abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211355764
De school van B en Juul doet zoals elk jaar in november een inzamelingsactie voor de voedselbank. Super goed initiatief, alleen jammer dat als je de kratten ziet, je duidelijk ziet wie er 'troep' kwijt moest.
  maandag 20 november 2023 @ 10:30:13 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_211355767
Maar even nog advocaat van de duivel, 1 dag is toch ook voldoende? Doe je ze s'avonds weer in de lader en zijn ze de volgende ochtend weer vol? Lijkt me ergens toch beter dan een halve ton wegwerp batterijen per jaar genereren...
disclaimer
pi_211355789
Of een 2e setje oplaadbare batterijen om mee te wisselen want batterijen zijn soms net op het verkeerde moment leeg.
  maandag 20 november 2023 @ 10:33:26 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_211355802
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 10:32 schreef Elleska het volgende:
Of een 2e setje oplaadbare batterijen om mee te wisselen want batterijen zijn soms net op het verkeerde moment leeg.
Ja dat sowieso.
Ik ben het er mee eens dat ze sneller op zijn dan gewone batterijen, maar ik heb altijd een stapeltje opgeladen batterijen klaar liggen. Het kost qua investering wel even wat meer dan een stapel wegwerp, maar je haalt het er ook wel uit.
disclaimer
  maandag 20 november 2023 @ 10:34:49 #155
35189 Troel
scherp en bot
pi_211355809
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 10:30 schreef SQ het volgende:
Maar even nog advocaat van de duivel, 1 dag is toch ook voldoende? Doe je ze s'avonds weer in de lader en zijn ze de volgende ochtend weer vol? Lijkt me ergens toch beter dan een halve ton wegwerp batterijen per jaar genereren...
Maar het probleem is dat je die dingen moet opladen als ze goed leeg zijn (heb ik me altijd laten vertellen). Als je ze dus standaard oplaadt om te voorkomen dat ze ingame leeg gaan (en dat zijn online spelletjes mat andere mensen dus dat heeft meteen effect zeg maar), werkt dat ook niet helemaal fijn. We hebben er oplaadbare batterijen in gehad, maar die waren nog sneller leeg dan gewone batterijen :( Als ze nou eens een accu daarvoor zouden uitvinden die het wel gewoon kan hebben dat je ze op de oplader zet als ze niet in gebruik zijn, dan zou ik daar voor tekenen (als dat niet net zo duur is als de hele console bij elkaar).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 20 november 2023 @ 10:35:19 #156
35189 Troel
scherp en bot
pi_211355814
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 10:32 schreef Elleska het volgende:
Altijd ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211355863
Dan ben je verkeerd geïnformeerd. Dat geheugeneffect is iets van de cadmium batterij (NiCd) van vroeger. Oplaadbare NiMH en Li-ion batterijen beter niet helemaal leegmaken.

Ik heb verder geen verstand van controllers maar ik zie op de site dat er wel accu's voor zijn: https://www.xbox.com/nl-N(...)/play-and-charge-kit

[ Bericht 23% gewijzigd door Elleska op 20-11-2023 10:48:43 ]
  maandag 20 november 2023 @ 10:47:03 #158
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211355919
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 10:30 schreef SQ het volgende:
Onze voorraad wegwerp was van de afgelopen 4 jaar _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 20 november 2023 @ 10:49:15 #159
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211355935
Ik heb een doosje waarin ik ze verzamel. Eens in de zoveel tijd gooi ik ze in een zak en lever ze in bij een inleverpunt.
pi_211356009
Wat slecht zeg van die xbox controllers. Die van playstation zijn toch gewoon oplaadbaar (en ondertussen speelbaar).
  maandag 20 november 2023 @ 11:01:13 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_211356053
Die van de switch laad je ook gewoon op je switch op. En die gaan echt LANG mee.

Maar ik zocht laatst dus oplaadbare fietslampjes voor mijn kleuter, en als die dan vijftien keer zo veel kosten als de niet-oplaadbare vind ik dat ook wel lastig.
Kijk, ik wil graag mijn steentje bijdragen aan een betere wereld, maar zolang geld verdienen nog steeds de enige wereldwijde drijfveer is blijft het een onmogelijke opgave.
Of dat ik mijn best doe met een eco-mok, maar als ik om me heen zie dat er mensen op kantoor zijn die er met gemak 20 kartonnen bekers op een dag doorheen jagen (voor elke slok water een nieuwe) dan doet me dat haast fysiek pijn.

Ik blijf doen wat ik kan doen, maar het voelt wel vaak ontzettend zinloos.
disclaimer
pi_211356115
Ik ben echt heel diep aan het nadenken waar batterijen ingaan in ons huis. En toen bedacht ik me, ik moest vorige week 12 knoopbatterijen kopen, die zijn voor de Lego 'lampjes'. Maar goed daar doen we een paar jaar mee.
  maandag 20 november 2023 @ 11:13:50 #163
35189 Troel
scherp en bot
pi_211356143
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 10:40 schreef Elleska het volgende:
Dan ben je verkeerd geïnformeerd. Dat geheugeneffect is iets van de cadmium batterij (NiCd) van vroeger. Oplaadbare NiMH en Li-ion batterijen beter niet helemaal leegmaken.

Ik heb verder geen verstand van controllers maar ik zie op de site dat er wel accu's voor zijn: https://www.xbox.com/nl-N(...)/play-and-charge-kit
Dit! Zoiets zoek ik. En een mooi prijsje, dus dat kan mooi op de verlanglijstjes :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 20 november 2023 @ 11:21:02 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_211356202
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 11:09 schreef exode het volgende:
Ik ben echt heel diep aan het nadenken waar batterijen ingaan in ons huis. En toen bedacht ik me, ik moest vorige week 12 knoopbatterijen kopen, die zijn voor de Lego 'lampjes'. Maar goed daar doen we een paar jaar mee.
Niet in je afstandsbedieningen?
Hier zit het voornamelijk in speelgoed. Vooral die brio treintjes gaan hard omdat die geregeld 14 uur tegen de plint onder de bank liggen te rijden :')
disclaimer
pi_211356253
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 11:21 schreef SQ het volgende:

[..]
Hier zit het voornamelijk in speelgoed. Vooral die brio treintjes gaan hard omdat die geregeld 14 uur tegen de plint onder de bank liggen te rijden :')
Oh ja! In de 2 afstandsbedieningen, dat is waar. Kan me niet heugen dat we die ooit vervangen hebben.
  maandag 20 november 2023 @ 11:27:45 #166
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211356275
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 11:01 schreef SQ het volgende:
Die van de switch laad je ook gewoon op je switch op. En die gaan echt LANG mee.

Maar ik zocht laatst dus oplaadbare fietslampjes voor mijn kleuter, en als die dan vijftien keer zo veel kosten als de niet-oplaadbare vind ik dat ook wel lastig.
Kijk, ik wil graag mijn steentje bijdragen aan een betere wereld, maar zolang geld verdienen nog steeds de enige wereldwijde drijfveer is blijft het een onmogelijke opgave.
Of dat ik mijn best doe met een eco-mok, maar als ik om me heen zie dat er mensen op kantoor zijn die er met gemak 20 kartonnen bekers op een dag doorheen jagen (voor elke slok water een nieuwe) dan doet me dat haast fysiek pijn.

Ik blijf doen wat ik kan doen, maar het voelt wel vaak ontzettend zinloos.
Ja, dat met die kartonnen bekers vind ik ook irritant _O-
Soms dan staat er echt een hoge stapel van die bekers bij iemand op het bureau, en dan zijn ze nog trots ook, want 'kijk eens hoe veel ik heb gedronken'. Ja, heel knap. Nu nog uit je eigen mok en het is helemaal top.
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  maandag 20 november 2023 @ 11:28:50 #167
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211356281
Wij hebben tegenwoordig afstandsbedieningen die met usbc en zonne-energie kunnen worden opgeladen. Dus hier alleen nog batterijen in speelgoed. Maar dan ook voornamelijk van die kleine ronde, die niet standaard te verkrijgen zijn en waar je ook nog eens een specifiek type van moet hebben, anders zijn ze alsnog te dik voor in het speelgoed :(
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_211356319
_O_ Voor speelgoed zonder batterijen _O_
  maandag 20 november 2023 @ 11:42:08 #169
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211356362
Zaklampen van de kinderen, maar ook van die leesboekjes met geluid of licht erin, de afstandsbedieningen, de elektrische tandenborstel die de oudste eerst had (is vervangen door een oplaadbaar exemplaar inmiddels, maar we wilden eerst met een goedkope uitproberen of ze het wel zou gaan gebruiken), toverstaffen met lampjes erin, de duplotrein (en die gaat zo snel leeg, echt bizar), de afstandsbedieningen van de Wii omdat de accu's niet meer laden en we hem zelden gebruiken (die batterijen gaan erin en zodra we klaar zijn met spelen er meteen weer uit), kerstlampjes in een leuke vaas met kerstballen, de kerstballen die de kinderen dit jaar hebben uitgezocht (want met lampjes), het elektronische dagboek van de oudste en zo kan ik nog even doorgaan...
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_211356389
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 11:21 schreef SQ het volgende:

[..]
En je zit dan in dezelfde ruimte? Ik word compleet wild van dat geluid. Ik kan tegen veel herrie, toet toet autos en al. Maar dat muggengezoem van die brio treinen :X
pi_211356690
Ik zoek ook altijd op oplaadbaarheid, geen zin in steeds lege batterijen. Zelfs de leeslampjes en de lampjes in de kledingkasten zijn oplaadbaar *O* B zijn mega AB auto heeft een mega accu erin zitten.
Voor de controllors van de Switch een oplaadstation gekocht.

Maar goed, Juul en B zijn de ToetToet auto's etc wel ontgroeid, dat scheelt een hoop.
  maandag 20 november 2023 @ 12:22:10 #172
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211356779
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 12:15 schreef exode het volgende:
Ik zoek ook altijd op oplaadbaarheid, geen zin in steeds lege batterijen. Zelfs de leeslampjes en de lampjes in de kledingkasten zijn oplaadbaar *O* B zijn mega AB auto heeft een mega accu erin zitten.
Voor de controllors van de Switch een oplaadstation gekocht.

Maar goed, Juul en B zijn de ToetToet auto's etc wel ontgroeid, dat scheelt een hoop.
Ohja, de toettoets! Die hebben ook allemaal nog batterijen.
  maandag 20 november 2023 @ 12:37:27 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_211356942
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 11:46 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
En je zit dan in dezelfde ruimte? Ik word compleet wild van dat geluid. Ik kan tegen veel herrie, toet toet autos en al. Maar dat muggengezoem van die brio treinen :X
Nee meestal ben ik dan op kantoor en als ik thuis kom is de batterij wel leeg :7
disclaimer
pi_211357079
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 10:34 schreef Troel het volgende:

[..]
Maar het probleem is dat je die dingen moet opladen als ze goed leeg zijn (heb ik me altijd laten vertellen). Als je ze dus standaard oplaadt om te voorkomen dat ze ingame leeg gaan (en dat zijn online spelletjes mat andere mensen dus dat heeft meteen effect zeg maar), werkt dat ook niet helemaal fijn. We hebben er oplaadbare batterijen in gehad, maar die waren nog sneller leeg dan gewone batterijen :( Als ze nou eens een accu daarvoor zouden uitvinden die het wel gewoon kan hebben dat je ze op de oplader zet als ze niet in gebruik zijn, dan zou ik daar voor tekenen (als dat niet net zo duur is als de hele console bij elkaar).
Zeker weten dat er niet al zoiets bestaat? Mijn laatste Xbox was een Xbox 360 maar daarvoor bestonden al accupacks voor de controllers. Gewoon van Microsoft zelf, op te laden door met de kabel verder te spelen. De PlayStation 5 heeft ingebouwde accu’s, dat werkt ook prima. 1 controller aan de lader, de ander gebruiken.
pi_211357086
Heeft iemand hier wel eens winterbanden gehuurd voor een vakantie? De dealer die onze auto onderhoudt, verhuurt ze niet, Kwikfit en alle andere alternatieven ook niet. Ik heb Profile benaderd maar nog geen antwoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')