abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 oktober 2023 @ 07:53:58 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_211085153
Is goed mn jong.
disclaimer
pi_211085155
_O-
  donderdag 26 oktober 2023 @ 07:55:24 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_211085157
Er groeien overigens écht paddestoelen uit m'n huis.

disclaimer
pi_211085298
Ze zijn wel mooi SQ.

Mijn kind heeft de geneugten van de NS mogen ervaren gisteren.
Trein viel ineens uit, volgende had vertraging, veel vertraging. Zo druk dat niet iedereen kon zitten en dan je aansluiting missen :+ .
Voor een eerste keer denk ik dat je best waar voor je geld hebt dan _O-

Overigens was de rest van de dag shoppen met vriendinnen prima geslaagd ^O^
Fake it till you make it...
  donderdag 26 oktober 2023 @ 08:46:49 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211085407
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 22:25 schreef amaranta het volgende:

[..]
En de poppetjes zijn allemaal kleine Wim Sonneveldjes. En dan moet je met een dobbelsteen gooien en over kleine tuinpaadjes lopen.
En dan doe je onderweg een slagerij, een kroeg (de herberg dus), het raadhuis met een pomp ervoor en wat boerderijen aan?
_O_ :D _O_

*nu wel de hele dag verder in mijn hoofd natuurlijk…
*neuriet…
pi_211085423
Gisteren 12 Donald Duck pockets binnengekregen via Marktplaats. Gaan de zak in voor 5 december voor B. Hiermee heeft hij 2 series compleet waardoor de ruggen zo'n leuke tekening vormen. Hij verslindt ze ook echt, is thuis non stop in die dingen aan het lezen. Dan is MP heel fijn.

Ik had zoiets zoals SQ eens met een Wii spel. Ik had de Wii inclusief spellen op MP gezet en binnen 10 minuten had ik tientallen reacties op 1 spel. Of die apart te koop was. Dan ga je inderdaad even Googlen was het 1 of andere limited edition Mario. Dus die hebben we los verkocht uiteindelijk.
pi_211085436
Nu we de eerste stappen hebben gezet naar een nieuwe uitbouw, gaat er uiteraard van alles mis. Het lekt in de schuur en de openslaande deuren gaan alleen nog dicht als je ze op slot doet _O-

Maandag komt de architect langs voor een orienterend gesprek. Hij woont hier in de straat en we kennen hem van 'Goedemorgen!' dus ik neem aan dat we echt superveel korting krijgen ;)
  donderdag 26 oktober 2023 @ 08:56:23 #8
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211085461
Ik vind dat soort dingen regelmatig bij de kringloopwinkel en dan doe ik er echt niet moeilijk over dat ze bijna niks kosten. Had daar een paar jaar geleden voor ¤1 een hele bak Lego Fabuland gevonden :o. En voor ¤2,50 een bak met vintage My Little Pony's waarvan de goedkoopste in z'n eentje alleen al ¤5 waard is en de duurste ¤65.
Bij particulieren vind ik het anders, ik heb wel eens in zo'n weggeefgroep een vintage Gloworm gezien met super veel reacties erop. Toen heb ik de weggever er wel even op geattendeerd dat die best veel geld waard zijn.
KuikenGuppy
pi_211085502
Het is ook wel eens andersom, zo hadden wij jaren geleden een Duplo set op het oog voor B. Een bouwplaats set die niet meer te koop was.
Op Bol stond ie voor 300 Euro ( _O- ) maar hij was nieuw in doos iets van 40 Euro waard. Een vrouw op MP bleef vasthouden aan 250 Euro want dat was minder dan de waarde van de set. Nou, toedeledokie, succes ermee. Gewoon voor 20 Euro gekocht uiteindelijk bij een andere verkoper.
pi_211085535
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 08:24 schreef Nijna het volgende:
Ze zijn wel mooi SQ.

Mijn kind heeft de geneugten van de NS mogen ervaren gisteren.
Trein viel ineens uit, volgende had vertraging, veel vertraging. Zo druk dat niet iedereen kon zitten en dan je aansluiting missen :+ .
Voor een eerste keer denk ik dat je best waar voor je geld hebt dan _O-

Overigens was de rest van de dag shoppen met vriendinnen prima geslaagd ^O^
Mijn kind moest door de stromende regen (regenpakken zijn voor losers) naar de gym op en neer. En op de terugweg moesten ze KEI LANG wachten omdat er koeien moesten oversteken. In binnenstad Eindhoven dus. 😂
pi_211085543
Onze beste koop op Koningsdag was zo'n grote Little Tykes glijbaan voor 6 euro :D toen ik betaalde stonden er al mensen omheen om meer te bieden, maar ja, ik was de eerste :) Toen hij niet meer gebruikt werd, heb ik hem nog met een vriendin geruild voor een salontafel.

Ik zit ook in Facebook-weggeefgroepen, daar wordt soms echt de meest goedkope rommel weggegeven... Hier 2 gebruikte markeerstiften gratis, je moet er alleen de hele stad voor doorfietsen 8)7
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_211085582
Weggeef en verkoopgroepen.. zet je iets te koop voor twee euro (geen speciaal voorbeeld, meerdere keren meegemaakt) 0 reacties. Zet je het daarna op de weggeefhoek, 80 reacties van mensen die het willen. (En vaak zie je dezelfde namen ook voorbij komen die iets willen hebben in uiteenlopende categorieën, dus twijfel bij sommigen ook aan de intentie of het voor eigen gebruik is of dat er nog een handeltje in zit)
  donderdag 26 oktober 2023 @ 09:25:16 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_211085623
Mijn beste deal ooit was een afgeragde 20 jaar oude tripptrapp van de weggeefhoek. Heb dat ding kaalgeschuurd en opnieuw gelakt. Jarenlang met plezier gebruikt, en recent voor 25 euro via mp verkocht. Aan een handelaar. :')
disclaimer
pi_211085668
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 09:25 schreef SQ het volgende:
Mijn beste deal ooit was een afgeragde 20 jaar oude tripptrapp van de weggeefhoek. Heb dat ding kaalgeschuurd en opnieuw gelakt. Jarenlang met plezier gebruikt, en recent voor 25 euro via mp verkocht. Aan een handelaar. :')
Er zijn dingen die altijd geld opleveren, zoals zo'n Tripptrapp, maar dat zijn dan ook topdingen. Zo ook met Lego, dat is waardevast maar vooral kwalitatief heel goed.
Van die Yepp kinderstoeltjes zijn ook zo weg via MP.
  donderdag 26 oktober 2023 @ 09:33:16 #15
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211085677
En om het weg te geven moet ik al die rommel dus wel op de foto gaan zetten enzo. En afspraken maken voor als mensen langskomen. Ik denk er soms over om een kleedje in de voortuin neer te leggen. Heel schoolgaand dorp komt hier altijd aan ons huis voorbij.

Pas kwam er iemand iets halen via MP. Beetje mijn schema omgegooid om op die tijd thuis te zijn. Berichtje: ik ben een uurtje later. Uurtje later nog niks. Anderhalf uur later nog niks. Ik met Max naar voetbaltraining. Daar een berichtje: ik sta voor de deur. Ben helemaal uit Lutjekradeel gekomen hiervoor. Ja doeeeeeeeeeiii.

Nu was ik dus serieus bang dat die man nog voor de deur zou staan toen ik thuiskwam. Kssst, wegwezen. Ik vind mijn adres geven ook eigenlijk echt niet relaxed.
pi_211085702
Gratis op marktplaats trekt voornamelijk weirdo's aan.
Laatste de box gratis erop gezet. Was nog goed, alleen een verfbeurt nodig. Afspraak gemaakt met iemand. Met een beetje vertraging (en een berichtje van "kom je nog?") is ie er toch. Te voet. Met de meededeling dat hij m in de avond komt halen. Met de fiets want hij heeft geen rijbewijs. Mijn vriend is dan zo iemand die het dan in de auto gooit en m een lift naar huis geeft. Maar ik stond daar echt :?

Lage biedingen reageer ik niet meer op.
Vinted is soms ook erg. Hebben ze al 30% bundelkorting en dan bieden ze nog eens 25% minder.
  donderdag 26 oktober 2023 @ 09:39:06 #17
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211085732
Iemand al eens Marketplace van FB geprobeerd? Mensen die daar reageren kloppen echt niet.

Ik ben voor het eerst kratten met speelgoed aan het voorbereiden voor op zo'n speelgoedbeurs. Die lever ik dan met labels en al in morgen en maandag haal ik dan HOPELIJK lege kratten op en heb ik een volle bankrekening.

Ben daar best lang mee bezig geweest, voorbereiden :{
pi_211085761
Ik probeerde toevallig deze week voor het eerst in mijn leven een fb groep om mijn kast te verkopen, omdat het via MP niet lukte. De eerste 3 reacties waren oplichters die koeriers zouden sturen met enveloppen met geld. 8)7
pi_211085932
O hier in de buurt gaat fb mp echt prima! Ik ga niet meer op marktplaats zelf. Het provinciale prikbord of fb mp, en alles is zo weg.
Met een meidenkwartet
pi_211085992
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 09:07 schreef amaranta het volgende:

[..]
Mijn kind moest door de stromende regen (regenpakken zijn voor losers) naar de gym op en neer. En op de terugweg moesten ze KEI LANG wachten omdat er koeien moesten oversteken. In binnenstad Eindhoven dus. 😂
Mijn jongste wilde laatst toch maar een regenpak, nadat ze weer eens een keer doornat geregend was...
Ze vond regenpakken ook voor losers, "dat ziet er niet uit".
Tja dan is de keuze of je loopt voor gek en je bent droog, of je laat je aesthetic natregenen op de fiets, jouw keuze :+ . Ze zei laatst: dan doe ik mn handschoenen wel uit voordat ik op school ben... pubers zijn echt gek!

Ach overstekende koeien in de binnenstad, dat verwacht je niet zo snel ;).
Die van ons hebben de luxe van 3 gymzalen op school, hoeven hooguit van gebouw te wisselen, maar dat valt nog mee (als het echt goed regent wordt je ook dan natuurlijk zeiknat).
pi_211086115
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 09:39 schreef Quoi het volgende:
Iemand al eens Marketplace van FB geprobeerd? Mensen die daar reageren kloppen echt niet.

Ik ben voor het eerst kratten met speelgoed aan het voorbereiden voor op zo'n speelgoedbeurs. Die lever ik dan met labels en al in morgen en maandag haal ik dan HOPELIJK lege kratten op en heb ik een volle bankrekening.

Ben daar best lang mee bezig geweest, voorbereiden :{
daar zitten echt hele vage mensen, maar daar zit ook een hoop oplichting.

Wij waren vorig week in Disney en hebben gegeten bij Walt. Daar kon je voor ¤ 30,00 een limited edition Pin kopen. Er zijn er maar 2023 van gemaakt. Je mocht er 1 per persoon kopen. A en T hebben er 1 gekocht voor hun verzameling. Mijn man en ik hebben m gekocht als investering :D Ze gaan nu al voor flinke bedragen weg op Vinted.

A heeft gister meegedaan aan een bakwedstrijd (Skills) voor MBO bakkerswezen. Ze is 3e geworden met een prachtig mooie, ontzettend lekkere taart. Over 1,5 week gaat ze naar een internationale bakkerswedstrijd in Litouwen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 26 oktober 2023 @ 10:27:05 #22
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211086216
Ik kocht gisteren van een collega een doos lego-zonder doos, met boekje en helemaal compleet voor 20% van de nieuwprijs. Zo fijn.

En ik heb onlangs heel veel babyspeelgoed weggegeven. En een deryan-tent en kleding enzo. Maar dan wel aan particulieren die het echt kunnen gebruiken. Niet aan handelaren...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_211086418
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 08:49 schreef exode het volgende:
Gisteren 12 Donald Duck pockets binnengekregen via Marktplaats. Gaan de zak in voor 5 december voor B. Hiermee heeft hij 2 series compleet waardoor de ruggen zo'n leuke tekening vormen. Hij verslindt ze ook echt, is thuis non stop in die dingen aan het lezen. Dan is MP heel fijn.
^O^ Ik had een paar weken terug ook zo'n 20-22 (dubbel)pockets voor Simon gekocht voor Sinterklaas :) via MP. Zagen er echt nog als nieuw uit, betaalde iets van 1,40 per pocket, ook voor de dubbelpockets.

Vorig jaar had ik 140 DD tijdschriften via MP gescoord, daar zit ie zo vaak in te lezen. Eerst was het alleen plaatjes kijken, maar nu Simon redelijk kan lezen, leest ie ze ook. Zo leuk!

Kan niet wachten tot ik met Sinterklaas zijn gezicht zie bij al die Pockets :D
pi_211086517
Voor de lezers onder ons heb ik nog een boekentips "We beginnen bij het einde" van Chris Whitaker.

Prachtig aangrijpend boek, ik moet nog zo'n 140 bladzijdes en weet niet of ik in sneltreinvaart moet doorlezen om te kijken hoe het verder gaat of juist langzamer lezen omdat ie anders uit is.....
pi_211086612
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 10:47 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
^O^ Ik had een paar weken terug ook zo'n 20-22 (dubbel)pockets voor Simon gekocht voor Sinterklaas :) via MP. Zagen er echt nog als nieuw uit, betaalde iets van 1,40 per pocket, ook voor de dubbelpockets.

Vorig jaar had ik 140 DD tijdschriften via MP gescoord, daar zit ie zo vaak in te lezen. Eerst was het alleen plaatjes kijken, maar nu Simon redelijk kan lezen, leest ie ze ook. Zo leuk!

Kan niet wachten tot ik met Sinterklaas zijn gezicht zie bij al die Pockets :D
Ah leuk!

Hier zijn ze beide echt verslaafd aan DD. B heeft een abonnement en Juul kijkt plaatjes :) Elke ochtend bij het ontbijt pakken ze een DD uit een krat in de woonkamer.
We hebben er zo ontzettend veel dat ze met regelmaat een deel weg moeten doen van ons, dat gaat dan naar straatgenoten of school toe.
Pockets staan in B zijn kamer, die leest hij op zijn nieuwe loungbankje O+
  donderdag 26 oktober 2023 @ 11:07:08 #26
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211086628
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 10:57 schreef TolstoiFan het volgende:
Voor de lezers onder ons heb ik nog een boekentips "We beginnen bij het einde" van Chris Whitaker.

Prachtig aangrijpend boek, ik moet nog zo'n 140 bladzijdes en weet niet of ik in sneltreinvaart moet doorlezen om te kijken hoe het verder gaat of juist langzamer lezen omdat ie anders uit is.....
Oeh klinkt goed! Dank voor de tip :). Ik heb recent ontdekt dat ik thrillers leuk vind (mits niet te voorspelbaar) dus heb een hele nieuwe wereld te ontdekken :D.
Ik lees nu "Zussen" van Michelle Frances.
(Voorheen las ik eigenlijk alleen chicklit of informatieve boeken).
KuikenGuppy
pi_211086681
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 11:07 schreef Burdie het volgende:

[..]
Oeh klinkt goed! Dank voor de tip :). Ik heb recent ontdekt dat ik thrillers leuk vind (mits niet te voorspelbaar) dus heb een hele nieuwe wereld te ontdekken :D.
Ik lees nu "Zussen" van Michelle Frances.
(Voorheen las ik eigenlijk alleen chicklit of informatieve boeken).
Hij stond in de bieb inderdaad bij de Thrillers, maar ik vind het meer een spannende roman.

Ik lees normaal nooit thrillers, niet mijn ding, maar kwam recensies tegen van dit boek, die me over de streep trokken om toch het boek te gaan lezen en zeker geen spijt van.
pi_211087051
Ik verkoop prima via marktplaats, ik heb alleen als regel dat ik nergens voor thuis blijf en alleen afhaal doe. Genoeg mogelijkheden om langs te komen en anders is het jammer voor je!

Maar ik ga volgende week naar een speelgoedbeurs in de buurt, spullen inleveren en dan mag je nieuw spul meenemen, maar ik verwacht dat ik die stap over sla. Maar dan komt het wel goed terecht, zonder commerciële kringloop er tussen.

Maar goed, door naar een first World problem: wie weet waar ze goede kikkers en muizen verkopen? Dus niet van die keiharde, maar net een tikkeltje zachter van binnen?
  donderdag 26 oktober 2023 @ 11:52:29 #29
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211087173
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 11:45 schreef FlyingFish het volgende:
Ik verkoop prima via marktplaats, ik heb alleen als regel dat ik nergens voor thuis blijf en alleen afhaal doe. Genoeg mogelijkheden om langs te komen en anders is het jammer voor je!

Maar ik ga volgende week naar een speelgoedbeurs in de buurt, spullen inleveren en dan mag je nieuw spul meenemen, maar ik verwacht dat ik die stap over sla. Maar dan komt het wel goed terecht, zonder commerciële kringloop er tussen.

Maar goed, door naar een first World problem: wie weet waar ze goede kikkers en muizen verkopen? Dus niet van die keiharde, maar net een tikkeltje zachter van binnen?
Harlekino? ;)

Zijn die kikkers en muizen om op te eten of voor de poes of voor je kinderen?
  donderdag 26 oktober 2023 @ 11:58:29 #30
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211087245
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 07:55 schreef SQ het volgende:
Er groeien overigens écht paddestoelen uit m'n huis.

[ afbeelding ]
bankjes zelfs! (hoe toepasselijk voor dit topic. ;) )
in de haak.
pi_211087504
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 11:52 schreef Quoi het volgende:

[..]
Harlekino? ;)

Zijn die kikkers en muizen om op te eten of voor de poes of voor je kinderen?
nee, de sinterkerstruilmarkt. De opvolger van recyclesint.

En de kikkers en muizen zijn voor mij uiteraard! Heerlijk, als het de goede zijn. Als het de verkeerde zijn gewoon wel lekker. Zeker de kikkers! Mijn kinderen krijgen soms ook wel een muis. Zeker als het de harde zijn want dan is het zakje eerder leeg en kan ik elders een nieuw zakje kopen in de hoop dat dat wel de wat zachtere zijn.
  donderdag 26 oktober 2023 @ 12:51:12 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211087764
@Nostalgist had een keer ergens Alzheimersokken gekocht, heeft hij die vandaag aan, zegt Soneal vanmorgen "Je hebt 2 verschillende sokken aan, dat gaat helemaal mis met de was!"

Soneal doet nog steeds het sokkenklusje ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 26 oktober 2023 @ 12:53:21 #33
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211087787
Gaan we dit jaar eigenlijk nog secret santa-en? Ik heb eindelijk energie om mee te doen :-D

Edit: en voor iedereen die het kan gebruiken: het kerstpakkettentopic komt ontvangers te kort. FHF / Kerstpakkettenactie 2023: shop till you drop!
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_211087886
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 11:45 schreef FlyingFish het volgende:

6 jaar geleden waren volgens man alleen die van de AH goed, omdat de rest idd te hard was. Was ook ongeveer de laatste keer dat hij ze at, dus ik weet niet of dat nog steeds waar is. :D
pi_211087892
Ik heb vorig jaar nog ergens goede gevonden! Maar ik weet niet meer waar :'(
  donderdag 26 oktober 2023 @ 13:08:03 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_211087926
Kikkers en muizen vind ik zo ongeveer het smerigste snoep op aarde :') grappig dat het zo kan verschillen.
disclaimer
  donderdag 26 oktober 2023 @ 13:18:23 #37
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211088012
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 13:08 schreef SQ het volgende:
Kikkers en muizen vind ik zo ongeveer het smerigste snoep op aarde :') grappig dat het zo kan verschillen.
Eens. Zo ontzettend goor...
  donderdag 26 oktober 2023 @ 13:20:09 #38
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211088024
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 12:51 schreef Leandra het volgende:
@:Nostalgist had een keer ergens Alzheimersokken gekocht, heeft hij die vandaag aan, zegt Soneal vanmorgen "Je hebt 2 verschillende sokken aan, dat gaat helemaal mis met de was!"

Soneal doet nog steeds het sokkenklusje ;)
Alzheimersokken zijn mijn lievelings O+.
Niet in de laatste plaats vanwege het goede doel wat je er mee steunt. Toen mijn vader de diagnose kreeg, heb ik voor de hele familie die sokken gekocht voor 5/12. Dat is pas onhandig met het uitzoeken van de was :').
KuikenGuppy
  donderdag 26 oktober 2023 @ 14:39:54 #39
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211088811
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 10:57 schreef TolstoiFan het volgende:

Dank je, staat genoteerd!
  donderdag 26 oktober 2023 @ 14:47:24 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211088867
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 13:20 schreef Burdie het volgende:

[..]
Alzheimersokken zijn mijn lievelings O+.
Niet in de laatste plaats vanwege het goede doel wat je er mee steunt. Toen mijn vader de diagnose kreeg, heb ik voor de hele familie die sokken gekocht voor 5/12. Dat is pas onhandig met het uitzoeken van de was :').
Ik heb er een hekel aan, ik kan er niet mee omgaan, hij wilde voor mij ook een paar bestellen en ik heb gelijk gezegd dat dat zonde van het geld was, no way dat ik die zou dragen.
Ik kan dat echt niet handelen.

En voor de duidelijkheid: prima goed doel, maar dan heb ik liever dat hij een extra donatie doet dan dat ik iets in de kast heb liggen wat ik nooit ga gebruiken, want dat is pure verspilling.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 26 oktober 2023 @ 15:06:41 #41
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211089057
Ik doe alsof al mijn sokken Alzheimer sokken zijn. Er is ook niks mis met 2 verschillende sokken, echt niet.

moest het even googlen
pi_211089124
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 13:05 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb vorig jaar nog ergens goede gevonden! Maar ik weet niet meer waar :'(
Jamin?
  donderdag 26 oktober 2023 @ 15:14:13 #43
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211089132
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 15:06 schreef Quoi het volgende:
Ik doe alsof al mijn sokken Alzheimer sokken zijn. Er is ook niks mis met 2 verschillende sokken, echt niet.

moest het even googlen
Ik heb bijna altijd twee verschillende sokken aan. Behalve bij mijn dikke wollen warme sokken voor als het echt heel koud is, want die heb ik niet genoeg om er diverse paren van gewassen te hebben :-D
pi_211089191
Zei iemand muizen? _O- (nog steeds geen gesignaleerd O-) )

B heeft standaard 2 verschillende sokken aan, vooral omdat ie lui is en geen zin heeft in zoeken. Best knap aangezien ze per 2 zijn lade ingaan na het wassen. Alleen naar de Scouting heeft ie van die bergsokken aan waarop L en R staat al heb ik geen idee of hij die dan goed aantrekt.

Ik hou overigens zo enorm van kikkers en muizen van de Jamin. Ik zit in de 9 maanden itch denk ik van mijn nieuwe levensstijl, ik denk alleen maar aan eten. EN NEE NIET DIE ANDERE 9 MAANDEN.
  donderdag 26 oktober 2023 @ 15:39:55 #45
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211089441
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 15:18 schreef exode het volgende:
Zei iemand muizen? _O- (nog steeds geen gesignaleerd O-) )

B heeft standaard 2 verschillende sokken aan, vooral omdat ie lui is en geen zin heeft in zoeken. Best knap aangezien ze per 2 zijn lade ingaan na het wassen. Alleen naar de Scouting heeft ie van die bergsokken aan waarop L en R staat al heb ik geen idee of hij die dan goed aantrekt.

Ik hou overigens zo enorm van kikkers en muizen van de Jamin. Ik zit in de 9 maanden itch denk ik van mijn nieuwe levensstijl, ik denk alleen maar aan eten. EN NEE NIET DIE ANDERE 9 MAANDEN.
Maar per paar in elkaar gevouwen los zegmaar? Of per paar tot bolletje gemaakt? Want die alleen samen dubbelgevouwen sokken zijn hier binnen een dag weer los...
pi_211089769
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 15:39 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Maar per paar in elkaar gevouwen los zegmaar? Of per paar tot bolletje gemaakt? Want die alleen samen dubbelgevouwen sokken zijn hier binnen een dag weer los...
In een bolletje per paar. Maar dat is steeds lastiger als hij ze dus niet per paar aan doet. Dan heb ik steeds halve paren gewassen. Dan ga ik niet zoeken, maar gooi ze los in zijn lade.
  donderdag 26 oktober 2023 @ 16:40:42 #47
35189 Troel
scherp en bot
pi_211090025
Ik heb heel standaard sokken en aangezien ik maar een paar maanden per jaar sokken draag en dan meestal in laarzen, heb ik dus enkel enkele sokken (en geen enkelsokken) :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211090028
Ik sorteer geen sokken. Lang geleden mee gestopt. Ze kunnen het uitzoeken uit een bak waar ik alle sokken in gooi.
Mijn oudste twee doen nu zelf hun was. Dat scheelt al wel wat.
Met een meidenkwartet
pi_211090426
Verloofde en ik delen een sokkenbak (heel romantisch) en laten we zeggen dat B het niet van een vreemde heeft. Ik moet altijd zoeken naar 2 matchende sokken. Terwijl ik dus de was opruim en altijd bolletjes maak van de sokken.

Vandaag draag ik trouwens Kerstsokken, B draagt 1 Kerstsok en 1 Pokemon sok.
pi_211090486
Ik draag wel altijd dezelfde sokken maar wel altijd leuke sokken. Heb een hekel aan saaie sokken.

Heb er ook behoorlijk wat en heb me vandaag in de stad echt moeten inhouden om niet nog wat paar te kopen want aanbieding. Maar m’n sokkenla lig aardig vol.

Heb trouwens 1 paar waarbij links en rechts er anders uit ziet.

@exode ik lees nu over b zijn nieuwe loungebankje, hoe is het daarmee eigenlijk afgelopen, heb je nog aanvullende delen in de juiste kleur kunnen bestellen voor z’n slaapkamer of heb je het anders op moeten lossen?
  donderdag 26 oktober 2023 @ 17:41:27 #51
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_211090544
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 17:30 schreef hilliebillie het volgende:
Ik draag wel altijd dezelfde sokken maar wel altijd leuke sokken. Heb een hekel aan saaie sokken.

Heb er ook behoorlijk wat en heb me vandaag in de stad echt moeten inhouden om niet nog wat paar te kopen want aanbieding. Maar m’n sokkenla lig aardig vol.

Mijn zoon geeft echt al zijn zakgeld uit aan Many Mornings-sokken

Hij draagt niks anders meer.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_211090566
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 17:41 schreef livelink het volgende:

[..]

Zo te zien komen m’n bad eendjes sokken daar ook vandaan. :D
pi_211090657
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 17:30 schreef hilliebillie het volgende:

@:exode ik lees nu over b zijn nieuwe loungebankje, hoe is het daarmee eigenlijk afgelopen, heb je nog aanvullende delen in de juiste kleur kunnen bestellen voor z’n slaapkamer of heb je het anders op moeten lossen?
Flexa bewoog niet mee, dus ik heb via MP de loungebank gekocht in de juiste kleur. Matrassen weggeooid want die waren beschimmeld :{ . Ik heb matrassen op maat laten maken bij een caravan matrassen maker, hoezen zijn van verschillende leveranciers, van Jolein boxmatras hoezen tot ledikant hoeslakens. Het is een soort disco van kleuren geworden met zijn Stitch en Pikachu kussens erop.
Ik zal eens een foto maken binnenkort, het is echt zijn lievelingsplekje geworden.
  donderdag 26 oktober 2023 @ 18:04:07 #54
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211090679
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 14:47 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik heb er een hekel aan, ik kan er niet mee omgaan, hij wilde voor mij ook een paar bestellen en ik heb gelijk gezegd dat dat zonde van het geld was, no way dat ik die zou dragen.
Ik kan dat echt niet handelen.

En voor de duidelijkheid: prima goed doel, maar dan heb ik liever dat hij een extra donatie doet dan dat ik iets in de kast heb liggen wat ik nooit ga gebruiken, want dat is pure verspilling.
Twee paar kopen ^O^
KuikenGuppy
pi_211090689
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 18:00 schreef exode het volgende:

[..]
Flexa bewoog niet mee, dus ik heb via MP de loungebank gekocht in de juiste kleur. Matrassen weggeooid want die waren beschimmeld :{ . Ik heb matrassen op maat laten maken bij een caravan matrassen maker, hoezen zijn van verschillende leveranciers, van Jolein boxmatras hoezen tot ledikant hoeslakens. Het is een soort disco van kleuren geworden met zijn Stitch en Pikachu kussens erop.
Ik zal eens een foto maken binnenkort, het is echt zijn lievelingsplekje geworden.
Fijn dat het uiteindelijk wel gelukt is O+ klinkt als een heerlijk plekje!
pi_211092793
quote:

[..]

Lijken heel erg op die van van Dedoles ,die hebben ook 2 verschillende sokken per paar. Zit hier zo'n winkeltje van in het centrum.

Ik draag altijd 2 dezelfde sokken.
En ik vouw ze hier ook per paar bij elkaar.
Nu heb ik bijna allemaal dezelfde sokken, dus dan kan je ze makkelijk onderling uitwisselen ;).
Ook de kinderen hebben veel dezelfde sokken en er zitten een paar met printje bij, die zijn goed uit elkaar te houden.
Alleen mijn man heeft nog wel wat net niet dezelfde sokken, ik vouw ze vaak maar op de gok .Bij goed licht lukt dat beter dan wanneer het wat donkerder is als ik zit te vouwen :') .

Mijn kinderen kregen laatst sokken van school. Volgens mij zijn ze bij beiden ergens achterin de kast belandt, heb ze nog niet in de was gezien.
Ik vraag me dan ook af of er pubers zijn die met sokken van school zouden gaan lopen... ik denk dat ze ze beter hadden kunnen trakteren op frikandelbroodje ofzo :+
  donderdag 26 oktober 2023 @ 20:30:31 #57
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211092963
quote:

[..]

Die zien er ook super leuk en comfortabel uit.
Mijn oudste draagt het liefst happy socks. Ik snap dat wel, die zitten ook heerlijk.
KuikenGuppy
  donderdag 26 oktober 2023 @ 20:41:39 #58
37150 livelink
pi_211093147
quote:
1s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 20:30 schreef Burdie het volgende:

[..]
Die zien er ook super leuk en comfortabel uit.
Mijn oudste draagt het liefst happy socks. Ik snap dat wel, die zitten ook heerlijk.
Ja, voordat hij Many Mornings ontdekte droeg hij ook altijd Happy Socks.
pi_211095088
Mijn dochters ruilden vroeger vaak 1 sok met elkaar. Dan hadden ze verschillende, maar dezelfde sokken
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:28:39 #60
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_211099162
Als jij het bord langs groeven ziet staan langs de weg, wat denk je dan dat het zijn?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:53:17 #61
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211099417
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 11:28 schreef Ynske het volgende:
Als jij het bord langs groeven ziet staan langs de weg, wat denk je dan dat het zijn?
Ik denk niet tijdens het autorijden :'). Thuis zou ik het googlen.
KuikenGuppy
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:31:41 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_211099756
"Het bord"? :@
disclaimer
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:44:46 #63
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_211099867
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 12:31 schreef SQ het volgende:
Hier staat een bord met die tekst langs de snelweg
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:48:06 #64
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211099895
Ik weet wat het zijn dus denk er niet veel van. Het is vooral voor motorrijders belangrijk volgens mij.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:11:32 #65
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211100094
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 12:31 schreef SQ het volgende:
KuikenGuppy
pi_211100133
Ik heb nog nooit zo'n bord gezien. Geen idee wat ik ermee zou moeten. Of niet moeten.

Vanmiddag naar Rotterdam, ik zal opletten langs de weg ;)
pi_211100295
Zijn dat niet gewoon groeven die ze in de lengte van de weg hebben gefreesd?
pi_211100296
Dat er lengtegroeven op de weg zijn, dat is potentieel gevaarlijk voor motorrijders.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:16:03 #69
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_211100646
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 13:11 schreef Burdie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Hier staat het onder elkaar, maar dat ja
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:16:35 #70
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_211100648
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 13:39 schreef Mrs.Peel het volgende:
Dat er lengtegroeven op de weg zijn, dat is potentieel gevaarlijk voor motorrijders.
Noem t dan lengte groeven
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:34:16 #71
35189 Troel
scherp en bot
pi_211101275
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:16 schreef Ynske het volgende:

[..]
Maar ze heten nou eenmaal langsgroeven ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211101419
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 14:16 schreef Ynske het volgende:

[..]
Tja, zo heten ze nu eenmaal. Het is wel onhandig inderdaad. Ik wist het eerst ook niet, totdat ik ging daten met een motorrijder. Alle motorrijders weten dit, ik neem aan dat dit bij hun rijlessen aan de orde komt.
pi_211102274
Heeft iemand een goed idee voor mijn surprise? Wij doen binnen de familie surprises in koppels. Ik heb mijn zus en nichtje. Momenteel hebben ze regelmatig mot omdat nichtje volop aan het puberen is, dus ik wil eigenlijk daar iets voor maken maar heb nog weinig inspiratie.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:07:04 #74
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211104038
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 17:27 schreef FlyingFish het volgende:
Heeft iemand een goed idee voor mijn surprise? Wij doen binnen de familie surprises in koppels. Ik heb mijn zus en nichtje. Momenteel hebben ze regelmatig mot omdat nichtje volop aan het puberen is, dus ik wil eigenlijk daar iets voor maken maar heb nog weinig inspiratie.
Maak voor elk een dartbord met daarop de foto van de ander.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:09:42 #75
37150 livelink
pi_211104083
quote:
Bokshandschoenen?
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:10:54 #76
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211104095
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 20:09 schreef livelink het volgende:

[..]
Bokshandschoenen?
Dat was mijn 2e idee
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:29:10 #77
37150 livelink
pi_211104397
quote:
Het mooiste is wel als je het exacte pijnpunt tussen hen weet te pakken. Wat is het eeuwig terugkerende thema waar de ruzies door ontstaan?
pi_211105878
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 20:29 schreef livelink het volgende:

[..]
Het mooiste is wel als je het exacte pijnpunt tussen hen weet te pakken. Wat is het eeuwig terugkerende thema waar de ruzies door ontstaan?
Dat is er niet echt, het zijn gewoon alledaagse irritaties zoals je die hebt met pubers. Maar het is gewoon de overgang van vorig jaar nog beste maatjes, tot nu dat ze soms elkaars bloed wel kunnen drinken.

Dartbord is te simpel, daar kan ik niet echt iets leuks van maken dat in delen te slopen is. Boksbal is een optie als ik niets beters kan bedenken. Ik zocht meer iets verbindends zoals dit, maar dat is ook niet handig voor een surprise.

vrijdag 27 oktober 2023 @ 22:07:43 #79
37150 livelink
pi_211106013
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 21:55 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dat is er niet echt, het zijn gewoon alledaagse irritaties zoals je die hebt met pubers. Maar het is gewoon de overgang van vorig jaar nog beste maatjes, tot nu dat ze soms elkaars bloed wel kunnen drinken.

Dartbord is te simpel, daar kan ik niet echt iets leuks van maken dat in delen te slopen is. Boksbal is een optie als ik niets beters kan bedenken. Ik zocht meer iets verbindends zoals dit, maar dat is ook niet handig voor een surprise.

[ afbeelding ]
Je kan ook iets van een puzzel of bouwwerk of iets bedenken dat ze echt samen moeten doen om de surprise te kunnen voltooien of openen of zo.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 22:11:08 #80
37150 livelink
pi_211106051
Iets zoals dit maken met het cadeau erin.

https://nl.magicholz.de/p(...)qu2gDQxoCVNMQAvD_BwE

Maar dat is mijn probleem altijd wel. Ik kan van alles verzinnen, maar het lukt me nooit om het zelf te maken.
pi_211106145
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 22:11 schreef livelink het volgende:
Iets zoals dit maken met het cadeau erin.

https://nl.magicholz.de/p(...)qu2gDQxoCVNMQAvD_BwE

Maar dat is mijn probleem altijd wel. Ik kan van alles verzinnen, maar het lukt me nooit om het zelf te maken.
Nu overschat je mijn knutsel-skills wel een beetje :D ik zat meer aan papier machee te denken ofzo...

Maar een soort puzzel daaromheen bouwen is wel een leuk idee. Een soort escape-room element er in waarvoor ze wel samen moeten werken!
pi_211108375
Zij die op hun vrije zaterdag om 8 uur moeten verzamelen op de voetbalparkeerplaats groeten u :W
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_211108532
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 07:25 schreef LeSage het volgende:
Zij die op hun vrije zaterdag om 8 uur moeten verzamelen op de voetbalparkeerplaats groeten u :W
Succes! Hier is voetbal afgelast ivm onbespeelbare velden
pi_211108576
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 07:25 schreef LeSage het volgende:
Succes!
Ik ga zo mijn bed maar eens uit.. 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_211108699
Ik was al om 5 uur wakker (en om half 1 en half 2) is het al bedtijd?
pi_211109206
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 09:01 schreef Nijna het volgende:
Ik was al om 5 uur wakker (en om half 1 en half 2) is het al bedtijd?
Vannacht mag je een uur langer slapen!
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:28:14 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211109295
Zij die al heerlijk 5 kwartier gelopen hebben buiten groeten u. *O*
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:30:17 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211109308
Soneal net naar kamp gebracht, wel een ideaal weekend voor kamp, ze zullen toch wel niet veel slapen maar hebben iig een uurtje extra :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211109333
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 10:28 schreef BE het volgende:
Zij die al heerlijk 5 kwartier gelopen hebben buiten groeten u. *O*
Vrijwillig? O-)
pi_211109354
Zij die (wederom) migraine hebben groeten u -O-

Maar iedereen een heel fijn weekend gewenst!
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:22:52 #91
37150 livelink
pi_211109605
Zij, die nog niks zinnigs gedaan heeft, maar wel jaloers is op de vroege wandelaar en meeleeft met de migraine-patient, groeten u.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:23:40 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211109609
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 10:34 schreef amaranta het volgende:

[..]
Vrijwillig? O-)
Zeker! Heerlijk! Deze week 4 ochtenden kunnen gaan, in totaal zo'n 30km *O*
pi_211109873
Dat is naar Tolstoi! Sterkte.

Ik ging gisteren naar een vriendin. Ik was nogal laat thuis. Dan laat verloofde mij liggen en gaat met de kinderen naar beneden. Die hadden daar echter geen boodschap aan want 'MAMAAAAAAAA ik heb je zo gemist' en ik kreeg een knuffelbombardement in bed.
Dus KOFFIE.

Goed bezig BE, ik moet er niet aan denken, want ik heb spierpijn van gisteren aangezien mijn PT wat 'uitdagenede' setjes had bedacht voor de benen.
pi_211110137
Nouja, wel gezellig wakker worden zo @exode :D

Ik heb een opruimbui. Twee grote lades uitgemest en ik heb ineens een zooi extra ruimte. Die meteen weer gevuld is met andere zooi die ik niet kwijt kon en in een hoek van de keuken stonden :')
Maar, in die hoek staat nu een grote ouwe plastic plantenpot waar ik vieze doekjes/theedoeken in kan mikken. Staat een stuk opgeruimder zo :Y

Zoon is mee naar de zaak en de bedoeling was: niksen :') en dat ga ik nu dan maar doen.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_211111418
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 10:15 schreef Hupje het volgende:

[..]
Vannacht mag je een uur langer slapen!
Ik had liever een uur korter nacht gehad... dat had in elk geval een uur plafondstaren gescheeld.

Wat naar Tolstoi!

Vanmorgen wat bankgehangen en net een stuk gewandeld. Zonnetje schijnt voorzichtig hier.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 16:15:03 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211111724
@Tolstoi, is het al weer wat aan het wegtrekken?

Ik zit hier heerlijk te genieten van de drukte in de tuin! Meesjes volop, een allerschattigst roodborstje en nu ineens ook een heel groepje musjes! O+ Het is echt een komen en gaan, zo leuk! O+
Ik heb mijn voederdingetjes maar weer gevuld met zonnebloempitten en de pindakaaswip is ook weer volop in trek. :Y
pi_211112015
Lekker hoor @BE
Ik ben nog aan het bijkomen van 3 dagen Disney en een lekkere griep afgelopen week. Had geen stem meer van het hoesten. Was wel lekker rustig 🤣🤣

Beterschap @TolstoiFan. Migraine is kut! Hopelijk trekt het snel weg.

Wij hebben een groen kantoor en zo eens in de zoveel weken komt de plantenman om de boel weer netjes te maken en te snoeien. Hij geeft altijd het afgeknipte deel mee om te stekken. Heb nu 2 stekken die dusdanig geworteld waren dat ze in de aarde konden.
Van de week 2 nieuwe potten gehaald.

Ik vind de potten zo geweldig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211112093
Ik heb echt niks met planten, maar vind dit wel echt heel mooie potten inderdaad @Vicky! Waar heb je ze vandaan?
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 17:18:48 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_211112287
Toffe planten. Staat de radiator veel aan? Anders zou ik een ander plekje zoeken.
disclaimer
pi_211112333
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 17:00 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb echt niks met planten, maar vind dit wel echt heel mooie potten inderdaad @:Vicky! Waar heb je ze vandaan?
Bij Groenrijk, maar ze hebben ze ook bij Intratuin

ze hebbben heel veel verschillende potten

quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 17:18 schreef SQ het volgende:
Toffe planten. Staat de radiator veel aan? Anders zou ik een ander plekje zoeken.
Nee gaat ws niet aan want sinds gister airco om mee te gaan verwarmen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211112525
Wat mooi Vicky! Ik vind die tafel/standaard ook wel erg leuk.
pi_211112540
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 17:41 schreef Kyara het volgende:
Wat mooi Vicky! Ik vind die tafel/standaard ook wel erg leuk.
Intratuin :)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:18:01 #103
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211112874
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 17:22 schreef Vicky het volgende:

[..]
Bij Groenrijk, maar ze hebben ze ook bij Intratuin

ze hebbben heel veel verschillende potten
[..]
Nee gaat ws niet aan want sinds gister airco om mee te gaan verwarmen.
Hele mooie potten Vicky.
Dat wordt een keer op zaterdag pottenkijken.
pi_211113029
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 18:18 schreef amaranta het volgende:

[..]
Hele mooie potten Vicky.
Dat wordt een keer op zaterdag pottenkijken.
Elke dag is pottenkijkdag.
pi_211114375
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 08:23 schreef amaranta het volgende:

[..]
Succes! Hier is voetbal afgelast ivm onbespeelbare velden
Ja, was bij ons ook bij verschillende teams, maar ze speelden allebei uit op kunstgras.
De jongste speelde 3 wedstrijdjes van een kwartier en scoorde in totaal 9 keer :')
pi_211114613
Ze zijn hier al een paar dagen met vuurwerk bezig en dan van die keiharde knallen. Geen idee wát maar gewone rotjes zijn het iig níet :{
If they say
pi_211114794
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 21:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Ze zijn hier al een paar dagen met vuurwerk bezig en dan van die keiharde knallen. Geen idee wát maar gewone rotjes zijn het iig níet :{
Ze zijn hier nooit gestopt 🤣
Bijna elke avond is het feest hier
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211114882
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 21:36 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ze zijn hier nooit gestopt 🤣
Bijna elke avond is het feest hier
En ik maar denken dat het hier erg is :D
If they say
  zondag 29 oktober 2023 @ 09:06:18 #109
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211118875
Voetbal :{

Bij de wedstrijd van M. gingen ouders met elkaar en onze scheids op de vuist. Het was bi-zar. Nog nooit zo meegemaakt.

Gelukkig een thuiswedstrijd, dus we hadden back-up van onze vereniging. Maar waar het om draaide was natuurlijk die kleine gastjes. Gelukkig hebben we de ochtend goed kunnen afsluiten met een gezamelijke lunch in de kantine en zag ik alleen maar lachende gezichten.

Met ouders en vereniging ook een grens afgesproken. Als dit voortaan dreigt te gebeuren, trekken we de stekker eruit. Dit is niet het voorbeeld dat we willen geven aan de kinderen .

Ik heb er nog steeds een adrenaline-rush van.
pi_211118990
Wow, @Quoi, wat bizar! Gelukkig hebben jullie het voor de kinderen goed kunnen afsluiten. Echt bizar, dat dat bij een wedstrijd van zulke jonge kinderen gebeurt :N

Poeh, wat een schrik, Matthew Perry van Friends is overleden. Ik kreeg er wel even de ijskoude rillingen van :'(
  zondag 29 oktober 2023 @ 09:25:37 #111
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211119027
Wow Quoi, wat een mensen lopen er toch rond. Gaat toch nergens over.

Ja, arme Chandler :’(
pi_211119531
Wat een nare ervaring Quoi en bizar ook.

Ja Matthew, het leek eindelijk langere tijd goed met hem te gaan. Hij was de laatste dagen ineens vrij actief op IG.
pi_211119605
Wow Q. Wat heftig. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je zoiets doet als ouders ;( hopelijk hebben de kinderen er geen last van verder.

Deze week hebben ze bij ons JO7 als team van de week. Mijm mag vanmiddag daarom meelopen in de line-up van het eerste O+
Samen met vriendjes en teamgenoten mogen ze mee het veld oplopen en penalty’s schieten in de pauze.
Vind ik dus echt een heel schattig initiatief.
Sowieso vind ik bij ons de clubactiviteiten heel uitgebreid en ook regelmatig gericht op de kleinsten. Er staan op maandag geloof ik ook 80 mini’s/JO7/JO8 op het veld te trainen.
  zondag 29 oktober 2023 @ 10:36:19 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211119613
Oi Quoi! :o Wat bizar zeg!
  zondag 29 oktober 2023 @ 11:30:48 #115
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211120033
Vreselijk hoe ouders zich kunnen misdragen bij zo'n wedstrijd. Niet te geloven toch, om je rot te schamen.
in de haak.
pi_211120118
Ik ga zo met B naar de verjaardag van mijn neefje die 20 jaar wordt. Hij had een vrouw met grote tieten gevraagd voor zijn verjaardag. Een vriendin van mij maakt pinata's dus die heeft een vrouw met grote tieten gemaakt.
Ik ben erg benieuwd naar zijn reactie _O-
pi_211120187
Jemig @Quoi wat bizar. Ik kan dat echt niet bedenken dat er iets zou gebeuren waardoor ik een andere ouder zou aanvallen. Tenminste geen situatie die met voetbal te maken heeft.

Goed dat het vanuit de vereniging is opgepakt en dat het voor de kinderen prettig is afgesloten. En fijn dat er ook een grens is gesteld op dit gebied. Hopelijk gaat het niet meer voor komen
pi_211121502
Hebben jullie dat ook weleens? Dat alles tegelijk kapot/stuk/op is en dat je dan met een winkelwagen (!!) de Action doormoet?
Ik was 70 euro kwijt net :') :D
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zondag 29 oktober 2023 @ 14:55:22 #119
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211122976
Met een winkelwagen door de Action :9

Ik haalde vanmorgen de klapkratten op van de speelgoedbeurs. Ik bracht ze vol met speelgoed vrijdag voor de verkoop. En yes, bijna helemaal leeg. Man, wat ruimt dat lekker op. Wat over was meteen gedoneerd aan goede doelen. Ik hou van dit concept O+
pi_211123022
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 14:55 schreef Quoi het volgende:
Met een winkelwagen door de Action :9

Ik haalde vanmorgen de klapkratten op van de speelgoedbeurs. Ik bracht ze vol met speelgoed vrijdag voor de verkoop. En yes, bijna helemaal leeg. Man, wat ruimt dat lekker op. Wat over was meteen gedoneerd aan goede doelen. Ik hou van dit concept O+
Dat moet echt niet te vaak :X Zo'n 80% was wel wat op m'n lijstje stond, dat is een goed excuus.

Heb je er nog wat aan verdiend Quoi?
  zondag 29 oktober 2023 @ 15:13:31 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211123357
Ik verveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel me!
En nee... de was doen is geen goed idee! :{w
pi_211123414
Ik heb een raar, onbestemd gevoel. Kreeg net het idee de kerstboom op te zetten, maar das echt te vroeg :') ~:)
If they say
pi_211123535
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 15:16 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb een raar, onbestemd gevoel. Kreeg net het idee de kerstboom op te zetten, maar das echt te vroeg :') ~:)
Gewoon doen. Mijn buurvrouw is al flink aan het versieren
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211123655
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 15:21 schreef Vicky het volgende:

[..]
Gewoon doen. Mijn buurvrouw is al flink aan het versieren
Gaaf O+
Zoon ziet het wel zitten :D maar ben bang dat ie dan vóór de kerst alweer is opgeruimd omdat ik het op mn heupen krijg als ie té lang staat :@
If they say
pi_211123796
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 15:27 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Gaaf O+
Zoon ziet het wel zitten :D maar ben bang dat ie dan vóór de kerst alweer is opgeruimd omdat ik het op mn heupen krijg als ie té lang staat :@
Ik vind het altijd gezellig als het staat, maar ik ben het op een gegeven moment ook wel weer helemaal zat 🤣🤣

Er staan nu nog 2 uitgesneden pompoenen voor de deur 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211124155
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 15:34 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ik vind het altijd gezellig als het staat, maar ik ben het op een gegeven moment ook wel weer helemaal zat 🤣🤣

Er staan nu nog 2 uitgesneden pompoenen voor de deur 🤣
Jaaa, maar de pompoenen kunnen nog :D

Echt he? En als de boom dan weer weggaat, krijg ik de lente in mn hoofd :')
Zet ik em dit jaar wel wat eerder op dan 6 december want straks met kleinzoon kan dat niet meer. Moet ik me weer aan de Sint tijd houden. En ik was er net vanaf :+

Bij Hema hebben ze leuke Takkie kerstspulletjes. Kocht een kersttafelkleed en houten Takkies voor in de boom. Plus bij action nog wat spul dus vandaar het kersterige gevoel :D
If they say
pi_211124196
En oliebollen! Zoon nam gister een zak mee, van de kraam :9
If they say
pi_211125023
quote:
11s.gif Op zondag 29 oktober 2023 15:13 schreef BE het volgende:
Sleur stiekem je man mee naar je hol?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 29 oktober 2023 @ 16:45:21 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211125318
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 16:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Sleur stiekem je man mee naar je hol?
*insert slingerende tampon smiley

:D

Ik ben maar verder gegaan met mijn boekhouding. -O- *O*
pi_211125556
quote:
11s.gif Op zondag 29 oktober 2023 15:13 schreef BE het volgende:
Whaha
Kast opruimen? Netflix/Videoland/Disney+/HBO/Prime??
Tuinieren?
Of toch maar de was doen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211125567
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 16:45 schreef BE het volgende:

[..]
*insert slingerende tampon smiley

:D

Ik ben maar verder gegaan met mijn boekhouding. -O- *O*
Oh.. bah.. das saai maar uiteraard wel nodig

Ik zou vandaag niks doen. Maar ik heb toch weer veel te veel gedaan 🤣
Tuinkussens zijn weer opgeborgen in vacuumzakken, de tuin is weer schoongespoten en geveegd nadat manlief overal bolletjes geplant heeft. De was is gevouwen en opgeruimd. Was 3 zit in de droger, was 4 in de machine. A zou de beddenwas doen maar die is naar de bios.
Er zitten weer lampjes in de boompjes aan de voorkant.
M kookt vandaag *O*
Straks alleen nog de bedden opmaken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211125697
Volgens mij was het hier dat het vorig jaar ging over zo’n shoefresh apparaat voor natte schoenen te drogen. Nu de kinderen allebei een sport hebben die buiten altijd door gaat denk ik dat ik ook zo’n ding nodig heb.

Is shoefresh echt het beste merk of voldoen ook goedkopere versies? (En zoja welke)
pi_211125706
Volgens mij heeft @BE er 1
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211125796
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 17:13 schreef hilliebillie het volgende:
Volgens mij was het hier dat het vorig jaar ging over zo’n shoefresh apparaat voor natte schoenen te drogen. Nu de kinderen allebei een sport hebben die buiten altijd door gaat denk ik dat ik ook zo’n ding nodig heb.

Is shoefresh echt het beste merk of voldoen ook goedkopere versies? (En zoja welke)
Ik heb de namaak van het kruidvat.

Afgelopen vrijdag waren ze helemaal doorweekt na het doorlopen van het droogprogramma's helemaal droog. Ander materiaal duurt langer en heeft vaak 2 rondes nodig
pi_211126009
Zodan, het gaat los hier.. het hoost en het onweert
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211126160
Wij hebben een shoefresh (echte) dankzij dit topic en ik ben hartstikke tevreden! De teamgenootjes van mijn zoon moeten hun schoenen in de schuur uitdoen en daar laten staan, mijn zoon mag ze gewoon binnen uitdoen en laten. ^O^
pi_211126166
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 15:16 schreef Mushanga71 het volgende:
Wij zijn de Lego aan het afbreken dit weekend (en wassen en sorteren) en gaan volgende week starten met de KerstLego dus DOEN!
pi_211126210
Zij die wederom 3 uur in de auto hebben gezeten ipv 1,5 uur groeten u. Echt wanneer zijn ze een keer klaar op die Merwedebrug?! Drama elk weekend.

Nu zelfs omgereden omdat ik al zag hoe erg het weer vast stond. B was er ook klaar mee achterin de auto, die stelde voor om naar Brabant te verhuizen. MAARik heb wel alle potjes van het nummerbordspel gewonnen, hoppa!
  zondag 29 oktober 2023 @ 18:00:45 #139
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211126242
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 17:52 schreef Limone het volgende:
Wij hebben een shoefresh (echte) dankzij dit topic en ik ben hartstikke tevreden! De teamgenootjes van mijn zoon moeten hun schoenen in de schuur uitdoen en daar laten staan, mijn zoon mag ze gewoon binnen uitdoen en laten. ^O^
Wij hebben ook een echte, een neppe overwogen, maar heb daar geen enkele van gezien die goede recensies had.
Hier wordt belachelijk veel gesport, maar nooit stinkschoenen in huis. Heerlijk!
KuikenGuppy
  zondag 29 oktober 2023 @ 18:01:27 #140
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211126249
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 17:56 schreef exode het volgende:
B was er ook klaar mee achterin de auto, die stelde voor om naar Brabant te verhuizen.
Joepie, welkom! *O*.
KuikenGuppy
pi_211126491
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 18:01 schreef Burdie het volgende:

[..]
Joepie, welkom! *O*.
Haha, nou die andere 2 blondies nog overhalen ;)
  zondag 29 oktober 2023 @ 18:44:59 #142
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211126768
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 18:21 schreef exode het volgende:

[..]
Haha, nou die andere 2 blondies nog overhalen ;)
Je bent al op de helft *O*.
KuikenGuppy
  zondag 29 oktober 2023 @ 18:58:33 #143
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211126941
Wij hebben ook de echte. Overigens is er weer een nieuwe variant? Althans, zoiets zag ik op Facebook voorbij komen.
pi_211127000
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 18:58 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben ook de echte. Overigens is er weer een nieuwe variant? Althans, zoiets zag ik op Facebook voorbij komen.
Ze hebben de shoefresh opod. Dat schijnt een vernieuwde versie te zijn en ze hebben de shoefresh multi verfrisser voor twee paar tegelijkertijd.

Ik denk dat ik ook voor de echte ga, al vind ik het redelijk prijzig. Maar ben ook altijd weer bang dat zo’n namaak dan net niet goed werkt en dat ik dan spijt krijg
  zondag 29 oktober 2023 @ 19:42:36 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211127549
Ik denk dat de echte in dit geval zijn geld wel echt waard is. :Y Hier nog nooit spijt van gehad.

quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 17:01 schreef Vicky het volgende:

[..]
Oh.. bah.. das saai maar uiteraard wel nodig

Ik zou vandaag niks doen. Maar ik heb toch weer veel te veel gedaan 🤣
Tuinkussens zijn weer opgeborgen in vacuumzakken, de tuin is weer schoongespoten en geveegd nadat manlief overal bolletjes geplant heeft. De was is gevouwen en opgeruimd. Was 3 zit in de droger, was 4 in de machine. A zou de beddenwas doen maar die is naar de bios.
Er zitten weer lampjes in de boompjes aan de voorkant.
M kookt vandaag *O*
Straks alleen nog de bedden opmaken
Ik zou zo graag willen dat ik dat soort genen had, van een opgeruimde tuin enzo. -O-
pi_211127729
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 19:42 schreef BE het volgende:
Ik denk dat de echte in dit geval zijn geld wel echt waard is. :Y Hier nog nooit spijt van gehad.
[..]
Ik zou zo graag willen dat ik dat soort genen had, van een opgeruimde tuin enzo. -O-
Ik wil ze best een beetje aan je overdragen hoor ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211128065
Hier ook de echte, en dan de variant waar 2 paar schoenen op kan. Oudste kan daar ook tegelijk met schoenen haar elleboogbeschermers op drogen. Als die niet nat zijn van de regen, dan zijn ze nat van zweet. Jongste bouldert, en wil perse met blote voeten in zijn schoenen`, die schoenen meuren enorm. Nu heeft hij net nieuwe, en die gaan direct op het apparaat. Hopelijk gaat dat dan qua geur iets beter.
*poef* nu is het weg
pi_211128240
Hier geen shoefresh, maar op mijn werkkamer zijn de kerststickers op de deur, de mini kerstboom met versiering en het lichtgevende hert mogelijkerwijs niet weggeweest sinds vorig jaar oktober O-) dus ik stem ook voor kerstversiering!
  zondag 29 oktober 2023 @ 20:43:42 #149
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211128418
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 20:20 schreef kaatjejannie het volgende:
Hier ook de echte, en dan de variant waar 2 paar schoenen op kan. Oudste kan daar ook tegelijk met schoenen haar elleboogbeschermers op drogen. Als die niet nat zijn van de regen, dan zijn ze nat van zweet. Jongste bouldert, en wil perse met blote voeten in zijn schoenen`, die schoenen meuren enorm. Nu heeft hij net nieuwe, en die gaan direct op het apparaat. Hopelijk gaat dat dan qua geur iets beter.
Snap ik. Sokken in je klimschoenen is kut. Maar wel minder, die geur...

Werkt zo'n ding ook voor schoenen die al stinken, zoals mijn 4 paar toms?
pi_211128496
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 20:43 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Hier werd de geur wel minder, maar ging niet helemaal weg. (heb ik van horen zeggen, ik heb geen reukvermogen)
*poef* nu is het weg
  zondag 29 oktober 2023 @ 20:53:15 #151
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_211128634
Dubbel
  zondag 29 oktober 2023 @ 20:53:41 #152
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_211128647
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 20:43 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Stoffen toms kunnen gewoon in de wasmachine, doe ik hier 2/3 keer per seizoen. Ze komen er comfortabeler en zachter uit O+
  zondag 29 oktober 2023 @ 21:49:26 #153
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211130298
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 20:53 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Stoffen toms kunnen gewoon in de wasmachine, doe ik hier 2/3 keer per seizoen. Ze komen er comfortabeler en zachter uit O+
Ik heb twee paar met leer en van die gevlochten randjes om de zool, dat durf ik niet. De andere twee paar zou ik kunnen proberen. Zachter hoeft van mij niet, ze zitten al heerlijk, maar ze ruiken na twee zomers echt niet meer fris, ondanks luchten enzo.
  zondag 29 oktober 2023 @ 21:52:53 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_211130454
Dat vind ik wel echt het nadeel aan zomerschoenen, die walgelijke lucht. Ik heb ook van die instappers maar ik durf ze na 1 seizoen al niet meer aan omdat ik er zelf onpasselijk van word :')
disclaimer
pi_211133570
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 17:13 schreef hilliebillie het volgende:

Ik heb er 1 staan, de echte, wij zijn er blij mee. Gebruiken het vooral voor de zweetgeur in sportschoenen, als ze nat zijn zet ik ze er ook wel op.
Bestaande zweetlucht gaat er niet helemaal uit, wordt wel minder.
Of het helemaal weg blijft uit nieuwe schoenen als je ze er consequent opzet, dat weet ik niet. De 2 personen met zweetvoeten hier in huis die zetten ze er niet altijd op (de een helemaal niet en de ander met enige regelmaat...).
pi_211133592
Thnx voor de reacties allemaal, ik heb gisteren inderdaad een shoefresh besteld. Meteen een dubbele omdat de kinderen op de zelfde tijd sporten, dan kunnen beiden schoenen er meteen op. Ben benieuwd.

Zweetvoeten vallen hier gelukkig mee. Man heeft er soms last van, maar niet vaak. Dus het is hier vooral voor het drogen van natte schoenen
  maandag 30 oktober 2023 @ 09:33:42 #157
35189 Troel
scherp en bot
pi_211134209
De vraag is dus eigenlijk of ook zomerschoenen (sandalen) fris blijven met zo'n ding O-)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 30 oktober 2023 @ 09:43:08 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_211134287
Zomerschoenen =/= sandalen he.

Sandalen krijg ik handmatig ook nog wel schoon, maar dichte instappers... :r
disclaimer
  maandag 30 oktober 2023 @ 10:16:58 #159
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211134619
quote:
7s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:33 schreef Troel het volgende:
De vraag is dus eigenlijk of ook zomerschoenen (sandalen) fris blijven met zo'n ding O-)
Dat denk ik wel :Y.
KuikenGuppy
  maandag 30 oktober 2023 @ 10:23:17 #160
35189 Troel
scherp en bot
pi_211134691
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:43 schreef SQ het volgende:
Zomerschoenen =/= sandalen he.

Sandalen krijg ik handmatig ook nog wel schoon, maar dichte instappers... :r
Zomerschoenen en sandalen dan :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211134813
quote:
7s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:33 schreef Troel het volgende:
Ik denk dat sandalen te open zijn om optimaal effect te hebben, maar ik weet het niet... lijkt me een vraag voor hun klantenservice.
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:11:29 #162
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211135064
Iemand vroeg wat ik had verdiend aan de speelgoedbeurs: ¤80! :D 20% gaat naar de beurs, de rest voor mij :9

De opruimeritis heb ik dit weekend al gehad, dus nu gas terug. Verplicht, anders red ik het niet einde vd middag. Op maandagmiddag geef ik voetbaltraining, dus nu is het moment om leuke oefeningen van internet te plukken.

Verder wordt een – eerst onschuldig lijkende – rugpijn zeer serieus genomen door het ziekenhuis. Ik mocht zelf weten of ik het wilde of niet, maar ze konden wel een botscan "aanbieden" :') Man, man, man, wat kies je dan? Vrijdag dus een hele dag in de weer met radioactief spul en de week erna in de rats vanwege de uitslag. Mijn hersenen draaien alweer overuren om dit te relativeren.
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:12:04 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211135076
Oh shit Quoi... denk je zelf een beetje nuchter te blijven... :{

Ik denk dat het voor sandalen echt heel weinig zin heeft, maar mss wel door de directe luchtstroom langs de zool ofzo. Bij dichte schoenen zal het zeker wel effect hebben.

Ikzelf maar er het meest gebruikt van, zet mijn sportschoenen er altijd op.
De rugby-puber is bang dat hij zijn schoenen dan vergeet mee te nemen dus die gebruikt hem zelden.
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:22:10 #164
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211135155
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:37 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik denk dat sandalen te open zijn om optimaal effect te hebben, maar ik weet het niet... lijkt me een vraag voor hun klantenservice.
Er is voor open helmen een zak die je erom kunt doen zodat je wel effect hebt (aldus onze motorzaak-meneer), die zou je ook voor open schoenen kunnen gebruiken, denk ik? Wij overwegen nu de aanschaf met de helmsteun en die zak, vooral voor de motorhelm van m'n man dus, maar onze paardrijcaps kunnen er dan ook in...

En Quoi, pffft. 'aanbieden' ook, alsof het een abonnement op de krant voor 4 weken is ofzo. Sterkte!

En ik maakte net even een droom waar door me aan te melden voor een productiegroep voor musical voor volwassenen. Ik zing zo ontzettend graag en het liefste musical en mijn zangjuf zegt dat ik dit makkelijk aan kan, dus let's go! Voor het hele zelf-een-huis-bouwen-circus losbarst nog even tot de zomervakantie elke week 2 uur voor mezelf.
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:29:35 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_211135240
Ga je zelf een huis bouwen? :o heftig! Heb ik even niet mee gekregen.
disclaimer
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:50:19 #166
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211135454
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:29 schreef SQ het volgende:
Ga je zelf een huis bouwen? :o heftig! Heb ik even niet mee gekregen.
Niet helemaal zelf bouwen, maar wrs wordt het caso-met-wat-uitbreidingen prefab houtskeletbouw en dan zelf afbouwen. Komen bij ons in het dorp 15 kavels vrij, dus we gaan ervoor.
pi_211136100
Quoi, ik kan me voorstellen dat je er door gaat piekeren. Stomme vraag, maar zijn ze dan extra voorzichtig bij jou?

Tink, is een kavel al van jullie? Ik dacht dat het nog niet helemaal rond was?

Wij hadden vanochtend een eerste gesprek met de architect voor de uitbouw en aanbouw. Erg leuk gesprek en nu moeten we het even lostlaten (nadat we een offerte hebben gekregen dan.....).
Hij heeft alles genoteerd wat we riepen en gaat er wat moois van maken als we akkoord geven. Erg benieuwd, zeker met al die gekke kadastrale grenzen.

Hij is net zo geinteresseerd in de geschiedenis van deze wijk als ik ben. Dat was leuk. Zo wist hij te vertellen dat schuin tegenover ons huis heel lang een bordeel zat. Dat wist ik dan weer net niet.
  maandag 30 oktober 2023 @ 13:20:21 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211136226
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:50 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Niet helemaal zelf bouwen, maar wrs wordt het caso-met-wat-uitbreidingen prefab houtskeletbouw en dan zelf afbouwen. Komen bij ons in het dorp 15 kavels vrij, dus we gaan ervoor.
Wow, spannend!
Ik vond het proces helemaal geweldig (hoewel traditionele bouw, en alles laten doen), ik weet dat een jong stel hier op de hoek ook het huis een paar maanden geleden casco heeft laten opleveren en dat ze het nogal tegen vond vallen hoe basic casco was, dus hou daar rekening mee.... en haar man zit nota bene in een vakgebied dat redelijk tegen de bouw aan zit, dus ook veel kennis en bekenden in die sector.

En.... zorg dat de prijs vaststaat, andere buren verderop hebben ook HSB laten plaatsen en de prijzen van het hout stegen in die tijd zo hard dat de aannemer ze tijdens de bouw(!) een prijsverhoging wilde doorberekenen, en dan niet een paar duizend euro maar maar liefst 100K...... daar zijn ze wel uitgekomen, maar het ging allemaal niet van harte meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 30 oktober 2023 @ 13:21:02 #169
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211136232
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:04 schreef exode het volgende:
Quoi, ik kan me voorstellen dat je er door gaat piekeren. Stomme vraag, maar zijn ze dan extra voorzichtig bij jou?

Wij hadden vanochtend een eerste gesprek met de architect voor de uitbouw en aanbouw. Erg leuk gesprek en nu moeten we het even lostlaten (nadat we een offerte hebben gekregen dan.....).
Hij heeft alles genoteerd wat we riepen en gaat er wat moois van maken als we akkoord geven. Erg benieuwd, zeker met al die gekke kadastrale grenzen.

Hij is net zo geinteresseerd in de geschiedenis van deze wijk als ik ben. Dat was leuk. Zo wist hij te vertellen dat schuin tegenover ons huis heel lang een bordeel zat. Dat wist ik dan weer net niet.
Leuk! Ben benieuwd of het mooi (en enigszins betaalbaar...) wordt.

En nee, we hebben nog geen kavel daadwerkelijk bemachtigd. Maar gezien het aantal kavels, is de verwachting van de makelaar dat het moet lukken om er minstens eentje te kopen.

quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wow, spannend!
Ik vond het proces helemaal geweldig (hoewel traditionele bouw, en alles laten doen), ik weet dat een jong stel hier op de hoek ook het huis een paar maanden geleden casco heeft laten opleveren en dat ze het nogal tegen vond vallen hoe basic casco was, dus hou daar rekening mee.... en haar man zit nota bene in een vakgebied dat redelijk tegen de bouw aan zit, dus ook veel kennis en bekenden in die sector.

En.... zorg dat de prijs vaststaat, andere buren verderop hebben ook HSB laten plaatsen en de prijzen van het hout stegen in die tijd zo hard dat de aannemer ze tijdens de bouw(!) een prijsverhoging wilde doorberekenen, en dan niet een paar duizend euro maar maar liefst 100K...... daar zijn ze wel uitgekomen, maar het ging allemaal niet van harte meer.
Casco is echt alleen fundering, buitenmuren en een dak in ons geval. Maar er zijn wel afspraken te maken over uitbreiding daarop. En we zijn ons heel erg bewust van de noodzaak om vaste prijzen af te spreken. Het voordeel van prefab HSB is dat het in 16 weken kan staan (casco nog sneller) en de onzekerheid over prijzen voor de bouwpartij daarmee ook kleiner is.

Maar goed, voordat dit het Tinkbouwteenhuis-topic wordt: ik ga tzt wel een eigen topic openen.
  maandag 30 oktober 2023 @ 13:23:53 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211136253
quote:

Je zit er waarschijnlijk niet op te wachten, maar gezien de huizenmarkt nog steeds best wel goed is, zou je in plaats van heel veel geld aan jullie huis uitgeven niet gewoon naar een nieuwbouw of vrijwel niet huis gaan kijken waar je niet de problemen hebt die je in dit huis wel hebt, ik vind het nogal wat, met een kind met astma in een huis (blijven) wonen dat er eigenlijk totaal ongeschikt voor is, en vooral omdat ik bang ben dat je problemen boven niet gaat oplossen met een uitbouw, aanbouw enz. enz. en dat is wel waar je kind slaapt.

Just my 2 cents, die je ook gewoon weer in de spaarpot mag flikkeren, no offence taken ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 30 oktober 2023 @ 13:26:40 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211136275
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Leuk! Ben benieuwd of het mooi (en enigszins betaalbaar...) wordt.

En nee, we hebben nog geen kavel daadwerkelijk bemachtigd. Maar gezien het aantal kavels, is de verwachting van de makelaar dat het moet lukken om er minstens eentje te kopen.
[..]
Casco is echt alleen fundering, buitenmuren en een dak in ons geval. Maar er zijn wel afspraken te maken over uitbreiding daarop. En we zijn ons heel erg bewust van de noodzaak om vaste prijzen af te spreken. Het voordeel van prefab HSB is dat het in 16 weken kan staan (casco nog sneller) en de onzekerheid over prijzen voor de bouwpartij daarmee ook kleiner is.

Maar goed, voordat dit het Tinkbouwteenhuis-topic wordt: ik ga tzt wel een eigen topic openen.
In dat geval: vergis je niet in de bijkomende kosten, ook als je het zelf doet.
Er is hier verderop in de wijk een huis nog steeds niet af omdat die mensen het de stijgende bouwkosten niet bij kunnen benen, en die deden ook heel veel zelf.
Nou scheelt het dat ze boven de oude garage wonen en dat ze het originele huis gesloopt hebben, maar het is echt een hele vreemde periode zeg maar.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211136394
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:23 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je zit er waarschijnlijk niet op te wachten, maar gezien de huizenmarkt nog steeds best wel goed is, zou je in plaats van heel veel geld aan jullie huis uitgeven niet gewoon naar een nieuwbouw of vrijwel niet huis gaan kijken waar je niet de problemen hebt die je in dit huis wel hebt, ik vind het nogal wat, met een kind met astma in een huis (blijven) wonen dat er eigenlijk totaal ongeschikt voor is, en vooral omdat ik bang ben dat je problemen boven niet gaat oplossen met een uitbouw, aanbouw enz. enz. en dat is wel waar je kind slaapt.

Just my 2 cents, die je ook gewoon weer in de spaarpot mag flikkeren, no offence taken ;)
Oh nee hoor, juist goed om je mening te geven :) Totaal ongeschikt is echter nogal overdreven ; ) 1 slaapkamer heeft een vochtissue, de rest van het huis waaronder de slaapkamer van B met astma niet. Die zitten keurig tussen de 40% en 60%, zelfs de badkamer.

Verhuizen hebben wij serieus overwogen de afgelopen maanden. Maar verhuizen is A. vele malen duurder dan wat we nu gaan doen en B. Dat willen we niet.
En er spelen meer dingen die te veel en deels te vertrouwelijk zijn om hier te gaan delen.

We gaan een ontwerp met en zonder slaapkamer beneden krijgen. Als het qua kosten en qua vergunningen gaat lukken, hebben we voorkeur voor de slaapkamer beneden. Dan gaat Juul naar onze slaapkamer en wij naar beneden. Handig nu we ouder worden ;) Het heeft nauwelijks verschil denken wij, want er zit nu ook al een slaapkamer die wij als werkkamer/Legokamer gebruiken. Dan wordt de huidige slaapkamer van Juul de werkkamer.
pi_211136540
Toch nog wel spannend Tink, lijkt me. Ben je al veel bezig met inspiratie op doen en tekenen?
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:46:25 #174
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211137350
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:00 schreef exode het volgende:
Toch nog wel spannend Tink, lijkt me. Ben je al veel bezig met inspiratie op doen en tekenen?
We zitten nu in de fase dat we besloten hebben voor welk project bij ons in het dorp we gaan (niet die met 6 kavels nu, wel die met 15 medio volgend jaar) en dat we met drie bouwbedrijven (die prefab en traditioneel combineren) om tafel gezeten hebben om woonwensen te bespreken, benodigd budget te bepalen en te tekenen. Ook al met onze hypotheekadviseur om tafel gezeten. Allemaal nog vrijblijvend. Kunnen we geen kavel bemachtigen, dan houdt het op.

Maar weet je, het is gezien de structuurvisie op wonen in ons dorp wrs de laatste keer in de komende jaren dat er vrije kavels komen, het is in een toffe wijk, er wonen lieve mensen in de buurt... en ons huidige huis is het net niet. We zitten op een berg overwaarde en willen nu echt heel graag een energiezuinig huis bouwen. En dit is de kans om dat in ons dorpie te doen. En dat betekent voor mij persoonlijk dat ik precies wil weten wat de kavel mag kosten om onze woonwenen (eventueel in twee fasen) te realiseren en daarvoor moeten we nu deze stappen al zetten. Want sommige concessies wil ik best doen, maar andere absoluut niet.
pi_211137838
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:46 schreef Tink89 het volgende:

[..]
We zitten nu in de fase dat we besloten hebben voor welk project bij ons in het dorp we gaan (niet die met 6 kavels nu, wel die met 15 medio volgend jaar) en dat we met drie bouwbedrijven (die prefab en traditioneel combineren) om tafel gezeten hebben om woonwensen te bespreken, benodigd budget te bepalen en te tekenen. Ook al met onze hypotheekadviseur om tafel gezeten. Allemaal nog vrijblijvend. Kunnen we geen kavel bemachtigen, dan houdt het op.

Maar weet je, het is gezien de structuurvisie op wonen in ons dorp wrs de laatste keer in de komende jaren dat er vrije kavels komen, het is in een toffe wijk, er wonen lieve mensen in de buurt... en ons huidige huis is het net niet. We zitten op een berg overwaarde en willen nu echt heel graag een energiezuinig huis bouwen. En dit is de kans om dat in ons dorpie te doen. En dat betekent voor mij persoonlijk dat ik precies wil weten wat de kavel mag kosten om onze woonwenen (eventueel in twee fasen) te realiseren en daarvoor moeten we nu deze stappen al zetten. Want sommige concessies wil ik best doen, maar andere absoluut niet.
Begrijpelijk, eerst zien wat uberhaupt kan, ook financieel.
Ik ga duimen dat jullie een kavel kunnen bemachtigen en benieuwd naar het klus topic wat er ongetwijfeld over geopend gaat worden.
  maandag 30 oktober 2023 @ 18:47:25 #176
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211138867
Kun je inschatten hoeveel animo er is voor de kavels? @Tink89
  maandag 30 oktober 2023 @ 19:44:25 #177
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211139474
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 18:47 schreef amaranta het volgende:
Kun je inschatten hoeveel animo er is voor de kavels? @:Tink89
Nee. Da's het lastige. De vorige ronde in deze wijk was een kavel bemachtigen best te doen, sommigen zijn nog best een tijdje te koop geweest. Maar dat waren dan wel die die bijna onder de hoogspanning liggen. Dat willen wij niet, dus het is nog even afwachten hoe de kavels gaan zijn ook qua oppervlakte en prijs. Groot is leuk, maar ook duur. En soms levert het niet heel veel extra leefruimte op... We zullen zien.
pi_211140853
*klaag*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maarrr de weekboodschappen zijn binnen, ik kreeg een berichtje van een ouder van een leerling dat hij enorm omhoog is gegaan sinds ik hem begeleid en ik heb vandaag de tuin bijgewerkt toen het droog was.
Dus wat klaag ik dan.
pi_211141024
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 21:56 schreef Hupje het volgende:
*klaag*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maarrr de weekboodschappen zijn binnen, ik kreeg een berichtje van een ouder van een leerling dat hij enorm omhoog is gegaan sinds ik hem begeleid en ik heb vandaag de tuin bijgewerkt toen het droog was.
Dus wat klaag ik dan.
Ook als iets ogenschijnlijk goed lijkt te gaan, kan je je opgebrand voelen.

SPOILER
pi_211141054
Oei, let goed op jezelf hupje. Laat het niet allemaal opstapelen
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:26:18 #181
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211142635
Pas op jezelf :* . Ook als het ogenschijnlijk goed gaat, kan je te veel ballen in de lucht te houden hebben. Durf ook te kiezen voor rust en even niks en tijd voor jezelf. Niemand heeft er iets aan als je alle ballen laat vallen omdat je zelf omkiept.
pi_211143274
Hupje, pas je goed op jezelf?! Pak wat rust waar mogelijk, laat wat dingen vallen.
pi_211143362
@Hupje, de rest heeft het al gezegd, pas goed op jezelf :*
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:09:49 #184
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211143434
@Hupje de wereld draait door als jij alles eventjes laat vallen hč? :*

quote:

:Y Ja, want agressief soort en bijna 2 jaar na de diagnose. Maar ik moet echt relativeren: de kans is klein dat er iets aan de hand is. Feit blijft dat er pas 5 jaar na de diagnose een vlag uit mag bij mijn soort. Er bestaat niet zoiets als 'schoon' helaas.

Maar goed, ook over tot de orde van de dag. Ik ga me pas druk maken als daarvoor reden is. Nu een ziek/snotterig en koortsig mannetje thuis. En na wat vragen van zijn kant*, heb ik er maar een lesje Palestina-Israël tegenaan gegooid, met hulp van het Jeugdjournaal. Er gaat niks aan die koppies voorbij. Daarna dan wel weer meteen aan het minecraften :P

* N.a.v. zo'n hemeltergend liedje van Elly & Rikkert, dat ze elke dag op school zingen, met een stukje erin over Israël en het beloofde land, incl. shalom, shalom :X Dat én het Jeugdjournaal roepen natuurlijk vragen op JUF! :(
pi_211144044
Quoi op zich wel goed natuurlijk dat ze het zo goed in de gaten houden. Maar het geeft wel extra spanning.

Ach een ziek mannetje! Beterschap!
Ja, B heeft ook veel vragen over Israel. Ik vind het lastig, B kijkt het Jeugdjournaal elke dag en in de klas. Ik heb geprobeerd mij erin te verdiepen, maar de berichtgeving is vaak eenzijdig of onvolledig. Een goede vriendin is Egyptische en heeft veel familie dichtbij de grens met Gaza. Daar krijg ik hele andere dingen van te horen dan wat ik vaak in het nieuws zie.

Sowieso is B erg bezig met de wereld, zo vroeg hij gisteren ineens waarom sommige mensen het stom vinden dat 2 vrouwen verliefd zijn.

Maar ook het klimaat en alles er omheen komt vaak ter sprake. Hij wordt duidelijk ouder en zijn blik verbreed. Ik wil dat ook wel stimuleren maar hem ook zo graag in vrede en vrolijk op laten groeien zonder de zorgen van de wereld. Een dunne lijn is dat.
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:22:16 #186
35189 Troel
scherp en bot
pi_211144771
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 10:09 schreef Quoi het volgende:

* N.a.v. zo'n hemeltergend liedje van Elly & Rikkert, dat ze elke dag op school zingen, met een stukje erin over Israël en het beloofde land, incl. shalom, shalom :X Dat én het Jeugdjournaal roepen natuurlijk vragen op JUF! :(
Maar dat hoort bij de school waar jullie voor gekozen hebben. Dat wordt echt niet op elke school gezongen ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211144954
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 21:56 schreef Hupje het volgende:
*klaag*
SPOILER
Dus wat klaag ik dan.
Herkenbaar. Trek op tijd aan de bel. Ik zat daarnet bij de huisarts en ik mag door naar de poh. Over 4 weken kan ik terecht :s)
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:48:49 #188
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211145028
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 12:22 schreef Troel het volgende:

[..]
Maar dat hoort bij de school waar jullie voor gekozen hebben. Dat wordt echt niet op elke school gezongen ;)
Zeker waar. Het is alleen een licht Christelijke school en het is voor het eerst dat de inhoud van een liedje samen met de actualiteit vragen oproept. Normaal zijn ze altijd wel van de context uitleggen en komen alle invalshoeken aan bod. Dit zegt ook wel iets over het diepgewortelde conflict, denk ik.
pi_211145504
Ik heb B en Juul al een hoop Christelijke liedjes horen zingen thuis maar nog nooit over Israel bedenk ik me. Juul zingt 100x per dag:

Is je deur nog op slot?
is je deur nog op slot?
Ik vergat dus gewoon het hoogtepunt van dit nummer KRR KRR
doe ‘m open voor God
want de Heer wil bij je wonen

[ Bericht 12% gewijzigd door exode op 31-10-2023 14:04:28 ]
pi_211145583
Mijn favoriet van toen ik op een pc-school werkte is 'weet je dat de lente komt' :D Die blijft ook zo lekker in je hoofd hangen.

Ik pas op mezelf, maar kan er weinig aan doen. De grootste stressfactor ligt namelijk bij een ander ;( en daar heb ik weinig invloed op.

@Bottoms_up Wat fijn, ál over 4 weken :{ Ben je die drempel over gegaan, heb je er nog niks aan.
:*
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:56:29 #191
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211145630
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 13:52 schreef Hupje het volgende:
Mijn favoriet van toen ik op een pc-school werkte is 'weet je dat de lente komt' :D Die blijft ook zo lekker in je hoofd hangen.

Ik pas op mezelf, maar kan er weinig aan doen. De grootste stressfactor ligt namelijk bij een ander ;( en daar heb ik weinig invloed op.

@:Bottoms_up Wat fijn, ál over 4 weken :{ Ben je die drempel over gegaan, heb je er nog niks aan.
:*
Jaja, check! En dan ineens: weet je wel dat Jezus leeft? in datzelfde refrein. Die blijft idd lekker hangen :)
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:55:38 #192
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211146197
Mijn collega, die nogal een dragende stem heeft, die heeft laatst de hele pauze “midden in de winternacht” gezongen.
En die van de deur zingt ze ook weleens.
Ik was (ben regelmatig) compleet overprikkeld na de pauze.
pi_211146678
Hier op de vrije school zingen ze van alles. Elke ochtend een spreuk die enigszins christelijk is, en ze doen ook alle jaarfeesten (Sint Michael, Sint Maarten, Driekoningen, Maria Lichtmis etc.). Maar ze zingen ook veel joodse liedjes en liedjes in allerlei andere talen. Eclectisch gebeuren hier :) Helaas geven ze er niet veel achtergrondinformatie bij, ze vertellen de verhalen en dat is het wel.
pi_211146953
Hier een trotse mama: Simon is voor het eerst AVI-getest en daar kwam M4 uit, terwijl ie dit schooljaar net in groep 3 is gestart. Hij kan inderdaad behoorlijk lezen, maar M4 had ik niet verwacht.

@Hupje, zorg goed voor jezelf!
Ik zit zelf ook een beetje in dat bootje, maar hier kan ook de overgang nog een rol spelen.
pi_211147439
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 13:44 schreef exode het volgende:
Ik heb B en Juul al een hoop Christelijke liedjes horen zingen thuis maar nog nooit over Israel bedenk ik me. Juul zingt 100x per dag:

Is je deur nog op slot?
is je deur nog op slot?
doe ‘m open voor God
Wij zingen/neuriën die in hele noten voor Pukje als ze moet slapen. Hij herhaalt zo lekker namelijk. :D
pi_211148252
Dames, ik heb hulp nodig!

Ik wil voor het eerst een weekendje met mijn zoon naar Center Parcs. Heb nu een 2pers VIP huisje gevonden voor begin februari, met handdoekpakket en opmaakservice inbegrepen (Plus bubbelbad en infrarood sauna!!)
Kost ¤470,-

Is dit goedkoop, duur, wat? Ik heb echt geen vergelijkingsmateriaal..
Gaat om de Eemhof trouwens.
pi_211149241
Never mind, ik heb geboekt O+
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 20:39:24 #198
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211149788
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 13:44 schreef exode het volgende:

Is je deur nog op slot?
is je deur nog op slot?
doe ‘m open voor God
En dan ben je nooit meer alleen.

Je hart is net een huisje
Waar het gezellig is
Maar het is er nog zo donker,
Er is iets wat er mist.

Refrein.
KuikenGuppy
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 21:08:16 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211150306
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 20:03 schreef PoesInDoos het volgende:
Never mind, ik heb geboekt O+
Kun je hier koffie doen *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211150529
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 21:08 schreef Leandra het volgende:

[..]
Kun je hier koffie doen *O*
Kom jij maar bij ons chillen in Aqua Mundo! :*
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 22:01:17 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211151050
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 21:20 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Kom jij maar bij ons chillen in Aqua Mundo! :*
Ook goed!
Neem ik Soneal mee *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211152693
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 22:01 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ook goed!
Neem ik Soneal mee *O*
Gaan we regelen O+
pi_211153668
Zijn jullie dan zelf ook gelovig, dat ze die liedjes thuis zingen?

Mijn kinderen zitten op een openbare basisschool en komen (gelukkig) niet met dit soort liedjes thuis.
Ik leer ze over de achtergrond van geloven, als het toevallig ergens ter sprake komt, zoals nu met Palestina-Israël.

Maar kerkelijke liedjes :{w
  woensdag 1 november 2023 @ 09:10:41 #204
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211153707
Ik zing geen religieuze liedjes met mijn kinderen. En school doet volgens mij alleen dingen als 'er is een kindeke geboren op aard' met kerst. Het is een katholieke school, maar gelukkig met een heel milde uitvoering daarvan. Anders waren we ook niet voor deze school gegaan.
  woensdag 1 november 2023 @ 09:13:14 #205
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_211153729
Hier ook geen religieuze liedjes hoor, gelukkig niet, dan zou ik mijn schoolkeuze in twijfel gaan trekken. Met kerst blijft het ook bij O Denneboom op school. Mijn moeder kent nog wel wat ouderwetse kerstliedjes, en die hebben ze dus wel eens gehoord, maar zelf spontaan zingen, neuh.

We zitten hier meer in de Snollebollekes fase ben ik bang....
  woensdag 1 november 2023 @ 09:13:33 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211153732
Soneal is naar een PC school geweest, wij geloven niet.

Mijn beide kinderen zijn bewust niet naar openbare scholen geweest, mijn oudste in groep 1-3 naar een RK-school om de hoek, en na de verhuizing groep 3-8 naar een PC school om de hoek.
Ze zijn niet naar een openbare geweest omdat ik op een openbare heb gezeten die vreselijk slecht was, dat ging ik niet met mijn kinderen laten gebeuren.

Overigens was er voor mijn oudste na de verhuizing ook geen openbare in de buurt geweest, daar was de keuze PC of reformatorisch, en op die laatste zou een kind van mij zeker niet welkom zijn :')

De liedjes ken ik vooral van de school van Soneal, niet van die van de oudste die in het epicentrum van de biblebelt naar een PC school ging :D
Kan ook de tijdsgeest zijn (19 jaar verschil), zal eens opletten wat kleinzoon leert op diezelfde PC school waar zijn vader naartoe ging.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211153826
A en T zijn ook naar een PC basisschool gegaan. Wij geloven niet, maar ik vind het wel belangrijk dat ze iets meekrijgen.
Plus een openbare zag ik niet zitten.
A ging naar een openbare Dalton VO, T zit op een christelijke VO.

Ze zongen thuis wel eens de liedjes van school.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator woensdag 1 november 2023 @ 09:28:39 #208
382129 crew  Donna
pi_211153849
Ik zat zelf op een Christelijke basisschool en mijn dochter nu op een openbare. Vind het heel jammer dat zij kerst niet vieren op school zoals ik dat altijd gevierd heb (met een stalletje met Jozef en Maria etc, opvoering, kerstverhalen, advent en ga zo maar door). Ik heb daar helemaal niet over nagedacht bij de schoolkeuze.
Pas afgelopen kerst, de eerste kerst op school, viel dat kwartje.
pi_211154213
B en Juul zitten op een Christelijke school, de lichte vorm. Maar er worden wel bijbelverhalen verteld en dus liedjes gezongen. Over een paar weken op zondag is er een speciale dienst in de kerk voor families waar wij via de school ook voor uitgenodigd zijn.

In ons dorp konden we kiezen tussen deze school, een openbare en een Katholieke. Op korte fietsafstand nog meer scholen om uit te kiezen. Er zijn meerdere redenen waarom we voor deze school kozen. De Christelijke inslag was voor ons eigen een nadeel. Ik bedoel 2 moeders....
Maar het bevalt goed, andere geloven komen ook aan de orde en er wordt veel gesproken over de wereld etc.

Wij maken ons totaal niet druk over de liedjes.

Ik ben zoals het Brabander betaamt ;) Katholiek opgevoed, heb alle fases vanaf de doop doorlopen maar mijn ouders waren niet gelovig eigenlijk. Wij zijn niet gelovig en er wordt in huis zelden over het geloof gepraat anders dan informatievoorziening. Zo weet B ook veel over de Islam vanwege zijn beste vriend en een goede vriendin van mij.
  woensdag 1 november 2023 @ 11:14:43 #210
35189 Troel
scherp en bot
pi_211154827
Ik ken, na al die jaren, nog steeds bijna het gehele repertoire van Hanna Lam en Wim ter Burg uit mijn hoofd. Door de jongens kwam daar Elly en Rikkert bij. Ik ga al een aantal jaren niet meer naar de kerk. Ik vind het nog steeds heel erg fijn dat ik een heleboel gewoon mee kan zingen zonder dat ik daarvoor hulpmiddelen nodig heb. Misschien komt er ooit nog een tijd dat ik weer een prettige kerk vind en dat ik wel weer ga en dan hoop ik nog steeds veel te herkennen ;)

En ondanks mijn geloof heb ik geen enkele probleem met twee moeders, twee vaders, noem maar op allemaal ;) Ik had wel moeite met mijn eigen scheiding en nadat ik samengewoond had, moest ik toch ook echt trouwen van mijzelf. Met dat laatste heb ik inmiddels minder moeite (ik heb gewoon meer schijt gekregen aan mensen die iets vinden (maar nog lang niet genoeg).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211154932
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 09:04 schreef LeSage het volgende:

Mijn kinderen zitten op een openbare basisschool en komen (gelukkig) niet met dit soort liedjes thuis.
Ik leer ze over de achtergrond van geloven, als het toevallig ergens ter sprake komt, zoals nu met Palestina-Israël.

Maar kerkelijke liedjes :{w
Ik wel. :Y Niet zo praktiserend momenteel (Pukjes doopdienst met 8 weken oud is de laatste keer dat we naar een dienst geweest zijn en ze is nu ruim een jaar), maar het is zeker een onderdeel van mijn leven.
pi_211155148
quote:
Nee maar kinderen leren een liedje op school en zingen dat uit zichzelf thuis. Dat werkt met christelijke liedjes niet anders dan met andere liedjes.
pi_211155162
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 09:13 schreef Leandra het volgende:
Soneal is naar een PC school geweest, wij geloven niet.

Mijn beide kinderen zijn bewust niet naar openbare scholen geweest, mijn oudste in groep 1-3 naar een RK-school om de hoek, en na de verhuizing groep 3-8 naar een PC school om de hoek.
Ze zijn niet naar een openbare geweest omdat ik op een openbare heb gezeten die vreselijk slecht was, dat ging ik niet met mijn kinderen laten gebeuren.

Overigens was er voor mijn oudste na de verhuizing ook geen openbare in de buurt geweest, daar was de keuze PC of reformatorisch, en op die laatste zou een kind van mij zeker niet welkom zijn :')

De liedjes ken ik vooral van de school van Soneal, niet van die van de oudste die in het epicentrum van de biblebelt naar een PC school ging :D
Kan ook de tijdsgeest zijn (19 jaar verschil), zal eens opletten wat kleinzoon leert op diezelfde PC school waar zijn vader naartoe ging.
Maar ligt dat dan echt aan het feit dat die school openbaar was en is dat opgelost met een geloofsrichting?

Ik heb wel bewust gekozen voor algemeen bijzonder onderwijs omdat omdat ik me vroeger zelf de schurft verveelde met klassikale lessen. Maar ik realiseer me ook wel dat er in 37 jaar een heleboel veranderd is. Mijn nichtje zit op de school waar ik naar toe ging vroeger en die profileren zich enorm als school voor excellentie, talentontwikkeling en dergelijke en ik word bijna vinnig van de ironie, wat een pedagogische en didactische armoede was het daar vroeger :6 het is maar goed dat mijn zus daar is blijven wonen en niet ik want ik weet niet of ik me eroverheen had kunnen zetten. Evengoed zou ik heel veel drempels over moeten voor ik zou kiezen voor een school vanuit een bepaalde geloofsovertuiging, het staat zo ver van me af (niet geloof als cultureel concept maar het idee dat het wáár is).
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 1 november 2023 @ 11:49:35 #214
35189 Troel
scherp en bot
pi_211155206
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 09:13 schreef Leandra het volgende:

Mijn jongens zijn eerst naar de toen PC, inmiddels C basisschool gegaan omdat die in mijn tijd echt goed was. Wezen kijken, noem maar op, had er een goed gevoel bij. Toen kwam er een nieuwe directeur en ging het heeeeeel hard achteruit.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 1 november 2023 @ 12:24:04 #215
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211155570
Ik zat altijd op Christelijke scholen en daar werd wat af gezongen :') O+ Ik vond het heerlijk en heb er fijne herinneringen aan. Mijn ouders waren niet gelovig, ik ben dat ook niet. Het heeft me dus totaal niet gevormd of beperkt in mijn wereldbeeld. Ik vertrouw erop dat ook Max later zelf alles gaat duiden. Voorlopig is hij wel erg overtuigd van zijn geloof.

Ik kreeg gister de griepprik en heb de hele nacht in mijn bedje liggen rillen. Damn. Max is nu aardig opgeknapt, maar nu lig ik in de lappenmand. Hopelijk van korte duur.
pi_211155591
Mijn kinderen zaten op een openbare basisschool, begon als Dalton en gaandeweg werd het steeds minder Dalton.
We kozen die school omdat de meeste kinderen uit de buurt erheen gingen en we er wel een goede indruk van hadden toen we gingen kijken.
Nu op een christelijke middelbare school, niet gekozen voor het geloof, maar omdat de kinderen zelf deze school kozen.

Ik heb zelf op openbare basisschool gezeten en daarna op RK middelbare school.
  woensdag 1 november 2023 @ 12:34:04 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211155687
quote:
7s.gif Op woensdag 1 november 2023 11:49 schreef Troel het volgende:

[..]
Mijn jongens zijn eerst naar de toen PC, inmiddels C basisschool gegaan omdat die in mijn tijd echt goed was. Wezen kijken, noem maar op, had er een goed gevoel bij. Toen kwam er een nieuwe directeur en ging het heeeeeel hard achteruit.
Ik heb geen klachten over de laatste 2 jaar van Soneal's lagere school, maar...... er was wel een enorm personeelsverloop sinds er een andere directeur kwam, en dat was opvallend, gezien er de eerste 6 jaar amper verloop was.
Dus ik denk dat er wel eea speelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 1 november 2023 @ 12:36:07 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211155708
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 11:45 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Maar ligt dat dan echt aan het feit dat die school openbaar was en is dat opgelost met een geloofsrichting?

Ik heb wel bewust gekozen voor algemeen bijzonder onderwijs omdat omdat ik me vroeger zelf de schurft verveelde met klassikale lessen. Maar ik realiseer me ook wel dat er in 37 jaar een heleboel veranderd is. Mijn nichtje zit op de school waar ik naar toe ging vroeger en die profileren zich enorm als school voor excellentie, talentontwikkeling en dergelijke en ik word bijna vinnig van de ironie, wat een pedagogische en didactische armoede was het daar vroeger :6 het is maar goed dat mijn zus daar is blijven wonen en niet ik want ik weet niet of ik me eroverheen had kunnen zetten. Evengoed zou ik heel veel drempels over moeten voor ik zou kiezen voor een school vanuit een bepaalde geloofsovertuiging, het staat zo ver van me af (niet geloof als cultureel concept maar het idee dat het wáár is).
Dat weet ik niet of het daar aan lag, maar ik ging het risico niet nemen.
Plus dat ik het gewoon belangrijk vind dat ze zaken meekrijgen die in onze maatschappij verankerd zijn, gezien ze allerlei joods-christelijke zaken thuis ook al amper meekrijgen, want laten we eerlijk zijn, cadeautjes onder de kerstboom en een paasontbijt zijn niet educatief.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 1 november 2023 @ 12:39:24 #219
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_211155749
Ik heb mijn oudste even op een r-k school gehad maar dat vond ik toch echt niks.
Daarna hebben ze een hele fijne andere openbare gehad, na de verhuizing kwamen ze weer op een openbare die ik echt kon waarderen tot COVID, tijdens en erna vond ik ze erg onprettig.

Ik heb kind 2 er op gelaten om zijn groep 8 er af te kunnen maken en ik wil heel graag kind3 er vanaf halen maar hij wil dat echt niet en gaat er eigenlijk wel lekker, maar tegelijkertijd heb ik natuurlijk een enorm conflict met de school om de jongste kind 4 die ze geen onderwijs willen/kunnen geven. :X :r

Deze school hebben heel veel mensen heel bewust uitgekozen maar ik ben er echt klaar mee en er is momenteel een enorme leegstroom gaande heel veel zijn het enorm zat. Maar ik hoor ook veel ouders heel erg blij zijn.

Alleen kind 2 zit op een christelijke middelbare en ik keek wel even raar op toen we op de eerste ouderavond bijbelteksten moesten aanhoren en over hoe god er voor ging zorgen dat hij een mooie tijd zou hebben :@ :+ ik kan daar dus echt helemaal niets mee.
  woensdag 1 november 2023 @ 12:42:26 #220
35189 Troel
scherp en bot
pi_211155781
quote:
17s.gif Op woensdag 1 november 2023 12:39 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik heb mijn oudste even op een r-k school gehad maar dat vond ik toch echt niks.
Daarna hebben ze een hele fijne andere openbare gehad, na de verhuizing kwamen ze weer op een openbare die ik echt kon waarderen tot COVID, tijdens en erna vond ik ze erg onprettig.

Ik heb kind 2 er op gelaten om zijn groep 8 er af te kunnen maken en ik wil heel graag kind3 er vanaf halen maar hij wil dat echt niet en gaat er eigenlijk wel lekker, maar tegelijkertijd heb ik natuurlijk een enorm conflict met de school om de jongste kind 4 die ze geen onderwijs willen/kunnen geven. :X :r

Deze school hebben heel veel mensen heel bewust uitgekozen maar ik ben er echt klaar mee en er is momenteel een enorme leegstroom gaande heel veel zijn het enorm zat. Maar ik hoor ook veel ouders heel erg blij zijn.

Alleen kind 2 zit op een christelijke middelbare en ik keek wel even raar op toen we op de eerste ouderavond bijbelteksten moesten aanhoren en over hoe god er voor ging zorgen dat hij een mooie tijd zou hebben :@ :+ ik kan daar dus echt helemaal niets mee.
Maar dit klinkt al zwaarder als de gemiddelde christelijke school ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211155819
Het is natuurlijk ook net hoe een school het aanvliegt natuurlijk. De school van B en Juul heeft een Christelijke inslag, maar ze bidden niet bijvoorbeeld. En het is ook niet zo dat er dingen worden geroepen zoals dat het allemaal Gods wil is.

Het is de enige niet witte school in het dorp, dat was voor ons ook wel een doorslaggevende factor. Echt alles loopt door elkaar.

De periode rond Kerst en Pasen wordt wel echt groots aangepakt, groter dan Openbare scholen zoals ik het zie. Verloofde geeft les op een openbare school en het is dat zij nogal Kerstfan is anders zou het in haar klas vrij geruisloos voorbijgaan.
pi_211155906
Ach, onderwijs van nu is sowieso moeilijk meer te vergelijken met vroeger. Het pluswerk dat ik vroeger kreeg was de schoolmelk rond mogen brengen :') en mijn Katholieke basisschool viert tegenwoordig ook geen carnaval meer.

Wij hebben vooral voor een fijne school in de buurt gekozen, type school was minder van belang. Al ben ik wel heel blij dat we op Montessori uitkwamen, dat past heel goed bij mijn kinderen. En in een gereformeerde school zouden wij ons sowieso al niet thuis voelen. Een gewone Christelijke school zou wel prima zijn waarschijnlijk, en openbaar ook. Maar ik zou het persoonlijk heel fijn vinden als ze geloof en onderwijs geheel loskoppelen. Voor geloof is zondagsschool/koranles buiten de echte schooltijd voldoende.

Maar goed, ik kan het ‘in god geloven’ sowieso niet begrijpen met de kennis van tegenwoordig, ongeacht welk geloof het is. Ik zie streng gelovigen als een soort wappies maar dan van een andere tak. Maar zolang ik er weinig last van heb, prima!
pi_211156001
quote:
17s.gif Op woensdag 1 november 2023 12:39 schreef Budabuddumbam het volgende:

Dat is hier op de middelbare gelukkig niet.
  woensdag 1 november 2023 @ 13:13:50 #224
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_211156179
Wb openbare scholen en (een gebrek aan) godsdienst: Het kan ook anders :D.
T. zit op een hele fijne openbare basisschool waarbij ze les krijgen over alle godsdiensten en langsgaan bij de verschillende religieuze gebouwen.
En ze vieren absoluut kerst, maar staan ook stil bij andere vieringen.

Wij geloven zelf niet maar vinden het wel fijn dat hij op deze manier ermee in aanraking komt. Maar wmb mag religie ook losgekoppeld worden van onderwijs.
pi_211156598
Beterschap @Quoi

Ik ben gezegend met een flinke holteontsteking. Ab geven ze er niet voor. Heb een ontstekingsremmende neusspray gehad.
Pff heb het spaansbenauwd. Mijn neus zit compleet dicht. Eten is een uitdaging 🤣

Als er bij T een ouderavond is wordt er steevast gebeden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 1 november 2023 @ 13:56:47 #226
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211156635
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 12:46 schreef exode het volgende:
Het is de enige niet witte school in het dorp, dat was voor ons ook wel een doorslaggevende factor. Echt alles loopt door elkaar.
Meestal zijn openbare scholen ook wel wat meer gemengd anders?
in de haak.
pi_211156860
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 13:56 schreef trui het volgende:

[..]
Ja, dat dacht ik ook. Maar hier is het dus anders. Het viel ons bij de rondleidingen al op en we horen het ook van ouders in de straat die hun kind op de openbare school hebben.

School van B en Juul is op meerdere manieren gemengd overigens, verschillende geloven, maatschappelijke status zogezegd en ook gezinssamenstellingen. Een behoorlijk goede afspiegeling van de maatschappij.
pi_211157080
Mijn kinderen gaan naar een Christelijke school. Weinig Christelijks qua geloof maar meer het idee van "heb uw naasten lief" en vreedzame school etc. Net als bij Exode okk bij ons verschillende geloven, gezinssamenstellingen etc.

Ik heb vroeger zelf op een openbare Jenaplan gezeten en was wel een beetje huiverig voor het klassieke klassikale maar ik herken juist heel veel van mijn eigen schooltijd vroeger. Terwijl er vroeger dus heel grote verschillen waren tussen Jenaplan en "klassiek" onderwijs
  woensdag 1 november 2023 @ 14:47:12 #229
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211157142
quote:
Wij wel, maar die liedjes leren ze thuis en niet op school :P. Die school is namelijk net zo katholiek als de rest van Brabant.
KuikenGuppy
pi_211161533
Mijn dochters zitten op een katholieke school. Bij de feestdagen wordt altijd het bijbelse verhaal er achter verteld, tijdens de opening van een schooljaar is er een viering in de kerk en na het kerstdiner is er ook altijd een kerkviering. Toch is het allemaal niet heel zwaar en staat het vooral ook in het teken van vieren met elkaar en elkaar lief hebben. Ik ben zelf totaal niet gelovig, de familie aan de kant van mijn moeder is dat wel maar die praatte alles goed uit naam van hun geloof. Needless to say dat mijn moeder zich juist enorm heeft afgekeerd van het geloof en dat duidelijk richting mij heeft laten weten vroeger. Maar ik vind het toch juist wel wat hebben, dat mijn meiden via school wel in aanraking komen met het geloof en de kans krijgen hier zelf een eerlijke mening over te vormen.

Christelijke liedjes blijven bij die van mij kennelijk niet zo hangen, de liedjes bij carnaval dan weer wel maar die hebben allesbehalve met het geloof te maken (kontje bonken enzo :'))
pi_211161610
Iets totaal anders. Mijn werk zit in een soort van reorganisatie voor wat betreft de afdeling waar ik werk. Ik ben al maanden in de stress en stikzenuwachtig. Morgen heb ik een gesprek met de directeur van een ander bedrijf onder dezelfde holding, om hopelijk mijn overgang daar naartoe definitief te maken. Maar op dit moment ben ik des te zenuwachtiger.

Komt bij dat dochterlief dit weekend jarig is en daar niet mee om kan gaan. Die heeft de ene oncontroleerbare bui na de ander. En ik ben ZO moe dat ik er niet altijd meer even adequaat op kan reageren.

Even pfffff.
pi_211162192
quote:

[..]

Ik denk het niet, ik zat op een rk basisschool en die was behoorlijk slecht _O-
pi_211162211
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 12:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Plus dat ik het gewoon belangrijk vind dat ze zaken meekrijgen die in onze maatschappij verankerd zijn, gezien ze allerlei joods-christelijke zaken thuis ook al amper meekrijgen, want laten we eerlijk zijn, cadeautjes onder de kerstboom en een paasontbijt zijn niet educatief.
Op onze openbare school komen de achtergronden van deze (en andere) feesten wel aan bod, maar wordt het niet verkondigd als waarheid en daar zit voor mij wel een cruciaal verschil :)
  woensdag 1 november 2023 @ 23:09:56 #235
37150 livelink
pi_211162334
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 21:45 schreef Schanu het volgende:
Iets totaal anders. Mijn werk zit in een soort van reorganisatie voor wat betreft de afdeling waar ik werk. Ik ben al maanden in de stress en stikzenuwachtig. Morgen heb ik een gesprek met de directeur van een ander bedrijf onder dezelfde holding, om hopelijk mijn overgang daar naartoe definitief te maken. Maar op dit moment ben ik des te zenuwachtiger.

Komt bij dat dochterlief dit weekend jarig is en daar niet mee om kan gaan. Die heeft de ene oncontroleerbare bui na de ander. En ik ben ZO moe dat ik er niet altijd meer even adequaat op kan reageren.

Even pfffff.
Sterkte Schanu. Hopelijk kom je snel in een wat rustiger vaarwater qua werk en thuis.
pi_211163419
quote:
Evengoed zou ik heel veel drempels over moeten voor ik zou kiezen voor een school vanuit een bepaalde geloofsovertuiging, het staat zo ver van me af (niet geloof als cultureel concept maar het idee dat het wáár is).
Voor het gemak maar even quoten dan hoef ik het niet te schrijven.

Limburg, dus ook katholiek gestart en de hele riedel van dopen, communie en vormsel in de pocket. Toen ik erachter kwam dat de kerk subsidie krijgt voor iedereen die er formeel lid van is, heb ik me direct uitgeschreven. Om het geloof op zich en omdat ik niks te maken wil hebben met het instituut om hun grondhouding jegens homoseksualiteit.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_211163425
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 12:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat is wel een bijzondere veralgemenisering, de kwaliteit van onderwijs koppelen aan een factor die daar in principe niks mee te maken heeft *)
pi_211163434
[/b]
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 13:56 schreef trui het volgende:

[..]
Ik heb in Utrecht altijd begrepen dat juist de strenger christelijke scholen ook veel moslims aantrokken. Vanuit de gedachte dat het beter was op een school van een ander geloof te zitten dan op een goddeloze.
  donderdag 2 november 2023 @ 07:14:44 #239
37150 livelink
pi_211163482
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2023 06:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Voor het gemak maar even quoten dan hoef ik het niet te schrijven.

Limburg, dus ook katholiek gestart en de hele riedel van dopen, communie en vormsel in de pocket. Toen ik erachter kwam dat de kerk subsidie krijgt voor iedereen die er formeel lid van is, heb ik me direct uitgeschreven. Om het geloof op zich en omdat ik niks te maken wil hebben met het instituut om hun grondhouding jegens homoseksualiteit.
Dit is ook mijn verhaal. Mijn ouders zijn nog steeds heel actief in de kerk. Mijn vader is lekenpastoor, maar ik heb me ook actief uit laten schrijven en voor onze kinderen bewust openbare scholen gekozen. Mijn kinderen zijn ook niet gedoopt. Verder respecteer ik natuurlijk mijn ouders en hun beleving van het geloof. Net zoals zij onze keuzes hebben gerespecteerd.
pi_211163498
Sterkte Schanu en succes met je gesprek vandaag.

Wie was ookalweer een armbandje verloren? @Tink89 was jij dat? Heb je hem nog gevonden?

Ik ben gisteren mijn huissleutels verloren en ik heb gehuild als een klein kind. Slaat natuurlijk nergens op, het is maar een sleutel… maar toch.
Denk dat er ook wat andere spanning zat die er uit moest
pi_211163536
Oh wat spannend @schanu.
Hopelijk een positief gesprek. Oei en nog even sterkte met je dochter.

Voor wie in code oranje zit (ik in ieder geval 😢🌬), sterkte vandaag!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211163595
Hier ook code oranje en ik vrees, alweer, voor mijn schutting. Misschien goed als ie omflikkert, scheelt me stress :')

Boh, sleutels kwijt is best kut @amaranta
Man raakte die van hem kwijt, en dat was me een bos :X Kan geen nieuwe huissleutel laten maken want kaartje is kwijt :') Nu heeft ie de backupsleutel van zn broer. Niet handig want die kan er nu niet in, in geval van nood.
If they say
pi_211163608
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 07:44 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier ook code oranje en ik vrees, alweer, voor mijn schutting. Misschien goed als ie omflikkert, scheelt me stress :')

Boh, sleutels kwijt is best kut @:amaranta
Man raakte die van hem kwijt, en dat was me een bos :X Kan geen nieuwe huissleutel laten maken want kaartje is kwijt :') Nu heeft ie de backupsleutel van zn broer. Niet handig want die kan er nu niet in, in geval van nood.
Gevalletje verzekering dan ;)

Het waait hier (regio Den Haag) al behoorlijk. Ben benieuwd of schuttingen van de overburen nu wel gaan. Bij de vorige storm hingen ze aan de schutting.
Denk dat ik zo alleen even de parasol en de hoes van de bank in de schuur ga leggen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211163644
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 07:44 schreef Mushanga71 het volgende:

Boh, sleutels kwijt is best kut @:amaranta
Het kaartje heb ik, dus dat is geen probleem. Sleutel hadden we ook nog 1 reserve. Ik ben nog terug gefietst, want ik heb wel een idee waar ik hem ben verloren (toen ik stopte om mn regenjas aan te trekken, misschien per ongeluk mee uit mn krat getrokken), maar daar lag niks. Nu was het ook donker en nat, dus dat zoekt ook niet fijn.
Ik heb goede hoop eerlijk gezegd dat iemand ze opgeraapt heeft en dat ze nog wel boven water gaan komen.
pi_211163660
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2023 07:47 schreef Vicky het volgende:

[..]
Gevalletje verzekering dan ;)

Het waait hier (regio Den Haag) al behoorlijk. Ben benieuwd of schuttingen van de overburen nu wel gaan. Bij de vorige storm hingen ze aan de schutting.
Denk dat ik zo alleen even de parasol en de hoes van de bank in de schuur ga leggen.
Hier nu bij vlagen en het is nog droog.
Parasol opruimen is idd wel handig :Y
Nou, denk niet dat de schutting nog iets waard is. Het is meer de ellende die het geeft. Tijdgebrek ed om het te fixen.
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2023 07:57 schreef amaranta het volgende:

[..]
Het kaartje heb ik, dus dat is geen probleem. Sleutel hadden we ook nog 1 reserve. Ik ben nog terug gefietst, want ik heb wel een idee waar ik hem ben verloren (toen ik stopte om mn regenjas aan te trekken, misschien per ongeluk mee uit mn krat getrokken), maar daar lag niks. Nu was het ook donker en nat, dus dat zoekt ook niet fijn.
Ik heb goede hoop eerlijk gezegd dat iemand ze opgeraapt heeft en dat ze nog wel boven water gaan komen.
Mazzel dan dat je het kaartje nog hebt. En wie weet wordt ie gevonden :)
If they say
pi_211163661
Hopelijk vind je de sleutels snel terug @amaranta. Ik snap je tranen wel, zou denk ik precies zo hebben gereageerd.

Sterkte iedereen die vandaag in de storm zit! Ik woon in Overijssel, het zou aan ons voorbij moeten trekken maar er stond een aardig krachtige wind toen ik net naar kantoor ging. Dan zal het in andere gebieden wel flink losgaan :o
pi_211163678
Thuis met 2 zieke kinderen en een nogal heftige deadline morgen. Hoezee.
Voordeel is wel dat ik code oranje niet in hoef.

Bij school van verloofde 6 ziekmeldingen van leerkrachten. Het is echt herfst he.
pi_211163864
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 08:02 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Hier nu bij vlagen en het is nog droog.
Parasol opruimen is idd wel handig :Y
Nou, denk niet dat de schutting nog iets waard is. Het is meer de ellende die het geeft. Tijdgebrek ed om het te fixen.
[..]
Mazzel dan dat je het kaartje nog hebt. En wie weet wordt ie gevonden :)
Alles wat enigszins los hing/stond/lag is veilig opgeborgen in de schuur. T haar rooster is aangepast. Ze zou tot 15.25 les hebben, nu maar tot 12.10
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211163867
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 08:06 schreef exode het volgende:

Bij school van verloofde 6 ziekmeldingen van leerkrachten. Het is echt herfst he.
Oei succes!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211163899
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 08:06 schreef exode het volgende:

Beterschap
pi_211163905
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2023 08:35 schreef Vicky het volgende:

[..]
Alles wat enigszins los hing/stond/lag is veilig opgeborgen in de schuur. T haar rooster is aangepast. Ze zou tot 15.25 les hebben, nu maar tot 12.10
Netjes dat haar rooster is aangepast.
Zoon kreeg een appje van school. Dat er gevraagd werd of school wel doorging? Ja dus, tot er iets anders wordt gemeld. We zien het wel.
If they say
pi_211163915
Beterschap voor de kindjes @exode en succes voor jou :{
If they say
pi_211163945
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2023 07:30 schreef Vicky het volgende:
Oh wat spannend @:schanu.
Hopelijk een positief gesprek. Oei en nog even sterkte met je dochter.

Voor wie in code oranje zit (ik in ieder geval 😢🌬), sterkte vandaag!
Strand Zeeland hier. Het valt me tot nu toe nog mee. Breng en haal de meiden wel even vandaag want fietsen vond ik een matig idee.
Alles binnen gezet want ik verwacht rondvliegende trampolines, als de storm zal gaan als voorspelt.
Met een meidenkwartet
pi_211163989
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2023 08:46 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Strand Zeeland hier. Het valt me tot nu toe nog mee. Breng en haal de meiden wel even vandaag want fietsen vond ik een matig idee.
Alles binnen gezet want ik verwacht rondvliegende trampolines, als de storm zal gaan als voorspelt.
Succes daar!
Trampoline staat bij ons gelukkig nog niet.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 08:41 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Netjes dat haar rooster is aangepast.
Zoon kreeg een appje van school. Dat er gevraagd werd of school wel doorging? Ja dus, tot er iets anders wordt gemeld. We zien het wel.
Kreeg net een brief in de mail van school. Netjes gedaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211163993
Hier waait het heeeeeel hard en dat geeft bijzondere schouwspellen in de voortuin met vogels die bij de voederbak aan ons raam proberen te komen.
Wel handig, gratis entertainment voor de kinderen.
pi_211164001
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 08:53 schreef exode het volgende:
Hier waait het heeeeeel hard en dat geeft bijzondere schouwspellen in de voortuin met vogels die bij de voederbak aan ons raam proberen te komen.
Wel handig, gratis entertainment voor de kinderen.
Dat vraagt om een filmpje 🤣🤣
Wij hadden een losse hanger met pindakaaspot en birdcake. Heb ze allebei weggehaald. Net als de wespenvangers. Damn, die zaten echt bommetjevol
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211164019
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2023 08:54 schreef Vicky het volgende:

[..]
Dat vraagt om een filmpje 🤣🤣
Wij hadden een losse hanger met pindakaaspot en birdcake. Heb ze allebei weggehaald. Net als de wespenvangers. Damn, die zaten echt bommetjevol
De pindakaaspot zorgde hier voor ruzies tussen alle vogels die er in de omgeving voorkomen. Hierdoor flikkerde dat ding uit de houder en kwam er ander ongedierte op af, wij denken ook die muizen (die nog steeds weg zijn). Maar ook katten kwamen hem uitlikken.

Er hangen bollen in de boom en zo'n doorzichtig ding aan het raam met vogelzaad. Het is hier steeds binnen een dag of 3 helemaal op dus we blijven bijvullen.

De kinderen vinden het altijd geweldig, B gaat dan met zijn vogelboekje bij de vensterbank zitten.
pi_211164052
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 08:57 schreef exode het volgende:

[..]
De pindakaaspot zorgde hier voor ruzies tussen alle vogels die er in de omgeving voorkomen. Hierdoor flikkerde dat ding uit de houder en kwam er ander ongedierte op af, wij denken ook die muizen (die nog steeds weg zijn). Maar ook katten kwamen hem uitlikken.

Er hangen bollen in de boom en zo'n doorzichtig ding aan het raam met vogelzaad. Het is hier steeds binnen een dag of 3 helemaal op dus we blijven bijvullen.

De kinderen vinden het altijd geweldig, B gaat dan met zijn vogelboekje bij de vensterbank zitten.
Onze tuin is afgezet met een net zodat onze katten niet uit de tuin kunnen.
We hadden een pindakaaspot aan de schuur hangen. Op een gegeven moment zat er een gat in het net. Een dag later zag A een rat door het gat klimmen en de pindakaaspot leegvreten.

Wij hebben nu zo'n hanger voor de pindakaaspot zodat alleen nog de mezen ervan kunnen eten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211164062
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2023 09:03 schreef Vicky het volgende:

[..]
Onze tuin is afgezet met een net zodat onze katten niet uit de tuin kunnen.
We hadden een pindakaaspot aan de schuur hangen. Op een gegeven moment zat er een gat in het net. Een dag later zag A een rat door het gat klimmen en de pindakaaspot leegvreten.

Wij hebben nu zo'n hanger voor de pindakaaspot zodat alleen nog de mezen ervan kunnen eten.
Slim! Hier hangt het zo dat er geen andere dieren bij kunnen. Zelfs de dikke duiven lukt het niet, die loeren wel en knallen ook wel eens tegen ons raam aan, maar ze kunnen hun dikke billen niet kwijt bij de hanger.
pi_211164109
Succes @exode, klinkt pittig. En beterschap voor de kinderen!
pi_211164120
Mijn gesprek van vandaag is verzet naar maandag, blijft het dus nog wat langer spannend. Wel genoeg afleiding dit weekend met de verjaardag van dochterlief :+
pi_211164260
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 09:10 schreef Schanu het volgende:
Mijn gesprek van vandaag is verzet naar maandag, blijft het dus nog wat langer spannend. Wel genoeg afleiding dit weekend met de verjaardag van dochterlief :+
Oh ja, dan heb je iig afleiding genoeg ;)
Zoon is volgende week jarig en ik bestelde net zijn kadootjes. Eindelijk. Meneer ging als een pingpongbal tussen 8 mensen heen en weer met wat ie wilde hebben. Heb ik de knoop maar doorgehakt :P
If they say
pi_211164268
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 09:10 schreef Schanu het volgende:
Ach dat is ook vervelend, moet je het hele weekend nog door inderdaad... Maar gelukkig wat afleiding!

Beterschap @exode. Vriendlief is al bijna een week ziek, de oudste hoest al 3 weken en vandaag is de jongste ook thuis met keelpijn en hoofdpijn. Yay herfst :'). Ik hoop maar dat ik nog even niet ten prooi val aan de virussen. Geen tijd voor hoor.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211164640
@Vicky, Beterschap :*

@Schanu, :* hopelijk gauw meer duidelijkheid, succes met het gesprek maandag en dan hopelijk ook meer rust voor je dochter!

@amaranta :* sleutels kwijt is shit, hopelijk komen ze nog boven water.

@exode, succes/sterkte voor vandaag en beterschap voor de kinderen.

Hier (drenthe) waait het flink, maar wij hebben niet eens code geel dus de kinderen zijn gewoon op de fiets. Het regende, dus de jongste puber probeerde me nog wel even zover te krijgen dat ik ze zou brengen... helaas voor haar mislukt.
Regenpak ziet er niet uit... tja het is dat of nat. Kies maar.
Uiteindelijk ging alleen de regenbroek aan, ze deed haar winterjas er wel bij aan zodat ze droger bleef want anders zag het er niet uit.
Zelfde kind wat me vorige maand overtuigde dat er toch echt een regenjas bij moest want dat was handig... :') gelukkig had ik 30% korting. Ik gooi het ding wel op marktplaats :X
pi_211165792
Mijn moeder was gisteren haar sleutels (en die van mij en m’n zus) ook kwijt geraakt. Gelukkig waren er eerlijke vinders die ze bij het gemeentehuis hadden afgegeven. Dus daar heb ik ze gister middag opgehaald (ze was ze bij ons in het dorp verloren).

Ik heb de kinderen ook op het hart gedrukt voorzichtig te zijn als ze vanmiddag uit school komen (en weer gaan sporten).
  donderdag 2 november 2023 @ 11:59:11 #266
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211165845
Ik ben elke dag 3x mijn sleutels kwijt en ook mijn hoofd. Als we ook weggaan, bedenk ik me nog 10 andere dingen die ik had moeten doen. "Mamaaaaaaa, gaan we nou? Je verzint er telkens iets bij!" Mijn hoofd is een beetje geshuffeld geloof ik.
pi_211167267
Zoon is thuis. School besloot toch om maar eerder dicht te gaan.

Het valt hier nog mee *klopt af*
If they say
  donderdag 2 november 2023 @ 14:12:17 #268
35189 Troel
scherp en bot
pi_211167746
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 08:02 schreef Schanu het volgende:
Hopelijk vind je de sleutels snel terug @:amaranta. Ik snap je tranen wel, zou denk ik precies zo hebben gereageerd.

Sterkte iedereen die vandaag in de storm zit! Ik woon in Overijssel, het zou aan ons voorbij moeten trekken maar er stond een aardig krachtige wind toen ik net naar kantoor ging. Dan zal het in andere gebieden wel flink losgaan :o
Dit, toen ik om 11 uur naar buiten stapte bij de arbodienst werd ik zowat van mijn sokken geblazen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 2 november 2023 @ 14:43:13 #269
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211168070
quote:
7s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:12 schreef Troel het volgende:

[..]
Dit, toen ik om 11 uur naar buiten stapte bij de arbodienst werd ik zowat van mijn sokken geblazen!
Ook hier in Limburg waait het - voor ons doen - idioot hard. En m'n man heeft zo z'n motorrijdexamen _O-
  donderdag 2 november 2023 @ 15:24:58 #270
37150 livelink
pi_211168517
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:43 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ook hier in Limburg waait het - voor ons doen - idioot hard. En m'n man heeft zo z'n motorrijdexamen _O-
Gaat het wel door? Hier is direct naast ons huis een flinke boom omgewaaid. Heeft gelukkig verder niks geraakt.
pi_211168716
We zitten nu tussen windkracht 8 en 9
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 2 november 2023 @ 16:17:05 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211169032
Ik appte mijn kind net heel zorgzaam: je hoeft niet naar huiswerkbegeleiding hoor lieverd, met die storm.
Antwoord: En bedankt... ik zet net mijn fiets op slot.
:o :D #faalouder

Ik ga hem zo wel braaf halen als hij klaar is. O-)
  Moderator donderdag 2 november 2023 @ 16:21:25 #273
382129 crew  Donna
pi_211169088
quote:

[..]
Dat gaat toch niet door lijkt me?
pi_211169698
Mijn kind kwam net thuis, ze was met vriendinnetje op de fiets naar huis en als ze een seconde later waren geweest dan hadden ze een tak op hun hoofd gehad... en dan waait het hier in Drenthe echt niet heel hard...
Engeltje op de schouder denk ik.
  donderdag 2 november 2023 @ 17:18:00 #275
35189 Troel
scherp en bot
pi_211169724
quote:

[..]
Doorgegaan en zo ja: gehaald?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 2 november 2023 @ 17:48:43 #276
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_211170008
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 16:21 schreef Donna het volgende:

[..]
Dat gaat toch niet door lijkt me?
Lijkt me ook niet, zou het onverantwoord vinden
Today is life -

Dale Carnegie
pi_211171370
Het waait hier best hard, maar niks spannends. Kon gewoon met de klas naar de gymzaal lopen vanmiddag.

Ik ben bekaf. Stond vandaag alleen voor de klas door meerdere zieke collega's. Heb echt heel hard gewerkt om iedereen te geven wat hij/zij nodig had, geen pauze gehad tussen 8.20 en 14.40u en had toen nog een overleg van 15 tot 17u, dus daarna moest ik nog opruimen enz. En dan krijg je als dank een klaag bericht van een ouder. Zucht. *Laat het los*
  donderdag 2 november 2023 @ 21:23:15 #278
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211173697
Ik moest Max op de fiets gaan halen door de terrorwind. Ik zijn helm meenemen in mijn fietsmand. Waait mijn fiets om en rolt die fietshelm ongeveer 3 voetbalvelden over (BSO zit bij de voetbalclub). Leek wel of ik in een episode van Mr. Bean zat.

Trouwens! Iemand de gouden tip voor een overnachtingsadres in Amersfoort van komende zaterdag op zondag? Waar is de tijd dat je voor een leuk bedrag een lastminute kon regelen....
  donderdag 2 november 2023 @ 21:41:26 #279
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211173931
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 21:23 schreef Quoi het volgende:
Trouwens! Iemand de gouden tip voor een overnachtingsadres in Amersfoort van komende zaterdag op zondag? Waar is de tijd dat je voor een leuk bedrag een lastminute kon regelen....
Ik heb geen idee maar als t niet lukt kan je wel hier logeren? Wel in een huis met vroeg ontwakende kinderen. App maar indien interesse.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_211174128
quote:
Ik moest Max op de fiets gaan halen door de terrorwind. Ik zijn helm meenemen in mijn fietsmand. Waait mijn fiets om en rolt die fietshelm ongeveer 3 voetbalvelden over (BSO zit bij de voetbalclub). Leek wel of ik in een episode van Mr. Bean zat.

Oei. Er zit wel vanalles maar ik woon er en mijn familie ook dus heb dat nooit nodig. :+ Ik ga er nog even heel hard over nadenken.
  donderdag 2 november 2023 @ 21:53:29 #281
35189 Troel
scherp en bot
pi_211174145
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 21:52 schreef Bami het volgende:

[..]
Oei. Er zit wel vanalles maar ik woon er en mijn familie ook dus heb dat nooit nodig. :+ Ik ga er nog even heel hard over nadenken.
Logeren bij Bami dus :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211174321
Haha ik vind het prima alleen we zijn niet thuis. En man zit er minder op te wachten denk ik. :D
  donderdag 2 november 2023 @ 22:03:58 #283
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211174348
quote:

Het NH hotel? Tussen het station en de binnenstad.
Als je niet bij de stad hoeft te zitten dan zou het Bastion hotel bij De Wieken misschien ook wat kunnen zijn?

En verder uiteraard het Berghotel.
Er zit ook nog een vd Valk geloof ik, bij Kattenbroek, en in Leusden.
Herstel: die in Kattenbroek is een Campanille hotel.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211174402
Er zit ook wel een Van der Valk, maar die ligging is wat ongezellig. Hotel zelf is verder prima volgens mij.
  donderdag 2 november 2023 @ 22:07:35 #285
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211174406
Lief O+ We zijn met z'n drietjes en die hotels die je noemt hebben dus niks in die categorie. Of voor ¤250 }:|
  Moderator donderdag 2 november 2023 @ 22:14:23 #286
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211174488
Moet het in Amersfoort zelf zijn @Quoi? Wij hebben vorig jaar in Soesterberg overnacht bij Kontakt der Kontinenten, dat beviel goed! Is 10 minuten rijden naar Amersfoort.

@Lemijn ben jij verhuisd? Jij woonde toch in Amsterdam?

Ook eens in het Fletcher verbleven, zit ook aan de rand van de stad maar je kan er wel prachtig wandelen bij Klein Zwitserland :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 2 november 2023 @ 22:15:10 #287
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211174503
Oh, met z’n drieën past hier niet inderdaad.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 2 november 2023 @ 22:17:29 #288
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211174537
Op booking.com zie ik trouwens Campanile hotel voor ¤160.
  donderdag 2 november 2023 @ 22:31:47 #289
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211174718
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2023 22:14 schreef MaJo het volgende:
Moet het in Amersfoort zelf zijn @:Quoi? Wij hebben vorig jaar in Soesterberg overnacht bij Kontakt der Kontinenten, dat beviel goed! Is 10 minuten rijden naar Amersfoort.

@:Lemijn ben jij verhuisd? Jij woonde toch in Amsterdam?

Ook eens in het Fletcher verbleven, zit ook aan de rand van de stad maar je kan er wel prachtig wandelen bij Klein Zwitserland :)
Wij waren pas in Soest en toen zag ik een bordje met dat Kontakt der Kontinenten. Die naam! Even de historie uitgezocht. Ik ga kijken, goeie tip.

@Lemijn Ik ga nog eens kijken bij Campanile. Er was een reden waarom ik dat weer heb weggeklikt.

Wat een Amersfoort-clan zit hier eigenlijk.
  donderdag 2 november 2023 @ 22:38:50 #290
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211174773
Mogelijk de totaal onaantrekkelijke locatie?
  donderdag 2 november 2023 @ 22:50:24 #291
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211174896
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 22:38 schreef Lemijn het volgende:
Mogelijk de totaal onaantrekkelijke locatie?
Nee, dat we dan in 2 aparte kamers moeten slapen ;(

Ik zou bijna een tweepersoonskamer ergens willen boeken en dan gewoon het matras uit onze camper meesmokkelen.
  donderdag 2 november 2023 @ 22:59:14 #292
35189 Troel
scherp en bot
pi_211174979
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2023 22:50 schreef Quoi het volgende:

[..]
Nee, dat we dan in 2 aparte kamers moeten slapen ;(

Ik zou bijna een tweepersoonskamer ergens willen boeken en dan gewoon het matras uit onze camper meesmokkelen.
Luchtbed?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211176060
Dat Bastion schijnt wel prima te zijn hebben we van kennissen gehoord, maar wel wat buiten het centrum.

Dat Campanile is wel echt treurnis ten top (ten minste toen ik er nog met grote regelmaat langskwam).

Anders inderdaad het VanderValk. Er is ook nog een VanderValk in Leusden, dat is op 10 minuten rijden van Amersfoort Centrum (net als die VanderValk in Amersfoort langs de A1).

Mercure Hotel is ook nog een optie.

Indien overnachten in Amersfoort geen must is, heb je ook nog het Hilton in Soestduinen of het Golden Tulip in Nijkerk (daar zie ik nog een familiekamer voor ¤ 177 excl. ontbijt beschikbaar via Booking).

En anders via AirBnB?

[ Bericht 23% gewijzigd door TolstoiFan op 03-11-2023 07:28:10 ]
  vrijdag 3 november 2023 @ 07:45:55 #294
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211176105
Doorgegaan en geslaagd! Andere cbr's waren blijkbaar wel team afzeggen, maar in Venlo ging het door. Terwijl er even verderop in Venray een voetganger is overleden door een omgevallen boom. Ik was heel blij toen hij weer thuis was.

Ik ga vandaag met twee kinderen gymschoenen shoppen. Oh Joy... Ik combineer m maar met een ijsje voor hun en koffie voor mij, wordt het misschien nog gezellig.
pi_211176111
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2023 22:14 schreef MaJo het volgende:

Hier waren wij in de herfstvakantie, en het was prima. Mooie omgeving om te wandelen.
  vrijdag 3 november 2023 @ 07:51:53 #296
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211176131
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2023 07:22 schreef TolstoiFan het volgende:
Dat Bastion schijnt wel prima te zijn hebben we van kennissen gehoord, maar wel wat buiten het centrum.

Dat Campanile is wel echt treurnis ten top (ten minste toen ik er nog met grote regelmaat langskwam).

Anders inderdaad het VanderValk. Er is ook nog een VanderValk in Leusden, dat is op 10 minuten rijden van Amersfoort Centrum (net als die VanderValk in Amersfoort langs de A1).

Mercure Hotel is ook nog een optie.

Indien overnachten in Amersfoort geen must is, heb je ook nog het Hilton in Soestduinen of het Golden Tulip in Nijkerk (daar zie ik nog een familiekamer voor ¤ 177 excl. ontbijt beschikbaar via Booking).

En anders via AirBnB?
Thanks! Ik heb natuurlijk al deze hotels al gevonden ;) Maar die hebben of geen plek of willen ons op 2 kamers of zijn gruwelijk duur. Airbnb: niks.

Vanmiddag maar eens een knoop over doorhakken. Eerst een radioactive flight door de scan. Ik heb mezelf een krullenkapper kado gedaan tijdens de 3,5 uur wachttijd.
pi_211176646
Korte nacht, maar yes ondanks zieke kinderen deadline hartstikke gehaald en al goedgekeurd door onze Board.
Ik had het deze week nogal druk dus uiteraard was de timing nogal beroerd.

Is je schutting blijven staan Mush?
Niemand schade?

Hier ging het vannacht ook nog wel tekeer, maar alles is heel hoor. Bij de vorige stormen was er in het dorp best veel schade, nu niets gehoord.
pi_211177446
Yay exode, dan kan jij lekker het weekend in. Hopelijk voelen de kinderen zich ook snel beter.

Ik had ook gehoopt vandaag een deadline te halen en volgende week wat meer tijd te hebben voor andere dingen. Maar helaas, omdat ik nog wacht op input van een aantal instellingen, heb ik het moeten uitstellen tot begin volgende week -O-. Maar goed, hoe dan ook bijna klaar.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211177463
Oooh, na 4 maanden buiten douchen kon ik deze week eindelijk in de nieuwe douche. En vandaag lig ik in ons nieuwe bad O+ O+
pi_211177624
Zij die net speciaal in de auto stapten om 15 kilometer te rijden om een Pumpkin Spice latte te halen bij Starbucks omdat ik die wel verdiend had en er daar achter kwamen dat ze die maar tot 1 november verkopen, groeten u.

Ik drink het hele jaar zwarte koffie, maar echt wat vind ik die dingen lekker. En het was mijn cheatding he vandaag. Dus om het goed te maken, eten we vanavond frietjes.
pi_211177625
Want het is al Kerst bij Starbucks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')