Wordt volledig overschaduwd door het Sint Pieter effectquote:Op donderdag 9 november 2023 08:59 schreef Slobeend het volgende:
Waarom is er (voorlopig) geen Timmermans effect? Erg jammer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 9 november 2023 09:05 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wordt volledig overschaduwd door het Sint Pieter effectNederland is ook overwegend rechts en je hebt nu helaas een populaire "centrum"partij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als dit een onvervalste tweestrijd wordt hebben we wel een groot probleem.
Wat moet een leider op links met een bourgondisch postuur a la Ton Elias...?quote:Op donderdag 9 november 2023 09:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
Timmermans is natuurlijk ook niet erg populair onder mensen die sceptisch zijn over het effect van klimaatmaatregelen op de eigen portemonnee en op de EU.
Ik ben zelf ook geen fan van Timmermans, had daar liever een ander gezien. Maar ja.
Hier moeten we het voorlopig mee doen. Ondanks dat het nu in ieder geval wel redelijk staat is het veel te matig om kans te maken tegen een Engelse subtopper. Hopen dat je nog de Conference League haalt, maar ook dat wordt lastig.quote:
Ja, die wilde wel heel graag een andere wedstijd dan in Brighton zien, maar dat viel ook wel mee.quote:Op donderdag 9 november 2023 21:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik heb weer ontzettend genoten van fanboy Wytse van der Goot die wanhopig op zoek was naar lichtpuntjes. Wat heeft die jongen het zwaar.
Als Brabander is het deze weken ook extra genieten van het enorme verschil in kwaliteit. Wij danken Marc, Edwin en Sven voor de goede werken in Amsterdam het afgelopen anderhalf jaarquote:Op donderdag 9 november 2023 21:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Zo was hij een uur lang die Ramaj aan het ophemelen, waarna die jongen spontaan ballen over de zijlijn en in de voeten van de tegenstander begon te spelen.
Over een paar maanden zijn alle puzzelstukjes ineen gevallen en kan er een standbeeld voor Mislintat worden neergezet!quote:Op donderdag 9 november 2023 21:10 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als Brabander is het deze weken ook extra genieten van het enorme verschil in kwaliteit. Wij danken Marc, Edwin en Sven voor de goede werken in Amsterdam het afgelopen anderhalf jaar
Laatste half uur was af en toe nog wel aardig.quote:Op donderdag 9 november 2023 21:10 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Ja, die wilde wel heel graag een andere wedstijd dan in Brighton zien, maar dat viel ook wel mee.
Waarom outdated en irrelevant?quote:Op vrijdag 10 november 2023 13:29 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Na Nieuwsuur met Lilian kan je alleen maar concluderen dat SP gewoon een outdated partij is. Marijnissen vond ik niet eens heel slecht overkomen, maar het is gewoon een irrelevante partij.
Met alle respect, maar waar ze momenteel prat op gaan is dat ze 'het toeslagenschandaal' boven tafel hebben gekregen. Dat is alweer drie jaar geleden en we zijn een hele reeks verkiezingen verder. Hoe wil je je werkelijk van Verenigd Links onderscheiden? Werkelijk geen idee.quote:Op vrijdag 10 november 2023 13:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Waarom outdated en irrelevant?
Deze ken je waarschijnlijk ook al:quote:Op vrijdag 10 november 2023 20:34 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dankzij Fok ken ik dit
KLB / Mensen die zeggen dat Jeroen Stevens niet met gevoel zingt
quote:Op vrijdag 10 november 2023 20:40 schreef Felagund het volgende:
[..]
Deze ken je waarschijnlijk ook al:
Vroeger baggerde ik het muziekforum volquote:Op woensdag 12 maart 2014 11:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Kijk ze losgaanCheck die fiets
Zie die sfeer
Braakt louter clichés uit zoals de meeste 'analisten', maar ik snap sowieso niet wat het verder toevoegt aan de zondag 19:00-uitzending. Al weet ik ook dat Hens Cray Sr. analyses gaf bij hetzelfde programma.quote:Op vrijdag 10 november 2023 16:31 schreef franklop het volgende:
Vraag aan degenen die haar wel eens zien bij analyses; is Leonne Stentler de 'vrouw omdat het moet' of weet ze wel wat van het spelletje af en wat zinnigs te melden?
Leonne schopt elke deur die in de buurt staat mijlenver open. En analyses hoeven wmb niet bij Studio Sport (dat ik zelden kijk want ESPN), tenzij van niveau Mets of the day maar dat is hier toch niet haalbaar. Dit was het weekend van ESPN vind ik regelmatig wel te pruimen.quote:Op vrijdag 10 november 2023 16:31 schreef franklop het volgende:
Vraag aan degenen die haar wel eens zien bij analyses; is Leonne Stentler de 'vrouw omdat het moet' of weet ze wel wat van het spelletje af en wat zinnigs te melden?
Ik mis het gehakkel van Tom Egbers.quote:Op zaterdag 11 november 2023 12:29 schreef Slobeend het volgende:
En Gert van 't Hof is de saaiste presentator ooit. Oke misschien na Henry Schut.
Zei niemand, ooit.quote:Op zaterdag 11 november 2023 12:59 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik mis het gehakkel van Tom Egbers.
Jeroen Stomphorst.quote:Op zaterdag 11 november 2023 12:29 schreef Slobeend het volgende:
En Gert van 't Hof is de saaiste presentator ooit. Oke misschien na Henry Schut.
Met het vertrek van Herman houden we Bert Maalderink over.quote:Op zaterdag 11 november 2023 14:18 schreef Szura het volgende:
[..]
Er zijn weinig lichtpuntjes bij de NOS
Zolang de NOS voetbalpodcast blijft bestaan ben ik tevreden.quote:Op zaterdag 11 november 2023 14:41 schreef wimderon het volgende:
[..]
Met het vertrek van Herman houden we Bert Maalderink over.
Terecht.quote:Op zaterdag 11 november 2023 21:44 schreef Slobeend het volgende:
Omtzigt gefileerd in Even tot Hier.
Nooit.quote:Op zaterdag 11 november 2023 22:20 schreef franklop het volgende:
Het vuurwerk is weer mooi op tijd hier.
Wanneer komt daar nou eens een verbod op
Misschien komt Leonne nu ook op de cover van Davilex competitiemanager!quote:Op zaterdag 11 november 2023 00:45 schreef wimderon het volgende:
[..]
Braakt louter clichés uit zoals de meeste 'analisten', maar ik snap sowieso niet wat het verder toevoegt aan de zondag 19:00-uitzending. Al weet ik ook dat Hens Cray Sr. analyses gaf bij hetzelfde programma.
Jeroen Elshoff is daar vrijwel altijd lachwekkend.quote:Op zaterdag 11 november 2023 14:52 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Zolang de NOS voetbalpodcast blijft bestaan ben ik tevreden.
Je bedoelt Grueter.quote:Op zondag 12 november 2023 14:22 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Jeroen Elshoff is daar vrijwel altijd lachwekkend.
Jeroen Elshoff is de verstandige met een lichte voorkeur voor AZ. Zit ook regelmatig bij dat vrijdagavondprogramma.quote:Op zondag 12 november 2023 14:32 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dat zou zomaar kunnen ik haal ze vaak door elkaar.
Grueter geeft/gaf ook commentaar bij pootjebaden toch? Die klinkt altijd alsof hij commentaar doet van het Laatste Oordeel.quote:Op zondag 12 november 2023 14:38 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Jeroen Elshoff is de verstandige met een lichte voorkeur voor AZ. Zit ook regelmatig bij dat vrijdagavondprogramma.
Grueter is de totaal onredelijke die geen normale discussie kan voeren en altijd begint over Celtic, hardlopen of dat ie vrouwenvoetbal niks vindt.
quote:Op zondag 12 november 2023 15:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Grueter is de idioot die altijd begint te schreeuwen
Joris (van den Berg) is nog een stuk erger wat dat betreft.quote:
Daar lijkt het wel op ja.quote:
Toch geen verademing.quote:
quote:Op zondag 12 november 2023 16:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Toch geen verademing.
Van random tweets?quote:Op zondag 12 november 2023 16:39 schreef Pistolero het volgende:
[..]
[ twitter ]
We kunnen bijna een hele collage maken.
Die random tweets geven anders toch wel redelijk de algemene tendens weer bij de gemiddelde Ajaxsupporter.quote:
Ik zit nu in het OV met een stel Feyenoord-hooligans.quote:Op zondag 12 november 2023 16:46 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Die random tweets geven anders toch wel redelijk de algemene tendens weer bij de gemiddelde Ajaxsupporter.
WLR SC heeft maar één regel en dat is dat we niet over Joris praten.quote:Op zondag 12 november 2023 15:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Joris (van den Berg) is nog een stuk erger wat dat betreft.
Joris is net zo slecht als Julius.quote:Op zondag 12 november 2023 21:28 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
WLR SC heeft maar één regel en dat is dat we niet over Joris praten.
Is Kerrolain camerageil?quote:Uiteindelijk heeft alleen Caroline een écht nieuwtje voor Thom. Ze is gevraagd voor Chateau Meiland VIPS. “Ik ben wel gevraagd, dus dat gaan we nog even bekijken. Ik zou het heel leuk vinden, want Martien is een goede vriend geworden in de afgelopen twee jaar, maar ik ben bang dat ik dan iets moet gaan doen in een opdracht. Muurklimmen ofzo.”
Ze vervolgt: “Dan denk ik van: ja, dat zie ik mezelf niet zo doen, maar ik vind het wel leuk, want je kan weer in gesprek gaan met allerlei mensen die er dan ook zijn. Voor Martien maak ik misschien wel een uitzondering in een showprogramma.”
Dat was één van de meest debiele interviews die ik ooit heb gezien.quote:Op zondag 12 november 2023 21:28 schreef Immerdebestebob het volgende:
Arno Vermeulen van Brubbie is vrij ongemakkelijk
Als geboren Nieuwegeinees approve ik deze message.quote:
Ziet er echt als een oude man uit, maar zijn antwoorden zijn 100% Martquote:
Dit was goed.quote:
Omdat hij uit Europa komt en viesdik is. Daardoor kan hij geen goed doen, en het volk holt vervolgens achter de peilingen aan.quote:Op donderdag 9 november 2023 08:59 schreef Slobeend het volgende:
Waarom is er (voorlopig) geen Timmermans effect? Erg jammer.
Het item over de egelopvang in Goes was ook sterk.quote:Op maandag 13 november 2023 23:24 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dit was goed.
[..]
Omdat hij uit Europa komt en viesdik is. Daardoor kan hij geen goed doen, en het volk holt vervolgens achter de peilingen aan.
Ik word echt woest van die spotjes over bestaanszekerheid. Dat is wel lef hebben hoor.quote:Op maandag 13 november 2023 23:49 schreef Steven184 het volgende:
VVD voert campagne tegen haar eigen beleid. VVD in optima forma.
De pers en het volk zijn gewoon mokerdom.quote:Op maandag 13 november 2023 23:53 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik word echt woest van die spotjes over bestaanszekerheid. Dat is wel lef hebben hoor.
Pieter-Dilan 1 wordt veel rechts conservatiever dan mensen verwachten als ze op Omtzigt stemmen. Dat krijg je als mensen niet de moeite nemen te bekijken wat deze partijen in het programma opschrijven.quote:Op maandag 13 november 2023 23:49 schreef Steven184 het volgende:
VVD voert campagne tegen haar eigen beleid. VVD in optima forma.
Met recht een Martosaurus nu, maar scherp as ever 💪🏻💪🏻quote:
quote:"Als je kijkt naar de grote crises die we hebben meegemaakt, zijn we daar over het algemeen goed doorgekomen. Natuurlijk zijn er mensen die daar nog last van hebben, daar wil ik absoluut niks aan afdoen. Maar over het algemeen zijn we het goed doorgekomen"
mAAr De zOrGquote:Op dinsdag 14 november 2023 11:50 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Het is 2023 en de SP is verbaasd dat andere partijen interessanter zijn voor hun standpunten.
Ontkent het bestaan van Ayold Kloosterboer en zet Bert Maalderink op een voetstuk, Martquote:
quote:Op maandag 13 november 2023 23:53 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik word echt woest van die spotjes over bestaanszekerheid. Dat is wel lef hebben hoor.
De SP heeft na drie jaar nog steeds niet door dat het Toeslagenschandaal er een uit de categorie "Zolang het maar goed met mezelf gaat!" is in Nederland. Dat is een cynische constatering, maar het gaat om het punt: drie jaar daarop teren terwijl Pieter "De Verlosser" Omtzigt al die shine allang heeft opgebruikt.quote:
Dat geldt voor alle onderwerpen waarvoor meer solidariteit wordt gevraagd. Nederland is een diep egoïstisch land.quote:Op dinsdag 14 november 2023 13:58 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
De SP heeft na drie jaar nog steeds niet door dat het Toeslagenschandaal er een uit de categorie "Zolang het maar goed met mezelf gaat!" is in Nederland. Dat is een cynische constatering, maar het gaat om het punt: drie jaar daarop teren terwijl Pieter "De Verlosser" Omtzigt al die shine allang heeft opgebruikt.
quote:Op dinsdag 14 november 2023 13:08 schreef DeeBee het volgende:
Alles op alles zetten om vanaf nu elke crisis te winnen
Ze kent haar klassiekers
De toneelvereniging in Hawija is niet onverdeeld enthousiast.quote:Ook vindt ze dat Nederland een goede rol heeft gespeeld op het internationale toneel.
Ik zag er in het journaal een item over voorbij komen. Totaal ongeïnteresseerd en dan op FvD gaan stemmen, want die zijn tegen flitspalenquote:Op dinsdag 14 november 2023 23:17 schreef hhh38 het volgende:
[ twitter ]
26 zetels voor PVV en FvD samen, nog 11 voor DENK erbij. Jongeren zijn tegenwoordig nog erger dan boomers
Ben benieuwd hoe het bij 18-25 is, bij de jeugd van tegenwoordig is het percentage incels nog wel weer een stuk hoger vermoed ik.quote:Op dinsdag 14 november 2023 23:17 schreef hhh38 het volgende:
[ twitter ]
26 zetels voor PVV en FvD samen, nog 11 voor DENK erbij. Jongeren zijn tegenwoordig nog erger dan boomers
quote:Op woensdag 15 november 2023 08:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe het bij 18-25 is, bij de jeugd van tegenwoordig is het percentage incels nog wel weer een stuk hoger vermoed ik.
Baren, baren, barenquote:Op woensdag 15 november 2023 08:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
[ twitter ]
De Stoffer Jugend wordt ook alweer klaargestoomd.
En gewoon de volgende "democratische" regering die wetten blijft breken, stukje instituten afbreken, stukje derdewereldlandquote:Op woensdag 15 november 2023 17:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ach, het altijd racistische Verenigd Koninkrijk.
We komen nooit meer van de VVD afquote:Op woensdag 15 november 2023 19:54 schreef Hamlapjes het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kan Nederland niet gewoon bij het grofvuil worden gegooid?
Dat we na álles wat er de afgelopen 13 jaar is gebeurd gewoon de meest extreemrechtse regering in de geschiedenis van dit land krijgen is echt alle parodieën voorbij. Het overgrote deel van de mensen verspillingen van zuurstof in dit land zijn volledig wilsonbekwaam en staatsgevaarlijk en hadden nooit geboren mogen worden.quote:
Ik snap ook niet dat er mensen zijn die vinden dat het wel lekker gaat.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:16 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dat we na álles wat er de afgelopen 13 jaar is gebeurd gewoon de meest extreemrechtse regering in de geschiedenis van dit land krijgen is echt alle parodieën voorbij. Het overgrote deel van de mensen verspillingen van zuurstof in dit land zijn volledig wilsonbekwaam en staatsgevaarlijk en hadden nooit geboren mogen worden.
quote:Op woensdag 15 november 2023 20:20 schreef Faraday01 het volgende:
kunnen die walgelijke vvd spotjes met ik sta aan jouw kant Dilan verboden worden.
Uiteindelijk kijken veel mensen bij het stemmen toch ook vooral naar de eigen situatie en niet naar de situatie in het land. En dan zijn er vast nog genoeg mensen die vinden dat het prima gaat als ze kijken naar de eigen situatie..quote:Op woensdag 15 november 2023 20:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat er mensen zijn die vinden dat het wel lekker gaat.
Het erge is dus dat verreweg het overgrote deel van de mensen ook helemaal niet vind dat het wel lekker gaat.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Mensen die VVD stemmen zijn denk ik toch vooral de mensen die het goed hebben, met een eigen huis en geld.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Toch vooral de oudere generatie die valt voor Kerrolain of Omtzigtquote:Op woensdag 15 november 2023 20:24 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Het erge is dus dat verreweg het overgrote deel van de mensen ook helemaal niet vind dat het wel lekker gaat.
Maar die mensen zijn zo godvergeten achterlijk dat ze daadwerkelijk niet beseffen dat de VVD hoofdverantwoordelijke is voor de ellende, óf denken dat Dilan het helemaal anders gaat doen dan Mark, óf denken dat Ompzig, Kerrolain of Geert alles beter gaat maken.
En de jongere generatie valt voor Geert, Thierry, of de lange arm van Erdogan.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Toch vooral de oudere generatie die valt voor Kerrolain of Omtzigt
Het is voor die mensen makkelijk en comfortabel zo te redeneren, de status quo verdedigen. En misschien zou ik dan VVD moeten stemmen want ik heb het niet slecht.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Mensen die VVD stemmen zijn denk ik toch vooral de mensen die het goed hebben, met een eigen huis en geld.
Minderheidskabinet met VVD, BBB en PVV!quote:Op woensdag 15 november 2023 20:52 schreef hhh38 het volgende:
Het zou wel humor zijn als Pietertje z'n poot stijf houdt en weigert met de PVV in zee te gaan tot grote irritatie van Geert, Kerrolain en Dilan.
Als jij lekker in je eigen bubbel leeft dan kun je in Nederland een heel fijn en positief leven leiden zonder dat je last hebt van de ellende die er op bepaalde plekken is. Ik kan me dus echt wel voorstellen dat er mensen zijn die zo denken. Niet iedereen is zo goed op de hoogte als wij in WLR.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dit is inderdaad zo frustrerend.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:21 schreef Hamlapjes het volgende:
Zelfs als we nu 10 jaar een extreemrechtse regering krijgen die het land compleet gaan slopen, zullen demense zeggen dat het allemaal de schuld van LINKS is
Want links heeft de migranten binnen gehaald! En links gaat alleen maar geld geven aan mensen die niet werken! En links gaat de werkgevers wegjagen!quote:Op woensdag 15 november 2023 22:11 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Dit is inderdaad zo frustrerend.
Ach joh, binnen nu en een paar jaar heb je Vlaams Belang, AfD en Le Pen aan de macht in onze buurlanden. Daarmee vergeleken is de PVV een extreemlinkse heilstaat.quote:Op woensdag 15 november 2023 22:31 schreef Zwansen het volgende:
Hoe zullen ze in het buitenland reageren als we straks een coalitie hebben met de PVV…
Rechts weet perfect in te spelen op wat mensen willen horen. De waarheid doet er niet toe. Slaapwandelend de afgrond inquote:Op woensdag 15 november 2023 22:11 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Dit is inderdaad zo frustrerend.
Welk buitenland bedoel je dan precies? Een Amerika, waar Trump weer aan de macht dreigt te komen? Een Groot-Britannië, waar de premier na een uitspraak van het Britse hooggerechtshof zegt dat hij uitspraken van internationale rechtbanken niet serieus neemt? Een Spanje, waar een nieuwe burgeroorlog dreigt uit te breken omdat de nieuwe regering wellicht gedoogsteun krijgt van de Catalanen in ruil voor amnestie? Een Italië, waar de vrouwelijke Wilders al een tijdje aan de macht is?quote:Op woensdag 15 november 2023 22:31 schreef Zwansen het volgende:
Hoe zullen ze in het buitenland reageren als we straks een coalitie hebben met de PVV…
Omdat het kabinet onder leiding van Mark Rutte het verkiezingsprogramma van D66 uitvoerde!!1!quote:Op woensdag 15 november 2023 20:21 schreef Hamlapjes het volgende:
Zelfs als we nu 10 jaar een extreemrechtse regering krijgen die het land compleet gaan slopen, zullen demense zeggen dat het allemaal de schuld van LINKS is
Er was een verkiezing die de VVD won puur doordat hun programma het best uit de CPB-berekening kwam. Dit jaar is zelfs als je voor je korte-termijn-portemonnee kiest GroenLinks-PvdA een betere optie voor de meeste mensen.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:24 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Uiteindelijk kijken veel mensen bij het stemmen toch ook vooral naar de eigen situatie en niet naar de situatie in het land. En dan zijn er vast nog genoeg mensen die vinden dat het prima gaat als ze kijken naar de eigen situatie..
Spotjes van politici verbieden, dat is wel de kant waar we naar toe moeten met zijn allen inderdaad.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:20 schreef Faraday01 het volgende:
kunnen die walgelijke vvd spotjes met ik sta aan jouw kant Dilan verboden worden.
VVD + 12 zetels!quote:Op woensdag 15 november 2023 20:20 schreef Faraday01 het volgende:
Je gaat nog steeds VVD stemmen hè. Alle ellende van de afgelopen jaren doet je niks?quote:Op donderdag 16 november 2023 14:01 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Spotjes van politici verbieden, dat is wel de kant waar we naar toe moeten met zijn allen inderdaad.
Terrorboerentrekpop Piet heeft schijt aan de volksgezondheid, wie had dat kunnen verwachtenquote:Op donderdag 16 november 2023 15:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nog tien jaar gratis Parkinson voor iedereen.
Nederland kleurt helemaal oranje!quote:Op donderdag 16 november 2023 15:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nog tien jaar gratis Parkinson voor iedereen.
Ik zie die engnek nog wel een zeteltje bij elkaar schrapen. Laten we dan hopen dat Henk Krol die met voorkeursstemmen binnenharkt, dat wordt een conflict waar ze in de Gaza-strook nog van opkijken.quote:Op donderdag 16 november 2023 19:37 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Wel fijn dat we over een week van Wybren van Haga af zijn.
Contractvoorwaarde om een pandje te mogen huren bij van Haga csquote:Op donderdag 16 november 2023 19:56 schreef Dale__Cooper het volgende:
BVNL staat in de peilingen nog op een zetel inderdaad, fascinerend.
Buiten het feit dat het Dilan is, is het wel eens tijd in 2023 dat Nederland ook eens een vrouwelijke premier krijgt. Het is eigenlijk bizar dat we dat nog nooit hebben gehad.quote:Op donderdag 16 november 2023 16:00 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]
Yesilgoz, die vrouw zijn eerder niet relevant vond, heeft kennelijk in onderzoekjes gezien dat kiezers het wel relevant vinden. VVD +3.
Zo gek is dat niet. De laatste 40 jaar maar 4 premiers gehad.quote:Op donderdag 16 november 2023 20:32 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Buiten het feit dat het Dilan is, is het wel eens tijd in 2023 dat Nederland ook eens een vrouwelijke premier krijgt. Het is eigenlijk bizar dat we dat nog nooit hebben gehad.
Dat is al gek op zichzelfquote:Op donderdag 16 november 2023 20:41 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zo gek is dat niet. De laatste 40 jaar maar 4 premiers gehad.
"In dit debat, dat om 20.30 uur start, gaan Nederlanders in gesprek met de lijsttrekkers van de vier grootste partijen. Om 22.00 uur beschouwen Johan Derksen, René van der Gijp en Wilfred Genee in Vandaag Inside het debat na."quote:Op donderdag 16 november 2023 20:52 schreef Szura het volgende:
Wie kijkt er nou naar een debat met Genee en Ek
Ik heb het vijf minuten volgehouden, niet te doen zegquote:Op donderdag 16 november 2023 20:52 schreef Szura het volgende:
Ik heb twee kinderen die ipv slapen het huis terroriseren. Dit brengt ze wel in slaap.quote:Op donderdag 16 november 2023 20:52 schreef Szura het volgende:
Dat maakt het nog af: seniele Derksen en labiele Gijp die onder leiding van oppertroll Genee gaan duiden.quote:Op donderdag 16 november 2023 20:54 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
"In dit debat, dat om 20.30 uur start, gaan Nederlanders in gesprek met de lijsttrekkers van de vier grootste partijen. Om 22.00 uur beschouwen Johan Derksen, René van der Gijp en Wilfred Genee in Vandaag Inside het debat na."
Koortsdroom.
Is ze het toch weer geluktquote:Op donderdag 16 november 2023 20:57 schreef BobW het volgende:
Heel de campagne gaat het alleen maar over de buitenlanders, heel vermoeiend.
Wow, een politieke partij voor basisinkomen. Dat wordt stemmen op Binsbergen, luuuuul.quote:Op donderdag 16 november 2023 21:27 schreef DiegoFuser het volgende:
Robert Maaskant gaat Nederland redden ontdek ik net bij het lezen van de kandidatenlijst.
[ afbeelding ]
Die lijst ernaast, is die voor de gemeenteraadsverkiezingen van Amsterdam?quote:Op donderdag 16 november 2023 21:27 schreef DiegoFuser het volgende:
Robert Maaskant gaat Nederland redden ontdek ik net bij het lezen van de kandidatenlijst.
[ afbeelding ]
Zelfs Wilders ziet andere problemen die belangrijker zijnquote:Op donderdag 16 november 2023 21:32 schreef eentwee het volgende:
Ik kijk ernaar uit dat het kabinet Dilan I het enige probleem dat Nederland blijkbaar heeft gaat oplossen.
Janmaat zag dat het goed was.
Mijn stem gaat naarquote:Op donderdag 16 november 2023 21:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Wow, een politieke partij voor basisinkomen. Dat wordt stemmen op Binsbergen, luuuuul.
#justiceforRonquote:Op donderdag 16 november 2023 21:42 schreef Szura het volgende:
Ik lees werkelijk alleen maar negatieve tweets over dat ‘debat’. Chef politiek bij de NOS:
[ twitter ]
Ze vinden allemaal dat streekziekenhuizen open moeten blijven.quote:Op donderdag 16 november 2023 21:39 schreef Marcoss het volgende:
Echt een debat is het niet als de 4 partijen het in veel zaken grotendeels met elkaar eens zijn
Dat levert geen zetels op. Overigens zat ik te twijfelen over Volt, maar na het zien van hun belastingvoorstel heb ik direct de voedselbank gebeld.quote:Op donderdag 16 november 2023 22:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
De inhoudelijk sterkere politici zijn wellicht Dassen, Jetten, Bontebal en Ouwehand (en Simons maar die heeft de eer maar aan zichzelf gehouden). Komen bij elkaar tot tien zetels denk ik.
@maxi-mus kan je uitgebreid adviserenquote:Op donderdag 16 november 2023 23:39 schreef Fretwork het volgende:
Welke rode broeken/bitterballen/BMW 5 station met Harmann Kardon stereo VVDer moet ik stemmen?
De grachtengordel wordt ook wel erg ondergesneeuwd met al die aandacht ineens voor de boerenquote:Op donderdag 16 november 2023 21:31 schreef Szura het volgende:
[..]
Die lijst ernaast, is die voor de gemeenteraadsverkiezingen van Amsterdam?
quote:Op donderdag 16 november 2023 23:39 schreef Fretwork het volgende:
Welke rode broeken/bitterballen/BMW 5 station met Harmann Kardon stereo VVDer moet ik stemmen?
Tussen 1 en 2x modaal zit nauwelijks verschil met ons stelsel.quote:Op vrijdag 17 november 2023 10:51 schreef Fretwork het volgende:
Overigens ook keihard gelachen om de zielige leraar bij Op1 gisteren die maar tweemaal modaal verdiende.
Ja zeker als alleenverdienerquote:Op vrijdag 17 november 2023 11:53 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Tussen 1 en 2x modaal zit nauwelijks verschil met ons stelsel.
Bijna 18.000-20.000 euro netto of 1500-1667 euro per maand aan salaris alleen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:53 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Tussen 1 en 2x modaal zit nauwelijks verschil met ons stelsel.
Ik heb zoveel mensen om me heen die niet zo veel kunnen en toch vanaf hun ~30ste al veel meer verdienen dan dat met hun bullshit job. Maar als je het daar niet mee eens bent is het meer een aanklacht tegen het systeem dan tegen hoe Nederland leraren beloont, inderdaad.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:12 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Bijna 18.000-20.000 euro netto of 1500-1667 euro per maand aan salaris alleen.
Het wordt tricky met huurtoeslag (maar ja, twee keer modaal), kindgebondenbudget en zorgtoeslag.
HT stopt op 45.000 netto
ZT stopt op 40k netto
KGB is 2500 minder op jaarbasis voor een alleenstaande met 2 kinderen
Maar überhaupt, als we zielig gaan doen over 52.000 per jaar netto voor een leerkracht zijn we de realiteit wel uit het zicht verloren. WMB
52k netto is niet dubbel modaal vriend. En denk dat er weinig leraren de klas staan die dat verdienen. Bruto is een stuk logischer.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:12 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Het wordt tricky met huurtoeslag (maar ja, twee keer modaal), kindgebondenbudget en zorgtoeslag.
HT stopt op 45.000 netto
ZT stopt op 40k netto
Maar überhaupt, als we zielig gaan doen over 52.000 per jaar netto voor een leerkracht zijn we de realiteit wel uit het zicht verloren. WMB
"Voor een eenverdiener van 30 jaar oud met twee kinderen tussen de 6 en 11 jaar oud in een huurwoning (maandelijke huur ¤614) zonder reisaftrek"quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:05 schreef Steven184 het volgende:
[..]
52k netto is niet dubbel modaal vriend. En denk dat er weinig leraren de klas staan die dat verdienen. Bruto is een stuk logischer.
Het dubbele verdienen en op jaarbasis 4-5k meer overhouden.
[ afbeelding ]
Je bedoelt brutoquote:Op vrijdag 17 november 2023 12:12 schreef Fretwork het volgende:
[..]
HT stopt op 45.000 netto
ZT stopt op 40k netto
Ja natuurlijk, op naar Yeşilgöz 1, 2, 3 en 4.quote:Op donderdag 16 november 2023 15:32 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Je gaat nog steeds VVD stemmen hè. Alle ellende van de afgelopen jaren doet je niks?
Dat maakt niet zoveel uit, het zijn allemaal toppers die aan uw kant staan.quote:Op vrijdag 17 november 2023 09:18 schreef DeeBee het volgende:
[..]
@:maxi-mus kan je uitgebreid adviseren
Klopt!quote:
Modaal wordt altijd als een bruto inkomen gedefinieerd in Nederlandse rapportages, dus snap je verbazing niet zo.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:05 schreef Steven184 het volgende:
[..]
52k netto is niet dubbel modaal vriend. En denk dat er weinig leraren de klas staan die dat verdienen. Bruto is een stuk logischer.
Het dubbele verdienen en op jaarbasis 4-5k meer overhouden.
[ afbeelding ]
Nee helemaal mee eens hoor, je ziet behoorlijke uitwassen in salarissen voor de meest bizarre banen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 12:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik heb zoveel mensen om me heen die niet zo veel kunnen en toch vanaf hun ~30ste al veel meer verdienen dan dat met hun bullshit job. Maar als je het daar niet mee eens bent is het meer een aanklacht tegen het systeem dan tegen hoe Nederland leraren beloont, inderdaad.
Jij gebruikte het wordt netto. Ik niet.quote:Op vrijdag 17 november 2023 13:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Modaal wordt altijd als een bruto inkomen gedefinieerd in Nederlandse rapportages, dus snap je verbazing niet zo.
De tabel die je laat zien gaat natuurlijk over een compleet andere groep, waarbij toeslagen een veel groter effect hebben.
Die docent verdiende 5800 bruto per maand, zonder vakantiegeld, zonder 13e maand. Dat is 80000 per jaar. Dat is gewoon tweemaal modaal.
En natuurlijk verdienen weinig leraren dat, hij was één van de grootverdieners op school. Maar je mag je afvragen of deze man een daadwerkelijk probleem in de samenleving reflecteert.
Neem het niet te serieusquote:Op vrijdag 17 november 2023 14:18 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Sorry hoor. Nog gefietst vandaag?
Sorry sorryquote:
Bij een team als Burgos rijden ze praktisch voor een paar consumptiebonnen of zit ik er dan helemaal naast?quote:Op vrijdag 17 november 2023 14:21 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Sorry sorry
Welke profrenner zou het minst verdiend hebben vorig jaar.
Volgens mij is er zoiets als een minimumloon vanaf een bepaald niveau, maar misschien dat er ook nog wel bijzondere gevallen zijn met een prestatiecontract ofzoquote:Op vrijdag 17 november 2023 14:39 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Bij een team als Burgos rijden ze praktisch voor een paar consumptiebonnen of zit ik er dan helemaal naast?
Bij DSM moeten ze al het salaris samen delen dus dan blijft er pp weinig over.quote:Op vrijdag 17 november 2023 14:21 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Sorry sorry
Welke profrenner zou het minst verdiend hebben vorig jaar.
Dat was niet fraai inderdaadquote:Op vrijdag 17 november 2023 22:56 schreef Felagund het volgende:
Spinvis bij de slimste mens ter wereld viel niet echt mee.
Hij wist niet al te veel.quote:
Nee, hij probeerde ook niet te gokken/brainstormen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 23:34 schreef noodgang het volgende:
[..]
Hij snapte t spel ook niet zo goed volgens mij
Ik zou de peilingen van Maurice niet zomaar geloven. Die heeft altijd een afwijking naar rechts.quote:Op zaterdag 18 november 2023 16:46 schreef Hamlapjes het volgende:
Ach, Nederland.
Krijgen we uiteindelijk toch Wilders I.
Dat is correct, maar je ziet wel in peilingen en media dat het momentum nu bij de PVV ligt en NSC aan de verliezende hand is, waarbij de VVD at best stabiel blijft en er toch wel steeds meer commentaar komt op Yesilgöz. (Ik laat even in het midden of dat allemaal terecht is, maar het frame is duidelijk te herkennen.)quote:Op zaterdag 18 november 2023 16:54 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik zou de peilingen van Maurice niet zomaar geloven. Die heeft altijd een afwijking naar rechts.
Ik zou eerder hopen dat wat VVDers overlopen naar D66 en wat mensen die Omtzigt onterecht als messias zagen op GL-PvdA stemmen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:16 schreef Zwansen het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen maar Lasbril en z’n JA21 zijn onze laatste hoop. Als zij nog wat zetels afsnoepen van VVD en PVV dan kan een rechts kabinet nog voorkomen worden.
Toch niet echt de messias gebleken, he?quote:
Tijd om de eindsprint in te zettenquote:Op zaterdag 18 november 2023 18:24 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Toch niet echt de messias gebleken, he?
KEES BERGHUISEDquote:Op zaterdag 18 november 2023 18:27 schreef hhh38 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze lege huls kan toch geen premier worden___
Die spotjes zijn echt leger dan leeg.quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:27 schreef hhh38 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 18 november 2023 18:27 schreef hhh38 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit heb ik ook ja. Boeiend als Pvda-Gl de grootste worden. Dan krijg je alsnog geen (centrum) links kabinet denk ikquote:Op zaterdag 18 november 2023 19:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Alle scenario's ten spijt (GroenLinks-PvdA kan nog best de grootste worden), maar dan gaat rechts toch alsnog met elkaar? Of Frans dusdanig uitknijpen in de onderhandelingen dat je zowel GroenLinks als PvdA na dat kabinet kan opdoeken.
Vanaf nu elke dag 10 zetels erbij in de peilingen en dan komt alles goed.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:44 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Dit heb ik ook ja. Boeiend als Pvda-Gl de grootste worden. Dan krijg je alsnog geen (centrum) links kabinet denk ik
quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:44 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Dit heb ik ook ja. Boeiend als Pvda-Gl de grootste worden. Dan krijg je alsnog geen (centrum) links kabinet denk ik
Prima goaltjequote:Op zaterdag 18 november 2023 20:00 schreef Szura het volgende:
Gelukkig kunnen we ons vanavond ergens anders aan ergeren: Wout Weghorst. Koeman fat fraud.
Het kan nog! Tweede 16 minuten ging al een stuk beter.quote:
11-0 nu, het gaat vooruit! Nu wel weer 12-0quote:
quote:NSC-lijsttrekker Pieter Omtzigt vindt dat Nederland zich steviger moet opstellen in de Europese Unie, zoals Hongarije en Polen soms doen.
quote:
quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:54 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Nee, nee dit kan echt niet.
Omtzigt is een populistische, (extreem)rechtse christenfundamentalist zonder inhoud. Een wolf in schaapskleren, ongekend hoe veel mensen daar in trappen.
Deja vu momentje. Een zakenkabinet met Omtzigt als minister president.quote:Op zondag 19 november 2023 13:00 schreef Szura het volgende:
Pieter Draaizigt wil toch wel jongens, stem op Hem!!
[ twitter ]
We zijn al net zo racistisch toch?quote:
Die wilde geen kritische vragen begreep ik eruitquote:Op zondag 19 november 2023 14:37 schreef Steven184 het volgende:
Gisteren weer Wappie Weghorst feest?
Is natuurlijk ook lastig als je altijd gelijk hebt.quote:Op zondag 19 november 2023 14:39 schreef franklop het volgende:
[..]
Die wilde geen kritische vragen begreep ik eruit
Je gegevens aan die terroristen gevenquote:Op zondag 19 november 2023 17:40 schreef Dale__Cooper het volgende:
Zullen we @:Rellende_Rotscholier een groet van Caroline bezorgen?
https://video.boerburgerb(...)QMIPZNjzM0OA-E2an0uk
JP is gecanceld?quote:Op zondag 19 november 2023 18:39 schreef Hamlapjes het volgende:
[ twitter ]
Ik ga hier verder helemaal niets over zeggen, de beelden zeggen genoeg.
Niet, maar dat wil hij niet te duidelijk zeggen want zijn achterban wil dat wel.quote:Op zondag 19 november 2023 18:46 schreef Felagund het volgende:
Wil Omtzigt nu wel of niet premier worden?
Van een zakenkabinet die er niet gaat komen maar stemvee leest dat stukje niet. Omptzigt +3quote:Op zondag 19 november 2023 18:46 schreef Felagund het volgende:
Wil Omtzigt nu wel of niet premier worden?
Dat is ook precies de bedoeling natuurlijk, iedereen is bijzonder opzichtig campagne aan het voeren sinds dit weekendquote:Op zondag 19 november 2023 19:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Van een zakenkabinet die er niet gaat komen maar stemvee leest dat stukje niet. Omptzigt +3
Dat lijkt mij ook, maar door zijn onduidelijkheid verliest hij nu juist achterban.quote:Op zondag 19 november 2023 18:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Niet, maar dat wil hij niet te duidelijk zeggen want zijn achterban wil dat wel.
Maar PvdA/GL als grootste garandeert helemaal niet dat dat voorkomen kan worden. VVD wil sowieso véél liever met PVV dan met PvdA/GL, wie worden dolgelukkig van regeren met de PVV. De vraag die overblijft is wat Omtzigt wil. Omtzigt heeft wel enige reserves maar benoemt vaker de nadelen van PvdA-GL dan van PVV. Als je ziet welke stemmers Omtzigt trekt is het bruine vermoeden dat die ook liever met PVV gaan.quote:Op zaterdag 18 november 2023 20:47 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Er zit een heel groot verschil tussen een knetterrechts kabinet met VVD, NSC en PVV en een kabinet waar PvdA/GL inzit. Dan weet je bijvoorbeeld al dat de PVV afvalt.
Wat voor totale gek is dit johquote:Op maandag 20 november 2023 09:31 schreef franklop het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)zingen-in-argentinie
Het kan altijd erger.
Of nee; Ach Argentinië.
"Einde aan de alom tegenwoordige staat"quote:
Echt een masterclass in hoe je een welvarend en stabiel land binnen no-time kan veranderen in een onleefbare hellhole.quote:Op maandag 20 november 2023 11:05 schreef Steven184 het volgende:
Argentinië is echt wel een gebroken land. Treurig.
Wordt de rol van NSC niet eigenlijk heel groot gemaakt? Want voor de Tweede Kamer heb je ze wel nodig maar in Eerste Kamer hebben ze nul zetels en voegen ze niets toe. Dan heb je sowieso andere partijen nodig om ook een meerderheid te behalen daar.quote:Op maandag 20 november 2023 10:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar PvdA/GL als grootste garandeert helemaal niet dat dat voorkomen kan worden. VVD wil sowieso véél liever met PVV dan met PvdA/GL, wie worden dolgelukkig van regeren met de PVV. De vraag die overblijft is wat Omtzigt wil. Omtzigt heeft wel enige reserves maar benoemt vaker de nadelen van PvdA-GL dan van PVV. Als je ziet welke stemmers Omtzigt trekt is het bruine vermoeden dat die ook liever met PVV gaan.
De media trapt elke keer weer in dezelfde valquote:
Nou dat gaat zelfs de ver voor de Nederlandse onderbuik Henk en Ingrid. Thierry is dan wel weer een next level gek.quote:Op maandag 20 november 2023 11:45 schreef franklop het volgende:
Zal Thierry dan toch de grootste worden?
Al besproken in VKZ. De take dat ze toch niet zo arm is vind ik een beetje flauw en onzin op basis van een vakantie naar Hongarije, maar dat ze die-hard PVV fan is en dan zo'n rol in het debat krijgt is wel heel kwalijk.quote:
Aankondiging can Sven op 1:quote:
Slappe lullen hebben het verwijderdquote:Of hij het bij het rechte eind heeft of niet, de peiling van @mauricedehond kan een nieuwe 'gamechanger' zijn. Met een vierstrijd in zicht roepen partijen kiezers massaal op om tactisch te stemmen. Sven spreekt Maurice om 11.30u op @NPORadio1 over de nieuwste data #WNL
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |