Dit lijstje is natuurlijk wel belachelijkquote:Op maandag 6 november 2023 11:22 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Als tweeverdieners met een bovenmodale baan gaan wij er al jarenlang elke januari een stukje op vooruit door belastingvoordelen. Terwijl je aan de andere kant steeds meer mensen in de shit ziet raken.
Fuck de VVD
50k inkomen ipv van 25k levert 6k netto op. Dan kan je beter 20 uur per week werken en 1 zaterdag per maand een klus zwart doen.quote:Op maandag 6 november 2023 17:17 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dit lijstje is natuurlijk wel belachelijk
[ afbeelding ]
Natuurlijk ook wel belachelijk dat 2 mensen met 25k bruto ook netto veel meer krijgen 1 iemand die 50k bruto per jaar verdiend.quote:Op maandag 6 november 2023 17:17 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dit lijstje is natuurlijk wel belachelijk
[ afbeelding ]
Maar volgens de SGP is het gezin onvoldoende beschermd in Nederlandquote:Op maandag 6 november 2023 19:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Natuurlijk ook wel belachelijk dat 2 mensen met 25k bruto ook netto veel meer krijgen 1 iemand die 50k bruto per jaar verdiend.
Bij dit kindgebonden budget en huurtoeslag, kleine kanttekening.quote:Op maandag 6 november 2023 19:23 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
50k inkomen ipv van 25k levert 6k netto op. Dan kan je beter 20 uur per week werken en 1 zaterdag per maand een klus zwart doen.
Op naar economische huwelijken.quote:Op maandag 6 november 2023 19:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Natuurlijk ook wel belachelijk dat 2 mensen met 25k bruto ook netto veel meer krijgen 1 iemand die 50k bruto per jaar verdiend.
Binnenlopen met SDE? Dat lijkt me sterk. De SDE compenseerde altijd uitsluitend het verschil tussen de kostprijs van ‘grijze’ stroom en de kostprijs van de duurzame energie die men ging opwekken.quote:Op maandag 6 november 2023 13:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Rijke mensen en grote bedrijven, die binnen zijn gelopen via SDE-subsidies (wat prima had gekund met financiële participatie van burgers).
Nu nog vooraf georganiseerd en we zijn terug in de middeleeuwen.quote:Op maandag 6 november 2023 22:12 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Op naar economische huwelijken.
Risk/reward is gewoon erg aantrekkelijk gemaakt. Bijna geen risico, degelijke reward, dat is zeer aantrekkelijk voor investeerders*. Niet voor niets werd elke gemeente die zonneparken toestond direct platgebeld door ontwikkelaars (die vaak al van tevoren boeren bereid hadden gevonden om land ter beschikking te stellen). Goedbedoelende energiecoöperaties leggen het bijna altijd af tegen dat grote geld, terwijl het mij nogal appeltje eitje lijkt dat je een zonnepark met financiële participatie van omwonenden tot stand zou willen brengen. Maar goed, wat ik van vanzelfsprekende logica vind wordt gek genoeg vaak genoeg niet vertaald naar wetgeving in Nederlandquote:Op maandag 6 november 2023 22:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Binnenlopen met SDE? Dat lijkt me sterk. De SDE compenseerde altijd uitsluitend het verschil tussen de kostprijs van ‘grijze’ stroom en de kostprijs van de duurzame energie die men ging opwekken.
Juist een behoorlijk goede regeling.
Dit is echt waanzinnig gaaf voor het VESTIGINGSKLIMAAT!quote:Op dinsdag 7 november 2023 13:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dit is wel een redelijk exemplarisch verhaal: https://www.nrc.nl/nieuws(...)zonnestroom-a4179801
Uiteraard kun je iets vinden over de doelmatigheid, doeltreffend was het wel (of is het andersom?quote:Op dinsdag 7 november 2023 13:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Risk/reward is gewoon erg aantrekkelijk gemaakt. Bijna geen risico, degelijke reward, dat is zeer aantrekkelijk voor investeerders*. Niet voor niets werd elke gemeente die zonneparken toestond direct platgebeld door ontwikkelaars (die vaak al van tevoren boeren bereid hadden gevonden om land ter beschikking te stellen). Goedbedoelende energiecoöperaties leggen het bijna altijd af tegen dat grote geld, terwijl het mij nogal appeltje eitje lijkt dat je een zonnepark met financiële participatie van omwonenden tot stand zou willen brengen. Maar goed, wat ik van vanzelfsprekende logica vind wordt gek genoeg vaak genoeg niet vertaald naar wetgeving in Nederland.
Dit is wel een redelijk exemplarisch verhaal: https://www.nrc.nl/nieuws(...)zonnestroom-a4179801
*En door hoge elektriciteitsprijzen is men vervolgens wel degelijk binnen gelopen.
Het is dat ze er zo om gezeurd hebben, maar het liefst zou hij zijn verkiezingsprogramma ook pas na de verkiezingen bekend gemaakt hebbenquote:Op dinsdag 7 november 2023 20:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Pieter van Pieter Omtzigt BV laat mogelijk pas na verkiezingen weten of hij premier wil worden aldus Van Vroonhoven (nr 2 NSC)
Dat is toch schitterend jongens. Nieuwe bestuurscultuur, transparantie enzovoorts.
Hij gaat zelf voor een functie elders?quote:Op dinsdag 7 november 2023 20:28 schreef Szura het volgende:
Ik denk dat Mark Rutte z’n premierskandidaat is
Een autistische conservatief katholieke ex-CDA-er uit Twente die continue op het randje van burn-out balanceert en regelmatig een woedeaanval heeft als premier. Ik ga even met het Bundesministerium der Verteidigung bellen en vragen of ze Fall Gelb nog eens na willen spelen.quote:Op dinsdag 7 november 2023 20:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Pieter van Pieter Omtzigt BV laat mogelijk pas na verkiezingen weten of hij premier wil worden aldus Van Vroonhoven (nr 2 NSC)
Dat is toch schitterend jongens. Nieuwe bestuurscultuur, transparantie enzovoorts.
Lastig toch die pers en burgersquote:Op dinsdag 7 november 2023 20:26 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het is dat ze er zo om gezeurd hebben, maar het liefst zou hij zijn verkiezingsprogramma ook pas na de verkiezingen bekend gemaakt hebben
Ik ben mentaal obees.quote:Op woensdag 8 november 2023 10:27 schreef Slobeend het volgende:
Zijn jullie mentaal fit? #durftevragen
November is een ellendige maand.quote:Op woensdag 8 november 2023 10:27 schreef Slobeend het volgende:
Zijn jullie mentaal fit? #durftevragen
Januari en februari zijn nog erger. En ik ben jarig in januari, kan je nagaanquote:Op woensdag 8 november 2023 10:51 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
November is een ellendige maand.
Nou, wel prachtig wisselgeld t.o.v. Timmermans en Yesilgöz dunkt me.quote:Op dinsdag 7 november 2023 20:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik zou zelf wel onderscheid maken tussen Wind op zee, waarin ik zeker mee kan gaan met jouw verhaal, en wind of zon op land.quote:Op dinsdag 7 november 2023 20:16 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Uiteraard kun je iets vinden over de doelmatigheid, doeltreffend was het wel (of is het andersom?).
Met dat beleid vanaf circa 2013-2014 hebben we met behulp van de SDE namelijk enorm de vraagkant gestimuleerd. Tegelijkertijd zijn er met subsidies vanuit het topsectorenbeleid (zoals Wind op Zee en de subsidie Hernieuwbare Energie) middelen beschikbaar gekomen voor innovatieve partijen die bijvoorbeeld efficiëntere installatietechnieken, funderingsmethoden, etc. hebben kunnen ontwikkelen. Dit konden ze onder andere doen omdat zij een grote marktpotentie hadden (die dus vanwege de SDE is gecreëerd).
En uiteindelijk zie je ook dat de kostprijs van bijvoorbeeld windenergie op zee echt drastisch is gedaald, als gevolg van die innovaties. Kost een paar miljard maar dan heb je wel wat.
Nou niet helemaal, want ze zei dat er vanwege deze verhalen werd gedaan alsof hij ziek was maar dat hij niet ziek zou zijn.quote:Op woensdag 8 november 2023 14:13 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Had Yvonne toch gewoon gelijk!!!!!!
Terwijl hij dus kanker blijkt te hebbenquote:Yvonne heeft sterk het idee dat hier een pr-tactiek in het spel is. Ze wijst erop dat haar onthulling over een grootschalig onderzoek naar Tim, vanwege vermeende identiteitsfraude en stalking, nu wordt overschaduwd door het nieuws dat hij ernstig ziek is. En dat leidt tot een hoop drek aan het adres van Yvonne.
Mensen in reactiefora roepen dat Yvonne hen ‘zo vreselijk de keel uit begint te hangen’ en dat ze ‘respectloos’ zou zijn. “Tuurlijk moet die bloedzuiger van een Yvonne Coldeweijer daar weer mee komen.”
Geestesziek
Onterecht, vindt Yvonne dat. ‘Ernstig ziek’ is volgens haar mogelijk een creatieve woordkeuze. “VPRO doelt met ‘ernstig ziek’ waarschijnlijk niet op een fysieke ziekte, maar geestesziek. Ik vind het misleidend om de term ‘ernstig ziek’ te gebruiken, terwijl er daadwerkelijk iets heel anders gaande is.”
Geesteskanker dus, groetjes Yvonne!quote:Op woensdag 8 november 2023 14:16 schreef Szura het volgende:
[..]
Nou niet helemaal, want ze zei dat er vanwege deze verhalen werd gedaan alsof hij ziek was maar dat hij niet ziek zou zijn.
[..]
Terwijl hij dus kanker blijkt te hebben
De rechtsback van de VPRO heeft geen lichte hamstringblessure maar een afgescheurde kruisbandquote:Op woensdag 8 november 2023 16:05 schreef AllesKaputt het volgende:
Ik heb weer eens geen idee waar het over gaat, heeft het met voetjebal te maken?
SGP komt traditioneel op voor de éénverdiener. Dat gezin bestaat natuurlijk uit een kostwinner en een huisvrouw.quote:Op maandag 6 november 2023 19:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Maar volgens de SGP is het gezin onvoldoende beschermd in Nederland
"Vrouwen hebben maar 1 recht"quote:Op woensdag 8 november 2023 16:36 schreef eentwee het volgende:
[..]
SGP komt traditioneel op voor de éénverdiener. Dat gezin bestaat natuurlijk uit een kostwinner en een huisvrouw.
Ten Hachquote:
Dan heb ik nog liever Rutte deel 629quote:Op donderdag 9 november 2023 07:26 schreef Pistolero het volgende:
Hebben we al zin in Yeşilgöz-1 met Ompzicht als vice-premier?
Dat is zo ongeveer als kiezen tussen aids en kanker.quote:Op donderdag 9 november 2023 07:31 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dan heb ik nog liever Rutte deel 629
Binnenkort is dat spuitje niet meer toegestaan als de SGP meedoet aan het Omdpsicht minderheidskabinetquote:Op donderdag 9 november 2023 07:34 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dat is zo ongeveer als kiezen tussen aids en kanker.
Nee, dan heb ik liever een spuitje zodat ik de ellende niet hoef mee te maken.
Ik verwacht dat Pieter met een aantal dwaze experimenten komt.quote:Op donderdag 9 november 2023 08:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ben benieuwd hoe Yesilgoz en Omzig dit land verder de vernieling in gaan helpen
Econometristen zijn er altijd als de kippen bij om met totaal debiele plannen te komen. @DeeBeequote:Op donderdag 9 november 2023 08:31 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik verwacht dat Pieter met een aantal dwaze experimenten komt.
Econometriegodenquote:Op donderdag 9 november 2023 08:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Econometristen zijn er altijd als de kippen bij om met totaal debiele plannen te komen. @:DeeBee
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |