Meestal zijn openbare scholen ook wel wat meer gemengd anders?quote:Op woensdag 1 november 2023 12:46 schreef exode het volgende:
Het is de enige niet witte school in het dorp, dat was voor ons ook wel een doorslaggevende factor. Echt alles loopt door elkaar.
Ja, dat dacht ik ook. Maar hier is het dus anders. Het viel ons bij de rondleidingen al op en we horen het ook van ouders in de straat die hun kind op de openbare school hebben.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:56 schreef trui het volgende:
[..]
Meestal zijn openbare scholen ook wel wat meer gemengd anders?
Wij wel, maar die liedjes leren ze thuis en niet op schoolquote:Op woensdag 1 november 2023 09:04 schreef LeSage het volgende:
Zijn jullie dan zelf ook gelovig, dat ze die liedjes thuis zingen?
Ik denk het niet, ik zat op een rk basisschool en die was behoorlijk slechtquote:Op woensdag 1 november 2023 11:45 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar ligt dat dan echt aan het feit dat die school openbaar was en is dat opgelost met een geloofsrichting?
Ik heb wel bewust gekozen voor algemeen bijzonder onderwijs omdat omdat ik me vroeger zelf de schurft verveelde met klassikale lessen. Maar ik realiseer me ook wel dat er in 37 jaar een heleboel veranderd is. Mijn nichtje zit op de school waar ik naar toe ging vroeger en die profileren zich enorm als school voor excellentie, talentontwikkeling en dergelijke en ik word bijna vinnig van de ironie, wat een pedagogische en didactische armoede was het daar vroegerhet is maar goed dat mijn zus daar is blijven wonen en niet ik want ik weet niet of ik me eroverheen had kunnen zetten. Evengoed zou ik heel veel drempels over moeten voor ik zou kiezen voor een school vanuit een bepaalde geloofsovertuiging, het staat zo ver van me af (niet geloof als cultureel concept maar het idee dat het wáár is).
Op onze openbare school komen de achtergronden van deze (en andere) feesten wel aan bod, maar wordt het niet verkondigd als waarheid en daar zit voor mij wel een cruciaal verschilquote:Op woensdag 1 november 2023 12:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat weet ik niet of het daar aan lag, maar ik ging het risico niet nemen.
Plus dat ik het gewoon belangrijk vind dat ze zaken meekrijgen die in onze maatschappij verankerd zijn, gezien ze allerlei joods-christelijke zaken thuis ook al amper meekrijgen, want laten we eerlijk zijn, cadeautjes onder de kerstboom en een paasontbijt zijn niet educatief.
Sterkte Schanu. Hopelijk kom je snel in een wat rustiger vaarwater qua werk en thuis.quote:Op woensdag 1 november 2023 21:45 schreef Schanu het volgende:
Iets totaal anders. Mijn werk zit in een soort van reorganisatie voor wat betreft de afdeling waar ik werk. Ik ben al maanden in de stress en stikzenuwachtig. Morgen heb ik een gesprek met de directeur van een ander bedrijf onder dezelfde holding, om hopelijk mijn overgang daar naartoe definitief te maken. Maar op dit moment ben ik des te zenuwachtiger.
Komt bij dat dochterlief dit weekend jarig is en daar niet mee om kan gaan. Die heeft de ene oncontroleerbare bui na de ander. En ik ben ZO moe dat ik er niet altijd meer even adequaat op kan reageren.
Even pfffff.
Voor het gemak maar even quoten dan hoef ik het niet te schrijven.quote:Op woensdag 1 november 2023 11:45 schreef Clubsoda het volgende:
Evengoed zou ik heel veel drempels over moeten voor ik zou kiezen voor een school vanuit een bepaalde geloofsovertuiging, het staat zo ver van me af (niet geloof als cultureel concept maar het idee dat het wáár is).
Dat is wel een bijzondere veralgemenisering, de kwaliteit van onderwijs koppelen aan een factor die daar in principe niks mee te maken heeftquote:Op woensdag 1 november 2023 12:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat weet ik niet of het daar aan lag, maar ik ging het risico niet nemen.
Plus dat ik het gewoon belangrijk vind dat ze zaken meekrijgen die in onze maatschappij verankerd zijn, gezien ze allerlei joods-christelijke zaken thuis ook al amper meekrijgen, want laten we eerlijk zijn, cadeautjes onder de kerstboom en een paasontbijt zijn niet educatief.
Ik heb in Utrecht altijd begrepen dat juist de strenger christelijke scholen ook veel moslims aantrokken. Vanuit de gedachte dat het beter was op een school van een ander geloof te zitten dan op een goddeloze.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:56 schreef trui het volgende:
[..]
Meestal zijn openbare scholen ook wel wat meer gemengd anders?
Dit is ook mijn verhaal. Mijn ouders zijn nog steeds heel actief in de kerk. Mijn vader is lekenpastoor, maar ik heb me ook actief uit laten schrijven en voor onze kinderen bewust openbare scholen gekozen. Mijn kinderen zijn ook niet gedoopt. Verder respecteer ik natuurlijk mijn ouders en hun beleving van het geloof. Net zoals zij onze keuzes hebben gerespecteerd.quote:Op donderdag 2 november 2023 06:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Voor het gemak maar even quoten dan hoef ik het niet te schrijven.
Limburg, dus ook katholiek gestart en de hele riedel van dopen, communie en vormsel in de pocket. Toen ik erachter kwam dat de kerk subsidie krijgt voor iedereen die er formeel lid van is, heb ik me direct uitgeschreven. Om het geloof op zich en omdat ik niks te maken wil hebben met het instituut om hun grondhouding jegens homoseksualiteit.
Gevalletje verzekering danquote:Op donderdag 2 november 2023 07:44 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier ook code oranje en ik vrees, alweer, voor mijn schutting. Misschien goed als ie omflikkert, scheelt me stress![]()
Boh, sleutels kwijt is best kut @:amaranta
Man raakte die van hem kwijt, en dat was me een bosKan geen nieuwe huissleutel laten maken want kaartje is kwijt
Nu heeft ie de backupsleutel van zn broer. Niet handig want die kan er nu niet in, in geval van nood.
Het kaartje heb ik, dus dat is geen probleem. Sleutel hadden we ook nog 1 reserve. Ik ben nog terug gefietst, want ik heb wel een idee waar ik hem ben verloren (toen ik stopte om mn regenjas aan te trekken, misschien per ongeluk mee uit mn krat getrokken), maar daar lag niks. Nu was het ook donker en nat, dus dat zoekt ook niet fijn.quote:Op donderdag 2 november 2023 07:44 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier ook code oranje en ik vrees, alweer, voor mijn schutting. Misschien goed als ie omflikkert, scheelt me stress![]()
Boh, sleutels kwijt is best kut @:amaranta
Man raakte die van hem kwijt, en dat was me een bosKan geen nieuwe huissleutel laten maken want kaartje is kwijt
Nu heeft ie de backupsleutel van zn broer. Niet handig want die kan er nu niet in, in geval van nood.
Hier nu bij vlagen en het is nog droog.quote:Op donderdag 2 november 2023 07:47 schreef Vicky het volgende:
[..]
Gevalletje verzekering dan
Het waait hier (regio Den Haag) al behoorlijk. Ben benieuwd of schuttingen van de overburen nu wel gaan. Bij de vorige storm hingen ze aan de schutting.
Denk dat ik zo alleen even de parasol en de hoes van de bank in de schuur ga leggen.
Mazzel dan dat je het kaartje nog hebt. En wie weet wordt ie gevondenquote:Op donderdag 2 november 2023 07:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het kaartje heb ik, dus dat is geen probleem. Sleutel hadden we ook nog 1 reserve. Ik ben nog terug gefietst, want ik heb wel een idee waar ik hem ben verloren (toen ik stopte om mn regenjas aan te trekken, misschien per ongeluk mee uit mn krat getrokken), maar daar lag niks. Nu was het ook donker en nat, dus dat zoekt ook niet fijn.
Ik heb goede hoop eerlijk gezegd dat iemand ze opgeraapt heeft en dat ze nog wel boven water gaan komen.
Alles wat enigszins los hing/stond/lag is veilig opgeborgen in de schuur. T haar rooster is aangepast. Ze zou tot 15.25 les hebben, nu maar tot 12.10quote:Op donderdag 2 november 2023 08:02 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Hier nu bij vlagen en het is nog droog.
Parasol opruimen is idd wel handig![]()
Nou, denk niet dat de schutting nog iets waard is. Het is meer de ellende die het geeft. Tijdgebrek ed om het te fixen.
[..]
Mazzel dan dat je het kaartje nog hebt. En wie weet wordt ie gevonden
Oei succes!quote:Op donderdag 2 november 2023 08:06 schreef exode het volgende:
Thuis met 2 zieke kinderen en een nogal heftige deadline morgen. Hoezee.
Voordeel is wel dat ik code oranje niet in hoef.
Bij school van verloofde 6 ziekmeldingen van leerkrachten. Het is echt herfst he.
Beterschapquote:Op donderdag 2 november 2023 08:06 schreef exode het volgende:
Thuis met 2 zieke kinderen en een nogal heftige deadline morgen. Hoezee.
Voordeel is wel dat ik code oranje niet in hoef.
Bij school van verloofde 6 ziekmeldingen van leerkrachten. Het is echt herfst he.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |