Mensen die zooooooo intens graag willen deugen dat ze het deugen uit het oog verliezen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 08:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mensen die wanhopig graag aan de goede kant van de geschiedenis terecht willen komen maar die de klepel nog niet zouden herkennen als hun schedel ermee ingeslagen werd wanneer de amorfe massa's voor haar komen.
quote:In een reactie betuigden de regionale autoriteiten in Dagestan hun steun aan de Palestijnen in Gaza, maar ze riepen de bevolking ook op de kalmte te bewaren en niet deel te nemen aan dit soort acties, die volgens hen het gevolg zijn van "fake nieuws dat door onze vijanden wordt verspreid". Wat daarmee wordt bedoeld, is niet duidelijk.
Het is de laatste van een reeks antisemitische incidenten in de noordelijke Kaukasus. Gisteren kwam in een andere stad in Dagestan, Chasavjoert, een menigte op de been voor een hotel dat volgens geruchten "vol Joden" zat. De groep eiste dat de gasten zich lieten zien. Toen dat niet gebeurde, begonnen ze het hotel te bekogelen met stenen. Een afvaardiging van de betogers mocht het hotel in om te zien dat er geen Joden waren.
Op het centrale Leninplein in Machatsjkala was gisteren ook een anti-Israëlisch protest. De betogers eisen dat Dagestan, dat grenst aan Georgië, Tsjetsjenië en Azerbeidzjan, geen Israëlische Joden toelaat.
Ook in andere Russische delen van de Kaukasus waren dit weekeinde antisemitische incidenten. In Naltsjik, in Kalbarië-Bakarië, werd gisteren een Joods cultuurcentrum in brand gestoken en beklad met leuzen als "dood aan de Joden".
In de naburige Russische deelrepubliek Karatsjai-Tsjerkessië riep een groep betogers de lokale Joden op te vertrekken.
https://nos.nl/artikel/24(...)ker-twintig-gewonden
Dat zit nou in de tweede kamer voor de pvda en daarvoor in het Europees Parlement.quote:Op maandag 30 oktober 2023 08:07 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wat zijn dit voor mensen?
https://twitter.com/KatiPiri/status/1718729511666065759
Ah het vredige geloof heeft zijn steentje bijgedragen in Dagestan. Dat zal de Israëlische premier doen handelen naar een staakt het vuren..quote:
Misschien heeft het ook wat te maken met het feit dat alles meteen viraal de spreekwoordelijke ether in wordt geslingerd zonder context. Een voorbeeld is dat ik het zelf altijd nodig vind om even een soort disclaimer in te bouwen als het gaat over die gekken die met Talibanvlaggen zwaaiend schuimbekkend over straat gaan. Als je daar zonder meer over roept dat dat soort mensen door de shredder mogen, dan is er het gevaar dat het opgevat wordt als dat die hele demonstratie weg mag, wat ik niet bedoel maar als je dat niet erbij zet dan ziet het er ineens uit als een niet eens verkapte Stormfront-post.quote:Op maandag 30 oktober 2023 08:27 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Mensen die zooooooo intens graag willen deugen dat ze het deugen uit het oog verliezen.
Ze is een politici van de pvda en wil natuurlijk niet dat die door haar tweet in een slecht daglicht komen te staan en met de komende verkiezingen stemmen verliezen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 08:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Misschien heeft het ook wat te maken met het feit dat alles meteen viraal de spreekwoordelijke ether in wordt geslingerd zonder context. Een voorbeeld is dat ik het zelf altijd nodig vind om even een soort disclaimer in te bouwen als het gaat over die gekken die met Talibanvlaggen zwaaiend schuimbekkend over straat gaan. Als je daar zonder meer over roept dat dat soort mensen door de shredder mogen, dan is er het gevaar dat het opgevat wordt als dat die hele demonstratie weg mag, wat ik niet bedoel maar als je dat niet erbij zet dan ziet het er ineens uit als een niet eens verkapte Stormfront-post.
Ik denk dat ze daarom een totaal misplaatste kanttekening erin heeft willen fietsen waardoor ze nu voor lul staat. Maar ze deugt wel, wel zo veilig.
De nuance ontbreekt en alles staat in zwart-wit en voor-tegen tinten gebeiteld, als je zegt dat je tegen het vermoorden van kinderen bent krijg je nog te horen, ja kinderen van welke kant dan?quote:Op maandag 30 oktober 2023 08:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Misschien heeft het ook wat te maken met het feit dat alles meteen viraal de spreekwoordelijke ether in wordt geslingerd zonder context. Een voorbeeld is dat ik het zelf altijd nodig vind om even een soort disclaimer in te bouwen als het gaat over die gekken die met Talibanvlaggen zwaaiend schuimbekkend over straat gaan. Als je daar zonder meer over roept dat dat soort mensen door de shredder mogen, dan is er het gevaar dat het opgevat wordt als dat die hele demonstratie weg mag, wat ik niet bedoel maar als je dat niet erbij zet dan ziet het er ineens uit als een niet eens verkapte Stormfront-post.
Ik denk dat ze daarom een totaal misplaatste kanttekening erin heeft willen fietsen waardoor ze nu voor lul staat. Maar ze deugt wel, wel zo veilig.
Ja natuurlijk mag ze het gewoon zo zeggen. En dan mag men er gewoon wat van vinden, want het is gewoon hopeloos en ergerlijk misplaatst.quote:Op maandag 30 oktober 2023 08:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze is een politici van de pvda en wil natuurlijk niet dat die door haar tweet in een slecht daglicht komen te staan en met de komende verkiezingen stemmen verliezen.
Je kunt er van vinden wat je wilt, maar ze mag het gewoon zo zeggen.
Oh Ben je dan niet tegen moslimhaat?quote:Op maandag 30 oktober 2023 08:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja natuurlijk mag ze het gewoon zo zeggen. En dan mag men er gewoon wat van vinden, want het is gewoon hopeloos en ergerlijk misplaatst.
Disclaimer: ik ben tegen geweld tegen de Antilliaanse gemeenschap.
Lidmaatschapspasje van GroenLinks denk ik.quote:Op maandag 30 oktober 2023 08:51 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Wat de politie aantrof in een woning in Oost-Jeruzalem, waarvan de bewoner zijn Joodse collega op hun werkplek in Beit Shemesh had bedreigd.
Ik vraag me af wat ze vinden als ze de woning van een raddraaier met een Taliban-vlag doorzoeken hier.
Even terzijde: Is er een bijzondere reden dat er steeds Dagestan wordt genoemd en niet Rusland?quote:Op maandag 30 oktober 2023 08:05 schreef TLC het volgende:
Die beelden van dat vliegveld in Dagestan, soms waan je jezelf terug in de jaren 30/40![]()
Dagestan is toch wel een aardig specifieke republiek binnen Rusland. Wie weet willen ze nog een keer loskomen van die ellendige Moskovieten.quote:Op maandag 30 oktober 2023 08:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Even terzijde: Is er een bijzondere reden dat er steeds Dagestan wordt genoemd en niet Rusland?
Zo onafhankelijk zijn de deelrepublieken nu ook weer niet.
Shitholes gonna shithole.quote:Op maandag 30 oktober 2023 08:05 schreef TLC het volgende:
Die beelden van dat vliegveld in Dagestan, soms waan je jezelf terug in de jaren 30/40![]()
Het topic gaat nu wel weer een heel eenzijdige richting op: namelijk alleen maar de focus op joden haat.quote:Op maandag 30 oktober 2023 08:51 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Wat de politie aantrof in een woning in Oost-Jeruzalem, waarvan de bewoner zijn Joodse collega op hun werkplek in Beit Shemesh had bedreigd.
Ik vraag me af wat ze vinden als ze de woning van een raddraaier met een Taliban-vlag doorzoeken hier.
Rustig aan, vannacht ging het hier nog over aardappeldelicatessen. Het kan verkeren.quote:Op maandag 30 oktober 2023 08:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het topic gaat nu wel weer een heel eenzijdige richting op: namelijk alleen maar de focus op joden haat.
Geen woord over kolonisten die afgelopen dagen nog Palestijnen hebben doodgeschoten en verjaagd op de Westbank.
Nou, het staat je vrij om daar dingen over te posten. Heb ik zelf ook gedaan meerdere malen, trouwens. Het lijkt me ook niet gek dat het na de taferelen in Dagestan etc. (en de aanslagen van 7 oktober...) hier over jodenhaat gaat.quote:Op maandag 30 oktober 2023 08:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het topic gaat nu wel weer een heel eenzijdige richting op: namelijk alleen maar de focus op joden haat.
Geen woord over kolonisten die afgelopen dagen nog Palestijnen hebben doodgeschoten en verjaagd op de Westbank.
En toch is Jodenhaat de rode draad voor een heleboel aspecten uit de geschiedenis en het bloederige heden.quote:Op maandag 30 oktober 2023 08:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou nou nou nou [insert gifje van Johan Derksen].quote:Op maandag 30 oktober 2023 08:52 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Lidmaatschapspasje van GroenLinks denk ik.
Ik ben van nature en afkomst ook sociaal links en zo rood als een klaproos, ik bedoel meer dat daar de ongenuanceerdheid verborgen zit en het perse willen deugen en daar kan ik me dan weer niet in vinden.quote:Op maandag 30 oktober 2023 09:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou nou nou nou [insert gifje van Johan Derksen].
Ik ben zelf ook vrij links, maar ik kan me totaal niet vinden in dat massale gedwongen gedoe nu met slechts twee kampen.
Wat is nog de reden voor je om 'links' te zijn?quote:Op maandag 30 oktober 2023 09:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou nou nou nou [insert gifje van Johan Derksen].
Ik ben zelf ook vrij links, maar ik kan me totaal niet vinden in dat massale gedwongen gedoe nu met slechts twee kampen.
Moet ik me nu verantwoorden aan jou voor mijn politieke kleur? Wie de coïtus denk jij dat je helemaal bent?quote:Op maandag 30 oktober 2023 09:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is nog de reden voor je om 'links' te zijn?
Je vindt die geïmporteerde conflicten best gezellig?
quote:Op maandag 30 oktober 2023 09:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Moet ik me nu verantwoorden aan jou voor mijn politieke kleur? Wie de coïtus denk jij dat je helemaal bent?
Tevens hoeft links zijn niet onlosmakelijk verbonden te zijn met pro-massaimmigratie. Niet dat ik jou dat in al je brille uit moet leggen, neem ik aan.
Dat is niet perse links, al neigen de linkse partijen wel naar soepelere instroom en asiel maatregelen, maar de SP dan bijvoorbeeld weer niet.quote:Op maandag 30 oktober 2023 09:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
zorg voor de medemens door de Overheid? ipv. ikke ikke ikke en de rest kan stikke. (even de klassieke links/rechts ideologie in ogenschouw nemende)quote:Op maandag 30 oktober 2023 09:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Woord kunstenares.quote:Op maandag 30 oktober 2023 09:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Moet ik me nu verantwoorden aan jou voor mijn politieke kleur? Wie de coïtus denk jij dat je helemaal bent?
Tevens hoeft links zijn niet onlosmakelijk verbonden te zijn met pro-massaimmigratie. Niet dat ik jou dat in al je brille uit moet leggen, neem ik aan.
Ik herhaal het weer:quote:Op maandag 30 oktober 2023 09:14 schreef opgebaarde het volgende:
Nieuwsuur uitzending
Overtreedt Israël het internationaal recht met hulpblokkades?
Gaza bezwijkt onder het gebrek aan humanitaire hulp. Ondertussen neemt de druk op Israël, dat die hulp grotendeels tegenhoudt. In hoeverre schendt Israël hiermee het internationale recht?
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ht-met-hulpblokkades
Ongenuanceerdheid zit in mensen, niet in links of rechts. In links zit niet meer ongenuanceerdheid dan in rechts, hooguit over andere onderwerpen; maar ook daar zit overlap.quote:Op maandag 30 oktober 2023 09:07 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik ben van nature en afkomst ook sociaal links en zo rood als een klaproos, ik bedoel meer dat daar de ongenuanceerdheid verborgen zit en het perse willen deugen en daar kan ik me dan weer niet in vinden.
Was maar gewoon een vraagje. Je totaal onbeheersbare agressie doet mij verbazen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 09:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |