abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 oktober 2023 @ 09:18:24 #271
498210 KoningWouter
Zoek de flow, vind de frictie
pi_211134075
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Was maar gewoon een vraagje. Je totaal onbeheersbare agressie doet mij verbazen.
Dat is iets typisch links! ;)
pi_211134079
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:14 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat is niet perse links, al neigen de linkse partijen wel naar soepelere instroom en asiel maatregelen, maar de SP dan bijvoorbeeld weer niet.

Het is allemaal niet in een links/rechts tegenstelling te vatten.
SP is niet tegen massa-immigratie. Ze willen enkel dat arbeidsmigratie beter worden behandeld.
pi_211134084
quote:
10s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:13 schreef UitStraling het volgende:

[..]
:D _O-
Ik zie die hele post niet.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211134095
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:15 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
zorg voor de medemens door de Overheid? ipv. ikke ikke ikke en de rest kan stikke. (even de klassieke links/rechts ideologie in ogenschouw nemende)

(en dan hebben we het even niet over activistisch-extreem-links)

Geïmporteerde conflicten? Die hebben we toch niet na 12 jaar een centrum-rechtse regering? Oh wacht....
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:15 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
zorg voor de medemens door de Overheid? ipv. ikke ikke ikke en de rest kan stikke. (even de klassieke links/rechts ideologie in ogenschouw nemende)

(en dan hebben we het even niet over activistisch-extreem-links)

Geïmporteerde conflicten? Die hebben we toch niet na 12 jaar een centrum-rechtse regering? Oh wacht....
Uit onderzoek blijkt dat vrijwel alle linkse-Nederlandse partijen geen enkele rem willen op immigratie. De centrum-rechtse partijen willen in elk geval nog bepaalde grens getallen noemen.

Dat het al erg genoeg is, is geen reden om het nog erger te maken.
pi_211134127
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:02 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Rustig aan, vannacht ging het hier nog over aardappeldelicatessen. Het kan verkeren. :')
_O-
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_211134128
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:17 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ik herhaal het weer:

Hamas heeft voor 4 maanden voedsel, brandstof, water en medicijnen.

Laat ze maar baar Hamas aankloppen voor eten.

Alleen zo kan het Palestijnse volk een revolutie ontketenen en het Hamas regime omverwerpen of ze scharen zich achter Hamas. De keuze is aan hen.
Goed punt!

[pure speculatie-brainfart]

Als Hamas allerlei hulpgoederen in hun tunnels verstopt, zou Israel/IDF dan een oorlogsmisdaad begaan als ze die tunnels vernietigen? Palestijnen claimen die goederen bij Hamas, Hamas zegt: 'prima, kom maar halen'. ... En vervolgens sloopt Israel alle tunnels+goederen.

Iedereen (weer) boos op Israel en Hamas komt dan even goed uit de verf. :{

[/pure speculatie-brainfart]
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_211134156
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:17 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ik herhaal het weer:

Hamas heeft voor 4 maanden voedsel, brandstof, water en medicijnen.

Laat ze maar baar Hamas aankloppen voor eten.

Alleen zo kan het Palestijnse volk een revolutie ontketenen en het Hamas regime omverwerpen of ze scharen zich achter Hamas. De keuze is aan hen.
Aha. De jamaar Hamas

Zo werkt recht niet maar oké. Even kijken. 3.000 terroristen hebben voldoende water en voedsel voor 4 maanden. Dan is die voorraad voor 2,3 miljoen inwoners voldoende voor 1 ochtend.

Ik vind het daarnaast wel een mooie keuze van jou. De inwoners kiezen of voor Hamas of ze zouden voor de bommen die op hun neerdalen moeten juichen

Hier trouwens een artikel over een demonstratie eind juli in Gaza, tegen Hamas.
https://apnews.com/articl(...)d21f1036386ce3709672
pi_211134179
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:24 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Goed punt!

Als Hamas allerlei hulpgoederen in hun tunnels verstopt, zou Israel/IDF dan een oorlogsmisdaad begaan als ze die tunnels vernietigen? Palestijnen claimen die goederen bij Hamas, Hamas zegt: 'prima, kom maar halen'. ... En vervolgens sloopt Israel alle tunnels+goederen.

De wijsheid zit hem totaal niet meer in degenen die graag iets te zeggen hebben over oorlogsmisdaden, De VN heeft al grote moeite om zelfs ook maar simpel foei te zeggen over de gebeurtenissen van 7 oktober, toch wel het morele failliet van de Volkenbond/Verenigde Naties.

Religie hoort niet thuis in de politiek, doe dat maar lekker achter de voordeur in je eigen tijd.
  maandag 30 oktober 2023 @ 09:31:23 #279
498210 KoningWouter
pi_211134188
quote:

[..]
Goed punt!

In dat geval en alle tunnels zijn vernietigd dan zal Israël hulpgoederen moeten toestaan imho.
pi_211134191
quote:

[..]
Goed punt!

Als Hamas meer dan voldoende eten en drinken voor zichzelf heeft. Wat is voor ons de toegevoegde waarde om de bevolking onvoldoende eten te geven?
pi_211134195
twitter
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  maandag 30 oktober 2023 @ 09:33:18 #282
498210 KoningWouter
pi_211134203
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Aha. De jamaar Hamas

Zo werkt recht niet maar oké. Even kijken. 3.000 terroristen hebben voldoende water en voedsel voor 4 maanden. Dan is die voorraad voor 2,3 miljoen inwoners voldoende voor 1 ochtend.

Ik vind het daarnaast wel een mooie keuze van jou. De inwoners kiezen of voor Hamas of ze zouden voor de bommen die op hun neerdalen moeten juichen

Het zijn 40000 terroristen maar a la. Maar je hebt gelijk het is voldoende voor een aantal dagen/weken.

De keuze vind ik wat krom verwoord.

Ze kiezen ervoor om Hamas omver te werpen om zo bij de voorraden te kunnen of ze staan achter Hamas en laten hun alle voorraden houden en moeten de consequenties aanvaarden.
pi_211134215
Het zou al schelen als Hamas waterleidingen niet gebruikt voor raketten.
pi_211134229
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Aha. De jamaar Hamas

3000?
Tel er maar wat bij op hoor...
pi_211134232
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:33 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Het zijn 40000 terroristen maar a la.

Ze kiezen ervoor om Hamas omver te werpen om zo bij de voorraden te kunnen of ze staan achter Hamas en laten hun alle voorraden houden en moeten de consequenties aanvaarden.
Oh 40.000 terroristen. Dan geloven we Hamas wel maar als het om dode en gewonden burgers gaat dan liegt Hamas alles bij elkaar. Kom op jongens

Je hebt zeker een punt over de bevolking alleen we weten nu wel dat Hamas om niemand iets geeft. Het is het ergste van 't ergste. Omdat Hamas de bevolking laat verhongeren mogen 'wij' 't ook? Help me even
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 09:38:35 #286
5428 crew  miss_sly
pi_211134241
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:33 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Het zijn 40000 terroristen maar a la. Maar je hebt gelijk het is voldoende voor een aantal dagen/weken.

Theoretisch heb je gelijk. Het is denk ik wel lastig in opstand komen tegen een groep met wapens door een groep ongewapende mensen, als je wee dat de lui met wapens er geen enkele moeite mee heeft om de ander omver te schieten.

De 'populariteit' van Hamas onder de Palestijnen ligt denk ik best genuanceerder dan hier over het algemeen wordt aangenomen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 30 oktober 2023 @ 09:39:24 #287
498210 KoningWouter
pi_211134251
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Oh 40.000 terroristen. Dan geloven we Hamas wel maar als het om dode en gewonden burgers gaat dan liegt Hamas alles bij elkaar. Kom op jongens

Je hebt zeker een punt over de bevolking alleen we weten nu wel dat Hamas om niemand iets geeft. Het is het ergste van 't ergste. Omdat Hamas de bevolking laat verhongeren mogen 'wij' 't ook? Help me even
Het is de enige manier op regime verandering te bewerkstelligen.

Het uitroken van de tunnels en vermoorden van terroristen en de daarbij behorende colleteral damage roeit Hamas niet uit. Dat moet de Palestijnse bevolking zelf doen. Alleen dan heeft het effect.
  maandag 30 oktober 2023 @ 09:39:27 #288
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211134252
twitter
pi_211134253
quote:
7s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ongenunaceerdheid
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 12:26 schreef nixxx het volgende:

[..]
Die kan in het rijtje:

Apogalisten
Antimetisme
Evelen
We hebben er weer een. Wordt steeds dikker woordenboek zo. *O*

Oh kak, het gaat over nuance nu, snel wegwezen. Daar hou ik niet van.

Sorry @miss_sly
:@
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_211134275
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:39 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Kort rokje denk ik.
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 09:42:44 #291
5428 crew  miss_sly
pi_211134282
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:39 schreef Salina het volgende:

[..]
[..]
We hebben er weer een. Wordt steeds dikker woordenboek zo. *O*

Oh kak, het gaat over nuance nu, snel wegwezen. Daar hou ik niet van.
Bedankt voor het op een aardige manier wijzen op een tikfout :p
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211134290
Al die open deuren, natuurlijk schendt Israël het internationaal recht.
pi_211134291
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:39 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

Het uitroken van de tunnels en vermoorden van terroristen en de daarbij behorende colleteral damage roeit Hamas niet uit. Dat moet de Palestijnse bevolking zelf doen. Alleen dan heeft het effect.
Nee, dat is hetzelfde als vragen of de Duitsers de Nazi's willen verjagen of de Afghanen de Taliban. Zo werkt het niet.

Hamas moet als regulerende entiteit ophouden te bestaan. Net als de Taliban dienen ze te worden verdreven uit Gaza, met als verschil uiteraard dat ze daarna nooit meer mogen worden toegelaten.

Daarnaast moet alle infrastructuur in Gaza die door Hamas gebruikt wordt/is, worden vernietigd. En dat gaat echt jaren duren...
Intolerant voor intolerantie
pi_211134302
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:39 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

Dat vrees ik ook. De ideologie zit in een groot gedeelte van de bevolking en de inwoners van Gaza lijken zelfs 1948 nog niet verwerkt te hebben.
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 09:45:12 #295
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211134304
quote:
[ twitter ]
:')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211134305
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:43 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Nee, dat is hetzelfde als vragen of de Duitsers de Nazi's willen verjagen of de Afghanen de Taliban. Zo werkt het niet.

Hamas moet als regulerende entiteit ophouden te bestaan. Net als de Taliban dienen ze te worden verdreven uit Gaza, met als verschil uiteraard dat ze daarna nooit meer mogen worden toegelaten.

Daarnaast moet alle infrastructuur in Gaza die door Hamas gebruikt wordt/is, worden vernietigd. En dat gaat echt jaren duren...
Jeetje. Alles kapot dus? Goed idee, origineel ook.
pi_211134319
quote:
7s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Bedankt voor het op een aardige manier wijzen op een tikfout :p
Beetje luchtig houden hier soms, anders neemt het verdriet en de woede de overhand. :@

quote:
[ twitter ]
Dit is dan weer dieptriest. ;(

Ik vrees het ergste de komende maanden. Gaat niet minder worden helaas, dit soort religieus geweld.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_211134329
https://twitter.com/MOSSADil/status/1718796445774500336?s=19

Laat Israël dat Gaza maar compleet uitroken tot elke Hamasstrijder uitgeroeid is...

:r
  maandag 30 oktober 2023 @ 09:48:03 #299
498210 KoningWouter
pi_211134337
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:43 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Zo werkt het wel. Als de Duitsers extreem ontevreden waren geweest over het Nazi regime komen ze in opstand. Het zelfde geldt voor de Taliban.

De ideologie moet vernietigd worden. Niet Hamas als groep. Door alle burgerslachtoffers staat er zo een Hamas v2.0 op.
  maandag 30 oktober 2023 @ 09:48:10 #300
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211134338
quote:
7s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Theoretisch heb je gelijk. Het is denk ik wel lastig in opstand komen tegen een groep met wapens door een groep ongewapende mensen, als je wee dat de lui met wapens er geen enkele moeite mee heeft om de ander omver te schieten.

De 'populariteit' van Hamas onder de Palestijnen ligt denk ik best genuanceerder dan hier over het algemeen wordt aangenomen.
Op basis waarvan denk je dit eigenlijk?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')