Hij komt, hij komt!quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:32 schreef Vanyel het volgende:
Is dees TT een snode poging om het ganse onderwerp te wijzigen?
Het onderwerp is beeindigd, begrijp ik.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:32 schreef Vanyel het volgende:
Is dees TT een snode poging om het ganse onderwerp te wijzigen?
quote:
Dat probeer ik jullie wel op te leggen jaquote:Op vrijdag 17 november 2023 16:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het onderwerp is beeindigd, begrijp ik.
Ik doe een beroep op mijn recht op zelfbeschikkingquote:Op vrijdag 17 november 2023 16:36 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat probeer ik jullie wel op te leggen ja.
En dat is dan je goed recht, omdat jij niet verder wil discussieren. Dat recht heb je dan ook gewoonquote:Op vrijdag 17 november 2023 16:36 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat probeer ik jullie wel op te leggen ja.
Tegelijkertijd is die wel ingewikkelder omdat van fysiek lijden vaak beter hard te maken is dat het niet beter wordt.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:22 schreef Vanyel het volgende:
Zo vind ik het bijvoorbeeld ook onbestaanbaar dat 'ondraaglijk lijden' bijna uitsluitend wordt gezien als een lichamelijk iets.
De waanzin dat mensen die psychisch lijden amper geholpen kunnen worden met euthanasie en daarom maar 'moeten' suicideren, dat is toch godgeklaagd.
Ik heb dus in het algemeen moeite met die ingewikkeldheid om je tweede paragraaf.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:46 schreef Bami het volgende:
Ik had al een reactie klaar staan dus die gooi ik er gewoon nog in.
[..]
Tegelijkertijd is die wel ingewikkelder omdat van fysiek lijden vaak beter hard te maken is dat het niet beter wordt.
Los van dat ik me soms sowieso afvraag waarom iemand eigenlijk niet mag beslissen te stoppen met leven.
Nou ja, daarvoor geldt dan hetzelfde als voor abortus: als jij het niet wilt dan moet je het vooral niet doenquote:Op vrijdag 17 november 2023 16:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dat is dan je goed recht, omdat jij niet verder wil discussieren. Dat recht heb je dan ook gewoon
Toevallig gezien of er nog veel Stitch spullen liggen?quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:35 schreef amaranta het volgende:
[..]
Uiteraard. Alle buitenlanders terug naar hun eigen land.
![]()
Het was echt tyfusdruk. Ik ben naar de afdeling gegaan waarvan Cathmar iets nodig had. Heb gepakt wat ze wilde en ben weer vertrokken.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:48 schreef exode het volgende:
[..]
Toevallig gezien of er nog veel Stitch spullen liggen?
Roep maar 🤣quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:33 schreef Cathmar het volgende:
Kunnen we hier de surprise helpdesk van maken?
Vanaf het begin?quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:47 schreef miss_sly het volgende:
Mijn dochter heeft Grey’s anatomy ontdekt en ik kijk zo vaak mogelijk met haar mee
Ik heb mijn man zover gekregen om helemaal weer vanaf seizoen 1 met me mee te kijken. We zijn nu bijna bij het huidige seizoen. Zo leuk om samen te doenquote:Op vrijdag 17 november 2023 18:47 schreef miss_sly het volgende:
Mijn dochter heeft Grey’s anatomy ontdekt en ik kijk zo vaak mogelijk met haar mee
Ik vind deze Piet dus echt onwijs sexyquote:
Dan zou ik een keer naar zo'n speciale peuterochtend gaan! Dan blijft het licht (gedimd) aan het staat het geluid niet zo hard. Verschillende bioscopen doen dat.quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:58 schreef MaJo het volgende:
Dan geheel iets anders: zouden jullie met een driejarige naar de Paw Patrol film in de bios gaan? Aapie is gek op Paw Patrol en kijkt de vorige film dagelijks. Geen idee alleen of dat misschien veel te spannend is in de bios.
Nielsquote:Op vrijdag 17 november 2023 19:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik vind deze Piet dus echt onwijs sexyik word er altijd een beetje zenuwachtig van
![]()
Dan geheel iets anders: zouden jullie met een driejarige naar de Paw Patrol film in de bios gaan? Aapie is gek op Paw Patrol en kijkt de vorige film dagelijks. Geen idee alleen of dat misschien veel te spannend is in de bios.
Tuurlijk!quote:
Oh wow wat een goed idee, ik ga eens kijken!quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:00 schreef Amsel het volgende:
[..]
Dan zou ik een keer naar zo'n speciale peuterochtend gaan! Dan blijft het licht (gedimd) aan het staat het geluid niet zo hard. Verschillende bioscopen doen dat.
Jazekerquote:Op vrijdag 17 november 2023 20:01 schreef Leandra het volgende:
Hoofdpiet is leuk idd.
Ik neem aan dat je dan ook altijd "Even tot hier" kijkt?
Ha ik ben dus niet de enigequote:
quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:29 schreef Aure het volgende:
Ik ben laatst met een 3-jarige en 5-jarige naar die film geweest majo. Die van 3 vond het soms wat spannend en kroop dan helemaal in mijmaar ze was wel makkelijk gerust te stellen met een "het komt allemaal goed"
en als ik dr moeder mag geloven heeft ze er geen nachtmerries van gehad, ze heeft het wel alleen nog maar over Sky. Als ze het niet over Elsa van Frozen heeft
Hmmm tegenstrijdige berichten. Ik ga eens kijken naar zo’n peutermiddag, dat klinkt ideaal!quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:42 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik vond het al raar dat je niet reageerde, maar mijn opmerking stond in het Sinterklaasjournaal topic![]()
''Kijkwijzer zegt 6 + spinnetje en geweld. Ik zou het niet doen MaJo.''
Hier ook weer vanaf 1 begonnen, inmiddels bij seizoen 19 en nu wil ik niet dat t al bijna klaar isquote:Op vrijdag 17 november 2023 19:54 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ik heb mijn man zover gekregen om helemaal weer vanaf seizoen 1 met me mee te kijken. We zijn nu bijna bij het huidige seizoen. Zo leuk om samen te doen
Ja, maar wat vind je dan van wollen truien?quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:53 schreef Troel het volgende:
Ondanks mijn gelovige achtergrond ben ik van mening dat iemand met iemand moet kunnen trouwen omdat ze dat willen. En dat ze een abortus uit moeten kunnen voeren, om welke reden dan ook. (Ik zie wel graag nog een paar dagen tijd om er goed over na te denken, maar dat mag je ook al bijna niet meer hardop zeggen). Ik vind dat je zelf mag besluiten wat er met je lichaam moet gebeuren als je bijna dood/dood bent (dus rot op met je donor tenzij nee). Maar bovenal: ik vind dat je zelf moet kunnen beslissen dat je leven genoeg is geweest. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand die dood is daar spijt van had, dus ik zie dat probleem niet.
En ik ga morgen lekker niets met de intocht doen.
Ik vind de kijkwijzer een beetje streng. Hij is nou niet per se spannender dan deel 1 (vind ik).quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
[..]
Hmmm tegenstrijdige berichten. Ik ga eens kijken naar zo’n peutermiddag, dat klinkt ideaal!
Of van pesto uit de supermarkt.quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:31 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, maar wat vind je dan van wollen truien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar, tis goed afgelopen, gelukkig.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:40 schreef Mushanga71 het volgende:
Hebben jullie ooit gehad dat de buitendeur dicht gaat en je kind nog binnen is? Ik nog nóóitTot vanmiddag, met kleinzoon
![]()
Ai, dat kost je weer wat jaren van je leven, ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar, tis goed afgelopen, gelukkig.Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Ik hing idd aan de puffer daarnaquote:Op vrijdag 17 november 2023 21:42 schreef Hupje het volgende:
Ai @:Mushanga71 Dan heb je het benauwd.
Hoe is het met het gas? Heb je het al weer warm in huis?
Hebben jullie ooit gehad dat de buitendeur dicht gaat en je kind nog binnen is? Ik nog nóóitTot vanmiddag, met kleinzoon
![]()
1x met huilend kind voor de voordeur.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar, tis goed afgelopen, gelukkig.
En dat jaquote:Op vrijdag 17 november 2023 21:43 schreef livelink het volgende:
[..]
Ai, dat kost je weer wat jaren van je leven, ja.
Jullie stonden samen bij de voordeur en je sleutel was nog binnen?quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:45 schreef F_r het volgende:
[..]
1x met huilend kind voor de voordeur.
Das helemaal kutquote:Op vrijdag 17 november 2023 21:45 schreef F_r het volgende:
[..]
1x met huilend kind voor de voordeur.
Kijk, dat klinkt dan weer positiefquote:Op vrijdag 17 november 2023 21:29 schreef Gogo83 het volgende:
@:Majo: toevallig ben ik vandaag met beide kinderen geweest, J. is een paar maanden jonger dan Aapie. Ging heel goed, ze had de eerste Paw Patrol thuis al wel eens gezien, dus ik wist dat ze de lengte van de film en de hoeveelheid spanning wel zou trekken. Spannendste was het voorfilmpje van Willy Wonka, toen kroop ze op schoot met haar ogen dicht.
Hij vindt die andere totaal niet eng dus dan zou ik het ook wel aandurvenquote:Op vrijdag 17 november 2023 21:31 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik vind de kijkwijzer een beetje streng. Hij is nou niet per se spannender dan deel 1 (vind ik).
Kakquote:Op vrijdag 17 november 2023 21:47 schreef amaranta het volgende:
Ja, meegemaakt. Ik zat in een afgesloten tuin. Mijn wakkere 2 jarige had de onderste deurknip (die we daarna verwijderd hebben ) omlaag geduwd en toen was de deur van binnenuit op slot.
Mijn telefoon lag uiteraard binnen.
Ik heb geprobeerd de buurvrouw te roepen, maar die hoorde mij niet.
Een andere buurvrouw hoorde mij wel. Die is gaan aanbellen bij mijn buurvrouw. Die op zolder was. En zij heeft zich met onze reserve sleutel binnen gelaten.
Mijn 2 jarige vond het allemaal wel grappig.
Die blije 2 jarige sloot ook ooit oma op in de schuur.quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:51 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
KakMet een kind dat wel alle kanten op kan is helemaal een nachtmerrie.
Wat een geluk van die sleutel.
Man verloor de zijne en heeft nu de reserve. Ben kaartje kwijt, kan niks bijgemaakt worden
Oepsquote:Op vrijdag 17 november 2023 21:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
Die blije 2 jarige sloot ook ooit oma op in de schuur.
Deur dicht duwen en schuifje dicht…
Gelukkig was opa ook thuis.
Mijn moeder kon er toen al wel om lachen. Was te verwachten, want de schuurdeur sluiten was een favoriete bezigheid.quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:57 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
OepsNu een leuke anekdote, maar toen...
Dochter is gelukkig niet boosquote:Op vrijdag 17 november 2023 21:57 schreef vlindertje89 het volgende:
Oef @:Mushanga71 dat is schrikken! Gelukkig liep het goed af.
Hoe is het nu met je blaasontsteking trouwens? Merk je al wat van het zakje ab?
En @:MaJo hoe was t bij jou vanochtend? En voel je je alweer iets beter?
Ze had het dan vast zien aankomenquote:Op vrijdag 17 november 2023 21:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn moeder kon er toen al wel om lachen. Was te verwachten, want de schuurdeur sluiten was een favoriete bezigheid.
Geen blaasontsteking! Ik snap er niks van. Inmiddels geen verhoging meer maar nog steeds last van mijn onderrug. Kan ook zijn dat ik na Aapie en manlief nu ook geveld word door de griepquote:Op vrijdag 17 november 2023 21:57 schreef vlindertje89 het volgende:
Oef @:Mushanga71 dat is schrikken! Gelukkig liep het goed af.
Hoe is het nu met je blaasontsteking trouwens? Merk je al wat van het zakje ab?
En @:MaJo hoe was t bij jou vanochtend? En voel je je alweer iets beter?
Ik vind ze klote in de wasquote:Op vrijdag 17 november 2023 21:31 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, maar wat vind je dan van wollen truien?
![]()
Oh damnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar, tis goed afgelopen, gelukkig.![]()
Wie weet dan toch iets anders inderdaad. Hopelijk valt het mee en zet het niet door!quote:Op vrijdag 17 november 2023 22:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Geen blaasontsteking! Ik snap er niks van. Inmiddels geen verhoging meer maar nog steeds last van mijn onderrug. Kan ook zijn dat ik na Aapie en manlief nu ook geveld word door de griep
Nu vat ik deze pasquote:Op vrijdag 17 november 2023 16:33 schreef exode het volgende:
Die foto klopt niet, Sinterklaas zal naakt staan op de boot (een soort Gaypride eigenlijk)
Oh, kakquote:Op zaterdag 18 november 2023 15:32 schreef BE het volgende:
Ik zei toch laatst dat ik zo genoot van alle vogeltjes in de tuin? Deze week zat er zelfs een ijsvogeltje!
De keerzijde is alleen een blije rat die alle gevallen zonnebloempitten van de grond opeet en die ik net langs de regenpijp omhoog zag klimmen!![]()
daar kruipen de ratten gewoon naartoe.... *ervaring mee*quote:Op zaterdag 18 november 2023 15:44 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oh, kak![]()
Maar ijsvogel![]()
Waarom doe je geen vetbollen in een houder? Ik heb er één voor alleen kleine vogeltjes maar je hebt ook gewone. En er blijft geen kruimeltje over wat op de grond valt, want dat eten de roodborstjes op
Serieus? Hij hangt hier aan een tak maar nog nooit een rat in de buurt van dat ding gezien. En we hebben hier echt een rattenplaagquote:Op zaterdag 18 november 2023 16:05 schreef Vicky het volgende:
[..]
daar kruipen de ratten gewoon naartoe.... *ervaring mee*
yep, ze klommen hier via de paal omhoog en vraten alles op.quote:Op zaterdag 18 november 2023 16:09 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Serieus? Hij hangt hier aan een tak maar nog nooit een rat in de buurt van dat ding gezien. En we hebben hier echt een rattenplaag
Kak zeg, wist dit echt niet. Dacht, hangt wel veilig zoquote:Op zaterdag 18 november 2023 16:14 schreef Vicky het volgende:
[..]
yep, ze klommen hier via de paal omhoog en vraten alles op.
Ik heb al een tijdje geen ratten meer gezien, gelukkig. Maar onze poes ging van de week de tuin in, ze wilde naar binnen maar had iets in haar bek. Geen idee wat het was. Uiteindelijk kwam ze binnen en had ze iets opgegeten. Ik ging de tuin in en zag alleen nog een staartje. Nu was dat staartje toch echt wel te groot voor een muizenstaartje... ben bang dat de ratten weer terug zijn en eten aan het zoeken zijn. Dat betekent dat de pindakaaspot en de birdcake hier weer naar binnen gaan.
Nou, ik werd gek van het onkruid toch wel dat daaruit op kwam. En die zonnebloemen vind ik alleen maar leuk als dat uit komt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 15:44 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oh, kak![]()
Maar ijsvogel![]()
Waarom doe je geen vetbollen in een houder? Ik heb er één voor alleen kleine vogeltjes maar je hebt ook gewone. En er blijft geen kruimeltje over wat op de grond valt, want dat eten de roodborstjes op
En idd, dat gebeurde er dus bij mijn buurvrouw vorig jaar, die heeft toen alles rigoureus weggehaald.quote:Op zaterdag 18 november 2023 16:05 schreef Vicky het volgende:
[..]
daar kruipen de ratten gewoon naartoe.... *ervaring mee*
Ah, zo. Zonnebloemen zijn wel prachtig iddquote:Op zaterdag 18 november 2023 16:24 schreef BE het volgende:
[..]
Nou, ik werd gek van het onkruid toch wel dat daaruit op kwam. En die zonnebloemen vind ik alleen maar leuk als dat uit komt.
[..]
En idd, dat gebeurde er dus bij mijn buurvrouw vorig jaar, die heeft toen alles rigoureus weggehaald.
Maar ik vind al die vogeltjes zo leuk!
Je hebt helemaal gelijk wmbquote:Op zaterdag 18 november 2023 16:41 schreef BE het volgende:
Ik heb nu een rattenval besteld.
(Sorry alvast voor mensen die daarop tegen zijn maar ik wil van het beest af voor hij een weg mijn huis in vindt.)
Ieuwquote:Op zaterdag 18 november 2023 16:56 schreef Schanu het volgende:
Oh vreselijk die ratten en muizen. Onze buren hebben hun tuin VOL met vogelhuisjes en voederplekken. Dat is één groot ongedierteparadijs dus. Wij hebben daardoor muizen op zolder en tussen de muren. De ongediertebestrijder gaf vorig jaar aan dat we er niets tegen kunnen doen zolang de buren vogelvoer blijven strooien en ophangen
En vorige week hoorden we geluiden tussen het plafond die te hard waren voor muizen, dus nu vrezen we voor een rat of voor een steenmarter.
Pro ratten/muizenvallen trouwens, hier gooien we blokjes gif (die nu illegaal zijn volgens mij maar het werkt wel) tussen het plafond en op zolder.
Dit hebben wij ook met onze buren. Die voeren 24/7 elk jaargetijde. Alleen komen daar vooral ratten op af, die ook onze tuin weten te vinden met hun tunnels ed. Ook hier heeft de ongediertebestrijder aangegeven dat zolang er gevoerd blijft worden het probleem blijft. Buren hebben ook vallen staan, wij af en toe ook, maar het zijn ook best slimme beestjes die ratten. Manlief heeft gelezen dat voor elke rat die je ziet er 10 zijn die je niet ziet en dat die beesten heel snel voortplanten.quote:Op zaterdag 18 november 2023 16:56 schreef Schanu het volgende:
Oh vreselijk die ratten en muizen. Onze buren hebben hun tuin VOL met vogelhuisjes en voederplekken. Dat is één groot ongedierteparadijs dus. Wij hebben daardoor muizen op zolder en tussen de muren. De ongediertebestrijder gaf vorig jaar aan dat we er niets tegen kunnen doen zolang de buren vogelvoer blijven strooien en ophangen
Ja, dat lijkt me niet. Ik weet niet hoe vol de tuin van de buren van Schanulleke staat, maar ik heb ook zo'n voedersilo hangen en als het echt koud wordt hang ik nog wel wat meer op.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:59 schreef BE het volgende:
Ik vrees trouwens dat ik die buur ben voor mijn buren.
Ik heb een voerpaal met opvangschaal. https://www.vivara.nl/opvangschaal-maxiquote:Op zaterdag 18 november 2023 15:32 schreef BE het volgende:
Ik zei toch laatst dat ik zo genoot van alle vogeltjes in de tuin? Deze week zat er zelfs een ijsvogeltje!
De keerzijde is alleen een blije rat die alle gevallen zonnebloempitten van de grond opeet en die ik net langs de regenpijp omhoog zag klimmen!![]()
Dat is wel een optie. Ik zie trouwens vooral dat de wat grotere vogels, zoals merels en duiven de gevallen zaadjes weer oppikken van de grond.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:09 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ik heb een voerpaal met opvangschaal. https://www.vivara.nl/opvangschaal-maxi
Dan valt het voer niet op de grond en in theorie kunnen muizen en ratten niet bij die paal omhoog.
Ahw een ijsvogeltjequote:Op zaterdag 18 november 2023 15:32 schreef BE het volgende:
Ik denk dat dat wel meevalt eerlijk gezegd, haha. Mijn buren hebben denk ik in totaal zo'n 25 vogelhuisjes, meerdere voederpalen, meerdere hangdingen (in alle planten en struiken), meerdere schaaltjes random op tafels staan met vogelzaad en ze strooien om de zoveel dagen hun hele tuin ermee onder. Die vogels zijn echt hun passie, dat beperkt zich helaas niet tot een paar leuke vetbollen aan een boomquote:Op zaterdag 18 november 2023 17:59 schreef BE het volgende:
Ik vrees trouwens dat ik die buur ben voor mijn buren.
quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:35 schreef Schanu het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt eerlijk gezegd, haha. Mijn buren hebben denk ik in totaal zo'n 25 vogelhuisjes, meerdere voederpalen, meerdere hangdingen (in alle planten en struiken), meerdere schaaltjes random op tafels staan met vogelzaad en ze strooien om de zoveel dagen hun hele tuin ermee onder. Die vogels zijn echt hun passie, dat beperkt zich helaas niet tot een paar leuke vetbollen aan een boom
Ik zag dus afgelopen week voor het eerst in mijn leven een levende egelquote:Op zaterdag 18 november 2023 18:15 schreef livelink het volgende:
Wel ben ik gestopt met egelvoer klaarzetten voor de egeltjes
Wij hadden er ook 1 in de tuin. Vond onze hond niks.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:15 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik zag dus afgelopen week voor het eerst in mijn leven een levende egelbij ons in de straat bij iemand in de tuin.
Wij hadden vroeger een nest in de tuin, toen liepen we ook met de hele klas naar ons huis om naar de egels te kijken. Ik gok de klas van mijn zusje ook, tenzij zij toen nog op de kleuterschool zat, die was te ver om te lopen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:15 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik zag dus afgelopen week voor het eerst in mijn leven een levende egelbij ons in de straat bij iemand in de tuin.
Wij hebben ook mollen. Geen idee hoeveel, maar wel veel hopenquote:Op zaterdag 18 november 2023 19:57 schreef Leandra het volgende:
Wat veel vreemder was: Soneal en ik zagen afgelopen zomer een mol over de straat lopen, dat was echt raar.
Schattig beestje wel.
En een paard in de (brand)gang?quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:00 schreef exode het volgende:
Hou op over muizen he
0 ratten, 1 egel die onze tuin fijn vindt, padden, waterhagedisjes, elke nacht een concert van bosuilen, buizerds die achter duiven aanjagen en heul veul kleine vogels in de voortuin.
Pas een kolibrie vlinder op de ijzerhard, die was zo mooi
Maar ja, onze hele huis is inmiddels voorzien van antimuizen stekkers en 2x een wespennest moeten laten verwijderen. De natuur....;)
Nouquote:Op zaterdag 18 november 2023 21:10 schreef amaranta het volgende:
[..]
En een paard in de (brand)gang?
We hebben iig geen muizen meer.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:52 schreef Lemijn het volgende:
Werken antimuizenstekkers? Ik durf dus niet eens de schoenen al te vullen dus zet een wekker op half 7 om de kans te verkleinen dat die rotbeestjes aan onze pepernoten beginnen.
Die hebben wij en dat klopt MAAR ze knoeien nogal wat op de grond dus ik kan me voorstellen dat het ongedierte aantrekt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 22:12 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zag laatst ook van die voederhuisjes die je op je raam plakt met zuignappen. Geheel van plexiglas oid zodat je de vogels extra goed kunt zien. Als je hem redelijk hoog plakt lijkt dat me ook onmogelijk om bij te komen voor een rat.
Deze hangen in de woonkamer: https://www.bol.com/nl/nl(...)00000124565801/?s2a=quote:Op zaterdag 18 november 2023 22:06 schreef Lemijn het volgende:
Oké welke. Ik sta echt voor veel open namelijk.
Dat dus idd. Daar zit hij dus onder op de grond.quote:Op zaterdag 18 november 2023 22:25 schreef exode het volgende:
[..]
Die hebben wij en dat klopt MAAR ze knoeien nogal wat op de grond dus ik kan me voorstellen dat het ongedierte aantrekt.
Oh dat lijkt me ook best een apart gezicht ja. Was vast de weg kwijt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:57 schreef Leandra het volgende:
Wat veel vreemder was: Soneal en ik zagen afgelopen zomer een mol over de straat lopen, dat was echt raar.
Schattig beestje wel.
Oh wowquote:Op zaterdag 18 november 2023 23:47 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Oh dat lijkt me ook best een apart gezicht ja. Was vast de weg kwijt.
Ik zag laatst dus een marmot. Echt zo rechtovereind staand naast de weg, heel leuk. Heb even moeten navragen of het er wel echt eentje was maar blijkbaar komen die hier in het wild voor. Minder prettig voor mensen met een moestuin schijnt, maar die hebben wij niet.
Namens dochter die o.a. in de afwas werkt. Dank.quote:Op zaterdag 18 november 2023 22:12 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zag laatst ook van die voederhuisjes die je op je raam plakt met zuignappen. Geheel van plexiglas oid zodat je de vogels extra goed kunt zien. Als je hem redelijk hoog plakt lijkt dat me ook onmogelijk om bij te komen voor een rat.
Wij hadden vanavond een etentje met m’n schoonvader vanwege zijn verjaardag. We rijden net de hoek om naar de parkeerplaats van het restaurant, moet Em spugen. Gelukkig 90% in het bakje, maar dankzij nog wat drempels en hobbels toch nog een vieze boel. Maillot en schoenen uit, en zij zag er weer oké uit. Man is nog een kwartier bezig geweest met de auto te poetsen. Na het spugen was ze weer helemaal fit en ze heeft ook gewoon gegeten. Na het eten kregen alle kinderen nog een bolletje ijs, maar Lala wilde niet, had last van haar buik. Ging bij m’n man zitten en bwop, de hele maaltijd er weer uit. Het lege sorbetbakje van m’n man was bijna tot de rand toe gevuld, maar verder was alles schoon gebleven! Toen was het wel tijd om naar huis te gaanwe hebben wel zelf dat bakje nog even leeggegooid in het toilet en omgespoeld, leek me anders ook zo lullig voor het personeel…. Ze liggen nu te slapen met beide een plastic bak naast hun kussen, ik denk dat er vandaag toch iets niet goed gevallen is.
Mijn zusje heeft m ook vandaag neergezetquote:Op zondag 19 november 2023 18:07 schreef Mushanga71 het volgende:
Mijn kerstboom staat![]()
![]()
![]()
![]()
Volgend jaar kan dat niet meer zo vroeg, anders raakt kleinzoon van zn padje
Dat jaquote:Op zondag 19 november 2023 18:45 schreef Vicky het volgende:
[..]
Mijn zusje heeft m ook vandaag neergezet
Ik wacht nog wel even. Als ik m nu neet zou zetten dan is ie voor kerst weg 🤣🤣
lovepeacejoy.nl ?quote:Op zondag 19 november 2023 20:25 schreef -Spring het volgende:
Ik vraag het hier ook even want ik kan er niet over uit.
Ik ben zo hard op zoek naar een webshop en ik kan niet op de naam komen.
Het is een 'antroposofische' kinderkledingwinkel en ze verkopen van die typische ribfuwelen overgooiers in aardetinten.
Drie lettergrepen, dacht ik. Echt zo'n 'natuurnaam' en alles is handgemaakt.
Bijna!quote:Op zondag 19 november 2023 20:34 schreef livelink het volgende:
Regenboogschaap.nl kan misschien ook nog. Daar verkopen ze wel kinderkleding.
Klinkt als Primark. Maar Ik kan me vergissenquote:Op zondag 19 november 2023 20:25 schreef -Spring het volgende:
Het is een 'antroposofische' kinderkledingwinkel en ze verkopen van die typische ribfuwelen overgooiers in aardetinten.
quote:Op zondag 19 november 2023 21:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
Klinkt als Primark. Maar Ik kan me vergissen
undaduna? baby natura zou ook kunnen maar voldoet niet helemaalquote:Op zondag 19 november 2023 20:25 schreef -Spring het volgende:
Heb je Vicks in huis? (Huismerk telt ook!)quote:Op zondag 19 november 2023 22:44 schreef LeSage het volgende:
Ik kom net thuis van een ritje huisartsenpost…
Mijm is al vanaf dinsdag ziek. Koorts, hoesten tot hij moet spugen.
Gelukkig zag de huisarts geen reden tot verder onderzoek. Hij had deze avond al 20 kindjes gezien die zo ziek zijn.
Wel fijn altijd dat ze daar redelijk laagdrempelig in zijn, ik voelde me niet goed bij een nacht in bed naast een moeilijk ademend jongetje dat de longen uit zijn lijf hoest
fijnekleine.nl?quote:Op zondag 19 november 2023 20:25 schreef -Spring het volgende:
Ken ik niet.quote:
Mijn neefje en nichtje hebben samen ook al 35 kilo ofzo ingeleverd. Wij zijn heel goede afvalscheiders, maar vergeten altijd die batterijen dan ook weg te brengen, dus alleen wij hadden al aardig wat kilo's voor ze :-Dquote:Op maandag 20 november 2023 08:42 schreef Hupje het volgende:
De school waar ik werk doet mee aan de Batterijen Battle en onze conciërge wordt echt helemaal gek van alle kilo's batterijen die worden ingeleverd bij zijn kamertje![]()
Ik vraag me wel af hoeveel goeie batterijen er worden weggeflikkerd in de hoop een schoolreisje te winnen. Ik zag op het jeugdjournaal een klas die meerdere tonnen vol had ingezameld, ik kan me haast niet voorstellen dat dat allemaal rondslingerende lege batterijen zijn van thuis of uit de buurtquote:Op maandag 20 november 2023 08:42 schreef Hupje het volgende:
De school waar ik werk doet mee aan de Batterijen Battle en onze conciërge wordt echt helemaal gek van alle kilo's batterijen die worden ingeleverd bij zijn kamertje![]()
Hier vliegen de batterijen er ook door heen en ik heb nog geen fatsoenlijke oplaadbare batterijen gevonden die niet binnen een dag op zijn voor de controllers enzo.quote:Op maandag 20 november 2023 09:53 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af hoeveel goeie batterijen er worden weggeflikkerd in de hoop een schoolreisje te winnen. Ik zag op het jeugdjournaal een klas die meerdere tonnen vol had ingezameld, ik kan me haast niet voorstellen dat dat allemaal rondslingerende lege batterijen zijn van thuis of uit de buurt
En ik vond het ook schokkend dat kennelijk het gros van de mensen hun lege batterijen nog bij het huisvuil flikkert en dit soort acties dus nodig zijn
Wij genereren ongeveer 1 klein ziplockzakje aan lege batterijen per jaar, maar we zijn voor het grootste deel over op oplaadbaar nu.
Ja, in onze xboxcontrollers gaan losse batterijenquote:Op maandag 20 november 2023 10:23 schreef SQ het volgende:
Losse batterijen in controllers? Oh dat ken ik niet.
Ja dat sowieso.quote:Op maandag 20 november 2023 10:32 schreef Elleska het volgende:
Of een 2e setje oplaadbare batterijen om mee te wisselen want batterijen zijn soms net op het verkeerde moment leeg.
Maar het probleem is dat je die dingen moet opladen als ze goed leeg zijn (heb ik me altijd laten vertellen). Als je ze dus standaard oplaadt om te voorkomen dat ze ingame leeg gaan (en dat zijn online spelletjes mat andere mensen dus dat heeft meteen effect zeg maar), werkt dat ook niet helemaal fijn. We hebben er oplaadbare batterijen in gehad, maar die waren nog sneller leeg dan gewone batterijenquote:Op maandag 20 november 2023 10:30 schreef SQ het volgende:
Maar even nog advocaat van de duivel, 1 dag is toch ook voldoende? Doe je ze s'avonds weer in de lader en zijn ze de volgende ochtend weer vol? Lijkt me ergens toch beter dan een halve ton wegwerp batterijen per jaar genereren...
Altijdquote:Op maandag 20 november 2023 10:32 schreef Elleska het volgende:
Of een 2e setje oplaadbare batterijen om mee te wisselen want batterijen zijn soms net op het verkeerde moment leeg.
Onze voorraad wegwerp was van de afgelopen 4 jaarquote:Op maandag 20 november 2023 10:30 schreef SQ het volgende:
Maar even nog advocaat van de duivel, 1 dag is toch ook voldoende? Doe je ze s'avonds weer in de lader en zijn ze de volgende ochtend weer vol? Lijkt me ergens toch beter dan een halve ton wegwerp batterijen per jaar genereren...
Dit! Zoiets zoek ik. En een mooi prijsje, dus dat kan mooi op de verlanglijstjesquote:Op maandag 20 november 2023 10:40 schreef Elleska het volgende:
Dan ben je verkeerd geïnformeerd. Dat geheugeneffect is iets van de cadmium batterij (NiCd) van vroeger. Oplaadbare NiMH en Li-ion batterijen beter niet helemaal leegmaken.
Ik heb verder geen verstand van controllers maar ik zie op de site dat er wel accu's voor zijn: https://www.xbox.com/nl-N(...)/play-and-charge-kit
Niet in je afstandsbedieningen?quote:Op maandag 20 november 2023 11:09 schreef exode het volgende:
Ik ben echt heel diep aan het nadenken waar batterijen ingaan in ons huis. En toen bedacht ik me, ik moest vorige week 12 knoopbatterijen kopen, die zijn voor de Lego 'lampjes'. Maar goed daar doen we een paar jaar mee.
Oh ja! In de 2 afstandsbedieningen, dat is waar. Kan me niet heugen dat we die ooit vervangen hebben.quote:Op maandag 20 november 2023 11:21 schreef SQ het volgende:
[..]
Niet in je afstandsbedieningen?
Hier zit het voornamelijk in speelgoed. Vooral die brio treintjes gaan hard omdat die geregeld 14 uur tegen de plint onder de bank liggen te rijden
Ja, dat met die kartonnen bekers vind ik ook irritantquote:Op maandag 20 november 2023 11:01 schreef SQ het volgende:
Die van de switch laad je ook gewoon op je switch op. En die gaan echt LANG mee.
Maar ik zocht laatst dus oplaadbare fietslampjes voor mijn kleuter, en als die dan vijftien keer zo veel kosten als de niet-oplaadbare vind ik dat ook wel lastig.
Kijk, ik wil graag mijn steentje bijdragen aan een betere wereld, maar zolang geld verdienen nog steeds de enige wereldwijde drijfveer is blijft het een onmogelijke opgave.
Of dat ik mijn best doe met een eco-mok, maar als ik om me heen zie dat er mensen op kantoor zijn die er met gemak 20 kartonnen bekers op een dag doorheen jagen (voor elke slok water een nieuwe) dan doet me dat haast fysiek pijn.
Ik blijf doen wat ik kan doen, maar het voelt wel vaak ontzettend zinloos.
En je zit dan in dezelfde ruimte? Ik word compleet wild van dat geluid. Ik kan tegen veel herrie, toet toet autos en al. Maar dat muggengezoem van die brio treinenquote:Op maandag 20 november 2023 11:21 schreef SQ het volgende:
[..]
Niet in je afstandsbedieningen?
Hier zit het voornamelijk in speelgoed. Vooral die brio treintjes gaan hard omdat die geregeld 14 uur tegen de plint onder de bank liggen te rijden
Ohja, de toettoets! Die hebben ook allemaal nog batterijen.quote:Op maandag 20 november 2023 12:15 schreef exode het volgende:
Ik zoek ook altijd op oplaadbaarheid, geen zin in steeds lege batterijen. Zelfs de leeslampjes en de lampjes in de kledingkasten zijn oplaadbaarB zijn mega AB auto heeft een mega accu erin zitten.
Voor de controllors van de Switch een oplaadstation gekocht.
Maar goed, Juul en B zijn de ToetToet auto's etc wel ontgroeid, dat scheelt een hoop.
Nee meestal ben ik dan op kantoor en als ik thuis kom is de batterij wel leegquote:Op maandag 20 november 2023 11:46 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
En je zit dan in dezelfde ruimte? Ik word compleet wild van dat geluid. Ik kan tegen veel herrie, toet toet autos en al. Maar dat muggengezoem van die brio treinen
Zeker weten dat er niet al zoiets bestaat? Mijn laatste Xbox was een Xbox 360 maar daarvoor bestonden al accupacks voor de controllers. Gewoon van Microsoft zelf, op te laden door met de kabel verder te spelen. De PlayStation 5 heeft ingebouwde accu’s, dat werkt ook prima. 1 controller aan de lader, de ander gebruiken.quote:Op maandag 20 november 2023 10:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar het probleem is dat je die dingen moet opladen als ze goed leeg zijn (heb ik me altijd laten vertellen). Als je ze dus standaard oplaadt om te voorkomen dat ze ingame leeg gaan (en dat zijn online spelletjes mat andere mensen dus dat heeft meteen effect zeg maar), werkt dat ook niet helemaal fijn. We hebben er oplaadbare batterijen in gehad, maar die waren nog sneller leeg dan gewone batterijenAls ze nou eens een accu daarvoor zouden uitvinden die het wel gewoon kan hebben dat je ze op de oplader zet als ze niet in gebruik zijn, dan zou ik daar voor tekenen (als dat niet net zo duur is als de hele console bij elkaar).
Wij hadden eigen winterbanden, nu andere auto en daar zitten 4 seizoenen banden onder.quote:Op maandag 20 november 2023 12:57 schreef exode het volgende:
Heeft iemand hier wel eens winterbanden gehuurd voor een vakantie? De dealer die onze auto onderhoudt, verhuurt ze niet, Kwikfit en alle andere alternatieven ook niet. Ik heb Profile benaderd maar nog geen antwoord.
Wij hebben ook 4 seizoenen banden, al jaren, maar we gaan in de voorjaarsvakantie door Duitsland en dan zal je net zien dat het sneeuwt of ijzelt. Onze banden voldoen niet aan de nieuwe eisen van Duitsland dus dat gaat hem niet worden.quote:Op maandag 20 november 2023 12:59 schreef Nijna het volgende:
[..]
Wij hadden eigen winterbanden, nu andere auto en daar zitten 4 seizoenen banden onder.
Nooit gehuurd, ik heb er ook nog nooit van gehoord, maar ook niet actief naar op zoek geweest.
Ik heb al een week een zieke puber, vanmorgen toch maar even langs de huisarts geweest, omdat ze ook al een week koorts heeft. Nu aan de antibiotica. Hopelijk knapt ze nu gauw op.
Ja, daar zat ik idd ook aan te denken.quote:Op maandag 20 november 2023 13:22 schreef Bami het volgende:
Heb je nog facebook @:BE? Hier is er een gratis afhalen pagina van mijn woonplaats, daar worden zulk soort dingen vaak nog wel opgehaald.
Wij hebben ook batterijen in de klok, in fietslampen, we hadden ze in de babyfoon maar die heeft nu een adapter. Ze gaan er iig harder doorheen dan dat ik zou willen, maar precies te langzaam om oplaadbaar fijn te vinden werken.
Ja, dat heb ik idd ook wel eens zien staan bij die dingen, en terecht want je weet het natuurlijk nooit helemaal zeker en als iemand het pakt en niet goed kijkt kan het ook wel eens echt fout gaan.quote:Op maandag 20 november 2023 13:35 schreef amaranta het volgende:
Hier staan van die buurtkastjes. Maar er wordt heel nadrukkelijk gezegd dat je er niks in mag zetten wat over de datum is.
Ik, en ik had/heb die van de LIdl en ze worden dus niet meer vloeibaarquote:Op maandag 20 november 2023 14:17 schreef Troel het volgende:
Wie had het nou pas over handwarmers? Nu bij de Lidl te verkrijgen.
Jij nog plek?quote:Op maandag 20 november 2023 14:50 schreef amaranta het volgende:
Je kan winterbanden kopen en ze ergens op laten slaan.
Ja, ik heb nog wel plek ja.quote:Op maandag 20 november 2023 14:58 schreef exode het volgende:
[..]
Jij nog plek?
Is ook best kostbaar voor die ene x dat we ze nodig hebben nu.
Ik ga eens vragen of in de familie iemand op winterbanden rijdt en we een autowissel kunnen doen.
Ik had tot een paar jaar terug ook op mijn Panda gewoon winterbanden zitten. Is gewoon erg makkelijk als je hier de grens over gaat en het wél koud is!quote:Op maandag 20 november 2023 15:46 schreef taxibabe het volgende:
Ik kan het onderzoek zo niet terugvinden, maar dat ging dus over hetgebruik all-season t.o.v. winterbanden in de Nederlandse winters. Hieruit bleek dat je met onze winters beter kunt wisselen naar all-seasons (met sneeuwvlokje) dan naar winterbanden, omdat het vaak niet koud genoeg is voor winterbanden om optimaal te kunnen presteren. De all-seasons presteren dan beter. In de zomer kun je dan wel beter zomerbanden doen.
Maar dit kan natuurlijk alleen maar als je verder niet naar het buitenland gaat in de winter.
Dat kan zijn, maar als je goede banden belangrijk vindt dan wil je geen all-season.quote:Op maandag 20 november 2023 15:46 schreef taxibabe het volgende:
Ik kan het onderzoek zo niet terugvinden, maar dat ging dus over hetgebruik all-season t.o.v. winterbanden in de Nederlandse winters. Hieruit bleek dat je met onze winters beter kunt wisselen naar all-seasons (met sneeuwvlokje) dan naar winterbanden, omdat het vaak niet koud genoeg is voor winterbanden om optimaal te kunnen presteren. De all-seasons presteren dan beter. In de zomer kun je dan wel beter zomerbanden doen.
Maar dit kan natuurlijk alleen maar als je verder niet naar het buitenland gaat in de winter.
quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:46 schreef Leandra het volgende:
Soms kom je dingen tegen waarvan je denkt... misschien hadden jullie die naam niet met die kleur moeten combineren...
[ afbeelding ]
De hospita van mijn moeder heette ook Eva Braunquote:Op dinsdag 21 november 2023 11:46 schreef Leandra het volgende:
Soms kom je dingen tegen waarvan je denkt... misschien hadden jullie die naam niet met die kleur moeten combineren...
[ afbeelding ]
Ja, meer dan iets. Wist niet eens dat er een vriendin/vrouw in beeld was.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:43 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dan weet je het nu. Zo toch vandaag iets nieuws geleerd.
Op zich vind ik dat minder erg dan je kind Jizz noemenquote:Op dinsdag 21 november 2023 11:46 schreef Leandra het volgende:
[ afbeelding ]
Ik lees Ai-va en die naam ken ik wel. Ik lees er geen Eva in.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:46 schreef Leandra het volgende:
[ afbeelding ]
Wij doen zakgeld vanaf het moment dat het kind op school leert rekenen met geld. En we houden het Nibud aan voor de hoogte. We stellen met het kind samen een zakgeldcontract op, heel leerzaam.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:04 schreef Tink89 het volgende:
Even iets heel anders: prul is 5 geworden en een klasgenootje krijgt zakgeld. Ik dacht in eerste instantie 'ja doei', maar nu las ik hier:
https://wij.nl/gezin/fina(...)e385a15952a9d20bdf7e
toch ook een bedrag voor een 5-jarige. Wat doen jullie? Ik vind de bedragen die hier staan best fors eigenlijk, maar ben van nature dan ook wel een knieperd (die dan wel weer continu met kleinigheidjes thuiskomt).
Maar wanneer is dat? Want prul heeft een voorsprong en rekent thuis wel al goed. Maar op school zijn ze daar in groep 1-2 niet echt mee bezig nog...quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wij doen zakgeld vanaf het moment dat het kind op school leert rekenen met geld. En we houden het Nibud aan voor de hoogte. We stellen met het kind samen een zakgeldcontract op, heel leerzaam.
Bij ons is dat in groep 3.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:32 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar wanneer is dat? Want prul heeft een voorsprong en rekent thuis wel al goed. Maar op school zijn ze daar in groep 1-2 niet echt mee bezig nog...
Ik lees dit vaker, maar wat leren ze van zakgeld dat ze niet fysiek in handen krijgen? Mijn kinderen snappen echt niet zoiets abstracts als een bankrekening, laat staan dat ze er iets mee zouden kunnen (ze hebben ook geen bankpas) of inzicht hebben in het saldo.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:55 schreef SQ het volgende:
Ja daarom heb ik nu een bankrekening voor mijn oudste met automatische overschrijving. Toen ze 7 was kreeg ze 1 euro per week en nu ze 9 is 1,50. Volgend jaar verhoog ik denk ik naar 2 euro.
OUD / Kleedgeld en zakgeldquote:Op dinsdag 21 november 2023 15:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik lees dit vaker, maar wat leren ze van zakgeld dat ze niet fysiek in handen krijgen? Mijn kinderen snappen echt niet zoiets abstracts als een bankrekening, laat staan dat ze er iets mee zouden kunnen (ze hebben ook geen bankpas) of inzicht hebben in het saldo.
Ah! Ik wist niet dat dat topic er was. Txs.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:16 schreef Troel het volgende:
[..]
OUD / Kleedgeld en zakgeld
Hier werd die vraag ook gesteld
Daar gaat het over wat oudere kinderen, dan snap ik het wel. Voor jonge kinderen niet zo.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:16 schreef Troel het volgende:
[..]
OUD / Kleedgeld en zakgeld
Hier werd die vraag ook gesteld
Mijn negenjarige snapt dat echt wel hoorquote:Op dinsdag 21 november 2023 15:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik lees dit vaker, maar wat leren ze van zakgeld dat ze niet fysiek in handen krijgen? Mijn kinderen snappen echt niet zoiets abstracts als een bankrekening, laat staan dat ze er iets mee zouden kunnen (ze hebben ook geen bankpas) of inzicht hebben in het saldo.
Dat is toch juist de bedoeling van zakgeld, om dat te leren?quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:41 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon is 6 en krijgt nog geen zakgeld. Wij wachten ook tot ie wat beter leert wat de waarde van geld is. Geen idee wanneer ze daar op school mee aan de slag gaan.
Maar heeft hij ook echt gebruik gemaakt van de grijpmachines? Want dan lost het contactloos betalen uitzetten dat natuurlijk niet opquote:Op dinsdag 21 november 2023 16:14 schreef PoesInDoos het volgende:
Mijn bijna (nog 6 nachtjes slapen!) 11-jarige krijgt 2 euro per week, automatisch op z'n bankrekening. Maandag wordt dat 3 euro.
Ik gaf hem laatst z'n pinpas mee naar de kermis, 13 afschrijvingen van 1 of 2 euro van de grijpmachinesContactloos betalen toch maar uitgezet daarna.
Ja, maar dan is de impuls wat minder. Dan moet hij er over nadenkenquote:Op dinsdag 21 november 2023 16:25 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar heeft hij ook echt gebruik gemaakt van de grijpmachines? Want dan lost het contactloos betalen uitzetten dat natuurlijk niet op
Ik hoorde het op de radio en moest gelijk aan jou denkenquote:Op dinsdag 21 november 2023 18:26 schreef exode het volgende:
Heeft iedereen in en om Tilburg zijn/haar ramen en deuren al gesloten?
https://www.nu.nl/dieren/(...)evensgevaarlijk.html
Zelfs B wil hem niet gaan vangen, een mamba, mijn grootste nachtmerrie die beesten.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik hoorde het op de radio en moest gelijk aan jou denken
Ben voor de zekerheid maar in bed gaan liggen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:26 schreef exode het volgende:
Heeft iedereen in en om Tilburg zijn/haar ramen en deuren al gesloten?
https://www.nu.nl/dieren/(...)evensgevaarlijk.html
Dat had ik dus ookquote:Op dinsdag 21 november 2023 18:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik hoorde het op de radio en moest gelijk aan jou denken
Niet bewegen he!quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ben voor de zekerheid maar in bed gaan liggen.
Lichten aan!quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ben voor de zekerheid maar in bed gaan liggen.
Tuurlijk, maar ik bedoel meer dat hij nu nog denkt hoe meer muntjes hoe beter. Dat dus 3 muntjes van ¤ 0,10 meer waard zouden zijn dan 1 muntje van ¤ 0,50. Hij zegt ook vaak "ik heb 20 euro", maar dan bedoelt ie dus ¤ 0,20.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:23 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat is toch juist de bedoeling van zakgeld, om dat te leren?![]()
Ik heb heb ooit op een huis gepast jaaaaaren geleden. Echt als ik daaraan terugdenk....bizar.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:16 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik zou echt doodsangsten uitstaan. Dus @:exode, veel dank dat je B ervan weerhoudt zo'n beest als huisdier te laten houden, dat vind ik al veel te dichtbij mijn huis
Beterschapquote:Op dinsdag 21 november 2023 19:07 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat had ik dus ook![]()
Morgen kuur nummer 3 ophalen bij de apotheek. Zal laten noteren dat ze bij de volgende blaasontsteking meteen deze geven, mocht ie werken
Precies hetzelfde hier.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:23 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar ik bedoel meer dat hij nu nog denkt hoe meer muntjes hoe beter. Dat dus 3 muntjes van ¤ 0,10 meer waard zouden zijn dan 1 muntje van ¤ 0,50. Hij zegt ook vaak "ik heb 20 euro", maar dan bedoelt ie dus ¤ 0,20.
Ik bedoel dus meer de letterlijke waarde van het geld en niet wat je met je geld wel of niet kan kopen.
Jij gaf een feest in andermans huis?quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:24 schreef exode het volgende:
[..]
Ik heb heb ooit op een huis gepast jaaaaaren geleden. Echt als ik daaraan terugdenk....bizar.
Ik kwam alleen in de woonkamer en 1 slaapkamer. Ik mocht de andere slaapkamers ook niet in. Ik gaf een feestje, hoop vrienden. Toen trok iemand een deur van een slaapkamer open, ik denk dat er iets van 5 terrariums met slangen stonden. Ik heb het exacte aantal verdrongen.
Vervolgens doet iemand de diepvries in de schuur open om er bier in koud te leggen, lag die helemaal vol met dode dieren. Geen klein gesneden kipfilets ofzo, nee heul veul vogels maar ook ratten, konijnen. Bleken ze te jagen.
Dat was in Breda overigens, dus dat Brabant moet je gewoon vermijden.
Dat kan alleen in Brabantquote:Op dinsdag 21 november 2023 20:29 schreef amaranta het volgende:
[..]
Jij gaf een feest in andermans huis?
Natuurlijk, dat was DE reden dat ik op dat huis wilde passen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:29 schreef amaranta het volgende:
[..]
Jij gaf een feest in andermans huis?
En die eigenaren waren daarvan op de hoogte?quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:00 schreef exode het volgende:
[..]
Natuurlijk, dat was DE reden dat ik op dat huis wilde passen.
Jij was ook aan het overwegen om iemand op je huis te laten passen? Gezien jouw geografische locatie kan je er iig beter vanaf zienquote:Op dinsdag 21 november 2023 21:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
En die eigenaren waren daarvan op de hoogte?
Het is alweer 24 jaar geleden, maar ja uiteraard.quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
En die eigenaren waren daarvan op de hoogte?
Nee, ik wilde gaan typen dat ik het ronduit asociaal vind om in andermans huis een feest te geven en vervolgens toe te staan dat mensen de kamers rond gaan. Maar voordat ik mijn mening ventileer dacht ik, ik check eerst of het mocht. Want dan ja, is het nog steeds raar. Maar minder raar.quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:41 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Jij was ook aan het overwegen om iemand op je huis te laten passen? Gezien jouw geografische locatie kan je er iig beter vanaf zien.
Een beetje?quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:49 schreef Phaidra het volgende:
Mensen die slangen houden en een vriezer vol met dode dieren hebben, vind ik ook wel een beetje raar. Dus dat heft elkaar dan weer op.
Hier bij school was het uitgestorven. Ook opmerkelijk: op mijn stembiljet adviseerden ze een stembureau wat vier keer zo ver van huis is als die waar ik geweest benquote:Op woensdag 22 november 2023 08:38 schreef exode het volgende:
Er stond al een behoorlijke rij bij het stembureau in de school van B en Juul. Wij gaan vanmiddag en ik ben nog steeds een soort van zwevend.
Denk dat er nog veel zweven, net als exode. Die stemmen vaak pas in de avond.quote:Op woensdag 22 november 2023 09:02 schreef Butterflower het volgende:
Ik heb net ook gestemd op school
Kon zo doorlopen
Oh, daar heb ik niet eens naar gekeken. Wij gaan normaal gesproken naar het gemeentehuis aan het einde van onze straat. Maar vanmiddag 10 minuten gesprek op school dus we combineren het.quote:Op woensdag 22 november 2023 08:54 schreef SQ het volgende:
[..]
Hier bij school was het uitgestorven. Ook opmerkelijk: op mijn stembiljet adviseerden ze een stembureau wat vier keer zo ver van huis is als die waar ik geweest benik snap de postcode-indeling van dit dorp echt niet.
Dierentuin?quote:Op woensdag 22 november 2023 10:53 schreef Bami het volgende:
Ik mocht 4x stemmen.Voor man ook, en we hebben hier een referendum. Bak zat al best vol! En ik moest daadwerkelijk eventjes in een rij.
Mijn afspraak van vandaag gaat niet door ivm ziekte. Eens kijken wat Pukje en ik dan gaan ondernemen vandaag!
Altijd een goed idee! Ik heb ook een museumkaart, dus dat is het alternatief haha. Maar welk museum is dan de vraag.quote:
quote:Op woensdag 22 november 2023 10:38 schreef Quoi het volgende:
En voor het eerst twijfelde iemand aan mijn identiteit obv mijn rijbewijs. "U bent wel veranderd dan?" "Ja meneer, ik moest er wat chemische goedjes voor slikken."![]()
Ik ben totaal niet van de musea, dus daar kan ik je niet bij helpenquote:Op woensdag 22 november 2023 10:59 schreef Bami het volgende:
[..]
Altijd een goed idee! Ik heb ook een museumkaart, dus dat is het alternatief haha. Maar welk museum is dan de vraag.
Meteen met begrip. De kanker-kaart trekken is af en toe verdomde effectiefquote:Op woensdag 22 november 2023 11:26 schreef Kyara het volgende:
[..]dat is ook niet leuk. Hoe reageerde de man in kwestie?
Wat zoetquote:Op woensdag 22 november 2023 07:44 schreef Burdie het volgende:
Mijn oudste kocht van zijn eerste zakgeld bloemen voor mij.
Onze overbuurman is bloemist, dus die had hij opgebeld en uitgelegd dat hij 1 euro had en daarvoor bloemen wilde kopen voor zijn moeder en samen met de buurman had hij dat toen helemaal geregeld![]()
.
Welke regio?quote:Op woensdag 22 november 2023 10:59 schreef Bami het volgende:
[..]
Altijd een goed idee! Ik heb ook een museumkaart, dus dat is het alternatief haha. Maar welk museum is dan de vraag.
Amersfoort.quote:
ik ben laatst met m'n neefje van 4 naar 't kinderboekenmuseum in Den Haag geweest. Was erg leuk, ook voor heel kleine kindjes. Hij is op 't moment weg van Kikker en vriendjes, en daar is een flinke ruimte helemaal ingericht in die stijl, met veel mogelijkheden om er in/mee te spelen. En kikkerbroeken die ze aan kunnen trekken.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:59 schreef Bami het volgende:
[..]
haha!quote:Op woensdag 22 november 2023 14:14 schreef Bami het volgende:
[..]
Amersfoort.
Zit nu bij het nationaal militair museum, want weet van de vorige keer dat die een uitstekende binnenspeeltuin hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 22 november 2023 14:33 schreef TolstoiFan het volgende:
Hier vanochtend vroeg al gestemd, inderdaad ook voor het referendum hier in de stad. Daarna Simon naar school gebracht en meteen door naar een klant.
@:Quoi, nu ben ik wel benieuwd wat M. zelf gekocht heeft van zijn lijstjeIets dat begint met een P en eindigt met OkemonSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wel leuk eigenlijk, want het is een eerste versie van het bordspel. Kunnen we al die kaarten eens een keer nuttig gaan inzetten.
Sterkte met je vent. Gedoe!
Beterschap voor je mannetje!quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:35 schreef LeSage het volgende:
Kind nog steeds niet opgeknapt![]()
Gaf me vandaag tijdens hun studiedag wel de gelegenheid om campings te zoeken. En dat was maar goed ook, want de camping die ineens precies had wat we zochten had voor exact de dagen die we wilden gaan nog 1 plek vrij aan de duinen. Dus duinpad over en strand/middellandse zee![]()
![]()
Verder hoop ik dat het mannetje maar snel opknapt. Hij heeft geen koorts meer, maar hoest zich nog een ongeluk (en kotste vannacht dus weer in ons bed), ziet bleek en magertjes. Hij was na zijn laatste groeispurt al geen flinkerd meer, maar het is nu zo’n smal muisje
@Leandra jij had ook zoiets, was dat ook met Chrome?quote:Op woensdag 22 november 2023 16:39 schreef Mushanga71 het volgende:
Beterschap voor de puber @:Nijna![]()
Ik heb net op mn mobiel Chrome geüpdatet en nou is het lettertype van Fok! geupfucked![]()
Kan via chrome wel inzoomen maar dan is de lay-out naar de filistijnen en via de instellingen in mn Fok!profiel lukt het ook niet. Heb nu een vergrootglas nodig![]()
Oh, de smilies volgorde klopt óók niet meer en ik wist net zo'n beetje waar ze zaten
Dankquote:Op woensdag 22 november 2023 16:47 schreef Viv het volgende:
[..]
@:leandra jij had ook zoiets, was dat ook met Chrome?
FB / Mobiel letters in posts kleiner
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |