abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 november 2023 @ 11:01:13 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_211356053
Die van de switch laad je ook gewoon op je switch op. En die gaan echt LANG mee.

Maar ik zocht laatst dus oplaadbare fietslampjes voor mijn kleuter, en als die dan vijftien keer zo veel kosten als de niet-oplaadbare vind ik dat ook wel lastig.
Kijk, ik wil graag mijn steentje bijdragen aan een betere wereld, maar zolang geld verdienen nog steeds de enige wereldwijde drijfveer is blijft het een onmogelijke opgave.
Of dat ik mijn best doe met een eco-mok, maar als ik om me heen zie dat er mensen op kantoor zijn die er met gemak 20 kartonnen bekers op een dag doorheen jagen (voor elke slok water een nieuwe) dan doet me dat haast fysiek pijn.

Ik blijf doen wat ik kan doen, maar het voelt wel vaak ontzettend zinloos.
disclaimer
pi_211356115
Ik ben echt heel diep aan het nadenken waar batterijen ingaan in ons huis. En toen bedacht ik me, ik moest vorige week 12 knoopbatterijen kopen, die zijn voor de Lego 'lampjes'. Maar goed daar doen we een paar jaar mee.
  maandag 20 november 2023 @ 11:13:50 #163
35189 Troel
scherp en bot
pi_211356143
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 10:40 schreef Elleska het volgende:
Dan ben je verkeerd geïnformeerd. Dat geheugeneffect is iets van de cadmium batterij (NiCd) van vroeger. Oplaadbare NiMH en Li-ion batterijen beter niet helemaal leegmaken.

Ik heb verder geen verstand van controllers maar ik zie op de site dat er wel accu's voor zijn: https://www.xbox.com/nl-N(...)/play-and-charge-kit
Dit! Zoiets zoek ik. En een mooi prijsje, dus dat kan mooi op de verlanglijstjes :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 20 november 2023 @ 11:21:02 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_211356202
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 11:09 schreef exode het volgende:
Ik ben echt heel diep aan het nadenken waar batterijen ingaan in ons huis. En toen bedacht ik me, ik moest vorige week 12 knoopbatterijen kopen, die zijn voor de Lego 'lampjes'. Maar goed daar doen we een paar jaar mee.
Niet in je afstandsbedieningen?
Hier zit het voornamelijk in speelgoed. Vooral die brio treintjes gaan hard omdat die geregeld 14 uur tegen de plint onder de bank liggen te rijden :')
disclaimer
pi_211356253
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 11:21 schreef SQ het volgende:

[..]
Hier zit het voornamelijk in speelgoed. Vooral die brio treintjes gaan hard omdat die geregeld 14 uur tegen de plint onder de bank liggen te rijden :')
Oh ja! In de 2 afstandsbedieningen, dat is waar. Kan me niet heugen dat we die ooit vervangen hebben.
  maandag 20 november 2023 @ 11:27:45 #166
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211356275
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 11:01 schreef SQ het volgende:
Die van de switch laad je ook gewoon op je switch op. En die gaan echt LANG mee.

Maar ik zocht laatst dus oplaadbare fietslampjes voor mijn kleuter, en als die dan vijftien keer zo veel kosten als de niet-oplaadbare vind ik dat ook wel lastig.
Kijk, ik wil graag mijn steentje bijdragen aan een betere wereld, maar zolang geld verdienen nog steeds de enige wereldwijde drijfveer is blijft het een onmogelijke opgave.
Of dat ik mijn best doe met een eco-mok, maar als ik om me heen zie dat er mensen op kantoor zijn die er met gemak 20 kartonnen bekers op een dag doorheen jagen (voor elke slok water een nieuwe) dan doet me dat haast fysiek pijn.

Ik blijf doen wat ik kan doen, maar het voelt wel vaak ontzettend zinloos.
Ja, dat met die kartonnen bekers vind ik ook irritant _O-
Soms dan staat er echt een hoge stapel van die bekers bij iemand op het bureau, en dan zijn ze nog trots ook, want 'kijk eens hoe veel ik heb gedronken'. Ja, heel knap. Nu nog uit je eigen mok en het is helemaal top.
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  maandag 20 november 2023 @ 11:28:50 #167
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211356281
Wij hebben tegenwoordig afstandsbedieningen die met usbc en zonne-energie kunnen worden opgeladen. Dus hier alleen nog batterijen in speelgoed. Maar dan ook voornamelijk van die kleine ronde, die niet standaard te verkrijgen zijn en waar je ook nog eens een specifiek type van moet hebben, anders zijn ze alsnog te dik voor in het speelgoed :(
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_211356319
_O_ Voor speelgoed zonder batterijen _O_
  maandag 20 november 2023 @ 11:42:08 #169
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211356362
Zaklampen van de kinderen, maar ook van die leesboekjes met geluid of licht erin, de afstandsbedieningen, de elektrische tandenborstel die de oudste eerst had (is vervangen door een oplaadbaar exemplaar inmiddels, maar we wilden eerst met een goedkope uitproberen of ze het wel zou gaan gebruiken), toverstaffen met lampjes erin, de duplotrein (en die gaat zo snel leeg, echt bizar), de afstandsbedieningen van de Wii omdat de accu's niet meer laden en we hem zelden gebruiken (die batterijen gaan erin en zodra we klaar zijn met spelen er meteen weer uit), kerstlampjes in een leuke vaas met kerstballen, de kerstballen die de kinderen dit jaar hebben uitgezocht (want met lampjes), het elektronische dagboek van de oudste en zo kan ik nog even doorgaan...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_211356389
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 11:21 schreef SQ het volgende:

[..]
En je zit dan in dezelfde ruimte? Ik word compleet wild van dat geluid. Ik kan tegen veel herrie, toet toet autos en al. Maar dat muggengezoem van die brio treinen :X
pi_211356690
Ik zoek ook altijd op oplaadbaarheid, geen zin in steeds lege batterijen. Zelfs de leeslampjes en de lampjes in de kledingkasten zijn oplaadbaar *O* B zijn mega AB auto heeft een mega accu erin zitten.
Voor de controllors van de Switch een oplaadstation gekocht.

Maar goed, Juul en B zijn de ToetToet auto's etc wel ontgroeid, dat scheelt een hoop.
  maandag 20 november 2023 @ 12:22:10 #172
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211356779
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 12:15 schreef exode het volgende:
Ik zoek ook altijd op oplaadbaarheid, geen zin in steeds lege batterijen. Zelfs de leeslampjes en de lampjes in de kledingkasten zijn oplaadbaar *O* B zijn mega AB auto heeft een mega accu erin zitten.
Voor de controllors van de Switch een oplaadstation gekocht.

Maar goed, Juul en B zijn de ToetToet auto's etc wel ontgroeid, dat scheelt een hoop.
Ohja, de toettoets! Die hebben ook allemaal nog batterijen.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 20 november 2023 @ 12:37:27 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_211356942
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 11:46 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
En je zit dan in dezelfde ruimte? Ik word compleet wild van dat geluid. Ik kan tegen veel herrie, toet toet autos en al. Maar dat muggengezoem van die brio treinen :X
Nee meestal ben ik dan op kantoor en als ik thuis kom is de batterij wel leeg :7
disclaimer
pi_211357079
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 10:34 schreef Troel het volgende:

[..]
Maar het probleem is dat je die dingen moet opladen als ze goed leeg zijn (heb ik me altijd laten vertellen). Als je ze dus standaard oplaadt om te voorkomen dat ze ingame leeg gaan (en dat zijn online spelletjes mat andere mensen dus dat heeft meteen effect zeg maar), werkt dat ook niet helemaal fijn. We hebben er oplaadbare batterijen in gehad, maar die waren nog sneller leeg dan gewone batterijen :( Als ze nou eens een accu daarvoor zouden uitvinden die het wel gewoon kan hebben dat je ze op de oplader zet als ze niet in gebruik zijn, dan zou ik daar voor tekenen (als dat niet net zo duur is als de hele console bij elkaar).
Zeker weten dat er niet al zoiets bestaat? Mijn laatste Xbox was een Xbox 360 maar daarvoor bestonden al accupacks voor de controllers. Gewoon van Microsoft zelf, op te laden door met de kabel verder te spelen. De PlayStation 5 heeft ingebouwde accu’s, dat werkt ook prima. 1 controller aan de lader, de ander gebruiken.
pi_211357086
Heeft iemand hier wel eens winterbanden gehuurd voor een vakantie? De dealer die onze auto onderhoudt, verhuurt ze niet, Kwikfit en alle andere alternatieven ook niet. Ik heb Profile benaderd maar nog geen antwoord.
pi_211357099
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 12:57 schreef exode het volgende:
Heeft iemand hier wel eens winterbanden gehuurd voor een vakantie? De dealer die onze auto onderhoudt, verhuurt ze niet, Kwikfit en alle andere alternatieven ook niet. Ik heb Profile benaderd maar nog geen antwoord.
Wij hadden eigen winterbanden, nu andere auto en daar zitten 4 seizoenen banden onder.
Nooit gehuurd, ik heb er ook nog nooit van gehoord, maar ook niet actief naar op zoek geweest.

Ik heb al een week een zieke puber, vanmorgen toch maar even langs de huisarts geweest, omdat ze ook al een week koorts heeft. Nu aan de antibiotica. Hopelijk knapt ze nu gauw op.
Fake it till you make it...
pi_211357139
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 12:59 schreef Nijna het volgende:

[..]
Wij hadden eigen winterbanden, nu andere auto en daar zitten 4 seizoenen banden onder.
Nooit gehuurd, ik heb er ook nog nooit van gehoord, maar ook niet actief naar op zoek geweest.

Ik heb al een week een zieke puber, vanmorgen toch maar even langs de huisarts geweest, omdat ze ook al een week koorts heeft. Nu aan de antibiotica. Hopelijk knapt ze nu gauw op.
Wij hebben ook 4 seizoenen banden, al jaren, maar we gaan in de voorjaarsvakantie door Duitsland en dan zal je net zien dat het sneeuwt of ijzelt. Onze banden voldoen niet aan de nieuwe eisen van Duitsland dus dat gaat hem niet worden.

We hebben het ooit eerder gehad, toen gingen we door Duitsland en in Zweden rijden. Toen hadden we zij bij de dealer gehuurd, maar dat was geluk hebben, ze hadden die banden toevallig liggen.
  maandag 20 november 2023 @ 13:09:56 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211357208
Ik heb mijn gangkast even doorgelopen en ben nog best wat dingen tegengekomen waarvan de THT in 2022 verliep.
Veel dingen die we zelf niet echt lekker vinden en ook daarom zijn blijven staan.
Zou iemand (een voedselbank of weetikveel) daar nog iets mee kunnen?
Het voelt wat raar om voedsel aan te bieden dat over de datum is, maar vlgs mij zijn er ook best mensen die zeggen 'maakt niks uit, kan nog jaren mee'.

Het gaat om pastasaus, witte bonen en kikkererwten bijvoorbeeld.
pi_211357340
Als jullie de winterbanden nou even zoeken, ga ik de zorgverzekeringen uitpluizen.
Komend jaar gaan we voor het eerst in een eeuwigheid aanvullende verzekeringen afsluiten. Toch een andere manier van vergelijken.
pi_211357347
Heb je nog facebook @BE? Hier is er een gratis afhalen pagina van mijn woonplaats, daar worden zulk soort dingen vaak nog wel opgehaald.

Wij hebben ook batterijen in de klok, in fietslampen, we hadden ze in de babyfoon maar die heeft nu een adapter. Ze gaan er iig harder doorheen dan dat ik zou willen, maar precies te langzaam om oplaadbaar fijn te vinden werken.
  maandag 20 november 2023 @ 13:29:37 #181
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211357419
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 13:22 schreef Bami het volgende:
Heb je nog facebook @:BE? Hier is er een gratis afhalen pagina van mijn woonplaats, daar worden zulk soort dingen vaak nog wel opgehaald.

Wij hebben ook batterijen in de klok, in fietslampen, we hadden ze in de babyfoon maar die heeft nu een adapter. Ze gaan er iig harder doorheen dan dat ik zou willen, maar precies te langzaam om oplaadbaar fijn te vinden werken.
Ja, daar zat ik idd ook aan te denken.
Maar ik voel me wel enorm white privileged dat ik het daarop aan bied en tegelijkertijd kan ik het ook weer niet zomaar weggooien.
  maandag 20 november 2023 @ 13:35:07 #182
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211357479
Hier staan van die buurtkastjes. Maar er wordt heel nadrukkelijk gezegd dat je er niks in mag zetten wat over de datum is.
  maandag 20 november 2023 @ 13:43:47 #183
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211357543
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 13:35 schreef amaranta het volgende:
Hier staan van die buurtkastjes. Maar er wordt heel nadrukkelijk gezegd dat je er niks in mag zetten wat over de datum is.
Ja, dat heb ik idd ook wel eens zien staan bij die dingen, en terecht want je weet het natuurlijk nooit helemaal zeker en als iemand het pakt en niet goed kijkt kan het ook wel eens echt fout gaan. :o

Maar goed, ik heb het nu toch maar op de weggeef gezet, met heel duidelijk dat het over de datum is.
We shall see!
  maandag 20 november 2023 @ 14:17:39 #184
35189 Troel
scherp en bot
pi_211357886
Wie had het nou pas over handwarmers? Nu bij de Lidl te verkrijgen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 20 november 2023 @ 14:32:11 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211358001
Let bij het uitzoeken van (winter)banden ook even op de maat, een andere breedte/hoogte combinatie kan veel goedkoper zijn dan de door de autofabrikant standaard geadviseerde maat.

Wel even berekenen of het een vergelijkbare maat is, ander klopt je snelheidsmeter niet meer.
https://www.oponeo.nl/too(...)#alternativeTireTool
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211358011
Lekker motiverend dit onderwerp; kind en ik hebben net oude stekkermeuk en batterijen verzameld en ingeleverd bij de Gamma.

Ik moet nog steeds naar het ecostation om een kapotte tv en stofzuiger in te leveren :')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 20 november 2023 @ 14:34:59 #187
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211358024
quote:
7s.gif Op maandag 20 november 2023 14:17 schreef Troel het volgende:
Wie had het nou pas over handwarmers? Nu bij de Lidl te verkrijgen.
Ik, en ik had/heb die van de LIdl en ze worden dus niet meer vloeibaar
pi_211358159
Helaas pindakaas, Profile heeft ze niet.

Eens nadenken hoe we dit op gaan lossen. Om nou een hele auto te huren (met winterbanden) is nogal overdreven.
  maandag 20 november 2023 @ 14:50:24 #189
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211358168
Je kan winterbanden kopen en ze ergens op laten slaan.
  maandag 20 november 2023 @ 14:53:03 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211358181
Ik laat ze altijd opslaan bij het bedrijf dat de bandenwissel doet.

Heb komend voorjaar wel nieuwe zomerbanden nodig dus ik zal me wat dat betreft ook eens op de bandenmarkt gaan storten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211358225
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 14:50 schreef amaranta het volgende:
Je kan winterbanden kopen en ze ergens op laten slaan.
Jij nog plek?
Is ook best kostbaar voor die ene x dat we ze nodig hebben nu.

Ik ga eens vragen of in de familie iemand op winterbanden rijdt en we een autowissel kunnen doen.
  maandag 20 november 2023 @ 14:59:26 #192
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211358236
Knip, nevermind.
  maandag 20 november 2023 @ 15:05:22 #193
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211358290
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 14:58 schreef exode het volgende:

[..]
Jij nog plek?
Is ook best kostbaar voor die ene x dat we ze nodig hebben nu.

Ik ga eens vragen of in de familie iemand op winterbanden rijdt en we een autowissel kunnen doen.
Ja, ik heb nog wel plek ja.
pi_211358333
Wij hebben spijt van onze 4 seizoenenbanden. Is in alle weersomstandigheden net niets.
Maar we vonden het met de nieuwe auto lullig om aan de baas te vragen. Hij is inmiddels zelf klaar met zulke banden onder zijn eigen auto, dus bij de volgende nieuwe set worden het gelukkig wel winter en zomer.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  FOK!fotograaf maandag 20 november 2023 @ 15:46:34 #195
148247 taxibabe
pi_211358669
Ik kan het onderzoek zo niet terugvinden, maar dat ging dus over hetgebruik all-season t.o.v. winterbanden in de Nederlandse winters. Hieruit bleek dat je met onze winters beter kunt wisselen naar all-seasons (met sneeuwvlokje) dan naar winterbanden, omdat het vaak niet koud genoeg is voor winterbanden om optimaal te kunnen presteren. De all-seasons presteren dan beter. In de zomer kun je dan wel beter zomerbanden doen.

Maar dit kan natuurlijk alleen maar als je verder niet naar het buitenland gaat in de winter.
  maandag 20 november 2023 @ 15:48:14 #196
35189 Troel
scherp en bot
pi_211358685
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:46 schreef taxibabe het volgende:
Ik kan het onderzoek zo niet terugvinden, maar dat ging dus over hetgebruik all-season t.o.v. winterbanden in de Nederlandse winters. Hieruit bleek dat je met onze winters beter kunt wisselen naar all-seasons (met sneeuwvlokje) dan naar winterbanden, omdat het vaak niet koud genoeg is voor winterbanden om optimaal te kunnen presteren. De all-seasons presteren dan beter. In de zomer kun je dan wel beter zomerbanden doen.

Maar dit kan natuurlijk alleen maar als je verder niet naar het buitenland gaat in de winter.
Ik had tot een paar jaar terug ook op mijn Panda gewoon winterbanden zitten. Is gewoon erg makkelijk als je hier de grens over gaat en het wél koud is!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 20 november 2023 @ 15:48:34 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211358690
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:46 schreef taxibabe het volgende:

Dat kan zijn, maar als je goede banden belangrijk vindt dan wil je geen all-season.
Want die presteren nooit zo goed als zomerbanden in de zomer en winterbanden in de winter.

En laten we eerlijk zijn: niemand gaat op zomerbanden en all-seasons rijden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211358801
Ik ga niet weer de winterbanden discussie aanzwengelen he ;)
  maandag 20 november 2023 @ 16:08:17 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211358824
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211358875
En nee, ook geen opsom!

Ik kan wel melden dat ik net de hele mallemolen door ben gehaald in het ziekenhuis en dat de hele middag omringd worden door zwaar ademende, duidelijke zieke mensen, niet heel bevordelijk is voor je gemoedstoestand.
Volgende week alle uitslagen en gesprek met de longarts. Daarna hopelijk eindelijk een way forward.
pi_211358961
Ik zit wel te twijfelen over nieuwe banden voor mijn auto. Mijn zomerbanden hebben droogte scheurtjes en mijn winterbanden zijn bijna 'op'. Koop ik dan 2 sets nieuwe zomer/winter banden of ga ik voor die weinige kilometers toch voor all season? Als het echt noodweer is qua sneeuw, ga ik toch niet rijden.
pi_211359002
Wij zijn team all-season. Maar naast dat we in NL steeds minder echt gladde dagen hebben, zijn vriend en ik beiden geen ster in dingen (op tijd) regelen. Dus all-season is wat dat betreft ook gewoon handiger. Anders rijden we in de winter nog op zomerbanden ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211359112
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 11:34 schreef exode het volgende:
_O_ Voor speelgoed zonder batterijen _O_
Sowieso.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211359809
Uitslag van de kweek is binnen en alles is prima, ben alleen gevoelig voor die bacterie. Goh :') Na kuur twee heb ik het idee dat het nog steeds niet helemaal over is. Was vannacht om 3u wakker want moest naar de plee :') Als ik dat van de week nog heb, moet ik weer een potje brengen. Ben het best wel zat nu :{
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_211359819
En banden, geen idee. Ik regel huis, hij auto :P
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 21 november 2023 @ 10:15:43 #206
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211366116
https://www.oudersvannu.n(...)Y#Echobox=1700488143

Voor de oudersvankinderendiemoeten/mogenknutselen :-D
  dinsdag 21 november 2023 @ 11:46:58 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211366913
Soms kom je dingen tegen waarvan je denkt... misschien hadden jullie die naam niet met die kleur moeten combineren...

:X
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 21 november 2023 @ 11:53:26 #208
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211366978
Ik snap 'm niet, Leandra :P
KuikenGuppy
  dinsdag 21 november 2023 @ 11:54:28 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_211366987
Ik ook niet!
disclaimer
  FOK!fotograaf dinsdag 21 november 2023 @ 11:55:33 #210
148247 taxibabe
pi_211366997
Eva Braun, vrouw van Adolf Hitler :X
  dinsdag 21 november 2023 @ 11:55:33 #211
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211366999
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 11:53 schreef Burdie het volgende:
Ik snap 'm niet, Leandra :P
Lees het hardop. Dat helpt.
  Moderator/colorchick dinsdag 21 november 2023 @ 12:02:22 #212
382129 crew  Donna
pi_211367046
Nog nooit van gehoord. :X
  dinsdag 21 november 2023 @ 12:19:32 #213
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211367183
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 11:46 schreef Leandra het volgende:
Soms kom je dingen tegen waarvan je denkt... misschien hadden jullie die naam niet met die kleur moeten combineren...

[ afbeelding ]

:o Ai….
  dinsdag 21 november 2023 @ 12:20:24 #214
35189 Troel
scherp en bot
pi_211367191
quote:

[ afbeelding ]

De hospita van mijn moeder heette ook Eva Braun :D Ergens in de jaren 70/80 in Amsterdam.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 21 november 2023 @ 12:42:00 #215
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211367431
Ik snapte 'm ook niet. En bij hardop lezen, las ik 'ajva' :-D
  dinsdag 21 november 2023 @ 12:43:39 #216
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211367452
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 12:02 schreef Donna het volgende:
Nog nooit van gehoord. :X
Dan weet je het nu. Zo toch vandaag iets nieuws geleerd.
  Moderator/colorchick dinsdag 21 november 2023 @ 13:04:19 #217
382129 crew  Donna
pi_211367672
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 12:43 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dan weet je het nu. Zo toch vandaag iets nieuws geleerd.
Ja, meer dan iets. Wist niet eens dat er een vriendin/vrouw in beeld was. :X
  dinsdag 21 november 2023 @ 13:09:07 #218
208890 June.
Seriously?
pi_211367712
quote:

[ afbeelding ]

Op zich vind ik dat minder erg dan je kind Jizz noemen
Shine bright like a diamond.
pi_211367739
quote:

[ afbeelding ]

Ik lees Ai-va en die naam ken ik wel. Ik lees er geen Eva in.
  dinsdag 21 november 2023 @ 14:00:23 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211368322
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 november 2023 12:20 schreef Troel het volgende:

[..]
De hospita van mijn moeder heette ook Eva Braun :D Ergens in de jaren 70/80 in Amsterdam.
Oh darn... het zal je overkomen :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 21 november 2023 @ 14:04:15 #221
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211368369
Even iets heel anders: prul is 5 geworden en een klasgenootje krijgt zakgeld. Ik dacht in eerste instantie 'ja doei', maar nu las ik hier:
https://wij.nl/gezin/fina(...)e385a15952a9d20bdf7e
toch ook een bedrag voor een 5-jarige. Wat doen jullie? Ik vind de bedragen die hier staan best fors eigenlijk, maar ben van nature dan ook wel een knieperd (die dan wel weer continu met kleinigheidjes thuiskomt).
  dinsdag 21 november 2023 @ 14:30:17 #222
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211368670
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 14:04 schreef Tink89 het volgende:
Even iets heel anders: prul is 5 geworden en een klasgenootje krijgt zakgeld. Ik dacht in eerste instantie 'ja doei', maar nu las ik hier:
https://wij.nl/gezin/fina(...)e385a15952a9d20bdf7e
toch ook een bedrag voor een 5-jarige. Wat doen jullie? Ik vind de bedragen die hier staan best fors eigenlijk, maar ben van nature dan ook wel een knieperd (die dan wel weer continu met kleinigheidjes thuiskomt).
Wij doen zakgeld vanaf het moment dat het kind op school leert rekenen met geld. En we houden het Nibud aan voor de hoogte. We stellen met het kind samen een zakgeldcontract op, heel leerzaam.
KuikenGuppy
  dinsdag 21 november 2023 @ 14:32:33 #223
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211368689
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 14:30 schreef Burdie het volgende:

[..]
Wij doen zakgeld vanaf het moment dat het kind op school leert rekenen met geld. En we houden het Nibud aan voor de hoogte. We stellen met het kind samen een zakgeldcontract op, heel leerzaam.
Maar wanneer is dat? Want prul heeft een voorsprong en rekent thuis wel al goed. Maar op school zijn ze daar in groep 1-2 niet echt mee bezig nog...
  dinsdag 21 november 2023 @ 14:33:25 #224
35189 Troel
scherp en bot
pi_211368701
Hehe, grappig om het verschil te zien tussen de kleedgeldvraag bij de pubers en de zakgeldvraag bij de basisschoolleerlingen ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211368808
Simon is 6 en krijgt nog geen zakgeld. Wij wachten ook tot ie wat beter leert wat de waarde van geld is. Geen idee wanneer ze daar op school mee aan de slag gaan.
  dinsdag 21 november 2023 @ 14:49:47 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_211368885
Het is aan jou om te bepalen wanneer je kind daar aan toe is. Wij zijn begonnen toen ze 7 werd, dat was rond de start in groep 3. Daar leren ze met geld rekenen (basics).
Mijn dochter zeurde ook veel om snoep en prullen als we ergens waren, dankzij zakgeld kan ik dat gezeur mitigeren.
disclaimer
pi_211368921
Onze meiden kregen vanaf dat ze 5 waren 50 cent zakgeld en nu met 6 nog hetzelfde bedrag. Zoon kreeg vanaf 7 jaar 1 euro, en nu nog steeds (is nu 8). Ze vergeten er ook heel vaak om te vragen, dus ik denk dat ze hooguit de helft van de keren zakgeld krijgen.
  dinsdag 21 november 2023 @ 14:55:45 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_211368952
Ja daarom heb ik nu een bankrekening voor mijn oudste met automatische overschrijving. Toen ze 7 was kreeg ze 1 euro per week en nu ze 9 is 1,50. Volgend jaar verhoog ik denk ik naar 2 euro.
disclaimer
  dinsdag 21 november 2023 @ 14:56:31 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_211368960
Dit onderwerp begint ook wel een soort wasopsom te worden trouwens :P
disclaimer
  dinsdag 21 november 2023 @ 15:08:08 #230
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211369038
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 14:32 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Maar wanneer is dat? Want prul heeft een voorsprong en rekent thuis wel al goed. Maar op school zijn ze daar in groep 1-2 niet echt mee bezig nog...
Bij ons is dat in groep 3.
KuikenGuppy
  dinsdag 21 november 2023 @ 15:12:02 #231
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211369067
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 14:55 schreef SQ het volgende:
Ja daarom heb ik nu een bankrekening voor mijn oudste met automatische overschrijving. Toen ze 7 was kreeg ze 1 euro per week en nu ze 9 is 1,50. Volgend jaar verhoog ik denk ik naar 2 euro.
Ik lees dit vaker, maar wat leren ze van zakgeld dat ze niet fysiek in handen krijgen? Mijn kinderen snappen echt niet zoiets abstracts als een bankrekening, laat staan dat ze er iets mee zouden kunnen (ze hebben ook geen bankpas) of inzicht hebben in het saldo.
KuikenGuppy
  dinsdag 21 november 2023 @ 15:16:24 #232
35189 Troel
scherp en bot
pi_211369096
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 15:12 schreef Burdie het volgende:

[..]
Ik lees dit vaker, maar wat leren ze van zakgeld dat ze niet fysiek in handen krijgen? Mijn kinderen snappen echt niet zoiets abstracts als een bankrekening, laat staan dat ze er iets mee zouden kunnen (ze hebben ook geen bankpas) of inzicht hebben in het saldo.
OUD / Kleedgeld en zakgeld

Hier werd die vraag ook gesteld :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 21 november 2023 @ 15:16:53 #233
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211369099
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 november 2023 15:16 schreef Troel het volgende:

[..]

Ah! Ik wist niet dat dat topic er was. Txs.
  dinsdag 21 november 2023 @ 15:22:25 #234
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211369143
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 november 2023 15:16 schreef Troel het volgende:

[..]

Daar gaat het over wat oudere kinderen, dan snap ik het wel. Voor jonge kinderen niet zo.
KuikenGuppy
pi_211369266
Wij zijn begonnen met 5, nu is ze 8. Ze krijgt nu 1,50 per week. Ze heeft ook een bankrekening, daar stort ik het geld op dat ze voor haar verjaardag krijgt van opa en oma. En een pinpas. Ze snapt best hoe dat geld op de rekening komt en dat het ook op kan zijn, net als het geld in haar spaarpot. Omgaan met een bankrekening is immers ook belangrijk om te leren, dus waarom niet.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 21 november 2023 @ 16:00:24 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_211369437
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 15:12 schreef Burdie het volgende:

[..]
Mijn negenjarige snapt dat echt wel hoor :D
disclaimer
pi_211369551
Mijn bijna (nog 6 nachtjes slapen! *O* ) 11-jarige krijgt 2 euro per week, automatisch op z'n bankrekening. Maandag wordt dat 3 euro.

Ik gaf hem laatst z'n pinpas mee naar de kermis, 13 afschrijvingen van 1 of 2 euro van de grijpmachines :') Contactloos betalen toch maar uitgezet daarna.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_211369606
Hier pas vrij laat begonnen met zakgeld. Eigenlijk nooit om gevraagd (en zelf ook niet aan gedacht). De jongste was bijna 10 de oudste bijna 12. Storten het op de bankrekening waar ze beiden een pasje van hebben. Zo leren ze tevens omgaan met geld op een rekening. Dit vinden ze makkelijker ook dan het contante geld.

We houden het bedrag van het nibud aan. Verder geen contract of regels. Alleen dat ik wel nog inzicht heb in de rekening en af en toe eens kijk. Maar daar zie ik verder niets geks op of zo
  Manager PR/Moderator dinsdag 21 november 2023 @ 16:23:03 #239
269689 crew  Viv
pi_211369653
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 14:41 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon is 6 en krijgt nog geen zakgeld. Wij wachten ook tot ie wat beter leert wat de waarde van geld is. Geen idee wanneer ze daar op school mee aan de slag gaan.
Dat is toch juist de bedoeling van zakgeld, om dat te leren? ;)

ZZ vraagt nu in de winkel vaak hoeveel weken ze zou moeten sparen voor iets. Dan is zo'n gouden Barbie paardenkoets ineens een stuk minder interessant, blijkt wel. :D

Hier ook bankrekening trouwens (Zweden is zowat van contant geld af), en dat snapt ze prima. :Y)
  dinsdag 21 november 2023 @ 16:25:47 #240
35189 Troel
scherp en bot
pi_211369679
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 16:14 schreef PoesInDoos het volgende:
Mijn bijna (nog 6 nachtjes slapen! *O* ) 11-jarige krijgt 2 euro per week, automatisch op z'n bankrekening. Maandag wordt dat 3 euro.

Ik gaf hem laatst z'n pinpas mee naar de kermis, 13 afschrijvingen van 1 of 2 euro van de grijpmachines :') Contactloos betalen toch maar uitgezet daarna.
Maar heeft hij ook echt gebruik gemaakt van de grijpmachines? Want dan lost het contactloos betalen uitzetten dat natuurlijk niet op ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')