Geloof me: er zijn minder mensen daadwerkelijk geïnteresseerd in de kleur van de helper dan dat je zou denken op basis van wat mensen hardop lopen te mokken erover. Puntje bij het paaltje willen de meesten gewoon een leuk onbeladen feest dat zo min mogelijk mensen tegen het scheenbeen schopt. Roetveeg is prima alternatief, de zwarte piet addicten zullen snel in aantal afnemen (en ook steeds dubieuser worden gevonden).quote:Op woensdag 15 november 2023 16:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mooie manier om iets wat veel mensen belangrijk vinden te bagatelliseren. Dat jij nou KOZP steunt betekent niet dat je ook automatisch gelijk hebt of krijgt.
Kom eens uit je bubbelquote:Op woensdag 15 november 2023 18:58 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Geloof me: er zijn minder mensen daadwerkelijk geïnteresseerd in de kleur van de helper dan dat je zou denken op basis van wat mensen hardop lopen te mokken erover. Puntje bij het paaltje willen de meesten gewoon een leuk onbeladen feest dat zo min mogelijk mensen tegen het scheenbeen schopt. Roetveeg is prima alternatief, de zwarte piet addicten zullen snel in aantal afnemen (en ook steeds dubieuser worden gevonden).
Gewoon dreigen elk feest te verstieren waar ze niet al jouw regels overnemen en jij krijgt uiteindelijk je zin welquote:Sinterklaasintochten aangepast na aankondiging demonstraties KOZP
De sinterklaascomités van Etten-Leur en Drunen hebben besloten afscheid te nemen van Zwarte Piet tijdens de intocht van de Sint. In beide plaatsen had actiegroep Kick Out Zwarte Piet een demonstratie aangekondigd. Die protesten zijn na afspraken tussen de actiegroep en de organisatoren van de baan. Andere demonstraties gaan vooralsnog wél door.
Vorige week kondigde Kick Out Zwarte Piet (KOZP) demonstraties aan in Etten-Leur, Drunen, Enter en De Lier. De organisatie van de intocht in Drunen heeft vandaag besloten de festiviteiten aan te passen. De demonstratie die daar gepland stond, is geschrapt.
"We willen de veiligheid van de kinderen en andere aanwezigen waarborgen en een onbezorgde, onbevangen Sinterklaasintocht mogelijk maken voor alle kinderen", schrijft de organisatie van de intocht in een verklaring.
"Daarom hebben we in overleg met de gemeente en de politie afgesproken dat we bij de Sinterklaasintocht in Drunen overgaan naar een intocht met pieten zoals je die in het landelijke Sinterklaasjournaal ziet."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)aasintocht-aangepast
Ah, dus racisme hoeft niet 'vergoeilijkt' te worden. Weet ik genoeg.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:38 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik vergoelijk niks want er is niks om te vergoelijken. Behalve dan in de verbeelding van sommige mensen die kwaad zoeken waar helemaal geen kwaad bedoelt is.
Nee.quote:
Racisme is de zelfde kant uit gegaan als in t verleden discriminatie. Het woord is zo vaak ten onrechte gebruikt dat het zijn ware betekenis is verloren. Het sinterklaasfeest heeft totaal niets met racisme te maken.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ah, dus racisme hoeft niet 'vergoeilijkt' te worden. Weet ik genoeg.
Wou het ook al zeggen ja.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:04 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Racisme is de zelfde kant uit gegaan als in t verleden discriminatie. Het woord is zo vaak ten onrechte gebruikt dat het zijn ware betekenis is verloren. Het sinterklaasfeest heeft totaal niets met racisme te maken.
Als Piet is wat het volgens jou is: het een karikatuur neerzetten van een ras, dat is toch racisme?quote:Op woensdag 15 november 2023 20:04 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Racisme is de zelfde kant uit gegaan als in t verleden discriminatie. Het woord is zo vaak ten onrechte gebruikt dat het zijn ware betekenis is verloren. Het sinterklaasfeest heeft totaal niets met racisme te maken.
Zucht... wat heb je je allemaal laten aanpraten?quote:Op woensdag 15 november 2023 20:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als Piet is wat het volgens jou is: het een karikatuur neerzetten van een ras, dat is toch racisme?
Ik lees de post van user deedeetee, die zegt dat het een karikatuur van een neger is.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Zucht... wat heb je je allemaal laten aanpraten?
Jij bent ook geen onnozele hals van 20 meer. Wat vond je er voor 2011 zelf van?quote:Op woensdag 15 november 2023 20:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als Piet is wat het volgens jou is: het een karikatuur neerzetten van een ras, dat is toch racisme?
Nee daar heeft t niks mee te maken. Sinds wanneer is het maken van een nep figuur zomaar voor de aardigheid - in dit geval een feestje - opeens racisme ? Het is niet bedacht met de bedoeling om een heel volk voor schut te zetten. Daar heeft het totaal niets mee te maken. Dat er nu opeens de laatste jaren mensen zijn die er iets achter gaan zoeken wat er niet is om te kunnen zeiken maakt het nog geen racisme.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind het iedere keer opvallend hoe de discussie omgedraaid wordt.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:58 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Geloof me: er zijn minder mensen daadwerkelijk geïnteresseerd in de kleur van de helper dan dat je zou denken op basis van wat mensen hardop lopen te mokken erover. Puntje bij het paaltje willen de meesten gewoon een leuk onbeladen feest dat zo min mogelijk mensen tegen het scheenbeen schopt. Roetveeg is prima alternatief, de zwarte piet addicten zullen snel in aantal afnemen (en ook steeds dubieuser worden gevonden).
Een "karikatuur" (jouw woorden) is toch het ridiculiseren/belachelijk maken van iets of iemand?quote:Op woensdag 15 november 2023 20:44 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee daar heeft t niks mee te maken. Sinds wanneer is het maken van een nep figuur zomaar voor de aardigheid - in dit geval een feestje - opeens racisme ? Het is niet bedacht met de bedoeling om een heel volk voor schut te zetten. Daar heeft het totaal niets mee te maken. Dat er nu opeens de laatste jaren mensen zijn die er iets achter gaan zoeken wat er niet is om te kunnen zeiken maakt het nog geen racisme.
Ik stoor me nu nog steeds niet aan een zwarte piet, dus daar hoef je het niet om te vragen.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij bent ook geen onnozele hals van 20 meer. Wat vond je er voor 2011 zelf van?
Bij het feest in de huidige vorm is de term nog steeds van toepassing.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:04 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik stoor mij ook niet direct. Maar ik ben er over na gaan denken indertijd. Als het zoveel mensen wel stoort..quote:Op woensdag 15 november 2023 21:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Een "karikatuur" (jouw woorden) is toch het ridiculiseren/belachelijk maken van iets of iemand?
[..]
Ik stoor me nu nog steeds niet aan een zwarte piet, dus daar hoef je het niet om te vragen.
Dat moet ook, want anders verliezen de jankclubjes dr subsidie inkomsten.quote:Op woensdag 15 november 2023 22:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bij het feest in de huidige vorm is de term nog steeds van toepassing.
En hoe komt het dat het zoveel mensen stoort? Omdat de een de ander aansteekt en ze allemaal een nieuwe hobby hebben gevonden: gepikeerd zijn om dr huidskleurtje.quote:Op woensdag 15 november 2023 22:18 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik stoor mij ook niet direct. Maar ik ben er over na gaan denken indertijd. Als het zoveel mensen wel stoort..
Je kunt de mix van kleuren nu toch als deal zien?quote:Op woensdag 15 november 2023 22:23 schreef Inbox het volgende:
[..]
En hoe komt het dat het zoveel mensen stoort? Omdat de een de ander aansteekt en ze allemaal een nieuwe hobby hebben gevonden: gepikeerd zijn om dr huidskleurtje.
Correctie.quote:Op woensdag 15 november 2023 22:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bij het feest in de huidige vorm is de term nog steeds van toepassing.
Het is niet racistisch bedoelt.quote:Op woensdag 15 november 2023 22:43 schreef Montagui het volgende:
[..]
Correctie.
Niet 'is', dat VIND jij.
En anderen vinden er weer iets anders van.
Want als het racistisch IS dan zal niemand er een probleem van maken als jezelf zwart schminken als Zwarte Piet verboden wordt. Maar blijkbaar is het bewijs flinterdun of niet bestaand, en wordt Zwarte Piet alleen maar aangepast onder maatschappelijke druk van een luid schreeuwend extremistisch (en daadwerkelijk racistisch) clubje.
Hoe onnozel eigenlijk.
Zo zit het figuur van zwarte piet doorgaans niet in elkaar en het zou sws nog geen racisme zijn.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Een "karikatuur" (jouw woorden) is toch het ridiculiseren/belachelijk maken van iets of iemand?
Dus het is geen karikatuur?quote:Op donderdag 16 november 2023 09:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zo zit het figuur van zwarte piet doorgaans niet in elkaar en het zou sws nog geen racisme zijn.
quote:Op donderdag 16 november 2023 09:21 schreef Perrin het volgende:
Dit jaar is het 10-jarig jubileum van deze reeks. Lekker bezig, allemaal.
Toen al (lol)quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:30 schreef stopnaald het volgende:
Ik ben die hele Zwarte Piet discussie NU al weer moe.
Het is geen racisme, wil je nu een discussie starten over het begrip van een karikatuur ? Ga fietsen joh....quote:Op donderdag 16 november 2023 09:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dus het is geen karikatuur?
Er zijn zoveel karikaturen. Nederlanders worden met klompen afgebeeld, Fransen met een stokbrood onder de arm etc. etc.quote:Op donderdag 16 november 2023 09:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dus het is geen karikatuur?
Ja daar zeg ik de grens met satire/humor is dun. Maar in dit geval is het A duidelijk niet humoristisch bedoeld B in een onhandige context en bovenal C als het een karikatuur is is het een karikatuur met een duidelijk negatief-historische bijklank.quote:Op donderdag 16 november 2023 12:11 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Er zijn zoveel karikaturen. Nederlanders worden met klompen afgebeeld, Fransen met een stokbrood onder de arm etc. etc.
Wat maakt een karikatuur nou racistisch? Of geldt dat voor elke karikatuur?
Zou toch eigenlijk vreemd zijn als sommige karikaturen meer zijn dan andere.
quote:Op donderdag 16 november 2023 13:16 schreef KasBircok het volgende:
weg met die rasistise sint feest met die piet
je moet eens beter nederlands leren schrijfenquote:Op donderdag 16 november 2023 13:16 schreef KasBircok het volgende:
weg met die rasistise sint feest met die piet
Eerder bang om het plakkaat racisme te krijgen.quote:Op donderdag 16 november 2023 13:31 schreef Hexagon het volgende:
Bang voor een paar lui met bordjes.
Waarom is het zo erg als KOZP dat roept?quote:Op donderdag 16 november 2023 13:48 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Eerder bang om het plakkaat racisme te krijgen.
KOZP is een terreurgroep.
Zwichten voor terrorisme.quote:Op donderdag 16 november 2023 13:29 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)an-om-kozp-protesten
KO kozp
Omdat het niet waar is.quote:Op donderdag 16 november 2023 13:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom is het zo erg als KOZP dat roept?
Nee, KOZP eist in plaats van vraagt. Daar gaat het mis.quote:Op donderdag 16 november 2023 14:10 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Het is helaas een ''feest'' geworden met alleen maar politieke statements. Ik geloof niet dat kinderen zich erg druk maken over roetveegpiet of zwarte piet. Jammer dat zowel KOZP en de gemeente dit niet met elkaar kunnen overleggen lijkt het.
Waarom is het jammer dat er geen overleg plaatsvindt?quote:Op donderdag 16 november 2023 14:10 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Jammer dat zowel KOZP en de gemeente dit niet met elkaar kunnen overleggen lijkt het.
Nu gaat het helemaal niet door. Ik zou niet weten wat je kan doen naast het aan banden leggen van een intocht.quote:Op donderdag 16 november 2023 14:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom is het jammer dat er geen overleg plaatsvindt?
kozp wil dat het veranderd, overleg is niet mogelijk, anders komen ze even op bezoek je kinderfeesie verkloten.
Overleg hoor!
Goedzo. Iedereen heeft het recht om vreedzaam te demonstreren en blijkbaar helpt het. De “angst” zit ‘m ook helemaal niet in die KOZP-demonstraties maar in de tégendemonstraties met schreeuwende boeren, tokkies en boomers die “opkomen voor kinderen”. Sneu.quote:Op donderdag 16 november 2023 13:29 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)an-om-kozp-protesten
KO kozp
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |