lolquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:02 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
@:geert wat vind jij hier nou van? En met wie wil jij?
Nou en. Wijsneuzerig anoniem kut account blijft dit ook.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:02 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Pvv -Nsc - bbb genotquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:06 schreef TheVulture het volgende:
Jetten veegt Omtzigt ook nog even de mantel uit bij Beau dat ie toch wel vrij conservatief stemt als het gaat om vrouwen- en homorechten.
Omtzigt lijkt inderdaad wel op omvallen te staan
Pieter heeft het charisma niet maar is bij verre de slimstequote:Op dinsdag 21 november 2023 23:06 schreef TheVulture het volgende:
Jetten veegt Omtzigt ook nog even de mantel uit bij Beau dat ie toch wel vrij conservatief stemt als het gaat om vrouwen- en homorechten.
Omtzigt lijkt inderdaad wel op omvallen te staan
Het blijft wel een enorme faal van met name de VVD dat ze Wilders pruttelpolitiek van 20 jaar nu ineens de wind in de zeilen hebben gegeven...quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:07 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Nou en. Wijsneuzerig anoniem kut account blijft dit ook.
Alle contouren van een cordon sanitaire zijn al overduidelijk zichtbaar.
En laten we positief blijven: een Gordon sanitaire is vooralsnog ook een feit.
Van het CDA mag dat straks niet meer.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:07 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Nou en. Wijsneuzerig anoniem kut account blijft dit ook.
Zijn "oh wat overkomt me nu toch allemaal-act" is ook best vermoeiend, ik snap dat ie moe isquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:11 schreef capricia het volgende:
Ik hoop dat Pieter met de trein naar huis gaat. Of een hotel geboekt heeft.
In elk geval niet meer in de auto stapt om zelf te gaan rijden.
Ik ga denk ik ook voor Omtzigt, zijn analyses zijn altijd goed, en hij is ook in staat om zelf nieuwe oplossingen te bedenken.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:47 schreef Nattekat het volgende:
Mja, ik ga denk ik maar gewoon voor Omtzigt. Staat in het centrum en is verreweg het slechtst te lezen. Een vierstrijd is ook veel leuker dan een driestrijd.
Blijf dan thuisquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:14 schreef Sephael het volgende:
Ik maak me best wel zorgen over die talloze mensen hier (en dus ook elders in het land) die nu nog steeds twijfelen wat ze moeten en dan zeggen 'nou dan maar op die'. En dan twijfelen tussen Denk en PVV bij wijze van spreken. Geen wonder dat dit land zo naar de kloten gaat. Als je nou niet weet wat je wil, blijf dan lekker thuis of stem blanco.
Dat.quote:
Strategisch stemmen biedt echt 0 meerwaarde. De traditie dat de grootste partij de premier levert kan zomaar ten einde komen hier als een andere partij dan de VVD de verkiezingen wint.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik ga denk ik ook voor Omtzigt, zijn analyses zijn altijd goed, en hij is ook in staat om zelf nieuwe oplossingen te bedenken.
Ik kan wel strategisch stemmen, maar dan kies je omdat je iemand wel of niet als grootste wil hebben. Daar word je eigenlijk ook niet blij van, dan kan je beter voor de inhoud gaan.
Ik denk dat ik voor GeertGod gaquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:17 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ik ga voor Ome Pieter.
Zeker niet. Niet weten welke kant je op wil met het land en toch maar op iemand stemmen omdat ie toevallig leuk overkomt op tv, dat is het meest debiele wat je kunt doen. Of VVD stemmen, dat is nog debieler.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:16 schreef Mortaxx het volgende:
Blanco stemmen is het meest debiele wat je kunt doen
Dit dus, ik zou nooit strategisch kunnen stemmenquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Strategisch stemmen biedt echt 0 meerwaarde. De traditie dat de grootste partij de premier levert kan zomaar ten einde komen hier als een andere partij dan de VVD de verkiezingen wint.
Maar het land is juist naar de kloten omdat ze de vorige keren wel dachten te weten waar ze op moesten stemmen. Daarom twijfelen ze nu.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:14 schreef Sephael het volgende:
Ik maak me best wel zorgen over die talloze mensen hier (en dus ook elders in het land) die nu nog steeds twijfelen wat ze moeten en dan zeggen 'nou dan maar op die'. En dan twijfelen tussen Denk en PVV bij wijze van spreken. Geen wonder dat dit land zo naar de kloten gaat. Als je nou niet weet wat je wil, blijf dan lekker thuis of stem blanco.
Dit is alleen bij Geert het geval. Al de rest zal gewoon de premier leveren en wil de rest gewoon te graag meeregeren.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Strategisch stemmen biedt echt 0 meerwaarde. De traditie dat de grootste partij de premier levert kan zomaar ten einde komen hier als een andere partij dan de VVD de verkiezingen wint.
FvD stemmen is het debielst.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:18 schreef Sephael het volgende:
[..]
Zeker niet. Niet weten welke kant je op wil met het land en toch maar op iemand stemmen omdat ie toevallig leuk overkomt op tv, dat is het meest debiele wat je kunt doen. Of VVD stemmen, dat is nog debieler.
Nee het gros van de VVD stemmers stemde VVD want ze vinden het allemaal wel prima. En die Mark was altijd positief enzo dat hebben we nodig. De andere helft boeit het land geen reet, die denken alleen aan het korte termijn formaat van hun portemonnee.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Maar het land is juist naar de kloten omdat ze de vorige keren wel dachten te weten waar ze op moesten stemmen. Daarom twijfelen ze nu.
Blanco stemmen betekent gewoon dat je het status quo accepteert. Het betekent niet dat er zetels leeg blijvenquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:18 schreef Sephael het volgende:
[..]
Zeker niet. Niet weten welke kant je op wil met het land en toch maar op iemand stemmen omdat ie toevallig leuk overkomt op tv, dat is het meest debiele wat je kunt doen. Of VVD stemmen, dat is nog debieler.
En dan vind de VVD-stemmer jouw stem wss debiel.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:18 schreef Sephael het volgende:
[..]
Joh, geen lege zetels? Fijn dat je dat even uitlegt Sherlock. Als de helft van Nederland blanco stemt laten ze zien dat ze wel de moeite nemen op te komen dagen, maar dat geen van de partijen bij ze past. Dat is een signaal naar de politiek dat het anders moet. Dat is per definitie niet het accepteren van de status quo, stemmen op de VVD is accepteren van de status quo. Niet op komen dagen getuigt van desinteresse.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:21 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Blanco stemmen betekent gewoon dat je het status quo accepteert. Het betekent niet dat er zetels leeg blijven
Wat een lulkoek van meneertje insider. D66 en CU wilden helemaal niet 'alles geven'.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:02 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Nee hoor, de PVV stond tot een week geleden gewoon onder 20 zetels in de peilingen, het is dankzij de VVD-campagnetactiek dat ze Wilders groot hebben gemaakt. Ze hebben alleen de dure misrekening gemaakt dat ie er ook nog daadwerkelijk voorbij zou gaan...quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:23 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Wat een lulkoek van meneertje insider. D66 en CU wilden helemaal niet 'alles geven'.
Het is juist dankzij de starre houding van D66/CU op asiel dat we nu PVV als grootste partij gaan krijgen.
Je geeft wel erg weinig credits aan Geert voor zijn campagne.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nee hoor, de PVV stond tot een week geleden gewoon onder 20 zetels in de peilingen, het is dankzij de VVD-campagnetactiek dat ze Wilders groot hebben gemaakt. Ze hebben alleen de dure misrekening gemaakt dat ie er ook nog daadwerkelijk voorbij zou gaan...
Ja hoor wat een signaal! Daar gaan ze echt iets mee doenquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:23 schreef Sephael het volgende:
[..]
Joh, geen lege zetels? Fijn dat je dat even uitlegt Sherlock. Als de helft van Nederland blanco stemt laten ze zien dat ze wel de moeite nemen op te komen dagen, maar dat geen van de partijen bij ze past. Dat is een signaal naar de politiek dat het anders moet. Dat is per definitie niet het accepteren van de status quo, stemmen op de VVD is accepteren van de status quo. Niet op komen dagen getuigt van desinteresse.
Ja ok dat speelt ook mee maar de VVD moest wel omdat ze nu echt iets willen doen aan migratie. Als je dan bij voorbaat de PVV uitsluit is dat speerpunt niet serieus te nemen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nee hoor, de PVV stond tot een week geleden gewoon onder 20 zetels in de peilingen, het is dankzij de VVD-campagnetactiek dat ze Wilders groot hebben gemaakt. Ze hebben alleen de dure misrekening gemaakt dat ie er ook nog daadwerkelijk voorbij zou gaan...
Ik zie een GLPvdA niet in een coalitie terecht komen met de huidige peilingen in het achterhoofd.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:18 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Dit is alleen bij Geert het geval. Al de rest zal gewoon de premier leveren en wil de rest gewoon te graag meeregeren.
Die CDA'er wiens naam ik altijd verkeerd onthou en nu dus niet ga uitschrijven.quote:
Geert heeft inderdaad een goede campagne, maar zijn mildere toon had niet aangeslagen als de VVD de deur niet open had gezetquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:26 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Je geeft wel erg weinig credits aan Geert voor zijn campagne.
Die is gewoon weer ouderwets strak.
Wel een grote kans dat dit gewoon een minderheidskabinet gaat worden.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie een GLPvdA niet in een coalitie terecht komen met de huidige peilingen in het achterhoofd.
VVD - NSC - PVDA gaat het worden denk ikquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie een GLPvdA niet in een coalitie terecht komen met de huidige peilingen in het achterhoofd.
Van het nieuwe CDA of het oude CDA?quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die CDA'er wiens naam ik altijd verkeerd onthou en nu dus niet ga uitschrijven.
Zal mij benieuwen of dat een meerderheid gaat worden. Geen enkele peiler komt boven de 75.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:29 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
VVD - NSC - PVDA gaat het worden denk ik
Oudequote:Op dinsdag 21 november 2023 23:30 schreef Confetti het volgende:
[..]
Van het nieuwe CDA of het oude CDA?
Maar dit deed de VVD vrijwel direct na de val van het kabinet al.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Geert heeft inderdaad een goede campagne, maar zijn mildere toon had niet aangeslagen als de VVD de deur niet open had gezet
Dan misschien d66 erbijquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zal mij benieuwen of dat een meerderheid gaat worden. Geen enkele peiler komt boven de 75.
Dat gaat de VVD echt nooit doen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:30 schreef TheVulture het volgende:
Als de PVV de grootste wordt krijg je dat de VVD wel samen moet gaan werken met NSC/PvdAGL en waarschijnlijk D66. Dan is dat harde migratiestandpunt ook meteen om zeep en zijn ze eigenlijk geen hol opgeschoten om daar het kabinet op te laten klappen...
De PVV heeft geen grote campagne neergezet, met reclames en abri's.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:26 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Je geeft wel erg weinig credits aan Geert voor zijn campagne.
Die is gewoon weer ouderwets strak.
Maar hoe zit dat dan.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:30 schreef TheVulture het volgende:
Als de PVV de grootste wordt krijg je dat de VVD wel samen moet gaan werken met NSC/PvdAGL en waarschijnlijk D66. Dan is dat harde migratiestandpunt ook meteen om zeep en zijn ze eigenlijk geen hol opgeschoten om daar het kabinet op te laten klappen...
Ja mee eens. Blijf dan gewoon thuis.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:14 schreef Sephael het volgende:
Ik zie de VVD ook niet in een kabinet stappen waarbij de PVV de grootste partij is.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat gaat de VVD echt nooit doen.
Omtzigt is echt op. Is ook niet helemaal geschikt voor deze rol vrees ik. Moet heel snel opzoek naar een tweede man/vrouw.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:31 schreef Momo het volgende:
Omtzigt zag er wel echt uit alsof hij er klaar mee is en Yeşilgöz vond ik best zwak eigenlijk (maar hey ik zou sowieso niet stemmen op beide).
Klinkt als de perfecte campagne.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De PVV heeft geen grote campagne neergezet, met reclames en abri's.
Wel is Wilders ad-rem, en hij heeft ook een uitmuntend politiek gevoel.
Dat laatste ja.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:32 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Maar hoe zit dat dan.
PVV is toch de grootste, die mag toch als eerste gaan proberen te formeren? Hoezo krijg je dan een coalitie van VVD/NSC/PvdAGL?
Of ga je er vanuit dat niemand wil regeren met de PVV?
Dat laatste, en de PVV krijgt nooit een coalitie bij elkaar met die kruimelpartijen die wel zouden willen meedoen (BBB, JA21, SGP etc)quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:32 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Maar hoe zit dat dan.
PVV is toch de grootste, die mag toch als eerste gaan proberen te formeren? Hoezo krijg je dan een coalitie van VVD/NSC/PvdAGL?
Je kunt formeren tot je een ons weegt als NSC en PVDA niet meedoen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:32 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Maar hoe zit dat dan.
Nee, niet met Wilders als premier.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zie de VVD ook niet in een kabinet stappen waarbij de PVV de grootste partij is.
Mijn gevoel zegt wel dat het of heel lang gaat duren of we gaan weer opnieuw naar de stembusquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je kunt formeren tot je een ons weegt als NSC en PVDA niet meedoen.
Geert Wilders als minister van immigratie onder een Turkse premier. Mooi manquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, niet met Wilders als premier.
Als het torentje aan de VVD gegund wordt zijn de kaarten anders.
Zulke dingen werken natuurlijk wel. Anders zou geen enkel bedrijf meer in marketing investeren.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:33 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Klinkt als de perfecte campagne.
Want zeg nu zelf. Hoeveel stemmen levert een abri op.
Dat laatste gaat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt wel dat het of heel lang gaat duren of we gaan weer opnieuw naar de stembus
PvdA is inwisselbaar, echt totaal geen sterke onderhandelingspositie.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Voor bedrijven zeker.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zulke dingen werken natuurlijk wel. Anders zou geen enkel bedrijf meer in marketing investeren.
Geert Wilders als minister van immigratie onder een Turkse premier. Mooi manquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, niet met Wilders als premier.
Als het torentje aan de VVD gegund wordt zijn de kaarten anders.
Idem hier hoor..quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt wel dat het of heel lang gaat duren of we gaan weer opnieuw naar de stembus
Het is in de geschiedenis al vaker voorgekomen dat de grootste partij niet meeregeerde.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:32 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Maar hoe zit dat dan.
Die 25 zetels krijg je niet zomaar bij andere partijen bij elkaar op rechts. De PvdA zal sowieso wel mee moeten doen, want ook NSC zal niet met Wilders in een kabinet stappenquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
PvdA is inwisselbaar, echt totaal geen sterke onderhandelingspositie.
Je ziet dat de VVD om principiële redenen niet doenquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zie de VVD ook niet in een kabinet stappen waarbij de PVV de grootste partij is.
Ah, voor bedrijven werkt het wel. En voor politiek niet.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:36 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Voor bedrijven zeker.
Politiek niet of nauwelijks.
Als beide niet meedoen, heeft de PVV geen kans op meerderheid. Dat is wat ik stelde. Geert heeft naast de VVD een van deze nodig.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
PvdA is inwisselbaar, echt totaal geen sterke onderhandelingspositie.
PvdA ook niet. VVD ook niet. Tot het op eens nodig is.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die 25 zetels krijg je niet zomaar bij andere partijen bij elkaar op rechts. De PvdA zal sowieso wel mee moeten doen, want ook NSC zal niet met Wilders in een kabinet stappen
Ik stond vanmiddag in een bushokje en zag de poster van Dilan.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ah, voor bedrijven werkt het wel. En voor politiek niet.
Waar blijkt dat uit?
Lol, PvdaGL samen met Wilders.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Staat genoteerd.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Lol, PvdaGL samen met Wilders.
Als dat gebeurt ga ik een paard pijpen.
Haha ja gaat niet gebeuren natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Lol, PvdaGL samen met Wilders.
Als dat gebeurt ga ik een paard pijpen.
Ben geen VVD stemmer, maar snap best dat het lastig is dan een andere partij te vinden inderdaad.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:38 schreef heywoodu het volgende:
Inhoudelijk kom ik dan toch grotendeels bij VVD uit, maar daar heb ik dan weer een minder prettig gevoel bij. Maar waar ik een prettiger gevoel bij heb komt inhoudelijk weer minder overeen. Lastig, lastig.
Ongeacht hoe hij er volgens sommigen uitzag, er kwam geen moment onzin uit en hoe hij Yesilgöz beschaafd de oren waste, maakte welke vorm van vermoeidheid dan ook volkomen irrelevant in mijn optiek.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:31 schreef Momo het volgende:
Omtzigt zag er wel echt uit alsof hij er klaar mee is en Yeşilgöz vond ik best zwak eigenlijk (maar hey ik zou sowieso niet stemmen op beide).
quote:
Geef Rob z'n klimaat en hij tekent.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:43 schreef TheVulture het volgende:
VVD/NSC/PvdAGL/D66 zouden wel een hele ruime meerderheid halen van in de 80 zetels, de vraag is alleen of dat voor D66 genoeg is om het risico te lopen als 4e wiel vermorzeld te worden in een kabinet.
Ik vond dat hij bij Bontenbal niet echt goed uit zijn woorden kwam en de frustratie boven kwam drijven.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:43 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ongeacht hoe hij er volgens sommigen uitzag, er kwam geen moment onzin uit en hoe hij Yesilgöz beschaafd de oren waste, maakte welke vorm van vermoeidheid dan ook volkomen irrelevant in mijn optiek.
Het hangt van het aantal zetels af, als er morgen een score uitkomt van tussen de 10 en 15 zie ik D66 wel meedoen, maar daaronder zullen ze hun knopen wel tellen...quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Geef Rob z'n klimaat en hij tekent.
Pieter zijn driftbuien zijn toch berucht op het Binnenhofquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vond dat hij bij Bontenbal niet echt goed uit zijn woorden kwam en de frustratie boven kwam drijven.
Misschien is dat laatste ook weleens goed voor de versplintering aan partijen in dit land als de kiezer daar op gaat anticiperen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Bij de VVD zetten ze in een commercial Dilan op één lijn met Willem Drees, Joop den Uyl, Ruud Lubbers, Wim Kok en Mark Rutte.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:38 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ik stond vanmiddag in een bushokje en zag de poster van Dilan.
Nu ga ik zeker op haar stemmen.
Vond ik nou juist wel en Bontebal verzon er van alles bij en liep half te schreeuwen. Ik weet dat sommige mensen dat zien als 'het debat winnen', maar ik hoor daar niet bij en inhoudelijk zei Bontebal niks sterks.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vond dat hij bij Bontenbal niet echt goed uit zijn woorden kwam en de frustratie boven kwam drijven.
Tja, wat zijn de mooie woorden uit het verkiezingsprogramma van de VVD waard?quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:38 schreef heywoodu het volgende:
Inhoudelijk kom ik dan toch grotendeels bij VVD uit, maar daar heb ik dan weer een minder prettig gevoel bij. Maar waar ik een prettiger gevoel bij heb komt inhoudelijk weer minder overeen. Lastig, lastig.
Dat snap ik, maar dan wordt het al bijzonder lastig om een alternatief te vinden waar ik me wel een beetje in kan vinden. Bij eigenlijk elke partij zou ik dan met flinke tegenzin op die partij stemmen op basis van punten die ik belangrijk vind. Als "wel of geen telefoons in de klas" nou het grootste twistpunt zou zijn, okquote:Op dinsdag 21 november 2023 23:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Tja, wat zijn de mooie woorden uit het verkiezingsprogramma van de VVD waard?
Je kunt beter kijken hoe ze de afgelopen 13 jaar gereageerd hebben.
Prachtig hè, toch een impliciete erkenning naar 3 door de PvdA geleverde premiers. Ben nog het met ze eens ook inzake eendagsvlieg Van Agt en toevalspremier Balkenende.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bij de VVD zetten ze in een commercial Dilan op één lijn met Willem Drees, Joop den Uyl, Ruud Lubbers, Wim Kok en Mark Rutte.
Ze presenteren haar als de nieuwe minister-president, en denken kennelijk dat 't werkt.
Wel opvallend dat ze Dries van Agt en Balkenende niet benoemen. Hebben ze het niet zo op de christelijke premiers? Of is het vrij lastig omdat deze mensen nog leven? En dan dus ook hun beklag kunnen doen?
VVD? Serieus? Hoe dan?quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:38 schreef heywoodu het volgende:
Ik moet zeggen dat deze debatten vandaag nou niet echt de keuze makkelijker hebben gemaakt
https://verkiezingen101.nl/ er nog maar eens bij pakken om nog eens te kijken bij de partijen die ik nog niet weg heb gestreept, of er misschien toch een partij is waar in elk geval niks staat waar ik écht tegen ben
Toch hapte Omtzigt door te gaan beginnen over 'sensibileren' en ook de hele tijd die toeslagenouders.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:49 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Vond ik nou juist wel en Bontebal verzon er van alles bij en liep half te schreeuwen. Ik weet dat sommige mensen dat zien als 'het debat winnen', maar ik hoor daar niet bij en inhoudelijk zei Bontebal niks sterks.
Yesilgöz en Bontebal doen net alsof doordat zij nieuw(er) zijn die partijen dat ook zijn, maar je staat daar namens je partij en niet namens jezelf.
Als je je er nou niet in kan vinden, stem dan niet zomaar op de VVD... Ga dan voor een JA21 of een D66 of in welke hoek je ook zit. En als dat het allemaal ook niet is, stem dan blanco. Maar alsjeblieft, stem niet omdat je denkt ja ik moet toch wat, terwijl je het er eigenlijk niet mee eens bent.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dan wordt het al bijzonder lastig om een alternatief te vinden waar ik me wel een beetje in kan vinden. Bij eigenlijk elke partij zou ik dan met flinke tegenzin op die partij stemmen op basis van punten die ik belangrijk vind. Als "wel of geen telefoons in de klas" nou het grootste twistpunt zou zijn, ok
Ik zeg niet dat ik er fan van ben ofzo hequote:
Nee ik zeg ook niet dat het die partijen moeten zijn. Maar als je het niet weet, waarom zou je dan 'willekeurig' je stem aan iemand geven.quote:Op dinsdag 21 november 2023 23:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik er fan van ben ofzo he
Maar als ik partijen weg ga strepen op inhoud vallen er sowieso een heleboel af, maar nog niet de VVD (en wat anderen natuurlijk). En van degenen die dan overblijven heb ik voor vrijwel elke partij wel mijn redenen om er niet op te willen stemmen. Bij de VVD ook, maar inhoudelijk in elk geval minder dan bij de anderen, vooralsnog.
D66 zou ik me grotendeels best in kunnen vinden, maar als ik Jetten's praatje hoor over onderhandelen met allerlei landen welke vakmensen ze ons kunnen sturen....nee, daar heb ik dan weer héél erg weinig mee, die toon. JA21....Nee.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |