Hij komt, hij komt!quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:32 schreef Vanyel het volgende:
Is dees TT een snode poging om het ganse onderwerp te wijzigen?
Het onderwerp is beeindigd, begrijp ik.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:32 schreef Vanyel het volgende:
Is dees TT een snode poging om het ganse onderwerp te wijzigen?
quote:
Dat probeer ik jullie wel op te leggen jaquote:Op vrijdag 17 november 2023 16:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het onderwerp is beeindigd, begrijp ik.
Ik doe een beroep op mijn recht op zelfbeschikkingquote:Op vrijdag 17 november 2023 16:36 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat probeer ik jullie wel op te leggen ja.
En dat is dan je goed recht, omdat jij niet verder wil discussieren. Dat recht heb je dan ook gewoonquote:Op vrijdag 17 november 2023 16:36 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat probeer ik jullie wel op te leggen ja.
Tegelijkertijd is die wel ingewikkelder omdat van fysiek lijden vaak beter hard te maken is dat het niet beter wordt.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:22 schreef Vanyel het volgende:
Zo vind ik het bijvoorbeeld ook onbestaanbaar dat 'ondraaglijk lijden' bijna uitsluitend wordt gezien als een lichamelijk iets.
De waanzin dat mensen die psychisch lijden amper geholpen kunnen worden met euthanasie en daarom maar 'moeten' suicideren, dat is toch godgeklaagd.
Ik heb dus in het algemeen moeite met die ingewikkeldheid om je tweede paragraaf.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:46 schreef Bami het volgende:
Ik had al een reactie klaar staan dus die gooi ik er gewoon nog in.
[..]
Tegelijkertijd is die wel ingewikkelder omdat van fysiek lijden vaak beter hard te maken is dat het niet beter wordt.
Los van dat ik me soms sowieso afvraag waarom iemand eigenlijk niet mag beslissen te stoppen met leven.
Nou ja, daarvoor geldt dan hetzelfde als voor abortus: als jij het niet wilt dan moet je het vooral niet doenquote:Op vrijdag 17 november 2023 16:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dat is dan je goed recht, omdat jij niet verder wil discussieren. Dat recht heb je dan ook gewoon
Toevallig gezien of er nog veel Stitch spullen liggen?quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:35 schreef amaranta het volgende:
[..]
Uiteraard. Alle buitenlanders terug naar hun eigen land.
![]()
Het was echt tyfusdruk. Ik ben naar de afdeling gegaan waarvan Cathmar iets nodig had. Heb gepakt wat ze wilde en ben weer vertrokken.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:48 schreef exode het volgende:
[..]
Toevallig gezien of er nog veel Stitch spullen liggen?
Roep maar 🤣quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:33 schreef Cathmar het volgende:
Kunnen we hier de surprise helpdesk van maken?
Vanaf het begin?quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:47 schreef miss_sly het volgende:
Mijn dochter heeft Grey’s anatomy ontdekt en ik kijk zo vaak mogelijk met haar mee
Ik heb mijn man zover gekregen om helemaal weer vanaf seizoen 1 met me mee te kijken. We zijn nu bijna bij het huidige seizoen. Zo leuk om samen te doenquote:Op vrijdag 17 november 2023 18:47 schreef miss_sly het volgende:
Mijn dochter heeft Grey’s anatomy ontdekt en ik kijk zo vaak mogelijk met haar mee
Ik vind deze Piet dus echt onwijs sexyquote:
Dan zou ik een keer naar zo'n speciale peuterochtend gaan! Dan blijft het licht (gedimd) aan het staat het geluid niet zo hard. Verschillende bioscopen doen dat.quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:58 schreef MaJo het volgende:
Dan geheel iets anders: zouden jullie met een driejarige naar de Paw Patrol film in de bios gaan? Aapie is gek op Paw Patrol en kijkt de vorige film dagelijks. Geen idee alleen of dat misschien veel te spannend is in de bios.
Nielsquote:Op vrijdag 17 november 2023 19:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik vind deze Piet dus echt onwijs sexyik word er altijd een beetje zenuwachtig van
![]()
Dan geheel iets anders: zouden jullie met een driejarige naar de Paw Patrol film in de bios gaan? Aapie is gek op Paw Patrol en kijkt de vorige film dagelijks. Geen idee alleen of dat misschien veel te spannend is in de bios.
Tuurlijk!quote:
Oh wow wat een goed idee, ik ga eens kijken!quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:00 schreef Amsel het volgende:
[..]
Dan zou ik een keer naar zo'n speciale peuterochtend gaan! Dan blijft het licht (gedimd) aan het staat het geluid niet zo hard. Verschillende bioscopen doen dat.
Jazekerquote:Op vrijdag 17 november 2023 20:01 schreef Leandra het volgende:
Hoofdpiet is leuk idd.
Ik neem aan dat je dan ook altijd "Even tot hier" kijkt?
Ha ik ben dus niet de enigequote:
quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:29 schreef Aure het volgende:
Ik ben laatst met een 3-jarige en 5-jarige naar die film geweest majo. Die van 3 vond het soms wat spannend en kroop dan helemaal in mijmaar ze was wel makkelijk gerust te stellen met een "het komt allemaal goed"
en als ik dr moeder mag geloven heeft ze er geen nachtmerries van gehad, ze heeft het wel alleen nog maar over Sky. Als ze het niet over Elsa van Frozen heeft
Hmmm tegenstrijdige berichten. Ik ga eens kijken naar zo’n peutermiddag, dat klinkt ideaal!quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:42 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik vond het al raar dat je niet reageerde, maar mijn opmerking stond in het Sinterklaasjournaal topic![]()
''Kijkwijzer zegt 6 + spinnetje en geweld. Ik zou het niet doen MaJo.''
Hier ook weer vanaf 1 begonnen, inmiddels bij seizoen 19 en nu wil ik niet dat t al bijna klaar isquote:Op vrijdag 17 november 2023 19:54 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ik heb mijn man zover gekregen om helemaal weer vanaf seizoen 1 met me mee te kijken. We zijn nu bijna bij het huidige seizoen. Zo leuk om samen te doen
Ja, maar wat vind je dan van wollen truien?quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:53 schreef Troel het volgende:
Ondanks mijn gelovige achtergrond ben ik van mening dat iemand met iemand moet kunnen trouwen omdat ze dat willen. En dat ze een abortus uit moeten kunnen voeren, om welke reden dan ook. (Ik zie wel graag nog een paar dagen tijd om er goed over na te denken, maar dat mag je ook al bijna niet meer hardop zeggen). Ik vind dat je zelf mag besluiten wat er met je lichaam moet gebeuren als je bijna dood/dood bent (dus rot op met je donor tenzij nee). Maar bovenal: ik vind dat je zelf moet kunnen beslissen dat je leven genoeg is geweest. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand die dood is daar spijt van had, dus ik zie dat probleem niet.
En ik ga morgen lekker niets met de intocht doen.
Ik vind de kijkwijzer een beetje streng. Hij is nou niet per se spannender dan deel 1 (vind ik).quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
[..]
Hmmm tegenstrijdige berichten. Ik ga eens kijken naar zo’n peutermiddag, dat klinkt ideaal!
Of van pesto uit de supermarkt.quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:31 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, maar wat vind je dan van wollen truien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar, tis goed afgelopen, gelukkig.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:40 schreef Mushanga71 het volgende:
Hebben jullie ooit gehad dat de buitendeur dicht gaat en je kind nog binnen is? Ik nog nóóitTot vanmiddag, met kleinzoon
![]()
Ai, dat kost je weer wat jaren van je leven, ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar, tis goed afgelopen, gelukkig.Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Ik hing idd aan de puffer daarnaquote:Op vrijdag 17 november 2023 21:42 schreef Hupje het volgende:
Ai @:Mushanga71 Dan heb je het benauwd.
Hoe is het met het gas? Heb je het al weer warm in huis?
Hebben jullie ooit gehad dat de buitendeur dicht gaat en je kind nog binnen is? Ik nog nóóitTot vanmiddag, met kleinzoon
![]()
1x met huilend kind voor de voordeur.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar, tis goed afgelopen, gelukkig.
En dat jaquote:Op vrijdag 17 november 2023 21:43 schreef livelink het volgende:
[..]
Ai, dat kost je weer wat jaren van je leven, ja.
Jullie stonden samen bij de voordeur en je sleutel was nog binnen?quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:45 schreef F_r het volgende:
[..]
1x met huilend kind voor de voordeur.
Das helemaal kutquote:Op vrijdag 17 november 2023 21:45 schreef F_r het volgende:
[..]
1x met huilend kind voor de voordeur.
Kijk, dat klinkt dan weer positiefquote:Op vrijdag 17 november 2023 21:29 schreef Gogo83 het volgende:
@:Majo: toevallig ben ik vandaag met beide kinderen geweest, J. is een paar maanden jonger dan Aapie. Ging heel goed, ze had de eerste Paw Patrol thuis al wel eens gezien, dus ik wist dat ze de lengte van de film en de hoeveelheid spanning wel zou trekken. Spannendste was het voorfilmpje van Willy Wonka, toen kroop ze op schoot met haar ogen dicht.
Hij vindt die andere totaal niet eng dus dan zou ik het ook wel aandurvenquote:Op vrijdag 17 november 2023 21:31 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik vind de kijkwijzer een beetje streng. Hij is nou niet per se spannender dan deel 1 (vind ik).
Kakquote:Op vrijdag 17 november 2023 21:47 schreef amaranta het volgende:
Ja, meegemaakt. Ik zat in een afgesloten tuin. Mijn wakkere 2 jarige had de onderste deurknip (die we daarna verwijderd hebben ) omlaag geduwd en toen was de deur van binnenuit op slot.
Mijn telefoon lag uiteraard binnen.
Ik heb geprobeerd de buurvrouw te roepen, maar die hoorde mij niet.
Een andere buurvrouw hoorde mij wel. Die is gaan aanbellen bij mijn buurvrouw. Die op zolder was. En zij heeft zich met onze reserve sleutel binnen gelaten.
Mijn 2 jarige vond het allemaal wel grappig.
Die blije 2 jarige sloot ook ooit oma op in de schuur.quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:51 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
KakMet een kind dat wel alle kanten op kan is helemaal een nachtmerrie.
Wat een geluk van die sleutel.
Man verloor de zijne en heeft nu de reserve. Ben kaartje kwijt, kan niks bijgemaakt worden
Oepsquote:Op vrijdag 17 november 2023 21:53 schreef amaranta het volgende:
[..]
Die blije 2 jarige sloot ook ooit oma op in de schuur.
Deur dicht duwen en schuifje dicht…
Gelukkig was opa ook thuis.
Mijn moeder kon er toen al wel om lachen. Was te verwachten, want de schuurdeur sluiten was een favoriete bezigheid.quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:57 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
OepsNu een leuke anekdote, maar toen...
Dochter is gelukkig niet boosquote:Op vrijdag 17 november 2023 21:57 schreef vlindertje89 het volgende:
Oef @:Mushanga71 dat is schrikken! Gelukkig liep het goed af.
Hoe is het nu met je blaasontsteking trouwens? Merk je al wat van het zakje ab?
En @:MaJo hoe was t bij jou vanochtend? En voel je je alweer iets beter?
Ze had het dan vast zien aankomenquote:Op vrijdag 17 november 2023 21:59 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn moeder kon er toen al wel om lachen. Was te verwachten, want de schuurdeur sluiten was een favoriete bezigheid.
Geen blaasontsteking! Ik snap er niks van. Inmiddels geen verhoging meer maar nog steeds last van mijn onderrug. Kan ook zijn dat ik na Aapie en manlief nu ook geveld word door de griepquote:Op vrijdag 17 november 2023 21:57 schreef vlindertje89 het volgende:
Oef @:Mushanga71 dat is schrikken! Gelukkig liep het goed af.
Hoe is het nu met je blaasontsteking trouwens? Merk je al wat van het zakje ab?
En @:MaJo hoe was t bij jou vanochtend? En voel je je alweer iets beter?
Ik vind ze klote in de wasquote:Op vrijdag 17 november 2023 21:31 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, maar wat vind je dan van wollen truien?
![]()
Oh damnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar, tis goed afgelopen, gelukkig.![]()
Wie weet dan toch iets anders inderdaad. Hopelijk valt het mee en zet het niet door!quote:Op vrijdag 17 november 2023 22:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Geen blaasontsteking! Ik snap er niks van. Inmiddels geen verhoging meer maar nog steeds last van mijn onderrug. Kan ook zijn dat ik na Aapie en manlief nu ook geveld word door de griep
Nu vat ik deze pasquote:Op vrijdag 17 november 2023 16:33 schreef exode het volgende:
Die foto klopt niet, Sinterklaas zal naakt staan op de boot (een soort Gaypride eigenlijk)
Oh, kakquote:Op zaterdag 18 november 2023 15:32 schreef BE het volgende:
Ik zei toch laatst dat ik zo genoot van alle vogeltjes in de tuin? Deze week zat er zelfs een ijsvogeltje!
De keerzijde is alleen een blije rat die alle gevallen zonnebloempitten van de grond opeet en die ik net langs de regenpijp omhoog zag klimmen!![]()
daar kruipen de ratten gewoon naartoe.... *ervaring mee*quote:Op zaterdag 18 november 2023 15:44 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oh, kak![]()
Maar ijsvogel![]()
Waarom doe je geen vetbollen in een houder? Ik heb er één voor alleen kleine vogeltjes maar je hebt ook gewone. En er blijft geen kruimeltje over wat op de grond valt, want dat eten de roodborstjes op
Serieus? Hij hangt hier aan een tak maar nog nooit een rat in de buurt van dat ding gezien. En we hebben hier echt een rattenplaagquote:Op zaterdag 18 november 2023 16:05 schreef Vicky het volgende:
[..]
daar kruipen de ratten gewoon naartoe.... *ervaring mee*
yep, ze klommen hier via de paal omhoog en vraten alles op.quote:Op zaterdag 18 november 2023 16:09 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Serieus? Hij hangt hier aan een tak maar nog nooit een rat in de buurt van dat ding gezien. En we hebben hier echt een rattenplaag
Kak zeg, wist dit echt niet. Dacht, hangt wel veilig zoquote:Op zaterdag 18 november 2023 16:14 schreef Vicky het volgende:
[..]
yep, ze klommen hier via de paal omhoog en vraten alles op.
Ik heb al een tijdje geen ratten meer gezien, gelukkig. Maar onze poes ging van de week de tuin in, ze wilde naar binnen maar had iets in haar bek. Geen idee wat het was. Uiteindelijk kwam ze binnen en had ze iets opgegeten. Ik ging de tuin in en zag alleen nog een staartje. Nu was dat staartje toch echt wel te groot voor een muizenstaartje... ben bang dat de ratten weer terug zijn en eten aan het zoeken zijn. Dat betekent dat de pindakaaspot en de birdcake hier weer naar binnen gaan.
Nou, ik werd gek van het onkruid toch wel dat daaruit op kwam. En die zonnebloemen vind ik alleen maar leuk als dat uit komt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 15:44 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oh, kak![]()
Maar ijsvogel![]()
Waarom doe je geen vetbollen in een houder? Ik heb er één voor alleen kleine vogeltjes maar je hebt ook gewone. En er blijft geen kruimeltje over wat op de grond valt, want dat eten de roodborstjes op
En idd, dat gebeurde er dus bij mijn buurvrouw vorig jaar, die heeft toen alles rigoureus weggehaald.quote:Op zaterdag 18 november 2023 16:05 schreef Vicky het volgende:
[..]
daar kruipen de ratten gewoon naartoe.... *ervaring mee*
Ah, zo. Zonnebloemen zijn wel prachtig iddquote:Op zaterdag 18 november 2023 16:24 schreef BE het volgende:
[..]
Nou, ik werd gek van het onkruid toch wel dat daaruit op kwam. En die zonnebloemen vind ik alleen maar leuk als dat uit komt.
[..]
En idd, dat gebeurde er dus bij mijn buurvrouw vorig jaar, die heeft toen alles rigoureus weggehaald.
Maar ik vind al die vogeltjes zo leuk!
Je hebt helemaal gelijk wmbquote:Op zaterdag 18 november 2023 16:41 schreef BE het volgende:
Ik heb nu een rattenval besteld.
(Sorry alvast voor mensen die daarop tegen zijn maar ik wil van het beest af voor hij een weg mijn huis in vindt.)
Ieuwquote:Op zaterdag 18 november 2023 16:56 schreef Schanu het volgende:
Oh vreselijk die ratten en muizen. Onze buren hebben hun tuin VOL met vogelhuisjes en voederplekken. Dat is één groot ongedierteparadijs dus. Wij hebben daardoor muizen op zolder en tussen de muren. De ongediertebestrijder gaf vorig jaar aan dat we er niets tegen kunnen doen zolang de buren vogelvoer blijven strooien en ophangen
En vorige week hoorden we geluiden tussen het plafond die te hard waren voor muizen, dus nu vrezen we voor een rat of voor een steenmarter.
Pro ratten/muizenvallen trouwens, hier gooien we blokjes gif (die nu illegaal zijn volgens mij maar het werkt wel) tussen het plafond en op zolder.
Dit hebben wij ook met onze buren. Die voeren 24/7 elk jaargetijde. Alleen komen daar vooral ratten op af, die ook onze tuin weten te vinden met hun tunnels ed. Ook hier heeft de ongediertebestrijder aangegeven dat zolang er gevoerd blijft worden het probleem blijft. Buren hebben ook vallen staan, wij af en toe ook, maar het zijn ook best slimme beestjes die ratten. Manlief heeft gelezen dat voor elke rat die je ziet er 10 zijn die je niet ziet en dat die beesten heel snel voortplanten.quote:Op zaterdag 18 november 2023 16:56 schreef Schanu het volgende:
Oh vreselijk die ratten en muizen. Onze buren hebben hun tuin VOL met vogelhuisjes en voederplekken. Dat is één groot ongedierteparadijs dus. Wij hebben daardoor muizen op zolder en tussen de muren. De ongediertebestrijder gaf vorig jaar aan dat we er niets tegen kunnen doen zolang de buren vogelvoer blijven strooien en ophangen
Ja, dat lijkt me niet. Ik weet niet hoe vol de tuin van de buren van Schanulleke staat, maar ik heb ook zo'n voedersilo hangen en als het echt koud wordt hang ik nog wel wat meer op.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:59 schreef BE het volgende:
Ik vrees trouwens dat ik die buur ben voor mijn buren.
Ik heb een voerpaal met opvangschaal. https://www.vivara.nl/opvangschaal-maxiquote:Op zaterdag 18 november 2023 15:32 schreef BE het volgende:
Ik zei toch laatst dat ik zo genoot van alle vogeltjes in de tuin? Deze week zat er zelfs een ijsvogeltje!
De keerzijde is alleen een blije rat die alle gevallen zonnebloempitten van de grond opeet en die ik net langs de regenpijp omhoog zag klimmen!![]()
Dat is wel een optie. Ik zie trouwens vooral dat de wat grotere vogels, zoals merels en duiven de gevallen zaadjes weer oppikken van de grond.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:09 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ik heb een voerpaal met opvangschaal. https://www.vivara.nl/opvangschaal-maxi
Dan valt het voer niet op de grond en in theorie kunnen muizen en ratten niet bij die paal omhoog.
Ahw een ijsvogeltjequote:Op zaterdag 18 november 2023 15:32 schreef BE het volgende:
Ik denk dat dat wel meevalt eerlijk gezegd, haha. Mijn buren hebben denk ik in totaal zo'n 25 vogelhuisjes, meerdere voederpalen, meerdere hangdingen (in alle planten en struiken), meerdere schaaltjes random op tafels staan met vogelzaad en ze strooien om de zoveel dagen hun hele tuin ermee onder. Die vogels zijn echt hun passie, dat beperkt zich helaas niet tot een paar leuke vetbollen aan een boomquote:Op zaterdag 18 november 2023 17:59 schreef BE het volgende:
Ik vrees trouwens dat ik die buur ben voor mijn buren.
quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:35 schreef Schanu het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt eerlijk gezegd, haha. Mijn buren hebben denk ik in totaal zo'n 25 vogelhuisjes, meerdere voederpalen, meerdere hangdingen (in alle planten en struiken), meerdere schaaltjes random op tafels staan met vogelzaad en ze strooien om de zoveel dagen hun hele tuin ermee onder. Die vogels zijn echt hun passie, dat beperkt zich helaas niet tot een paar leuke vetbollen aan een boom
Ik zag dus afgelopen week voor het eerst in mijn leven een levende egelquote:Op zaterdag 18 november 2023 18:15 schreef livelink het volgende:
Wel ben ik gestopt met egelvoer klaarzetten voor de egeltjes
Wij hadden er ook 1 in de tuin. Vond onze hond niks.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:15 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik zag dus afgelopen week voor het eerst in mijn leven een levende egelbij ons in de straat bij iemand in de tuin.
Wij hadden vroeger een nest in de tuin, toen liepen we ook met de hele klas naar ons huis om naar de egels te kijken. Ik gok de klas van mijn zusje ook, tenzij zij toen nog op de kleuterschool zat, die was te ver om te lopen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:15 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik zag dus afgelopen week voor het eerst in mijn leven een levende egelbij ons in de straat bij iemand in de tuin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |