abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 november 2023 @ 00:00:35 #201
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211376483
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 23:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat ik er fan van ben ofzo he :P

Maar als ik partijen weg ga strepen op inhoud vallen er sowieso een heleboel af, maar nog niet de VVD (en wat anderen natuurlijk). En van degenen die dan overblijven heb ik voor vrijwel elke partij wel mijn redenen om er niet op te willen stemmen. Bij de VVD ook, maar inhoudelijk in elk geval minder dan bij de anderen, vooralsnog.

D66 zou ik me grotendeels best in kunnen vinden, maar als ik Jetten's praatje hoor over onderhandelen met allerlei landen welke vakmensen ze ons kunnen sturen....nee, daar heb ik dan weer héél erg weinig mee, die toon. JA21....Nee.
Uiteraard bepaal je geheel zelf op welke partij (persoon van een bepaalde partij) je je stem uitbrengt. En heeft niemand anders daar wat van te vinden.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 22 november 2023 @ 00:01:46 #202
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_211376490
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 23:58 schreef Sephael het volgende:

[..]
Nee ik zeg ook niet dat het die partijen moeten zijn. Maar als je het niet weet, waarom zou je dan 'willekeurig' je stem aan iemand geven.
Nou ja, willekeurig is het niet, van wat ik tot nu toe zie heeft de VVD het meest waarvan ik denk 'ja, dat is prima', dus inhoudelijk zou ik me daar ook wel in kunnen vinden. Zoals - denk ik - voor velen gaat mijn grootste minpunt daar wat minder over de inhoud.

Welke kant dan ook, ik ben wel eens jaloers op mensen die gewoon vol overtuiging achter één partij staan :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_211376494
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 23:51 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Prachtig hè, toch een impliciete erkenning naar 3 door de PvdA geleverde premiers. Ben nog het met ze eens ook inzake eendagsvlieg Van Agt en toevalspremier Balkenende.
Ik vind het ook vreemd dat ze wel Drees als voorbeeld nemen, maar niet de eerste liberale premier, Pieter Cort van der Linden.
pi_211376501
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 23:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
VVD? Serieus? Hoe dan? -O-
Omdat als je rechts conservatief bent het een logische keuze is.
Je zorgt ervoor dat RoodGroen niet de grootste wordt en dat NL de eerste vrouwelijke premier krijgt.
pi_211376505
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 00:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nou ja, willekeurig is het niet, van wat ik tot nu toe zie heeft de VVD het meest waarvan ik denk 'ja, dat is prima', dus inhoudelijk zou ik me daar ook wel in kunnen vinden. Zoals - denk ik - voor velen gaat mijn grootste minpunt daar wat minder over de inhoud.

Welke kant dan ook, ik ben wel eens jaloers op mensen die gewoon vol overtuiging achter één partij staan :+
Nee de quotes om willekeurig waren ook niet voor niets, maar je geeft min of meer aan dat je niet overtuigd bent.

Ik sta niet per se achter een partij, maar wel achter een ideologie. Er zijn een paar partijen die daar goed bij passen, en eentje brengt dat ook echt als speerpunt naar voren, en de plannen lijken me ook goed. Ik ben dus wel overtuigd ja.
pi_211376510
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 23:51 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Prachtig hè, toch een impliciete erkenning naar 3 door de PvdA geleverde premiers. Ben nog het met ze eens ook inzake eendagsvlieg Van Agt en toevalspremier Balkenende.
Je hebt de memo al gekregen dat Drees, wijze man als hij was, de PvdA verliet? Kok en Den Uyl waren zeer matige premiers.
  woensdag 22 november 2023 @ 00:05:51 #207
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211376513
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 00:04 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Je zorgt ervoor dat RoodGroen niet de grootste wordt en dat NL de eerste vrouwelijke premier krijgt.
Maar is @heywoodu een rechts conservatief dan?

Disclaimer: dat weet hij beter dan ik ;)
pi_211376519
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 00:04 schreef Gehrman het volgende:

[..]
En dan weer 3 jaar afbraakbeleid en de bedrijven en grote vermogens spekken. En nee die 3 is geen typo, want dan zullen we wel weer de volgende integriteitskwestie of crisis hebben waar het kabinet over valt. Waarschijnlijk mensen die vermalen worden door de overheid en die niet gehoord worden, dat schijnt een patroon te zijn.
pi_211376521
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 00:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik vind het ook vreemd dat ze wel Drees als voorbeeld nemen, maar niet de eerste liberale premier, Pieter Cort van der Linden.
Van der Linden was niet de eerste liberale premier.
pi_211376524
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 00:07 schreef Sephael het volgende:

[..]
En dan weer 3 jaar afbraakbeleid en de bedrijven en grote vermogens spekken. En nee die 3 is geen typo, want dan zullen we wel weer de volgende integriteitskwestie of crisis hebben waar het kabinet over valt. Waarschijnlijk mensen die vermalen worden door de overheid en die niet gehoord worden, dat schijnt een patroon te zijn.
Afbraakbeleid waar D66, PvdA, CDA en CU ook medeverantwoordelijk voor waren.
pi_211376529
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 00:07 schreef Sephael het volgende:

[..]
Je bekeert echt niemand met dat infantiele 'rijkuh worduh rijkuh' gejank.
pi_211376530
Ik denk overigens niet dat de PVV de grootste wordt. PVV stemmers komen meestal niet opdagen.
pi_211376532
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 00:07 schreef bertrandtraore het volgende:

[..]
Van der Linden was niet de eerste liberale premier.
Daar heb je gelijk in. De meest recente voor Rutte in ieder geval.
  woensdag 22 november 2023 @ 00:09:46 #214
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211376534
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 00:08 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Afbraakbeleid waar D66, PvdA, CDA en CU ook medeverantwoordelijk voor waren.
Niet dat gezanik weer he? 13 jaar onafgebroken VVD in de regering. Wat voor prutsers zijn dat dan?
pi_211376537
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 00:09 schreef Gehrman het volgende:
Ik denk overigens niet dat de PVV de grootste wordt. PVV stemmers komen meestal niet opdagen.
Ik vraag me ook af of Wilders wel zoveel mensen over de streep kan trekken. De opkomst wordt waarschijnlijk hoog, en Wilders heeft nog nooit boven de 24 zetels gescoord.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 22 november 2023 @ 00:10:52 #216
284411 crew  heywoodu
pi_211376542
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 00:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Maar is @:heywoodu een rechts conservatief dan?

Disclaimer: dat weet hij beter dan ik ;)
Neuh :P

Ik weet echt niet meer precies waar ik vóór 2021 op gestemd heb (sterker nog, 2021 weet ik niet eens zeker meer), maar als ik me niet vergis is het eigenlijk altijd wel redelijk in het (brede) midden geweest. Soms wat meer richting links, soms wat meer richting rechts, maar nooit helemaal de SP-achtige kant of juist de PVV-achtige kant op.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_211376552
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 00:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Niet dat gezanik weer he? 13 jaar onafgebroken VVD in de regering. Wat voor prutsers zijn dat dan?
Zo werkt dat toch in coalities. De VVD heeft het niet alleen voor het zeggen gehad. Alsof D66 geen neoliberaal beleid voert.
pi_211376558
quote:
9s.gif Op woensdag 22 november 2023 00:08 schreef bertrandtraore het volgende:

[..]
Je bekeert echt niemand met dat infantiele 'rijkuh worduh rijkuh' gejank.
Nee VVDers en anderen in die hoek niet nee, als ze een beetje empathie en/of lange termijn visie hadden gehad waren het namelijk geen VVDers.
  woensdag 22 november 2023 @ 00:14:10 #219
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211376559
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 00:10 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Neuh :P

Ik weet echt niet meer precies waar ik vóór 2021 op gestemd heb (sterker nog, 2021 weet ik niet eens zeker meer), maar als ik me niet vergis is het eigenlijk altijd wel redelijk in het (brede) midden geweest. Soms wat meer richting links, soms wat meer richting rechts, maar nooit helemaal de SP-achtige kant of juist de PVV-achtige kant op.
Ok, dan heb ik dat niet geheel verkeerd ingeschat :P

Uiteraard moet je stemmen waar je zelf achter staat. Maar wellicht kun je in je overwegingen meenemen dat de VVD de enige partij was die in alle 4 de laatste kabinetten zat. En of je blij was met hun beleid.
  woensdag 22 november 2023 @ 00:15:23 #220
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211376565
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 00:12 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Zo werkt dat toch in coalities. De VVD heeft het niet alleen voor het zeggen gehad. Alsof D66 geen neoliberaal beleid voert.
Het is gewoonweg idioot dat de VVD doet alsof ze de onderliggende partij waren in alle 4 die kabinetten. En hen dus geen blaam treft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 22-11-2023 08:39:17 ]
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 22 november 2023 @ 00:15:26 #221
284411 crew  heywoodu
pi_211376567
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 00:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ok, dan heb ik dat niet geheel verkeerd ingeschat :P

Uiteraard moet je stemmen waar je zelf achter staat. Maar wellicht kun je in je overwegingen meenemen dat de VVD de enige partij was die in alle 4 de laatste kabinetten zat. En of je blij was met hun beleid.
Jep...ik ga er nog eens een nachtje over slapen en dan zien we het morgen wel. Ik wens iedereen, van BIJ1 tot Forum en alles er tussenin, een fijne nacht en een fijne en weloverwogen verkiezingsdag *O*
  woensdag 22 november 2023 @ 00:16:36 #222
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211376572
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 00:15 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Jep...ik ga er nog eens een nachtje over slapen en dan zien we het morgen wel. Ik wens iedereen, van BIJ1 tot Forum en alles er tussenin, een fijne nacht en een fijne en weloverwogen verkiezingsdag *O*
Goed plan ^O^
pi_211376579
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 00:12 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Tuurlijk, die hebben ook verantwoordelijkheid. De enige constante is echter dat de VVD altijd de grootste was en de premier leverde. En dat dat neoliberale beleid ook echt uit hun koker komt. D66 schuurt daar inderdaad tegenaan. De andere partijen hebben ook een deel van hun idealen ingeleverd in de onderhandelingen, en daar bijvoorbeeld klimaatbeleid voor terug gekregen. Daarmee is het niet alleen de schuld van de VVD, maar de VVD legt er geen verantwoording voor af en wil dolgraag op dezelfde voet verder. Dat zie ik die andere partijen dan weer niet doen.
pi_211376736
Voor een slotdebat heb ik toch best weinig Arne Slot gezien. :{
pi_211376777
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2023 00:05 schreef bertrandtraore het volgende:

[..]
Je hebt de memo al gekregen dat Drees, wijze man als hij was, de PvdA verliet? Kok en Den Uyl waren zeer matige premiers.
Zeer zeker, deed hij dat, desalniettemin leverde de PvdA Drees 10 jaar lang als premier. Dat laatste is slechts jouw mening, die doet er voor mij niet toe, maar die mag je hebben uiteraard.

Voor de VVD kennelijk een stuk minder matig dan de diverse premiers die dichter bij ze stonden, maar die ze hebben weggelaten, zoals Van Agt en Balkenende. _O-
Een heer met stijl

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 9 / 11
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')