Bij ons is dat in groep 3.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:32 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar wanneer is dat? Want prul heeft een voorsprong en rekent thuis wel al goed. Maar op school zijn ze daar in groep 1-2 niet echt mee bezig nog...
Ik lees dit vaker, maar wat leren ze van zakgeld dat ze niet fysiek in handen krijgen? Mijn kinderen snappen echt niet zoiets abstracts als een bankrekening, laat staan dat ze er iets mee zouden kunnen (ze hebben ook geen bankpas) of inzicht hebben in het saldo.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:55 schreef SQ het volgende:
Ja daarom heb ik nu een bankrekening voor mijn oudste met automatische overschrijving. Toen ze 7 was kreeg ze 1 euro per week en nu ze 9 is 1,50. Volgend jaar verhoog ik denk ik naar 2 euro.
OUD / Kleedgeld en zakgeldquote:Op dinsdag 21 november 2023 15:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik lees dit vaker, maar wat leren ze van zakgeld dat ze niet fysiek in handen krijgen? Mijn kinderen snappen echt niet zoiets abstracts als een bankrekening, laat staan dat ze er iets mee zouden kunnen (ze hebben ook geen bankpas) of inzicht hebben in het saldo.
Ah! Ik wist niet dat dat topic er was. Txs.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:16 schreef Troel het volgende:
[..]
OUD / Kleedgeld en zakgeld
Hier werd die vraag ook gesteld
Daar gaat het over wat oudere kinderen, dan snap ik het wel. Voor jonge kinderen niet zo.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:16 schreef Troel het volgende:
[..]
OUD / Kleedgeld en zakgeld
Hier werd die vraag ook gesteld
Mijn negenjarige snapt dat echt wel hoorquote:Op dinsdag 21 november 2023 15:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik lees dit vaker, maar wat leren ze van zakgeld dat ze niet fysiek in handen krijgen? Mijn kinderen snappen echt niet zoiets abstracts als een bankrekening, laat staan dat ze er iets mee zouden kunnen (ze hebben ook geen bankpas) of inzicht hebben in het saldo.
Dat is toch juist de bedoeling van zakgeld, om dat te leren?quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:41 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon is 6 en krijgt nog geen zakgeld. Wij wachten ook tot ie wat beter leert wat de waarde van geld is. Geen idee wanneer ze daar op school mee aan de slag gaan.
Maar heeft hij ook echt gebruik gemaakt van de grijpmachines? Want dan lost het contactloos betalen uitzetten dat natuurlijk niet opquote:Op dinsdag 21 november 2023 16:14 schreef PoesInDoos het volgende:
Mijn bijna (nog 6 nachtjes slapen!) 11-jarige krijgt 2 euro per week, automatisch op z'n bankrekening. Maandag wordt dat 3 euro.
Ik gaf hem laatst z'n pinpas mee naar de kermis, 13 afschrijvingen van 1 of 2 euro van de grijpmachinesContactloos betalen toch maar uitgezet daarna.
Ja, maar dan is de impuls wat minder. Dan moet hij er over nadenkenquote:Op dinsdag 21 november 2023 16:25 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar heeft hij ook echt gebruik gemaakt van de grijpmachines? Want dan lost het contactloos betalen uitzetten dat natuurlijk niet op
Ik hoorde het op de radio en moest gelijk aan jou denkenquote:Op dinsdag 21 november 2023 18:26 schreef exode het volgende:
Heeft iedereen in en om Tilburg zijn/haar ramen en deuren al gesloten?
https://www.nu.nl/dieren/(...)evensgevaarlijk.html
Zelfs B wil hem niet gaan vangen, een mamba, mijn grootste nachtmerrie die beesten.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik hoorde het op de radio en moest gelijk aan jou denken
Ben voor de zekerheid maar in bed gaan liggen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:26 schreef exode het volgende:
Heeft iedereen in en om Tilburg zijn/haar ramen en deuren al gesloten?
https://www.nu.nl/dieren/(...)evensgevaarlijk.html
Dat had ik dus ookquote:Op dinsdag 21 november 2023 18:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik hoorde het op de radio en moest gelijk aan jou denken
Niet bewegen he!quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ben voor de zekerheid maar in bed gaan liggen.
Lichten aan!quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ben voor de zekerheid maar in bed gaan liggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |