederland staat er daardoor enorm gekleurd op, dat is niet het standpunt van de hele EU. Daarbij de hele economische ontkoppeling waar Trump op ingezet heeft en bedrijven terughalen naar de VS is uiteindelijk een wassen neus gebleken. Bedrijven als Apple en dergelijke werken maar al te graag samen met China, achter de schermen heerst een veel mildere toon.
Ik denk toch echt dat je het nieuws niet echt gevolgd hebt. In de VS zie je juist een flinke daling in import uit China. Deels ook wel door een verslechterde concurrentiepositie vanwege het feit dat China niet eeuwig een lagelonenland kan blijven, maar vooral ook door de maatregelen van de Amerikaanse overheid. In Europa is dat niet het geval. Zie b.v. dit artikel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_211397625
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Of schrik een goed woord is weet ik niet, maar het doet me wel nog steeds pijn als ik bedenk dat 25% van de stemmers op een veroordeelde haatzaaier heeft gestemd.
23 procent.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_211397638
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Directie BnnVara na zege PVV: ’Donkere ochtend, bedreiging voor samenleving’
JORDI VERSTEEGDEN

Aangepast: 9 min geleden50 min geledenin TV

AMSTERDAM - Bij de publieke omroep BnnVara zijn alle medewerkers donderdagmiddag uitgenodigd voor een bijeenkomst ’om elkaar een hart onder de riem te steken’. Dit is gedaan in reactie op de politieke zege van Geert Wilders en de PVV. Dat blijkt uit een interne mail, die in handen is van De Telegraaf.
Ging natuurlijk over je gefantaseer over miljarden.
  donderdag 23 november 2023 @ 12:48:33 #232
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_211397709
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Directie BnnVara na zege PVV: ’Donkere ochtend, bedreiging voor samenleving’
JORDI VERSTEEGDEN

Aangepast: 9 min geleden50 min geledenin TV

AMSTERDAM - Bij de publieke omroep BnnVara zijn alle medewerkers donderdagmiddag uitgenodigd voor een bijeenkomst ’om elkaar een hart onder de riem te steken’. Dit is gedaan in reactie op de politieke zege van Geert Wilders en de PVV. Dat blijkt uit een interne mail, die in handen is van De Telegraaf.
_O-
pi_211397726
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:34 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Heerlijke stad met prachtige musea Parijs. Ik hoop dat je erg hebt genoten, maar ik vermoed van wel.

Zelf denk ik dat het goed is als kinderen op jonge leeftijd in het onderwijs meer in aanraking worden gebracht met de cultuursector.
DAt gaat hem dus niet worden met PVV. En als BBB hun ideeën kan doorzetten, worden kinderen op jonge leeftijd veelvudlig op allerlei manieren blootgesteld aan de heilige boer. Vele male beter dan cultuur.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211397738
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:35 schreef Elan het volgende:

[..]
Idd wel slim gespeeld, verwacht dat er van de PVV zoals we die kenden weinig overblijft. Anders gaat een eventueel kabinet met partijen die erg op de cijfertjes zitten(NSC, VVD) natuurlijk sowieso niet werken .
En dan voelen alle PVV-stemmers zich weer bedonderd, want hij doet niet wat hij had beloofd en waarom ze op hem hadden gestemd, en gaan ze door naar de volgende verlosser.
  donderdag 23 november 2023 @ 12:55:58 #235
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_211397789
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En dan voelen alle PVV-stemmers zich weer bedonderd, want hij doet niet wat hij had beloofd en waarom ze op hem hadden gestemd, en gaan ze door naar de volgende verlosser.
:')

Of niet natuurlijk.

Dat hij meer zou bewegen met de overige partijen is toch al iets wat al weken in de media voorbij is gekomen? Waarom doen we nu ineens alsof dat iets compleets nieuws is?
pi_211397808
quote:

[..]
Denk dat dat wel meevalt, het is vooral een dikke middelvinger naar de huidige beleidsbepalers. Blijkt ook wel aangezien de meeste stemmen bij de VVD wegkomen.
blablablabla
pi_211397835
Ik heb ook zo mijn vermoeden dat als Rutte aangebleven was als leider en dus weerom premier zou worden dat de VVD wederom de grootste partij geweest zou zijn.
pi_211397837
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
DAt gaat hem dus niet worden met PVV. En als BBB hun ideeën kan doorzetten, worden kinderen op jonge leeftijd veelvudlig op allerlei manieren blootgesteld aan de heilige boer. Vele male beter dan cultuur.
Wil je mij verdrietig maken? ;(
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_211397845
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:55 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Of niet natuurlijk.

Dat hij meer zou bewegen met de overige partijen is toch al iets wat al weken in de media voorbij is gekomen? Waarom doen we nu ineens alsof dat iets compleets nieuws is?
Als er weinig overblijft van de PVV zoals men die kende en er van al zijn ideeën weinig terechtkomt, denk jij dat alle PVV-stemmers dat prima vinden?
pi_211397850
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:00 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Wil je mij verdrietig maken? ;(
Gedeelde smart...
pi_211397878
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als er weinig overblijft van de PVV zoals men die kende en er van al zijn ideeën weinig terechtkomt, denk jij dat alle PVV-stemmers dat prima vinden?
Die volgen de politiek toch niet..
  donderdag 23 november 2023 @ 13:04:45 #242
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211397891
quote:

[..]
Die willen vaak gewoon niks.
pi_211397894
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:55 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Of niet natuurlijk.

Hij heeft juist alleen maar meer stemmen gekregen nu hij wat milder is geworden, dus denk inderdaad niet dat hij bang hoeft te zijn om zijn achterban te verliezen als hij wat compromissen sluit.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]
_O-
Ik kom dat soort artikelen heel veel tegen. Pure verbazing. Schok. Verwijten richting de PVV. Maar vrijwel nergens lees je zaken als ''hoe zijn we hier terecht gekomen - waarom stemmen er nu zoveel op een PVV''. Dat zijn echt niet enkel domme fascisten of racisten.
pi_211397906
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik verwacht dat de nieuwe samenstelling van de kamer overwegend pro Oekraïne gaat zijn.

Wat ik ontzettend naar vind is de vermoedelijke band tussen Rusland en de pvv.
Tja, de pro-Poetindrek krijg je er bij dat soort partijen gewoon per definitie bij. Is gewoon integraal onderdeel van de politieke ideologie vanaf pakweg de rechterhelft van de VVD (het deel wat samenwerken met populisten prima vindt), FvD en haar afsplitsingen begonnen in principe vanuit Russische propaganda rond het associatieverdrag en ook een Omtzigt bijvoorbeeld liet zich door Russen van alles wijsmaken rond MH17.
pi_211397922
quote:

[..]
Het is zand in de motor van dat belachelijke woke gedoe.
Vooral ook, willen scoren met abortus uit het strafrecht halen... ziet men graag dat beun de haas thuis een dergelijke ingreep gaat doen?
pi_211397965
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..] Dat zijn echt niet enkel domme fascisten of racisten.
Er zullen ook best wat slimme fascisten of racisten tussen zitten of in het algemeen domme mensen. Maar iemand met enige sociale en of intellectuele basis laat zich over het algemeen niet in de luren leggen door dit soort clubs.
pi_211397974
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Hij heeft juist alleen maar meer stemmen gekregen nu hij wat milder is geworden, dus denk inderdaad niet dat hij bang hoeft te zijn om zijn achterban te verliezen als hij wat compromissen sluit.
[..]
Ik kom dat soort artikelen heel veel tegen. Pure verbazing. Schok. Verwijten richting de PVV. Maar vrijwel nergens lees je zaken als ''hoe zijn we hier terecht gekomen - waarom stemmen er nu zoveel op een PVV''. Dat zijn echt niet enkel domme fascisten of racisten.
Welke compromissen acht jij wel en welke niet acceptabel?
  donderdag 23 november 2023 @ 13:13:54 #248
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211397998
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Daarover gesproken.
Jij stemt toch op een partij die homo's uitsluit?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_211398003
quote:

[..]
Hoeft niet, want dan is het de schuld van de coalitiepartijen die alles tegen houden. Zo zal Wilders het waarschijnlijk proberen te spelen.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_211398018
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Daarover gesproken.
Jij stemt toch op een partij die homo's uitsluit?
Nee, dat doet de CU niet:

quote:
Bij de ChristenUnie geloven we dat ieder mens gemaakt is door een liefdevolle Schepper. Als politieke partij vertegenwoordigen we een breed-christelijke achterban. Dat betekent dat er verschillend over dit thema wordt gedacht en ook kerken maken soms verschillende afwegingen. Omdat we een Unie van Christenen zijn koesteren we die verscheidenheid. Echter, als politieke organisatie geven we lhbti-ers de volle ruimte om in alle lagen van onze partij te participeren. Ook onze kandidatenlijst weerspiegelt de veelkleurigheid van onze achterban.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')