abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 oktober 2023 @ 20:53:15 #151
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_211128634
Dubbel
  zondag 29 oktober 2023 @ 20:53:41 #152
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_211128647
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 20:43 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Snap ik. Sokken in je klimschoenen is kut. Maar wel minder, die geur...

Werkt zo'n ding ook voor schoenen die al stinken, zoals mijn 4 paar toms?
Stoffen toms kunnen gewoon in de wasmachine, doe ik hier 2/3 keer per seizoen. Ze komen er comfortabeler en zachter uit O+
  zondag 29 oktober 2023 @ 21:49:26 #153
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211130298
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 20:53 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Stoffen toms kunnen gewoon in de wasmachine, doe ik hier 2/3 keer per seizoen. Ze komen er comfortabeler en zachter uit O+
Ik heb twee paar met leer en van die gevlochten randjes om de zool, dat durf ik niet. De andere twee paar zou ik kunnen proberen. Zachter hoeft van mij niet, ze zitten al heerlijk, maar ze ruiken na twee zomers echt niet meer fris, ondanks luchten enzo.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 29 oktober 2023 @ 21:52:53 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_211130454
Dat vind ik wel echt het nadeel aan zomerschoenen, die walgelijke lucht. Ik heb ook van die instappers maar ik durf ze na 1 seizoen al niet meer aan omdat ik er zelf onpasselijk van word :')
disclaimer
pi_211133570
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 17:13 schreef hilliebillie het volgende:
Volgens mij was het hier dat het vorig jaar ging over zo’n shoefresh apparaat voor natte schoenen te drogen. Nu de kinderen allebei een sport hebben die buiten altijd door gaat denk ik dat ik ook zo’n ding nodig heb.

Is shoefresh echt het beste merk of voldoen ook goedkopere versies? (En zoja welke)
Ik heb er 1 staan, de echte, wij zijn er blij mee. Gebruiken het vooral voor de zweetgeur in sportschoenen, als ze nat zijn zet ik ze er ook wel op.
Bestaande zweetlucht gaat er niet helemaal uit, wordt wel minder.
Of het helemaal weg blijft uit nieuwe schoenen als je ze er consequent opzet, dat weet ik niet. De 2 personen met zweetvoeten hier in huis die zetten ze er niet altijd op (de een helemaal niet en de ander met enige regelmaat...).
Fake it till you make it...
pi_211133592
Thnx voor de reacties allemaal, ik heb gisteren inderdaad een shoefresh besteld. Meteen een dubbele omdat de kinderen op de zelfde tijd sporten, dan kunnen beiden schoenen er meteen op. Ben benieuwd.

Zweetvoeten vallen hier gelukkig mee. Man heeft er soms last van, maar niet vaak. Dus het is hier vooral voor het drogen van natte schoenen
  maandag 30 oktober 2023 @ 09:33:42 #157
35189 Troel
scherp en bot
pi_211134209
De vraag is dus eigenlijk of ook zomerschoenen (sandalen) fris blijven met zo'n ding O-)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 30 oktober 2023 @ 09:43:08 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_211134287
Zomerschoenen =/= sandalen he.

Sandalen krijg ik handmatig ook nog wel schoon, maar dichte instappers... :r
disclaimer
  maandag 30 oktober 2023 @ 10:16:58 #159
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211134619
quote:
7s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:33 schreef Troel het volgende:
De vraag is dus eigenlijk of ook zomerschoenen (sandalen) fris blijven met zo'n ding O-)
Dat denk ik wel :Y.
KuikenGuppy
  maandag 30 oktober 2023 @ 10:23:17 #160
35189 Troel
scherp en bot
pi_211134691
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:43 schreef SQ het volgende:
Zomerschoenen =/= sandalen he.

Sandalen krijg ik handmatig ook nog wel schoon, maar dichte instappers... :r
Zomerschoenen en sandalen dan :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211134813
quote:
7s.gif Op maandag 30 oktober 2023 09:33 schreef Troel het volgende:
Ik denk dat sandalen te open zijn om optimaal effect te hebben, maar ik weet het niet... lijkt me een vraag voor hun klantenservice.
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:11:29 #162
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211135064
Iemand vroeg wat ik had verdiend aan de speelgoedbeurs: ¤80! :D 20% gaat naar de beurs, de rest voor mij :9

De opruimeritis heb ik dit weekend al gehad, dus nu gas terug. Verplicht, anders red ik het niet einde vd middag. Op maandagmiddag geef ik voetbaltraining, dus nu is het moment om leuke oefeningen van internet te plukken.

Verder wordt een – eerst onschuldig lijkende – rugpijn zeer serieus genomen door het ziekenhuis. Ik mocht zelf weten of ik het wilde of niet, maar ze konden wel een botscan "aanbieden" :') Man, man, man, wat kies je dan? Vrijdag dus een hele dag in de weer met radioactief spul en de week erna in de rats vanwege de uitslag. Mijn hersenen draaien alweer overuren om dit te relativeren.
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:12:04 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211135076
Oh shit Quoi... denk je zelf een beetje nuchter te blijven... :{

Ik denk dat het voor sandalen echt heel weinig zin heeft, maar mss wel door de directe luchtstroom langs de zool ofzo. Bij dichte schoenen zal het zeker wel effect hebben.

Ikzelf maar er het meest gebruikt van, zet mijn sportschoenen er altijd op.
De rugby-puber is bang dat hij zijn schoenen dan vergeet mee te nemen dus die gebruikt hem zelden.
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:22:10 #164
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211135155
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 10:37 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik denk dat sandalen te open zijn om optimaal effect te hebben, maar ik weet het niet... lijkt me een vraag voor hun klantenservice.
Er is voor open helmen een zak die je erom kunt doen zodat je wel effect hebt (aldus onze motorzaak-meneer), die zou je ook voor open schoenen kunnen gebruiken, denk ik? Wij overwegen nu de aanschaf met de helmsteun en die zak, vooral voor de motorhelm van m'n man dus, maar onze paardrijcaps kunnen er dan ook in...

En Quoi, pffft. 'aanbieden' ook, alsof het een abonnement op de krant voor 4 weken is ofzo. Sterkte!

En ik maakte net even een droom waar door me aan te melden voor een productiegroep voor musical voor volwassenen. Ik zing zo ontzettend graag en het liefste musical en mijn zangjuf zegt dat ik dit makkelijk aan kan, dus let's go! Voor het hele zelf-een-huis-bouwen-circus losbarst nog even tot de zomervakantie elke week 2 uur voor mezelf.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:29:35 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_211135240
Ga je zelf een huis bouwen? :o heftig! Heb ik even niet mee gekregen.
disclaimer
  maandag 30 oktober 2023 @ 11:50:19 #166
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211135454
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:29 schreef SQ het volgende:
Ga je zelf een huis bouwen? :o heftig! Heb ik even niet mee gekregen.
Niet helemaal zelf bouwen, maar wrs wordt het caso-met-wat-uitbreidingen prefab houtskeletbouw en dan zelf afbouwen. Komen bij ons in het dorp 15 kavels vrij, dus we gaan ervoor.
pi_211136100
Quoi, ik kan me voorstellen dat je er door gaat piekeren. Stomme vraag, maar zijn ze dan extra voorzichtig bij jou?

Tink, is een kavel al van jullie? Ik dacht dat het nog niet helemaal rond was?

Wij hadden vanochtend een eerste gesprek met de architect voor de uitbouw en aanbouw. Erg leuk gesprek en nu moeten we het even lostlaten (nadat we een offerte hebben gekregen dan.....).
Hij heeft alles genoteerd wat we riepen en gaat er wat moois van maken als we akkoord geven. Erg benieuwd, zeker met al die gekke kadastrale grenzen.

Hij is net zo geinteresseerd in de geschiedenis van deze wijk als ik ben. Dat was leuk. Zo wist hij te vertellen dat schuin tegenover ons huis heel lang een bordeel zat. Dat wist ik dan weer net niet.
  maandag 30 oktober 2023 @ 13:20:21 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211136226
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 11:50 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Niet helemaal zelf bouwen, maar wrs wordt het caso-met-wat-uitbreidingen prefab houtskeletbouw en dan zelf afbouwen. Komen bij ons in het dorp 15 kavels vrij, dus we gaan ervoor.
Wow, spannend!
Ik vond het proces helemaal geweldig (hoewel traditionele bouw, en alles laten doen), ik weet dat een jong stel hier op de hoek ook het huis een paar maanden geleden casco heeft laten opleveren en dat ze het nogal tegen vond vallen hoe basic casco was, dus hou daar rekening mee.... en haar man zit nota bene in een vakgebied dat redelijk tegen de bouw aan zit, dus ook veel kennis en bekenden in die sector.

En.... zorg dat de prijs vaststaat, andere buren verderop hebben ook HSB laten plaatsen en de prijzen van het hout stegen in die tijd zo hard dat de aannemer ze tijdens de bouw(!) een prijsverhoging wilde doorberekenen, en dan niet een paar duizend euro maar maar liefst 100K...... daar zijn ze wel uitgekomen, maar het ging allemaal niet van harte meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 30 oktober 2023 @ 13:21:02 #169
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211136232
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:04 schreef exode het volgende:
Quoi, ik kan me voorstellen dat je er door gaat piekeren. Stomme vraag, maar zijn ze dan extra voorzichtig bij jou?

Wij hadden vanochtend een eerste gesprek met de architect voor de uitbouw en aanbouw. Erg leuk gesprek en nu moeten we het even lostlaten (nadat we een offerte hebben gekregen dan.....).
Hij heeft alles genoteerd wat we riepen en gaat er wat moois van maken als we akkoord geven. Erg benieuwd, zeker met al die gekke kadastrale grenzen.

Hij is net zo geinteresseerd in de geschiedenis van deze wijk als ik ben. Dat was leuk. Zo wist hij te vertellen dat schuin tegenover ons huis heel lang een bordeel zat. Dat wist ik dan weer net niet.
Leuk! Ben benieuwd of het mooi (en enigszins betaalbaar...) wordt.

En nee, we hebben nog geen kavel daadwerkelijk bemachtigd. Maar gezien het aantal kavels, is de verwachting van de makelaar dat het moet lukken om er minstens eentje te kopen.

quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:20 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wow, spannend!
Ik vond het proces helemaal geweldig (hoewel traditionele bouw, en alles laten doen), ik weet dat een jong stel hier op de hoek ook het huis een paar maanden geleden casco heeft laten opleveren en dat ze het nogal tegen vond vallen hoe basic casco was, dus hou daar rekening mee.... en haar man zit nota bene in een vakgebied dat redelijk tegen de bouw aan zit, dus ook veel kennis en bekenden in die sector.

En.... zorg dat de prijs vaststaat, andere buren verderop hebben ook HSB laten plaatsen en de prijzen van het hout stegen in die tijd zo hard dat de aannemer ze tijdens de bouw(!) een prijsverhoging wilde doorberekenen, en dan niet een paar duizend euro maar maar liefst 100K...... daar zijn ze wel uitgekomen, maar het ging allemaal niet van harte meer.
Casco is echt alleen fundering, buitenmuren en een dak in ons geval. Maar er zijn wel afspraken te maken over uitbreiding daarop. En we zijn ons heel erg bewust van de noodzaak om vaste prijzen af te spreken. Het voordeel van prefab HSB is dat het in 16 weken kan staan (casco nog sneller) en de onzekerheid over prijzen voor de bouwpartij daarmee ook kleiner is.

Maar goed, voordat dit het Tinkbouwteenhuis-topic wordt: ik ga tzt wel een eigen topic openen.
  maandag 30 oktober 2023 @ 13:23:53 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211136253
quote:

Je zit er waarschijnlijk niet op te wachten, maar gezien de huizenmarkt nog steeds best wel goed is, zou je in plaats van heel veel geld aan jullie huis uitgeven niet gewoon naar een nieuwbouw of vrijwel niet huis gaan kijken waar je niet de problemen hebt die je in dit huis wel hebt, ik vind het nogal wat, met een kind met astma in een huis (blijven) wonen dat er eigenlijk totaal ongeschikt voor is, en vooral omdat ik bang ben dat je problemen boven niet gaat oplossen met een uitbouw, aanbouw enz. enz. en dat is wel waar je kind slaapt.

Just my 2 cents, die je ook gewoon weer in de spaarpot mag flikkeren, no offence taken ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 30 oktober 2023 @ 13:26:40 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211136275
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Leuk! Ben benieuwd of het mooi (en enigszins betaalbaar...) wordt.

En nee, we hebben nog geen kavel daadwerkelijk bemachtigd. Maar gezien het aantal kavels, is de verwachting van de makelaar dat het moet lukken om er minstens eentje te kopen.
[..]
Casco is echt alleen fundering, buitenmuren en een dak in ons geval. Maar er zijn wel afspraken te maken over uitbreiding daarop. En we zijn ons heel erg bewust van de noodzaak om vaste prijzen af te spreken. Het voordeel van prefab HSB is dat het in 16 weken kan staan (casco nog sneller) en de onzekerheid over prijzen voor de bouwpartij daarmee ook kleiner is.

Maar goed, voordat dit het Tinkbouwteenhuis-topic wordt: ik ga tzt wel een eigen topic openen.
In dat geval: vergis je niet in de bijkomende kosten, ook als je het zelf doet.
Er is hier verderop in de wijk een huis nog steeds niet af omdat die mensen het de stijgende bouwkosten niet bij kunnen benen, en die deden ook heel veel zelf.
Nou scheelt het dat ze boven de oude garage wonen en dat ze het originele huis gesloopt hebben, maar het is echt een hele vreemde periode zeg maar.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211136394
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 13:23 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je zit er waarschijnlijk niet op te wachten, maar gezien de huizenmarkt nog steeds best wel goed is, zou je in plaats van heel veel geld aan jullie huis uitgeven niet gewoon naar een nieuwbouw of vrijwel niet huis gaan kijken waar je niet de problemen hebt die je in dit huis wel hebt, ik vind het nogal wat, met een kind met astma in een huis (blijven) wonen dat er eigenlijk totaal ongeschikt voor is, en vooral omdat ik bang ben dat je problemen boven niet gaat oplossen met een uitbouw, aanbouw enz. enz. en dat is wel waar je kind slaapt.

Just my 2 cents, die je ook gewoon weer in de spaarpot mag flikkeren, no offence taken ;)
Oh nee hoor, juist goed om je mening te geven :) Totaal ongeschikt is echter nogal overdreven ; ) 1 slaapkamer heeft een vochtissue, de rest van het huis waaronder de slaapkamer van B met astma niet. Die zitten keurig tussen de 40% en 60%, zelfs de badkamer.

Verhuizen hebben wij serieus overwogen de afgelopen maanden. Maar verhuizen is A. vele malen duurder dan wat we nu gaan doen en B. Dat willen we niet.
En er spelen meer dingen die te veel en deels te vertrouwelijk zijn om hier te gaan delen.

We gaan een ontwerp met en zonder slaapkamer beneden krijgen. Als het qua kosten en qua vergunningen gaat lukken, hebben we voorkeur voor de slaapkamer beneden. Dan gaat Juul naar onze slaapkamer en wij naar beneden. Handig nu we ouder worden ;) Het heeft nauwelijks verschil denken wij, want er zit nu ook al een slaapkamer die wij als werkkamer/Legokamer gebruiken. Dan wordt de huidige slaapkamer van Juul de werkkamer.
pi_211136540
Toch nog wel spannend Tink, lijkt me. Ben je al veel bezig met inspiratie op doen en tekenen?
  maandag 30 oktober 2023 @ 15:46:25 #174
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211137350
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 14:00 schreef exode het volgende:
Toch nog wel spannend Tink, lijkt me. Ben je al veel bezig met inspiratie op doen en tekenen?
We zitten nu in de fase dat we besloten hebben voor welk project bij ons in het dorp we gaan (niet die met 6 kavels nu, wel die met 15 medio volgend jaar) en dat we met drie bouwbedrijven (die prefab en traditioneel combineren) om tafel gezeten hebben om woonwensen te bespreken, benodigd budget te bepalen en te tekenen. Ook al met onze hypotheekadviseur om tafel gezeten. Allemaal nog vrijblijvend. Kunnen we geen kavel bemachtigen, dan houdt het op.

Maar weet je, het is gezien de structuurvisie op wonen in ons dorp wrs de laatste keer in de komende jaren dat er vrije kavels komen, het is in een toffe wijk, er wonen lieve mensen in de buurt... en ons huidige huis is het net niet. We zitten op een berg overwaarde en willen nu echt heel graag een energiezuinig huis bouwen. En dit is de kans om dat in ons dorpie te doen. En dat betekent voor mij persoonlijk dat ik precies wil weten wat de kavel mag kosten om onze woonwenen (eventueel in twee fasen) te realiseren en daarvoor moeten we nu deze stappen al zetten. Want sommige concessies wil ik best doen, maar andere absoluut niet.
pi_211137838
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 15:46 schreef Tink89 het volgende:

[..]
We zitten nu in de fase dat we besloten hebben voor welk project bij ons in het dorp we gaan (niet die met 6 kavels nu, wel die met 15 medio volgend jaar) en dat we met drie bouwbedrijven (die prefab en traditioneel combineren) om tafel gezeten hebben om woonwensen te bespreken, benodigd budget te bepalen en te tekenen. Ook al met onze hypotheekadviseur om tafel gezeten. Allemaal nog vrijblijvend. Kunnen we geen kavel bemachtigen, dan houdt het op.

Maar weet je, het is gezien de structuurvisie op wonen in ons dorp wrs de laatste keer in de komende jaren dat er vrije kavels komen, het is in een toffe wijk, er wonen lieve mensen in de buurt... en ons huidige huis is het net niet. We zitten op een berg overwaarde en willen nu echt heel graag een energiezuinig huis bouwen. En dit is de kans om dat in ons dorpie te doen. En dat betekent voor mij persoonlijk dat ik precies wil weten wat de kavel mag kosten om onze woonwenen (eventueel in twee fasen) te realiseren en daarvoor moeten we nu deze stappen al zetten. Want sommige concessies wil ik best doen, maar andere absoluut niet.
Begrijpelijk, eerst zien wat uberhaupt kan, ook financieel.
Ik ga duimen dat jullie een kavel kunnen bemachtigen en benieuwd naar het klus topic wat er ongetwijfeld over geopend gaat worden.
  maandag 30 oktober 2023 @ 18:47:25 #176
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211138867
Kun je inschatten hoeveel animo er is voor de kavels? @Tink89
  maandag 30 oktober 2023 @ 19:44:25 #177
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211139474
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 18:47 schreef amaranta het volgende:
Kun je inschatten hoeveel animo er is voor de kavels? @:Tink89
Nee. Da's het lastige. De vorige ronde in deze wijk was een kavel bemachtigen best te doen, sommigen zijn nog best een tijdje te koop geweest. Maar dat waren dan wel die die bijna onder de hoogspanning liggen. Dat willen wij niet, dus het is nog even afwachten hoe de kavels gaan zijn ook qua oppervlakte en prijs. Groot is leuk, maar ook duur. En soms levert het niet heel veel extra leefruimte op... We zullen zien.
pi_211140853
*klaag*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maarrr de weekboodschappen zijn binnen, ik kreeg een berichtje van een ouder van een leerling dat hij enorm omhoog is gegaan sinds ik hem begeleid en ik heb vandaag de tuin bijgewerkt toen het droog was.
Dus wat klaag ik dan.
pi_211141024
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 21:56 schreef Hupje het volgende:
*klaag*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maarrr de weekboodschappen zijn binnen, ik kreeg een berichtje van een ouder van een leerling dat hij enorm omhoog is gegaan sinds ik hem begeleid en ik heb vandaag de tuin bijgewerkt toen het droog was.
Dus wat klaag ik dan.
Ook als iets ogenschijnlijk goed lijkt te gaan, kan je je opgebrand voelen.

SPOILER
pi_211141054
Oei, let goed op jezelf hupje. Laat het niet allemaal opstapelen
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:26:18 #181
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211142635
Pas op jezelf :* . Ook als het ogenschijnlijk goed gaat, kan je te veel ballen in de lucht te houden hebben. Durf ook te kiezen voor rust en even niks en tijd voor jezelf. Niemand heeft er iets aan als je alle ballen laat vallen omdat je zelf omkiept.
pi_211143274
Hupje, pas je goed op jezelf?! Pak wat rust waar mogelijk, laat wat dingen vallen.
pi_211143362
@Hupje, de rest heeft het al gezegd, pas goed op jezelf :*
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:09:49 #184
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211143434
@Hupje de wereld draait door als jij alles eventjes laat vallen hè? :*

quote:

:Y Ja, want agressief soort en bijna 2 jaar na de diagnose. Maar ik moet echt relativeren: de kans is klein dat er iets aan de hand is. Feit blijft dat er pas 5 jaar na de diagnose een vlag uit mag bij mijn soort. Er bestaat niet zoiets als 'schoon' helaas.

Maar goed, ook over tot de orde van de dag. Ik ga me pas druk maken als daarvoor reden is. Nu een ziek/snotterig en koortsig mannetje thuis. En na wat vragen van zijn kant*, heb ik er maar een lesje Palestina-Israël tegenaan gegooid, met hulp van het Jeugdjournaal. Er gaat niks aan die koppies voorbij. Daarna dan wel weer meteen aan het minecraften :P

* N.a.v. zo'n hemeltergend liedje van Elly & Rikkert, dat ze elke dag op school zingen, met een stukje erin over Israël en het beloofde land, incl. shalom, shalom :X Dat én het Jeugdjournaal roepen natuurlijk vragen op JUF! :(
pi_211144044
Quoi op zich wel goed natuurlijk dat ze het zo goed in de gaten houden. Maar het geeft wel extra spanning.

Ach een ziek mannetje! Beterschap!
Ja, B heeft ook veel vragen over Israel. Ik vind het lastig, B kijkt het Jeugdjournaal elke dag en in de klas. Ik heb geprobeerd mij erin te verdiepen, maar de berichtgeving is vaak eenzijdig of onvolledig. Een goede vriendin is Egyptische en heeft veel familie dichtbij de grens met Gaza. Daar krijg ik hele andere dingen van te horen dan wat ik vaak in het nieuws zie.

Sowieso is B erg bezig met de wereld, zo vroeg hij gisteren ineens waarom sommige mensen het stom vinden dat 2 vrouwen verliefd zijn.

Maar ook het klimaat en alles er omheen komt vaak ter sprake. Hij wordt duidelijk ouder en zijn blik verbreed. Ik wil dat ook wel stimuleren maar hem ook zo graag in vrede en vrolijk op laten groeien zonder de zorgen van de wereld. Een dunne lijn is dat.
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:22:16 #186
35189 Troel
scherp en bot
pi_211144771
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 10:09 schreef Quoi het volgende:

* N.a.v. zo'n hemeltergend liedje van Elly & Rikkert, dat ze elke dag op school zingen, met een stukje erin over Israël en het beloofde land, incl. shalom, shalom :X Dat én het Jeugdjournaal roepen natuurlijk vragen op JUF! :(
Maar dat hoort bij de school waar jullie voor gekozen hebben. Dat wordt echt niet op elke school gezongen ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211144954
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2023 21:56 schreef Hupje het volgende:
*klaag*
SPOILER
Dus wat klaag ik dan.
Herkenbaar. Trek op tijd aan de bel. Ik zat daarnet bij de huisarts en ik mag door naar de poh. Over 4 weken kan ik terecht :s)
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:48:49 #188
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211145028
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 12:22 schreef Troel het volgende:

[..]
Maar dat hoort bij de school waar jullie voor gekozen hebben. Dat wordt echt niet op elke school gezongen ;)
Zeker waar. Het is alleen een licht Christelijke school en het is voor het eerst dat de inhoud van een liedje samen met de actualiteit vragen oproept. Normaal zijn ze altijd wel van de context uitleggen en komen alle invalshoeken aan bod. Dit zegt ook wel iets over het diepgewortelde conflict, denk ik.
pi_211145504
Ik heb B en Juul al een hoop Christelijke liedjes horen zingen thuis maar nog nooit over Israel bedenk ik me. Juul zingt 100x per dag:

Is je deur nog op slot?
is je deur nog op slot?
Ik vergat dus gewoon het hoogtepunt van dit nummer KRR KRR
doe ‘m open voor God
want de Heer wil bij je wonen

[ Bericht 12% gewijzigd door exode op 31-10-2023 14:04:28 ]
pi_211145583
Mijn favoriet van toen ik op een pc-school werkte is 'weet je dat de lente komt' :D Die blijft ook zo lekker in je hoofd hangen.

Ik pas op mezelf, maar kan er weinig aan doen. De grootste stressfactor ligt namelijk bij een ander ;( en daar heb ik weinig invloed op.

@Bottoms_up Wat fijn, ál over 4 weken :{ Ben je die drempel over gegaan, heb je er nog niks aan.
:*
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:56:29 #191
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211145630
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 13:52 schreef Hupje het volgende:
Mijn favoriet van toen ik op een pc-school werkte is 'weet je dat de lente komt' :D Die blijft ook zo lekker in je hoofd hangen.

Ik pas op mezelf, maar kan er weinig aan doen. De grootste stressfactor ligt namelijk bij een ander ;( en daar heb ik weinig invloed op.

@:Bottoms_up Wat fijn, ál over 4 weken :{ Ben je die drempel over gegaan, heb je er nog niks aan.
:*
Jaja, check! En dan ineens: weet je wel dat Jezus leeft? in datzelfde refrein. Die blijft idd lekker hangen :)
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:55:38 #192
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211146197
Mijn collega, die nogal een dragende stem heeft, die heeft laatst de hele pauze “midden in de winternacht” gezongen.
En die van de deur zingt ze ook weleens.
Ik was (ben regelmatig) compleet overprikkeld na de pauze.
pi_211146678
Hier op de vrije school zingen ze van alles. Elke ochtend een spreuk die enigszins christelijk is, en ze doen ook alle jaarfeesten (Sint Michael, Sint Maarten, Driekoningen, Maria Lichtmis etc.). Maar ze zingen ook veel joodse liedjes en liedjes in allerlei andere talen. Eclectisch gebeuren hier :) Helaas geven ze er niet veel achtergrondinformatie bij, ze vertellen de verhalen en dat is het wel.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_211146953
Hier een trotse mama: Simon is voor het eerst AVI-getest en daar kwam M4 uit, terwijl ie dit schooljaar net in groep 3 is gestart. Hij kan inderdaad behoorlijk lezen, maar M4 had ik niet verwacht.

@Hupje, zorg goed voor jezelf!
Ik zit zelf ook een beetje in dat bootje, maar hier kan ook de overgang nog een rol spelen.
pi_211147439
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 13:44 schreef exode het volgende:
Ik heb B en Juul al een hoop Christelijke liedjes horen zingen thuis maar nog nooit over Israel bedenk ik me. Juul zingt 100x per dag:

Is je deur nog op slot?
is je deur nog op slot?
doe ‘m open voor God
Wij zingen/neuriën die in hele noten voor Pukje als ze moet slapen. Hij herhaalt zo lekker namelijk. :D
pi_211148252
Dames, ik heb hulp nodig!

Ik wil voor het eerst een weekendje met mijn zoon naar Center Parcs. Heb nu een 2pers VIP huisje gevonden voor begin februari, met handdoekpakket en opmaakservice inbegrepen (Plus bubbelbad en infrarood sauna!!)
Kost ¤470,-

Is dit goedkoop, duur, wat? Ik heb echt geen vergelijkingsmateriaal..
Gaat om de Eemhof trouwens.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_211149241
Never mind, ik heb geboekt O+
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 20:39:24 #198
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211149788
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 13:44 schreef exode het volgende:

Is je deur nog op slot?
is je deur nog op slot?
doe ‘m open voor God
En dan ben je nooit meer alleen.

Je hart is net een huisje
Waar het gezellig is
Maar het is er nog zo donker,
Er is iets wat er mist.

Refrein.
KuikenGuppy
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 21:08:16 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211150306
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 20:03 schreef PoesInDoos het volgende:
Never mind, ik heb geboekt O+
Kun je hier koffie doen *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211150529
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 21:08 schreef Leandra het volgende:

[..]
Kun je hier koffie doen *O*
Kom jij maar bij ons chillen in Aqua Mundo! :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')