abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211399788
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:26 schreef Hanca het volgende:
Nou houdt de PVV vast ook wel ALV's :P
:D Dagelijks. Zijn ook snel klaar.
pi_211399790
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:27 schreef -XOR- het volgende:
We gaan een Nexit krijgen trouwens. Wel leuk.
Toch wel ja? :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211399793
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:23 schreef Gia het volgende:

[..]
We kunnen natuurlijk wel de werkgevers verplichten om hetzelfde te betalen als een Nederlandse werknemer voor hetzelfde werk krijgt. En we zouden werkgevers, die liever arbeidsmigranten in dienst nemen, kunnen verplichten voor huisvesting te zorgen. Desnoods op bungalowparken.

Denk dat ze dan liever in de eigen vijver gaan vissen naar mensen die hier al wonen. Ook als daar een hoger loon tegenover moet staan.
Dat kunnen we met mannen en vrouwen al niet eens. Je kunt het minimumloon proberen af te dwingen, maar dat doen we al. Daar probeert men dan met allerlei malafide constructies omheen te werken. Maar bij wat beter betalende banen is beloning redelijk flexibel. Mijn salaris heeft al een bandbreedte van pakweg 4.5k bruto. Of iemand aan de onderkant of bovenkant van de schaal belandt hangt af van zoveel factoren dat je daar heel moelijk uit gaat destilleren dat een arbeidsmigrant minder betaalt zou krijgen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_211399795
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je snapt nog steeds niet dat er weinig te vissen is als de werkeloosheid in Nederland 156.000 personen bedraagt en het aantal vacatures 416.000 is.
Maar er zijn best banen die hier kunnen verdwijnen. Moeten we massaal van die distributiecentra hebben? Zijn kassen die volledig draaien op buitenlandse arbeid en ook nog eens veel energie vreten nog wel van deze tijd? Zulke vragen mogen best gesteld worden. Juist in een tijd van extreem lage werkloosheid kun je dat prima doen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211399800
Tja het is vooral belangrijk dat er minder mensen komen. Niet alleen in NL maar op de hele wereld. Dan maar een krimpende economie en een aantal pijnlijke jaren. Overigens maakt het niet uit wat voor mensen. Minder asielzoekers, minder arbeidsmigranten, maar ook zelf minder kinderen op de wereld zetten. Stop met al die subsidies daarvoor.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:29:33 #156
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211399804
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Toch wel ja? :')
Geert heeft het beloofd, en "wir sind das Volch" wil het dus hup, uitvoeren die hap. Kijken of al dat klootjesvolk nog zo kan lachen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211399806
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Tja het is vooral belangrijk dat er minder mensen komen. Niet alleen in NL maar op de hele wereld. Dan maar een krimpende economie en een aantal pijnlijke jaren. Overigens maakt het niet uit wat voor mensen. Minder asielzoekers, minder arbeidsmigranten, maar ook zelf minder kinderen op de wereld zetten. Stop met al die subsidies daarvoor.
Dat is ook gewoon de demografische prognose.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 23 november 2023 @ 15:29:55 #158
3542 Gia
User under construction
pi_211399811
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Klinkt al een stuk beter. Als hij dat nou in zijn programma had gezet.
Het maakt toch niet uit hoe je het voor elkaar krijgt dat er minder arbeidsmigranten in Nederland werken, als hij het maar voor elkaar krijgt. Hetzelfde geldt voor een stop of tenminste vermindering van de toestroom van gelukzoekers. Er zijn tal van mogelijkheden om Nederland voor deze groep mensen een stuk minder aantrekkelijk te maken, binnen de wet.
pi_211399812
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Geert heeft het beloofd, en "wir sind das Volch" wil het dus hup, uitvoeren die hap. Kijken of al die mongooltjes nog zo kunnen lachen.
Dan verkas ik wel naar België, scheelt me nog geen 10km. :P
  donderdag 23 november 2023 @ 15:30:50 #160
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211399822
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Geert heeft het beloofd, en "wir sind das Volch" wil het dus hup, uitvoeren die hap. Kijken of al dat klootjesvolk nog zo kan lachen.
Gelukkig zijn degenen met trekkers degenen die van de EU leven.
pi_211399823
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Daar hoeven we niks voor te doen, binnen nu en 60 jaar gaat de wereldbevolking al krimpen, binnen nu en 30 jaar de Nederlandse. Hoef je dus geen beleid op te maken. Probleem is dan wel dat men massaal vergrijst, dus wie er dan voor de ouderen moeten zorgen is wel een enorm probleem.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211399828
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Is dat wel in het Vlaams belang?
  donderdag 23 november 2023 @ 15:32:10 #163
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211399837
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik ook (al woon ik wel eenstuk verder van de grens), het lompenproletariaat blijft lekker achter. Niks te vreten maar wel lekker verlost van Europa. Peuterpubertjes.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211399841
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Daar hoeven we niks voor te doen, binnen nu en 60 jaar gaat de wereldbevolking al krimpen, binnen nu en 30 jaar de Nederlandse. Hoef je dus geen beleid op te maken. Probleem is dan wel dat men massaal vergrijst, dus wie er dan voor de ouderen moeten zorgen is wel een enorm probleem.
Ah oké. Ga ik niet allemaal meer mee maken dan, of als heel erg vergrijsd oudje. Waar komt dat dan eigenlijk door?
  donderdag 23 november 2023 @ 15:32:40 #165
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211399842
Misschien moeten we dan maar oudjes gaan exporteren naar een land met hoge jeugdwerkloosheid.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:33:13 #166
3542 Gia
User under construction
pi_211399849
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee van BBB en VVD, en die vertegenwoordigen die grootafnemers.

Ik denk dat als je arbeidsmigranten daatwerkelijk gaat weren, dat de snelwegen weer vol staan met trekkers.
Vanwege die arbeidsmigranten die op de velden werken, kan de jeugd daar geen zakcentje meer mee verdienen. Ze worden door de boeren geweerd. Zonde.

Heb zelf als jong Gia'tje behoorlijk wat aardbeien geplukt. 's Morgens om 6 uur het veld in, tot een uurtje of 11 en dan naar het zwembad.
pi_211399851
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ah oké. Ga ik niet allemaal meer mee maken dan, of als heel erg vergrijsd oudje. Waar komt dat dan eigenlijk door?
Omdat Afrika welvarender wordt en welvarende mensen doen aan gezinsplanning en krijgen dus minder kinderen.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:33:34 #168
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211399852
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:23 schreef Gia het volgende:

[..]
We kunnen natuurlijk wel de werkgevers verplichten om hetzelfde te betalen als een Nederlandse werknemer voor hetzelfde werk krijgt. En we zouden werkgevers, die liever arbeidsmigranten in dienst nemen, kunnen verplichten voor huisvesting te zorgen. Desnoods op bungalowparken.

Denk dat ze dan liever in de eigen vijver gaan vissen naar mensen die hier al wonen. Ook als daar een hoger loon tegenover moet staan.
Timmermans bent u dat?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:34:19 #169
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211399856
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:33 schreef Gia het volgende:

[..]
Vanwege die arbeidsmigranten die op de velden werken, kan de jeugd daar geen zakcentje meer mee verdienen. Ze worden door de boeren geweerd. Zonde.

Heb zelf als jong Gia'tje behoorlijk wat aardbeien geplukt. 's Morgens om 6 uur het veld in, tot een uurtje of 11 en dan naar het zwembad.
De jeugd kan ook beter werk vinden dan dat.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:34:57 #170
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211399865
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:03 schreef capricia het volgende:
In de categorie 'Nederlands nieuws in het buitenland':

[ twitter ]
Ze legt het wel heel positief uit daar.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_211399870
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De jeugd kan ook beter werk vinden dan dat.
Ligt er aan welke jeugd, aardbeien plukken gebeurde echt al door 13/14 jarigen. Denk niet dat die veel beters kunnen vinden momenteel.
pi_211399881
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Babyboom.
pi_211399883
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat Afrika welvarender wordt en welvarende mensen doen aan gezinsplanning en krijgen dus minder kinderen.
Dat mag je op Fok niet zeggen. Ze leven namelijk allemaal nog in hutjes, fokken als konijnen en willen allemaal hierheen komen!!11
pi_211399884
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Oh echt? Ben benieuwd.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:37:00 #175
3542 Gia
User under construction
pi_211399892
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je snapt nog steeds niet dat er weinig te vissen is als de werkeloosheid in Nederland 156.000 personen bedraagt en het aantal vacatures 416.000 is.
Het aantal werkelozen is, volgens mij, vooral gebaseerd op het aantal uitkeringen. Er zijn veel meer mensen in de beroepsbevolking die zouden kunnen werken, maar die niet meegenomen worden in dit cijfer. Er zijn ook heel veel scholieren die zouden kunnen werken, bijvoorbeeld bij de boer, maar niet aan een dergelijk baantje kunnen komen, vanwege de arbeidsmigranten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')