Als beide niet meedoen, heeft de PVV geen kans op meerderheid. Dat is wat ik stelde. Geert heeft naast de VVD een van deze nodig.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
PvdA is inwisselbaar, echt totaal geen sterke onderhandelingspositie.
PvdA ook niet. VVD ook niet. Tot het op eens nodig is.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die 25 zetels krijg je niet zomaar bij andere partijen bij elkaar op rechts. De PvdA zal sowieso wel mee moeten doen, want ook NSC zal niet met Wilders in een kabinet stappen
Ik stond vanmiddag in een bushokje en zag de poster van Dilan.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ah, voor bedrijven werkt het wel. En voor politiek niet.
Waar blijkt dat uit?
Lol, PvdaGL samen met Wilders.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je kunt formeren tot je een ons weegt als NSC en PVDA niet meedoen.
Staat genoteerd.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Lol, PvdaGL samen met Wilders.
Als dat gebeurt ga ik een paard pijpen.
Haha ja gaat niet gebeuren natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Lol, PvdaGL samen met Wilders.
Als dat gebeurt ga ik een paard pijpen.
Ben geen VVD stemmer, maar snap best dat het lastig is dan een andere partij te vinden inderdaad.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:38 schreef heywoodu het volgende:
Inhoudelijk kom ik dan toch grotendeels bij VVD uit, maar daar heb ik dan weer een minder prettig gevoel bij. Maar waar ik een prettiger gevoel bij heb komt inhoudelijk weer minder overeen. Lastig, lastig.
Ongeacht hoe hij er volgens sommigen uitzag, er kwam geen moment onzin uit en hoe hij Yesilgöz beschaafd de oren waste, maakte welke vorm van vermoeidheid dan ook volkomen irrelevant in mijn optiek.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:31 schreef Momo het volgende:
Omtzigt zag er wel echt uit alsof hij er klaar mee is en Yeşilgöz vond ik best zwak eigenlijk (maar hey ik zou sowieso niet stemmen op beide).
quote:
Geef Rob z'n klimaat en hij tekent.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:43 schreef TheVulture het volgende:
VVD/NSC/PvdAGL/D66 zouden wel een hele ruime meerderheid halen van in de 80 zetels, de vraag is alleen of dat voor D66 genoeg is om het risico te lopen als 4e wiel vermorzeld te worden in een kabinet.
Ik vond dat hij bij Bontenbal niet echt goed uit zijn woorden kwam en de frustratie boven kwam drijven.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:43 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ongeacht hoe hij er volgens sommigen uitzag, er kwam geen moment onzin uit en hoe hij Yesilgöz beschaafd de oren waste, maakte welke vorm van vermoeidheid dan ook volkomen irrelevant in mijn optiek.
Het hangt van het aantal zetels af, als er morgen een score uitkomt van tussen de 10 en 15 zie ik D66 wel meedoen, maar daaronder zullen ze hun knopen wel tellen...quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Geef Rob z'n klimaat en hij tekent.
Pieter zijn driftbuien zijn toch berucht op het Binnenhofquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vond dat hij bij Bontenbal niet echt goed uit zijn woorden kwam en de frustratie boven kwam drijven.
Misschien is dat laatste ook weleens goed voor de versplintering aan partijen in dit land als de kiezer daar op gaat anticiperen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt wel dat het of heel lang gaat duren of we gaan weer opnieuw naar de stembus
Bij de VVD zetten ze in een commercial Dilan op één lijn met Willem Drees, Joop den Uyl, Ruud Lubbers, Wim Kok en Mark Rutte.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:38 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ik stond vanmiddag in een bushokje en zag de poster van Dilan.
Nu ga ik zeker op haar stemmen.
Vond ik nou juist wel en Bontebal verzon er van alles bij en liep half te schreeuwen. Ik weet dat sommige mensen dat zien als 'het debat winnen', maar ik hoor daar niet bij en inhoudelijk zei Bontebal niks sterks.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vond dat hij bij Bontenbal niet echt goed uit zijn woorden kwam en de frustratie boven kwam drijven.
Tja, wat zijn de mooie woorden uit het verkiezingsprogramma van de VVD waard?quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:38 schreef heywoodu het volgende:
Inhoudelijk kom ik dan toch grotendeels bij VVD uit, maar daar heb ik dan weer een minder prettig gevoel bij. Maar waar ik een prettiger gevoel bij heb komt inhoudelijk weer minder overeen. Lastig, lastig.
Dat snap ik, maar dan wordt het al bijzonder lastig om een alternatief te vinden waar ik me wel een beetje in kan vinden. Bij eigenlijk elke partij zou ik dan met flinke tegenzin op die partij stemmen op basis van punten die ik belangrijk vind. Als "wel of geen telefoons in de klas" nou het grootste twistpunt zou zijn, okquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Tja, wat zijn de mooie woorden uit het verkiezingsprogramma van de VVD waard?
Je kunt beter kijken hoe ze de afgelopen 13 jaar gereageerd hebben.
Prachtig hè, toch een impliciete erkenning naar 3 door de PvdA geleverde premiers. Ben nog het met ze eens ook inzake eendagsvlieg Van Agt en toevalspremier Balkenende.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bij de VVD zetten ze in een commercial Dilan op één lijn met Willem Drees, Joop den Uyl, Ruud Lubbers, Wim Kok en Mark Rutte.
Ze presenteren haar als de nieuwe minister-president, en denken kennelijk dat 't werkt.
Wel opvallend dat ze Dries van Agt en Balkenende niet benoemen. Hebben ze het niet zo op de christelijke premiers? Of is het vrij lastig omdat deze mensen nog leven? En dan dus ook hun beklag kunnen doen?
VVD? Serieus? Hoe dan?quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:38 schreef heywoodu het volgende:
Ik moet zeggen dat deze debatten vandaag nou niet echt de keuze makkelijker hebben gemaakt
https://verkiezingen101.nl/ er nog maar eens bij pakken om nog eens te kijken bij de partijen die ik nog niet weg heb gestreept, of er misschien toch een partij is waar in elk geval niks staat waar ik écht tegen ben
Toch hapte Omtzigt door te gaan beginnen over 'sensibileren' en ook de hele tijd die toeslagenouders.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:49 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Vond ik nou juist wel en Bontebal verzon er van alles bij en liep half te schreeuwen. Ik weet dat sommige mensen dat zien als 'het debat winnen', maar ik hoor daar niet bij en inhoudelijk zei Bontebal niks sterks.
Yesilgöz en Bontebal doen net alsof doordat zij nieuw(er) zijn die partijen dat ook zijn, maar je staat daar namens je partij en niet namens jezelf.
Als je je er nou niet in kan vinden, stem dan niet zomaar op de VVD... Ga dan voor een JA21 of een D66 of in welke hoek je ook zit. En als dat het allemaal ook niet is, stem dan blanco. Maar alsjeblieft, stem niet omdat je denkt ja ik moet toch wat, terwijl je het er eigenlijk niet mee eens bent.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dan wordt het al bijzonder lastig om een alternatief te vinden waar ik me wel een beetje in kan vinden. Bij eigenlijk elke partij zou ik dan met flinke tegenzin op die partij stemmen op basis van punten die ik belangrijk vind. Als "wel of geen telefoons in de klas" nou het grootste twistpunt zou zijn, ok
Ik zeg niet dat ik er fan van ben ofzo hequote:
Nee ik zeg ook niet dat het die partijen moeten zijn. Maar als je het niet weet, waarom zou je dan 'willekeurig' je stem aan iemand geven.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik er fan van ben ofzo he
Maar als ik partijen weg ga strepen op inhoud vallen er sowieso een heleboel af, maar nog niet de VVD (en wat anderen natuurlijk). En van degenen die dan overblijven heb ik voor vrijwel elke partij wel mijn redenen om er niet op te willen stemmen. Bij de VVD ook, maar inhoudelijk in elk geval minder dan bij de anderen, vooralsnog.
D66 zou ik me grotendeels best in kunnen vinden, maar als ik Jetten's praatje hoor over onderhandelen met allerlei landen welke vakmensen ze ons kunnen sturen....nee, daar heb ik dan weer héél erg weinig mee, die toon. JA21....Nee.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |