abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 november 2023 @ 16:07:01 #226
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211400245
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omtzigt heeft nog nergens gezegd dat hij met de PVV wil regeren, verder gaat hij daar niet in zijn eentje over.
Dat heeft hij gisteravond in zijn speech toch wel vrij duidelijk gezegd.

https://www.ad.nl/video/p(...)tten-in-daden-411905
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211400248
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:03 schreef alpeko het volgende:

[..]
Een deel kun je nog wel opvangen door werken ook echt lonend te maken. Nu valt de keuze tussen werken of een dagje extra vrij per week te vaak op dat laatste. Kinderopvang is duur (of niet beschikbaar) en extra werken levert netto soms maar weinig extra op.
Voor meer kinderopvang is er dan weer geen personeel. Verder is de keus om minder dagen te werken vaak niet financieel, maar omdat je nou eenmaal niet leeft om te werken en nog meer te doen hebt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211400261
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat heeft hij gisteravond in zijn speech toch wel vrij duidelijk gezegd.
Nee, hij heeft het over 'over schaduwen heen springen' gehad, maar hij heeft de PVV of Wilders niet letterlijk genoemd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211400266
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:07 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
In hoeverre is dat ook erg?
Nou je als men wel bereid is om meer te werken maar dat niet loont, dan creëer je daarmee krapte op de arbeidsmarkt.
  Forum Admin donderdag 23 november 2023 @ 16:08:40 #230
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211400267
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, hij heeft het over 'over schaduwen heen springen' gehad, maar hij heeft de PVV of Wilders niet letterlijk genoemd.
Natuurlijk, maar we weten allemaal wel wat dat eigenlijk gaat inhouden ;)
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 23 november 2023 @ 16:08:48 #231
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211400268
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar de kiezers gaan er niet over. Dat zijn eerst de fracties en daarna de leden. Als daar bij NSC een bezwaar zit kun je ze dat niet kwalijk nemen, ze hadden Wilders toch voor gister ook al uitgesloten.
NSC heeft leden die inspraak hebben.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 16:08:50 #232
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_211400270
quote:

[..]
Ja daaag, het was wel duidelijk hoor. HIj had het vast niet over een minderheidskabinet met SGP en CU.
  donderdag 23 november 2023 @ 16:09:41 #233
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211400276
Misschien is Mat Herben wel een goede informateur. :+
pi_211400277
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:08 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ja daaag, het was wel duidelijk hoor. HIj had het vast niet over een minderheidskabinet met SGP en CU.
Tja, hij heeft het gewoon niet gezegd. Bewust niet, lijkt me.
pi_211400281
quote:

[..]
Voor meer kinderopvang is er dan weer geen personeel. Verder is de keus om minder dagen te werken vaak niet financieel, maar omdat je nou eenmaal niet leeft om te werken en nog meer te doen hebt.
Om meer te werken is vaak wel financieel hoor. Soms ook noodzakelijk maar niet aanmoedigend als je dat netto niks oplevert of soms wel minder overhoud onder aan de streep. Gevolg van de vele toeslagen en het belastingstelsel. Dat moet gewoon anders. Werken loont te weinig.
pi_211400284
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:03 schreef alpeko het volgende:

[..]
Een deel kun je nog wel opvangen door werken ook echt lonend te maken. Nu valt de keuze tussen werken of een dagje extra vrij per week te vaak op dat laatste. Kinderopvang is duur (of niet beschikbaar) en extra werken levert netto soms maar weinig extra op.
Ik wil niet lullig doen maar bij het bedrijf van mijn vrouw staan er gewoon een dozijn functies open met salarissen boven de 70K, he? En geen mensen te krijgen.
pi_211400292
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:08 schreef alpeko het volgende:

[..]
Nou je als men wel bereid is om meer te werken maar dat niet loont, dan creëer je daarmee krapte op de arbeidsmarkt.
Deels wel. Maar als je dat oplost door kinderopvang nog meer te financieren realiseer je elders weer een nieuw probleem. En als het financieel niet veel scheelt is het ook niet zo gek om iets minder hard mee te doen in de grote race. Vrije tijd is ook belangrijk en wordt steeds belangrijker.
  donderdag 23 november 2023 @ 16:11:18 #238
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211400293
Omtzigt houdt zijn kaarten gewoon op zijn borst. De PVV meteen blokkeren is geen goed idee. Maar aangezien onvoorspelbaar is wat Geert precies wil, zal hij wel een escape hebben.
pi_211400294
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik wil niet lullig doen maar bij het bedrijf van mijn vrouw staan er gewoon een dozijn functies open met salarissen boven de 70K, he? En geen mensen te krijgen.
In mijn sector idem. Nu werken hier de meeste wel fulltime maar de parttime trend doet de arbeidsmarkt geen goed. Los van dat ik die keuzes snap.
pi_211400295
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:08 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Een minderheidskabinet kan toch ook niet zomaar? Hoe werkt dat eigenlijk? Anders kunnen PvdA en GL zichzelf ook tot minderheidskabinet uitroepen?
't Echte en 't ware!
  donderdag 23 november 2023 @ 16:11:51 #241
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211400300
quote:

[..]
"Nederland zal en moet bestuurd worden en daar zijn wij voor beschikbaar"
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211400303
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:11 schreef Japepk het volgende:

[..]
Een minderheidskabinet kan toch ook niet zomaar? Hoe werkt dat eigenlijk? Anders kunnen PvdA en GL zichzelf ook tot minderheidskabinet uitroepen?
Daar moet een meerderheid van de Kamer dan inderdaad akkoord mee gaan vziw.
pi_211400305
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:11 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Deels wel. Maar als je dat oplost door kinderopvang nog meer te financieren realiseer je elders weer een nieuw probleem. En als het financieel niet veel scheelt is het ook niet zo gek om iets minder hard mee te doen in de grote race. Vrije tijd is ook belangrijk en wordt steeds belangrijker.
Zeker maar het is niet alleen opvang. Ook het belastingstelsel en andere toeslagen die vervallen als je boven een bepaald inkomen uitkomt.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2023 @ 16:12:43 #244
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_211400309
quote:

[..]
Nope, er is altijd weer een meerderheid nodig die daar akkoord mee gaat.
pi_211400320
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:10 schreef alpeko het volgende:

[..]
Om meer te werken is vaak wel financieel hoor. Soms ook noodzakelijk maar niet aanmoedigend als je dat netto niks oplevert of soms wel minder overhoud onder aan de streep. Gevolg van de vele toeslagen en het belastingstelsel. Dat moet gewoon anders. Werken loont te weinig.
Nee, Nederland is gewoon parttime-land omdat we liever iets minder verdienen maar wel rond kunnen komen met 4 dagen werken, dan dat we 5 dagen werken. Heeft niks met werken lonend maken te maken. De keus is meestal dat je toch wel een dag bij je kinderen wil zijn, het huishouden wil doen of voor je ouders wil zorgen. Of gewoon graag een dag voor jezelf hebt.

Natuurlijk zal er ook wel een percentage zijn dat om financiële redenen niet een dag extra gaat werken, maar volgens mij is dat een minderheid. Aangezien zat mensen wel echt meer zouden verdienen bij een dag meer werken en dat ook niet doen.
  donderdag 23 november 2023 @ 16:14:24 #246
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211400328
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:09 schreef Hexagon het volgende:
Misschien is Mat Herben wel een goede informateur. :+
Niet met Matje spotten!
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 23 november 2023 @ 16:14:31 #247
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211400330
quote:

[..]
Je kan zelfs de carnavalsband van Stramproy tot kabinet benoemen.

Zolang het maar het vertrouwen van de meerderheid van de kamer heeft.
pi_211400397
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
NSC heeft leden die inspraak hebben.
Nope.
De leden hebben geen inspraak op de kieslijst of het programma gehad.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211400400
quote:
Yesilgöz: 'Het is nu aan de winnaars'
Dilan Yesilgöz komt terug na de fractievergadering. "Het initiatief ligt niet bij ons. We laten het eerst bezinken en daarna gaan we de rekening opmaken." Ze zegt niet de leiding te hebben in dit proces en wil aankijken waar de winnaar mee gaat komen.

"We zijn tien zetels verloren, we gaan onderzoeken wat dat betekent. Maar ik zie niet hoe de PVV een meerderheid kan vormen", gaat Yesilgöz verder. "Het is nu een nieuwe werkelijkheid en daar past het bij om te zeggen dat het initiatief bij de winnaars ligt. We doen het stap voor stap en laten het eerst zelf bezinken."

Op de vraag of ze niet mee gaat regeren als Geert Wilders premier wordt, geeft ze geen antwoord. "Ik zei toen dat ik niet voorzag dat hij de grootste kon worden. Al die vraagstukken liggen niet bij ons. De VVD is niet de grootste geworden."

De kiezer heeft de PVV de grootste gemaakt en Pieter Omtzigt gaat van nul naar twintig, somt de VVD-leider op. "Het is belangrijk dat we naar de kiezers luisteren. Ik heb gezegd dat hij geen premier kan worden en niet kan verbinden. Maar de kiezer heeft een ander signaal afgegeven. We gaan ons beraden op wat de kiezer heeft gezegd. U hoort van mij zodra we eruit zijn."
Dilan speelt de bal voorlopig door aan Geert en Pieter en speelt hard to get.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 23 november 2023 @ 16:21:13 #250
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211400402
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 16:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Nope.
De leden hebben geen inspraak op de kieslijst of het programma gehad.
Omdat het qua tijd tekort was.
Maar vanaf heden wel.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')