Er moet out of the box gedacht worden.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:38 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens, in het kader van Nexit en de grenzen dicht dit pareltje:
[..]
Nota bene: Het VK heeft hetzelfde vergrijzingsprobleem als Nederland.
Ok. Doe dat eens even? Leg eens uit hoe dat dan werkt?quote:Op donderdag 23 november 2023 14:43 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Er moet out of the box gedacht worden.
Mensen die nu nog vastklampen aan de bevolkingspiramide snappen er dus echt helemaal niks van.
Nee, Nederland heeft geen meer import nodig om de vergrijzing op te vangen, zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
juist rechts en links is onzin , realist dat is je warequote:Op donderdag 23 november 2023 14:45 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik ben niet links, ik ben niet rechts. ik ben NSC
Je roept gewoon wat. Dat is hoe dat doorgaans werkt.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok. Doe dat eens even? Leg eens uit hoe dat dan werkt?
Waar halen we 10.000 agenten vandaan eigenlijk.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:43 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Mensen die nu nog vastklampen aan de bevolkingspiramide snappen er dus echt helemaal niks van.
Nee, Nederland heeft geen meer import nodig om de vergrijzing op te vangen, zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Waarom moet ik dat doen?quote:Op donderdag 23 november 2023 14:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok. Doe dat eens even? Leg eens uit hoe dat dan werkt?
Ik neem aan dat jij in de zorg werkt of je bij deze per omgaande aanmeld of te helpen met het oplossen van de personeelstekorten daar?quote:Op donderdag 23 november 2023 14:43 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Men lijkt niet te beseffen dat die immigranten die nodig zijn om de vergrijzing op te vangen zelf ook weer oud worden.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:43 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
De vraag is of al die migranten dan wel hier blijven of liever pensioneren in land van herkomst.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:52 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Men lijkt niet te beseffen dat die immigranten die nodig zijn om de vergrijzing op te vangen zelf ook weer oud worden.
Even door de vergrijzing heenbijten en een bevolkingskrimp kan geen kwaad. Lijkt mij ook beter voor de woningnood en de natuur.
Die hebben we al, ze werken echter een of andere nutteloos klotebaantje bij een grote multinational en voegen niks van waarde toe aan de samenleving m.u.v. de baas rijker maken.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Waar halen we 10.000 agenten vandaan eigenlijk.
En al dat zorgpersoneel.
Wat denk je zelfquote:Op donderdag 23 november 2023 14:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De vraag is of al die migranten dan wel hier blijven of liever pensioneren in land van herkomst.
Dus je roept out of the box denken zonder ook maar enig idee te hebben wat er dan buiten de box is? Okquote:Op donderdag 23 november 2023 14:50 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Waarom moet ik dat doen?![]()
Ik zeg alleen maar dat de traditionele bevolkingspiramide een achterhaalt concept is. Zelfs onder perfecte omstandigheden waarbij elk stel twee kinderen krijgt zal de piramide uiteindelijk scheefrgroeien doordat mensen veel langer leven en daardoor ook langer zorg nodig hebben.
jij gaat in de zorg werken begrijp ik. chapeauquote:Op donderdag 23 november 2023 14:53 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Die hebben we al, ze werken echter een of andere nutteloos klotebaantje bij een grote multinational en voegen niks van waarde toe aan de samenleving m.u.v. de baas rijker maken.![]()
Zolang je die prikkel niet weghaalt kan je volk hierheen halen tot je een ons weegt. Mensen blijven kiezen voor een influencer/ondernemer lifestyle zolang er droog brood in te verdienen valt.
Die worden veel later gepensioneerd, he? Na 2040 zal de situatie normaliseren en zullen de meeste babyboomers gestorven zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:52 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Men lijkt niet te beseffen dat die immigranten die nodig zijn om de vergrijzing op te vangen zelf ook weer oud worden.
Even door de vergrijzing heenbijten en een bevolkingskrimp kan geen kwaad. Lijkt mij ook beter voor de woningnood en de natuur.
De vraag is of al die migranten dan wel hier blijven of liever pensioneren in land van herkoquote:Op donderdag 23 november 2023 14:52 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Geen idee. Ik heb geen cijfers. Jij wel?quote:
Jij gaat alle nieuwe woningen en voorzieningen bouwen voor het volk wat je hierheen wil halen?quote:Op donderdag 23 november 2023 14:54 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
jij gaat in de zorg werken begrijp ik. chapeau
Is dat een nee ?quote:Op donderdag 23 november 2023 14:55 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Jij gaat alle nieuwe woningen en voorzieningen bouwen voor het volk wat je hierheen wil halen?
Natuurlijk niet, want jij gaat al in de zorg werken, dus dan zijn die huizen niet meer nodig.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:55 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Jij gaat alle nieuwe woningen en voorzieningen bouwen voor het volk wat je hierheen wil halen?
Het CBS heeft die cijfers wel, er vertrekken best veel mensen uit Nederland:quote:Op donderdag 23 november 2023 14:54 schreef Jaeger85 het volgende:
Geen idee. Ik heb geen cijfers. Jij wel?
Nee, die worden al jaren gebouwd door migranten zowel voor Nederlanders als voor migrantenquote:Op donderdag 23 november 2023 14:55 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Nee, maar wel ervaringen uit het verleden.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:54 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De vraag is of al die migranten dan wel hier blijven of liever pensioneren in land van herko
[..]
Geen idee. Ik heb geen cijfers. Jij wel?
En die mensen ga je verplichten om dan maar agent te worden, ongemotiveerd met een minder salaris?quote:Op donderdag 23 november 2023 14:53 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Die hebben we al, ze werken echter een of andere nutteloos klotebaantje bij een grote multinational en voegen niks van waarde toe aan de samenleving m.u.v. de baas rijker maken.![]()
Ik was vanmorgen nog op een bouwplaats, er zal wel een reden zijn dat je geen "hardwerkende Nederlanders" ziet die betonijzer vlechten.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, die worden al jaren gebouwd door migranten zowel voor Nederlanders als voor migranten
De bouw kan niet zonder.
Dat zijn de meeste "oplossingen" van de PVV. Een migratiestop veranderd niets aan het woningtekort, een verbod op hoofddoekjes veranderd niets aan criminaliteit, etc Het is een grote stroppop partij.quote:
Ook pure fantasie om ze buiten te houden met alle verdragen die er binnen de EU zijn. De meeste arbeidsmigranten komen immers van binnen de EU.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:00 schreef Tijger_m het volgende:
Ik zal het nog een keer zeggen, het is prima als je geen arbeidsmigranten meer wil maar vertel er dan wel eerlijk bij wat je wil opgeven daarvoor want het is pure fantastie om te denken dat we dezelfde welvaart en economie kunnen behouden zonder arbeidsmigranten.
Ja. 800.000 arbeidsmigranten in Nederland waarvan 79.000 van buiten de EU komen volgens het CBS als ik het goed heb.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:03 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ook pure fantasie om ze buiten te houden met alle verdragen die er binnen de EU zijn. De meeste arbeidsmigranten komen immers van binnen de EU.
Aan een toenemende welvaart heb je nog niks als de kosten van het levensonderhoud dubbel zo hard stijgen als gevolg daarvan. VVD'ers laten zich wel heel makkelijk kennen in dit topic het moment dat je je uitspreekt tegen arbeidsmigranten...quote:Op donderdag 23 november 2023 15:00 schreef Tijger_m het volgende:
Ik zal het nog een keer zeggen, het is prima als je geen arbeidsmigranten meer wil maar vertel er dan wel eerlijk bij wat je wil opgeven daarvoor want het is pure fantastie om te denken dat we dezelfde welvaart en economie kunnen behouden zonder arbeidsmigranten.
Tja als dit echt is wat Wilders zou willen wat betreft steun voor Oekraine dan lijkt mij coalitie met VVD heel lastigquote:Op donderdag 23 november 2023 15:03 schreef capricia het volgende:
In de categorie 'Nederlands nieuws in het buitenland':
[ twitter ]
Ik denk dat menig PVV stemmer teleurgesteld gaat zijn straks.... maar dit is de enige manier om er achter te komen.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. 800.000 arbeidsmigranten in Nederland waarvan 79.000 van buiten de EU komen volgens het CBS als ik het goed heb.
Er zitten in dit topic weinig VVDers volgens mij. Wel mensen die in de realiteit leven waarin we niet zomaar zonder arbeidsmigranten kunnen laat staan dat we arbeidsmigranten uit de EU kunnen weren.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:08 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Aan een toenemende welvaart heb je nog niks als de kosten van het levensonderhoud dubbel zo hard stijgen als gevolg daarvan. VVD'ers laten zich wel heel makkelijk kennen in dit topic het moment dat je je uitspreekt tegen arbeidsmigranten...
Nieuw paars? De essentie van paars was dat de Christendemocraten eens een keer niet meededen. Dus als je nieuws paars wilt moet je NSC (CDA 2.0) zeker niet uitnodigen.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:33 schreef mcmlxiv het volgende:
PVV - VVD - NSC (met wellicht BBB vanwege eerste kamer) lijkt mij verkenning 1, doet ook het meeste recht aan de uitslag
VVD - PvdA/GL - NSC - D66 "Nieuw Paars", zou ook een geldige meerderheid opleveren
Daarmee zijn de maakbare meerderheidskabinetten wel zo'n beetje op lijkt mij.
Nee. Ik heb het puur over de status quo handhaven, niet over groei.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:08 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Aan een toenemende welvaart heb je nog niks als de kosten van het levensonderhoud dubbel zo hard stijgen als gevolg daarvan. VVD'ers laten zich wel heel makkelijk kennen in dit topic het moment dat je je uitspreekt tegen arbeidsmigranten...
Pas maar op, laat je die in het zicht van de verkeerde mensen per ongeluk in een plas op de grond vallen en je wordt gelyncht.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:00 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ik zou wel met een Koran willen gaan rondlopen de komende tijd
Ik las dat iemand recentelijk een koran verscheurde voor een moskee en dat niemand een vinger naar hem uitstak. In Nederland, dat wel.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:13 schreef nixxx het volgende:
[..]
Pas maar op, laat je die in het zicht van de verkeerde mensen per ongeluk in een plas op de grond vallen en je wordt gelyncht.
Die eerste gaat het natuurlijk worden met BBB er nog bij.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:33 schreef mcmlxiv het volgende:
PVV - VVD - NSC (met wellicht BBB vanwege eerste kamer) lijkt mij verkenning 1, doet ook het meeste recht aan de uitslag
VVD - PvdA/GL - NSC - D66 "Nieuw Paars", zou ook een geldige meerderheid opleveren
Daarmee zijn de maakbare meerderheidskabinetten wel zo'n beetje op lijkt mij.
We kunnen natuurlijk wel de werkgevers verplichten om hetzelfde te betalen als een Nederlandse werknemer voor hetzelfde werk krijgt. En we zouden werkgevers, die liever arbeidsmigranten in dienst nemen, kunnen verplichten voor huisvesting te zorgen. Desnoods op bungalowparken.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:09 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er zitten in dit topic weinig VVDers volgens mij. Wel mensen die in de realiteit leven waarin we niet zomaar zonder arbeidsmigranten kunnen laat staan dat we arbeidsmigranten uit de EU kunnen weren.
En dat is het voordeel wat Wilders heeft, die kan 180 graden draaien zonder lastige partijleden die hem in de weg zitten, Omtzigt heeft die luxe niet.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:22 schreef Hanca het volgende:
De NSC voorzitter, ex-Groen Links, ziet samenwerken met de PVV niet gebeuren: https://www.ad.nl/politie(...)v-kan-niet~ac3dba56/
Palmen, hoog op de lijst, geeft dat ook aan.
Van ASML?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:22 schreef Hexagon het volgende:
Ach de PVV is afhankelijk van de grootafnemers van arbeidsmigranten dus daar zal wel niet veel mee gaan gebeuren.
Klinkt al een stuk beter. Als hij dat nou in zijn programma had gezet.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:23 schreef Gia het volgende:
[..]
We kunnen natuurlijk wel de werkgevers verplichten om hetzelfde te betalen als een Nederlandse werknemer voor hetzelfde werk krijgt. En we zouden werkgevers, die liever arbeidsmigranten in dienst nemen, kunnen verplichten voor huisvesting te zorgen. Desnoods op bungalowparken.
Denk dat ze dan liever in de eigen vijver gaan vissen naar mensen die hier al wonen. Ook als daar een hoger loon tegenover moet staan.
Nee, er komt bij NSC sowieso een ALV als ze mee gaan regeren, begrijp ik.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat is het voordeel wat Wilders heeft, die kan 180 graden draaien zonder lastige partijleden die hem in de weg zitten, Omtzigt heeft die luxe niet.
Nee van BBB en VVD, en die vertegenwoordigen die grootafnemers.quote:
Je snapt nog steeds niet dat er weinig te vissen is als de werkeloosheid in Nederland 156.000 personen bedraagt en het aantal vacatures 416.000 is.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:23 schreef Gia het volgende:
[..]
We kunnen natuurlijk wel de werkgevers verplichten om hetzelfde te betalen als een Nederlandse werknemer voor hetzelfde werk krijgt. En we zouden werkgevers, die liever arbeidsmigranten in dienst nemen, kunnen verplichten voor huisvesting te zorgen. Desnoods op bungalowparken.
Denk dat ze dan liever in de eigen vijver gaan vissen naar mensen die hier al wonen. Ook als daar een hoger loon tegenover moet staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |