Stoffen toms kunnen gewoon in de wasmachine, doe ik hier 2/3 keer per seizoen. Ze komen er comfortabeler en zachter uitquote:Op zondag 29 oktober 2023 20:43 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Snap ik. Sokken in je klimschoenen is kut. Maar wel minder, die geur...
Werkt zo'n ding ook voor schoenen die al stinken, zoals mijn 4 paar toms?
Ik heb twee paar met leer en van die gevlochten randjes om de zool, dat durf ik niet. De andere twee paar zou ik kunnen proberen. Zachter hoeft van mij niet, ze zitten al heerlijk, maar ze ruiken na twee zomers echt niet meer fris, ondanks luchten enzo.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:53 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Stoffen toms kunnen gewoon in de wasmachine, doe ik hier 2/3 keer per seizoen. Ze komen er comfortabeler en zachter uit
Ik heb er 1 staan, de echte, wij zijn er blij mee. Gebruiken het vooral voor de zweetgeur in sportschoenen, als ze nat zijn zet ik ze er ook wel op.quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:13 schreef hilliebillie het volgende:
Volgens mij was het hier dat het vorig jaar ging over zo’n shoefresh apparaat voor natte schoenen te drogen. Nu de kinderen allebei een sport hebben die buiten altijd door gaat denk ik dat ik ook zo’n ding nodig heb.
Is shoefresh echt het beste merk of voldoen ook goedkopere versies? (En zoja welke)
Dat denk ik welquote:Op maandag 30 oktober 2023 09:33 schreef Troel het volgende:
De vraag is dus eigenlijk of ook zomerschoenen (sandalen) fris blijven met zo'n ding
Zomerschoenen en sandalen danquote:Op maandag 30 oktober 2023 09:43 schreef SQ het volgende:
Zomerschoenen =/= sandalen he.
Sandalen krijg ik handmatig ook nog wel schoon, maar dichte instappers...
Ik denk dat sandalen te open zijn om optimaal effect te hebben, maar ik weet het niet... lijkt me een vraag voor hun klantenservice.quote:Op maandag 30 oktober 2023 09:33 schreef Troel het volgende:
De vraag is dus eigenlijk of ook zomerschoenen (sandalen) fris blijven met zo'n ding
Er is voor open helmen een zak die je erom kunt doen zodat je wel effect hebt (aldus onze motorzaak-meneer), die zou je ook voor open schoenen kunnen gebruiken, denk ik? Wij overwegen nu de aanschaf met de helmsteun en die zak, vooral voor de motorhelm van m'n man dus, maar onze paardrijcaps kunnen er dan ook in...quote:Op maandag 30 oktober 2023 10:37 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik denk dat sandalen te open zijn om optimaal effect te hebben, maar ik weet het niet... lijkt me een vraag voor hun klantenservice.
Niet helemaal zelf bouwen, maar wrs wordt het caso-met-wat-uitbreidingen prefab houtskeletbouw en dan zelf afbouwen. Komen bij ons in het dorp 15 kavels vrij, dus we gaan ervoor.quote:Op maandag 30 oktober 2023 11:29 schreef SQ het volgende:
Ga je zelf een huis bouwen?heftig! Heb ik even niet mee gekregen.
Wow, spannend!quote:Op maandag 30 oktober 2023 11:50 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Niet helemaal zelf bouwen, maar wrs wordt het caso-met-wat-uitbreidingen prefab houtskeletbouw en dan zelf afbouwen. Komen bij ons in het dorp 15 kavels vrij, dus we gaan ervoor.
Leuk! Ben benieuwd of het mooi (en enigszins betaalbaar...) wordt.quote:Op maandag 30 oktober 2023 13:04 schreef exode het volgende:
Quoi, ik kan me voorstellen dat je er door gaat piekeren. Stomme vraag, maar zijn ze dan extra voorzichtig bij jou?
Tink, is een kavel al van jullie? Ik dacht dat het nog niet helemaal rond was?
Wij hadden vanochtend een eerste gesprek met de architect voor de uitbouw en aanbouw. Erg leuk gesprek en nu moeten we het even lostlaten (nadat we een offerte hebben gekregen dan.....).
Hij heeft alles genoteerd wat we riepen en gaat er wat moois van maken als we akkoord geven. Erg benieuwd, zeker met al die gekke kadastrale grenzen.
Hij is net zo geinteresseerd in de geschiedenis van deze wijk als ik ben. Dat was leuk. Zo wist hij te vertellen dat schuin tegenover ons huis heel lang een bordeel zat. Dat wist ik dan weer net niet.
Casco is echt alleen fundering, buitenmuren en een dak in ons geval. Maar er zijn wel afspraken te maken over uitbreiding daarop. En we zijn ons heel erg bewust van de noodzaak om vaste prijzen af te spreken. Het voordeel van prefab HSB is dat het in 16 weken kan staan (casco nog sneller) en de onzekerheid over prijzen voor de bouwpartij daarmee ook kleiner is.quote:Op maandag 30 oktober 2023 13:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wow, spannend!
Ik vond het proces helemaal geweldig (hoewel traditionele bouw, en alles laten doen), ik weet dat een jong stel hier op de hoek ook het huis een paar maanden geleden casco heeft laten opleveren en dat ze het nogal tegen vond vallen hoe basic casco was, dus hou daar rekening mee.... en haar man zit nota bene in een vakgebied dat redelijk tegen de bouw aan zit, dus ook veel kennis en bekenden in die sector.
En.... zorg dat de prijs vaststaat, andere buren verderop hebben ook HSB laten plaatsen en de prijzen van het hout stegen in die tijd zo hard dat de aannemer ze tijdens de bouw(!) een prijsverhoging wilde doorberekenen, en dan niet een paar duizend euro maar maar liefst 100K...... daar zijn ze wel uitgekomen, maar het ging allemaal niet van harte meer.
Je zit er waarschijnlijk niet op te wachten, maar gezien de huizenmarkt nog steeds best wel goed is, zou je in plaats van heel veel geld aan jullie huis uitgeven niet gewoon naar een nieuwbouw of vrijwel niet huis gaan kijken waar je niet de problemen hebt die je in dit huis wel hebt, ik vind het nogal wat, met een kind met astma in een huis (blijven) wonen dat er eigenlijk totaal ongeschikt voor is, en vooral omdat ik bang ben dat je problemen boven niet gaat oplossen met een uitbouw, aanbouw enz. enz. en dat is wel waar je kind slaapt.quote:Op maandag 30 oktober 2023 13:04 schreef exode het volgende:
Quoi, ik kan me voorstellen dat je er door gaat piekeren. Stomme vraag, maar zijn ze dan extra voorzichtig bij jou?
Tink, is een kavel al van jullie? Ik dacht dat het nog niet helemaal rond was?
Wij hadden vanochtend een eerste gesprek met de architect voor de uitbouw en aanbouw. Erg leuk gesprek en nu moeten we het even lostlaten (nadat we een offerte hebben gekregen dan.....).
Hij heeft alles genoteerd wat we riepen en gaat er wat moois van maken als we akkoord geven. Erg benieuwd, zeker met al die gekke kadastrale grenzen.
Hij is net zo geinteresseerd in de geschiedenis van deze wijk als ik ben. Dat was leuk. Zo wist hij te vertellen dat schuin tegenover ons huis heel lang een bordeel zat. Dat wist ik dan weer net niet.
In dat geval: vergis je niet in de bijkomende kosten, ook als je het zelf doet.quote:Op maandag 30 oktober 2023 13:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Leuk! Ben benieuwd of het mooi (en enigszins betaalbaar...) wordt.
En nee, we hebben nog geen kavel daadwerkelijk bemachtigd. Maar gezien het aantal kavels, is de verwachting van de makelaar dat het moet lukken om er minstens eentje te kopen.
[..]
Casco is echt alleen fundering, buitenmuren en een dak in ons geval. Maar er zijn wel afspraken te maken over uitbreiding daarop. En we zijn ons heel erg bewust van de noodzaak om vaste prijzen af te spreken. Het voordeel van prefab HSB is dat het in 16 weken kan staan (casco nog sneller) en de onzekerheid over prijzen voor de bouwpartij daarmee ook kleiner is.
Maar goed, voordat dit het Tinkbouwteenhuis-topic wordt: ik ga tzt wel een eigen topic openen.
Oh nee hoor, juist goed om je mening te gevenquote:Op maandag 30 oktober 2023 13:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je zit er waarschijnlijk niet op te wachten, maar gezien de huizenmarkt nog steeds best wel goed is, zou je in plaats van heel veel geld aan jullie huis uitgeven niet gewoon naar een nieuwbouw of vrijwel niet huis gaan kijken waar je niet de problemen hebt die je in dit huis wel hebt, ik vind het nogal wat, met een kind met astma in een huis (blijven) wonen dat er eigenlijk totaal ongeschikt voor is, en vooral omdat ik bang ben dat je problemen boven niet gaat oplossen met een uitbouw, aanbouw enz. enz. en dat is wel waar je kind slaapt.
Just my 2 cents, die je ook gewoon weer in de spaarpot mag flikkeren, no offence taken
We zitten nu in de fase dat we besloten hebben voor welk project bij ons in het dorp we gaan (niet die met 6 kavels nu, wel die met 15 medio volgend jaar) en dat we met drie bouwbedrijven (die prefab en traditioneel combineren) om tafel gezeten hebben om woonwensen te bespreken, benodigd budget te bepalen en te tekenen. Ook al met onze hypotheekadviseur om tafel gezeten. Allemaal nog vrijblijvend. Kunnen we geen kavel bemachtigen, dan houdt het op.quote:Op maandag 30 oktober 2023 14:00 schreef exode het volgende:
Toch nog wel spannend Tink, lijkt me. Ben je al veel bezig met inspiratie op doen en tekenen?
Begrijpelijk, eerst zien wat uberhaupt kan, ook financieel.quote:Op maandag 30 oktober 2023 15:46 schreef Tink89 het volgende:
[..]
We zitten nu in de fase dat we besloten hebben voor welk project bij ons in het dorp we gaan (niet die met 6 kavels nu, wel die met 15 medio volgend jaar) en dat we met drie bouwbedrijven (die prefab en traditioneel combineren) om tafel gezeten hebben om woonwensen te bespreken, benodigd budget te bepalen en te tekenen. Ook al met onze hypotheekadviseur om tafel gezeten. Allemaal nog vrijblijvend. Kunnen we geen kavel bemachtigen, dan houdt het op.
Maar weet je, het is gezien de structuurvisie op wonen in ons dorp wrs de laatste keer in de komende jaren dat er vrije kavels komen, het is in een toffe wijk, er wonen lieve mensen in de buurt... en ons huidige huis is het net niet. We zitten op een berg overwaarde en willen nu echt heel graag een energiezuinig huis bouwen. En dit is de kans om dat in ons dorpie te doen. En dat betekent voor mij persoonlijk dat ik precies wil weten wat de kavel mag kosten om onze woonwenen (eventueel in twee fasen) te realiseren en daarvoor moeten we nu deze stappen al zetten. Want sommige concessies wil ik best doen, maar andere absoluut niet.
Nee. Da's het lastige. De vorige ronde in deze wijk was een kavel bemachtigen best te doen, sommigen zijn nog best een tijdje te koop geweest. Maar dat waren dan wel die die bijna onder de hoogspanning liggen. Dat willen wij niet, dus het is nog even afwachten hoe de kavels gaan zijn ook qua oppervlakte en prijs. Groot is leuk, maar ook duur. En soms levert het niet heel veel extra leefruimte op... We zullen zien.quote:Op maandag 30 oktober 2023 18:47 schreef amaranta het volgende:
Kun je inschatten hoeveel animo er is voor de kavels? @:Tink89
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maarrr de weekboodschappen zijn binnen, ik kreeg een berichtje van een ouder van een leerling dat hij enorm omhoog is gegaan sinds ik hem begeleid en ik heb vandaag de tuin bijgewerkt toen het droog was.
Dus wat klaag ik dan.
quote:Op maandag 30 oktober 2023 21:56 schreef Hupje het volgende:
*klaag*Ook als iets ogenschijnlijk goed lijkt te gaan, kan je je opgebrand voelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maarrr de weekboodschappen zijn binnen, ik kreeg een berichtje van een ouder van een leerling dat hij enorm omhoog is gegaan sinds ik hem begeleid en ik heb vandaag de tuin bijgewerkt toen het droog was.
Dus wat klaag ik dan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 30 oktober 2023 13:04 schreef exode het volgende:
Maar dat hoort bij de school waar jullie voor gekozen hebben. Dat wordt echt niet op elke school gezongenquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 10:09 schreef Quoi het volgende:
* N.a.v. zo'n hemeltergend liedje van Elly & Rikkert, dat ze elke dag op school zingen, met een stukje erin over Israël en het beloofde land, incl. shalom, shalomDat én het Jeugdjournaal roepen natuurlijk vragen op JUF!
![]()
quote:Op maandag 30 oktober 2023 21:56 schreef Hupje het volgende:
*klaag*Herkenbaar. Trek op tijd aan de bel. Ik zat daarnet bij de huisarts en ik mag door naar de poh. Over 4 weken kan ik terechtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maarrr de weekboodschappen zijn binnen, ik kreeg een berichtje van een ouder van een leerling dat hij enorm omhoog is gegaan sinds ik hem begeleid en ik heb vandaag de tuin bijgewerkt toen het droog was.
Dus wat klaag ik dan.![]()
Zeker waar. Het is alleen een licht Christelijke school en het is voor het eerst dat de inhoud van een liedje samen met de actualiteit vragen oproept. Normaal zijn ze altijd wel van de context uitleggen en komen alle invalshoeken aan bod. Dit zegt ook wel iets over het diepgewortelde conflict, denk ik.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 12:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar dat hoort bij de school waar jullie voor gekozen hebben. Dat wordt echt niet op elke school gezongen
Jaja, check! En dan ineens: weet je wel dat Jezus leeft? in datzelfde refrein. Die blijft idd lekker hangenquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 13:52 schreef Hupje het volgende:
Mijn favoriet van toen ik op een pc-school werkte is 'weet je dat de lente komt'Die blijft ook zo lekker in je hoofd hangen.
Ik pas op mezelf, maar kan er weinig aan doen. De grootste stressfactor ligt namelijk bij een anderen daar heb ik weinig invloed op.
@:Bottoms_up Wat fijn, ál over 4 wekenBen je die drempel over gegaan, heb je er nog niks aan.
![]()
Wij zingen/neuriën die in hele noten voor Pukje als ze moet slapen. Hij herhaalt zo lekker namelijk.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 13:44 schreef exode het volgende:
Ik heb B en Juul al een hoop Christelijke liedjes horen zingen thuis maar nog nooit over Israel bedenk ik me. Juul zingt 100x per dag:
Is je deur nog op slot?
is je deur nog op slot?
Ik vergat dus gewoon het hoogtepunt van dit nummer KRR KRR
doe ‘m open voor God
want de Heer wil bij je wonen
En dan ben je nooit meer alleen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 13:44 schreef exode het volgende:
Ik heb B en Juul al een hoop Christelijke liedjes horen zingen thuis maar nog nooit over Israel bedenk ik me. Juul zingt 100x per dag:
Is je deur nog op slot?
is je deur nog op slot?
Ik vergat dus gewoon het hoogtepunt van dit nummer KRR KRR
doe ‘m open voor God
want de Heer wil bij je wonen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |