Finaal hahaquote:Op zondag 19 november 2023 15:04 schreef Piebe het volgende:
[..]
Enigzins? Finaal?
Wat zie je niet gebeuren. En wat juist wel (in tegenstelling tot ondergetekende)

Private Dancer komt gewoon in de laatste nacht hoor. Dubbele dodenbonus genotquote:Op maandag 20 november 2023 10:54 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Finaal haha
Wat ik denk dat er niet gaat gebeuren:
- je top 10 grijpt iets teveel terug naar classic rock. Een stijging van Stairway to heaven zie ik niet meer gebeuren, die gaat alleen maar verder terugvallen simpelweg omdat de stemmers ontvallen en zon nummer onder nieuwe stemmers maar weinig populariteit geniet. Brothers in Arms dito.
- Roller Coaster is inmiddels een klassieker. Op begrafenissen en andere momenten van troost wordt dat nr te pas en te onpas gedraaid. De magie is nog lang niet over dus een grote terugval van 2 naar 6 zie ik niet gebeuren. Hoogstens naar 3 maar ik geloof dat ie gewoon op 2 blijft.
- Springsteen zal misschien een concertbonus krijgen maar zoveel echt niet in die regionen. Bovendien speelde ie The River niet tijdens deze concerten dus ik weet niet of specifiek dat nr nou ineens zo zou stijgen
- De dodenbonussen voor met name Tina worden ook overschat. Private Dancer zal misschien stijgen naar 432 ofzo maar niet vanaf 811 ineens de top 100 in. Sinead O Connor haalt misschien nipt de top 100 met Troy, maar niet met 2 nrs en troy zal sowieso boven NC2U staan.
- Kate Bush-effect is ook wel beetje uitgewerkt dus stijgen zie ik haar nrs niet.
- Coldplay met Fix You is gedoemd om ooit in de top 3 te komen, die zie ike cht geen val van 5 naar 12 maken, vooral om de omgekeerde reden zoals beschreven bij Stairway to heaven: niet-stemmers gaan dood, wel-stemmers komen erbij.
- Queen in zn geheel juist wat minder populair dit jaar volgens mij dus Innuendo zie ik geen stijging maken van eind dertig naar 22
Etc etc.

Terecht!quote:Op maandag 20 november 2023 19:00 schreef Pino112 het volgende:
Jeetje een mail van het AD over m'n site, ivm de 25e editie van de Top 2000.

Vanaf welke positie beschouw jij als laatste nacht?quote:Op maandag 20 november 2023 19:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Private Dancer komt gewoon in de laatste nacht hoor. Dubbele dodenbonus genot

250.quote:Op maandag 20 november 2023 19:29 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Vanaf welke positie beschouw jij als laatste nacht?

Ik zie private dancer niet boven de 250 komen. Daar durf ik best n biertje bij een eerstvolgende fokmeeting waar ik bij kan zijn, op te zettenquote:Op maandag 20 november 2023 19:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
250.
Ik zeg 150-250, die twee nummers met Ike komen hoger en dat nummer met Bowie ook laatste nacht. The Best denk ik ~350.

Je bedoelt zoals de hollies ineens 2 jaar terugquote:Op maandag 20 november 2023 19:45 schreef Tussle266 het volgende:
Als keuzelijstgroupie ben ik ook wel benieuwd wat voor rariteiten ze dit jaar weer bedacht hebben met de voorselectie. Daar komt ieder jaar wel weer iets door bovendrijven waar niemand een seconde aan gedacht heeft.

Ja of The Gambler vorig jaar. Er zit altijd wel zoiets tussen.quote:Op maandag 20 november 2023 20:04 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals de hollies ineens 2 jaar terug

Deze mag je noteren bij de Nostradamus volgende week.quote:Op maandag 20 november 2023 20:03 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik zie private dancer niet boven de 250 komen. Daar durf ik best n biertje bij een eerstvolgende fokmeeting waar ik bij kan zijn, op te zetten

In het spectrum van hedendaagse kutmuziek is Son Mieux zo erg nog niet.quote:

Ik dacht dat het niet kon, maar ik zou serieus rekening houden met Pierre Kartner 2.0. Dan het stofzuigliedje. En ik zou de reserves van YouTube als joker inzetten.quote:Op dinsdag 21 november 2023 12:56 schreef peaceman het volgende:
Wat/wie worden de hoogste nieuwe binnenkomers?

I Want to Break Free staat er al sinds het begin in hoorquote:Op dinsdag 21 november 2023 13:07 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik dacht dat het niet kon, maar ik zou serieus rekening houden met Pierre Kartner 2.0. Dan het stofzuigliedje. En ik zou de reserves van YouTube als joker inzetten.

Ik heb werkelijk geen idee waar dit over gaat.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:07 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik dacht dat het niet kon, maar ik zou serieus rekening houden met Pierre Kartner 2.0. Dan het stofzuigliedje. En ik zou de reserves van YouTube als joker inzetten.

Engelbewaarder, Flowers, Cupido. Normaal had ik Overcome op 3 gezet, maar het is de Top 2000.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:50 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee waar dit over gaat.

ik heb m nog niet gehoordquote:Op dinsdag 21 november 2023 15:01 schreef Scorpion_17 het volgende:
Die cupido is wel bizar lelijk getimed zeg. Wat een shitplaat.

Zeker, maar hoe meer nummers er in de lijst komen hoe meer het 13 in een dozijn wordt. Kensington klonk in het begin ook nog best leuk.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:24 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
In het spectrum van hedendaagse kutmuziek is Son Mieux zo erg nog niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Oprecht gaat die nog wel hoor. Niet top-2000 waardig, maar ik had veel slechter verwacht.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:01 schreef Scorpion_17 het volgende:
Die cupido is wel bizar lelijk getimed zeg. Wat een shitplaat.

Ja, daar ben ik het tot op zekere hoogte wel mee eens inderdaad, slecht is tenminste interessantquote:Op woensdag 22 november 2023 14:04 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Oprecht gaat die nog wel hoor. Niet top-2000 waardig, maar ik had veel slechter verwacht.
En ik ben van mening: Liever slecht dan saai. Liever zo'n nummer dan een Suzan & Freek-nap
Heeft Qmusic hun lijst serieus zo genoemd of noem jij de lijst zo? Als het het eerste is, weten ze daar uberhaupt dan wel hoe je die naam ook kunt interpreteren?quote:

Ik moet hier Pippen een schouderklopje geven, maar ik mag deze graag gebruiken.quote:Op woensdag 22 november 2023 18:28 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik het tot op zekere hoogte wel mee eens inderdaad, slecht is tenminste interessant
[..]
Heeft Qmusic hun lijst serieus zo genoemd of noem jij de lijst zo? Als het het eerste is, weten ze daar uberhaupt dan wel hoe je die naam ook kunt interpreteren?

Je mag hem hebben. Ik kan me mirt herinneren het ooit over QMusic te hebben gehadquote:Op woensdag 22 november 2023 19:20 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik moet hier Pippen een schouderklopje geven, maar ik mag deze graag gebruiken.

Ik weet ook niet meer in welke context het was, maar ik weet wel zeker dat hij van jou komt. Daarna heb ik hem altijd zo gelaten.quote:Op woensdag 22 november 2023 19:32 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Je mag hem hebben. Ik kan me mirt herinneren het ooit over QMusic te hebben gehad

Zal er nog een Wilders-effect komen? Bijvoorbeeld dat wat zure linksmenschen (je zit toch op FOK! he) op Welterusten gaan stemmen ofzo.quote:

Ik denk dat een Wilders-actie meer succes had gehad op 22 november in plaats van 1 december. Maar het zou me niet verbazen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zal er nog een Wilders-effect komen? Bijvoorbeeld dat wat zure linksmenschen (je zit toch op FOK! he) op Welterusten gaan stemmen ofzo.

Ik zie zo'n effect ook nog wel komen op bijvoorbeeld soulmuziek. Mede omdat dat de laatste jaren nu niet echt groots heeft gescoord.quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:49 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik denk dat een Wilders-actie meer succes had gehad op 22 november in plaats van 1 december. Maar het zou me niet verbazen.

Deze overwinning komt toch een beetje uit de lucht vallen, dus ik betwijfel of er één plaat is die Wilders-tegenstanders verbindt. Misschien Mag Ik Dan Bij Jouquote:Op vrijdag 24 november 2023 08:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zal er nog een Wilders-effect komen? Bijvoorbeeld dat wat zure linksmenschen (je zit toch op FOK! he) op Welterusten gaan stemmen ofzo.

Er komt vast wel een Gerda met één actie die verbindt hoor.quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:09 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Deze overwinning komt toch een beetje uit de lucht vallen, dus ik betwijfel of er één plaat is die Wilders-tegenstanders verbindt. Misschien Mag Ik Dan Bij Jou

Of deze:quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

Ik hoop dat Gerda een beetje van Public Enemy houdtquote:Op vrijdag 24 november 2023 09:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er komt vast wel een Gerda met één actie die verbindt hoor.

Zoveel vreemder is ie toch niet?quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:58 schreef Tussle266 het volgende:
Ik moet ieder jaar wel weer iets harder lachen om de 'uitkomst' van de MOL4000: https://assets.ctfassets.(...)4000-lijst-A4-V1.pdf

Het 'omslagpunt' met de top 2000 komt steeds vroeger te liggen. Dat was eerst rond 1800, toen rond 1500, nu al rond 800. Dat lijkt me wat enthousiast. Ik snap wel dat je wat anders wilt dan je concurrent, maar schaf dan gewoon het stemmen af.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Zoveel vreemder is ie toch niet?

Denk niet dat Black op 1 gaat komen...quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]

Ach nee, dan worden we ook weer Guuzed in de Top 2000quote:

quote:Couplet 1:
In de stille nacht, de sneeuw valt zacht,
Brandt de kerstboom met zijn pracht.
Samen bij de open haard,
Voelt de kerstnacht zo onverklaarbaar zwaar.
Refrein:
Hoe dan ook, met kerst in ons hart,
Samen vieren we, hoe dan ook, apart.
Onder de sterren, zo fel en groot,
In deze kerstnacht, hoe dan ook.
Couplet 2:
De lichtjes in de straat, de stad in een staat,
Van kerstmagie, waar niemand van praat.
Samen dansen in de winternacht,
De wereld lijkt te zijn stilgebracht.
Refrein:
Brug:
Kaarsen branden, een melodie in de nacht,
De magie van kerst, zoals het lacht.
Hand in hand, een kerstliedje zacht,
De mooiste tijd van het jaar, onverwacht.
Refrein:
Outro:
Dus laten we dansen, in de maanverlichte kou,
Op de tonen van kerst, en houden van jou.
Hoe dan ook, in vrede en hoop,
In deze kerstnacht, onze liefde bloeit op.

Verbazend dat ie zoveel stijgtquote:Op vrijdag 24 november 2023 22:17 schreef Tussle266 het volgende:
Nog even in het kader van Borsato. Neplijst of niet, maar in de Mol 4000:
Dochters +324
Margherita +466
Afscheid nemen bestaat niet +1226 (ouwe profeet, die Marco)
De Waarheid +720
Hoe Het Danst +602
Rood +89
Waarom nou jij +1141
Binnen +1416
Dromen zijn bedrog -34
De Bestemming +16
Kom maar bij mij +1652
Zij +1085
Ik leef niet meer voor jou -949 (bleek ook niet waar, springlevend die man)
Het (wij)water -423
Vrij zijn +300
Wereld zonder jou +147
De speeltuin +40
Met andere woorden: riemen vast.

War is de mol 4000?quote:Op vrijdag 24 november 2023 22:17 schreef Tussle266 het volgende:
Nog even in het kader van Borsato. Neplijst of niet, maar in de Mol 4000:
Dochters +324
Margherita +466
Afscheid nemen bestaat niet +1226 (ouwe profeet, die Marco)
De Waarheid +720
Hoe Het Danst +602
Rood +89
Waarom nou jij +1141
Binnen +1416
Dromen zijn bedrog -34
De Bestemming +16
Kom maar bij mij +1652
Zij +1085
Ik leef niet meer voor jou -949 (bleek ook niet waar, springlevend die man)
Het (wij)water -423
Vrij zijn +300
Wereld zonder jou +147
De speeltuin +40
Met andere woorden: riemen vast.

Ah ja. Onbegrijpelijk dat de huisvrouw Marco toch weer zoveel.omhoog stemtquote:Op zaterdag 25 november 2023 11:40 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dit zal de Top 4000 van Radio 10 zijn?

Waarom Nou Jij zingt wat beter mee dan Fear Inoculumquote:Op zaterdag 25 november 2023 11:53 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ah ja. Onbegrijpelijk dat de huisvrouw Marco toch weer zoveel.omhoog stemt

Exact. Ik had hem als volleerd huisvrouw net even aan tijdens het sporten. De Pipo van dienst had het over een Netflix-bonus aangaande alles R. Williams. Wist niet dat dat er was, maar goed om te weten.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:40 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dit zal de Top 4000 van Radio 10 zijn?

Ja, Engelbewaarder ofzoquote:Op zondag 26 november 2023 11:26 schreef Shreyas het volgende:
Ik hoop dat mensen niet weer allemaal massaal op Bohemian Rhapsody gaan stemmen. Het zou toch leuk zijn om een ander nummer op één te hebben staan.

Populair standpunt. Je moet je alleen wel afvragen wat het alternatief is. Je kan wel willen dat Tiesto, Bob Marley, The Cure of Ede Staal op 1 komt, maar als het BoRhap niet is, is het Hotel California, Black of Fix You, of als de wereld in de komende 3 dagen vergaat is het Danny V.quote:Op zondag 26 november 2023 11:26 schreef Shreyas het volgende:
Ik hoop dat mensen niet weer allemaal massaal op Bohemian Rhapsody gaan stemmen. Het zou toch leuk zijn om een ander nummer op één te hebben staan.

Soms moet je gewoon koesteren wat je hebt. Nederland is het land van Suzan en Freek, kringverjaardagen en de Telegraaf.quote:Op zondag 26 november 2023 11:26 schreef Shreyas het volgende:

Land van duizend meningen, land van nuchterheid.quote:Op zondag 26 november 2023 12:47 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Soms moet je gewoon koesteren wat je hebt. Nederland is het land van Suzan en Freek, kringverjaardagen en de Telegraaf.
Ik wil maar zeggen, het alternatief kan nog wel eens flink tegenvallen.

Wat een REVOLUTIONAIR CONCEPT!quote:Op zondag 26 november 2023 13:06 schreef Buendia het volgende:
Maar misschien moeten we het democratisch gaan oplossen en alle radioluisteraars laten stemmen!
Is maar een ideetje, hoor.

Alternatieven zat:quote:Op zondag 26 november 2023 12:44 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Populair standpunt. Je moet je alleen wel afvragen wat het alternatief is.

Waarom impliceer je dat iemand suggereert om het niet democratisch op te lossen? Om makkelijk te scoren of omdat je het echt niet begrijpt?quote:Op zondag 26 november 2023 13:06 schreef Buendia het volgende:
Maar misschien moeten we het democratisch gaan oplossen en alle radioluisteraars laten stemmen!
Is maar een ideetje, hoor.

Misschien moet je mijn opmerking niet te serieus nemenquote:Op zondag 26 november 2023 14:41 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Waarom impliceer je dat iemand suggereert om het niet democratisch op te lossen? Om makkelijk te scoren of omdat je het echt niet begrijpt?
Iedereen hier wil dat mensen kunnen stemmen en dat op basis daarvan de top 2000 lijst wordt samengesteld. Alleen ik mag toch wel hopen dat een bepaald nummer niet op één komt.
Ik hoopte ook, net als veel andere mensen, dat de PVV niet de grootste partij zou worden, maar het gebeurde wel. Dat is dan ook volledig terecht en hoe democratie werkt.

Ik steun deze motie.quote:Op zondag 26 november 2023 15:25 schreef PippenScottie het volgende:
Alvast een verzoek om dit topic politiek-luw te houden.
Ik weet, open forum en ik beslis dit niet en ik heb me hier ook vaak genoeg over andere dingen dan muziek, maar alsjeblieft, laten we ruzie maken in de andere 99 subfora en niet hier.

Eensquote:Op zondag 26 november 2023 15:25 schreef PippenScottie het volgende:
Ik weet, open forum en ik beslis dit niet en ik heb me hier ook vaak genoeg over andere dingen dan muziek, maar alsjeblieft, laten we ruzie maken in de andere 99 subfora en niet hier.

Helemaal mee eens.quote:Op zondag 26 november 2023 15:25 schreef PippenScottie het volgende:

Coldplayquote:Op zondag 26 november 2023 15:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
De volgende song wordt hier dan ook niet besproken:

Een gebbetje over de actualiteit mag best, maar laten we het vooral niet in een inhoudelijk discussie over politiek verzanden, daar zijn A. andere subfora voor en B. het levert vaak vooral gezeikquote:Op zondag 26 november 2023 15:25 schreef PippenScottie het volgende:

Ik kijk al uit naar legendarische nachten!quote:Op maandag 27 november 2023 12:13 schreef ok01 het volgende:
Toch nog Inkelen dit jaar. Heb de whisky al klaar staan

Ja precies dezelfde volgordequote:Op maandag 27 november 2023 12:35 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Yes toch weer van Inkelen
Is dit overigens niet zowat dezelfde volgoorde als vorig jaar?

quote:Op maandag 27 november 2023 13:01 schreef PippenScottie het volgende:
Elk jaar 100 plaatjes erbij tot we op 1 januari beginnen aan de top 100.000

Volgend jaar is er geen NPO meer dus ik denk dat het bij 1 keer blijftquote:Op maandag 27 november 2023 12:58 schreef TLC het volgende:
Eerst dachten ze ook 'die 2000 plaatjes draaien doen we maar 1 keer'
Dus ik denk vanaf heden hebben we een Top 2500![]()
![]()

En anders verhuist-ie wel naar Joe, in België is de Top 2000 ook het domein van Joe.quote:Op maandag 27 november 2023 13:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Volgend jaar is er geen NPO meer dus ik denk dat het bij 1 keer blijft

Gatver..dan wordt het een halve Top 4000quote:Op maandag 27 november 2023 13:09 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
En anders verhuist-ie wel naar Joe, in België is de Top 2000 ook het domein van Joe.

De Belgische Radio 2 heeft ook al enkele jaren een top 2000. https://radio2.be/stem/radio-2-top-2000/lijstquote:Op maandag 27 november 2023 13:09 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
En anders verhuist-ie wel naar Joe, in België is de Top 2000 ook het domein van Joe.

'ladies en people'quote:Op maandag 27 november 2023 12:28 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik kijk al uit naar legendarische nachten!

Heb ik misschien eindelijk een keer kans dat Gil Scott Heron erin komtquote:Op maandag 27 november 2023 13:01 schreef PippenScottie het volgende:
Elk jaar 100 plaatjes erbij tot we op 1 januari beginnen aan de top 100.000
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |