In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.
Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas. Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden
Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.
Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.
Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Isral trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit lijkt echter nog niet het grondoffensief te zijn.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
maar sommige dingen blijven in je bloed zitten ofzo
Sierteelt
Does not compute!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
Op zondag 29 oktober 2023 23:16 schreef sp3c het volgende: hoeft ook niet iedere week maar zolang je moedertje leeft koop je per jaar minimaal 100 euro aan bloemetjes voor dr
minimaal
anders ben je wmb een onmens, beste is als je die 100 euro in 1 boeket steekt voor moederdag ofzo en dan echt bij een bloemist
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Op zondag 29 oktober 2023 23:13 schreef Black_Baron het volgende: Dagestan. 83% islamitisch. Een vliegtuig uit Isral wordt opgewacht om op joden te jagen. Een pogrom in kleur.
Walgelijk. Gelukkig heeft de politie op tijd ingegrepen, of zijn er doden of gewonden gevallen? De pogrom is dus voorkomen.
Ondertussen zijn op de westbank al tientallen Palestijnse boeren en herders vermoord en families verjaagd door gewapende kolonisten. Wat vindt je daarvan?
[..] Mij maak je er echt niet blij mee Liever naar horeca of paar goeie speciaalbiertjes of tof boek ofzo
Dit. Ik neem mijn moeder graag mee uit lunchen. Bij de lokale cafetaria. Daar wordt ze echt blij van. En dan doen we de weekboodschappen samen. En ik rij. En haar rollator ligt achterin de kofferbak.
Waar willen jullie heen met dit topic? Stel deze oorlog duurt nog een half jaar, krijgen we hier nog goede invalshoeken te lezen. Artikelen van kwaliteitskranten uit het buitenland?
Of gaan we 6 maanden lang elkaar de maat nemen en om de 8 uur een herhaling van zetten schrijven, Hamas is kut, Israel is ook kut, religie is stom en de media is niet te vertrouwen?
Ik weet het antwoord niet, dus denk vraag het even
Ik zou ook graag meer kwaliteitsartikelen lezen en daarover op normale toon over kunnen discussiren, dus als je wat tegenkomt, post het gewoon.
Heb zelf een interessant stuk gelezen over hoe Duitsland goed omgaat met het verleden, en ook van nieuwe Duitsers eenzelfde "anti-anti-semitisme" verwacht. Verschilt eigenlijk niet zo veel als hoe het hier in Nederland gaat.
quote:
Bad Memory Germany is acclaimed for its efforts to atone for the Holocaust. But its method of repudiating the past has become a tool of exclusion. https://jewishcurrents.org/bad-memory-2
[..] Dit. Ik neem mijn moeder graag mee uit lunchen. Bij de lokale cafetaria. Daar wordt ze echt blij van. En dan doen we de weekboodschappen samen. En ik rij. En haar rollator ligt achterin de kofferbak.
Vaas moeten pakken, naar iets kijken wat vanaf moment van in vaas zetten binnen een paar dagen sterft en weggegooid moet worden en ik die vaas met stinkend water weer moet afwassen
Ik kijk wel naar bloemen in een perkje ofzo
[..] Dit. Ik neem mijn moeder graag mee uit lunchen. Bij de lokale cafetaria. Daar wordt ze echt blij van. En dan doen we de weekboodschappen samen. En ik rij. En haar rollator ligt achterin de kofferbak.
Wat lief en gezellig
[..] Vaas moeten pakken, naar iets kijken wat vanaf moment van in vaas zetten binnen een paar dagen sterft en weggegooid moet worden en ik die vaas met stinkend water weer moet afwassen
Ik kijk wel naar bloemen in een perkje ofzo
Misschien heb je gewoon enkel lelijke, goedkope boeketten gehad.
Een cht mooie bos bloemen in een vaas cadeau krijgen.
[..] Misschien heb je gewoon enkel lelijke, goedkope boeketten gehad.
Een cht mooie bos bloemen in een vaas cadeau krijgen.
Verder snap ik het wel hoor.
Nee heb van mijn man (vroeger toen ie nog dacht dat ik het wellicht wel zou leren waarderen), van vrienden en van werkgevers echt hele mooie boeketten gekregen. Vind er gewoon geen flikker aan
Heb liever een mooi schilderij van bloemen trouwens, of een wandeling door een veld bloemen
[..] Nee heb van mijn man (vroeger toen ie nog dacht dat ik het wellicht wel zou leren waarderen), van vrienden en van werkgevers echt hele mooie boeketten gekregen. Vind er gewoon geen flikker aan
Heb liever een mooi schilderij van bloemen trouwens, of een wandeling door een veld bloemen
Ik mag dan een imago hebben van een fantastisch spijkerharde stoere hippe rockchick met voorliefde voor slechte slashmovies... Ik hou enorm van wandelen
[..] Ja. Krijg daar echt tranen van in mijn ogen. Verschrikkelijk.
Er zijn echt zoveel van dit soort verschrikkelijke beelden op Twitter. Maar sommige zien dit als enkel Hamas propaganda. Want een beschaafd land als Isral zou zoiets nooit doen.
[..] Ik mag dan een imago hebben van een fantastisch spijkerharde stoere hippe rockchick met voorliefde voor slechte slashmovies... Ik hou enorm van wandelen
@:ijsdraakje en @:arch-indar kunnen bevestigen
Maar ook wandelen in een bloemenveld. Geen mooie vaas met bloemen maar dan wel dit truttige. (Wat overigens prachtig is!)
[..] Er zijn echt zoveel van dit soort verschrikkelijke beelden op Twitter. Maar sommige zien dit als enkel Hamas propaganda. Want een beschaafd land als Isral zou zoiets nooit doen.
Die dode en zwaargewonde kinderen aan beide kanten triggeren alle emoties die je maar kunt bedenken. Daarom worden die beelden ook zo massaal verspreid. Afschuwelijk, niet eens gekeken aan welke 'kant' deze slachtoffers vielen, afschuwelijk was en is en blijft het
[..] Die dode en zwaargewonde kinderen aan beide kanten triggeren alle emoties die je maar kunt bedenken. Daarom worden die beelden ook zo massaal verspreid. Afschuwelijk, niet eens gekeken aan welke 'kant' deze slachtoffers vielen, afschuwelijk was en is en blijft het
Het is allemaal kut, alleen het verschil is dat door Isral nu de teller door blijft lopen.
[..] Die dode en zwaargewonde kinderen aan beide kanten triggeren alle emoties die je maar kunt bedenken. Daarom worden die beelden ook zo massaal verspreid. Afschuwelijk, niet eens gekeken aan welke 'kant' deze slachtoffers vielen, afschuwelijk was en is en blijft het
It is well that war is so terrible, otherwise we should grow too fond of it.
[..] Maar ook wandelen in een bloemenveld. Geen mooie vaas met bloemen maar dan wel dit truttige. (Wat overigens prachtig is!)
Ik liep een keer in Sloveni in de bergen echt een berg over en kwam toen compleet onverwacht op zo'n soort van alpenweilandje met een oud houten hutje, 1 geit en verder alleen maar bloemen en wat bijtjes en vlinders. Werkelijk waar, ik word daar zo waanzinnig gelukkig van dan Prachtig in alle opzichten
Daar kan geen enkel boeket of weet ik wat aan tippen
En fuck truttig, het leven is mooi
[..] Ik liep een keer in Sloveni in de bergen echt een berg over en kwam toen compleet onverwacht op zo'n soort van alpenweilandje met een oud houten hutje, 1 geit en verder alleen maar bloemen en wat bijtjes en vlinders. Werkelijk waar, ik word daar zo waanzinnig gelukkig van dan Prachtig in alle opzichten
Dit klinkt ook wel echt prachtig. Natuur is geweldig!
De Afrikaanse Hebreers is een nieuwe religieuze beweging met vele splintergroepen die claimen van Isralitische afkomst te zijn en die via slavernij naar de Verenigde Staten gekomen zou zijn. De groep wijst de Talmoed af, evenals de idee dat het jodendom slechts via de lijn van de moeder kan worden doorgegeven. https://en.wikipedia.org/wiki/Black_Hebrew_Israelites
[..] Ik liep een keer in Sloveni in de bergen echt een berg over en kwam toen compleet onverwacht op zo'n soort van alpenweilandje met een oud houten hutje, 1 geit en verder alleen maar bloemen en wat bijtjes en vlinders. Werkelijk waar, ik word daar zo waanzinnig gelukkig van dan Prachtig in alle opzichten
Mocht er een grotere oorlog ontstaan door dit conflict. En zou Nederland erin worden gezogen. Hoe zouden jullie ertegen aankijken als je zou worden opgeroepen?
[..] It is well that war is so terrible, otherwise we should grow too fond of it.
Robert E. Lee
Met de komst van drones en andere vormen van oorlogvoering op afstand is dat risico wel steeds groter en massaler helaasch Als je de impact niet meer voelt enzo, meh
Op zondag 29 oktober 2023 23:37 schreef Gitw het volgende: Mocht er een grotere oorlog ontstaan door dit conflict. En zou Nederland erin worden gezogen. Hoe zouden jullie ertegen aankijken als je zou worden opgeroepen?
Hoop dat ik dan met een beetje geschikte jongens in het peloton zit.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
ik was ooit in Bosnie, overal genocide en de mensen bij wie ik moest slapen moesten huilen van een bosje bloemen .... heel goedkoop bosje, ik heb ze jaren later een echt bosje gebracht maar ze moesten echt huilen en dat eerste bosje vonden ze mooier, wat niet kan want het was niet mooier
Op zondag 29 oktober 2023 23:37 schreef Gitw het volgende: Mocht er een grotere oorlog ontstaan door dit conflict. En zou Nederland erin worden gezogen. Hoe zouden jullie ertegen aankijken als je zou worden opgeroepen?
Dan schiet ik m'n collega's dood en loop ik over.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
Wat is dat nou weer voor vraag
Ik kan op dat vlak niks dus dat lijkt me een kansloze missie Ik ben sowieso de eerste die dood gaat bij een zombie-invasie dus bij een echte offer ik me ook wel op voor de rest om veilig weg te komen of waar ik dan ook nuttig voor kan zijn
[..] Heel je familie uitgemoord in Auschwitz. Ja, maar wij hadden het ook zwaar met de honger winter.
Welk leed is erger? Denk je dat men het in de hongerwinter niet zwaar had? En vergeet niet dat naast joden ook zigeuners, homoseksuelen, communisten, andersdenkenden enz enz zijn uitgemoord. Miljoenen. Zouden die nog hun huis hebben terug gekregen of hadden alleen de joden die pech?
[..] ik was ooit in Bosnie, overal genocide en de mensen bij wie ik moest slapen moesten huilen van een bosje bloemen .... heel goedkoop bosje, ik heb ze jaren later een echt bosje gebracht maar ze moesten echt huilen en dat eerste bosje vonden ze mooier, wat niet kan want het was niet mooier
soms is het gebaar belangrijker
Ja uiteraard, maar dan betekent het wat in het geheel
Dat is een heel mooi verhaal, werkelijk. Gaat bij mij alleen gewoon nooit gebeuren denk ik. Hopelijk al die ellende ook nooit trouwens
[..] Dan schiet ik m'n collega's dood en loop ik over.
Zeg Poncke.. je kunt ook gewoon aangeven dat je gewetensbezwaard bent en dan mag je wat medisch gaan doen ofzo..
[..] Welk leed is erger? Denk je dat men het in de hongerwinter niet zwaar had? En vergeet niet dat naast joden ook zigeuners, homoseksuelen, communisten, andersdenkenden enz enz zijn uitgemoord. Miljoenen. Zouden die nog hun huis hebben terug gekregen of hadden alleen de joden die pech?
[..] Welk leed is erger? Denk je dat men het in de hongerwinter niet zwaar had? En vergeet niet dat naast joden ook zigeuners, homoseksuelen, communisten, andersdenkenden enz enz zijn uitgemoord. Miljoenen. Zouden die nog hun huis hebben terug gekregen of hadden alleen de joden die pech?
Dus als de zigeuners geen huis terug kregen dan de joden ook maar niet? Wat wil je nou zeggen?
Ga ik met je mee, wil ik wel een FN-FAL want die plastic troep mot ik niet
Ik wil bij de generale staf, veel ervering met stratego.
Tsjonge, nou lig ik hier in bed en ruik ik gewoon psychosomatisch een schietbaan, lekker!
Welterusten
Krijg jij daar ook altijd van die natte billetjes en opgezwollen tepeltjes van?
quote:
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Je hebt helemaal gelijk over de andere slachtoffers in de concentratie kampen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat na de oorlog mensen zoveel trauma’s hadden, dat ze vooral met zichzelf bezig waren. En hun eigen leven proberen op te bouwen.
[..] Ik kan me heel goed voorstellen dat na de oorlog mensen zoveel trauma’s hadden, dat ze vooral met zichzelf bezig waren. En hun eigen leven proberen op te bouwen.
Nou prima. Deze discussie vind ik wat ranzig maar goed. Vrij land enz gelukkig.
[..] Ik kan me heel goed voorstellen dat na de oorlog mensen zoveel trauma’s hadden, dat ze vooral met zichzelf bezig waren. En hun eigen leven proberen op te bouwen.
Kwam je met je gezin terug, woonden er andere mensen in je huis. Kon je mooi nog een keer figuurlijk de tyfus krijgen. Ze zouden op je spullen passen? Allemaal doorverkocht en krijg je niets meer van terug.
Nee iedereen hier had een trauma, sure. Zat mensen kwam dit wel beter en makkelijker uit zo.
[..] Je windt ook echt geen doekjes meer om je ongebreidelde jodenhaat h?
Wat een beschuldigingen. Ik word hier dus echt ff niet goed van. Heb zelf familieleden die in bergen belzen hebben gezeten dus hou op met je domme gezwets.
[..] Kwam je met je gezin terug, woonden er andere mensen in je huis. Kon je mooi nog een keer figuurlijk de tyfus krijgen. Ze zouden op je spullen passen? Allemaal doorverkocht en krijg je niets meer van terug.
Nee iedereen hier had een trauma, sure. Zat mensen kwam dit wel beter en makkelijker uit zo.
Het blijft wel fucking bizar hoe gebeurtenissen uit het verleden als een soort van echo het heden benvloeden.
Ja afschuwelijk. Zou me niks.meer verbazen Al is propaganda ook misselijk genoeg hiervoor
Las vanmiddag de gesprekken uit de whatsappgroep van zo'n kibboets die compleet verwoest was op 7/10. Dat is ook gewoon te absurd om je te kunnen voorstellen, bah
[..] Ja afschuwelijk. Zou me niks.meer verbazen Al is propaganda ook misselijk genoeg hiervoor
Las vanmiddag de gesprekken uit de whatsappgroep van zo'n kibboets die compleet verwoest was op 7/10. Dat is ook gewoon te absurd om je te kunnen voorstellen, bah
Ik heb beelden gezien op Telegram. Van wat ze met die gijzelaars deden. Heb die kanalen ontvolgd.
Ik wil dat niet zien. Mensen zijn gek geworden.
"People that use Fiat currency as a store of value. There is a name for it: We call them Poor"
[..] Kwam je met je gezin terug, woonden er andere mensen in je huis. Kon je mooi nog een keer figuurlijk de tyfus krijgen. Ze zouden op je spullen passen? Allemaal doorverkocht en krijg je niets meer van terug.
Dat is natuurlijk wel kwalijk, als er beloftes waren gedaan op de spullen te passen. Maar veel mensen dachten ook dat ze niet meer zouden terugkomen, tsja en als je eigen huis beschadigd en onwoonbaar is en dat andere huis staat leeg… Dan is het logisch dat je daar dan in gaat wonen, toch? Je wil toch overleven en er is in de eerste plaats een drang om aan jezelf te denken.
'U wordt door niemand verwacht'
"People that use Fiat currency as a store of value. There is a name for it: We call them Poor"
[..] Dat is natuurlijk wel kwalijk, als er beloftes waren gedaan op de spullen te passen. Maar veel mensen dachten ook dat ze niet meer zouden terugkomen, tsja en als je eigen huis beschadigd en onwoonbaar is en dat andere huis staat leeg… Dan is het logisch dat je daar dan in gaat wonen, toch? Je wil toch overleven en er is in de eerste plaats een drang om aan jezelf te denken.
Let vooral op het woordje 'maar' weer hier Bah
[..] Ik heb beelden gezien op Telegram. Van wat ze met die gijzelaars deden. Heb die kanalen ontvolgd.
Ik wil dat niet zien. Mensen zijn gek geworden.
Beter niet kijken idd
Ik ben door werk enorm gehard in dit soort beelden moet ik zeggen en vanuit ook dat perspectief intrigeert me heel veel. Gezond is het echter niet en dat zijn ook gewoon echt geen lui waar je ooit mee zult kunnen praten, onderhandelen of die ook maar een greintje gerehabiliteerd kunnen worden joh
De kanker van de samenlevingen
Ik ben door werk enorm gehard in dit soort beelden moet ik zeggen en vanuit ook dat perspectief intrigeert me heel veel. Gezond is het echter niet en dat zijn ook gewoon echt geen lui waar je ooit mee zult kunnen praten, onderhandelen of die ook maar een greintje gerehabiliteerd kunnen worden joh
De kanker van de samenlevingen
Maar als je dat soort filmpjes ziet, en de Isralische regering ziet er veel meer dan wij, dan snap je hun reactie ook veel beter.
[..] Het blijft wel fucking bizar hoe gebeurtenissen uit het verleden als een soort van echo het heden benvloeden.
Niet echt, want mensen hebben over het algemeen problemen om dingen los te laten. Zie ik ook in mijn familie, maar ik ben daar dan weer een uitzondering op.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
[..] Ik ken dit topic alleen van overdag. Is dit elke avond zo?
"Overdag is het een degelijk, strak geregisseerd en netjes binnen de lijnen kleurend topic. Maar als de avond is gevallen en de gordijnen zijn gesloten, ontpopt het zich langzaam tot een waar festijn der vrolijkheid, liefde en decadentie, waar vochtige billetjes en opgezwollen tepels hun intrede doen."
[insert Jambers-stemmetje]
[ Bericht 1% gewijzigd door Salina op 30-10-2023 00:14:53 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
[..] Maar als je dat soort filmpjes ziet, en de Isralische regering ziet er veel meer dan wij, dan snap je hun reactie ook veel beter.
Ja dat is begrijpelijk maar tevens wel kut dat mensen zo emotioneel reageren. Want tactisch en strategisch gezien maak je zo niet bepaald de beste keuzes in landsbelang
Tipje voor wel leuke video. Gisteren gezien in horror filmmarathon
[..] [..] "Overdag is het een degelijk, strak geregisseerd en netjes binnen de lijnen kleurend topic. Maar als de avond valt, ontpopt het zich langzaamaan tot een waar festijn der vrolijkheid, liefde en decadentie met hier en daar een natte derirre tot gevolg."
[..] Niet echt, want mensen hebben over het algemeen problemen om dingen los te laten. Zie ik ook in mijn familie, maar ik ben daar dan weer een uitzondering op.
Klopt. mensen zien geen nuance meer. Zwart/Wit that's it. En ook problematisch.
Op zondag 29 oktober 2023 23:57 schreef Perrin het volgende: Logistiek hebben ze het er ook maar druk mee. [ twitter ] 24 hours of US and allied transport aircraft from CONUS to eastern Med/CENTCOM, including 🇺🇸 C-17A (49!), C-5M 🇬🇧 A400M & C-130 transports with RCH/REACH callsigns. This is far from a complete list and does not include tankers or other types of aircraft.
49x C-17A GlobeMasters... in 24 uur... Die zijn druk bezig zich voor te bereiden op een grote oorlog in het MiddenOosten.
En Rusland is de lachende 3e want met al die oorlogen waar de wereld nu mee is afgeleid is er minder aandacht en wapens voor Ukraine beschikbaar...
Eilat en Aqaba bijv zijn bijna n stad, zo dicht ligt dat op elkaar (was vorig jaar in Aqaba). Zit wel een grenspost tussen maar dat is het dan ook en Eilat is ook steeds vaker een doel.
[..] 49x C-17A GlobeMasters... in 24 uur... Die zijn druk bezig zich voor te bereiden op een grote oorlog in het MiddenOosten.
En Rusland is de lachende 3e want met al die oorlogen waar de wereld nu mee is afgeleid is er minder aandacht en wapens voor Ukraine beschikbaar...
Welnee, die wapencontracten zijn gewoon getekend. Heel Europa, behalve Belgi volgens mij, is behoorlijk aan het inslaan geslagen.
Bovendien: Elke keer als Poetin denkt een goed idee te hebben mislukt het faliekant. Nu heeft hij mensen in de zuidelijke Kaukasus over de zeik weten te jagen. Kwestie van tijd tot daar ook om andere redenen de pleuris uitbreekt. Poetin is de private Baldrick onder de Mr Beans.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
[..] Welnee, die wapencontracten zijn gewoon getekend. Heel Europa, behalve Belgi volgens mij, is behoorlijk aan het inslaan geslagen.
Bovendien: Elke keer als Poetin denkt een goed idee te hebben mislukt het faliekant. Nu heeft hij mensen in de zuidelijke Kaukasus over de zeik weten te jagen. Kwestie van tijd tot daar ook om andere redenen de pleuris uitbreekt. Poetin is de private Baldrick onder de Mr Beans.
Wel weer logistieke spierballentaal van de yanks, met hun gigantsche militaire fedex.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
Isralische journalist doet opmerkelijk pleidooi voor akkoord met Hamas Voorbijgangers bekijken posters met foto's van gijzelaars van Hamas en andere vermisten in Tel Aviv, Israel.
Isral moet met een initiatief komen waarin het een staakt-het-vuren aanbiedt in ruil voor onder andere de vrijlating van de gijzelaars.
Dat stelt journalist Ben-Dror Yemini voor in een van Israls grootste kranten.
quote:
Niet alleen zouden gijzelaars moeten worden vrijgelaten, ook het vertrek van de Hamaskopstukken, ontmanteling van zijn oorlogsarsenaal en de komst van een internationale troepenmacht zijn de eisen voor een staakt-het-vuren. Dit voorstel is allesbehalve een gedachte die bij de Isralische regering, de legerleiding, dan wel de overgrote meerderheid van de bevolking leeft.
Daar domineert nog altijd de oorlogsretoriek en de 'belofte' dat Isral Hamas voor eens voor altijd zal wegvagen. Het idee komt van een Isralische journalist, Ben-Dror Yemini. Hij lanceert zijn plan in een van Israls meest gelezen kranten, Yedioth Ahronot, onder de kop: '
Voorkom een tevoren bekende mislukking'.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Here's what you sound like when you call for a "Ceasefire" (or write it over the face of a kidnapped 8-year-old):
That Israel should stop targeting rocket launchers, Hamas operation bases, tunnels into Israel, and the constant infiltration attempts of terrorists who just gleefully murdered 1400 people and kidnapped 230.
You’re saying Israel should attempt to negotiate with Hamas, and perhaps listen to their demands to eliminate the state of Israel and maybe meet them in the middle.
Jan Volidioot kan meteen door naar het UWV zometeen als zijn wekkertje is gegaan
Ik hoor het woord bestaansrecht altijd in de context van Israel. Of Israel heeft geen bestaansrecht of het heeft alleen bestaansrecht als het zich goed gedraagt. Alsof het als land al 75 jaar een proeftijd uitzit.
[..] Ik hoor het woord bestaansrecht altijd in de context van Israel. Of Israel heeft geen bestaansrecht of het heeft alleen bestaansrecht als het zich goed gedraagt. Alsof het als land al 75 jaar een proeftijd uitzit.
Ik vermoed dat bestaansrecht iets is van de VN en dus van weinig betekenis/ mythologie/poppenspel. Bestaan kan je als je kan overleven en dat geldt ook voor bevolkingen. Als een bevolking een territorium kan bezetten, veroveren, verdedigen en uitnutten kan het bestaan.
Geld maakt meer kapot dan je lief is. Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Ik hoorde al verhalen dat ze ze "gewoon" gaan volstorten met een materiaal dat binnen een paar seconden uitzet en de hele tunnel gewoon afsluit. Succes verder daarbinnen.
[..] Ik vermoed dat bestaansrecht iets is van de VN en dus van weinig betekenis/ mythologie/poppenspel. Bestaan kan je als je kan overleven en dat geldt ook voor bevolkingen. Als een bevolking een territorium kan bezetten, veroveren, verdedigen en uitnutten kan het bestaan.
Nu lijkt het vooral iets van personen en groepen die het lieft Israel van de kaart willen vegen maar dat niet in duidelijke taal durven toe te geven
Op maandag 30 oktober 2023 01:41 schreef m1st1g het volgende: Ik blijf bij gefrituurde aardappelreepjes. Daarnaast is het gewoon diepe ellende in Gaza.
Het is er een verschrikkelijke oorlogszone met gebrek aan alles, inclusief patat.
[..] Ik hoor het woord bestaansrecht altijd in de context van Israel. Of Israel heeft geen bestaansrecht of het heeft alleen bestaansrecht als het zich goed gedraagt. Alsof het als land al 75 jaar een proeftijd uitzit.
Dit is precies n van de woorden waarom Isral steeds in de stand blijft dat ze moeten vechten voor hun voorbestaan. De speech van Netanyahu van "dit is onze tweede onafhankelijkheidsoorlog" appelleert daar ook aan.
Mensen die wanhopig graag aan de goede kant van de geschiedenis terecht willen komen maar die de klepel nog niet zouden herkennen als hun schedel ermee ingeslagen werd wanneer de amorfe massa's voor haar komen.
[..] Mensen die wanhopig graag aan de goede kant van de geschiedenis terecht willen komen maar die de klepel nog niet zouden herkennen als hun schedel ermee ingeslagen werd wanneer de amorfe massa's voor haar komen.
Mensen die zooooooo intens graag willen deugen dat ze het deugen uit het oog verliezen.
In een reactie betuigden de regionale autoriteiten in Dagestan hun steun aan de Palestijnen in Gaza, maar ze riepen de bevolking ook op de kalmte te bewaren en niet deel te nemen aan dit soort acties, die volgens hen het gevolg zijn van "fake nieuws dat door onze vijanden wordt verspreid". Wat daarmee wordt bedoeld, is niet duidelijk.
Het is de laatste van een reeks antisemitische incidenten in de noordelijke Kaukasus. Gisteren kwam in een andere stad in Dagestan, Chasavjoert, een menigte op de been voor een hotel dat volgens geruchten "vol Joden" zat. De groep eiste dat de gasten zich lieten zien. Toen dat niet gebeurde, begonnen ze het hotel te bekogelen met stenen. Een afvaardiging van de betogers mocht het hotel in om te zien dat er geen Joden waren.
Op het centrale Leninplein in Machatsjkala was gisteren ook een anti-Isralisch protest. De betogers eisen dat Dagestan, dat grenst aan Georgi, Tsjetsjeni en Azerbeidzjan, geen Isralische Joden toelaat.
Ook in andere Russische delen van de Kaukasus waren dit weekeinde antisemitische incidenten. In Naltsjik, in Kalbari-Bakari, werd gisteren een Joods cultuurcentrum in brand gestoken en beklad met leuzen als "dood aan de Joden".
In de naburige Russische deelrepubliek Karatsjai-Tsjerkessi riep een groep betogers de lokale Joden op te vertrekken.
Dat zit nou in de tweede kamer voor de pvda en daarvoor in het Europees Parlement.
[..] Mensen die zooooooo intens graag willen deugen dat ze het deugen uit het oog verliezen.
Misschien heeft het ook wat te maken met het feit dat alles meteen viraal de spreekwoordelijke ether in wordt geslingerd zonder context. Een voorbeeld is dat ik het zelf altijd nodig vind om even een soort disclaimer in te bouwen als het gaat over die gekken die met Talibanvlaggen zwaaiend schuimbekkend over straat gaan. Als je daar zonder meer over roept dat dat soort mensen door de shredder mogen, dan is er het gevaar dat het opgevat wordt als dat die hele demonstratie weg mag, wat ik niet bedoel maar als je dat niet erbij zet dan ziet het er ineens uit als een niet eens verkapte Stormfront-post.
Ik denk dat ze daarom een totaal misplaatste kanttekening erin heeft willen fietsen waardoor ze nu voor lul staat. Maar ze deugt wel, wel zo veilig.
[..] Misschien heeft het ook wat te maken met het feit dat alles meteen viraal de spreekwoordelijke ether in wordt geslingerd zonder context. Een voorbeeld is dat ik het zelf altijd nodig vind om even een soort disclaimer in te bouwen als het gaat over die gekken die met Talibanvlaggen zwaaiend schuimbekkend over straat gaan. Als je daar zonder meer over roept dat dat soort mensen door de shredder mogen, dan is er het gevaar dat het opgevat wordt als dat die hele demonstratie weg mag, wat ik niet bedoel maar als je dat niet erbij zet dan ziet het er ineens uit als een niet eens verkapte Stormfront-post.
Ik denk dat ze daarom een totaal misplaatste kanttekening erin heeft willen fietsen waardoor ze nu voor lul staat. Maar ze deugt wel, wel zo veilig.
Ze is een politici van de pvda en wil natuurlijk niet dat die door haar tweet in een slecht daglicht komen te staan en met de komende verkiezingen stemmen verliezen. Je kunt er van vinden wat je wilt, maar ze mag het gewoon zo zeggen.
[..] Misschien heeft het ook wat te maken met het feit dat alles meteen viraal de spreekwoordelijke ether in wordt geslingerd zonder context. Een voorbeeld is dat ik het zelf altijd nodig vind om even een soort disclaimer in te bouwen als het gaat over die gekken die met Talibanvlaggen zwaaiend schuimbekkend over straat gaan. Als je daar zonder meer over roept dat dat soort mensen door de shredder mogen, dan is er het gevaar dat het opgevat wordt als dat die hele demonstratie weg mag, wat ik niet bedoel maar als je dat niet erbij zet dan ziet het er ineens uit als een niet eens verkapte Stormfront-post.
De nuance ontbreekt en alles staat in zwart-wit en voor-tegen tinten gebeiteld, als je zegt dat je tegen het vermoorden van kinderen bent krijg je nog te horen, ja kinderen van welke kant dan?
[..] Ze is een politici van de pvda en wil natuurlijk niet dat die door haar tweet in een slecht daglicht komen te staan en met de komende verkiezingen stemmen verliezen. Je kunt er van vinden wat je wilt, maar ze mag het gewoon zo zeggen.
Ja natuurlijk mag ze het gewoon zo zeggen. En dan mag men er gewoon wat van vinden, want het is gewoon hopeloos en ergerlijk misplaatst.
Disclaimer: ik ben tegen geweld tegen de Antilliaanse gemeenschap.
[..] Ja natuurlijk mag ze het gewoon zo zeggen. En dan mag men er gewoon wat van vinden, want het is gewoon hopeloos en ergerlijk misplaatst.
Disclaimer: ik ben tegen geweld tegen de Antilliaanse gemeenschap.
Oh Ben je dan niet tegen moslimhaat?
Dan wordt het net zo’n rommeltje als ze van artikel 1 van onze grondwet hebben gemaakt.. oh laten we dit groepje ook maar expliciet benoemen, en deze… en deze
Op maandag 30 oktober 2023 08:51 schreef Qarrad het volgende: [ twitter ] Wat de politie aantrof in een woning in Oost-Jeruzalem, waarvan de bewoner zijn Joodse collega op hun werkplek in Beit Shemesh had bedreigd.
Ik vraag me af wat ze vinden als ze de woning van een raddraaier met een Taliban-vlag doorzoeken hier.
Op maandag 30 oktober 2023 08:51 schreef Qarrad het volgende: [ twitter ] Wat de politie aantrof in een woning in Oost-Jeruzalem, waarvan de bewoner zijn Joodse collega op hun werkplek in Beit Shemesh had bedreigd.
Ik vraag me af wat ze vinden als ze de woning van een raddraaier met een Taliban-vlag doorzoeken hier.
Het topic gaat nu wel weer een heel eenzijdige richting op: namelijk alleen maar de focus op joden haat. Geen woord over kolonisten die afgelopen dagen nog Palestijnen hebben doodgeschoten en verjaagd op de Westbank.
[..] Het topic gaat nu wel weer een heel eenzijdige richting op: namelijk alleen maar de focus op joden haat. Geen woord over kolonisten die afgelopen dagen nog Palestijnen hebben doodgeschoten en verjaagd op de Westbank.
Rustig aan, vannacht ging het hier nog over aardappeldelicatessen. Het kan verkeren.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
[..] Het topic gaat nu wel weer een heel eenzijdige richting op: namelijk alleen maar de focus op joden haat. Geen woord over kolonisten die afgelopen dagen nog Palestijnen hebben doodgeschoten en verjaagd op de Westbank.
Nou, het staat je vrij om daar dingen over te posten. Heb ik zelf ook gedaan meerdere malen, trouwens. Het lijkt me ook niet gek dat het na de taferelen in Dagestan etc. (en de aanslagen van 7 oktober...) hier over jodenhaat gaat.
En toch is Jodenhaat de rode draad voor een heleboel aspecten uit de geschiedenis en het bloederige heden.
Nou nou nou nou [insert gifje van Johan Derksen]. Ik ben zelf ook vrij links, maar ik kan me totaal niet vinden in dat massale gedwongen gedoe nu met slechts twee kampen.
[..] Nou nou nou nou [insert gifje van Johan Derksen]. Ik ben zelf ook vrij links, maar ik kan me totaal niet vinden in dat massale gedwongen gedoe nu met slechts twee kampen.
Ik ben van nature en afkomst ook sociaal links en zo rood als een klaproos, ik bedoel meer dat daar de ongenuanceerdheid verborgen zit en het perse willen deugen en daar kan ik me dan weer niet in vinden.
[..] Nou nou nou nou [insert gifje van Johan Derksen]. Ik ben zelf ook vrij links, maar ik kan me totaal niet vinden in dat massale gedwongen gedoe nu met slechts twee kampen.
Wat is nog de reden voor je om 'links' te zijn?
Je vindt die gemporteerde conflicten best gezellig?
[..] Wat is nog de reden voor je om 'links' te zijn?
Moet ik me nu verantwoorden aan jou voor mijn politieke kleur? Wie de cotus denk jij dat je helemaal bent?
Tevens hoeft links zijn niet onlosmakelijk verbonden te zijn met pro-massaimmigratie. Niet dat ik jou dat in al je brille uit moet leggen, neem ik aan.
[..] Moet ik me nu verantwoorden aan jou voor mijn politieke kleur? Wie de cotus denk jij dat je helemaal bent?
Tevens hoeft links zijn niet onlosmakelijk verbonden te zijn met pro-massaimmigratie. Niet dat ik jou dat in al je brille uit moet leggen, neem ik aan.
[..] Wat is nog de reden voor je om 'links' te zijn?
Dat is niet perse links, al neigen de linkse partijen wel naar soepelere instroom en asiel maatregelen, maar de SP dan bijvoorbeeld weer niet.
Het is allemaal niet in een links/rechts tegenstelling te vatten.
Overtreedt Isral het internationaal recht met hulpblokkades? Gaza bezwijkt onder het gebrek aan humanitaire hulp. Ondertussen neemt de druk op Isral, dat die hulp grotendeels tegenhoudt. In hoeverre schendt Isral hiermee het internationale recht? Te gast is Marieke de Hoon, universitair docent internationaal recht aan de UvA https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ht-met-hulpblokkades
[..] Moet ik me nu verantwoorden aan jou voor mijn politieke kleur? Wie de cotus denk jij dat je helemaal bent?
Woord kunstenares.
Overtreedt Isral het internationaal recht met hulpblokkades? Gaza bezwijkt onder het gebrek aan humanitaire hulp. Ondertussen neemt de druk op Isral, dat die hulp grotendeels tegenhoudt. In hoeverre schendt Isral hiermee het internationale recht?
[..] Ik ben van nature en afkomst ook sociaal links en zo rood als een klaproos, ik bedoel meer dat daar de ongenuanceerdheid verborgen zit en het perse willen deugen en daar kan ik me dan weer niet in vinden.
Ongenuanceerdheid zit in mensen, niet in links of rechts. In links zit niet meer ongenuanceerdheid dan in rechts, hooguit over andere onderwerpen; maar ook daar zit overlap.
[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 30-10-2023 09:42:09 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. .. The wisdom that the old can't give away
Was maar gewoon een vraagje. Je totaal onbeheersbare agressie doet mij verbazen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages. "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
[..] zorg voor de medemens door de Overheid? ipv. ikke ikke ikke en de rest kan stikke. (even de klassieke links/rechts ideologie in ogenschouw nemende)
(en dan hebben we het even niet over activistisch-extreem-links)
Gemporteerde conflicten? Die hebben we toch niet na 12 jaar een centrum-rechtse regering? Oh wacht....
[..] zorg voor de medemens door de Overheid? ipv. ikke ikke ikke en de rest kan stikke. (even de klassieke links/rechts ideologie in ogenschouw nemende)
(en dan hebben we het even niet over activistisch-extreem-links)
Gemporteerde conflicten? Die hebben we toch niet na 12 jaar een centrum-rechtse regering? Oh wacht....
Uit onderzoek blijkt dat vrijwel alle linkse-Nederlandse partijen geen enkele rem willen op immigratie. De centrum-rechtse partijen willen in elk geval nog bepaalde grens getallen noemen.
Dat het al erg genoeg is, is geen reden om het nog erger te maken.
Hamas heeft voor 4 maanden voedsel, brandstof, water en medicijnen.
Laat ze maar baar Hamas aankloppen voor eten.
Alleen zo kan het Palestijnse volk een revolutie ontketenen en het Hamas regime omverwerpen of ze scharen zich achter Hamas. De keuze is aan hen.
Goed punt!
[pure speculatie-brainfart]
Als Hamas allerlei hulpgoederen in hun tunnels verstopt, zou Israel/IDF dan een oorlogsmisdaad begaan als ze die tunnels vernietigen? Palestijnen claimen die goederen bij Hamas, Hamas zegt: 'prima, kom maar halen'. ... En vervolgens sloopt Israel alle tunnels+goederen.
Iedereen (weer) boos op Israel en Hamas komt dan even goed uit de verf.
[/pure speculatie-brainfart]
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
Hamas heeft voor 4 maanden voedsel, brandstof, water en medicijnen.
Laat ze maar baar Hamas aankloppen voor eten.
Alleen zo kan het Palestijnse volk een revolutie ontketenen en het Hamas regime omverwerpen of ze scharen zich achter Hamas. De keuze is aan hen.
Aha. De jamaar Hamas
Zo werkt recht niet maar ok. Even kijken. 3.000 terroristen hebben voldoende water en voedsel voor 4 maanden. Dan is die voorraad voor 2,3 miljoen inwoners voldoende voor 1 ochtend.
Ik vind het daarnaast wel een mooie keuze van jou. De inwoners kiezen of voor Hamas of ze zouden voor de bommen die op hun neerdalen moeten juichen
Als Hamas allerlei hulpgoederen in hun tunnels verstopt, zou Israel/IDF dan een oorlogsmisdaad begaan als ze die tunnels vernietigen? Palestijnen claimen die goederen bij Hamas, Hamas zegt: 'prima, kom maar halen'. ... En vervolgens sloopt Israel alle tunnels+goederen.
De wijsheid zit hem totaal niet meer in degenen die graag iets te zeggen hebben over oorlogsmisdaden, De VN heeft al grote moeite om zelfs ook maar simpel foei te zeggen over de gebeurtenissen van 7 oktober, toch wel het morele failliet van de Volkenbond/Verenigde Naties.
Religie hoort niet thuis in de politiek, doe dat maar lekker achter de voordeur in je eigen tijd.
In dat geval en alle tunnels zijn vernietigd dan zal Isral hulpgoederen moeten toestaan imho.
Als Hamas meer dan voldoende eten en drinken voor zichzelf heeft. Wat is voor ons de toegevoegde waarde om de bevolking onvoldoende eten te geven?
Zo werkt recht niet maar ok. Even kijken. 3.000 terroristen hebben voldoende water en voedsel voor 4 maanden. Dan is die voorraad voor 2,3 miljoen inwoners voldoende voor 1 ochtend.
Ik vind het daarnaast wel een mooie keuze van jou. De inwoners kiezen of voor Hamas of ze zouden voor de bommen die op hun neerdalen moeten juichen
Het zijn 40000 terroristen maar a la. Maar je hebt gelijk het is voldoende voor een aantal dagen/weken.
De keuze vind ik wat krom verwoord.
Ze kiezen ervoor om Hamas omver te werpen om zo bij de voorraden te kunnen of ze staan achter Hamas en laten hun alle voorraden houden en moeten de consequenties aanvaarden.
Ze kiezen ervoor om Hamas omver te werpen om zo bij de voorraden te kunnen of ze staan achter Hamas en laten hun alle voorraden houden en moeten de consequenties aanvaarden.
Oh 40.000 terroristen. Dan geloven we Hamas wel maar als het om dode en gewonden burgers gaat dan liegt Hamas alles bij elkaar. Kom op jongens
Je hebt zeker een punt over de bevolking alleen we weten nu wel dat Hamas om niemand iets geeft. Het is het ergste van 't ergste. Omdat Hamas de bevolking laat verhongeren mogen 'wij' 't ook? Help me even
[..] Het zijn 40000 terroristen maar a la. Maar je hebt gelijk het is voldoende voor een aantal dagen/weken.
De keuze vind ik wat krom verwoord.
Theoretisch heb je gelijk. Het is denk ik wel lastig in opstand komen tegen een groep met wapens door een groep ongewapende mensen, als je wee dat de lui met wapens er geen enkele moeite mee heeft om de ander omver te schieten.
De 'populariteit' van Hamas onder de Palestijnen ligt denk ik best genuanceerder dan hier over het algemeen wordt aangenomen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. .. The wisdom that the old can't give away
[..] Oh 40.000 terroristen. Dan geloven we Hamas wel maar als het om dode en gewonden burgers gaat dan liegt Hamas alles bij elkaar. Kom op jongens
Je hebt zeker een punt over de bevolking alleen we weten nu wel dat Hamas om niemand iets geeft. Het is het ergste van 't ergste. Omdat Hamas de bevolking laat verhongeren mogen 'wij' 't ook? Help me even
Het is de enige manier op regime verandering te bewerkstelligen.
Het uitroken van de tunnels en vermoorden van terroristen en de daarbij behorende colleteral damage roeit Hamas niet uit. Dat moet de Palestijnse bevolking zelf doen. Alleen dan heeft het effect.
[..] Het is de enige manier op regime verandering te bewerkstelligen.
Het uitroken van de tunnels en vermoorden van terroristen en de daarbij behorende colleteral damage roeit Hamas niet uit. Dat moet de Palestijnse bevolking zelf doen. Alleen dan heeft het effect.
Nee, dat is hetzelfde als vragen of de Duitsers de Nazi's willen verjagen of de Afghanen de Taliban. Zo werkt het niet.
Hamas moet als regulerende entiteit ophouden te bestaan. Net als de Taliban dienen ze te worden verdreven uit Gaza, met als verschil uiteraard dat ze daarna nooit meer mogen worden toegelaten.
Daarnaast moet alle infrastructuur in Gaza die door Hamas gebruikt wordt/is, worden vernietigd. En dat gaat echt jaren duren...
[..] Het is de enige manier op regime verandering te bewerkstelligen.
Dat vrees ik ook. De ideologie zit in een groot gedeelte van de bevolking en de inwoners van Gaza lijken zelfs 1948 nog niet verwerkt te hebben.
[..] Nee, dat is hetzelfde als vragen of de Duitsers de Nazi's willen verjagen of de Afghanen de Taliban. Zo werkt het niet.
Hamas moet als regulerende entiteit ophouden te bestaan. Net als de Taliban dienen ze te worden verdreven uit Gaza, met als verschil uiteraard dat ze daarna nooit meer mogen worden toegelaten.
Daarnaast moet alle infrastructuur in Gaza die door Hamas gebruikt wordt/is, worden vernietigd. En dat gaat echt jaren duren...
Jeetje. Alles kapot dus? Goed idee, origineel ook.
[..] Nee, dat is hetzelfde als vragen of de Duitsers de Nazi's willen verjagen of de Afghanen de Taliban. Zo werkt het niet.
Zo werkt het wel. Als de Duitsers extreem ontevreden waren geweest over het Nazi regime komen ze in opstand. Het zelfde geldt voor de Taliban.
De ideologie moet vernietigd worden. Niet Hamas als groep. Door alle burgerslachtoffers staat er zo een Hamas v2.0 op.
[..] Theoretisch heb je gelijk. Het is denk ik wel lastig in opstand komen tegen een groep met wapens door een groep ongewapende mensen, als je wee dat de lui met wapens er geen enkele moeite mee heeft om de ander omver te schieten.
De 'populariteit' van Hamas onder de Palestijnen ligt denk ik best genuanceerder dan hier over het algemeen wordt aangenomen.
Op basis waarvan denk je dit eigenlijk?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Op zondag 29 oktober 2023 23:30 schreef sp3c het volgende: een wandeling met moeders vind ik niks, die wandeld gelijk de nijmeegse vierdaagse man
net @:yvonne
Nee man, i wandel naar het dichtsbijzijnde terras.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet. Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende: Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.