abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211371384
Ik zou echt doodsangsten uitstaan. Dus @exode, veel dank dat je B ervan weerhoudt zo'n beest als huisdier te laten houden, dat vind ik al veel te dichtbij mijn huis :D
pi_211371500
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 16:23 schreef Viv het volgende:

[..]
Dat is toch juist de bedoeling van zakgeld, om dat te leren? ;)
Tuurlijk, maar ik bedoel meer dat hij nu nog denkt hoe meer muntjes hoe beter. Dat dus 3 muntjes van ¤ 0,10 meer waard zouden zijn dan 1 muntje van ¤ 0,50. Hij zegt ook vaak "ik heb 20 euro", maar dan bedoelt ie dus ¤ 0,20.
Ik bedoel dus meer de letterlijke waarde van het geld en niet wat je met je geld wel of niet kan kopen.
pi_211371528
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:16 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik zou echt doodsangsten uitstaan. Dus @:exode, veel dank dat je B ervan weerhoudt zo'n beest als huisdier te laten houden, dat vind ik al veel te dichtbij mijn huis :D
Ik heb heb ooit op een huis gepast jaaaaaren geleden. Echt als ik daaraan terugdenk....bizar.

Ik kwam alleen in de woonkamer en 1 slaapkamer. Ik mocht de andere slaapkamers ook niet in. Ik gaf een feestje, hoop vrienden. Toen trok iemand een deur van een slaapkamer open, ik denk dat er iets van 5 terrariums met slangen stonden. Ik heb het exacte aantal verdrongen.

Vervolgens doet iemand de diepvries in de schuur open om er bier in koud te leggen, lag die helemaal vol met dode dieren. Geen klein gesneden kipfilets ofzo, nee heul veul vogels maar ook ratten, konijnen. Bleken ze te jagen.

Dat was in Breda overigens, dus dat Brabant moet je gewoon vermijden.
pi_211371682
Ik werkte, laaaang geleden in een dierenwinkel. Daar verkochten we ook witte muisjes. Eén klant kwam wel heel vaak muizen halen dus maar es gevraagd wat ie er mee deed? Slangen voeren :'(
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_211371806
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:07 schreef Mushanga71 het volgende:
:D
[..]
Dat had ik dus ook :+

Morgen kuur nummer 3 ophalen bij de apotheek. Zal laten noteren dat ze bij de volgende blaasontsteking meteen deze geven, mocht ie werken :')
Beterschap :* hopen dat deze dan wel genoeg werkt.

Die slangen brrrr. Blij dat ik niet in Tilburg woon...
Fake it till you make it...
  Moderator/colorchick dinsdag 21 november 2023 @ 19:42:03 #256
382129 crew  Donna
pi_211371863
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:23 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Tuurlijk, maar ik bedoel meer dat hij nu nog denkt hoe meer muntjes hoe beter. Dat dus 3 muntjes van ¤ 0,10 meer waard zouden zijn dan 1 muntje van ¤ 0,50. Hij zegt ook vaak "ik heb 20 euro", maar dan bedoelt ie dus ¤ 0,20.
Ik bedoel dus meer de letterlijke waarde van het geld en niet wat je met je geld wel of niet kan kopen.
Precies hetzelfde hier. :Y
  dinsdag 21 november 2023 @ 20:29:08 #257
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211372491
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:24 schreef exode het volgende:

[..]
Ik heb heb ooit op een huis gepast jaaaaaren geleden. Echt als ik daaraan terugdenk....bizar.

Ik kwam alleen in de woonkamer en 1 slaapkamer. Ik mocht de andere slaapkamers ook niet in. Ik gaf een feestje, hoop vrienden. Toen trok iemand een deur van een slaapkamer open, ik denk dat er iets van 5 terrariums met slangen stonden. Ik heb het exacte aantal verdrongen.

Vervolgens doet iemand de diepvries in de schuur open om er bier in koud te leggen, lag die helemaal vol met dode dieren. Geen klein gesneden kipfilets ofzo, nee heul veul vogels maar ook ratten, konijnen. Bleken ze te jagen.

Dat was in Breda overigens, dus dat Brabant moet je gewoon vermijden.
Jij gaf een feest in andermans huis?
  dinsdag 21 november 2023 @ 20:54:51 #258
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211373021
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:29 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dat kan alleen in Brabant :P.
KuikenGuppy
pi_211373181
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:29 schreef amaranta het volgende:

[..]
Natuurlijk, dat was DE reden dat ik op dat huis wilde passen.
  dinsdag 21 november 2023 @ 21:33:09 #260
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211374147
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 21:00 schreef exode het volgende:

[..]
Natuurlijk, dat was DE reden dat ik op dat huis wilde passen.
En die eigenaren waren daarvan op de hoogte?
pi_211374245
Kind nog steeds niet opgeknapt -O-
Gaf me vandaag tijdens hun studiedag wel de gelegenheid om campings te zoeken. En dat was maar goed ook, want de camping die ineens precies had wat we zochten had voor exact de dagen die we wilden gaan nog 1 plek vrij aan de duinen. Dus duinpad over en strand/middellandse zee O+ O+

Verder hoop ik dat het mannetje maar snel opknapt. Hij heeft geen koorts meer, maar hoest zich nog een ongeluk (en kotste vannacht dus weer in ons bed :X ), ziet bleek en magertjes. Hij was na zijn laatste groeispurt al geen flinkerd meer, maar het is nu zo’n smal muisje ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_211374426
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 21:33 schreef amaranta het volgende:

[..]
Jij was ook aan het overwegen om iemand op je huis te laten passen? Gezien jouw geografische locatie kan je er iig beter vanaf zien :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211374461
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 21:33 schreef amaranta het volgende:

[..]
Het is alweer 24 jaar geleden, maar ja uiteraard.

Het is nog steeds een favoriete anekdote in mijn vriendengroep. Dat huis met dat kerkhof in de vriezer en een kamer vol slangen.

Ik heb daarna nooit meer op dat huis gepast (was van een collega).
  dinsdag 21 november 2023 @ 21:44:48 #264
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211374493
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 21:41 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Jij was ook aan het overwegen om iemand op je huis te laten passen? Gezien jouw geografische locatie kan je er iig beter vanaf zien :P.
Nee, ik wilde gaan typen dat ik het ronduit asociaal vind om in andermans huis een feest te geven en vervolgens toe te staan dat mensen de kamers rond gaan. Maar voordat ik mijn mening ventileer dacht ik, ik check eerst of het mocht. Want dan ja, is het nog steeds raar. Maar minder raar.
pi_211374586
Mensen die slangen houden en een vriezer vol met dode dieren hebben, vind ik ook wel een beetje raar. Dus dat heft elkaar dan weer op.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211374743
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 21:49 schreef Phaidra het volgende:
Mensen die slangen houden en een vriezer vol met dode dieren hebben, vind ik ook wel een beetje raar. Dus dat heft elkaar dan weer op.
Een beetje?

De collega was een bijzondere vrouw, ze heeft ook nog een tijdje vastgezeten. Geen idee waarvoor. Misschien de volgende huisoppasser in de vriezer gegooid.

Ik heb vooral onthouden dat ik geen oog meer heb dicht gedaan in dat huis. De gedachte aan die kamer vol slangen.
pi_211375423
Oke ik had niet moeten posten want ik heb het woord van dat beest nu al veel te vaak gelezen :'( hallo nachtmerrie straks!

Ik moest vorige twee jaar werkgroepen geven waarin ook een stukje zat over exposure therapie. Met een 10 minuten durend filmpje over hoe exposure eruit ziet met een fobie voor zo'n beest :'( ik heb maar uitgelegd dat ik ook die fobie heb dus met rug naar filmpje ging zitten, want de nachtmerries niet waard :') . Vonden de studenten vooral wel lollig (en ik weet verder prima hoe exposure werkt dus inhoudelijk maakte het ook geen bal uit).

Mijn allereerste serieuze vriendje had overigens een groot terrarium met een varaan erin (geen idee welke soort, maar wel echt 40-50 cm lang ofzo, behoorlijk groot beest dus). Anderhalve meter van zn bed. Daar had ik dan weer geen moeite mee (hoewel ik dat nu ook niet per se meer zou waarderen denk ik haha)
  dinsdag 21 november 2023 @ 22:42:04 #268
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211375752
Het onderwerp 'zakgeld' is al voorbij, maar toch leuk: Max gaf net al zijn zakgeld (incl. bol.com bonnen die hij met de Grote Clubactie had verdiend) uit om dat toffe kadootje van zijn verlanglijstje alvast zélf te kopen :') Bijna alles op.

Maar ik vind dat getel en gepuzzel echt heerlijk. Laat 'm maar een beetje proberen en struikelen met dat geld.

Binnen bepaalde marges dan :P

Oh en morgen wil hij op Rob Jetten stemmen. Extreme politieke interesse bij hem. Ik smul best van dat soort gesprekken. Hij mag mee, maar ik moet 'm nog even uit droom helpen.
  woensdag 22 november 2023 @ 07:44:40 #269
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211377224
Mijn oudste kocht van zijn eerste zakgeld bloemen voor mij O+.
Onze overbuurman is bloemist, dus die had hij opgebeld en uitgelegd dat hij 1 euro had en daarvoor bloemen wilde kopen voor zijn moeder en samen met de buurman had hij dat toen helemaal geregeld :D O+.
KuikenGuppy
pi_211377561
Er stond al een behoorlijke rij bij het stembureau in de school van B en Juul. Wij gaan vanmiddag en ik ben nog steeds een soort van zwevend.
pi_211377630
Wat lief @Burdie!

Hier geven ze hun zakgeld vaak aan elkaar. Staat de ene in de speelgoedwinkel te mokken dat hij twee euro te weinig heeft, zegt de ander - terwijl ik iets roep over sparen en geduld hebben - "Nee hoor, hij hoeft niet verder te sparen! Ik geef hem dat geld wel!" Superlief, maar het haalt ook mijn punt onderuit :')
  woensdag 22 november 2023 @ 08:54:23 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_211377661
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 08:38 schreef exode het volgende:
Er stond al een behoorlijke rij bij het stembureau in de school van B en Juul. Wij gaan vanmiddag en ik ben nog steeds een soort van zwevend.
Hier bij school was het uitgestorven. Ook opmerkelijk: op mijn stembiljet adviseerden ze een stembureau wat vier keer zo ver van huis is als die waar ik geweest ben :') ik snap de postcode-indeling van dit dorp echt niet.
disclaimer
pi_211377744
Ik heb net ook gestemd op school
Kon zo doorlopen :P
  woensdag 22 november 2023 @ 09:03:37 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_211377760
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 09:02 schreef Butterflower het volgende:
Ik heb net ook gestemd op school
Kon zo doorlopen :P
Denk dat er nog veel zweven, net als exode. Die stemmen vaak pas in de avond.
disclaimer
pi_211377761
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 08:54 schreef SQ het volgende:

[..]
Hier bij school was het uitgestorven. Ook opmerkelijk: op mijn stembiljet adviseerden ze een stembureau wat vier keer zo ver van huis is als die waar ik geweest ben :') ik snap de postcode-indeling van dit dorp echt niet.
Oh, daar heb ik niet eens naar gekeken. Wij gaan normaal gesproken naar het gemeentehuis aan het einde van onze straat. Maar vanmiddag 10 minuten gesprek op school dus we combineren het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')