abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 22:01:17 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211151050
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 21:20 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Kom jij maar bij ons chillen in Aqua Mundo! :*
Ook goed!
Neem ik Soneal mee *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211152693
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 22:01 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ook goed!
Neem ik Soneal mee *O*
Gaan we regelen O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_211153668
Zijn jullie dan zelf ook gelovig, dat ze die liedjes thuis zingen?

Mijn kinderen zitten op een openbare basisschool en komen (gelukkig) niet met dit soort liedjes thuis.
Ik leer ze over de achtergrond van geloven, als het toevallig ergens ter sprake komt, zoals nu met Palestina-Israël.

Maar kerkelijke liedjes :{w
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 1 november 2023 @ 09:10:41 #204
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211153707
Ik zing geen religieuze liedjes met mijn kinderen. En school doet volgens mij alleen dingen als 'er is een kindeke geboren op aard' met kerst. Het is een katholieke school, maar gelukkig met een heel milde uitvoering daarvan. Anders waren we ook niet voor deze school gegaan.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 1 november 2023 @ 09:13:14 #205
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_211153729
Hier ook geen religieuze liedjes hoor, gelukkig niet, dan zou ik mijn schoolkeuze in twijfel gaan trekken. Met kerst blijft het ook bij O Denneboom op school. Mijn moeder kent nog wel wat ouderwetse kerstliedjes, en die hebben ze dus wel eens gehoord, maar zelf spontaan zingen, neuh.

We zitten hier meer in de Snollebollekes fase ben ik bang....
  woensdag 1 november 2023 @ 09:13:33 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211153732
Soneal is naar een PC school geweest, wij geloven niet.

Mijn beide kinderen zijn bewust niet naar openbare scholen geweest, mijn oudste in groep 1-3 naar een RK-school om de hoek, en na de verhuizing groep 3-8 naar een PC school om de hoek.
Ze zijn niet naar een openbare geweest omdat ik op een openbare heb gezeten die vreselijk slecht was, dat ging ik niet met mijn kinderen laten gebeuren.

Overigens was er voor mijn oudste na de verhuizing ook geen openbare in de buurt geweest, daar was de keuze PC of reformatorisch, en op die laatste zou een kind van mij zeker niet welkom zijn :')

De liedjes ken ik vooral van de school van Soneal, niet van die van de oudste die in het epicentrum van de biblebelt naar een PC school ging :D
Kan ook de tijdsgeest zijn (19 jaar verschil), zal eens opletten wat kleinzoon leert op diezelfde PC school waar zijn vader naartoe ging.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211153826
A en T zijn ook naar een PC basisschool gegaan. Wij geloven niet, maar ik vind het wel belangrijk dat ze iets meekrijgen.
Plus een openbare zag ik niet zitten.
A ging naar een openbare Dalton VO, T zit op een christelijke VO.

Ze zongen thuis wel eens de liedjes van school.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator / Colorchick woensdag 1 november 2023 @ 09:28:39 #208
382129 crew  Donna
pi_211153849
Ik zat zelf op een Christelijke basisschool en mijn dochter nu op een openbare. Vind het heel jammer dat zij kerst niet vieren op school zoals ik dat altijd gevierd heb (met een stalletje met Jozef en Maria etc, opvoering, kerstverhalen, advent en ga zo maar door). Ik heb daar helemaal niet over nagedacht bij de schoolkeuze.
Pas afgelopen kerst, de eerste kerst op school, viel dat kwartje.
pi_211154213
B en Juul zitten op een Christelijke school, de lichte vorm. Maar er worden wel bijbelverhalen verteld en dus liedjes gezongen. Over een paar weken op zondag is er een speciale dienst in de kerk voor families waar wij via de school ook voor uitgenodigd zijn.

In ons dorp konden we kiezen tussen deze school, een openbare en een Katholieke. Op korte fietsafstand nog meer scholen om uit te kiezen. Er zijn meerdere redenen waarom we voor deze school kozen. De Christelijke inslag was voor ons eigen een nadeel. Ik bedoel 2 moeders....
Maar het bevalt goed, andere geloven komen ook aan de orde en er wordt veel gesproken over de wereld etc.

Wij maken ons totaal niet druk over de liedjes.

Ik ben zoals het Brabander betaamt ;) Katholiek opgevoed, heb alle fases vanaf de doop doorlopen maar mijn ouders waren niet gelovig eigenlijk. Wij zijn niet gelovig en er wordt in huis zelden over het geloof gepraat anders dan informatievoorziening. Zo weet B ook veel over de Islam vanwege zijn beste vriend en een goede vriendin van mij.
  woensdag 1 november 2023 @ 11:14:43 #210
35189 Troel
scherp en bot
pi_211154827
Ik ken, na al die jaren, nog steeds bijna het gehele repertoire van Hanna Lam en Wim ter Burg uit mijn hoofd. Door de jongens kwam daar Elly en Rikkert bij. Ik ga al een aantal jaren niet meer naar de kerk. Ik vind het nog steeds heel erg fijn dat ik een heleboel gewoon mee kan zingen zonder dat ik daarvoor hulpmiddelen nodig heb. Misschien komt er ooit nog een tijd dat ik weer een prettige kerk vind en dat ik wel weer ga en dan hoop ik nog steeds veel te herkennen ;)

En ondanks mijn geloof heb ik geen enkele probleem met twee moeders, twee vaders, noem maar op allemaal ;) Ik had wel moeite met mijn eigen scheiding en nadat ik samengewoond had, moest ik toch ook echt trouwen van mijzelf. Met dat laatste heb ik inmiddels minder moeite (ik heb gewoon meer schijt gekregen aan mensen die iets vinden (maar nog lang niet genoeg).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211154932
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 09:04 schreef LeSage het volgende:

Mijn kinderen zitten op een openbare basisschool en komen (gelukkig) niet met dit soort liedjes thuis.
Ik leer ze over de achtergrond van geloven, als het toevallig ergens ter sprake komt, zoals nu met Palestina-Israël.

Maar kerkelijke liedjes :{w
Ik wel. :Y Niet zo praktiserend momenteel (Pukjes doopdienst met 8 weken oud is de laatste keer dat we naar een dienst geweest zijn en ze is nu ruim een jaar), maar het is zeker een onderdeel van mijn leven.
pi_211155148
quote:
Nee maar kinderen leren een liedje op school en zingen dat uit zichzelf thuis. Dat werkt met christelijke liedjes niet anders dan met andere liedjes.
pi_211155162
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 09:13 schreef Leandra het volgende:
Soneal is naar een PC school geweest, wij geloven niet.

Mijn beide kinderen zijn bewust niet naar openbare scholen geweest, mijn oudste in groep 1-3 naar een RK-school om de hoek, en na de verhuizing groep 3-8 naar een PC school om de hoek.
Ze zijn niet naar een openbare geweest omdat ik op een openbare heb gezeten die vreselijk slecht was, dat ging ik niet met mijn kinderen laten gebeuren.

Overigens was er voor mijn oudste na de verhuizing ook geen openbare in de buurt geweest, daar was de keuze PC of reformatorisch, en op die laatste zou een kind van mij zeker niet welkom zijn :')

De liedjes ken ik vooral van de school van Soneal, niet van die van de oudste die in het epicentrum van de biblebelt naar een PC school ging :D
Kan ook de tijdsgeest zijn (19 jaar verschil), zal eens opletten wat kleinzoon leert op diezelfde PC school waar zijn vader naartoe ging.
Maar ligt dat dan echt aan het feit dat die school openbaar was en is dat opgelost met een geloofsrichting?

Ik heb wel bewust gekozen voor algemeen bijzonder onderwijs omdat omdat ik me vroeger zelf de schurft verveelde met klassikale lessen. Maar ik realiseer me ook wel dat er in 37 jaar een heleboel veranderd is. Mijn nichtje zit op de school waar ik naar toe ging vroeger en die profileren zich enorm als school voor excellentie, talentontwikkeling en dergelijke en ik word bijna vinnig van de ironie, wat een pedagogische en didactische armoede was het daar vroeger :6 het is maar goed dat mijn zus daar is blijven wonen en niet ik want ik weet niet of ik me eroverheen had kunnen zetten. Evengoed zou ik heel veel drempels over moeten voor ik zou kiezen voor een school vanuit een bepaalde geloofsovertuiging, het staat zo ver van me af (niet geloof als cultureel concept maar het idee dat het wáár is).
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 1 november 2023 @ 11:49:35 #214
35189 Troel
scherp en bot
pi_211155206
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 09:13 schreef Leandra het volgende:

Mijn jongens zijn eerst naar de toen PC, inmiddels C basisschool gegaan omdat die in mijn tijd echt goed was. Wezen kijken, noem maar op, had er een goed gevoel bij. Toen kwam er een nieuwe directeur en ging het heeeeeel hard achteruit.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 1 november 2023 @ 12:24:04 #215
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211155570
Ik zat altijd op Christelijke scholen en daar werd wat af gezongen :') O+ Ik vond het heerlijk en heb er fijne herinneringen aan. Mijn ouders waren niet gelovig, ik ben dat ook niet. Het heeft me dus totaal niet gevormd of beperkt in mijn wereldbeeld. Ik vertrouw erop dat ook Max later zelf alles gaat duiden. Voorlopig is hij wel erg overtuigd van zijn geloof.

Ik kreeg gister de griepprik en heb de hele nacht in mijn bedje liggen rillen. Damn. Max is nu aardig opgeknapt, maar nu lig ik in de lappenmand. Hopelijk van korte duur.
pi_211155591
Mijn kinderen zaten op een openbare basisschool, begon als Dalton en gaandeweg werd het steeds minder Dalton.
We kozen die school omdat de meeste kinderen uit de buurt erheen gingen en we er wel een goede indruk van hadden toen we gingen kijken.
Nu op een christelijke middelbare school, niet gekozen voor het geloof, maar omdat de kinderen zelf deze school kozen.

Ik heb zelf op openbare basisschool gezeten en daarna op RK middelbare school.
Fake it till you make it...
  woensdag 1 november 2023 @ 12:34:04 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211155687
quote:
7s.gif Op woensdag 1 november 2023 11:49 schreef Troel het volgende:

[..]
Mijn jongens zijn eerst naar de toen PC, inmiddels C basisschool gegaan omdat die in mijn tijd echt goed was. Wezen kijken, noem maar op, had er een goed gevoel bij. Toen kwam er een nieuwe directeur en ging het heeeeeel hard achteruit.
Ik heb geen klachten over de laatste 2 jaar van Soneal's lagere school, maar...... er was wel een enorm personeelsverloop sinds er een andere directeur kwam, en dat was opvallend, gezien er de eerste 6 jaar amper verloop was.
Dus ik denk dat er wel eea speelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 1 november 2023 @ 12:36:07 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211155708
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 11:45 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Maar ligt dat dan echt aan het feit dat die school openbaar was en is dat opgelost met een geloofsrichting?

Ik heb wel bewust gekozen voor algemeen bijzonder onderwijs omdat omdat ik me vroeger zelf de schurft verveelde met klassikale lessen. Maar ik realiseer me ook wel dat er in 37 jaar een heleboel veranderd is. Mijn nichtje zit op de school waar ik naar toe ging vroeger en die profileren zich enorm als school voor excellentie, talentontwikkeling en dergelijke en ik word bijna vinnig van de ironie, wat een pedagogische en didactische armoede was het daar vroeger :6 het is maar goed dat mijn zus daar is blijven wonen en niet ik want ik weet niet of ik me eroverheen had kunnen zetten. Evengoed zou ik heel veel drempels over moeten voor ik zou kiezen voor een school vanuit een bepaalde geloofsovertuiging, het staat zo ver van me af (niet geloof als cultureel concept maar het idee dat het wáár is).
Dat weet ik niet of het daar aan lag, maar ik ging het risico niet nemen.
Plus dat ik het gewoon belangrijk vind dat ze zaken meekrijgen die in onze maatschappij verankerd zijn, gezien ze allerlei joods-christelijke zaken thuis ook al amper meekrijgen, want laten we eerlijk zijn, cadeautjes onder de kerstboom en een paasontbijt zijn niet educatief.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 1 november 2023 @ 12:39:24 #219
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_211155749
Ik heb mijn oudste even op een r-k school gehad maar dat vond ik toch echt niks.
Daarna hebben ze een hele fijne andere openbare gehad, na de verhuizing kwamen ze weer op een openbare die ik echt kon waarderen tot COVID, tijdens en erna vond ik ze erg onprettig.

Ik heb kind 2 er op gelaten om zijn groep 8 er af te kunnen maken en ik wil heel graag kind3 er vanaf halen maar hij wil dat echt niet en gaat er eigenlijk wel lekker, maar tegelijkertijd heb ik natuurlijk een enorm conflict met de school om de jongste kind 4 die ze geen onderwijs willen/kunnen geven. :X :r

Deze school hebben heel veel mensen heel bewust uitgekozen maar ik ben er echt klaar mee en er is momenteel een enorme leegstroom gaande heel veel zijn het enorm zat. Maar ik hoor ook veel ouders heel erg blij zijn.

Alleen kind 2 zit op een christelijke middelbare en ik keek wel even raar op toen we op de eerste ouderavond bijbelteksten moesten aanhoren en over hoe god er voor ging zorgen dat hij een mooie tijd zou hebben :@ :+ ik kan daar dus echt helemaal niets mee.
  woensdag 1 november 2023 @ 12:42:26 #220
35189 Troel
scherp en bot
pi_211155781
quote:
17s.gif Op woensdag 1 november 2023 12:39 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik heb mijn oudste even op een r-k school gehad maar dat vond ik toch echt niks.
Daarna hebben ze een hele fijne andere openbare gehad, na de verhuizing kwamen ze weer op een openbare die ik echt kon waarderen tot COVID, tijdens en erna vond ik ze erg onprettig.

Ik heb kind 2 er op gelaten om zijn groep 8 er af te kunnen maken en ik wil heel graag kind3 er vanaf halen maar hij wil dat echt niet en gaat er eigenlijk wel lekker, maar tegelijkertijd heb ik natuurlijk een enorm conflict met de school om de jongste kind 4 die ze geen onderwijs willen/kunnen geven. :X :r

Deze school hebben heel veel mensen heel bewust uitgekozen maar ik ben er echt klaar mee en er is momenteel een enorme leegstroom gaande heel veel zijn het enorm zat. Maar ik hoor ook veel ouders heel erg blij zijn.

Alleen kind 2 zit op een christelijke middelbare en ik keek wel even raar op toen we op de eerste ouderavond bijbelteksten moesten aanhoren en over hoe god er voor ging zorgen dat hij een mooie tijd zou hebben :@ :+ ik kan daar dus echt helemaal niets mee.
Maar dit klinkt al zwaarder als de gemiddelde christelijke school ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211155819
Het is natuurlijk ook net hoe een school het aanvliegt natuurlijk. De school van B en Juul heeft een Christelijke inslag, maar ze bidden niet bijvoorbeeld. En het is ook niet zo dat er dingen worden geroepen zoals dat het allemaal Gods wil is.

Het is de enige niet witte school in het dorp, dat was voor ons ook wel een doorslaggevende factor. Echt alles loopt door elkaar.

De periode rond Kerst en Pasen wordt wel echt groots aangepakt, groter dan Openbare scholen zoals ik het zie. Verloofde geeft les op een openbare school en het is dat zij nogal Kerstfan is anders zou het in haar klas vrij geruisloos voorbijgaan.
pi_211155906
Ach, onderwijs van nu is sowieso moeilijk meer te vergelijken met vroeger. Het pluswerk dat ik vroeger kreeg was de schoolmelk rond mogen brengen :') en mijn Katholieke basisschool viert tegenwoordig ook geen carnaval meer.

Wij hebben vooral voor een fijne school in de buurt gekozen, type school was minder van belang. Al ben ik wel heel blij dat we op Montessori uitkwamen, dat past heel goed bij mijn kinderen. En in een gereformeerde school zouden wij ons sowieso al niet thuis voelen. Een gewone Christelijke school zou wel prima zijn waarschijnlijk, en openbaar ook. Maar ik zou het persoonlijk heel fijn vinden als ze geloof en onderwijs geheel loskoppelen. Voor geloof is zondagsschool/koranles buiten de echte schooltijd voldoende.

Maar goed, ik kan het ‘in god geloven’ sowieso niet begrijpen met de kennis van tegenwoordig, ongeacht welk geloof het is. Ik zie streng gelovigen als een soort wappies maar dan van een andere tak. Maar zolang ik er weinig last van heb, prima!
pi_211156001
quote:
17s.gif Op woensdag 1 november 2023 12:39 schreef Budabuddumbam het volgende:

Dat is hier op de middelbare gelukkig niet.
Fake it till you make it...
  woensdag 1 november 2023 @ 13:13:50 #224
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_211156179
Wb openbare scholen en (een gebrek aan) godsdienst: Het kan ook anders :D.
T. zit op een hele fijne openbare basisschool waarbij ze les krijgen over alle godsdiensten en langsgaan bij de verschillende religieuze gebouwen.
En ze vieren absoluut kerst, maar staan ook stil bij andere vieringen.

Wij geloven zelf niet maar vinden het wel fijn dat hij op deze manier ermee in aanraking komt. Maar wmb mag religie ook losgekoppeld worden van onderwijs.
pi_211156598
Beterschap @Quoi

Ik ben gezegend met een flinke holteontsteking. Ab geven ze er niet voor. Heb een ontstekingsremmende neusspray gehad.
Pff heb het spaansbenauwd. Mijn neus zit compleet dicht. Eten is een uitdaging 🤣

Als er bij T een ouderavond is wordt er steevast gebeden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 1 november 2023 @ 13:56:47 #226
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211156635
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 12:46 schreef exode het volgende:
Het is de enige niet witte school in het dorp, dat was voor ons ook wel een doorslaggevende factor. Echt alles loopt door elkaar.
Meestal zijn openbare scholen ook wel wat meer gemengd anders?
in de haak.
pi_211156860
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 13:56 schreef trui het volgende:

[..]
Ja, dat dacht ik ook. Maar hier is het dus anders. Het viel ons bij de rondleidingen al op en we horen het ook van ouders in de straat die hun kind op de openbare school hebben.

School van B en Juul is op meerdere manieren gemengd overigens, verschillende geloven, maatschappelijke status zogezegd en ook gezinssamenstellingen. Een behoorlijk goede afspiegeling van de maatschappij.
pi_211157080
Mijn kinderen gaan naar een Christelijke school. Weinig Christelijks qua geloof maar meer het idee van "heb uw naasten lief" en vreedzame school etc. Net als bij Exode okk bij ons verschillende geloven, gezinssamenstellingen etc.

Ik heb vroeger zelf op een openbare Jenaplan gezeten en was wel een beetje huiverig voor het klassieke klassikale maar ik herken juist heel veel van mijn eigen schooltijd vroeger. Terwijl er vroeger dus heel grote verschillen waren tussen Jenaplan en "klassiek" onderwijs
  woensdag 1 november 2023 @ 14:47:12 #229
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211157142
quote:
Wij wel, maar die liedjes leren ze thuis en niet op school :P. Die school is namelijk net zo katholiek als de rest van Brabant.
KuikenGuppy
pi_211161533
Mijn dochters zitten op een katholieke school. Bij de feestdagen wordt altijd het bijbelse verhaal er achter verteld, tijdens de opening van een schooljaar is er een viering in de kerk en na het kerstdiner is er ook altijd een kerkviering. Toch is het allemaal niet heel zwaar en staat het vooral ook in het teken van vieren met elkaar en elkaar lief hebben. Ik ben zelf totaal niet gelovig, de familie aan de kant van mijn moeder is dat wel maar die praatte alles goed uit naam van hun geloof. Needless to say dat mijn moeder zich juist enorm heeft afgekeerd van het geloof en dat duidelijk richting mij heeft laten weten vroeger. Maar ik vind het toch juist wel wat hebben, dat mijn meiden via school wel in aanraking komen met het geloof en de kans krijgen hier zelf een eerlijke mening over te vormen.

Christelijke liedjes blijven bij die van mij kennelijk niet zo hangen, de liedjes bij carnaval dan weer wel maar die hebben allesbehalve met het geloof te maken (kontje bonken enzo :'))
pi_211161610
Iets totaal anders. Mijn werk zit in een soort van reorganisatie voor wat betreft de afdeling waar ik werk. Ik ben al maanden in de stress en stikzenuwachtig. Morgen heb ik een gesprek met de directeur van een ander bedrijf onder dezelfde holding, om hopelijk mijn overgang daar naartoe definitief te maken. Maar op dit moment ben ik des te zenuwachtiger.

Komt bij dat dochterlief dit weekend jarig is en daar niet mee om kan gaan. Die heeft de ene oncontroleerbare bui na de ander. En ik ben ZO moe dat ik er niet altijd meer even adequaat op kan reageren.

Even pfffff.
pi_211162192
quote:

[..]

Ik denk het niet, ik zat op een rk basisschool en die was behoorlijk slecht _O-
pi_211162211
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 12:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Plus dat ik het gewoon belangrijk vind dat ze zaken meekrijgen die in onze maatschappij verankerd zijn, gezien ze allerlei joods-christelijke zaken thuis ook al amper meekrijgen, want laten we eerlijk zijn, cadeautjes onder de kerstboom en een paasontbijt zijn niet educatief.
Op onze openbare school komen de achtergronden van deze (en andere) feesten wel aan bod, maar wordt het niet verkondigd als waarheid en daar zit voor mij wel een cruciaal verschil :)
  woensdag 1 november 2023 @ 23:09:56 #235
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_211162334
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 21:45 schreef Schanu het volgende:
Iets totaal anders. Mijn werk zit in een soort van reorganisatie voor wat betreft de afdeling waar ik werk. Ik ben al maanden in de stress en stikzenuwachtig. Morgen heb ik een gesprek met de directeur van een ander bedrijf onder dezelfde holding, om hopelijk mijn overgang daar naartoe definitief te maken. Maar op dit moment ben ik des te zenuwachtiger.

Komt bij dat dochterlief dit weekend jarig is en daar niet mee om kan gaan. Die heeft de ene oncontroleerbare bui na de ander. En ik ben ZO moe dat ik er niet altijd meer even adequaat op kan reageren.

Even pfffff.
Sterkte Schanu. Hopelijk kom je snel in een wat rustiger vaarwater qua werk en thuis.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_211163419
quote:
Evengoed zou ik heel veel drempels over moeten voor ik zou kiezen voor een school vanuit een bepaalde geloofsovertuiging, het staat zo ver van me af (niet geloof als cultureel concept maar het idee dat het wáár is).
Voor het gemak maar even quoten dan hoef ik het niet te schrijven.

Limburg, dus ook katholiek gestart en de hele riedel van dopen, communie en vormsel in de pocket. Toen ik erachter kwam dat de kerk subsidie krijgt voor iedereen die er formeel lid van is, heb ik me direct uitgeschreven. Om het geloof op zich en omdat ik niks te maken wil hebben met het instituut om hun grondhouding jegens homoseksualiteit.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_211163425
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 12:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat is wel een bijzondere veralgemenisering, de kwaliteit van onderwijs koppelen aan een factor die daar in principe niks mee te maken heeft *)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_211163434
[/b]
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 13:56 schreef trui het volgende:

[..]
Ik heb in Utrecht altijd begrepen dat juist de strenger christelijke scholen ook veel moslims aantrokken. Vanuit de gedachte dat het beter was op een school van een ander geloof te zitten dan op een goddeloze.
  donderdag 2 november 2023 @ 07:14:44 #239
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_211163482
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2023 06:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Voor het gemak maar even quoten dan hoef ik het niet te schrijven.

Limburg, dus ook katholiek gestart en de hele riedel van dopen, communie en vormsel in de pocket. Toen ik erachter kwam dat de kerk subsidie krijgt voor iedereen die er formeel lid van is, heb ik me direct uitgeschreven. Om het geloof op zich en omdat ik niks te maken wil hebben met het instituut om hun grondhouding jegens homoseksualiteit.
Dit is ook mijn verhaal. Mijn ouders zijn nog steeds heel actief in de kerk. Mijn vader is lekenpastoor, maar ik heb me ook actief uit laten schrijven en voor onze kinderen bewust openbare scholen gekozen. Mijn kinderen zijn ook niet gedoopt. Verder respecteer ik natuurlijk mijn ouders en hun beleving van het geloof. Net zoals zij onze keuzes hebben gerespecteerd.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_211163498
Sterkte Schanu en succes met je gesprek vandaag.

Wie was ookalweer een armbandje verloren? @Tink89 was jij dat? Heb je hem nog gevonden?

Ik ben gisteren mijn huissleutels verloren en ik heb gehuild als een klein kind. Slaat natuurlijk nergens op, het is maar een sleutel… maar toch.
Denk dat er ook wat andere spanning zat die er uit moest
pi_211163536
Oh wat spannend @schanu.
Hopelijk een positief gesprek. Oei en nog even sterkte met je dochter.

Voor wie in code oranje zit (ik in ieder geval 😢🌬), sterkte vandaag!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211163595
Hier ook code oranje en ik vrees, alweer, voor mijn schutting. Misschien goed als ie omflikkert, scheelt me stress :')

Boh, sleutels kwijt is best kut @amaranta
Man raakte die van hem kwijt, en dat was me een bos :X Kan geen nieuwe huissleutel laten maken want kaartje is kwijt :') Nu heeft ie de backupsleutel van zn broer. Niet handig want die kan er nu niet in, in geval van nood.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_211163608
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 07:44 schreef Mushanga71 het volgende:
Hier ook code oranje en ik vrees, alweer, voor mijn schutting. Misschien goed als ie omflikkert, scheelt me stress :')

Boh, sleutels kwijt is best kut @:amaranta
Man raakte die van hem kwijt, en dat was me een bos :X Kan geen nieuwe huissleutel laten maken want kaartje is kwijt :') Nu heeft ie de backupsleutel van zn broer. Niet handig want die kan er nu niet in, in geval van nood.
Gevalletje verzekering dan ;)

Het waait hier (regio Den Haag) al behoorlijk. Ben benieuwd of schuttingen van de overburen nu wel gaan. Bij de vorige storm hingen ze aan de schutting.
Denk dat ik zo alleen even de parasol en de hoes van de bank in de schuur ga leggen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211163644
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 07:44 schreef Mushanga71 het volgende:

Boh, sleutels kwijt is best kut @:amaranta
Het kaartje heb ik, dus dat is geen probleem. Sleutel hadden we ook nog 1 reserve. Ik ben nog terug gefietst, want ik heb wel een idee waar ik hem ben verloren (toen ik stopte om mn regenjas aan te trekken, misschien per ongeluk mee uit mn krat getrokken), maar daar lag niks. Nu was het ook donker en nat, dus dat zoekt ook niet fijn.
Ik heb goede hoop eerlijk gezegd dat iemand ze opgeraapt heeft en dat ze nog wel boven water gaan komen.
pi_211163660
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2023 07:47 schreef Vicky het volgende:

[..]
Gevalletje verzekering dan ;)

Het waait hier (regio Den Haag) al behoorlijk. Ben benieuwd of schuttingen van de overburen nu wel gaan. Bij de vorige storm hingen ze aan de schutting.
Denk dat ik zo alleen even de parasol en de hoes van de bank in de schuur ga leggen.
Hier nu bij vlagen en het is nog droog.
Parasol opruimen is idd wel handig :Y
Nou, denk niet dat de schutting nog iets waard is. Het is meer de ellende die het geeft. Tijdgebrek ed om het te fixen.
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2023 07:57 schreef amaranta het volgende:

[..]
Het kaartje heb ik, dus dat is geen probleem. Sleutel hadden we ook nog 1 reserve. Ik ben nog terug gefietst, want ik heb wel een idee waar ik hem ben verloren (toen ik stopte om mn regenjas aan te trekken, misschien per ongeluk mee uit mn krat getrokken), maar daar lag niks. Nu was het ook donker en nat, dus dat zoekt ook niet fijn.
Ik heb goede hoop eerlijk gezegd dat iemand ze opgeraapt heeft en dat ze nog wel boven water gaan komen.
Mazzel dan dat je het kaartje nog hebt. En wie weet wordt ie gevonden :)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_211163661
Hopelijk vind je de sleutels snel terug @amaranta. Ik snap je tranen wel, zou denk ik precies zo hebben gereageerd.

Sterkte iedereen die vandaag in de storm zit! Ik woon in Overijssel, het zou aan ons voorbij moeten trekken maar er stond een aardig krachtige wind toen ik net naar kantoor ging. Dan zal het in andere gebieden wel flink losgaan :o
pi_211163678
Thuis met 2 zieke kinderen en een nogal heftige deadline morgen. Hoezee.
Voordeel is wel dat ik code oranje niet in hoef.

Bij school van verloofde 6 ziekmeldingen van leerkrachten. Het is echt herfst he.
pi_211163864
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 08:02 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Hier nu bij vlagen en het is nog droog.
Parasol opruimen is idd wel handig :Y
Nou, denk niet dat de schutting nog iets waard is. Het is meer de ellende die het geeft. Tijdgebrek ed om het te fixen.
[..]
Mazzel dan dat je het kaartje nog hebt. En wie weet wordt ie gevonden :)
Alles wat enigszins los hing/stond/lag is veilig opgeborgen in de schuur. T haar rooster is aangepast. Ze zou tot 15.25 les hebben, nu maar tot 12.10
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211163867
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 08:06 schreef exode het volgende:

Bij school van verloofde 6 ziekmeldingen van leerkrachten. Het is echt herfst he.
Oei succes!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211163899
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 08:06 schreef exode het volgende:

Beterschap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')