Dat is wat ik al zei, Jetten is een onderkruipsel.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het enige waar ie mij mee had kunnen scoren is klimaat, en dan legt het af tegen robot Jetten. Tja, dan houdt het op hè.
En toch is hij op het gebied van klimaat ijzersterk. En Timmermans was afschuwelijk.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:13 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is wat ik al zei, Jetten is een onderkruipsel.
Niet alleen als politicus maar ook als persoon, ik weet het 99% zeker.
Zou wel ultiem genieten zijn als ie de grootste wordt, maar het is nog steeds de PVV.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:12 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Stem dan gewoon Geert en kijk wat er gebeurd.
Niet perfect, maar nog steeds het beste politieke systeem.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:13 schreef TweedeKlum het volgende:
We gaan stemmen, maandenlang moeizaam formeren, en uiteindelijk wordt er niets opgelost.
Je hoeft niet op de lijsttrekker te stemmen hequote:Op dinsdag 21 november 2023 22:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En toch is hij op het gebied van klimaat ijzersterk. En Timmermans was afschuwelijk.
Of tweepartijensysteemquote:Op dinsdag 21 november 2023 22:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Niet perfect, maar nog steeds het beste politieke systeem.
Ik heb liever geen fascistische of communistische dictator.
Hij is in de afgelopen jaren inderdaad wat gegroeid.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En toch is hij op het gebied van klimaat ijzersterk.
Hij representeert nog steeds de standpunten van GLPvdA. En die kon hij niet verdedigen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Je hoeft niet op de lijsttrekker te stemmen he
Beter kiesdrempeltje invoerenquote:Op dinsdag 21 november 2023 22:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Stiekem kickte ze er gewoon op.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:13 schreef Gitw het volgende:
Dilan werd gegangbanged door Pieter en Franszonder vaseline.
Ik ga vermoedelijk Volt stemmen, al heb ik lichte twijfel over PvdA GL, maar als ik daar op stem, stem ik niet op Timmermans, maar Lisa Westerveld.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij representeert nog steeds de standpunten van GLPvdA. En die kon hij niet verdedigen.
wtf? die gozer kon voor hetzelfde geld nog een wapen dragenquote:
Hihaho, allemaal even lachen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:12 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Maar er is geen goed alternatief. Links niet, NSC niet, PVV niet. Vvd is de enige beetje normale partij.
Ik denk dat ik maar gewoon een dobbelsteen mee neem het stemlokaal in.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ga vermoedelijk Volt stemmen, al heb ik lichte twijfel over PvdA GL, maar als ik daar op stem, stem ik niet op Timmermans, maar Lisa Westerveld.
Met de tijd die hij kreeg had ie niet eens een wapen nodig als ie een heel klein beetje vechttechniek had.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:16 schreef KingRoland het volgende:
[..]
wtf? die gozer kon voor hetzelfde geld nog een wapen dragen
waarom is die beveiliging daar veels te laat?
Klopt maar ik heb liever minder versplintering, dat maakt beleid makkelijker.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik ga ook voor Lisa denk ik.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ga vermoedelijk Volt stemmen, al heb ik lichte twijfel over PvdA GL, maar als ik daar op stem, stem ik niet op Timmermans, maar Lisa Westerveld.
Interaccial.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:13 schreef Gitw het volgende:
Dilan werd gegangbanged door Pieter en Franszonder vaseline.
Die twee partijen specifiek staan zo dicht bij elkaar dat het verstandiger lijkt om een partij de grootste te maken.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik gun de VVD niet de grootste te worden. En al helemaal niet met dat sociopathische zeikwijf als premier.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zou wel ultiem genieten zijn als ie de grootste wordt, maar het is nog steeds de PVV.
Ik zou niet kijken naar de presentatie en debatvaardigheid van een lijsttrekker, maar echt naar de standpunten van een partij, dan nog blijft het overigens lastig genoeg om een goede keuze te maken.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat ik maar gewoon een dobbelsteen mee neem het stemlokaal in.
Valt wel mee. Zodra die echt mogen stemmen, gaan ze allemaal richting D66 om vervolgens teleurgesteld te worden, en daarna kiezen ze weer gematigd.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:20 schreef KingRoland het volgende:
als die boomers eindelijk naar God gaan zakt de VVD ook vanzelf, maar dan krijgen we een nieuwe generatie van FvD personen voor terug. Tsja.
En als ze dat dan hoort gooit ze er een jijbak tegenaan.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:19 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
De VVD doet alsof ze dit jaar zijn opgericht en je dus geen kritiek op ze kan hebben. Echt heel opzichtig dit.
Doe ik ook niet, anders had ik Omtzigt allang uitgesloten en was ik richting de PVV vertrokkenquote:Op dinsdag 21 november 2023 22:21 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik zou niet kijken naar de presentatie en debatvaardigheid van een lijsttrekker, maar echt naar de standpunten van een partij, dan nog blijft het overigens lastig genoeg om een goede keuze te maken.
Of @Nattekatquote:Op dinsdag 21 november 2023 22:21 schreef Caland het volgende:
[..]
En als ze dat dan hoort gooit ze er een jijbak tegenaan.
Dilan zou een uitstekende user in NWS kunnen zijn.
Een stem op Westerveld is gewoon een stem op Timmerfrans.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:16 schreef Momo het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:19 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom alleen de VVD nu door het stof zou moeten wegens de toeslagenaffaire. Yesilgöz brengt het uitermate zwak, maar ze heeft wel een punt dat de PvdA er gewoon bij was.
Wat betreft verantwoordelijkheid nemen: Wiebes is als verantwoordelijk VVD-bewindsman afgetreden. Dat zegt Timmermans er niet bij.
Hij noemt Asscher die is afgetreden, maar die deed dat alleen maar onder druk van zijn achterban, niet omdat hij dat zelf zo nodig vond 🙂
Heeft ze ook mensen uitgescholden voor anti-semiet?quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:21 schreef Caland het volgende:
[..]
En als ze dat dan hoort gooit ze er een jijbak tegenaan.
Dilan zou een uitstekende user in NWS kunnen zijn.
Nee, een stem op GL/PvdAquote:Op dinsdag 21 november 2023 22:22 schreef superniger het volgende:
[..]
Een stem op Westerveld is gewoon een stem op Timmerfrans.
Die zat in de losersvluchtuitzending om 19:00.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:24 schreef PzKpfw het volgende:
Baudet was er niet bij? (Schakelde halverwege pas in)
Jawel. Bij het kleine partijendebat vóór het 20:00 uur-journaalquote:Op dinsdag 21 november 2023 22:24 schreef PzKpfw het volgende:
Nieuwe versie van "Do They Know It's Christmas (Feed the World))".quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:23 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ze hadden een liedje ingestudeerd maar tijd was op.
Nee, die zat bij de kleine partijen om 19u. Heeft ook slechts een zetel of 5 in de peilingenquote:Op dinsdag 21 november 2023 22:24 schreef PzKpfw het volgende:
In dat opzicht verbaasde met het wel dat de PvdD hier mocht meedoen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee, die zat bij de kleine partijen om 19u. Heeft ook slechts een zetel of 5 in de peilingen
Soms moet je gewoon op je gevoel afgaan.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Doe ik ook niet, anders had ik Omtzigt allang uitgesloten en was ik richting de PVV vertrokken
Ik had Timmermans wel willen zien spreken over migratie. Maar dat mocht niet van de NOS, dus we zullen het nooit weten.
Dat is de 9e partij.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
In dat opzicht verbaasde met het wel dat de PvdD hier mocht meedoen.
ik win altijdquote:Op dinsdag 21 november 2023 22:28 schreef capricia het volgende:
Mooie (alleen wel vaak voorspelbare) debatten. En peilingen tot het laatst aan toe. Ik hou hiervan.
Succes jongens, morgen. Moge de beste winnen!
Dat was meteen al bekend.quote:
nooit gehoord over deze partijquote:
Peilingen hebben juist teveel invloed. Zeker in die laatste week.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:28 schreef capricia het volgende:
Mooie (alleen wel vaak voorspelbare) debatten. En peilingen tot het laatst aan toe. Ik hou hiervan.
Nou dat hoop ik nietquote:Op dinsdag 21 november 2023 22:28 schreef capricia het volgende:
Peilingen zijn palingenquote:Op dinsdag 21 november 2023 22:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Peilingen hebben juist teveel invloed. Zeker in die laatste week.
Het meest gelachen heb ik in ieder geval om Jetten.quote:
Mensen hebben even het gevoel gehad dat ze invloed hebben,op wat er over hun levens beslist wordt en de media heeft z'n momentjes gehad, dat is het eigenlijk wel.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:13 schreef TweedeKlum het volgende:
We gaan stemmen, maandenlang moeizaam formeren, en uiteindelijk wordt er niets opgelost.
Zo iemand zet zichzelf buitenspel. Geen enkel respect voor de omgangsvormen binnen de politiek. Een schertsfiguur.quote:
quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:28 schreef capricia het volgende:
zie mijn analysequote:Op dinsdag 21 november 2023 22:32 schreef Rodgrod het volgende:
[..]![]()
Denk dat ze die zetel wel kunnen vergeten.
Graag opsluiten en TBSquote:Op dinsdag 21 november 2023 22:34 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Zo iemand zet zichzelf buitenspel. Geen enkel respect voor de omgangsvormen binnen de politiek. Een schertsfiguur.
Nou wees trots.quote:
Die representeert miljarden dieren, is dus de grootste.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
In dat opzicht verbaasde met het wel dat de PvdD hier mocht meedoen.
Heerlijk dit.quote:
Omtzigt was erg sterk dit debat.quote:
Inhoudelijk was er niets op aan te merken.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:47 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Vond hem er anders behoorlijk moe uitzien.
Vind je? Ik heb die indruk in het geheel niet. Hij kwam vooral over alsof hij 0 energie over had.quote:
Dat gold wel voor meerdere lijsttrekkers.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:47 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Omdat jij het niet met hem eens bent en graag wilt dat iedereen Timmermans de beste vond.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vind je? Ik heb die indruk in het geheel niet. Hij kwam vooral over alsof hij 0 energie over had.
Alleen maar omdat jij graag wil dat Omtzigt de grootste wordt.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:50 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Omdat jij het niet met hem eens bent en graag wilt dat iedereen Timmermans de beste vond.
Die komen niet uit een burn-out. Maargoed, hopelijk krijgt hij geen terugval.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:49 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat gold wel voor meerdere lijsttrekkers.
Ja meest logisch maar wordt ook lastig hoor. VVD/NSC is wel redelijk conservatief voor PvdAGLquote:Op dinsdag 21 november 2023 22:52 schreef Mutant01 het volgende:
Ik denk dat de PVV gaat winnen, mede dankzij de wijze waarop Dilan de VVD vertegenwoordigd.
Formeren gaat nog een dingetje worden, maar denk dat we uiteindelijk met een VVD, NSC, PvdA/GL komen te zitten, evt met een PVDD of D66 erbij.
Ik denk dat BBB ook nog wel een rol gaat spelen vanwege de eerste kamer zetelsquote:Op dinsdag 21 november 2023 22:52 schreef Mutant01 het volgende:
Ik denk dat de PVV gaat winnen, mede dankzij de wijze waarop Dilan de VVD vertegenwoordigd.
Formeren gaat nog een dingetje worden, maar denk dat we uiteindelijk met een VVD, NSC, PvdA/GL komen te zitten, evt met een PVDD of D66 erbij.
Ja. Omtzigt zijn scheve oog/hoofd, werd steeds erger.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:47 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Nee, ik ga D66 stemmen (staat in het andere topic).quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alleen maar omdat jij graag wil dat Omtzigt de grootste wordt.
Man, man, man, wat een treurig "argument" ook weer
Nee, dat is er echt één hoor.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:56 schreef Tjacka het volgende:
Ik ben aan het twijfelen over Jetten. Dat ik dit nog mocht meemaken. Wat een keuzestress
Ja dat kon je van tevoren verwachten.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:44 schreef Red_85 het volgende:
Wat was dit slecht zeg.
Utopie, schenen schoppen en verder weinig concrete of zelfs geen antwoorden.
Wat een niveau heeft de politiek tegenwoordig...
Daarom is D66 een mooi tegenwicht voor GL/PvdA, da's ook een beetje de spagaat. Timmermans wil graag de grootste zijn maar het zou voor zijn beleid eigenlijk beter zijn als hij een aardig groot D66 ernaast heeft als tegenwicht.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja meest logisch maar wordt ook lastig hoor. VVD/NSC is wel redelijk conservatief voor PvdAGL
Ik ga ook geen Timmermans stemmen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:57 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee, ik ga D66 stemmen (staat in het andere topic).
Nee, maar wel op GL/PvdA.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ga ook geen Timmermans stemmen.
Zeker. Een Omtzigt zit daar niet.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:53 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik denk dat BBB ook nog wel een rol gaat spelen vanwege de eerste kamer zetels
Welnee.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:53 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik denk dat BBB ook nog wel een rol gaat spelen vanwege de eerste kamer zetels
lolquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:02 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
@:geert wat vind jij hier nou van? En met wie wil jij?
Nou en. Wijsneuzerig anoniem kut account blijft dit ook.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:02 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Pvv -Nsc - bbb genotquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:06 schreef TheVulture het volgende:
Jetten veegt Omtzigt ook nog even de mantel uit bij Beau dat ie toch wel vrij conservatief stemt als het gaat om vrouwen- en homorechten.
Omtzigt lijkt inderdaad wel op omvallen te staan
Pieter heeft het charisma niet maar is bij verre de slimstequote:Op dinsdag 21 november 2023 23:06 schreef TheVulture het volgende:
Jetten veegt Omtzigt ook nog even de mantel uit bij Beau dat ie toch wel vrij conservatief stemt als het gaat om vrouwen- en homorechten.
Omtzigt lijkt inderdaad wel op omvallen te staan
Het blijft wel een enorme faal van met name de VVD dat ze Wilders pruttelpolitiek van 20 jaar nu ineens de wind in de zeilen hebben gegeven...quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:07 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Nou en. Wijsneuzerig anoniem kut account blijft dit ook.
Alle contouren van een cordon sanitaire zijn al overduidelijk zichtbaar.
En laten we positief blijven: een Gordon sanitaire is vooralsnog ook een feit.
Van het CDA mag dat straks niet meer.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:07 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Nou en. Wijsneuzerig anoniem kut account blijft dit ook.
Zijn "oh wat overkomt me nu toch allemaal-act" is ook best vermoeiend, ik snap dat ie moe isquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:11 schreef capricia het volgende:
Ik hoop dat Pieter met de trein naar huis gaat. Of een hotel geboekt heeft.
In elk geval niet meer in de auto stapt om zelf te gaan rijden.
Ik ga denk ik ook voor Omtzigt, zijn analyses zijn altijd goed, en hij is ook in staat om zelf nieuwe oplossingen te bedenken.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:47 schreef Nattekat het volgende:
Mja, ik ga denk ik maar gewoon voor Omtzigt. Staat in het centrum en is verreweg het slechtst te lezen. Een vierstrijd is ook veel leuker dan een driestrijd.
Blijf dan thuisquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:14 schreef Sephael het volgende:
Ik maak me best wel zorgen over die talloze mensen hier (en dus ook elders in het land) die nu nog steeds twijfelen wat ze moeten en dan zeggen 'nou dan maar op die'. En dan twijfelen tussen Denk en PVV bij wijze van spreken. Geen wonder dat dit land zo naar de kloten gaat. Als je nou niet weet wat je wil, blijf dan lekker thuis of stem blanco.
Dat.quote:
Strategisch stemmen biedt echt 0 meerwaarde. De traditie dat de grootste partij de premier levert kan zomaar ten einde komen hier als een andere partij dan de VVD de verkiezingen wint.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik ga denk ik ook voor Omtzigt, zijn analyses zijn altijd goed, en hij is ook in staat om zelf nieuwe oplossingen te bedenken.
Ik kan wel strategisch stemmen, maar dan kies je omdat je iemand wel of niet als grootste wil hebben. Daar word je eigenlijk ook niet blij van, dan kan je beter voor de inhoud gaan.
Ik denk dat ik voor GeertGod gaquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:17 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ik ga voor Ome Pieter.
Zeker niet. Niet weten welke kant je op wil met het land en toch maar op iemand stemmen omdat ie toevallig leuk overkomt op tv, dat is het meest debiele wat je kunt doen. Of VVD stemmen, dat is nog debieler.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:16 schreef Mortaxx het volgende:
Blanco stemmen is het meest debiele wat je kunt doen
Dit dus, ik zou nooit strategisch kunnen stemmenquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Strategisch stemmen biedt echt 0 meerwaarde. De traditie dat de grootste partij de premier levert kan zomaar ten einde komen hier als een andere partij dan de VVD de verkiezingen wint.
Maar het land is juist naar de kloten omdat ze de vorige keren wel dachten te weten waar ze op moesten stemmen. Daarom twijfelen ze nu.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:14 schreef Sephael het volgende:
Ik maak me best wel zorgen over die talloze mensen hier (en dus ook elders in het land) die nu nog steeds twijfelen wat ze moeten en dan zeggen 'nou dan maar op die'. En dan twijfelen tussen Denk en PVV bij wijze van spreken. Geen wonder dat dit land zo naar de kloten gaat. Als je nou niet weet wat je wil, blijf dan lekker thuis of stem blanco.
Dit is alleen bij Geert het geval. Al de rest zal gewoon de premier leveren en wil de rest gewoon te graag meeregeren.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Strategisch stemmen biedt echt 0 meerwaarde. De traditie dat de grootste partij de premier levert kan zomaar ten einde komen hier als een andere partij dan de VVD de verkiezingen wint.
FvD stemmen is het debielst.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:18 schreef Sephael het volgende:
[..]
Zeker niet. Niet weten welke kant je op wil met het land en toch maar op iemand stemmen omdat ie toevallig leuk overkomt op tv, dat is het meest debiele wat je kunt doen. Of VVD stemmen, dat is nog debieler.
Nee het gros van de VVD stemmers stemde VVD want ze vinden het allemaal wel prima. En die Mark was altijd positief enzo dat hebben we nodig. De andere helft boeit het land geen reet, die denken alleen aan het korte termijn formaat van hun portemonnee.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar het land is juist naar de kloten omdat ze de vorige keren wel dachten te weten waar ze op moesten stemmen. Daarom twijfelen ze nu.
Blanco stemmen betekent gewoon dat je het status quo accepteert. Het betekent niet dat er zetels leeg blijvenquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:18 schreef Sephael het volgende:
[..]
Zeker niet. Niet weten welke kant je op wil met het land en toch maar op iemand stemmen omdat ie toevallig leuk overkomt op tv, dat is het meest debiele wat je kunt doen. Of VVD stemmen, dat is nog debieler.
En dan vind de VVD-stemmer jouw stem wss debiel.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:18 schreef Sephael het volgende:
[..]
Joh, geen lege zetels? Fijn dat je dat even uitlegt Sherlock. Als de helft van Nederland blanco stemt laten ze zien dat ze wel de moeite nemen op te komen dagen, maar dat geen van de partijen bij ze past. Dat is een signaal naar de politiek dat het anders moet. Dat is per definitie niet het accepteren van de status quo, stemmen op de VVD is accepteren van de status quo. Niet op komen dagen getuigt van desinteresse.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:21 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Blanco stemmen betekent gewoon dat je het status quo accepteert. Het betekent niet dat er zetels leeg blijven
Wat een lulkoek van meneertje insider. D66 en CU wilden helemaal niet 'alles geven'.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:02 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Nee hoor, de PVV stond tot een week geleden gewoon onder 20 zetels in de peilingen, het is dankzij de VVD-campagnetactiek dat ze Wilders groot hebben gemaakt. Ze hebben alleen de dure misrekening gemaakt dat ie er ook nog daadwerkelijk voorbij zou gaan...quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:23 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Wat een lulkoek van meneertje insider. D66 en CU wilden helemaal niet 'alles geven'.
Het is juist dankzij de starre houding van D66/CU op asiel dat we nu PVV als grootste partij gaan krijgen.
Je geeft wel erg weinig credits aan Geert voor zijn campagne.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nee hoor, de PVV stond tot een week geleden gewoon onder 20 zetels in de peilingen, het is dankzij de VVD-campagnetactiek dat ze Wilders groot hebben gemaakt. Ze hebben alleen de dure misrekening gemaakt dat ie er ook nog daadwerkelijk voorbij zou gaan...
Ja hoor wat een signaal! Daar gaan ze echt iets mee doenquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:23 schreef Sephael het volgende:
[..]
Joh, geen lege zetels? Fijn dat je dat even uitlegt Sherlock. Als de helft van Nederland blanco stemt laten ze zien dat ze wel de moeite nemen op te komen dagen, maar dat geen van de partijen bij ze past. Dat is een signaal naar de politiek dat het anders moet. Dat is per definitie niet het accepteren van de status quo, stemmen op de VVD is accepteren van de status quo. Niet op komen dagen getuigt van desinteresse.
Ja ok dat speelt ook mee maar de VVD moest wel omdat ze nu echt iets willen doen aan migratie. Als je dan bij voorbaat de PVV uitsluit is dat speerpunt niet serieus te nemen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nee hoor, de PVV stond tot een week geleden gewoon onder 20 zetels in de peilingen, het is dankzij de VVD-campagnetactiek dat ze Wilders groot hebben gemaakt. Ze hebben alleen de dure misrekening gemaakt dat ie er ook nog daadwerkelijk voorbij zou gaan...
Ik zie een GLPvdA niet in een coalitie terecht komen met de huidige peilingen in het achterhoofd.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:18 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Dit is alleen bij Geert het geval. Al de rest zal gewoon de premier leveren en wil de rest gewoon te graag meeregeren.
Die CDA'er wiens naam ik altijd verkeerd onthou en nu dus niet ga uitschrijven.quote:
Geert heeft inderdaad een goede campagne, maar zijn mildere toon had niet aangeslagen als de VVD de deur niet open had gezetquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:26 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Je geeft wel erg weinig credits aan Geert voor zijn campagne.
Die is gewoon weer ouderwets strak.
Wel een grote kans dat dit gewoon een minderheidskabinet gaat worden.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie een GLPvdA niet in een coalitie terecht komen met de huidige peilingen in het achterhoofd.
VVD - NSC - PVDA gaat het worden denk ikquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie een GLPvdA niet in een coalitie terecht komen met de huidige peilingen in het achterhoofd.
Van het nieuwe CDA of het oude CDA?quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die CDA'er wiens naam ik altijd verkeerd onthou en nu dus niet ga uitschrijven.
Zal mij benieuwen of dat een meerderheid gaat worden. Geen enkele peiler komt boven de 75.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:29 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
VVD - NSC - PVDA gaat het worden denk ik
Oudequote:Op dinsdag 21 november 2023 23:30 schreef Confetti het volgende:
[..]
Van het nieuwe CDA of het oude CDA?
Maar dit deed de VVD vrijwel direct na de val van het kabinet al.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Geert heeft inderdaad een goede campagne, maar zijn mildere toon had niet aangeslagen als de VVD de deur niet open had gezet
Dan misschien d66 erbijquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zal mij benieuwen of dat een meerderheid gaat worden. Geen enkele peiler komt boven de 75.
Dat gaat de VVD echt nooit doen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:30 schreef TheVulture het volgende:
Als de PVV de grootste wordt krijg je dat de VVD wel samen moet gaan werken met NSC/PvdAGL en waarschijnlijk D66. Dan is dat harde migratiestandpunt ook meteen om zeep en zijn ze eigenlijk geen hol opgeschoten om daar het kabinet op te laten klappen...
De PVV heeft geen grote campagne neergezet, met reclames en abri's.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:26 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Je geeft wel erg weinig credits aan Geert voor zijn campagne.
Die is gewoon weer ouderwets strak.
Maar hoe zit dat dan.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:30 schreef TheVulture het volgende:
Als de PVV de grootste wordt krijg je dat de VVD wel samen moet gaan werken met NSC/PvdAGL en waarschijnlijk D66. Dan is dat harde migratiestandpunt ook meteen om zeep en zijn ze eigenlijk geen hol opgeschoten om daar het kabinet op te laten klappen...
Ja mee eens. Blijf dan gewoon thuis.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:14 schreef Sephael het volgende:
Ik zie de VVD ook niet in een kabinet stappen waarbij de PVV de grootste partij is.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat gaat de VVD echt nooit doen.
Omtzigt is echt op. Is ook niet helemaal geschikt voor deze rol vrees ik. Moet heel snel opzoek naar een tweede man/vrouw.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:31 schreef Momo het volgende:
Omtzigt zag er wel echt uit alsof hij er klaar mee is en Yeşilgöz vond ik best zwak eigenlijk (maar hey ik zou sowieso niet stemmen op beide).
Klinkt als de perfecte campagne.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De PVV heeft geen grote campagne neergezet, met reclames en abri's.
Wel is Wilders ad-rem, en hij heeft ook een uitmuntend politiek gevoel.
Dat laatste ja.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:32 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Maar hoe zit dat dan.
PVV is toch de grootste, die mag toch als eerste gaan proberen te formeren? Hoezo krijg je dan een coalitie van VVD/NSC/PvdAGL?
Of ga je er vanuit dat niemand wil regeren met de PVV?
Dat laatste, en de PVV krijgt nooit een coalitie bij elkaar met die kruimelpartijen die wel zouden willen meedoen (BBB, JA21, SGP etc)quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:32 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Maar hoe zit dat dan.
PVV is toch de grootste, die mag toch als eerste gaan proberen te formeren? Hoezo krijg je dan een coalitie van VVD/NSC/PvdAGL?
Je kunt formeren tot je een ons weegt als NSC en PVDA niet meedoen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:32 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Maar hoe zit dat dan.
Nee, niet met Wilders als premier.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zie de VVD ook niet in een kabinet stappen waarbij de PVV de grootste partij is.
Mijn gevoel zegt wel dat het of heel lang gaat duren of we gaan weer opnieuw naar de stembusquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je kunt formeren tot je een ons weegt als NSC en PVDA niet meedoen.
Geert Wilders als minister van immigratie onder een Turkse premier. Mooi manquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, niet met Wilders als premier.
Als het torentje aan de VVD gegund wordt zijn de kaarten anders.
Zulke dingen werken natuurlijk wel. Anders zou geen enkel bedrijf meer in marketing investeren.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:33 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Klinkt als de perfecte campagne.
Want zeg nu zelf. Hoeveel stemmen levert een abri op.
Dat laatste gaat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt wel dat het of heel lang gaat duren of we gaan weer opnieuw naar de stembus
PvdA is inwisselbaar, echt totaal geen sterke onderhandelingspositie.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Voor bedrijven zeker.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zulke dingen werken natuurlijk wel. Anders zou geen enkel bedrijf meer in marketing investeren.
Geert Wilders als minister van immigratie onder een Turkse premier. Mooi manquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, niet met Wilders als premier.
Als het torentje aan de VVD gegund wordt zijn de kaarten anders.
Idem hier hoor..quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt wel dat het of heel lang gaat duren of we gaan weer opnieuw naar de stembus
Het is in de geschiedenis al vaker voorgekomen dat de grootste partij niet meeregeerde.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:32 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Maar hoe zit dat dan.
Die 25 zetels krijg je niet zomaar bij andere partijen bij elkaar op rechts. De PvdA zal sowieso wel mee moeten doen, want ook NSC zal niet met Wilders in een kabinet stappenquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
PvdA is inwisselbaar, echt totaal geen sterke onderhandelingspositie.
Je ziet dat de VVD om principiële redenen niet doenquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zie de VVD ook niet in een kabinet stappen waarbij de PVV de grootste partij is.
Ah, voor bedrijven werkt het wel. En voor politiek niet.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:36 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Voor bedrijven zeker.
Politiek niet of nauwelijks.
Als beide niet meedoen, heeft de PVV geen kans op meerderheid. Dat is wat ik stelde. Geert heeft naast de VVD een van deze nodig.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
PvdA is inwisselbaar, echt totaal geen sterke onderhandelingspositie.
PvdA ook niet. VVD ook niet. Tot het op eens nodig is.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die 25 zetels krijg je niet zomaar bij andere partijen bij elkaar op rechts. De PvdA zal sowieso wel mee moeten doen, want ook NSC zal niet met Wilders in een kabinet stappen
Ik stond vanmiddag in een bushokje en zag de poster van Dilan.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ah, voor bedrijven werkt het wel. En voor politiek niet.
Waar blijkt dat uit?
Lol, PvdaGL samen met Wilders.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Staat genoteerd.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Lol, PvdaGL samen met Wilders.
Als dat gebeurt ga ik een paard pijpen.
Haha ja gaat niet gebeuren natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Lol, PvdaGL samen met Wilders.
Als dat gebeurt ga ik een paard pijpen.
Ben geen VVD stemmer, maar snap best dat het lastig is dan een andere partij te vinden inderdaad.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:38 schreef heywoodu het volgende:
Inhoudelijk kom ik dan toch grotendeels bij VVD uit, maar daar heb ik dan weer een minder prettig gevoel bij. Maar waar ik een prettiger gevoel bij heb komt inhoudelijk weer minder overeen. Lastig, lastig.
Ongeacht hoe hij er volgens sommigen uitzag, er kwam geen moment onzin uit en hoe hij Yesilgöz beschaafd de oren waste, maakte welke vorm van vermoeidheid dan ook volkomen irrelevant in mijn optiek.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:31 schreef Momo het volgende:
Omtzigt zag er wel echt uit alsof hij er klaar mee is en Yeşilgöz vond ik best zwak eigenlijk (maar hey ik zou sowieso niet stemmen op beide).
Geef Rob z'n klimaat en hij tekent.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:43 schreef TheVulture het volgende:
VVD/NSC/PvdAGL/D66 zouden wel een hele ruime meerderheid halen van in de 80 zetels, de vraag is alleen of dat voor D66 genoeg is om het risico te lopen als 4e wiel vermorzeld te worden in een kabinet.
Ik vond dat hij bij Bontenbal niet echt goed uit zijn woorden kwam en de frustratie boven kwam drijven.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:43 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ongeacht hoe hij er volgens sommigen uitzag, er kwam geen moment onzin uit en hoe hij Yesilgöz beschaafd de oren waste, maakte welke vorm van vermoeidheid dan ook volkomen irrelevant in mijn optiek.
Het hangt van het aantal zetels af, als er morgen een score uitkomt van tussen de 10 en 15 zie ik D66 wel meedoen, maar daaronder zullen ze hun knopen wel tellen...quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Geef Rob z'n klimaat en hij tekent.
Pieter zijn driftbuien zijn toch berucht op het Binnenhofquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vond dat hij bij Bontenbal niet echt goed uit zijn woorden kwam en de frustratie boven kwam drijven.
Misschien is dat laatste ook weleens goed voor de versplintering aan partijen in dit land als de kiezer daar op gaat anticiperen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Bij de VVD zetten ze in een commercial Dilan op één lijn met Willem Drees, Joop den Uyl, Ruud Lubbers, Wim Kok en Mark Rutte.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:38 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ik stond vanmiddag in een bushokje en zag de poster van Dilan.
Nu ga ik zeker op haar stemmen.
Vond ik nou juist wel en Bontebal verzon er van alles bij en liep half te schreeuwen. Ik weet dat sommige mensen dat zien als 'het debat winnen', maar ik hoor daar niet bij en inhoudelijk zei Bontebal niks sterks.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vond dat hij bij Bontenbal niet echt goed uit zijn woorden kwam en de frustratie boven kwam drijven.
Tja, wat zijn de mooie woorden uit het verkiezingsprogramma van de VVD waard?quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:38 schreef heywoodu het volgende:
Inhoudelijk kom ik dan toch grotendeels bij VVD uit, maar daar heb ik dan weer een minder prettig gevoel bij. Maar waar ik een prettiger gevoel bij heb komt inhoudelijk weer minder overeen. Lastig, lastig.
Dat snap ik, maar dan wordt het al bijzonder lastig om een alternatief te vinden waar ik me wel een beetje in kan vinden. Bij eigenlijk elke partij zou ik dan met flinke tegenzin op die partij stemmen op basis van punten die ik belangrijk vind. Als "wel of geen telefoons in de klas" nou het grootste twistpunt zou zijn, okquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Tja, wat zijn de mooie woorden uit het verkiezingsprogramma van de VVD waard?
Je kunt beter kijken hoe ze de afgelopen 13 jaar gereageerd hebben.
Prachtig hè, toch een impliciete erkenning naar 3 door de PvdA geleverde premiers. Ben nog het met ze eens ook inzake eendagsvlieg Van Agt en toevalspremier Balkenende.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bij de VVD zetten ze in een commercial Dilan op één lijn met Willem Drees, Joop den Uyl, Ruud Lubbers, Wim Kok en Mark Rutte.
Ze presenteren haar als de nieuwe minister-president, en denken kennelijk dat 't werkt.
Wel opvallend dat ze Dries van Agt en Balkenende niet benoemen. Hebben ze het niet zo op de christelijke premiers? Of is het vrij lastig omdat deze mensen nog leven? En dan dus ook hun beklag kunnen doen?
VVD? Serieus? Hoe dan?quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:38 schreef heywoodu het volgende:
Ik moet zeggen dat deze debatten vandaag nou niet echt de keuze makkelijker hebben gemaakt
https://verkiezingen101.nl/ er nog maar eens bij pakken om nog eens te kijken bij de partijen die ik nog niet weg heb gestreept, of er misschien toch een partij is waar in elk geval niks staat waar ik écht tegen ben
Toch hapte Omtzigt door te gaan beginnen over 'sensibileren' en ook de hele tijd die toeslagenouders.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:49 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Vond ik nou juist wel en Bontebal verzon er van alles bij en liep half te schreeuwen. Ik weet dat sommige mensen dat zien als 'het debat winnen', maar ik hoor daar niet bij en inhoudelijk zei Bontebal niks sterks.
Yesilgöz en Bontebal doen net alsof doordat zij nieuw(er) zijn die partijen dat ook zijn, maar je staat daar namens je partij en niet namens jezelf.
Als je je er nou niet in kan vinden, stem dan niet zomaar op de VVD... Ga dan voor een JA21 of een D66 of in welke hoek je ook zit. En als dat het allemaal ook niet is, stem dan blanco. Maar alsjeblieft, stem niet omdat je denkt ja ik moet toch wat, terwijl je het er eigenlijk niet mee eens bent.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dan wordt het al bijzonder lastig om een alternatief te vinden waar ik me wel een beetje in kan vinden. Bij eigenlijk elke partij zou ik dan met flinke tegenzin op die partij stemmen op basis van punten die ik belangrijk vind. Als "wel of geen telefoons in de klas" nou het grootste twistpunt zou zijn, ok
Ik zeg niet dat ik er fan van ben ofzo hequote:
Nee ik zeg ook niet dat het die partijen moeten zijn. Maar als je het niet weet, waarom zou je dan 'willekeurig' je stem aan iemand geven.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik er fan van ben ofzo he
Maar als ik partijen weg ga strepen op inhoud vallen er sowieso een heleboel af, maar nog niet de VVD (en wat anderen natuurlijk). En van degenen die dan overblijven heb ik voor vrijwel elke partij wel mijn redenen om er niet op te willen stemmen. Bij de VVD ook, maar inhoudelijk in elk geval minder dan bij de anderen, vooralsnog.
D66 zou ik me grotendeels best in kunnen vinden, maar als ik Jetten's praatje hoor over onderhandelen met allerlei landen welke vakmensen ze ons kunnen sturen....nee, daar heb ik dan weer héél erg weinig mee, die toon. JA21....Nee.
Uiteraard bepaal je geheel zelf op welke partij (persoon van een bepaalde partij) je je stem uitbrengt. En heeft niemand anders daar wat van te vinden.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik er fan van ben ofzo he
Maar als ik partijen weg ga strepen op inhoud vallen er sowieso een heleboel af, maar nog niet de VVD (en wat anderen natuurlijk). En van degenen die dan overblijven heb ik voor vrijwel elke partij wel mijn redenen om er niet op te willen stemmen. Bij de VVD ook, maar inhoudelijk in elk geval minder dan bij de anderen, vooralsnog.
D66 zou ik me grotendeels best in kunnen vinden, maar als ik Jetten's praatje hoor over onderhandelen met allerlei landen welke vakmensen ze ons kunnen sturen....nee, daar heb ik dan weer héél erg weinig mee, die toon. JA21....Nee.
Nou ja, willekeurig is het niet, van wat ik tot nu toe zie heeft de VVD het meest waarvan ik denk 'ja, dat is prima', dus inhoudelijk zou ik me daar ook wel in kunnen vinden. Zoals - denk ik - voor velen gaat mijn grootste minpunt daar wat minder over de inhoud.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:58 schreef Sephael het volgende:
[..]
Nee ik zeg ook niet dat het die partijen moeten zijn. Maar als je het niet weet, waarom zou je dan 'willekeurig' je stem aan iemand geven.
Ik vind het ook vreemd dat ze wel Drees als voorbeeld nemen, maar niet de eerste liberale premier, Pieter Cort van der Linden.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:51 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Prachtig hè, toch een impliciete erkenning naar 3 door de PvdA geleverde premiers. Ben nog het met ze eens ook inzake eendagsvlieg Van Agt en toevalspremier Balkenende.
Omdat als je rechts conservatief bent het een logische keuze is.quote:
Nee de quotes om willekeurig waren ook niet voor niets, maar je geeft min of meer aan dat je niet overtuigd bent.quote:Op woensdag 22 november 2023 00:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, willekeurig is het niet, van wat ik tot nu toe zie heeft de VVD het meest waarvan ik denk 'ja, dat is prima', dus inhoudelijk zou ik me daar ook wel in kunnen vinden. Zoals - denk ik - voor velen gaat mijn grootste minpunt daar wat minder over de inhoud.
Welke kant dan ook, ik ben wel eens jaloers op mensen die gewoon vol overtuiging achter één partij staan
Je hebt de memo al gekregen dat Drees, wijze man als hij was, de PvdA verliet? Kok en Den Uyl waren zeer matige premiers.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:51 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Prachtig hè, toch een impliciete erkenning naar 3 door de PvdA geleverde premiers. Ben nog het met ze eens ook inzake eendagsvlieg Van Agt en toevalspremier Balkenende.
Maar is @heywoodu een rechts conservatief dan?quote:Op woensdag 22 november 2023 00:04 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Omdat als je rechts conservatief bent het een logische keuze is.
Je zorgt ervoor dat RoodGroen niet de grootste wordt en dat NL de eerste vrouwelijke premier krijgt.
En dan weer 3 jaar afbraakbeleid en de bedrijven en grote vermogens spekken. En nee die 3 is geen typo, want dan zullen we wel weer de volgende integriteitskwestie of crisis hebben waar het kabinet over valt. Waarschijnlijk mensen die vermalen worden door de overheid en die niet gehoord worden, dat schijnt een patroon te zijn.quote:Op woensdag 22 november 2023 00:04 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Omdat als je rechts conservatief bent het een logische keuze is.
Je zorgt ervoor dat RoodGroen niet de grootste wordt en dat NL de eerste vrouwelijke premier krijgt.
Van der Linden was niet de eerste liberale premier.quote:Op woensdag 22 november 2023 00:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vind het ook vreemd dat ze wel Drees als voorbeeld nemen, maar niet de eerste liberale premier, Pieter Cort van der Linden.
Afbraakbeleid waar D66, PvdA, CDA en CU ook medeverantwoordelijk voor waren.quote:Op woensdag 22 november 2023 00:07 schreef Sephael het volgende:
[..]
En dan weer 3 jaar afbraakbeleid en de bedrijven en grote vermogens spekken. En nee die 3 is geen typo, want dan zullen we wel weer de volgende integriteitskwestie of crisis hebben waar het kabinet over valt. Waarschijnlijk mensen die vermalen worden door de overheid en die niet gehoord worden, dat schijnt een patroon te zijn.
Je bekeert echt niemand met dat infantiele 'rijkuh worduh rijkuh' gejank.quote:Op woensdag 22 november 2023 00:07 schreef Sephael het volgende:
[..]
En dan weer 3 jaar afbraakbeleid en de bedrijven en grote vermogens spekken. En nee die 3 is geen typo, want dan zullen we wel weer de volgende integriteitskwestie of crisis hebben waar het kabinet over valt. Waarschijnlijk mensen die vermalen worden door de overheid en die niet gehoord worden, dat schijnt een patroon te zijn.
Daar heb je gelijk in. De meest recente voor Rutte in ieder geval.quote:Op woensdag 22 november 2023 00:07 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Van der Linden was niet de eerste liberale premier.
Niet dat gezanik weer he? 13 jaar onafgebroken VVD in de regering. Wat voor prutsers zijn dat dan?quote:Op woensdag 22 november 2023 00:08 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Afbraakbeleid waar D66, PvdA, CDA en CU ook medeverantwoordelijk voor waren.
Ik vraag me ook af of Wilders wel zoveel mensen over de streep kan trekken. De opkomst wordt waarschijnlijk hoog, en Wilders heeft nog nooit boven de 24 zetels gescoord.quote:Op woensdag 22 november 2023 00:09 schreef Gehrman het volgende:
Ik denk overigens niet dat de PVV de grootste wordt. PVV stemmers komen meestal niet opdagen.
Neuhquote:Op woensdag 22 november 2023 00:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar is @:heywoodu een rechts conservatief dan?
Disclaimer: dat weet hij beter dan ik
Zo werkt dat toch in coalities. De VVD heeft het niet alleen voor het zeggen gehad. Alsof D66 geen neoliberaal beleid voert.quote:Op woensdag 22 november 2023 00:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet dat gezanik weer he? 13 jaar onafgebroken VVD in de regering. Wat voor prutsers zijn dat dan?
Nee VVDers en anderen in die hoek niet nee, als ze een beetje empathie en/of lange termijn visie hadden gehad waren het namelijk geen VVDers.quote:Op woensdag 22 november 2023 00:08 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Je bekeert echt niemand met dat infantiele 'rijkuh worduh rijkuh' gejank.
Ok, dan heb ik dat niet geheel verkeerd ingeschatquote:Op woensdag 22 november 2023 00:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Neuh
Ik weet echt niet meer precies waar ik vóór 2021 op gestemd heb (sterker nog, 2021 weet ik niet eens zeker meer), maar als ik me niet vergis is het eigenlijk altijd wel redelijk in het (brede) midden geweest. Soms wat meer richting links, soms wat meer richting rechts, maar nooit helemaal de SP-achtige kant of juist de PVV-achtige kant op.
Het is gewoonweg idioot dat de VVD doet alsof ze de onderliggende partij waren in alle 4 die kabinetten. En hen dus geen blaam treft.quote:Op woensdag 22 november 2023 00:12 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Zo werkt dat toch in coalities. De VVD heeft het niet alleen voor het zeggen gehad. Alsof D66 geen neoliberaal beleid voert.
Jep...ik ga er nog eens een nachtje over slapen en dan zien we het morgen wel. Ik wens iedereen, van BIJ1 tot Forum en alles er tussenin, een fijne nacht en een fijne en weloverwogen verkiezingsdagquote:Op woensdag 22 november 2023 00:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, dan heb ik dat niet geheel verkeerd ingeschat![]()
Uiteraard moet je stemmen waar je zelf achter staat. Maar wellicht kun je in je overwegingen meenemen dat de VVD de enige partij was die in alle 4 de laatste kabinetten zat. En of je blij was met hun beleid.
Goed planquote:Op woensdag 22 november 2023 00:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jep...ik ga er nog eens een nachtje over slapen en dan zien we het morgen wel. Ik wens iedereen, van BIJ1 tot Forum en alles er tussenin, een fijne nacht en een fijne en weloverwogen verkiezingsdag
Tuurlijk, die hebben ook verantwoordelijkheid. De enige constante is echter dat de VVD altijd de grootste was en de premier leverde. En dat dat neoliberale beleid ook echt uit hun koker komt. D66 schuurt daar inderdaad tegenaan. De andere partijen hebben ook een deel van hun idealen ingeleverd in de onderhandelingen, en daar bijvoorbeeld klimaatbeleid voor terug gekregen. Daarmee is het niet alleen de schuld van de VVD, maar de VVD legt er geen verantwoording voor af en wil dolgraag op dezelfde voet verder. Dat zie ik die andere partijen dan weer niet doen.quote:Op woensdag 22 november 2023 00:12 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Zo werkt dat toch in coalities. De VVD heeft het niet alleen voor het zeggen gehad. Alsof D66 geen neoliberaal beleid voert.
Zeer zeker, deed hij dat, desalniettemin leverde de PvdA Drees 10 jaar lang als premier. Dat laatste is slechts jouw mening, die doet er voor mij niet toe, maar die mag je hebben uiteraard.quote:Op woensdag 22 november 2023 00:05 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Je hebt de memo al gekregen dat Drees, wijze man als hij was, de PvdA verliet? Kok en Den Uyl waren zeer matige premiers.
Tja hij wordt waarschijnlijk uiteindelijk toch niet de grootste, dus de premierskwestie speelt voor hem niet....en ergens denk ik dat hij dat helemaal niet erg vindt. Hij komt als relatief grote nieuwe fractie in de Tweede Kamer en zal daar als fractievoorzitter prima op zijn plaats zijn, zonder dat behendige, flitsende gedoe dat een premier tegenwoordig kennelijk moet hebben.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:55 schreef Confetti het volgende:
[..]
Toch hapte Omtzigt door te gaan beginnen over 'sensibileren' en ook de hele tijd die toeslagenouders.
Aan de vooravond van de verkiezingen zat, denk ik, Nederland daar niet op te wachten. Ik miste bij hem een uitzicht op betere tijden, het was toch vooral schoppen naar het verleden. Terwijl hij echt mooie plannen heeft.
Knap staaltje revisionisme!quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:23 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Wat een lulkoek van meneertje insider. D66 en CU wilden helemaal niet 'alles geven'.
Het is juist dankzij de starre houding van D66/CU op asiel dat we nu PVV als grootste partij gaan krijgen.
Caroline wint er 2 onderwerpen!quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Hier staan een aantal polls per onderwerp
https://twitter.com/opiniepeilingNL
Nog denken dat alleen tokkies op PVV stemmen.quote:Op woensdag 22 november 2023 00:09 schreef Gehrman het volgende:
Ik denk overigens niet dat de PVV de grootste wordt. PVV stemmers komen meestal niet opdagen.
Zal er denk ik alles mee te maken hebben dat Van Agt en Balkenende nog leven. En als die zichzelf dan op één lijn met Dilan zien, zal dat zeker geklaag opleveren dat publicitair nu zeer lastig ligt.quote:Op woensdag 22 november 2023 02:35 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
zoals Van Agt en Balkenende.
Is het nog een taboe? Juist bij 80% van de mensen die zeggen waar ze op stemmen krijg ik het antwoord PVV. Als je zegt dat je bv. PvdA of D66 stemt dan kijken ze je tegenwoordig vreemder aan hier (Noord Limburg, thuisbasis van Geert dan weer wel).quote:Op woensdag 22 november 2023 08:29 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Nog denken dat alleen tokkies op PVV stemmen.
Zou het misschien kunnen dat de leerkracht die weer een tandje harder moet lopen voor weer een kind met een taalachterstand. De politie-agent die de mouwen nog even extra moet opstropen voor de culturele aanpassingsproblemen. Een ambulancebroeder die steeds regelmatiger met culturele agressie te maken krijgt. De zorgmedewerker die weer een tandje bij moet schakelen voor zowel de geestelijke problematiek als de extra gezondheidsproblemen. De startende mbo'er of hbo'er die weer een huis naar een statushouder ziet gaan. Denk je niet dat die stiekem in het hokje ook PVV stemmen?
Rightfully so, dat men hier niet openlijk voor uitkomt heeft meer te maken met het taboo dat er nog altijd heerst rond de PVV.
Hier op Fok denk ik wel nog.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Is het nog een taboe? Juist bij 80% van de mensen die zeggen waar ze op stemmen krijg ik het antwoord PVV. Als je zegt dat je bv. PvdA of D66 stemt dan kijken ze je tegenwoordig vreemder aan hier (Noord Limburg, thuisbasis van Geert dan weer wel).
Niet gelachenquote:Op woensdag 22 november 2023 01:43 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Voor een slotdebat heb ik toch best weinig Arne Slot gezien.
Dat komt omdat hier voornamelijk links tuig rondhangt.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:16 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Hier op Fok denk ik wel nog.
Zie regelmatig termen als domrechts, bruinhemd, nazi, racist, xenofoob langskomen jegens mensen die voor Wilders zijn.
quote:Op woensdag 22 november 2023 13:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat komt omdat hier voornamelijk links tuig rondhangt.
Ah, daar waar de VVD, PVV en FvD juist op willen bezuinigen bedoel je?quote:Op woensdag 22 november 2023 13:36 schreef Lospedrosa het volgende:
Na vandaag krijgt nl een stukje cultuur en eer terug.
Die cultuur waar links in wil investeren beslaat vooral het discrimineren van de witte man, dus die gozer heeft gewoon gelijk.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ah, daar waar de VVD, PVV en FvD juist op willen bezuinigen bedoel je?
SOW KOEKOEK user @Tomatenboer krijgt een flinke uithaal te verdurenquote:Op woensdag 22 november 2023 14:17 schreef ISVV het volgende:
[..]
Die cultuur waar links in wil investeren beslaat vooral het discrimineren van de witte man, dus die gozer heeft gewoon gelijk.
Ik woon niet zo gek ver van Noord-Limburg vandaan (N-O Brabant), en PvdA/GL-stemmers zijn iig vrij zeldzaam. Vooral als je ze tussen medium- en lager opgeleiden probeert te zoeken. Weinig gesprekken over politiek tussen mezelf en mensen in m'n omgeving, iig.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Is het nog een taboe? Juist bij 80% van de mensen die zeggen waar ze op stemmen krijg ik het antwoord PVV. Als je zegt dat je bv. PvdA of D66 stemt dan kijken ze je tegenwoordig vreemder aan hier (Noord Limburg, thuisbasis van Geert dan weer wel).
Hier hou ik van.quote:Meester neemt klas mee naar stemlokaal
In Biddinghuizen kwam een hele klas langs in het stemlokaal. Meester Yannick gebruikte het stemmen als lesmateriaal voor zijn leerlingen van groep 8. Zij bekeken hoe hun leraar zijn stem uitbracht. Ook legde de meester uit hoe het stemmen werkt.
Krijg inderdaad met Timmermans een beetje Ad Melkert gevoel de laatste Tafel gesprek met Pim de dag voor de verkiezingen 2002quote:Op woensdag 22 november 2023 14:17 schreef ISVV het volgende:
[..]
Die cultuur waar links in wil investeren beslaat vooral het discrimineren van de witte man, dus die gozer heeft gewoon gelijk.
Blijven donerenquote:Op donderdag 23 november 2023 00:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
Graag reeks goed zetten. Wat is dit voor bagger
Ze kloten met topics.quote:
Ah dan hebben we nog wat posts te kutten voor ie vol is.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:10 schreef RipCity het volgende:
NatteKat is mad. Weinig verrassend.
Regel het even je bent toch ook modquote:Op donderdag 23 november 2023 00:11 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ah dan hebben we nog wat posts te kutten voor ie vol is.
Als er dingen fout gaan is er blijkbaar iemand mee bezig, denk 2 digitale nitwits die hetzelfde proberen maken alles alleen maar erger.quote:Op donderdag 23 november 2023 00:12 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Regel het even je bent toch ook mod
Jij bent ook een drama queenquote:Op donderdag 23 november 2023 00:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ook de niet-westerse duider vind Timmerfrans een drama queen
Probeer eens af te tellenquote:Op donderdag 23 november 2023 00:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De 301e post gaat mij niet lukken, gok ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |