abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211336127
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 16:24 schreef BE het volgende:

[..]
Nou, ik werd gek van het onkruid toch wel dat daaruit op kwam. En die zonnebloemen vind ik alleen maar leuk als dat uit komt.
[..]
En idd, dat gebeurde er dus bij mijn buurvrouw vorig jaar, die heeft toen alles rigoureus weggehaald.

Maar ik vind al die vogeltjes zo leuk! -O-
Ah, zo. Zonnebloemen zijn wel prachtig idd O+ Bij mij hangt ie boven het gras waar toch al niet veel meer van over is :') dus dan maakt wat onkruid niet veel uit.

Bedenk me nu. Zo'n bol aan een dun touwtje ophangen in een boom? Misschien kunnen ratten er dan niet bij.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zaterdag 18 november 2023 @ 16:41:20 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211336227
Ik heb nu een rattenval besteld.
(Sorry alvast voor mensen die daarop tegen zijn maar ik wil van het beest af voor hij een weg mijn huis in vindt.)
pi_211336289
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 16:41 schreef BE het volgende:
Ik heb nu een rattenval besteld.
(Sorry alvast voor mensen die daarop tegen zijn maar ik wil van het beest af voor hij een weg mijn huis in vindt.)
Je hebt helemaal gelijk wmb :Y Hoop dat je um te pakken krijgt.
If they say
pi_211336353
Oh vreselijk die ratten en muizen. Onze buren hebben hun tuin VOL met vogelhuisjes en voederplekken. Dat is één groot ongedierteparadijs dus. Wij hebben daardoor muizen op zolder en tussen de muren. De ongediertebestrijder gaf vorig jaar aan dat we er niets tegen kunnen doen zolang de buren vogelvoer blijven strooien en ophangen :{

En vorige week hoorden we geluiden tussen het plafond die te hard waren voor muizen, dus nu vrezen we voor een rat of voor een steenmarter.

Pro ratten/muizenvallen trouwens, hier gooien we blokjes gif (die nu illegaal zijn volgens mij maar het werkt wel) tussen het plafond en op zolder.
pi_211336610
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 16:56 schreef Schanu het volgende:
Oh vreselijk die ratten en muizen. Onze buren hebben hun tuin VOL met vogelhuisjes en voederplekken. Dat is één groot ongedierteparadijs dus. Wij hebben daardoor muizen op zolder en tussen de muren. De ongediertebestrijder gaf vorig jaar aan dat we er niets tegen kunnen doen zolang de buren vogelvoer blijven strooien en ophangen :{

En vorige week hoorden we geluiden tussen het plafond die te hard waren voor muizen, dus nu vrezen we voor een rat of voor een steenmarter.

Pro ratten/muizenvallen trouwens, hier gooien we blokjes gif (die nu illegaal zijn volgens mij maar het werkt wel) tussen het plafond en op zolder.
Ieuw ;(
En dan sta je idd machteloos met zulke buren.
Snap wel dat gif verboden is want bla bla, maar los dan maar en een plaag op. Lukt niet.
Heb in de schuur toen ook die blokken gif gebruikt, werkte prima. En nu dan dat ding in het stopcontact maar als ze er toch weer zitten, zal ik me niet schuldig voelen als ik ze uitroei met gif.
Zolang binnen heb ik er geen moeite mee, buiten uiteraard niet.

Heb weer gas dus ontkom niet aan de andijvie stamppot met bal :') *sloft richting keuken*
If they say
pi_211336910
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 16:56 schreef Schanu het volgende:
Dit hebben wij ook met onze buren. Die voeren 24/7 elk jaargetijde. Alleen komen daar vooral ratten op af, die ook onze tuin weten te vinden met hun tunnels ed. Ook hier heeft de ongediertebestrijder aangegeven dat zolang er gevoerd blijft worden het probleem blijft. Buren hebben ook vallen staan, wij af en toe ook, maar het zijn ook best slimme beestjes die ratten. Manlief heeft gelezen dat voor elke rat die je ziet er 10 zijn die je niet ziet en dat die beesten heel snel voortplanten.

En ratten klimmen inderdaad gewoon omhoog :Y .

Ratten :r
  Moderator zaterdag 18 november 2023 @ 17:54:51 #87
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211336931
Grote muizen/rattenangst dus word helemaal naar van deze berichten :X
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zaterdag 18 november 2023 @ 17:59:16 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211336977
Ik vrees trouwens dat ik die buur ben voor mijn buren. :@
  zaterdag 18 november 2023 @ 18:06:29 #89
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_211337059
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 17:59 schreef BE het volgende:
Ja, dat lijkt me niet. Ik weet niet hoe vol de tuin van de buren van Schanulleke staat, maar ik heb ook zo'n voedersilo hangen en als het echt koud wordt hang ik nog wel wat meer op.

Mijn buurvrouw trouwens ook, dus we kunnen elkaar niet de schuld geven gelukkig. Mijn kat heeft in het verleden wel een paar ratten gedood.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_211337087
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 15:32 schreef BE het volgende:
Ik zei toch laatst dat ik zo genoot van alle vogeltjes in de tuin? Deze week zat er zelfs een ijsvogeltje! O+

De keerzijde is alleen een blije rat die alle gevallen zonnebloempitten van de grond opeet en die ik net langs de regenpijp omhoog zag klimmen! :o :X
Ik heb een voerpaal met opvangschaal. https://www.vivara.nl/opvangschaal-maxi

Dan valt het voer niet op de grond en in theorie kunnen muizen en ratten niet bij die paal omhoog.
  zaterdag 18 november 2023 @ 18:15:07 #91
37150 livelink
pi_211337120
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:09 schreef Elleska het volgende:

[..]
Ik heb een voerpaal met opvangschaal. https://www.vivara.nl/opvangschaal-maxi

Dan valt het voer niet op de grond en in theorie kunnen muizen en ratten niet bij die paal omhoog.
Dat is wel een optie. Ik zie trouwens vooral dat de wat grotere vogels, zoals merels en duiven de gevallen zaadjes weer oppikken van de grond.

Wel ben ik gestopt met egelvoer klaarzetten voor de egeltjes, want ik ben echt bang dat daar ratten op af komen inderdaad. En dat vind ik echt jammer, want ik had soms wel 5 egels bij die bakjes staan.
pi_211337259
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 15:32 schreef BE het volgende:
Ik zei toch laatst dat ik zo genoot van alle vogeltjes in de tuin? Deze week zat er zelfs een ijsvogeltje! O+

De keerzijde is alleen een blije rat die alle gevallen zonnebloempitten van de grond opeet en die ik net langs de regenpijp omhoog zag klimmen! :o :X
Ahw een ijsvogeltje O+ , maar die rat is wat minder... :X

Ik voer altijd wel in de winter, heb ook onkruid wat opkomt, ik heb nog 1 halve bak met zaden enzo, daarna ga ik denk ik alleen nog maar meelwormen voeren, daar groeit tenminste geen onkruid uit...
Misschien moet ik maar een rand rond de paal van het voederhuisje maken, zodat een rat er niet tegenop kan...
Fake it till you make it...
pi_211337312
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 17:59 schreef BE het volgende:
Ik denk dat dat wel meevalt eerlijk gezegd, haha. Mijn buren hebben denk ik in totaal zo'n 25 vogelhuisjes, meerdere voederpalen, meerdere hangdingen (in alle planten en struiken), meerdere schaaltjes random op tafels staan met vogelzaad en ze strooien om de zoveel dagen hun hele tuin ermee onder. Die vogels zijn echt hun passie, dat beperkt zich helaas niet tot een paar leuke vetbollen aan een boom :')
  zaterdag 18 november 2023 @ 19:01:01 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211337557
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:35 schreef Schanu het volgende:

[..]
Ik denk dat dat wel meevalt eerlijk gezegd, haha. Mijn buren hebben denk ik in totaal zo'n 25 vogelhuisjes, meerdere voederpalen, meerdere hangdingen (in alle planten en struiken), meerdere schaaltjes random op tafels staan met vogelzaad en ze strooien om de zoveel dagen hun hele tuin ermee onder. Die vogels zijn echt hun passie, dat beperkt zich helaas niet tot een paar leuke vetbollen aan een boom :')
:o Dat haal ik nog net niet. :+

Een hangende silo, een silo/paddestoel-achtigding, een huisje aan het raam en een pindakaaswip. ;)
pi_211337720
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 18:15 schreef livelink het volgende:
Wel ben ik gestopt met egelvoer klaarzetten voor de egeltjes
Ik zag dus afgelopen week voor het eerst in mijn leven een levende egel :D bij ons in de straat bij iemand in de tuin.
pi_211337792
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 19:15 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ik zag dus afgelopen week voor het eerst in mijn leven een levende egel :D bij ons in de straat bij iemand in de tuin.
Wij hadden er ook 1 in de tuin. Vond onze hond niks.
pi_211338110
Bij onze buren is het ook een soort Hilton voor vogels qua hoeveelheid voer.

Ik wilde met Simon naar de intocht in de stad, maar het weer was zo slecht dat we toch maar lekker binnen zijn gebleven en de intocht op tv hebben gekeken met kruidnoten en banketletter.
De rest van de dag was een beetje aanlummelen en daar was ik echt zo aan toe.
  zaterdag 18 november 2023 @ 19:47:41 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211338142
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 19:15 schreef Hupje het volgende:

[..]
Wij hadden vroeger een nest in de tuin, toen liepen we ook met de hele klas naar ons huis om naar de egels te kijken. Ik gok de klas van mijn zusje ook, tenzij zij toen nog op de kleuterschool zat, die was te ver om te lopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 18 november 2023 @ 19:50:39 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211338196
Ik wilde ook even naar het dorp lopen om naar de intocht te kijken, maar tegen de tijd dat ik de krant bij mijn vader in de brievenbus had gegooid (450 meter van ons huis, richting het dorp) was ik al zo nat dat ik weer naar huis ben gelopen.
En dan had ik nota bene een lange regenjas aan :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 18 november 2023 @ 19:55:40 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211338307
Hier dribbelde laatst een van mijn katten hoogst nieuwsgierig achter een O+ egeltje O+ aan over de parkeerplaats voor het huis.
Hij vond het maar wat spannend en vooral heel eng!. Ik heb de egel toen maar het stoepje op geholpen het plantsoentje in en de kat mee naar binnen genomen. ;)
  zaterdag 18 november 2023 @ 19:57:18 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211338346
Wat veel vreemder was: Soneal en ik zagen afgelopen zomer een mol over de straat lopen, dat was echt raar.
Schattig beestje wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211338895
Vorig jaar op vakantie zag ik ook (voor het eerst) een mol! Die lopen echt heel raar boven de grond. :D
  zaterdag 18 november 2023 @ 20:41:56 #103
35189 Troel
scherp en bot
pi_211339014
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 19:57 schreef Leandra het volgende:
Wat veel vreemder was: Soneal en ik zagen afgelopen zomer een mol over de straat lopen, dat was echt raar.
Schattig beestje wel.
Wij hebben ook mollen. Geen idee hoeveel, maar wel veel hopen :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211339487
Hou op over muizen he ;)

0 ratten, 1 egel die onze tuin fijn vindt, padden, waterhagedisjes, elke nacht een concert van bosuilen, buizerds die achter duiven aanjagen en heul veul kleine vogels in de voortuin.
Pas een kolibrie vlinder op de ijzerhard, die was zo mooi :)

Maar ja, onze hele huis is inmiddels voorzien van antimuizen stekkers en 2x een wespennest moeten laten verwijderen. De natuur....;)
pi_211339694
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:00 schreef exode het volgende:
Hou op over muizen he ;)

0 ratten, 1 egel die onze tuin fijn vindt, padden, waterhagedisjes, elke nacht een concert van bosuilen, buizerds die achter duiven aanjagen en heul veul kleine vogels in de voortuin.
Pas een kolibrie vlinder op de ijzerhard, die was zo mooi :)

Maar ja, onze hele huis is inmiddels voorzien van antimuizen stekkers en 2x een wespennest moeten laten verwijderen. De natuur....;)
En een paard in de (brand)gang?
pi_211340175
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:10 schreef amaranta het volgende:

[..]
En een paard in de (brand)gang?
Nou
Vroeger dus wel he. De tuin van onze achterburen was voorheen grotendeels een weilandje met oa paarden. 'Onze' brandgang was de uitgang.
  zaterdag 18 november 2023 @ 21:52:42 #107
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211340572
Werken antimuizenstekkers? Ik durf dus niet eens de schoenen al te vullen dus zet een wekker op half 7 om de kans te verkleinen dat die rotbeestjes aan onze pepernoten beginnen }:| .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_211340635
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 21:52 schreef Lemijn het volgende:
Werken antimuizenstekkers? Ik durf dus niet eens de schoenen al te vullen dus zet een wekker op half 7 om de kans te verkleinen dat die rotbeestjes aan onze pepernoten beginnen }:| .
We hebben iig geen muizen meer.
  zaterdag 18 november 2023 @ 22:06:33 #109
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211340907
Oké welke. Ik sta echt voor veel open namelijk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_211341023
Ik zag laatst ook van die voederhuisjes die je op je raam plakt met zuignappen. Geheel van plexiglas oid zodat je de vogels extra goed kunt zien. Als je hem redelijk hoog plakt lijkt dat me ook onmogelijk om bij te komen voor een rat.

Wij hadden vanavond een etentje met m’n schoonvader vanwege zijn verjaardag. We rijden net de hoek om naar de parkeerplaats van het restaurant, moet Em spugen. Gelukkig 90% in het bakje, maar dankzij nog wat drempels en hobbels toch nog een vieze boel. Maillot en schoenen uit, en zij zag er weer oké uit. Man is nog een kwartier bezig geweest met de auto te poetsen. Na het spugen was ze weer helemaal fit en ze heeft ook gewoon gegeten. Na het eten kregen alle kinderen nog een bolletje ijs, maar Lala wilde niet, had last van haar buik. Ging bij m’n man zitten en bwop, de hele maaltijd er weer uit. Het lege sorbetbakje van m’n man was bijna tot de rand toe gevuld, maar verder was alles schoon gebleven! Toen was het wel tijd om naar huis te gaan :') we hebben wel zelf dat bakje nog even leeggegooid in het toilet en omgespoeld, leek me anders ook zo lullig voor het personeel…. Ze liggen nu te slapen met beide een plastic bak naast hun kussen, ik denk dat er vandaag toch iets niet goed gevallen is.
pi_211341302
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:12 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zag laatst ook van die voederhuisjes die je op je raam plakt met zuignappen. Geheel van plexiglas oid zodat je de vogels extra goed kunt zien. Als je hem redelijk hoog plakt lijkt dat me ook onmogelijk om bij te komen voor een rat.
Die hebben wij en dat klopt MAAR ze knoeien nogal wat op de grond dus ik kan me voorstellen dat het ongedierte aantrekt.
pi_211341323
Ach wat sneu FF! Hopelijk is het er nu uit!
pi_211341370
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:06 schreef Lemijn het volgende:
Oké welke. Ik sta echt voor veel open namelijk.
Deze hangen in de woonkamer: https://www.bol.com/nl/nl(...)00000124565801/?s2a=

En alle ventilatieopeningen in de gevel zijn voorzien van muizengaas.
  zaterdag 18 november 2023 @ 22:35:39 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211341485
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:25 schreef exode het volgende:

[..]
Die hebben wij en dat klopt MAAR ze knoeien nogal wat op de grond dus ik kan me voorstellen dat het ongedierte aantrekt.
Dat dus idd. Daar zit hij dus onder op de grond. :+
  zaterdag 18 november 2023 @ 23:26:12 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211342233
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2023 20:41 schreef Troel het volgende:

[..]
Wij hebben ook mollen. Geen idee hoeveel, maar wel veel hopen :P
Was gelukkig niet onze straat, maar bij mijn vader om de hoek :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211342392
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 19:57 schreef Leandra het volgende:
Schattig beestje wel.
Oh dat lijkt me ook best een apart gezicht ja. Was vast de weg kwijt.
Ik zag laatst dus een marmot. Echt zo rechtovereind staand naast de weg, heel leuk :D. Heb even moeten navragen of het er wel echt eentje was maar blijkbaar komen die hier in het wild voor. Minder prettig voor mensen met een moestuin schijnt, maar die hebben wij niet.
  zaterdag 18 november 2023 @ 23:55:31 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211342441
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 23:47 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Oh dat lijkt me ook best een apart gezicht ja. Was vast de weg kwijt.
Ik zag laatst dus een marmot. Echt zo rechtovereind staand naast de weg, heel leuk :D. Heb even moeten navragen of het er wel echt eentje was maar blijkbaar komen die hier in het wild voor. Minder prettig voor mensen met een moestuin schijnt, maar die hebben wij niet.
Oh wow :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 19 november 2023 @ 08:16:30 #118
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211344290
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 22:12 schreef FlyingFish het volgende:

Wij hadden vanavond een etentje met m’n schoonvader vanwege zijn verjaardag. We rijden net de hoek om naar de parkeerplaats van het restaurant, moet Em spugen. Gelukkig 90% in het bakje, maar dankzij nog wat drempels en hobbels toch nog een vieze boel. Maillot en schoenen uit, en zij zag er weer oké uit. Man is nog een kwartier bezig geweest met de auto te poetsen. Na het spugen was ze weer helemaal fit en ze heeft ook gewoon gegeten. Na het eten kregen alle kinderen nog een bolletje ijs, maar Lala wilde niet, had last van haar buik. Ging bij m’n man zitten en bwop, de hele maaltijd er weer uit. Het lege sorbetbakje van m’n man was bijna tot de rand toe gevuld, maar verder was alles schoon gebleven! Toen was het wel tijd om naar huis te gaan :') we hebben wel zelf dat bakje nog even leeggegooid in het toilet en omgespoeld, leek me anders ook zo lullig voor het personeel…. Ze liggen nu te slapen met beide een plastic bak naast hun kussen, ik denk dat er vandaag toch iets niet goed gevallen is.
Namens dochter die o.a. in de afwas werkt. Dank.
Lijkt me behoorlijk smerig als je dat ineens voor je krijgt.

Betercschl voor lala en em
  zondag 19 november 2023 @ 08:43:08 #119
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211344759
Iemand interesse in kaartjes voor Aquana Wurselen? T/m donderdag 23-11 geldig, twee volwassenen en een kind. Tot 3 jaar zijn kinderen gratis.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator zondag 19 november 2023 @ 13:14:46 #120
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211347385
In het kader van beestjes in het wild: ik was laatst naar Aida geweest in Scheveningen en ik liep met mijn zus door een woonwijk terug naar de parkeergarage aan het strand. Stond daar opeens een vosje in een voortuin O+ Ik ben gek op vosjes maar schrok er ook wel van zo dichtbij!

Daarmee staat mijn vossenteller op 4: in Engeland, Italië en de VS al eerder vosjes tegengekomen O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 19 november 2023 @ 13:31:22 #121
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211347560
Onze (inmiddels niet zo nieuw meer) directeur, die komt regelmatig met de trein naar werk, en loopt dan vanaf het station naar onze school,
Belangrijk om te weten: Onderweg komt hij langs het huis van een gezin van school, familie G.

Directeur in de groepsapp: ik liep net naar school en toen stak er ineens een kangoeroe over (+ wazige foto)
Reactie collega binnen 10 seconden: oh dan zijn de wallabys van de familie G weer eens ontsnapt….

En een kind uit mijn klas had vorige week ook een vos in zijn tuin
pi_211348706
Ik heb de voederbol net gevuld en nu probeert een spreeuw om bij het voer te komen en dat lukt niet :P Net ook een halsbandparkiet, die lukte het ook niet. En de musjes en koolmeesjes kunnen er gewoon in :D

Wel een keer een reiger een mol zien oppeuzelen. Mollen zijn leuke dieren alleen jammer dat ze mn tuin hebben vertieft ;(
If they say
pi_211349722
Voor de intocht van Sinterklaas gingen we lunchen bij mijn ouders. Zet mijn moeder precies op tafel wat ik als avondeten gepland had: pompoensoep en een broodje knakworst :') Haha. Dus nu improviseer ik voor het avondeten.

Kind vond Sint (weer) leuk, ook al weet hij het nu. Maar ik denk wel dat dit de laatste keer was (geen jongere kinderen in de familie of van vrienden dichtbij)
pi_211350165
Mijn kerstboom staat O~) ~:) >:O :+

Volgend jaar kan dat niet meer zo vroeg, anders raakt kleinzoon van zn padje :D
If they say
pi_211350607
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 18:07 schreef Mushanga71 het volgende:
Mijn kerstboom staat O~) ~:) >:O :+

Volgend jaar kan dat niet meer zo vroeg, anders raakt kleinzoon van zn padje :D
Mijn zusje heeft m ook vandaag neergezet
Ik wacht nog wel even. Als ik m nu neet zou zetten dan is ie voor kerst weg 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_211350711
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2023 18:45 schreef Vicky het volgende:

[..]
Mijn zusje heeft m ook vandaag neergezet
Ik wacht nog wel even. Als ik m nu neet zou zetten dan is ie voor kerst weg 🤣🤣
Dat ja :D Heb zoon moeten beloven dat ie tot ná kerst blijft staan. Hij zei niks over oud&nieuw O-)

Heb zo'n hysterisch kerstding gekocht met glijdende pinguïns. Dat ding geeft zo ontiegelijk veel licht, dat ze vanaf Mars terug zaten te seinen :') Heb over een paar ledjes aluminiumfolie gefrot :+
If they say
pi_211351774
Ik vraag het hier ook even want ik kan er niet over uit.

Ik ben zo hard op zoek naar een webshop en ik kan niet op de naam komen.

Het is een 'antroposofische' kinderkledingwinkel en ze verkopen van die typische ribfuwelen overgooiers in aardetinten.

Drie lettergrepen, dacht ik. Echt zo'n 'natuurnaam' en alles is handgemaakt.
  zondag 19 november 2023 @ 20:31:24 #128
37150 livelink
pi_211351854
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2023 20:25 schreef -Spring het volgende:

Het is een 'antroposofische' kinderkledingwinkel en ze verkopen van die typische ribfuwelen overgooiers in aardetinten.

lovepeacejoy.nl ?

Oh nee, dat is geen kinderkleding
  zondag 19 november 2023 @ 20:34:43 #129
37150 livelink
pi_211351890
Regenboogschaap.nl kan misschien ook nog. Daar verkopen ze wel kinderkleding.
pi_211352027
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 20:34 schreef livelink het volgende:
Regenboogschaap.nl kan misschien ook nog. Daar verkopen ze wel kinderkleding.
Bijna!
  zondag 19 november 2023 @ 21:07:24 #131
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211352328
quote:

Klinkt als Primark. Maar Ik kan me vergissen
  zondag 19 november 2023 @ 21:15:14 #132
37150 livelink
pi_211352422
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2023 21:07 schreef amaranta het volgende:

[..]
Klinkt als Primark. Maar Ik kan me vergissen
:D
pi_211352491
quote:

undaduna? baby natura zou ook kunnen maar voldoet niet helemaal
pi_211353155
Poppedijn? Heeft iig 3 lettergrepen :s)
If they say
pi_211353325
Pff, ben ik de hele avond bezig geweest met het verzinnen van nieuwe opdrachten voor het sinterklaasspel dat op mysterieuze wijze is verdwenen, gooit mn zus het in chat GPT en hup, zo het drie dubbele aantal opdrachten in dezelfde stijl. Niet allemaal even haalbaar (van kleding verwisselen met je buurman bijvoorbeeld), maar wel echt een heel aantal leuke die wel een soort van haalbaar zijn. 10 seconden werk vs 2 uur :')
pi_211353381
Ik kom net thuis van een ritje huisartsenpost…
Mijm is al vanaf dinsdag ziek. Koorts, hoesten tot hij moet spugen.
Gelukkig zag de huisarts geen reden tot verder onderzoek. Hij had deze avond al 20 kindjes gezien die zo ziek zijn.

Wel fijn altijd dat ze daar redelijk laagdrempelig in zijn, ik voelde me niet goed bij een nacht in bed naast een moeilijk ademend jongetje dat de longen uit zijn lijf hoest ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 19 november 2023 @ 22:46:12 #137
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211353392
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2023 20:44 schreef -Spring het volgende:

[..]
Bijna!
Mama nova? Musjes?
KuikenGuppy
  zondag 19 november 2023 @ 22:50:49 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211353421
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2023 22:44 schreef LeSage het volgende:
Ik kom net thuis van een ritje huisartsenpost…
Mijm is al vanaf dinsdag ziek. Koorts, hoesten tot hij moet spugen.
Gelukkig zag de huisarts geen reden tot verder onderzoek. Hij had deze avond al 20 kindjes gezien die zo ziek zijn.

Wel fijn altijd dat ze daar redelijk laagdrempelig in zijn, ik voelde me niet goed bij een nacht in bed naast een moeilijk ademend jongetje dat de longen uit zijn lijf hoest ;(
Heb je Vicks in huis? (Huismerk telt ook!)
Lekker dik onder zijn voetjes smeren en sokken aan! Geeft echt verlichting hier. :Y
pi_211353422
Ik heb vanavond meerdere muizen vakkundig geëlimineerd zien worden door koningspythons en varanen dat die stekkers etc echt verbleken. De watervaraan eet ook ratten dus ik zie voor iedereen hier oplossingen.

Pythons eten alleen in de winter nogal matig dus daar moeten we even een alternatief voor bedenken.

Stralende B, die zonder blikken of blozen die beesten vastpakt, terrariums schoonmaakt waar slangen inliggen. Echt die donor moet een soort Crocodile Dundee zijn.
  maandag 20 november 2023 @ 00:57:27 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211354131
quote:

fijnekleine.nl?
bijbroerenzus.nl?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211354635
Goedvantoen?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_211354771
Kleine Schobbejak! Iets meer dan drie lettergrepen wel. :')

Dank voor het meedenken. :*
pi_211355001
De school waar ik werk doet mee aan de Batterijen Battle en onze conciërge wordt echt helemaal gek van alle kilo's batterijen die worden ingeleverd bij zijn kamertje :D _O-
  maandag 20 november 2023 @ 08:50:42 #144
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211355048
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 08:42 schreef Hupje het volgende:
Batterijen Battle
Ken ik niet.
Maar toen ik op de basisschool zat deed onze school mee aan een telefoonboeken actie( Geen idee waarom, iets met oud papier denk ik?) En wie de meeste (oude) telefoonboeken inleverde won een prijs.
Mijn moeder werkte bij Holiday Inn, waar dus op elke kamer een telefoonboek lag.
Needless to say wie de meeste telefoonboeken had 😇.
  maandag 20 november 2023 @ 09:23:10 #145
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211355233
quote:
De school waar ik werk doet mee aan de Batterijen Battle en onze conciërge wordt echt helemaal gek van alle kilo's batterijen die worden ingeleverd bij zijn kamertje :D _O-
Mijn neefje en nichtje hebben samen ook al 35 kilo ofzo ingeleverd. Wij zijn heel goede afvalscheiders, maar vergeten altijd die batterijen dan ook weg te brengen, dus alleen wij hadden al aardig wat kilo's voor ze :-D
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 20 november 2023 @ 09:53:16 #146
149959 SQ
snelle trees
pi_211355451
quote:
Ik vraag me wel af hoeveel goeie batterijen er worden weggeflikkerd in de hoop een schoolreisje te winnen. Ik zag op het jeugdjournaal een klas die meerdere tonnen vol had ingezameld, ik kan me haast niet voorstellen dat dat allemaal rondslingerende lege batterijen zijn van thuis of uit de buurt :@

En ik vond het ook schokkend dat kennelijk het gros van de mensen hun lege batterijen nog bij het huisvuil flikkert en dit soort acties dus nodig zijn ;(

Wij genereren ongeveer 1 klein ziplockzakje aan lege batterijen per jaar, maar we zijn voor het grootste deel over op oplaadbaar nu.
disclaimer
pi_211355587
@SQ Mee eens.
Het was niet mijn keuze om aan deze actie mee te doen als school, zeg maar.
  maandag 20 november 2023 @ 10:14:59 #148
35189 Troel
scherp en bot
pi_211355649
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 09:53 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik vraag me wel af hoeveel goeie batterijen er worden weggeflikkerd in de hoop een schoolreisje te winnen. Ik zag op het jeugdjournaal een klas die meerdere tonnen vol had ingezameld, ik kan me haast niet voorstellen dat dat allemaal rondslingerende lege batterijen zijn van thuis of uit de buurt :@

En ik vond het ook schokkend dat kennelijk het gros van de mensen hun lege batterijen nog bij het huisvuil flikkert en dit soort acties dus nodig zijn ;(

Wij genereren ongeveer 1 klein ziplockzakje aan lege batterijen per jaar, maar we zijn voor het grootste deel over op oplaadbaar nu.
Hier vliegen de batterijen er ook door heen en ik heb nog geen fatsoenlijke oplaadbare batterijen gevonden die niet binnen een dag op zijn voor de controllers enzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 20 november 2023 @ 10:23:09 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_211355709
Losse batterijen in controllers? Oh dat ken ik niet.
disclaimer
  maandag 20 november 2023 @ 10:24:18 #150
35189 Troel
scherp en bot
pi_211355714
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 10:23 schreef SQ het volgende:
Losse batterijen in controllers? Oh dat ken ik niet.
Ja, in onze xboxcontrollers gaan losse batterijen :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211355764
De school van B en Juul doet zoals elk jaar in november een inzamelingsactie voor de voedselbank. Super goed initiatief, alleen jammer dat als je de kratten ziet, je duidelijk ziet wie er 'troep' kwijt moest.
  maandag 20 november 2023 @ 10:30:13 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_211355767
Maar even nog advocaat van de duivel, 1 dag is toch ook voldoende? Doe je ze s'avonds weer in de lader en zijn ze de volgende ochtend weer vol? Lijkt me ergens toch beter dan een halve ton wegwerp batterijen per jaar genereren...
disclaimer
pi_211355789
Of een 2e setje oplaadbare batterijen om mee te wisselen want batterijen zijn soms net op het verkeerde moment leeg.
  maandag 20 november 2023 @ 10:33:26 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_211355802
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 10:32 schreef Elleska het volgende:
Of een 2e setje oplaadbare batterijen om mee te wisselen want batterijen zijn soms net op het verkeerde moment leeg.
Ja dat sowieso.
Ik ben het er mee eens dat ze sneller op zijn dan gewone batterijen, maar ik heb altijd een stapeltje opgeladen batterijen klaar liggen. Het kost qua investering wel even wat meer dan een stapel wegwerp, maar je haalt het er ook wel uit.
disclaimer
  maandag 20 november 2023 @ 10:34:49 #155
35189 Troel
scherp en bot
pi_211355809
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 10:30 schreef SQ het volgende:
Maar even nog advocaat van de duivel, 1 dag is toch ook voldoende? Doe je ze s'avonds weer in de lader en zijn ze de volgende ochtend weer vol? Lijkt me ergens toch beter dan een halve ton wegwerp batterijen per jaar genereren...
Maar het probleem is dat je die dingen moet opladen als ze goed leeg zijn (heb ik me altijd laten vertellen). Als je ze dus standaard oplaadt om te voorkomen dat ze ingame leeg gaan (en dat zijn online spelletjes mat andere mensen dus dat heeft meteen effect zeg maar), werkt dat ook niet helemaal fijn. We hebben er oplaadbare batterijen in gehad, maar die waren nog sneller leeg dan gewone batterijen :( Als ze nou eens een accu daarvoor zouden uitvinden die het wel gewoon kan hebben dat je ze op de oplader zet als ze niet in gebruik zijn, dan zou ik daar voor tekenen (als dat niet net zo duur is als de hele console bij elkaar).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 20 november 2023 @ 10:35:19 #156
35189 Troel
scherp en bot
pi_211355814
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 10:32 schreef Elleska het volgende:
Altijd ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211355863
Dan ben je verkeerd geïnformeerd. Dat geheugeneffect is iets van de cadmium batterij (NiCd) van vroeger. Oplaadbare NiMH en Li-ion batterijen beter niet helemaal leegmaken.

Ik heb verder geen verstand van controllers maar ik zie op de site dat er wel accu's voor zijn: https://www.xbox.com/nl-N(...)/play-and-charge-kit

[ Bericht 23% gewijzigd door Elleska op 20-11-2023 10:48:43 ]
  maandag 20 november 2023 @ 10:47:03 #158
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211355919
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 10:30 schreef SQ het volgende:
Onze voorraad wegwerp was van de afgelopen 4 jaar _O-
  maandag 20 november 2023 @ 10:49:15 #159
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211355935
Ik heb een doosje waarin ik ze verzamel. Eens in de zoveel tijd gooi ik ze in een zak en lever ze in bij een inleverpunt.
pi_211356009
Wat slecht zeg van die xbox controllers. Die van playstation zijn toch gewoon oplaadbaar (en ondertussen speelbaar).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')