SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het niet-rolbevestigende Sinterklaasfeest bij de familie Doorzon (door Gerrit de Jager in diverse delen van de stripserie aangekaart)
INFORMATIE OVER DE ACHTERGRONDEN VAN ZWARTE PIET EN DE DISCUSSIE:
• Volgens de Anti-Pieters is Zwarte Piet een racistisch stereotype dat herinnert aan de tijd van de slavernij. Een gevisualiseerd bewijs dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen is dit:
Ter ondersteuning wordt kunsthistoricus Elmer Kolfin aangehaald die in dit artikel zelf aangeeft geen onderzoek gedaan te hebben naar de figuur Zwarte Piet zelf maar wel naar de slavernij.
http://www.volkskrant.nl/(...)t af van kindslaven'
• Het Sint en Pietengilde heeft een historisch verantwoorde pagina over Zwarte Piet.
• Zwarte piet-lobby draait uiteindelijk om geld:
De geest komt uit de fles: de zwarte piet-discussie is slechts een opmaat voor forse schadevergoedingen die gebaseerd zijn op het Nederlandse slavernijverleden.quote:Infographic verbanden en sponsoringquote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Documentaire 'Wild Geraas':
De documentaire van Arnold Jan Scheer (over de WARE oorsprong van Sinterklaas en Zwarte Piet) is namelijk eindelijk af en is online te bestellen of te bekijken via Vimeo. Het lijkt erop dat Scheer geen televisiemaatschappij heeft kunnen vinden die de documentaire zou willen uitzenden maar het is in ieder geval een begin.
http://www.wildgeraasdefilm.nl/
https://vimeo.com/ondemand/wildgeraas/188727445
http://www.arnoldjanscheer.nl/
Diverse video's en afbeeldingen in de spoiler:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Wie is Zwarte Piet? Hij weet het zelf waarschijnlijk ook niet!
Dat betogen de historici Jop Euwijk en Frank Rensen in hun nieuwe boek 'De identiteitscrisis van Zwarte Piet'. in het boek gaan de twee op zoek naar de historische, culturele en sociale achtergrond van Zwarte Piet. En dat valt nog niet mee...
Hier zie je ้้n van de eerste afbeeldingen van de zwarte knecht van Sinterklaas, afkomstig uit een boekje van Jan Schenkman (1850). Wat opvalt, is dat Zwarte Piet hier nog niet de kenmerkende page-kleding draagt. Dat kwam pas later.Het boekje van Schenkman is online in te zien: https://www.slideshare.net/FeenyNL/sint-nikolaas-en-zijn-knechtquote:Een mysterieuze oorsprong
Want wie is Zwarte Piet nu precies? De oorsprong van de bekende figuur is enigszins in nevelen gehuld. Wat we w้l weten, is dat Zwarte Piet een stuk jonger is dan Sinterklaas zelf. De Goedheiligman gaat eeuwenlang in zijn eentje op pad. Pas in de negentiende eeuw krijgt hij in een boekje geschreven door de Nederlandse onderwijzer Jan Schenkman een knecht met een donkere huidkleur. En die knecht komt een beetje uit de lucht vallen.
Sommigen denken dat hij ge๏nspireerd is op de tot slaaf gemaakten waarmee zeventiende en achttiende eeuwse rijken zich graag lieten afbeelden. In dat scenario zou Sinterklaas een zwart knechtje hebben gekregen om statiger over te komen.
Weer andere historici denken dat Zwarte Piet ge๏nspireerd is op de donkere mannen die in grote steden werkten (en waarvan twijfelachtig is of ze echt tot slaaf gemaakten waren). Terwijl anderen vermoeden dat Zwarte Piet eigenlijk een Moor is. "Maar voor veel mensen was de naam 'Moor' ook weer synoniem voor 'zwarte Afrikaan'," aldus Jop Euwijk. "Dat maakt het dus nog ingewikkelder. De kennis over wie de Moren waren, en wie er allemaal Moren werden genoemd is ook niet ingeburgerd in Nederland." Kortom: niemand weet eigenlijk door wie Schenkman zich liet inspireren toen hij het knechtje van de Sint introduceerde.Alternatieve Sinterklaas journaals:quote:Het is toch wel een hele mooie dag aan het worden. KOZP word echt op alle fronten vernederd.
Eerst schrappen ze de meeste demonstraties omdat ze te weinig deelnemers hebben, vervolgens word hun door de gemeentes een hoop beperkende maatregelen opgelegd. De bussen naar Den Helder werden 2x tot stoppen gedwongen door de politie. Vervolgens worden ze overal weggejaagd en aangevallen. In Rotterdam zelfs door zowel voetbalfans als de politie zelf.
En de enige arrestaties zijn er onder KOZP'ersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ZWARTE PIET![]()
![]()
![]()
Verbied Kick Out Zwarte Piet
64.085 ondertekeningen
zo. zondag kwamen er weer 2293 handtekeningen bij.
https://verbiedkozp.petities.nl/quote:Wij
Nederlanders met gezond verstand,
constateren
dat Kick Out Zwarte Piet (KOZP) zich schuldig maakt aan:
• VALSE beschuldigingen van racisme jegens bijna alle Nederlanders
• intimidatie
• verpesten Kinderfeest
• voor onveilige of zelfs gewelddadige situaties zorgen
• dreigen met geweld
• opru๏en en haat zaaien
• het verstoren van de openbare orde
• binnendringen overheidsgebouwenDeceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.![]()
Laatste post:quote:Op zaterdag 11 november 2023 14:35 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Er waren ooit racistische kinderliedjes waar men vroeger niets mis mee vond, dus lijkt me wel handig om kinderliedjes af en toe te ontleden, of ze nog wel bij de tijd passen.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Wat is er dan veranderd dat ze niet meer bij de tijd zouden passen? Er kan best weleens iets tussendoor geglipt zijn maar het zijn toch vooral ruggengraatlozen die diep doorbuigen voor jonge laaggeletterde onnozelen die denken dat ze de eerste zijn die tegen racisme zijn en als een testament aan zichzelf de taal, de boeken en de liedjes moeten veranderen, niet beseffend dat we in dit land al een eeuw niet meer zulk achterlijk racisme als dat van hen hebben gehad.quote:Op zaterdag 11 november 2023 14:35 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Er waren ooit racistische kinderliedjes waar men vroeger niets mis mee vond, dus lijkt me wel handig om kinderliedjes af en toe te ontleden, of ze nog wel bij de tijd passen.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Nee het zijn eerder die "cultuurverdedigers" die denken dat het publiek Zwarte Piet leuker gaat vinden door persoonlijke aanvallen op KOZP-leden en door een eindeloze hoeveelheid racistische drek die op internet is gebaggerd. Daardoor wenst op een gegeven moment geen normaal iemand meer met pro Zwarte Piet geassocieerd te wordenquote:Op zaterdag 11 november 2023 19:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat is er dan veranderd dat ze niet meer bij de tijd zouden passen? Er kan best weleens iets tussendoor geglipt zijn maar het zijn toch vooral ruggengraatlozen die diep doorbuigen voor jonge laaggeletterde onnozelen die denken dat ze de eerste zijn die tegen racisme zijn en als een testament aan zichzelf de taal, de boeken en de liedjes moeten veranderen, niet beseffend dat we in dit land al een eeuw niet meer zulk achterlijk racisme als dat van hen hebben gehad.![]()
Ja dat snap ik, maar je kunt je toch zelf ook wel een normaal oordeel over de kwestie hebben? Je moet je toch niet laten leiden door wat anderen vinden en toegeven aan de agressiefsten? Als jij na jaren deze discussie hebt besloten op een bepaalde manier de Sinterklaasviering te doen op een manier die je kunt verantwoorden, dan moet je daar ook voor staan.quote:Op zaterdag 11 november 2023 22:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee het zijn eerder die "cultuurverdedigers" die denken dat het publiek Zwarte Piet leuker gaat vinden door persoonlijke aanvallen op KOZP-leden en door een eindeloze hoeveelheid racistische drek die op internet is gebaggerd. Daardoor wenst op een gegeven moment geen normaal iemand meer met pro Zwarte Piet geassocieerd te worden
Het kan niet zo zijn dat ze daar in bijvoorbeeld Albergen zojuist door KOZP geattendeerd zijn op problematische trekjes en dat ze over na hebben gedacht hebben en toen besloten hebben dat het anders moest. Dat had in 2013 nog het geval kunnen zijn, nu is het zwichten.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Tja erg sterk komt het niet over. Maar misschien stonden ze al op het punt om het te veranderen.quote:Op zaterdag 11 november 2023 23:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar je kunt je toch zelf ook wel een normaal oordeel over de kwestie hebben? Je moet je toch niet laten leiden door wat anderen vinden en toegeven aan de agressiefsten? Als jij na jaren deze discussie hebt besloten op een bepaalde manier de Sinterklaasviering te doen op een manier die je kunt verantwoorden, dan moet je daar ook voor staan.
Het kan niet zo zijn dat ze daar in bijvoorbeeld Albergen zojuist door KOZP geattendeerd zijn op problematische trekjes en dat ze over na hebben gedacht hebben en toen besloten hebben dat het anders moest. Dat had in 2013 nog het geval kunnen zijn, nu is het zwichten.![]()
In dat soort dorpen is het vermommingsaspect veel belangrijker dan bij dat fletse huurlingengebeuren van de internationale monoculturele vervlakking waar de randstad aan ten prooi gevallen is. Dan kun je bijvoorbeeld besluiten om de Zwarte Pieten met herkenningsgevaar op puur schoorsteenbasis te vermommen. Dus niet raciaal maar wel heel erg zwart. Ik vind dat verdedigbaar, maar als KOZP dan per se zijn nummertje wil maken met valse importretoriek, dan moet je ook de rug recht houden.quote:Op zaterdag 11 november 2023 23:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja erg sterk komt het niet over. Maar misschien stonden ze al op het punt om het te veranderen.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Gebruik maskers.quote:Op zondag 12 november 2023 16:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In dat soort dorpen is het vermommingsaspect veel belangrijker dan bij dat fletse huurlingengebeuren van de internationale monoculturele vervlakking waar de randstad aan ten prooi gevallen is. Dan kun je bijvoorbeeld besluiten om de Zwarte Pieten met herkenningsgevaar op puur schoorsteenbasis te vermommen. Dus niet raciaal maar wel heel erg zwart. Ik vind dat verdedigbaar, maar als KOZP dan per se zijn nummertje wil maken met valse importretoriek, dan moet je ook de rug recht houden.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Zwarte Piet maskers?quote:Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
Ja leuk.quote:Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Het is allemaal een moe makend gejank van niks.
Daarom op 1 december in kerstsfeer hier. Dikke doei zure slachtoffer spelende profiteurs.![]()
![]()
Oh en![]()
![]()
Juist, van allebei de kanten. Maak je niet zo druk, mensen.....quote:Op zondag 12 november 2023 18:49 schreef Seeburg54 het volgende:
Het is allemaal een moe makend gejank van niks.Give every man thine ear, but few thy voice
Take each man's censure, but reserve thy judgment.![]()
"Van beide kanten" = ik ben het stiekem eens met de jankers, maar ik doe alsof ik er neutraal in sta.quote:Op maandag 13 november 2023 11:35 schreef tufkac het volgende:
[..]
Juist, van allebei de kanten. Maak je niet zo druk, mensen.....100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Sterk.quote:Op maandag 13 november 2023 11:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
"Van beide kanten" = ik ben het stiekem eens met de jankers, maar ik doe alsof ik er neutraal in sta.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ik vind dat zowel de "jankers" als de "tegenjankers" zich nogal aanstellenquote:Op maandag 13 november 2023 11:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
"Van beide kanten" = ik ben het stiekem eens met de jankers, maar ik doe alsof ik er neutraal in sta.Give every man thine ear, but few thy voice
Als de ene kant stopt, stopt de andere kant ook.quote:Op maandag 13 november 2023 11:40 schreef tufkac het volgende:
[..]
Ik vind dat zowel de "jankers" als de "tegenjankers" zich nogal aanstellen"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"![]()
Dat betwijfel ik.quote:Op maandag 13 november 2023 11:41 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Als de ene kant stopt, stopt de andere kant ook.![]()
Ik weet het nog van vroeger. De tijden voor KOZP, wแt een rellen waren er toen bij dat kinderfeestje. Niet normaal meer.quote:Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
Klopt, KOZP was het begin van de ellende door liefhebbers van zwarte Piet weg te zetten als racistenquote:Op maandag 13 november 2023 11:55 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik weet het nog van vroeger. De tijden voor KOZP, wแt een rellen waren er toen bij dat kinderfeestje. Niet normaal meer.![]()
Als je aan de jonkies komt, dan wordt elk mens en dier boos. Het is allemaal heel uitgenast. Ze hebben altijd geweten dat dit tot rellen zal leiden.quote:Op maandag 13 november 2023 11:57 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Klopt, KOZP was het begin van de ellende door liefhebbers van zwarte Piet weg te zetten als racistenAls mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
De laatste keer dat die 'tegenjankers' (stel je eens voor dat je tegen KOZP in gaat) het gezeik negeerden, werd zwarte piet vermoord. Wat raar joh, dat men nu niet meer stil blijft als er weer gejankt wordt.quote:Op maandag 13 november 2023 11:40 schreef tufkac het volgende:
[..]
Ik vind dat zowel de "jankers" als de "tegenjankers" zich nogal aanstellen100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ik kan me niet herinneren dat er ooit een zwarte piet vermoord is. Ik denk dat je je een beetje aansteltquote:Op maandag 13 november 2023 12:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De laatste keer dat die 'tegenjankers' (stel je eens voor dat je tegen KOZP in gaat) het gezeik negeerden, werd zwarte piet vermoord. Wat raar joh, dat men nu niet meer stil blijft als er weer gejankt wordt.Give every man thine ear, but few thy voice
Je laat met deze post zien waar je daadwerkelijk staat, als je al zo reageert op semantiek. Aan de kant van de jankers dus.quote:Op maandag 13 november 2023 12:04 schreef tufkac het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat er ooit een zwarte piet vermoord is. Ik denk dat je je een beetje aanstelt
Ik heb geen respect voor dat volk en hun gedram, dus ik ga er ook geen woorden aan vuil maken verder.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Oeh, nu wordt ik meteen in het hoekje van de drammers gezet omdat ik een beetje tegen de tegendrammers ageer..... Heel constructief deze houdingquote:Op maandag 13 november 2023 12:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je laat met deze post zien waar je daadwerkelijk staat, als je al zo reageert op semantiek. Aan de kant van de jankers dus.
Ik heb geen respect voor dat volk en hun gedram, dus ik ga er ook geen woorden aan vuil maken verder.
Give every man thine ear, but few thy voice
Het kan zo simpel zijn.
Veel scholen en peuterspeelzalen kdv’s verwelkomen alleen Sinterklaas.
Geen gedoe over Piet, want Piet is er gewoon niet.![]()
Beter geen Piet dan inderdaadquote:Op maandag 13 november 2023 12:10 schreef quirina het volgende:
Het kan zo simpel zijn.
Geen gedoe over Piet, want Piet is er gewoon niet.![]()
Je maakt een probleem van mensen die zich terecht verzetten tegen het gedram. Dan maakt het me niet uit hoe je ze wil labelen, je bent dan gewoon het echte gedram aan het bagatelliseren. Sommige dingen zijn gewoon zwart-wit, dit is daar ้้n van.quote:Op maandag 13 november 2023 12:09 schreef tufkac het volgende:
[..]
Oeh, nu wordt ik meteen in het hoekje van de drammers gezet omdat ik een beetje tegen de tegendrammers ageer..... Heel constructief deze houding100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Dat is eigenlijk toch triest. Dat een groep het voor elkaar heeft gekregen dat een kindervriend zo controversieel is geworden dat dit zo moet?quote:Op maandag 13 november 2023 12:10 schreef quirina het volgende:
Het kan zo simpel zijn.
Geen gedoe over Piet, want Piet is er gewoon niet.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Wacht, de man die kinderen bespied en die stoute kinderen meeneemt naar Spanje is een kindervriend?quote:Op maandag 13 november 2023 12:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk toch triest. Dat een groep het voor elkaar heeft gekregen dat een kindervriend zo controversieel is geworden dat dit zo moet?ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Lekker gratis op vakantie naar Spanjequote:Op maandag 13 november 2023 12:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wacht, de man die kinderen bespied en die stoute kinderen meeneemt naar Spanje is een kindervriend?
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
De kinderen vinden het niet erg. Meeste zijn juist bang voor drukke pieten.quote:Op maandag 13 november 2023 12:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk toch triest. Dat een groep het voor elkaar heeft gekregen dat een kindervriend zo controversieel is geworden dat dit zo moet?![]()
Beetje non argument. Er is geen kind die het feest minder leuk vindt daardoor. Wat huilende witte ouders, maar het feest is in essentie gewoon hetzelfde.quote:Op maandag 13 november 2023 12:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk toch triest. Dat een groep het voor elkaar heeft gekregen dat een kindervriend zo controversieel is geworden dat dit zo moet?![]()
Precies!quote:Op maandag 13 november 2023 12:29 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Beetje non argument. Er is geen kind die het feest minder leuk vindt daardoor. Wat huilende witte ouders, maar het feest is in essentie gewoon hetzelfde.
En het draait toch eigenlijk alleen maar om Sinterklaas.![]()
Inderdaad. Altijd leuk een peloton ME'ers erbij.quote:Op maandag 13 november 2023 12:29 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Beetje non argument. Er is geen kind die het feest minder leuk vindt daardoor. Wat huilende witte ouders, maar het feest is in essentie gewoon hetzelfde.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
"in essentie" is de traditie om zeep geholpen. Blijf over een kinderfeest dat niets meer met de Sint traditie te maken heeft. Er is nog wel een oude heer met baard en wat rode kledij, en hier en daar nog wat mislukte schoorsteenvegers met een mal pakje aan. Maar met de traditie heeft het allemaal zoveel niet meer te maken.quote:Op maandag 13 november 2023 12:29 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ach, als de kindertjes maar lol hebben.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Je brengt het zonder Piet juist terug naar de essentie: Sint Nicolaas.
In de geschiedenis had hij geen pieten om zich heen, of schoorstenvegers, of een demoon zoals Krampus.![]()
Zwarte piet was onderdeel van het feest en tevens een mooie manier om ouders een makkelijke vermomming te geven. Dat is gewoon verziekt door die beroepzeikers die niet rusten tot we sinterklaas berhaupt niet meer vierenquote:Op maandag 13 november 2023 12:29 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Beetje non argument. Er is geen kind die het feest minder leuk vindt daardoor. Wat huilende witte ouders, maar het feest is in essentie gewoon hetzelfde.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Dat is dan meteen een nieuw liedje.quote:Op maandag 13 november 2023 12:10 schreef quirina het volgende:
Het kan zo simpel zijn.
Geen gedoe over Piet, want Piet is er gewoon niet.
Zwarte Piet was gaan fietsen toen klapte zijn band,
Wat een gedoe zei Zwarte Piet, en nu is hij er gewoon niet.
Nu krijg je ook geen snoepjes en kadootjes om te ruilen.
...en alle kindjes mogen nu allemaal heel hard gaan huilen.
Blijf maar gewoon huilen tot volgend jaar,
want dan staat weer hetzelfde voor je klaar.
Niks.
Geen snoep meer in 1 of andere hoek,
Maar een rauwe courgette uit mama's gezonde vegakookboek,
Omdat jullie allemaal gewoon stout zijn en irritant.
Komt Zwarte Piet nooit meer in jullie land..
Dus nu wordt er ook geen schoentje weer gezet,
....en gaan jullie gewoon zonder te zingen vroeg naar bed.
Kutkinderen.
![]()
![]()
[ Bericht 4% gewijzigd door tesssssssss op 13-11-2023 13:46:05 ]Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
En dan doorgaan naar het volgende punt op de lijst wat hen niet aanstaat.quote:Op maandag 13 november 2023 13:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zwarte piet was onderdeel van het feest en tevens een mooie manier om ouders een makkelijke vermomming te geven. Dat is gewoon verziekt door die beroepzeikers die niet rusten tot we sinterklaas berhaupt niet meer vieren"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Ja dat krijg je als team pro Zwarte Piet allerlei spelers heeft die voortdurend in eigen doel schoppen.quote:Op maandag 13 november 2023 12:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
quote:Op maandag 13 november 2023 13:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja dat krijg je als team pro Zwarte Piet allerlei spelers heeft die voortdurend in eigen doel schoppen.
Dat is pas op gang gekomen na KOZP het voor elkaar kreeg, maar dat past niet in het wenselijke narratief natuurlijk.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Uiteraard. Beroepsjankers blijven beroepsjankers.quote:Op maandag 13 november 2023 13:52 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
En dan doorgaan naar het volgende punt op de lijst wat hen niet aanstaat.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Hou toch op met je eeuwige gejank en gewijs. Er is een schuldige hier en dat zijn de racisten van kozp. Derhalve dien je je daar niets van aan te trekken en gewoon ZP te voeren.quote:Op maandag 13 november 2023 13:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja dat krijg je als team pro Zwarte Piet allerlei spelers heeft die voortdurend in eigen doel schoppen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Heel simpel: als KOZP er niet was geweest, had NIEMAND een punt gemaakt van Zwarte Piet."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Ik heb ook het idee dat niet heel veel mensen weten hoe Sinterklaas eigenlijk gevierd wordt.quote:Op maandag 13 november 2023 12:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
"in essentie" is de traditie om zeep geholpen. Blijf over een kinderfeest dat niets meer met de Sint traditie te maken heeft. Er is nog wel een oude heer met baard en wat rode kledij, en hier en daar nog wat mislukte schoorsteenvegers met een mal pakje aan. Maar met de traditie heeft het allemaal zoveel niet meer te maken.
Ach, als de kindertjes maar lol hebben.
Of werd.
Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Bedankt he, kozp en de woke supportersquote:Op maandag 13 november 2023 13:28 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is dan meteen een nieuw liedje.
Zwarte Piet was gaan fietsen toen klapte zijn band,
Wat een gedoe zei Zwarte Piet, en nu is hij er gewoon niet.
Nu krijg je ook geen snoepjes en kadootjes om te ruilen.
...en alle kindjes mogen nu allemaal heel hard gaan huilen.
Blijf maar gewoon huilen tot volgend jaar,
want dan staat weer hetzelfde voor je klaar.
Niks.
Geen snoep meer in 1 of andere hoek,
Maar een rauwe courgette uit mama's gezonde vegakookboek,
Omdat jullie allemaal gewoon stout zijn en irritant.
Komt Zwarte Piet nooit meer in jullie land..
Dus nu wordt er ook geen schoentje weer gezet,
....en gaan jullie gewoon zonder te zingen vroeg naar bed.
Kutkinderen.
![]()
![]()
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nou ja, Bij1 had altijd bestaan als beroepjanketpartij.quote:Op maandag 13 november 2023 13:56 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Heel simpel: als KOZP er niet was geweest, had NIEMAND een punt gemaakt van Zwarte Piet.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Nou nee, sinds KOZP op het toneel is is er een groep die denkt dat de beste manier op ZP te verdedigen is om voortdurend persoonlijke aanvallen te doen op KOZP leden en tevens het internet vol te baggeren met schaamteloze vreemdelingenhaatbraaksels.quote:Op maandag 13 november 2023 13:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is pas op gang gekomen na KOZP het voor elkaar kreeg, maar dat past niet in het wenselijke narratief natuurlijk.
En dan vinden ze het vervolgens gek dat steeds meer mensen niet meer met ZP geassocieerd willen worden.![]()
Kom eens uit je bubbel man, niets van wat je hier zegt klopt.quote:Op maandag 13 november 2023 13:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou nee, sinds KOZP op het toneel is is er een groep die denkt dat de beste manier op ZP te verdedigen is om voortdurend persoonlijke aanvallen te doen op KOZP leden en tevens het internet vol te baggeren met schaamteloze vreemdelingenhaatbraaksels.
En dan vinden ze het vervolgens gek dat steeds meer mensen niet meer met ZP geassocieerd willen worden.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Jawel hoor. Daar werd in de veel politiek correctere jaren 80 en 90 al over gezeurd. Alleen werd het toen nooit serieus genomen. Toen was er nog geen social media waar iedere debiel zijn mening kan neerblerfen.quote:Op maandag 13 november 2023 13:56 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Heel simpel: als KOZP er niet was geweest, had NIEMAND een punt gemaakt van Zwarte Piet.![]()
Een beetje zoals die KOZP letterlijk dreigementen bij winkeliers in de brievenbus doen om Zwarte Piet uit de vitrine te halen omdat ze anders even 'langskomen'? Of dat ze voor de winkel gaan zitten als 'stil protest' en zo de doorgang voor andere mensen blokkeren?quote:Op maandag 13 november 2023 13:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou nee, sinds KOZP op het toneel is is er een groep die denkt dat de beste manier op ZP te verdedigen is om voortdurend persoonlijke aanvallen te doen op KOZP leden en tevens het internet vol te baggeren met schaamteloze vreemdelingenhaatbraaksels.
En dan vinden ze het vervolgens gek dat steeds meer mensen niet meer met ZP geassocieerd willen worden.
Je kan wel zeggen dat iedereen die pro-Piet is zulke aanvallen doet. KOZP doet dat dan net zo goed, al dan niet erger."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Dat klopt wel,was het niet Doutzen Kroes die hier over begon?quote:Op maandag 13 november 2023 14:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel hoor. Daar werd in de veel politiek correctere jaren 80 en 90 al over gezeurd. Alleen werd het toen nooit serieus genomen. Toen was er nog geen social media waar iedere debiel zijn mening kan neerblerfen.![]()
Daar moet de politie maar mee dealen.quote:Op maandag 13 november 2023 14:02 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Een beetje zoals die KOZP letterlijk dreigementen bij winkeliers in de brievenbus doen om Zwarte Piet uit de vitrine te halen omdat ze anders even 'langskomen'? Of dat ze voor de winkel gaan zitten als 'stil protest' en zo de doorgang voor andere mensen blokkeren?
Je kan wel zeggen dat iedereen die pro-Piet is zulke aanvallen doet. KOZP doet dat dan net zo goed, al dan niet erger.
Het keihard roepen dat KOZP heel erg kut is geen goede verdediging van het fenomeen ZP an sich.![]()
Het zijn gewoon gesubsidieerde drammers die echt geen lieverdjes zijnquote:Op maandag 13 november 2023 14:02 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Een beetje zoals die KOZP letterlijk dreigementen bij winkeliers in de brievenbus doen om Zwarte Piet uit de vitrine te halen omdat ze anders even 'langskomen'? Of dat ze voor de winkel gaan zitten als 'stil protest' en zo de doorgang voor andere mensen blokkeren?
Je kan wel zeggen dat iedereen die pro-Piet is zulke aanvallen doet. KOZP doet dat dan net zo goed, al dan niet erger.![]()
..Denk jij echt dat die vreemdelingenhaatbraaksels van het internet verdwenen zijn als Zwarte Piet er niet meer is?quote:Op maandag 13 november 2023 13:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En dan vinden ze het vervolgens gek dat steeds meer mensen niet meer met ZP geassocieerd willen worden.
Denk jij echt dat anonieme racisten van het internet zijn als Zwarte Piet er niet meer is?
Denk jij dat racisme de wereld uit is als Zwarte Piet er niet meer is?Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Apart dat je niet op de rest van de post ingaat.quote:Op maandag 13 november 2023 14:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daar moet de politie maar mee dealen.
Het keihard roepen dat KOZP heel erg kut is geen goede verdediging van het fenomeen ZP an sich."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
KZOP heeft gewerkt op die mensen als een rode lap bij een stier, het is gewoon heel onaangenaam volk en heeft de haat op vreemdelingen alleen maar doen toenemenquote:Op maandag 13 november 2023 14:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daar moet de politie maar mee dealen.
Het keihard roepen dat KOZP heel erg kut is geen goede verdediging van het fenomeen ZP an sich.![]()
Zeker nietquote:Op maandag 13 november 2023 14:05 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
..Denk jij echt dat die vreemdelingenhaatbraaksels van het internet verdwenen zijn als Zwarte Piet er niet meer is?
Denk jij echt dat anonieme racisten van het internet zijn als Zwarte Piet er niet meer is?
Denk jij dat racisme de wereld uit is als Zwarte Piet er niet meer is?
Maar Zwarte Piet is duidelijk gekaapt door allerlei extreemrechtse figuren om een podium te hebben om hun idee๋n te gaan uitbraken.
Daar willen veel mensen absoluut niet mee worden geassocieerd. Alleen wil dat kwartje niet vallen bij velen.![]()
Nee, wederom fout.quote:Op maandag 13 november 2023 13:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
kozp kwam en iedereen die ZP voerde werd direct geframed als racist en kreeg direct een bult geschreeuw en soms ook vandalisme op zn dak.
Mijlenver zit je er naast.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Omdat het gejank ook niet serieus te nemen is.quote:Op maandag 13 november 2023 14:01 schreef Hexagon het volgende:
Alleen werd het toen nooit serieus genomen.
Kijk maar naar wat voor organisatie er achter zit. Alleen uit op subsidie en ander gratis geld.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dan moet je Zwarte Piet niet verwijderen, maar die extreem-rechtse figuren.quote:Op maandag 13 november 2023 14:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zeker niet
Maar Zwarte Piet is duidelijk gekaapt door allerlei extreemrechtse figuren om een podium te hebben om hun idee๋n te gaan uitbraken.
Daar willen veel mensen absoluut niet mee worden geassocieerd. Alleen wil dat kwartje niet vallen bij velen.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
ZP is gekaapt door een stel racisten die geld willen krijgen door iedereen en alles uit te maken als racist en:quote:Op maandag 13 november 2023 14:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zeker niet
Daar willen veel mensen absoluut niet mee worden geassocieerd. Alleen wil dat kwartje niet vallen bij velen.Kijk eens wat voor een organisatie er achter zit hexa, met die esajas. ZP gaat om geld en als ZP weg is, verzinnen ze wel weer wat anders. Nog zo'n exponent is die schreeuwende simons in de kamer. Dat niveau Dat jij dat niet door hebt, valt echt tegen.quote:Op maandag 13 november 2023 14:02 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Je kan wel zeggen dat iedereen die pro-Piet is zulke aanvallen doet. KOZP doet dat dan net zo goed, al dan niet erger.
Maar het is weer een smoes voor je om te kunnen wijzen naar rechts. Het altijd vermaledijde rechts. Verblind door je haat zie je niet wat er echt gaande is.En dit is helemaal een zwaktebod. Ondernemers die niets kwaad doen krijgen te maken met vandalisme en dreigementen van kozp, maar het is allemaal niet kozp's probleem hoor! Moet een ander maar oplossen..quote:Op maandag 13 november 2023 14:05 schreef Hexagon het volgende:
Daar moet de politie maar mee dealen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Bij pietencentrales in heel het land kan je pieten inhuren voor je pakjesavond, bedrijfsfeestje of voor je sinterklaasfeestje van je sportclub. Die verhuren voornamelijk aan particulieren en ruim 85% van alle pieten die ze verhuren zijn zwarte pieten. Zijn dat soms ook 'extreemrechtse figuren die een podium voor hun idee๋n willen'?quote:Op maandag 13 november 2023 14:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zeker niet
Daar willen veel mensen absoluut niet mee worden geassocieerd. Alleen wil dat kwartje niet vallen bij velen.
Voor de meeste mensen is zwarte piet gewoon nog een gezellig figuur uit een kinderfeest. Dat mensen voorzichtig zijn om in de openbaarheid zwarte piet te tonen komt puur door haatzaaiers zoals KOZP en XR.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Waar lees je dat? Ik geloof het wel, maar zie graag bevestigingquote:Op maandag 13 november 2023 14:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Bij pietencentrales in heel het land kan je pieten inhuren voor je pakjesavond, bedrijfsfeestje of voor je sinterklaasfeestje van je sportclub. Die verhuren voornamelijk aan particulieren en ruim 85% van alle pieten die ze verhuren zijn zwarte pieten. Zijn dat soms ook 'extreemrechtse figuren die een podium voor hun idee๋n willen'?
Voor de meeste mensen is zwarte piet gewoon nog een gezellig figuur uit een kinderfeest. Dat mensen voorzichtig zijn om in de openbaarheid zwarte piet te tonen komt puur door haatzaaiers zoals KOZP en XR.
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Nou het is dan wel makkelijk je zin te krijgen dan. De bedrijven zullen wel staan te springen KOZP in te horen voor hun lobby.quote:Op maandag 13 november 2023 14:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, wederom fout.
kozp kwam en iedereen die ZP voerde werd direct geframed als racist en kreeg direct een bult geschreeuw en soms ook vandalisme op zn dak.
Mijlenver zit je er naast.![]()
Cijfers van vorig jaar die in deze reeks genoemd werden. Een aantal pietencentrales hebben geeneens andere pieten omdat daar nog nooit naar gevraagd werd. Dat vertekend dat percentage misschien wat, maar de boodschap is duidelijk.quote:Op maandag 13 november 2023 14:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waar lees je dat? Ik geloof het wel, maar zie graag bevestigingSteun het Kiva Fok! team!
Erg mooiquote:Op maandag 13 november 2023 14:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Cijfers van vorig jaar die in deze reeks genoemd werden. Een aantal pietencentrales hebben geeneens andere pieten omdat daar nog nooit naar gevraagd werd. Dat vertekend dat percentage misschien wat, maar de boodschap is duidelijk.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Precies. Ik ken veel mensen die het nog gewoon traditioneel vieren maar ze checken wel eerst even hoe tolerant je bent.quote:Op maandag 13 november 2023 14:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Voor de meeste mensen is zwarte piet gewoon nog een gezellig figuur uit een kinderfeest. Dat mensen voorzichtig zijn om in de openbaarheid zwarte piet te tonen komt puur door haatzaaiers zoals KOZP en XR.![]()
Nee mensen die Zwarte Piet inhuren zijn niet per definitie racisten.quote:Op maandag 13 november 2023 14:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Bij pietencentrales in heel het land kan je pieten inhuren voor je pakjesavond, bedrijfsfeestje of voor je sinterklaasfeestje van je sportclub. Die verhuren voornamelijk aan particulieren en ruim 85% van alle pieten die ze verhuren zijn zwarte pieten. Zijn dat soms ook 'extreemrechtse figuren die een podium voor hun idee๋n willen'?
Voor de meeste mensen is zwarte piet gewoon nog een gezellig figuur uit een kinderfeest. Dat mensen voorzichtig zijn om in de openbaarheid zwarte piet te tonen komt puur door haatzaaiers zoals KOZP en XR.
Het is vooral dat doordat het gekaapt is door extreemrechts, het voor veel mensen wel een aanleiding is geweest hun handen er vanaf te trekken.
En de meeste mensen boeit het ook weer niet zoveel want het feest is er nog steeds. Alleen heeft Piet nu roetvegen![]()
Klopt.quote:Op maandag 13 november 2023 14:52 schreef Hexagon het volgende:
Nou het is dan wel makkelijk je zin te krijgen dan.
Wat een beetje fundamentsloos schreeuwen al niet voor elkaar kan krijgen. Vooral als je de bingokaart 'racisme' er bij pakt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Maar ik had gelezen dat die roetvegen ook niet voldoende zouden zijn.quote:Op maandag 13 november 2023 14:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee mensen die Zwarte Piet inhuren zijn niet per definitie racisten.
Het is vooral dat doordat het gekaapt is door extreemrechts, het voor veel mensen wel een aanleiding is geweest hun handen er vanaf te trekken.
En de meeste mensen boeit het ook weer niet zoveel want het feest is er nog steeds. Alleen heeft Piet nu roetvegen
https://nieuws.nl/algemee(...)monstratie-in-enter/
[ Bericht 6% gewijzigd door tesssssssss op 13-11-2023 15:10:50 ]Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Dan klopt jouw eerdere uitspraak:quote:Op maandag 13 november 2023 14:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En de meeste mensen boeit het ook weer niet zoveel want het feest is er nog steeds. Alleen heeft Piet nu roetvegendus niet. Zonder KOZP en XR zou zwarte piet gewoon nog door iedereen toegejuicht worden, ook in het openbaar. Door gedram en gezeur van die groepjes zijn de openbare feesten en intochten onmogelijk geworden met zwarte pieten.quote:Daar willen veel mensen absoluut niet mee worden geassocieerd. Alleen wil dat kwartje niet vallen bij velen.
En de minderheid aan extreemrechtse figuren die hard tegen die groepjes ingaan, daar zijn de KOZP' ers dankbaar voor omdat die ervoor gezorgd hebben dat het nog ongemakkelijker is om met zwarte pieten in het openbaar te verschijnen.
Wat betreft:Het gedoe en geschreeuw van KOZP is te groot geworden om nog gebruik te maken van zwarte pieten in het openbaar. Dat betekent niet dat mensen zwarte pieten niks boeit, maar het is het gedoe gewoon niet waard.quote:En de meeste mensen boeit het ook weer niet zoveel want het feest is er nog steeds.Steun het Kiva Fok! team!
https://www.internetbode.(...)stratie-aangekondigdquote:Op maandag 13 november 2023 14:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En de meeste mensen boeit het ook weer niet zoveel want het feest is er nog steeds. Alleen heeft Piet nu roetvegen
Etten-Leurse pieten toch te zwart: Demonstratie aangekondigd
ETTEN-LEUR - In Etten-Leur doken de afgelopen jaren nog enkel roetveegpieten op in het gevolg van Sinterklaas. Toch heeft Kick Out Zwarte Piet aangekondigd bij de intocht op zondag 19 november te gaan demonstreren.
Via een brief heeft Kick Out Zwarte Piet in samenwerking met Extinction Rebellion bij verschillende gemeenten aangekondigd te gaan demonstreren. De komst naar Etten-Leur is opmerkelijk aangezien in omringende plaatsen nog wel zwarte pieten te zien zijn. Tegen Hart van Nederland zegt Kick Out Zwarte Piet dit jaar stil bij het slavernij verleden dat 150 jaar geleden werd afgeschaft. “Dit is echter betekenisloos zolang we niets doen aan de dagelijkse stereotyperingen van zwarte Nederlanders en het wijdverspreide antizwart racisme in de samenleving.”Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Dat is inderdaad belachelijkquote:Op maandag 13 november 2023 15:05 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar ik had gelezen dat die roetvegen ook niet voldoende zouden zijn.
https://nieuws.nl/algemee(...)monstratie-in-enter/Give every man thine ear, but few thy voice
De essentie heeft o.a. te maken met wit en zwart als in dag en nacht, licht en donker, en zeker de strijd (en de tegenstelling) van het goede tegen het kwade. Ook vruchtbaarheidsrites spelen hierin mee, en meer. Heidense en Christelijke gebruiken in elkaar verweven. Wit en Zwart zijn daarom essentieel in de Sint traditie. Hoe dat dit tot uiting kwam, en komt, is minder van belang. Het zwart werd de laatste eeuwen verpersoonlijkt door een zwarte metgezel, die allengs zijn 'boosaardigheid' (toch een wezenlijk onderdeel van de traditie) al heeft verloren, maar via het zwart toch nog eer deed aan de traditie.quote:Op maandag 13 november 2023 12:50 schreef quirina het volgende:
Je brengt het zonder Piet juist terug naar de essentie: Sint Nicolaas.
In de geschiedenis had hij geen pieten om zich heen, of schoorstenvegers, of een demoon zoals Krampus.
Zonder het zwart zijn de oorspronkelijke betekenissen en oorsprongen van deze traditie verloren en is er geen Sint traditie meer, alleen een leuk kinderfeestje zonder inhoud.
[ Bericht 0% gewijzigd door Montagui op 13-11-2023 16:06:33 ]“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Sinterklaas is prima te vieren zonder Piet.
Dan vieren wij alleen het goede.
Kinderen angst aanjagen met donkere zaken past niet meer in deze tijd. Bovendien de kindertijd is vrij kort en ze leren toch al snel wat goed en kwaad is . Daar heb je die duistere bangmakerij uit de middeleeuwen niet voor nodig.![]()
Kan jij Halloween verklaren?quote:Op maandag 13 november 2023 17:27 schreef quirina het volgende:
Kinderen angst aanjagen met donkere zaken past niet meer in deze tijd. Bovendien de kindertijd is vrij kort en ze leren toch al snel wat goed en kwaad is . Daar heb je die duistere bangmakerij uit de middeleeuwen niet voor nodig.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Daar is het tuig weer
Kick Out Zwarte Piet legt raadsvergadering Elburg stil: ‘Met bruine of bronzen pieten ben je er niet’
https://www.ad.nl/binnenl(...)je-er-niet~a6421d2b/Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Ik vond dit ook echt wel tekenend voor die hele club:quote:Op maandag 13 november 2023 22:01 schreef RipCity het volgende:
Daar is het tuig weer
Kick Out Zwarte Piet legt raadsvergadering Elburg stil: ‘Met bruine of bronzen pieten ben je er niet’
https://www.ad.nl/binnenl(...)je-er-niet~a6421d2b/Zij bepalen dat niet. Hun richtlijnen zijn niet leidend. Zij bepalen ook niet wat racisme is.quote:,,Veel gemeentes, waaronder ook Elburg, passen het uiterlijk op eigen houtje aan zonder dat met ons te communiceren of te overleggen. Wij hebben een duidelijk convenant opgesteld met richtlijnen waar een piet wat ons betreft aan moet voldoen. Het is niet aan anderen om te bepalen wat wel of geen racisme is. Dit protest is dan ook te zien als een oproep aan alle gemeenten. Overleg met ons, stuur ons een mail met hoe piet eruit gaat zien. Zo makkelijk kan het zijn. Trek die pleister er nou gewoon in een keer vanaf.”
Echt, om van te kotsen."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
quote:Op maandag 13 november 2023 22:09 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik vond dit ook echt wel tekenend voor die hele club:
[..]
Zij bepalen dat niet. Hun richtlijnen zijn niet leidend. Zij bepalen ook niet wat racisme is.
Echt, om van te kotsen.
Of
Dieptriest die idioten. Compleet de weg kwijt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Om te kotsen, waarom wordt dit tuig niet opgepaktquote:Op maandag 13 november 2023 22:01 schreef RipCity het volgende:
Daar is het tuig weer
https://www.ad.nl/binnenl(...)je-er-niet~a6421d2b/![]()
Omdat de policor het nog geen goed idee vind om ze te gaan negeren. Iets met 'goede kant' van het spectrum.quote:Op maandag 13 november 2023 22:22 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Om te kotsen, waarom wordt dit tuig niet opgepakt
Kozp doet dit om zichzelf in een 'relevante' positie te manouvreren om subsidie te beuren.
Negeren is echt wel het beste.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ze mochten ook 2 uur blijven zitten en meneer mocht daarna ook nog een toespraak houden. Dus daar heb je het antwoord....quote:Op maandag 13 november 2023 22:22 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Om te kotsen, waarom wordt dit tuig niet opgepaktEen oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Vanavond voor het eerst met de bloedjes naar het Sinterklaasjournaal zitten kijken.
Zij vonden het ouderwets spannend en leuk. Ikzelf bedacht me pas bij het zien van dit topic dat de pieten vegen hadden ipv zwarte Smienk. Zou enorm fijn vinden als iedereen zich gewoon eens neer zou leggen bij ietwat aan verandering. Dan kunnen mijn kinderen en ik, en een ieder ander, gewoon genieten van het hele sinterklaasgebeuren.![]()
Vanwege die drammerige rupsje nooit genoeg KOZP die in de meeste gevallen ook geen locale connecties heeft zou ik als organiserend comite behoorlijk donker gesminkte pieten doen. KZOP is niet de almachtige die bepaald hoe het feest gevierd mag worden. KZOP mag hun mening geven maar als men andere keuzes maakt moet KZOP dat accepteren.![]()
Zeg dat tegen KZOP.quote:Op maandag 13 november 2023 23:38 schreef Nebelwerfer het volgende:
Vanavond voor het eerst met de bloedjes naar het Sinterklaasjournaal zitten kijken.
Zij vonden het ouderwets spannend en leuk. Ikzelf bedacht me pas bij het zien van dit topic dat de pieten vegen hadden ipv zwarte Smienk. Zou enorm fijn vinden als iedereen zich gewoon eens neer zou leggen bij ietwat aan verandering. Dan kunnen mijn kinderen en ik, en een ieder ander, gewoon genieten van het hele sinterklaasgebeuren.![]()
“Zwarte Piet moet zwarter” opmerkingen vind ik net zo irritant. Maar het irritantst is dat die discussie nu al jaren duurt, terwijl de gemiddelde Nederlander prima door wil met een iets aangepaste Piet.quote:![]()
Zie kozp reactie in elburg.quote:Op maandag 13 november 2023 23:38 schreef Nebelwerfer het volgende:
Zij vonden het ouderwets spannend en leuk. Ikzelf bedacht me pas bij het zien van dit topic dat de pieten vegen hadden ipv zwarte Smienk. Zou enorm fijn vinden als iedereen zich gewoon eens neer zou leggen bij ietwat aan verandering. Dan kunnen mijn kinderen en ik, en een ieder ander, gewoon genieten van het hele sinterklaasgebeuren.
....
........'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Maar moeten wij dat laten bepalen door een paar Afrikaanse schreeuwlelijken? Ik dacht het toch echt niet.quote:Op maandag 13 november 2023 17:27 schreef quirina het volgende:
Kinderen angst aanjagen met donkere zaken past niet meer in deze tijd. Bovendien de kindertijd is vrij kort en ze leren toch al snel wat goed en kwaad is . Daar heb je die duistere bangmakerij uit de middeleeuwen niet voor nodig.Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.![]()
Dit bedoel ik, geef ze een vinger...quote:Op maandag 13 november 2023 22:01 schreef RipCity het volgende:
Daar is het tuig weer
https://www.ad.nl/binnenl(...)je-er-niet~a6421d2b/Radical islam is the snake in the grass.
Moeten die botbekkers zelf weten !quote:Op maandag 13 november 2023 23:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zie kozp reactie in elburg.
....
........![]()
Maar serieus; zoiets heeft ook niet mijn voorkeur. Maar ik vind lang blijven schuren tegen zwarte Piet ook vermoeiend. Waarom als gemeente niet gewoon kijken waar je zoveel mogelijk kan veranderen ipv zoveel mogelijk lijken op zwarte Piet?
Als Piet zoals in het Sinterklaasjournaal wordt geaccepteerd, dan kun je die prima overnemen. De kinderen, waar het vooral om gaat, vinden dat prima.
En natuurlijk hou je altijd een paar zeveraars, maar die kun je dan gewoon negeren.![]()
Nee, de gemiddelde Nederlander wil dat die antiblanke teringlijers opzouten.quote:Op maandag 13 november 2023 23:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
“Zwarte Piet moet zwarter” opmerkingen vind ik net zo irritant. Maar het irritantst is dat die discussie nu al jaren duurt, terwijl de gemiddelde Nederlander prima door wil met een iets aangepaste Piet.Radical islam is the snake in the grass.
Integendeel, ik ben enorm voorstander van krampus introduceren. Niets geen problemen over uiterlijkheden en vooral bang zijn met de roe voor je mieter geslagen te worden. Zeker als je aan het zagen slaat.quote:Op maandag 13 november 2023 17:27 schreef quirina het volgende:
Kinderen angst aanjagen met donkere zaken past niet meer in deze tijd. Bovendien de kindertijd is vrij kort en ze leren toch al snel wat goed en kwaad is . Daar heb je die duistere bangmakerij uit de middeleeuwen niet voor nodig.![]()
Dan buig je dus voor een stel heel harde schreeuwerds, en zet je daarmee de toon voor de toekomst. Geen goed idee.quote:Op dinsdag 14 november 2023 00:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Moeten die botbekkers zelf weten !![]()
Maar serieus; zoiets heeft ook niet mijn voorkeur. Maar ik vind lang blijven schuren tegen zwarte Piet ook vermoeiend. Waarom als gemeente niet gewoon kijken waar je zoveel mogelijk kan veranderen ipv zoveel mogelijk lijken op zwarte Piet?
Als Piet zoals in het Sinterklaasjournaal wordt geaccepteerd, dan kun je die prima overnemen. De kinderen, waar het vooral om gaat, vinden dat prima.
En natuurlijk hou je altijd een paar zeveraars, maar die kun je dan gewoon negeren.Radical islam is the snake in the grass.
Die discussie wordt door KZOP in leven gehouden.quote:Op maandag 13 november 2023 23:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
“Zwarte Piet moet zwarter” opmerkingen vind ik net zo irritant. Maar het irritantst is dat die discussie nu al jaren duurt, terwijl de gemiddelde Nederlander prima door wil met een iets aangepaste Piet.
Als ze gewoon accepteren dat er een handvol plaatsen zijn waar ze een iets traditioneler feest vieren dan is de discussie en media aandacht binnen no time verdwenen.![]()
Ik woon in een enorm traditioneel dorp. Voor het klagen van kozp heeft men al besloten het met roetveegpieten te doen. Prima, doorgaan met leven. Beter voor de bloeddruk ook nog.quote:Op dinsdag 14 november 2023 00:07 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Die discussie wordt door KZOP in leven gehouden.
Als ze gewoon accepteren dat er een handvol plaatsen zijn waar ze een iets traditioneler feest vieren dan is de discussie en media aandacht binnen no time verdwenen.![]()
Geen idee of benoemen dat een user een racist is in gaat tegen de regels van dit topic.quote:Op dinsdag 14 november 2023 00:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, de gemiddelde Nederlander wil dat die antiblanke teringlijers opzouten.
Ik negeer je dus maar even.![]()
Dont care, ik ben het inmiddels wel gewend om in een bepaalde hoek gedrukt te worden.quote:Op dinsdag 14 november 2023 00:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Geen idee of benoemen dat een user een racist is in gaat tegen de regels van dit topic.
Ik negeer je dus maar even.Radical islam is the snake in the grass.
Dat is het probleem. Alleen zoals de terroristen van kozp het willen, is het goed. Anders komen ze 'op bezoek'. Alles om relevant te blijven en om subsidie.quote:Op dinsdag 14 november 2023 00:02 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Moeten die botbekkers zelf weten !![]()
En natuurlijk hou je altijd een paar zeveraars, maar die kun je dan gewoon negeren.
En zodra het weer voldoet, komt er weer wat anders in de racistenbingo
Stoppen hoor.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dit ja.quote:Op dinsdag 14 november 2023 00:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, de gemiddelde Nederlander wil dat die antiblanke teringlijers opzouten.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
FTFYquote:Op dinsdag 14 november 2023 00:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, de gemiddelde NederlanderFok!er wil dat die antiblanke teringlijers opzouten.
de gemiddelde Nederlander maakt zich niet zo druk over de hoeveelheid schmink op het gezicht van een fictief kinderfeestfiguurGive every man thine ear, but few thy voice
Dan is Halloween veel erger met al die afgehakte armen en benen etc. Dat komt er nu voor in de plaats.quote:Op maandag 13 november 2023 17:27 schreef quirina het volgende:
Kinderen angst aanjagen met donkere zaken past niet meer in deze tijd. Bovendien de kindertijd is vrij kort en ze leren toch al snel wat goed en kwaad is . Daar heb je die duistere bangmakerij uit de middeleeuwen niet voor nodig.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Of je daarmee 'de toon voor de toekomst' vind ik wel explosief klinken, maar m'n kinderen zijn nu nog jong en ik zou ze graag een simpele Sinterklaas bieden zonder activistisch gezeik en het vasthoudem aan iets zo onbenulligs als een geschminkte Piet omdat je anders buigt voor die halve zolen, is dat de moeite?quote:Op dinsdag 14 november 2023 00:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan buig je dus voor een stel heel harde schreeuwerds, en zet je daarmee de toon voor de toekomst. Geen goed idee.-nee-![]()
"onbenulligs"......quote:Op dinsdag 14 november 2023 07:55 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Of je daarmee 'de toon voor de toekomst' vind ik wel explosief klinken, maar m'n kinderen zijn nu nog jong en ik zou ze graag een simpele Sinterklaas bieden zonder activistisch gezeik en het vasthoudem aan iets zo onbenulligs als een geschminkte Piet omdat je anders buigt voor die halve zolen, is dat de moeite?![]()
Zoals al in zo'n 300 delen 'ZP-discussie' is gemeld (en ook een aantal posts terug) is het zwart van Zwarte Piet (in deze vorm) een essentieel onderdeel van de originele traditie. Zonder het zwart geen originele traditie meer.
Dus wat wil je, een traditie in stand houden waarbij de zwarte schmink onterecht geframed wordt als iets racistisch, dus je rug recht houden en staan voor 'onze' traditie, of gevolg geven aan de eis van een racisten clubje met terroristisch oogmerk, optrekkend met andere extreem linkse dubieuze organisaties, en dan de traditie maar (als een slapjanus) opgeven, en waar we dan een onschuldig kinderfeestje wat niet of nauwelijks nog traditionele roots heeft voor in de plaats terug krijgen.
Zie mijn onderschrift en dan weet je hoe ik hier in sta.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Ik zie niet in waarom het wijzigen van zwarte piet meteen je traditie onderuit haalt, en het is ook niet alsof de traditie al honderden jaren oud is. Ik vind dit echt detailwerk, en de barricades niet waard.quote:Op dinsdag 14 november 2023 08:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
"onbenulligs"......![]()
Zoals al in zo'n 300 delen 'ZP-discussie' is gemeld (en ook een aantal posts terug) is het zwart van Zwarte Piet (in deze vorm) een essentieel onderdeel van de originele traditie. Zonder het zwart geen originele traditie meer.
Dus wat wil je, een traditie in stand houden waarbij de zwarte schmink onterecht geframed wordt als iets racistisch, dus je rug recht houden en staan voor 'onze' traditie, of gevolg geven aan de eis van een racisten clubje met terroristisch oogmerk, optrekkend met andere extreem linkse dubieuze organisaties, en dan de traditie maar (als een slapjanus) opgeven, en waar we dan een onschuldig kinderfeestje wat niet of nauwelijks nog traditionele roots heeft voor in de plaats terug krijgen.
Zie mijn onderschrift en dan weet je hoe ik hier in sta.-nee-![]()
Jij "ziet niet in"...dat is exact het probleem.quote:Op dinsdag 14 november 2023 08:45 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom het wijzigen van zwarte piet meteen je traditie onderuit haalt, en het is ook niet alsof de traditie al honderden jaren oud is. Ik vind dit echt detailwerk, en de barricades niet waard.
Oog- en oorkleppen op en doorrrrrr...... niet willen luisteren en zien wat pro-Pieten aangeven is dan ook een typische KOZP-strategie.
Verder is er uiteraard niets mis met jou instelling dat het het sop de kool niet waard is. Jouw goed recht. Kan je dan ook accepteren dat (nog steeds) het grootste deel van de Nederlanders een andere mening is toegedaan? Dat zij vinden dat er niets mis is met een zwarte Zwarte Piet? Of moeten die 'niet zeuren'?“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Nee, nee, dat vind ik heus oke, een valide mening. Maar door de jaren heen wijzigen tradities altijd een beetje, geen enkele traditie blijft honderden jaren hetzelfde, dus het lijkt me allemaal niet gek als deze ook een beetje bijstuurt om te kunnen blijven bestaan. Want die KOZP beweging is zo lelijk fanatiek, die slopen liever de hele traditie voordat ze zwichten.quote:Op dinsdag 14 november 2023 08:52 schreef Montagui het volgende:
[..]
Jij "ziet niet in"...dat is exact het probleem.
Oog- en oorkleppen op en doorrrrrr...... niet willen luisteren en zien wat pro-Pieten aangeven is dan ook een typische KOZP-strategie.
Verder is er uiteraard niets mis met jou instelling dat het het sop de kool niet waard is. Jouw goed recht. Kan je dan ook accepteren dat (nog steeds) het grootste deel van de Nederlanders een andere mening is toegedaan? Dat zij vinden dat er niets mis is met een zwarte Zwarte Piet? Of moeten die 'niet zeuren'?-nee-![]()
Daarom nogmaals, tradities bestaan uit essentiele onderdelen, die niet aanpasbaar zijn zonder de traditie geweld aan te doen. Het zwart, in de huidige vorm als persoon met zwart schmink die daarmee het archetype Zwarte Piet uitbeeld, is zo'n essentieel onderdeel. Aan het zwart kunnen geen concessies gedaan worden. Je zou wel de uitbeelding van het zwart kunnen aanpassen, bv een zwarte beer, of een zwarte duivel, of een zwarte krampus, zolang het zwart maar blijft.quote:Op dinsdag 14 november 2023 08:55 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Nee, nee, dat vind ik heus oke, een valide mening. Maar door de jaren heen wijzigen tradities altijd een beetje, geen enkele traditie blijft honderden jaren hetzelfde, dus het lijkt me allemaal niet gek als deze ook een beetje bijstuurt om te kunnen blijven bestaan. Want die KOZP beweging is zo lelijk fanatiek, die slopen liever de hele traditie voordat ze zwichten.
Wil je het zwart weg dan is de traditie weg, en hou je een kinderfeestje over met een oude man met een rood gewaad en wat clowneske figuren die met hem meelopen. Dat is geen Sint Nicolaas traditie meer.
Omdat hedentendage het zwart wordt uitgebeeld door 'Zwarte Piet' EN die zwarte schmink totaal niets te maken heeft met het willen uitbeelden van een 'neger' slaat de aantijging van racisme dan ook als een tang op een varken. Totaal absurd. En al diegenen die met dat KOZP-racisme narratief meelopen zijn OF onwetend wat de Sint Nicolaas traditie inhoudt OF van die usefull idiots die onder het mom van 'blinde linkse morele verhevenheid, wokeisme, (valse) inclusie, ect etc' vooral niet beticht willen worden van racisme. Die eerste groep zou bv de docu's van Arnold Jan Scheer * eens moeten bekijken en de tweede groep zijn niets meer of minder dan hedendaagse NSB-ers, verraders van Nederland en de Nederlandse cultuur.
* https://zwartgemaakt.arnoldjanscheer.nl/“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Prima maar als andere dorpen het anders willen laat ze dan lekker. Leven en laten leven.quote:Op dinsdag 14 november 2023 00:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik woon in een enorm traditioneel dorp. Voor het klagen van kozp heeft men al besloten het met roetveegpieten te doen. Prima, doorgaan met leven. Beter voor de bloeddruk ook nog.![]()
Onzin, dat wil jij.quote:Op dinsdag 14 november 2023 00:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, de gemiddelde Nederlander wil dat die antiblanke teringlijers opzouten.
En ze zijn niet antiblank.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Jij gooit dit hier alsof het de kern van de traditie is, terwijl bijna niemand hier mee bezig is.quote:Op dinsdag 14 november 2023 09:49 schreef Montagui het volgende:
[..]
Daarom nogmaals, tradities bestaan uit essentiele onderdelen, die niet aanpasbaar zijn zonder de traditie geweld aan te doen. Het zwart, in de huidige vorm als persoon met zwart schmink die daarmee het archetype Zwarte Piet uitbeeld, is zo'n essentieel onderdeel. Aan het zwart kunnen geen concessies gedaan worden. Je zou wel de uitbeelding van het zwart kunnen aanpassen, bv een zwarte beer, of een zwarte duivel, of een zwarte krampus, zolang het zwart maar blijft.
Wil je het zwart weg dan is de traditie weg, en hou je een kinderfeestje over met een oude man met een rood gewaad en wat clowneske figuren die met hem meelopen. Dat is geen Sint Nicolaas traditie meer.
Omdat hedentendage het zwart wordt uitgebeeld door 'Zwarte Piet' EN die zwarte schmink totaal niets te maken heeft met het willen uitbeelden van een 'neger' slaat de aantijging van racisme dan ook als een tang op een varken. Totaal absurd. En al diegenen die met dat KOZP-racisme narratief meelopen zijn OF onwetend wat de Sint Nicolaas traditie inhoudt OF van die usefull idiots die onder het mom van 'blinde linkse morele verhevenheid, wokeisme, (valse) inclusie, ect etc' vooral niet beticht willen worden van racisme. Die eerste groep zou bv de docu's van Arnold Jan Scheer * eens moeten bekijken en de tweede groep zijn niets meer of minder dan hedendaagse NSB-ers, verraders van Nederland en de Nederlandse cultuur.
* https://zwartgemaakt.arnoldjanscheer.nl/
Ik durf je zelf uit te dagen om mensen te vinden die dit uberhaupt weten. Het zullen er niet veel zijn.
Voel je vrij om bij de gemeente te gaan pleiten voor zwarte beren. Want hoe dit figuur er al jaren uit ziet, als een verplicht donker iemand met pagepakje kan gewoon niet, vooral niet met het verleden dat dit land heeft.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Logisch. De racistische kenmerken zijn er nog.quote:Op maandag 13 november 2023 22:01 schreef RipCity het volgende:
Daar is het tuig weer
https://www.ad.nl/binnenl(...)je-er-niet~a6421d2b/Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Dat zijn ze wel, jij wil het alleen niet zien.quote:Op dinsdag 14 november 2023 19:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Onzin, dat wil jij.
En ze zijn niet antiblank.Radical islam is the snake in the grass.
Als je ze wil zien dan zullen ze er vast nog wel zijn, en over honderd jaar nog steeds. Dat is hoe rupsje nooitgenoeg rolt.quote:Op dinsdag 14 november 2023 19:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Logisch. De racistische kenmerken zijn er nog.Radical islam is the snake in the grass.
Nog steeds afropruiken en donker gezicht. Die grijze kleur was waarschijnlijk bewust gekozen zodat je officieel kunt zeggen dat het geen zwart meer is terwijl ie er in de praktijk gewoon nog uitziet als een donkere slaaf. Laat die schminck en pruiken gewoon weg.quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:26 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je ze wil zien dan zullen ze er vast nog wel zijn, en over honderd jaar nog steeds. Dat is hoe rupsje nooitgenoeg rolt.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Of maak je anders niet zo druk over een karikatuur, er moet toch echt wel iets anders zijn wat je kan bezig houden?quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nog steeds afropruiken en donker gezicht. Die grijze kleur was waarschijnlijk bewust gekozen zodat je officieel kunt zeggen dat het geen zwart meer is terwijl ie er in de praktijk gewoon nog uitziet als een donkere slaaf. Laat die schminck en pruiken gewoon weg.Radical islam is the snake in the grass.
Tsja zo kan je alles bagatelliseren natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 november 2023 23:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Of maak je anders niet zo druk over een karikatuur, er moet toch echt wel iets anders zijn wat je kan bezig houden?Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Blijft hilarisch al die volwassen mensen van beide kanten die continu lopen te janken over een fictieve traditie waar we structureel onze kinderen wat wijsmaken. Roetveegpiet, regenboogpiet of zwarte piet, het zal mijn zoontje worst wezen als er maar pepernoten en cadeaus zijn.![]()
Klopt, dat is wel de kern van 'deze' traditie. Ik maak me verder geen illusies dat 'men' in deze tijd daar nog in is ge๏nteresseerd. Getuige ook deze exemplarische reactie:quote:Op dinsdag 14 november 2023 19:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jij gooit dit hier alsof het de kern van de traditie is, terwijl bijna niemand hier mee bezig is.
Ik durf je zelf uit te dagen om mensen te vinden die dit uberhaupt weten. Het zullen er niet veel zijn.
Voel je vrij om bij de gemeente te gaan pleiten voor zwarte beren. Want hoe dit figuur er al jaren uit ziet, als een verplicht donker iemand met pagepakje kan gewoon niet, vooral niet met het verleden dat dit land heeft.In deze tijd is alleen het uiterlijk/de schil belangrijk. Hoe kom je over, hoe komt alles over, als ik maar conform het juiste beeld overkom, als Zwarte Piet maar juist overkomt. Het innerlijk is is veel minder belangrijk, derhalve ook de betekenis van de zwarte schmink, de vele lagen en betekenissen achter die zwarte schmink. Dat interesseert vrijwel niemand meer, want het is een zwart geschminkte en dan MOET ie DUS een neger voorstellen. Hurrdusrr, racisme!!!quote:Op woensdag 15 november 2023 08:19 schreef Questular het volgende:
Blijft hilarisch al die volwassen mensen van beide kanten die continu lopen te janken over een fictieve traditie waar we structureel onze kinderen wat wijsmaken. Roetveegpiet, regenboogpiet of zwarte piet, het zal mijn zoontje worst wezen als er maar pepernoten en cadeaus zijn.Hoe kortzichtig/oppervlakkig.
![]()
Niettemin blijft vanuit de traditie overeind dat de zwarte schmink niets met het uitbeelden van een neger heeft te maken. Derhalve blijft de racisme frame onacceptabel voor de traditionalist, ook al wordt het geluid van de traditionalist steeds meer als een roepende in de alsmaar uitdijende 'woestijn der oppervlakkigheid'.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Over de oorsprong is niet eens een eenduidig verhaal en weten we gewoon lang niet alles, het is heel vreemd om stellig te roepen dat dat sowieso geen racistische insteek had (en evengoed vreemd om stellig te roepen dat dat sowieso wel een racistische insteek had)
Er zijn dus vele interpretaties mogelijk en dat maakt het ook wrang, want waar de een het gewoon ziet als een simpele ge๋volueerde en welgevallen tevens goedgemutste kindervriend, ziet de ander het gewoonweg als snoeihard institutioneel racisme. Dan mag je best zoeken naar een middenweg en wat mij betreft is die wel gevonden. Uiteindelijk kun je overal racistische kenmerken aan ophangen, maar de meest relevante gelijkenis met blackface is nu wel weg in de media en wat een paar kleine dorpjes doen hoeft niemand wakker van te liggen, dat is gedoe in de marge.
Eigenlijk is het simpel, er is een degelijke middenweg gevonden waarbij sommige mensen ietwat overdreven panikeren dat kinderen er echt niet meer in trappen met roetveegschmink (de kinderen die daar in trappen zullen de kinderen zijn die sowieso al meer sceptisch zijn), sommigen met het weerzinwekkende 'ies traditie' komen en sommigen niet blij zijn met de handelswijze van de andere kant (logisch om het via de media te spelen want geen aandacht anders, alleen demonstraties waarbij kinderen in het gedrang komen keur ik zeker niet goed) en aan de andere kant men nooit tevreden zal zijn, 'want het verleden kun je niet wissen', ook vermoeiend want dan kun je de hele wereld wel slopen want dan kun je aan elk dingetje een verhaal ophangen waarom iets fout is, het is juist een mooi toonbeeld van hoe men heeft ingezien dat dit weldegelijk mensen kan raken en dat men weldegelijk bereid is tot veranderingen.
Deze 'discussie' zal ook niet veranderen totdat mensen niet anders weten dan de 'roetveegpiet' en dat duurt nog zeker 30-40 jaar.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Dit dus. Alsof KOZP (nota bene van origine niet van Nederlandse afkomst, waarbij valt aan te nemen dat zij geen begrip/kennis hebben van een Nederlandse traditie) WEL de wijsheid in pacht heeft met de racisme-frame.quote:Op woensdag 15 november 2023 09:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Over de oorsprong is niet eens een eenduidig verhaal en weten we gewoon lang niet alles, het is heel vreemd om stellig te roepen dat dat sowieso geen racistische insteek had (en evengoed vreemd om stellig te roepen dat dat sowieso wel een racistische insteek had)
Ik claim niet de wijsheid in pacht te hebben want:Exact, en laat daarom iedereen in zijn/haar waarde en ga niet JOUW (KOZP) interpretatie opleggen aan anderen. Laat iedereen dit feest vieren op zijn/haar manier. Iedereen vierde dit feest zonder racistisch insteek. Zwarte Piet was gewoon Zwarte Piet.quote:Er zijn dus vele interpretaties mogelijk
DIT is dan ook hetgene waardoor veel Nederlanders de hakken in de sloot zetten, en waarbij een aantal van hen zich racistisch uit op Sociale Media. Dat komt niet door Zwarte Piet maar door de aanmatigende houding en ongefundeerde aanval op Zwarte Piet, die alleen gebaseerd is op 'gevoel' en een EIGEN interpretatie. Men voelt zich onheus weggezet als racist. Net als het negatieve gevoel bij mensen die Zwarte Piet als racistisch beschouwen is dat gevoel ๓๓k terecht.Het maakt mij verder niet uit hoe dat dit feest zich verder ontwikkelt. Als de kindertjes maar plezier hebben. Echter als echt traditioneel feest zou het wel kunnen uitsterven. Al verwacht ik dat in den lande men meer een traditionele insteek heeft en dat deze Nederlandse traditie daar behouden blijft.quote:en dat maakt het ook wrang, want waar de een het gewoon ziet als een simpele ge๋volueerde en welgevallen tevens goedgemutste kindervriend, ziet de ander het gewoonweg als snoeihard institutioneel racisme. Dan mag je best zoeken naar een middenweg en wat mij betreft is die wel gevonden. Uiteindelijk kun je overal racistische kenmerken aan ophangen, maar de meest relevante gelijkenis met blackface is nu wel weg in de media en wat een paar kleine dorpjes doen hoeft niemand wakker van te liggen, dat is gedoe in de marge.
Eigenlijk is het simpel, er is een degelijke middenweg gevonden waarbij sommige mensen ietwat overdreven panikeren dat kinderen er echt niet meer in trappen met roetveegschmink (de kinderen die daar in trappen zullen de kinderen zijn die sowieso al meer sceptisch zijn), sommigen met het weerzinwekkende 'ies traditie' komen en sommigen niet blij zijn met de handelswijze van de andere kant (logisch om het via de media te spelen want geen aandacht anders, alleen demonstraties waarbij kinderen in het gedrang komen keur ik zeker niet goed) en aan de andere kant men nooit tevreden zal zijn, 'want het verleden kun je niet wissen', ook vermoeiend want dan kun je de hele wereld wel slopen want dan kun je aan elk dingetje een verhaal ophangen waarom iets fout is, het is juist een mooi toonbeeld van hoe men heeft ingezien dat dit weldegelijk mensen kan raken en dat men weldegelijk bereid is tot veranderingen.
Deze 'discussie' zal ook niet veranderen totdat mensen niet anders weten dan de 'roetveegpiet' en dat duurt nog zeker 30-40 jaar.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
van het ad, zit wel achter een betaalmuur, maar de kop is duidelijkquote:Alleen roetveegpieten in deze dorpen, anders krijgen ze geen subsidie;
veel zwarte pieten haken af
In de diverse dorpen van de gemeente Berg en Dal wordt Sinterklaas bij de intocht komend weekeinde alleen nog begeleid door roetveegpieten. Vorig jaar waren de pieten nog pikzwart in enkele dorpen, waaronder Groesbeek.![]()
En KOZP krijgt wel subsidie de verhoudingen liggen aardig scheefquote:Op woensdag 15 november 2023 10:15 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
van het ad, zit wel achter een betaalmuur, maar de kop is duidelijk![]()
KOZP heeft weinig op met democratie.
(Om hun domheid nog eens te onderstrepen, Elberg had Zwarte Piet al vervangen door een Roetveegpiet.)
![]()
De zwartheid van piet is ook een verzinsel uit de 19e eeuw. Tradities veranderen, hoe stom sommige mensen dat ook vinden. Ik vind het eigenlijk best wel shockerend hoe sommige witte Nederlanders zo duidelijk vasthouden aan een kleur (en uiteraard niet hun eigen kleur, want het betreft een onderdaan/slaaf/‘hulp’)quote:Op maandag 13 november 2023 12:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
"in essentie" is de traditie om zeep geholpen. Blijf over een kinderfeest dat niets meer met de Sint traditie te maken heeft. Er is nog wel een oude heer met baard en wat rode kledij, en hier en daar nog wat mislukte schoorsteenvegers met een mal pakje aan. Maar met de traditie heeft het allemaal zoveel niet meer te maken.
Ach, als de kindertjes maar lol hebben.![]()
Hoe verklaar je het kroeshaar en de kleding?quote:Op woensdag 15 november 2023 08:46 schreef Montagui het volgende:
Dat interesseert vrijwel niemand meer, want het is een zwart geschminkte en dan MOET ie DUS een neger voorstellen. Hurrdusrr, racisme!!! Hoe kortzichtig/oppervlakkig.
Niettemin blijft vanuit de traditie overeind dat de zwarte schmink niets met het uitbeelden van een neger heeft te maken.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Tradities veranderen langzaam, met brede stem en natuurlijk. Hoe zwarte piet is afgeslacht is niets van dat.quote:Op woensdag 15 november 2023 13:55 schreef Grumpey het volgende:
[..]
De zwartheid van piet is ook een verzinsel uit de 19e eeuw. Tradities veranderen, hoe stom sommige mensen dat ook vinden. Ik vind het eigenlijk best wel shockerend hoe sommige witte Nederlanders zo duidelijk vasthouden aan een kleur (en uiteraard niet hun eigen kleur, want het betreft een onderdaan/slaaf/‘hulp’)100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Tradities veranderen lang niet altijd geleidelijk. Het heeft overigens ook wel enkele jaren geduurd. Het enige wat we kunnen stellen is dat wel een bepaalde groep het debat geforceerd heeft, omdat het in eerste instantie geen brede wens was. Maar awareness kweken heeft ervoor gezorgd dat het nu wel wat breder geaccepteerd is. Het is een kleine club die nog steeds romantiseert over de wauw-tijd dat piet zwart was.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tradities veranderen langzaam, met brede stem en natuurlijk. Hoe zwarte piet is afgeslacht is niets van dat.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Er is geen debat geforceerd, noch 'awareness' gekweekt. Dit is gewoon door de media en relschoppers opgelegd zonder wederhoor.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tradities veranderen lang niet altijd geleidelijk. Het heeft overigens ook wel enkele jaren geduurd. Het enige wat we kunnen stellen is dat wel een bepaalde groep het debat geforceerd heeft, omdat het in eerste instantie geen brede wens was. Maar awareness kweken heeft ervoor gezorgd dat het nu wel wat breder geaccepteerd is. Het is een kleine club die nog steeds romantiseert over de wauw-tijd dat piet zwart was.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ja, precies wat ik zeg dus. Het maatschappelijk 'debat' is geforceerd/opgelegd door de media en activisten.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is geen debat geforceerd, noch 'awareness' gekweekt. Dit is gewoon door de media en relschoppers opgelegd zonder wederhoor.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Er is ook geen acceptatie, het is nu alleen uit zicht getrokken. Priv้feesten zijn nog gewoon als vanouds.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, precies wat ik zeg dus. Het maatschappelijk 'debat' is geforceerd/opgelegd door de media en activisten.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Dat zal ook maar per persoon schelen hoe ze dat oppakken hoor. Bovendien zie ik daar het probleem ook minder vn als niemand er aanstoot aan geeft. Het is niet dat ik vermoed dat dat uit racisme geboren is, maar vooral uit gemak.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is ook geen acceptatie, het is nu alleen uit zicht getrokken. Priv้feesten zijn nog gewoon als vanouds.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ah geforceerd dus eigenlijk.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:10 schreef Nattekat het volgende:
Dit is gewoon door de media en relschoppers opgelegd zonder wederhoor.Ik ga naar huis.![]()
Over 20 jaar is dat ook wel weg. En dan denkt iedereen: waar maakten we ons druk om, zijn we echt zo gehecht aan een knecht die er niet wit uitziet?quote:Op woensdag 15 november 2023 14:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is ook geen acceptatie, het is nu alleen uit zicht getrokken. Priv้feesten zijn nog gewoon als vanouds.![]()
Mooie manier om iets wat veel mensen belangrijk vinden te bagatelliseren. Dat jij nou KOZP steunt betekent niet dat je ook automatisch gelijk hebt of krijgt.quote:Op woensdag 15 november 2023 16:08 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Over 20 jaar is dat ook wel weg. En dan denkt iedereen: waar maakten we ons druk om, zijn we echt zo gehecht aan een knecht die er niet wit uitziet?100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Het is ook een kleine club die zo kinderachtig op een manipulatieve manier zijn zin weet door te drammen, KOZP is een vreselijke nare club mensenquote:Op woensdag 15 november 2023 14:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tradities veranderen lang niet altijd geleidelijk. Het heeft overigens ook wel enkele jaren geduurd. Het enige wat we kunnen stellen is dat wel een bepaalde groep het debat geforceerd heeft, omdat het in eerste instantie geen brede wens was. Maar awareness kweken heeft ervoor gezorgd dat het nu wel wat breder geaccepteerd is. Het is een kleine club die nog steeds romantiseert over de wauw-tijd dat piet zwart was.![]()
Zwarte piet is een karikatuur van een neger en sinterklaas is een karikatuur van een een RK bisschop. Nou ้n ????
KZOP is een groep agressieve racisten, het gaat hun er alleen om een smoes te hebben om lekker te kunnen rellen.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Het gaat niet om de zwartheid van piet, het gaat om de zwartheid. In wat voor vorm die wordt gegoten is in de diverse tijdperken en regio's anders. Zolang het zwarte element maar aanwezig blijft.quote:Op woensdag 15 november 2023 13:55 schreef Grumpey het volgende:
[..]
De zwartheid van piet is ook een verzinsel uit de 19e eeuw. Tradities veranderen, hoe stom sommige mensen dat ook vinden. Ik vind het eigenlijk best wel shockerend hoe sommige witte Nederlanders zo duidelijk vasthouden aan een kleur (en uiteraard niet hun eigen kleur, want het betreft een onderdaan/slaaf/‘hulp’)
"Ooit" heeft men het zwart in de vorm van een (destijds) minder vriendelijke zwarte metgezel van Sint Nicolaas gegoten, en dat is al enkele eeuwen zo blijven hangen. Waarom men toen voor die vorm koos is onduidelijk, maar kan vanuit diverse oorsprongen komen (de duivel, vruchtbaarheid, de Zwarte Klazen, het verhaal van de bevrijde Piter, in het Zuiden van Nederland misschien wel van Bisschop Sonnius met zijn Moorse helpers, etc).
Kan me voorstellen als je oppervlakkig alleen maar naar het uiterlijk, de schil, kijkt je het shockerend vind. Dat zullen met name Amerikanen ook zo vinden. Geen probleem. Als het dan daar maar bij blijft en degenen die tradities wel waarderen en de betekenis(sen) ervan inzien in hun waarde laat.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
KZOP? Kick Zwarten Out Partij?quote:Op woensdag 15 november 2023 16:44 schreef deedeetee het volgende:
Zwarte piet is een karikatuur van een neger en sinterklaas is een karikatuur van een een RK bisschop. Nou ้n ????
KZOP is een groep agressieve racisten, het gaat hun er alleen om een smoes te hebben om lekker te kunnen rellen.
Nieuw is niet altijd beter.![]()
Als een terugkerend fictief figuur een bewust karikatuur is van een ras, dan lijkt me dat op zich wel racistisch, dus dat vergoeilijk je nu. Dat is wat je nu effectief zegt he?quote:Op woensdag 15 november 2023 16:44 schreef deedeetee het volgende:
KZOP is een groep agressieve racisten, het gaat hun er alleen om een smoes te hebben om lekker te kunnen rellen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Allereerst heeft Zwarte Piet geen kroeshaar, maar krullend haar. Groot verschil.quote:Op woensdag 15 november 2023 14:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoe verklaar je het kroeshaar en de kleding?
De kleding heeft (naast page kleding - bediende of knecht) ook veel weg van de Zwitserse Garde, lijfwacht van de Paus. Ik vind het wel kleurrijke vrolijke en ook wel voorname kleding, maar ik heb er geen problemen mee als Zwarte Piet anders uitgedost wordt.
Maar het staat je vrij om in het uiterlijk van Zwarte Piet een (kroeshaar)neger-slaaf(ipv knecht in de goede zin van het woord) te zien.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
ZP is geen neger.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:03 schreef Montagui het volgende:
[..]
Allereerst heeft Zwarte Piet geen kroeshaar, maar krullend haar. Groot verschil.
De kleding heeft (naast page kleding - bediende of knecht) ook veel weg van de Zwitserse Garde, lijfwacht van de Paus. Ik vind het wel kleurrijke vrolijke en ook wel voorname kleding, maar ik heb er geen problemen mee als Zwarte Piet anders uitgedost wordt.
Maar het staat je vrij om in het uiterlijk van Zwarte Piet een (kroeshaar)neger-slaaf(ipv knecht in de goede zin van het woord) te zien.
Ook geen karikatuur daarvan.
Wie racisme ziet in een kinderfeest, is niet goed bij zijn leest.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Inderdaad, gewoon belachelijkquote:Op woensdag 15 november 2023 17:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
ZP is geen neger.
Wie racisme ziet in een kinderfeest, is niet goed bij zijn leest.![]()
Ik vergoelijk niks want er is niks om te vergoelijken. Behalve dan in de verbeelding van sommige mensen die kwaad zoeken waar helemaal geen kwaad bedoelt is.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als een terugkerend fictief figuur een bewust karikatuur is van een ras, dan lijkt me dat op zich wel racistisch, dus dat vergoeilijk je nu. Dat is wat je nu effectief zegt he?Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Je hoeft alleen maar naar die idioten anno 2023 te kijken om die conclusie te kunnen trekken.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
ZP is geen neger.
Wie racisme ziet in een kinderfeest, is niet goed bij zijn leest.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Geloof me: er zijn minder mensen daadwerkelijk ge๏nteresseerd in de kleur van de helper dan dat je zou denken op basis van wat mensen hardop lopen te mokken erover. Puntje bij het paaltje willen de meesten gewoon een leuk onbeladen feest dat zo min mogelijk mensen tegen het scheenbeen schopt. Roetveeg is prima alternatief, de zwarte piet addicten zullen snel in aantal afnemen (en ook steeds dubieuser worden gevonden).quote:Op woensdag 15 november 2023 16:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mooie manier om iets wat veel mensen belangrijk vinden te bagatelliseren. Dat jij nou KOZP steunt betekent niet dat je ook automatisch gelijk hebt of krijgt.![]()
Kom eens uit je bubbelquote:Op woensdag 15 november 2023 18:58 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Geloof me: er zijn minder mensen daadwerkelijk ge๏nteresseerd in de kleur van de helper dan dat je zou denken op basis van wat mensen hardop lopen te mokken erover. Puntje bij het paaltje willen de meesten gewoon een leuk onbeladen feest dat zo min mogelijk mensen tegen het scheenbeen schopt. Roetveeg is prima alternatief, de zwarte piet addicten zullen snel in aantal afnemen (en ook steeds dubieuser worden gevonden).100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Gewoon dreigen elk feest te verstieren waar ze niet al jouw regels overnemen en jij krijgt uiteindelijk je zin welquote:Sinterklaasintochten aangepast na aankondiging demonstraties KOZP
De sinterklaascomit้s van Etten-Leur en Drunen hebben besloten afscheid te nemen van Zwarte Piet tijdens de intocht van de Sint. In beide plaatsen had actiegroep Kick Out Zwarte Piet een demonstratie aangekondigd. Die protesten zijn na afspraken tussen de actiegroep en de organisatoren van de baan. Andere demonstraties gaan vooralsnog w้l door.
Vorige week kondigde Kick Out Zwarte Piet (KOZP) demonstraties aan in Etten-Leur, Drunen, Enter en De Lier. De organisatie van de intocht in Drunen heeft vandaag besloten de festiviteiten aan te passen. De demonstratie die daar gepland stond, is geschrapt.
"We willen de veiligheid van de kinderen en andere aanwezigen waarborgen en een onbezorgde, onbevangen Sinterklaasintocht mogelijk maken voor alle kinderen", schrijft de organisatie van de intocht in een verklaring.
"Daarom hebben we in overleg met de gemeente en de politie afgesproken dat we bij de Sinterklaasintocht in Drunen overgaan naar een intocht met pieten zoals je die in het landelijke Sinterklaasjournaal ziet."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)aasintocht-aangepast
Steun het Kiva Fok! team!
Ze hadden ook de demonstraties kunnen verbieden met het oog op veiligheid en orde."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Ah, dus racisme hoeft niet 'vergoeilijkt' te worden. Weet ik genoeg.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:38 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik vergoelijk niks want er is niks om te vergoelijken. Behalve dan in de verbeelding van sommige mensen die kwaad zoeken waar helemaal geen kwaad bedoelt is.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Nee.quote:"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Racisme is de zelfde kant uit gegaan als in t verleden discriminatie. Het woord is zo vaak ten onrechte gebruikt dat het zijn ware betekenis is verloren. Het sinterklaasfeest heeft totaal niets met racisme te maken.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ah, dus racisme hoeft niet 'vergoeilijkt' te worden. Weet ik genoeg.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Wou het ook al zeggen ja.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:04 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Racisme is de zelfde kant uit gegaan als in t verleden discriminatie. Het woord is zo vaak ten onrechte gebruikt dat het zijn ware betekenis is verloren. Het sinterklaasfeest heeft totaal niets met racisme te maken."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Als Piet is wat het volgens jou is: het een karikatuur neerzetten van een ras, dat is toch racisme?quote:Op woensdag 15 november 2023 20:04 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Racisme is de zelfde kant uit gegaan als in t verleden discriminatie. Het woord is zo vaak ten onrechte gebruikt dat het zijn ware betekenis is verloren. Het sinterklaasfeest heeft totaal niets met racisme te maken.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Zucht... wat heb je je allemaal laten aanpraten?quote:Op woensdag 15 november 2023 20:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als Piet is wat het volgens jou is: het een karikatuur neerzetten van een ras, dat is toch racisme?Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Ik lees de post van user deedeetee, die zegt dat het een karikatuur van een neger is.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Zucht... wat heb je je allemaal laten aanpraten?
Ik vind het dat niet, laten we dat voorop stellen, dus ik vind het geen racisme. Het is gewoon een figuur in een verhaal. Dat er aanstootgevende kenmerken voor bepaalde mensen aan zitten vind ik een ander verhaal. Maar als je dat eerste statement neemt, dan zou ik het juist w้l als racisme zien.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Jij bent ook geen onnozele hals van 20 meer. Wat vond je er voor 2011 zelf van?quote:Op woensdag 15 november 2023 20:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als Piet is wat het volgens jou is: het een karikatuur neerzetten van een ras, dat is toch racisme?Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Nee daar heeft t niks mee te maken. Sinds wanneer is het maken van een nep figuur zomaar voor de aardigheid - in dit geval een feestje - opeens racisme ? Het is niet bedacht met de bedoeling om een heel volk voor schut te zetten. Daar heeft het totaal niets mee te maken. Dat er nu opeens de laatste jaren mensen zijn die er iets achter gaan zoeken wat er niet is om te kunnen zeiken maakt het nog geen racisme.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als Piet is wat het volgens jou is: het een karikatuur neerzetten van een ras, dat is toch racisme?Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Ik vind het iedere keer opvallend hoe de discussie omgedraaid wordt.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:58 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Geloof me: er zijn minder mensen daadwerkelijk ge๏nteresseerd in de kleur van de helper dan dat je zou denken op basis van wat mensen hardop lopen te mokken erover. Puntje bij het paaltje willen de meesten gewoon een leuk onbeladen feest dat zo min mogelijk mensen tegen het scheenbeen schopt. Roetveeg is prima alternatief, de zwarte piet addicten zullen snel in aantal afnemen (en ook steeds dubieuser worden gevonden).
> Sinterklaas en zp al lange tijd traditie in NL. Fictieve karakters hebben nu eenmaal ooit een bepaald uiterlijk gekregen, zoals alle fictieve karakters een bepaald uiterlijk hebben
> Het is een onbeladen kinderfeest, vrolijkheid en weinig tot geen mensen die er aanstoot aan nemen
> Kinderen zijn helemaal niet bezig met zaken als 'knecht van een blanke', 'slavernij', etc. Ze zien zp en Sinterklaas niet als gewone mensen, maar als sprookjesfiguren die eens per jaar langskomen
> Kleine groep neemt 'aanstoot' aan zp, benadrukt zelf de link met donkere mensen, eist dat het karakter verdwijnt en wordt daarin de laatste jaren steeds activistischer
> Veel mensen vinden het gezeur om niets, zijn helemaal niet bezig met zaken als 'ras' of slavernij omtrent dit feest
> Die mensen zijn ook niet te beroerd om te luisteren naar bezwaren en daar rekening mee te houden, maar vinden daarbij ook dat hun tradities (waaronder het uiterlijk van een fictief karakter) niet direct volledig hoeven te verdwijnen, omdat een kleine groep vindt dat ze 'racisten' zijn en meent te moeten bepalen hoe hier kinderfeesten worden bedoeld en worden gevierd
> Actievoerders doen opeens alsof de kleur niemand wat uitmaakt, zij heel vooruitstrevend zijn en het probleem juist ligt bij de mensen die aan zp willen vasthouden. Dat zijn opeens de eisers/'addicten' geworden die iets willen en 'dubieus' zijn.
Voor de goede orde: mij maakt de kleur van piet ook geen reet uit. Maar dat betekent ook dat ik er geen enkel probleem mee heb als die figuur zwart is en blijft, zoals al vele jaren het geval is.
Uiteraard zie je binnen dit soort discussies dat beide zijden vaak gekaapt worden door extremere mensen. Dus in het 'pro-piet' kamp zie je dan inderdaad ook figuren die er koste wat het kost aan willen vasthouden en dat op vrij primitieve/treurige wijze uiten. Echter is de discussie niet vanuit die zijde begonnen, maar er wordt nu soms wel gedaan alsof dat de klagende groep is. Er is simpelweg een 'probleem' gecre๋erd dat er niet was.![]()
Een "karikatuur" (jouw woorden) is toch het ridiculiseren/belachelijk maken van iets of iemand?quote:Op woensdag 15 november 2023 20:44 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee daar heeft t niks mee te maken. Sinds wanneer is het maken van een nep figuur zomaar voor de aardigheid - in dit geval een feestje - opeens racisme ? Het is niet bedacht met de bedoeling om een heel volk voor schut te zetten. Daar heeft het totaal niets mee te maken. Dat er nu opeens de laatste jaren mensen zijn die er iets achter gaan zoeken wat er niet is om te kunnen zeiken maakt het nog geen racisme.Ik stoor me nu nog steeds niet aan een zwarte piet, dus daar hoef je het niet om te vragen.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij bent ook geen onnozele hals van 20 meer. Wat vond je er voor 2011 zelf van?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Bij het feest in de huidige vorm is de term nog steeds van toepassing.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:04 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Racisme is de zelfde kant uit gegaan als in t verleden discriminatie. Het woord is zo vaak ten onrechte gebruikt dat het zijn ware betekenis is verloren. Het sinterklaasfeest heeft totaal niets met racisme te maken.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
Ik stoor mij ook niet direct. Maar ik ben er over na gaan denken indertijd. Als het zoveel mensen wel stoort..quote:Op woensdag 15 november 2023 21:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Een "karikatuur" (jouw woorden) is toch het ridiculiseren/belachelijk maken van iets of iemand?
[..]
Ik stoor me nu nog steeds niet aan een zwarte piet, dus daar hoef je het niet om te vragen.![]()
Dat moet ook, want anders verliezen de jankclubjes dr subsidie inkomsten.quote:Op woensdag 15 november 2023 22:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bij het feest in de huidige vorm is de term nog steeds van toepassing.![]()
En hoe komt het dat het zoveel mensen stoort? Omdat de een de ander aansteekt en ze allemaal een nieuwe hobby hebben gevonden: gepikeerd zijn om dr huidskleurtje.quote:Op woensdag 15 november 2023 22:18 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik stoor mij ook niet direct. Maar ik ben er over na gaan denken indertijd. Als het zoveel mensen wel stoort..![]()
Je kunt de mix van kleuren nu toch als deal zien?quote:Op woensdag 15 november 2023 22:23 schreef Inbox het volgende:
[..]
En hoe komt het dat het zoveel mensen stoort? Omdat de een de ander aansteekt en ze allemaal een nieuwe hobby hebben gevonden: gepikeerd zijn om dr huidskleurtje.![]()
Correctie.quote:Op woensdag 15 november 2023 22:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bij het feest in de huidige vorm is de term nog steeds van toepassing.
Niet 'is', dat VIND jij.
En anderen vinden er weer iets anders van.
Want als het racistisch IS dan zal niemand er een probleem van maken als jezelf zwart schminken als Zwarte Piet verboden wordt. Maar blijkbaar is het bewijs flinterdun of niet bestaand, en wordt Zwarte Piet alleen maar aangepast onder maatschappelijke druk van een luid schreeuwend extremistisch (en daadwerkelijk racistisch) clubje.
Hoe onnozel eigenlijk.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Het is niet racistisch bedoelt.quote:Op woensdag 15 november 2023 22:43 schreef Montagui het volgende:
[..]
Correctie.
Niet 'is', dat VIND jij.
En anderen vinden er weer iets anders van.
Want als het racistisch IS dan zal niemand er een probleem van maken als jezelf zwart schminken als Zwarte Piet verboden wordt. Maar blijkbaar is het bewijs flinterdun of niet bestaand, en wordt Zwarte Piet alleen maar aangepast onder maatschappelijke druk van een luid schreeuwend extremistisch (en daadwerkelijk racistisch) clubje.
Hoe onnozel eigenlijk.![]()
Zo zit het figuur van zwarte piet doorgaans niet in elkaar en het zou sws nog geen racisme zijn.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Een "karikatuur" (jouw woorden) is toch het ridiculiseren/belachelijk maken van iets of iemand?Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Dus het is geen karikatuur?quote:Op donderdag 16 november 2023 09:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zo zit het figuur van zwarte piet doorgaans niet in elkaar en het zou sws nog geen racisme zijn.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dit jaar is het 10-jarig jubileum van deze reeks. Lekker bezig, allemaal.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
quote:Op donderdag 16 november 2023 09:21 schreef Perrin het volgende:
Dit jaar is het 10-jarig jubileum van deze reeks. Lekker bezig, allemaal.Toen al (lol)quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:30 schreef stopnaald het volgende:
Ik ben die hele Zwarte Piet discussie NU al weer moe.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Het is geen racisme, wil je nu een discussie starten over het begrip van een karikatuur ? Ga fietsen joh....quote:Op donderdag 16 november 2023 09:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dus het is geen karikatuur?Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Er zijn zoveel karikaturen. Nederlanders worden met klompen afgebeeld, Fransen met een stokbrood onder de arm etc. etc.quote:Op donderdag 16 november 2023 09:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dus het is geen karikatuur?
Wat maakt een karikatuur nou racistisch? Of geldt dat voor elke karikatuur?
Zou toch eigenlijk vreemd zijn als sommige karikaturen meer zijn dan andere.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
Ja daar zeg ik de grens met satire/humor is dun. Maar in dit geval is het A duidelijk niet humoristisch bedoeld B in een onhandige context en bovenal C als het een karikatuur is is het een karikatuur met een duidelijk negatief-historische bijklank.quote:Op donderdag 16 november 2023 12:11 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Er zijn zoveel karikaturen. Nederlanders worden met klompen afgebeeld, Fransen met een stokbrood onder de arm etc. etc.
Wat maakt een karikatuur nou racistisch? Of geldt dat voor elke karikatuur?
Zou toch eigenlijk vreemd zijn als sommige karikaturen meer zijn dan andere.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
TheStigsDutchCousin
![]()
Brabo Bastard![]()
quote:Op donderdag 16 november 2023 13:16 schreef KasBircok het volgende:
weg met die rasistise sint feest met die piet
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
je moet eens beter nederlands leren schrijfenquote:Op donderdag 16 november 2023 13:16 schreef KasBircok het volgende:
weg met die rasistise sint feest met die piet"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
TheStigsDutchCousin
![]()
Brabo Bastard![]()
Eerder bang om het plakkaat racisme te krijgen.quote:Op donderdag 16 november 2023 13:31 schreef Hexagon het volgende:
Bang voor een paar lui met bordjes.
KOZP is een terreurgroep."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Waarom is het zo erg als KOZP dat roept?quote:Op donderdag 16 november 2023 13:48 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Eerder bang om het plakkaat racisme te krijgen.
KOZP is een terreurgroep.![]()
Zwichten voor terrorisme.quote:Op donderdag 16 november 2023 13:29 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)an-om-kozp-protesten
KO kozp
Zwak. Erg zwak.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
TheStigsDutchCousin
![]()
Brabo Bastard![]()
Omdat het niet waar is.quote:Op donderdag 16 november 2023 13:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom is het zo erg als KOZP dat roept?"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Het is helaas een ''feest'' geworden met alleen maar politieke statements. Ik geloof niet dat kinderen zich erg druk maken over roetveegpiet of zwarte piet. Jammer dat zowel KOZP en de gemeente dit niet met elkaar kunnen overleggen lijkt het.![]()
TheStigsDutchCousin
![]()
Brabo Bastard![]()
Nee, KOZP eist in plaats van vraagt. Daar gaat het mis.quote:Op donderdag 16 november 2023 14:10 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Het is helaas een ''feest'' geworden met alleen maar politieke statements. Ik geloof niet dat kinderen zich erg druk maken over roetveegpiet of zwarte piet. Jammer dat zowel KOZP en de gemeente dit niet met elkaar kunnen overleggen lijkt het."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Waarom is het jammer dat er geen overleg plaatsvindt?quote:Op donderdag 16 november 2023 14:10 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Jammer dat zowel KOZP en de gemeente dit niet met elkaar kunnen overleggen lijkt het.
kozp wil dat het veranderd, overleg is niet mogelijk, anders komen ze even op bezoek je kinderfeesie verkloten.
Overleg hoor!'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nu gaat het helemaal niet door. Ik zou niet weten wat je kan doen naast het aan banden leggen van een intocht.quote:Op donderdag 16 november 2023 14:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom is het jammer dat er geen overleg plaatsvindt?
kozp wil dat het veranderd, overleg is niet mogelijk, anders komen ze even op bezoek je kinderfeesie verkloten.
Overleg hoor!![]()
Goedzo. Iedereen heeft het recht om vreedzaam te demonstreren en blijkbaar helpt het. De “angst” zit ‘m ook helemaal niet in die KOZP-demonstraties maar in de t้gendemonstraties met schreeuwende boeren, tokkies en boomers die “opkomen voor kinderen”. Sneu.quote:Op donderdag 16 november 2023 13:29 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)an-om-kozp-protesten
KO kozp![]()
Tja, soms kan je beter maar de mindere zijn en doen wat ze vragen zodat kinderen alsnog dat feest kunnen hebben.quote:Op donderdag 16 november 2023 14:11 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nee, KOZP eist in plaats van vraagt. Daar gaat het mis.![]()
De terroristen aan banden leggen?quote:Op donderdag 16 november 2023 14:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Nu gaat het helemaal niet door. Ik zou niet weten wat je kan doen naast het aan banden leggen van een intocht.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Gaat niet want recht op demonstratie.quote:Op donderdag 16 november 2023 14:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De terroristen aan banden leggen?![]()
TheStigsDutchCousin
![]()
Brabo Bastard![]()
Tenzij kans op ordelijke verstoring dan wel onrust.quote:Op donderdag 16 november 2023 14:24 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Gaat niet want recht op demonstratie."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
kozp vreedzaam demonstreren?quote:Op donderdag 16 november 2023 14:20 schreef Hortensia_ het volgende:
[..]
Goedzo. Iedereen heeft het recht om vreedzaam te demonstreren en blijkbaar helpt het. De “angst” zit ‘m ook helemaal niet in die KOZP-demonstraties maar in de t้gendemonstraties met schreeuwende boeren, tokkies en boomers die “opkomen voor kinderen”. Sneu.![]()
Ze staan te schreeuwen naar kinderen dat het racisten zijn, gaan slaags met de politie en staan bewoners uit te dagen om de confrontatie aan te gaan.
Hoe ver kun je er naast zitten? Maar het zijn de boeren en tokkies hoor!! hurdurdurdedurrrrr'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Uit op verstoring van de openbare orde en niet veilig icm een kinderfeest.quote:Op donderdag 16 november 2023 14:24 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Gaat niet want recht op demonstratie.
Gegrond fundament.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het was maar zwarte Piet.
Zo ging het ook met de joden die op de trein werden gezet.
Lafvolk. Je verwacht het niet.![]()
Maar je kan er ook gewoon niet naar luisteren.quote:Op donderdag 16 november 2023 14:06 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Omdat het niet waar is.![]()
TheStigsDutchCousin
![]()
Brabo Bastard![]()
Dat klopt. Dat zouden we allemaal moeten doen.quote:Op donderdag 16 november 2023 14:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar je kan er ook gewoon niet naar luisteren."They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Gedoogd ook gewoon.quote:Op donderdag 16 november 2023 15:08 schreef Alpha0 het volgende:
KOZP wil zaterdag demonstreren in Vlaardingen
Militant volkje zeg.
Alsof het verboden is
Tijd voor een kozp verbod.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Echt, wie zijn toch die mensen...?quote:Op donderdag 16 november 2023 15:08 schreef Alpha0 het volgende:
KOZP wil zaterdag demonstreren in Vlaardingen
Militant volkje zeg.
Zouden ze na al die jaren niet eens moe van zichzelf worden?![]()
In de Lier blijven zwarte Zwarte Pieten meelopen,
https://www.hartvannederl(...)ier-kozp-zwarte-pietquote:Sinterklaascomit้ De Lier en KOZP komen er niet uit over zwarte pieten
Het sinterklaascomit้ in De Lier en Kick Out Zwarte Piet (KOZP) hebben geen overeenstemming bereikt na een gesprek over de verschijning van zwarte pieten bij de sinterklaasintocht van komende zaterdag. Het comit้ wil volledig zwart geschminkte pieten, terwijl KOZP hiertegen strijdt. Ondanks een gesprek onder leiding van de burgemeester van de gemeente Westland, blijven de meningen over de invulling van de intocht onveranderd.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
En je vind t helemaal geen probleem dat ze dit willens en wetens uit gaan lokken ? En dat noem jij dan vreedzaam ? Het helpt dus alleen omdat fatsoenlijke/verantwoordelijke mensen w้l willen voorkomen dat de kinderen de dupe worden, dat heeft niks met vreedzaam te maken dat is afdwingen over de rug van kinderen heen. Maar droom jij rustig verder hoor.quote:Op donderdag 16 november 2023 14:20 schreef Hortensia_ het volgende:
[..]
Goedzo. Iedereen heeft het recht om vreedzaam te demonstreren en blijkbaar helpt het. De “angst” zit ‘m ook helemaal niet in die KOZP-demonstraties maar in de t้gendemonstraties met schreeuwende boeren, tokkies en boomers die “opkomen voor kinderen”. Sneu.
Jerry Afriyie in Parool: "Als ik Zwarte Piet tegenkom, sla ik hem knock-out ... schop ik hem ook het AMC in. En dat ligt hier 200 km vandaan...
Vreedzaam zei je toch ?Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Dat wordt dus vechten overmorgen.quote:Op donderdag 16 november 2023 18:49 schreef Montagui het volgende:
[..]
https://www.hartvannederl(...)ier-kozp-zwarte-pietSteun het Kiva Fok! team!
TheStigsDutchCousin
![]()
Brabo Bastard![]()
Zie je, het zijn gewoon een stel ruziezoekende terroristen.quote:Op donderdag 16 november 2023 19:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En je vind t helemaal geen probleem dat ze dit willens en wetens uit gaan lokken ? En dat noem jij dan vreedzaam ? Het helpt dus alleen omdat fatsoenlijke/verantwoordelijke mensen w้l willen voorkomen dat de kinderen de dupe worden, dat heeft niks met vreedzaam te maken dat is afdwingen over de rug van kinderen heen. Maar droom jij rustig verder hoor.
Jerry Afriyie in Parool: "Als ik Zwarte Piet tegenkom, sla ik hem knock-out ... schop ik hem ook het AMC in. En dat ligt hier 200 km vandaan...
Vreedzaam zei je toch ?"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Wil dat KOZP er soms een 100% blank feest van maken?Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!![]()
Ook in Drunen wordt het spannend.quote:Op donderdag 16 november 2023 18:49 schreef Montagui het volgende:
[..]
https://www.hartvannederl(...)ier-kozp-zwarte-piet
Voorstanders zwarte piet zijn boos en gaan achter de intocht aanAnd what rough beast, its hour come round at last,
Dat was Akwasi toch?quote:Op donderdag 16 november 2023 19:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En je vind t helemaal geen probleem dat ze dit willens en wetens uit gaan lokken ? En dat noem jij dan vreedzaam ? Het helpt dus alleen omdat fatsoenlijke/verantwoordelijke mensen w้l willen voorkomen dat de kinderen de dupe worden, dat heeft niks met vreedzaam te maken dat is afdwingen over de rug van kinderen heen. Maar droom jij rustig verder hoor.
Vreedzaam zei je toch ?Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
Zal je zien dat het handjevol voorstanders de schuld gaat krijgen van het uit de hand lopen van deze intocht.quote:Op donderdag 16 november 2023 21:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ook in Drunen wordt het spannend.
Voorstanders zwarte piet zijn boos en gaan achter de intocht aanSteun het Kiva Fok! team!
Mijn gemeente heeft het gewoon tijdens corona laf veranderd
Mede doordat de scholen even laf waren en het meteen veranderden.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Interview met Bnr paar jaar terug had hij letterlijk gezegd geweld te willen gaan gebruiken bij demos als mensen niet wilde gaan luisteren.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
En dat zijn dus al die “vreedzame demonstranten “…quote:Op donderdag 16 november 2023 22:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Interview met Bnr paar jaar terug had hij letterlijk gezegd geweld te willen gaan gebruiken bij demos als mensen niet wilde gaan luisteren.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
quote:Op donderdag 16 november 2023 21:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Voorstanders zwarte piet zijn boos en gaan achter de intocht aanSteun het Kiva Fok! team!
Ook hier weer dat omdraaien, het blijft fascinerend. Zoals ik eerder in dit topic al postte:quote:Op donderdag 16 november 2023 14:20 schreef Hortensia_ het volgende:
[..]
Goedzo. Iedereen heeft het recht om vreedzaam te demonstreren en blijkbaar helpt het. De “angst” zit ‘m ook helemaal niet in die KOZP-demonstraties maar in de t้gendemonstraties met schreeuwende boeren, tokkies en boomers die “opkomen voor kinderen”. Sneu.Het 'probleem' zijn zogenaamd de 'tegendemonstraties', dat zijn de boosdoeners met 'boeren', 'tokkies' en 'boomers'.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:47 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik vind het iedere keer opvallend hoe de discussie omgedraaid wordt.
> Sinterklaas en zp al lange tijd traditie in NL. Fictieve karakters hebben nu eenmaal ooit een bepaald uiterlijk gekregen, zoals alle fictieve karakters een bepaald uiterlijk hebben
> Het is een onbeladen kinderfeest, vrolijkheid en weinig tot geen mensen die er aanstoot aan nemen
> Kinderen zijn helemaal niet bezig met zaken als 'knecht van een blanke', 'slavernij', etc. Ze zien zp en Sinterklaas niet als gewone mensen, maar als sprookjesfiguren die eens per jaar langskomen
> Kleine groep neemt 'aanstoot' aan zp, benadrukt zelf de link met donkere mensen, eist dat het karakter verdwijnt en wordt daarin de laatste jaren steeds activistischer
> Veel mensen vinden het gezeur om niets, zijn helemaal niet bezig met zaken als 'ras' of slavernij omtrent dit feest
> Die mensen zijn ook niet te beroerd om te luisteren naar bezwaren en daar rekening mee te houden, maar vinden daarbij ook dat hun tradities (waaronder het uiterlijk van een fictief karakter) niet direct volledig hoeven te verdwijnen, omdat een kleine groep vindt dat ze 'racisten' zijn en meent te moeten bepalen hoe hier kinderfeesten worden bedoeld en worden gevierd
> Actievoerders doen opeens alsof de kleur niemand wat uitmaakt, zij heel vooruitstrevend zijn en het probleem juist ligt bij de mensen die aan zp willen vasthouden. Dat zijn opeens de eisers/'addicten' geworden die iets willen en 'dubieus' zijn.
Voor de goede orde: mij maakt de kleur van piet ook geen reet uit. Maar dat betekent ook dat ik er geen enkel probleem mee heb als die figuur zwart is en blijft, zoals al vele jaren het geval is.
Uiteraard zie je binnen dit soort discussies dat beide zijden vaak gekaapt worden door extremere mensen. Dus in het 'pro-piet' kamp zie je dan inderdaad ook figuren die er koste wat het kost aan willen vasthouden en dat op vrij primitieve/treurige wijze uiten. Echter is de discussie niet vanuit die zijde begonnen, maar er wordt nu soms wel gedaan alsof dat de klagende groep is. Er is simpelweg een 'probleem' gecre๋erd dat er niet was.
Het is zo simpel: zonder KOZP 'demonstraties' heb je een kinderfeest met ouders en kinderen tot een jaar of 7 die blij zijn dat Sinterklaas er weer is. Na twee of drie uurtjes gaan ze weer naar huis, zetten hun schoen en kijken ze uit naar 5 december. Met KOZP 'demonstraties' heb je politiebeveiliging, risicoanalyses en zelfs in- en intrieste offici๋le mededelingen dat "de veiligheid van de bezoekers niet gegarandeerd kan worden". Alsof het een Feyenoord-Ajax of G20-top betreft.
Als je nu eerlijk bent: is het nu echt z๓ nodig om bij een kinderfeest ver weg van je moreel zo superieure Amsterdam te gaan staan demonstreren? Wat voor vreselijk belangrijk hoger doel bereik je daar dan mee? En wat voor verschrikkelijk leed bestrijd je daarmee?![]()
quote:Hoe Sinterklaas weer vooral een tijd van plezier in plaats van strijd werd
https://nos.nl/l/2498266
Jerry Afriyie van KOZP. En we proberen met de mensen die tegenover ons staan in gesprek te gaan.When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Ja, hele goede beschrijving van het grotere verhaal. Zwarte piet bestaat (gelukkig) niet meer, de traditie is nu roetveegpiet. Welkom roetveegpiet, een feest voor iedereen! 🥳![]()
Mensen mogen het er van mij niet mee eens zijn hoe hier dingen gebeuren, het grote punt is hoe je de discussie in gaat, KOZP is de discussie met gestrekt been in gegaan door mensen weg te zetten als racisten, de manier van demonstreren in diverse Sinterklaas intochten maakte het er niet bepaald beter op, mensen gaan daar op reageren vaak ook met gestrekt been en zo kom je dus nooit tot oplossingen
De manier waarop KOZP zijn zin heeft gekregen ligt dicht tegen terreur aan, als een bakker zwarte piet in zijn etalage had staan werd er in een brief geschreven dat het gevraagd werd te verwijderen anders…..
Ook hier op Fok! Is de zwarte Piet smiley verdwenen om die redenen
Het is nooit een discussie geweest, het moest, het moest of het moest en het land heeft gebogen voor dit dwangmatig gedram
KZOP zou verboden moeten worden![]()
KOZP wil geen discussie maar dominerenquote:Op zaterdag 18 november 2023 11:18 schreef Cupfighter het volgende:
Mensen mogen het er van mij niet mee eens zijn hoe hier dingen gebeuren, het grote punt is hoe je de discussie in gaat, KOZP is de discussie met gestrekt been in gegaan door mensen weg te zetten als racisten, de manier van demonstreren in diverse Sinterklaas intochten maakte het er niet bepaald beter op, mensen gaan daar op reageren vaak ook met gestrekt been en zo kom je dus nooit tot oplossingen
De manier waarop KOZP zijn zin heeft gekregen ligt dicht tegen terreur aan, als een bakker zwarte piet in zijn etalage had staan werd er in een brief geschreven dat het gevraagd werd te verwijderen anders…..
Het is nooit een discussie geweest, het moest, het moest of het moest en het land heeft gebogen voor dit dwangmatig gedram
Dieptriest inderdaad.quote:Op zaterdag 18 november 2023 11:18 schreef Cupfighter het volgende:
KZOP zou verboden moeten worden
Dat die FOK smiley ook verdwenen is...![]()
![]()
Vandaag is de intocht. Een acteur met religieuze symbolen, waardoor de jeugd moet denken dat priesters te vertrouwen zijn. Geniet ervan!![]()
En in dat soort dorpjes moet je niet gaan lopen kloten met activistische taferelen, die boeren daar kun je beter niet kwaad maken.quote:Op donderdag 16 november 2023 21:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Voorstanders zwarte piet zijn boos en gaan achter de intocht aanRadical islam is the snake in the grass.
Ehm, hij bestaat nog gewoon hoor, in de provincie kom je hem nog overal tegen, daar hebben ze geen boodschap aan wat schreeuwerds uit Amsterdam.quote:Op zaterdag 18 november 2023 09:47 schreef Grumpey het volgende:
Ja, hele goede beschrijving van het grotere verhaal. Zwarte piet bestaat (gelukkig) niet meer, de traditie is nu roetveegpiet. Welkom roetveegpiet, een feest voor iedereen! 🥳Radical islam is the snake in the grass.
KOZP wordt weer beschermd?quote:When the student is ready, the teacher will appear.
KOZP wil een veilig feest.quote:
Dit doet me denken aan die keer dat de Rolling Stones Hells Angels hadden ingehuurd als ordebewakers.
Je weet gewoon dat het niet klopt.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
Een veilig feest is het zeker. Als de oorzaak van de onveiligheid kozp oprot. Blijf weg.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
De eenzijdige blik in dit stuk is stuitend en klachtwaardig.quote:
BV:
De VN heeft hier helemaal geen stem in, daarbij is het rapport volledig een wij van WC-eend verhaal.
Er wordt aangehaald dat voorstanders van Zwarte Piet een vergadering van KOZP met honkbalknuppels hebben verstoord. Dat is nooit bewezen.
Etc etc.
In de media is er alleen maar aandacht voor tegenstanders van Zwarte Piet. Daarbij worden dan de 'daden' van een klein groepje voorstanders uitvergroot en in de hoek van bruinrechts geplempt, alsof dat de reden is dat Zwarte Piet dan maar terecht verdwijnt. Het is alsof je door de daden van enkele 'hooligans' een voetbalclub dan maar zou moeten opheffen.![]()
Dat terwijl die tegenstanders zich bedienen van intimidatie, chantage en geweld. Hoor je daar wat van in de media? Nauwelijks. Daar wordt angstvallig niet of nauwelijks aandacht aan besteed.
T.a.v. de NOS: Kom eens met een discussieprogramma met voor- en tegenstanders. Bewijs die aantijging van racisme maar eens. Nooit, nooit, nooit hebben de voorstanders van Zwarte Piet ooit het woord gehad. KOZP is nimmer de discussie aangegaan, heeft alleen maar ge๋ist.
Toon bv ook eens de docu's van Arnold Jan Scheer.
Etc etc.
De NOS is ziek.
En het Nederlandse volk (op wat uitzonderingen na) is slap en ruggengraatloos.“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
KOZP voert geen gesprekken. KOZP eist alleen maar.quote:“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
Dit dus. In de beginperiode heb ik Zwarte Piet hartstochtelijk verdedigd, maar de ene na de andere gemeente in Nederland toonde slappe knie๋n voor een kleine groep narcistische communisten, dus ik ben er al jaren klaar mee. Als ik kinderen krijg, ga ik geen Sinterklaas vieren.quote:Op zaterdag 18 november 2023 11:18 schreef Cupfighter het volgende:
Dat is ook hoe woke te werk gaat. Dus denk na hoe je stemt, aub.quote:Op zaterdag 18 november 2023 11:18 schreef Cupfighter het volgende:
KZOP zou verboden moeten wordenHet is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Helaas werkt het zo niet, de ervaring leert dat alles wat je in de provincie ziet een reflectie is van wat 20 jaar eerder in de stad de praktijk was. Wat dat betreft is zwarte piet een achterhoede gevecht.quote:Op zaterdag 18 november 2023 11:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ehm, hij bestaat nog gewoon hoor, in de provincie kom je hem nog overal tegen, daar hebben ze geen boodschap aan wat schreeuwerds uit Amsterdam.![]()
Dus de originele ordeverstoorders mogen gewoon doorgaan?quote:"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
Raar weer dat de 'pro'-mensen gevorderd worden weg te gaan. Zo stimuleer je dus anti-demo's want die komen overal mee weg en worden zo gezien als de uiteindelijke 'winnaars'. Typisch Nederlands.
In belgie gewoon zwarte pieten trouwens.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
quote:Sinterklaasintocht Zwijndrecht op laatste moment omgegooid; niet genoeg ervaren roetveegpieten
De Sinterklaasintocht in Zwijndrecht is enkele dagen voor de grote dag omgegooid. In eerste instantie gaf de organisatie als reden een aangekondigde demonstratie van Kick Out Zwarte Piet, maar die heeft helemaal geen demonstratie aangekondigd in Zwijndrecht. Nu blijkt dat een gebrek aan roetveegpieten uiteindelijk de reden is dat de organisatie het zaterdag niet rond krijgt.
De afgelopen weken zijn veel gesprekken gevoerd tussen de organisatie en de gemeente Zwijndrecht. De originele plan was een intocht met tweederde Zwarte Pieten en een derde roetveegpieten.
Actiegroep Kick Out Zwarte Piet heeft begin november aan een aantal gemeenten gevraagd hoe de intocht eruit zou zien.
Met de mogelijkheid dat KOZP naar Zwijndrecht zou komen om te demonstreren, heeft de organisatie gekeken naar een intocht met alleen maar roetveegpieten. Dat bleek niet te lukken, omdat die groep niet groot genoeg is en te weinig ervaring heeft.
https://www.rijnmond.nl/n(...)varen-roetveegpietenSteun het Kiva Fok! team!
raat dat al die organisaties zo bezig zijn met Nederland. Zelfs belgische publieke omroep schreeuwt gewoon om zwarte piet en alles en ons land wordt dan telkens aangesproken internationaal alsof we blackface hebbenWe buigen weer te makkelijk voor iedereen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Is De Lier een intocht voor kinderen of het gekaapt door allerlei figuren aan beide kanten van het spectrum die politiek statement willen maken?![]()
Treurig al die scheldende agressieve eencelligen op een kinderfeest.quote:Op zaterdag 18 november 2023 14:13 schreef superniger het volgende:
Allemaal intellectuelen.
[ twitter ]And what rough beast, its hour come round at last,
Beide, maar vooral het laatste.quote:Op zaterdag 18 november 2023 14:14 schreef Momo het volgende:
Is De Lier een intocht voor kinderen of het gekaapt door allerlei figuren aan beide kanten van het spectrum die politiek statement willen maken?Steun het Kiva Fok! team!
Allemaal racistische zwakbegaafden van rond de 20-25 die daar lopen te schuimbekken.And what rough beast, its hour come round at last,
Geen oliebollen dit keer?quote:When the student is ready, the teacher will appear.
Verbaast mij niets dit in De Lier. Het dorp in het Westland waar duizenden arbeidsmigranten in de kassen werken maar er niet mogen wonen van de inwoners.Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase![]()
Wat is precies het probleem met die roetvegen of gaat het daar al lang niet meer om?quote:Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Denk vooral KOZP die een statement wil maken. Die hebben ophef nodig om hun bestaan te verantwoorden. Die gaan nu naar de kleinere dorpjes om alsnog het nieuws te halen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 14:14 schreef Momo het volgende:
Is De Lier een intocht voor kinderen of het gekaapt door allerlei figuren aan beide kanten van het spectrum die politiek statement willen maken?
Je ziet ze al langzaam switchen naar klimaatdiscussies of andere zaken omdat de traditionele zwarte piet al praktisch is uitgestorven in Nederland.
Blijft eigenlijk bizar dat ze op basis van een "convenant" als stichting eisen dat een feest word aangepast.
Als ze hun zin niet krijgen gaan ze lopen drammen & etteren om een reactie uit te lokken. Om daarna hard de slachtoffer kaart te spelen.![]()
Geloof dat er nog een paar traditionele pieten tussen zouden lopen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 14:35 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wat is precies het probleem met die roetvegen of gaat het daar al lang niet meer om?
Wat in opzich een prima tussen oplossing zou zijn in het schoorsteen verhaal....maar leg dat maar eens aan KOZP uit.![]()
KOZP vond de roetvegen teveel op het origineel lijken. Ze gingen alleen akkoord met pieten die voldeden aan de richtlijnen van hun convenant.quote:Op zaterdag 18 november 2023 14:35 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wat is precies het probleem met die roetvegen of gaat het daar al lang niet meer om?Steun het Kiva Fok! team!
Ik hoop dat die KOZP lui ergens een keer zo hard in elkaar worden getrapt dat ze nooit weer durven te komen. Beetje een kinderfeest verpesten met je zielige demonstratie.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Ik walg van de agressie van de volwassenen die een kinderfeest verpesten.
Ik walg van de pro zwarte piet beweging en van kick out zwarte piet.
Ik walg van de bangmakerij naar kinderen toe die ze veel stress geven want Piet kan je in een zak stoppen
bah bah bah niet meer van deze tijd!
Sinterklaas is een kinderfeest
Je moet als volwassene er op terug kunnen kijken met blije herinneringen
Dat is nu niet aan de orde![]()
quote:Op zaterdag 18 november 2023 14:49 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
En gij Ren้. @:calandSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
KOZP zit tegenwoordig ook in het Free Palestine kamp, zoals je ziet zijn ze van meerdere markten thuis.quote:Op zaterdag 18 november 2023 14:38 schreef descon het volgende:
[..]
Denk vooral KOZP die een statement wil maken. Die hebben ophef nodig om hun bestaan te verantwoorden. Die gaan nu naar de kleinere dorpjes om alsnog het nieuws te halen.
Je ziet ze al langzaam switchen naar klimaatdiscussies of andere zaken omdat de traditionele zwarte piet al praktisch is uitgestorven in Nederland.
Blijft eigenlijk bizar dat ze op basis van een "convenant" als stichting eisen dat een feest word aangepast.
Als ze hun zin niet krijgen gaan ze lopen drammen & etteren om een reactie uit te lokken. Om daarna hard de slachtoffer kaart te spelen.
Radical islam is the snake in the grass.
quote:Op zaterdag 18 november 2023 14:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Tien jaar geleden was dat nog niet. Toen hoorden kinderen bij de intocht nog geen woest geschreeuw dat zwarte piet racisme is. Toen werden er nog geen intochten ontregeld. Toen was het nog gewoon een kinderfeest.quote:Op zaterdag 18 november 2023 14:51 schreef quirina het volgende:
Ik walg van de agressie van de volwassenen die een kinderfeest verpesten.
Ik walg van de pro zwarte piet beweging en van kick out zwarte piet.
Ik walg van de bangmakerij naar kinderen toe die ze veel stress geven want Piet kan je in een zak stoppen
bah bah bah niet meer van deze tijd!
Sinterklaas is een kinderfeest
Je moet als volwassene er op terug kunnen kijken met blije herinneringen
Dat is nu niet aan de orde
En als over nog eens 10 jaar ook dorpjes als De Lier zijn gezwicht dan gaan diezelfde 'demonstranten' zich volledig richten op het volgende blanke racistische fenomeen wat ze weg willen hebben.
Als je denkt dat het dan ineens ophoud, dan ben je heel na๏ef.Steun het Kiva Fok! team!
Blijkbaar willen ze geen kindvriendelijke donker getinte Pieten die daar rondlopen. Straks als ze allemaal blank zijn, gaan ze weer protesteren dat er geen getinte Pieten zijn.![]()
Dit is gewoon humor, moet je die verongelijkte koppen zien. Hilarisch.quote:
Radical islam is the snake in the grass.
Het is landelijk al geen discussie meer, al zijn er elk jaar nog wat dorpjes waar racisten en beroepswerkloze demonstranten elkaar opzoeken en het weer eventjes nieuws is.
Toch gaat weinig Eindhoven meer overtreffen qua popcorngehalte gok ik.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Daar waren het voetbalhooligans vs KOZP, toch?quote:Op zaterdag 18 november 2023 15:01 schreef Caland het volgende:
Het is landelijk al geen discussie meer, al zijn er elk jaar nog wat dorpjes waar racisten en beroepswerkloze demonstranten elkaar opzoeken en het weer eventjes nieuws is.
Toch gaat weinig Eindhoven meer overtreffen qua popcorngehalte gok ik.Steun het Kiva Fok! team!
Die waren er het liefste vol tegen in gegaan...maar houden zich in omdat ze hun kinderen bij zich hadden.quote:Op zaterdag 18 november 2023 14:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dit is gewoon humor, moet je die verongelijkte koppen zien. Hilarisch.![]()
Jaquote:Op zaterdag 18 november 2023 15:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Daar waren het voetbalhooligans vs KOZP, toch?
Stukje inteeltVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Van zulk soort randdebielen maakt KOZP dankbaar gebruik. Hun grote angst is dat er tijdens een demonstratie geen tegendemonstranten komen, ze negeert worden door de ouders en kinderen en het uiteindelijk toch nog gezellig wordt.
Met zulke hooligans ben je er verzekerd van dat het uit de hand zal lopen en is de kans groot dat die gemeente, en andere gemeenten, de volgende keer gewoon de eisen van KOZP moeten accepteren zodat het niet weer uit de hand loopt.Steun het Kiva Fok! team!
En zo sloopten de mongolen zelf het laatste restje zwart uit zwarte piet.quote:Op zaterdag 18 november 2023 15:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Van zulk soort randdebielen maakt KOZP dankbaar gebruik. Hun grote angst is dat er tijdens een demonstratie geen tegendemonstranten komen, ze negeert worden door de ouders en kinderen en het uiteindelijk toch nog gezellig wordt.
Met zulke hooligans ben je er verzekerd van dat het uit de hand zal lopen en is de kans groot dat die gemeente, en andere gemeenten, de volgende keer gewoon de eisen van KOZP moeten accepteren zodat het niet weer uit de hand loopt.And what rough beast, its hour come round at last,
Rellen in die Lier.
Overal in het land intochten zonder rellen. Maar ้lk jaar is er wel ergens een rel.
Kijk gewoon wat de overeenkomst is van die plaatsen waar w้l gereld wordt.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
Als ze gaan protesteren in Drunen kun je ook wel rellen verwachten, ik ken die lui daar wel een beetje, hele hardleerse boeren.quote:Op zaterdag 18 november 2023 15:15 schreef thedeedster het volgende:
Rellen in die Lier.
Overal in het land intochten zonder rellen. Maar ้lk jaar is er wel ergens een rel.
Kijk gewoon wat de overeenkomst is van die plaatsen waar w้l gereld wordt.Radical islam is the snake in the grass.
Een chromosoompje teveel van de Sint gekregen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 15:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stukje inteelt![]()
De overeenkomst is de aanwezigheid van KOZP. Pure agitatoren.quote:Op zaterdag 18 november 2023 15:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als ze gaan protesteren in Drunen kun je ook wel rellen verwachten, ik ken die lui daar wel een beetje, hele hardleerse boeren.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.![]()
![]()
Het gaat zo goed in Nederland
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
quote:Wanordelijkheden bij demonstratie 'Kick Out Zwarte Piet'
In de Hoofdstraat werd een lokatie aangewezen waar KOZP kon demonstreren. Hun tegenstanders stonden daar zo'n twintig meter vandaan. Daartussen stond een linie met leden van het Parate Peloton.
Toen enkele malen eieren, rookbommen en vuurwerk naar het vak met KOZP was gegooid, trad de politie op en zijn de tegendemonstranten weggedreven. Daarbij vielen enkele harde klappen met de lange lat.And what rough beast, its hour come round at last,
Het gaat er om dat kozp gehoord wordt met alles er op en er aan. Ze willen relevant zijn bij gemeentes om subsidie te kunnen beuren uit hun 'gesprekken'. Anders komen ze langs om rellen te veroorzaken. Want ze weten waar ze moeten zijn.quote:Op zaterdag 18 november 2023 14:35 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wat is precies het probleem met die roetvegen of gaat het daar al lang niet meer om?
Chantage.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Herhaaldelijk kankerzwarte roepen, ik ben in de war of deze mensen nu voor of tegen zwarte piet zijn.quote:Op zaterdag 18 november 2023 14:13 schreef superniger het volgende:
Allemaal intellectuelen.
[ twitter ]VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Tegen negers en v๓๓r negers belachelijk maken.quote:Op zaterdag 18 november 2023 15:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Herhaaldelijk kankerzwarte roepen, ik ben in de war of deze mensen nu voor of tegen zwarte piet zijn.And what rough beast, its hour come round at last,
Gelukkig zet de politie alles op alles om de edele kzop-ers te beschermen tegen het gewone volk dat schoon genoeg heeft van het woke gedoe.quote:Op zaterdag 18 november 2023 15:15 schreef thedeedster het volgende:
Rellen in die Lier.
Kijk gewoon wat de overeenkomst is van die plaatsen waar w้l gereld wordt.
In Ter Apel zouden de mensen graag net zo goed beschermd willen worden.-![]()
Nou ja, van die termen als hierboven schreeuwen helpt natuurlijk ook niet, ik heb ook een teringhekel aan KOZP, maar dat soort taalgebruik maakt je zaak alleen maar zwakker.quote:Op zaterdag 18 november 2023 15:38 schreef quo_ het volgende:
[..]
Gelukkig zet de politie alles op alles om de edele kzop-ers te beschermen tegen het gewone volk dat schoon genoeg heeft van het woke gedoe.
In Ter Apel zouden de mensen graag net zo goed beschermd willen worden.
Maar wel typisch dat overal in het westen mensen die tegen anti-westenprotesten ingaan constant de lul zijn "om de zaak niet te laten escaleren". Dat is wel de zaak omdraaien, maar wel zo makkelijk scoren.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Toch nog 2 kinderen gespot tussen de groepen relschoppers:quote:Op zaterdag 18 november 2023 14:14 schreef Momo het volgende:
Is De Lier een intocht voor kinderen of het gekaapt door allerlei figuren aan beide kanten van het spectrum die politiek statement willen maken?Steun het Kiva Fok! team!
![]()
00:37 beetje rare taal voor iemand in functie.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Daar mag wel een klacht voor ingedient worden ja.quote:Op zaterdag 18 november 2023 16:16 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
00:37 beetje rare taal voor iemand in functie.
Dit hoort niet.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat is toch gewoon hoe de ME altijd wel te werk gaat als ze uitgedaagd worden. Niets menselijks is hen vreemdquote:Op zaterdag 18 november 2023 16:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daar mag wel een klacht voor ingedient worden ja.
Dit hoort niet.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ironisch dat juist dit ‘protest’ van voorstanders van zwarte piet het draagvlak voor zwarte piet weer verder zal verlagen. Het is een beetje je eigen graf graven.![]()
Dat is gewoon een bewuste strategie van KOZP. Het is hun weer gelukt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 16:29 schreef Grumpey het volgende:
Ironisch dat juist dit ‘protest’ van voorstanders van zwarte piet het draagvlak voor zwarte piet weer verder zal verlagen. Het is een beetje je eigen graf graven.Steun het Kiva Fok! team!
Idd, niets via de politiek spelen, gewoon met zwaar geweld dreigen wetende dat er dan wel een paar "hooligans" opstaan om te komen matten.quote:Op zaterdag 18 november 2023 16:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is gewoon een bewuste strategie van KOZP. Het is hun weer gelukt.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Dat is gewoon een beambte die de cli๋nt in zijn eigen taal aanspreekt. Kijk, hij begrijpt het meteen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 16:16 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
00:37 beetje rare taal voor iemand in functie.
Dat verandert alles
Forum Opties Forumhop: Hop naar: