Goed punt!quote:Op maandag 30 oktober 2023 09:17 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik herhaal het weer:
Hamas heeft voor 4 maanden voedsel, brandstof, water en medicijnen.
Laat ze maar baar Hamas aankloppen voor eten.
Alleen zo kan het Palestijnse volk een revolutie ontketenen en het Hamas regime omverwerpen of ze scharen zich achter Hamas. De keuze is aan hen.
Aha. De jamaar Hamasquote:Op maandag 30 oktober 2023 09:17 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik herhaal het weer:
Hamas heeft voor 4 maanden voedsel, brandstof, water en medicijnen.
Laat ze maar baar Hamas aankloppen voor eten.
Alleen zo kan het Palestijnse volk een revolutie ontketenen en het Hamas regime omverwerpen of ze scharen zich achter Hamas. De keuze is aan hen.
De wijsheid zit hem totaal niet meer in degenen die graag iets te zeggen hebben over oorlogsmisdaden, De VN heeft al grote moeite om zelfs ook maar simpel foei te zeggen over de gebeurtenissen van 7 oktober, toch wel het morele failliet van de Volkenbond/Verenigde Naties.quote:Op maandag 30 oktober 2023 09:24 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Goed punt!
[pure speculatie-brainfart]
Als Hamas allerlei hulpgoederen in hun tunnels verstopt, zou Israel/IDF dan een oorlogsmisdaad begaan als ze die tunnels vernietigen? Palestijnen claimen die goederen bij Hamas, Hamas zegt: 'prima, kom maar halen'. ... En vervolgens sloopt Israel alle tunnels+goederen.
Iedereen (weer) boos op Israel en Hamas komt dan even goed uit de verf.![]()
[/pure speculatie-brainfart]
In dat geval en alle tunnels zijn vernietigd dan zal Israël hulpgoederen moeten toestaan imho.quote:Op maandag 30 oktober 2023 09:24 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Goed punt!
Als Hamas allerlei hulpgoederen in hun tunnels verstopt, zou Israel/IDF dan een oorlogsmisdaad begaan als ze die tunnels vernietigen? Palestijnen claimen die goederen bij Hamas, Hamas zegt: 'prima, kom maar halen'. ... En vervolgens sloopt Israel alle tunnels+goederen.
Als Hamas meer dan voldoende eten en drinken voor zichzelf heeft. Wat is voor ons de toegevoegde waarde om de bevolking onvoldoende eten te geven?quote:Op maandag 30 oktober 2023 09:24 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Goed punt!
Het zijn 40000 terroristen maar a la. Maar je hebt gelijk het is voldoende voor een aantal dagen/weken.quote:Op maandag 30 oktober 2023 09:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aha. De jamaar Hamas
Zo werkt recht niet maar oké. Even kijken. 3.000 terroristen hebben voldoende water en voedsel voor 4 maanden. Dan is die voorraad voor 2,3 miljoen inwoners voldoende voor 1 ochtend.
Ik vind het daarnaast wel een mooie keuze van jou. De inwoners kiezen of voor Hamas of ze zouden voor de bommen die op hun neerdalen moeten juichen
Hier trouwens een artikel over een demonstratie eind juli in Gaza, tegen Hamas.
https://apnews.com/articl(...)d21f1036386ce3709672
3000?quote:Op maandag 30 oktober 2023 09:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aha. De jamaar Hamas
Zo werkt recht niet maar oké. Even kijken. 3.000 terroristen hebben voldoende water en voedsel voor 4 maanden. Dan is die voorraad voor 2,3 miljoen inwoners voldoende voor 1 ochtend.
Ik vind het daarnaast wel een mooie keuze van jou. De inwoners kiezen of voor Hamas of ze zouden voor de bommen die op hun neerdalen moeten juichen
Hier trouwens een artikel over een demonstratie eind juli in Gaza, tegen Hamas.
https://apnews.com/articl(...)d21f1036386ce3709672
Oh 40.000 terroristen. Dan geloven we Hamas wel maar als het om dode en gewonden burgers gaat dan liegt Hamas alles bij elkaar. Kom op jongensquote:Op maandag 30 oktober 2023 09:33 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Het zijn 40000 terroristen maar a la.
De keuze vind ik wat krom verwoord.
Ze kiezen ervoor om Hamas omver te werpen om zo bij de voorraden te kunnen of ze staan achter Hamas en laten hun alle voorraden houden en moeten de consequenties aanvaarden.
Theoretisch heb je gelijk. Het is denk ik wel lastig in opstand komen tegen een groep met wapens door een groep ongewapende mensen, als je wee dat de lui met wapens er geen enkele moeite mee heeft om de ander omver te schieten.quote:Op maandag 30 oktober 2023 09:33 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Het zijn 40000 terroristen maar a la. Maar je hebt gelijk het is voldoende voor een aantal dagen/weken.
De keuze vind ik wat krom verwoord.
Ze kiezen ervoor om Hamas omver te werpen om zo bij de voorraden te kunnen of ze staan achter Hamas en laten hun alle voorraden houden en moeten de consequenties aanvaarden.
Het is de enige manier op regime verandering te bewerkstelligen.quote:Op maandag 30 oktober 2023 09:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oh 40.000 terroristen. Dan geloven we Hamas wel maar als het om dode en gewonden burgers gaat dan liegt Hamas alles bij elkaar. Kom op jongens
Je hebt zeker een punt over de bevolking alleen we weten nu wel dat Hamas om niemand iets geeft. Het is het ergste van 't ergste. Omdat Hamas de bevolking laat verhongeren mogen 'wij' 't ook? Help me even
quote:
We hebben er weer een. Wordt steeds dikker woordenboek zo.quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:26 schreef nixxx het volgende:
[..]
Die kan in het rijtje:
Apogalisten
Antimetisme
Evelen
Bedankt voor het op een aardige manier wijzen op een tikfout :pquote:Op maandag 30 oktober 2023 09:39 schreef Salina het volgende:
[..]
[..]
We hebben er weer een. Wordt steeds dikker woordenboek zo.![]()
Oh kak, het gaat over nuance nu, snel wegwezen. Daar hou ik niet van.
Nee, dat is hetzelfde als vragen of de Duitsers de Nazi's willen verjagen of de Afghanen de Taliban. Zo werkt het niet.quote:Op maandag 30 oktober 2023 09:39 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Het is de enige manier op regime verandering te bewerkstelligen.
Het uitroken van de tunnels en vermoorden van terroristen en de daarbij behorende colleteral damage roeit Hamas niet uit. Dat moet de Palestijnse bevolking zelf doen. Alleen dan heeft het effect.
Dat vrees ik ook. De ideologie zit in een groot gedeelte van de bevolking en de inwoners van Gaza lijken zelfs 1948 nog niet verwerkt te hebben.quote:Op maandag 30 oktober 2023 09:39 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Het is de enige manier op regime verandering te bewerkstelligen.
Het uitroken van de tunnels en vermoorden van terroristen en de daarbij behorende colleteral damage roeit Hamas niet uit. Dat moet de Palestijnse bevolking zelf doen. Alleen dan heeft het effect.
quote:
Jeetje. Alles kapot dus? Goed idee, origineel ook.quote:Op maandag 30 oktober 2023 09:43 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Nee, dat is hetzelfde als vragen of de Duitsers de Nazi's willen verjagen of de Afghanen de Taliban. Zo werkt het niet.
Hamas moet als regulerende entiteit ophouden te bestaan. Net als de Taliban dienen ze te worden verdreven uit Gaza, met als verschil uiteraard dat ze daarna nooit meer mogen worden toegelaten.
Daarnaast moet alle infrastructuur in Gaza die door Hamas gebruikt wordt/is, worden vernietigd. En dat gaat echt jaren duren...
Beetje luchtig houden hier soms, anders neemt het verdriet en de woede de overhand.quote:Op maandag 30 oktober 2023 09:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bedankt voor het op een aardige manier wijzen op een tikfout :p
Dit is dan weer dieptriest.quote:
Zo werkt het wel. Als de Duitsers extreem ontevreden waren geweest over het Nazi regime komen ze in opstand. Het zelfde geldt voor de Taliban.quote:Op maandag 30 oktober 2023 09:43 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Nee, dat is hetzelfde als vragen of de Duitsers de Nazi's willen verjagen of de Afghanen de Taliban. Zo werkt het niet.
Hamas moet als regulerende entiteit ophouden te bestaan. Net als de Taliban dienen ze te worden verdreven uit Gaza, met als verschil uiteraard dat ze daarna nooit meer mogen worden toegelaten.
Daarnaast moet alle infrastructuur in Gaza die door Hamas gebruikt wordt/is, worden vernietigd. En dat gaat echt jaren duren...
Op basis waarvan denk je dit eigenlijk?quote:Op maandag 30 oktober 2023 09:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Theoretisch heb je gelijk. Het is denk ik wel lastig in opstand komen tegen een groep met wapens door een groep ongewapende mensen, als je wee dat de lui met wapens er geen enkele moeite mee heeft om de ander omver te schieten.
De 'populariteit' van Hamas onder de Palestijnen ligt denk ik best genuanceerder dan hier over het algemeen wordt aangenomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |