Toch wel ja?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:27 schreef -XOR- het volgende:
We gaan een Nexit krijgen trouwens. Wel leuk.
Dat kunnen we met mannen en vrouwen al niet eens. Je kunt het minimumloon proberen af te dwingen, maar dat doen we al. Daar probeert men dan met allerlei malafide constructies omheen te werken. Maar bij wat beter betalende banen is beloning redelijk flexibel. Mijn salaris heeft al een bandbreedte van pakweg 4.5k bruto. Of iemand aan de onderkant of bovenkant van de schaal belandt hangt af van zoveel factoren dat je daar heel moelijk uit gaat destilleren dat een arbeidsmigrant minder betaalt zou krijgen.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:23 schreef Gia het volgende:
[..]
We kunnen natuurlijk wel de werkgevers verplichten om hetzelfde te betalen als een Nederlandse werknemer voor hetzelfde werk krijgt. En we zouden werkgevers, die liever arbeidsmigranten in dienst nemen, kunnen verplichten voor huisvesting te zorgen. Desnoods op bungalowparken.
Denk dat ze dan liever in de eigen vijver gaan vissen naar mensen die hier al wonen. Ook als daar een hoger loon tegenover moet staan.
Maar er zijn best banen die hier kunnen verdwijnen. Moeten we massaal van die distributiecentra hebben? Zijn kassen die volledig draaien op buitenlandse arbeid en ook nog eens veel energie vreten nog wel van deze tijd? Zulke vragen mogen best gesteld worden. Juist in een tijd van extreem lage werkloosheid kun je dat prima doen.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je snapt nog steeds niet dat er weinig te vissen is als de werkeloosheid in Nederland 156.000 personen bedraagt en het aantal vacatures 416.000 is.
Geert heeft het beloofd, en "wir sind das Volch" wil het dus hup, uitvoeren die hap. Kijken of al dat klootjesvolk nog zo kan lachen.quote:
Dat is ook gewoon de demografische prognose.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Tja het is vooral belangrijk dat er minder mensen komen. Niet alleen in NL maar op de hele wereld. Dan maar een krimpende economie en een aantal pijnlijke jaren. Overigens maakt het niet uit wat voor mensen. Minder asielzoekers, minder arbeidsmigranten, maar ook zelf minder kinderen op de wereld zetten. Stop met al die subsidies daarvoor.
Het maakt toch niet uit hoe je het voor elkaar krijgt dat er minder arbeidsmigranten in Nederland werken, als hij het maar voor elkaar krijgt. Hetzelfde geldt voor een stop of tenminste vermindering van de toestroom van gelukzoekers. Er zijn tal van mogelijkheden om Nederland voor deze groep mensen een stuk minder aantrekkelijk te maken, binnen de wet.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klinkt al een stuk beter. Als hij dat nou in zijn programma had gezet.
Dan verkas ik wel naar België, scheelt me nog geen 10km.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Geert heeft het beloofd, en "wir sind das Volch" wil het dus hup, uitvoeren die hap. Kijken of al die mongooltjes nog zo kunnen lachen.
Gelukkig zijn degenen met trekkers degenen die van de EU leven.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Geert heeft het beloofd, en "wir sind das Volch" wil het dus hup, uitvoeren die hap. Kijken of al dat klootjesvolk nog zo kan lachen.
Daar hoeven we niks voor te doen, binnen nu en 60 jaar gaat de wereldbevolking al krimpen, binnen nu en 30 jaar de Nederlandse. Hoef je dus geen beleid op te maken. Probleem is dan wel dat men massaal vergrijst, dus wie er dan voor de ouderen moeten zorgen is wel een enorm probleem.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Tja het is vooral belangrijk dat er minder mensen komen. Niet alleen in NL maar op de hele wereld. Dan maar een krimpende economie en een aantal pijnlijke jaren. Overigens maakt het niet uit wat voor mensen. Minder asielzoekers, minder arbeidsmigranten, maar ook zelf minder kinderen op de wereld zetten. Stop met al die subsidies daarvoor.
Is dat wel in het Vlaams belang?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan verkas ik wel naar België, scheelt me nog geen 10km.
Ik ook (al woon ik wel eenstuk verder van de grens), het lompenproletariaat blijft lekker achter. Niks te vreten maar wel lekker verlost van Europa. Peuterpubertjes.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan verkas ik wel naar België, scheelt me nog geen 10km.
Ah oké. Ga ik niet allemaal meer mee maken dan, of als heel erg vergrijsd oudje. Waar komt dat dan eigenlijk door?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar hoeven we niks voor te doen, binnen nu en 60 jaar gaat de wereldbevolking al krimpen, binnen nu en 30 jaar de Nederlandse. Hoef je dus geen beleid op te maken. Probleem is dan wel dat men massaal vergrijst, dus wie er dan voor de ouderen moeten zorgen is wel een enorm probleem.
Vanwege die arbeidsmigranten die op de velden werken, kan de jeugd daar geen zakcentje meer mee verdienen. Ze worden door de boeren geweerd. Zonde.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee van BBB en VVD, en die vertegenwoordigen die grootafnemers.
Ik denk dat als je arbeidsmigranten daatwerkelijk gaat weren, dat de snelwegen weer vol staan met trekkers.
Omdat Afrika welvarender wordt en welvarende mensen doen aan gezinsplanning en krijgen dus minder kinderen.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ah oké. Ga ik niet allemaal meer mee maken dan, of als heel erg vergrijsd oudje. Waar komt dat dan eigenlijk door?
Timmermans bent u dat?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:23 schreef Gia het volgende:
[..]
We kunnen natuurlijk wel de werkgevers verplichten om hetzelfde te betalen als een Nederlandse werknemer voor hetzelfde werk krijgt. En we zouden werkgevers, die liever arbeidsmigranten in dienst nemen, kunnen verplichten voor huisvesting te zorgen. Desnoods op bungalowparken.
Denk dat ze dan liever in de eigen vijver gaan vissen naar mensen die hier al wonen. Ook als daar een hoger loon tegenover moet staan.
De jeugd kan ook beter werk vinden dan dat.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Vanwege die arbeidsmigranten die op de velden werken, kan de jeugd daar geen zakcentje meer mee verdienen. Ze worden door de boeren geweerd. Zonde.
Heb zelf als jong Gia'tje behoorlijk wat aardbeien geplukt. 's Morgens om 6 uur het veld in, tot een uurtje of 11 en dan naar het zwembad.
Ze legt het wel heel positief uit daar.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:03 schreef capricia het volgende:
In de categorie 'Nederlands nieuws in het buitenland':
[ twitter ]
Ligt er aan welke jeugd, aardbeien plukken gebeurde echt al door 13/14 jarigen. Denk niet dat die veel beters kunnen vinden momenteel.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De jeugd kan ook beter werk vinden dan dat.
Babyboom.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ah oké. Ga ik niet allemaal meer mee maken dan, of als heel erg vergrijsd oudje. Waar komt dat dan eigenlijk door?
Dat mag je op Fok niet zeggen. Ze leven namelijk allemaal nog in hutjes, fokken als konijnen en willen allemaal hierheen komen!!11quote:Op donderdag 23 november 2023 15:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat Afrika welvarender wordt en welvarende mensen doen aan gezinsplanning en krijgen dus minder kinderen.
Oh echt? Ben benieuwd.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Omdat Afrika welvarender wordt en welvarende mensen doen aan gezinsplanning en krijgen dus minder kinderen.
Het aantal werkelozen is, volgens mij, vooral gebaseerd op het aantal uitkeringen. Er zijn veel meer mensen in de beroepsbevolking die zouden kunnen werken, maar die niet meegenomen worden in dit cijfer. Er zijn ook heel veel scholieren die zouden kunnen werken, bijvoorbeeld bij de boer, maar niet aan een dergelijk baantje kunnen komen, vanwege de arbeidsmigranten.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je snapt nog steeds niet dat er weinig te vissen is als de werkeloosheid in Nederland 156.000 personen bedraagt en het aantal vacatures 416.000 is.
En de reden dat die dat deden was vooral omdat Nederland een systeem kent met een minimumjeugdloon waardoor werknemers van die leeftijd echt geen ruk kosten.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ligt er aan welke jeugd, aardbeien plukken gebeurde echt al door 13/14 jarigen. Denk niet dat die veel beters kunnen vinden momenteel.
Wat een gelul, bijna iedere tuinder hier in het Westland heeft spandoeken hangen waar ze vragen om schooljeugd en goede betaling beloven. Het is wel heel zwaar werk in een kas.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Vanwege die arbeidsmigranten die op de velden werken, kan de jeugd daar geen zakcentje meer mee verdienen. Ze worden door de boeren geweerd. Zonde.
Heb zelf als jong Gia'tje behoorlijk wat aardbeien geplukt. 's Morgens om 6 uur het veld in, tot een uurtje of 11 en dan naar het zwembad.
Klopt, voor 3 euro in een uur komen ze tegenwoordig ook niet meer achter hun playstation vandaan, vrees ik.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
En de reden dat die dat deden was vooral omdat Nederland een systeem kent met een minimumjeugdloon waardoor werknemers van die leeftijd echt geen ruk kosten.
Hier werken ze liever bij de AH, de bakker of de New York Pizza dan in een kas. Kan je ze ook moeilijk kwalijk nemen.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, voor 3 euro in een uur komen ze tegenwoordig ook niet meer achter hun playstation vandaan, vrees ik.
Folders bezorgen en vakken vullen? Is beter, ja?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De jeugd kan ook beter werk vinden dan dat.
Voor winkelwerk is het zelfs al moeilijk mensen vinden. Zo zitten meerdere winkelketens al in moeilijkheden doordat ze niemand kunnen vinden.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Folders bezorgen en vakken vullen? Is beter, ja?
Ik heb het over jeugd van 14 tot 16 jaar.
Vergeleken met in een kas of op het land werken? Uh....ja?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Folders bezorgen en vakken vullen? Is beter, ja?
Ik heb het over jeugd van 14 tot 16 jaar.
Duurt voor Afrika nog wel een tijdje trouwens, de geprojecteerde bevolking van veel landen in 2050 is gevaarlijk hoog. Stevige ontwikkelingshulp is ook noodzakelijk om dat te voorkomen.quote:
En minder huizen bouwen, dat helpt ookquote:Op donderdag 23 november 2023 15:43 schreef Monolith het volgende:
Het meeste valt natuurlijk te winnen bij simpelweg het reduceren van de vraag. Tekorten aan loodgieters, elektriciens, stukadoors en ga zo maar door nemen af als mensen minder gaan verbouwen of zelf een poging doen.
Waarom kiezen we niet voor geen gezeik iedereen rijk inderdaadquote:Op donderdag 23 november 2023 15:08 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Aan een toenemende welvaart heb je nog niks als de kosten van het levensonderhoud dubbel zo hard stijgen als gevolg daarvan. VVD'ers laten zich wel heel makkelijk kennen in dit topic het moment dat je je uitspreekt tegen arbeidsmigranten...
Ja, laat de welvaart flink afnemen en je hebt vanzelf weer werkloosheid, maar of dat nu positief is? Met de huidige welvaart is jouw denkrichting natuurlijk nooit haalbaar.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:43 schreef Monolith het volgende:
Het meeste valt natuurlijk te winnen bij simpelweg het reduceren van de vraag. Tekorten aan loodgieters, elektriciens, stukadoors en ga zo maar door nemen af als mensen minder gaan verbouwen of zelf een poging doen.
Ik geloof niet dat Monolith serieus was, hoorquote:Op donderdag 23 november 2023 15:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, laat de welvaart flink afnemen en je hebt vanzelf weer werkloosheid, maar of dat nu positief is? Met de huidige welvaart is jouw denkrichting natuurlijk nooit haalbaar.
Volgens mij heeft een grote groep dat gisteren gedaan. Nu nog de uitwerking.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Waarom kiezen we niet voor geen gezeik iedereen rijk inderdaad
Precies mijn punt. Kijk je kunt prima arbeidsmigratie een halt willen toeroepen, maar dat heeft consequenties. Nederland heeft gewoon een tekort in veel sectoren die veel toevoegen aan Nederland. Dat wordt deels opgevangen met arbeidsmigranten, maar als je die allemaal het land uit schopt, dan is het resultaat simpelweg een verschuivend Parito-optimum.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, laat de welvaart flink afnemen en je hebt vanzelf weer werkloosheid, maar of dat nu positief is? Met de huidige welvaart is jouw denkrichting natuurlijk nooit haalbaar.
Laat ze maar eens voelen wat Geertpolitics inhoudt. We moesten toch naar de kiezer luisteren?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gelukkig zijn degenen met trekkers degenen die van de EU leven.
Zelfde zie je hier in Zweden nu. Rechts is aan de macht en ze hebben ook vooral gewonnen door het op immigranten te gooien. Ze pakken nu als eerste arbeidsmigranten die van buiten de EU komen aan. Dat zijn er nog net 60.000, waarvan een groot deel gewoon full-time werken, netjes belasting betalen, ingeburgerd zijn en banen opvullen die de gemiddelde Zweed niet eens wil uitvoeren. Om een werkvergunning te krijgen moeten arbeidsmigranten van buiten de EU nu opeens meer verdienen (80% van gemiddelde salaris (eigenlijk mediaan) in Zweden).quote:Op donderdag 23 november 2023 15:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. 800.000 arbeidsmigranten in Nederland waarvan 79.000 van buiten de EU komen volgens het CBS als ik het goed heb.
Ik probeerde gisteren op de Tegenpartij te stemmen want daar had ik ooit wel goede verhalen over gehoord.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Waarom kiezen we niet voor geen gezeik iedereen rijk inderdaad
De consequenties durft niemand echt op in te gaan want dat is lastig en wekt weerstand op.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Precies mijn punt. Kijk je kunt prima arbeidsmigratie een halt willen toeroepen, maar dat heeft consequenties. Nederland heeft gewoon een tekort in veel sectoren die veel toevoegen aan Nederland. Dat wordt deels opgevangen met arbeidsmigranten, maar als je die allemaal het land uit schopt, dan is het resultaat simpelweg een verschuivend Parito-optimum.
Dat wordt meloenen slikken bij NSCquote:Op donderdag 23 november 2023 15:39 schreef Newone82 het volgende:
Partijleider Pieter Omtzigt van lijkt de deur voor regeren met de PVV op een kleine kier te zetten, maar de partijvoorzitter van Nieuw Sociaal Contract (NSC) klinkt een stuk sceptischer. ,,Met een partij die de grondrechten niet respecteert, kunnen we niet samenwerken'', zegt interim-voorzitter Bert van Boggelen van NSC.
,,Er is natuurlijk een politieke realiteit nu", zegt Van Boggelen, zelf ooit actief voor GroenLinks, op vragen van deze nieuwssite. ,,Maar dat neemt niet weg dat onze partij is opgericht voor de rechtsstatelijkheid, de Grondwet is pijler nummer één voor ons. Als je daar aan knaagt, ben je weg.''
Aan het einde van dondermiddag komt de 20-koppige fractie van NSC voor het eerst bijeen, de coalitievorming - met PVV als grootste - zal op de agenda staan.
Na de megawinst van Wilders wordt vooral naar de VVD en NSC van Omtzigt gekeken: sluiten zij samenwerking met de PVV uit? In de campagne zei Omtzigt nog dat Wilders' plannen een obstakel voor samenwerken vormen, maar op de uitslagenavond herhaalde de partijleider dat niet meer. Toen zei Omtzigt wel dat partijen 'over de schaduw' moeten stappen, 'het land moet bestuurd worden'.
Volgens Van Boggelen is het aan de politieke fractie om een besluit te nemen over formatiestappen, maar wel duidelijk is dat er 'niet samengewerkt kan worden met een partij die de Grondwet niet respecteert': ,,En onze kandidaat Sandra Palmen, klokkenluider in de Toeslagenaffaire, benadrukte dat gisteren ook weer."
Hoe de PVV die rechtsstatelijke bezwaren dan kan wegnemen, gaat Van Boggelen niet zeggen. ,,Ik weet ook niet of dat überhaupt mogelijk is om geloofwaardig te doen als je al 20 jaar iets roept. Maar de bal ligt nu bij de PVV, wij gaan het niet voorzeggen."
Bron: ad liveblog
Zweden kreeg dan ook bovengemiddeld veel asielzoekers binnen, Nederland in vergelijking tot onze buurlanden vrij weinig.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zelfde zie je hier in Zweden nu. Rechts is aan de macht en ze hebben ook vooral gewonnen door het op immigranten te gooien. Ze pakken nu als eerste arbeidsmigranten die van buiten de EU komen aan. Dat zijn er nog net 60.000, waarvan een groot deel gewoon full-time werken, netjes belasting betalen, ingeburgerd zijn en banen opvullen die de gemiddelde Zweed niet eens wil uitvoeren. Om een werkvergunning te krijgen moeten arbeidsmigranten van buiten de EU nu opeens meer verdienen (80% van gemiddelde salaris (eigenlijk mediaan) in Zweden).
Veel bedrijven zitten al te roepen dat ze geen krachten kunnen gaan vinden straks.
Enige reden dat die groep aangepakt wordt is omdat dat juist een groep is die niet echt beschermd wordt. Asielzoekers liggen vast in allerlei verdragen, arbeidsmigranten uit EU kan je niet stoppen zolang je in de EU zit, dus wat pak je dan? Grotendeels hardwerkende arbeidsmigranten uit niet-EU landen. Dom volk denkt dat het nut heeft, partijen kunnen vinkje zetten bij "iets doen aan immigraten" en verder op zelfde voet ....
Wel meer partijen durfden dat, PvdA-GL idd niet, maar die hebben ook niet hard opgeschreven dat ze arbeidsmigratie aanpakken. Maar CU heeft bijvoorbeeld wel diverse keren minder wenselijke groepen arbeidsmigranten genoemd.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De consequenties durft niemand echt op in te gaan want dat is lastig en wekt weerstand op.
Alleen Omtzigt, geloof ik, gaf daar heel voorzichtig iets over aan maar dat was heel zachtjes op de achtergrond.
Of ze doen het gewoon niet. Omtzigt heeft niet de macht die Wilders heeft als partijkleider en heeft al helemaal niets aan een partij die meteen al uit elkaar spat.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:52 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat wordt meloenen slikken bij NSC
Ja, dat kan je beperken tot een mininum, terwijl je je wel netjes aan de verdragen houdt. Niks mis mee. Ik vind het zelfs heel goed als dat eindelijk wordt aangepakt.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zweden kreeg dan ook bovengemiddeld veel asielzoekers binnen, Nederland in vergelijking tot onze buurlanden vrij weinig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |