abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport maandag 6 november 2023 @ 12:14:16 #91
274204 crew  Mexicanobakker
pi_211211244
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 11:53 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
De stemming begon al in januari 1999. Dat weet ik nog, want internet was alleen nog voor computernerds destijds, dus gooiden ze je dood met reclames op tv en in kranten. Dat zei ome Ron trouwens ook in zijn opening op 26 december 1999.
Ik meen toch echt ook ergens gelezen te hebben dat dat dus retroactief was. Die milleniumplaten was een idee wat ze al hadden en toen kwam dus het idee om die te gebruiken voor een top 2000. Maar we zullen het nooit helemaal zeker weten.

Ik kan me ook niet voorstellen dat ze daar in 1998 al mee bezig waren.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_211211270
Ik was er verder ook niet bij, dus we zullen het nooit weten. Ik weet wel nog dat heel dat millenniumgedoe destijds idioot groot was en al voor ‘99 de ellende begon. Maar wat er in die hoofden van die mensen omging, wie zal het zeggen. En het blijft natuurlijk tv, ze maken het nu vast groter dan het toen was.
All Day I Dream About Stemlijsten
  maandag 6 november 2023 @ 12:21:28 #93
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_211211293
1998 I guess

https://amaroso7.wordpres(...)de-radio-2-top-2000/

Welk liedje zou jij mee willen nemen naar de volgende eeuw? Met deze simpele vraag roept Radio 2 in 1999 de luisteraar op om zijn of haar ultieme millenniumplaat door te geven. Het doel: een lijst samenstellen van 2000 liedjes die tussen Kerst '99 en de eeuwwisseling non-stop zullen worden gedraaid. Top 2000 a go go@facebook

[ Bericht 43% gewijzigd door n00biedoobiedoo op 06-11-2023 12:27:36 ]
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_211211398
Hebben jullie ook een enorm Disco 2000-gevoel bij dit gesprek?
  maandag 6 november 2023 @ 12:32:34 #95
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_211211400
De post was kennelijk pas iets later een optie geworden

quote:
De marathon begint in de nacht van zaterdag 25 december en eindigt op oudejaarsavond om 24.00 uur. Aan de uitzending werken alle omroepen mee, met uitzondering van de EO.

De historische hitlijst wordt samengesteld door Radio 2-luisteraars, die hun voorkeur via Internet kenbaar kunnen maken of kunnen doorbellen op een gratis telefoonnummer. Zij kunnen daarbij kiezen uit 2000 titels die Radio 2 vanaf 22 november via Internet, een advertentie in Sp!its en Teletekst bekend zal maken. Ook deze titels zijn weer aangedragen door luisteraars: vanaf 2 januari kon iedereen zijn 'millenniumplaat' insturen naar Radio 2.

Kees Toering, zendercoördinator van Radio 2, spreekt over een groots project waar alle programmamakers van de zender aan meewerken. ,,Alleen al voor Teletekst is het een gigantisch project. Dat heeft nog nooit zoveel informatie tegelijk aangeboden.'' Alleen de EO doet niet mee. Toering: ,,De EO vindt het een prachtig plan, maar staat in goed overleg zijn zendtijd af. De omroep vindt dat hij zelf moet kunnen bepalen welke platen gedraaid gaan worden. En dit keer is de regie aan de luisteraars.''

Op de millennium top-2000 zullen, zo voorspelt Toering, vooral 'typische Radio-2' platen komen te staan. Geen klassiek, geen hardcore, maar meer middle of the road, platen die het grote publiek aanspreken. ,,De voorselectie is gedaan door onze luisteraars. En zij komen toch ook met het typische Radio 2 genre. Dan moet je dus denken aan nummers van The Eagles, Abba, Marco Borsato. Zeg maar van rock 'n roll tot nu.''

Nomaliter is Radio 2 's nachts uit de lucht. Voor de Top 2000 zal de zender 24 uur per dag, zes dagen achtereen te beluisteren zijn. ,,Daarvoor is met opzet gekozen'', zegt Toering. ,,Alleen zo kunnen alle platen binnen een redelijke termijn, met een gemiddelde van dertien per uur, gespeeld worden.'' De nummers zullen aaneengepraat worden door de reguliere Radio 2-presenatoren als Frits Spits, Daniël Dekker, Ferry Maat en Hans Schiffers. Onduidelijk is nog wie 's nachts in de studio presenteert.

Volgens Toering is het nadrukkelijk niet de bedoeling dat het programma of programmaonderdelen van tevoren worden opgenomen. ,,Dat brengt in de praktijk extra werk met zich mee, zo leert de ervaring. Er zijn momenten ook waarop programmamakers in de studio niet gemist kunnen worden. De eeuwwisseling is zo'n moment. Bovendien is dit voor een programmamaker een te groots project om te zeggen: nee, daar doen ik niet aan mee. We doen nu bij uitstek wat de luisteraar van Radio 2 zo mooi vindt. Die kiest vooral voor ons om de muziek, zo blijkt uit onderzoek. ''
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_211211549
quote:
6s.gif Op maandag 6 november 2023 12:32 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De post was kennelijk pas iets later een optie geworden
[..]

Mooi om dit te lezen, maar dit is een artikel van 13 oktober 1999. Ik vond elders ook al een soortgelijk artikel uit het AD van eind september 1999 (helaas verder niet leesbaar) waarin de Top 2000 wordt aangekondigd. Ik ben dan ook nog niet helemaal overtuigd dat Mexi’s punt dat die millennium-platen pas later de invulling van de Top 2000 zouden worden onjuist is.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 6 november 2023 @ 12:57:09 #97
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_211211602
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 12:49 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Mooi om dit te lezen, maar dit is een artikel van 13 oktober 1999. Ik vond elders ook al een soortgelijk artikel uit het AD van eind september 1999 (helaas verder niet leesbaar) waarin de Top 2000 wordt aangekondigd. Ik ben dan ook nog niet helemaal overtuigd dat Mexi’s punt dat die millennium-platen pas later de invulling van de Top 2000 zouden worden onjuist is.
Oh, maar dit was niet bedoeld om duidelijkheid te scheppen in het 98/99-verhaal, vond het alleen grappig dat er nog niet gerept werd over post, volgens mij toch de belangrijkste aanvoering van de stemmen destijds.
pi_211211713
Er lopen ook wel wat dingen door elkaar nu. Ik had het echt puur over het verzamelen van die platen. Dat gebeurde al vanaf januari, dus dat idee stamt zeker uit 1998. Of dat perse de titel Top2000 vanaf het eerste moment meekreeg, weet ik niet. Dat zou best weleens pas in september '99 ontwikkeld kunnen zijn. Dat lijkt me niet onmogelijk. Maar dat hoeft op zich ook niet uit te maken, want dat duidelijk was dat er in die laatste week al een vaste playlist zou zijn was er dus al wel.

En dat die DJ's dat niet zo lekker vonden vind ik bij nader inzien eigenlijk helemaal niet zo vreemd. Je zat in het laatste rechte eind van de verzuiling, dus ze concurreerden niet alleen met commerciëlen, waarvan er niet eens zoveel waren toen, maar ook met elkaar omdat die omroepen toen nog meer los van elkaar stonden. En juist omdat het zo om dat millennium draaide, hadden er vast al een paar een ideetje over hoe gaaf ze waren en hoe ze hun gaafheid met door hun gekozen platen aan de luisteraar gingen opdringen, want daar was dit natuurlijk het perfecte moment voor. Maar dat ging dus mooi even niet door.
  maandag 6 november 2023 @ 13:23:17 #99
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_211211840
Volgens de top 2000 a go go facebookpagina had het verzamelen van de millenniumplaten als doel om de lijst samen te stellen.
  Redactie Sport maandag 6 november 2023 @ 13:30:48 #100
274204 crew  Mexicanobakker
pi_211211902
quote:
6s.gif Op maandag 6 november 2023 13:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Volgens de top 2000 a go go facebookpagina had het verzamelen van de millenniumplaten als doel om de lijst samen te stellen.
Die hebben er vast verstand van! Ik kan me oprecht herinneren dat die volgorde omgekeerd was, maar dat zal wel foute informatie zijn geweest.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_211213198
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 13:09 schreef Tussle266 het volgende:
Er lopen ook wel wat dingen door elkaar nu. Ik had het echt puur over het verzamelen van die platen. Dat gebeurde al vanaf januari, dus dat idee stamt zeker uit 1998. Of dat perse de titel Top2000 vanaf het eerste moment meekreeg, weet ik niet. Dat zou best weleens pas in september '99 ontwikkeld kunnen zijn. Dat lijkt me niet onmogelijk. Maar dat hoeft op zich ook niet uit te maken, want dat duidelijk was dat er in die laatste week al een vaste playlist zou zijn was er dus al wel.

En dat die DJ's dat niet zo lekker vonden vind ik bij nader inzien eigenlijk helemaal niet zo vreemd. Je zat in het laatste rechte eind van de verzuiling, dus ze concurreerden niet alleen met commerciëlen, waarvan er niet eens zoveel waren toen, maar ook met elkaar omdat die omroepen toen nog meer los van elkaar stonden. En juist omdat het zo om dat millennium draaide, hadden er vast al een paar een ideetje over hoe gaaf ze waren en hoe ze hun gaafheid met door hun gekozen platen aan de luisteraar gingen opdringen, want daar was dit natuurlijk het perfecte moment voor. Maar dat ging dus mooi even niet door.
Maar als die DJ’s toch al gebonden waren aan een vaste playlist in die laatste week, waarom maakten ze zich er dan zo druk over dat dit in een soort Eeuwige 100-format gegoten zou worden? Je zou zeggen dat het juist leuker is om naar een climax toe te werken, dan lukraak plaatjes te draaien die een half jaar eerder eens waren aangedragen door Tante Sjaan uit Geertruidenberg of Dikke Leo uit Appingedam.
pi_211213665
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 16:06 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Maar als die DJ’s toch al gebonden waren aan een vaste playlist in die laatste week, waarom maakten ze zich er dan zo druk over dat dit in een soort Eeuwige 100-format gegoten zou worden? Je zou zeggen dat het juist leuker is om naar een climax toe te werken, dan lukraak plaatjes te draaien die een half jaar eerder eens waren aangedragen door Tante Sjaan uit Geertruidenberg of Dikke Leo uit Appingedam.
Ja maar ze waren toch juist tegen dat vaste format? Doelloos plaatjes aan- en afkondigen? Dat begreep ik er echter uit. Ik dacht dat ze bedoelden dat ze hun eigen ding in gedachte hadden en dat dat nu in de soep liep door een vastgestelde playlist. Of dat nu met of zonder nummertjes afroepen was.
pi_211215564
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 17:06 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Ja maar ze waren toch juist tegen dat vaste format? Doelloos plaatjes aan- en afkondigen? Dat begreep ik er echter uit. Ik dacht dat ze bedoelden dat ze hun eigen ding in gedachte hadden en dat dat nu in de soep liep door een vastgestelde playlist. Of dat nu met of zonder nummertjes afroepen was.
Ik moet het nog maar eens terugkijken (voorzover dit euvel belangrijk genoeg is :P ). In mijn hoofd hadden ze in de loop van 1999 een meeting om wat met het millennium te doen, en werd dat op voorstel van Kees Toering de Top 2000. Wat de plannetjes van de DJ’s dwarsboomde, want die hadden niets met een hitlijst op Radio 2. Hoe ze die millennium-platen dan anders hadden willen gebruiken, weet ik overigens niet.
  maandag 6 november 2023 @ 22:11:10 #104
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_211217301
quote:

[..]
lukraak plaatjes te draaien die een half jaar eerder eens waren aangedragen door Tante Sjaan uit Geertruidenberg of Dikke Leo uit Appingedam.
Het was niet Dikke Leo maar Kale Leo. Die stemde BohRhap erin omdat ie in het operettestuk genoemd werd
pi_211219362
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 22:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Het was niet Dikke Leo maar Kale Leo. Die stemde BohRhap erin omdat ie in het operettestuk genoemd werd
En tante Sjaan stemde dan waarschijnlijk op het Smurfenlied?
Give every man thine ear, but few thy voice
Take each man's censure, but reserve thy judgment.
pi_211236204
Voorselectie’tje voor het reddingsboeilijstje gemaakt, keuzelijstlijstje al af. Druk maar op die knop, zou ik zeggen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 november 2023 @ 18:42:39 #107
426493 crew  PippenScottie
pi_211236324
Mensen die van plan zijn 21 december de Upbeatles Top 2000 quiz te winnen, bespaar je de moeite })
My friends all drive horses
pi_211238022
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2023 18:42 schreef PippenScottie het volgende:
Mensen die van plan zijn 21 december de Upbeatles Top 2000 quiz te winnen, bespaar je de moeite })
Waar gaan jullie?
Het beste adres voor al uw primeurs!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 november 2023 @ 22:50:21 #109
pi_211239395
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 20:49 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Waar gaan jullie?
Buurten in de Gaard.
Best een eind uit het centrum.

In 2024 ben jij erbij! :Y
  donderdag 9 november 2023 @ 09:01:55 #110
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211240918
quote:

[..]
Het waren Dikke Leo en Tante Saar:

Puntje erin, puntje eruit in de Top2000 voor Dikke Leo:
https://www.nldiscografie.nl/dikke-leo
pi_211244675
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2023 22:50 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Buurten in de Gaard.
Best een eind uit het centrum.

In 2024 ben jij erbij! :Y
Das wel n eindje weg ja. Is dat te lopen voor je?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 november 2023 @ 17:02:33 #112
pi_211244752
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 16:51 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Das wel n eindje weg ja. Is dat te lopen voor je?
Vanuit huis beter niet. En ik ben in die periode verplicht vrij, dus ik kom sowieso met de auto
pi_211246525
Waar ik zei dat die nieuwe Beatles en Stones niet direct gelanceerd zouden worden, bedoelde ik wel. Stop de tijd.
  vrijdag 10 november 2023 @ 15:21:06 #114
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_211253776
Ik ben benieuwd naar het dj-team. Desiree wordt in januari vervangen in de nacht. Is ze er nog bij? Stasse wellicht een mooi afscheid? Komt Stenders terug? Emmely gaat wss ook weg bij r2...

edit: Ik zie dat Desiree vanaf januari van 00-02 gaat ipv 04-06, waar de EO nu komt.
Dit kan ten koste gaan van het Van Inkelen.

[ Bericht 18% gewijzigd door n00biedoobiedoo op 10-11-2023 15:26:30 ]
pi_211258601
quote:
6s.gif Op vrijdag 10 november 2023 15:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik ben benieuwd naar het dj-team. Desiree wordt in januari vervangen in de nacht. Is ze er nog bij? Stasse wellicht een mooi afscheid? Komt Stenders terug? Emmely gaat wss ook weg bij r2...

edit: Ik zie dat Desiree vanaf januari van 00-02 gaat ipv 04-06, waar de EO nu komt.
Ik ben blij als Van Inkel weggaat, die is langzaamaan veel te oud. Gun Stasse ook wel n mooi afscheid
pi_211260779
Stukje duiding over slippendragers.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 11 november 2023 @ 11:21:47 #117
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_211260841
quote:

Waar gaat Emmely heen?
pi_211262069
quote:

Geen wals en Ladies en people meer ;(
  zaterdag 11 november 2023 @ 13:44:07 #119
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_211262269
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 november 2023 11:21 schreef Pino112 het volgende:

[..]
Waar gaat Emmely heen?
Joe misschien, maar vooralsnog alleen nog geruchten.
Vind het eigenlijk niets voor haar.
pi_211262688
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2023 13:26 schreef ok01 het volgende:

[..]
Geen wals en Ladies en people meer ;(
Dat is een groot gemis!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')