SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:SPOILER: NSFW!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOKkers in beeldSPOILER: PippenScottieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DagoduckOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: ArnieAlbertsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Misschien komt Houdoe dan wel in de lijst![i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik lees trouwens in verschillende media de tijd 19.00, zouden ze lui zijn of is het experiment vorig jaar mislukt?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Was het vorig jaar qua tijdstip niet verschoven wegens de WK voetbal of zo?quote:Op maandag 30 oktober 2023 12:25 schreef Tussle266 het volgende:
Ik lees trouwens in verschillende media de tijd 19.00, zouden ze lui zijn of is het experiment vorig jaar mislukt?![]()
Dat was de quiz origineel, de agogo niet.quote:Op maandag 30 oktober 2023 12:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Was het vorig jaar qua tijdstip niet verschoven wegens de WK voetbal of zo?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ze hebben toen alles korter op elkaar gezet vanwege dat toernooi en volgens mij blijft dat juist weer wel behouden. Dat late night tijdstip was volgens mij een experiment op zich, maar dat lijkt weer te verdwijnen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 12:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Was het vorig jaar qua tijdstip niet verschoven wegens de WK voetbal of zo?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik verwacht trouwens ook wel stijgingen voor Taylor Swift met de concertgekte, de concertfilm en uitkomen 1989Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Denken jullie dat Matthew Perry groot genoeg is om voor een Maradona R. de Vries achtige bonus te zorgen?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Welke nummers zouden dan moeten mee profiteren? Chandler sings Space Oddity? Daarvoor zou een bonus zeker welkom zijn natuurlijk.quote:Op maandag 30 oktober 2023 13:15 schreef Tussle266 het volgende:
Denken jullie dat Matthew Perry groot genoeg is om voor een Maradona R. de Vries achtige bonus te zorgen?Remember the jester that showed you tears
The script for tears![]()
The Rembrandts natuurlijkquote:Op maandag 30 oktober 2023 13:20 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Welke nummers zouden dan moeten mee profiteren? Chandler sings Space Oddity? Daarvoor zou een bonus zeker welkom zijn natuurlijk.My friends all drive horses![]()
Hier is de enige echte Don Leo Blokhuis. Ik doe een klein stapje terugquote:Op maandag 30 oktober 2023 11:55 schreef PippenScottie het volgende:
Het zijn slechts slippendragers van de grootvorst![]()
Ik ben denk ik de enige die Ebbinge wel een leuke keuze vind![]()
Ik ben trouwens vooral benieuwd of nacht van de popmuziek nog doorgaat dit jaar![]()
Het probleem met Ebbinge is vooral dat hij bij zijn presentatie al zegt dat zijn kennis na mid-90’s ophoudt. Dat betekent dat hij dus bij 40% van die lijst geen idee heeft wat het is en dat was juist een van de problemen van de anchorman in recente jaren. Dat voelt wel heel erg alsof Ebbinge vooral voor Ebbinge komt. Dan kan hij beter weer hoofdmeester gaan spelen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 17:14 schreef ok01 het volgende:
Ik ben denk ik de enige die Ebbinge wel een leuke keuze vind![]()
Ik ben trouwens vooral benieuwd of nacht van de popmuziek nog doorgaat dit jaarAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Daar heb je wel een punt inderdaad. We gaan het in ieder geval meemakenquote:Op maandag 30 oktober 2023 17:23 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Het probleem met Ebbinge is vooral dat hij bij zijn presentatie al zegt dat zijn kennis na mid-90’s ophoudt. Dat betekent dat hij dus bij 40% van die lijst geen idee heeft wat het is en dat was juist een van de problemen van de anchorman in recente jaren. Dat voelt wel heel erg alsof Ebbinge vooral voor Ebbinge komt. Dan kan hij beter weer hoofdmeester gaan spelen.![]()
Als 'ie het halfmongoloïde toontje van Promenade of Kiespijn hier wat laat varen, heb ik niet zo'n probleem met EbbingeWas er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Sympathiekquote:Op maandag 30 oktober 2023 18:51 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb Symph zojuist kennis laten maken met ‘Houdoe’![]()
![]()
Dat is wel waar ik hem mee associeerquote:Op maandag 30 oktober 2023 18:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Als 'ie het halfmongoloïde toontje van Promenade of Kiespijn hier wat laat varen, heb ik niet zo'n probleem met Ebbinge[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Te druk met sandwichen in het weekend?quote:Op maandag 30 oktober 2023 18:51 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb Symph zojuist kennis laten maken met ‘Houdoe’. Hoe kan hem dat ooit ontgaan zijn?My friends all drive horses![]()
Ik denk trouwens dat Dance The Night van Dua Lipa ook wel een hoge nieuwe binnenkomer gaat worden. Niet alleen vanwege Barbie hype, maar het nummer werd ook redelijk veel gedraaid op R2![]()
Friends-titelsong massaal beluisterd na overlijden Matthew Perryquote:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)lijden-matthew-perryIsn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Het erge is dus dat Houdoe gewoon op de keuzelijst stond vorig jaarquote:Op maandag 30 oktober 2023 11:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
Misschien komt Houdoe dan wel in de lijst!
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615![]()
Dat zou leuk zijn!quote:Op maandag 30 oktober 2023 22:44 schreef ok01 het volgende:
Ik denk trouwens dat Dance The Night van Dua Lipa ook wel een hoge nieuwe binnenkomer gaat worden. Niet alleen vanwege Barbie hype, maar het nummer werd ook redelijk veel gedraaid op R2Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
T zegt me allemaal niks meer. Ik ben officieel een ouwe lulquote:Op maandag 30 oktober 2023 22:44 schreef ok01 het volgende:
Ik denk trouwens dat Dance The Night van Dua Lipa ook wel een hoge nieuwe binnenkomer gaat worden. Niet alleen vanwege Barbie hype, maar het nummer werd ook redelijk veel gedraaid op R2Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Het is me nu duidelijk: https://ntr.nl/serie/80/tekst/Feestelijk+Top+2000+tv-seizoen/626All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Benieuwd wie de luisteraars zijn die ze hebben geïnterviewd voor die docu. Vast niet wij diehard maar Sandra vd hoekquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 21:27 schreef Tussle266 het volgende:
Het is me nu duidelijk: https://ntr.nl/serie/80/tekst/Feestelijk+Top+2000+tv-seizoen/626Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Uitmelkgenot.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 21:27 schreef Tussle266 het volgende:
Het is me nu duidelijk: https://ntr.nl/serie/80/tekst/Feestelijk+Top+2000+tv-seizoen/626De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Je kon je ervoor opgeven.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 21:34 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Benieuwd wie de luisteraars zijn die ze hebben geïnterviewd voor die docu. Vast niet wij diehard maar Sandra vd hoekAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Bonus voor Rowwen Heze en GNR?quote:Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Ah dat heb ik gemist. Had t nochthans leuk gedaan op beeldquote:Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Het helpt natuurlijk niet mee als je nauwelijks een liedje kan luisteren of je lichtje gaat uit. Beterschap ouwe reus!quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 15:28 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
T zegt me allemaal niks meer. Ik ben officieel een ouwe lul
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Nacht van de Popmuziek wordt op 11 november uitgezonden. Zonder Matthijs, maar wel met Vera Siemons en Emmely de wilt. En Don Leo natuurlijk![]()
True, maar bij dua lipa loop ik sowieso meestal achter de feiten aan. Niet automatisch in mijn muziekboeken.quote:Op woensdag 1 november 2023 15:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het helpt natuurlijk niet mee als je nauwelijks een liedje kan luisteren of je lichtje gaat uit. Beterschap ouwe reus!
En thanks!Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Geinig. Ik heb nog met vera in de klas gezeten op de journalistiekopleiding. Nu doet ze vooral hooghartigquote:Op woensdag 1 november 2023 15:46 schreef ok01 het volgende:
Nacht van de Popmuziek wordt op 11 november uitgezonden. Zonder Matthijs, maar wel met Vera Siemons en Emmely de wilt. En Don Leo natuurlijkHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
Nothing lasts forever, even cold november rain.quote:
Deze maand gaat het tegendeel bewijzenMy friends all drive horses![]()
Dacht ik even dat ik hier een parodie van Giel Beelen zagquote:Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Ik lette even niet op, maar Barbie Billie gaat Barbie Dua natuurlijk moeiteloos verslaan bij deze verkiezingen.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Elk muzikaal vrouwmens dat Billie of Taylor wil verslaan deze editie, zal moeten sterven, vrees ikquote:Op woensdag 1 november 2023 20:19 schreef Tussle266 het volgende:
Ik lette even niet op, maar Barbie Billie gaat Barbie Dua natuurlijk moeiteloos verslaan bij deze verkiezingen.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Ik ga echtwel op Private Dancer (albumversie) stemmen deze editie, denk ik. Gewoon Tina én Jeff tegelijk eren.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Er is wel nog dat stofzuigliedje van Destiny Hope.quote:Op woensdag 1 november 2023 20:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Elk muzikaal vrouwmens dat Billie of Taylor wil verslaan deze editie, zal moeten sterven, vrees ikAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Vergeet the band niet vanwege Robbie robertsonquote:Op woensdag 1 november 2023 20:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik ga echtwel op Private Dancer (albumversie) stemmen deze editie, denk ik. Gewoon Tina én Jeff tegelijk eren.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Ik ben niet zo'n DAB-stemmer, maar bij 2 artiesten in 1 nummer wil ik wel een uitzondering maken.quote:Op woensdag 1 november 2023 20:39 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Vergeet the band niet vanwege Robbie robertson
Dus tenzij Garth Hudson nog gaat deze maand, weet ik het nog niet met The Band.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Ga je ook op BTO stemmen dan? (Al zijn de nummers in de keuzelijst denk ik zonder Tim)quote:Op woensdag 1 november 2023 20:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n DAB-stemmer, maar bij 2 artiesten in 1 nummer wil ik wel een uitzondering maken.
Dus tenzij Garth Hudson nog gaat deze maand, weet ik het nog niet met The Band.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Eh, nee, de kwaliteit van het nummer moet ook wel meespelen en dan zou een Takin' care of business bijv. toch tekort schieten.quote:Op woensdag 1 november 2023 20:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ga je ook op BTO stemmen dan? (Al zijn de nummers in de keuzelijst denk ik zonder Tim)Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
We hebben een OP allen:
[Afbeelding: @MadMaster ]
[OP-tekst: @mexicanobakker)
We zijn er klaar voor. Alweer de 25e editie van de Top 2000. Op de TV is veel veranderd. Jaren het baken van de Top 2000, nouja, van de slippendrager, bleek Matthijs van Nieuwkerk zich toch te misdragen. Hij moest vorig jaar na de nacht van de popmuziek plots het veld ruimen en keert dit jaar niet meer terug. Een smet op het Top 2000-blazoen, maar op de radio ging alles naar behoren. Toen mochten we naar een jaar rust. En relatieve rust kregen we. 2023 was een jaar waar niet bijzonder veel van te zeggen is. De laatste maand is het weer mis in Israel, maar dat zijn we intussen eigenlijk al bijna gewend. Al die andere conflicten, nouja, tsja. Een jaar zonder hoogtepunten dus eigenlijk. Gelukkig is er het enige echte hoogtepunt tussen kerst en oud en nieuw, de Top 2000.
De Top 2000, oud en vertrouwd. Op TV met meer shows dan ooit, we gaan op 3 november al aftrappen met een programma over de beleving van de Top 2000 bij liefhebbers. Ik heb nu al zin in de Iron Maiden man of iemand die zegt dat ie in 1999 zat te wachten op Danny Mirror. Verder is er een quiz, de untold stories, we kennen het wel. Maar er is maar één moment dat we echt gelukkig zijn en Omsk hebben bereikt: 25 december om 00:00 uur.
Zijn er ons nog mensen ontvallen? Ja, absoluut. Jeff Beck, Bachman, Crosby, Sakamoto, Sinead O'Connor, Robbie Robertson. Het wordt bijna normaal he? Niet een van de allergrootsten, al weet je nooit of iemand de stembooster op het juiste moment wil inzetten. Sinead en Faithless zullen nog wel in de bonus gaan.
Gelukkig zijn er nog andere dingen geweest die voor wat relevantie zorgen. Wat denken jullie van Barbenheimer! Eerst even een serieuze film, en daarna nog de schijtlolligheden van Oppenheimer. Daar zullen vast wel wat liedjes vandaan komen. Klinkt lekker. Al met al: Veel plezier!
Radio 2 Top 2000: Editie 2023
We zijn alweer bij editie 25 van de Top 2000. Een lijst die een muzikale reis heeft gemaakt, alleen Queen in het laatste uur is een zekerheidje. De 60s zijn uitgefaseerd en de 90s vieren tegenwoordig hoogtij. Nirvana mocht er in 2005 in, daarna kwam metal, en toen kwam ook het recente slappe zomerhitje. 168 uur met nonstop muziek, reclame, gelul van Gijs Staverman en nieuws. Met hier en daar een albumversie tegenwoordig.
Wat kunnen wij doen?
A. Stemmen. De stemweek is traditioneel rond 1 december
B. Luisteren en kijken, van 25 tot 31 december. En naar de randprogrammering. Quiz, Untold Stories, Wat betekent de Top 2000, A Gogo, het kan allemaal.
C. Een uurtje naar het Top 2000 café. Niet meer op eigen houtje, maar netjes vooraf intekenen. En dan maar hopen dat je niet een uur lang Suzan & Freek voor je kiezen krijgt, of Echoes, maar gewoon lekker Killing in the Name, Halo of Flies en het liedje van AC/DC.
Vorig jaar werden mijn stemtips weer eens niet gehonoreerd en lagen ze er allemaal uit, maar ik ga jullie toch als vanouds wat tips geven. Hopelijk luisteren jullie dit jaar wel.
1977: Jewel - Foolish Games. Ja, dat was vorig jaar de positie. Teruggekeerd na een jaartje weg te zijn geweest. Hopelijk niet eenmalig, wat mij betreft. Prachtig nummer, Jewel haar enige in de Top 2000. Een mooi luisterliedje die zeker nog een jaar mag blijven.
1974: Manfred Mann's Earth Band - Blinded By The Light. Een van de weinige 'ouderwetse' Top 2000 songs die nog over is. Stond er elk jaar in. Geef deze klassieker de kans en zorg ervoor dat we weer "Wrapped Up Like a Douche" kunnen zeggen!
1941: Johan - Tumble and Fall. Nederlands trots. Een van de ondergewaardeerde bands. Ook hier geldt: Enige notering. Mag zeker blijven en niet eruit tumble and fallen.
Oh, en denk ook eens na over topartiesten als Duncan Browne of The Carpenters. Maar goed, ik probeer mijn echte topfavorieten hier juist te vermijden.
Wanneer?
25 december 0:00 begonnen we, 31 december 23:59 lallen we mee met Bohemian Rhapsody. Tenminste, dat kan toch haast niet fout?
Vanaf wanneer stemmen?
Kijkt u eens op 1 december
Staat ie in de top 2000?
11 december is gifjesdag ofzo. Heerlijk.
Overzichtenlijstjes:
Op https://www.pino112.nl/top2000/jaar.php staat de lijst van 2022, inclusief statistieken
De FOK! 2000:
Wie weet is er weer een vrijwilliger die onze lijstjes gaat optellen
Presentatie:
Geen idee wie er nu mogen, maar vorig jaar:
00.00 – 02.00 uur Jeroen van Inkel (Inclusief potten, pannen en walsje)
02.00 – 04.00 uur Frank van ‘t Hof
04.00 – 06.00 uur Desiree van der Heiden
06.00 – 08.00 uur Paul Rabbering
08.00 – 10.00 uur Jan-Willem Roodbeen & Jeroen Kijk in de Vegte
10.00 – 12.00 uur Bart Arens
12.00 – 14.00 uur Annemieke Schollaardt
14.00 – 16.00 uur Gijs Staverman
16.00 – 18.00 uur Ruud de Wild
18.00 – 20.00 uur Wouter van der Goes
20.00 – 22.00 uur Emmely de Wilt
22.00 – 00.00 uur Morad El Ouakili
Social media Radio 2:
NPO RADIO 2 op Instagram
NPO RADIO 2 op Twitter
TOP 2000 op Facebook
Meeluisteren:
Kabelfrequenties in de verschillende steden:
http://www.frequenties.net/station/radio-2
FM-etherfrequenties
Friesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz
Groningen: 88.0 MHz
Drenthe: 88.0 MHz
Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz
Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz
Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz
Utrecht: 92.6 MHz
Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz
Zuid-Holland: 92.6 MHz
Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz
Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz
Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz
Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3
De Top 2000 in beeld
Cultura 24 NPO 1 Extra:
Twee jaar lang zoomers is mooi geweest, dit jaar weer het CAFÉ! 24/7 te zien. Tevens met een uurtje doventolk.
Nederland 3 NPO 3:
Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.
Website
http://www.nporadio2.nl/top2000
Etalagekanalen
Bij je provider is vast een kanalengids. Je moet NPO 1 extra of de zender van de maand hebben vermoedelijk.
Voor uitgebreide statistieken:
https://pino112.nl/top2000/
Pino, held!![]()
Spotify:
Voor degene die de allereerste Top 2000 qua songs via Spotify wil terugluisteren van #2000 naar #1:
Spotify - De allereerste Top 2000 (1999)
Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen (!), kun je vast wel ergens vinden.
De Top 2000 op FOK! door de jaren heen
Topicreeks: Top 2000 Editie 2001
Topicreeks: Top 2000 Editie 2002
Topicreeks: Top 2000 Editie 2003
Topicreeks: Top 2000 Editie 2004
Topicreeks: Top 2000 Editie 2005
Topicreeks: Top 2000 Editie 2006
Topicreeks: Top 2000 Editie 2007
Topicreeks: Top 2000 Editie 2008
Topicreeks: Top 2000 Editie 2009
Topicreeks: Top 2000 Editie 2010
Topicreeks: Top 2000 Editie 2011
Topicreeks: Top 2000 Editie 2012
Topicreeks: Top 2000 Editie 2013
Topicreeks: Top 2000 Editie 2014
Topicreeks: Top 2000 Editie 2015
Topicreeks: Top 2000 Editie 2016
Topicreeks: Top 2000 Editie 2017
Topicreeks: Top 2000 Editie 2018
Topicreeks: Top 2000 Editie 2019
Topicreeks: Top 2000 Editie 2020
Topicreeks: Top 2000 Editie 2021
Topicreeks: Top 2000 Editie 2022
De lijst door de jaren heen:
@Cassa95 onderzocht: Veranderingen in de Keuzelijst
@Cassa95 onderzocht: Analyse nieuwe binnenkomers 2022
@peaceman stelde samen: FOK!2000 2022
Nog wat classics:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:SPOILER: NSFW!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOKkers in beeldSPOILER: PippenScottieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DagoduckOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: ArnieAlbertsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door MadMaster op 02-11-2023 13:35:22 ][i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Op welke positie komt Engelbewaarder binnen?Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Mooi werk!quote:Op woensdag 1 november 2023 21:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
We hebben een OP allen:
.......
@:cassa95 onderzocht: Veranderingen in de Keuzelijst
@:cassa95 onderzocht: Analyse nieuwe binnenkomers 2021
@:peaceman stelde samen: FOK!2000 2022
........
Die tweede linkt alleen nog naar 2021, dat mag de uitleg bij de binnenkomers van 2022 zijn, of helemaal weggelaten. Zie voor 2022: Cassa95 in MUZ / Top 2000 Editie 2022 #13 - GifjesMuziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Ik heb de layout aangepast v.w.b. de positionering van de bars [cimg] i.p.v. [img] en een achterbleven jaartal '2022' gewijzigd in '2023'.
Andere wijzigingen pas ik eventueel alleen aan na akkoord van @mexicanobakker.
Suggesties voor je Top 2000 OP banner voor 2023 mag per DM aan mij kenbaar maken.![]()
Op zich had dat gemogen ja.quote:Op woensdag 1 november 2023 21:45 schreef PippenScottie het volgende:
@:mexicanobakker
Je mag Tina Turner noemen
2021 analyse mag naar 2022quote:Op woensdag 1 november 2023 21:58 schreef MadMaster het volgende:
Ik heb de layout aangepast v.w.b. de positionering van de bars [cimg] i.p.v. [img] en een achterbleven jaartal '2022' gewijzigd in '2023'.
Andere wijzigingen pas ik eventueel alleen aan na akkoord van @:mexicanobakker.
Suggesties voor je Top 2000 OP banner voor 2023 mag per DM aan mij kenbaar maken.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Done.quote:Op woensdag 1 november 2023 22:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
2021 analyse mag naar 2022
Zal binnenkort ook nog de 2022 versie in een aparte reeks gooien en toevoegen.![]()
Jouw stemtips zijn voor mij absoluut een 3/3 waard om op te gaan nemen in m'n stemlijst @Mexicanobakker
Remember the jester that showed you tears
Ik gok op 778.quote:Op woensdag 1 november 2023 21:40 schreef PzKpfw het volgende:
Op welke positie komt Engelbewaarder binnen?Remember the jester that showed you tears
Nu die muziekmixbeperkingen eraf zijn wordt die Rob1000 wel een wat betere graadmeter voor wat er komen gaat, afgaande op de keuzelijst van dit jaar.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Prima keuzelijst voor de Rob 1000. Wat meer alternatieve muziek dan in de keuzelijst van de Top 2000 volgens mij ook al heb ik er niet lang naar gekeken. Al zou het voor de Rob1000 zomaar kunnen zijn dat wat alternatief wordt ingeruild voor hits van de afgelopen 5 jaar nu Veronica die plaatjes weer mag draaien inderdaad.quote:Op donderdag 2 november 2023 09:19 schreef Tussle266 het volgende:
Nu die muziekmixbeperkingen eraf zijn wordt die Rob1000 wel een wat betere graadmeter voor wat er komen gaat, afgaande op de keuzelijst van dit jaar.Remember the jester that showed you tears
quote:Op donderdag 2 november 2023 19:47 schreef ok01 het volgende:
Iemand al naar het nieuwe Beatles nummer geluisterd? Ik vind het persoonlijk erg mooi gedaan
Inderdaad mooi gedaan.Isn't it ironic, don't you think
Check ook de mini docuquote:Op donderdag 2 november 2023 19:47 schreef ok01 het volgende:
Iemand al naar het nieuwe Beatles nummer geluisterd? Ik vind het persoonlijk erg mooi gedaan
Isn't it ironic, don't you think
Misschien een hele domme vraag, maar is er een heel eenvoudige manier om die lijst van 2023 op Spotify af te luisteren in aflopende vorm, dus van 2000-1? Ik krijg die volgorde met geen mogelijkheid de volgorde anders gerangschikt
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Je moet niet die officiële playlist pakken, maar gewoon even zoeken. Er zijn Spotify'ers die de moeite hebben genomen om hem van 2000-1 te rangschikken. Ik ben nu niet op mijn laptop anders zou ik er eentje linken.quote:Op vrijdag 3 november 2023 11:22 schreef TheVulture het volgende:
Misschien een hele domme vraag, maar is er een heel eenvoudige manier om die lijst van 2023 op Spotify af te luisteren in aflopende vorm, dus van 2000-1? Ik krijg die volgorde met geen mogelijkheid de volgorde anders gerangschiktAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ah thanksquote:Op vrijdag 3 november 2023 11:29 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Je moet niet die officiële playlist pakken, maar gewoon even zoeken. Er zijn Spotify'ers die de moeite hebben genomen om hem van 2000-1 te rangschikken. Ik ben nu niet op mijn laptop anders zou ik er eentje linken.en gevonden!
Niemand gekeken naar de 1e aflevering van 25 jaar..?Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Ik wel. Ik vond het best leuk eigenlijk. Het klopte ook wel aardig met hoe het in mijn herinnering zit, dat verloop van ‘99.quote:Op zaterdag 4 november 2023 10:40 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Niemand gekeken naar de 1e aflevering van 25 jaar..?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Yes ik ook. Ik kende t verhaal al door podcasts en stukken erover. Maar toch weer kippenvel als ik dat allereerste moment vd top 2000 hoor, de nachttune, soul coaxing van raymond lefevre, de dj erbij. Tis precies t nostalgische sfeertje dat ik mis bij de huidige top 2000. Intiem. Echt nog gericht op de muziek.quote:Op zaterdag 4 november 2023 10:40 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Niemand gekeken naar de 1e aflevering van 25 jaar..?Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Het was me niet duidelijk uit de aflevering, maar ik neem aan dat het idee al in september 1998 voorgesteld werd en niet 99, aangezien ze al vanaf januari de milleniumplaat deden?Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Ja dat lijkt mij ook. Dat ze vanaf januari platen verzamelden is in ieder geval zeker, want dat is juist wat me nog zo goed bijstaat, omdat ik daarvoor Radio 2 eigenlijk niet kende, als hakkende middelbare scholier.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Het was me niet duidelijk uit de aflevering, maar ik neem aan dat het idee al in september 1998 voorgesteld werd en niet 99, aangezien ze al vanaf januari de milleniumplaat deden?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Vind het dan alleen vreemd dat die dj's er zo op tegen waren omdat ze al ideetjes hadden voor hun eigen programma (of iig Spits)quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:37 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ja dat lijkt mij ook. Dat ze vanaf januari platen verzamelden is in ieder geval zeker, want dat is juist wat me nog zo goed bijstaat, omdat ik daarvoor Radio 2 eigenlijk niet kende, als hakkende middelbare scholier.
Lijkt me een beetje vroeg, 15 maanden eerder.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Ik weet het niet, dat hele millennium-gedoe was in mijn beleving al vanaf 1996 aan de gang, in heel de maatschappij. Dus dat dat soort types daar al mee bezig waren zou best kunnen. Maar aan de andere kant kan je nu ook gemakkelijk van alles roepen wat niemand kan bevestigen.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:40 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Vind het dan alleen vreemd dat die dj's er zo op tegen waren omdat ze al ideetjes hadden voor hun eigen programma (of iig Spits)
Lijkt me een beetje vroeg, 15 maanden eerder.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
![]()
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Waarom zou het een dagje verlengd zijn? Grote vrijmibo aan het eind?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Het eindigen op vrijdag lijkt me het ideale punt. Einde van de week. Het niet beginnen op zaterdag heeft denk ik te maken met de betrokkenheid van de dj's die vooral doordeweeks zitten. Moeten vast een knop indrukken ofzo.
En 1 december is natuurlijk een mooie datum.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Ik heb dat wel eens gelezen en nee, volgens mij is het idee pas in september 1999 ontstaan. Die milleniumplaten zijn later pas als een soort van draagvlak gebruikt, volgens mij was het ook niet per se de bedoeling dat dat er 2000 waren en zijn die deels aangevuld.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Het was me niet duidelijk uit de aflevering, maar ik neem aan dat het idee al in september 1998 voorgesteld werd en niet 99, aangezien ze al vanaf januari de milleniumplaat deden?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
De stemming begon al in januari 1999. Dat weet ik nog, want internet was alleen nog voor computernerds destijds, dus gooiden ze je dood met reclames op tv en in kranten. Dat zei ome Ron trouwens ook in zijn opening op 26 december 1999.quote:Op maandag 6 november 2023 11:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb dat wel eens gelezen en nee, volgens mij is het idee pas in september 1999 ontstaan. Die milleniumplaten zijn later pas als een soort van draagvlak gebruikt, volgens mij was het ook niet per se de bedoeling dat dat er 2000 waren en zijn die deels aangevuld.
All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik Netscapete en had een emailadres in 1999
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Ik kijk er nu ook heel anders naar dan toen. Toen was ik een tiener en stond ik op de hoek van de straat iedereen heel stoer aan te kijken. Ik had me beter in IT kunnen verdiepen destijds.quote:Op maandag 6 november 2023 11:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik Netscapete en had een emailadres in 1999All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Dit filmpje bevestigt dat die man met die mancave onder zijn tuin uit de 25 jaar niet de lijst uit de krant van de 1e editie had, want die eindigde op maandag, en de 1e eindigde op vrijdag.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Toch is het dan vreemd dat die DJ’s zo veel weerstand hadden. Dat zou dan gaan over de playlist van hun programma’s anderhalf jaar later, in een matig beluisterde week?quote:Op maandag 6 november 2023 11:53 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
De stemming begon al in januari 1999. Dat weet ik nog, want internet was alleen nog voor computernerds destijds, dus gooiden ze je dood met reclames op tv en in kranten. Dat zei ome Ron trouwens ook in zijn opening op 26 december 1999.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Ik meen toch echt ook ergens gelezen te hebben dat dat dus retroactief was. Die milleniumplaten was een idee wat ze al hadden en toen kwam dus het idee om die te gebruiken voor een top 2000. Maar we zullen het nooit helemaal zeker weten.quote:Op maandag 6 november 2023 11:53 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
De stemming begon al in januari 1999. Dat weet ik nog, want internet was alleen nog voor computernerds destijds, dus gooiden ze je dood met reclames op tv en in kranten. Dat zei ome Ron trouwens ook in zijn opening op 26 december 1999.
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze daar in 1998 al mee bezig waren.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik was er verder ook niet bij, dus we zullen het nooit weten. Ik weet wel nog dat heel dat millenniumgedoe destijds idioot groot was en al voor ‘99 de ellende begon. Maar wat er in die hoofden van die mensen omging, wie zal het zeggen. En het blijft natuurlijk tv, ze maken het nu vast groter dan het toen was.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
1998 I guess
https://amaroso7.wordpres(...)de-radio-2-top-2000/
Welk liedje zou jij mee willen nemen naar de volgende eeuw? Met deze simpele vraag roept Radio 2 in 1999 de luisteraar op om zijn of haar ultieme millenniumplaat door te geven. Het doel: een lijst samenstellen van 2000 liedjes die tussen Kerst '99 en de eeuwwisseling non-stop zullen worden gedraaid. Top 2000 a go go@facebook
[ Bericht 43% gewijzigd door n00biedoobiedoo op 06-11-2023 12:27:36 ]Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
De post was kennelijk pas iets later een optie gewordenquote:De marathon begint in de nacht van zaterdag 25 december en eindigt op oudejaarsavond om 24.00 uur. Aan de uitzending werken alle omroepen mee, met uitzondering van de EO.
De historische hitlijst wordt samengesteld door Radio 2-luisteraars, die hun voorkeur via Internet kenbaar kunnen maken of kunnen doorbellen op een gratis telefoonnummer. Zij kunnen daarbij kiezen uit 2000 titels die Radio 2 vanaf 22 november via Internet, een advertentie in Sp!its en Teletekst bekend zal maken. Ook deze titels zijn weer aangedragen door luisteraars: vanaf 2 januari kon iedereen zijn 'millenniumplaat' insturen naar Radio 2.
Kees Toering, zendercoördinator van Radio 2, spreekt over een groots project waar alle programmamakers van de zender aan meewerken. ,,Alleen al voor Teletekst is het een gigantisch project. Dat heeft nog nooit zoveel informatie tegelijk aangeboden.'' Alleen de EO doet niet mee. Toering: ,,De EO vindt het een prachtig plan, maar staat in goed overleg zijn zendtijd af. De omroep vindt dat hij zelf moet kunnen bepalen welke platen gedraaid gaan worden. En dit keer is de regie aan de luisteraars.''
Op de millennium top-2000 zullen, zo voorspelt Toering, vooral 'typische Radio-2' platen komen te staan. Geen klassiek, geen hardcore, maar meer middle of the road, platen die het grote publiek aanspreken. ,,De voorselectie is gedaan door onze luisteraars. En zij komen toch ook met het typische Radio 2 genre. Dan moet je dus denken aan nummers van The Eagles, Abba, Marco Borsato. Zeg maar van rock 'n roll tot nu.''
Nomaliter is Radio 2 's nachts uit de lucht. Voor de Top 2000 zal de zender 24 uur per dag, zes dagen achtereen te beluisteren zijn. ,,Daarvoor is met opzet gekozen'', zegt Toering. ,,Alleen zo kunnen alle platen binnen een redelijke termijn, met een gemiddelde van dertien per uur, gespeeld worden.'' De nummers zullen aaneengepraat worden door de reguliere Radio 2-presenatoren als Frits Spits, Daniël Dekker, Ferry Maat en Hans Schiffers. Onduidelijk is nog wie 's nachts in de studio presenteert.
Volgens Toering is het nadrukkelijk niet de bedoeling dat het programma of programmaonderdelen van tevoren worden opgenomen. ,,Dat brengt in de praktijk extra werk met zich mee, zo leert de ervaring. Er zijn momenten ook waarop programmamakers in de studio niet gemist kunnen worden. De eeuwwisseling is zo'n moment. Bovendien is dit voor een programmamaker een te groots project om te zeggen: nee, daar doen ik niet aan mee. We doen nu bij uitstek wat de luisteraar van Radio 2 zo mooi vindt. Die kiest vooral voor ons om de muziek, zo blijkt uit onderzoek. ''Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Mooi om dit te lezen, maar dit is een artikel van 13 oktober 1999. Ik vond elders ook al een soortgelijk artikel uit het AD van eind september 1999 (helaas verder niet leesbaar) waarin de Top 2000 wordt aangekondigd. Ik ben dan ook nog niet helemaal overtuigd dat Mexi’s punt dat die millennium-platen pas later de invulling van de Top 2000 zouden worden onjuist is.quote:Op maandag 6 november 2023 12:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De post was kennelijk pas iets later een optie geworden
[..]De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Oh, maar dit was niet bedoeld om duidelijkheid te scheppen in het 98/99-verhaal, vond het alleen grappig dat er nog niet gerept werd over post, volgens mij toch de belangrijkste aanvoering van de stemmen destijds.quote:Op maandag 6 november 2023 12:49 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Mooi om dit te lezen, maar dit is een artikel van 13 oktober 1999. Ik vond elders ook al een soortgelijk artikel uit het AD van eind september 1999 (helaas verder niet leesbaar) waarin de Top 2000 wordt aangekondigd. Ik ben dan ook nog niet helemaal overtuigd dat Mexi’s punt dat die millennium-platen pas later de invulling van de Top 2000 zouden worden onjuist is.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Er lopen ook wel wat dingen door elkaar nu. Ik had het echt puur over het verzamelen van die platen. Dat gebeurde al vanaf januari, dus dat idee stamt zeker uit 1998. Of dat perse de titel Top2000 vanaf het eerste moment meekreeg, weet ik niet. Dat zou best weleens pas in september '99 ontwikkeld kunnen zijn. Dat lijkt me niet onmogelijk. Maar dat hoeft op zich ook niet uit te maken, want dat duidelijk was dat er in die laatste week al een vaste playlist zou zijn was er dus al wel.
En dat die DJ's dat niet zo lekker vonden vind ik bij nader inzien eigenlijk helemaal niet zo vreemd. Je zat in het laatste rechte eind van de verzuiling, dus ze concurreerden niet alleen met commerciëlen, waarvan er niet eens zoveel waren toen, maar ook met elkaar omdat die omroepen toen nog meer los van elkaar stonden. En juist omdat het zo om dat millennium draaide, hadden er vast al een paar een ideetje over hoe gaaf ze waren en hoe ze hun gaafheid met door hun gekozen platen aan de luisteraar gingen opdringen, want daar was dit natuurlijk het perfecte moment voor. Maar dat ging dus mooi even niet door.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Volgens de top 2000 a go go facebookpagina had het verzamelen van de millenniumplaten als doel om de lijst samen te stellen.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Die hebben er vast verstand van! Ik kan me oprecht herinneren dat die volgorde omgekeerd was, maar dat zal wel foute informatie zijn geweest.quote:Op maandag 6 november 2023 13:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Volgens de top 2000 a go go facebookpagina had het verzamelen van de millenniumplaten als doel om de lijst samen te stellen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Maar als die DJ’s toch al gebonden waren aan een vaste playlist in die laatste week, waarom maakten ze zich er dan zo druk over dat dit in een soort Eeuwige 100-format gegoten zou worden? Je zou zeggen dat het juist leuker is om naar een climax toe te werken, dan lukraak plaatjes te draaien die een half jaar eerder eens waren aangedragen door Tante Sjaan uit Geertruidenberg of Dikke Leo uit Appingedam.quote:Op maandag 6 november 2023 13:09 schreef Tussle266 het volgende:
Er lopen ook wel wat dingen door elkaar nu. Ik had het echt puur over het verzamelen van die platen. Dat gebeurde al vanaf januari, dus dat idee stamt zeker uit 1998. Of dat perse de titel Top2000 vanaf het eerste moment meekreeg, weet ik niet. Dat zou best weleens pas in september '99 ontwikkeld kunnen zijn. Dat lijkt me niet onmogelijk. Maar dat hoeft op zich ook niet uit te maken, want dat duidelijk was dat er in die laatste week al een vaste playlist zou zijn was er dus al wel.
En dat die DJ's dat niet zo lekker vonden vind ik bij nader inzien eigenlijk helemaal niet zo vreemd. Je zat in het laatste rechte eind van de verzuiling, dus ze concurreerden niet alleen met commerciëlen, waarvan er niet eens zoveel waren toen, maar ook met elkaar omdat die omroepen toen nog meer los van elkaar stonden. En juist omdat het zo om dat millennium draaide, hadden er vast al een paar een ideetje over hoe gaaf ze waren en hoe ze hun gaafheid met door hun gekozen platen aan de luisteraar gingen opdringen, want daar was dit natuurlijk het perfecte moment voor. Maar dat ging dus mooi even niet door.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Ja maar ze waren toch juist tegen dat vaste format? Doelloos plaatjes aan- en afkondigen? Dat begreep ik er echter uit. Ik dacht dat ze bedoelden dat ze hun eigen ding in gedachte hadden en dat dat nu in de soep liep door een vastgestelde playlist. Of dat nu met of zonder nummertjes afroepen was.quote:Op maandag 6 november 2023 16:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Maar als die DJ’s toch al gebonden waren aan een vaste playlist in die laatste week, waarom maakten ze zich er dan zo druk over dat dit in een soort Eeuwige 100-format gegoten zou worden? Je zou zeggen dat het juist leuker is om naar een climax toe te werken, dan lukraak plaatjes te draaien die een half jaar eerder eens waren aangedragen door Tante Sjaan uit Geertruidenberg of Dikke Leo uit Appingedam.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik moet het nog maar eens terugkijken (voorzover dit euvel belangrijk genoeg isquote:Op maandag 6 november 2023 17:06 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ja maar ze waren toch juist tegen dat vaste format? Doelloos plaatjes aan- en afkondigen? Dat begreep ik er echter uit. Ik dacht dat ze bedoelden dat ze hun eigen ding in gedachte hadden en dat dat nu in de soep liep door een vastgestelde playlist. Of dat nu met of zonder nummertjes afroepen was.). In mijn hoofd hadden ze in de loop van 1999 een meeting om wat met het millennium te doen, en werd dat op voorstel van Kees Toering de Top 2000. Wat de plannetjes van de DJ’s dwarsboomde, want die hadden niets met een hitlijst op Radio 2. Hoe ze die millennium-platen dan anders hadden willen gebruiken, weet ik overigens niet.
De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Het was niet Dikke Leo maar Kale Leo. Die stemde BohRhap erin omdat ie in het operettestuk genoemd werdquote:Op maandag 6 november 2023 16:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
lukraak plaatjes te draaien die een half jaar eerder eens waren aangedragen door Tante Sjaan uit Geertruidenberg of Dikke Leo uit Appingedam.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
En tante Sjaan stemde dan waarschijnlijk op het Smurfenlied?quote:Op maandag 6 november 2023 22:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Het was niet Dikke Leo maar Kale Leo. Die stemde BohRhap erin omdat ie in het operettestuk genoemd werdGive every man thine ear, but few thy voice
Take each man's censure, but reserve thy judgment.![]()
Voorselectie’tje voor het reddingsboeilijstje gemaakt, keuzelijstlijstje al af. Druk maar op die knop, zou ik zeggen.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Mensen die van plan zijn 21 december de Upbeatles Top 2000 quiz te winnen, bespaar je de moeite
My friends all drive horses![]()
Waar gaan jullie?quote:Op woensdag 8 november 2023 18:42 schreef PippenScottie het volgende:
Mensen die van plan zijn 21 december de Upbeatles Top 2000 quiz te winnen, bespaar je de moeiteHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
Buurten in de Gaard.quote:
Best een eind uit het centrum.
In 2024 ben jij erbij!
Het waren Dikke Leo en Tante Saar:quote:Op maandag 6 november 2023 16:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Maar als die DJ’s toch al gebonden waren aan een vaste playlist in die laatste week, waarom maakten ze zich er dan zo druk over dat dit in een soort Eeuwige 100-format gegoten zou worden? Je zou zeggen dat het juist leuker is om naar een climax toe te werken, dan lukraak plaatjes te draaien die een half jaar eerder eens waren aangedragen door Tante Sjaan uit Geertruidenberg of Dikke Leo uit Appingedam.
Puntje erin, puntje eruit in de Top2000 voor Dikke Leo:
https://www.nldiscografie.nl/dikke-leo![]()
Das wel n eindje weg ja. Is dat te lopen voor je?quote:Op woensdag 8 november 2023 22:50 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Buurten in de Gaard.
Best een eind uit het centrum.
In 2024 ben jij erbij!
Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Vanuit huis beter niet. En ik ben in die periode verplicht vrij, dus ik kom sowieso met de autoquote:Op donderdag 9 november 2023 16:51 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Das wel n eindje weg ja. Is dat te lopen voor je?My friends all drive horses![]()
Waar ik zei dat die nieuwe Beatles en Stones niet direct gelanceerd zouden worden, bedoelde ik wel. Stop de tijd.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik ben benieuwd naar het dj-team. Desiree wordt in januari vervangen in de nacht. Is ze er nog bij? Stasse wellicht een mooi afscheid? Komt Stenders terug? Emmely gaat wss ook weg bij r2...
edit: Ik zie dat Desiree vanaf januari van 00-02 gaat ipv 04-06, waar de EO nu komt.
Dit kan ten koste gaan van het Van Inkelen.
[ Bericht 18% gewijzigd door n00biedoobiedoo op 10-11-2023 15:26:30 ]Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Ik ben blij als Van Inkel weggaat, die is langzaamaan veel te oud. Gun Stasse ook wel n mooi afscheidquote:Op vrijdag 10 november 2023 15:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik ben benieuwd naar het dj-team. Desiree wordt in januari vervangen in de nacht. Is ze er nog bij? Stasse wellicht een mooi afscheid? Komt Stenders terug? Emmely gaat wss ook weg bij r2...
edit: Ik zie dat Desiree vanaf januari van 00-02 gaat ipv 04-06, waar de EO nu komt.
Dit kan ten koste gaan van het Van Inkelen.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Waar gaat Emmely heen?quote:Op vrijdag 10 november 2023 15:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dit kan ten koste gaan van het Van Inkelen.![]()
Geen wals en Ladies en people meerquote:Op vrijdag 10 november 2023 15:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dit kan ten koste gaan van het Van Inkelen.![]()
![]()
Joe misschien, maar vooralsnog alleen nog geruchten.quote:
Vind het eigenlijk niets voor haar.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Vond die collectie van MvN-omschrijvingen wel tof. Miste alleen wel de Grande Damequote:Op zaterdag 11 november 2023 11:13 schreef Tussle266 het volgende:
Stukje duiding over slippendragers.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Vind ik ook bij Tessa Molquote:Op zaterdag 11 november 2023 13:44 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Joe misschien, maar vooralsnog alleen nog geruchten.
Vind het eigenlijk niets voor haar.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Het was me nooit opgevallen dat hij er meer in zijn arsenaal had dan de slippendrager. Wel een puntje voor de anchorman.quote:Op zaterdag 11 november 2023 15:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Vond die collectie van MvN-omschrijvingen wel tof. Miste alleen wel de Grande DameAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Die uitslag van de Qanon-lijst belooft alvast weinig goeds. Ik weet wel dat je dat niet zomaar even kan spiegelen, maar riemen vast.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Het is interessant om te lezen dat er blijkbaar minstens 292 platen bestaan die beter zijn dan Child In Time. Gezongen door muzikale iconen als Paul de Leeuw, Kraantje Pappie en Lange Frans.quote:Op maandag 13 november 2023 10:14 schreef Tussle266 het volgende:
Die uitslag van de Qanon-lijst belooft alvast weinig goeds. Ik weet wel dat je dat niet zomaar even kan spiegelen, maar riemen vast.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Ik vond deel 2 van de documentairereeks iets minder boeiend dan de eerste trouwens. Het was leuk dat ze op de kwestie Ede Staal ingingen, al weten we nu nog niet hoe ver die zou zijn gekomen in de lijst en waarom Neet Oet Lottum wel in de lijst kwam. Maar de olifant in de kamer dat er in die beginjaren geen ruimte was voor de Metallica’s, Pearl Jam’s en Nirvana’s enzo, werd verder genegeerd.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Ironisch genoeg is er nu geen ruimte meer voor de Elephant Song en de Ballroom Blitzquote:Op maandag 13 november 2023 11:10 schreef Fred_B het volgende:
Maar de olifant in de kamer dat er in die beginjaren geen ruimte was voor de Metallica’s, Pearl Jam’s en Nirvana’s enzo, werd verder genegeerd.My friends all drive horses![]()
Ik keek vooral naar de nieuwkomers en de volgorde daarvan. Ik was ook even vergeten hoeveel Thomas&Paul-groupies Nederland telt en wat dat gaat betekenen straks...quote:Op maandag 13 november 2023 11:05 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het is interessant om te lezen dat er blijkbaar minstens 292 platen bestaan die beter zijn dan Child In Time. Gezongen door muzikale iconen als Paul de Leeuw, Kraantje Pappie en Lange Frans.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
![]()
Daar is hij dan de enige echte Top 2000 Stemwijzer!
Test uw muzikale voorkeur aan de hand van 35 stellingen, en kom zo tot de ideale keuzelijst![]()
1. Weet u al wat u bij de Tweede Kamerverkiezingen gaat stemmen?
A. Nee, tussen al die partijen zit eigenlijk niets wat me echt aanspreekt.
B. Ja, ik ben het niet met alles eens, maar er is wel een partij die mijn favoriet is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2. Houdt u meer van opzwepende intro’s of van eindeloze outro’s?
A. Intro’s
B. Outro’sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.3. Kunnen de buren meeluisteren als u meezingt met de muziek?
A. Nee
B. JaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.4. Wat vindt u van Carnaval?
A. De Kèrnevèl is het hoogtepunt van de winter.
B. Als de anderen de polonaise doen, zit ik liever alleen thuis.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.5. Las u vroeger de Tina of de Break Out?
A. Tina
B. Break OutSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.6. Wat vindt u van de Evergreen Top 1000?
A. Heerlijk wegdromen bij die schitterende nostalgische hits van toen.
B. Ik heb liever iets actuelers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7. Heeft u recentelijk meer te maken met het degradatiespook of met de Champions League-hymne?
A. Degradatiespook
B. CL-HymneSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8. Wat vindt u van Kleintje Pils?
A. Dat past bij onze gezellige Hollandse sfeer. Thialf, Bocht 7, Zandvoort…
B. Tegen de muur zetten is eigenlijk nog te licht aangepakt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.9. Bent u een ochtendmens of een avondmens?
A. Ochtendmens
B. AvondmensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.10. Efteling of Toverland?
A. Efteling
B. ToverlandSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.11. Jan Wayne of Jan Vayne?
A. Jan Wayne’s gonna move ya!
B. Jan Vayne is op een haar na de beste pianist van het land.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.12. Mag er gelachen worden?
A. Ja
B. NeeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.13. Als u in het bos een wolf tegenkomt, vindt u dat…
A. Beangstigend
B. InspirerendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.14. Marco Bakker…
A. Was zat.
B. Deed het geweldig bij de Beste Zangers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.15. Bent u handig met IKEA-producten?
A. Als er bij het in elkaar zetten geen dodelijke slachtoffers vallen, ben ik niet ontevreden.
B. Jawel, zo moeilijk is dat monteren ook weer niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.16. Wat is uw geslacht?
A. Man
B. Vrouw
C. Anders
D. Weet nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.17. Ouwe lullen…
A. Moeten weg, ouwe lullen moeten weg, ouwe lullen staan alleen maar in de weg.
B. -muziek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.18. Herkent u platen makkelijk aan de songtitels?
A. Jazeker, ik ben een kennert.
B. Nee, meestal zegt het me weinig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.19. De Top 2000 is het ultieme overzicht van de beste muziek ooit gemaakt.
A. Inderdaad, dit is de democratisch bepaalde hitlijst van de klassiekers.
B. Nee, natuurlijk niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.20. Vindt u Ron Jans een leuke man?
A. Absoluut, Ronnie met zijn guitige kop.
B. Nee, ik vind hem niet zo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.21. 1) Always hardcore! (maar een gitaar mag ook) of 2) Gitaren! (maar een pilletje is nooit weg)
A. 1)
B. 2)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.22. Kent u Frans?
A. Mais oui, bonjour, trottoir, restaurant!
B. De enige Frans die ik ken, is Franske Bauer!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.23. Leeft u in de hoogste versnelling of doet u het rustig aan?
A. Hoogste versnelling
B. Rustig aanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.24. Heeft u thuis zo’n bord, met de tekst “In dit huis hebben we plezier enz.”
A. Ja, dat kan me telkens weer ontroeren als ik het lees.
B. Nee, dat soort mensen verwijder ik uit mijn kennissenkring.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.25. Moeten er meer zwarte artiesten in de Top 2000?
A. Jazeker, de lijst is nu nog witter dan een partijcongres van Groen Links.
B. Nee, ik ben al blij dat die verzuurde Erik de Zwart geen DJ is op Radio 2.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.26. Parlando of Zalando?
A. Parlando
B. ZalandoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.27. In welke provincie ligt Ede?
A. Groningen
B. GelderlandSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.28. Overweegt u een stem op Thierry Baudet?
A. Nee, die is het een beetje van het padje af tegenwoordig.
B. Jazeker, wat nou één spookrijder, ik zie er wel duizend!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.29. Moet er meer Nederlands product in de lijst?
A. Absoluut, er is zoveel moois gemaakt in ons land.
B. Als het maar goede muziek is, de afkomst maakt me niet uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.30. Houdt u van het gras maaien?
A. Ja
B. NeeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.31. Bent u Gerard Cox?
A. Nee
B. Ik welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.32. Wordt er naar uw mening te veel geneukt in Nederland?
A. Het kan nooit genoeg zijn, toch?
B. Jawel, overbevolking is ons grootste klimaatprobleem en dat moeten we dringend aanpakken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.33. Waaraan geeft u de voorkeur bij Tussen Kunst En Kitsch?
A. Kunst
B. KitschSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.34. Wat is de mooiste trip die u ooit gemaakt heeft?
A. De mooiste trip was lekker met de caravan naar de Costa Brava.
B. De mooiste tripjes zijn degene waar ik me niets van kan herinneren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.35. Wat vindt u van Ronald Koeman?
A. Een nogal chagrijnige vent.
B. Een leuke man en een prima trainer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo, dat was het. Dit telt mooi op tot 35 prachtige klassiekers! Hopelijk komen ze allemaal in de lijst.![]()
Zit die bij Joe? Jeetje. Die vond ik bij kink al niksquote:Op zaterdag 11 november 2023 15:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vind ik ook bij Tessa MolHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
quote:Op dinsdag 14 november 2023 12:31 schreef Fred_B het volgende:
[ afbeelding ]
Daar is hij dan de enige echte Top 2000 Stemwijzer!
Test uw muzikale voorkeur aan de hand van 35 stellingen, en kom zo tot de ideale keuzelijst![]()
1. Weet u al wat u bij de Tweede Kamerverkiezingen gaat stemmen?
A. Nee, tussen al die partijen zit eigenlijk niets wat me echt aanspreekt.
B. Ja, ik ben het niet met alles eens, maar er is wel een partij die mijn favoriet is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2. Houdt u meer van opzwepende intro’s of van eindeloze outro’s?
A. Intro’s
B. Outro’sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.3. Kunnen de buren meeluisteren als u meezingt met de muziek?
A. Nee
B. JaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.4. Wat vindt u van Carnaval?
A. De Kèrnevèl is het hoogtepunt van de winter.
B. Als de anderen de polonaise doen, zit ik liever alleen thuis.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.5. Las u vroeger de Tina of de Break Out?
A. Tina
B. Break OutSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.6. Wat vindt u van de Evergreen Top 1000?
A. Heerlijk wegdromen bij die schitterende nostalgische hits van toen.
B. Ik heb liever iets actuelers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7. Heeft u recentelijk meer te maken met het degradatiespook of met de Champions League-hymne?
A. Degradatiespook
B. CL-HymneSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8. Wat vindt u van Kleintje Pils?
A. Dat past bij onze gezellige Hollandse sfeer. Thialf, Bocht 7, Zandvoort…
B. Tegen de muur zetten is eigenlijk nog te licht aangepakt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.9. Bent u een ochtendmens of een avondmens?
A. Ochtendmens
B. AvondmensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.10. Efteling of Toverland?
A. Efteling
B. ToverlandSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.11. Jan Wayne of Jan Vayne?
A. Jan Wayne’s gonna move ya!
B. Jan Vayne is op een haar na de beste pianist van het land.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.12. Mag er gelachen worden?
A. Ja
B. NeeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.13. Als u in het bos een wolf tegenkomt, vindt u dat…
A. Beangstigend
B. InspirerendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.14. Marco Bakker…
A. Was zat.
B. Deed het geweldig bij de Beste Zangers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.15. Bent u handig met IKEA-producten?
A. Als er bij het in elkaar zetten geen dodelijke slachtoffers vallen, ben ik niet ontevreden.
B. Jawel, zo moeilijk is dat monteren ook weer niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.16. Wat is uw geslacht?
A. Man
B. Vrouw
C. Anders
D. Weet nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.17. Ouwe lullen…
A. Moeten weg, ouwe lullen moeten weg, ouwe lullen staan alleen maar in de weg.
B. -muziek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.18. Herkent u platen makkelijk aan de songtitels?
A. Jazeker, ik ben een kennert.
B. Nee, meestal zegt het me weinig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.19. De Top 2000 is het ultieme overzicht van de beste muziek ooit gemaakt.
A. Inderdaad, dit is de democratisch bepaalde hitlijst van de klassiekers.
B. Nee, natuurlijk niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.20. Vindt u Ron Jans een leuke man?
A. Absoluut, Ronnie met zijn guitige kop.
B. Nee, ik vind hem niet zo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.21. 1) Always hardcore! (maar een gitaar mag ook) of 2) Gitaren! (maar een pilletje is nooit weg)
A. 1)
B. 2)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.22. Kent u Frans?
A. Mais oui, bonjour, trottoir, restaurant!
B. De enige Frans die ik ken, is Franske Bauer!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.23. Leeft u in de hoogste versnelling of doet u het rustig aan?
A. Hoogste versnelling
B. Rustig aanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.24. Heeft u thuis zo’n bord, met de tekst “In dit huis hebben we plezier enz.”
A. Ja, dat kan me telkens weer ontroeren als ik het lees.
B. Nee, dat soort mensen verwijder ik uit mijn kennissenkring.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.25. Moeten er meer zwarte artiesten in de Top 2000?
A. Jazeker, de lijst is nu nog witter dan een partijcongres van Groen Links.
B. Nee, ik ben al blij dat die verzuurde Erik de Zwart geen DJ is op Radio 2.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.26. Parlando of Zalando?
A. Parlando
B. ZalandoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.27. In welke provincie ligt Ede?
A. Groningen
B. GelderlandSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.28. Overweegt u een stem op Thierry Baudet?
A. Nee, die is het een beetje van het padje af tegenwoordig.
B. Jazeker, wat nou één spookrijder, ik zie er wel duizend!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.29. Moet er meer Nederlands product in de lijst?
A. Absoluut, er is zoveel moois gemaakt in ons land.
B. Als het maar goede muziek is, de afkomst maakt me niet uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.30. Houdt u van het gras maaien?
A. Ja
B. NeeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.31. Bent u Gerard Cox?
A. Nee
B. Ik welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.32. Wordt er naar uw mening te veel geneukt in Nederland?
A. Het kan nooit genoeg zijn, toch?
B. Jawel, overbevolking is ons grootste klimaatprobleem en dat moeten we dringend aanpakken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.33. Waaraan geeft u de voorkeur bij Tussen Kunst En Kitsch?
A. Kunst
B. KitschSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.34. Wat is de mooiste trip die u ooit gemaakt heeft?
A. De mooiste trip was lekker met de caravan naar de Costa Brava.
B. De mooiste tripjes zijn degene waar ik me niets van kan herinneren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.35. Wat vindt u van Ronald Koeman?
A. Een nogal chagrijnige vent.
B. Een leuke man en een prima trainer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo, dat was het. Dit telt mooi op tot 35 prachtige klassiekers! Hopelijk komen ze allemaal in de lijst.![]()
[ afbeelding ]![]()
Verkapte vergeet-niet-op-deze-platen-te-stemmen post?
Wat dat betreft wel succesvol want was bijv. Worn Down Piano alweer vergetendas einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht![]()
Inmiddels her en der wat lijsten gezien. Voorlopige conclusie:
- Er komt een Joey-bonus via the Rembrandts
- Turner en O Connor gaan n flinke dodenbonus krijgen
- Lewis Capaldi gaat ook n goede bonus krijgen.
- Taylor Swift gaat met All Too Well heel hoog eindigenHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
Ik moest net denken aan de zorgeloze jaren 2020 toen er nog niet zoveel aan de hand was in de wereld en de anchorman nog een onduidelijk talkshowtje had waar hij op de werkvloer voor de hobby nog weleens mensen op de knieën wilde laten smeken om vergiffenis.
Hoe dan ook, in die talkshow (DWDD dus) presenteerde hij toen met één of andere onduidelijke pipo een keuzelijst voor een top2000 die uitsluitend uit vrouwelijke artiesten moest gaan bestaan. Ik weet nog dat er daadwerkelijk ook stemlijstjes zijn ingevuld toen. Weet iemand van jullie of die lijst er eigenlijk ooit gekomen is? Kan er niks over vinden.
Edit: inmiddels ontdekt dat het is doodgebloed.
[ Bericht 4% gewijzigd door Tussle266 op 15-11-2023 09:57:02 ]All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Chandlerquote:Op dinsdag 14 november 2023 20:45 schreef Scorpion_17 het volgende:
- Er komt een Joey-bonus via the Rembrandts![]()
Ik geef kans op bonussen voor:quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:45 schreef Scorpion_17 het volgende:
- Er komt een Joey-bonus via the Rembrandts
- Turner en O Connor gaan n flinke dodenbonus krijgen
- Lewis Capaldi gaat ook n goede bonus krijgen.
- Taylor Swift gaat met All Too Well heel hoog eindigen
- RHCP omdat het op Pinkpop toch best wel goed was, zeker voor de oudere hits. Ook concertbonussen voor U2 vnl vanwege het drummer-verhaal, Lana del Rey en Lewis Capaldi hebben ook een mooi 'verhaal'. Bruce zal ook wel de dubbele concertbonus pakken, vanwege het gewezen concert + hype voor de komende.
- Beatles, Stones, Acda en de Munnik vanwege hun terugkeer, de hype en een nieuwe song
- Dodenbonussen voor vnl Tina en Sinead. Minibonus voor Crosby wellicht en voor The Band.
- Taylor hype is idd nog springlevend. Ollie Rodrigo gaat ook flink scoren denk ik (maar wel in de onderste helft)
Goldband zal flink dalen. Son Mieux zal meer verspreid stemmen gaan vangen maar de hype is minder dan vorig jaar, dus hun bestaande noteringen gaan ook dalen. Ook bij Adele verwacht ik een collectieve daling, die hype is weer even verdwenen. Ondanks nieuwe release heb ik ook het idee van weinig hype voor Ed Kroket, die zie ik ook wel dalen. ABBA zal status quo zijn ondanks de boosts voor Beatles en Stones. Coldplay denk ik ook, maar kan onderin ook wel weer wat van de boost vorig jaar verliezen. Queen lijkt mij bovenin de grote verliezer, de Queen-hype is echt een beetje voorbij en juist alle concurrenten hebben recenter in de picture gestaan nu. Die gaan met zeker de minder hoog genoteerde platen flink verlies lijden. Ook Bowie, Fleetwood Mac en MJ gaan wel wat terrein prijsgeven, vooral bij Fleetwood Mac zal men de dood van Christine alweer een beetje 'vergeten' zijn.
Gezien de Kensington hype voorbij is zie ik die ook wel onderuit zakken.
Al met al als ik dit opschrijf kan het allemaal veel erger.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
![]()
[ Bericht 100% gewijzigd door Scorpion_17 op 15-11-2023 11:20:30 ]Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Ongetwijfeld (ik zag er al eentje), maar kansrijke acties heb ik nog niet gezienquote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
-
[ Bericht 99% gewijzigd door Scorpion_17 op 15-11-2023 11:21:05 ]Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Vast een liedje voor Israël Palestina. Als Imagine daardoor maae niet weer op 1 komt.quote:Op woensdag 15 november 2023 11:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ongetwijfeld (ik zag er al eentje), maar kansrijke acties heb ik nog niet gezienHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
Ik wou de Taylor Hawkins-dodenbonus inbrengen, maar dat is dus al in maart 2022 gebeurd???
Ik ben officieel een van die mensen die je zwoer nooit te worden.Solidair met het Palestijnse volk 🍉![]()
Vorig jaar had je de pollewop en de friesland bop of hoe die pipo's ook mogen heten. Dus ik neem elke actie bloedserieus vanaf minuut 1.quote:Op woensdag 15 november 2023 11:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ongetwijfeld (ik zag er al eentje), maar kansrijke acties heb ik nog niet gezien
Edit: de hunekop en de oele plop dus.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Je actie dient vooral een groot bereik te hebben natuurlijk, zolang het dat niet heeft neem ik hem niet serieusquote:Op woensdag 15 november 2023 11:27 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Vorig jaar had je de pollewop en de friesland bop of hoe die pipo's ook mogen heten. Dus ik neem elke actie bloedserieus vanaf minuut 1.
Edit: de hunekop en de oele plop dus.
Ik heb oprecht nog liever een nummer van Joost dan de Hunekop trouwens[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Oh ja, dat onderste hangt natuurlijk ook in de lucht. Dat als Joost zijn liedje waarmee hij aan het ESF wil meedoen per ongeluk niet wordt gekozen, hij met de Top 2000 op een nieuwe hype probeert te springen.quote:Op woensdag 15 november 2023 11:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je actie dient vooral een groot bereik te hebben natuurlijk, zolang het dat niet heeft neem ik hem niet serieus
Ik heb oprecht nog liever een nummer van Joost dan de Hunekop trouwensDe Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Laat Joost maar lekker bij 3FM blijven.quote:Op woensdag 15 november 2023 11:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Je actie dient vooral een groot bereik te hebben natuurlijk, zolang het dat niet heeft neem ik hem niet serieus
Ik heb oprecht nog liever een nummer van Joost dan de Hunekop trouwensRemember the jester that showed you tears
Ik moet hier wel om lachen, want dit klopt natuurlijk gewoon. Dat geeft ook maar aan hoe relatief al die lijstjes zijn. Zo'n Joost in september in 1003 was lastig te verteren, maar met pistool op het hoofd zou ik die ook altijd kiezen.quote:Op woensdag 15 november 2023 11:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb oprecht nog liever een nummer van Joost dan de Hunekop trouwensAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik zie daar helaas wel 'mogelijkheden' jaquote:Op woensdag 15 november 2023 11:40 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Oh ja, dat onderste hangt natuurlijk ook in de lucht. Dat als Joost zijn liedje waarmee hij aan het ESF wil meedoen per ongeluk niet wordt gekozen, hij met de Top 2000 op een nieuwe hype probeert te springen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Die keuze is toch pas altijd in t voorjaar bekend dus voor dit jaar geen probleemquote:Op woensdag 15 november 2023 11:40 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Oh ja, dat onderste hangt natuurlijk ook in de lucht. Dat als Joost zijn liedje waarmee hij aan het ESF wil meedoen per ongeluk niet wordt gekozen, hij met de Top 2000 op een nieuwe hype probeert te springen.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Ik zit nu de lijst door te luisteren om alvast in de stemming te komen, maar in de onderste regionen zullen we alle platen van Marco Borsato denk ik wel definitief kwijt gaan raken. Die hadden vorig jaar al een enorme optater gekregen en dat zal er niet beter op zijn geworden.
Fryslan Bop van Joost zie ik de lijst wel halen als daar de provincie achter gaat staan naast de jeugdige stemmers
Ik vraag me wel af of het huidige electoraat van die platen deze platen ooit nog zal dumpen vanwege enig gedrag van Marcootjequote:Op woensdag 15 november 2023 11:50 schreef TheVulture het volgende:
Ik zit nu de lijst door te luisteren om alvast in de stemming te komen, maar in de onderste regionen zullen we alle platen van Marco Borsato denk ik wel definitief kwijt gaan raken. Die hadden vorig jaar al een enorme optater gekregen en dat zal er niet beter op zijn geworden.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik denk het wel, de meesten staan al in de gevarenzone en er zullen vast nog wel meer fans zijn afgehaakt nu ie ook daadwerkelijk vervolgd gaat worden. Die morele rehabilitatie zal pas plaatsvinden als ie wordt vrijgesproken denk ik.quote:Op woensdag 15 november 2023 12:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af of het huidige electoraat van die platen deze platen ooit nog zal dumpen vanwege enig gedrag van MarcootjeOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Dit kan nog weleens tegenvallen. In andere lijsten zie je de Marco's, Ali's en Fransies wel wat stabiliseren. De ellende ligt ook niet zo vers meer in het geheugen. Ik zie wel dat er echt heel veel op 26 december was vorig jaar. Dat kan er nog wel aan. Maar zo'n Rood en Dochters zullen wel overblijven op de lange termijn.quote:Op woensdag 15 november 2023 11:50 schreef TheVulture het volgende:
Ik zit nu de lijst door te luisteren om alvast in de stemming te komen, maar in de onderste regionen zullen we alle platen van Marco Borsato denk ik wel definitief kwijt gaan raken. Die hadden vorig jaar al een enorme optater gekregen en dat zal er niet beter op zijn geworden.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Dochters is natuurlijk wel de ultieme Marco-plaat gezien de beschuldigingenquote:Op woensdag 15 november 2023 12:06 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dit kan nog weleens tegenvallen. In andere lijsten zie je de Marco's, Ali's en Fransies wel wat stabiliseren. De ellende ligt ook niet zo vers meer in het geheugen. Ik zie wel dat er echt heel veel op 26 december was vorig jaar. Dat kan er nog wel aan. Maar zo'n Rood en Dochters zullen wel overblijven op de lange termijn.
Om even een idee te geven over ome Marco anno 2023: In de Qanon-lijst is het ongeveer 50/50 gebleven, wat stijgers, wat dalers. In de lijst van 538 maar liefst 6x nieuw (!!!). In een onduidelijke Hollandsche hits lijst van diezelfde zender in augustus maar liefst 28 keer (!!!!) van de 1000. En in de Koninklijke 500 net als vorig jaar 8 noteringen, waarvan 5 stijgers en 3 dalers.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Dat is het liedje zelf. De artiest wordt meestal in de herfst bekendgemaakt. Vorige week was er een update van de selectiecommissie dat de lijst van 600 inzendingen is teruggebracht tot 10 nummers, dus ik verwacht nu wel snel een naam.quote:Op woensdag 15 november 2023 11:49 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Die keuze is toch pas altijd in t voorjaar bekend dus voor dit jaar geen probleemDe Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Dan moeten ze wel heel snel zijn in a. De keuze maken en bekend maken, b. Joost dat liedje uitbrengen c. Het genoeg publiek bereiken om.in de top 2000 te komen. S10 werd op 7 december bekend gemaakt. Dan haal je t sowieso niet meer voor de top 2000 van dit jaarquote:Op woensdag 15 november 2023 12:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is het liedje zelf. De artiest wordt meestal in de herfst bekendgemaakt. Vorige week was er een update van de selectiecommissie dat de lijst van 600 inzendingen is teruggebracht tot 10 nummers, dus ik verwacht nu wel snel een naam.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Joost gaat toch niet naar het ESF, dus zijn ESF-nummer is sowieso niet relevant. Het gaat om andere nummers op de hype.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Alsnog ingeloot voor opnames van de Top2000 Quiz.![]()
Het is de derde quiz, opname is zaterdagMy friends all drive horses![]()
Inderdaad, het is meer dat Joost zijn handen vrij heeft voor dat soort promotie zodra hij is afgewezen.quote:Op woensdag 15 november 2023 12:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Joost gaat toch niet naar het ESF, dus zijn ESF-nummer is sowieso niet relevant. Het gaat om andere nummers op de hype.
Overigens brengen de Bankzitters (die natuurlijk ook niet gaan) vrijdag hun beoogde ESF-inzending uit.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
"Promotie", als ik op dat TikTok zie is het meer een poging om zichzelf naar eurovisie te chanterenquote:Op woensdag 15 november 2023 13:10 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Inderdaad, het is meer dat Joost zijn handen vrij heeft voor dat soort promotie zodra hij is afgewezen.
Overigens brengen de Bankzitters (die natuurlijk ook niet gaan) vrijdag hun beoogde ESF-inzending uit.Solidair met het Palestijnse volk 🍉![]()
Friezen zijn eigenlijk altijd beter in schaatsen dan in muziek maken geweest. Limburgers daarentegen scoren op beide heel slecht.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Limburgers zijn dan weer uitstekende wielrennersquote:Op woensdag 15 november 2023 14:42 schreef Tussle266 het volgende:
Friezen zijn eigenlijk altijd beter in schaatsen dan in muziek maken geweest. Limburgers daarentegen scoren op beide heel slecht.![]()
Ik vrees met grote vrezen voor een extra notering in de top 2000quote:Op woensdag 15 november 2023 13:10 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Inderdaad, het is meer dat Joost zijn handen vrij heeft voor dat soort promotie zodra hij is afgewezen.
Overigens brengen de Bankzitters (die natuurlijk ook niet gaan) vrijdag hun beoogde ESF-inzending uit.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Ik denk dat de Bankzitters wel naar het songfestival gaan. Dit jaar hadden we 2 die live niet kunnen zingen, dus nu sturen we een groep met 5 mensen die live niet kunnen zingen.
Overigens heb ik de 3 dagen na kerst ook vrij, dat betekent dat ik veel tijd ga hebben om hier te posten![]()
![]()
Nou ja, ze kunnen straks in ieder geval zeggen dat ze er alles aan gedaan hebben om Kick Out BoRhap buiten de deur te houden.
https://www.tvgids.nl/nie(...)sody-als-slotakkoordAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Barbie Billie en een hoop dieven nieuw in de Rob1000. Radar Love op 1, maar het thema was dan ook Golden Earring, dus dat kwam wel lekker uit. Dat lijkt me niet iets wat in week 53 ook gaat spelen, tenzij George naar level 2 gaat in de komende twee weken.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Over 5 jaar Bankzitters hofleverancier NL-(talig) productquote:Op woensdag 15 november 2023 16:42 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik vrees met grote vrezen voor een extra notering in de top 2000
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja ja![]()
Rembrandts bij q music met n megastijging, de engelbewaarder op 97. Die mogen we allebei wel opschrijven voor de top 2000. En Queen gaat gewoon weer op 1 staan.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Mits een van de top100-artiesten of Rob de Nijs niet naar level 2 vertrekt is er ook geen reden om te denken dat dit anders wordt in de komende jaren toch? De enige langetermijnbedreiging op dit moment is Fax You, maar daar hoef je nu nog niet bang voor te zijn.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:21 schreef Scorpion_17 het volgende:
En Queen gaat gewoon weer op 1 staan.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
2025 he. Sinds 2005 en elke 5 jaar daarna Queen niet op 1quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:18 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Mits een van de top100-artiesten of Rob de Nijs niet naar level 2 vertrekt is er ook geen reden om te denken dat dit anders wordt in de komende jaren toch? De enige langetermijnbedreiging op dit moment is Fax You, maar daar hoef je nu nog niet bang voor te zijn.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Black, zie ik het eerder doen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:18 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Mits een van de top100-artiesten of Rob de Nijs niet naar level 2 vertrekt is er ook geen reden om te denken dat dit anders wordt in de komende jaren toch? De enige langetermijnbedreiging op dit moment is Fax You, maar daar hoef je nu nog niet bang voor te zijn.
Rob De Nijs zijn dood zal geen Top50
noteringen opleveren, ga ik vanuit.
[ Bericht 1% gewijzigd door Piebe op 18-11-2023 10:58:47 ]Ja ja![]()
Het zou leuk zijn als de Byrds en C,S,N(&Y) wat opgewaardeerd worden. Maar verder dan wat kleine stijginkjes en een voorzichtige rentree, zal het wel niet komen.Ja ja![]()
Rob de Nijs benoemen was dan ook de gebruikelijke flauwigheid.quote:Op zaterdag 18 november 2023 10:35 schreef Piebe het volgende:
[..]
Black, zie ik het eerder doen.
Rob De Nijs zijn dood zal geen Top50
noteringen opleveren, ga ik vanuit.
Waar het Black betreft, zou het natuurlijk kunnen, want ik zit er wel vaker naast. Maar het 'probleem' voor Pearl Jam in deze lijstjescontext is een beetje dat de groep die daar heel erg mee verbonden is, ook de groep is die op dit moment het grootst vertegenwoordigd in het stemmen, laten we zeggen tussen 35-55 jaar. Dat is ook de reden waarom het nu zo piekt, in het verleden heb je dat bijvoorbeeld met One van U2 gehad. De groep daaronder die nu opkomt als lijstjesstemmers is er niet helemaal blind voor, maar het is ook weer niet zo dat ze dagelijks op de banken ervoor staan. Heel veel groter wordt de stempopulatie voor Black dus waarschijnlijk niet meer. Tenzij Eddie een level Vedder gaat dus, maar dat geldt dus voor een heleboel artiesten in de hoogste regionen. November Rain, Nothing Else Matters, Avond, Brothers in Arms, Radar Love, ga zo maar door.
Coldplay daarentegen heeft tot op de dag van vandaag hits. Wat dus betekent dat op de lange termijn er een hele grote groep is die daar iets mee heeft. Waaronder een deel dat nu niet stemt omdat ze of nog te jong zijn, of juist kinderen aan het krijgen zijn en even geen tijd hebben, maar die in de komende jaren wel gaan stemmen. Dat hoeft niet perse tot een nummer 1 te leiden, maar de kans is wel een stuk groter dan voor heel veel andere platen die nu hoog staan die uit de decennia komen die al wat verder weg liggen. Het vervelende daarbij is dat de concurrentie van soortgelijke platen (laten we zeggen relatief recente platen uit de 21e eeuw, wel van meer dan 5 jaar geleden, die niet aan een specifieke hype verbonden zijn) uit Coldplay, Coldplay en Coldplay bestaat.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik was bij de opnames van de Top 2000 Quiz. Was in het Top 2000 cafe, leuk om daar eens te zijn.
Het was de derde aflevering. Er is een redelijke kans dat we antwoord krijgen op de vraag wat er gebeurt als je een fokker zijn mening over Coldplay vraagt.My friends all drive horses![]()
Ik denk het ook.quote:Op woensdag 15 november 2023 16:42 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik vrees met grote vrezen voor een extra notering in de top 2000https://www.rtlnieuws.nl/(...)rt-direct-op-spotifyquote:Songfestivalnummer van muziekgroep Bankzitters scoort op Spotify
De potentiële Nederlandse songfestivalinzending, 'Cupido' van jongensgroep Bankzitters, wordt goed ontvangen op Spotify. Vrijdag, op de eerste volledige dag dat het nummer online stond, werd het lied meer dan 300.000 keer beluisterd, blijkt uit data van de streamingdienst. Daarmee was 'Cupido' veruit het best scorende liedje in Nederland.Isn't it ironic, don't you think
quote:Op zaterdag 18 november 2023 14:51 schreef PippenScottie het volgende:
Ik was bij de opnames van de Top 2000 Quiz. Was in het Top 2000 cafe, leuk om daar eens te zijn.
Het was de derde aflevering. Er is een redelijke kans dat we antwoord krijgen op de vraag wat er gebeurt als je een fokker zijn mening over Coldplay vraagt.
Ik ben benieuwd, weet je toevallig wanneer de aflevering uitgezonden wordt?
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht![]()
https://ntr.nl/serie/80/tekst/Feestelijk+Top+2000+tv-seizoen/626quote:Op zaterdag 18 november 2023 16:08 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd, weet je toevallig wanneer de aflevering uitgezonden wordt?
17 december.
Ik ben zelf uit eten die avond. Maar beter ook, anders zou ik nerveus zijn
Ik zal op je letten Pippiequote:Op zaterdag 18 november 2023 14:51 schreef PippenScottie het volgende:
Het was de derde aflevering. Er is een redelijke kans dat we antwoord krijgen op de vraag wat er gebeurt als je een fokker zijn mening over Coldplay vraagt.![]()
Door middel van een diepgaande analyse en wiskundige formulesheb ik een Top100 gemaakt zoals ik denk, dat deze wel eens zou kunnen zijn op 31 december 2023.
(Let op! Het is wat ik denk, niet wat ik hoop, want dat zal toch nooit gebeuren)
Top 100 (2023) Voorspelling
1 1 Queen Bohemian Rhapsody
2 3 Eagles Hotel California
3 7 Pearl Jam Black
4 23 Bruce Springsteen The River
5 6 Led Zeppelin Stairway To Heaven
6 2 Danny Vera Rollercoaster
7 10 Queen Love Of My Love
8 9 Metallica Nothing Else Matters
9 11 Pink Floyd Wish You Were Here
10 14 Dire Straits Brothers In Arms
11 4 Billy Joel Piano Man
12 5 Coldplay Fix You
13 15 Golden Earing Radar Love
14 16 Deep Purple Child In Time
15 25 Fleetwood Mac Go Your Own Way
16 13 Pink Floyd Comfortably Numb
17 8 Boudewijn De Groot Avond
18 12 Guns 'n Roses November Rain
19 17 Toto Africa
20 22 Metallica One
21 29 Metallica Master Of Puppets
22 39 Queen Innuendo
23 20 Dire Straits Sultans Of Swing
24 27 Pink Floyd Shine On You Crazy Diamond
25 40 Fleetwood Mac The Chain
26 62 Rolling Stones Paint It Black
27 44 ABBA Dancing Queen
28 194 Ike And Tina Turner Proud Mary
29 19 Di-rect Soldier On
30 18 Disturbed Sound Of Silence
31 31 Coldplay Viva La Vida
32 21 Prince Purple Rain
33 26 David Bowie Heroes
34 24 Meat Loaf Paradise By The Dashboard Light
35 36 The Cure A Forest
36 35 Guns 'n Roses Sweet Child O'Mine
37 28 AC/DC Thunderstruck
38 30 Dire Straits Telegraph Road
39 77 Nothing But Thieves Impossible (O.V. Live Abby Road)
40 41 Michael Kiwanuka Cold Little Heart
41 78 Rolling Stones Sympathie For The Devil
42 42 Metallica Enter Sandman
43 74 AC/DC Highway To Hell
44 34 Pearl Jam Breathe
45 85 Beatles Let It Be
46 37 Simon And Garfunkel Sound Of Silence
47 32 Nirvana Smells Like Teen Spirit
48 75 U2 Sunday Bloody Sunday
49 50 Supertramp School
50 81 Queen Somebody To Love
51 363 Sinead O'Connor Nothing Compares To You
52 57 Radiohead Creep
53 577 Ike And Tina Turner River Deep, Mountain High
54 65 Supertramp Fools Overture
55 46 Phil Collins In The Air Tonight
56 33 Racoon Oceaan
57 45 Klein Orkest Over De Muur
58 811 Tina Turner Private Dancer
59 71 Electric Light Orchestra Mr. Blue Sky
60 210 Meau Dat Heb Jij Gedaan
61 52 John Lennon Imagine
62 84 Tom Odell Another Love
63 43 Linkin Park The End
64 51 Coldplay Yellow
65 54 George Michael & Queen Somebody To Love
66 48 Rage Against The Machine Killing In The Name Of
67 130 Beatles Hey Jude
68 93 Beatles Here Comes The Sun
69 55 Goldband Noodgeval
70 120 Rolling Stones Angie
71 100 AC/DC Whole Lotta Rosie
72 66 Pearl Jam Alive
73 96 Rolling Stones Gimme Shelter
74 179 Son Mieux Multicolor
75 296 Sinead O'Connor Troy
76 88 Fleetwood Mac Dreams
77 165 Iron Maiden Fear Of The Dark
78 107 Kate Bush Wuthering Heights
78 97 Elvis Presley Suspicious Minds
80 101 Queen Who Wants To Live Forever
81 47 Johnny Cash Hurt
82 58 Coldplay The Scientist
83 67 Queen Under Pressure
84 92 Fleetwood Mac Songbird
85 59 Paolo Nutini Iron Sky
86 76 Amy Whinehouse Back To Black
87 53 Kate Bush Running Up That Hill
88 69 Queen Don't Stop Me Now
89 56 Wim Sonneveld Het Dorp
90 64 Procol Harum A Whiter Shade Of Pale
91 73 Muse Uprising
92 87 Alan Parsons Old And Wise
93 68 Floor Jansen & Henk Poort Phantom Of The Opera
94 105 Simple Minds Belfast Child
95 113 Creedence Clearwater Rev Have You Ever See The Rain
96 115 Depeche Mode Enjoy The Silence
97 70 The Beach Boys God Only Knows
98 106 Dolly Parton Jolene
99 49 Lady Gaga & Bradley C. Swallow
100 101 Beatles Blackbird
UIT 38 Miss Montreal Door De Wind
UIT 60 Volbeat Lolo Montez
UIT 61 Eminem Lose Yourself
UIT 63 Stef Bos Papa
UIT 72 Simon And Garfunkel Bridge Over Troubled Water
UIT 79 U2 With Or Without You
UIT 80 Pink Floyd Another Brick In The Wall
UIT 82 Kensington Sorry
UIT 83 Guus Meeuwis Brabant
UIT 86 Red Hot Chili Peppers Under The Bridge
UIT 89 Coldplay Clocks
UIT 90 Robbie Williams Angels
UIT 91 Ramses Shaffy & Liesbeth List Pastorale
UIT 94 U2 One
UIT 95 Rammstein Deutschland
UIT 98 Rammstein Du Hast
UIT 99 Dire Straits Private InvestigationsJa ja![]()
Geil.quote:
Ik denk niet dat íe er zo uit zal zien, maar wie weet.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Ze filmen niet voor niets alleen boven de piano hè.quote:Op zondag 19 november 2023 11:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Geil.
Ik denk niet dat íe er zo uit zal zien, maar wie weet.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik denk dat je ernaast zit, maar leuke pogingquote:Op zondag 19 november 2023 11:10 schreef Piebe het volgende:
Door middel van een diepgaande analyse en wiskundige formulesheb ik een Top100 gemaakt zoals ik denk, dat deze wel eens zou kunnen zijn op 31 december 2023.
(Let op! Het is wat ik denk, niet wat ik hoop, want dat zal toch nooit gebeuren)
Top 100 (2023) Voorspelling
1 1 Queen Bohemian Rhapsody
2 3 Eagles Hotel California
3 7 Pearl Jam Black
4 23 Bruce Springsteen The River
5 6 Led Zeppelin Stairway To Heaven
6 2 Danny Vera Rollercoaster
7 10 Queen Love Of My Love
8 9 Metallica Nothing Else Matters
9 11 Pink Floyd Wish You Were Here
10 14 Dire Straits Brothers In Arms
11 4 Billy Joel Piano Man
12 5 Coldplay Fix You
13 15 Golden Earing Radar Love
14 16 Deep Purple Child In Time
15 25 Fleetwood Mac Go Your Own Way
16 13 Pink Floyd Comfortably Numb
17 8 Boudewijn De Groot Avond
18 12 Guns 'n Roses November Rain
19 17 Toto Africa
20 22 Metallica One
21 29 Metallica Master Of Puppets
22 39 Queen Innuendo
23 20 Dire Straits Sultans Of Swing
24 27 Pink Floyd Shine On You Crazy Diamond
25 40 Fleetwood Mac The Chain
26 62 Rolling Stones Paint It Black
27 44 ABBA Dancing Queen
28 194 Ike And Tina Turner Proud Mary
29 19 Di-rect Soldier On
30 18 Disturbed Sound Of Silence
31 31 Coldplay Viva La Vida
32 21 Prince Purple Rain
33 26 David Bowie Heroes
34 24 Meat Loaf Paradise By The Dashboard Light
35 36 The Cure A Forest
36 35 Guns 'n Roses Sweet Child O'Mine
37 28 AC/DC Thunderstruck
38 30 Dire Straits Telegraph Road
39 77 Nothing But Thieves Impossible (O.V. Live Abby Road)
40 41 Michael Kiwanuka Cold Little Heart
41 78 Rolling Stones Sympathie For The Devil
42 42 Metallica Enter Sandman
43 74 AC/DC Highway To Hell
44 34 Pearl Jam Breathe
45 85 Beatles Let It Be
46 37 Simon And Garfunkel Sound Of Silence
47 32 Nirvana Smells Like Teen Spirit
48 75 U2 Sunday Bloody Sunday
49 50 Supertramp School
50 81 Queen Somebody To Love
51 363 Sinead O'Connor Nothing Compares To You
52 57 Radiohead Creep
53 577 Ike And Tina Turner River Deep, Mountain High
54 65 Supertramp Fools Overture
55 46 Phil Collins In The Air Tonight
56 33 Racoon Oceaan
57 45 Klein Orkest Over De Muur
58 811 Tina Turner Private Dancer
59 71 Electric Light Orchestra Mr. Blue Sky
60 210 Meau Dat Heb Jij Gedaan
61 52 John Lennon Imagine
62 84 Tom Odell Another Love
63 43 Linkin Park The End
64 51 Coldplay Yellow
65 54 George Michael & Queen Somebody To Love
66 48 Rage Against The Machine Killing In The Name Of
67 130 Beatles Hey Jude
68 93 Beatles Here Comes The Sun
69 55 Goldband Noodgeval
70 120 Rolling Stones Angie
71 100 AC/DC Whole Lotta Rosie
72 66 Pearl Jam Alive
73 96 Rolling Stones Gimme Shelter
74 179 Son Mieux Multicolor
75 296 Sinead O'Connor Troy
76 88 Fleetwood Mac Dreams
77 165 Iron Maiden Fear Of The Dark
78 107 Kate Bush Wuthering Heights
78 97 Elvis Presley Suspicious Minds
80 101 Queen Who Wants To Live Forever
81 47 Johnny Cash Hurt
82 58 Coldplay The Scientist
83 67 Queen Under Pressure
84 92 Fleetwood Mac Songbird
85 59 Paolo Nutini Iron Sky
86 76 Amy Whinehouse Back To Black
87 53 Kate Bush Running Up That Hill
88 69 Queen Don't Stop Me Now
89 56 Wim Sonneveld Het Dorp
90 64 Procol Harum A Whiter Shade Of Pale
91 73 Muse Uprising
92 87 Alan Parsons Old And Wise
93 68 Floor Jansen & Henk Poort Phantom Of The Opera
94 105 Simple Minds Belfast Child
95 113 Creedence Clearwater Rev Have You Ever See The Rain
96 115 Depeche Mode Enjoy The Silence
97 70 The Beach Boys God Only Knows
98 106 Dolly Parton Jolene
99 49 Lady Gaga & Bradley C. Swallow
100 101 Beatles Blackbird
UIT 38 Miss Montreal Door De Wind
UIT 60 Volbeat Lolo Montez
UIT 61 Eminem Lose Yourself
UIT 63 Stef Bos Papa
UIT 72 Simon And Garfunkel Bridge Over Troubled Water
UIT 79 U2 With Or Without You
UIT 80 Pink Floyd Another Brick In The Wall
UIT 82 Kensington Sorry
UIT 83 Guus Meeuwis Brabant
UIT 86 Red Hot Chili Peppers Under The Bridge
UIT 89 Coldplay Clocks
UIT 90 Robbie Williams Angels
UIT 91 Ramses Shaffy & Liesbeth List Pastorale
UIT 94 U2 One
UIT 95 Rammstein Deutschland
UIT 98 Rammstein Du Hast
UIT 99 Dire Straits Private InvestigationsHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
Ik denk ook dat het voorspelmodel nog wat aanpassingen vergt..[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Als het klopt, dan gaan de concerten van Bruce in ieder geval niet door in 2024.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Enigzins? Finaal?quote:Op zondag 19 november 2023 13:33 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik denk dat je ernaast zit, maar leuke poging
Wat zie je niet gebeuren. En wat juist wel (in tegenstelling tot ondergetekende)Ja ja![]()
Ik denk juist vanwege de concerten van 2023. En degene die gaan komen in 2024quote:Op zondag 19 november 2023 13:53 schreef Tussle266 het volgende:
Als het klopt, dan gaan de concerten van Bruce in ieder geval niet door in 2024.
Ja ja![]()
Naar mijn idee gaan de FM en Kate Bushes weer iets dalen, gaat Tina niet zo uitzonderlijk accelereren als hier staat, gaat Noodgeval een valletje maken en gaat Bruce niet zo hoog komen (deed ie bij eerdere concerten toch ook niet) en zie niet zo waarom AC/DC een opmars maakt.
Onder meer.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Zou kunnen, ook niet alles zal een aanwijsbare reden hebben.quote:Op zondag 19 november 2023 15:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Naar mijn idee gaan de FM en Kate Bushes weer iets dalen, gaat Tina niet zo uitzonderlijk accelereren als hier staat, gaat Noodgeval een valletje maken en gaat Bruce niet zo hoog komen (deed ie bij eerdere concerten toch ook niet) en zie niet zo waarom AC/DC een opmars maakt.
Onder meer.
Ja ja![]()
Van 2000 naar 999 is een vele malen kleinere stap dan van 8 naar 7. Met name sommige bokkensprongen voor- en achteruit bovenin lijkt me wat enthousiast als het hart gewoon blijft kloppen.quote:Op zondag 19 november 2023 15:07 schreef Piebe het volgende:
[..]
Ik denk juist vanwege de concerten van 2023. En degene die gaan komen in 2024All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Multicolour naar de top 100? Mag het hopen van niet
Maar goed, ik hou het allemaal niet zo bij qua trends dus wie weet wat er gaat gebeuren
Finaal hahaquote:Op zondag 19 november 2023 15:04 schreef Piebe het volgende:
[..]
Enigzins? Finaal?
Wat zie je niet gebeuren. En wat juist wel (in tegenstelling tot ondergetekende)
Wat ik denk dat er niet gaat gebeuren:
- je top 10 grijpt iets teveel terug naar classic rock. Een stijging van Stairway to heaven zie ik niet meer gebeuren, die gaat alleen maar verder terugvallen simpelweg omdat de stemmers ontvallen en zon nummer onder nieuwe stemmers maar weinig populariteit geniet. Brothers in Arms dito.
- Roller Coaster is inmiddels een klassieker. Op begrafenissen en andere momenten van troost wordt dat nr te pas en te onpas gedraaid. De magie is nog lang niet over dus een grote terugval van 2 naar 6 zie ik niet gebeuren. Hoogstens naar 3 maar ik geloof dat ie gewoon op 2 blijft.
- Springsteen zal misschien een concertbonus krijgen maar zoveel echt niet in die regionen. Bovendien speelde ie The River niet tijdens deze concerten dus ik weet niet of specifiek dat nr nou ineens zo zou stijgen
- De dodenbonussen voor met name Tina worden ook overschat. Private Dancer zal misschien stijgen naar 432 ofzo maar niet vanaf 811 ineens de top 100 in. Sinead O Connor haalt misschien nipt de top 100 met Troy, maar niet met 2 nrs en troy zal sowieso boven NC2U staan.
- Kate Bush-effect is ook wel beetje uitgewerkt dus stijgen zie ik haar nrs niet.
- Coldplay met Fix You is gedoemd om ooit in de top 3 te komen, die zie ike cht geen val van 5 naar 12 maken, vooral om de omgekeerde reden zoals beschreven bij Stairway to heaven: niet-stemmers gaan dood, wel-stemmers komen erbij.
- Queen in zn geheel juist wat minder populair dit jaar volgens mij dus Innuendo zie ik geen stijging maken van eind dertig naar 22
Etc etc.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Private Dancer komt gewoon in de laatste nacht hoor. Dubbele dodenbonus genotquote:Op maandag 20 november 2023 10:54 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Finaal haha
Wat ik denk dat er niet gaat gebeuren:
- je top 10 grijpt iets teveel terug naar classic rock. Een stijging van Stairway to heaven zie ik niet meer gebeuren, die gaat alleen maar verder terugvallen simpelweg omdat de stemmers ontvallen en zon nummer onder nieuwe stemmers maar weinig populariteit geniet. Brothers in Arms dito.
- Roller Coaster is inmiddels een klassieker. Op begrafenissen en andere momenten van troost wordt dat nr te pas en te onpas gedraaid. De magie is nog lang niet over dus een grote terugval van 2 naar 6 zie ik niet gebeuren. Hoogstens naar 3 maar ik geloof dat ie gewoon op 2 blijft.
- Springsteen zal misschien een concertbonus krijgen maar zoveel echt niet in die regionen. Bovendien speelde ie The River niet tijdens deze concerten dus ik weet niet of specifiek dat nr nou ineens zo zou stijgen
- De dodenbonussen voor met name Tina worden ook overschat. Private Dancer zal misschien stijgen naar 432 ofzo maar niet vanaf 811 ineens de top 100 in. Sinead O Connor haalt misschien nipt de top 100 met Troy, maar niet met 2 nrs en troy zal sowieso boven NC2U staan.
- Kate Bush-effect is ook wel beetje uitgewerkt dus stijgen zie ik haar nrs niet.
- Coldplay met Fix You is gedoemd om ooit in de top 3 te komen, die zie ike cht geen val van 5 naar 12 maken, vooral om de omgekeerde reden zoals beschreven bij Stairway to heaven: niet-stemmers gaan dood, wel-stemmers komen erbij.
- Queen in zn geheel juist wat minder populair dit jaar volgens mij dus Innuendo zie ik geen stijging maken van eind dertig naar 22
Etc etc.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Terecht!quote:Op maandag 20 november 2023 19:00 schreef Pino112 het volgende:
Jeetje een mail van het AD over m'n site, ivm de 25e editie van de Top 2000.My friends all drive horses![]()
Vanaf welke positie beschouw jij als laatste nacht?quote:Op maandag 20 november 2023 19:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Private Dancer komt gewoon in de laatste nacht hoor. Dubbele dodenbonus genotHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
250.quote:Op maandag 20 november 2023 19:29 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Vanaf welke positie beschouw jij als laatste nacht?
Ik zeg 150-250, die twee nummers met Ike komen hoger en dat nummer met Bowie ook laatste nacht. The Best denk ik ~350.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Als keuzelijstgroupie ben ik ook wel benieuwd wat voor rariteiten ze dit jaar weer bedacht hebben met de voorselectie. Daar komt ieder jaar wel weer iets door bovendrijven waar niemand een seconde aan gedacht heeft.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Origineel van Boyzone heb ik recent geleerd[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik zie private dancer niet boven de 250 komen. Daar durf ik best n biertje bij een eerstvolgende fokmeeting waar ik bij kan zijn, op te zettenquote:Op maandag 20 november 2023 19:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
250.
Ik zeg 150-250, die twee nummers met Ike komen hoger en dat nummer met Bowie ook laatste nacht. The Best denk ik ~350.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Je bedoelt zoals de hollies ineens 2 jaar terugquote:Op maandag 20 november 2023 19:45 schreef Tussle266 het volgende:
Als keuzelijstgroupie ben ik ook wel benieuwd wat voor rariteiten ze dit jaar weer bedacht hebben met de voorselectie. Daar komt ieder jaar wel weer iets door bovendrijven waar niemand een seconde aan gedacht heeft.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Ja of The Gambler vorig jaar. Er zit altijd wel zoiets tussen.quote:Op maandag 20 november 2023 20:04 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals de hollies ineens 2 jaar terugAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Deze mag je noteren bij de Nostradamus volgende week.quote:Op maandag 20 november 2023 20:03 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik zie private dancer niet boven de 250 komen. Daar durf ik best n biertje bij een eerstvolgende fokmeeting waar ik bij kan zijn, op te zetten[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Private Dancer pakt in de Liga Evergreen en de Qanon zo'n 500 plekken en in de Rob1000 zo'n 300. Zitten staks natuurlijk wel wat kanttekeningen aan zoals demografie en hoeveelheid opties op de keuzelijst, maar Elon Musk is minder bedreven in lanceren, zullen we maar zeggen.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
In het spectrum van hedendaagse kutmuziek is Son Mieux zo erg nog niet.quote:All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Wat/wie worden de hoogste nieuwe binnenkomers?I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html![]()
Ik dacht dat het niet kon, maar ik zou serieus rekening houden met Pierre Kartner 2.0. Dan het stofzuigliedje. En ik zou de reserves van YouTube als joker inzetten.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:56 schreef peaceman het volgende:
Wat/wie worden de hoogste nieuwe binnenkomers?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
I Want to Break Free staat er al sinds het begin in hoorquote:Op dinsdag 21 november 2023 13:07 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik dacht dat het niet kon, maar ik zou serieus rekening houden met Pierre Kartner 2.0. Dan het stofzuigliedje. En ik zou de reserves van YouTube als joker inzetten.![]()
Ik heb werkelijk geen idee waar dit over gaat.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:07 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik dacht dat het niet kon, maar ik zou serieus rekening houden met Pierre Kartner 2.0. Dan het stofzuigliedje. En ik zou de reserves van YouTube als joker inzetten.My friends all drive horses![]()
Engelbewaarder, Flowers, Cupido. Normaal had ik Overcome op 3 gezet, maar het is de Top 2000.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:50 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee waar dit over gaat.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
ik heb m nog niet gehoordquote:Op dinsdag 21 november 2023 15:01 schreef Scorpion_17 het volgende:
Die cupido is wel bizar lelijk getimed zeg. Wat een shitplaat.
I love music |Ajax forever
Zeker, maar hoe meer nummers er in de lijst komen hoe meer het 13 in een dozijn wordt. Kensington klonk in het begin ook nog best leuk.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:24 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
In het spectrum van hedendaagse kutmuziek is Son Mieux zo erg nog niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oprecht gaat die nog wel hoor. Niet top-2000 waardig, maar ik had veel slechter verwacht.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:01 schreef Scorpion_17 het volgende:
Die cupido is wel bizar lelijk getimed zeg. Wat een shitplaat.
En ik ben van mening: Liever slecht dan saai. Liever zo'n nummer dan een Suzan & Freek-napSolidair met het Palestijnse volk 🍉![]()
Ja, daar ben ik het tot op zekere hoogte wel mee eens inderdaad, slecht is tenminste interessantquote:Op woensdag 22 november 2023 14:04 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Oprecht gaat die nog wel hoor. Niet top-2000 waardig, maar ik had veel slechter verwacht.
En ik ben van mening: Liever slecht dan saai. Liever zo'n nummer dan een Suzan & Freek-napHeeft Qmusic hun lijst serieus zo genoemd of noem jij de lijst zo? Als het het eerste is, weten ze daar uberhaupt dan wel hoe je die naam ook kunt interpreteren?quote:
Ik moet hier Pippen een schouderklopje geven, maar ik mag deze graag gebruiken.quote:Op woensdag 22 november 2023 18:28 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik het tot op zekere hoogte wel mee eens inderdaad, slecht is tenminste interessant
[..]
Heeft Qmusic hun lijst serieus zo genoemd of noem jij de lijst zo? Als het het eerste is, weten ze daar uberhaupt dan wel hoe je die naam ook kunt interpreteren?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Je mag hem hebben. Ik kan me mirt herinneren het ooit over QMusic te hebben gehadquote:Op woensdag 22 november 2023 19:20 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik moet hier Pippen een schouderklopje geven, maar ik mag deze graag gebruiken.My friends all drive horses![]()
Ik weet ook niet meer in welke context het was, maar ik weet wel zeker dat hij van jou komt. Daarna heb ik hem altijd zo gelaten.quote:Op woensdag 22 november 2023 19:32 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Je mag hem hebben. Ik kan me mirt herinneren het ooit over QMusic te hebben gehadAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Zal er nog een Wilders-effect komen? Bijvoorbeeld dat wat zure linksmenschen (je zit toch op FOK! he) op Welterusten gaan stemmen ofzo.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik denk dat een Wilders-actie meer succes had gehad op 22 november in plaats van 1 december. Maar het zou me niet verbazen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zal er nog een Wilders-effect komen? Bijvoorbeeld dat wat zure linksmenschen (je zit toch op FOK! he) op Welterusten gaan stemmen ofzo.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik zie zo'n effect ook nog wel komen op bijvoorbeeld soulmuziek. Mede omdat dat de laatste jaren nu niet echt groots heeft gescoord.quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:49 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik denk dat een Wilders-actie meer succes had gehad op 22 november in plaats van 1 december. Maar het zou me niet verbazen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Deze overwinning komt toch een beetje uit de lucht vallen, dus ik betwijfel of er één plaat is die Wilders-tegenstanders verbindt. Misschien Mag Ik Dan Bij Jouquote:Op vrijdag 24 november 2023 08:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zal er nog een Wilders-effect komen? Bijvoorbeeld dat wat zure linksmenschen (je zit toch op FOK! he) op Welterusten gaan stemmen ofzo.
Er komt vast wel een Gerda met één actie die verbindt hoor.quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:09 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Deze overwinning komt toch een beetje uit de lucht vallen, dus ik betwijfel of er één plaat is die Wilders-tegenstanders verbindt. Misschien Mag Ik Dan Bij Jou[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Of deze:quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zal er nog een Wilders-effect komen? Bijvoorbeeld dat wat zure linksmenschen (je zit toch op FOK! he) op Welterusten gaan stemmen ofzo.
No Dukes of Hazzard in the classroom![]()
Ik hoop dat Gerda een beetje van Public Enemy houdtquote:Op vrijdag 24 november 2023 09:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er komt vast wel een Gerda met één actie die verbindt hoor.My friends all drive horses![]()
Ik moet ieder jaar wel weer iets harder lachen om de 'uitkomst' van de MOL4000: https://assets.ctfassets.(...)4000-lijst-A4-V1.pdfAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Zoveel vreemder is ie toch niet?quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:58 schreef Tussle266 het volgende:
Ik moet ieder jaar wel weer iets harder lachen om de 'uitkomst' van de MOL4000: https://assets.ctfassets.(...)4000-lijst-A4-V1.pdfWas er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Het 'omslagpunt' met de top 2000 komt steeds vroeger te liggen. Dat was eerst rond 1800, toen rond 1500, nu al rond 800. Dat lijkt me wat enthousiast. Ik snap wel dat je wat anders wilt dan je concurrent, maar schaf dan gewoon het stemmen af.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Zoveel vreemder is ie toch niet?
Edit: eigenlijk later dus, maar je snapt.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik zie er wel (volgens mij) voor het eerst (album version)s tussen staanWas er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Denk niet dat Black op 1 gaat komen...quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zal er nog een Wilders-effect komen? Bijvoorbeeld dat wat zure linksmenschen (je zit toch op FOK! he) op Welterusten gaan stemmen ofzo.I love music |Ajax forever
Wellicht een opleving voor Raymzter?Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Ach nee, dan worden we ook weer Guuzed in de Top 2000quote:Nummer gaat het nooit redden maar die artiesten gaan wel in de lift.
Hier is een kerstliedje in de stijl van Guus Meeuwis en Acda en de Munnik met de titel "Hoe dan ook":quote:Couplet 1:
In de stille nacht, de sneeuw valt zacht,
Brandt de kerstboom met zijn pracht.
Samen bij de open haard,
Voelt de kerstnacht zo onverklaarbaar zwaar.
Refrein:
Hoe dan ook, met kerst in ons hart,
Samen vieren we, hoe dan ook, apart.
Onder de sterren, zo fel en groot,
In deze kerstnacht, hoe dan ook.
Couplet 2:
De lichtjes in de straat, de stad in een staat,
Van kerstmagie, waar niemand van praat.
Samen dansen in de winternacht,
De wereld lijkt te zijn stilgebracht.
Refrein:
Brug:
Kaarsen branden, een melodie in de nacht,
De magie van kerst, zoals het lacht.
Hand in hand, een kerstliedje zacht,
De mooiste tijd van het jaar, onverwacht.
Refrein:
Outro:
Dus laten we dansen, in de maanverlichte kou,
Op de tonen van kerst, en houden van jou.
Hoe dan ook, in vrede en hoop,
In deze kerstnacht, onze liefde bloeit op.![]()
Hoeveel nummers van de kets staan dit jaar in de Top 2000 ?"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Nog even in het kader van Borsato. Neplijst of niet, maar in de Mol 4000:
Dochters +324
Margherita +466
Afscheid nemen bestaat niet +1226 (ouwe profeet, die Marco)
De Waarheid +720
Hoe Het Danst +602
Rood +89
Waarom nou jij +1141
Binnen +1416
Dromen zijn bedrog -34
De Bestemming +16
Kom maar bij mij +1652
Zij +1085
Ik leef niet meer voor jou -949 (bleek ook niet waar, springlevend die man)
Het (wij)water -423
Vrij zijn +300
Wereld zonder jou +147
De speeltuin +40
Met andere woorden: riemen vast.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Bij het terugluisteren van de lijst heb ik met mezelf afgesproken dat ik nergens ga skippen, maar bij sommige platen is het toch verdomd lastig. Bij veel platen van Springsteen zoals Racing in the Street is het vechten tegen de slaap.
Verbazend dat ie zoveel stijgtquote:Op vrijdag 24 november 2023 22:17 schreef Tussle266 het volgende:
Dochters +324
Margherita +466
De Waarheid +720
Hoe Het Danst +602
Rood +89
Waarom nou jij +1141
Binnen +1416
Dromen zijn bedrog -34
De Bestemming +16
Kom maar bij mij +1652
Zij +1085
Het (wij)water -423
Vrij zijn +300
Wereld zonder jou +147
De speeltuin +40
Met andere woorden: riemen vast.
War is de mol 4000?quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:17 schreef Tussle266 het volgende:
Dochters +324
Margherita +466
De Waarheid +720
Hoe Het Danst +602
Rood +89
Waarom nou jij +1141
Binnen +1416
Dromen zijn bedrog -34
De Bestemming +16
Kom maar bij mij +1652
Zij +1085
Het (wij)water -423
Vrij zijn +300
Wereld zonder jou +147
De speeltuin +40
Met andere woorden: riemen vast.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Ah ja. Onbegrijpelijk dat de huisvrouw Marco toch weer zoveel.omhoog stemtquote:Op zaterdag 25 november 2023 11:40 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dit zal de Top 4000 van Radio 10 zijn?Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Waarom Nou Jij zingt wat beter mee dan Fear Inoculumquote:Op zaterdag 25 november 2023 11:53 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ah ja. Onbegrijpelijk dat de huisvrouw Marco toch weer zoveel.omhoog stemt
Exact. Ik had hem als volleerd huisvrouw net even aan tijdens het sporten. De Pipo van dienst had het over een Netflix-bonus aangaande alles R. Williams. Wist niet dat dat er was, maar goed om te weten.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:40 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dit zal de Top 4000 van Radio 10 zijn?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik hoop dat mensen niet weer allemaal massaal op Bohemian Rhapsody gaan stemmen. Het zou toch leuk zijn om een ander nummer op één te hebben staan.Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.![]()
Ja, Engelbewaarder ofzoquote:Op zondag 26 november 2023 11:26 schreef Shreyas het volgende:
Ik hoop dat mensen niet weer allemaal massaal op Bohemian Rhapsody gaan stemmen. Het zou toch leuk zijn om een ander nummer op één te hebben staan.![]()
Populair standpunt. Je moet je alleen wel afvragen wat het alternatief is. Je kan wel willen dat Tiesto, Bob Marley, The Cure of Ede Staal op 1 komt, maar als het BoRhap niet is, is het Hotel California, Black of Fix You, of als de wereld in de komende 3 dagen vergaat is het Danny V.quote:Op zondag 26 november 2023 11:26 schreef Shreyas het volgende:
Ik hoop dat mensen niet weer allemaal massaal op Bohemian Rhapsody gaan stemmen. Het zou toch leuk zijn om een ander nummer op één te hebben staan.
Ik zou zeggen: hoezee voor Fred & vrienden.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Soms moet je gewoon koesteren wat je hebt. Nederland is het land van Suzan en Freek, kringverjaardagen en de Telegraaf.quote:Op zondag 26 november 2023 11:26 schreef Shreyas het volgende:
Ik hoop dat mensen niet weer allemaal massaal op Bohemian Rhapsody gaan stemmen. Het zou toch leuk zijn om een ander nummer op één te hebben staan.
Ik wil maar zeggen, het alternatief kan nog wel eens flink tegenvallen.My friends all drive horses![]()
Land van duizend meningen, land van nuchterheid.quote:Op zondag 26 november 2023 12:47 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Soms moet je gewoon koesteren wat je hebt. Nederland is het land van Suzan en Freek, kringverjaardagen en de Telegraaf.
Ik wil maar zeggen, het alternatief kan nog wel eens flink tegenvallen.
Ik noem een I'll never drink again!![]()
Maar misschien moeten we het democratisch gaan oplossen en alle radioluisteraars laten stemmen!
Is maar een ideetje, hoor.![]()
Wat een REVOLUTIONAIR CONCEPT!quote:Op zondag 26 november 2023 13:06 schreef Buendia het volgende:
Maar misschien moeten we het democratisch gaan oplossen en alle radioluisteraars laten stemmen!
Is maar een ideetje, hoor.My friends all drive horses![]()
Alternatieven zat:quote:Op zondag 26 november 2023 12:44 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Populair standpunt. Je moet je alleen wel afvragen wat het alternatief is.
- Avond
- Piano Man
- Stairway to Heaven
- The River
- November Rain
- Nothing Else MattersOp vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Waarom impliceer je dat iemand suggereert om het niet democratisch op te lossen? Om makkelijk te scoren of omdat je het echt niet begrijpt?quote:Op zondag 26 november 2023 13:06 schreef Buendia het volgende:
Is maar een ideetje, hoor.
Iedereen hier wil dat mensen kunnen stemmen en dat op basis daarvan de top 2000 lijst wordt samengesteld. Alleen ik mag toch wel hopen dat een bepaald nummer niet op één komt.
Ik hoopte ook, net als veel andere mensen, dat de PVV niet de grootste partij zou worden, maar het gebeurde wel. Dat is dan ook volledig terecht en hoe democratie werkt.Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Misschien moet je mijn opmerking niet te serieus nemenquote:Op zondag 26 november 2023 14:41 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Waarom impliceer je dat iemand suggereert om het niet democratisch op te lossen? Om makkelijk te scoren of omdat je het echt niet begrijpt?
Iedereen hier wil dat mensen kunnen stemmen en dat op basis daarvan de top 2000 lijst wordt samengesteld. Alleen ik mag toch wel hopen dat een bepaald nummer niet op één komt.
Ik hoopte ook, net als veel andere mensen, dat de PVV niet de grootste partij zou worden, maar het gebeurde wel. Dat is dan ook volledig terecht en hoe democratie werkt.![]()
![]()
Alvast een verzoek om dit topic politiek-luw te houden.
Ik weet, open forum en ik beslis dit niet en ik heb me hier ook vaak genoeg over andere dingen dan muziek, maar alsjeblieft, laten we ruzie maken in de andere 99 subfora en niet hier.
Ik steun deze motie.quote:Op zondag 26 november 2023 15:25 schreef PippenScottie het volgende:
Ik weet, open forum en ik beslis dit niet en ik heb me hier ook vaak genoeg over andere dingen dan muziek, maar alsjeblieft, laten we ruzie maken in de andere 99 subfora en niet hier.
All Day I Dream About Stemlijsten![]()
https://www.ad.nl/show/do(...)e-jongeren~a36c16ab/
Er staan geen motten op de keuzelijst. Wat ik me wel afvraag is of een of ander licht op de keuzelijstredactie Ricchi e Poveri erop heeft gezet. En zo niet dan zijn deze twee de grootste kanshebbers voor de woensdagochtend toevoegronde volgende week.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Eensquote:Op zondag 26 november 2023 15:25 schreef PippenScottie het volgende:
![]()
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 26 november 2023 15:25 schreef PippenScottie het volgende:
De volgende song wordt hier dan ook niet besproken:
![]()
Coldplayquote:Op zondag 26 november 2023 15:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
De volgende song wordt hier dan ook niet besproken:
Ik kom ook maar weer eens uit mijn zomerslaap. Bijna weer Top 2000-tijd![]()
![]()
Voor de eventuele liefhebbers:
Aanstaande donderdag, een dag voordat de stembussen van/voor de Top 2000 open gaan, zal ik vanaf 19.00 uur via de stream van Radio 49 (Topicreeks/Stream) een 'samenvatting' van Veronica's Top 100 Aller Tijden 1989 draaien.
Mocht je voorkeuren voor bepaalde songs hebben, dan mag je dat kenbaar maken via DM.![]()
Een gebbetje over de actualiteit mag best, maar laten we het vooral niet in een inhoudelijk discussie over politiek verzanden, daar zijn A. andere subfora voor en B. het levert vaak vooral gezeikquote:Op zondag 26 november 2023 15:25 schreef PippenScottie het volgende:
00.00 – 02.00 uur Jeroen van Inkel
02.00 – 04.00 uur Frank van ‘t Hof
04.00 – 06.00 uur Desiree van der Heiden
06.00 – 08.00 uur Paul Rabbering
08.00 – 10.00 uur Jan-Willem Roodbeen & Jeroen Kijk in de Vegte
10.00 – 12.00 uur Bart Arens
12.00 – 14.00 uur Annemieke Schollaardt
14.00 – 16.00 uur Gijs Staverman
16.00 – 18.00 uur Ruud de Wild
18.00 – 20.00 uur Wouter van der Goes
20.00 – 22.00 uur Emmely de Wilt
22.00 – 00.00 uur Morad El Ouakili
Edit, met link: https://www.nporadio2.nl/(...)o-2-top-2000-in-2023All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Alsmede een bubbling under van 500 nummers
Ook met link: https://www.nporadio2.nl/(...)et-500-extra-nummersAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ah gewoon de Top 2500 dus.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Hopelijk halen Duel en Wild Places de Top 2500 wel. En (They Long To Be) Close To You[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
De grote vraag is nu: is gifjesdag direct in het tussenliggende weekend, of kennen we nagenoeg alle uitvallers al door die eerste 500 vooraf?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Een 1 op 1 kopie van het dj team en hun shifttijden van een jaar eerder is volgens mij ook best een zeldzaamheidWas er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Ik kijk al uit naar legendarische nachten!quote:Op maandag 27 november 2023 12:13 schreef ok01 het volgende:
Toch nog Inkelen dit jaar. Heb de whisky al klaar staan
Yes toch weer van Inkelen
Is dit overigens niet zowat dezelfde volgoorde als vorig jaar?das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht![]()
Vraag me niet waarom ik dit weet, maar Fok gaat niet meer down elke nacht om 4 uur.
Dat was elk jaar wel een of twee keer het moment dat ik echt moest gaan slapen.
Ik weet niet wat er gaat gebeuren als ik niet door de downtime naar bed word gestuurd.My friends all drive horses![]()
Eerst dachten ze ook 'die 2000 plaatjes draaien doen we maar 1 keer'
Dus ik denk vanaf heden hebben we een Top 2500![]()
![]()
"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Ja precies dezelfde volgordequote:Op maandag 27 november 2023 12:35 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Yes toch weer van Inkelen
Is dit overigens niet zowat dezelfde volgoorde als vorig jaar?![]()
en weer walzen met Jeroen van Inkel
"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Elk jaar 100 plaatjes erbij tot we op 1 januari beginnen aan de top 100.000My friends all drive horses![]()
quote:Op maandag 27 november 2023 13:01 schreef PippenScottie het volgende:
Elk jaar 100 plaatjes erbij tot we op 1 januari beginnen aan de top 100.000![]()
![]()
Volgend jaar is er geen NPO meer dus ik denk dat het bij 1 keer blijftquote:Op maandag 27 november 2023 12:58 schreef TLC het volgende:
Eerst dachten ze ook 'die 2000 plaatjes draaien doen we maar 1 keer'
Dus ik denk vanaf heden hebben we een Top 2500![]()
En anders verhuist-ie wel naar Joe, in België is de Top 2000 ook het domein van Joe.quote:Op maandag 27 november 2023 13:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Volgend jaar is er geen NPO meer dus ik denk dat het bij 1 keer blijft![]()
Gatver..dan wordt het een halve Top 4000quote:Op maandag 27 november 2023 13:09 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
En anders verhuist-ie wel naar Joe, in België is de Top 2000 ook het domein van Joe.Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
De Belgische Radio 2 heeft ook al enkele jaren een top 2000. https://radio2.be/stem/radio-2-top-2000/lijstquote:Op maandag 27 november 2023 13:09 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
En anders verhuist-ie wel naar Joe, in België is de Top 2000 ook het domein van Joe.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
'ladies en people'quote:Op maandag 27 november 2023 12:28 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik kijk al uit naar legendarische nachten!![]()
Heb ik misschien eindelijk een keer kans dat Gil Scott Heron erin komtquote:Op maandag 27 november 2023 13:01 schreef PippenScottie het volgende:
Elk jaar 100 plaatjes erbij tot we op 1 januari beginnen aan de top 100.000![]()
Gelukkig had Stasse een mooie prominente rol in de tv-serie, toch nog een mooi afscheid qua Top 2000Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
En de Belgische Radio Donna had tot 2008 een Top 2000, waar ze ieder jaar één plaat aan toevoegden (dus 2001 voor 2001, 2002 voor 2002, etc.)quote:Op maandag 27 november 2023 13:11 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
De Belgische Radio 2 heeft ook al enkele jaren een top 2000. https://radio2.be/stem/radio-2-top-2000/lijst
Forum Opties Forumhop: Hop naar: