Ja dat sowieso.quote:Op maandag 20 november 2023 10:32 schreef Elleska het volgende:
Of een 2e setje oplaadbare batterijen om mee te wisselen want batterijen zijn soms net op het verkeerde moment leeg.
Maar het probleem is dat je die dingen moet opladen als ze goed leeg zijn (heb ik me altijd laten vertellen). Als je ze dus standaard oplaadt om te voorkomen dat ze ingame leeg gaan (en dat zijn online spelletjes mat andere mensen dus dat heeft meteen effect zeg maar), werkt dat ook niet helemaal fijn. We hebben er oplaadbare batterijen in gehad, maar die waren nog sneller leeg dan gewone batterijenquote:Op maandag 20 november 2023 10:30 schreef SQ het volgende:
Maar even nog advocaat van de duivel, 1 dag is toch ook voldoende? Doe je ze s'avonds weer in de lader en zijn ze de volgende ochtend weer vol? Lijkt me ergens toch beter dan een halve ton wegwerp batterijen per jaar genereren...
Altijdquote:Op maandag 20 november 2023 10:32 schreef Elleska het volgende:
Of een 2e setje oplaadbare batterijen om mee te wisselen want batterijen zijn soms net op het verkeerde moment leeg.
Onze voorraad wegwerp was van de afgelopen 4 jaarquote:Op maandag 20 november 2023 10:30 schreef SQ het volgende:
Maar even nog advocaat van de duivel, 1 dag is toch ook voldoende? Doe je ze s'avonds weer in de lader en zijn ze de volgende ochtend weer vol? Lijkt me ergens toch beter dan een halve ton wegwerp batterijen per jaar genereren...
Dit! Zoiets zoek ik. En een mooi prijsje, dus dat kan mooi op de verlanglijstjesquote:Op maandag 20 november 2023 10:40 schreef Elleska het volgende:
Dan ben je verkeerd geïnformeerd. Dat geheugeneffect is iets van de cadmium batterij (NiCd) van vroeger. Oplaadbare NiMH en Li-ion batterijen beter niet helemaal leegmaken.
Ik heb verder geen verstand van controllers maar ik zie op de site dat er wel accu's voor zijn: https://www.xbox.com/nl-N(...)/play-and-charge-kit
Niet in je afstandsbedieningen?quote:Op maandag 20 november 2023 11:09 schreef exode het volgende:
Ik ben echt heel diep aan het nadenken waar batterijen ingaan in ons huis. En toen bedacht ik me, ik moest vorige week 12 knoopbatterijen kopen, die zijn voor de Lego 'lampjes'. Maar goed daar doen we een paar jaar mee.
Oh ja! In de 2 afstandsbedieningen, dat is waar. Kan me niet heugen dat we die ooit vervangen hebben.quote:Op maandag 20 november 2023 11:21 schreef SQ het volgende:
[..]
Niet in je afstandsbedieningen?
Hier zit het voornamelijk in speelgoed. Vooral die brio treintjes gaan hard omdat die geregeld 14 uur tegen de plint onder de bank liggen te rijden
Ja, dat met die kartonnen bekers vind ik ook irritantquote:Op maandag 20 november 2023 11:01 schreef SQ het volgende:
Die van de switch laad je ook gewoon op je switch op. En die gaan echt LANG mee.
Maar ik zocht laatst dus oplaadbare fietslampjes voor mijn kleuter, en als die dan vijftien keer zo veel kosten als de niet-oplaadbare vind ik dat ook wel lastig.
Kijk, ik wil graag mijn steentje bijdragen aan een betere wereld, maar zolang geld verdienen nog steeds de enige wereldwijde drijfveer is blijft het een onmogelijke opgave.
Of dat ik mijn best doe met een eco-mok, maar als ik om me heen zie dat er mensen op kantoor zijn die er met gemak 20 kartonnen bekers op een dag doorheen jagen (voor elke slok water een nieuwe) dan doet me dat haast fysiek pijn.
Ik blijf doen wat ik kan doen, maar het voelt wel vaak ontzettend zinloos.
En je zit dan in dezelfde ruimte? Ik word compleet wild van dat geluid. Ik kan tegen veel herrie, toet toet autos en al. Maar dat muggengezoem van die brio treinenquote:Op maandag 20 november 2023 11:21 schreef SQ het volgende:
[..]
Niet in je afstandsbedieningen?
Hier zit het voornamelijk in speelgoed. Vooral die brio treintjes gaan hard omdat die geregeld 14 uur tegen de plint onder de bank liggen te rijden
Ohja, de toettoets! Die hebben ook allemaal nog batterijen.quote:Op maandag 20 november 2023 12:15 schreef exode het volgende:
Ik zoek ook altijd op oplaadbaarheid, geen zin in steeds lege batterijen. Zelfs de leeslampjes en de lampjes in de kledingkasten zijn oplaadbaarB zijn mega AB auto heeft een mega accu erin zitten.
Voor de controllors van de Switch een oplaadstation gekocht.
Maar goed, Juul en B zijn de ToetToet auto's etc wel ontgroeid, dat scheelt een hoop.
Nee meestal ben ik dan op kantoor en als ik thuis kom is de batterij wel leegquote:Op maandag 20 november 2023 11:46 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
En je zit dan in dezelfde ruimte? Ik word compleet wild van dat geluid. Ik kan tegen veel herrie, toet toet autos en al. Maar dat muggengezoem van die brio treinen
Zeker weten dat er niet al zoiets bestaat? Mijn laatste Xbox was een Xbox 360 maar daarvoor bestonden al accupacks voor de controllers. Gewoon van Microsoft zelf, op te laden door met de kabel verder te spelen. De PlayStation 5 heeft ingebouwde accu’s, dat werkt ook prima. 1 controller aan de lader, de ander gebruiken.quote:Op maandag 20 november 2023 10:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar het probleem is dat je die dingen moet opladen als ze goed leeg zijn (heb ik me altijd laten vertellen). Als je ze dus standaard oplaadt om te voorkomen dat ze ingame leeg gaan (en dat zijn online spelletjes mat andere mensen dus dat heeft meteen effect zeg maar), werkt dat ook niet helemaal fijn. We hebben er oplaadbare batterijen in gehad, maar die waren nog sneller leeg dan gewone batterijenAls ze nou eens een accu daarvoor zouden uitvinden die het wel gewoon kan hebben dat je ze op de oplader zet als ze niet in gebruik zijn, dan zou ik daar voor tekenen (als dat niet net zo duur is als de hele console bij elkaar).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |