abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211313406
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 14:11 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Nee, KOZP eist in plaats van vraagt. Daar gaat het mis.
Tja, soms kan je beter maar de mindere zijn en doen wat ze vragen zodat kinderen alsnog dat feest kunnen hebben.
pi_211313421
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 14:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Nu gaat het helemaal niet door. Ik zou niet weten wat je kan doen naast het aan banden leggen van een intocht.
De terroristen aan banden leggen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211313425
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 14:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]
De terroristen aan banden leggen?
Gaat niet want recht op demonstratie.
  Moderator / Redactie FP donderdag 16 november 2023 @ 14:25:29 #204
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_211313438
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 14:24 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Tenzij kans op ordelijke verstoring dan wel onrust.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_211313445
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 14:20 schreef Hortensia_ het volgende:

[..]
Goedzo. Iedereen heeft het recht om vreedzaam te demonstreren en blijkbaar helpt het. De “angst” zit ‘m ook helemaal niet in die KOZP-demonstraties maar in de tégendemonstraties met schreeuwende boeren, tokkies en boomers die “opkomen voor kinderen”. Sneu.
kozp vreedzaam demonstreren? _O-

Ze staan te schreeuwen naar kinderen dat het racisten zijn, gaan slaags met de politie en staan bewoners uit te dagen om de confrontatie aan te gaan.

Hoe ver kun je er naast zitten? Maar het zijn de boeren en tokkies hoor!! hurdurdurdedurrrrr
1947-2016
pi_211313451
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 14:24 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Uit op verstoring van de openbare orde en niet veilig icm een kinderfeest.

Gegrond fundament.
1947-2016
pi_211313596
Het was maar zwarte Piet.

twitter

Zo ging het ook met de joden die op de trein werden gezet.

Lafvolk. Je verwacht het niet.
  donderdag 16 november 2023 @ 14:55:55 #208
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211313732
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 14:06 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Omdat het niet waar is.
Maar je kan er ook gewoon niet naar luisteren.
  Moderator / Redactie FP donderdag 16 november 2023 @ 15:05:18 #209
Brabo Bastard
pi_211313802
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 14:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar je kan er ook gewoon niet naar luisteren.
Dat klopt. Dat zouden we allemaal moeten doen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_211314298
quote:
Gedoogd ook gewoon.
Alsof het verboden is :')

Tijd voor een kozp verbod.
1947-2016
pi_211314592
quote:
Echt, wie zijn toch die mensen...?
Zouden ze na al die jaren niet eens moe van zichzelf worden?
pi_211315631
In de Lier blijven zwarte Zwarte Pieten meelopen, ^O^
quote:
Sinterklaascomité De Lier en KOZP komen er niet uit over zwarte pieten

Het sinterklaascomité in De Lier en Kick Out Zwarte Piet (KOZP) hebben geen overeenstemming bereikt na een gesprek over de verschijning van zwarte pieten bij de sinterklaasintocht van komende zaterdag. Het comité wil volledig zwart geschminkte pieten, terwijl KOZP hiertegen strijdt. Ondanks een gesprek onder leiding van de burgemeester van de gemeente Westland, blijven de meningen over de invulling van de intocht onveranderd.
https://www.hartvannederl(...)ier-kozp-zwarte-piet
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 16 november 2023 @ 19:25:41 #214
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_211316007
quote:

[..]
Goedzo. Iedereen heeft het recht om vreedzaam te demonstreren en blijkbaar helpt het. De “angst” zit ‘m ook helemaal niet in die KOZP-demonstraties maar in de tégendemonstraties met schreeuwende boeren, tokkies en boomers die “opkomen voor kinderen”. Sneu.
En je vind t helemaal geen probleem dat ze dit willens en wetens uit gaan lokken ? En dat noem jij dan vreedzaam ? Het helpt dus alleen omdat fatsoenlijke/verantwoordelijke mensen wél willen voorkomen dat de kinderen de dupe worden, dat heeft niks met vreedzaam te maken dat is afdwingen over de rug van kinderen heen. Maar droom jij rustig verder hoor.

Jerry Afriyie in Parool: "Als ik Zwarte Piet tegenkom, sla ik hem knock-out ... schop ik hem ook het AMC in. En dat ligt hier 200 km vandaan...

Vreedzaam zei je toch ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_211316014
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 18:49 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat wordt dus vechten overmorgen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator / Redactie FP donderdag 16 november 2023 @ 19:28:15 #216
Brabo Bastard
pi_211316037
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 19:25 schreef deedeetee het volgende:

[..]
En je vind t helemaal geen probleem dat ze dit willens en wetens uit gaan lokken ? En dat noem jij dan vreedzaam ? Het helpt dus alleen omdat fatsoenlijke/verantwoordelijke mensen wél willen voorkomen dat de kinderen de dupe worden, dat heeft niks met vreedzaam te maken dat is afdwingen over de rug van kinderen heen. Maar droom jij rustig verder hoor.

Jerry Afriyie in Parool: "Als ik Zwarte Piet tegenkom, sla ik hem knock-out ... schop ik hem ook het AMC in. En dat ligt hier 200 km vandaan...

Vreedzaam zei je toch ?
Zie je, het zijn gewoon een stel ruziezoekende terroristen.
"Omae wa mou shindeiru."
  donderdag 16 november 2023 @ 19:34:47 #217
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_211316150
Wil dat KOZP er soms een 100% blank feest van maken?
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  donderdag 16 november 2023 @ 21:59:30 #218
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211318496
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 18:49 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ook in Drunen wordt het spannend.

Voorstanders zwarte piet zijn boos en gaan achter de intocht aan
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 16 november 2023 @ 22:05:52 #219
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211318552
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 19:25 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Vreedzaam zei je toch ?
Dat was Akwasi toch?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_211318570
quote:
Zal je zien dat het handjevol voorstanders de schuld gaat krijgen van het uit de hand lopen van deze intocht.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 november 2023 @ 22:13:52 #221
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211318615
Mijn gemeente heeft het gewoon tijdens corona laf veranderd :')

Mede doordat de scholen even laf waren en het meteen veranderden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211318821
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 22:05 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dat was Akwasi toch?
Interview met Bnr paar jaar terug had hij letterlijk gezegd geweld te willen gaan gebruiken bij demos als mensen niet wilde gaan luisteren.
1947-2016
  donderdag 16 november 2023 @ 22:48:14 #223
182233 thedeedster
pi_211318898
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 22:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Interview met Bnr paar jaar terug had hij letterlijk gezegd geweld te willen gaan gebruiken bij demos als mensen niet wilde gaan luisteren.
En dat zijn dus al die “vreedzame demonstranten “…
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 17 november 2023 @ 23:20:50 #225
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211329697
quote:

[..]
Ook hier weer dat omdraaien, het blijft fascinerend. Zoals ik eerder in dit topic al postte:

quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2023 20:47 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik vind het iedere keer opvallend hoe de discussie omgedraaid wordt.

> Sinterklaas en zp al lange tijd traditie in NL. Fictieve karakters hebben nu eenmaal ooit een bepaald uiterlijk gekregen, zoals alle fictieve karakters een bepaald uiterlijk hebben
> Het is een onbeladen kinderfeest, vrolijkheid en weinig tot geen mensen die er aanstoot aan nemen
> Kinderen zijn helemaal niet bezig met zaken als 'knecht van een blanke', 'slavernij', etc. Ze zien zp en Sinterklaas niet als gewone mensen, maar als sprookjesfiguren die eens per jaar langskomen
> Kleine groep neemt 'aanstoot' aan zp, benadrukt zelf de link met donkere mensen, eist dat het karakter verdwijnt en wordt daarin de laatste jaren steeds activistischer
> Veel mensen vinden het gezeur om niets, zijn helemaal niet bezig met zaken als 'ras' of slavernij omtrent dit feest
> Die mensen zijn ook niet te beroerd om te luisteren naar bezwaren en daar rekening mee te houden, maar vinden daarbij ook dat hun tradities (waaronder het uiterlijk van een fictief karakter) niet direct volledig hoeven te verdwijnen, omdat een kleine groep vindt dat ze 'racisten' zijn en meent te moeten bepalen hoe hier kinderfeesten worden bedoeld en worden gevierd
> Actievoerders doen opeens alsof de kleur niemand wat uitmaakt, zij heel vooruitstrevend zijn en het probleem juist ligt bij de mensen die aan zp willen vasthouden. Dat zijn opeens de eisers/'addicten' geworden die iets willen en 'dubieus' zijn.

Voor de goede orde: mij maakt de kleur van piet ook geen reet uit. Maar dat betekent ook dat ik er geen enkel probleem mee heb als die figuur zwart is en blijft, zoals al vele jaren het geval is.

Uiteraard zie je binnen dit soort discussies dat beide zijden vaak gekaapt worden door extremere mensen. Dus in het 'pro-piet' kamp zie je dan inderdaad ook figuren die er koste wat het kost aan willen vasthouden en dat op vrij primitieve/treurige wijze uiten. Echter is de discussie niet vanuit die zijde begonnen, maar er wordt nu soms wel gedaan alsof dat de klagende groep is. Er is simpelweg een 'probleem' gecreëerd dat er niet was.
Het 'probleem' zijn zogenaamd de 'tegendemonstraties', dat zijn de boosdoeners met 'boeren', 'tokkies' en 'boomers'.

Het is zo simpel: zonder KOZP 'demonstraties' heb je een kinderfeest met ouders en kinderen tot een jaar of 7 die blij zijn dat Sinterklaas er weer is. Na twee of drie uurtjes gaan ze weer naar huis, zetten hun schoen en kijken ze uit naar 5 december. Met KOZP 'demonstraties' heb je politiebeveiliging, risicoanalyses en zelfs in- en intrieste officiële mededelingen dat "de veiligheid van de bezoekers niet gegarandeerd kan worden". Alsof het een Feyenoord-Ajax of G20-top betreft.

Als je nu eerlijk bent: is het nu echt zó nodig om bij een kinderfeest ver weg van je moreel zo superieure Amsterdam te gaan staan demonstreren? Wat voor vreselijk belangrijk hoger doel bereik je daar dan mee? En wat voor verschrikkelijk leed bestrijd je daarmee?
pi_211331652
quote:
Hoe Sinterklaas weer vooral een tijd van plezier in plaats van strijd werd
https://nos.nl/l/2498266

Jerry Afriyie van KOZP. En we proberen met de mensen die tegenover ons staan in gesprek te gaan.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 18 november 2023 @ 09:47:34 #227
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_211331761
Ja, hele goede beschrijving van het grotere verhaal. Zwarte piet bestaat (gelukkig) niet meer, de traditie is nu roetveegpiet. Welkom roetveegpiet, een feest voor iedereen! 🥳
pi_211332935
Mensen mogen het er van mij niet mee eens zijn hoe hier dingen gebeuren, het grote punt is hoe je de discussie in gaat, KOZP is de discussie met gestrekt been in gegaan door mensen weg te zetten als racisten, de manier van demonstreren in diverse Sinterklaas intochten maakte het er niet bepaald beter op, mensen gaan daar op reageren vaak ook met gestrekt been en zo kom je dus nooit tot oplossingen
De manier waarop KOZP zijn zin heeft gekregen ligt dicht tegen terreur aan, als een bakker zwarte piet in zijn etalage had staan werd er in een brief geschreven dat het gevraagd werd te verwijderen anders…..
Ook hier op Fok! Is de zwarte Piet smiley verdwenen om die redenen

Het is nooit een discussie geweest, het moest, het moest of het moest en het land heeft gebogen voor dit dwangmatig gedram
KZOP zou verboden moeten worden
  zaterdag 18 november 2023 @ 11:23:52 #229
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_211332977
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 11:18 schreef Cupfighter het volgende:
Mensen mogen het er van mij niet mee eens zijn hoe hier dingen gebeuren, het grote punt is hoe je de discussie in gaat, KOZP is de discussie met gestrekt been in gegaan door mensen weg te zetten als racisten, de manier van demonstreren in diverse Sinterklaas intochten maakte het er niet bepaald beter op, mensen gaan daar op reageren vaak ook met gestrekt been en zo kom je dus nooit tot oplossingen
De manier waarop KOZP zijn zin heeft gekregen ligt dicht tegen terreur aan, als een bakker zwarte piet in zijn etalage had staan werd er in een brief geschreven dat het gevraagd werd te verwijderen anders…..

Het is nooit een discussie geweest, het moest, het moest of het moest en het land heeft gebogen voor dit dwangmatig gedram
KOZP wil geen discussie maar domineren
pi_211333014
quote:

Dieptriest inderdaad.

Dat die FOK smiley ook verdwenen is... :')
pi_211333087
Vandaag is de intocht. Een acteur met religieuze symbolen, waardoor de jeugd moet denken dat priesters te vertrouwen zijn. Geniet ervan!
pi_211333120
quote:
En in dat soort dorpjes moet je niet gaan lopen kloten met activistische taferelen, die boeren daar kun je beter niet kwaad maken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_211333168
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 09:47 schreef Grumpey het volgende:
Ja, hele goede beschrijving van het grotere verhaal. Zwarte piet bestaat (gelukkig) niet meer, de traditie is nu roetveegpiet. Welkom roetveegpiet, een feest voor iedereen! 🥳
Ehm, hij bestaat nog gewoon hoor, in de provincie kom je hem nog overal tegen, daar hebben ze geen boodschap aan wat schreeuwerds uit Amsterdam.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 18 november 2023 @ 11:48:07 #234
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_211333180
twitter
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 18 november 2023 @ 11:50:39 #235
80791 crew  Paul
pi_211333202
twitter
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 18 november 2023 @ 11:51:30 #236
80791 crew  Paul
pi_211333214
twitter

twitter
pi_211333235
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 11:50 schreef Paul het volgende:
[ twitter ]
KOZP wordt weer beschermd?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 18 november 2023 @ 11:56:56 #238
182233 thedeedster
pi_211333266
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 11:48 schreef Paul het volgende:
[ twitter ]
KOZP wil een veilig feest.

Dit doet me denken aan die keer dat de Rolling Stones Hells Angels hadden ingehuurd als ordebewakers.

Je weet gewoon dat het niet klopt.
pi_211333287
quote:
[ twitter ]
Een veilig feest is het zeker. Als de oorzaak van de onveiligheid kozp oprot. Blijf weg.
1947-2016
pi_211333376
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 09:40 schreef Aether het volgende:

[..]

De eenzijdige blik in dit stuk is stuitend en klachtwaardig.

BV:

De VN heeft hier helemaal geen stem in, daarbij is het rapport volledig een wij van WC-eend verhaal.

Er wordt aangehaald dat voorstanders van Zwarte Piet een vergadering van KOZP met honkbalknuppels hebben verstoord. Dat is nooit bewezen.

Etc etc.

In de media is er alleen maar aandacht voor tegenstanders van Zwarte Piet. Daarbij worden dan de 'daden' van een klein groepje voorstanders uitvergroot en in de hoek van bruinrechts geplempt, alsof dat de reden is dat Zwarte Piet dan maar terecht verdwijnt. Het is alsof je door de daden van enkele 'hooligans' een voetbalclub dan maar zou moeten opheffen. :')

Dat terwijl die tegenstanders zich bedienen van intimidatie, chantage en geweld. Hoor je daar wat van in de media? Nauwelijks. Daar wordt angstvallig niet of nauwelijks aandacht aan besteed.

T.a.v. de NOS: Kom eens met een discussieprogramma met voor- en tegenstanders. Bewijs die aantijging van racisme maar eens. Nooit, nooit, nooit hebben de voorstanders van Zwarte Piet ooit het woord gehad. KOZP is nimmer de discussie aangegaan, heeft alleen maar geëist.

Toon bv ook eens de docu's van Arnold Jan Scheer.

Etc etc.

De NOS is ziek.

En het Nederlandse volk (op wat uitzonderingen na) is slap en ruggengraatloos.
pi_211333427
quote:
[ twitter ]
KOZP voert geen gesprekken. KOZP eist alleen maar.
pi_211333585
quote:

Dit dus. In de beginperiode heb ik Zwarte Piet hartstochtelijk verdedigd, maar de ene na de andere gemeente in Nederland toonde slappe knieën voor een kleine groep narcistische communisten, dus ik ben er al jaren klaar mee. Als ik kinderen krijg, ga ik geen Sinterklaas vieren.
pi_211333631
quote:

Dat is ook hoe woke te werk gaat. Dus denk na hoe je stemt, aub.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 18 november 2023 @ 12:59:31 #244
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_211333985
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 11:46 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ehm, hij bestaat nog gewoon hoor, in de provincie kom je hem nog overal tegen, daar hebben ze geen boodschap aan wat schreeuwerds uit Amsterdam.
Helaas werkt het zo niet, de ervaring leert dat alles wat je in de provincie ziet een reflectie is van wat 20 jaar eerder in de stad de praktijk was. Wat dat betreft is zwarte piet een achterhoede gevecht.
  zaterdag 18 november 2023 @ 13:18:37 #245
38496 Perrin
pi_211334231
twitter
  zaterdag 18 november 2023 @ 13:50:56 #246
38496 Perrin
pi_211334631
twitter
  Moderator / Redactie FP zaterdag 18 november 2023 @ 13:57:02 #247
Brabo Bastard
pi_211334709
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2023 13:50 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Dus de originele ordeverstoorders mogen gewoon doorgaan?
"Omae wa mou shindeiru."
pi_211334753
Raar weer dat de 'pro'-mensen gevorderd worden weg te gaan. Zo stimuleer je dus anti-demo's want die komen overal mee weg en worden zo gezien als de uiteindelijke 'winnaars'. Typisch Nederlands.

In belgie gewoon zwarte pieten trouwens.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_211334922
quote:
Sinterklaasintocht Zwijndrecht op laatste moment omgegooid; niet genoeg ervaren roetveegpieten
De Sinterklaasintocht in Zwijndrecht is enkele dagen voor de grote dag omgegooid. In eerste instantie gaf de organisatie als reden een aangekondigde demonstratie van Kick Out Zwarte Piet, maar die heeft helemaal geen demonstratie aangekondigd in Zwijndrecht. Nu blijkt dat een gebrek aan roetveegpieten uiteindelijk de reden is dat de organisatie het zaterdag niet rond krijgt.

De afgelopen weken zijn veel gesprekken gevoerd tussen de organisatie en de gemeente Zwijndrecht. De originele plan was een intocht met tweederde Zwarte Pieten en een derde roetveegpieten.
Actiegroep Kick Out Zwarte Piet heeft begin november aan een aantal gemeenten gevraagd hoe de intocht eruit zou zien.

Met de mogelijkheid dat KOZP naar Zwijndrecht zou komen om te demonstreren, heeft de organisatie gekeken naar een intocht met alleen maar roetveegpieten. Dat bleek niet te lukken, omdat die groep niet groot genoeg is en te weinig ervaring heeft.
https://www.rijnmond.nl/n(...)varen-roetveegpieten
pi_211334970
raat dat al die organisaties zo bezig zijn met Nederland. Zelfs belgische publieke omroep schreeuwt gewoon om zwarte piet en alles en ons land wordt dan telkens aangesproken internationaal alsof we blackface hebben :') We buigen weer te makkelijk voor iedereen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')