Tja, soms kan je beter maar de mindere zijn en doen wat ze vragen zodat kinderen alsnog dat feest kunnen hebben.quote:Op donderdag 16 november 2023 14:11 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nee, KOZP eist in plaats van vraagt. Daar gaat het mis.
De terroristen aan banden leggen?quote:Op donderdag 16 november 2023 14:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Nu gaat het helemaal niet door. Ik zou niet weten wat je kan doen naast het aan banden leggen van een intocht.
Gaat niet want recht op demonstratie.quote:Op donderdag 16 november 2023 14:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De terroristen aan banden leggen?
Tenzij kans op ordelijke verstoring dan wel onrust.quote:Op donderdag 16 november 2023 14:24 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Gaat niet want recht op demonstratie.
kozp vreedzaam demonstreren?quote:Op donderdag 16 november 2023 14:20 schreef Hortensia_ het volgende:
[..]
Goedzo. Iedereen heeft het recht om vreedzaam te demonstreren en blijkbaar helpt het. De “angst” zit ‘m ook helemaal niet in die KOZP-demonstraties maar in de tégendemonstraties met schreeuwende boeren, tokkies en boomers die “opkomen voor kinderen”. Sneu.
Uit op verstoring van de openbare orde en niet veilig icm een kinderfeest.quote:Op donderdag 16 november 2023 14:24 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Gaat niet want recht op demonstratie.
Maar je kan er ook gewoon niet naar luisteren.quote:Op donderdag 16 november 2023 14:06 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Omdat het niet waar is.
Dat klopt. Dat zouden we allemaal moeten doen.quote:Op donderdag 16 november 2023 14:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar je kan er ook gewoon niet naar luisteren.
Gedoogd ook gewoon.quote:Op donderdag 16 november 2023 15:08 schreef Alpha0 het volgende:
KOZP wil zaterdag demonstreren in Vlaardingen
Militant volkje zeg.
Echt, wie zijn toch die mensen...?quote:Op donderdag 16 november 2023 15:08 schreef Alpha0 het volgende:
KOZP wil zaterdag demonstreren in Vlaardingen
Militant volkje zeg.
https://www.hartvannederl(...)ier-kozp-zwarte-pietquote:Sinterklaascomité De Lier en KOZP komen er niet uit over zwarte pieten
Het sinterklaascomité in De Lier en Kick Out Zwarte Piet (KOZP) hebben geen overeenstemming bereikt na een gesprek over de verschijning van zwarte pieten bij de sinterklaasintocht van komende zaterdag. Het comité wil volledig zwart geschminkte pieten, terwijl KOZP hiertegen strijdt. Ondanks een gesprek onder leiding van de burgemeester van de gemeente Westland, blijven de meningen over de invulling van de intocht onveranderd.
En je vind t helemaal geen probleem dat ze dit willens en wetens uit gaan lokken ? En dat noem jij dan vreedzaam ? Het helpt dus alleen omdat fatsoenlijke/verantwoordelijke mensen wél willen voorkomen dat de kinderen de dupe worden, dat heeft niks met vreedzaam te maken dat is afdwingen over de rug van kinderen heen. Maar droom jij rustig verder hoor.quote:Op donderdag 16 november 2023 14:20 schreef Hortensia_ het volgende:
[..]
Goedzo. Iedereen heeft het recht om vreedzaam te demonstreren en blijkbaar helpt het. De “angst” zit ‘m ook helemaal niet in die KOZP-demonstraties maar in de tégendemonstraties met schreeuwende boeren, tokkies en boomers die “opkomen voor kinderen”. Sneu.
Dat wordt dus vechten overmorgen.quote:Op donderdag 16 november 2023 18:49 schreef Montagui het volgende:
In de Lier blijven zwarte Zwarte Pieten meelopen,
[..]
https://www.hartvannederl(...)ier-kozp-zwarte-piet
Zie je, het zijn gewoon een stel ruziezoekende terroristen.quote:Op donderdag 16 november 2023 19:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En je vind t helemaal geen probleem dat ze dit willens en wetens uit gaan lokken ? En dat noem jij dan vreedzaam ? Het helpt dus alleen omdat fatsoenlijke/verantwoordelijke mensen wél willen voorkomen dat de kinderen de dupe worden, dat heeft niks met vreedzaam te maken dat is afdwingen over de rug van kinderen heen. Maar droom jij rustig verder hoor.
Jerry Afriyie in Parool: "Als ik Zwarte Piet tegenkom, sla ik hem knock-out ... schop ik hem ook het AMC in. En dat ligt hier 200 km vandaan...
Vreedzaam zei je toch ?
Ook in Drunen wordt het spannend.quote:Op donderdag 16 november 2023 18:49 schreef Montagui het volgende:
In de Lier blijven zwarte Zwarte Pieten meelopen,
[..]
https://www.hartvannederl(...)ier-kozp-zwarte-piet
Dat was Akwasi toch?quote:Op donderdag 16 november 2023 19:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En je vind t helemaal geen probleem dat ze dit willens en wetens uit gaan lokken ? En dat noem jij dan vreedzaam ? Het helpt dus alleen omdat fatsoenlijke/verantwoordelijke mensen wél willen voorkomen dat de kinderen de dupe worden, dat heeft niks met vreedzaam te maken dat is afdwingen over de rug van kinderen heen. Maar droom jij rustig verder hoor.
Jerry Afriyie in Parool: "Als ik Zwarte Piet tegenkom, sla ik hem knock-out ... schop ik hem ook het AMC in. En dat ligt hier 200 km vandaan...
Vreedzaam zei je toch ?
Zal je zien dat het handjevol voorstanders de schuld gaat krijgen van het uit de hand lopen van deze intocht.quote:Op donderdag 16 november 2023 21:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ook in Drunen wordt het spannend.
Voorstanders zwarte piet zijn boos en gaan achter de intocht aan
Interview met Bnr paar jaar terug had hij letterlijk gezegd geweld te willen gaan gebruiken bij demos als mensen niet wilde gaan luisteren.quote:
En dat zijn dus al die “vreedzame demonstranten “…quote:Op donderdag 16 november 2023 22:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Interview met Bnr paar jaar terug had hij letterlijk gezegd geweld te willen gaan gebruiken bij demos als mensen niet wilde gaan luisteren.
quote:Op donderdag 16 november 2023 21:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ook in Drunen wordt het spannend.
Voorstanders zwarte piet zijn boos en gaan achter de intocht aan
Ook hier weer dat omdraaien, het blijft fascinerend. Zoals ik eerder in dit topic al postte:quote:Op donderdag 16 november 2023 14:20 schreef Hortensia_ het volgende:
[..]
Het 'probleem' zijn zogenaamd de 'tegendemonstraties', dat zijn de boosdoeners met 'boeren', 'tokkies' en 'boomers'.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:47 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik vind het iedere keer opvallend hoe de discussie omgedraaid wordt.
> Sinterklaas en zp al lange tijd traditie in NL. Fictieve karakters hebben nu eenmaal ooit een bepaald uiterlijk gekregen, zoals alle fictieve karakters een bepaald uiterlijk hebben
> Het is een onbeladen kinderfeest, vrolijkheid en weinig tot geen mensen die er aanstoot aan nemen
> Kinderen zijn helemaal niet bezig met zaken als 'knecht van een blanke', 'slavernij', etc. Ze zien zp en Sinterklaas niet als gewone mensen, maar als sprookjesfiguren die eens per jaar langskomen
> Kleine groep neemt 'aanstoot' aan zp, benadrukt zelf de link met donkere mensen, eist dat het karakter verdwijnt en wordt daarin de laatste jaren steeds activistischer
> Veel mensen vinden het gezeur om niets, zijn helemaal niet bezig met zaken als 'ras' of slavernij omtrent dit feest
> Die mensen zijn ook niet te beroerd om te luisteren naar bezwaren en daar rekening mee te houden, maar vinden daarbij ook dat hun tradities (waaronder het uiterlijk van een fictief karakter) niet direct volledig hoeven te verdwijnen, omdat een kleine groep vindt dat ze 'racisten' zijn en meent te moeten bepalen hoe hier kinderfeesten worden bedoeld en worden gevierd
> Actievoerders doen opeens alsof de kleur niemand wat uitmaakt, zij heel vooruitstrevend zijn en het probleem juist ligt bij de mensen die aan zp willen vasthouden. Dat zijn opeens de eisers/'addicten' geworden die iets willen en 'dubieus' zijn.
Voor de goede orde: mij maakt de kleur van piet ook geen reet uit. Maar dat betekent ook dat ik er geen enkel probleem mee heb als die figuur zwart is en blijft, zoals al vele jaren het geval is.
Uiteraard zie je binnen dit soort discussies dat beide zijden vaak gekaapt worden door extremere mensen. Dus in het 'pro-piet' kamp zie je dan inderdaad ook figuren die er koste wat het kost aan willen vasthouden en dat op vrij primitieve/treurige wijze uiten. Echter is de discussie niet vanuit die zijde begonnen, maar er wordt nu soms wel gedaan alsof dat de klagende groep is. Er is simpelweg een 'probleem' gecreëerd dat er niet was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |