Dit! Zoiets zoek ik. En een mooi prijsje, dus dat kan mooi op de verlanglijstjesquote:Op maandag 20 november 2023 10:40 schreef Elleska het volgende:
Dan ben je verkeerd geïnformeerd. Dat geheugeneffect is iets van de cadmium batterij (NiCd) van vroeger. Oplaadbare NiMH en Li-ion batterijen beter niet helemaal leegmaken.
Ik heb verder geen verstand van controllers maar ik zie op de site dat er wel accu's voor zijn: https://www.xbox.com/nl-N(...)/play-and-charge-kit
Niet in je afstandsbedieningen?quote:Op maandag 20 november 2023 11:09 schreef exode het volgende:
Ik ben echt heel diep aan het nadenken waar batterijen ingaan in ons huis. En toen bedacht ik me, ik moest vorige week 12 knoopbatterijen kopen, die zijn voor de Lego 'lampjes'. Maar goed daar doen we een paar jaar mee.
Oh ja! In de 2 afstandsbedieningen, dat is waar. Kan me niet heugen dat we die ooit vervangen hebben.quote:Op maandag 20 november 2023 11:21 schreef SQ het volgende:
[..]
Niet in je afstandsbedieningen?
Hier zit het voornamelijk in speelgoed. Vooral die brio treintjes gaan hard omdat die geregeld 14 uur tegen de plint onder de bank liggen te rijden
Ja, dat met die kartonnen bekers vind ik ook irritantquote:Op maandag 20 november 2023 11:01 schreef SQ het volgende:
Die van de switch laad je ook gewoon op je switch op. En die gaan echt LANG mee.
Maar ik zocht laatst dus oplaadbare fietslampjes voor mijn kleuter, en als die dan vijftien keer zo veel kosten als de niet-oplaadbare vind ik dat ook wel lastig.
Kijk, ik wil graag mijn steentje bijdragen aan een betere wereld, maar zolang geld verdienen nog steeds de enige wereldwijde drijfveer is blijft het een onmogelijke opgave.
Of dat ik mijn best doe met een eco-mok, maar als ik om me heen zie dat er mensen op kantoor zijn die er met gemak 20 kartonnen bekers op een dag doorheen jagen (voor elke slok water een nieuwe) dan doet me dat haast fysiek pijn.
Ik blijf doen wat ik kan doen, maar het voelt wel vaak ontzettend zinloos.
En je zit dan in dezelfde ruimte? Ik word compleet wild van dat geluid. Ik kan tegen veel herrie, toet toet autos en al. Maar dat muggengezoem van die brio treinenquote:Op maandag 20 november 2023 11:21 schreef SQ het volgende:
[..]
Niet in je afstandsbedieningen?
Hier zit het voornamelijk in speelgoed. Vooral die brio treintjes gaan hard omdat die geregeld 14 uur tegen de plint onder de bank liggen te rijden
Ohja, de toettoets! Die hebben ook allemaal nog batterijen.quote:Op maandag 20 november 2023 12:15 schreef exode het volgende:
Ik zoek ook altijd op oplaadbaarheid, geen zin in steeds lege batterijen. Zelfs de leeslampjes en de lampjes in de kledingkasten zijn oplaadbaarB zijn mega AB auto heeft een mega accu erin zitten.
Voor de controllors van de Switch een oplaadstation gekocht.
Maar goed, Juul en B zijn de ToetToet auto's etc wel ontgroeid, dat scheelt een hoop.
Nee meestal ben ik dan op kantoor en als ik thuis kom is de batterij wel leegquote:Op maandag 20 november 2023 11:46 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
En je zit dan in dezelfde ruimte? Ik word compleet wild van dat geluid. Ik kan tegen veel herrie, toet toet autos en al. Maar dat muggengezoem van die brio treinen
Zeker weten dat er niet al zoiets bestaat? Mijn laatste Xbox was een Xbox 360 maar daarvoor bestonden al accupacks voor de controllers. Gewoon van Microsoft zelf, op te laden door met de kabel verder te spelen. De PlayStation 5 heeft ingebouwde accu’s, dat werkt ook prima. 1 controller aan de lader, de ander gebruiken.quote:Op maandag 20 november 2023 10:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar het probleem is dat je die dingen moet opladen als ze goed leeg zijn (heb ik me altijd laten vertellen). Als je ze dus standaard oplaadt om te voorkomen dat ze ingame leeg gaan (en dat zijn online spelletjes mat andere mensen dus dat heeft meteen effect zeg maar), werkt dat ook niet helemaal fijn. We hebben er oplaadbare batterijen in gehad, maar die waren nog sneller leeg dan gewone batterijenAls ze nou eens een accu daarvoor zouden uitvinden die het wel gewoon kan hebben dat je ze op de oplader zet als ze niet in gebruik zijn, dan zou ik daar voor tekenen (als dat niet net zo duur is als de hele console bij elkaar).
Wij hadden eigen winterbanden, nu andere auto en daar zitten 4 seizoenen banden onder.quote:Op maandag 20 november 2023 12:57 schreef exode het volgende:
Heeft iemand hier wel eens winterbanden gehuurd voor een vakantie? De dealer die onze auto onderhoudt, verhuurt ze niet, Kwikfit en alle andere alternatieven ook niet. Ik heb Profile benaderd maar nog geen antwoord.
Wij hebben ook 4 seizoenen banden, al jaren, maar we gaan in de voorjaarsvakantie door Duitsland en dan zal je net zien dat het sneeuwt of ijzelt. Onze banden voldoen niet aan de nieuwe eisen van Duitsland dus dat gaat hem niet worden.quote:Op maandag 20 november 2023 12:59 schreef Nijna het volgende:
[..]
Wij hadden eigen winterbanden, nu andere auto en daar zitten 4 seizoenen banden onder.
Nooit gehuurd, ik heb er ook nog nooit van gehoord, maar ook niet actief naar op zoek geweest.
Ik heb al een week een zieke puber, vanmorgen toch maar even langs de huisarts geweest, omdat ze ook al een week koorts heeft. Nu aan de antibiotica. Hopelijk knapt ze nu gauw op.
Ja, daar zat ik idd ook aan te denken.quote:Op maandag 20 november 2023 13:22 schreef Bami het volgende:
Heb je nog facebook @:BE? Hier is er een gratis afhalen pagina van mijn woonplaats, daar worden zulk soort dingen vaak nog wel opgehaald.
Wij hebben ook batterijen in de klok, in fietslampen, we hadden ze in de babyfoon maar die heeft nu een adapter. Ze gaan er iig harder doorheen dan dat ik zou willen, maar precies te langzaam om oplaadbaar fijn te vinden werken.
Ja, dat heb ik idd ook wel eens zien staan bij die dingen, en terecht want je weet het natuurlijk nooit helemaal zeker en als iemand het pakt en niet goed kijkt kan het ook wel eens echt fout gaan.quote:Op maandag 20 november 2023 13:35 schreef amaranta het volgende:
Hier staan van die buurtkastjes. Maar er wordt heel nadrukkelijk gezegd dat je er niks in mag zetten wat over de datum is.
Ik, en ik had/heb die van de LIdl en ze worden dus niet meer vloeibaarquote:Op maandag 20 november 2023 14:17 schreef Troel het volgende:
Wie had het nou pas over handwarmers? Nu bij de Lidl te verkrijgen.
Jij nog plek?quote:Op maandag 20 november 2023 14:50 schreef amaranta het volgende:
Je kan winterbanden kopen en ze ergens op laten slaan.
Ja, ik heb nog wel plek ja.quote:Op maandag 20 november 2023 14:58 schreef exode het volgende:
[..]
Jij nog plek?
Is ook best kostbaar voor die ene x dat we ze nodig hebben nu.
Ik ga eens vragen of in de familie iemand op winterbanden rijdt en we een autowissel kunnen doen.
Ik had tot een paar jaar terug ook op mijn Panda gewoon winterbanden zitten. Is gewoon erg makkelijk als je hier de grens over gaat en het wél koud is!quote:Op maandag 20 november 2023 15:46 schreef taxibabe het volgende:
Ik kan het onderzoek zo niet terugvinden, maar dat ging dus over hetgebruik all-season t.o.v. winterbanden in de Nederlandse winters. Hieruit bleek dat je met onze winters beter kunt wisselen naar all-seasons (met sneeuwvlokje) dan naar winterbanden, omdat het vaak niet koud genoeg is voor winterbanden om optimaal te kunnen presteren. De all-seasons presteren dan beter. In de zomer kun je dan wel beter zomerbanden doen.
Maar dit kan natuurlijk alleen maar als je verder niet naar het buitenland gaat in de winter.
Dat kan zijn, maar als je goede banden belangrijk vindt dan wil je geen all-season.quote:Op maandag 20 november 2023 15:46 schreef taxibabe het volgende:
Ik kan het onderzoek zo niet terugvinden, maar dat ging dus over hetgebruik all-season t.o.v. winterbanden in de Nederlandse winters. Hieruit bleek dat je met onze winters beter kunt wisselen naar all-seasons (met sneeuwvlokje) dan naar winterbanden, omdat het vaak niet koud genoeg is voor winterbanden om optimaal te kunnen presteren. De all-seasons presteren dan beter. In de zomer kun je dan wel beter zomerbanden doen.
Maar dit kan natuurlijk alleen maar als je verder niet naar het buitenland gaat in de winter.
quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:46 schreef Leandra het volgende:
Soms kom je dingen tegen waarvan je denkt... misschien hadden jullie die naam niet met die kleur moeten combineren...
[ afbeelding ]
De hospita van mijn moeder heette ook Eva Braunquote:Op dinsdag 21 november 2023 11:46 schreef Leandra het volgende:
Soms kom je dingen tegen waarvan je denkt... misschien hadden jullie die naam niet met die kleur moeten combineren...
[ afbeelding ]
Ja, meer dan iets. Wist niet eens dat er een vriendin/vrouw in beeld was.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:43 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dan weet je het nu. Zo toch vandaag iets nieuws geleerd.
Op zich vind ik dat minder erg dan je kind Jizz noemenquote:Op dinsdag 21 november 2023 11:46 schreef Leandra het volgende:
[ afbeelding ]
Ik lees Ai-va en die naam ken ik wel. Ik lees er geen Eva in.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:46 schreef Leandra het volgende:
[ afbeelding ]
Wij doen zakgeld vanaf het moment dat het kind op school leert rekenen met geld. En we houden het Nibud aan voor de hoogte. We stellen met het kind samen een zakgeldcontract op, heel leerzaam.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:04 schreef Tink89 het volgende:
Even iets heel anders: prul is 5 geworden en een klasgenootje krijgt zakgeld. Ik dacht in eerste instantie 'ja doei', maar nu las ik hier:
https://wij.nl/gezin/fina(...)e385a15952a9d20bdf7e
toch ook een bedrag voor een 5-jarige. Wat doen jullie? Ik vind de bedragen die hier staan best fors eigenlijk, maar ben van nature dan ook wel een knieperd (die dan wel weer continu met kleinigheidjes thuiskomt).
Maar wanneer is dat? Want prul heeft een voorsprong en rekent thuis wel al goed. Maar op school zijn ze daar in groep 1-2 niet echt mee bezig nog...quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wij doen zakgeld vanaf het moment dat het kind op school leert rekenen met geld. En we houden het Nibud aan voor de hoogte. We stellen met het kind samen een zakgeldcontract op, heel leerzaam.
Bij ons is dat in groep 3.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:32 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar wanneer is dat? Want prul heeft een voorsprong en rekent thuis wel al goed. Maar op school zijn ze daar in groep 1-2 niet echt mee bezig nog...
Ik lees dit vaker, maar wat leren ze van zakgeld dat ze niet fysiek in handen krijgen? Mijn kinderen snappen echt niet zoiets abstracts als een bankrekening, laat staan dat ze er iets mee zouden kunnen (ze hebben ook geen bankpas) of inzicht hebben in het saldo.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:55 schreef SQ het volgende:
Ja daarom heb ik nu een bankrekening voor mijn oudste met automatische overschrijving. Toen ze 7 was kreeg ze 1 euro per week en nu ze 9 is 1,50. Volgend jaar verhoog ik denk ik naar 2 euro.
OUD / Kleedgeld en zakgeldquote:Op dinsdag 21 november 2023 15:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik lees dit vaker, maar wat leren ze van zakgeld dat ze niet fysiek in handen krijgen? Mijn kinderen snappen echt niet zoiets abstracts als een bankrekening, laat staan dat ze er iets mee zouden kunnen (ze hebben ook geen bankpas) of inzicht hebben in het saldo.
Ah! Ik wist niet dat dat topic er was. Txs.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:16 schreef Troel het volgende:
[..]
OUD / Kleedgeld en zakgeld
Hier werd die vraag ook gesteld
Daar gaat het over wat oudere kinderen, dan snap ik het wel. Voor jonge kinderen niet zo.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:16 schreef Troel het volgende:
[..]
OUD / Kleedgeld en zakgeld
Hier werd die vraag ook gesteld
Mijn negenjarige snapt dat echt wel hoorquote:Op dinsdag 21 november 2023 15:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik lees dit vaker, maar wat leren ze van zakgeld dat ze niet fysiek in handen krijgen? Mijn kinderen snappen echt niet zoiets abstracts als een bankrekening, laat staan dat ze er iets mee zouden kunnen (ze hebben ook geen bankpas) of inzicht hebben in het saldo.
Dat is toch juist de bedoeling van zakgeld, om dat te leren?quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:41 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon is 6 en krijgt nog geen zakgeld. Wij wachten ook tot ie wat beter leert wat de waarde van geld is. Geen idee wanneer ze daar op school mee aan de slag gaan.
Maar heeft hij ook echt gebruik gemaakt van de grijpmachines? Want dan lost het contactloos betalen uitzetten dat natuurlijk niet opquote:Op dinsdag 21 november 2023 16:14 schreef PoesInDoos het volgende:
Mijn bijna (nog 6 nachtjes slapen!) 11-jarige krijgt 2 euro per week, automatisch op z'n bankrekening. Maandag wordt dat 3 euro.
Ik gaf hem laatst z'n pinpas mee naar de kermis, 13 afschrijvingen van 1 of 2 euro van de grijpmachinesContactloos betalen toch maar uitgezet daarna.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |